Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:00
Net heb ik mijn Logitech Z2300 even getweakt.

Ik heb de luidsprekertjes uit de satellieten vervagen door de speakertjes die in de satellieten van een Creative Z580 set zaten. Ik wist dat deze speakertjes veel helderder klonken.

Deze luidsprekertjes waren precies even groot, en ook de schroefgaatjes kwamen exact overeen. Past dus prima!

En hoe klinkt dit nu:
De set heeft meer hoog, het geluid is daardoor veel meer in balans. Dat ietwat donkere, bassige geluid is weg.

Ik zit met nog meer plezier te luisteren nou. Dat typische heldere Creative geluid, gecombineerd met die Logitech subwoofer... O+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 13:42
Ik ben op zoek naar een nieuwe 2.1 speakerset tot ongeveer 100 euro. Ik zet het geluid nooit echt hard en ben niet zo'n audiofiel maar wil wel mooi geluid, ook bij een laag volume.
Doel: Games, muziek (in mindere mate). Gebruik in kleine ruimte en X-Fi xtrememusic geluidskaart.
Zelf dacht ik aan de Logitech Z-4 ( 70 euro).
De Z-2300 is een stuk duurder (120 euro), is dit verschil duidelijk merkbaar in geluidkwaliteit of is enkel het vermogen hoger?
Over Creative I-trigue systemen kan ik weinig goede reviews vinden, hoe zijn deze in vergelijking met Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36
Het zal voornamelijk in het vermogen zitten. Gezien je budget, je lagere eisen en de positieve ervaringen in de productsurvey zou ik je de Z-4 aanbevelen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 07-08 22:36
Het Fantoom schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:08:
Ik ben op zoek naar een nieuwe 2.1 speakerset tot ongeveer 100 euro. Ik zet het geluid nooit echt hard en ben niet zo'n audiofiel maar wil wel mooi geluid, ook bij een laag volume.
Doel: Games, muziek (in mindere mate). Gebruik in kleine ruimte en X-Fi xtrememusic geluidskaart.
Zelf dacht ik aan de Logitech Z-4 ( 70 euro).
De Z-2300 is een stuk duurder (120 euro), is dit verschil duidelijk merkbaar in geluidkwaliteit of is enkel het vermogen hoger?
Over Creative I-trigue systemen kan ik weinig goede reviews vinden, hoe zijn deze in vergelijking met Logitech?
Ik zou voor de Z-4 gaan. Die klinkt simpelweg een heel stuk beter. Deze heeft ook daadwerkelijk tweeters en het geluid is daardoor veel beter in balans. Ik had bij het luisteren in een platenzaak niet eens door dat ik naar dat setje zat te luisteren! Ik dacht dat dat uit die grote boksen kwam die ernaast stonden.
Hoe dan ook. Ik heb de Z-2300 gehoord in de mediamarkt: bass goed, midden goed, maar het hoog klonk naar helemaal niks. Er zitten geen tweeters in, maar full-range drivers en dat klinkt voor geen meter, zeker niet op hogere volumes.

Ik raad je dus aan de Z-4 te nemen als je voor kwaliteit gaat. Ga je voor power: dan ben je aangewezen op de Z-2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ok, bedankt voor de reacties, dan wordt het waarschijnlijk toch de Z-4, binnenkort eens bij de Mediamarkt gaan testen!
Iemand toevallig nog ervaring met Creative I-trigue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:23
Ik heb hier nu zelf de Creative T20 staan het is wel geen 2.1 maar er zit echt een mooi vol geluid in.
Ik vind het erg perttig dat er niet zo'n grote baskast bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 09-09 00:46
Ik heb zelf ook de Logitech Z4 en ik ben er ontzettend tevreden over! Zeker voor de 67 euro die ik er voor heb betaald (BestelICT). Zie ook mijn review: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2707

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:07
Is het ook belangrijk hoe je de subwoofer zet ? of kun je onder je bureau zetten en maak niet uit welke richting enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
ALPACINO schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:16:
Is het ook belangrijk hoe je de subwoofer zet ? of kun je onder je bureau zetten en maak niet uit welke richting enz
Jazekers! Een aantal pagina's terug staat een heel verhaal over het monteren van doppen/schroeven eronder zodat de subwoofer veel strakker klinkt en niet teveel nadreunt. Ook moet je de sub 50cm van een muur zetten voor het beste geluid en het liefst ook naar je toe gericht op dezelfde hoogte.

Edit:
Hier dus

[ Voor 7% gewijzigd door masser120 op 02-10-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinojo123 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:01:
Ik heb hier nu zelf de Creative T20 staan het is wel geen 2.1 maar er zit echt een mooi vol geluid in.
Ik denk erover om die T20 speakers te kopen. Gebruik voornamelijk voor muziek. De kamer waarin ze moeten komen is ongeveer 10 bij 4. Is de kwaliteit daarvoor voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:07
Ik heb dat verhaaltje al gevolgd en ik heb 4 potjes onder geplakt.
De pijp wijst naar de zijkant en sub naar mij toe.
Alleen de ruitme heb ik niet om met 50 cm ruimte te plaatsen

Zie foto

http://img98.imageshack.us/my.php?image=foto276la3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 08:28
Hé,

Enkele dagen geleden hebben enkele mensen me aangeraden eens te kijken naar de Teufel Concept E (Magnum), aangezien ik op zoek ben naar een nieuwe pc-speakerset.
Weet er iemand een Engelstalige (goede) review van de Teufel Concept E (Magnum)?
De Duitse reviews lijken me ok, alleen versta ik er amper iets van |:( (heb nooit Duits gehad).
Dit setje past, inclusief de verzendkosten, perfect binnen m'n budget: 150 - 200 euro, en ik zie op het eerste zicht geen even-goed-of-beter setje in deze prijsklasse...
Iemand een idee hoe lang de garantie is en of die "staanders" handig zijn (voor de achterste speakers)?
Zijn er mensen die negatieve ervaringen hebben (met dit setje of met Teufel in het algemeen)?
Denk wel dat ik voor dit setje zal gaan, ziet er best wel lekker uit!

Ciao & alvast bedankt voor het uitwisselen van jullie ervaringen!

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
pinojo123 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:01:
Heb hem vandaag gehoord en klinkt idd goed!
Het wordt nu de logitech Z4 of de Creative T20, vergelijkende reviews zijn er niet, dilemma...
Nog iemand die advies kan geven? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Het Fantoom op 02-10-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe zit het dan met de bass-weergave van die Creative T20? Ik neem aan dat dat minder is dan een degelijke kwaliteit subwoofer-setje? Of verkijk ik me daarop? Heb ze zelf niet gehoord, maar wel zien staan bij Mediamarkt en ik vond ze wel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
ALPACINO schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:12:
Ik heb dat verhaaltje al gevolgd en ik heb 4 potjes onder geplakt.
De pijp wijst naar de zijkant en sub naar mij toe.
Alleen de ruitme heb ik niet om met 50 cm ruimte te plaatsen

Zie foto

http://img98.imageshack.us/my.php?image=foto276la3.jpg
Die ruimte had ik ook niet: dat is dan gewoon pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

'k ben ook maar es aan het rondsnuffelen naar een speakerset. die logitech z5500 lijkt me wel wat. Ik las erges dat ie hardwarematig DD/DTS enzo decodeert?? Dus als ik dat ding aan mijn audigy 2 zs platinum hang dan kan ik dus dts audiotracks van films afspelen?

Maar zit eigenlijk nog met iets. 't setje zou dan op mijn slaapkamer komen te staan. En met houten vloeren..... zal die sub dan niet wat té zijn? :P

en hoe gaat dat dan met me mp3's, komen die dan ook uit alle speakers? of alleen uit te frontleft en right ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 02-10-2006 22:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartgrefte schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:45:
'k ben ook maar es aan het rondsnuffelen naar een speakerset. die logitech z5500 lijkt me wel wat. Ik las erges dat ie hardwarematig DD/DTS enzo decodeert?? Dus als ik dat ding aan mijn audigy 2 zs platinum hang dan kan ik dus dts audiotracks van films afspelen?

Maar zit eigenlijk nog met iets. 't setje zou dan op mijn slaapkamer komen te staan. En met houten vloeren..... zal die sub dan niet wat té zijn? :P

en hoe gaat dat dan met me mp3's, komen die dan ook uit alle speakers? of alleen uit te frontleft en right ofzo
Heb twee weken terug ook de Z5500 gekocht. Ben er zeker blij mee!!! Is echt mooi geluid. Als je muziek afspeelt heb je soms de mogelijkheid om in te stellen hoe dit afgespeeld wordt. Je kan kiezen uit stereo, dubbel stereo, dolby music, of door alle zes de boxen... Als ik muziek afspeel vanaf mijn Xbox(optisch) heb ik deze keuze wel niet. 't Hangt ervan op welke manier je de muziek dus aansluit.

Heb ook nog een vraagje. Ik vond ook dat de bas iets te veel doorboomde en heb dus zoals hier beschreven spikes(zelftapvijzen) in de sub geboord. Het klinkt veel beter. Maar vraag mij wel af of ik nu nog kans maak om een verbeterde revisie(i.v.m. plopjesprobleem) te krijgen als deze uitkomt... Denk een beetje dat op deze manier de garantie niet langer gedekt wordt. Of zouden ze daar niet om kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Heb zelf de Logitech Z4 in bestelling staan. Ik heb deze eerst beluisterd bij de Media Markt. Ze klinken erg mooi en vol. De speakers voelen erg stabiel aan. Ik wilde niet meer dan twee speakers (en een subwoofer). De prijs is ook gunstig; rond de €70.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Ben ook al naar de Mediamarkt geweest om de Logitech Z4 en de Creative T20 (2.0) allebei te kunnen vergelijken. Helaas hebben ze hier de Creative niet staan. Het prijsverschil is minimaal, een beukende sub is voor mij geen vereiste.
Is de geluidskwaliteit van de Creative beter? Anders ga ik gewoon voor de Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Het Fantoom schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:29:
Ben ook al naar de Mediamarkt geweest om de Logitech Z4 en de Creative T20 (2.0) allebei te kunnen vergelijken. Helaas hebben ze hier de Creative niet staan. Het prijsverschil is minimaal, een beukende sub is voor mij geen vereiste.
Is de geluidskwaliteit van de Creative beter? Anders ga ik gewoon voor de Z4.
Z4 heeft meer bass-kracht en de treble klink waarschijnlijk ook wat beter. Het is een 3-wegsspeaker en de T20 is een 2-wegsspeaker. Dat maakt de Z4 theoretisch beter.

Overigens is de Z5500 en de Z5400 en de Z2300, etc ook allemaal 2-wegs; ze hebben geen tweeters en daarom vind ik dat die minder klinken dan de Z4, die wel tweeters heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
bartgrefte schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:45:
Uh jah? Maar dat kon je al? De audigy 2 ZS (platinum) heeft gewoon een DTS decoder aan boord hoor. Je kan elke willekeurig 5.1 setje aansluiten op je pc en DTS tracks gebruiken. Enkel als je de Xbox of PS2 of een dvdspeler wil aansluiten op het setje heb je de decoder nodig.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zojuist eindelijk maar de knoop doorgehakt en de Logitech Z-5400 besteld. Teufel iets teveel gedoe ;)

Hoop em morgen binnen te hebben, ben benieuwd hoe het klinkt met mijn onboard Realtek ALC888 chipset. Denk dat een geluidskaart wel nodig zal zijn; X-Fi XtremeMusic

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Laatst online: 22:20
masser120 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:46:
[...]

Z4 heeft meer bass-kracht en de treble klink waarschijnlijk ook wat beter. Het is een 3-wegsspeaker en de T20 is een 2-wegsspeaker. Dat maakt de Z4 theoretisch beter.

Overigens is de Z5500 en de Z5400 en de Z2300, etc ook allemaal 2-wegs; ze hebben geen tweeters en daarom vind ik dat die minder klinken dan de Z4, die wel tweeters heeft.
Die modellen hebben ook een tweeter. alleen ziet het er anders uit. die metalen conus in het midden is de tweeter bij deze modellen. en je kunt de Z4 absoluut niet vergelijken met bv de Z5500 en Z5400, deze zijn van een heel ander (duurder en beter) kaliber.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Shailesh schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:45:
[...]

Uh jah? Maar dat kon je al? De audigy 2 ZS (platinum) heeft gewoon een DTS decoder aan boord hoor. Je kan elke willekeurig 5.1 setje aansluiten op je pc en DTS tracks gebruiken. Enkel als je de Xbox of PS2 of een dvdspeler wil aansluiten op het setje heb je de decoder nodig.
dan weet je meer als mij :9 , maar die 5500 komt er denk ik wel als vervanger voor de trust 1600p 2.1

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 03-10-2006 16:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Visgek24 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:06:
[...]

Die modellen hebben ook een tweeter. alleen ziet het er anders uit. die metalen conus in het midden is de tweeter bij deze modellen. en je kunt de Z4 absoluut niet vergelijken met bv de Z5500 en Z5400, deze zijn van een heel ander (duurder en beter) kaliber.
Die faseplug in het midden is GEEN tweeter... Helaas. Deze plug zit vast aan de magneet, en geeft zelf geen geluid af.

Daarom heb ik de speakertjes ook vervangen, de orginele kwamen tekort in het hoog, die Creative speakertjes waarmee ik ze heb vervangen hebben een veel beter hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
bartgrefte schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:22:
[...]

dan weet je meer als mij :9 , maar die 5500 komt er denk ik wel als vervanger voor de trust 1600p 2.1
Grappenmaker. Je hebt DTS decoding man :P . OF je hebt een Sound BlasterAudigy 2 (non ZS), die heb ik namelijk ook. En die heeft alleen dolby digital decoding. Maar de ZS versie heeft als extra DTS-ES decoding, met 7.1 upmix support. En jij beweert ook nog de platinum versie te hebben, die wordt geleverd met front-bay, en die heeft zeker DTS decoding. Tis dat creative de info van de oude kaarten heeft weggehaald anders kon ik ernaar linken...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Richub schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:33:
[...]

Die faseplug in het midden is GEEN tweeter... Helaas. Deze plug zit vast aan de magneet, en geeft zelf geen geluid af.

Daarom heb ik de speakertjes ook vervangen, de orginele kwamen tekort in het hoog, die Creative speakertjes waarmee ik ze heb vervangen hebben een veel beter hoog.
Inderdaad geen tweeter. Daar baal ik om. Maar kan je me aub vertellen door welke Creative speakers je ze vervangen hebt? De creative website is daar niet zo duidelijk in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Shailesh schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

Grappenmaker. Je hebt DTS decoding man :P . OF je hebt een Sound BlasterAudigy 2 (non ZS), die heb ik namelijk ook. En die heeft alleen dolby digital decoding. Maar de ZS versie heeft als extra DTS-ES decoding, met 7.1 upmix support. En jij beweert ook nog de platinum versie te hebben, die wordt geleverd met front-bay, en die heeft zeker DTS decoding. Tis dat creative de info van de oude kaarten heeft weggehaald anders kon ik ernaar linken...
audigy 2 zs platinum ja

maar als dit kaartje dts kan decoderen.... moet ik dat dan nog aanzetten of zo? met dts (test)schijfjes krijg ik namelijk geen geluid, zelfde als met blade 2. blade 2 geeft alleen geluid met vlc, zelfs de gewone dvd player pakt geen geluid maar dat kan komen omdat ie geen dts support.
Maar heb verder ook niet echt geprobeerd of zo omdat bij dts 5.1 zit en ik geen 5.1set heb

dts enzo werkt trouwens wél via analoog (3* jackplug) of moet dat perse digitaal gebeuren?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-10-2006 17:39 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
masser120 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:43:
[...]

Inderdaad geen tweeter. Daar baal ik om. Maar kan je me aub vertellen door welke Creative speakers je ze vervangen hebt? De creative website is daar niet zo duidelijk in...
De luidsprekertjes uit de satellieten van een P530 set, deze zijn precies even groot. De P230 gebruikt dezelfde speakertjes in de satellieten, btw.

Heb nog even gezocht naar een foto, maar de zoekterm Creative P530 is te algemeen...

[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 03-10-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
bartgrefte schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:32:
[...]

audigy 2 zs platinum ja

maar als dit kaartje dts kan decoderen.... moet ik dat dan nog aanzetten of zo? met dts (test)schijfjes krijg ik namelijk geen geluid, zelfde als met blade 2. blade 2 geeft alleen geluid met vlc, zelfs de gewone dvd player pakt geen geluid maar dat kan komen omdat ie geen dts support.
Maar heb verder ook niet echt geprobeerd of zo omdat bij dts 5.1 zit en ik geen 5.1set heb

dts enzo werkt trouwens wél via analoog (3* jackplug) of moet dat perse digitaal gebeuren?
Het staat niet standaard aan, nee. Je moet ten eerste in het AudioHQ van Creative, (te benaderen via oa configuratiescherm->device regeling). En dan even controleren of er vinkjes staan bij decoderen van DTS en DD5.1, tabblad decoder staan ze onder.

Vervolgens moet je in een dvdprogramma als Windvd of Powerdvd bij audio optie's kiezen voor S/PDIF passthrough. Dan gaat het signaal naar de decoder. Dit kan je ook doen als je media player classic gebruikt icm ac3filter, of een andere speler icm ac3 filter. In elk geval, kies SPDIF passthrough in het afspeelprogramma, en zorg dat de instellingen in het audioHQ goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Shailesh schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 20:47:
[...]

Het staat niet standaard aan, nee. Je moet ten eerste in het AudioHQ van Creative, (te benaderen via oa configuratiescherm->device regeling). En dan even controleren of er vinkjes staan bij decoderen van DTS en DD5.1, tabblad decoder staan ze onder.

Vervolgens moet je in een dvdprogramma als Windvd of Powerdvd bij audio optie's kiezen voor S/PDIF passthrough. Dan gaat het signaal naar de decoder. Dit kan je ook doen als je media player classic gebruikt icm ac3filter, of een andere speler icm ac3 filter. In elk geval, kies SPDIF passthrough in het afspeelprogramma, en zorg dat de instellingen in het audioHQ goed staan.
vinkjes stonden er al.

asusdvd ook goed? bij audio opties staat bij uitvoer 2.1, kan ook use spdif kiezen, moet ik die hebben? of gaat ie dan via de digitale output sturen

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
bartgrefte schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 23:45:
[...]

vinkjes stonden er al.

asusdvd ook goed? bij audio opties staat bij uitvoer 2.1, kan ook use spdif kiezen, moet ik die hebben? of gaat ie dan via de digitale output sturen
Zo simpel te beantwoorden zulke vragen altijd, probeer het gewoon :+

Ik wou het nog bij mn tekst zetten, maar ik dacht dat het overbodig zou zijn. Dus bij deze dan wat extra uitleg:
Jij vinkt nu aan in het audioHQ (en klopt dat dat al zo stond hoor) dat de onboard decoder het spdif signaal moet vertalen naar analoge output. Als het audioHQ anders stond ingesteld, zoals ik nu heb icm mijn Z-5400, stuurt hij het digitale signaal naar de spdif uitgang, maar met je huidige instellingen gaan ze rechtstreeks naar de decoder! En ja, asusdvd moet ook goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Creative Xfi Fata1ity genomen en de Gigaworks THX 7.1 s750 Speakers.

De Creative Decoder DDTS-100 - Digital signal processor is nergens te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:56
Ik heb nu een 2.0 set, Luxman l-3 versterker met Mordaunt-Short 908 luidsprekers. Dit heb ik op mijn pc aan gesloten. Ik zit te denken om een 5.1 setje te kopen voor films, en dan mn versterker + luidsprekers er ook op aan sluiten als fronts. Weet iemand of dit werkt? Ik heb namelijk geen geld meer voor een receiver + luidsprekers nzo. Dus dit lijkt me een goede goedkope tijdelijke oplossing. Ik heb alleen geen idee of het werkt, iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zo, nu doe ik het ff rustig aan. Afgelopen maanden veel nieuwe spullen gekocht voor mijn PC (processor, moederbord, videokaart, geheugen, hardeschijf :P) En gisteren heb ik de Logitech Z-5400 binnengekregen. Klonk aardig op mijn onboard Realtek HD ALC888 chipset, maar vandaag de Creative X-FI XtremeMusic binnengekregen, dat klinkt écht een stuk beter :D. Heel mooi helder en gebalanceerd geluid. Ik ben heeeel tevreden

Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/2323/0510062318kp2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 05-10-2006 23:43 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe 5.1 speakerset te kopen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. De set wil ik gebruiken bij films en moet via de optische uitgang van mijn MacBook aangesloten kunnen worden. Mijn budget is 150 euro. Heeft iemand tips voor een leuk setje? :*)

Edit: Heb mijn budget maar wat verhoogt en ben voor de logitech Z5400 gegaan, bevalt goed tot nu toe! :D

[ Voor 15% gewijzigd door RHE123 op 06-10-2006 19:04 ]

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook nog steeds aan het zoeken. Ben opzoek naar een goede 5.1 speakerset en deze moet een optische ingang hebben(voor Xbox 360). Ik kom dan volgens mij bijna vanzelf uit op een z-5400, of zijn er nog meer speakersets met optische ingang rond deze prijsklasse?

(edit) Zag net de Jazz Neofusion set voor 200 euro bij Salland. Ken de set niet maar heb wel kunnen vinden dat deze een optische ingang heeft en er zitten ook tweeters in de satelieten(dit zijn vier smalle torens en een center speaker). Ziet er wel goed uit en ongeveer even krachtig als de z-5400: Afbeeldingslocatie: http://www.compress.ru/Archive/CP/2005/12/31/J9968b_PICT0012.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 19:11:
Ben zelf ook nog steeds aan het zoeken. Ben opzoek naar een goede 5.1 speakerset en deze moet een optische ingang hebben(voor Xbox 360). Ik kom dan volgens mij bijna vanzelf uit op een z-5400, of zijn er nog meer speakersets met optische ingang rond deze prijsklasse?

(edit) Zag net de Jazz Neofusion set voor 200 euro bij Salland. Ken de set niet maar heb wel kunnen vinden dat deze een optische ingang heeft en er zitten ook tweeters in de satelieten(dit zijn vier smalle torens en een center speaker). Ziet er wel goed uit en ongeveer even krachtig als de z-5400: [afbeelding]
Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

zeker! zou dit trouwens een mooi alternatief zijn voor de z-5500? zoek namelijk een met dts/dd decoder derin en meerdere ingangen zodat ik naast de pc ook de dvdhd recorder er aan kan hangen

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 07-10-2006 12:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben van plan om de Logitech Z-5500 Digital aan te schaffen, omdat mijn cheap-ass versterker gaar is. Ik wou dan ook gelijk de z-5500 op de SP/DIF aansluiten, maar daar moet ik dan wel weer een andere geluidskaart voor aanschaffen. Is dit aan te raden, of zeggen jullie van laat het lekker zo, en houd het mooi op je Creative Soundblaster Live! 24bit, 7.1 geluidskaartje, net zo goed!?

Ik kom er niet uit namelijk.

Mijn budget voor de gehele set (Z-5500 en geluidskaart) is niet meer dan 340 euro.

Wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

HomegrownBGP schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:24:
Ik ben van plan om de Logitech Z-5500 Digital aan te schaffen, omdat mijn cheap-ass versterker gaar is. Ik wou dan ook gelijk de z-5500 op de SP/DIF aansluiten, maar daar moet ik dan wel weer een andere geluidskaart voor aanschaffen. Is dit aan te raden, of zeggen jullie van laat het lekker zo, en houd het mooi op je Creative Soundblaster Live! 24bit, 7.1 geluidskaartje, net zo goed!?

Ik kom er niet uit namelijk.

Mijn budget voor de gehele set (Z-5500 en geluidskaart) is niet meer dan 340 euro.

Wat zeggen jullie?
Mja, ik vind opzich dat bij een dergelijke set van 250+ euro ook wel een degelijke kaart hoort. Een Creative X-Fi XtremeMusic misschien voor 71 euro bulk? Of anders een M-Audio Revolution, die kan meteen Coaxiaal aangesloten worden, in tegenstelling tot de X-Fi, daar moet je eerst nog een verloopstukje (3,5 --> Coax) voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is coaxiaal nog beter dan die SP/DIF met dat rode lichtje en die rare stekkertjes met dat dure spul erin?

Trouwens, is het ook goed als ik gewoon de onboard SP/DIF van mijn Asus A8N-E te gebruiken? Of is dit helemaal eerste klas crap?

[ Voor 38% gewijzigd door HomegrownBGP op 09-10-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Beste mensen :)

Ik wil wellicht een nieuwe geluidsset aanschaffen. Aangezien ik deze vooral zal gebruiken voor het luisteren naar mp3, en ik mezelf niet als "audiofiel" beschouw, maak ik me niet de illusie dat ik een echte hifi-set nodig heb ofzo. Sterker nog, qua ruimte e.d. lijkt een 2.1 set me het meest geschikt. Op het moment heb ik een Creative P380. Die geeft wel aardig geluid, maar de bas is nogal overstuurd en ik heb het idee dat er wat detail mist af en toe. Nu is mijn vraag: wat is de beste 2.1 computerspeakerset voor max. 100 euro; het gaat mij vooral om een "eerlijk" en gedetailleerd geluid en dus niet om zo hard mogelijk gebonk :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
HomegrownBGP schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:29:
Is coaxiaal nog beter dan die SP/DIF met dat rode lichtje en die rare stekkertjes met dat dure spul erin?

Trouwens, is het ook goed als ik gewoon de onboard SP/DIF van mijn Asus A8N-E te gebruiken? Of is dit helemaal eerste klas crap?
Dat lichtje is als het goed is juist optisch. S/PDIF is per definitie juist coaxiaal. En het maakt bij S/PDIF totaal niet uit welke kaart je gebruikt. Het signaal onbewerkt doorgegeven naar je decoder. Dus die maakt het verschil in kwaliteit. Enkel de analoge uitgangen van je moederbord zullen wat minder kwaliteit hebben dan die van een goede geluidskaart. Maar dat is alleen van belang als je veel muziek luistert....doe je dat? :P . Ik wel, daarom ben ik blij met mijn kaart, want via de S/PDIF vind ik de muziek maar ruk klinken, niet zo vol enzo. Maar voor films is die uitgang weer ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik heb momenteel de Inspire GD580. Dat is met een DD/DTS decoder, maar ik maak eigenlijk haast nooit gebruik van DD laat staan DTS. Dus eigenlijk een beetje de verkeerde koop voor mij. Dus niet zit ik een beetje te kijken, voor een set die gewoon Analoog 5.1 aankan maar ook zeer goeie geluidskwaliteit heeft.
Nu viel me die Teufel wel op nu voor 100 euro. Maar is die set echt zo goed als overal beweerd wordt:? Want dan vind ik het wel intressant om me huidige set te verkopen en zo'n setje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Op het gebied van speakers en geluidskaarten ben ik helemaal niet thuis. Ik heb op dit moment een SoundBlaster Live! met een Trust 5.1 setje, dat zegt al genoeg :P Voor mij tijd om hier wat aan te doen.

Ik ben daarom bezig met het vervangen van eigenlijk mn hele pc. Daar horen dan ook mn boxen bij want die gaan ook al weer een jaartje of 4 mee en het een en ander raakt versleten. Ik heb het volgende op het oog:

- GigaWorks ProGamer G500
- Sound Blaster > X-Fi XtremeMusic

Omdat ik echt de ballen verstand heb van tweeters, DTS en voordelen van analoog/digitaal enz...enz. aan jullie de vraag of ik hier goed aan doe? De GigaWorks zit aan de bovenkant van mijn budget dus een Z-5500 is geen optie. Zijn er dingen waar ik goed op moet letten?

Wel heb ik de Logitech Z-5400 overwogen maar na het lezen van het "Het Logitech PLOPJES probleem topic DEEL 4" ben ik toch gaan twijfelen. De speakers van logitech zien er mooier uit (het oog wil ook wat) en er zit wel zo'n mooi kastje bij om volume enzo te regelen. Bij de creative is dit een bedieningspaneeltje waarvan ik me afvraag of deze hetzelfde kan als die van Logitech. Niet dat ik er veel mee ga doen behalve wat volume enzo aanpassen maar het oogt wat degelijker.

Ik ga er films mee kijken, gamen en gewoon muziek luisteren (van Jazz tot Trance) dus het moet van alles kunnen.

Misschien dat iemand een site/forum (tweakers heb ik al het een en ander van gelezen) waar heel beknopt voor een echte noob staat beschreven was die afkortingen enz. allemaal betekenen. De basis van het geluidsgebeuren zeg maar, kan ik me daar in de vakantie eens goed in verdiepen. Ik zou dan ook graag een aantal tips/ervaringen zien waarmee ik een beetje aan de slag kan.

Alvast bedankt,

Raver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik kan je wel vertellen dat een set met tweeters wel handig is, aangezien tweeters voor het hoog zorgen en er echte scherpte en helderheid aan toevoegt. Goede keuze verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb laatst een nieuwe geluidskaart aangeschaft. De Creative audigy 2 zs, hierop zit ook een optische aansluiting. Ik heb nu een 6.1 luidsprekersysteem. Ik ben heel enthousiast over de verbetering die de geluidskaart bracht. Ik gebruik mijn speakers voornamelijk voor games, maar af en toe wil ik ook wel muziek luisteren.
Als speakers heb ik een philips MZ-9 (2.0) en een 5.1 setje van de lidl gebruikt.
De philips heeft 2 x 50 watt rms, hiermee ben ik heel tevreden. Mijn surroundspeakers (die van de lidl) hebben iets van 6 watt rms, die passen niet goed bij deze speakers, dus wil ik die gaan vervangen.
Na veel op het forum te hebben gelezen kwam ik uit op de creative G500, (http://nl.europe.creative...ry=25&product=10814&nav=0)
Die is nu te krijgen voor ongeveer 150 euro. En toen begon ik te twijfelen... :+
Ik kan namelijk ook voor ongeveer 190 euro een pioneer receiver ( VSX-416) met 5 x 100 watt, of een vergelijkbare receiver voor rond de 200 euro kopen. :9~ Ik zou dan m´n philips speakers als front speakers kunnen gebruiken en ik heb nog 2 goede surround speakers liggen (2 x 50 watt rms).
Dan heb ik natuurlijk wel geen 6.1 maar een 4.1 systeem.

Iemand die advies kan geven? Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Hoi mensen,

Ik ben ook op zoek naar een aardig 2.1 setje voor mijn pc.

Mij lijkt deze wel wat. Ik kon er in de mediamarkt naar luisteren en ze leken me erg aardig. Het hoog was heel aangenaam en de bas ook. (maar misschien een beetje schel? Moeilijk te horen in zo'n ruimte)

Philips SPA9300
Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/SP/SPA9300_00_webImageFullSize.jpg

Geluid
Bass-versterking : Dynamic Bass Boost, Bassreflex
Bass-optimalisatie : Ja
Frequentiebereik : 35 - 20.000 Hz
Luidsprekerverbetering : Magnetisch afgeschermde LSB
Muziekvermogen : 100 W
Uitgangsvermogen (RMS) : Via satelliet: 10 W; subwoofer: 30 W
Geluidsverbetering : Balans
Volumeregeling : Analoge volumeregeling

Luidsprekers
Aluminium kegel : Ja
CD-tweeter : Ja
Luidsprekerverbetering : Magnetisch afgeschermde LSB
Mylar-dome : Ja
Neodymium magneetsysteem : Ja
Drivers voor satellietluidspreker : 2 x 50 mm
Driver voor subwoofer : Uiterst efficiënte 8-inch woofer
Regeling van bass-niveau : Op subwoofer

Connectivity
Audio-ingang voor gegevens : Stereo-audio (aansluiting 3,5 mm) 1 x
Kabellengte : 2 m
Aansluiting : 3,5 mm stereo
Voeding : AC 220 V - 50 Hz

http://www.consumer.phili...IAULERJ0RMRCSHP3HKFSESI5P

Of moet ik toch voor de Logitech Z-4 gaan, diens hoog iets zachter klonk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hoi,

ik ben van plan de Logitech Z-5500 te kopen en deze digitaal aan te sluiten, alleen werkt surround in games dan nog wel? Mij staat iets bij van: met films (DD / DTS) wordt het signaal onverwerkt doorgestuurd via digital out, maar van surroundgeluid in games (EAX e.d.) kan geen digitaal signaal gemaakt worden. :? Dat moet analoog :? Klopt dit :?

Kan je digitaal aansluiten en dan alsnog EAX gebruiken?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Captain Pervert schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 16:02:
Hoi,

ik ben van plan de Logitech Z-5500 te kopen en deze digitaal aan te sluiten, alleen werkt surround in games dan nog wel? Mij staat iets bij van: met films (DD / DTS) wordt het signaal onverwerkt doorgestuurd via digital out, maar van surroundgeluid in games (EAX e.d.) kan geen digitaal signaal gemaakt worden. :? Dat moet analoog :? Klopt dit :?

Kan je digitaal aansluiten en dan alsnog EAX gebruiken?
Ja dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Uhh, nee :? Kan niet hoor...EAX en surround gamen kan énkel in analoge modus. Digitaal aangesloten krijg je enkel een stereosignaal door. Kan zijn dat het met het EAX effect is, maar het blijft stereo, je zal er nooit 5.1 uit krijgen.

Dus doe wat ik deed, sluit hem analoog aan voor de games (en muziek), en digitaal voor de films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe (als het mogelijk is) om een microfoon te gebruiken icm de Logitech Z4?
hij heeft wel een koptelefoon aansluiting, en een mp3speler ingang, maar kan ik daarop ook een microfoon inpluggen op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Shailesh schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:03:
[...]

Uhh, nee :? Kan niet hoor...EAX en surround gamen kan énkel in analogedigitale modus. Digitaalanaloog aangesloten krijg je enkel een stereosignaal door. Kan zijn dat het met het EAX effect is, maar het blijft stereo, je zal er nooit 5.1 uit krijgen.

Dus doe wat ik deed, sluit hem analoog aan voor de games (en muziek), en digitaal voor de films.
;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Shailesh schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 21:03:
[...]

Uhh, nee :? Kan niet hoor...EAX en surround gamen kan énkel in analoge modus. Digitaal aangesloten krijg je enkel een stereosignaal door. Kan zijn dat het met het EAX effect is, maar het blijft stereo, je zal er nooit 5.1 uit krijgen.

Je kan hem toch via je besturingsprogramma in analoog over laten zetten of ben ik nou scheef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik ben op zoek naar een home cinema set voor mijn ouders (dus niet voor de compu).

De set moet geschikt zijn:
om dvd's af te spelen
radio luisteren
MP3's en normale cd's afspelen
en normaal tv kijken :)

Omdat de kamer waar de TV instaat zo ongeveer 15 bij 8 meter is moet de set wel aardig krachtig zijn.

Echter ik ben een leek op het gebied van dit soort sets en heb dus hulp nodig. Waar kan ik een soort how to ofzo vinden voor het zoeken of wie kan mij verder helpen? Weet nog geeneens wat een normale prijs is voor een goede set voor deze ruimte :?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
What the....
masser120 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 10:22:
[...]

Je kan hem toch via je besturingsprogramma in analoog over laten zetten of ben ik nou scheef?
Wat bedoel je precies? Ik snap het niet helemaal.

Voor de duidelijkheid:
Digitaal = SPDIF
Analoog = 3x 3.5 jack - 3x 3.5jack

Via analoog kan je gewoon een 5.1 signaal doorgeven. Een gedecode 5.1 signaal dan wel. Dus als ijj een kaart hebt met onboard decoder, die je het DD 5.1/DTS signaal laat decoden (of een programma die dat voor je dat zoals Powerdvd) dan kan je deze ook analoog aansluiten.

Als je gaat gamen, wordt er een analoog 5.1 signaal door de game uitgezonden, die je alleen analoog kan gebruiken. Als je de set nou digitaal zou aansluiten, zou je alleen de voorste 2 kanalen horen. En dan moet je in het spel ook 2.0/2.1 selecteren anders mis je geluid.

Voor de rest, digitaal (SPDIF), kan alleen maar een digitaal signaal worden doorgegeven naar je decoder. Zoals (ongecodeerde!!) DD5.1 of DTS. Tevens kan hij stereosignalen doorgeven (PCM).

En ik vertel al deze dingen uit eigen ervaring. Ik heb mijn digitale set Z-5400 aangesloten via SPDIF, en tevens analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Laat maar

[ Voor 87% gewijzigd door Captain Pervert op 01-11-2006 22:17 . Reden: overbodiggg ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Shailesh schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:15:
[...]

What the....

[...]

Wat bedoel je precies? Ik snap het niet helemaal.

Voor de duidelijkheid:
Digitaal = SPDIF
Analoog = 3x 3.5 jack - 3x 3.5jack

Via analoog kan je gewoon een 5.1 signaal doorgeven. Een gedecode 5.1 signaal dan wel. Dus als ijj een kaart hebt met onboard decoder, die je het DD 5.1/DTS signaal laat decoden (of een programma die dat voor je dat zoals Powerdvd) dan kan je deze ook analoog aansluiten.

Als je gaat gamen, wordt er een analoog 5.1 signaal door de game uitgezonden, die je alleen analoog kan gebruiken. Als je de set nou digitaal zou aansluiten, zou je alleen de voorste 2 kanalen horen. En dan moet je in het spel ook 2.0/2.1 selecteren anders mis je geluid.

Voor de rest, digitaal (SPDIF), kan alleen maar een digitaal signaal worden doorgegeven naar je decoder. Zoals (ongecodeerde!!) DD5.1 of DTS. Tevens kan hij stereosignalen doorgeven (PCM).

En ik vertel al deze dingen uit eigen ervaring. Ik heb mijn digitale set Z-5400 aangesloten via SPDIF, en tevens analoog.
Ah zo... Ik dacht dat het niets uitmaakte of je je speakers digitaal of analoog aansloot. Kennelijk wel dus. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
masser120 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 22:42:
[...]

Ah zo... Ik dacht dat het niets uitmaakte of je je speakers digitaal of analoog aansloot. Kennelijk wel dus. Bedankt voor de info!
Geen prob, ik weet ook niet altijd zeker of ik gelijk heb. Maar nu dus wel. Ik krijg namelijk geen surround uit games als ik de set op digitaal set, en ik krijg bij films enkel geluid als ik hem op digitaal zet (wel omdat ik dat zo heb aangegeven in mn software). Maar goed, mocht ik het toch fout hebben, iemand anders, verbeter me gerust. Ben nog altijd benieuwd naar dat analoog/digitaal streepgevalletje van Sport_Life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een Creative Inspire T6060, gekocht halverwege mei 2006.
Sinds een week of 2 heb ik nu problemen met het volume. Ineens valt dan het volume gedeeltelijk weg (50% lager volume schat ik) :/ Meestal duurt dit enkele seconden waarna het weer op het oude niveau terug komt.
Dat dit uitermate irritant is mag duidelijk zijn ;)

Het komt voor bij zowel games als muziek luisteren en, dat viel me op, het lampje op de bedieningsconsole begint dan te flikkeren :/

Meer mensen die hier problemen mee hebben? of weten wat er aan de spreekwoordelijke hand kan zijn?

bedankt alvast, heb zelf zeer weinig kennis op audiogebied namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
ComBax schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:29:
[...]

Is er haast bij? Momenteel staat het nogal overhoop (tijdelijke opstelling, oude pc weg, nieuwe is er nog niet), dus als je nog even geduld hebt, trek ik wel wat fotootjes als alles weer op zijn definitieve plaats staat ;) (ergens eind september waarschijnlijk, behoorlijk druk nu met vakantiewerk).
Deze was ik bijna vergeten, in het Teufel-topic had'k mijn ervaringen ondertussen al gepost, maar hier nog niet.

Beginnen bij het begin: de bestelling.
De bestelling plaatsen op de site van teufel is niet echt moeilijk te noemen, eens geplaatst krijg je via mail een bevestiging en betalingsinstructies. Je moet betalen voor ze verzenden (wat wel logisch is natuurlijk), maar als je wat moet wachten (zoals bij mij, 2 tot 4 weken volgens de site), dan mag je dus die betaling uitstellen. Jammer dat er geen verwachte leverdatum of zo wordt bekend gemaakt, nu heb ik maar een week na mijn bestelling al betaald. Echt problematisch is dat niet. Eens de set verzonden is, wordt je hier ook via mail van op de hoogte gebracht. Maar zoals reeds gezegd, wanneer dat precies is, is een raadsel (zou kunnen dat ze via mail meer weten te zeggen, maar ik heb er niet achter gevraagd omdat er toch geen haast bij was). Bij mij zaten er ongeveer 3 weken tussen bestelling en levering.

De levering ging bij mij probleemloos. De set is 2 of 3 dagen onderweg geweest (weet het niet precies meer, al een tijdje geleden). Hij was mooi en stevig verpakt. Ik denk dat het al serieus moet misgaan met het verzenden wil er schade zijn aan de set door het transport.

Dan komt het uitpakken. In de doos vind je een handleiding (in het Duits, maar de foto's zijn ook duidelijk), de afstandsbediening (met batterijen), center-speaker, 4 andere speakers (rear en front, links en rechts), de sub en 30 meter luidsprekerkabel (volgens de handleiding, ik heb het niet na gemeten :p). Die 30 meter is overigens meer dan voldoende, ik schat dat ik nog 5m over heb nu alles zijn definitieve plaatsje heeft gekregen.

Hieronder een fotootje van mijn desktop zoals hij er nu bij staat.
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/desktop_small.jpg
(alle foto's zijn clickable)
Ter referentie: het scherm op de foto is een 24" lcd, dus de center-speaker is nog groter dan die van de z5500.

Wat closups van de speakers:
-sub
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/sub_small.jpg

-front
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/front_small.jpg

-center
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/center_small.jpg

-rear
Afbeeldingslocatie: http://files.bbackx.com/bureau/rear_small.jpg

Genoeg over het uiterlijk, nu de geluidskwaliteit. Die was eerst ronduit slecht. De bas begon pas bij heel lage tonen te werken waardoor er het grootste deel van de tijd niets van te horen was. Dit bleek een instelling te zijn in de software van mijn x-fi geluidskaart. Mensen met dezelfde combinatie: zorg dat de THX setup console mee geinstalleerd is. Daar kan je namelijk bij bass management de bass redirection inschakelen, en die heb je nodig. Anders loopt het mis. De geluidskaart stuurt anders de bass beneden een bepaalde frequentie (pak x MHz) naar je bass-kanaal, maar de speakerset filtert zelf ook nog eens alles boven een bepaalde frequentie (pak y MHz) uit de satellites. Hierdoor verlies je dus alles tussen die x en y MHz.
Eens dat in orde is, speelt de set echt meesterlijk. Ondertussen al eens tijd gehad om de set lekker open te zetten en, waar ik bij de z5500 al lichte vervorming begon te horen (vooral in de middentonen) heeft de Teufel hier totaal geen last van. Hij gaat denk'k wel iets minder hard dan de z5500, maar de z5500 op die volumes is ook niet om aan te horen, dus echt erg kan je dat niet noemen ;)

De bekende plopjes-problemen waar de z5500 mee heeft te kampen, zijn ook niet besteed aan deze set. Totaal geen geplop, geen gebrom, geen radio-ontvangst. Enige probleem is als mijn gsm in de buurt van de speakers ligt, dan hoor je daar soms het bekende gsm-in-de-luidsprekersgeluid. Hier had de z5500 dan weer geen last van. Persoonlijk vind ik dit echter een veel minder groot probleem dan het geplop, want mijn gsm wat verder leggen lost dit probleem op :)

Al bij al kan ik deze set alleen maar aanraden. Je gaat er geen spijt van krijgen. Muziek, film, games, het klinkt allemaal goed. Enige nadeel is misschien dat er geen digitale decoder is ingebouwd. Hoewel dat voor mij geen probleem is, kan dat misschien voor andere mensen wel het geval zijn. Maar voor 175 euro (inclusief verzendingskosten, ondertussen 165 euro) vind ik die set zeker een goede koop.

vragen/commentaren? Laat maar komen, 't is mijn eerste "review", dus ik sta open voor suggesties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Offtopic: mooi functionele opstelling van je werkbureau waarbij je handig 3 PCs hebt staan met randapparatuur :) Ik heb soortgelijke opstelling in mijn werkkamer, maar dan met bureau van Ikea.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Na wekenlang al me te ergere aan het "kraken" van mijn oude setje was ik al rustig op zoek naar iets anders. Vorige week nieuw scherm gehaald, en dat was gelijk de druppel om heeeeel snel iets anders te zoeken, immers ze zagen er foeilelijk uit naast de mooie Samsung :P

Na wat lezen her en der ben ik vandaag dan uiteindelijk naar de winkel gegaan en heb de Logitech Z-5400 gehaald. Dat klinkt al verdomd veel beter zeg! Maarja ze staan er pas net dus een eind oordeel kan ik nog niet vellen, dat komt wel zodra ik er iets langer naar geluisterd heb.

Dit waren iig de oude boxjes (schaamteloze google search pic):
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00000JDH5.01.LZZZZZZZ.gif

En dit is hoe de opstelling er nu tijdelijk uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/2lsh151.jpg

Wat moet er nog gebeuren?

* centre & front speakertjes aan de onderkant van het hout bevestigen, ze kunnen daar immers mooi hangen en hangen dan meer op "hoogte"
* Rear speakers aan het dak monteren (vanzelfsprekend met de boxjes schuin naar beneden richting mij)
* kabels netjes wegwerken :X

Als ik uiteindelijk alles netjes af heb zal ik wat final pics schieten om neer te zetten.

Zoals het er naar uitziet kan ik iig weer een tijdje vooruit \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
He mensen,

Ik heb hier nu een Creative 5.1 SBS560 setje alleen ik vind hem steeds slechter worden, soms geeft die een knal en soms hoor ik alleen rechts nog geluid.

Daarom wil ik voor een ander setje gaan en het liefst weer 2.1 (wat ik vroeg ook had)

Ik zat er aan te denken om de Logitech Z-2300 te kopen.
Mijn kamer is ongeveer 4x3 meter en ik wou graag weten van de mensen die dit setje hebben of het wel zoveel zin heeft om zo`n enorme subwoofer (120 watt) en speakers (2x40 watt) te nemen?
Kan ik niet beter voor de Logitech Z4 gaan of is dat dan wat minder?

Bedankt voor de hulp alvast.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
NickySantoro schreef op woensdag 15 november 2006 @ 14:32:
He mensen,

Ik heb hier nu een Creative 5.1 SBS560 setje alleen ik vind hem steeds slechter worden, soms geeft die een knal en soms hoor ik alleen rechts nog geluid.

Daarom wil ik voor een ander setje gaan en het liefst weer 2.1 (wat ik vroeg ook had)

Ik zat er aan te denken om de Logitech Z-2300 te kopen.
Mijn kamer is ongeveer 4x3 meter en ik wou graag weten van de mensen die dit setje hebben of het wel zoveel zin heeft om zo`n enorme subwoofer (120 watt) en speakers (2x40 watt) te nemen?
Kan ik niet beter voor de Logitech Z4 gaan of is dat dan wat minder?

Bedankt voor de hulp alvast.
Neem de Philips SPA9300 of de Logitech Z-4. Minder krachtig, maar het hoog klinkt vele malen mooier en bovendien de bass wat strakker. Met een totaal RMS-vermogen van 50 watt zal dat zeker niet te weinig zijn. De geluidsdruk kan oplopen tot 106dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaren nu een Creative inspire 5300 en tot op de dag van vandaag toppertje.
Geen geknetter, knallen ect ect..
Sterker nog het enige nadeel is de buurvrouw die zannikt dat ze m'n subwoofer hoort die de muur tussen mij en haar laat vibreren.
Kortom beste koop en dat al 4 jaar !!
Hehehe Ik hoef dus lekker geen geklaag in dit forum te plaatsen als excuus voor een nieuw speaker setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:27:
Al jaren nu een Creative inspire 5300 en tot op de dag van vandaag toppertje.
Geen geknetter, knallen ect ect..
Sterker nog het enige nadeel is de buurvrouw die zannikt dat ze m'n subwoofer hoort die de muur tussen mij en haar laat vibreren.
Kortom beste koop en dat al 4 jaar !!
Hehehe Ik hoef dus lekker geen geklaag in dit forum te plaatsen als excuus voor een nieuw speaker setje.
Ik snap de toegevoegde waarde van je post niet :? :P

• Motabeatz
masser120 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 21:14:
[...]

Neem de Philips SPA9300 of de Logitech Z-4. Minder krachtig, maar het hoog klinkt vele malen mooier en bovendien de bass wat strakker. Met een totaal RMS-vermogen van 50 watt zal dat zeker niet te weinig zijn. De geluidsdruk kan oplopen tot 106dB.
Kben vandaag ff langs de Media Markt geweest om ff de Z2300 en de Z4 te beluisteren....ik vind persoonlijk de Z4 mooier klinken dan de Z2300 (tenminste daar in de MM) en het design van de Z4 vind ik mij meer aanspreken dan de Z2300, dus ik ga gewoon voor de Z4 want die ziet er goed uit en is ook nog is goedkoper :)

motabeatz.com

• Richub
Ik heb vandaag na lang dubben de Philips SPA9300 2.1 set gehaald.

Mijn Logitech Z2300 bleef me irriteren door het gebrek aan echt hoog. Ook bleef de sub naar mijn smaak ook op de minimale stand overheersen. (kan ook aan de opstelling liggen, ik heb niet zo'n grote huiskamer)

Deze philips set heeft tweeters, en heeft daardoor een echt helder hoog en de bas is strakker dan de bas van de Z2300, en je kan het volume van de sub ook echt uitzetten. Daardoor heb ik nu ook geen overheersende bas meer.

Had ik maar eerder geweten van deze set. |:( Had me 150 euro gescheeld...

Kortom, voor deze prijs is het een van de mooiste sets die er te krijgen is, samen met de Logitech Z4 die iets warmer klinkt.
Welke je het mooiste vindt klinken is een kwestie van smaak, kwalitatief zijn ze gelijk, IMO.

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar ik zoek speakers voor mijn laptop want het geluid wat uit de standaard speakers komt is niet fantastisch. Nu wil ik dus speakers kopen maar kan ik die zo maar aansluiten op de laptop aangezien ik alleen een microfoonaansluiting en een koptelefoonaansluiting heb. Speakers die ik eventueel zou willen hebben zijn de Creavtive 380 en de Logitech X-230 maar als iemand een betere tot 50 euro weet houd ik mij ook aanbevolen.

alvast bedankt

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
De zoektocht naar een betaalbare speakerset bij mij duurt voort.
Ik ben op zoek naar een 5.1 speakerset die het volgende moet kunnen:
- 5.1
- sp/dif of optische ingang
- lage prijs, onder de 150 euro

Nou heb ik een aantal kandidaten gevonden:
- logitech z680
- logitech z54x0
- logitech z5500

waarom moet het optisch? mijn MacBook wil niks anders dan dit accepteren, of ik moet beginnen aan een externe geluidskaart.
tweedehands is geen probleem, maar ook dan worden prijzen boven de 200 euro gevraagd. en dat is voor mij toch iets te duur voor een 3 jaar oude speakerset

PSN: djmurcielago

• B-Bandit
Blijft voor jou toch eigenlijk alleen de 2e optie over. De Z-5400 De andere 2 zijn of te duur(5500), of uitgerangeerd (680). En de 5400 voldoet aan al je eisen. De prijs kan wellicht nog wat hoger uitvallen, maar goed, je moet er wat voor over hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:28
ComBax schreef op zondag 05 november 2006 @ 19:56:
[..mooie review..]

vragen/commentaren? Laat maar komen, 't is mijn eerste "review", dus ik sta open voor suggesties ;)
Even een vraagje dan maar. Ik ben van plan een high end 5.1 computer setje te kopen voor muziek/gamen/films en die teufel lijkt me best interessant echter heb ik hierbij het probleem dat ik nog een decoder nodig heb. Ook heb ik nog steeds de Z-5500 op het oog (non-plop versie) en ik begrijp dat je met beide ervaring hebt.

De totaalprijs van de combi "Concept E Magnum Power Edition + decoderstation 3" en de Z-5500 ontlopen elkaar echter niet veel (resp. €269 vs +/-280). Ik vind het uiterlijk van de Z-5500 er (op afbeelding) een stuk mooier uitzien, vooral met de pod, alhoewel dit natuurlijk niet het belangrijkste is.

Mijn vraag is dus of de teufel combi op geluid gebied volgens jou voor het zelfde geld toch beter is en vooral waarom dan?

ps. Jammer is natuurlijk dat je niet 'even' naar die teufel kan luisteren, alhoewel het meestal toch moeilijk is in de winkel te bepalen of een set nu goed is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Baggio666 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 18:30:
[...]

De totaalprijs van de combi "Concept E Magnum Power Edition + decoderstation 3" en de Z-5500 ontlopen elkaar echter niet veel (resp. €269 vs +/-280). Ik vind het uiterlijk van de Z-5500 er (op afbeelding) een stuk mooier uitzien, vooral met de pod, alhoewel dit natuurlijk niet het belangrijkste is.

Mijn vraag is dus of de teufel combi op geluid gebied volgens jou voor het zelfde geld toch beter is en vooral waarom dan?
Ik heb inderdaad ervaring met beide, maar eerst even duidelijk stellen dat ik geen freak ben op vlak van geluid en dus eerder 'op gevoel' spreek, ook al omdat ik ze niet naast elkaar heb horen spelen. Tussen de z5500 hebben door examens, reizen, etc... een maand of 2 gezeten. Daarvoor heb ik echter wel anderhalf jaar met een z5500 gestaan en ondertussen een maand of 3 met de teufel.

De z5500 ziet er ongetwijfeld 'sexier' uit dan de teufel-setjes, die er eerder basic en robuust uitzien (ze voelen ook robuuster aan dan de z5500). De pod bij de z5500 past ook beter bij de speakers dan het decoderstation van teufel, daar valt helemaal niet over te twijfelen. Qua looks zal de z5500 dus wel winnen, hoewel ik vind dat die teufels er ook heel goed uitzien. Da's gewoon kwestie van smaak, want het zijn totaal andere stijlen.

Nu het geluid. Ik vind de teufel beter klinken. Op normaal volume is het verschil misschien kleiner, maar zeker als je luider gaat, hoor je dat de z5500 het moeilijk heeft en zelfs al wat begint te vervormen in het midden (je weet wel, bass - midden - hoog ;) ), zeker bij muziek valt dit op. Op normaal volume is dit minder, hoewel ik daar ook eerder voor de teufel ga (door de aparte tweaters is het geluid beter over het hele bereik).

Als de nieuwe z5500 echt plopvrij is (iets wat ik zeker zou afwachten als je die zou nemen), is het een moeilijke keuze. De z5500 wint een schoonheidswedstrijd, maar de teufel heeft toch mijn voorkeur qua klankkwaliteit (en die heeft ook geen last van ploppen, ruis oid. Enkel mijn gsm die in de buurt ligt, hoor ik nu en dan in mijn speakers. Maar goed, mijn gsm kan ik verleggen, die ploppen kreeg ik niet weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel een Logitech z-2300 maar ik begin er beetje op uit te kijken in het begin vond ik die zware bas geweldig maar nu vind ik het niet zo geweldig meer ik heb de bas nu op de laagste stand staan en vind het nog te zwaar.

En wil gewoon weer wat nieuws.

De speaker set zal aangesloten worden op : Imac core duo 20" met een Creative Xmod eraan.

Het word gebruikt voor muziek te luisteren en tv kijken.

Vandaar gaat me voorkeur ook uit naar 2.1 of 2.0

Me budged is 200euro

Wat ik zelf had gevonden was:

Creative I-Trigue 3400 Zeker omdat ik het design van de sateliten mooi vind.
Creative GigaWorks T20 blijken erg goed te zijn
Harman Kardon SoundSticks II
Altec Lansing FX6021 heb zelf geen ervaring met altec
Creative Labs MegaWorks THX
Logitech Z-10

Ik heb zelf helaas niet de tijd om echt te gaan luisteren winkel waar dat goed kan bij me in de buurt is mediaarkt en die is nooit open als ik thuis ebn laat staan tijd heb dus moet wachten tot ik keer op een koopzondag tijd heb.

Maar iemand die een aanrader heeft tot 200euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ik denk dat je de subwoofer die je nu hebt te hard vindt omdat hij te bonkerig is en niet zo zeer te hard. Hij is té waarneembaar. Daarom denk ik dat de Teufel Concept C erg geschikt is voor jou. Zoals we van Teufel gewend zijn perfect geluid en de subwoofer kan hard maar bonkt niet. Je merkt hem niet op tot je hem wegdraait en je merkt dat het geluid ineens veel "kaler" klinkt. Er staat bij dat het een USB-set is, maar hij kan óók i.c.m. een verloopstukje 'jack -> 2 x tulp' op je Xmod worden aangesloten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 19-11-2006 13:34 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:28
Hmz, aangezien de rest van mijn apparatuur redelijk is gericht op kwaliteit en functies boven uiterlijk (Iriver H120, Mio 701 smartphone enz) denk ik dat hierbij ook voor mijzelf duidelijk is waar ik waarvoor ik in dit geval moet kiezen.

Bedankt in ieder geval voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teufal weet ik niet je kan niet luisteren en ik vind het design ook niet echt zo mooi.
Vind het vrij goedkoop over komen.

Ik had ook al gekene naar een set monitoren maar die zijn ook zo duur allemaal.

250 wil ik echt max uitgeven moet het wel erg goed zijn.

Iemand ervaring met deze producten.

Teufel motiv2
Teufel Concept M
Teufel Concept C

1e 2 zijn wel iets over budged maar steed liever iets meer voor echt iets goeds.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:00:
Ik heb momenteel een Logitech z-2300 maar ik begin er beetje op uit te kijken in het begin vond ik die zware bas geweldig maar nu vind ik het niet zo geweldig meer ik heb de bas nu op de laagste stand staan en vind het nog te zwaar.
Wat je nog kunt proberen met de sub van die Z2300:

Rol een kleine handdoek op tot je een soort 'plug' hebt die je in de baspijp duwt, hij moet wel een beetje vast zitten.

Dit schakelt de baspoort uit, waardoor de sub veel minder bonkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:16:
Teufal weet ik niet je kan niet luisteren...
Je hebt geen tijd om te gaan luisteren zeg je net zelf ;)
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:16:
...en ik vind het design ook niet echt zo mooi.
Vind het vrij goedkoop over komen.
Zoals ik al zei, over design valt niet te discussiëren. De teufel-sets zien er idd niet zo bling-bling uit als Logitech/Creative (hoewel creative ook wel niet-bling-bling setjes heeft :P ).
Ik heb alleen ervaring met de teufel, en hij mag er dan misschien goedkoop uitzien op foto, in het echt is het een stuk beter en de klank is alles behalve goedkoop. Met creative heb ik totaal geen ervaring, dus daar ga ik me niet over uitspreken.
Als de Concept C in dezelfde lijn ligt als de Concept E Magnum (wat waarschijnlijk zo zal zijn), dan is dat een set met prima prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Denken jullie dat ik de Philips SPA9300 of de Logitech Z-4 kan vinden op de HCC!Dagen?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Ik heb even een vraagje voor de mensen die de Logitech Z-4 hebben.

Op de wired remote kan je een headphone aansluiten en nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om alleen geluid te krijgen uit de headphone en niet uit de speakers en andersom?

Omdat ik vaak films kijk wil ik dit graag weten en ik wil dan niet dat er geluid uit me speakers komt en uit de headphone.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:15:
[...]

Je hebt geen tijd om te gaan luisteren zeg je net zelf ;)

[...]

Zoals ik al zei, over design valt niet te discussiëren. De teufel-sets zien er idd niet zo bling-bling uit als Logitech/Creative (hoewel creative ook wel niet-bling-bling setjes heeft :P ).
Ik heb alleen ervaring met de teufel, en hij mag er dan misschien goedkoop uitzien op foto, in het echt is het een stuk beter en de klank is alles behalve goedkoop. Met creative heb ik totaal geen ervaring, dus daar ga ik me niet over uitspreken.
Als de Concept C in dezelfde lijn ligt als de Concept E Magnum (wat waarschijnlijk zo zal zijn), dan is dat een set met prima prijs/kwaliteit verhouding.
De winkels waar je goed kan luisteren zitten niet zo dichtbij en aangezien ik altijd weg ben tijdens openings uren kan ik niet zomaar naar de winkel terug ik ga binnekort bij iemand teufel concept e beluisteren. Die wil ik niet kopen maar zo kan ik wel een beetje horen wat teufel is kwa klank.

Teufel Motiv 2 spreekt me wel aan.
Jammer dat de satelieten uber lelijk zijn maarja dat zet ik ze wel verstopt weg subwoofer is daarin tegen wel heel mooi.

hoewel creative ook wel niet-bling-bling setjes heeft :P
Afbeeldingslocatie: http://shop.syscol.be/images/zen_micro_vert.jpg

Die vind ik wel mooi :P
Past mooi bij me intriuer maar die missen power vrees ik de 3400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Murcielago schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:49:
De zoektocht naar een betaalbare speakerset bij mij duurt voort.
Ik ben op zoek naar een 5.1 speakerset die het volgende moet kunnen:
- 5.1
- sp/dif of optische ingang
- lage prijs, onder de 150 euro

Nou heb ik een aantal kandidaten gevonden:
- logitech z680
- logitech z54x0
- logitech z5500

waarom moet het optisch? mijn MacBook wil niks anders dan dit accepteren, of ik moet beginnen aan een externe geluidskaart.
tweedehands is geen probleem, maar ook dan worden prijzen boven de 200 euro gevraagd. en dat is voor mij toch iets te duur voor een 3 jaar oude speakerset
Je hebt geen intresse in Creative GD580 :? Want ik heb die hier nu in gebruik maar ik gebruik eigenlijk alleen stereo :+. Anders moet je me eff contacten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Heeft iemand misschien een antwoord op mijn vraag van mijn post hierboven? ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Volgensmij is dat altijd al het geval.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Richub schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:26:
[...]

Wat je nog kunt proberen met de sub van die Z2300:

Rol een kleine handdoek op tot je een soort 'plug' hebt die je in de baspijp duwt, hij moet wel een beetje vast zitten.

Dit schakelt de baspoort uit, waardoor de sub veel minder bonkt.
Goeie tip, ik erger me ook al een jaartje aan het gebonk van m'n Z-2300
Heb 'm eerst op een kussen gezet maar dat hielp nauwelijks, en ik heb Mediaplayer net vervangen voor Winamp en die uitgebreide equalizer lijkt de bas wel iets te verminderen
Nu nog een kleine handdoek zien te vinden en hopen dat die veel te zware subwoofer iets minder beukt, daar had ik bij m'n vorige setje (labtec) ook al last van
Wat is dat toch met die veel te zware subwoofers, hebben die fabrikanten dat zelf niet eens door ofzo :?

Verwijderd

Ik heb een Logitech X-210, ik vond 'm ook wel aardig bonken, kast opgevuld met dempingswatten en in Windows de lage tonen wat omlaag gedraaid, nu is ie perfecto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Leuke tip voor Z-5500 eigenaars:
Haal een extra kick uit de Logitech Z-5500 Digital.

Het 500 watt vermogen van de Logitech® Z-5500 Digital knalt tijdens de feestdagen op elk feestje. Maar wil je een feestje echt goed op gang helpen, dan is hier een tip om nog eens 11dB geluid extra uit de Z-5500 te halen — zonder een extra aanschaf!

Blijf tijdens het beluisteren van je muziek gewoon het volume verhogen tot voorbij het maximum. Na een tijdje zal het systeem in de "boost modus" komen, wat je 11dB extra volume geeft! Op dit niveau heeft je feestje zelfs kans om te worden geregistreerd op de schaal van Richter!
Uit de Logitech Nieuwsbrief

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:30:
Leuke tip voor Z-5500 eigenaars:
[...]
Uit de Logitech Nieuwsbrief
Bullshit, weet je wel hoeveel 11 dB is?

Hier: http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9486
Maximum SPL: > 115 dB
Tel daar nog eens 11dB bij op, kom je op 126 dB. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 02:55:
[...]

Bullshit, weet je wel hoeveel 11 dB is?

Hier: http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9486

[...]

Tel daar nog eens 11dB bij op, kom je op 126 dB. 8)7
Dude, vanwaar de persoonlijke aanval.. Ik geef alleen iets door wat Logitech zelf zegt over hun product...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Heb sinds vandaag de Logitech Z-4 en hij klinkt super.

Khad ervoor 5.1, maar 2.1 vind ik fijner klinken in mijn kamer :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, mijn Philips SPA9300 2.1 is verleden tijd...

Bij laag volume trok het geluid helemaal naar rechts, en ook 2 andere sets (ik heb 2x de set ingerolen) hadden dit euvel. Ik denk dat dit een technisch probleem is bij deze set.

Wel jammer, maar als een set niet voldoet, gaat hij terug bij mij.

Ik heb vandaag dus de Philips set ingeruild voor de Logitech Z4, en die klinkt erg goed. :)

Mooi helder hoog, ondanks dat er geen tweeters in de satellieten zitten.
Het laag is strak, mede doordat de sub een gesloten behuizing heeft, in tegenstelling tot de meeste andere sets, waarvan de sub bijna altijd basreflex is.

De set staat nu in te spelen, erg leuk om het geluid met het uur beter te horen worden. ;)
En de balans blijft goed, bij elk volume.

Kortom, ik ben een tevreden mens nu.

P.S. Net uitgebreid zitten testen met het aan/uitzetten van apparaten op dezelfde stroomgroep, maar tot nu toe is de set plopvrij.

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 29-11-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Dat van die boostmodus bij Logitech is wel waar hoor. Weet alleen niet in hoeverre de kwaliteit goed blijft en wat de techniek erachter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
Richub schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:44:
Bij laag volume trok het geluid helemaal naar rechts, en ook 2 andere sets (ik heb 2x de set ingerolen) hadden dit euvel. Ik denk dat dit een technisch probleem is bij deze set.
Dat had ik met m'n vorige speakerset ook. Nu heb ik de Z-4 speakers en die doen het weer, nu komt er veel meer volume uit de linkerspeaker op laag volume, op hoger volume is het weer in balans.
Ook valt het me sinds kort op dat wanneer ik de volumeknop op dat remote-kastje helemaal dichtdraai de muziek toch nog heel zacht hoorbaar is. Dit in combinatie met een X-Fi xtrememusic.
Is dit een slechte productie of kan ik dit ergens mee verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:01
Ik heb net een X-230 gekocht van Logitech.
Ik kon niet echt een leuk 2.1 setje vinden van rond de 50 euro. Ik wil alleen logitech aangezien ik de rest niet mooi vind. Is dit wat of is het zooi? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Die X-230 is echt geen zooi hoor, da's zo ongeveer de beste set die je voor 50 euro koopt op het moment.

Het enigste wat misschien wat teveel kan zijn is het volume van de bas, verder is die bas wel erg strak, ook bij hoge volumes.
De satellieten klinken gewoon goed.

Veel plezier ermee! :)
Het Fantoom schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:05:
[...]

Dat had ik met m'n vorige speakerset ook. Nu heb ik de Z-4 speakers en die doen het weer, nu komt er veel meer volume uit de linkerspeaker op laag volume, op hoger volume is het weer in balans.
Ook valt het me sinds kort op dat wanneer ik de volumeknop op dat remote-kastje helemaal dichtdraai de muziek toch nog heel zacht hoorbaar is. Dit in combinatie met een X-Fi xtrememusic.
Mijn Z4 heeft hier geen last van, en de Z4 van een vriend van me ook niet, ik denk dat je wat dit betreft pech hebt met jouw set... Ik heb een Audigy 4, btw.

[ Voor 61% gewijzigd door Richub op 29-11-2006 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Richub schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:32:
Die X-230 is echt geen zooi hoor, da's zo ongeveer de beste set die je voor 50 euro koopt op het moment.

Het enigste wat misschien wat teveel kan zijn is het volume van de bas, verder is die bas wel erg strak, ook bij hoge volumes.
De satellieten klinken gewoon goed.

Veel plezier ermee! :)
Nou, voor 50 euro wordt je anders wel flink genaaid voor de X-230. Voor nog geen tientje meer heb je al de X-530, de 5.1 variant. De X-230 is echt niet meer dan 40 euro waard vind ik, in de pricewatch is deze speakerset vanaf 34 euro te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Het Fantoom schreef op woensdag 29 november 2006 @ 21:05:
[...]

Je zou met de THX-console van de Creative XtremeMusic de linkerspeaker softwarematig kunnen dempen. Of misschien is dit al juist het geval bij de rechterspeaker en heb je meteen de oorzaak van je 'euvel' gevonden. Denk het echter niet, aangezien je zelf aangeeft dat het bij hogere volumes wel in balans is. Ik zou em gewoon terugbrengen.

oeps..kon ook mijn voorafgaande post editten..sorry mods

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 29-11-2006 22:15 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste