Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste
Acties:
  • 35.516 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:50
sl1200 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:02:
[...]

Ik heb inmiddels ergens gelezen dat je die Creative 7.1 sets kan aansluiten op je non-Creative geluidskaart door op de Creative subwoofer de kabel in de grijze ingang los te koppelen (dus a.h.w. van de 4 -> 3 kabel een 3 -> 3 maken) en vervolgens deze ingang met een losse 1 op 1 audiokabel te verbinden met de grijze uitgang op je non-Creative geluidskaart. Uiteindelijk heb je dan (3 -> 3) + (1 -> 1) kabel waarvan de eerste eigenlijk 4 -> 3 is die met de Creative 7.1 set wordt meegeleverd. ;)
De andere 1 -> 1 kabel dien je dan zelf te kopen.

Zo duidelijk? :)
Dat kan uiteraard, het zijn immers gewoon 3 jackpluggen. Als je daar zelf een 4e bij gebruikt, kan je inderdaad de kaart aansluiten met alle aansluitingen. Maar jij overweeg toch een 5.1 set, en dan doet dit er niet toe? Of ga je toch voor 7.1?

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Shailesh schreef op donderdag 14 september 2006 @ 00:12:
[...]

Dat kan uiteraard, het zijn immers gewoon 3 jackpluggen. Als je daar zelf een 4e bij gebruikt, kan je inderdaad de kaart aansluiten met alle aansluitingen. Maar jij overweeg toch een 5.1 set, en dan doet dit er niet toe? Of ga je toch voor 7.1?
Nou, de beslissing hierover viel gisterenavond ;) Het wordt een burenvriendelijke Creative 7.1 set, de Inspire T7900.

Ik sloot gisterenavond, namelijk, voor tijdelijk gebruik de volgende speakers aan:
- 2 frontspeakers (Sony 3-weg boekenplankspeakers elk 100W met aparte versterker -> was ooit een HiFi 2.0 setje in de woonkamer)
- 2 el-cheapo speakertjes als centerspeaker (lage tonen stuur ik door naar fronts, die kunnen ze heeel goed aan!)
- Trust 2.1 set als achterspeaker (veel vermogen, matige geluidskwaliteit)

Alles bij elkaar een rare combi maar softwarematig goed af te stellen voor 5.1 beleving. Toen ik vervolgens een stukje van Half Life 2 begon te spelen (scene met veel schieten en explosies), stormde binnen 20 seconden!!!!!!!! mijn moeder de kamer binnen, helemaal in paniek:
"Ben je helemaal gek geworden????!!!! Ik dacht dat er in het gebouw een schietpartij was begonnen. Ik zat op het balkon en de buren ernaast zaten ook op hun balkon en toen het schieten begon, sprongen ze omhoog en riepen: "Wat krijgen we nou??!!! Karin...ik ga gauw kijken wat dat is", riep de buurman"

Kortom, het was aan de overkant van de straat te horen. Niet erg buurtvriendelijk dus. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Logitech Z5500 of Creative Gigaworks 7.1 Dat zijn allemaal setjes met flink wat vermogen, vooral in in de subwoofer. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat ook helemaal geweldig. Ik heb een Kicker subwoofer, 4 speakers en 2 tweaters in mijn auto aan een 1200W versterker hangen, dus ik wordt dagelijks onderweg naar mijn werk gemasseerd in de rug :P maar voor in het huis is het helaas niks.

Met een Creative T7900 7.1 setje ben ik denk ik goed uit: niet te sterk, wel goed omgevingsgeluid. Voor de nachtelijke uurtjes gamen, wil ik het combineren met een 5.1 surround headset van Speedlink: Medusa 5.1 analoog. De laatste komt goed uit de reviews en wordt met een schakelkast geleverd waarop je zowel je 5.1 speakersetje kunt aansluiten alsook je 5.1 surround headset. Beide worden namelijk analoog met 3 -> 3 kabels aangesloten op het schakelkastje, maar omdat ik een 7.1 set wil kopen, zal ik de grijze uitgang op mijn moederbord direct met de Creative 7.1 set aansluiten en niet via dat schakelkastje.

Al met al, een mooie compromis, toch? ;)

Links:
Creative Inspire T7900
Medusa review 1
Medusa review 2

Specs: GamePC HTPC Server

• B-Bandit
OK, op die manier. Tsja, tis wel een aardig compromis ja. Met het grootste verschil dat de 5400/5500 nog altijd een hardware decoder hadden. Maar de T7900 is zeker geen slecht setje. Ik had zelf de voorloper ervan de T7700. Prachtig setje, lekker geluid, deed het gewoon prima.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

Shailesh schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:04:
OK, op die manier. Tsja, tis wel een aardig compromis ja. Met het grootste verschil dat de 5400/5500 nog altijd een hardware decoder hadden. Maar de T7900 is zeker geen slecht setje. Ik had zelf de voorloper ervan de T7700. Prachtig setje, lekker geluid, deed het gewoon prima.
Decoder hebben ze zeker en de Z5500 heeft ook een sub waar je U tegen zegt. Ik zag hem laatst weer bij de Media Markt. 8)7

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:36
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:26:
[...]

Decoder hebben ze zeker en de Z5500 heeft ook een sub waar je U tegen zegt. Ik zag hem laatst weer bij de Media Markt. 8)7
Ik vind de z-5500 bij de mediamarkt echt brak klinken. Hij staat bij mediamarkt A'DAM in een hokje, en daar klinkt de bass echt brak (bonkerig) Daarnaast staan de auto subs voor 200 euro per stuk. Ik deed de sub van de z-5500 op z'n hardst, en het resultaat was erg bedroefend. Alleen lelijke hoge bonk tonen. opgegeven moment zette die man de auto sub aan, terwijl ik al aan de andere kant van de mediamarkt stond, en OF ik het hoorde >:) . Een KEIHARDE dreun door die mediamarkt. _/-\o_ Ik weet niet of die z-5500 in die mediamarkt wel goed staat opgesteld, want als ie dat wel is, dan is t wel een heel brak ding :P

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 14 september 2006 @ 19:38:
[...]

Ik vind de z-5500 bij de mediamarkt echt brak klinken. Hij staat bij mediamarkt A'DAM in een hokje, en daar klinkt de bass echt brak (bonkerig) Daarnaast staan de auto subs voor 200 euro per stuk. Ik deed de sub van de z-5500 op z'n hardst, en het resultaat was erg bedroefend. Alleen lelijke hoge bonk tonen. opgegeven moment zette die man de auto sub aan, terwijl ik al aan de andere kant van de mediamarkt stond, en OF ik het hoorde >:) . Een KEIHARDE dreun door die mediamarkt. _/-\o_ Ik weet niet of die z-5500 in die mediamarkt wel goed staat opgesteld, want als ie dat wel is, dan is t wel een heel brak ding :P
Dan zou die wel niet goed zijn opgesteld. Maar geluid horen in een winkel is vaak minder dan als je het thuis hoort. Bij de Mediamarkt in Alkmaar waar ik hem dus hoorde klonk hij zkr erg diep en zwaar. Ik zette dat ding dus op zn hardst en iedereen kwam er omheen met grote ogen. (Goh zijn dat pc speaker systemen??) :P

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
ik zoek een 5.1 combinatie voor mijn laptop. Dat betekend dat ik er een optische kabel op moet kunnen aansluiten. Dan kom ik al snel bij de z-5*00 serie uit. De creative gd580 is geen optie; ik wil behalve mijn laptop (optisch) ook mijn dvdspeler (optisch of coaxiaal), xbox (stereo en wellicht in toekomst coaxiaal) en cd speler (stereo) aan kunnen sluiten.

De logitech z-5*00 serie wil ik echter niet; ik ga me niet aan ploppen e.d. wagen. Ik heb geen idee wat nu nog een optie is. De ddts-100 decoder van creative is niet meer te krijgen...was een top apparaat. Is een losse versterker (dus echt een normaal hifi aparaat met pre-out) de enige optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Ik heb nu de Z5500 3 weken kunnen ervaren :) . Gelukkig bijna zonder ploppen, enkel wanneer ik een bepaalde lamp aan of uitzet krijg ik één plop. :)

Ik ben alleen verre van gelukkig over het geluid. Die bas is veels te lang (ja hoe leg ik dat uit?) en idd over aanwezig, hij klinkt hier iig niet mooi in muziek :(

Omdat muziek erg slecht klinkt op deze set bij mij had ik van de week maar een coax kabel met verloopstuk gehaald in de hoop dat digitaal aansluiten een grote verandering te weeg zou brengen. Het geluid klinkt nu voller, maar nog steeds niet zoals het moet. Het geluid is bijna net zo slecht als de logitech X-230 (30euro) van me broer. Uitraard heb ik deze set voornamelijk voor films en games aanschaft (wie koopt er nou een 5.1 set speciaal voor muziek???) , maar ook muziek luisteren vind ik zeer belangrijk.

Ik weet niet hoeveel de plaatsing van de satalieten uitmaakt. Maar mijn frontspeakers zijn niet helemaal in balans, omdat ik via mijn PC en TV van deze set gebruik maak.
Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/8564/mijnkamervs0.th.jpg
Heb ik mijn subwoover verder wel goed geplaatst?

Waarschijnlijk lagen mijn verwachtingen van deze set veel te hoog. Maar toch is het een vooruitgang op mijn oude inpsire 5.1 5300 :X
Slecht is wel een heel groot woord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Bij mijn instellingen van creative kan ik de bas 'omleiden' . Dmv het aangeven van de Crossover frequentie. Dan overheerst ie wat minder. Hij staat bij mij tussen hoog en laag in, midden dus. En al sla je me dood, ik heb geen idee wat de crossover frequentie zou moeten doen, maar het is in elk geval niet de sterkte van de bas regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 00:07
De crossover-frequentie bepaalt bij welke frequentie de sub en de satellieten gescheiden worden, alles daaronder gaat naar de sub, alles erboven naar de satellieten.

Disclaimer: Bovenstaande is kort door de bocht, maar een completer verhaal is in dit geval niet relevant :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
Bedankt voor de reacties. Die sub van de Z5500 gaat veels te ver door tot 200Hz, dus kan hem beter op 120Hz? of zo zetten, ga het straks uitproberen als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 21:25
Ik heb een HTPC gebouwd en ik weet niet hoe ik het audiogedeelte moet doen. Mij werd afgeraden om een normale PC-speakerset te kopen omdat het niet zou passen bij het ' home-theatergevoel' (wat dat ook mag betekenen). Een receiver+ speakersysteem zou veel beter zijn voor dit werkt. Maar dit kost al snel 500-600 euro terwijl er voor 300 euro hele mooie PC-speakers te vinden zijn. Mijn vraag is, als ik een goede geluidskaart koop met DTS en DD ondersteuning, kan ik dan gewoon PC-speakers gebruiken in mijn woonkamer? Er werd mij ook gezegd dat een geluidskaart nooit genoeg vermogen kan leveren en dat daarom een receiver/amplifier een must is voor een home theater.
Ik had de Club3D Theatron 7.1 in het oog. Het lijkt alles te ondersteunen zoals DD Live DT ES, alleen ASIO 2.0 wordt niet vermeldt. Ik heb ook een onboard 7.1 HD uitgang op mijn Asrock mobo, maar het lijkt me sterk dat die DD en/of DTS ondersteunt.
Kan ik dus een speakerset aansluiten op deze kaart via de analoge uitgangen en goed geluid krijgen tijdens het bekijken van een film? Of moet het toch een receiver + speakers worden? Wat is jullie ervaring dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:42:
Ik heb een HTPC gebouwd en ik weet niet hoe ik het audiogedeelte moet doen. Mij werd afgeraden om een normale PC-speakerset te kopen omdat het niet zou passen bij het ' home-theatergevoel' (wat dat ook mag betekenen). Een receiver+ speakersysteem zou veel beter zijn voor dit werkt. Maar dit kost al snel 500-600 euro terwijl er voor 300 euro hele mooie PC-speakers te vinden zijn. Mijn vraag is, als ik een goede geluidskaart koop met DTS en DD ondersteuning, kan ik dan gewoon PC-speakers gebruiken in mijn woonkamer? Er werd mij ook gezegd dat een geluidskaart nooit genoeg vermogen kan leveren en dat daarom een receiver/amplifier een must is voor een home theater.
Ik had de Club3D Theatron 7.1 in het oog. Het lijkt alles te ondersteunen zoals DD Live DT ES, alleen ASIO 2.0 wordt niet vermeldt. Ik heb ook een onboard 7.1 HD uitgang op mijn Asrock mobo, maar het lijkt me sterk dat die DD en/of DTS ondersteunt.
Kan ik dus een speakerset aansluiten op deze kaart via de analoge uitgangen en goed geluid krijgen tijdens het bekijken van een film? Of moet het toch een receiver + speakers worden? Wat is jullie ervaring dus.
PC speakers in de woonkamer??? Dan zou ik voor een gewone home cinema set gaan als je dat ding echt in de woonkamer gaat zetten. Er zijn zat home cinemasets die je kan aansluiten op je PC. Sommige zelfs digitaal via coax of optical.Bij sommige setjes van Panasonic kan dat bijv. Wil je per se PC speakers dan zou ik voor eentje gaan met ingebouwde decoder. Bijv de Z5500 met ingebouwde DTS en DD decoder. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:10:
[...]

PC speakers in de woonkamer??? Dan zou ik voor een gewone home cinema set gaan als je dat ding echt in de woonkamer gaat zetten. Er zijn zat home cinemasets die je kan aansluiten op je PC. Sommige zelfs digitaal via coax of optical.Bij sommige setjes van Panasonic kan dat bijv. Wil je per se PC speakers dan zou ik voor eentje gaan met ingebouwde decoder. Bijv de Z5500 met ingebouwde DTS en DD decoder. 8)
Dat begrijp ik dus niet. Wat is nou het verschil? Is de geluidskwaliteit van receiver + speakerset beter t.o.v. PC-speakers?

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 19:10:
[...]

Sorry, maar de Z5500 is NIET beter dan de Teufel Concept E Magnum die géén ingebouwde decoder heeft. Ik weet niet waarom iedereen zo bezeten is door de Z5500, want er is echt wel beter te vinden voor minder geld :?

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
@Mister_S: De teufel concept E magnnum is een hele goede pc-speaker set, veel mensen vinden hem beter als de z-5500 alleen een nadeel is dat hij geen decoder heeft. Teufel heeft sinds kort een losse decoder op de site die ook als 'pack' is te verkrijgen samen met de concept E magnum.

http://teufel.de/de/Multimedia/s_133.cfm Speakerset
http://teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm Decoderstation

Ik zie net dat er nu ook een concept E2 en een concept E magnum power edition is. Ik zou zeggen kijk ns rond daar, zoek met de search ff naar teufel hier op Got, ik denk namelijk dat een concept e magnum + decoderstation een betere keus is dan een z-5500.

|| Specs || SuperPI 1m

• mister_S
goeiemorguh schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 10:51:
@Mister_S: De teufel concept E magnnum is een hele goede pc-speaker set, veel mensen vinden hem beter als de z-5500 alleen een nadeel is dat hij geen decoder heeft. Teufel heeft sinds kort een losse decoder op de site die ook als 'pack' is te verkrijgen samen met de concept E magnum.

http://teufel.de/de/Multimedia/s_133.cfm Speakerset
http://teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm Decoderstation

Ik zie net dat er nu ook een concept E2 en een concept E magnum power edition is. Ik zou zeggen kijk ns rond daar, zoek met de search ff naar teufel hier op Got, ik denk namelijk dat een concept e magnum + decoderstation een betere keus is dan een z-5500.
Het gaat me nu vooral om de keus tussen receiver + speakerset en PC-speakers. Het lijkt me normaal dat een combinatie van 600 euro beter is dan een setje van 300, maar is het verschil zo groot? Ik krijg namelijk adviezen die elkaar tegenspreken. In de woonkamer zouden PC-speakers niet volstaan volgens sommigen.

En over die decoders. Als ik een geluidskaart koop met DTS, DD enz., betekent dit dan niet dat de geluidskaart het decoden doet? Of begrijp ik de specificaties van geluidskaarten verkeerd?

• goeiemorguh
mister_S schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:05:
[...]

Het gaat me nu vooral om de keus tussen receiver + speakerset en PC-speakers. Het lijkt me normaal dat een combinatie van 600 euro beter is dan een setje van 300, maar is het verschil zo groot? Ik krijg namelijk adviezen die elkaar tegenspreken. In de woonkamer zouden PC-speakers niet volstaan volgens sommigen.

En over die decoders. Als ik een geluidskaart koop met DTS, DD enz., betekent dit dan niet dat de geluidskaart het decoden doet? Of begrijp ik de specificaties van geluidskaarten verkeerd?
Hangt denk ik vooral van de grote van de kamer af. Trouwens, onderschat de teufel niet, hij volgens een zooi duitse bladen prima meekomen met veel duurdere 5.1 sets alhoewel een goede set van 600 euro toch wel wat beter zal klinken denk ik zo. Je zou eigenlijk gewoon zelf moeten luisteren, mijn ouders bijv. amper verschil tussen hun bose 3-2-1 setje ( :r ) en de reusachtige zuilen + buizenversterker van mn audiophiele oom |:(. Gewoon zelf luisteren en beslissen of je het het geld waard vind.

edit: geen idee of die geluidskaart kan decoden. Ik weet wel dat je met zo'n decodersation meerdere apparaten op je set kan aansluiten en dan ook nog is digitaal (= betere kwaliteit en maar 1 kabel).

[ Voor 8% gewijzigd door goeiemorguh op 16-09-2006 12:24 ]

|| Specs || SuperPI 1m

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ja teufel is goed, maar die levertijden zijn echt ziek.
Reden voor mij om met mijn budget van 200 euro te gaan voor de Z-5400 i.p.v. Teufel Concept E Magnum. Gaat gebruikt worden voor PC om films mee te kijken, te gamen en muziek te luisteren.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik blijf het zeggen: denk aan de in Nederland leverbare US Blaster 4022 die een slechts gerelabelde Teufel Concept E Magnum is!

[ Voor 33% gewijzigd door Z-Dragon op 16-09-2006 16:02 ]

^ Wat hij zegt.

• mister_S
Ik neig zelf naar een receiver + speakerset maar de prijs schrikt me af. Ik zal dus zelf even moeten luisteren. De Teufel is hier alleen nergens te bekijken/beluisteren, dus het zal vooral gaan tussen een receiver + speakerset en Z5450/5500.

Even over de geluidskaart. Als ik dus géén PC-setje koop ga ik een optische kabel gebruiken. Als ik de digitale weg kies kan ik net zo goed een goedkope geluidskaart kopen met SPDIF, de kwaliteit van de data kan toch niet beinvloed worden door de geluidskaart. Is mijn gedachtengang goed?

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hallo,
Ik ben op zoek naar nieuwe speakkersset. Ik zit nu met geintegeerde speakers van een monitor... Ik zal nog veel rond moeten kijken, maar wilde toch het een en ander vragen. Wat ik tot nu toe heb uitgezocht is het volgende:

-Het wordt een 2.1 set (dat is genoeg voor mij)
-Budget licht rond de 40 euro, als het goedkoper kan mag dat natuurlijk.
-natuurlijk een degelijke speakersset voor de prijs.

Wat wil ik er mee doen:
-de gewone computerwerk.
-af en toe gamen.
-zo nu en dan muziek luisteren.

Volgens de startpost zijn Creative, Logitech, Altec Lansing, Terratec en Hercules de bekendste (goede) merken van speakerssets. Dus het beste kan ik bij hun arsortiment gaan kijken?

Ik heb wat rondgedwaald en in mijn zoektocht heb ik de volgende speakerssets gevonden (met een kleine argumentatie erbij):
-Logitech S200: zag ik in een bestbuy guide en is goedkoop, vanaf ~ 16,-
-Hercules XPS 210: zag ik in de starpost staan dus moet wel een degelijke(?) speakersset zijn, plus dat hij niet al te duur is, vanaf ~25,-
starpost review: "The XPS 210 looks good, sounds good, and doesn't cost much." "If money is no object, then you can definitely get better speakers than these(...) But if you've got an eye for a bargain, then there are four of them here."
-Ozaki EM 688: zag ik ook in de starpost staan dus moet wel een degelijke(?) speakersset zijn, en deze is zelfs (heel) goedkoop, vanaf ~ 10,-
Starpost review zegt dat het een zeer goedkope speakers zijn maar daar krijgt natuurlijk geen zeer hoge kwaliteit bij...
-Creative SBS380 en SBS390, respectievelijk een vanafprijs van zo'n 22,- en 30,- euro, dus dat is ook niet heel duur. Heb deze in de pricewatch gevonden.
- Ten slotte de Logitech X230, vanafprijs rond de 35,- euro. Ook in de pricewactch gevonden. review Ze zijn in de review (zeer) positief over deze logitech: Goede geluidskwaliteit en goede bas.

Zoals je misschien hebt opgemerkt, heb ik het vaak over de prijs. Dat komt omdat ik nauwelijks nog een andere richtlijn heb. Ik zou dus graag jullie mening weten: welke van de door mij gekozen speakersset raad je (sterk) af en welke gaat je voorkeur eerder uit.
Zijn er nog andere speakersset die aan mijn criteria voldoen. Alle suggesties zijn welkom.
Verder heb ik in de startpost gelezen dat eigenlijk niemand voor mij kan bepalen of welke speakersset geschikt is voor mij, maar aangezien ik nu met speakers van mijn monitor werk zal ik vast eerder tevreden zijn.

Edit: review toegevoeg, argumentatie aangevuld van Logitech X230. 'wat ik er mee wil doen', toegevoeg, wel zo belangrijk lijkt me...
Edit2: argumentatie aangevuld: Hercules XPS 210 en Ozaki EM 688

[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 16-09-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 09:31:
[...]

Sorry, maar de Z5500 is NIET beter dan de Teufel Concept E Magnum die géén ingebouwde decoder heeft. Ik weet niet waarom iedereen zo bezeten is door de Z5500, want er is echt wel beter te vinden voor minder geld :?
Ik zeg ook niet dat ik bezeten bent door de Z5500 ik noem ook alleen maar een voorbeeld. Ik wil al helemaal niet beweren dat hij BETER is dan de Teufel Concept E Magnum. ;) Je kan bijv ook voor de Creative Megaworks zijn welke ik persoonlijk qua zuiverheid beter is en qua bassen minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:51:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik bezeten bent door de Z5500 ik noem ook alleen maar een voorbeeld. Ik wil al helemaal niet beweren dat hij BETER is dan de Teufel Concept E Magnum. ;) Je kan bijv ook voor de Creative Megaworks zijn welke ik persoonlijk qua zuiverheid beter is en qua bassen minder.
Bezeten was misschien een beetje overdreven ;)
Maar vraag naar een goede 5.1-set en veel mensen gaan de Z5500 aanraden. Ik heb hem ook gehad, maar gelukkig heeft Logitech hem willen terugnemen. Daardoor heb ik de (goedkopere) teufel kunnen kopen die helemaal geen last heeft van al die probleempjes die de Z5500 wel heeft (geen geplop, gebrom, ...) én de bass is veel beheerster. Kortom: geen Logitech meer voor mij :)
(ok, misschien ben ik wel een beetje bezeten van die teufel-setjes ;) moeten ze maar niet zo goed zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mister_S schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:16:
[...]

Dat begrijp ik dus niet. Wat is nou het verschil? Is de geluidskwaliteit van receiver + speakerset beter t.o.v. PC-speakers?
Precies. Maar zoals al eerder hier wordt verteld moet je het zelf luisteren. Toen ik nog in het bezit was een PC-speakers (de Z680 van Logitech + Z5500) dacht ik dat er bijna niks beters bestond, totdat mijn geluidsset kapot ging en ik ben overgestapt naar een Home Cinema set namelijk de Panasonic SC-HT870. Dit was echt een wereld van verschil ten opzicht van de Z5500 of z680.

De grootste vooruitgang vond ik de helderheid van de speakers. Mijn huidige Z5500/Z680 hadden geen tweaters en moets je de helderheid via je PC regelen wat sowieso minder is als je gewoon een paar fatsoenlijke tweaters erin hebt zitte.

Maar zoals ik al eerder zei je moet zelf gewoon luisteren en misschien ervaar jij het wel heel anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
YellowNeck schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:39:
Ja teufel is goed, maar die levertijden zijn echt ziek.
Reden voor mij om met mijn budget van 200 euro te gaan voor de Z-5400 i.p.v. Teufel Concept E Magnum. Gaat gebruikt worden voor PC om films mee te kijken, te gamen en muziek te luisteren.
Levertijden ziek? Ik had hem in een week hoor! Miss dat ik geluk had maar dan nog, liever een weekje extra wachten voor goede (prijs/)kwaliteit dan je setje al meteen hebt en later denkt had ik maar die teufel :P (uiteraard is de US Blaster ook nog een optie).

Ik zeg overigens niet dat ik de concept E magnum beter vind dan de z-5500 want die heb ik namelijk nog nooit gehoord maar ik kan het me heel goed voorstellen :*), vooral de bas klinkt nu met mn m-audio revo 5.1 heel strak en blijft ook goed overeind op laag volume, de z-5500 staat toch wel bekend om de 'modderige' boomerige bas, iets waar ik me zelf heel erg aan zou storen.

Overigens, iemand al ervaring met die teufel decodersation? Lijkt me een heel handig dingetje als ik binnenkort eindelijk een tv op mn kamer krijg en dus meerdere apparaten wil aansluiten op de teufel.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Beste mensen,

Ik heb een vraag over de Z-2300. Ik lees hierboven dat de subwoofer van de Z-5500 lang doorloopt. Is dat ook zo bij de Z-2300? Of is de bas kort en krachtig, waardoor je bij akoestische muziek bij de bass-drum ook een echte bang krijgt in plaats van wat laag gezoem?

Hoe presteren deze speakers verder over het algemeen bij (akoestische muziek, gitaarspel, ben geen hardecoregast) muziek?

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

goeiemorguh schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:45:
[...]

Levertijden ziek? Ik had hem in een week hoor! Miss dat ik geluk had maar dan nog, liever een weekje extra wachten voor goede (prijs/)kwaliteit dan je setje al meteen hebt en later denkt had ik maar die teufel :P (uiteraard is de US Blaster ook nog een optie).

Ik zeg overigens niet dat ik de concept E magnum beter vind dan de z-5500 want die heb ik namelijk nog nooit gehoord maar ik kan het me heel goed voorstellen :*), vooral de bas klinkt nu met mn m-audio revo 5.1 heel strak en blijft ook goed overeind op laag volume, de z-5500 staat toch wel bekend om de 'modderige' boomerige bas, iets waar ik me zelf heel erg aan zou storen.

Overigens, iemand al ervaring met die teufel decodersation? Lijkt me een heel handig dingetje als ik binnenkort eindelijk een tv op mn kamer krijg en dus meerdere apparaten wil aansluiten op de teufel.
Wat gaf de voorraad indicatie aan dan toen je bestelde? Nu geven ze een oranje stipje aan (die nieuwe versies van de Magnum en Non Magnum).. wat een levertijd van 4 weken zou betekenen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
YellowNeck schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:14:
[...]
Wat gaf de voorraad indicatie aan dan toen je bestelde? Nu geven ze een oranje stipje aan (die nieuwe versies van de Magnum en Non Magnum).. wat een levertijd van 4 weken zou betekenen.
Ik zou het eerlijk gezegd niet zo goed meer weten, ik hield er toen iig wel rekening mee dat het wel een week of 4 zou kunnen duren en dat viel gellukig hartstikke mee. Stuur Teufel anders een mailtje ;) als ze ze op voorraad hebben zal je ze echt wel binnen een week hebben.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 09:53
masser120 schreef op zondag 17 september 2006 @ 22:02:
Beste mensen,

Ik heb een vraag over de Z-2300. Ik lees hierboven dat de subwoofer van de Z-5500 lang doorloopt. Is dat ook zo bij de Z-2300? Of is de bas kort en krachtig, waardoor je bij akoestische muziek bij de bass-drum ook een echte bang krijgt in plaats van wat laag gezoem?

Hoe presteren deze speakers verder over het algemeen bij (akoestische muziek, gitaarspel, ben geen hardecoregast) muziek?

Bij voorbaat dank _/-\o_
Als je de sub op 3 spikes zet (1 voor, 2 achter) dan is de bas veel strakker dan als hij gewoon zo op de vloer staat, zeker als je vloerbedekking hebt.
Waarom 3 i.p.v. 4? Een driepoot wiebelt nooit! ;)
Dit truukje werkt met alle subs en gewone vloerstaande speakers erg goed, btw.

Ik draai zelf veel acoustisch werk en dat klinkt gewoon goed, alleen is de set wat zwakker boven de 10 kHz, vanwege het feit dat er geen tweeters in de satellieten zitten, helaas...

Maar voor dit geld vind je niet gauw een betere set. Acoustische gitaren klinken lekker 'fel' op deze set, het hele middengebied is goed gedetailleerd.
En de bas is gewoon strak, en loopt lekker diep door. Bij Mari Boine - Eallin zijn de grote bassdrums opvallend aanwezig, zonder 'modderig' te klinken.

Wat betreft die spikes: Pak 3 zelftappende houtschroeven van 2.5 cm lang, draai ze 1.5 cm in de sub, en je hebt erg goedkope spikes die hetzelfde effect hebben als die 40 euro kostende spikes uit de hifi zaak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Richub schreef op maandag 18 september 2006 @ 03:33:
[...]

Als je de sub op 3 spikes zet (1 voor, 2 achter) dan is de bas veel strakker dan als hij gewoon zo op de vloer staat, zeker als je vloerbedekking hebt.

Ik draai zelf veel acoustisch werk en dat klinkt gewoon goed, alleen is de set wat zwakker boven de 10 kHz, vanwege het feit dat er geen tweeters in de satellieten zitten, helaas...

Maar voor dit geld vind je niet gauw een betere set. Acoustische gitaren klinken lekker 'fel' op deze set, het hele middengebied is goed gedetailleerd.
En de bas is gewoon strak, en loopt lekker diep door. Bij Mari Boine - Eallin zijn de grote bassdrums opvallend aanwezig, zonder 'modderig' te klinken.

Wat betreft die spikes: Pak 3 zelftappende houtschroeven van 2.5 cm lang, draai ze 1.5 cm in de sub, en je hebt erg goedkope spikes die hetzelfde effect hebben als die 40 euro kostende spikes uit de hifi zaak. :+
Bedankt voor de tip! ;) Ga ik dan ook proberen bij onze surround set in de TV-kamer. Die subwoofer van Sony klinkt mooi, maar dreunt veel te lang door om muziek echt goed te weergeven, maar is zeker goed voor films. Hopelijk helpt dat daar ook. (Ook de kamerresonatie is niet aan te horen, want die freqeuntie is een hele vervelende frequentie, die net geen bass is maar toch door de subwoofer wordt weergegeven en jammergenoeg staat de crossover-frequentie te hoog (250Hz).)

Strakke bas: dat is het woord dat ik zocht :) . Jammer van de tweeters. Maar zo gigantisch veel geluid boven de 10khz is er niet.

[ Voor 15% gewijzigd door masser120 op 18-09-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-09 15:37
Ik heb zelf recentelijk de Concept E Magnum van teufel aangeschaft,

en hij bevalt me enorm goed, levertijd indicatie op de website was 'minstens 4 weken' maar ik had de set met een week of 2 al binnen. (maar dat is natuurlijk geen garantie voor mensen die nu bestellen)

Met het geluid kan je een kleine huiskamer ook nog goed mee vullen, er komt in ieder geval een hoop geluid uit. ben er erg tevreden over.

Voor 20 euro meer, 159 euro, heb je de nog krachtigere nieuwe versie, de 'power edition', en die maakt volgens de spces nog een zooi meer lawaai.

over de kwaliteit van het lawaai heb ik ook niks aan te merken, het klinkt gewoon goed, zelfs op hoge volumes blijft de bass helder, enige probleem is dat er misschien ramen e.d. mee gaan trillen waardoor je toch nog bijgeluiden hebt :)

Als je er persee een decoder bij wil kan je de decoderstation erbij bestellen in een set, let wel de dat levertijd dan wel een stuk langer word (tot 12 weken staat nu op de website). Ik heb het uiteindelijk toch maar bij alleen de speakerset gelaten, omdat ik niet zo lang wou wachten, en wie weet dat ik de decoderstation er later nog eens bij koop.

Al met al ben ik er zeer tevreden met mijn keuze voor teufel. (wou ook eerst voor de z-5500 gaan, maar aangezien mijn x-530 al plopte ging ik er vanuit dat de z-5500 dat ook wel zou gaan doen)

De plaatjes doen de set trouwens niet echt eer aan, het is allemaal een stuk groter en degelijker dan je van de plaatjes zou verwachten. mijn computerkast past bijvoorbeeld al bijna 2 keer in de subwoofer (en nee, het is geen mac mini maar gewoon een miditower :P)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Richub schreef op maandag 18 september 2006 @ 03:33:
[...]

En verdomd! Het werkt! :) Ik heb het eens geprobeerd met een oud standaardje van metaal (wat dus ook zijn werkt zou moeten kunnen doen) en het geluid van de subwoofer van Sony klonk ineens een stuk strakker, krachtiger, duidelijker en er was een hoop resonantie verdwenen! De subwoofer staat nu wel een beetje scheef :p , maar dat maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Natuurlijk werkt het! ;)

De truuk is dat je de massa van de speaker/sub koppelt aan de massa van de vloer, waardoor de behuizing ineens veel minder meebeweegt (actie = reactie, remember? ;) ) en/of resoneert bij de muziekweergave.

Ik kreeg deze tip van mijn broer toen ik 2 grote Mission speakerzuilen kocht, en helemaal gestoord werd van de modderige boembas die eruit kwam.

Die 6 schroefjes deden wonderen, en sindsdien schroef ik onder elke sub of vloerstaande speaker die ik in huis haal 3 schroefjes per kast. :+
Bijkomend voordeel is dat de buren ook minder gedreun horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
zo ik heb ook eens ff drie schroeven in mn subwoofertje gezet! :D Klinkt stukken beter! (dit is dus het bewijs dat de truc ook werkt bij een 2.1 speakerset van 20 euro :P)

[ Voor 36% gewijzigd door marteltor op 19-09-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:19:
zo ik heb ook eens ff drie schroeven in mn subwoofertje gezet! :D Klinkt stukken beter! (dit is dus het bewijs dat de truc ook werkt bij een 2.1 speakerset van 20 euro :P)
Waar heb je die schoeven in gezet dan?? Wol schijnt ook wel te helpen voor zware bas heh :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
In de bodemplaat van zijn sub, 1 schroef voor, 2 achter, lees mijn vorige 2 posts... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:42:
In de bodemplaat van zijn sub, 1 schroef voor, 2 achter, lees mijn vorige 2 posts... ;)
relaxed. Is het ook niet waar dat als je de sub op pootjes zet hij ook al beter klinkt?? Mijn sub staat namelijk standaard op pootjes

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
De bas van mijn setje was eerder te zwaar. Ik heb liever een mooie bas.
Deze zomer was ik in een klein muziekstudiotje in Frankrijk. Daar was een man achter de pc bezig met een house nummer, uiteraard zo af en toe luisterend of het wat werd. Een geluid dat er uit zn kamertje kwam! En dat gewoon uit twee, op het oog standaard lijkende, stereo speakers :) Niks geen getril of lang gedreun, gewoon een strakke bass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:45:
[...]

relaxed. Is het ook niet waar dat als je de sub op pootjes zet hij ook al beter klinkt?? Mijn sub staat namelijk standaard op pootjes
Als hij op spike-achtige (heel spitse) pootjes staat zal het weinig schelen, zijn het echter platte pootjes, dan koppelt de sub minder goed met de ondergrond.

In dat geval kan je schroefjes proberen, maar dan moeten het er wel 4 zijn bij jou. In ieder pootje 1. Let er wel op dat de sub stevig staat en niet wiebelt, anders werkt het juist averechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richub schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:56:
[...]

Als hij op spike-achtige (heel spitse) pootjes staat zal het weinig schelen, zijn het echter platte pootjes, dan koppelt de sub minder goed met de ondergrond.

In dat geval kan je schroefjes proberen, maar dan moeten het er wel 4 zijn bij jou. In ieder pootje 1. Let er wel op dat de sub stevig staat en niet wiebelt, anders werkt het juist averechts.
Nee die van mij staat gewoon op een verhoging. Het is trouwens deze geluidsset

http://www.panasonic.se/m...ducts/SC-HT870EG-S_1i.jpg

Bedankt voor de tip.

Heb je een fotootje van je subje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben geen audiofreak en geen gamer maar ik mis een zeer goed 2.1 setje:

de JBL CREATURE II !!!

vrij prijzig maar om muziek in ordinair stereo te luisteren een knaller...

Afbeeldingslocatie: http://www.ramcoweb.com/images/creature-ii-red.jpg

wilde ik even met u delen.

gr. Da Prickster 8)

• Richub
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:21:
[...]

Nee die van mij staat gewoon op een verhoging. Het is trouwens deze geluidsset

http://www.panasonic.se/m...ducts/SC-HT870EG-S_1i.jpg

Bedankt voor de tip.

Heb je een fotootje van je subje??
Hier kunnen dus gewoon 3 schroeven in, in de plaat waar de sub op staat. En dat gaat dus perfect werken. :+
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:30:

de JBL CREATURE II !!!

[afbeelding]

gr. Da Prickster 8)
Zow, die ziet er apart uit... Mooie ronde behuizingen, dus geen staande golven.
Deze had ik nog niet eerder gezien.

Veel luisterplezier ermee.

Op verzoek:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~r.hubertse/q.jpg
Mijn sub, met dvd om het formaat te demonstreren... ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~r.hubertse/r.jpg
De schroefjes, deze zijn wat groter als degene die ik normaal gebruik omdat die sub zo'n beest is. :+

En de HetNet server ligt eruit... :( Als hij weer online is moeten de plaatjes het weer doen, sorry.

[ Voor 54% gewijzigd door Richub op 20-09-2006 05:11 ]

• masser120
Zou dit ook werken door er boeken onder te leggen in plaats van er poten op te monteren of een scheef standaard eronder te zetten? Want met dit scheve metalen standaard ziet het er echt niet uit! :P

Verwijderd

Richub schreef op woensdag 20 september 2006 @ 04:52:
[...]

Hier kunnen dus gewoon 3 schroeven in, in de plaat waar de sub op staat. En dat gaat dus perfect werken. :+

[...]

Zow, die ziet er apart uit... Mooie ronde behuizingen, dus geen staande golven.
Deze had ik nog niet eerder gezien.

Veel luisterplezier ermee.

Op verzoek:
[afbeelding]
Mijn sub, met dvd om het formaat te demonstreren... ;)

[afbeelding]
De schroefjes, deze zijn wat groter als degene die ik normaal gebruik omdat die sub zo'n beest is. :+

En de HetNet server ligt eruit... :( Als hij weer online is moeten de plaatjes het weer doen, sorry.
Phat man. Als je hem nu nog op pootjes zet :P

Volgens mij heeft dat ding nu al een vermogen waar je U tegen zegt :D

• Richub
masser120 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:12:
Zou dit ook werken door er boeken onder te leggen in plaats van er poten op te monteren of een scheef standaard eronder te zetten? Want met dit scheve metalen standaard ziet het er echt niet uit! :P
Nee, het idee om de sub te koppelen aan de vloer werkt niet met boeken, dit werkt zelfs averechts... Boeken geven mee, vandaar. En het hele idee is bedoelt om de behuizing zo min mogelijk mee te laten geven.

• masser120
Richub schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:17:
[...]

Nee, het idee om de sub te koppelen aan de vloer werkt niet met boeken, dit werkt zelfs averechts... Boeken geven mee, vandaar. En het hele idee is bedoelt om de behuizing zo min mogelijk mee te laten geven.
Hoe dan wel als ik geen dopjes oid tot mijn beschikking heb, maar slechts een simpel huis-tuin-en keuken voorwerp? Met zo'n schuin metalen steun van een oude 10-watt box staat de hele subwoofer gedraaid...

• masser120
Dan heb ik ook nog eens een vraag over de Z-5400 (ja, ben hevig aan het twijfelen tussen 2.1 en 5.1, maar ik wil er zelf uitkomen. Voor 5.1 heb ik misschien geen ruimte, maar de toepassing in een andere kamer kan dan namelijk weer wel, zoals in de woonkamer waar ik nu met een beamer op 2.0 zit te kijken met KEF Q7's).

Ik zie op een foto dat op de achterkant van de subwoofer 5 van die rood-zwarte uitgangen zitten. Kan ik daarop ook mijn prachtige KEF Q7's op aansluiten, zodat de kwaliteit van mijn surround verbeterd wordt?

_/-\o_

• Richub
Euuhh..? :?

Ik heb het over schroeven, en jij over oude wiebelende standaarden??
Zo'n standaard doet juist het tegenovergestelde dan die schroeven doen.

Doe gewoon hetzelfde als mij, kijk naar die onderste foto in mijn vorige post... Een schroef voor, 2 achter. Als je alle schroeven even ver in de bodemplaat schroeft, staat je sub gewoon recht, alleen dan 1 cm boven de vloer.

Dat hele standaarden idee is juist precies wat ik niet bedoelde.
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:51:

Volgens mij heeft dat ding nu al een vermogen waar je U tegen zegt :D
120 watt, om precies te zijn. In ieder geval genoeg om de buren flink horendol mee te krijgen! >:)
En 2 x 40 watt voor de satellieten.

Ik heb voor de grap eens mijn set eens goed hard gezet bij een scene uit Star Trek: First Contact.
De scene in het begin, waar Zefram Cochrane en zijn assistente de bar uitlopen. Zij ziet dan dat Borg schip, en even later wordt hun nederzetting flink platgebombardeerd.
Dit stukje is qua explosies behoorlijk heftig.

Ik schrok me echt half lam bij de eerste klap, en de ramen & deuren rammelden behoorlijk mee!

[ Voor 47% gewijzigd door Richub op 20-09-2006 21:22 ]

• masser120
Richub schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:06:

Doe gewoon hetzelfde als mij, kijk naar die onderste foto in mijn vorige post... Een schroef voor, 2 achter. Als je alle schroeven even ver in de bodemplaat schroeft, staat je sub gewoon recht, alleen dan 1 cm boven de vloer.

Huh, dat kan niet: de sub klinkt met oude standaard toch echt een stuk beter dan op de grond... Strakker, helderder en duidelijker. Theoretisch zou het resulterende geluid bij beiden hetzelfde moeten zijn. Immers, je haalt ze van de grond en laat het contact met de grond minimaal zijn.

Verwijderd

Richub schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:06:

[...]

120 watt, om precies te zijn. In ieder geval genoeg om de buren flink horendol mee te krijgen! >:)
En 2 x 40 watt voor de satellieten.

Ik heb voor de grap eens mijn set eens goed hard gezet bij een scene uit Star Trek: First Contact.
De scene in het begin, waar Zefram Cochrane en zijn assistente de bar uitlopen. Zij ziet dan dat Borg schip, en even later wordt hun nederzetting flink platgebombardeerd.
Dit stukje is qua explosies behoorlijk heftig.

Ik schrok me echt half lam bij de eerste klap, en de ramen & deuren rammelden behoorlijk mee!
LOL ja dat had ik ook met mijn Panasonic subje. Ik hoorde in sommige dvd's echt een paar dreunen vauit het diepste van de woofer. Niet normaal meer gewoon. Voor Pearl Harbour of Final Destination waren behoorlijk pittig 8)

• Richub
masser120 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 21:32:
[...]

Huh, dat kan niet: de sub klinkt met oude standaard toch echt een stuk beter dan op de grond... Strakker, helderder en duidelijker. Theoretisch zou het resulterende geluid bij beiden hetzelfde moeten zijn. Immers, je haalt ze van de grond en laat het contact met de grond minimaal zijn.
Dat contact met de vloer is dus maximaal met spikes. Wat ik ook doe, mijn sub en gewone speakers kan ik gewoon niet laten wiebelen, of ik moet ze over hun dode punt heen kantelen.

Quote:
Het akoestisch nut van kegels en spikes bestaat uit het minder lang naijlen van sterke muziekimpulsen. Beweegt een luidsprekermembraan b.v. naar voren, dan zal de luidsprekerbehuizing een lichte achterwaartse beweging uitvoeren. Door een mechanisch vastere koppeling aan de vloer wordt deze terugstoot beter opgevangen waardoor een meer correcte weergave van de originele impuls bereikt wordt.
Door de toepassing van kegels of spikes wordt de oppervlakte van de luidspreker die in contact met de vloer is tot een minimum beperkt. Metingen en hoortests tonen aan dat, vooral in het bovenste-lagetonenbereik, de overdracht van resonanties van de behuizing op de ondergrond bij het gebruik van spikes of kegels sterk vermindert. Er wordt een akoestische ontkoppeling van de luidsprekerbehuizing en ondergrond bereikt. Bron.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:30:

de JBL CREATURE II !!!

[afbeelding]

gr. Da Prickster 8)
Ik heb ze een tijdje terug bij de V&D in de aanbieding gezien maar was er niet zo weg van. Volume gaat middels een tiptoets op de satelliet en als je tipt hoor je ook een tikje in het geluid. Geluid was best okee en het design ook wel, maar ik wilde liever een (bedrade) afstandsbediening en aansluiting voor hoofdtelefoon.
Daarom heb ik gekozen voor de Logitech Z-4, past prima bij mijn monitor en het geluid vind ik ook prettig. Tevens kan je met de bedrade afstandsbediening zowel het volume als de sub vermogen regelen. En ook een koptelefoon op aansluiten en er zit ook een line-in op.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• iaw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-07 15:28

iaw

Heeft iemand ervaring met de setje dotodot DT555 van Ozaki?

Afbeeldingslocatie: http://www.ozaki.com.tw/global/en/products/images/pic_dt555.jpg

Dank,

Wai

Verwijderd

TroonStaal schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:12:
[...]

Ik heb ze een tijdje terug bij de V&D in de aanbieding gezien maar was er niet zo weg van. Volume gaat middels een tiptoets op de satelliet en als je tipt hoor je ook een tikje in het geluid. Geluid was best okee en het design ook wel, maar ik wilde liever een (bedrade) afstandsbediening en aansluiting voor hoofdtelefoon.
Daarom heb ik gekozen voor de Logitech Z-4, past prima bij mijn monitor en het geluid vind ik ook prettig. Tevens kan je met de bedrade afstandsbediening zowel het volume als de sub vermogen regelen. En ook een koptelefoon op aansluiten en er zit ook een line-in op.
Om welk setje bij de V&D ging het dan??

• masser120
Richub schreef op donderdag 21 september 2006 @ 05:25:
[...]

Dat contact met de vloer is dus maximaal met spikes. Wat ik ook doe, mijn sub en gewone speakers kan ik gewoon niet laten wiebelen, of ik moet ze over hun dode punt heen kantelen.

Quote:
Het akoestisch nut van kegels en spikes bestaat uit het minder lang naijlen van sterke muziekimpulsen. Beweegt een luidsprekermembraan b.v. naar voren, dan zal de luidsprekerbehuizing een lichte achterwaartse beweging uitvoeren. Door een mechanisch vastere koppeling aan de vloer wordt deze terugstoot beter opgevangen waardoor een meer correcte weergave van de originele impuls bereikt wordt.
Door de toepassing van kegels of spikes wordt de oppervlakte van de luidspreker die in contact met de vloer is tot een minimum beperkt. Metingen en hoortests tonen aan dat, vooral in het bovenste-lagetonenbereik, de overdracht van resonanties van de behuizing op de ondergrond bij het gebruik van spikes of kegels sterk vermindert. Er wordt een akoestische ontkoppeling van de luidsprekerbehuizing en ondergrond bereikt. Bron.
Ik heb het zo gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://foto.pcmencia.nl/got/IMG_7985_web.jpg

Afbeeldingslocatie: http://foto.pcmencia.nl/got/IMG_7986_web.jpg

Dat oude standaardje is echt niet zo gammel, maar zelfs hardstikke stevig. De kast trilt nauwelijks mee. Het klinkt ook op deze manier een stuk beter. Maar ik zal schroeven overwegen (dit ziet er namelijk niet uit!

• Richub
Dat zijn dus precies die ouwe Vogels standaarden die ik zelf meteen heb weggegooid nadat mijn broer de schroeven bij mijn speakers had ingedraaid!

Geef eens een tikje tegen de sub, geheid dat hij zachtjes begint te wiebelen... Precies wat je NIET wilt hebben bij een sub!

Draai er aub die schroeven in, en verbaas je... :)

Kun je gelijk de sub uit de hoek halen, dat is zo ongeveer de meest foute plek voor een sub die je kunt bedenken... Minstens zo'n 50/60 cm afstand van de muren houden. Indien mogelijk, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Richub schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:27:
Dat zijn dus precies die ouwe Vogels standaarden die ik zelf meteen heb weggegooid nadat mijn broer de schroeven bij mijn speakers had ingedraaid!

Geef eens een tikje tegen de sub, geheid dat hij zachtjes begint te wiebelen... Precies wat je NIET wilt hebben bij een sub!

Draai er aub die schroeven in, en verbaas je... :)

Kun je gelijk de sub uit de hoek halen, dat is zo ongeveer de meest foute plek voor een sub die je kunt bedenken... Minstens zo'n 50/60 cm afstand van de muren houden. Indien mogelijk, dus...
Okey, jij je zin :p : hij trilt mee als ik er een tik aan geef. Maar toch klinkt hij al een stuk beter dan als hij los op de grond staat. Ik zal eens kijken wat ik erop kan doen qua schroeven oid.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft er ook iemand ervaring met de Creative GigaWorks T20 (redelijk hoge kwaliteit 2.0 setje)? Ik heb al wel een paar reviews gelezen en ze schijnen echt goed geluid te geven. Ook qua bass-weergave zouden ze best goed zijn.

Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod14299_hdr_1_6_1.jpg

Nu heb ik al een paar jaar een Logitech Z560 THX 4.1 set. Komt echt goed helder geluid uit met extreme bassen (mag ook wel, was vrij duur en destijds het topmodel). Maar het ding is gewoon een beetje overkill voor mijn gebruik (vnl. geluidjes tijdens het internetten en af en toe een muziekje/spel op laag volume). Ook heb ik last van het bekende Logitech 'plopjes' -probleem, waar ik een beetje zat van ben. Verder heb ik eigenlijk liever een wat compacter setje zonder subwoofer (al is een sub niet echt een bezwaar; heb er wel ruimte voor, ik sta dus ook open voor alternatieven met subwoofer)

Ik vroeg mij af of die Creative GigaWorks T20 geen goed alternatief is voor mijn gebruik. Natuurlijk zal ie minder bass weergeven dan mijn Logitech-set, maar zal het qua 'volheid' e.d. wel een beetje gelijkwaardig of beter zijn? Ik wil nl. wel een lekkere sound hebben voor als ik eens muziek afspeel of een spel op een wat hoger volume. En het liefst met nog wel een redelijk voelbare bass als ik het volume eens wat open draai.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 23-09-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

subwoofer doet het niet

net Logitech Z4 gekocht enspeakers geven goed gas maar subwoofer doet nauwelijks iets. bij ne maat die in feite minder zware logitech boxen heeft, is er veel meer luchtverplaatsingdoor die subwoofer en bij mij noppes

ben ik iets vergeten? kan da liggen aan feit dat op laptop is aangesloten en audiokaart niet zo denderend is? of ietske met instellingen?

alvast bedaknkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Wie weet er een vervanger voor de Altec Lansing MX5021 speakerset?

Er zijn echt zoveel leveringsproblemen voor deze set dat ik de moed bijna begin op te geven. Ik las dat Klipsch ook er goed moet zijn maar zijn die setjes wel goed leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

hey

ik zoek een 5.1 setje voor mijn pc (niet voor home cinema of iets dergelijks).
zal hem 90% gebruiken voor het afspelen van mp3tjes en 10% voor gamen dus de frontspeakers moeten wel beetje pit hebben.
qua budget zit ik te denken aan zo'n 100 a 150 euro.

hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Lev schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:47:
hey

zal hem 90% gebruiken voor het afspelen van mp3tjes en 10% voor gamen dus de frontspeakers moeten wel beetje pit hebben.

Als je mp3'tjes gaat afspelen kan je beter een goede 2.1 set kopen dan een matigere 5.1 set. Ik zou zeggen: kijk eens naar de logitech z-2300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Lev schreef op maandag 25 september 2006 @ 13:47:
hey

Kijk eens naar de teufel-setjes (www.teufel.de ), prima prijs en even prima kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:07
hey,

Ik ben van plan om een 2.1 setje te halen. Vandaag kwam bij de advertentie van plentyparts een 2.1 logitech tegen voor maar 30 euro wat me goedkoop lijkt alleen staat er niets anders dan logitecht 2.1 dus geen artikel naam.
Weet iemand misschien meer over deze speakers
(hij is niet op logitech site te vinden en ook niet op google maar ik rpbeer te omschrijven: 2 normale speakers waarvan op de rechte de regelaars zitten bas, volume stroom. de woofer op zich zelf lijk op die van logitech s500)

Ik probeer de advertentie hier te plaatsen als ik tijd heb

Edit; het gaat over logitech s200 wat via pricewatch op 16 euro kom 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ALPACINO op 25-09-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Hoe is het verschil tussen de Teufel Concept E Magnum Power Edition en de Concept E2.
Vind persoonlijk de Concept E2 wat chique-er en past toch nét wat beter bij mijn setup, maar als dit (zwaar) ten koste gaat van de kwaliteit t.o.v. de Magnum Power Edition, dan ga ik natuurlijk voor die. M.a.w. is de Magnum Power Editon die 30 euro meer waard of valt het wel mee? Set zal trouwens aangesloten worden op een Realtek HD 7.1 ALC888 onboard geluidskaart
Zit namelijk toch te twijfelen om misschien toch maar voor Teufel te gaan, i.p.v. de Logitech Z-5400 met die mooie pod en ingebouwde decoder.

Edit: Ligt et aan mij of zijn de verzendkosten naar Nederland bij Teufel ineens stuk duurder? 90 euro! 8)7

Laat allemaal maar zitten, oud nieuws :), search gaf al antwoord ;)
Ik ga in ieder geval toch maar voor de Z-5400, en dan digitaal, ondervind ik tenminste ook geen hinder van mijn gebrekkige geluidskaart

[ Voor 20% gewijzigd door Yellowneck op 25-09-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
ik zit nu te twijfelen tussen de logitech s200 en de Trust 3700t (ze zijn bijna even duur)

Dus welk heeft de beste diepe bass geluid en klinkt helder zonder vervorming bij een beetje hoge volume ?

Please advies

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik zou dan sowieso voor de Logitech kiezen aangezien Logitech beter aangeschreven staat dan Trust (dat is ook mijn eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb die Logitech s200 een keer gezien & gehoord in de mediamarkt, klonk best aardig, zeker voor dat geld.

Die trust raad ik niemand aan, trust heeft geen kaas gegeten van speakers maken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:54:
[...]

Om welk setje bij de V&D ging het dan??
De JBL Creature. In de rode versie :)
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:51:
subwoofer doet het niet

net Logitech Z4 gekocht enspeakers geven goed gas maar subwoofer doet nauwelijks iets. bij ne maat die in feite minder zware logitech boxen heeft, is er veel meer luchtverplaatsingdoor die subwoofer en bij mij noppes

ben ik iets vergeten? kan da liggen aan feit dat op laptop is aangesloten en audiokaart niet zo denderend is? of ietske met instellingen?

alvast bedaknkt
Vreemd, ik heb nergens last van hier (Audigy 2 ZS). Hoe zit het als je wat aan de subwooferknop draait? En heb je in je geluidskaart config ook de bass wel open staan?

[ Voor 62% gewijzigd door Vrijdag op 26-09-2006 08:39 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Richub schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 07:02:
Ik heb die Logitech s200 een keer gezien & gehoord in de mediamarkt, klonk best aardig, zeker voor dat geld.

Die trust raad ik niemand aan, trust heeft geen kaas gegeten van speakers maken... :X
Dat dacht ik ook maar alleen is het een beetje krachtig genoeg vooral de bass, Ik kan me niet veel voorstellen wat ze bij specs over de watt hebben. (ik weet zo een kast van dure logitech blaast letterlijk en figuurlijk) heeft iemand misschien op inet een review van de s200 kunnen vinden ?

Ps; nu, heb ik zo een standaard BOSTON 2.0 speakers 8)7 dus denk dat het groot verbetering zal worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik denk niet dat je het dak eraf kunt blazen, maar dat je een behoorlijk beter geluid krijgt weet ik zeker. :+

Verwijderd

Heb vorige week de Z5500 van logitech gaan halen om mijn Xbox 360 op aan te sluiten. :9 Bij een film tril ik bijna de kamer uit!!! 8)7 Heb onmiddellijk opnieuw gekeken naar de trilogie van de matrix en het is echt super hoe je die films meemaakt met deze set! Heb er echt nog geen seconde spijt van dat ik iets meer uitgaf voor deze set. Dus zeker een aanrader!!!

• B-Bandit
Ow, ik heb ook geen spijt van mijn Z-5400. Mijn buren echter wel :+

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Zit zelf te kijken voor een setje-speaker dat in mijn "race-zitje" moet komen.

Oftewel, een eigen cockpit voor racegames. Ik denk zelf de Logitech 2300. Iemand anders nog suggesties voor dit? (Liefst 2.1)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• sl1200

sl1200

Shailesh schreef op woensdag 27 september 2006 @ 00:33:
Ow, ik heb ook geen spijt van mijn Z-5400. Mijn buren echter wel :+
Jongens, ik vind dat dus wel een groot probleem! Ik was zelf anders ook voor de Z-5500 gegaan, want ik heb hem in de winkel gehoord en ik werd zowat weggeblazen, maar dat kun je toch niet maken tegenover de buren!? 'tis allemaal leuk en aardig, maar als je buren om de haverklap staan aan te bellen of de politie roepen, dan is de pret voor mij er gauw vanaf. Ik heb met alle geluidsinstallaties in huis daar rekening mee gehouden en ben voor de PC voor een 7.1 setje gegaan (Creative Inspire 7.1)

• Palomar
  • Niet online
Boxen die zo hard kunnen klinken op een laag volume vaak ook nog erg goed. Kun je met die goedkope low-power setjes niet zeggen, want op een laag volume heb je dan bijna geen bass.

Ik heb mijn Z-560 ook altijd heel zacht staan met de bass-knop bijna op 0 en nog steeds prima geluid met voldoende lage tonen.

• B-Bandit
sl1200 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 09:29:
[...]

Jongens, ik vind dat dus wel een groot probleem! Ik was zelf anders ook voor de Z-5500 gegaan, want ik heb hem in de winkel gehoord en ik werd zowat weggeblazen, maar dat kun je toch niet maken tegenover de buren!? 'tis allemaal leuk en aardig, maar als je buren om de haverklap staan aan te bellen of de politie roepen, dan is de pret voor mij er gauw vanaf. Ik heb met alle geluidsinstallaties in huis daar rekening mee gehouden en ben voor de PC voor een 7.1 setje gegaan (Creative Inspire 7.1)
Was meer als grap bedoeld hoor ;) . Wat je buren ervan vinden heeft niks met je set te maken. Heeft ermee te maken hoe en wanneer jij hard speelt. Ik heb nog nooit een enkele buur horen klagen hier over overlast van mijn muziek. En ik draai weleens voluit jah. Maar dat doe ik dan rustig om 4uur in de middag ergens, maar ik ga niet om 9 uur 's avonds keihard muziek zitten spelen.

En inderdaad klinkt de set op laag vermogen gewoon goed. Ik kan rustig 's avondslaat een filmpje kijken met de nachtmodus aan, en het bass ietsjes lager terwijl mijn ouders liggen te slapen.

• sl1200

sl1200

Ik werk/game/kijk film/luister muziek bijna altijd 's avonds na 19h en ik woon in een gehorige appartement met vrij veel oude buren. Ik heb een keer mijn stereo-installatie op een voor mij plezierig volume gezet en ben op de buitengang gaan staan om te luisteren, maar zelfs met de voordeur dicht en de deur van de woonkamer dicht hoor je het geluid best veel. Jullie hebben allemaal gelijk hoor, ook met volume laag klinkt zo'n duurder setje beter, maar als je het niet een beetje open kan zetten, dan vind ik het zonde van al dat geld. Voor 3x minder heb je een nog relatief goed 7.1 setje.

Echt knallen doe ik wel in mijn auto waar in totaal 3000W RMS aan boxen is ingebouwd (incl. Kicker subwoofer). :P

Compensatie-gedrag :)

Edit: voor de echte nachtelijke uurtjes heb ik wel de SpeedLink Medusa 5.1 headset gekocht. Kun je toch nog knallen in 5.1 zonder de buurt helemaal wakker te schudden.

P.S. En dan heb ik het nog niet over mijn hobby als amateur-DJ >:) Waar zou mijn nick "sl1200" toch vandaan komen? ;)

[ Voor 16% gewijzigd door sl1200 op 27-09-2006 11:27 ]

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Black-Hole schreef op maandag 25 september 2006 @ 10:42:
Wie weet er een vervanger voor de Altec Lansing MX5021 speakerset?

Er zijn echt zoveel leveringsproblemen voor deze set dat ik de moed bijna begin op te geven. Ik las dat Klipsch ook er goed moet zijn maar zijn die setjes wel goed leverbaar?
Even mezelf quoten :P

Heb de speakerset alsnog via een omweg kunnen krijgen en zit hem nu uit te testen. Damn, wat komt er een mooi geluid uit dit setje :9 O+ Zo veel beter dan mijn oude Creative 5.1 setje die op instorten stond.

Kraakhelder, goede bass en treble en die subwoofer, sorry buurvrouw :+

[ Voor 5% gewijzigd door Black-Hole op 27-09-2006 12:45 ]

• B-Bandit
sl1200 schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:25:

Echt knallen doe ik wel in mijn auto waar in totaal 3000W RMS aan boxen is ingebouwd (incl. Kicker subwoofer). :P

Compensatie-gedrag :)
:D Agreed. Het beste is nog altijd de auto. Kan niemand gaan klagen. Lekker rijden en muziek zo hard draaien als je wilt. Bij voorkeur op de snelweg, in de stad is het niet echt te doen :+

Ik verhuis over 2 maanden naar een vrijstaand huis. Dus van doordringende bassen heb ik dan geen last meer. Echter ben ik eergister even buiten gaan staan, en met mijn raam open en volume op 50% kon ik 5 huizen verder rustig alle tekst nog verstaan :o . Powerrrr. En dat is wel een probleempje, aangezien ik op de zolder zit en mijn raam 50% van de tijd dicht zit :>

• ALPACINO
Vandaag wilde ik de logitech s200 gaan kopen alleen was hij uitverkocht, maar ik heb een klein vraagje wat betreft de aansluiting. Ik heb zo een onboard geluidskaart waar je een 3,5 mm past geen ander ingang meer. nu mijn vraag is, is het standaard bij elk 2.1 (bij mij dus de s200) via de 3,5 mm stekertje aangesloten wordt ?

link naar de website: http://www.logitech.com/i...SCRID=925,CONTENTID=10462

[ Voor 16% gewijzigd door ALPACINO op 27-09-2006 18:52 ]

• Palomar
  • Niet online
Al die setjes worden aangesloten met een 3,5mm plug. Dus ja, dat gaat wel passen. Een andere 'ingang' ben je ook helemaal niet nodig.

• masser120
Zojuist in de Mediamarkt geluisterd naar de Logitech Z-2300:
Bass goed, midden goed: maar hoog klinkt hoogstens matig! Er zitten immers geen tweeters in en dat mis je! Er gaat hierdoor een hoop helderheid verloren... Jammer, want ze leken zulke fijne speakers.

Ook de Z-5400 gehoord:
Bass goed, midden goed én hoog goed (hier zitten weer wel tweeters in). Klinkt bovendien ook heel ruimtelijk. Kortom: veel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door masser120 op 27-09-2006 21:00 ]

Verwijderd

Heb de Logitech Z5500 gehad,gaat superhard,maar doordat er geen tweaters inzitten , klinken ze een beetje dof .
Voor games en housemuziek klinken ze wel mooi.Heb ze te vroeg weggedaan ,had het plopprobleem,tijdens bv; lamp aanzette ,na mijn verkoop waren er meerdere gedupeerde op dit forum,die samen het probleem met logitech (dankzij dit forum)hebben opgelost.(mits je logitech wilt kopen ,probeer dan de goede revisie te krijgen!@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
Tijdje goedkope 2.0 speakers gebruikt ,dan is gamen niks meer aan,heb toen uit nieuwsgierigheid de Teufel Concept G THX 7.1 gekocht,was een gok .Omdat ik nergens computerspeakers kan luisteren(alleen de z5500 bij alternate,en bij mediamarkt tegenover heineken music hall).

Toen ik de eerste keer de Teufels luisterde schrok ik,bij de logitech heb je echt een sub+speakers geluid.Bij de teufel ook, alleen het klinkt of dat er 7 zuilen om je heen staan,de sub is krachtig maar loopt perfect over naar de satalieten,klinkt echt veel beter.Alleen bij bv acid house vindt ik dat de logitech sub mooier "dreunt",maar met gewone muziek via teufel mis je niks meer,denk doordat de scheidingsfrequentie hoger ligt(120hrz),en dat er tweaters in zitten,volgens mij komt het geluid tussen 80 en 120 hrz niet uit kleine plasic speakers(denk ik weet ik niet maar klinkt zo),als ik nu bv reggae muziek luister klinkt het basloopje wel continue even hard.

Min punten van de teufel zijn;lelijker uiterlijk(logitech ziet er mooier uit),en geen voorversterker waar je optische apparaten op aan kan sluiten(had de logitech ook).Kwam er later achter dat je die, bij de teufel, er apart bij moet bestellen.Dan is het betaalbaar in combinatie met een speakerset,los achteraf bijbestellen is veel duurder.

De Creative set heb ik echter nooit beluisterd ,dus kan ik helaas geen mening over geven.
http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_536.cfm?show=technik
http://www.logitech.com/i...,CRID=2177,CONTENTID=9486
http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm

Verwijderd

Teufel verkoopt niet via winkels ,dus alleen online te bestellen via www.teufel.de.
En dus niet te beluisteren ergens helaas,wordt bezorgt in Nederland via die site.
Plopjes probleem van Z5500;
Het Logitech PLOPJES probleem topic (andere sets dan Z-5500)

• B-Bandit
www.ibood.com
de logitech z-5400 momenteel voor 169.99!!!!
Is echt een vreselijk goede prijs, heb de mijne maand terug voor 198 gehaald. En nee ik spam niet met de site, het is gewoon een winkel die elke dag 1 product spotgoedkoop aanbiedt, en het is geen oplichterij oid...

Verwijderd

altijd op pricewatch tweakers,en kieskeurig kijken,en alleen kijken naar prijs op datum dat je het koopt,achteraf wordt het toch goedkoper,vooral bv videokaarten.

• B-Bandit
Nee, zo bedoelde ik het niet. Was meer bedoeld voor de mensen die een Z-5400 willen of gaan kopen. Scheelt weer wat geld. Want deze site heeft vaak prijzen onder die van de pricewatch. Zo ook deze, morgen avond staat er weer een ander product en is deze prijs verleden tijd. Vandaar dat ik dacht, ik zeg het even aangezien ik goede ervaringen met de winkel heb.
En ik ben tevreden met de 199 die ik betaald heb hoor ;)

Pixmania is btw snel met de laagste prijs garantie...staat nu ook voor 169.

[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 28-09-2006 00:16 ]

Verwijderd

DTS Dolby Digital decoder kan je los bij bestellen.http://www.teufel.de/de/Multimedia/s_1121.cfm ,gebruik je ze echter alleen voor je pc kan je beter bv een creative Xfi music voor 74 euro bij bv 4launch bestellen,heb de Teufel Concept G THX 7.1 en die klinkt super !!!,niet dat Sub+tweaters geluid zoals de Z5500.

Verwijderd

Zit nu ook al een hele tijd te dubben over wat voor set ik nu wil nemen. De logitech z-5500 is een leuk setje, echter voor dat geld kun je volgens mij veel beter de kant van een compleet home cinema set opgaan. Heb bijvoorbeeld deze Sony set voor iets boven de 300 euro gezien: http://www.kieskeurig.nl/...F3036C1257131004C35FD.htm Waar de Logitech z-5500 probeert te pronken met bijna 1000 Watt piekvermogen heeft de Sony hetzelfde vermogen alleen dan RMS! De speakers zijn tegelijk ook two-way en er zit zowel een optische als een coax aansluitng op, ook ideaal voor PC en bijv. Xbox 360 dus. En tot op de koop toe heb je er gelijk een stand-alone dvd speler bij. Lijkt me een goede koop toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Heb je die Sony set al ergens beluisterd? :X

Je moet die dingen eerst zelf HOREN en dan pas naar de getalletjes kijken. Ik heb dat setje namelijk in Saturn (nieuwe MM dochter in R'dam-Zuid) gehoord en vond het bagger klinken! Zeker in vergelijking met Z-5500.

Verwijderd

sl1200 schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 09:20:
Heb je die Sony set al ergens beluisterd? :X

Je moet die dingen eerst zelf HOREN en dan pas naar de getalletjes kijken. Ik heb dat setje namelijk in Saturn (nieuwe MM dochter in R'dam-Zuid) gehoord en vond het bagger klinken! Zeker in vergelijking met Z-5500.
Dan zal die wel verkeerd zijn ingesteld, en bagger is zoiezo ver overdreven hoe slecht een set als deze ook is afgesteld. Een trust setje van een paar tientjes dat klinkt bagger.

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 00:25:
[...]

Dan zal die wel verkeerd zijn ingesteld, en bagger is zoiezo ver overdreven hoe slecht een set als deze ook is afgesteld. Een trust setje van een paar tientjes dat klinkt bagger.
Er is niks om afgesteld te worden. Een paar preset EQ zoals Dance, Jazz etc. Geen zelf in te stellen X-bands EQ. Wat je ook kiest, het klinkt bagger T.O.V. Z-5500. Maar er zijn zat mensen die er tevreden mee zullen zijn. Als ik moet kiezen, dan neem ik Z-5500.

• Palomar
  • Niet online
Die goedkopere home cinema-setjes zijn idd vaak wel wat minder qua geluid. Bedenk ook dat er nog een DVD-speler, tuner e.d. inzitten, wat ook binnen die 300 euro moet passen. Die Sony zal echt wel goed klinken, maar als je gaat vergelijken met andere sets dan durf ik nu al wel te zeggen dat zowel de bass als hoge tonen minder zijn dan bijv. de duurste Logitech-sets. Maar luister ze eerst eens, misschien heb ik het wel mis ;) Ik ken die specifieke set nl. niet, maar heb wel verschillende andere home cinema sets uit die prijsklasse gehoord.

Verwijderd

Het zijn juist de hoge tonen waar ik me zorgen over maak bij die logitech, het zijn namelijk maar one-way speakers met 1 speaker die zowel hoge als midden tonen moet doen. Als de logitech set's op z'n minst two-way waren geweest en alles wat minder op harde bass was gericht, dan had ik er zeker eentje genomen.

Verwijderd

Ik heb net een setje besteld via internet.

Creative Sound Blaster X-Fi Platinum
GIGAWORKS THX 7.1 S750 SPEAKERS
Creative Decoder DDTS-100 - Digital signal processor.
Zo ik gelezen heb moet het 700 Watt zijn.

Ik neemaan dat het wel een beetje zal klinken, maar denk dat het allemaal wel meevalt.
Mijn Computer ruimte is 7,5mtr x 3,90mtr. Ik zit eraan te denken om er een tussen wand in te zetten zodat de ruimte kleiner is. Bij een 20 vierkanten meter denk ik dat die kleine speakertjes wel te horen zijn. En als ik het volume open zet, zal het wel vervormen.
Zelf heb ik nog nooit een 5.1, 6.1, of 7.1 Creative setje gehoord.
Voor dit alles ben ik € 720,00 kwijt wat ik mee vindt vallen. Als ik nu voor weinig een beter geluidt heb als een heel duur setje van een €1900,00. dan ben ik te vree.

Ik denk dat het aankomende week per post aankomt.
Dan hoop ik dat het aansluiten makkelijk is, dan zal ik wel eens luisteren hoe het klinkt.

Creative Decoder DDTS-100 - Digital signal processor. is een decoder waar je een cd of tv enz. kunt aansluiten. Naar dit ding ben ik uren naar weeste zoeken en heb het in buggehout in belgië gevonden via internet. ik weet niet waar buggehout in belgië is, want ik kan het alleen maar ophalen :'(

Als iemand dit ding: Creative Decoder DDTS-100 - Digital signal processor op internetwinkel tekoop weet laat aub de url hier achter.

Als iemand ook dit setje heeft dan wil ik graag zijn of haar reactie lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 01:26 ]

• Icingdeath
Wow na dit verhaal ben ik serieus aan het overwegen om mijn z5500 te gaan verkopen en deze te vervangen voor zo'n teufel 7.1 setje. Mijn huidige zet ben ik namelijk niet zo over te spreken :( en aangezien nu blijkt dat het verschil in geluid met die teufel nog best groot is, heb ik dat er wel over.

• ALPACINO
Ik heb uiteindelijk voor de logitech x230 gekozen wat heel erg goede geluid heeft.
De bass is goed, zelfs op laagste hoor je hem nog goed en de 2 speakers klinken lekker en het kleurtje past bij mijn tft scherm :D

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 01:15:
Ik heb net een setje besteld via internet.

Creative Sound Blaster X-Fi Platinum
GIGAWORKS THX 7.1 S750 SPEAKERS
Creative Decoder DDTS-100 - Digital signal processor.

etc.
Ehm, je koopt een een analoge set om die digitaal aan te sluiten d.m.v. die decoder van Creative om dat vervolgens weer aan te sluiten op een kaart die niet naar digitaal kan encoderen? Quite vreemd!

^ Wat hij zegt.

Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste