[Gezocht] Goed mailprogramma voor IMAP

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik ben al een tijd een trouwe gebruiker van The Bat, maar deze mail client is zeer slechtin imap ondersteuning. Zelfs m'n webmail werkt 10x beter. Het laat mappen niet zien, loopt bij aanpassen instellingen regelmatig vast enz enz.

Ik moet zeggen dat ik erg blij was met Mozilla Thunderbird, alleen ondersteund dit 1 functie niet die ik hard nodig heb: Het maken van templates voor berichten, die automatisch worden ingevuld met bijvoorbeeld geadresseerde, datum tijd, en dat per bericht (dus bij een antwoord op welke dag iemand wat heeft geschreven).

Het email programma hoeft geen html te ondersteunen, da's toch alleen maar crap. Alleen een goede IMAP ondersteuning.

Misschien moet ik eens kijken naar Outlook ofzo, maar het liefst iets anders goedkoops, of natuurlijk freeware! Maar noem graag alles op wat je weet.

edit:
Toch gek dat ik die synchronisatie optie nergens kan vinden. Wel heeft het programma mooie templates

[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 11-04-2004 10:00 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pegasus Mail :? Probeer die is zou ik zeggen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• pierre-oord
Een gelukkig pasen allemaal!

Ik heb net pegasus mail (een ouwe al :) ) geprobeerd, maar die wil steeds z'n folders opnieuw laden, ipv synchroniseren, iedere keer dat je een folder aanklikt. Ik ga nog eens wat programma's proberen, wat ik 2 jaar geleden ook heb gedaan. Toen vind ik alles niets behalve the bat.

Edit:
Dat ze in die tijd Eudora niet hebben kunnen verbeteren...

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 11-04-2004 10:07 ]

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mozilla Thunderbird heeft een perfecte ondersteuning voor IMAP. Momenteel al een van de beste clients.

edit:

Sorry, niet goed gelezen. Mijn excuses |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Boomerang op 11-04-2004 10:58 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Boomerang schreef op 11 april 2004 @ 10:09:
Mozilla Thunderbird heeft een perfecte ondersteuning voor IMAP. Momenteel al een van de beste clients.
Dan denk ik dat het een goed idee is om de startpost nog even goed te lezen :)
pierre-oord schreef op 10 april 2004 @ 22:35:
[...]

Ik moet zeggen dat ik erg blij was met Mozilla Thunderbird, alleen ondersteund dit 1 functie niet die ik hard nodig heb: Het maken van templates voor berichten, die automatisch worden ingevuld met bijvoorbeeld geadresseerde, datum tijd, en dat per bericht (dus bij een antwoord op welke dag iemand wat heeft geschreven).

[...]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is Opera M2 misschien iets voor je? Heeft ook uitgebreide IMAP ondersteuning. Weet helaas niet of hij alle, door jou gewenste functies bevat. Maar het is de moeite om eens uit te proberen.

• pierre-oord
Net even geprobeerd: Ik kan amper de client uit de browser halen, en dannog kan ik helaas alleen een handtekening toevoegen, geen mooie template, met aanhef enzo.

• pierre-oord
kick

Ik dacht dat MS outlook misschien dit wel kan, dat ga ik even bekijken binnenkort. Maar is er niets anders / goedkopers?

Verwijderd

Eudora mischien ?

Ik zelf gebruik versie 5 deze ondersteund reeds IMAP, geloof dat we reeds op versie 6 zitten maar zeker weet ik het niet.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 11:22:
Eudora mischien ?

Ik zelf gebruik versie 5 deze ondersteund reeds IMAP, geloof dat we reeds op versie 6 zitten maar zeker weet ik het niet.
pierre-oord schreef op 11 april 2004 @ 09:57:
...
Edit:
Dat ze in die tijd Eudora niet hebben kunnen verbeteren...
Dat programma vind ik heel vervelend werken. Ik heb het al gedeinstalleerd, maar ik had een goede reden. Ik ga zo outlook maar eens installeren ;(

edit:
ik schuif net de office cd erin, maar haal hem er maar weer uit; html mail & virussen, nee dank je.

