Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Iemand anders al die de US Blaster 4022 (gerelabelde Teufel Concept E Magnum) heeft? Ik heb hem momenteel in bestelling staan en krijg hem dinsdag/woensdag binnen. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Creative Gigaworks ProGamer G500 (5.1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

In deze topic koopt iedereen naar tevredenheid Dolby setjes van €100,- terwijl je in een HiFi zaak hier amper een versterker voor koopt..

Is iedereen hier gewoon snel tevreden, of betalen anderen gewoon teveel?

Mijn Trust 5.1 setje van €50,- is er net mee gestopt, en ik ben opzoek naar wat nieuws.
Ik heb nog geen idee of ik weer voor een 5.1 set ga, of nu misschien een losse versterker zal kopen, met "echte" boxen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pim schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 01:35:
In deze topic koopt iedereen naar tevredenheid Dolby setjes van €100,- terwijl je in een HiFi zaak hier amper een versterker voor koopt..

Is iedereen hier gewoon snel tevreden, of betalen anderen gewoon teveel?

Mijn Trust 5.1 setje van €50,- is er net mee gestopt, en ik ben opzoek naar wat nieuws.
Ik heb nog geen idee of ik weer voor een 5.1 set ga, of nu misschien een losse versterker zal kopen, met "echte" boxen..
Je kunt van een PC setje natuurlijk niet hetzelfde verwachten dan van een "echte" hifi set. Dat zie je dan ook in de prijs terug.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja de kwalieit is altijd minder als van een paar goeie speakers en versterker,maar het is te dooen,laat ik het zo zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het hangt natuurlijk ook van de bron af waarmee je de set gebruikt. Speel je bv veel MP3 van mindere kwaliteit dan maakt zul je met een goede set minder worden afgestraft dan met een logitech setje oid. Op een setje van mindere kwaliteit hoor je vaak minder goed hoe brak de meeste MP3's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:04
Ik heb gisteren de Logitech Z-2300 aangeschaft; leuk setje. :*) Wel een fucking zware doos. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sylvesterrr schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:30:
Ik heb gisteren de Logitech Z-2300 aangeschaft; leuk setje. :*) Wel een fucking zware doos. :|
Da's inderdaad een mooi setje. Ik vind alleen de bas zelf veel te overheersend. Ik heb de 2300 hier een dag gehad maar heb hem vanwege de bas maar weer teruggebracht. Ik kreeg hem gewoon niet goed passend in het guild. Hij is eigenlijk altijd veel te overheersend. Maar goed, da's een probleem / kenmerk waar alle logitech setjes last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met de Creative Gigaworks ProGamer G500? Die is nu voor €149,- wel leuk geprijsd. Heb al wat reviews gelezen, maar zou ook wat gebruikerservaringen willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-09 10:41
Ik ben ook wel geïnteresseerd in de progamer set. Ik zoek een 5.1 set, waar ik een 150 euro aan wil uitgeven. De set komt in een kamertje met iets van 12-16m² meter oppervlakte. Er blijven 3 sets over waar ik over twijfel:

-TerraTec HomeArena 5.1
  • Voordelen: Goedkoop, goed geluid volgens reviews
  • Nadelen: Uiterlijk (persoonlijk), vind ook niet veel informatie zoals vermogen enzo...
-De Ozaki sets
  • Voordelen: verschillende keuzes; gaan tot ongeveer 100 euro, goede reviews gelezen
  • Nadelen: weinig gebruikerservaringen, hoe zit het met de kwaliteit? de sets waar ik naar gekeken heb gaan niet verder dan 60 watt vermogen...
-De creative ProGamer
  • Voordelen: design is goed, hoge output
  • Nadelen: er schijnen problemen te zijn met de treble als je naar muziek luistert, is duurder dan de rest
Wat ik dus wil: een 5.1 systeem die er ook in slaagt om je een surround gevoel te geven, genoeg vermogen heeft om mijn kleine kamertje ernstig te laten trillen als dit nodig is ;), vooral geschikt is voor voor DVD en muziek, veel meer dan age of empires: the conquerors speel ik toch niet :) en tot slotte een diepe, echte bass weet te combineren met splijtende hoge tonen. (Daarom valt logitech af, het geluid is te dof vind ik). Als ik mijn huidige situatie bekijk, dan weet ik zeker dat alle bovengenoemde sets een openbaring zullen zijn voor ik, maar ik wil graag diegene met de grootste openbaring-factor hebben :9 . Als er nog andere sets zijn die ik moet overwegen mag je dit ook steeds melden! De 7.1 sets van creative die in mijn budget liggen (de T7900) lijkt mij ook wel leuk, maar ik denk dat ik voor die prijs net wat te weinig openbaring krijg ;) ...

[ Voor 6% gewijzigd door Frigolamptje op 29-05-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Laatst online: 10:18
Ik heb de Ozaki HM030 bij iemand geinstalleerd, helaas niet uitgebreid kunnen testen maar er kwam toch een geluid uit dat setje!

Mijn volgende aanschaf wordt dan ook dit setje, voor een kleine 95 euro heb je véél waar voor je geld.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ik heb zelf een Creative Inspire 6.1 6700 Active Acoustic System speakersetje maar ik zat eens te kijken en Inspire 5.1 5700 Digital die gebruikt precies dezelfde speakers. Alleen veelste duur in tegenstelling tot de 6700 destijds en nu nog zag hem ergens voor € 75,- is een mooie prijs. Draait ook gewoon 5.1 of je mixed up naar 6.1 wat je wil.

Creative Inspire 6.1 6700 Active Acoustic System: http://www.ixbt.com/multimedia/creative/inspire-6700/all.jpg en verder http://www.digit-life.com/articles2/inspire6700/index.html

Creative Inspire 5.1 5700 Digital: http://images.creative.co...ers/prod439_hdr_1_6_1.jpg

Voordeel van Creative speakersetjes, althans mijn ervaring tot nu toe, je kan ze op de grond flikkeren gooien weet ik nie wat maar ze blijven het doen en het geluid is goed voor zo'n setje.

Audiofreaks zouden zo ie zo gewoon een lekkere stereoset er naast moeten hebben en dan via digitaal uit/in van de computer werken.

Ik ik nu zou moeten kiezen zou ik denk ik voor de Creative Labs Creative Inspire T6060 gaan of ergens snorren voor een Creative Inspire 6.1 6700 rond de € 75,-. De T6060 is betaalbaar en zien er best wel geil uit.

Die Wired remote control is oh zo verdomde handig. :*)
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod14090_hdr_1_6_1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Youri Carma op 30-05-2006 07:59 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De T6060 heb ik hier korte tijd gehad. Ik was echt niet te spreken over die setjes. Het geluid voldeed niet aan mijn verwachtingen en ook de bouwkwaliteit was matig. Zie mijn user review hier:

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2366

Persoonlijk vind ik de T6060 ook nog eens erg lelijk. Goedkoop plastic, grote logge sattelites zonder ook echt voordeel bij die omvang te hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 29-05-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
@Youri_carma: Een vriend van me heeft dat setje, voor het geld echt een topper alleen de subwoofer loopt echt keihard te blazen en mee te resoneren. Met een beetje redelijke geluidskaart kan je de sub waarschijnlijk wel goed genoeg afstellen. Als je daar zelf geen last van hebt is het natuurlijk gewoon een top set maar als je het niet zo hebt op harde (en naar mijn mening lelijke) bass is dat toch wel een punt om op te letten bij de aanschaf. De satelieten vond ik overigens wel heel lekker en het design is ook zeker goed, ze kunnen wel een stootje hebben (heb er ervaring mee 8)7).

Ik ben zelf overigens op zoek naar een leuk 5.1 setje van onder de 200 euro. Ik was eerst van plan om de teufel concept E magnum te bestellen maar ik vind het toch niet zo'n prettig idee om dat helemaal uit duitsland te laten komen. Nou zag ik hier een ge-relabelde versie van de teufel met speaker stands en een andere afstandsbediening. Dat vind ik de 190 euro wel waard maar met de 27 verzendkosten zit dat toch al weer aardig over mijn budget. Op het moment lijkt mij de logitech z-5400 ook wel interresant voor 185 euro, het design vind ik persoonlijk mooier als dat van de teufel en dat lcd control centrum geval vind ik ook wel een leuke toevoeging. Is het geluid van de teufel echt zoveel beter of kan ik toch beter voor de logitech (met de leuke extra's) gaan? Ik zal het setje dan het meeste voor muziek en games gebruiken, films wat minder maar miss verandert dat als ik 5.1 geluid heb in mijn kamer :P.

@Z-dragon: Wat zijn jouw bevindingen over de USBlaster 4022? En heb je hem laten verzenden of heb je hem afgehaald? (wat officiel niet kan volgens mij :( heb even een mailtje gestuurd naar bestelusblaster.nl of er wat te regelen valt)

[ Voor 70% gewijzigd door goeiemorguh op 29-05-2006 16:42 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Frigolamptje schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:12:

-De Ozaki sets
  • Nadelen: weinig gebruikerservaringen, hoe zit het met de kwaliteit? de sets waar ik naar gekeken heb gaan niet verder dan 60 watt vermogen...
Vermogen != kwaliteit. Jij wil echt niet naast 60W puur audio power zitten hoor als je trommelvliezen je lief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
goeiemorguh schreef op maandag 29 mei 2006 @ 16:11:
@Z-dragon: Wat zijn jouw bevindingen over de USBlaster 4022? En heb je hem laten verzenden of heb je hem afgehaald? (wat officiel niet kan volgens mij :( heb even een mailtje gestuurd naar bestelusblaster.nl of er wat te regelen valt)
Ik heb hem laten verzenden. De communicatie met de zaak is behoorlijk slecht. Op e-mail wordt niet gereageerd en iets wat ik zelf heel ongebruikelijk vond: je bestelling verschijnt pas in het systeem zodra je betaling verwerkt is. Toen heb ik even gebeld en toen werd ik wel vriendelijk te woord gestaan. Het lijkt erop dat het een beginnende zaak is, want de man bedankte me heel hartelijk voor mijn bestellingen en mijn order had nr. 199. Hij zei dat ik mijn set binnen enkele dagen kon verwachten, wat kloppend bleek. Ook op dit gebied geen track&trace of überhaupt een verzendsbevestiging. Desalniettemin kwam de set onbeschadigd aan in zijn gigantische en loodzware doos.

Het blijkt, zoals van tevoren al gedacht, gewoon de Teufel Concept E Magnum met op alle plaatsen waar een Teufellogo zat een US-Blaster embleem. Dat is dus niet in overeenstemming met de foto, evenals de afstandsbediening: ook die is niet uitgebreider dan die van Teufel, zoals op de foto te zien was, maar blijkt dezelfde lay-out te hebben als die van Teufel. Ook hier zitten er geen kabels bij om hem via jack (geluidskaart e.d.) aan te sluiten.

Over de geluidskwaliteit niets dan lof, zoals velen met dezelfde set maar dan van Teufel met mij eens zijn. Op dat gebied hoef ik denk ik niets toe te voegen aan de reviews van de Teufel Concept E. Alleen dat de subwoofer werkelijk waarachtig is, zowel op het gebied van formaat als het geluid dat eruit komt. (In tegenstelling tot de sub van je vriend blaast deze totaal niet en is het geluid prachtig vol en diep, totaal niet bonkend.)

Bij vragen hoor ik het wel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Z-Dragon op 29-05-2006 19:15 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Z-Dragon schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:13:
[...]
Het blijkt, zoals van tevoren al gedacht, gewoon de Teufel Concept E Magnum met op alle plaatsen waar een Teufellogo zat een US-Blaster embleem. Dat is dus niet in overeenstemming met de foto, evenals de afstandsbediening: ook die is niet uitgebreider dan die van Teufel, zoals op de foto te zien was, maar blijkt dezelfde lay-out te hebben als die van Teufel. Ook hier zitten er geen kabels bij om hem via jack (geluidskaart e.d.) aan te sluiten.
Geen 3,5mm jack kabeltjes?! Hmm, bij de originele teufel zaten die dus wel, eigenlijk wel logisch want de USBlaster is een 'home cinema set'. Waar heb je die gehaald en hoevaal gaat dat dan nog extra kosten? Zitten de 2 luidspreker stands er wel bij? Anders word het me toch wat duur (tis voor mn verjaardag).

edit: Heb al wel wat kabeltjes gevonden, maakt de kwaliteit van de kables nog veel uit voor de geluidskwaliteit?
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/1614/kabel4vw.th.png
Iemand een idee of dat goed genoeg is of dat ik beter duurdere kabels kan kopen, of juist dat ik gewoon de goedkoopste moet nemen? :P

[ Voor 23% gewijzigd door goeiemorguh op 29-05-2006 19:53 ]

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ik ben nu ook uitgekomen op de Teufel sets en ga nu gelijk de concept E bestellen. Ik heb wel nog 1 vraagje, ik ben niet zo thuis in heel het audio gebeuren, maar als ik mijn laptop voorzie van een creative audigy 2 nx (http://www.creative.com/p...category=204&product=9103)
of een audigy 2 zs (pcmcia insteekkaart) (http://www.creative.com/products/product.asp?product=10769), kan ik dan de concept E gewoon goed aansluiten zodat ik in games, dvd 5.1 geluid heb enzo. Kortom, dat ik alle mogelijkheden kan benutten. En welke van de 2 neem ik dan best, ik zelf vind niet echt grote verschillen (ken er ook niet veel van), de afstandsbediening van de nx en het formaat van de zs buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ja, de stands zitten erbij hoewel ze er iets anders uitzien dan die van Teufel zelf (ze zijn niet in hoogte verstelbaar). En nee, die jack kabeltjes zitten ook niet bij de Teufels.

Verder kun je bij een relatief eenvoudige set als deze, zover als ik weet, geen verschil horen tussen el-cheapo kabels en duurdere varianten.

Frigolamptje: je hebt simpel weg een geluidskaart nodig die 6 kanalen ondersteunt (= 5.1). Dan kun je met drie 'jack -> 2 x tulp' kabeltjes je geluidskaart aansluiten op de set. Beide kaarten die je noemt voldoen, hoewel de Audigy 2 ZS over meer features beschikt.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ok, bedankt! Dan ga ik voor de ZS, is nog goedkoper ook. Trouwens er is geen hardware matige ondersteuning voor DTS/DD dacht ik? Hoe los jij het op, met een hardwarematige decoder of via software? (en verbruikt dat softwarematig decoden veel van je pc)

[ Voor 3% gewijzigd door Frigolamptje op 30-05-2006 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Omdat er in het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic nogal veel off-topic wordt gegaan over de mogelijke alternatieven, heb ik dit topic maar aangemaakt. Hier mag je dus alle alternatieven bespreken.

Ik ben van plan om de Teufel Concept E Magnum te kopen, omdat die volgens de reviews veel waar voor zijn geld geeft. Hij moet wel uit Duitsland verzonden worden, maar aangezien ik in België woon is dat voor mij niet zo'n probleem (goedkope luidprekers zou ik toch al uit Nederland moeten laten verzenden ;) ).
Het feit dat hij alleen analoge inputs heeft, is ook niet direct een probleem (heb toch een Audigy zitten die het werk kan doen).
Ik weet wel nog niet wanneer ik hem ga bestellen (wss na de examens, of na mijn reis in juli), maar ik zal zeker laten weten wat ik er van vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Goed idee om 'n alternatieven topic te beginnen..

Ben wel benieuwd welke setjes er beter klinken (en uitzien) dan de Z-5500 en wat die dan kosten..
Als er dan echt geen verbetering meer inzit bij Logitech dan zit er voor mij misschien ook een refund in.. En zonder zoveel denderend kabaal kan ik niet meer dus er moet dan een zeeeer goede vervanger komen... Als er geen verbetering inzit bij Logitech dan..

(succes met examens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Is een erg leuk alternatief, zeker ook de Teufel Concept G THX 7.1:

https://www.teufel.de/de/Multimedia/s_536.cfm

Ik wordt steeds enhousiaster.... Dezelfde prijs als de Z-5500. De verzendkosten neem ik voor lief want Teufel is gewoon een klasse merk en niet te vergelijken (als het goed is) met Logitech.

Ik ben wel benieuwd naar andere mensen die e.v.t. al direct via Teufel hebben besteld of die e.v.t. via een retailer in NL hebben besteld...

En inderdaad, alleen analoog maakt niet uit.. De X-Fi is voldoende om dit te compenseren. Wel jammer dat er geen console/pod bijzit.

[ Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 30-05-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Darth Malak schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:55:
Wel jammer dat er geen console/pod bijzit.
Heb ik ook aan gedacht, maar waarvoor gebruik je die console eigenlijk?
Om te switchen tussen inputs, maar de teufel heeft er maar één (en ik gebruik er ook maar één)
Om het volume te veranderen: daarom pak ik de Concept E Mangum, en niet de Concept E. Die heeft een afstandsbediening zodat je niet steeds onder je bureau hoeft te kruipen om het volume aan te passen ;)

(@Mvdlaak: tnx :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Darth Malak schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:55:
En inderdaad, alleen analoog maakt niet uit.. De X-Fi is voldoende om dit te compenseren. Wel jammer dat er geen console/pod bijzit.
Dat is voor mij dus wel een probleem, want ik ben niet van plan om zo'n 5.1 set voor m'n PC te gebruiken, maar voor m'n (toekomstige) Xbox 360, TV en soortgelijke zut. Voor zover ik tot nu toe heb gezien, zijn de Logitech setjes uniek in hun prijsklasse wat betreft features en kwaliteit (afgezien van dat plopprobleem dan :/). Als ik een losse decoder en speakerset koop, ben ik meteen anderhalf tot twee keer zo duur uit, en dat zie ik niet echt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 12-09 07:46
Ik vind het grote voordeel JUIST dat die zelf een interne DTS/Dolby digital decoder heeft. Zo is de set ook op gewone DVD spelers zonder decoder te gebruiken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Devil N schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:30:
[...]

Dat is voor mij dus wel een probleem, want ik ben niet van plan om zo'n 5.1 set voor m'n PC te gebruiken, maar voor m'n (toekomstige) Xbox 360, TV en soortgelijke zut. Voor zover ik tot nu toe heb gezien, zijn de Logitech setjes uniek in hun prijsklasse wat betreft features en kwaliteit (afgezien van dat plopprobleem dan :/). Als ik een losse decoder en speakerset koop, ben ik meteen anderhalf tot twee keer zo duur uit, en dat zie ik niet echt zitten.
En deze set is ook via een normale receiver aan te sluiten. Probeer dat maar eens met de Z-5500 (heb het trouwens over de 7.1 set).

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Malak op 30-05-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

hmm... is mij te algemeen en bevat teveel noob vragen als je het mij vraagt. ik bedoel vragen over een 2.1 50 euro kostend setje zijn toch echt niet relevant voor z-5500 achtige systemen. Erg goed dus dat hier een apart topic voor is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de gebruikers van de X-530 die een alternatief willen: zou de creative inspire T7900 niets zijn? Is wellicht 7.1 ipv 5.1, maar uit reviews maak ik toch opdat de kwaliteit goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ComBax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:08:
[...]

Heb ik ook aan gedacht, maar waarvoor gebruik je die console eigenlijk?
Om te switchen tussen inputs, maar de teufel heeft er maar één (en ik gebruik er ook maar één)
Om het volume te veranderen: daarom pak ik de Concept E Mangum, en niet de Concept E. Die heeft een afstandsbediening zodat je niet steeds onder je bureau hoeft te kruipen om het volume aan te passen ;)

(@Mvdlaak: tnx :) )
Gebruik ik om center/sub gemakkelijk in te stellen, surround effect, koptelefoon (die zou wel eens een reden kunnen zijn waarom de teufel geen optie is), etc... etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zat eventueel te denken aan een creative DDTS-100 decoder.
4 digitale en 4 analoge ingangen.
In combinatie met een Creative Programer G500.
7.1 heeft geen nut in mijn kamer.

Heeft iemand ervaring met de creative G500??

Deze combinatie heb je trouwens al voor een 270 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Devil N schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:30:
[...]

Misschien de teufel in combinatie met de Creative DDTS-100 decoder. Als je de prijs van die 2 tesamen telt, kom je op ongeveer dezelfde prijs uit. Die decoder heeft een hele hoop aansluitingen, zie de specs

Darth malak: voor jou is dat misschien ook een oplossing, want die decoder heeft ook hoofdtelefoonaansluiting en wat instelmogelijkheden.

[ Voor 9% gewijzigd door ComBax op 30-05-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
MvdKelen schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:01:
Ik zat eventueel te denken aan een creative DDTS-100 decoder.
4 digitale en 4 analoge ingangen.
In combinatie met een Creative Programer G500.
7.1 heeft geen nut in mijn kamer.

Heeft iemand ervaring met de creative G500??

Deze combinatie heb je trouwens al voor een 270 euro.
Ik ga voor de ProgamerG500 icm X-Fi dus dit lijkt mij een goed alternatief. Over 3 weken heb ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde aan dit topic, want ik kijk ook naar een alternatief. Ik vind het schandalig van Logitech dat ze het probleem niet (willen) oplossen.

Ik zat zelf aan een Creative ProGamer G500 van zon €149,- te denken met een decoder DDTS-100 voor mijn Xbox360 en DVD speler. Samen zijn ze ongeveer even duur als een Z-5500, nog iets goedkoper zelf.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod9468_hdr_1_6_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod10814_hdr_1_6_1.jpg

Ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Nadeel is dat je wel twee apparaten hebt, maar als je de speakers ooit vervangt, heb je nog wel een mooie decoder over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Laatst online: 29-08 11:51
Mastakilla schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:21:
hoe is de implementatie van al dat 3d geluid op al deze verschillende manieren?
is deze op iedere manier exact hetzelfde?

bv:
ac97 karajan module --> optical out --> creative ddts100 --> analogue cables --> teugel speakertjes
ac97 karajan module --> analogue cables --> teugel speakertjes
ac97 karajan module --> optical out --> dolby digital amplifier --> dolby digital speakerset
ac97 karajan module --> optical out --> digital speakers with their own amplifier and 3d stuff
audigy2 --> optical out --> creative ddts100 --> analogue cables --> teugel speakertjes
audigy2 --> analogue cables --> teugel speakertjes
audigy2 --> optical out --> dolby digital amplifier --> dolby digital speakerset
audigy2 --> optical out --> digital speakers with their own amplifier and 3d stuff
etc etc

is dit voor al deze mogelijkheden hetzelfde? of verzint zo'n creative ddts100 bv zelf het 3d geluid? ik zou nl wel willen dat als een spel of een dolby dts dvd zegt dat een geluidje door de rechterachterspeaker moet komen dat ie ook daaruit komt, en niet uit de speaker die de 3d implementatie zelf heeft verzonnen om het wat ruimtelijker te laten klinken

en is er verder op andere vlakken nog 1 van deze manieren beter? (maakt het bv ook maar iets uit wat voor geluidskaart je hebt als je de optische uitgang 1st naar zo'n creative ddts100 ding laat gaan?)

op het 1e zicht zou ik trouwens eerder zo'n ddts100 kopen dan zo'n antieke audigy 2 met al die drm crap ingebouwd

kan je met zo'n ddts100 ook niet veel gemakkelijker dingen zoals een stereo, tv, dvdspeler etc erop aan sluiten?

heb ook even rondgekeken op die teugel site en ik zie dat ze nog een hoop andere (duurdere) speakers hebben
wat is eigelijk het verschil tussen die 5.1 setjes voor stereo of tv en die voor een pc? wist nl niet dat daar verschil tussen zat?

zit bij die voor een stereo misschien zo'n ddts100 achtig ding ingebouwd ofzo?

neem me trouwens niet kwalijk dat 90% van wat op al die review / teugel site staat niet snap
ik en duits gaan niet zo goed samen ;) (verwijs me dan ook aub indien mogelijk naar engelse ipv duitse sites)
heb ik iets vekeerd gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

ComBax schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:03:
[...]

Misschien de teufel in combinatie met de Creative DDTS-100 decoder. Als je de prijs van die 2 tesamen telt, kom je op ongeveer dezelfde prijs uit. Die decoder heeft een hele hoop aansluitingen, zie de specs

Darth malak: voor jou is dat misschien ook een oplossing, want die decoder heeft ook hoofdtelefoonaansluiting en wat instelmogelijkheden.
Misschien wel maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik nogal huiverig ben om relatief goedkoop en spul van matige kwaliteit aan mijn apparatuur toe te voegen (creative) mocht ik gaan voor de 7.1 set van Teufel...

Ik kijk geen DVD's op mijn computer, daar hem ik mijn woonkamer Denon/Magnat/Philips set voor! :) Dus zoveel maakt die decoder me ook niet uit buiten het feit dat volgens mij de X-Fi dit prima kan opvangen. Alleen de koptelefoonaansluiting is een punt denk ik....

Verder is voor het aansluiten van deze decoder op een PC ook nog eens de bijgeleverde switchbox nodig en hoe meer spul er tussen, hoe meer kwaliteitsverlies. Als ik kijk naar hoe vaak ik via mijn koptelefoon luister is dat probleem ook nog wel te accepteren denk ik...

Maar goed, Teufel is 1 optie... Hopelijk zijn er mensen die ook nog goede andere alternatieven hebben? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Darth Malak op 30-05-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Miss ook wel interresant voor de mensen die graag een teufel willen maar het niet zien zitten om te laten verzenden uit duitsland is er ook de USBlaster 4022. Dat is een gerelabelde concept E magnum maar dan met speaker stands. Er zitten overigens geen kabeltjes voor je pc bij maar je kan voor een 10tje wel ergens 3 3,5mm jack naar 2x tulp kabeltjes vinden ;).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:21:
Hulde aan dit topic, want ik kijk ook naar een alternatief. Ik vind het schandalig van Logitech dat ze het probleem niet (willen) oplossen.

Ik zat zelf aan een Creative ProGamer G500 van zon €149,- te denken met een decoder DDTS-100 voor mijn Xbox360 en DVD speler. Samen zijn ze ongeveer even duur als een Z-5500, nog iets goedkoper zelf.

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Nadeel is dat je wel twee apparaten hebt, maar als je de speakers ooit vervangt, heb je nog wel een mooie decoder over :).
Dat totaal plaatje zie ik ook wel zitten :Y)
inclusief Creative X-Fi Extreme Music geluidskaart

Denk dat ik nog even wacht tot de vakantie met wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het vreemd goedkopere setjes gelijk als "noob" setjes te bestempelen. Iemand die echt om geluidskwaliteit geeft koopt ook geen Z-5500 hoor. Zullen we het gewoon on topic houden? Ik zit namelijk al langer in dit topic omdat ik nog steeds een vervanger zoek voor de X-530.

Ik zit nu sterk te overwegen om voor een goede 2.1 set te gaan maar vrees dat ik niet echt iets kan vinden bij Logitech of Creative omdat deze eigenlijk allemaal last hebben van de sub die niet mooi in balans met de rest van het geluidsbeeld is. Vrijwel alle sets lijken veel te bonkerig of te dweeperig. Ik overweeg nu een 2e hands receiver met goede normale boxen. Jammer genoeg kom je dan wel een stuk duurder uit wat ook niet echt de bedoeling is of in het budget zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Teufel heeft nu ook een 2.1 set.
Geef flauw idee of het iets is, maar de 5.1-sets komen toch goed uit de reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Begrijp niet waarom het meer kost dan de 5.1 set. De specs liggen alvast lager en het lijkt me sterk dat de 2.1 set kwalitatief zoveel beter is plots dan de 5.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Frigolamptje schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:39:
Begrijp niet waarom het meer kost dan de 5.1 set. De specs liggen alvast lager en het lijkt me sterk dat de 2.1 set kwalitatief zoveel beter is plots dan de 5.1...
Die 2.1 set sluit je aan via usb, je hebt er dus geen geluidskaart voor nodig want die zit ingebouwd in de sub. Handig als je hem mee wilt nemen ja, maar wie gaat er nou met een 10kg zware sub lopen sjouwen, dan is dat handige er dus af 8)7 voor laptops is het natuurlijk wel handig enzow maar bij een 2.1 set is zoiezo al makkelijk op een laptop aan te sluiten...

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:50:
Ik vind het vreemd goedkopere setjes gelijk als "noob" setjes te bestempelen. Iemand die echt om geluidskwaliteit geeft koopt ook geen Z-5500 hoor. Zullen we het gewoon on topic houden? Ik zit namelijk al langer in dit topic omdat ik nog steeds een vervanger zoek voor de X-530.

Ik zit nu sterk te overwegen om voor een goede 2.1 set te gaan maar vrees dat ik niet echt iets kan vinden bij Logitech of Creative omdat deze eigenlijk allemaal last hebben van de sub die niet mooi in balans met de rest van het geluidsbeeld is. Vrijwel alle sets lijken veel te bonkerig of te dweeperig. Ik overweeg nu een 2e hands receiver met goede normale boxen. Jammer genoeg kom je dan wel een stuk duurder uit wat ook niet echt de bedoeling is of in het budget zit.
Hmm... ik zou je vroeger gelijk hebben gegeven. Echter de Z-5500 is van die kwaliteit dat zelfs een beginnende audiofiel hier toch wel blij mee zou zijn. Maar goed, niet vergelijkmaar met een losse receiver en kwaliteit speaker systeem. Echter nog steeds een heel ander segment dan de 50 euro setjes.

Zie mobreak...

[ Voor 6% gewijzigd door DeeD2k2 op 31-05-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Darth Malak schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:10:
[...]

Hmm... ik zou je vroeger gelijk hebben gegeven. Echter de Z-5500 is van die kwaliteit dat zelfs een beginnende audiofiel hier toch wel blij mee zou zijn. Maar goed, niet vergelijkmaar met een losse receiver en kwaliteit speaker systeem. Echter nog steeds een heel ander segment dan de 50 euro setjes.
Dan zou ik toch echt eens naar een echt audiofiel systeem luisteren. De Z-5500 komt daar lang niet bij in de buurt. Kijk alleen al eens naar de overdreven bas welke niet in het geluidsbeeld is in te passen. PC setjes zijn leuk maar je kunt en mag er geen prestaties van verwachten welke je van echt goede componenten wel kunt verwachten. De prijs is er dan ook totaal niet naar. Niet dat de Z-5500 slecht is hoor maar het is gewoon een totaal ander product. Je kunt er dan ook prestaties bij verwachten die in die prijsrange vallen. Als je van overdreven bas houd zit je ook aan het goede adres (maar daar hebben andere sets ook last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bor de Wollef schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 10:22:
[...]

Dan zou ik toch echt eens naar een echt audiofiel systeem luisteren. De Z-5500 komt daar lang niet bij in de buurt. Kijk alleen al eens naar de overdreven bas welke niet in het geluidsbeeld is in te passen. PC setjes zijn leuk maar je kunt en mag er geen prestaties van verwachten welke je van echt goede componenten wel kunt verwachten. De prijs is er dan ook totaal niet naar. Niet dat de Z-5500 slecht is hoor maar het is gewoon een totaal ander product. Je kunt er dan ook prestaties bij verwachten die in die prijsrange vallen. Als je van overdreven bas houd zit je ook aan het goede adres (maar daar hebben andere sets ook last van).
Ik gaf je toch min of meer gelijk? Ik weet echt wel hoe een echt audiofiel setje klinkt en nee, daar komt de z-5500 niet mee overeen. Maar we hebben het hier over PC setjes, daar is de Z-5500 aan de bovenkant van het segment te vinden. En gelukkig bieden de betere setjes nog wel de mogelijkheid de crossover frequency aan te passen. De Z-5500 alleen software matig via je geluidskaart. De teufel G THX wel via de sub zelf wat een groot voordeel is.

[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 31-05-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Modbreak:Kritiek op acties van moderators mogen in topicreports, Schop een Modje of via de e-mail. Niet in een (discussie)topic. Deze reacties heb ik dan ook allemaal verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 31-05-2006 12:44 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Zoals je uit een paar posts hierboven kon afleiden ga ik dus voor een Teufel Concept e systeem e en een audigy 2 zs pcmcia geluidskaart. Nu rest mij nog 1 vraag; is het interessant om de creative DDTS-Decoder aan te schaffen? Ik heb geen andere apparaten die ik wil aansluiten de Teufel set, dus daarvoor moet ik het niet doen. Het is enkel voor de decodering van DD/DTS, welke ook software matig kan.... Merk ik verschil in kwaliteit tussen de hardwarematige decodering en de softwarematige? En ik veronderstel dat de softwarematige niet de helft van m'n pc resources inpalmt ;) . (Inspiron 9300 notebook met pentium m 1.86ghz en 1.5 giga ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

In mijn ogen is het alleen zinvol als je voor het aansluiten van de set op een niet DD versterker gaat of als je niet PC hardware gaat aansluiten (bijvoorbeel een XBOX ofzo). Ik zou wel sterk overwegen om toch voor de X-Fi te gaan en niet voor de oude audigy 2 ZS. Maar beiden zouden goed genoeg met DD signalen moeten kunnen omgaan om in ieder geval films op je PC af te spelen. Voor games maakt het niets uit.

In mijn ogen is iedere extra schakel ertussen een potentiele reden voor extra ruis en een slechter signaal. Bij de decoder van creative is verder nog te lezen dat voor het aansluiten op een PC je nog eens een extra splitterbox moet aansluiten. Iets waar ik ook niet al te happig op zou zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Darth Malak op 31-05-2006 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Frigolamptje schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:21:
....een audigy 2 zs pcmcia geluidskaart.
Het is dus voor een laptop...en volgens wat ik gevonden en gelezen heb, is dit de beste oplossing met de meeste geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:48:
In mijn ogen is het alleen zinvol als je voor het aansluiten van de set op een niet DD versterker gaat of als je niet PC hardware gaat aansluiten (bijvoorbeel een XBOX ofzo). Ik zou wel sterk overwegen om toch voor de X-Fi te gaan en niet voor de oude audigy 2 ZS. Maar beiden zouden goed genoeg met DD signalen moeten kunnen omgaan om in ieder geval films op je PC af te spelen. Voor games maakt het niets uit.

In mijn ogen is iedere extra schakel ertussen een potentiele reden voor extra ruis en een slechter signaal. Bij de decoder van creative is verder nog te lezen dat voor het aansluiten op een PC je nog eens een extra splitterbox moet aansluiten. Iets waar ik ook niet al te happig op zou zijn.
Ik heb een aantal reviews van de decoder gelezen en er wordt niet geklaagd dat de splitterbox ruis zou veroorzaken. De splitterbox heb je allee nodig als je je pc en andere apparaten op de decoder gaat aansluiten.

Is er hier echt helemaal niemand die ervaring met de Gigaworks G500 van Creative heeft?

Voor de decoder moet je trouwens even in de productsurvey kijken, daar staat een mooie gebruikerservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:02:
[...]

Ik heb een aantal reviews van de decoder gelezen en er wordt niet geklaagd dat de splitterbox ruis zou veroorzaken. De splitterbox heb je allee nodig als je je pc en andere apparaten op de decoder gaat aansluiten.

Is er hier echt helemaal niemand die ervaring met de Gigaworks G500 van Creative heeft?

Voor de decoder moet je trouwens even in de productsurvey kijken, daar staat een mooie gebruikerservaring.
zoals ik in mijn laatste post al zei: de splitterbox heb je alleen nodig bij aansluiting van een PC....

Volgens mij geldt in het algemeen bij dit soort relatief goedkope produkten, hoe meer spul er tussen, hoe meer kans of signaalstoring... Natuurwetten zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:50:

Misschien nog een tip, ben momenteel info aan het zoek over de Ozaki HM030 of HM050. Ook als alternatief voor de X-530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ozaki schijnt nogal bagger te zijn..., hoewel de reviews meestal positief zijn, heb ik uit de weinige gebruikerservaringen vernomen dat het niet echt dat is. Die Teufel sets lijken mij te mooi om waar te zijn, maar heb toch 1 besteld ;) . Goede reviews en goede gebruikerservaringen, voldoene vermogen en 2-weg speakers, veel meer moet ik niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Over Ozaki hoor ik eigenlijk ook alleen maar negative verhalen van gebruikers. Ik vind het een moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:21:

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

op zich mooie set hoor,
maar echt voordelig vind ik het niet. Als je bedenkt dat je voor net ff 40 euro meer dan de decoder de gd580 hebt van creative, dan krijg je een decoder én een set speakers. Scheelt 100 euro met de combinatie die jij noemt. Ik vraag me af of het dat waard is. En of de decoder van de gd580 soms andere aansluitingen heeft.

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een decoder die met de digitale optische output van mn laptop op kan gaan, en ik denk dat de gd580 wel goede kans maakt. Of creative/logitech zou met een nieuwe 5.1 set moeten komen met digitale input...

Die Teufels zijn ook wel fijn, maar helaas geen decoder aan boord.

[ Voor 16% gewijzigd door marteltor op 31-05-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:46:
[...]
op zich mooie set hoor,
maar echt voordelig vind ik het niet. Als je bedenkt dat je voor net ff 40 euro meer dan de decoder de gd580 hebt van creative, dan krijg je een decoder én een set speakers. Scheelt 100 euro met de combinatie die jij noemt. Ik vraag me af of het dat waard is. En of de decoder van de gd580 soms andere aansluitingen heeft.

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een decoder die met de digitale optische output van mn laptop op kan gaan, en ik denk dat de gd580 wel goede kans maakt. Of creative/logitech zou met een nieuwe 5.1 set moeten komen met digitale input...

Die Teufels zijn ook wel fijn, maar helaas geen decoder aan boord.
De GD580 heb ik ook naar gekeken, maar die heeft een lagere output. Daarnaast is de decoder niet de DDTS-100, maar heeft minder aansluitingen als ik het goed hebt. Zie het als een uitgeklede versie.

Edit: Logitech Z-5400 weer €179,- bij Alternate :O. Het is een afweging tussen de plopjes en het geld meer wat de Creative combinatie kost. Moeilijk moeilijk. Vrijdag komt het antwoord van Logitech mbt de Z-5500, laat staan de andere setjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Voor de mensen die puur kijken naar het vermogen wat een set kan leveren: dit zegt eigenlijk nauwlijks iets (tot niets) over de geluidskwaliteit! Iedereen blijft zich er op blind staren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:04:
Voor de mensen die puur kijken naar het vermogen wat een set kan leveren: dit zegt eigenlijk nauwlijks iets (tot niets) over de geluidskwaliteit! Iedereen blijft zich er op blind staren helaas.
Feit is dat de GD580 naar mijn idee al langer op de markt is en in een lager segment zit dan de Gigaworks. Dus de output is niets minder dan een marketingspraat? B). Anyways, hopelijk kan ik de set ook eerst even beluisteren als ik hem al ga halen. Twijfel nog steeds :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Output maakt wel iets uit maar niet zo veel als sommige mensen doen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik weet niet of je die extra aansluitingen ook nodig hebt die op die ddts-100 zitten. Ik vind het nogal wat centjes voor een decoder.
Wel jammer dat er niemand ervaring heeft met dit setje
Mag dan wel geen echte pc speakerset zijn, hij heeft wel een optische input waardoor je je geluidskaart eraan kan hangen als je optische output hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door marteltor op 31-05-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een set 4.1 speakers van cambridge soundworks, sedert enkele jaren nu.
Nu heb ik een nieuwe pc en ik gebruik m'n asus a8n-e onboard geluidschip die tot 8-kanaals geluid aankan.
Nu zou ik graag m', geluidskwaliteit verbeteren maar m'n budget is niet groot genoeg voor goede speakers en een goede geluidskaart.
Wel, is het beter andere boxen en m'n onboard geluid geluid te gebruiken of een nieuwe geluidskaart met m'n huidige boxen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ik weet niet exact welke boxen je hebt, maar weet wel dat je uit een echte geluidskaart wat meer plezier zult halen dan uit een onboard geval :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Als het gaat om luisteren van gedownloade MP3's (van meestal matige kwaliteit rond de 192KHz) etc zul je het verschil tussen een geluidskaart als een audigy 2 zs of 4 niet zo snel horen is mijn ervaring. Zeker niet wanneer je gebruik maakt van matige speakers (lagere segment van de markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 08:25
Hey,

Ik ben op zoek naar een redelijke 2.1 set van ong 30-40 euro.
Ik zelf heb wat gezocht op creative, omdat een vriend daarmee ervaring heeft, en dat zijn goede ervaringen, verder heeft ie geen ervaring, dus hij zegt niet dat logitech oid slecht is ;).
Nu zocht ik dus op creative en kwam ik op:

- Creative Inspire T3000
- Creative Inspire T3030
- Creative Inspire P380

Nou mijn vraag aan jullie.
- Wat is het verschil tussen de T3000 en de T3030?(ik kom alleen op het uiterlijk)
- Welke is hiervan het beste, of voor welke setje kan ik beter gaan(ander merk?)?
Ik wil liever wel een afstandsbediening(liefst voor volume en bass), maar als bijv een setje (veel) beter is, maar die geen afstandsbediening heeft is dat geen probleem.
Dus kom maar op 8)

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 01-06-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:38:
Over Ozaki hoor ik eigenlijk ook alleen maar negative verhalen van gebruikers. Ik vind het een moeilijke keuze.
Weet jij dan nog een alternatief voor de X-530? Of iemand anders? Ik wil gerust mij budget voor het alternatief optrekken naar iets rond de waarde van 150 euro (150 met de refund van de X-530 inclusief), om daarvoor goede geluidskwaliteit te krijgen, eventueel een control-unit los van de rechterfront speaker, ... (en uiteraard niets van de gekende problemen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Ik zou kijken voor de concept e van teufel, kost je 135 euro met verzendkosten. Dan heb je natuurlijk wel geen decoder enzo, als je hem enkel als pc-set gebruikt hoeft dit geen probleem te zijn. Als je natuurlijk nog andere zaken wil aansluiten, zul je je nog een decoder moeten aanschaffen. De ddts 100 (of zo iets) van Creative kost momenteel rond de 100 euro. Dan zit je natuurlijk boven het gewenste budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Let wel op dat die set geen enkele binnenhandbereikzijnde :+ volumeregeling heeft. Achter op de subwoofer kun je voor alle kanalen een limiet instellen maar verder zul je het dus softwarematig/m.b.v. toetsenbord moeten doen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z-Dragon schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:15:
Let wel op dat die set geen enkele binnenhandbereikzijnde :+ volumeregeling heeft. Achter op de subwoofer kun je voor alle kanalen een limiet instellen maar verder zul je het dus softwarematig/m.b.v. toetsenbord moeten doen.
Spijtig, dat vind ik toch wel een doorslaggevend nadeel om deze set te laten vallen als optie. Hoe staat het met de kwaliteit en degelijkheid van het merk Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Dat is dan juist weer helemaal super. Ontzettend goede speakers voor het geld, maar daar valt genoeg over te vinden. Ze worden de hemel in geprezen. (Eigenaar meldt zich. ;))

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
De concept e magnum kost 150, daar heb je dan wel weer een afstandsbediening bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
matsume schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:50:
Hey,

Ik ben op zoek naar een redelijke 2.1 set van ong 30-40 euro.
Ik zelf heb wat gezocht op creative, omdat een vriend daarmee ervaring heeft, en dat zijn goede ervaringen, verder heeft ie geen ervaring, dus hij zegt niet dat logitech oid slecht is ;).
Nu zocht ik dus op creative en kwam ik op:

- Creative Inspire T3000
- Creative Inspire T3030
- Creative Inspire P380

Nou mijn vraag aan jullie.
- Wat is het verschil tussen de T3000 en de T3030?(ik kom alleen op het uiterlijk)
- Welke is hiervan het beste, of voor welke setje kan ik beter gaan(ander merk?)?
Ik wil liever wel een afstandsbediening(liefst voor volume en bass), maar als bijv een setje (veel) beter is, maar die geen afstandsbediening heeft is dat geen probleem.
Dus kom maar op 8)

Alvast bedankt _/-\o_
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een echt redelijke 2.1 set zul je voor dat geld niet vinden ben ik bang. Je zoekt gewoon in het laagste segment van de markt: de speakers waarbij op eigenlijk alles bezuinigd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bor de Wollef schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:01:
Een echt redelijke 2.1 set zul je voor dat geld niet vinden ben ik bang. Je zoekt gewoon in het laagste segment van de markt: de speakers waarbij op eigenlijk alles bezuinigd word.
Hoeveel zou ik er dan ong voor moeten geven?
En kan je misschien nog wel de andere 2 vragen beantwoorden?(en dan voor de prijs 30-40 euro)?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zou iets meer uitgeven en het budget verhogen naar 70 - 80 euro. In die prijsklasse kom je echt in een ander segment. De beide Creative sets ken ik niet. Daar kan ik je niets over vertellen. Wat dacht je bv van de Logitech Z4 (rekening houdend met eventuele plop problemen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Als je een setje zoekt dat heel redelijk geluid geeft voor niet teveel geld kun je ook eens naar deze kijken, die ik zelf heb gehad.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom ga je niet ergens gewoon wat luisteren? Veel pc winkels als vobis en winkels als de mediamarkt hebben meerdere low budget setjes staan om te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik zelf ben niet echt wat goeds gewent, dus als ik wat goeds hoor denk ik al helemaal dit is perfect. Maar misschien weten jullie wel wat beter voor mijn budget.
Maar is dat niet het geval(dat er wat beter is dan de T3000/T3030??)
En wat is het verschil tussen de 2, behalve uiterlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
Ik ben inderdaad opzoek naar een 2.1 setje van maximaal 100 euro. Ik luister allerlei soorten muziek (van dance en hardcore tot jazz en klassiek), een game amper. Wat ik in mijn gedachten had:

/ JBL Creature II
(neig ik op dit moment naar, veel mensen positief, goede prijs, geen ploppen, goed geluid, behalve in de mid-range :?)
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3news.ch/wp-content/uploads/2006/01/JBLCreatureIIBlack.jpg

/ Logitech Z-4
(velen positief, maar die ploppen :()
Afbeeldingslocatie: http://www.valcenter.ch/images/grandes/log_z4.jpg

/ Creative I-trigue L3800
(verschillende meningen over.. voordeel is de draadloze afstandsbediening)
Afbeeldingslocatie: http://www.releasereview.com/data/newsitems/2005/10/images/Creative-I-Trigue-L3800.jpg

/ Logitech Z-2300
(same as Z-4, maar geluid nog beter, wel even 20 euro doorsparen, en voor een 14 jarige duurt dat nog even :/ )
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/Logitech_Z2300.jpg

Dus ik ben nog flink aan 't twijfelen!

Verder nog mogelijkheden? (geen Soundsticks II of Altec Lansing 5021, die zijn te duur 8)7)

[ Voor 57% gewijzigd door Ivo NL op 03-06-2006 08:33 ]

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De 2300 zou volgens mij meer dan 20 euro duurder moeten zijn dan de Z4. De JBL heb ik laatst bij een kennis mogen luisteren maar die viel mij niet mee. Zoals je al aangeeft is er bijna geen mid-range. Daarbij volt het geheel erg goedkoop kunsstof en vind ik de set persoonlijk erg lelijk (persoonlijke voorkeuren natuurlijk).

Ik heb overigens ook al mensen met een 2300 gehoord die last hadden van ploppen.

Als het verschil tussen de Z4 en de 2300 echt 20 euro is zou ik voor die laatste gaan. Reken wel op een overdreven bas daarbij.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 03-06-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matsume schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:20:
Ik zelf ben niet echt wat goeds gewent, dus als ik wat goeds hoor denk ik al helemaal dit is perfect. Maar misschien weten jullie wel wat beter voor mijn budget.
Maar is dat niet het geval(dat er wat beter is dan de T3000/T3030??)
En wat is het verschil tussen de 2, behalve uiterlijk?
Ik dacht eens in de comparison sheet te gaan kijken, maar de T3000 staat er niet bij. Qua tech specs zijn ze hetzelfde maar volgens mij is de T3030 gewoon het nieuwere model van de T3000.
http://www.creative.com/p...category=27&product=14096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De T3030 vind ik, afgaande op mijn idee dat het de 2.1 versie is van de T6060, niet echt een aanrader. Ik heb een user review geschreven over de T6060 waar je misschien iets aan hebt.

Ik heb de T6060 vergeleken met de X-530 van Logitech. De T3030 gebruikt in ieder geval de zelfde sattelites en waarschijnlijk ook dezelfde sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik kan op dit moment heel goedkoop aan een Logitech Z-3 komen (zwarte editie). Weet iemand hoeveel verschil er zit tussen de Z4 en de Z3? Daar is logitech evenals vele reviews niet echt duidelijk over. Voor zover ik weer heeft de Z3 geen last van ploppen en radio ontvangst namelijk. Misschien is het een leuk setje voor zolang ik naar iets beters zoek (waarvan ik het gevoel heb dat het nog wel even kan gaan duren)?

Ik heb ook al even gekeken naar de Z4 als tijdelijke oplossing (kan een demo model erg goedkoop kopen) maar heb mijn twijfels over de sattelites. Ze lijken mij erg kwetsbaar en persoonlijk vind ik ze erg goedkoop ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
Klinkt de progamer 5.1 van creative helder genoeg met de onboard geluidskaart van de Asus A8N-SLI SE?
En ik luister ook graag muziek. Nu doe ik dat op de z-340 van logitech (volgens mij voorloper van de z-4) Maar nu is mijn vraag: Klinkt muziek ook beter dan op de z-340?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:49:
Klinkt de progamer 5.1 van creative helder genoeg met de onboard geluidskaart van de Asus A8N-SLI SE?
En ik luister ook graag muziek. Nu doe ik dat op de z-340 van logitech (volgens mij voorloper van de z-4) Maar nu is mijn vraag: Klinkt muziek ook beter dan op de z-340?
Is de Z-3 niet de voorloper van de Z-4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:45:
[...]

Is de Z-3 niet de voorloper van de Z-4?
Ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat de z-340 iets op de z-4 lijkt, maar dan goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:57:
[...]

Ik zou het niet weten, maar ik weet wel dat de z-340 iets op de z-4 lijkt, maar dan goedkoper.
Eh, in welk opzicht lijkt de set op de Z4 als ik vragen mag? De specs zijn minder en het uiterlijk komt niet eens in de buurt (tenzij je elke 2.1 hetzelfde vind).

Ik heb het even opgezocht: de Z3 is de voorloper van de Z4. De specs van beide sets zijn dan ook bijna gelijk. Het grote verschil tussen de Z3 en de Z4 lijkt vooral in de sattelites te zitten welke vernieuwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:04:
De T3030 vind ik, afgaande op mijn idee dat het de 2.1 versie is van de T6060, niet echt een aanrader. Ik heb een user review geschreven over de T6060 waar je misschien iets aan hebt.

Ik heb de T6060 vergeleken met de X-530 van Logitech. De T3030 gebruikt in ieder geval de zelfde sattelites en waarschijnlijk ook dezelfde sub.
Welke raad je me dan aan, mijn budget heb ik iets verhoogd naar 50 euro.
Ik speel dus veel games, maar luister ook veel muziek, en kijk af en toe een film.

Ook ben ik nu geintresseerd in 5.1 setjes, als dat ong voor dezelfde prijs kan krijgen(met redelijke kwaliteit). Maar 1 vraagje, zou dit een goede opstelling zijn?:

Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/1582/boxen4mq.jpg

Of moeten de rear boxjes echt achter je zitten?

[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 03-06-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Wat is trouwens het "plop" probleem?

trouwens, ik zie in pricewatch dat de Creative Inspire P5800 maar 35 euro is(aanbieding), en dat is een 5.1 setje. Ik heb 2 mensen in mijn msn lijst die zeggen dat het een goed setje is. Zijn jullie het daarmee eens, want hij is wel goedkoop(normaal 60 euro).

[ Voor 64% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Als je de boxen niet achter je zet kun je moeilijk spreken van "surround" geluid, wat toch de bedoeling is he. Als je ze niet achter je kunt plaatsen koop je beter een 2.1 set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Frigolamptje schreef op zondag 04 juni 2006 @ 11:21:
Als je de boxen niet achter je zet kun je moeilijk spreken van "surround" geluid, wat toch de bedoeling is he. Als je ze niet achter je kunt plaatsen koop je beter een 2.1 set ;)
Maar je kan toch surround aan of uit zetten?
En nog iets, kan je ok bijv alleen 3 boxjes aansluiten, dus 2 front en 1 center?
Want deze is goedkoper dan de T3030(scheelt niet veel), maar dit is toch een 5.1 setje, met meer Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

matsume schreef op zondag 04 juni 2006 @ 10:43:
Wat is trouwens het "plop" probleem?

trouwens, ik zie in pricewatch dat de Creative Inspire P5800 maar 35 euro is(aanbieding), en dat is een 5.1 setje. Ik heb 2 mensen in mijn msn lijst die zeggen dat het een goed setje is. Zijn jullie het daarmee eens, want hij is wel goedkoop(normaal 60 euro).
35 euro is al tijden de normale prijs voor de P5800. Over de kwaliteit kan ik niets zeggen maar ik zou zeggen dat het voor die prijs eigenlijk niet goed kan zijn. Ik laat het erg low budget segment altijd liggen gezien alle setjes uit de prijscategorie die ik heb gehoord totaal niet klinken. Het is natuurlijk ook een kwestie van verwachtingen.

Heb je zelf al wat reviews opgezocht (hoewel dat over geluidskwaliteit vaak niets tot nauwlijks iets zegt).

Het wattage zegt ook niet echt veel over de geluidskwaliteit trouwens! Dat is een misverstand welke je hier op GoT (en uberhaubt bij de gemiddelde consument) veel te vaak tegenkomt.

Een opstelling met een 5.1 set zoals jij die schetst (alle speakers op een bureaublad) slaat nergens op (nofi). Je zult totaal geen voordeel hebben bij de 5.1 setup.

Hoewel ik begrijp dat het budget belangrijk is denk ik dat je er toch een beetje verkeerd naar kijkt. Waar wil je de set bv vooral voor gebruiken? Wat voor geluidskaart heb je? Heb je uberhaubt ruimte in de kamer om de achterspeakers bij een 5.1 opstelling te plaatsen?
En nog iets, kan je ok bijv alleen 3 boxjes aansluiten, dus 2 front en 1 center?
Aansluiten kan altijd, of het gaat werken is iets anders. Je maakt namelijk een 3.1 opstelling (afgaande van een sub erbij) wat geen standaard formaat is. Je zult de geluidskaart waarschijnlijk op 5.1 moeten instellen en mist dus 2 achterkanalen. Geen goed plan lijkt me gezien de meeste audio of stereo (2.0) is of surround (5.1).

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 04-06-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
oh bij elek winkel is hij nog 60, behalve bij die 2, bovenaan de pricewatch.
De 2 mensen zeggen dus dat het wel goede kwaliteit is.
Ik heb verder wel een grote kamer, maar snap niet echt hoe jullie dat doen(kunnen jullie het msischien schetsen/foto?), misschien lukt dat ook bij mij.
Ik wil de set vooral gebruiken voor muziek en games. Maar ik kijk ook af en toe ene filmpje.
Ik heb zelf een onboard geluidskaart van de Asus A8N-sli.
Kan iemand ook reageren die er ook ervaring mee heeft?
En dan blijft mij vraag voor welke 2.1 setje kan ik dan beter gaan?

trouwens die personen die dt setje hebben, hebben de setup ook zoals ik hem wil/wou.
ze zeggen dat het wel goed klinkt, maar net als jou zeggen ze dat het geen surround is.

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-06-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat snap je niet aan de opstelling? Simpelweg is het gewoon:

Left front - center - right front
Luisteraar
Left surround - - right surround

De sub komt hier natuurlijk nog bij welke je op de grond kunt plaatsen.

Waarom ga je gewoon niet even luisteren naar een paar setjes? Niemand kan voor jou bepalen welke set jij het beste vind klinken. Geluid is zo iets persoonlijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bor de Wollef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 12:23:
Wat snap je niet aan de opstelling? Simpelweg is het gewoon:

Left front - center - right front
Luisteraar
Left surround - - right surround

De sub komt hier natuurlijk nog bij welke je op de grond kunt plaatsen.

Waarom ga je gewoon niet even luisteren naar een paar setjes? Niemand kan voor jou bepalen welke set jij het beste vind klinken. Geluid is zo iets persoonlijks!
Ok zal ik doen.
Maar met de opstelling, ik heb dus een bureau en dan 2 m verderop pas een muur.
Dus ik vroeg me af hebben jullie hetgewoon op gehangen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het best van het surround effect te kunnen genieten, zo veel mogelijk dit proberen te benaderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.lnt.de/lms/research/projects/WFS/pics/5-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Bovenstaand is natuurlijk de meest ideale situatie maar zal in weinig gevallen haalbaar zijn.
In mijn geval zit het zo.

Homecinema set (bij de tv):
Left - Center - Right - Sub
.
.
. (2,5/3 meter afstand)
Ik
Left surround - Right Surround

En bij m'n PC set was het precies andersom:
Left - Center - Right - Sub
Ik
.
.
.(2 meter afstand)
Left surround - Right Surround

Bij beide sets is in meer of mindere mate deze afwijkende opstelling te corrigeren.
Bij de HC set is het te corrigeren doormiddel van volumeregeling en signaalvertraging en bij de set bij de pc was het alleen alleen met volumeregeling te corrigeren.
Zolang je maar plek hebt om de speakers voor en achter op te hangen (of neer te zetten) is de afwijking van de sweetspot zoals hierboven te zien is nog wel te corrigeren.

Dan over of je die 5.1 set of een andere 2.1 set moet nemen is behoorlijk persoonlijk maar ik zou liever voor een goede 2.1 set gaan dan voor een slechte 5.1 set.
€35 voor een 5.1 set is natuurlijk erg weinig en ik denk dat je dat ook van de kwaliteit mag verwachten; erg weinig.

Ik heb mijn 5.1 set 2 weken terug verkocht omdat ik de laatste tijd erg weinig meer game op mijn pc en veel meer muziek luister.
Ik ben voor de Logitech Z-2300 gegaan en heb nog een 2e hands Audigy 2 ZS kaartje op de kop getikt voor €150 ben ik dan klaar en dat vind ik genoeg voor wat muziek op de pc.

Als ik jou was zou ik even goed uitmaken waarvoor ik de set hoofdzakelijk ga gebruiken.
Game je veel dan is de 5.1 set een goeie keus maar bedenk wel dat de kwaliteit niet echt top is.
Game je niet veel neem dan lekker een 2.1 set die nog in je budget past.

Verder is mijn tip: ben je niet overtuigd van je keus maar denk je dat je met een groter budget iets kan kopen dat je écht aan staat; spaar gewoon nog even verder anders krijg je zeker spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ga overmorgen wel even naar de stad(of morgen als de winkels open zijn).
1 vraagje, kan je met een onboard A8N-sli geluidskaartje wel een 5.1 setje aansluiten?
Op de site van asus kan ik alleen iets vinden van 8 Channel sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Dat betekend dat je tot 7.1 kunt aansluiten, dus 5.1 is ook geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ja, dat kan en nee, het is niet aan te bevelen. Onboard sound is véle malen slechter dan een redelijke geluidskaart. Ik ben deze week enkele dagen gemarteld door mijn Teufelset aangesloten te moeten hebben op m'n onboard Realtek geluid omdat ik moest wachten op mijn Audiotrak Prodigy 7.1 LT terwijl mijn Audigy 4 al weg was.

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste