Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb de Z-4 net besteld. Velen zijn positief, en die ploppen neem ik maar voor lief. Prijs was ook erg oké (67 euro, ophalen hier in Delft). Ben benieuwd, had 'em al in de mediamarkt gehoord maar dat is natuurlijk niet zoals thuis. Zal er een kort stukje over schrijven als ik hem heb!Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:32:
De 2300 zou volgens mij meer dan 20 euro duurder moeten zijn dan de Z4. De JBL heb ik laatst bij een kennis mogen luisteren maar die viel mij niet mee. Zoals je al aangeeft is er bijna geen mid-range. Daarbij volt het geheel erg goedkoop kunsstof en vind ik de set persoonlijk erg lelijk (persoonlijke voorkeuren natuurlijk).
Ik heb overigens ook al mensen met een 2300 gehoord die last hadden van ploppen.
Als het verschil tussen de Z4 en de 2300 echt 20 euro is zou ik voor die laatste gaan. Reken wel op een overdreven bas daarbij.
Goedkoopste Z-2300 op inet was 120 euro, ik had een kromme vergelijking: adviesprijs Z-4 vs. internetprijs Z-2300.
Internetprijs Z-4 = 67 euro (goedkoopste oplossing voor mij)
Internetprijs Z-2300 = 120 euro excl verzenden.
Android fanboy
Heb 't nu ook met mijn setje. Soort van, euh, een 'elektrische schok' die je hoort bij het inschakelen van apparaten oid. Klinkt vaag, dat is 't ook.matsume schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:02:
Wat is nou precies het "Ploppen" probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door Ivo NL op 04-06-2006 21:07 ]
Android fanboy
Het "plop" probleem kun je een beetje als volgt omschrijven:matsume schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:02:
Wat is nou precies het "Ploppen" probleem?
Door een slecht ontwerp van de logitech sets zijn deze te gevoelig voor inteferentie van buitenaf. De sets reageren bv op elk apparaat dat in en uit word geschakeld in huis (ik hoor zelfs verhalen van logitech sets die ook lijken te reageren op apparaten van de buren). Deze reactie manifisteert zich als een hoorbaare tik of plop. Bij de een is dit een plop of tik met gemiddeld volume, bij de ander is het echt een hele harde knal wat lijkt op een explosie.
Naast dit "plopjes" probleem hebben sets als de X-530 ook nog eens last van radioontvangst. Op lager volume word er echt radio hoorbaar op de set, zelfs zonder dat deze ergens op is aangesloten. Het lijkt me onnodig te vertellen dat dit niet normaal ik.
De Z-2300 heb ik ook overwogen maar heb vanwege de veel te aanwezige bas af gezien van de aankoop van deze set voor mijn vriendin. Imho is de 2300 erg overrated!
[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 04-06-2006 21:18 ]
Verwijderd
Ben nog altijd an het verderzoeken naar een X-530 vervanger (eventueel iets beter tot 150 euro), maar ik kom toch altijd terug op de Creative T6060. Ik weet dat jij dit niet echt een goede set vindt, maar het vreemde vind ik dat jij de enige bent namelijk
Heb echt al zo veel mogelijk gebruikerservaringen en reviews gelezen en overal komt de T6060 er als waardige concurent uit voor de X-530, er is niemand die dezelfde mening is aangedaan als jij. De T6060 zou uitblinken in tonenspectrum (games en films) waar de X-530 uitblinkt in bassen (basmuziek).
Daarbij komt nog dat de aparte control-unit (POD?) bij de T6060 voor mij persoonlijk veel handiger lijkt dan de bediening bij de X-530. Een aparte control unit heb ik altijd al gewilt en hoeft voor mij zeker niet een draadloze afstandsbediening te zijn (zoals bij duurdere prijsklasse), dus perfect zou ik zeggen.
Kortom de T6060 lijkt voor mij perfect, het enige wat nog tegenpleit is jou negatieve gebruikerservaring (die zover ik weet enig is in zijn soort). Ik maak me ook de bedenking dat de beoordeling van geluid een zeer subjectief gegeven is...
/me weet niet meer wat hij nu moet denken
Edit> staat je T6060 op hetzelfde systeem als je X-530? dus zelfde geluidskaart (kan een verschil maken), goede setup? is hij goed gecalibreert? gebruik je enige effectjes (equalizer, ruimteinstelling etc) die anders zijn dan bij de X-530? Misschien getest met lage-kwaliteits MP3's.?
Mja ik probeer maar een mogelijk oorzaak te zoeken...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 21:37 ]
Dat is idd niet normaalBor de Wollef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:17:
[...]
Het "plop" probleem kun je een beetje als volgt omschrijven:
Door een slecht ontwerp van de logitech sets zijn deze te gevoelig voor inteferentie van buitenaf. De sets reageren bv op elk apparaat dat in en uit word geschakeld in huis (ik hoor zelfs verhalen van logitech sets die ook lijken te reageren op apparaten van de buren). Deze reactie manifisteert zich als een hoorbaare tik of plop. Bij de een is dit een plop of tik met gemiddeld volume, bij de ander is het echt een hele harde knal wat lijkt op een explosie.
Naast dit "plopjes" probleem hebben sets als de X-530 ook nog eens last van radioontvangst. Op lager volume word er echt radio hoorbaar op de set, zelfs zonder dat deze ergens op is aangesloten. Het lijkt me onnodig te vertellen dat dit niet normaal ik.
De Z-2300 heb ik ook overwogen maar heb vanwege de veel te aanwezige bas af gezien van de aankoop van deze set voor mijn vriendin. Imho is de 2300 erg overrated!

Ik lees nu dus ook dat de Z4 dat heeft, dus die valt dan al voor mij af(wil natuurlijk niet opeens een explosie horen
Ik ga nog wel even naar de mediamarkt morgen of overmorgen.
@disco stu: Ik tijfel nu dus tussen de P5800(5.1) en de T3030(2.1). De T3030 is de T6060 maar dan gewoon de 2.1 versie volgens mij. Voor P5800 zie hierboven
weet iemand of de winkels morgen opens zijn, ivm pinksteren
[ Voor 6% gewijzigd door Perzikvrucht op 04-06-2006 21:54 ]
Het is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. De T6060 verslaat de X530 zeker wat betreft de helderheid van het geluid. De X-530 heeft daarintegen (net als alle logitech setjes) meer bas. Het punt bij de T6060 vond ik vooral het gebrek aan enige middentoon. Ik heb de set getest op dezelfde PC als waarop ik de X-530 gebruikte. De gebrek van de T6060 kwamen vooral naar boven bij het luisteren naar Paul Anka's "Rock Swings". De hoge tonen waren vaak te schel voor mijn smaak en de bas leek buiten het beeld te staan. De bouwkwaliteit van de set die ik onder handen kreeg was matig tot slecht te noemen. Het plastic oogt erg goedkoop en ik vind de sattelites persoonlijk gewoonweg lelijk.Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:33:
@Bor de Wollef:
Ben nog altijd an het verderzoeken naar een X-530 vervanger (eventueel iets beter tot 150 euro), maar ik kom toch altijd terug op de Creative T6060. Ik weet dat jij dit niet echt een goede set vindt, maar het vreemde vind ik dat jij de enige bent namelijk![]()
/me weet niet meer wat hij nu moet denken
Edit> staat je T6060 op hetzelfde systeem als je X-530? dus zelfde geluidskaart (kan een verschil maken), goede setup? is hij goed gecalibreert? gebruik je enige effectjes (equalizer, ruimteinstelling etc) die anders zijn dan bij de X-530? Misschien getest met lage-kwaliteits MP3's.?
Mja ik probeer maar een mogelijk oorzaak te zoeken...
Beide sets zijn getest met originele kwaliteitscd's en een Audigy 4 (geen eq instellingen).
De opmerking die je maakt over de losse (wired) remote is een goede. Dat is absoluut een goed punt van de T6060 ten opzichte van de X-530. Helaas heeft zowel de X-530 en de T6060 niet de remote die bv de Z04 ban Logitech wel heeft (duidelijk, handig en blijft goed liggen). De remote van de T6060 is erg ligt, de knoppen voelen (te) goedkoop en doordat de kabel waar de remote aan zit vrij dik en stijf is blijft de remote niet netjes op het bureaublad liggen.
Waar ik mij ook redelijk aan irriteerde was de onstabiliteit van de sattelites en de center: deze vallen bij een kleine schok al om (en ik heb hier 2 katten lopen die nog wel eens op het bureau springen, lastig wanneer de stattelites dan elke keer omflikkeren). Dit kan echter ook komen door de matige bouwkwaliteit: de voetjes pasten bij sommige sattelites niet echt goed in de daarvoor bestemde uitsparing. Persoonlijk vind ik de sattelites echt erg lelijk en goedkoop ogen (vond X-530 op dat vlak ook niet echt uitblinken).
Ik zou zeggen: ga ze gewoon eens luisteren of koop een set met de afspraak dat je hem terug kunt brengen wanneer hij niet bevalt. Niets is zo persoonlijk als audio (nou ja, bijna niets dan). Dat de set mij niet is bevallen wil niet zeggen dat hij jou niet zal bevallen. De set voldeed gewoon niet aan mijn verwachtingen. Ik ben overigens echt zeer kritisch.
Ik raad je aan de T6060 echt goed in te spelen: deze set lijkt hiervoor erg gevoelig. De tonen komen een stuk beter uit na inspelen.
Persoonlijk hecht ik overigens niet zo heel erg veel waarde aan reviews. Deze zijn vaak veel te positief in mijn ogen. In hoeveel reviews worden bv de plop en radio ontvangst problemen met de X-530 genoemd?
Ik loop zelf tegen het probleem aan dat ik geen goede vervanger voor de X-530 kan vinden. Ik heb besloten iets meer geld uit te geven maar vrijwel alle Logitech setjes lijken problemen te hebben op dit moment en vallen dus snel af. Ik kan bij Creative ook niet echt iets vinden wat mij zint.
Voor de duidelijkheid: de T6060 heb ik niet meer. Deze is na een paar dagen retour afzender gegaan en ik kan weer op zoek naar iets anders.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 04-06-2006 23:41 ]
Verwijderd
Het nadeel bij de X-530 is dat je moet reiken naar de speaker die je rechts voor hebt geplaatst. Staat de speaker niet vast (maar bijvoorbeeld gewoon los op je bureau zoals bij mij) dan duw je de speaker gewoon van je weg als je de power-knop wil induwen.Bor de Wollef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 23:40:
De opmerking die je maakt over de losse (wired) remote is een goede. Dat is absoluut een goed punt van de T6060 ten opzichte van de X-530. Helaas heeft zowel de X-530 en de T6060 niet de remote die bv de Z04 ban Logitech wel heeft (duidelijk, handig en blijft goed liggen). De remote van de T6060 is erg ligt, de knoppen voelen (te) goedkoop en doordat de kabel waar de remote aan zit vrij dik en stijf is blijft de remote niet netjes op het bureaublad liggen.
Looks hecht ik niet zoveel belang aan (vind zowel de X-530 als de T6060 goed meevallen) hoewel ik die I-Trigue dingen en andere stylisch meuk verafschuw. Stabiliteit van de speakers, mja heb hier geen katten rondlopen en het zijn nu eenmaal kleine sattelites in deze prijsklasse. Voetjes zien er bij de T6060 inderdaad kleiner uit, maar gaat alsnog geen probleem vormen in mijn situatie. Bouwkwaliteit kan ik me niet over uitspreken uiteraard.Waar ik mij ook redelijk aan irriteerde was de onstabiliteit van de sattelites en de center: deze vallen bij een kleine schok al om (en ik heb hier 2 katten lopen die nog wel eens op het bureau springen, lastig wanneer de stattelites dan elke keer omflikkeren). Dit kan echter ook komen door de matige bouwkwaliteit: de voetjes pasten bij sommige sattelites niet echt goed in de daarvoor bestemde uitsparing. Persoonlijk vind ik de sattelites echt erg lelijk en goedkoop ogen (vond X-530 op dat vlak ook niet echt uitblinken).
Hu inspelen? Eerste keer dat ik hoor van sets goed in te spelen... Wat houdt dit concreet in, redelijk volume gebruiken alle genres klanken enzovoort?Ik raad je aan de T6060 echt goed in te spelen: deze set lijkt hiervoor erg gevoelig.
Persoonlijk gemerkt of is dit algemeen aanvaard?De tonen komen een stuk beter uit na inspelen.
Inderdaad, ik vind reviews ook altijd veel te positief. Feit is wel dat er relatief nog wat te vinden valt omtrent de T6060 rechtstreeks vergeleken met de X-530, dus heb ik wel een referentie om deze reviews te intrepreterenPersoonlijk hecht ik overigens niet zo heel erg veel waarde aan reviews. Deze zijn vaak veel te positief in mijn ogen. In hoeveel reviews worden bv de plop en radio ontvangst problemen met de X-530 genoemd?
Ik ook (zitten in hetzelfde schuitje), budget is nu iets van een 150 euro (maar staat niet vast, het hangt vooral af wat je voor het geld krijgt). Ik zoek iets à la T6060 of X-530 met goed geluid en een control-unit a la T6060 (liever geen afstandsbediening, dit gaat trouwens ook duurder maken denk ik)Die al de revue zijn gepaseerd als kanshebbers:Ik loop zelf tegen het probleem aan dat ik geen goede vervanger voor de X-530 kan vinden. Ik heb besloten iets meer geld uit te geven maar vrijwel alle Logitech setjes lijken problemen te hebben op dit moment en vallen dus snel af. Ik kan bij Creative ook niet echt iets vinden wat mij zint.
Creative
- T6060: bedenkingen zijn al bekend
- P5800: op gebied van features, control unit, vermogen lijkt deze gelijk aan de T6060, alleen ziet hij er ouder uit, dus kan mijn inziens al niet veel beter zijn als de T6060 (vind ik ook niet meer zo goed bij shops)
- GD580: veel duurder en wat krijg je ervoor: een externe decoder en een afstandsbediening (beide zaken die ik niet echt zoek maar wel de extra kost in steekt). Ziet er ook al een iets oudere generatie uit en stel me dus ook vragen bij de geluidsweergave.
- SBS 580: weet niet goed wat ik ervan moet denken. Allenszins weeral controls op rechter front speaker. Ziet er wel goed uit, maar lijkt een beetje een vreemde eend in de bijt. Lagere vermogenklasse.
- P5200: weet ook niet goed wat ik er van moet denken
- I-Trigue 5600: lelijke sattelites, lelijke control unit (lijkt niet echt functioneel), ziet er echter wel degelijk uit, veel te duur voor wat het maar is
-T7900: ja is 7.1 waar ik niet echt gebruik van ga maken (zonde dus van meerkost), DTS (ook hiervan geen gebruik), lijkt verder wel volledig in orde
Kortom lijkt de T6060 nog het beste wat er hier tot nu toe tussen zit (in de comparison sheet verklapt creative zelf al dat T6060 al de beste geluidskwaliteit heeft).
Logitech
Hu, ik zie enkel nog maar de 3 high-end modellen staan. Waar zijn X-530 enzo gebleven. Geen enkele binnen de prijsklasse, strange.
Is de X-530 misschien end-of-production en zou dit de achterliggende reden zijn waarom enkel nog refund aangeboden wordt en dat men er technisch niet op in gaat?
Ozaki
Al gekeken naar HM050 en HM030. Nogal duur. Reviews niet echt positief. Niet echt de trend waarin ik zoek.
Teufel
Lijkt zowat het wonderkind in de pc-speakers wereld. Kwaliteit/vermogen/degelijkheid die vergelijkbaar is met de +200euro setjes van Logitech en Creative maar voor een veel lagere prijs. Geen negatieve dingen over te vinden. Moet wel via de site zelf besteld worden en dus verzonden vanuit Berlijn, doet de verzendkosten dan weer serieus oplopen.
- Concept E: ziet er goed uit op 1 ding na: geen control unit voor volume/bas, noch op de rechterspeaker
- Concept E magnum: zelfde als de niet-magnum, wel afstandsbediening maar zou nogal povertjes zijn (moet nog verder uitzoeken)
Ik vind niet dat je kan zeggen dat de 2300 overrated is.Bor de Wollef schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:17:
De 2300 is op dit moment samen met de 'oude' Creative MegaWorks 250D de beste 2.1 set (multimedia pc set welteverstaan) die op dit moment te krijgen is.
De kritiek op de 2300 over de teveel aanwezige bas heb ik nooit kunnen begrijpen aangezien dit geen set is met woofers in de sattelieten en de sub alles vanaf 120hz naar onder allemaal prima overneemt.
Ik heb het idee dat er vooral veel nagepraat wordt en men ofwel weinig subjectief meer luisterd of gewoon maar klakkeloos overneemt.
Dat klopt. De remote zal je ook in je handen moeten nemen bij de T6060 omdat deze anders direct wegschuift. De knopjes zijn allemaal zeer goedkoop uitgevoerd. Zelf vind ik een remote ala de Z-4 en 2300 erg mooi en functioneel.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:45:
[...]
Het nadeel bij de X-530 is dat je moet reiken naar de speaker die je rechts voor hebt geplaatst. Staat de speaker niet vast (maar bijvoorbeeld gewoon los op je bureau zoals bij mij) dan duw je de speaker gewoon van je weg als je de power-knop wil induwen.
Inspelen moet je met alle speakers doen. Dus niet direct op vol volume laten blazen. De speaker moet eerst wat "losser" worden wat het geluid ten goede komt. Dit is zelfs aan te raden bij headsets etc. Je zult merken dat het geluid voller gaat klinken.Hu inspelen? Eerste keer dat ik hoor van sets goed in te spelen... Wat houdt dit concreet in, redelijk volume gebruiken alle genres klanken enzovoort?
Gemerkt.Persoonlijk gemerkt of is dit algemeen aanvaard?
Heb je linkjes naar vergelijkende reviews? Ik heb ze nooit echt kunnen vinden tot nu toe.Inderdaad, ik vind reviews ook altijd veel te positief. Feit is wel dat er relatief nog wat te vinden valt omtrent de T6060 rechtstreeks vergeleken met de X-530, dus heb ik wel een referentie om deze reviews te intrepreteren
Het vreemde is dat een budget van 150 eigenlijk tussen de meer low budget oplossingen als de T6060 en de X-530 en de meer high end sets in lijkt te vallen. Er is eigenlijk geen set in deze prijsklassen bijna.Ik ook (zitten in hetzelfde schuitje), budget is nu iets van een 150 euro (maar staat niet vast, het hangt vooral af wat je voor het geld krijgt).
Verwijderd
/me kijkt werkt blik op X-530 en zegt "oeps"Bor de Wollef schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:55:
Inspelen moet je met alle speakers doen. Dus niet direct op vol volume laten blazen. De speaker moet eerst wat "losser" worden wat het geluid ten goede komt. Dit is zelfs aan te raden bij headsets etc. Je zult merken dat het geluid voller gaat klinken.
Hoelang dent deze inspeel-periode te duren om goed te zijn?
Niet echt reviews, maar hier nogal wat gebruikerservaringen:Heb je linkjes naar vergelijkende reviews? Ik heb ze nooit echt kunnen vinden tot nu toe.
http://www.hardware.info/forum/
Bij zoeken, respectievelijk eens X-530 en T6060 intikken. Ze worden nogal met elkaar vergeleken. De T6060 komt er doorgaans ietsjes (maar zeer klein verschil) beter uit.
Is idd een probleem. De teufel concept E magnum is 150 euro, maar kan al gauw richting 200 gaan met verzendkosten en tulp-mini stereo jack voor geluidskaart verloopstukjes.Het vreemde is dat een budget van 150 eigenlijk tussen de meer low budget oplossingen als de T6060 en de X-530 en de meer high end sets in lijkt te vallen. Er is eigenlijk geen set in deze prijsklassen bijna.
Blijf het wel een rare set vinden met die ledjes...
Waar heb je dat gehaaldVerwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 00:45:
- Concept E magnum: zelfde als de niet-magnum, wel afstandsbediening maar zou nogal povertjes zijn (moet nog verder uitzoeken)
Zover ik gelezen heb, is die prima en kan hij de concurrentie met de Z-5500 van Logitech aan. Povertjes kun je hem toch niet noemen dan
Verwijderd
De povertjes gaat over de afstandsbediening, niet over de set in zijn geheel.ComBax schreef op maandag 05 juni 2006 @ 09:12:
[...]
Waar heb je dat gehaald
Zover ik gelezen heb, is die prima en kan hij de concurrentie met de Z-5500 van Logitech aan. Povertjes kun je hem toch niet noemen dan
In de faq vind ik overigens terug:
Der Subwoofer brummt - was kann ich tun?
Ich empfange Radio/Funk-Störsignale
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2006 09:58 ]
Bij de meeste speakers is een paar uurtjes voldoende hoor.Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:14:
[...]
/me kijkt werkt blik op X-530 en zegt "oeps"
Hoelang dent deze inspeel-periode te duren om goed te zijn?
Daar had ik ook al eens gekeken. De reacties daar lijken mij erg onbetrouwbaar. Bijna geen enkele mening word er onderbouwd. Veel mensen lijken een insteek te hebben van "de T6060 is beter want ik heb er een". Dat is overigens een insteek die je hier op GoT ook regelmatig tegen komt. Daarom vind ik bij dit soort zaken posts zonder onderbouwing of verdere uitleg ook totaal niets waard.Niet echt reviews, maar hier nogal wat gebruikerservaringen:
http://www.hardware.info/forum/
Bij zoeken, respectievelijk eens X-530 en T6060 intikken. Ze worden nogal met elkaar vergeleken. De T6060 komt er doorgaans ietsjes (maar zeer klein verschil) beter uit.
[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 05-06-2006 10:34 ]
Verwijderd

Wat zijn jullie bevindingen hiervan?
Ik heb een paar vraagjes:
- Kan ik de hoge tonen/lage tonen en allemaal andere dingen (bass etc) veranderen/verbeteren?
- Kan ik de kabels zonder veel problemen verlengen?
Ik kan er niet al te veel van vinden op het web...
Alvast bedankt!
Dit is een set die Pioneer aangekondigd heeft. Eigenlijk bedoeld voor de xbox 360.
http://www.xboxcircle.com/articles/pioneer_hts-gs1_5.1_speakers_preview.html
quote:
The systems compact design includes an integrated 6-channel receiver subwoofer delivering 600 watts total system power (RMS) for audio that you’ll be able to feel and hear. Included in all five speakers which include 3 digital inputs (1 coaxial, 2 optical), tuner, analog inputs, and controller ports found at the back of the subwoofer.
Het systeem komt zelf met een calibratie microfoon.
Verwachte prijs ligt op ongeveer 500 dollar.
Hij komt in juni op de markt, ik weet alleen nog niet in welke regios
ik zou ook graag weten over het verlengen van kabels, en hoe lang deze kabels standaard ongeveer zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:14:
Ik ben van plan om deze set te kopen:
[afbeelding]
- Kan ik de hoge tonen/lage tonen en allemaal andere dingen (bass etc) veranderen/verbeteren?
Alvast bedankt!
Ik gebruik nu de Samsung HT-DL100 om mijn muziek te beluisteren en zou deze graag willen vervangen met boxen voor mijn PC.
Ik wil niet meer dan 150E uitgeven. Is die I-trigue een goede vervanger? of ga ik dan een heel stuk achteruit?
Tot nu toe zijn m'n bevindingen erg positief. Kabels zijn alleen een beetje kort, voor de rest erg goed! Merkte wel dat ik ze eerst moest inspelen. Zal later nog een reviewtje posten
Android fanboy
Heb je last van ploppen trouwens? Daar zou de Z-4 ook last van hebben namelijk.
Is er trouwens iemand die de Z4 kan vergelijken met de nu erg voordelige Z3?
[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 09-06-2006 19:37 ]
En een vriend van me heeft de Z-3, misschien dat hij eventueel de verschillen kan opmerken. De Z-4 is toch ook niet zo duur meer (€67,-)? Overigens, ik ben met m'n 14 jaren nog niet echt kritisch op 't gebied van geluid, maar ik zal m'n best doen op de review!
[ Voor 18% gewijzigd door Ivo NL op 09-06-2006 19:58 ]
Android fanboy
Denk dat kritisch worden op geluid vooral te maken heeft met veel verschillende setjes gehoord te hebben zodoende je een basis hebt vanwaar je kunt uitgaan om te vergelijken, niet zoveel met leeftijd (hoe ouder je wordt, hoe meer je gehoord zult hebben natuurlijk, maarjaIvo NL schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:55:
Overigens, ik ben met m'n 14 jaren nog niet echt kritisch op 't gebied van geluid, maar ik zal m'n best doen op de review!
Dat bedoel ik dus, hehe. Maar dit is de review:Frigolamptje schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 23:34:
[...]
(hoe ouder je wordt, hoe meer je gehoord zult hebben natuurlijk, maarja)
klik! Ik ben een beetje slaperig, let dus niet op een krom lopende zin/verhaal of spelfouten.
[ Voor 9% gewijzigd door Ivo NL op 10-06-2006 23:05 ]
Android fanboy
Mocht je interesse hebben in chatten of mailen met me: ivobudiman@hotmail.com staat klaar
[ Voor 47% gewijzigd door Ivo NL op 10-06-2006 00:34 ]
Android fanboy
Kwam er trouwens vannacht achter dat ik een zoemende subwoofer (de voeding) heb
Edit: Review is geupdate!
[ Voor 62% gewijzigd door Ivo NL op 10-06-2006 10:55 ]
Android fanboy
Ik ben benieuwd, ga die binnenkort wss ook aanschaffen (en dan kan'k vergelijken met de Z-5500 die hier nu (nog even) staat).Frigolamptje schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 09:03:
Heb bericht gehad van Teufel dat de boxen onderweg zijn, zal daar ook een reviewtje over schrijven. Maar heb nog minder ervaring dan Ivo NL denk ik, is mijn eerste echte speakerset en eerste 5.1
ps: hoeveel tijd was er ongeveer tussen bestellen en versturen?
[ Voor 18% gewijzigd door ComBax op 10-06-2006 12:02 ]
^ Wat hij zegt.
Die zijn wel een stuk duurder (dus de staanders 'krijg' je er niet bijZ-Dragon schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 13:40:
Waar bestel je niet gewoon bij bestelusblaster.nl in Nederland? Daar komt de mijne vandaan. Het enige verschil is dat je er dan staanders bij krijgt en er US Blaster op staat.
Ik heb op het moment alleen nog geen geluidskaart, ik zat zelf aan de audigy 4 te denken, dat lijkt mij een kaart met hele goede prijs/prestatie verhouding dus dat past wel bij de teufel. Die M-audio kaarten lijken me niet zo goed idee, de 5.1 is niet al te best, de 7.1 is wel erg goed maar is iet al te best voor games(?). Ik game best wel aardig wat en verder ga ik hem vooral voor muziek gebruiken. Iemand nog suggesties? (budget tussen tot de 100 euro als dat het ECHT waard is, liever 50/75 euro
|| Specs || SuperPI 1m
dus, JA koop een audigy 4! geen spijt van hebben!
ervaring.. Ook een Concept magnum E met aud 4
Klinkt overtuigendTomino schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:37:
Ik heb goede ervaringen met audigy 4 ! Ik denk dat die op 1 lijn zit met de teufel. Al die Xf-i software.. De sorftware van de audigy 4 rijkt ver zat en dat is al veel te veel.
dus, JA koop een audigy 4! geen spijt van hebben!
ervaring.. Ook een Concept magnum E met aud 4
Ook nog een punt waar ik op moet letten is dat ik over een tijdje misschien een electrische gitaar ga kopen en dan waarschijnlijk ook wel wat wil opnemen. Is er nog veel verschil in opname kwaliteit of ga je dat bij dergelijke 'low end' kaartjes niet merken?
|| Specs || SuperPI 1m
De enige dingen die je zult moeten missen t.o.v. een Audigy 4/andere Creative kaart (hoewel, ik mis ze echt niet) zijn EAX3, EAX4 en EAX Advanced HD. Daarnaast zullen je games iets meer CPU vreten dan met een wat meer gamesgerichte kaart, maar dat doet er echt niet meer toe met de hedendaagse CPU's. Als je veel met muziek bezig bent kan ik je deze (of de M-Audio) echt aanraden. Ik ben zelf overgestapt van een Audigy 4 naar deze en wat je op gamesgebied inlevert krijg je op muziekgebied drie keer terug. Alles klinkt véél helderder en de subwoofer is veel beheerster zo.
^ Wat hij zegt.
Ik denk dat ik toch maar voor de creative ga en als ik dan minder game en meer muziek luister/opneem overstap naar een M-audio of iets vergelijkbaars.
|| Specs || SuperPI 1m
- Ik zou je toch aanraden het in een keer goed te doen. Als je betere driversupport wilt moet je net als ik kijken naar de Audiotrak Prodigy 7.1 LT. Hij is nog erg lastig te krjgen maar als je er een kunt vinden, grijp hem dan met twee handen beet. Een alternatief is de Terratec Aureon 7.1 Space, die naar de Audiotrak Prodigy 7.1 om te flashen is.
Ik kan niet ontkennen dat de stap onboard -> Audigy 4 groter is dan Audigy 4 -> Via Envy24HT chip.
[ Voor 10% gewijzigd door Z-Dragon op 11-06-2006 10:29 ]
^ Wat hij zegt.
Kheb de boel net ff aangesloten, wat een geluid zeg
|| Specs || SuperPI 1m
kan allemaal, ren morgen naar de winkel om er 1 te halen
Verwijderd
Is dat ook mogelijk met een Audigy2 kaart? of is die optie alleen voor Audigy4 en hoger?Tomino schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:28:
Jah die mix je up met CMSS oid, dan verdeel je het naar 5.1 alleen WEl met geluidskaartje![]()
kan allemaal, ren morgen naar de winkel om er 1 te halen
Kan uiteraard ook. Kan zelfs met de Soundblaster Live van CreativeVerwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:36:
[...]
Is dat ook mogelijk met een Audigy2 kaart? of is die optie alleen voor Audigy4 en hoger?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
@Z-dragon: Hoeveel heb jij voor de audiotrak betaald als ik vragen mag? En waar heb je hem vandaan?
|| Specs || SuperPI 1m
^ Wat hij zegt.
Verwijderd
Kan hier iemand nog iets meer over vertellen?Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 13:14:
Ik ben van plan om deze set te kopen:
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Trouwens, hoelang is eigenlijk het kabeltje van de geluidscontroller naar de subwoofer? Is dat iets van 2 meter? of 5?
Meer mensen zitten met het probleem van het verlengen, en ik denk dat die mensen (en ik) het zeer op prijs zullen stellen om hierop antwoord te kunnen krijgen.
Alvast bedankt!
Ik heb hier nog steeds interesse in.Ivo NL schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 19:55:
En een vriend van me heeft de Z-3, misschien dat hij eventueel de verschillen kan opmerken.
Mocht je (of iemand anders) interesse hebben om 't setje real life te horen mail je maar! Heb ik geen problemen mee, snap wel dat je 't even wil horen voordat je 70 euro uitgeeft.
[ Voor 31% gewijzigd door Ivo NL op 12-06-2006 22:30 ]
Android fanboy
-vermogen is meer als voldoende (en dan bedoel ik echt MEER
-subwoofer is goed te regelen, bass kan naar wens aangepast worden en bass geluid is aangenaam om horen (beetje raar uitgedrukt, ik bedoel gewoon dat hij goed klinkt, vol, geen goedkoop geluid)
-stukje klassiek opgelegd, klinkt prachtig
-satellites produceren mooie hoge tonen, bass is niet overheersend en vult het gewoon goed aan, kan zoals ik reeds vertelde ook naar wens aangepast worden
-ook nog een negatief punt, de subwoofer bromt nogal. ik weet niet of dit te verhelpen valt, maar ik denk het niet. Je hebt hier geen last van als de set actief is, uitgezonderd bij stille muziek is de brom soms nog hoorbaar. Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het heel graag, maar ik denk dat je hier gewoon mee moet leren leven
Probeer de stekker in het stopcontact eens om te draaien. Soms helpt dat. En anders kan het nog een aardlus zijn. Heb je het ook als de set niet aan je PC aangesloten is?Frigolamptje schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:08:
-ook nog een negatief punt, de subwoofer bromt nogal. ik weet niet of dit te verhelpen valt, maar ik denk het niet. Je hebt hier geen last van als de set actief is, uitgezonderd bij stille muziek is de brom soms nog hoorbaar. Als iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik het heel graag, maar ik denk dat je hier gewoon mee moet leren leven
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Met het risico om overbodig te klinken: Heb je de Magnum of de non-Magnum? Ik ben zelf erg geinteresseerd in de Concept E non-Magnum i.c.m. een Creative Decoder DDTS-100, dus hoe meer ik er over kan horen, hoe beter.Frigolamptje schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:08:
De teufel concept e is vandaag aangekomen, in afwachting van een uitgebreide review (waar ik nu geen tijd voor heb wegens examens) snel een eerste indruk:
-vermogen is meer als voldoende (en dan bedoel ik echt MEER)
-subwoofer is goed te regelen, bass kan naar wens aangepast worden en bass geluid is aangenaam om horen (beetje raar uitgedrukt, ik bedoel gewoon dat hij goed klinkt, vol, geen goedkoop geluid)
-stukje klassiek opgelegd, klinkt prachtig
-satellites produceren mooie hoge tonen, bass is niet overheersend en vult het gewoon goed aan, kan zoals ik reeds vertelde ook naar wens aangepast worden
Goed ook om te lezen dat de bas niet te veel overheerst, dat was nog wel een nadeel van de Logitech Z-5400/5500 (en het viel me ook meteen op toen ik die sets voor het eerst hoorde).
Verwijderd
Zou zelfde probleem zijn als bij de Logitech speakers. Staat een heel stukje over in de faq van teufel. Lees dat eens door, staan misschien zaken in die je kan proberen..Frigolamptje schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:08:
@studisco disco stu
Stond daar niet enkel in dat je dit voor lief moet nemen bij goedkopere setjes? Ik bekijk het alvast nog eens.
Er is idd een heel stuk over geschreven in de aparte subwoofer faq. Zou met de aarding te maken kunnen hebben, weet niet of dit hier geaard is... ik probeer nog eens een andere stekkerdoos later, we zien wel.
[ Voor 34% gewijzigd door Frigolamptje op 14-06-2006 13:34 ]
Verwijderd
Ik heb ook een E Magnum setje.Spits schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:20:
Ik heb de concept E magnum, en de subwoofer bromt totaal niet bij mij. Nog steeds een heerlijk setje trouwens na anderhalf jaar
Maar een paar dingen;
Wordt jouw subwoofer ook zo teeering heet aan de achterkant?
Hoehoog staat jouw crossover? (Anders gaat hij erlangs bass'en
Heb jij ook, als je het geluid met de afstandbediening heel zacht zet dat af en toe dat de speakers gaan kraken? Als ik hem dan iets harder/zachter zet is het wel weer over.
Verder topsetje!
Nou niet echt een teringheet, maar een graden of 60 zal het wel zijn ja. Lijkt me niet zorgwekkend.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:33:
[...]
Ik heb ook een E Magnum setje.![]()
Maar een paar dingen;
Wordt jouw subwoofer ook zo teeering heet aan de achterkant?
Hij staat iets links van het middenHoehoog staat jouw crossover? (Anders gaat hij erlangs bass'en)
Nee, wel als ik hem mute dat hij dan niet helemaal mute, maar dat je heeeel zachtjes nog het geluid hoort.Heb jij ook, als je het geluid met de afstandbediening heel zacht zet dat af en toe dat de speakers gaan kraken? Als ik hem dan iets harder/zachter zet is het wel weer over.
Ja he :dVerder topsetje!
Ik was volgens mij ongeveer de eerste hier op het forum die hem bestelde. Leuk om te zien dat hij de laatste tijd steeds populairder wordt. Het is echt een topset, het geluid is echt heel goed voor een pc-setje.
Mooi heluid, en hij is nog niet eens fatsoenlijk ingespeeld!
Deze set klinkt gewoon heel rustig, en ik hoor veel meer detail in hoog en midden.
De bas gaat erg diep, zonder te gonzen of 'zuchten'.
Ik heb wel de sub op 3 spikes gezet: 1 voor en 2 achter (Een driepoot wiebelt nooit, vandaar geen 4 spikes) om hem van de vloer te ontkoppelen, en dat raad ik iedereen aan.
Ook heb ik de frontjes van de satelieten afgehaald, ik wil niets tussen de speakers en mijn oren hebben zitten, alleen lucht.
De sub is echt loeizwaar. En de kwaliteit straalt van de set af.
Op het eeerste gehoor leek ik wat hoog te missen, maar het blijkt dat mijn Philips MMS430 het hoog een scherp randje meegaf, dus dat miste ik.
Wel goed setje, overigens.
Maar dit is echt het verschil tussen goed en de top, tussen deze 2 sets.
Gister zat ik even World of Warcraft te spelen, en ik kreeg Moonfire om mijn oren: Whoa! Wat een dreun geeft datt nu, lol! En trip-hop klinkt vet nu...
Edit:
Na wat meer albums geluisterd te hebben merk ik dat ik bij deze set geen 'luistermoeheid' krijg, in tegenstelling tot die Philips set. Erg prettig...
Wel is de bas een tikkie overheersend, maar dat kan ook aan de akoestiek hier in huis liggen.
Edit: Na een Audigy 4 gekocht te hebben is dit weg, het loont echt om deze speakers aan een goede geluidskaart te hangen.
Anyway: Ik ben erg tevreden.
[ Voor 19% gewijzigd door Richub op 15-06-2006 14:29 ]
[...]
Het nadeel bij de X-530 is dat je moet reiken naar de speaker die je rechts voor hebt geplaatst. Staat de speaker niet vast (maar bijvoorbeeld gewoon los op je bureau zoals bij mij) dan duw je de speaker gewoon van je weg als je de power-knop wil induwen.
[Hier heb ik geen last van ik laat ze gewoon aan staan. Bovendien zitten er veel multimediatoetsen op mijn toetsenbord zoals dempen harder en zachter ed.(logitech LX700)]
Ik ben op zich nog wel tevreden met mijn X530 setje. Ik heb er ongeveer driekwart jaar geleden 55 euro voor betaald bij de media markt. Het geluid is mooi vol en erg zuiver. Ik mis geen tonen.
Mijn setje zit aangesloten op een onboard geluidskaart van Realtek. Het enige nadeel is dat de bas soms iets te overheersend is. Dit wordt pas minder als ik mijn rear speakers zachter zet.
De plopjes heb ik soms last van. soms hoor ik ze niet. Als ze te vervelend worden draag ik een koptelefoon. Ik vind het zonde om mijn setje terug te brengen het geluid is te mooi. En helaas is er geen vervangend model wat qua prijs in de buurt komt.
Het zat 2 keer bij mijn Creative T6060.

edit:

sorry, lukt niet om nog beter te maken..
Het lijkt op een infrarood ontvanger ofzo.. op de achterkant zit een plakkertje zodat je dat rode ding ergens op kunt plakken.
In de handleiding kan ik echt niets erover vinden. En volgens de checklist met onderdelen zit dit er niet in
[ Voor 49% gewijzigd door RuudBurger op 16-06-2006 22:13 ]
Kzie een 3,5" minijack met nog iets roods aan de andere kant van de kabel
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Android fanboy
Ik heb meerdere T6060's onder ogen gezien en bij geen enkele zat zo'n draad. Heb je niet toevallig een 2e hands (een versie die door iemand anders is teruggebracht naar de winkel) oid? Ik kan er voor de T6060 ook geen functie bij bedenken gezien die geen remote heeft afgezien van een remote op draad.Sillymidget schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:59:
Kan iemand mij vertellen wat dit draadje doet?
[afbeelding]
edit:
[afbeelding]
Het lijkt op een infrarood ontvanger ofzo.. op de achterkant zit een plakkertje zodat je dat rode ding ergens op kunt plakken.
In de handleiding kan ik echt niets erover vinden. En volgens de checklist met onderdelen zit dit er niet in
Geen 2dehands en al het plastic zat er nog omheen en alles zat nog netjes ingepakt.Bor de Wollef schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:58:
[...]
Ik heb meerdere T6060's onder ogen gezien en bij geen enkele zat zo'n draad. Heb je niet toevallig een 2e hands (een versie die door iemand anders is teruggebracht naar de winkel) oid? Ik kan er voor de T6060 ook geen functie bij bedenken gezien die geen remote heeft afgezien van een remote op draad.
Misschien creative even bellen/mailenSillymidget schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:37:
[...]
Geen 2dehands en al het plastic zat er nog omheen en alles zat nog netjes ingepakt.
|| Specs || SuperPI 1m
edit:
Had heb al in mijn line-in/mic ingang geprobeerd daar deed hij niets. Maar Nu die ik hem in de front-ingang (ook line-in/mic) en nu gaat het lampje in dat rode ding branden..
Mijn andere line-in is zeker niet aangesloten..
Maar heb hem nog niet als microfoon aan de praat gekregen ofzo..
[ Voor 85% gewijzigd door RuudBurger op 17-06-2006 15:37 ]
hahaha, ik heb gisteren een tv kaart gekocht(Hauppauge pvr 150) en daar zat precies zo'n ding bij. Maar het is geen infrarood ontvanger, want daar heb ik iets anders voor. Ik weet ook niet waarvoor het is. Wel grappig dat het bij een geluidsset word geleverd.Sillymidget schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:59:
[afbeelding]
edit:
[afbeelding]
trouwens ik heb nu een P5800 en ben er erg tevreden over. Het was niet een duur setje(35 euro) maar toch lekker geluid, en het bass is ook goed(niet overheersend ofzo), maar dat kan je zelf ook veranderen met de bedraade ab.
Het geluid is fantastisch nu, zeker als je bedenkt dat de set 150 euro kostte. Nog nooit heb ik zoveel geluid voor die prijs in huis gehaald.
Een maat van mij was even komen luisteren, en is hard hollend naar de shop gegaan om dezelfde set te halen.
3 Tips:
- Koop een goede geluidskaart, dat verdient deze set! *
- Zet de sub op spikes.
- Beluister verschillende MP3-spelers, ik heb winamp vervangen door Foobar. Dat scheelt ook veel.
En nog geen plopje gehoord... (Keep my fingers crossed...)
*) En met een goede geluidtskaart bedoel ik een Creative Live of beter, geen onboard geluid, Dat schiet tekort.
Dit is eigen ervaring... Heb mijn onboard soundmax voor een Creative Audigy 4 verwisseld, dat was de 60 euro echt waard!
Edit:
Combax (hieronder) heeft gelijk... Na een korte search blijkt dat soundstorm erg goed moet zijn. Maar heb ik zelf geen ervaring mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Richub op 18-06-2006 13:37 ]
Richub schreef op zondag 18 juni 2006 @ 08:43:
offtopic:
*) En met een goede geluidtskaart bedoel ik een Creative Live of beter, geen onboard geluid, Dat schiet tekort.
Dit is eigen ervaring... Heb mijn onboard soundmax voor een Creative Audigy 4 verwisseld, dat was de 60 euro echt waard!
De soundstorm 2 die hier onboard op mijn moederbord zit, kan anders de concurrentie aan met de Creative Audigy, dus onboard geluid kan ook prima zijn
Verder is de bestelling van mijn teufel-set wat uitgesteld

Beetje onverwachte kosten
Heb een mailtje van Creative gekregen, dat deze kabels niet bij mijn boxen horen en ik ze weg kon gooien (dat stond er letterlijk in ^^).Sillymidget schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:59:
[afbeelding]
edit:
[afbeelding]
Dat probleem ook weer opgelost..
De wijzen komen uit het Oosten!
Je zou ook zelf wat research kunnen doen. Verder denk ik niet dat er echt een goed setje in die prijsklasse te vinden is waar de midtonen ook goed bij zijn.NoepZor schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:51:
Wat is een goed 2.1 setje voor ongeveer 75 euro voor voornamelijk muziek. Volume mag hoog kunnen en een redelijke bass + heldere high/mids
Voor de rest kun je naar de Logitech Z-4 kijken. Let wel op dat deze bij veel mensen last heeft van het bekende plopjesprobleem (daar is meer over te vinden met de search).
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 23-06-2006 13:12 ]
Verwijderd
Misschien een idee om naar 2.0 speakers te kijken ipv naar 2.1 sets? Er zijn best wat mensen die (voor de prijs) aardig enthousiast zijn over dit soort speakers.NoepZor schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:51:
Wat is een goed 2.1 setje voor ongeveer 75 euro voor voornamelijk muziek. Volume mag hoog kunnen en een redelijke bass + heldere high/mids
zie dit draadje voor meer info over dergelijke setjes
Een Sonic Impact T-amp erop en je bent voor ongeveer 75 euro klaar
of: zoiets?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 13:39 . Reden: oops ]
Ik heb ook beetje gekeken, de Logitech Z3 lijkt me wel wat, of een Creative I-trique set.
Wat vind je verder een "goede bass"? Denk je hierbij aan mooi in het geluidsbeeld passende bas of meer aan de zware bonkerige / whoomperige tonen?
[ Voor 67% gewijzigd door Bor op 23-06-2006 14:00 ]
Wat ik er van begrepen heb is de mid/high end bij de Creative erg goed, en ziet er leuk uit. Aan de andere kant heb je de Logitech met goeie sub (soms iets overheersend) en ziet er ook wel strak uit.
Hier mijn review als je die nog niet gevonden had: http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/2707
Android fanboy
Ik zit ook nog steeds over die I-trique set te denken ziet er ook wel strak uit en schijnt ook niet verkeerd te zijn. Als derde keus zou ik een Z2300 kunnen nemen, maar ik vrees dat die overkill is voor deze ruimte en die kost ook meteen 120€.
[ Voor 96% gewijzigd door Ivo NL op 24-06-2006 13:16 ]
Android fanboy
Android fanboy
Ik heb die van mij voor 67 euro (afhalen) gekocht. Zelfs al zat er geen verschil tussen de z-3 en z-4, dan vond ik 't die 9 euro nog wel waard voor 't design (persoonlijk) en een nieuwer model. Geen flauw idee wat 't verschil is eigenlijk.NoepZor schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:00:
Ik zie dat de voorganger de Z3 nog volop leverbaar is, voor prijzen rond de 58 euro. De Z4 kost algauw 70 euro of meer terwijl ik zo gauw geen ander verschil zie dan de vormgeving?! Is dit ook het enige verschil tussen die 2 of is er geluidstechnisch ook het een en ander beter aan de Z4 wat de prijs rechtvaardigd?
Android fanboy
De winkels die de Z-3 nog leveren verkopen oude voorraden. De Z-3 is al tijden uit productie voor zover ik weet. Er zit volgens diverse reviews wel verschil tussen de Z3 en de Z4. De Z4 zou beter presteren en minder last hebben van sommige van de Z3 kwalen. Met wat zoekwerk zou je wel reviews over de Z4 kunnen vinden die hier iets over melden. Ik zou voor de Z4 gaan persoonlijk.NoepZor schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:00:
Ik zie dat de voorganger de Z3 nog volop leverbaar is, voor prijzen rond de 58 euro. De Z4 kost algauw 70 euro of meer terwijl ik zo gauw geen ander verschil zie dan de vormgeving?! Is dit ook het enige verschil tussen die 2 of is er geluidstechnisch ook het een en ander beter aan de Z4 wat de prijs rechtvaardigd?
De Z3 klonk wat zwaar in vergelijking met de Z4, de laatste heeft echt een mooi helder geluid, zonder 'dun' of scherp te klinken.
De sub van de Z4 heeft een wat strakkere bas, wat minder boemerig dan de sub van de Z3.
Ik heb ze naast elkaar gehoord en vind de Z4 echt de betere van de 2.
Ik heb altijd een Creative megaworks 250D op m'n pc gehad.... erg goed geluid (voor een pc setje)... maar ik heb deze nu op m'n draaitafels aangesloten en ben dus op zoek naar een nieuw setje voor m'n pc... (m'n kamer is niet in te delen om zowel draaitafels als pc op hetzelfde setje aan te kunnen sluiten
Ik neig naar een creative gigaworks t20 of een logitech z2300.. maar vraag me eigenlijk af hoe deze presteren in vergelijking met een megaworks 250D... ga ik er dan erg op achteruit?
Van de z2300 heb ik al wel begrepen dat de sat's minder zijn dan die van de megaworks 250D, en ook dat de bass nogal overheerst... en daarom is mijn vraag vooral hoe de gigaworks t20 presteren in verhouding met de megaworks 250D. (gezien de prijs een stuk minder? of valt dat mee?)
Ik luister voornamelijk muziek (de hardere stylen
Ik heb ook rond gekeken naar monitor setjes... maar vindt deze eigenlijk te duur op het moment
Of ik moet ik misschien toch maar gewoon nog een keer een megaworks 250D setje halen?

[ Voor 3% gewijzigd door rattt op 25-06-2006 15:00 ]
neen!
Ik ben op zoek naar een 5.1 speakersetje welke compatible is met zijn geluidskaart (Soundblaster Audigy 4). Daarnaast houd mijn broertje ervan om zijn muziek flink hard te draaien, met flink veel bas (zal de leeftijd wel zijn
Daarnaast speelt hij veel Battlefield. En natuurlijk de belangrijkste "eis", het moet allemaal wel betaalbaar blijven als verjaardag cadeau. De Logitech Z5500 is dus een beetje uit de prijsklasse
Zelf was ik al op de Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1 gekomen, echter ik zie niet echt in wat er anders zou zijn aan "ProGamer" speakers in tegenstelling tot de normale series.
http://www.creative.com/p...ory=603&product=10814
Iemand enig idee in welke hoek ik het zou kunnen zoeken?
Wat heb je er max voor over? Zonder budget is het een beetje moeilijk om iets aan te raden.Ricardo87 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:05:
Mijn broertje is deze week jarig en nu heeft hij een nieuwe speakerset voor zijn pc gevraagd. Momenteel draait hij met een oud 2.1 setje van jaren oud.
Ik ben op zoek naar een 5.1 speakersetje welke compatible is met zijn geluidskaart (Soundblaster Audigy 4). Daarnaast houd mijn broertje ervan om zijn muziek flink hard te draaien, met flink veel bas (zal de leeftijd wel zijn), dus het setje moet flink hard kunnen beuken wanneer nodig.
Daarnaast speelt hij veel Battlefield. En natuurlijk de belangrijkste "eis", het moet allemaal wel betaalbaar blijven als verjaardag cadeau. De Logitech Z5500 is dus een beetje uit de prijsklasse.
Zelf was ik al op de Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1 gekomen, echter ik zie niet echt in wat er anders zou zijn aan "ProGamer" speakers in tegenstelling tot de normale series.
De z-5500 is leuk maar ik zou toch de teufel concept E magnum aanraden. De z-5500 heeft misschien wel een vetter uiterlijk en die control pod is ook wel vet maar de teufel is kwa geluid minstens even goed en kwa muziek misschien zelfs nog wel beter. Bij de z-5500 heb je natuurlijk ook nog het lopjes probleem en hij is stukken duurder.Ricardo87 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:05:
Mijn broertje is deze week jarig en nu heeft hij een nieuwe speakerset voor zijn pc gevraagd. Momenteel draait hij met een oud 2.1 setje van jaren oud.
Ik ben op zoek naar een 5.1 speakersetje welke compatible is met zijn geluidskaart (Soundblaster Audigy 4). Daarnaast houd mijn broertje ervan om zijn muziek flink hard te draaien, met flink veel bas (zal de leeftijd wel zijn), dus het setje moet flink hard kunnen beuken wanneer nodig.
Daarnaast speelt hij veel Battlefield. En natuurlijk de belangrijkste "eis", het moet allemaal wel betaalbaar blijven als verjaardag cadeau. De Logitech Z5500 is dus een beetje uit de prijsklasse.
|| Specs || SuperPI 1m
Hij geeft aan dat de Z-5500 boven budget isgoeiemorguh schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:43:
[...]
De z-5500 is leuk maar ik zou toch de teufel concept E magnum aanraden. De z-5500 heeft misschien wel een vetter uiterlijk en die control pod is ook wel vet maar de teufel is kwa geluid minstens even goed en kwa muziek misschien zelfs nog wel beter. Bij de z-5500 heb je natuurlijk ook nog het lopjes probleem en hij is stukken duurder.
In principe is ~150 euro wel een mooi maximum. Echter ik heb het gevoel dat Teufel een beetje wordt gehyped in dit topic. Wat denken jullie?Bor de Wollef schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:43:
[...]
Hij geeft aan dat de Z-5500 boven budget is