[ Voor 9% gewijzigd door pierre-oord op 12-04-2004 16:37 ]

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 12:45
Ik snap niet waarom je zulke problemen hebt met The Bat!

Ik heb het ook draaien met een IMAP box erbij en hier nooit problemen.
Hij haalt ook keurig netjes de mappen op.

Gebruik je misschien nog een oude versie?

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Eudora mischien ?

Ja die gebruiken mensen hier ook maar Eudora kan alleen maar sent-mail lokaal bewaren.
Dus mensen die thuiswerken zien hun sent-mail-box niet meer.
Daaag IMAP voordeel :Z

edit:
ga deze thread eens goed volgen, ik werk zelf met pine maar onze gebruikers uiteraard niet, ben heel beniewd wat hier uit komt

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50
Ik heb 3 dagen geleden TheBat! geregistreerd, en heb op dit moment alleen problemen met filteren?

Ik kan de rest van de problemen niet echt repliceren. Gebruik je idd wel de laatste versie?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vraag me af _hoe_ je precies die templates wil gebruiken. Deze detailinformatie is wel nodig om een weloverwogen antwoord te geven.

Oh well. Neem mutt! Geen (makkelijk) html mail, je favoriete editor-met-templates gebruiken en klaar. Het moet dan wel een text gebaseerde editor zijn; maar met vi en een scriptingtaal zoals perl heb je super-de-luxe templates.

En om de Emacs lovers niet tegen de borst te stuiten; ik denk dat Emacs het in zijn eentje wel kan. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sendy op 13-04-2004 00:25 ]

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 06:20

GeekK

Rag Mama Rag

Er is ook een onofficieel forum van The Bat: http://www.donzeigler.com/phpbb2 , misschien iets om daar te vragen (officieel forum kan natuurlijk ook). :)

Maar ik heb elders ook wel gelezen dat de IMAP-support van The Bat niet perfect is. Kijk ook eens of je de laatste versie hebt.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• pierre-oord
Mijn IMAP problemen zijn als volgt (met de aller-aller-laatste-versie):

mappen die ik eerder had aangemaakt met The Bat waren na een herinstallatie van windows spontaan verdwenen (ook na terugzetten backup van The Bat). Via webmail (squirrelmail) staat gelukkig alles er nog. Via het IMAP beheer is echter niets meer terug te vinden.

Verder, als ik een mailtje verwijder, wordt dat heel liev in de prullenbak gestopt. Alleen blijft er nog wel een oud mailtje staan in de inbox. En dat haalt hij, ondanks dat ik het in de opties heb aangezet, niet automatisch weg; je moet dan handmatig comprimeren kiezen. Hetzelfde geldt voor de trash dus; je verwijderd het uit de trash, maar ho ho, het is er nog wel. Ook weer handmatig comprimeren kiezen. De auto-comprimeren bij map wissele enzo werkt niet.

Filteren gebruik ik nog niet zo sterk. Ik pak spamassasin wel daarvoor ;)

Wat ik van een template verlang:
Een template bouwen met variabelen. Ik zit nu niet achter m'n The bat PC, maar dat ziet er ongeveer zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Hoi %TONAME,

%CURSOR (hier wordt dan cursor gezet)

Groet,
%FROMNAME

Bij antwoorden gaat het dan bijvoorbeeld zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Hoi %TONAME,

%CURSOR (hier wordt dan cursor gezet)

Groet,
%FROMNAME

------------------------------
Op %dag %datum schreef je:
%oudepost
-----------------------------

Ja, ik typ m'n berichten bovenaan m'n mail. Ik vind dat 1) handig omdat iedereen het zo'n beetje doet, en ik anders gek wordt en 2) je scrollwiel gaat langer mee.

Verwijderd

Kan bovenstaande niet door verscheidene .js bestanden bij Thunderbird in te vullen?

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:40:
Kan bovenstaande niet door verscheidene .js bestanden bij Thunderbird in te vullen?
Heb jij daar een idee van misschien?
The bat heeft trouwens weer iets nieuws bij mij; ik krijg allemaal dir's met Draft's te zien, wat nooit was, en die al is ingesteld op Postvak uit...

• MisterE
  • Laatst online: 28-08 19:15
pierre-oord schreef op 13 april 2004 @ 19:23:
Mijn IMAP problemen zijn als volgt (met de aller-aller-laatste-versie):

mappen die ik eerder had aangemaakt met The Bat waren na een herinstallatie van windows spontaan verdwenen (ook na terugzetten backup van The Bat). Via webmail (squirrelmail) staat gelukkig alles er nog. Via het IMAP beheer is echter niets meer terug te vinden.
Wat ik doe is dit:
Ik kopieer de directory van the bat! en dan kopieer ik deze sleutel uit het reg:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\RIT]

Windows terugzetten, dir terugzetten, registry key toevoegen, klaar.
Werkt prima!

Kan waarschijnlijk ook met de officiele "backup" functie maar die heb ik nooit gebruikt. btw: het gaat nog simpler door the bat op een ander station te installeren, dan hoef je alleen het register the backuppen.
alhoewel er niet veel bijzonders in het register staat is het wel handig omdat ie tog wat settings daar neer zet.
Verder, als ik een mailtje verwijder, wordt dat heel liev in de prullenbak gestopt. Alleen blijft er nog wel een oud mailtje staan in de inbox. En dat haalt hij, ondanks dat ik het in de opties heb aangezet, niet automatisch weg; je moet dan handmatig comprimeren kiezen. Hetzelfde geldt voor de trash dus; je verwijderd het uit de trash, maar ho ho, het is er nog wel. Ook weer handmatig comprimeren kiezen. De auto-comprimeren bij map wissele enzo werkt niet.
geen idee hierover. Bij mij krijg ik wel een progresbar te zien als ik afsluit. Ik neem dan ook aan dat ie comprimeert. Ikzelf heb nooit vergeleken of het bestand dan wel kleiner word. Persoonlijk vind ik dat dan ook niet zo erg.
Maar je hebt dus dat wel aangevinkt?
Dan zou het idd raar zijn.

En wat is nou je probleem bij de templates????
Dat zit allemaal in the bat wat je daar zei.

Maar om vanwege dat soort kleine dingen nou een andere client te nemen ?!?!
Kan je niet beter een meeltje sturen naar ritlabs?

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Mulberry schijnt de beste IMAP ondersteuning te hebben. http://www.cyrusoft.com/mulberry/

Ik heb er geen ervaring mee, Thunderbird voldoet voor mij volledig.

• MisterE
  • Laatst online: 28-08 19:15
btw: je zou eventueel nog naar Pocomai kunnen kijken.
http://pocomail.com/

Deze lijkt me ook vrij veilig, iig niet gebaseerd op de engine van oulook (expres)
Ikzelf hou dan ook niet van skins, en the bat! werkt gewoon lekker eenvoudig.

• pierre-oord
mulberry lijkt op de plaatjes al een en al losse windows ( vind ik :r ). Pocomail heb ik al geprobeerd, en dat kwam met een handvol reclame tools :S , zag er niet goed uit, en ondersteund ook geen templates.

• pierre-oord
Klein kickje, ik denk dat alle mail prog's het zo wel waren, maar je weet maar nooit...

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 17:11

Zhadum

Folding & Einstein@home

pierre-oord schreef op 16 april 2004 @ 21:05:
Klein kickje, ik denk dat alle mail prog's het zo wel waren, maar je weet maar nooit...
Pocomail... heb je die wel geprobeerd...

Foxmail (geen Imap) ondersteuning

Heb hier laatste versie van The bat draaien en werkt perfect!
Pagina: 1