Die ziet er niet slecht uit, 160watt rms, en dat voor +/- €70, ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dit setje (hij zal iig geen plopjes probleem hebbenmasser120 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:37:
Hoe presteert de Logitech X-530 tegenover de Phillips MMS460? Heeft iemand een review hierover?
De Phillips MMS460 heeft namelijk een responsefrequentie vanaf 20hz en dat klinkt altijd leuk in games (ervaring met koptelefoon: die allerlaagste tonen zijn eigenlijk best belangrijk), maar ik hoor er nooit iets over terwijl ik over de Logitech X-530 van alles hoor! Wat moet ik nu kiezen?
In de TS staat dat de Klipsch ProMedia Ultra 5.1 wordt gezien als de creme de la creme op het gebied van audio voor de pc, maar als ik zo even op internet zoek kom ik al snel wat negatieve recencies tegen. Niet zozeer dat het geluid slecht is, maar wel dat de levensduur van deze set heel erg kort is. Na een half jaar schijnen de speakers het al te begeven. Toch zonde als je zoveel geld uitgeeft.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
ik heb een nieuwe computer gekocht en daar horen natuurlijk ook speakertjes bij, ik heb niet zo'n grote kamer dus wil ik geen 7.1 set, een 5.1 set lijkt me dan beter. De set zal voornamelijk gebruikt worden voor games (met name race, en fps) en ook een beetje muziek en video. Ik zit te denken over de creative inspire 5900, omdat vrienden van me erg goede ervaringen met dit merk hebben. Mn maximum budget ligt op 100 euro en de 5900 kost rond de 80.
Mijn vrag is nu heeft iemand ervaring met deze set, en zijn er misschien betere alternatieven binnen dit budget. Oja...mn onboard geluidskaart is ook niet helemaal top (realtek ac'97), wie weet er een goede, betaalbare kaart (kaart hoeft niet heel uitgebreid te zijn)
Alvast bedankt
,
Erio
Mijn vrag is nu heeft iemand ervaring met deze set, en zijn er misschien betere alternatieven binnen dit budget. Oja...mn onboard geluidskaart is ook niet helemaal top (realtek ac'97), wie weet er een goede, betaalbare kaart (kaart hoeft niet heel uitgebreid te zijn)
Alvast bedankt
Erio
Ik kan het fout hebben, maar is de 5900 niet al wat oud? Ik ben zelf ook nog steeds bezig met boxjes kiezen, en ben nog steeds aan het twijfelen tussen de Logitech X-530, de Creative T6060, en de Philips MSS460.Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:22:
ik heb een nieuwe computer gekocht en daar horen natuurlijk ook speakertjes bij, ik heb niet zo'n grote kamer dus wil ik geen 7.1 set, een 5.1 set lijkt me dan beter. De set zal voornamelijk gebruikt worden voor games (met name race, en fps) en ook een beetje muziek en video. Ik zit te denken over de creative inspire 5900, omdat vrienden van me erg goede ervaringen met dit merk hebben. Mn maximum budget ligt op 100 euro en de 5900 kost rond de 80.
Alvast bedankt,
Erio
Als je avontuurlijk bent kun je altijd nog naar de Concept E van teufel kijken. (www.teufel.de) Nadeel is wel dat deze in Berlijn zit, dus als je ze niet kan ophalen zijn de verzendkosten 35 euro's.. Voordeel: de specs
[ Voor 7% gewijzigd door Timorad op 09-01-2006 18:47 ]
Verwijderd
Gisteren verzendbevestiging gehad van Teufel, dus prima op tijd binnen 3 weken wat ook aangegeven stond.
Rechnungsdatum 11 Januari betekend dat dat hij 11 januari hier binnenkomt of dat hij 11 januari wordt verstuurd?
Ik ben benieuwd...ik heb op dit moment nog een Logitech X-220
Rechnungsdatum 11 Januari betekend dat dat hij 11 januari hier binnenkomt of dat hij 11 januari wordt verstuurd?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 12:21 ]
Verwijderd
Hoelang duurt dat verzenden van Duitsland naar Nederland ik kan niet wachtenVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:19:
Gisteren verzendbevestiging gehad van Teufel, dus prima op tijd binnen 3 weken wat ook aangegeven stond.
Rechnungsdatum 11 Januari betekend dat dat hij 11 januari hier binnenkomt of dat hij 11 januari wordt verstuurd?![]()

Wat betreft de service van Teufel...Echt slecht (via de mail dan) ze reageren helemaal niet.
Ik heb al diverse mailtjes gestuurd maar nog niets teruggehad, beetje jammer...
EDIT: whaha, ik net beetje op site kijken zie ik per personeelslid (met foto) een mailadres staan gemaild en binnen 2 minute response
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2006 16:15 ]
Heb je hem ondertussen al binnen? Ben namelijk benieuwd hoe die je bevaltVerwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:19:
Rechnungsdatum 11 Januari betekend dat dat hij 11 januari hier binnenkomt of dat hij 11 januari wordt verstuurd?![]()
Verwijderd
Ja! vrijdagavond kwamen ze met een klein busje mijn pakketje brengen.Timorad schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:43:
[...]
Heb je hem ondertussen al binnen? Ben namelijk benieuwd hoe die je bevalt
Eerste reactie is zeer positief, zeker een vooruitgang

Enigste nadeel vond ik de kwaliteit van de kabel die erbij zat, heel dun en er zaten helaas geen jack==>2xtulp kabels bij maarja, dat weet je van te voren.
Voor de rest echt SUPER geluid! Alleen ik zou niet weten hoe ik de speakers moet afstellen (hoe hard rear hoe hard center etc.) Ik weet niet hoe dit hoort bij 5.1, maar daar ga ik nog wat info over zoeken.
Als ik een goede geluidskaart heb regelt deze dan ook het niveau van het geluid? of zet de subwoofer deze om op hetzelfde niveau?
Merk ik uberhaubt verschil tussen een betere geluidskaart en deze onboardgevalletje?
Volgens mij is het volume te regelen met de realtek drivers, als ik het goed herinner.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:39:
[...]
Voor de rest echt SUPER geluid! Alleen ik zou niet weten hoe ik de speakers moet afstellen (hoe hard rear hoe hard center etc.) Ik weet niet hoe dit hoort bij 5.1, maar daar ga ik nog wat info over zoeken.
Als ik een goede geluidskaart heb regelt deze dan ook het niveau van het geluid? of zet de subwoofer deze om op hetzelfde niveau?
Merk ik uberhaubt verschil tussen een betere geluidskaart en deze onboardgevalletje?
En ik vraag me inderdaad al een hele tijd af hoe groot het verschil is tussen een onboard kaart en een duurdere aparte geluidskaart. Volgens mij heb je bij die laatste wat minder processor belasting, maar of een leek het verschil in geluidskwaliteit hoort..
JaTimorad schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:56:
[...]
Volgens mij is het volume te regelen met de realtek drivers, als ik het goed herinner.
En ik vraag me inderdaad al een hele tijd af hoe groot het verschil is tussen een onboard kaart en een duurdere aparte geluidskaart. Volgens mij heb je bij die laatste wat minder processor belasting, maar of een leek het verschil in geluidskwaliteit hoort..
Nu ja, bij mij was het van een on-board geluidskaartje op een mobo van een AMD 650 naar een Audigy, dus da's wel een serieuze verandering
Het verschil tussen Audigy en Soundstorm (van nForce2-chipset) is niet te merken (zijn volgens reviews aan elkaar gewaagd).
Als je nu naar een X-Fi overstapt merk je misschien wel verschil (maar dan zit je weer een prijsklasse hoger natuurlijk).
Verwijderd
Zijn die geluidskaarten via USB wat?

Ziet er wel vet uit en een groot pluspunt is, dat ik dan extern via 1 knop me geluid harder/zachter kan zetten, wat nu dus niet kan.

Ziet er wel vet uit en een groot pluspunt is, dat ik dan extern via 1 knop me geluid harder/zachter kan zetten, wat nu dus niet kan.
Kan je toevallig vergelijken met de Z-5500 van Logitech?Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:39:
[...]
Ja! vrijdagavond kwamen ze met een klein busje mijn pakketje brengen.
Eerste reactie is zeer positief, zeker een vooruitgangik heb nu nog een onboard geluidskaart (ac97
)die ga ik vervangen, want ik heb toch het idee dat het met een betere geluidskaart mooier kan gaan klinken...
Enigste nadeel vond ik de kwaliteit van de kabel die erbij zat, heel dun en er zaten helaas geen jack==>2xtulp kabels bij maarja, dat weet je van te voren.
Die heb ik nu en vind ik wel goed klinken (zou zeker niet minder willen), maar probleem zijn de fameuze plopjes (soms echt uit het niets en erg luide plof uit de sub).
Op zich zou het wel wat zijn, alleen vraagt het meer van je systeem dan een interne kaart wat betreft processor belasting enz.Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:09:
Zijn die geluidskaarten via USB wat?
[afbeelding]
Ik heb 4 jaar geleden een Creative DTT3500 gekocht. Deze heeft het prima gedaan, prima volume en geluidskwaliteit. Echter, de laatste maanden komt er continue een gekraak door een of enkele speakertjes zetten. Soms hard soms zacht, maar het is er altijd. De speakers zijn echter nog prima, het is de versterker die kapot is...Kan ik ook ergens zo'n 5.1 'head-unit' kopen zonder de speakers met ongeveer hetzelfde wattage? Liefst een Creative of vergelijkbaar...met ab.

Verwijderd
Ik heb ook een klein vraagje.
Ik zit al lange tijd te twijfelen tussen de logitech Z-5500 en de Creative Gigaworks s750.
Omdat beide sets vrij prijzig zijn voor een arme student als ik wil ik deze wel graag even luisteren voor ik ze op mijn deurmat laat bezorgen. Nu heb ik de logitech speakers wel kunnen horen in de mediamarkt in eindhoven, maar de creative set heb ik nergens gezien.
Ik heb stad en land afgezocht/gebeld, maar nergens hebben ze deze set. Ook een lagere gigaworks variant (5.1 ofzo) heb ik nergens gevonden. Ik heb deze alleen aangetroffen bij de mediamarkt Eindhoven, maar die waren kapot. Is dat een negatief teken? want ik heb zitten zoeken hier op GoT, en ik las veel over defecte logitech speakers..
Hebben mensen hier zelf nog meningen over welke beter is (vooral voor het beluisteren van muziek)? Ik heb namelijk alleen vrij oude topics kunnen vinden, omtrend de logitech z-680 en de gigaworks set.
Ik zit al lange tijd te twijfelen tussen de logitech Z-5500 en de Creative Gigaworks s750.
Omdat beide sets vrij prijzig zijn voor een arme student als ik wil ik deze wel graag even luisteren voor ik ze op mijn deurmat laat bezorgen. Nu heb ik de logitech speakers wel kunnen horen in de mediamarkt in eindhoven, maar de creative set heb ik nergens gezien.
Ik heb stad en land afgezocht/gebeld, maar nergens hebben ze deze set. Ook een lagere gigaworks variant (5.1 ofzo) heb ik nergens gevonden. Ik heb deze alleen aangetroffen bij de mediamarkt Eindhoven, maar die waren kapot. Is dat een negatief teken? want ik heb zitten zoeken hier op GoT, en ik las veel over defecte logitech speakers..
Hebben mensen hier zelf nog meningen over welke beter is (vooral voor het beluisteren van muziek)? Ik heb namelijk alleen vrij oude topics kunnen vinden, omtrend de logitech z-680 en de gigaworks set.
Ik heb afgelopen donderdag mijn Teufel Concept E Magnum binnen gekregen.
Veel sneller dan verwacht. Op de site en op de rekening stond namelijk een verwachte levertijd van 5 weken.
Op vrijdag (avond) 6 januari besteld. Op dinsdag 10 (netjes binnen 2 werkdagen) de bevestiging met de betaalgegevens erbij. Direct betaald. Daar stond dus in dat de verwachte levertijd 5 weken was. Afgelopen maandag, de 16e, kreeg ik een mail dat het pakket op dinsdag verstuurd zou worden. 2 dagen verzendtijd, dus op donderdag binnen gekregen.
In plaats van een levertijd van 5 weken dus nog geen 2 weken.
En dan mijn review:
Ik heb de set gekocht om die voorlopig als stereo geluid te gebruiken. Ik game niet en kijk ook geen films op mijn PC. De 4 satellieten werken dus nu als 2 maal links en 2 maal rechts stereo speakers. De center speaker geeft net als de sub een mono signaal. De center speaker wel op een beduidend lager volume gezet, dan klinkt het stereo geluid nog beter. Ik zeg NOG beter, want mijn eerste indruk was al meteen w00t
.
Ontzettend helder zuiver geluid en het gaat overigens meer dan hard genoeg. Zowel voor "house" (trance, prog en tech) muziek wat ik het meest luister, maar ook coldplay klinkt op dit moment perfect.
Met de simpele afstandsbediening is het eenvoudig om het volume voor de achter, voor, center en sub apart af te stellen. Voor mij niet echt van toepassing omdat ik alleen muziek luister, al zet ik de sub nog wel eens wat harder en zachter. Daarnaast zit er achter op de sub (bovenaan, op een plaats die je goed bij kunt) nog een knop om de overgangsfrequentie (sub - satellieten) in te stellen. Dit gebruik ik ook omdat ik die bij housemuziek wat wat lager wil hebben dan bij pop/rock. Je merkt dit verschil zeer ook goed.
Ik ben DJ en heb de set ook even aangesloten bij mijn dj setup. Wel heel lekker geluid om te luisteren, maar om te mixen is het niet echt ideaal. Nu stonden de sub en speaker ook slecht opgesteld en had ik nog de overgangsfrequentie van de sub maximaal staan (ontdekte later pas het verschil). Van de week nog een keer testen met een goede opstelling en instelling omdat ik in de toekomst misschien ook wel deze set daarvoor aan zou willen schaffen. Ik verwacht dat dit goed te doen is omdat de bass werd bij mijn eerste test veel te veel aangedikt werd waardoor het nogal "wollig" klonk.
Ik bij mensen al aardig wat PC speakersystemen horen spelen. Nog nooit heb ik dit geluid bij een PC gehoord, maar dat waren dan ook wel iets goedkopere systemen denk ik. Een maat van me heeft zijn PC op zijn DVD set met actieve sub aangesloten. Dat klinkt ook goed, maar niet zoals dit en dat terwijl die set toch aardig wat meer kost dan dan wat ik voor de Teufel Concept E Magnum heb betaald. Weliswaar heeft hij er een DVD speler bij.
Conclussie:
De Teufel Concept E Magnum is zijn geld meer dan waard. Gewoonweg geweldig geluid, dit had ik niet verwacht voor die 150 euro. Kortom een dikke aanrader als jij iets nieuws wilt bij je PC en 178,48 euro beschikbaar hebt (incl verzendkosten). Ik baseer dit op mijn ervaring van het stereo geluid, maar voor zover ik weet is dat juist vaak het mindere punt van 5.1 sets. Het surround geluid zal ongetwijfeld ook top zijn. Voor mij was dat ook een punt om voor deze set te gaan omdat ik dit in de toekomst altijd nog als 5.1 set kan gaan gebruiken op mijn PC of op een DVD speler waarbij dat mogelijk is (helaas heb ik die geen...).
Veel sneller dan verwacht. Op de site en op de rekening stond namelijk een verwachte levertijd van 5 weken.
Op vrijdag (avond) 6 januari besteld. Op dinsdag 10 (netjes binnen 2 werkdagen) de bevestiging met de betaalgegevens erbij. Direct betaald. Daar stond dus in dat de verwachte levertijd 5 weken was. Afgelopen maandag, de 16e, kreeg ik een mail dat het pakket op dinsdag verstuurd zou worden. 2 dagen verzendtijd, dus op donderdag binnen gekregen.
In plaats van een levertijd van 5 weken dus nog geen 2 weken.
En dan mijn review:
Ik heb de set gekocht om die voorlopig als stereo geluid te gebruiken. Ik game niet en kijk ook geen films op mijn PC. De 4 satellieten werken dus nu als 2 maal links en 2 maal rechts stereo speakers. De center speaker geeft net als de sub een mono signaal. De center speaker wel op een beduidend lager volume gezet, dan klinkt het stereo geluid nog beter. Ik zeg NOG beter, want mijn eerste indruk was al meteen w00t
Ontzettend helder zuiver geluid en het gaat overigens meer dan hard genoeg. Zowel voor "house" (trance, prog en tech) muziek wat ik het meest luister, maar ook coldplay klinkt op dit moment perfect.
Met de simpele afstandsbediening is het eenvoudig om het volume voor de achter, voor, center en sub apart af te stellen. Voor mij niet echt van toepassing omdat ik alleen muziek luister, al zet ik de sub nog wel eens wat harder en zachter. Daarnaast zit er achter op de sub (bovenaan, op een plaats die je goed bij kunt) nog een knop om de overgangsfrequentie (sub - satellieten) in te stellen. Dit gebruik ik ook omdat ik die bij housemuziek wat wat lager wil hebben dan bij pop/rock. Je merkt dit verschil zeer ook goed.
Ik ben DJ en heb de set ook even aangesloten bij mijn dj setup. Wel heel lekker geluid om te luisteren, maar om te mixen is het niet echt ideaal. Nu stonden de sub en speaker ook slecht opgesteld en had ik nog de overgangsfrequentie van de sub maximaal staan (ontdekte later pas het verschil). Van de week nog een keer testen met een goede opstelling en instelling omdat ik in de toekomst misschien ook wel deze set daarvoor aan zou willen schaffen. Ik verwacht dat dit goed te doen is omdat de bass werd bij mijn eerste test veel te veel aangedikt werd waardoor het nogal "wollig" klonk.
Ik bij mensen al aardig wat PC speakersystemen horen spelen. Nog nooit heb ik dit geluid bij een PC gehoord, maar dat waren dan ook wel iets goedkopere systemen denk ik. Een maat van me heeft zijn PC op zijn DVD set met actieve sub aangesloten. Dat klinkt ook goed, maar niet zoals dit en dat terwijl die set toch aardig wat meer kost dan dan wat ik voor de Teufel Concept E Magnum heb betaald. Weliswaar heeft hij er een DVD speler bij.
Conclussie:
De Teufel Concept E Magnum is zijn geld meer dan waard. Gewoonweg geweldig geluid, dit had ik niet verwacht voor die 150 euro. Kortom een dikke aanrader als jij iets nieuws wilt bij je PC en 178,48 euro beschikbaar hebt (incl verzendkosten). Ik baseer dit op mijn ervaring van het stereo geluid, maar voor zover ik weet is dat juist vaak het mindere punt van 5.1 sets. Het surround geluid zal ongetwijfeld ook top zijn. Voor mij was dat ook een punt om voor deze set te gaan omdat ik dit in de toekomst altijd nog als 5.1 set kan gaan gebruiken op mijn PC of op een DVD speler waarbij dat mogelijk is (helaas heb ik die geen...).
Leuk om eindelijk nog iemand met dit setje op GoT te zien
En dat jij er ook zo tevreden over bent!
Ik gebruik hem wel ook voor films, en dat doet ie ook echt geweldig. De sub komt dan heel goed tot zijn recht, en kan soms flinke klappen uitdelen
Dus ik raad je aan om hem zeker een keer te testen met een leuk dvdtje
Ik gebruik hem wel ook voor films, en dat doet ie ook echt geweldig. De sub komt dan heel goed tot zijn recht, en kan soms flinke klappen uitdelen
Dus ik raad je aan om hem zeker een keer te testen met een leuk dvdtje
Na die positieve ervaringen, ga ik er waarschijnlijk ook eens eentje bestellen (wel nog niet voor direct, eerst nog wat examens
).
Ik heb nu een Logitech Z-5500 en het geluid dat daar uit komt is ook zeer goed, maar die heeft helaas last van het bekende plopjes-probleem en ik ben het gewoon beu. Te midden van een rustig stukje muziek een plop van jewelste omdat de koelkast aanspringt, niet echt leuk
Dus (waarschijnlijk) binnen een maand (of 2) een vergelijk tussen de Logitech Z-5500 en de Teufel Concept E Magnum.
Ik heb nu een Logitech Z-5500 en het geluid dat daar uit komt is ook zeer goed, maar die heeft helaas last van het bekende plopjes-probleem en ik ben het gewoon beu. Te midden van een rustig stukje muziek een plop van jewelste omdat de koelkast aanspringt, niet echt leuk
Dus (waarschijnlijk) binnen een maand (of 2) een vergelijk tussen de Logitech Z-5500 en de Teufel Concept E Magnum.
Dit is heel vreemd, maar na een jaar gebruik hoor ik ineens vandaag plopjes
Nog nooit eerder gebeurd, ik ga ff mailen met Teufel want heb toch 12 jaar garantie. Heel raar wel.
Heb jij er last van raoel?
Spits schreef op zondag 22 januari 2006 @ 18:59:
Dit is heel vreemd, maar na een jaar gebruik hoor ik ineens vandaag plopjesNog nooit eerder gebeurd, ik ga ff mailen met Teufel want heb toch 12 jaar garantie. Heel raar wel.

Teufel ook al
Toen ik de set van de week bij mijn dj setup had staan, in de keuken
(lang verhaal) en mijn vader de afzuigkap aan deed kwamen er plopjes. Dat was volgens mij alleen bij "schakellen" van de afzuigkap naar een hoger toerental. Niet bij het uit of aanzetten of het lager zetten van het toerental.
Maar
Bij mijn PC zit een lamp aangesloten op dezelfde stekkerdoos als de PC. Die kan ik aan en uit zetten wat ik wil, geen plopjes. Boven mij zitten 2 halogeen spotjes, met dimmer, die op dezelfde groep zit als de PC. Aan, uit en dimmen, geen plopjes.
Gister heb ik zowat heel de dag muziek geluisterd, geen enkel plopje gehoord.
Om het nog even goed te testen heb ik zojuist onze 1200watt stofzuiger op de groep van mijn PC aangesloten. Bij het aanzetten van de stofzuiger flikkert de lamp, maar geen plopjes.
Een stofzuiger heeft net als een afzuigkap een electro motor, daarom wilde ik dat even testen. Geen plopjes. Gezien onze keuken er al 30 jaar staat en afzuigkap denk ik net zo oud is denk ik eerder dat de plopjes komen door verouderde electro techniek in die afzuigkap...
Dus:
- Ja, het probleem kan zich voordoen bij de Teufel set, maar ligt dat niet aan verouderde techniek van zo'n afzuigkap (heb daar verder geen kennis van)?
- Nee, ik heb er geen last.
Maar
Bij mijn PC zit een lamp aangesloten op dezelfde stekkerdoos als de PC. Die kan ik aan en uit zetten wat ik wil, geen plopjes. Boven mij zitten 2 halogeen spotjes, met dimmer, die op dezelfde groep zit als de PC. Aan, uit en dimmen, geen plopjes.
Gister heb ik zowat heel de dag muziek geluisterd, geen enkel plopje gehoord.
Om het nog even goed te testen heb ik zojuist onze 1200watt stofzuiger op de groep van mijn PC aangesloten. Bij het aanzetten van de stofzuiger flikkert de lamp, maar geen plopjes.
Een stofzuiger heeft net als een afzuigkap een electro motor, daarom wilde ik dat even testen. Geen plopjes. Gezien onze keuken er al 30 jaar staat en afzuigkap denk ik net zo oud is denk ik eerder dat de plopjes komen door verouderde electro techniek in die afzuigkap...
Dus:
- Ja, het probleem kan zich voordoen bij de Teufel set, maar ligt dat niet aan verouderde techniek van zo'n afzuigkap (heb daar verder geen kennis van)?
- Nee, ik heb er geen last.
Ik heb sinds een klein weekje een nieuwe speakerset. Helaas geen Teufel, maar gewoon een 'normale' Creative T6060 
Ik heb een tijdje getwijfeld tussen de X-530 van logitech, en de T6060, maar uiteindelijk heb ik voor de laatste gekozen. Zo vond ik de (bedraadde) afstandsbediening van de T6060 erg handig, zeker omdat hier ook een line-in en een hoofdtelefoonaansluiting opzit. Ook het basvolume is zo makkelijk in te stellen, handig als je wilt switchen tussen een spelletje en muziek. Bij de X-530 zat er alleen een hoofdtelefoon aansluiting en volumeregeling op de linker speaker.
Ook het zogenaamde 'plopjes' probleem wat ook optreedt bij de X-530 maakte mijn keuze wat makkelijker.
De boxjes van de T6060 zijn van plastic, maar zien er zeker niet budget uit, en zijn goed afgewerkt. Ook de subwoofer doet zijn werk goed; wat een bas!
Een positieve verassing, met de bas op maximaal hoor je deze door heel het huis. Niet slecht voor een setje van rond de 70E. Gelukkig kan de bas ook snel aangepast worden door de al eerder genoemde afstandsbediening.
Ik ben dan ook zeer positief over de T6060. Ik ben geen audiofiel, maar het geluid is naar mijn mening zeer goed. Muziekkwaliteit ben ik zeer over te spreken, en bij een potje Generals met de bas op maximaal tril je van je stoel af.
Ik heb een tijdje getwijfeld tussen de X-530 van logitech, en de T6060, maar uiteindelijk heb ik voor de laatste gekozen. Zo vond ik de (bedraadde) afstandsbediening van de T6060 erg handig, zeker omdat hier ook een line-in en een hoofdtelefoonaansluiting opzit. Ook het basvolume is zo makkelijk in te stellen, handig als je wilt switchen tussen een spelletje en muziek. Bij de X-530 zat er alleen een hoofdtelefoon aansluiting en volumeregeling op de linker speaker.
Ook het zogenaamde 'plopjes' probleem wat ook optreedt bij de X-530 maakte mijn keuze wat makkelijker.
De boxjes van de T6060 zijn van plastic, maar zien er zeker niet budget uit, en zijn goed afgewerkt. Ook de subwoofer doet zijn werk goed; wat een bas!
Ik ben dan ook zeer positief over de T6060. Ik ben geen audiofiel, maar het geluid is naar mijn mening zeer goed. Muziekkwaliteit ben ik zeer over te spreken, en bij een potje Generals met de bas op maximaal tril je van je stoel af.
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook de Teufel E Magnum:)
Sneller dan verwacht inderdaad:)
Tis een leuke set, maar hoor niet het verschil met mijn oude 2.1 Trust setje:S Hij kan alleen harder en de woofer ook.
Als die woofer t zou doen bij winamp
Dat ding verrekt het te doen. Als ik bij mijn geluidskaart. Een Xear 3D CMI 9880L met de nieuwste drivers. Ik kan daar instellen midden/bas uitvoer wissel. Dan doet de woofer het opeens wel, maar doet de center het weer niet:S
Ik heb al op veel forums nagegaan wat t probleem is en alles nagegaan bij de instellingen van windows en winamp en de geluidskaart zelf en alles klopt gewoon:S Ksnap er de ballen van. Het geluid is waarschijnlijk veel beter als alles benut wordt.
De set zelf ziet er leuk en luxe uit. De woofer is lekker groot en hij kan lekker knallen. Me moeder wordt er iig gek van
Tis een leuke set, maar hoor niet het verschil met mijn oude 2.1 Trust setje:S Hij kan alleen harder en de woofer ook.
Als die woofer t zou doen bij winamp
Dat ding verrekt het te doen. Als ik bij mijn geluidskaart. Een Xear 3D CMI 9880L met de nieuwste drivers. Ik kan daar instellen midden/bas uitvoer wissel. Dan doet de woofer het opeens wel, maar doet de center het weer niet:S
Ik heb al op veel forums nagegaan wat t probleem is en alles nagegaan bij de instellingen van windows en winamp en de geluidskaart zelf en alles klopt gewoon:S Ksnap er de ballen van. Het geluid is waarschijnlijk veel beter als alles benut wordt.
De set zelf ziet er leuk en luxe uit. De woofer is lekker groot en hij kan lekker knallen. Me moeder wordt er iig gek van
Heb je de surround pluging voor winamp al geprobeerd? Probeer ook eens JetAudio, werkt daarbij wel je centre speaker en subwoofer tegelijk? Heb je de centre en de sub toevallig niet verkeerd om aangesloten?Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:23:
Ik heb sinds kort ook de Teufel E Magnum:)
Als die woofer t zou doen bij winamp![]()
@Paul NGC:
Dat is normaal hoor dat je center het niet doet bij een stereo signaal. Je krijgt dan gewoon geluid uit de fronts en rears en uit de sub. Geeft gewoon goed geluid hoor, die center zou het stereo beeld alleen maar verstoren.
En dat je het verschil niet hoort tussen je oude Trust setje en deze :x Ik zou nog maar eens goed luisteren
Dat is normaal hoor dat je center het niet doet bij een stereo signaal. Je krijgt dan gewoon geluid uit de fronts en rears en uit de sub. Geeft gewoon goed geluid hoor, die center zou het stereo beeld alleen maar verstoren.
En dat je het verschil niet hoort tussen je oude Trust setje en deze :x Ik zou nog maar eens goed luisteren
Verwijderd
Ik heb alles goed aangesloten.
Kdenk dat het ligt aan die geluidskaart. Die laat het gewoon niet toe.
Wel raar dat winamp zich zo duidelijk 5.1 noemt.
Maar kheb gisteren een audigy 4 besteld. Zal morgen wel binnenkomen. Kijken hoe hij het dan doet.:)
Misschien komt de echte kwaliteit van de Teufel dan ook naar boven en zal ik mijn mening aanpassen:)
@Spits
As ik bij winamp geen geluid uit de center laat komen door midden/bas optie in geluidskaart aan te vinken dan hoor ik de sub wel goed ja en de 4 satelietjes. Maar als ik dan een dvd afspeel maakt hij geen gebruik van de center en die heb je dan wel hard nodig anders kun je de stemmen niet horen.
Kdenk dat het ligt aan die geluidskaart. Die laat het gewoon niet toe.
Wel raar dat winamp zich zo duidelijk 5.1 noemt.
Maar kheb gisteren een audigy 4 besteld. Zal morgen wel binnenkomen. Kijken hoe hij het dan doet.:)
Misschien komt de echte kwaliteit van de Teufel dan ook naar boven en zal ik mijn mening aanpassen:)
@Spits
As ik bij winamp geen geluid uit de center laat komen door midden/bas optie in geluidskaart aan te vinken dan hoor ik de sub wel goed ja en de 4 satelietjes. Maar als ik dan een dvd afspeel maakt hij geen gebruik van de center en die heb je dan wel hard nodig anders kun je de stemmen niet horen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 17:37 ]
Bas is leuk maar wanneer deze totaal niet in het klankbeeld past heb je er totaal niets aan imho. Hoe zit dit bij de T6060? De X-530 heeft ook aardig wat bas maar ik vind hem daar minder in het totaal plaatje passen. Of de bas is veel te donker en veel te aanwezig of veel te tam. Het is moeilijk de bas goed te krijgen in het geheel vind ik.Timorad schreef op maandag 23 januari 2006 @ 18:54:
De boxjes van de T6060 zijn van plastic, maar zien er zeker niet budget uit, en zijn goed afgewerkt. Ook de subwoofer doet zijn werk goed; wat een bas!Een positieve verassing, met de bas op maximaal hoor je deze door heel het huis. Niet slecht voor een setje van rond de 70E. Gelukkig kan de bas ook snel aangepast worden door de al eerder genoemde afstandsbediening.
Bij de locale Vobis vestiging hadden ze toevallig de X-530 en de T6060 naast elkaar staan. Ik vond het geluid van de X-530 overall beter klinken. De speakertjes (non sub) klinken daarbij mooier en minder goedkoop dan die van de T6060. Helaas heb ik wel last van plopjes uit mijn setje
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 24-01-2006 17:47 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik ben nu in het bezit van een Creative Inspire 5100 5.1 set. Nu is het zo dat ik deze speakers via Creative SB Extigy aansluit (usb). Maar nu valt mij op dat ik geen mogelijkheid meer heb om 5.1 te luisteren. 2 boxen doen het nog maar
En het spul kraakt. Nu keek ik op de subwoofer en zag dat de connector van het volume beetje los zat. Zou dit het probleem zijn?
En wat is evt een alternatief op deze set? Mag evt ook wel een 2.1 set
Want zo luisteren naar muziek is een ramp
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
niemand?knny schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:00:
Ik ben nu in het bezit van een Creative Inspire 5100 5.1 set. Nu is het zo dat ik deze speakers via Creative SB Extigy aansluit (usb). Maar nu valt mij op dat ik geen mogelijkheid meer heb om 5.1 te luisteren. 2 boxen doen het nog maarEn het spul kraakt. Nu keek ik op de subwoofer en zag dat de connector van het volume beetje los zat. Zou dit het probleem zijn?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Verwijderd
Er staat op blz. 26 van dit topic een review van de Creative T-6060. De Logitech X-530 is ook wel populair. Van de X-530 is ook een de 2.1 versie (X-230?). Is dat wat? In de topicstart staan ook nog een aantal setjes, kijk daar s in.
@ iemand met een Teufel Concept E (Magnum): Is het geluid in games een beetje goed daarvan?
@ iemand met een Teufel Concept E (Magnum): Is het geluid in games een beetje goed daarvan?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 16:31 ]
Zie mijn eerdere commentaar op de x-530 (of lees mijn product survey). Ik zou de x-530 absoluut links laten liggen vanwege het bekende plopjes / tikken probleem en de niet echt in het klankbeeld passende bas.
Ziet er wel cool uit met die pootjes ja.. alleen te bestellen op teufel.de ?
Kijk voornamelijk veel films via de pc en game dagelijks
Heb het geluid wel doorgeschakeld naar de stereo maar is geen 5.1
[ Voor 72% gewijzigd door AndereKoekoek op 08-02-2006 23:47 ]
Verwijderd
Wel eens van "Speedlink Gravity 2.1" gehoord?
Zeer goed geluid, vermogen 2 x 8 Watt voor de satelietjes en 12 Watt RMS voor de Sub.
Lijkt niet veel maar kan toch redelijk hard.
Behuizingen zijn van hout en zijn zeer stevig.
Ik heb ze gekocht bij de Mediamarkt in Groningen voor € 39,95http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shiny.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shiny.gif
Daar kun je ze ook beluisteren.
Klinkt veel beter dan de Logitech x230
Zeer goed geluid, vermogen 2 x 8 Watt voor de satelietjes en 12 Watt RMS voor de Sub.
Lijkt niet veel maar kan toch redelijk hard.
Behuizingen zijn van hout en zijn zeer stevig.
Ik heb ze gekocht bij de Mediamarkt in Groningen voor € 39,95http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shiny.gif
http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shiny.gif
Daar kun je ze ook beluisteren.
Klinkt veel beter dan de Logitech x230
Ik hoop ook dat hij ergens in Nederland te koop is. Dan koop ik hem onmiddellijk!Floris-K schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:39:
Ziet er wel cool uit met die pootjes ja.. alleen te bestellen op teufel.de ?
Ja precies ! Beetje jammer dat je hem vanuit Duitsland moet bestellen..
Er is ook echt helemaal niks te vinden over dat merk op NL sites :-/
Er is ook echt helemaal niks te vinden over dat merk op NL sites :-/
Verwijderd
us blaster heeft een gerelabelde teufel set ofzo volgens hun catalogus?
ff nagekeken en het gaat om de 4022 met de 17kg woofer
in hun catalogus hebben ze een link naar teufel enzo, maar ik vind niets op hun site. hier is ie voor 189 te koop, maar ga eens langs je electronica boer want hij kan goedkoper.
ff nagekeken en het gaat om de 4022 met de 17kg woofer
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 20:30 ]
Die 189 euro is incl stands.. dat is wel weer een voordeel
Ik heb hem, en ik ben er heel tevreden mee. Ik heb er qua spellen alleen Americas Army opgespeelt. Maar muziek en films gaat goed, dus andere spellen ook wel. Ik vind het een aanrader.Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:30:
Er staat op blz. 26 van dit topic een review van de Creative T-6060. De Logitech X-530 is ook wel populair. Van de X-530 is ook een de 2.1 versie (X-230?). Is dat wat? In de topicstart staan ook nog een aantal setjes, kijk daar s in.
Bij de link van el Tweako :
http://www.bestelusblaste...e96,agid--1014,artid--493
zit een uitgebreidere afstandsbediening.
[ Voor 14% gewijzigd door Thas op 13-02-2006 21:10 ]
Wat zal ik nemen? Een budget 5.1 surround set (Logitech X-530) of een goede set 2.1 boxen (Logitech Z-2300). Gebruik: muziek luisteren, gamen.
Ik ben iemand die houdt van mooi en kraakhelder geluid met een stevige bass.
Ik ben iemand die houdt van mooi en kraakhelder geluid met een stevige bass.
Verwijderd
Als je echt goed geluid wil zou k voor een 2.1 setje gaan, dat zal wel beter zijn als een goedkoop 5.1 set. Maarja, dan heb je weer geen surround sound....
Hello,
Ik ben opzoek naar een 5.1 set waar de aansluiting 5.1 2 x voorkomt.
Dus 5.1 voor mijn computer en 5.1 voor mijn tv.
Het budet ligt rond de 300 Euro. Ik heb al gekeken bij de Z-5500 alleen deze heeft 1 x 5.1 en 1 x 2.1
Het budet ligt rond de 300 Euro. Ik heb al gekeken bij de Z-5500 alleen deze heeft 1 x 5.1 en 1 x 2.1
Waarom 5.1 voor je tv?? Zijn er dan programmas die in 5.1 uitgezonden wordenVersteegrob schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:28:
Hello,

[ Voor 5% gewijzigd door Sketchy op 26-02-2006 23:07 ]
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Als ik films wil kijken dat is toch 5.1 of moet ik hem dan aansluiten of mijn dvd? Ach het maakt niet uit maar 2 x 5.1 is wel zo handig.Sketchy schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:03:
[...]
Waarom 5.1 voor je tv?? Zijn er dan programmas die in 5.1 uitgezonden worden(volgens mij kan dat niet eens via de kabel) ??
Dan sluit je gewoon je dvd speler aan op een reciever ja.Ik las in het logitech topic dat je een z-5500 op het oog had. Ik heb deze set ook. Je kan met deze set je pc analoog(6channel direct,voor games) en digitaal(voor films) en dan nog je dvd speler erop aansluiten., zelfs dan hou je nog 1 analoge aansluiting over. Dus qua aansluitmogelijkheden zou je met de z-5500 wel goed zitten, ook het geluid van deze set is super. Het enige minpuint van deze set is het plopjes probleem.Versteegrob schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:06:
[...]
Als ik films wil kijken dat is toch 5.1 of moet ik hem dan aansluiten of mijn dvd? Ach het maakt niet uit maar 2 x 5.1 is wel zo handig.
Bedankt voor de heldere uitleg, hmm als de Creative Gigaworks ProGamer G500 (5.1) ongeveer gelijk waardig is aan de logitech dan neem ik die liever. Deze is ook speciaal voor gamers, goedkoper en geen plopjes probleem wat zeg jij ervan?Sketchy schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:12:
[...]
Dan sluit je gewoon je dvd speler aan op een reciever ja.Ik las in het logitech topic dat je een z-5500 op het oog had. Ik heb deze set ook. Je kan met deze set je pc analoog(6channel direct,voor games) en digitaal(voor films) en dan nog je dvd speler erop aansluiten., zelfs dan hou je nog 1 analoge aansluiting over. Dus qua aansluitmogelijkheden zou je met de z-5500 wel goed zitten, ook het geluid van deze set is super. Het enige minpuint van deze set is het plopjes probleem.
De Creative Gigaworks ProGamer heeft helaas geen digitale inputs, dus 5.1 geluid via je dvd speler kan je dan vergeten. Je kan deze set wel 6channel direct en gewoon stereo aansluiten. Als je geen behoefte aan digitaal geluid hebt is deze set wel een optie, ik las alleen wel in een review dat de speakers hissen als ze aanstaan en er geen geluidstoevoer is.
[ Voor 5% gewijzigd door Sketchy op 27-02-2006 00:18 ]
Hmm opzich kijk ik maar af en toe een dvdtje en zoveel verstand heb ik nou ook weer niet van geluid. De subwoofer is voor mij wel erg belangrijk omdat ik vaak naar hardstyle / hardcore luister, ik ga dan wel voor de Z-5500 icm X-FI
Ik heb iets van anderhalf jaar geleden het Ozaki C-Mouth EM67706 5.1 setje aangeschaft (staat in het overzicht helemaal onderaan bij de 5.1 setjes) maar die bevallen me toch slecht en dus wil ik iets nieuws en beters kopen.
Nu moet ik zeggen dat ik geen films op m'n PC kijk (daar heb ik mijn homecinema losse componenten set voor), dus voor mij moet hij alleen het geluid in games goed weergeven, en een beetje lekker klinken met MP3s. Qua budget zat ik te denken aan maximaal 100 euro, waarvoor denk ik toch wel iets redelijks te kopen moet zijn. Oh ja, mijn geluidskaart is een Audigy 1...
Tot voor kort zat ik op een computerkamertje van 2,5 m x 4 m (10 m²) en nu zit ik op zolder van 6m x 3,5 m (21 m²). Die Ozaki speakertjes zijn nu echt te iel, en wat ik ook een ontzettend groot nadeel van die EM67706 set vind is dat er geen Master-Volume knop op zit!
Je kunt met 4 volume knopjes de front, de rear, de center en de subwoofer bijdraaien, maar er is dus geen master-volume knop waarmee je gelijkmatig alles harder of zachter kunt zetten, wanneer je eenmaal de juiste verhouding hebt ingesteld. HEEL irritant! 
Volgens mij is de Creative Inspire T6060 een aardig 5.1 setje voor mijn doel. Dan ben ik voor 75 euro klaar. Tenzij iemand voor rond dat bedrag iets beters weet?
Nu moet ik zeggen dat ik geen films op m'n PC kijk (daar heb ik mijn homecinema losse componenten set voor), dus voor mij moet hij alleen het geluid in games goed weergeven, en een beetje lekker klinken met MP3s. Qua budget zat ik te denken aan maximaal 100 euro, waarvoor denk ik toch wel iets redelijks te kopen moet zijn. Oh ja, mijn geluidskaart is een Audigy 1...
Tot voor kort zat ik op een computerkamertje van 2,5 m x 4 m (10 m²) en nu zit ik op zolder van 6m x 3,5 m (21 m²). Die Ozaki speakertjes zijn nu echt te iel, en wat ik ook een ontzettend groot nadeel van die EM67706 set vind is dat er geen Master-Volume knop op zit!

Volgens mij is de Creative Inspire T6060 een aardig 5.1 setje voor mijn doel. Dan ben ik voor 75 euro klaar. Tenzij iemand voor rond dat bedrag iets beters weet?
[ Voor 19% gewijzigd door Haay op 27-02-2006 21:29 . Reden: enkele tekstuele wijzigingen ]
Ik ben nu al een tijd aan het kijken en zie nu dat de Klipsch ProMedia GMX D-5.1 voor maar 200 euro te koop is. Is de 100 euro duurdere versue van Logitech Z-5500 het waard?
Over de klipisch hoor ik alleen maar goede verhalen en het ziet er nog apart mooi uit ik weet alleen niet of dit wel zo geslaagd is voor het gamen en muziek met veel beats.
Na veel reviews lezen is de keus duidelijk, de Z-5500, bij de GMX versie ontbreken veel features dus bass is ook maar 50Watt.
Over de klipisch hoor ik alleen maar goede verhalen en het ziet er nog apart mooi uit ik weet alleen niet of dit wel zo geslaagd is voor het gamen en muziek met veel beats.
Na veel reviews lezen is de keus duidelijk, de Z-5500, bij de GMX versie ontbreken veel features dus bass is ook maar 50Watt.
[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 28-02-2006 12:53 ]
iemand ervaring met de Klipsch GMX A-2.1 speakerset?
Als ik de reviews mag geloven is dat het beste 2.1 setje... is dat nog steeds zo?
Als ik de reviews mag geloven is dat het beste 2.1 setje... is dat nog steeds zo?
Zo, vandaag de knoop doorgehakt en het Creative Inspire T6060 5.1 setje gekocht, en ik ben er blij mee!
Het geluid is minstens 200% beter dan wat ik bij dat (zielige) Ozaki setje had en ik kan nu tenminste weer echt van m'n games en muziek op de PC genieten.
Misschien dat de duurdere Ozaki speakersetjes wel een goede kwaliteit hebben, maar dat goedkope setje dat ik tot vandaag had is echt zwaar af te raden. Zou eigenlijk uit de overzichtspost verwijderd moeten worden omdat niemand erbij gebaat is om daar geld aan uit te geven. (Nou ja, Ozaki is de enige die daar bij gebaat is
)
Misschien dat de duurdere Ozaki speakersetjes wel een goede kwaliteit hebben, maar dat goedkope setje dat ik tot vandaag had is echt zwaar af te raden. Zou eigenlijk uit de overzichtspost verwijderd moeten worden omdat niemand erbij gebaat is om daar geld aan uit te geven. (Nou ja, Ozaki is de enige die daar bij gebaat is

Ik zou wel een test willen zien tussen die Creative T6060 en de Logitech X-530.
Beide zijn budget 5.1 setjes, die toch wel relatief goed verkocht worden.
In voorafgaande BB-guides van tweakers.net werd altijd de Logitech X-530 aangeraden, bij de wat goedkopere systemen. Nu is deze vervangen door de Creative T6060, dus ik vraag me af of deze zoveel beter is. Anders koop ik die erbij namelijk
, dan gaat mijn huide Logitech X-530 aan de DVDspeler ofzo
Beide zijn budget 5.1 setjes, die toch wel relatief goed verkocht worden.
In voorafgaande BB-guides van tweakers.net werd altijd de Logitech X-530 aangeraden, bij de wat goedkopere systemen. Nu is deze vervangen door de Creative T6060, dus ik vraag me af of deze zoveel beter is. Anders koop ik die erbij namelijk
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Verwijderd
Mijn ervaringen met de Klipsch Promedia 5.1 heb ik hier gepost:
Klipsch Promedia 5.1 Ultra
Ik dacht dat er mss wel mensen zijn die dit nuttig vinden.
Klipsch Promedia 5.1 Ultra
Ik dacht dat er mss wel mensen zijn die dit nuttig vinden.
Sinds gisteren de X-Fi extreme music in mijn pc. Nu nog een ander speakersetje 
Ik wil van mijn 4.1 (logitech Z-540) af en terug naar een goeie 2.1 set.
Nu zit ik te twijfelen aan de Z-2300 van Logitech of de Klipsch GMX A-2.1
Hebben er mensen ervaringen met beide? (welke zou de betere optie zijn?)
Ik wil van mijn 4.1 (logitech Z-540) af en terug naar een goeie 2.1 set.
Nu zit ik te twijfelen aan de Z-2300 van Logitech of de Klipsch GMX A-2.1
Hebben er mensen ervaringen met beide? (welke zou de betere optie zijn?)
Is het niet tijd voor een deel 3?
Er zijn al een hele hoop nieuwe set en er zijn ook een hele hoop verdwenen die nu nog in de TS staan.
Er zijn al een hele hoop nieuwe set en er zijn ook een hele hoop verdwenen die nu nog in de TS staan.
Ook al gaat deze bijna dicht, als je mijn revieuw ook in de Ts wilt hebben roept u maar.Saturnus schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:14:
Is het niet tijd voor een deel 3?
Mijn review. nu mijn teufel 3 maanden in huis.
Teufel Concept Magnum E Review
Ik heb nu ongeveer een maand de Teufel Concept Magnum E. Ik ben eigenlijk al een jaar bezig met het Finetunen van mijn Computer en alles wat op m’n buro staat. Daar hoort natuurlijk ook een fatsoenlijk Geluidsetje bij!
Waarom de Concept Magnum E
Ik heb dit setje aangeschaft omdat ik toch altijd zat te genieten bij mensen die thuis of achter hun computer een mooi 5.1 setje hadden staan. Dit klonk in mijn oren zó mooi, alles kwam mooier uit, spellen, muziek, films. Als ik dan weer thuis kwam miste ik het weer.
Toen opzoek gegaan naar een setje en na veel zoeken, vergelijken en meningen vragen kwam ik uit op de Logitec Z-2300 en de Teufel. Toen ik dit op een forum liet blijken dat ik hier tussen twijfelde werden deze twee setjes op elkaar afgewogen en kwamen we toch tot de conclusie dat ik met de Teufel meer voor mijn geld kreeg. Ook aan de hand van een aantal reviews van een beperkt aantal personen die te vinden waren op het internet plus dat iemand anders hem net voor mij ook had aangeschaft haalde mij over de streep.

Specificatiepagina:
Teufel informatiesite
De bestelling
Het bedrijf Teufel is in Duitsland gestationeerd, om precies te zijn zitten ze in Berlijn.
Op zich geen probleem maar het duurt op deze manier wel langer met verzenden en betalen.
Als je op de Internetsite besteld hebt krijg je een duidelijke offerte toegestuurd die zegt over hoe en wat. Is er iets niet duidelijk, dan is het bellen naar Teufel voor mij geen enkel probleem geweest. Als je belt en je verteld dat je engels praat dan verbinden ze je meteen door met iemand die wél engels kan. De telefonische service is in de gevallen van mij goed geweest.
Het betalen van het verschuldigde bedrag aan Teufel kan voor wat verwarring zorgen. Je moet betalen met een zogeheten IBAN of BIC nummer. Dit kan voor wat hinder zorgen maar als je het via internetbankieren doet wordt het goed uitgelegd en lukt het wel. Het bevestigen van het geld duurt ook minimaal een week. Dit is niet extreem lang maar wel langer dan normaal.
Als er eenmaal bevestigd is dat het geld binnen is wordt het pakketje na een dag verstuurd.
In mijn geval duurde het 5 dagen. Ik denk dat dit erg netjes is aangezien het uit duitsland komt en via de normale post verstuurd is.
Inhoud verpakking
De doos is echt immens groot en is net in je eentje te tillen.
Bij het uitpakken kom je eerst de 4 “kleinere” Satellieten tegen en in het midden ligt de center box. Deze center box is in vergelijking met de satellieten echt de grote jongen. Ik kan hem met 1 hand niet veilig verplaatsen, dan valt ie uit m’n handen.
Onder deze boxjes zit de grote Subwoofer. Ik had nog nooit zoiets gezien en mijn mond viel echt open. Dat ding, geen geintje is echt huge! Ga echt door je knieën met tillen.
In de doos vinden we natuurlijk ook de afstandbediening, kabels en de gebruikelijke boekjes.
Alles zit netjes verpakt en veel piepschuim en ik had dan ook geen transportschade.

Specificaties
De Concept Magnum E bestaat (uiteraard) uit 5 sattelieten, een subwoofer en een centerbox.
Behalve de centerspeaker zijn alle sattelieten gelijk en hebben een vermogen van 40W ( langdurig)/ 70 W ( kortstondig) per stuk en wegen 0.8 kilo.
De centerspeaker is afwijkend qua design (liggend) en heeft hetzelfde vermogen als de sattelieten en weegt 1,5 Kilo.
Het vermogen van de subwoofer is een beetje onduidelijk. Dit zeggen ze op de Teufel Site:
- Sinus-Ausgangsleistung 250 Watt
- Musik-Ausgangsleistung 370 Watt
De afstandbediening is goed maar ook niet meer dan dat. Je hebt 4 knoppen.
2 volumeknoppen, een mute knop en een knop om van channel te veranderen. Gewoon een afstandbediening die doet wat ie moet doen,
Design en bouwkwaliteit
De set is simpel vormgegeven en ziet er erg degelijk uit. De set is metallic zilver, dit is ook overal doorgewerkt. Het straalt ook wat uit als allesdezelfde kleur heeft.
Op elke speaker staat met een naar mijn mening lelijk lettertype de merknaam Teufel. Dit is natuurlijk Subjectief en kijk maar of jij het mooi vindt.
Wat betreft de Subwoofer, daaronder zitten rubberen voetjes van, laten we zeggen anderhalve centimeter. Dit is voor het absorberen van de trillingen. Dit voorkomt trillingen. Hier heb je vooral last van als je subwoofer meteen op de grond geplaatst wordt.
Bij veel setjes kan je de stofkap er voor afhalen, dit kan bij deze set niet. De voorkant is van ijzer en is niet bedoeld om er vanaf gehaald te worden. Dit is weer ten voordeel van de degelijkheid. Stofkapjes zijn kliksystemen en van stof. Dit systeem is van ijzer en kan gewoon niet kapot.
Mijn algemene conclusie over het design is dan ook dat de set stevig en degelijk is, wat ook verwacht mag worden in deze prijsklasse.
Ik heb er verder niks op aan te merken. Als er binnenkort iets kapot is zal ik het natuurlijk melden.

Ophangsysteem Satteliet

Subwoofer met nieuw potlood

De achterkant van de Subwoofer, allemaal vrij duidelijk.
Installeren
Hardware
Het installeren van deze set is anders dan ik gewend ben van computersetjes. Dit doe je door middel van koperen kabels. De twee kabels splitten zich op in 2 koperen gedeeltes (plus/min) welke elk achter op de speaker geschroefd/geklemd moet worden. Dit proces kan haast niet fout gaan. Let er natuurlijk wel bij op dat je de Rear right, Center etc. goed aansluit op de achterkant van de sub, anders komt het geluid van de verkeerde kant.
Om het hele setje aan te kunnen sluiten aan je computer krijg je deze kabeltjes erbij.

Dit deel van de kabel gaat in je pc. Het verloopstukje om hem te verlengen naar je Subwoofer zit er natuurlijk bij.
Software
Bij het pakket zit geen software. Als je Onboard geluid hebt hoef je vrij weinig in te stellen, enkel wat vensters in Windows.
Met een geluidskaart, bv Audigy 4 ( of X-Fi natuurlijk ) die ik heb is het wel wat prutsen.
De software is in die zin degelijk gebouwd en geeft tutorials voor het goed instellen van de boxen.
Dit moet verder geen probleem veroorzaken.
Geluidskwaliteit Muziek
De kwaliteit van muziek is goed. De satellieten zijn mooi zuiver en gaan niet vervormen of kraken als het volume lekker open staat.
In mijn Creative software heb ik stereosound geluid ingesteld, dit houd in dat je met muziek ook stereogeluid geluid hebt. Als je geen geluidskaart hebt komt er alleen geluid uit de front speakers. Met deze geluidskaart instelling kan je dit dus vervormen/uitspreiden over alle speakers.
Nog een klein puntje, zet je subwoofer niet vol open zodat je “meer” bass krijgt. Dit is erg lelijk en is ook te overheersend. Dit geldt volgens mij voor alle setjes..
Geluidskwaliteit Films en Games
Geluid in films en games is natuurlijk nog een extra ervaring. Bij een hele hoop films en spellen zitten opties zoals EAX+ hardware sound. Dit verbeterd het geluid in games en films aanzienlijk. Bij films wordt het bijna Bioscoop geluid en in games hoor je echt werkelijk alles!! Geweldig is dit! Deze optie geld echter ook alleen voor de mensen met een geluidskaart.
Tip: speel als eerste ervaring Call of Duty 2, je weet de eerste minuten niet wat je meemaakt.
Overige opmerkingen
Verdere opmerkingen heb ik eigenlijk vrij weinig.
Het welbekende Plopjes bij andere setjes probleem is hier amper te merken. Ik hoor het alleen als er een telefoon op mijn bureau ligt of mijn halogeensysteem in mijn kamer uit/aandoe. Verder heb ik er geen last van en stoor me er ook werkelijk niet aan.
Je krijgt overigens 12 jaar garantie!
De enige minpunten die ik kan bedenken is dat de set uit Duitsland komt en je dus niet even naar ’t dorp kan om iets te vragen.
Conclusie
De set doet wat hij hoort te doen: veel geluid geven en een extra dimensie aan films toevoegen. Het geluid wat de set kan produceren is echt overweldigend.
De set is een goede keuze voor de mensen die het hier in Nederland allemaal te duur vinden, denk hierbij aan de Logitec en Creative setjes van 300 á 400 Euro. Ik durf lichtjes te beweren dat dit een goed alternatief is.
En om nog een tip mee te geven. Gebruik deze set in combinatie met een geluidskaart. Ik beveel de Audigy 4 of Audigy 2 aan. Natuurlijk voor de absolute top kan je niet beter nemen als de Creative X-fi geluidskaarten. Maar met de Audigy 4 en 2 moet het al te doen zijn
Dit heeft als voordeel dat je softwarematig veel nuttige en bruikbare opties kan in, en uitschakelen.
Ter vergelijking: Als de Teufel set 60% is vormt de geluidskaart de overige 40%.
Zo haal je het maximale uit je set!
Ik vind het een aanrader!
Mooie review, ik heb dezelfde speakers nu al meer dan een jaar. En ben er nog steeds super tevreden over. Misschien is het nog leuk om te vermelden dat je er 12 jaar garantie op krijgt!
En hij kan ook zelf stereo upmixen, door namelijk alleen left en right ingangen aan te sluiten.
(bij een actiefilm is het trouwens wel ff leuk om de sub behoorlijk open te draaien, voor een paar minuten dan
)
En hij kan ook zelf stereo upmixen, door namelijk alleen left en right ingangen aan te sluiten.
Ik durf zelfs te beweren dat het geluid voor muziek beter is bij dit setje. Ik vind de sub veel te overheersend en bonkerig bij de creative en logitech setjes. Ze missen gewoon een deel helderheid die de Teufel wel heeft.De set is een goede keuze voor de mensen die het hier in Nederland allemaal te duur vinden, denk hierbij aan de Logitec en Creative setjes van 300 á 400 Euro. Ik durf lichtjes te beweren dat dit een goed alternatief is.
(bij een actiefilm is het trouwens wel ff leuk om de sub behoorlijk open te draaien, voor een paar minuten dan
Haha ik snap wat je bedoeld, dat is zó meester. dan zit je er echt in. totdat er iemand komt klagen want dit hoor je echt door héél het huis!
okej, ik zal het editen
okej, ik zal het editen
Verwijderd
Een vraagje...
Is er ook een Bose 3-2-1 achtig systeem als PC speakers?
Ik hoef namelijk geen complete home cinema set zoals die van Bose, maar het idee spreekt me wel aan. 2 Speakers die voor zogenaamd 'surround' zorgen.
Is er ook een Bose 3-2-1 achtig systeem als PC speakers?
Ik hoef namelijk geen complete home cinema set zoals die van Bose, maar het idee spreekt me wel aan. 2 Speakers die voor zogenaamd 'surround' zorgen.
Zo die Teufel is mooi zeg, en die prijs, prachtig!
Hier ga ik toch even morgen wat meer informatie over zoeken, is misschien inderdaad een goed alternatief voor Creative en Logitech setjes, want daar betaal ik volgens mij grotendeels voor de naam (en ook wel kwaliteit natuurlijk).
En een derde deel zou niet een verkeerd idee zijn, alleen wie wil daar zijn kostbare tijd in steken?
Hier ga ik toch even morgen wat meer informatie over zoeken, is misschien inderdaad een goed alternatief voor Creative en Logitech setjes, want daar betaal ik volgens mij grotendeels voor de naam (en ook wel kwaliteit natuurlijk).
En een derde deel zou niet een verkeerd idee zijn, alleen wie wil daar zijn kostbare tijd in steken?
Verwijderd
goed ik ben er achter dat ik na 3 jaar 2.0 boxjes ook wel is wat anders wil.
Het probleem is met de boxen die ik nu heb
-totaal geen bas
-kraakt en stoort op hoge volumes
nu ben ik opzoek naar een degelijk 2.1 setje wat redelijk te betalen is
die
-hoge volumes aankan zonder te kraken
-bas.. veel bas.. dat de boel even leuk mee trilt
ik heb net de productsurvey doorgelezen maar dat waren een beetje
oppervlakkige reviews...
Het probleem is met de boxen die ik nu heb
-totaal geen bas
-kraakt en stoort op hoge volumes
nu ben ik opzoek naar een degelijk 2.1 setje wat redelijk te betalen is
die
-hoge volumes aankan zonder te kraken
-bas.. veel bas.. dat de boel even leuk mee trilt
ik heb net de productsurvey doorgelezen maar dat waren een beetje
oppervlakkige reviews...
Bij de V&D hebben ze vanaf a.s. zaterdag de JBL "Creature 2" speakers in de aanbieding voor €79,-.
Deze dus:

Maar dan in het rood. Iemand ervaring hiermee? Ik heb nu een Creative DTT2200 5.1 maar kan straks die speakers toch niet kwijt. Voor gamen maakt het mij niet uit, gebruik ik wel een koptelefoon en voor films ook niet, die kijk ik gewoon op de tv. Is deze set wat qua geluid en aansluitingen, dwz, kan ik eenvoudig een koptelefoon aansluiten zonder dat ik onder mijn bureau moet duiken?
Deze dus:

Maar dan in het rood. Iemand ervaring hiermee? Ik heb nu een Creative DTT2200 5.1 maar kan straks die speakers toch niet kwijt. Voor gamen maakt het mij niet uit, gebruik ik wel een koptelefoon en voor films ook niet, die kijk ik gewoon op de tv. Is deze set wat qua geluid en aansluitingen, dwz, kan ik eenvoudig een koptelefoon aansluiten zonder dat ik onder mijn bureau moet duiken?
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 24-03-2006 09:09 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wij hebben hier een bose setje staan. Heerloijk geluid, heel goed. Hou er wel rekening mee dat de volume en bass knop op de subwoofer zitten en er dus bij moet kunnen.TroonStaal schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:09:
Bij de V&D hebben ze vanaf a.s. zaterdag de JBL "Creature 2" speakers in de aanbieding voor €79,-.
Deze dus:
[afbeelding]
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Mmm, dat vind ik wel matig, dat ik elke keer de subwoofer moet opzoeken. Die wilde ik juist een eindje uit zicht zetten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Goeienavond,
Heb een vraagje over de Logitech Z3 , als je hier een koptelefoon op aansluit (in de remote control), kan je dan met de knop OP de remote control het volume van de koptelefoon regelen?
Er staat beneden een X-220 van Logitech, en die kan dat dus niet, wat erg irritant is.
Graag zou ik hebben dat iemand die zelf een Z3 heeft dit even probeert voor we hem kopen
Bedankt!
Heb een vraagje over de Logitech Z3 , als je hier een koptelefoon op aansluit (in de remote control), kan je dan met de knop OP de remote control het volume van de koptelefoon regelen?
Er staat beneden een X-220 van Logitech, en die kan dat dus niet, wat erg irritant is.
Graag zou ik hebben dat iemand die zelf een Z3 heeft dit even probeert voor we hem kopen
Bedankt!
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik ben inmiddels weer terug bij af. Mijn x530 gaat retour afzender wegens aanhoudende ploppen en radio ontvangst. Helaas heb je in die prijsklasse erg weinig keuze. Ik overweeg nu de Creative T6060 maar kan er maar weinig reviews over vinden helaas.
Ik ben zelf ook op zoek naar iets leuks zo rond de 100 / 150 euro.
Nu twijfel ik heel erg of ik een teufel 5.1 setje neem of dat ik voor de logitech z-2300 (2.1) ga.
Kan niet kiezen
Nu twijfel ik heel erg of ik een teufel 5.1 setje neem of dat ik voor de logitech z-2300 (2.1) ga.
Kan niet kiezen

Tja wij kunnen moeilijk voor jou gaan beslissen wat jij mooier vind klinken. Over het algemeen wordt gezegd dat als je het vooral voor muziek gebruikt dat je beter af bent met een goed 2.1 setje. Kijk je ook regelmatig films in 5.1 surround of games die dit ondersteunen zou ik voor de teufel gaan._NeMeSiS_ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:09:
Ik ben zelf ook op zoek naar iets leuks zo rond de 100 / 150 euro.
Kan niet kiezen
Maar ja dan is er dus nog niks gezegd over hoe het geluid zelf klinkt want dat is en blijft persoonlijk.
als je budget 10 - 150 euro is, dan is de teufel te duur.. Ikkwam uit met verzendkosten op 200 euro. Incl ophangsysteem voor Rear boxjes. ook 20 euro verzend.
maar moet wel gezegd worden, geld is het Dubbel en dwars waard!!
maar moet wel gezegd worden, geld is het Dubbel en dwars waard!!
Het probleem is dat ik de logitech wel kan luisteren en de teufel niet. Dus ik weet hoe de logitech klinkt, ik kan alleen geen vergelijking maken tussen de 2.DjWannaB2002 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:39:
[...]
Tja wij kunnen moeilijk voor jou gaan beslissen wat jij mooier vind klinken. Over het algemeen wordt gezegd dat als je het vooral voor muziek gebruikt dat je beter af bent met een goed 2.1 setje. Kijk je ook regelmatig films in 5.1 surround of games die dit ondersteunen zou ik voor de teufel gaan.
Maar ja dan is er dus nog niks gezegd over hoe het geluid zelf klinkt want dat is en blijft persoonlijk.
Niemand met een Z4 die dit even na kan kijken voor me?Visgek24 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:04:
Goeienavond,
Graag zou ik hebben dat iemand die zelf een Z3 heeft dit even probeert voor we hem kopen![]()
Bedankt!
Het betreft trouwens zowel de Z3 als Z4
[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 29-03-2006 15:13 ]
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Hier ben ik weer. Heb de Teufel Concept E (niet-Magnum) nu een paar maanden en ben er steeds meer tevreden mee. Dat ik dit voor maar 124 euro incl verzendkosten heb gekocht ... echt lachen! Geluid vind ik heel goed. Het is dan een duitse set, ik vind het de zogenaamde 'english sound' geven die ik ken van B&W en Mission. De set zit zeer goed in de hoge tonen, midden vind ik in orde en lage tonen.. tja, gewoon lekker. De sub is van aardige kwaliteit en geeft een lekker droge 'kick'. Als er veel lang aanhoudende lage tonen in zitten gaan ze soms wat in elkaar overlopen maar niet storend.
Overall gezien vind ik het zeer goed geluid, ook voor games (Xbox 360 via Pioneer VSX-415 op de Games instelling). Muziek matig, vrij droog en blikkerig, ook op stereo. Als je het setje veel voor stereo muziek gebruikt vind ik het geen aanrader. Voor muziek dvd's is het verder prima.
Verwacht geen wonderen maar deze set kan goed concurreren met sets die véél duurder zijn (800 euro). Ik kan de tests in het duitse blad Audio erg aanraden, die testen op kwaliteit en je ziet de Teufel setjes dan tussen veel duurdere sets terug in de lijsten.
De set is geen match voor Logitech. Laat je niet misleiden door de prijs, deze Teufel Concept E is echt super.
Mocht je in de buurt van Amersfoort wonen... een keertje luisteren is geen punt (maar niet allemaal tegelijk
)
edit: Teufel raadt aan de subwoofer cross-over frequentie op 120Hz te zetten. Mocht je nog een versterker kopen, hou daar dan rekening mee. Het schijnt dat de Panasonic SA-XR55 een goede combi is met de Teufel Concept E en R serie. Zie http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3218|2001|632|601|4|1
Overall gezien vind ik het zeer goed geluid, ook voor games (Xbox 360 via Pioneer VSX-415 op de Games instelling). Muziek matig, vrij droog en blikkerig, ook op stereo. Als je het setje veel voor stereo muziek gebruikt vind ik het geen aanrader. Voor muziek dvd's is het verder prima.
Verwacht geen wonderen maar deze set kan goed concurreren met sets die véél duurder zijn (800 euro). Ik kan de tests in het duitse blad Audio erg aanraden, die testen op kwaliteit en je ziet de Teufel setjes dan tussen veel duurdere sets terug in de lijsten.
De set is geen match voor Logitech. Laat je niet misleiden door de prijs, deze Teufel Concept E is echt super.
Mocht je in de buurt van Amersfoort wonen... een keertje luisteren is geen punt (maar niet allemaal tegelijk
edit: Teufel raadt aan de subwoofer cross-over frequentie op 120Hz te zetten. Mocht je nog een versterker kopen, hou daar dan rekening mee. Het schijnt dat de Panasonic SA-XR55 een goede combi is met de Teufel Concept E en R serie. Zie http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3218|2001|632|601|4|1
[ Voor 14% gewijzigd door TheRitz op 29-03-2006 15:30 ]
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Mijn vriendin heeft de Z-3 en ja, met die volumeknop regel je ook die van de koptelefoonVisgek24 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:12:
[...]
Niemand met een Z4 die dit even na kan kijken voor me?
Het betreft trouwens zowel de Z3 als Z4
Ik ben aan het kijken voor nieuwe speakers en nu zag ik de 5.1 THX, Draadloze achterspeakers, 315W RMS. Deze heeft dus draadloze speakers, dit lijkt mij wel wat. Zijn er mensen die deze hebben?
Ik twijfel tussen deze en de Creative Gigaworks S750 , 7.1 THX
Deze heeft 7 speakers alleen maar kamer is niet heel groot, denk 5 bij 5 en dus zijn misschien 7 speakers wat overdreven.
Ik twijfel tussen deze en de Creative Gigaworks S750 , 7.1 THX
Deze heeft 7 speakers alleen maar kamer is niet heel groot, denk 5 bij 5 en dus zijn misschien 7 speakers wat overdreven.
Nu ik de mogelijkheid heb om mijn geld terug te krijgen van Logitech (wat ik in eerste instantie niet wil) van mijn Z5500, ben ik toch wel benieuwd wat er nu te krijgen is wat qua specs gelijkwaardig is aan de Z5500. Ik zat te kijken naar de Creative GigaWorks 7.1, maar die heeft helaas geen decoder aan boord. Hoewel ik ook zo'n losse decoder van Creative erbij kan nemen. Welke opties zijn er nog meer? Klipsch is voor zover ik weet moeilijk in NL te krijgen.
Ik dacht eerder aan de teufel (concept E magnum), dan heb'k nog een aardig centje over ook
Na het lezen van de review van de Klipsch en Creative 2.0 setjes ben ik daar weer over gaan twijfelen. 2.0 lijkt me namelijk ook best een prima oplossing, geen draden gedoe. Bassen vind ik niet belangrijk, als ik lekker muziek wil luisteren zet ik wel een cdtje op 
Echter, omdat ik bezig ben met een tweede pctje zat ik er aan te denken om in een tweedehands zaakje een receiver + speakers te kopen. Minimaal twee keer aux lijkt me wel praktisch. Toch maar eens wat sites en shops afstruinen denk ik.
Echter, omdat ik bezig ben met een tweede pctje zat ik er aan te denken om in een tweedehands zaakje een receiver + speakers te kopen. Minimaal twee keer aux lijkt me wel praktisch. Toch maar eens wat sites en shops afstruinen denk ik.
Verwijderd
heeft iemand ervaringen met de Creative G500 Progamer speaker setje? ik kan me nergens wat surveys/reviews over vinden . Hijs nu lekker goedkoop in de prijslijst dus wou ik deze gaan halen maar is deze aan te raden ?
Haha, niemand reageert.Verwijderd schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:06:
heeft iemand ervaringen met de Creative G500 Progamer speaker setje? ik kan me nergens wat surveys/reviews over vinden . Hijs nu lekker goedkoop in de prijslijst dus wou ik deze gaan halen maar is deze aan te raden ?
Verwijderd
*sigh* ik ga hem maar bestellen , ik kan op deze forum ook niks over vinden helaas maarja ff gegoogled en wat reviews gelezen ben ik toch tevreden
Misschien heeft niemand ervaring met die setSOEDARKMASTER schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:13:
[...]
Haha, niemand reageert.Kijkt er dan niemand op dit topic?
Ik zit met precies hetzelfde. Heb actief meegedaan in het logitech plopjes forum en we hebben het nu inderdaad voor elkaar dat wanneer we er voor zouden kiezen ons geld terug kunnen krijgen.Digitizers schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 14:31:
Nu ik de mogelijkheid heb om mijn geld terug te krijgen van Logitech (wat ik in eerste instantie niet wil) van mijn Z5500, ben ik toch wel benieuwd wat er nu te krijgen is wat qua specs gelijkwaardig is aan de Z5500. Ik zat te kijken naar de Creative GigaWorks 7.1, maar die heeft helaas geen decoder aan boord. Hoewel ik ook zo'n losse decoder van Creative erbij kan nemen. Welke opties zijn er nog meer? Klipsch is voor zover ik weet moeilijk in NL te krijgen.
Ik heb ook echt geen idee of er iets beters op de markt is. Ik gebruik de analoog eigenlijk alleen als input......dus optical is niet zo belangrijk (nog niet anyway).....maar ja...wat is er dan wel...wil wel 5.1 houden...niet meer en niet niet minder...heb namelijk mijn kamer er behoorlijk op ingericht.
Thanx All
pff erg lastig allemaal. ik ben op zoek naar een 5.1 setje die mijn creative inspire 4400 kan vervangen.
kheb zelf al de x-530 van logitech op het oog en ook de creative inspire p5800 doet het goed(is helaas wel e.o.l). Zijn deze 2 setjes een goede keuze of weet iemand een ander goed setje van 65 euro of lager??
kheb zelf al de x-530 van logitech op het oog en ook de creative inspire p5800 doet het goed(is helaas wel e.o.l). Zijn deze 2 setjes een goede keuze of weet iemand een ander goed setje van 65 euro of lager??
Bij de X-530 zul je absoluut last krijgen van tikken, ploppen en radio ontvangst waardoor ik je deze set zal afraden totdat er een oplossing is. Ik mijn eigen X-530 retour gedaan naar de winkel om deze problemen. De geluidskwaliteit is wel goed voor de prijs van het setje (ofwel: verwacht geen wonderen). De creative T6060 heb ik ook even thuis gehad maar deze viel mij erg tegen wat betreft geluidskwaliteit. Ik heb van beide speakersetjes een productsurvey ingevuld welke je op de frontpage kunt vinden.icecoolsniper schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:04:
pff erg lastig allemaal. ik ben op zoek naar een 5.1 setje die mijn creative inspire 4400 kan vervangen.
Ik ben nu nog steeds op zoek naar een goede vervanger maar loop elke keer tegen of het budget of erg matige kwaliteit aan. Voor 65 euro of lager lijkt er op dit moment niet echt een goed 5.1 setje op de markt te zijn.
ok bedankt voor je reactie.
sweex en trust vallen sowieso af
. Echt balen dat de p5800 niet meer te krijgen is, zijn wel een hoop positieve reviews over te vinden. De t6060 zijn ook heel veel positieve reviews over te vinden.
iemand nog tips??
bijv setjes van philips, ozaki of terratec.
sweex en trust vallen sowieso af
iemand nog tips??
bijv setjes van philips, ozaki of terratec.
Klopt, daar verbaasde ik mij na het testen van de set ook over. Ik moet wel zeggen dat de meeste reviews die je vind niet van bijster goede kwaliteit zijn. Ivm de X-530 viel de T6060 weg op geluidskwaliteit moet ik zeggen. Ik vond de voorspeakers bv veel te schel en het geluid niet mooi in balans, iets wat ik bij de X-530 veel minder had.icecoolsniper schreef op woensdag 05 april 2006 @ 12:26:
De t6060 zijn ook heel veel positieve reviews over te vinden.
Het nadeel aan de X-530 is dat deze set erg veel last heeft van tikken en radio ontvangst. Wanneer deze problemen worden opgelost zal dat weer een mooi setje voor de prijs zijn imho.
De P5800 is op veel plaatsen nog gewoon te krijgen overigens. Ik heb alleen nog geen shop gevonden waar je de set van te voren kunt luisteren wat ik toch wel een vereiste vind na een aantal teleurstellingen.
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 05-04-2006 12:33 ]
ja ze zijn nog wel te krijgen bij een aantal shops, alleen de shops hier in de buurt(rotterdam e.o hebben em niet meer). En om nou hoop verzendkosten te betalen voor een set die miss tegenvalt.
iig je hebt 8 dagen geld terug garantie dus ja.
iig je hebt 8 dagen geld terug garantie dus ja.
De teufel concept E?
Kost €99, dus wel boven budget, maar ook niet zo duur. De kwaliteit schijnt in orde te zijn.
Kost €99, dus wel boven budget, maar ook niet zo duur. De kwaliteit schijnt in orde te zijn.
dat is echt teveel. ben maar een studentComBax schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:24:
De teufel concept E?
Hmmm...
Een vrij dood topic?
Nah, valt best mee toch wel....
Ik heb ff een onderzoek gedaan naar de gigaworks en de 2 onder hem.
Ben niet erg wijs geworden
Ik zit te twijfelen of ik nu 370 euries moet gaan dokken voor misschien "ongemiste kwaliteit"? of 100 euro (als het niet meer is) lager gaan voor de andere creative ..
Ik heb een grote kamer van 6 bij 4 breed... maar ik weet niet of het zinvol is, ik wil mijn pc namelijk in het midden zetten, dus dan betekend het dat ik rondom mijn pc de speakers moet gaan zetten.... word dit niet erg krap ?
(dus stel je voor, in de breedte heb ik 4 meter om achter me boxjes te plaatsen... en rechts en links ongv 3 meter aan beide kanten de ruimte voor de rest...)
Omdat ik in een vrijstaand huis woon met eigenlijk weinig beperking kwa blaffen van harde muziek/geluiden wil ik dit ook ruimschoots kunnen
Ik speel onwijs veel games en luister veel muziek, films gaan er ook nog wel eens doorheen...
Is er iemand die deze set heeft en weet wat de verschillen zijn tussen die andere top sets van creative??
edit:
typo..
edit:
oh en is een geluidskaart nu echt nodig? ik heb een Asrock dualsata 2 met onboard 7.1 sound...
ik kan nog wel 50-80 euries ophoesten voor een geluidskaart, maar ik weet niet of dit nu uitmaakt met een supergoed systeem?
Een vrij dood topic?
Nah, valt best mee toch wel....
Ik heb ff een onderzoek gedaan naar de gigaworks en de 2 onder hem.
Ben niet erg wijs geworden
Ik heb een grote kamer van 6 bij 4 breed... maar ik weet niet of het zinvol is, ik wil mijn pc namelijk in het midden zetten, dus dan betekend het dat ik rondom mijn pc de speakers moet gaan zetten.... word dit niet erg krap ?
Omdat ik in een vrijstaand huis woon met eigenlijk weinig beperking kwa blaffen van harde muziek/geluiden wil ik dit ook ruimschoots kunnen
Ik speel onwijs veel games en luister veel muziek, films gaan er ook nog wel eens doorheen...
Is er iemand die deze set heeft en weet wat de verschillen zijn tussen die andere top sets van creative??
edit:
typo..
edit:
oh en is een geluidskaart nu echt nodig? ik heb een Asrock dualsata 2 met onboard 7.1 sound...
ik kan nog wel 50-80 euries ophoesten voor een geluidskaart, maar ik weet niet of dit nu uitmaakt met een supergoed systeem?
[ Voor 13% gewijzigd door Narf717 op 05-04-2006 13:30 ]
Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683
Damn, met zulke dure speakersets zou ik dus écht wel een aparte geluidskaart erbij kopen, anders zou het erg jammer zijn van zo'n speakerset. Een Creative X-fi Music misschien?
Je gaat het verschil in ieder geval goed horen tussen zo'n onboard chip op de Asrock mobo en een Creative X-Fi kaart
Je gaat het verschil in ieder geval goed horen tussen zo'n onboard chip op de Asrock mobo en een Creative X-Fi kaart
[ Voor 27% gewijzigd door Yellowneck op 05-04-2006 13:53 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ah ok, das wel dikke crap dan... die X-fi is ook nog es 100 euriesDamn, met zulke dure speakersets zou ik dus écht wel een aparte geluidskaart erbij kopen, anders zou het erg jammer zijn van zo'n speakerset. Een Creative X-fi Music misschien?
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS gaan? geluid moet dan ook goed zijn toch?? of is dit ook weer een hoorbaar verschil?
Mja, kun je beste even wat reviews lezen. Als ik het me goed herinner heeft die X-fi toch wel een aardig hoorbaar voorsprong op de Audigy serie....Narf717 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 13:56:
[...]
Ah ok, das wel dikke crap dan... die X-fi is ook nog es 100 euriesdamn... kan ik niet voor de
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS gaan? geluid moet dan ook goed zijn toch?? of is dit ook weer een hoorbaar verschil?
Ik heb nog wat andere reviews gelezen... en opzich kan de audigy er wel mee door, al is er wel een verbetering bij de x-fi, (voor die prijs mag dat ook wel
)..
maar die kaart kun je het beste kopen als je aan muziek bewerking doet enzo... volgens die gast van de review..
Ik ga dus maar voor de audigy 2 zs ^^
iig bedankt !
maar die kaart kun je het beste kopen als je aan muziek bewerking doet enzo... volgens die gast van de review..
iig bedankt !
Een totaal ander vraagje:
Wat is een goed 'draagbaar' luidsprekersysteem?
Ik zoek zoiets voor aan mijn laptop te hangen voor als ik op reis ben.
Een gewone radio heeft meestal geen line-in, voor de iPod bestaan er zo veel speakers, maar gewoon voor aan je laptop te hangen niet... Ik zou bijna beginnen denken aan een Logitech Z-2300. Niet de goedkoopste, maar een radio met line-in kost ook al snel €100 en de (geluids)kwaliteit van die Logitech is zeker in orde, bij die goedkopere radio's is dat nog maar de vraag... JVC heeft wel zijn boomblaster-reeks, maar goedkoop zijn die ook niet.
Afmetingen zijn niet direct een probleem, moet vooral handig zijn (dus stroom in, line-in aansluiten en gaan).
Wat is een goed 'draagbaar' luidsprekersysteem?
Ik zoek zoiets voor aan mijn laptop te hangen voor als ik op reis ben.
Een gewone radio heeft meestal geen line-in, voor de iPod bestaan er zo veel speakers, maar gewoon voor aan je laptop te hangen niet... Ik zou bijna beginnen denken aan een Logitech Z-2300. Niet de goedkoopste, maar een radio met line-in kost ook al snel €100 en de (geluids)kwaliteit van die Logitech is zeker in orde, bij die goedkopere radio's is dat nog maar de vraag... JVC heeft wel zijn boomblaster-reeks, maar goedkoop zijn die ook niet.
Afmetingen zijn niet direct een probleem, moet vooral handig zijn (dus stroom in, line-in aansluiten en gaan).
De Audigy 2 ZS is al een tijd end of life en word alleen nog verkocht door shops die hun oude voorraad proberen te dumpen. Je kunt door het EOL verhaal o.a. niet meer rekenen op bugfixes, nieuwe drivers etc.Narf717 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:06:
Ik heb nog wat andere reviews gelezen... en opzich kan de audigy er wel mee door, al is er wel een verbetering bij de x-fi, (voor die prijs mag dat ook wel)..
iig bedankt !
hmm, damn..
maargoed, ik heb em wel gevonden op een paar online webshops...
misschien dat de drivers niet super nieuw zullen zijn, maarja.. moet ik me windows van 64 naar 32 downgraden dan maar
.
maargoed, ik heb em wel gevonden op een paar online webshops...
misschien dat de drivers niet super nieuw zullen zijn, maarja.. moet ik me windows van 64 naar 32 downgraden dan maar