Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:53

Vrijdag

De Zwarte

ComBax schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:53:
Een totaal ander vraagje:
Wat is een goed 'draagbaar' luidsprekersysteem?
Ik zoek zoiets voor aan mijn laptop te hangen voor als ik op reis ben.
Een gewone radio heeft meestal geen line-in, voor de iPod bestaan er zo veel speakers, maar gewoon voor aan je laptop te hangen niet... Ik zou bijna beginnen denken aan een Logitech Z-2300. Niet de goedkoopste, maar een radio met line-in kost ook al snel €100 en de (geluids)kwaliteit van die Logitech is zeker in orde, bij die goedkopere radio's is dat nog maar de vraag... JVC heeft wel zijn boomblaster-reeks, maar goedkoop zijn die ook niet.
Afmetingen zijn niet direct een probleem, moet vooral handig zijn (dus stroom in, line-in aansluiten en gaan).
Ik heb een Creative Travelsound, alleen weet ik niet meer welk type. In elk geval heeft het ding een ingebouwd flasgeheugen van *tromgeroffel* 64 mb en een ingang voor smm kaartjes. Er komt prima geluid uit en je kan 'm ook zonder adapter gebruiken, dan gaan er 4 AAA batterijen in. Line in zit er ok op.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
TroonStaal schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:41:
[...]

Ik heb een Creative Travelsound, alleen weet ik niet meer welk type. In elk geval heeft het ding een ingebouwd flasgeheugen van *tromgeroffel* 64 mb en een ingang voor smm kaartjes. Er komt prima geluid uit en je kan 'm ook zonder adapter gebruiken, dan gaan er 4 AAA batterijen in. Line in zit er ok op.
Dan wil'k die wel eerst ergens horen spelen voor ik er één koop, want 'k heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in (nogal klein om goed geluid te geven, vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ComBax schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:03:
[...]

Dan wil'k die wel eerst ergens horen spelen voor ik er één koop, want 'k heb er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in (nogal klein om goed geluid te geven, vind ik).
Hier wat info en hier een review :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

In het Z-5500 plopjes forum hebben we het er ook over....we mogen namelijk onze Z-5500 terugsturen en ons geld terug krijgen....onze vraag is of we dan een goed werkende Z5500 moeten kopen of dat er andere keuzes zijn op de markt zijn die het bekijken waard zijn.

Je hebt de Creative Megaworks, maar die is 7.1 en niet 5.1...wat niet voor iedereen handig is
Je hebt de Ultra van klipsch, maar via review heb ik begrepen dat die minder is dan de Z5500
je hebt de............

graag hulp..

Dank hiervoor :)...we weten het niet ...we zijn zolang bezig geweest om tegen logitech te vechten...maar nu ineens moeten we kijken wat we wel willen en dat weten we gewoon niet eigenlijk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 01:22

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ok weer een beetje zitten zoeken.
Mijn vragen:

Is de logitech z-640 nog ergens verkrijgbaar?? Of wil iemand em hier verkopen ;)
De okazaki nuke leo zijn dat een beetje goede speakers?? De specificaties hebben het over 2 vermogens namelijk:
AMP Output Power: 25W+3Wx5
Driver Output Power: 30W+5Wx5

wat is het verschil en hoeveel watt produceert dit setje?? Is dit wel een goede vervanger voor mijn creative inspire 4400

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier een beetje te dromen over die Teufel E Magnum.

Voornamelijk wil ik hem gebruiken aan mijn pc, voor het kijken van films/muziek/gamen. Ik geloof dat hij hiervoor uitermate geschikt is? Op de site van Teufel zie ik dat hij €149.- euro kost. Over verzendkosten binnen Duitsland kan ik niet veel vinden, iemand die dit toevallig weet? (Heb familie in Duitsland ;))

Maar het meest vraag ik me af, hoe sluit ik dit ding aan op mijn dvd speler? Ik heb een dvd recorder van Thomson (Vind het een waardeloos ding, maar so be it. ;( )

Achterop de dvdrecorder zitten niet veel aansluiten, wel een coaxiale audio-out, verder zie ik geen audio-uitgangen. Dus hoe ga ik dat fixen? :P

En natuurlijk niet te vergeten; 8)7
Ik maak nu gebruik van een (oud) Cambridge Soundsworks DTT2200 setje, icm. met mijn onboard geluidskaart AC'97.
Zal mijn geluidskwaliteit veel verbeteren door in een nieuwe geluidskaart + Teufel-setje te investeren?

Edit 2, er schiet me opeens vanalles te binnen. ;)
Bij mijn Cambridge Soundsworks komt erg veel ruis, als er 1 van de huis-telefoons in de buurt is. (Volgens mij alleen als de docking-station in de buurt staat.) Maar is dit 'normaal' en treed dit ook op bij het Teufel setje?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:24:
Maar het meest vraag ik me af, hoe sluit ik dit ding aan op mijn dvd speler? Ik heb een dvd recorder van Thomson (Vind het een waardeloos ding, maar so be it. ;( )

Achterop de dvdrecorder zitten niet veel aansluiten, wel een coaxiale audio-out, verder zie ik geen audio-uitgangen. Dus hoe ga ik dat fixen? :P
Niet, als je alleen maar een digitale uitgang hebt, heeft je luidsprekerset een decoder nodig. Dan kom je bij de Logitech Z-5500 en consoorten terecht. Creative heeft ook wel een decoder, maar dacht dat die ook wel €100 kost.
En natuurlijk niet te vergeten; 8)7
Ik maak nu gebruik van een (oud) Cambridge Soundsworks DTT2200 setje, icm. met mijn onboard geluidskaart AC'97.
Zal mijn geluidskwaliteit veel verbeteren door in een nieuwe geluidskaart + Teufel-setje te investeren?
Ja :)
Edit 2, er schiet me opeens vanalles te binnen. ;)
Bij mijn Cambridge Soundsworks komt erg veel ruis, als er 1 van de huis-telefoons in de buurt is. (Volgens mij alleen als de docking-station in de buurt staat.) Maar is dit 'normaal' en treed dit ook op bij het Teufel setje?
Geen idee hoe dat komt, dus ook geen idee of de Teufel er last van heeft (zou natuurlijk niet mogen, maar ja, de Z-5500 zou niet mogen ploppen ook 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:56:
[...]

Niet, als je alleen maar een digitale uitgang hebt, heeft je luidsprekerset een decoder nodig. Dan kom je bij de Logitech Z-5500 en consoorten terecht. Creative heeft ook wel een decoder, maar dacht dat die ook wel €100 kost.

[...]

Ja :)

[...]

Geen idee hoe dat komt, dus ook geen idee of de Teufel er last van heeft (zou natuurlijk niet mogen, maar ja, de Z-5500 zou niet mogen ploppen ook 8)7 )
Thnx voor je antwoorden. :)

Maar als ik een decoder etc. nodig heb, want moet ik dan kopen als ik tóch mijn Teufel setje wil gebruiken? Zijn er dvdspelers/recorders (met divx natuurlijk ;)) die dit kunnen? Of moet ik dan meteen overstappen naar een versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:21:
[...]
Thnx voor je antwoorden. :)

Maar als ik een decoder etc. nodig heb, want moet ik dan kopen als ik tóch mijn Teufel setje wil gebruiken? Zijn er dvdspelers/recorders (met divx natuurlijk ;)) die dit kunnen? Of moet ik dan meteen overstappen naar een versterker?
Je zou de Creative Decoder DDTS-100 kunnen kopen, kost wel €107,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ok jongens ik heb hier al vaker wat gepost over de Z-5500 en zijn problemen. Zat me toen af te vragen wat ik als vervanger moest nemen etc etc. Ik ga toch voor het omruilen...ik krijg dus straks weer een nieuwe Z5500.

Ik heb een audigy 2....geen "zs" of iets anders...gewoon de audigy 2 (standaard). Nu zit daar wel coax uitgang op, maar dit heb ik nooit lekker voor elkaar gekregen. Heb nog nooit iets gehoord uit mijn boxen wat niet via analoog ging. Eigenlijk zit ik na te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen, zodat ik dit wel fijn voor elkaar krijg. Zodat ik films eindelijk kan zien op Dolby digital en DTS kan kijken.

Is mijn geluidskaart prima, of zeggen jullie er is wel wat beters te koop (x serie nog wat). Ik wil liever niet 200 euro uitgeven, maar iets van 120 - 130 wil ik opzich wel....wordt het dan beter, gebruiksvriendelijker?

thnx all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
nomad85 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 00:24:
Ik heb een audigy 2....geen "zs" of iets anders...gewoon de audigy 2 (standaard). Nu zit daar wel coax uitgang op, maar dit heb ik nooit lekker voor elkaar gekregen. Heb nog nooit iets gehoord uit mijn boxen wat niet via analoog ging. Eigenlijk zit ik na te denken om een nieuwe geluidskaart te kopen, zodat ik dit wel fijn voor elkaar krijg. Zodat ik films eindelijk kan zien op Dolby digital en DTS kan kijken.

Is mijn geluidskaart prima, of zeggen jullie er is wel wat beters te koop (x serie nog wat). Ik wil liever niet 200 euro uitgeven, maar iets van 120 - 130 wil ik opzich wel....wordt het dan beter, gebruiksvriendelijker?

thnx all
Ik hoor allerlei verhalen dat de x-Fi veel beter geluid geeft dan de audigy's. Ik heb nu een Audigy zitten (nog van die oude reeks :P ) en ga geen geld uitgeven aan een nieuwe, het geluid is prima en ik vraag me echt af of ik (als niet-audio-freak) het verschil ga merken. Als'k een nieuwe pc koop, kan'k er eventueel een x-Fi voor kopen, maar nu laat ik het er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerizz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 12:09
Hoi,

Ik was ook aan het rondkijken voor een niet te duur (+/- 300 euro) 5.1 systeem voor aan een htpc. Zou je dan beter de Logitech Z-5500 kunnen gebruiken of zo een 'standaard' goedkoper 5.1 homecinema setje zoals bijvoorbeeld de JVC QP-D11RS of de PHILIPS HTR5000?

Of kun je nog beter een aparte verterker met een 5.1 luidsprekersetje (zoals de JBL SCS 200.5) kunnen kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties! Oja, ik wil het dus vooral gebruiken voor films en muziek (Gamen is niet zo belangrijk voor mij).

PS: En hoe zit dat met zo een 'decoder'? (waarvoor heb je die precies nodig, en zit die in zo een 5.1 setje? Hij zit in ieder geval in de Z-5500)

[ Voor 11% gewijzigd door Xerizz op 07-04-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Wat voor 2.1 setje voor all-round gebruik is de beste keus voor onder de 100 euro?

Hij wordt dan het meeste gebruikt voor muziek. Ik hou wel van een lekkere bass (trance ~ hardstyle en alles daaromheen en tussenin), maar de rest moet ook goed klinken. Gamen doe ik meestal met de headset op, maar ik moet met boxen aan ook kunnen gamen (voetstappen horen ed).

Ik zat te kijken naar een Logitech Z3, volgens mij wel een redelijk setje voor dat geld.

[ Voor 15% gewijzigd door NoepZor op 07-04-2006 13:28 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

NoepZor schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:27:
Wat voor 2.1 setje voor all-round gebruik is de beste keus voor onder de 100 euro?

Hij wordt dan het meeste gebruikt voor muziek. Ik hou wel van een lekkere bass (trance ~ hardstyle en alles daaromheen en tussenin), maar de rest moet ook goed klinken. Gamen doe ik meestal met de headset op, maar ik moet met boxen aan ook kunnen gamen (voetstappen horen ed).

Ik zat te kijken naar een Logitech Z3, volgens mij wel een redelijk setje voor dat geld.
Volgens mij moet je inderdaad kijken bij de Z-2300 (thx!) of anders de Z3 die je zelf al noemde.
Met het luisteren naar muziek zal je het verschil vooral horen tov andere speakers. Deze (z-2300 en Z3) klinken beide mooi harmonisch, dus zonder dat je de sub apart hoort knallen, wat je toch te vaak hoort bij goedkope systemen (iets waar ik nu erg op let).

Succes....heb je het geld ga voor de Z-2300, anders de Z3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
@nomad:
Ik heb een audigy 4, en heb deze ook coaxiaal op mijn z-5500d aangesloten. Volgens mij zijn de aansluitingen gelijk van de audigy 2 en 4.
Ik heb een mono 3,5 jack plugje gebuikt en dat werkt prima..
Dolby D filmpje downloaden, op SPDIF pass-through zetten en hoppa Dolby Digital :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom hecht iedereen zo veel waarde aan het THX labeltje op een set? Het zegt imho namelijk niet heel erg veel. Veel sets worden namelijk niet eens ter certificering aangeboden wat niet betekent dat deze sets minder zijn. Let wel dat THX certificering veel geld kost wat ook weer zal worden doorbelast naar de klant.

THX op een 2.1 setje is bv leuk maar ik vind dat totaal geen setup om film te kijken bv.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik ben zo ver, sta eigenlijk op het punt om de Teufel E Magnum te bestellen. :P

Maar mijn probleem is, welke geluidskaart moet ik kopen? Ik heb nu onboard, en lees overal dat dit niet goed genoeg is. Toch??

Ik wil niet teveel geld uitgeven, eigenlijk zo min mogelijk, voor een zo goed mogelijk geluid.

Mijn oog valt dan ook op de Creative Soundblaster Audigy 4 die ~€50euro kost.

Wie kan mij hier een goed advies in geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 18:13:
Waarom hecht iedereen zo veel waarde aan het THX labeltje op een set? Het zegt imho namelijk niet heel erg veel. Veel sets worden namelijk niet eens ter certificering aangeboden wat niet betekent dat deze sets minder zijn. Let wel dat THX certificering veel geld kost wat ook weer zal worden doorbelast naar de klant.

THX op een 2.1 setje is bv leuk maar ik vind dat totaal geen setup om film te kijken bv.
Wat is THX-certificatie?

Het THX-certificaat is het ultieme kwaliteitskeurmerk voor luidsprekersystemen. Dit betekent dat de luidsprekers door THX getest en goedgekeurd zijn aan de hand van een reeks strenge technische specificaties. Er zijn maar weinig computerluidsprekersystemen die aan deze strenge standaarden voldoen. Bezoek www.thx.com voor meer informatie over THX.

zie wat er getest word:

http://www.thx.com/mod/products/performance.html

heb zelf ook de z2300 echt geweldig geluid.

Ik heb lag lopen zoeke naar een 2.1 set ook bij mensen thuis gaan beluisteren. Maar de z2300 stak er steeds met kop en schouders boven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:58:
[...]

Wat is THX-certificatie?

Het THX-certificaat is het ultieme kwaliteitskeurmerk voor luidsprekersystemen. Dit betekent dat de luidsprekers door THX getest en goedgekeurd zijn aan de hand van een reeks strenge technische specificaties. Er zijn maar weinig computerluidsprekersystemen die aan deze strenge standaarden voldoen. Bezoek www.thx.com voor meer informatie over THX.
Ik weet wat THX certificatie is maar stel dat het meer waarde heeft uit marketingsoogpunt dan dat het echt een objectieve maatstaaf is. Dit omdat producenten meestal maar een paar modellen (of zelfs 1) ter certificering aanbieden waarbij het niet gezegd is dat deze modellen ook echt beter zijn dan niet gecertificeerde modellen. Regelmatig is dat niet zo namelijk.

Kijk bv eens naar het verschil tussen 2.1 en 5.1 of zelfs 7.1 systemen. Bij deze laatste groepen komen er heel andere zaken om de hoek kijken die belangrijk zijn dan wanneer je "maar" een 2.1 stereo setje test.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 07-04-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 14:10
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:04:
Oke, ik ben zo ver, sta eigenlijk op het punt om de Teufel E Magnum te bestellen. :P

Maar mijn probleem is, welke geluidskaart moet ik kopen? Ik heb nu onboard, en lees overal dat dit niet goed genoeg is. Toch??

Ik wil niet teveel geld uitgeven, eigenlijk zo min mogelijk, voor een zo goed mogelijk geluid.

Mijn oog valt dan ook op de Creative Soundblaster Audigy 4 die ~€50euro kost.

Wie kan mij hier een goed advies in geven? :)
Ik had eerst de Logitech Z-5500 D gekocht en het geluid van mijn on-board (AC97) bleek niet super te zijn. Soms wat kraakjes en bij sommige spellen in combinatie met een voice-chat-programma bleek het al helemaal te kraken..
Ook niet zon super bass want het kon niet aan me speakers liggen ;)

Dus ik ging ook op zoek naar een geluidskaart, zo weinig mogelijk geld voor zoveel mogelijk mogelijkheden.
Ik ben voor een audigy 4 oem gegaan, iets van 50 euro. De audigy2 zs was bijna nergens meer te krijgen en audigy 4 had nieuwere EAX en natuurlijk blijven die drivers nog wat langer up-to-date..
Ik moet zeggen, een geweldig geluid, geen gekraak, nooit!
Na het lange instel werk eindelijk een goede balans tussen volume en bass/treble. En t werkt/klinkt voortreffelijk, zeker weten die 50 euro waard!

Je kunt ook voor een X-fi gaan, maar ik vond dat te duur, ik wilde gewoon een goede geluidskaart en het hoefde niet het nieuwste van het nieuwste te zijn..

Veel suc6 met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Graag wat meningen / adviezen over het volgende:

Sinds bijna 2 jaar ben ik in het bezit van een logitech z-640 5.1 speakerset. Ik heb er dagelijks nog heel veel plezier van, maar ik begin me af en toe een beetje te storen aan de woofer. Zijn 'bereik' is wat beperkt. Zodoende staat ie dus af en toe, bij dancemuziek, voornamelijk te stampen terwijl wat meer mid-range bass dan mooier zou zijn.

Brengt mij dus tot het volgende vraag: kan ik dit oplossen door een nieuwe speakerset aan te schaffen, of is dit gewoon iets wat ik voor lief moet nemen bij geluidssets voor de pc?

Heb zelf natuurlijk al rondgekeken wat er op het moment verkijgbaar is. Ik kwam uit op 3 sets in verschillende prijsklasses:

1) Creative Gigaworks PG 500. (tot 150 euro)

specs:
- 36W per speaker (front, rear, center)
- 130W subwoofer
- Rendement 85dB (wat wilt dit zeggen?)

2) Logitech Z-5400 (tot 200 euro)

Specs:
- 38W front + rear
- 42W center
- 116W subwoofer
- Rrendement 95dB

3) Logitech Z-5500 (tot 300 euro)

Specs:
- 62W front en rear
- 69W center
- 188W subwoofer
- Rendement 94dB

Ik heb een Creative X-fi geluidskaart, en zit in een ruimte van zo'n 30m². Zou een van deze sets aan mijn wensen voldoen?

Daarnaast ben ik ook wel geinteresseerd in wat het stroomverbruik van zo'n set nu is. Kan dat niet vinden via google en op de sites van de fabrikanten is er niets over vermeld.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Wat ik me afvraag is het volgende:
Ik heb een creative sb live 5.1 uit 2001 ofzo en een onboard adi chip op mijn p4p800se.
Welke kan ik beter gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

icecoolsniper schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:34:
Wat ik me afvraag is het volgende:
Ik heb een creative sb live 5.1 uit 2001 ofzo en een onboard adi chip op mijn p4p800se.
Welke kan ik beter gebruiken??
SBLive

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
Ah sweeeet :D

Ik heb de Audigy 2 ZS binnenkort :) heb em besteld...

en nu nog de Gigaworks S750 })

dat word knallen ^^ alleen nog ff uitzoeken hoe en waar ik in me kamer de boxjes ga plaatsen... en draden wegwerken :/

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Houden jullie ook allemaal rekening met de omvang van de kamer waar de set moet komen te staan? Ik kwam laatst bij iemand in een piep klein kamertje met een Z-5500. Dat klonk gewoon voor geen meter. De bas was totaal overkill en beukte meer dan dat hij mooi klonk, ook na calibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind de Z-5500 sowiezo overkill, maar ach.vriend van mij heeft de Z-680+de duurste X-Fi+een Audigy1. (jaja, drie decoders!) En als 'ie het geluid ook maar ietsepietsie te hard zet gaan zijn ouders of zusje al klagen. Hij zit op zolder maar er is geen deur, zo'n open zolder zeg maar. Dát is pas nodeloze overkill :D

Zit nog steeds te twijfelen tussen een 2.1 set (z4, of de 3030), een 2.0 set of een tweedehands receiver+speakers. Budget max €100 maar het liefst lager. Het vervelende is dat ik die dingen meestal niet kan beluisteren en een MM zit hier niet in de buurt.

[ Voor 36% gewijzigd door Vrijdag op 11-04-2006 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:36:
Houden jullie ook allemaal rekening met de omvang van de kamer waar de set moet komen te staan? Ik kwam laatst bij iemand in een piep klein kamertje met een Z-5500. Dat klonk gewoon voor geen meter. De bas was totaal overkill en beukte meer dan dat hij mooi klonk, ook na calibratie.
Vind jij een z-5500 ook overkill in een kamer van 3 bij 4 m? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:17:
[...]

Vind jij een z-5500 ook overkill in een kamer van 3 bij 4 m? :P
Inderdaad. Dat is het eigenlijk ook wanneer je naar de mogelijk te leveren power kijkt en de kamerinhoud. Zij mijn eerdere opmerking.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 11-04-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 16:25:
[...]

Inderdaad. Dat is het eigenlijk ook wanneer je naar de mogelijk te leveren power kijkt en de kamerinhoud. Zij mijn eerdere opmerking.
Welke set vind je dan geen overkill voor deze kamer? creative anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
B-Buster schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:35:
Graag wat meningen / adviezen over het volgende:

Sinds bijna 2 jaar ben ik in het bezit van een logitech z-640 5.1 speakerset. Ik heb er dagelijks nog heel veel plezier van, maar ik begin me af en toe een beetje te storen aan de woofer. Zijn 'bereik' is wat beperkt. Zodoende staat ie dus af en toe, bij dancemuziek, voornamelijk te stampen terwijl wat meer mid-range bass dan mooier zou zijn.

Brengt mij dus tot het volgende vraag: kan ik dit oplossen door een nieuwe speakerset aan te schaffen, of is dit gewoon iets wat ik voor lief moet nemen bij geluidssets voor de pc?

Heb zelf natuurlijk al rondgekeken wat er op het moment verkijgbaar is. Ik kwam uit op 3 sets in verschillende prijsklasses:

1) Creative Gigaworks PG 500. (tot 150 euro)

specs:
- 36W per speaker (front, rear, center)
- 130W subwoofer
- Rendement 85dB (wat wilt dit zeggen?)

2) Logitech Z-5400 (tot 200 euro)

Specs:
- 38W front + rear
- 42W center
- 116W subwoofer
- Rrendement 95dB

3) Logitech Z-5500 (tot 300 euro)

Specs:
- 62W front en rear
- 69W center
- 188W subwoofer
- Rendement 94dB

Ik heb een Creative X-fi geluidskaart, en zit in een ruimte van zo'n 30m². Zou een van deze sets aan mijn wensen voldoen?

Daarnaast ben ik ook wel geinteresseerd in wat het stroomverbruik van zo'n set nu is. Kan dat niet vinden via google en op de sites van de fabrikanten is er niets over vermeld.
Iemand nog een mening / advies over mijn vraag?

Zou fijn zijn om de mening van mensen die wat meer audiokennis hebben te horen :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 19:58:
Wat is THX-certificatie?

Marketingbla....... THX heeft echt werkelijk helemaal niks met kwaliteit te maken. Rara, hoe zou het anders kunnen dat een setje volwaardige speakers van een paar duizend euro geen THX labeltje draagt en een setje PC speakers dat relatief gezien nogsteeds crap klinkt wel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Exirion schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 17:45:
[...]

Marketingbla....... THX heeft echt werkelijk helemaal niks met kwaliteit te maken. Rara, hoe zou het anders kunnen dat een setje volwaardige speakers van een paar duizend euro geen THX labeltje draagt en een setje PC speakers dat relatief gezien nogsteeds crap klinkt wel :)
Klopt, THX is een certificering die vooral uit marketingsoogpunt interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik hoorde dat je de subwoofer van de teufel concept E magnum beter niet te hard kon zetten, is dit echt een groot probleem? Ik hou namelijk wel van flink wat bass zo af en toe...

En als de bass normaal staat, isie dan nog steeds lekker krachtig zodat je die granaten en geweerschoten echt lekker hoort dreunen?

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:26
goeiemorguh schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:22:
Ik hoorde dat je de subwoofer van de teufel concept E magnum beter niet te hard kon zetten, is dit echt een groot probleem? Ik hou namelijk wel van flink wat bass zo af en toe...

En als de bass normaal staat, isie dan nog steeds lekker krachtig zodat je die granaten en geweerschoten echt lekker hoort dreunen?
ik kan je verzekeren

JAH :Y) _/-\o_

Dit is bij elk setje, zet hem niet te hard..
Klinkt heerlijk. al vaak last gehad van de buren

En jah voor voorganade posts, Hij is goed iCm de uaidugy 4.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
die teufel concept E magnum lijkt mij ook wel grappig. Welke is beter, de z-5500 of de teufel?
Ik heb begrepen dat de z-5500 een wat bonkerige bass heeft, en wel erg veel vermogen, dus ik kijk nu ook naar andere sets. Ik hoop alleen niet dat die teufel zo'n home cinema set van de goedkopere soort is, want daar heb ik slechte ervaringen mee. (kennisen)

edit: Die teufel, is die trouwens maar 150 euries? Ik zag op de site van teufel dat er meerdere versies zijn, maar jullie hebben het dus over die goedkopere? Heeft iemand hier ook die duurdere? (300 euro)

[ Voor 24% gewijzigd door JSTPS op 11-04-2006 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Teufel E magnum serie (die van 150 euro) is best goed. Zeker voor zijn geld het bekijken waard. De Z-5500 is daarentegen echt wel een stuk mooier. (heb de Z-5500, en heb frequent de teufel gehoord). De bas is niet bonkerig van de logitech speakers. Ikzelf luister echt alle muziek die er ongeveer is. Prodigy, jazz, dance, trance, metallica, nightwish, duran duran.......echt van alles. Het blijft een heerlijke ervaring die Z-5500. Ik heb de satalietjes op 2meter van elkaar staan, zowel opzij als voor/achter. Dus geplaat in 4 vierkante meter. Sub staat buiten dit vlak. Vind ik persoonlijk de mooiste opstelling. Woon je in de buurt van groningen mag je serieus wel langskomen. Heb de teufel hier niet staan, maar de Z-5500 kun je dan goed horen. Succes met je keuze. Z-5500 is natuurlijk stuk duurder, maar heeft wel meer aansluit mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

kheb vandaag de creative p5800 besteld, ze hadden er nog 1 liggen bij alternate tegen gereduceerd tarief. A.s. zaterdag ga ik em ophalen, hopelijk hebben ze em niet meegegeven aan iemand anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bor de Wollef schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:57:
[...]

Klopt, THX is een certificering die vooral uit marketingsoogpunt interessant is.
spoiler:
ik heb wel eens ergens gelezen dat de THX certificering ook vaak "gekocht" wordt. alleen heb ik hier geen bron meer van, dus het kan gel*l zijn

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 12-04-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

TroonStaal schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:05:
spoiler:
ik heb wel eens ergens gelezen dat de THX certificering ook vaan "gekocht" wordt. alleen heb ik hier geen bron meer van, dus het kan gel*l zijn
Ik vond net een stukje dat het wel mooi verwoordt:
I have come to believe that THX certification is about the most over-hyped thing to come through the audio world in quite a while. If you read as many product reviews as I have, you will come across a number of comments that THX is some type of a guarantee of a certain minimum level of performance, but these comments are made by reviewers that don't do any electrical testing of any kind. However, testing done on some of those THX certified products has shown that such certification guarantees nothing. It is all marketing hype. The manufacturer simply pays a fee to THX Labs (owned by George Lucas, I believe) and in return they license the use of the THX logo to be used with that product. Nothing more. The receiver maker then can use the "THX Certification" in its advertising and marketing materials in conjunction with the product that has been certified.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:17
Hmm, ik heb met Creative gebeld en zij wisten mij te vertellen dat de Megaworks 5.1 550 al uit productie is, en dat er dus bij de pcboeren alleen nog een laatste voorraad is.

Ik was namelijk aan het kijken voor deze 5.1 speakers, maar nergens te krijgen, alleen via pricewatch nog enkele winkels...

De beste man vertelde mij dat de Gigaworks Pro gamer G500 hiervoor in de plaats is gekomen, alleen deze is eigenlijk een stuk slechter in mijn mening.
Ik heb de megaworks eens gehoord bij een vriend en was verkocht door het geluid, wilde deze dus gaan aanschaffen, maar ik wilde eigenlijk ook weten of iemand de gigaworks g500 heeft, of gehoord heeft en wat zijn ervaringen zijn. Ben benieuwd of deze nou ook zo goed klinken...
En het gaat mij ten eerste om muziek, ik luister het veel en hoor veel verschil, daarna speel ik ook wel eens een leuk fps'je.

Dus... zou iemand met de g500 op kunnen staan en mij er iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
nomad85 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:47:
Teufel E magnum serie (die van 150 euro) is best goed. Zeker voor zijn geld het bekijken waard. De Z-5500 is daarentegen echt wel een stuk mooier. (heb de Z-5500, en heb frequent de teufel gehoord). De bas is niet bonkerig van de logitech speakers. Ikzelf luister echt alle muziek die er ongeveer is. Prodigy, jazz, dance, trance, metallica, nightwish, duran duran.......echt van alles. Het blijft een heerlijke ervaring die Z-5500. Ik heb de satalietjes op 2meter van elkaar staan, zowel opzij als voor/achter. Dus geplaat in 4 vierkante meter. Sub staat buiten dit vlak. Vind ik persoonlijk de mooiste opstelling. Woon je in de buurt van groningen mag je serieus wel langskomen. Heb de teufel hier niet staan, maar de Z-5500 kun je dan goed horen. Succes met je keuze. Z-5500 is natuurlijk stuk duurder, maar heeft wel meer aansluit mogelijkheden.
Dat word dus de z-5500. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind de bas van de Z-5500 persoonlijk wel veel te aanwezig. Dit is zeker het geval wanneer je bv muziek draait waar al behoorlijk wat bas in zit (bv jazz of blues). Echt mooi is het dan niet meer (en dat zullen de buren vast ook vinden). Ik zou zeggen: ga eens luisteren. Ik zou liever het geld stoppen in een goede set speakers en een versterker (eventueel 2e hands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
Nu wil ik even weten:

Welke is beter?

1 teufel van 300 euro.
2 logitech van 300 euro.

Ik moet het namelijk binnen een week weten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 12-09 07:51
SOEDARKMASTER schreef op woensdag 12 april 2006 @ 21:15:
Nu wil ik even weten:

Welke is beter?

1 teufel van 300 euro.
2 logitech van 300 euro.

Ik moet het namelijk binnen een week weten. :9
Uit de startpost:
Dit topic is bedoeld om te discusseren over de PC-speaker setjes. Hou daarbij wel in het achterhoofd dat eigenlijk niemand voor jou kan bepalen of hij geschikt is voor jou. Het is altijd aan te raden om zelf ook nog even een klein vergelijkend waren onderzoek te doen door de setjes in een winkel te beluisteren.
;) Dit is toch echt de beste tip die er bestaat. De ene vind die bas wel mooi, de ander vind het overdreven. Je zal het voor jezelf uit moeten maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jesse op 12-04-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
Jesse schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:10:
[...]

Uit de startpost:
[...]

;) Dit is toch echt de beste tip die er bestaat. De ene vind die bas wel mooi, de ander vind het overdreven. Je zal het voor jezelf uit moeten maken.
Dat is waar, maar waar kan ik dan de teufel beluisteren? in Duitsland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik zit er over te denken de z5450 van logitech te kopen. Ik heb enkel 2 vraagjes, waar ik niet uit kom.

1 kan ik met die controll pannel ook de bass in stellen? (waarschijnlijk wel)
2 zitten die wireless rear speakers wel op het licht net aan gesloten, of werkt dat op battery's.

Hoop dat een van u het toevallig weet ;)

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
Volgens mij is dit verkoop of gewoon kletspraat:

"Nee ik doe niet aan creative, ik raad je logitech aan."

Dit zei een winkelier tegen mij, volgens mij kan ie moeilijk aan creative komen als ik het heb over de Gigaworks S750 of praat ik nu uit me nek ? :P

Anyway, Creative heeft heel wat te bieden, in het verleden heb ik ook wat producten van hun genuttigd en het beviel me allemaal prima!

Maargoed, bass is my middle name, dus overkill heb ik geen last van ^^ (kamer van 6 bij 4 ongv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
@Four: Ik had gister een X-320 X-230 setje gehaald, daarbij zit er een bass-volumeregelaar op de sub zelf. (Ik kan me niet voorstellen dat de Z-5450 geen bas regeling heeft, maar ik zou niet weten waar die zit.)

Ik heb het setje als een haas weer teruggebracht, want er komt zo'n onwijs lomp harde bas uit, zelfs met de bas op minimaal is het nog flink overdreven. Ik begrijp niet dat iemand daarvan houd, maar wie ben ik. Weliswaar spelen mijn niet zo grote kamer (4 x 4) en houten vloer er misschien wat in mee (en het feit dat ik een tijd verwent ben geweest met een set Soundcraft Spirit Absolute 2's), maar die X-320 X-230 is echt niet om aan te horen als je van muziek houd.

Ik had op internet een test gelezen waar de X-320 X-230 aanbevolen werd boven de Creative T3030, maar die tester moet een dove kwartel zijn. D.w.z. ik heb wat ervaring met de T3000 (die vrijwel etzelfde is als de T3030), en die prefereer ik sterk boven de X-320 X-230 . Die bas van de X-320 X-230 is gewoon lomp hard, zelfs als die op zijn zachtst staat. Op de T3000 was de bas heel fatsoenlijk af te stellen.

Maar als je Narf bass 717 heet kan ik me voorstellen dat je bij Logitech aan het goede adres bent. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 25-05-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Jesse schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:08:
@Four: Ik had gister een X-320 setje gehaald, daarbij zit er een bass-volumeregelaar op de sub zelf. (Ik kan me niet voorstellen dat de Z-5450 geen bas regeling heeft, maar ik zou niet weten waar die zit.)

Ik heb het setje als een haas weer teruggebracht, want er komt zo'n onwijs lomp harde bas uit, zelfs met de bas op minimaal is het nog flink overdreven. Ik begrijp niet dat iemand daarvan houd, maar wie ben ik. Weliswaar spelen mijn niet zo grote kamer (4 x 4) en houten vloer er misschien wat in mee (en het feit dat ik een tijd verwent ben geweest met een set (Soundcraft) Spirit Absolute 2's), maar die X-320 is echt niet om aan te horen als je van muziek houd.

Ik had op internet een test gelezen waar de X-320 aanbevolen werd boven de Creative T3030, maar die tester moet een dove kwartel zijn. D.w.z. ik heb wat ervaring met de T3000 (die vrijwel etzelfde is als de T3030), en die prefereer ik sterk boven de X-320. Die bas van de X-320 is gewoon lomp hard, zelfs als die op zijn zachtst staat. Op de T3000 was de bas heel fatsoenlijk af te stellen.

Maar als je Narf bass 717 heet kan ik me voorstellen dat je bij Logitech aan het goede adres bent. :)
Zou je dan niet met een geluidskaart de bass nog wat zachter kunnen zetten oid, zo af en toe vind ik het wel lekker om mn bass op zn hoogst te zetten maar dat klinkt bij de meeste muziek gewoon voor geen meter. (en bedoel je niet de x-230?)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Narf717 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:44:
Volgens mij is dit verkoop of gewoon kletspraat:

"Nee ik doe niet aan creative, ik raad je logitech aan."

Dit zei een winkelier tegen mij, volgens mij kan ie moeilijk aan creative komen als ik het heb over de Gigaworks S750 of praat ik nu uit me nek ? :P
Na zo'n opmerking zou ik omdraaien en naar een zaak gaan waar je wel gewoon kunt luisteren naar wat je wilt. Ik vermoed dat hij met Logitech óf meer geld kan verdienen, óf dat hij echt niet van Creative houdt. Zelfs dan slaat het nergens op dat hij het je niet wil verkopen, jij moet bepalen waar je je geld aan uitgeeft, niet die verkoper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Nu online
@Four: Ik had gister een X-320 setje gehaald, daarbij zit er een bass-volumeregelaar op de sub zelf. (Ik kan me niet voorstellen dat de Z-5450 geen bas regeling heeft, maar ik zou niet weten waar die zit.)

Ik heb het setje als een haas weer teruggebracht, want er komt zo'n onwijs lomp harde bas uit, zelfs met de bas op minimaal is het nog flink overdreven. Ik begrijp niet dat iemand daarvan houd, maar wie ben ik. Weliswaar spelen mijn niet zo grote kamer (4 x 4) en houten vloer er misschien wat in mee (en het feit dat ik een tijd verwent ben geweest met een set (Soundcraft) Spirit Absolute 2's), maar die X-320 is echt niet om aan te horen als je van muziek houd.

Ik had op internet een test gelezen waar de X-320 aanbevolen werd boven de Creative T3030, maar die tester moet een dove kwartel zijn. D.w.z. ik heb wat ervaring met de T3000 (die vrijwel etzelfde is als de T3030), en die prefereer ik sterk boven de X-320. Die bas van de X-320 is gewoon lomp hard, zelfs als die op zijn zachtst staat. Op de T3000 was de bas heel fatsoenlijk af te stellen.

Ik heb al 3 jaar lang een z-340 en die heeft soms ook erg harde bas als je hem op minimaal hebt staan. Maar als ik bij de instellingen van mijn moederbord het geluid van de bas zacht doe, is ie ook echt zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
goeiemorguh schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:47:
[...]
Zou je dan niet met een geluidskaart de bass nog wat zachter kunnen zetten oid, zo af en toe vind ik het wel lekker om mn bass op zn hoogst te zetten maar dat klinkt bij de meeste muziek gewoon voor geen meter. (en bedoel je niet de x-230?)
Idd de X-230. :)
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:09:
[...]
Ik heb al 3 jaar lang een z-340 en die heeft soms ook erg harde bas als je hem op minimaal hebt staan. Maar als ik bij de instellingen van mijn moederbord het geluid van de bas zacht doe, is ie ook echt zacht.
Ik heb maar onboard geluid, en ik dacht eigenlijk dat er geen bas-regeling op zit. Maar naturel moet het gewoon minstens enigszins fatsoenlijk klinken vind ik. Anders staat die sub er btw ook maar voor nop, waarvan de plaats ook nog eens wel erg goed te horen was.

Ik ga dus nog verder op zoek naar een aardig 2.0 of 2.1 setje, met in principe een budget van ca. 50 euro, praktisch alleen bedoelt om muziek mee te luisteren. (Als het echt de moeite is wil ik btw wel wat meer uitgeven.)

Weet er iemand websites waar speakersetjes een beetje normaal getest en vergeleken worden?

[ Voor 19% gewijzigd door Jesse op 15-04-2006 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Jesse schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:46:
[...]

Idd de X-230. :)

[...]

Ik heb maar onboard geluid, en ik dacht eigenlijk dat er geen bas-regeling op zit. Maar naturel moet het gewoon minstens enigszins fatsoenlijk klinken vind ik. Anders staat die sub er btw ook maar voor nop, waarvan de plaats ook nog eens wel erg goed te horen was.

Ik ga dus nog verder op zoek naar een aardig 2.0 of 2.1 setje, met in principe een budget van ca. 50 euro, praktisch alleen bedoelt om muziek mee te luisteren. (Als het echt de moeite is wil ik btw wel wat meer uitgeven.)

Weet er iemand websites waar speakersetjes een beetje normaal getest en vergeleken worden?
Ik heb goede dingen gehoord over de philpis MMS430, misschien is dat wat.

offtopic:
Als je die x-230 evt zou verkopen kan je me een mailtje sturen (staat in mn profiel) ;)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
goeiemorguh schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:56:
[...]

Ik heb goede dingen gehoord over de philpis MMS430, misschien is dat wat.

offtopic:
Als je die x-230 evt zou verkopen kan je me een mailtje sturen (staat in mn profiel) ;)
Ik heb et setje al teruggebracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb het setje als een haas weer teruggebracht, want er komt zo'n onwijs lomp harde bas uit, zelfs met de bas op minimaal is het nog flink overdreven. Ik begrijp niet dat iemand daarvan houd, maar wie ben ik.
Goh, toch nog mensen die een wat kritischer gehoor hebben dan de meute die massaal Logitech speakertjes koopt ;) Ik ben weliswaar een audio-freak die met geld smijt als het om audio gaat, maar ik kan ook prima van muziek genieten als het op een simpel setje speelt. Het probleem met de meeste PC speakertjes, en zeker die van Logitech, is echter dat ze hun best doen om zoveel mogelijk gebonk en gedreun uit een klein kastje te halen. En het is echt niet om aan te horen als je daar muziek op luistert :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
ik heb een vraag: hoe sluit je een goed setje van zeg 300€ aan op een simpele Live oem kaartje? Ik heb een line-out voor en achter, ik geloof geeneens een digi-out, of een niet compatible ofzo, weet ik veel....?
Dus op wat voor aansluiting moet je rekenen bij een 4.1/5.1 goed setje...

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 15-04-2006 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Laatst online: 10-07 23:16
Hoe zit het nou met de surround effecten bij een 7.1 set?
Want ik wil natuurlijk wel puur DTS, en geen transformator die de boel omzet naar stereo..

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hello,

Ik kan mijn keus maar niet maken tussen de Z-5500 en de Progamer van Creative 7.1

De Logitech heeft dit

Digitale aansluiting
5.1
290 Euro

De Creative heeft dit
Analoog aansluiting
7.1
375 Euro

Hoeveel merk je van 7.1? Krijg je dan een extra mooi geluid?
Hoe zit het met digitaal en analoog? Er is mij vertelt dat je het verschil niet hoort. En ondersteunen spellen en films het 7.1 geluid?

Dit sluit ik aan op mijn nieuwe X-FI kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Versteegrob schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:31:
Hoe zit het met digitaal en analoog? Er is mij vertelt dat je het verschil niet hoort. En ondersteunen spellen en films het 7.1 geluid?
Volgens mij zijn dit vragen waar je met een half uurtje zoek en leeswerk zo antwoord op hebt gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Exirion schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:36:
[...]

Volgens mij zijn dit vragen waar je met een half uurtje zoek en leeswerk zo antwoord op hebt gevonden.....
Maar waar moet je zoeken, heb de FAQ gelezen maar kon niet iets directs vinden en ben vooral benieuwd welke spellen 7.1 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Versteegrob schreef op zondag 16 april 2006 @ 14:13:
Maar waar moet je zoeken, heb de FAQ gelezen maar kon niet iets directs vinden en ben vooral benieuwd welke spellen 7.1 hebben
Er bestaat ook nog zoiets als Google :) Jouw vragen zijn echt basis audiovragen. Het nut van 7.1, en de ondersteuning daarvan in films/games, daar kun je genoeg over lezen. Idem voor het analoog vs digitaal verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

@jesse & exirion:

Dank ik ben idd ook niet zo van de bass ;) Ik heb nu een camebridge soundworks DTT2500. Een van de eerste ;)

Helaas is deze gelevert met zeer zwakke pot meters, want hij beviel me best! Met deze kan ik de bass gewoon UIT zetten. Dat is natuurlijk perfect ;) Als je toch wat meer bas wil, dan kun je deze gewoon op schroeven ;) Heel erg prettig moet ik zeggen.

Ik zal eens een keer audio setjes gaan uit proberen in utrecht. Dan voor de reacties.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Exirion schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:08:
[...]
*knip*
Ik ben weliswaar een audio-freak die met geld smijt als het om audio gaat, maar ik kan ook prima van muziek genieten als het op een simpel setje speelt.
*knip*
Nou als je wat tips hebt dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Versteegrob schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:31:
Hello,

Ik kan mijn keus maar niet maken tussen de Z-5500 en de Progamer van Creative 7.1

De Logitech heeft dit

Digitale aansluiting
5.1
290 Euro

De Creative heeft dit
Analoog aansluiting
7.1
375 Euro

Dit sluit ik aan op mijn nieuwe X-FI kaart
De belangrijkste reden om van mijn 5.1megaworks over te stappen op de 7.1gigaworks zijn toch de games geweest. De immersiefactor is toch net weer een stukje groter. Maar met 5.1 is het ook al erg goed.

Wel heb je bij de Z5500 helaas last van het plopjesprobleem dacht ik. Echter, als je nog even wacht schijnt er een verbeterde versie op de markt te komen. Zoek even op got op het plopjesprobleem.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb zaterdag de Z-4 set van Logitech gekocht, ben ik best tevreden over. Omdat er ook een bassknop op de afstandsbediening zit kan ik daarmee de bass goed afstellen. Mijn vriendin, die haar bureau naast die van mij heeft staan heeft de Z-3, daarmee is als de bassknop helemaal is dichtgedraaid de sub nog steeds overheersend.
De V&D had nog de JBL Creature 2 in het rood staan, maar daar vond ik de controls slecht, bovendien hoorde je als je het volume veranderde "klikjes". Ook heb ik nog gezocht naar tweedehands speakers met een receiver, maar dat was toch geen optie, ze nemen toch teveel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

heb vandaag mijn creative inspire p5800 aan het werk gezet. Het setje bevalt prima, ik vind alleen de soort van afstandbediening voor volume en bass niet zo handig. Ook geneert het setje een enorme brom als ik mijn pc reboot :?
Tevens komt er geen geluid uit mijn center speaker met muziek afspelen(winamp). Heb al wat plugins geprobeert om dat te fixen, maar dat helpt niet. Iemand tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
DriveSand schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:48:
[...]

Na zo'n opmerking zou ik omdraaien en naar een zaak gaan waar je wel gewoon kunt luisteren naar wat je wilt. Ik vermoed dat hij met Logitech óf meer geld kan verdienen, óf dat hij echt niet van Creative houdt. Zelfs dan slaat het nergens op dat hij het je niet wil verkopen, jij moet bepalen waar je je geld aan uitgeeft, niet die verkoper :).
Hehe, dat heb ik dus ook precies gedaan :) ja dat had ik ook wel gedacht stiekum :9~
Nahja... ik heb De creative set vandaag besteld }) De S750 Gigaworks voor 393 met verzekerde verzending binnen 5 dagen in huis :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem besteld? En hoe, vooruitbetaling of onder rembours?

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Laatst online: 12-09 10:20

r.marijnissen

sapphire512mb

Ik twijfel tussen de: Terratec HomeArena 5.1
http://www.hardware.info/reviews.php?id=302&page=8
A 70€

of:

De welbekende x530
http://www.azerty.nl/prod...logitech-x-530-zwart.html

Over de terratec vooral dit gevonden: http://www.hardware.info/reviews.php?id=302&page=8
Iemand die hem heeft?
Lijkt me beter als de x530 maar je leest er zo weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Zegt niet alles natuurlijk, maar veel spul wat uit Duitsland komt is van goede kwaliteit. Als ik het zo lees kan je je geen buil vallen aan de Terratec. Als je echt niet meer geld wil uitgeven zou ik daar voor gaan denk ik :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Binnenkort haal ik een 5.1 set voor mijn pc. Nu zie ik vaak op foto's dat jullie mooi standaarden hebben voor de boxen.

Waar haal je een simpele standaard die op de Z-5500 past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik was eergisteren bij de Gamma en daar hadden ze speakerstands voor iets van een tientje.

Of ze bij de 5500 passen weet ik niet, maar stands zijn over het algemeen wel aardig universeel.

[ Voor 36% gewijzigd door Vrijdag op 04-05-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
  • Laatst online: 22-08 15:27
Ik overweeg de aanschaf van een 2.1 set voor muziekweergave (mp3 speler of laptop). Ik las al dat de Logitech Z-2300 goede kritieken krijgt.

Zijn er nog interessante(re) alternatieve in deze prijsklasse? Niet enkel de basweergave, maar vooral ook midden/hoge tonen zijn belangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom_G op 08-05-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tom_G schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:53:
Ik overweeg de aanschaf van een 2.1 set voor muziekweergave (mp3 speler of laptop). Ik las al dat de Logitech Z-2300 goede kritieken krijgt.
Logitech is niks voor muziek want ze dreunen allemaal even hard. Voor games en films nog wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:17
Tom_G schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:53:

Zijn er nog interessante(re) alternatieve in deze prijsklasse? Niet enkel de basweergave, maar vooral ook midden/hoge tonen zijn belangrijk.
Ik zou je dan ten zeerste de Creative megaworks THX 2.1 250D aanraden, is voor muziek denk ik meer geschikt nog dan de logitech.

link: http://nl.europe.creative...ubcategory=27&product=124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Exirion schreef op maandag 08 mei 2006 @ 13:01:
[...]

Logitech is niks voor muziek want ze dreunen allemaal even hard. Voor games en films nog wel aardig.
In hoofdlijnen heb je een goed punt. Alle logitech series van dit moment lijken problemen te hebben met de muziek "balans" door een te dreunende subwoofer (of diverse setjes dreunt de subwoofer nog steeds te hard en / of zit hij niet mooi in het geluidsbeeld) wanneer je de sub helemaal op min afsteld met de draaiknop op de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Ik heb voor de Creative Gigaworks T20 gekozen. Ik was vergeten te vermelden dat het nogal draagbaar moet zijn (laptop, meenemen op reis,...) maar toch een aanvaardbare kwaliteit wil (zeker het niveau van een draagbare radio/cd speler).

Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod14299_1_61.jpg

Ik lees hier ook tal van overwegend goede reviews over. Kost hier €93.

De Megaworks 250D is zo te zien ook een aanrader, maar duurder en veeeel minder draagbaar. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tom_G op 09-05-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
En Tom_G? Waar voor je geld? Hoe doet ie het in vergelijking met andere setjes? Al positieve en negatieve punten ondekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Jesse schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:02:
En Tom_G? Waar voor je geld? Hoe doet ie het in vergelijking met andere setjes? Al positieve en negatieve punten ondekt?
Een heel groot voordeel bij deze set is al het ontbreken van een subje :D

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Jesse schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 19:02:
Ik heb ze besteld, maar ze zijn niet op voorraad bij de leverancier, even wachten dus. Ik post dan mijn bevindingen ervan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik ben helaas ook weer op zoek naar een nieuwePC Speakersysteem. Helaas omdat ik ook last had van ploppen en tikken in mijn vorige Logitech X-530 systeem. Ik loop op dit moment totaal vast. Ik heb onlangs de Creative T6060 in huis gehad welke in na een dag maar weer heb terug gebracht wegens erg tegenvallende prestaties. Ik begin mij er bij neer te leggen dat ik toch iets meer geld zal moeten gaan uitgeven voor goede kwaliteit. Ik heb het dan zowel over bouwkwaliteit als geluidskwaliteit. Helaas blijkt het aanbod speakersystemen niet bijzonder groot. Alle mogelijke opties van Logitech hebben last van ploppen en tikken waardoor die op dit moment niet echt een heel erg goede optie zijn. Creative lijkt niet echt iets te hebben wat mij bevalt en wat ook nog in mijn prijsklasse zit.

Ik wilde het liefst voor een 5.1 setje gaan maar gezien het gebrek aan goede en betaalbare plop en radio-ontvangst vrije setjes kijk ik nu ook al naar de betere 2.1 sets. Dit omdat ik de speakers vooral gebruik voor het luisteren van muziek. De toegevoegde waarde van het 5.1 systeem zou voor mij vooral liggen in games. Films kijken doe ik wel op mijn Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 20:03:
Waar heb je hem besteld? En hoe, vooruitbetaling of onder rembours?
Ik heb Mijn set besteld bij PCZAAK..
Met verzekerde vooruitbetalende verzending (klopt deze zin? :P )

Het duurde wel een week voordat het binnen was.. maar uiteindelijk was de levering prima en alles zat erbij, geen beschadigingen...

en dan.. het geluid... OMFG!!!!!!!!!! })

Die bass is echt ongelovelijk vet XD mooi diep geluid, en ik ben erg verrast door de 7 sataliet boxjes.
Het geluid wat daar uit komt is super zuiver en de hoge tonen klinken erg mooi.

Al met al ben ik zeer verrast door de kwaliteit. Maargoed, voor die prijs mag het ook wel toch ? ^^

Condemned Criminal Origins met 7.1 is echt zoo uber vet :P Nu pis ik nog sneller in m'n broek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weinig verstand van audio maar wel een kleine 200 euro en ik wou daar een creative gigaworks progamer 5.1 set van kopen.
Ik game veel en luister ook vaak muziek op de pc.

Goede keuze of blunder?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:38
Ik wil een leuk setje voor bij mijn DVD/Divx speler.. ben opzich snel tevreden, aan mn computer heb ik al jaren een FPS 1000 setje hangen (met alleen de front boxjes) en ik geniet dagelijks van mijn muziek daarop.

Maargoed, TV geluid is gewoon brak. Dus nu wil ik een goedkoop setje voor bij mn Yamada 6600.
Budget ongeveer €50. Minder mag ook. Bij de mediamarkt even wezen kijken, daar kun je zo leuk uitproberen :)
Daar stond o.a. de Logitech X230 en de Creative Labs inspire - 3030. Maar die laatste was niet aangesloten.. ik ben nou eigenlijk wel benieuwd naar hoe die creative's in dat segment klinken.

Ik ben niet iemand die z'n sub altijd vol open heeft staan. Moet ook een beetje aan de mensen in huis denken hier. En wat ik hier lees is dat die logitech setjes juist erg veel bas geven. Dus misschien is creative relaxter van.

Vraag me ook af wat het verschil is tussen de inspire en I-trigue serie.
Uit de pricewatch lijken me deze twee setjes qua prijs/prestatieverhouding het interessants.

Creative I-Trigue 3330 (2.1)
Logitech Z-3e (2.1)

Maar reviews of vergelijkingen vinden wil niet echt lukken. Dus tips/suggesties zijn welkom.
Ook over het aansluit op mijn DVDspeler btw, daar zijn verloopstekkertjes voor nodig? zitten 6 aansluitingen voor '5.1 surround' en gewoon een "L en een R" aansluiting op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom kies je voor de Logitch Z-3e en niet voor bv de Z-4 als ik vragen mag? Deze laatste is iets duurder maar komt over het algemeen net even iets beter naar voren in de reviews.

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 16-05-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Goed punt. Heb nu vooral op prijs geselecteerd, en dan moet je toch ergens een lijn trekken, anders is er altijd wel een ander setje voor ietsje meer ietsje beter. De Z4 had ik nog niet eerder naar gekeken, zal daar eens wat meer over zoeken.
Maar vergelijkingen met creative setjes in hetzelfde segment ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat betreft de stelling dat Logitech speakers erg veel bas geven: dat klopt in mijn optiek wel. Ik heb om deze reden afgelopen weekend nog een Logitech Z-2300 teruggebracht. Veel te veel bas (ook na afstellen) welke bij veel muzieksoorten niet mooi in het muziekbeeld paste. Hou je van gestamp, val je graag de buren (en andere mensen die bij je in huis wonen) lastig? Ga dan voor een Logitech Z-2300 of Z-5500 etc. Ik werd er binnen een paar uur compleet gestoord van. Ik ga mij op een gegeven moment echt irriteren aan zo'n veel te aanwezige bas, zeker omdat hij bij mij toch in een redelijk kleine kamer staat (5 bij 5 ongeveer).

Ik heb hiervoor de Logitech X-530 gehad (5.1) welke ik wegens de bekende plop en radio ontvangst problemen ook heb teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Precies, daar heb ik geen behoefte aan dus.
ZDnet vind de Z4 wel een goede set, maar die vinden de Z2300 juist 'outstanding'.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. De Z2300 is op de plopjes na wel een goede set wanneer je van overdadige bas houdt en dat zijn nogal wat mensen als ik bv alleen naar de reacties hier op GoT kijk. Helaas zegt de bas weinig tot niets over de geluidskwaliteit.

Ik zit te overwegen gewoon mijn B&W boekenplak speakers te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Ik twijfel nog tussen de Creative ProGamer 500 en de Teufel Concept E. Uit veel reviews blijkt dat de Concept E van Teufel in geluidskwaliteit superieur is, maar dat de ProGamer ook goed geluid geeft. Het ziet er voor mij allemaal niet zo objectief meer uit. Iemand die mij sterk af kan raden voor de Creative te gaan, ondanks dat die wèl een volumeknop heeft? Ik vind de Teufels er wat minder strak uitzien en softwarematige volumeregeling... :/ Voornaamste doel is gamen, maar uiteraard moet op een set van zo'n bedrag álles goed klinken.

En: de Magnum vind ik geen optie. Die verliest zijn instellingen bij stroomuitval en de afstandsbediening zou erg goedkoop aanvoelen. Daarnaast is volumeregeling met een goedkope afstandsbediening net zo min.

[ Voor 27% gewijzigd door Z-Dragon op 16-05-2006 22:58 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Laatst online: 10:26
Z-Dragon schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:54:
Ik vind de Teufels er wat minder strak uitzien en softwarematige volumeregeling... :/ Voornaamste doel is gamen, maar uiteraard moet op een set van zo'n bedrag álles goed klinken.

En: de Magnum vind ik geen optie. Die verliest zijn instellingen bij stroomuitval en de afstandsbediening zou erg goedkoop aanvoelen. Daarnaast is volumeregeling met een goedkope afstandsbediening net zo min.
Waar heb je het over?
verliest zijn instellingen bij stroom uitval??
Afstandbediening is niet van ijzer nee, Elke afstandbediening voelt cheap aan.
Je argumenten wegen hier niet op tegen de nadelen. Ik vind ze een beetje onzin. DE teufel is ZEKER wel robuust en zwaar uitgewerkt.
Ik zou voor de Mgnum gaan. ZEKER WETEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Als je van de Teufel Concept E Magnum de stoom er compleet af haalt, verliest hij de ingestelde volumes voor de kanalen. Daarnaast werkt volumeregeling met een plus- en een minknop toch een stuk anders dan met een handige draaiknop. Knopjes die wegslijten. :'(

Mijn punt is dat als de hogere kwaliteit van de Teufelset voor mij persoonlijk niet zoveel extra's oplevert boven de Creativeset, de Creativeset praktischer is. De Magnumvariant is sowieso al niet echt een optie omdat die boven mijn budget gaat. En dat budget is al verhoogd ...

[ Voor 36% gewijzigd door Z-Dragon op 17-05-2006 12:21 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik was eens aan het kijken voor een 5.1 setje met optical in (vanwege mn laptop is dat de enige mogelijkheid om 5.1 te krijgen zonder een nieuwe geluidskaart te hoeven kopen).
Uiteraard is dan de logitech z5500 een optie, maar die plopt en doet allerlei rare dingen; deze valt voor mij dus af.
Nu vond ik op kieskeurig DIT setje.
Die kost 207 euro, heeft optical in en kan ook nog eens dvd's en divx afspelen. Lijkt me een goede optie, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Laatst online: 29-08 11:51
zoals velen hier zoek ook ik enkele tips voor 5.1 speakers

momenteel heb ik nl 10 jaar oude altec lansings 2.1 speakers (van bij gateway pc) met een extra setje labtecs als achterste speakers
dit zijn allemaal 10w rms speakertjes ofzo, en de subwoofer is 30w rms denk ik

ik gebruik deze eigelijk voor vanalles:
* veeeeeeel mp3s luisteren (192kbps-256kbps)
* filmen kijken
* en spelletjes spelen

momenteel gebruik ik de onboard ac97 die bij mijn dfi nf4 ultra-d zit (karajan audio module)

om eerlijk te zijn ken ik vrij weinig van hoe geluid "zou moeten klinken" maar ik weet wel dat mijn huidige setup waarschijnlijk niet echt klopt ;)

ik zou dan ook graag wat investeren in een beter geluid
dit mag eventueel wel enkele 100en euro's kosten als dit ook echt een groot voordeel heeft

reeds gekende vereisten:
* minimum 5.1
* geluid zoals het zou moeten zijn (hoewel ik nog niet eens weet hoe het zou moeten klinken zou ik dit toch graag willen... maw geen overdreven opgeblazen bass zoals je altijd hoort over die logitech boxjes)
* hoewel dit waarschijnlijk niet zo goed samengaat met mijn vorige eis, zou ik het ook graag af en toe lekker luid willen kunnen zetten. ik luister vooral hip hop en techno, en sommige schijven kunnen gewoon niet luid genoeg... natuurlijk is het dan belangrijk dat de bass goed kan schalen en dat ik geen boxen opblaas door dit te doen en dat het ook niet vervormt gaat klinken... ik wil maw ook goed door mekaar getrilt kunnen worden zonder hiervoor logitechs te moeten kopen met een overdreven opgeblazen bass.

vraagtekens:
* kan dit met pc boxjes? of moet ik eerder een versterker met losse boxen gaan zoeken? (die dus in totaal geen 1000 euro kosten)
* vereist dit een nieuwe geluidskaart? ik heb nl geen pci sloten vrij omdat mijn watercooling leidingen in de weg zetten, ik heb wel een pci-e vrij maar deze wou ik later eerder voor een raid kaartje gebruiken... eventueel kan ik ook nog dat 2e pci-e 16x slot benutten... maar ja, bestaan er eigelijk al pci-e geluidskaarten??
* optisch digitaal? of analoog? (ik weet eigelijk zelfs niet of die karajan module een optisch out heeft)
* ondersteunde 3d standaarden? is er iets dat ie moet kunnen? ik las nl een beetje hierboven dat thx certificatie bv enkel voor de show is... is er dan iets dat ie wel moet ondersteunen? (dolby digital dacht ik nu bv aan)
* hints over merk / type boxen?

hopelijk kan iemand van jullie me wat meer wegwijs maken, ik ken er nl te weinig van om het zelf allemaal op een betrouwbare manier uit te zoeken
indien iemand een oplossing weet die op zeer lange termijn enorm goed kan blijven op alle vlakken, kan ik daar eventueel extra in investeren, maar als het een "gemiddelde" oplossing is waarover ik na enkele jaren al terug over zal gaan twijfelen zou ik toch echt niet meer dan (enkele) 100(en) euro(s) investeren.

Bij voorbaat dank,

Mastakilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Het hoeft niet bijzonder duur te zijn om echt goed geluid te hebben. Lees de reviews van de Teufel Concept E maar eens. Je zou dan een Audigy 2 NX (extern) kunnen kopen, of een Creative DDTS-100 zodat je i.c.m. een SP/DIF-bracket voor je moederbord de boel digitaal aan kunt sluiten. Als je wilt weten wat echt geluid is, zul je sowieso je geluidkaart moeten vervangen. Dat is dus niet nodig als je het digitaal aansluit via een bracket omdat je geluidskaart (onboard) dan alleen het signaal doorgeeft.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Laatst online: 29-08 11:51
hoe is de implementatie van al dat 3d geluid op al deze verschillende manieren?
is deze op iedere manier exact hetzelfde?

bv:
ac97 karajan module --> optical out --> creative ddts100 --> analogue cables --> teugel speakertjes
ac97 karajan module --> analogue cables --> teugel speakertjes
ac97 karajan module --> optical out --> dolby digital amplifier --> dolby digital speakerset
ac97 karajan module --> optical out --> digital speakers with their own amplifier and 3d stuff
audigy2 --> optical out --> creative ddts100 --> analogue cables --> teugel speakertjes
audigy2 --> analogue cables --> teugel speakertjes
audigy2 --> optical out --> dolby digital amplifier --> dolby digital speakerset
audigy2 --> optical out --> digital speakers with their own amplifier and 3d stuff
etc etc

is dit voor al deze mogelijkheden hetzelfde? of verzint zo'n creative ddts100 bv zelf het 3d geluid? ik zou nl wel willen dat als een spel of een dolby dts dvd zegt dat een geluidje door de rechterachterspeaker moet komen dat ie ook daaruit komt, en niet uit de speaker die de 3d implementatie zelf heeft verzonnen om het wat ruimtelijker te laten klinken

en is er verder op andere vlakken nog 1 van deze manieren beter? (maakt het bv ook maar iets uit wat voor geluidskaart je hebt als je de optische uitgang 1st naar zo'n creative ddts100 ding laat gaan?)

op het 1e zicht zou ik trouwens eerder zo'n ddts100 kopen dan zo'n antieke audigy 2 met al die drm crap ingebouwd

kan je met zo'n ddts100 ook niet veel gemakkelijker dingen zoals een stereo, tv, dvdspeler etc erop aan sluiten?

heb ook even rondgekeken op die teugel site en ik zie dat ze nog een hoop andere (duurdere) speakers hebben
wat is eigelijk het verschil tussen die 5.1 setjes voor stereo of tv en die voor een pc? wist nl niet dat daar verschil tussen zat?

zit bij die voor een stereo misschien zo'n ddts100 achtig ding ingebouwd ofzo?

neem me trouwens niet kwalijk dat 90% van wat op al die review / teugel site staat niet snap
ik en duits gaan niet zo goed samen ;) (verwijs me dan ook aub indien mogelijk naar engelse ipv duitse sites)

[ Voor 13% gewijzigd door Mastakilla op 18-05-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Bor de Wollef schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:23:
Wat betreft de stelling dat Logitech speakers erg veel bas geven: dat klopt in mijn optiek wel. Ik heb om deze reden afgelopen weekend nog een Logitech Z-2300 teruggebracht. Veel te veel bas (ook na afstellen) welke bij veel muzieksoorten niet mooi in het muziekbeeld paste. Hou je van gestamp, val je graag de buren (en andere mensen die bij je in huis wonen) lastig? Ga dan voor een Logitech Z-2300 of Z-5500 etc. Ik werd er binnen een paar uur compleet gestoord van. Ik ga mij op een gegeven moment echt irriteren aan zo'n veel te aanwezige bas, zeker omdat hij bij mij toch in een redelijk kleine kamer staat (5 bij 5 ongeveer).

Ik heb hiervoor de Logitech X-530 gehad (5.1) welke ik wegens de bekende plop en radio ontvangst problemen ook heb teruggebracht.
Ze geven inderdaad (te) veel bass, maar je kunt alles bijna naar wens afstellen op de Z-5500 center, sub en sourround. Ik zelf zit in een vrij grote kamer hier van meer dan 27m2, en ja dan valt de bass wel weg zeker als hij gewoon op de grond staat onder het bureau. Veder geen buren binnen 10 meter >:)

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom_G
Tom_G schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:04:
[...]

Ik heb ze besteld, maar ze zijn niet op voorraad bij de leverancier, even wachten dus. Ik post dan mijn bevindingen ervan. :)
Ik heb ze vandaag eingelijk ontvangen.

En ik moet zeggen, ik ben positief verrast. De basweergave is vrij goed gezien de grootte van de woofer. Ook de uitslag (beweging naar voor & achter) is vrij groot gezien de diameter van de woofer.

Het klankbeeld is evenwichtig verdeeld, hoge/middentonen klinken een stuk beter dan een gewone 5.1 set. Iedere toon klinkt even genuanceerd.
Bovendien is de bas niet oververzadigd/ongecontrolleerd zoals wel bij een 5.1 set met sub kan voorkomen.

Voor muziekweergave zijn dit dan ook betere speakers dan zo'n gewone 5.1 set. Het verantwoord de door mij betaalde €93 zeker.

De lengte van de kabel van de linker speaker (die naar het rechter exemplaar loopt) is +- 2 meter zodat je ze een eind uit elkaar kunt plaatsen.

Het lijkt ook verder zo te zijn dat er een volumebegrenzing aanwezig is. Bij maximaal volume is er vrij weinig vervorming te horen vergeleken met een standaard speakerset.

Het volume is in elk geval hoogt genoeg om op een comfortabele manier in een kleine ruimte naar muziek te luisteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Tom_G op 19-05-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
5mebibyte schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:31:
[...]

Ze geven inderdaad (te) veel bass, maar je kunt alles bijna naar wens afstellen op de Z-5500 center, sub en sourround. Ik zelf zit in een vrij grote kamer hier van meer dan 27m2, en ja dan valt de bass wel weg zeker als hij gewoon op de grond staat onder het bureau. Veder geen buren binnen 10 meter >:)
XD Dit heb ik dus ook maar dan met creative gigaworks s750... (370 euro, i know...)
maar echt waar... elke dag weer moet ik oordopjes in doen als ik me bass op streepje 3 doe van de 7 streepjes terwijl alle andere boxjes bijna voluit staan :D:D:D
vooral met spellen zoals NFS Most Wanted krijg ik vlinders in mijn buik, als je dan met je Porsche rond crossed met volume bijna voluit (durf niet verder te gaan, knappen trommelvliezen waarsch.)

dus ja... tevreden?? ZEKER WETEN!!! })

(flims en dergelijken zijn ook zeer vet ^^ en als je in VLC player kijkt met rechtermuis knop bij audio kijkt.... dan staat er soms ook 5.1 als keuze, erg handig ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Narf717 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:23:
[...]

XD Dit heb ik dus ook maar dan met creative gigaworks s750... (370 euro, i know...)
maar echt waar... elke dag weer moet ik oordopjes in doen als ik me bass op streepje 3 doe van de 7 streepjes terwijl alle andere boxjes bijna voluit staan :D:D:D
vooral met spellen zoals NFS Most Wanted krijg ik vlinders in mijn buik, als je dan met je Porsche rond crossed met volume bijna voluit (durf niet verder te gaan, knappen trommelvliezen waarsch.)

dus ja... tevreden?? ZEKER WETEN!!! })
Ofwel als het maar hard kan met veel bas is het mooi :?

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste