Philips DVP630/632/720SA DVD-spelers met Divx ondersteuning

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 14.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sirali I just saw that in mpeg-playcenter.com and pasted it here - I am not Pieter...

I am bulgarian speaking guy so my english is bad too :)

I suppose he have troubles with xvid 1 cause it's a problem with chipset I think.....

Pieter is a brave heart man! I still do not want to risk my player.

What's more interesting: this player it seems have possibility to output SACD stream through spdif and to play DVD-audio .... and these posibilities are locked by Philips due politics, copyright protections and so on :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb de DVP630 en ik heb eerder in dit topic gezegd dat ik bij een divx/xvid film, de film niet kan afspelen door Qpel fout.
Nu is mijn vraag 2/3 pagina's terug heb ik een progje gedownload: Mpeg4modifier, kan ik hiermee de xvid converteren, en dan de Qpel eruit halen?
Zo ja, op welke resolutie moet ik em zetten?

Alvast erg bedankt,
Appeltje090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 18:53:
Hoi,

Ik heb de DVP630 en ik heb eerder in dit topic gezegd dat ik bij een divx/xvid film, de film niet kan afspelen door Qpel fout.
Nu is mijn vraag 2/3 pagina's terug heb ik een progje gedownload: Mpeg4modifier, kan ik hiermee de xvid converteren, en dan de Qpel eruit halen?
Zo ja, op welke resolutie moet ik em zetten?

Alvast erg bedankt,
Appeltje090
Ik geloof dat je daarmee alleen de optie Packeted Bitstream uit je XviD kan slopen ;)
Om Qpel en/of GMC eruit te halen hercodeer je best je XviD. Als je een relatief nieuwe computer hebt, duurt dit ongeveer anderhalf tot twee uur per 700 MB (of nog sneller, maar dit is zo'n beetje een richtlijn dat je weet waar je aan begint.) Volg gewoon de werkwijze op www.sectie.be, erg gemakkelijk en goed uitgelegd! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 12:56:
Pieter / smotan - you neglected to mention what luck you are having with your "Yamalips/Phimaha" hybrid (Yamaha Firmware on philips dvp720 sa) in playing back Bitpakced Mpeg-4 streams - this xvid problem is one of the many discussed on the forum ....
bitpacked xvid 1.0 playback is currently quite jittery for many people ... me among them :-)
bitpacked as in packet bitstream? if so, how 'bout non-bitpacked xvid 1.0 cause that's jittery on my player as well?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No , bitpacked as in packe_D_ bitstream : b-frames in the xvid bitstream

packet = (part of a) package : different meaning altogether ;)

see http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=80430 for more xvid 1.0 skullduggery and magic ...

" also a normal mpeg-4 decoder, written following the mpeg-4 specs, not knowing packed (!!!)bitstream, cant decode packed bitstreams "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 00:58:
[...]

bitpacked as in packet bitstream? if so, how 'bout non-bitpacked xvid 1.0 cause that's jittery on my player as well?!!
If you still have jittery playback without packed bitstream it's because you have GMC (global motion compensation) on that encode or a hardware problem...

I've encoded a few movies with Xvid latest version (Koepi's 29AUG) without packet bitstream and GMC and they playback without any problems (I use HVS-Best matrix, 2 b-frames, QPEL, CHROMA optimizer and >1.200kbps average bitrates at 720 or 704 x XXX resolution.)

All the best,

Sharro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvtonger schreef op 14 oktober 2004 @ 11:04:
Is er iemand die versie V24 heeft (als binarie-file)? Ik zie in versie V31 een probleem met het beeld (lijkt namelijk niet zuiver. Net als een TV zender die niet helemaal goed is ingesteld). Ik wil controlleren of dit in V24 ook zit. Is me namelijk nooit eerder opgevallen bij die versie.

Ik zou het fijn vinden als je die naar RoodPoesje1@xs4all.nl zou willen mailen. Alvast bedankt !!! _/-\o_

DVD Ondertitel

OSD: Open

Er lopen beige lijnen rechts naast de ondertiteling. Maar ook bij andere objecten zie je dit verschijnsel. Dus het is niet alleen ondertitel-gerelateerd. Dit is 't beste te zien als er een licht object op een donkere achtergrond wordt gedisplayed.
Hoi heb geprobeerd je te mailen maar kreeg "Delivery to the following recipients failed. rood_poesje@hotmail.com"

Greetings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I flashed my DVP720SA with Yamaha S550 firmware. Results are prety good.

Problems with cyrillic subs are gone. No time shifting, no disapearing first letter.

CD upsampling is stored!!!

Zoom icon disapears after few seconds! Sound is much better! (through spdif)

Blue led does not disturb me now...

Now i'll made outlined font by myself with MTK remaker. I do not think this is my job but ......... no comment. Bulgarians always do everithing by their own hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

so you are going to replace the current font with an outlined font ? Can't wait to see the result... show us some screenshots when it's finished please :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry !

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello the new firmware V33 is out! ( on DVP721 )

Thanks for Hook! _/-\o_

This is the hungarian peoples excellence again.

http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/DVP720_V33.zip

Bye.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 14:02

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 11:29:

Thanks for Hook! _/-\o_

This is the hungarian peoples excellence again.

Bye.
Nevurmind :)

[ Voor 24% gewijzigd door flexje op 18-10-2004 11:35 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 11:29:

Thanks for Hook! _/-\o_
Cool! I already e-mailed Signapore why it isn't on the Philips website!
I also got reply on the issue with 4:3 format in v34 beta.
This is critical and will probably be picked up for v34 and not be shifted for later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It's great that v33 is released!

1. Can somebody confirm that this is the actual official release??
2. Can anybody tell us what this firmware changes/updates ?

Does anybody have an opinion about which firmware we should use to upgrade our 720SA with -- v33 or yamaha ??

Lots of thanx to all those working hard to get us news!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 13:56:
It's great that v33 is released!
1. Can somebody confirm that this is the actual official release??
2. Can anybody tell us what this firmware changes/updates ?
I just heard that the factory for 720 production is in Hungary. Probably they did not extract the software from hardware but just broadcasted their version :-) If this is true, then the v33 is the official release.

If you want the updates/changes you can read back to all my previous reports on v32, v33 an v34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk goed nieuws. is het de bedoeling om het zip (ingepakt) bestand te branden? kan iemand een korte uitleg geven waarop te letten bij het installeren???
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 14:30:
eindelijk goed nieuws. is het de bedoeling om het zip (ingepakt) bestand te branden? kan iemand een korte uitleg geven waarop te letten bij het installeren???
bvd
Als je de .zip uitpakt zie je ook een SW Upgrade creating disc LQ.jpeg
Lees die is door :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Waarom staat die firmware niet op de Philips site dan? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cms22!

The new V33 Philips firmware is far better like the Yamaha V33 firmware.

Forget it the Yamaha firmware!

Bye

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb net de V33 erop gezet (ik had V31) en heb alleen de Divx ondertitels even bekeken. Er zit iets van een grijze balk achter de ondertitels waar ik op zich nog wel aan kan wennen maar het lettertype is waardeloos. Veel te groot waardoor dus nog steeds sommige langere regels niet in het geheel geplaatst worden. Ik ga nu ff proberen om er een ander font in te plaatsen maar ben bang dat dan de grijze balk weg valt...

Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb ff zitten klooien en heb nu een redelijk goede font gevonden... Hier ff snel een fotootje, vanavond meer, ga ff eten!!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wfeelders/DSCF0010.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn... I need to learn Dutch urgently...

Is there any mention on this thread regarding playback not being smooth when subtitles are enabled ?
Originally posted by Zhnujm on http://forum.doom9.org/sh...&postid=558687#post558687

...I still have the problem that the video is not smooth when subtitles are enabled...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Net ff upgrade gedaan naar v33.
Resultaat mbt ondertiteling:
... ondertiteling een te grijze kleur (/ transparant)
... nog steeds geen volledige regels (misschien omdat lettertype te groot is?? )

Voor de rest heb ik nog niet veel kunnen testen, na het eten meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flexje schreef op 18 oktober 2004 @ 18:45:
Net ff upgrade gedaan naar v33.
Resultaat mbt ondertiteling:
... ondertiteling een te grijze kleur (/ transparant)
... nog steeds geen volledige regels (misschien omdat lettertype te groot is?? )

Voor de rest heb ik nog niet veel kunnen testen, na het eten meer :)
Ik heb ergens van internet een lettertype gevonden wat precies goed is. De regels worden niet meer afgekapt, zie de foto boven... Als je wilt kan ik je mijn V33 wel even toesturen?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het technisch mogelijk om de grijze achterkant te verwijderen? (8>

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het voor de DVP 720 SA nu echt niet het plan om die stomme grijze achtergrond bij de subtitles te verwijderen? (of toch minstens die functie in te bouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 18:09:
Zo, heb ff zitten klooien en heb nu een redelijk goede font gevonden... Hier ff snel een fotootje, vanavond meer, ga ff eten!!

kan je mij vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 18:52:
[...]

Ik heb ergens van internet een lettertype gevonden wat precies goed is. De regels worden niet meer afgekapt, zie de foto boven... Als je wilt kan ik je mijn V33 wel even toesturen?!?
Zou je die niet even online kunnen zetten? Ik denk dat er wel meer geïnteresseerden zijn ;)
Of als je het wil mailen, dan doe ik dat wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je naar mij ook jou V33 met aangepaste font sturen?

Zou zalig zijn.

roel.verboven@pandora.be

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Als iemand em nou ff online zet? :)
Stuur maar naar mij dan gooi ik em wel online.
elden.r@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flexje schreef op 18 oktober 2004 @ 19:50:
Als iemand em nou ff online zet? :)
Stuur maar naar mij dan gooi ik em wel online.
elden.r@gmail.com
Had ik al voorgesteld :P
En dat is idd het beste plan ipv al dat gemail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, me eten zit erin en de kleine ligt in z'n nest... Hier de link voor de aangepaste versie:

http://home.wanadoo.nl/wfeelders/DVP720.zip

Ik heb de font er ook in gestopt, kunnen jullie 'm misschien nog verder uitwerken. Laat aub ff de bevindingen weten, ben erg nieuwsgierig...

Gr.
Robert Reijnders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 20:04:
Zo, me eten zit erin en de kleine ligt in z'n nest... Hier de link voor de aangepaste versie:

http://home.wanadoo.nl/wfeelders/DVP720.zip

Ik heb de font er ook in gestopt, kunnen jullie 'm misschien nog verder uitwerken. Laat aub ff de bevindingen weten, ben erg nieuwsgierig...

Gr.
Robert Reijnders
Enneee, hoe zouden we dat moeten uitwerken? Heb jij daar een tool voor of...?
Moet je trouwens de .mtf meebranden op cd voor de firmware upgrade of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je mij vertellen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Ik heb V33 geopend in MTKremaker en bij het OSD block bij visuals/fonts font 8 steeds gebruikt voor om te testen. Ik ben toen gaan googlen om een font te vinden wat goed leesbaar was maar toch klein genoeg. Ik kwam toen uit bij een of andere yahoogroup en heb ik dit font gedownload. Toen geopend met Foncreator en een beetje lopen pielen met wel/niet bold, character afstand en puntgrootte. Dit is het dus uiteindelijk geworden. Heb er nog niet heel veel tijd aan besteed maar het belooft een hoop goeds.

Het enige wat je na de FW update moet doen is de speler uit- en aanzetten en in het system menu bij DivX ondertitels 'm op "Cyrrilisch" zetten ipv. standaard!

Veel plezier,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je trouwens de .mtf meebranden op cd voor de firmware upgrade of niet?
Nee, dat niet... Alleen de BIN file...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Jaaaa super :D werkt lekker!!
Nu alleen dat transparante aanpassen en we zijn klaar :D (met ondertiteling voor divx dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 20:17:
[...]

Ik heb V33 geopend in MTKremaker en bij het OSD block bij visuals/fonts font 8 steeds gebruikt voor om te testen. Ik ben toen gaan googlen om een font te vinden wat goed leesbaar was maar toch klein genoeg. Ik kwam toen uit bij een of andere yahoogroup en heb ik dit font gedownload. Toen geopend met Foncreator en een beetje lopen pielen met wel/niet bold, character afstand en puntgrootte. Dit is het dus uiteindelijk geworden. Heb er nog niet heel veel tijd aan besteed maar het belooft een hoop goeds.

Het enige wat je na de FW update moet doen is de speler uit- en aanzetten en in het system menu bij DivX ondertitels 'm op "Cyrrilisch" zetten ipv. standaard!

Veel plezier,
Robert
Van harte bedankt voor de aanpassingen aan het lettertype!

Het ziet er echt zeer goed uit. Net ff een testje gedaan en er kunnen tot 60 karakters in een zin totdat de lijn wordt afgebroken! Dit is dus zeker meer dan genoeg en voor mijn part de perfect!
Het enige (kleine) minpuntje is nu nog het feit dat de ondertitels niet echt wit zijn maar eerder een grijstint.
Maar toch, bedankt Philips voor deze firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laats V31 op mijn DVP720/p00 gehad.

Hiermee had ik het probleem, dat de audio bij het afspelen van een DVD wegviel.
Ben toen terug gegaan naar V24, Hiermee leek het probleem opgelost.

Heeft iemand ervaring of dat het audio probleem van V31 opgelost is in V33.
Ik wil niet weer ruzie krijgen met mijn vrouw omdat het geluid halverwegen een romantische film uit valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik niet meer nodig ben als ik kijk dat mensen gaan klagen over v33 software problemen die ik weken geleden al meldde. Wordt het nog op prijs gesteld dat ik de officieele v34 (en verder) status blijf rapporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:22:
Ik denk dat ik niet meer nodig ben als ik kijk dat mensen gaan klagen over v33 software problemen die ik weken geleden al meldde. Wordt het nog op prijs gesteld dat ik de officieele v34 (en verder) status blijf rapporteren?
Tuurlijk wordt dat nog op prijs gesteld. Het is toch logisch als mensen hun speler gaan flashen naar V33 dat er vragen en/of opmerkingen naar boven komen, al dan niet al besproken in eerdere posts... Dat maakt jou informatie echt niet minder relevant!!

Keep up the good work!

PS: Mijn aangepaste V33 al geprobeerd? Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar jou mening hierover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:22:
Don't leave us MAD! Definitely, we need you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:29:
[...]

Tuurlijk wordt dat nog op prijs gesteld. Het is toch logisch als mensen hun speler gaan flashen naar V33 dat er vragen en/of opmerkingen naar boven komen, al dan niet al besproken in eerdere posts... Dat maakt jou informatie echt niet minder relevant!!

Keep up the good work!

PS: Mijn aangepaste V33 al geprobeerd? Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar jou mening hierover!
Caztricum, doen bij jou de "special characters" het ook niet? zoals bijvoorbeeld:
é , ï en dat soort letters...? Ipv die letters krijg ik een vierkant...?

@MAD Palace
Excuses als er dingen dubbel gezegd zijn, maar de topic hoopt zich aardig snel en onoverzichtelijk op. Je doet het fantastisch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caztricum, doen bij jou de "special characters" het ook niet? zoals bijvoorbeeld: é , ï en dat soort letters...? Ipv die letters krijg ik een vierkant...?
Het is mij nog niet opgevallen... Zal vanavond eens kijken of ik dit in het font kan aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! Subtitles in v33 improved!

Now we have transparent letters on transparent background and we have to use our imagination to read them ..........

I had to change cyrillic font cause included one was too ugly and had completely transparent outline ........ Philips, lets make things better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@johnnie

effe de posts doorlezen vriend, dan vind je snel genoeg antwoorden.

hier een link naar een pagina met meer informatie:
http://www.mpeg-playcente...V.31%20Firmware#dldetails

hier een link met v31 (waar installeer-handleiding in zit)
http://www.mpeg-playcente...ads&d_op=getit&lid=207#dl

hier een link naar de meest recente versie (v33)

volg de instructies zoals ze beschreven zijn bij v31, maar gebruik de v33 versie van 'DVP720.bin'

JE doet dit op eigen risico! })
Als er iets fout gaat tijdens het flashen loop je kans op een dode player!

hope this helps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 13:50:
I had to change cyrillic font cause included one was too ugly and had completely transparent outline ........ Philips, lets make things better!
I repeat: known issue in v33. solved in v34.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 14:01:
JE doet dit op eigen risico! })
Als er iets fout gaat tijdens het flashen loop je kans op een dode player! Hope this helps
Ik heb net effe de MTKremaker aan de architect laten zien, en die vond het geweldig. Ze moeten in Signapore gewoon nieuwe libraries bij MediaTek aanvragen als ze een ander font willen. Met MTKremaker kun je gewoon alles zelf doen.

Ik ga overigens dadelijk mijn Philips achtergrondje eens lekker aanpassen in iets moois.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 10:29:
Mijn aangepaste V33 al geprobeerd? Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar jou mening hierover!
Ik wacht hier nog effe mee. Ik heb v34 en die vond ik ook al heel goed (konden ongeveer 50 karakters op een regel). Tegen de tijd dan v34 uitkomt (is ook een belangrijk line-out probleem opgelost) dan heb je vast je font helemaal uitgewerkt met alle commentaren van anderen. Als je je font op v34 of v35 hebt losgelaten ga ik het eens proberen. Sorry man.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mr.mad

enig idee wanneer we v34 / v35 kunnen verwachten?

word v34 beschouwd als milestone build?

Enig idee of de MTK Serial Tool ook op de 720Sa werkt als ie doodgeflashed is?
(zie http://personal.inet.fi/koti/mabreaker/mabreaker/mediatek/ -- Kloppen de schema's ook?)

Thanx man!!
Keep up the good work !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 22:24:
Ik heb laats V31 op mijn DVP720/p00 gehad.

Hiermee had ik het probleem, dat de audio bij het afspelen van een DVD wegviel.
Ben toen terug gegaan naar V24, Hiermee leek het probleem opgelost.

Heeft iemand ervaring of dat het audio probleem van V31 opgelost is in V33.
Ik wil niet weer ruzie krijgen met mijn vrouw omdat het geluid halverwegen een romantische film uit valt :)
Dit probleem heb ik dus ook met v31! Maar waarom staan al deze firmwares niet op de Philips site? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:27:
No , bitpacked as in packe_D_ bitstream : b-frames in the xvid bitstream

packet = (part of a) package : different meaning altogether ;)

see http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=80430 for more xvid 1.0 skullduggery and magic ...

" also a normal mpeg-4 decoder, written following the mpeg-4 specs, not knowing packed (!!!)bitstream, cant decode packed bitstreams "
Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 11:56:
If you still have jittery playback without packed bitstream it's because you have GMC (global motion compensation) on that encode or a hardware problem...

I've encoded a few movies with Xvid latest version (Koepi's 29AUG) without packet bitstream and GMC and they playback without any problems (I use HVS-Best matrix, 2 b-frames, QPEL, CHROMA optimizer and >1.200kbps average bitrates at 720 or 704 x XXX resolution.)
I use Koepi's builds as well but disabling GMC and QPel doesn't do the job for me. Apparently, according to Siraly I have to disable B-frames as well.
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 18:22:
Damn... I need to learn Dutch urgently...
Earning bonus points here :D.

MTK Remaker sounds quite interesting. Would it be possible to make an outlined font myself instead of the grey background?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTK Remaker sounds quite interesting. Would it be possible to make an outlined font myself instead of the grey background?
It is possible to make any font, outline, italic, bold, different sizes but you have to have Foncreator. You can find it here

But the outline thing won't work because the grey background will not disappear... Some more patient, maybe in a future release of the FW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb "The White Chicks" gedownload van ShareConnector.com maar deze speelt op de 720SA echt stotterend af. Zowel met v33 als met v34 beta. Iemand dit ook gemerkt? Weet iemand met welke tools ik alle info van de compressie eruit kan halen? De file gaat in ieder geval naar Signapore om het afspelen te verbeteren.
Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 16:26:
enig idee wanneer we v34 / v35 kunnen verwachten?
word v34 beschouwd als milestone build?

Enig idee of de MTK Serial Tool ook op de 720Sa werkt als ie doodgeflashed is?
- geen idee, v33 zou er moeten zijn, maar is er nog niet
- v34 is intern en zal wel naar de fabriek in Hongarije gaan, dus vast ook wel uitlekken op de forums.
- de serial tool is er juist voor om je firmware te flashen als de software voor je CD upgrade faalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 08:57:
Ik heb "The White Chicks" gedownload van ShareConnector.com maar deze speelt op de 720SA echt stotterend af. Zowel met v33 als met v34 beta. Iemand dit ook gemerkt? Weet iemand met welke tools ik alle info van de compressie eruit kan halen? De file gaat in ieder geval naar Signapore om het afspelen te verbeteren.

[...]

- geen idee, v33 zou er moeten zijn, maar is er nog niet
- v34 is intern en zal wel naar de fabriek in Hongarije gaan, dus vast ook wel uitlekken op de forums.
- de serial tool is er juist voor om je firmware te flashen als de software voor je CD upgrade faalt
gozo schreef op 10 oktober 2004 @ 16:45:
(...)

via de site http://www.moitah.net/ kan je de tool MPEG4 Modifier downloaden (je moet wel ook het .net framework installeren want het tooltje is geschreven in C#) waarmee je 'packed bitstream' kunt verwijderen zonder opnieuw te moeten coderen : de operatie duurt dus maar +/- 5 minuten.

Ik heb dit getest met de film Mindhunters, die oorspronkelijk met heel schokkend beeld werd getoond : na conversie liep ie heel vlotjes !!!!!

(...)
Dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 13:49

rajackar

Blood Minister

Is dit btw ook nog een 630 tpoic? Ik vroeg me namelijk af of daarvoor ook een FW komt die de subtitles wat verbeterd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPEG4 Modifier zegt inderdaad dat packed bitstream erin zit. Damn!
Als je al dit soort films kunt downloaden wordt het wat mij betreft serious shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:40:
[...]

MPEG4 Modifier zegt inderdaad dat packed bitstream erin zit. Damn!
Als je al dit soort films kunt downloaden wordt het wat mij betreft serious shit!
Mja, het is nog te "unpacken", dus nu nog geen probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens ook effe gespeeld met de MTKremaker. Echt geweldige tool zeg. Waar elke leek gemakkelijk mee kan hacken.

v33 + font + background

Ik heb de v33 met font modificatie even aangepast met een leuke vakantiefoto op de achtergrond :D
flexje schreef op 20 oktober 2004 @ 10:46:
Mja, het is nog te "unpacken", dus nu nog geen probleem :P
Wel als je hem al CD geschreven hebt. Moet je weer opnieuw branden ;-)

@Caztricum:
Kun je eens contact met me opnemen. Het lijkt me leuk om samen met jou de laatste firmware van Signapore the modificeren tot onze eigen stijl. Ik heb webruimte genoeg dus we kunnen er een mooie site bij maken enzo :D
Ik weet niet of je bekent bent met KiSS waar TinyStocks ook gemodificeerde firmware voor maakt :D

Ik heb ook een soortement van toezegging gekregen van Signapore dat ze voor mij eventueel wel wat onofficieele patches willen doen (als er tijd is). Dan kunnen wij ook eventueel onze onofficieele software gaan releasen (die dus duideliijk te herkennen moet zijn als zodanig).

Wie vind dit een goed idee?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:49:
Ik heb ook een soortement van toezegging gekregen van Signapore dat ze voor mij eventueel wel wat onofficieele patches willen doen (als er tijd is). Dan kunnen wij ook eventueel onze onofficieele software gaan releasen (die dus duideliijk te herkennen moet zijn als zodanig).

Goed plan. Zekers doen !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Caztricum:
Kun je eens contact met me opnemen. Het lijkt me leuk om samen met jou de laatste firmware van Signapore the modificeren tot onze eigen stijl. Ik heb webruimte genoeg dus we kunnen er een mooie site bij maken enzo :D

ABSOLUUT GOED IDEE!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]@Caztricum:

Is prima, ik ben vanmiddag vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MAD Palace
klinkt goed

wat voor veranderingen had je in gedachten?
fonts, background-images en icons ?

of misschien ook het zwaardere werk - het wijzigen van de programma-logic?

verbeteringen zijn natuurlijk altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 11:56:
@MAD Palace
klinkt goed

wat voor veranderingen had je in gedachten?
fonts, background-images en icons ?

of misschien ook het zwaardere werk - het wijzigen van de programma-logic?
In eerste instantie font, background etc.
In tweede instantie wil ik misschien wel gewoon de laatste firmware van Signapore (als die een beetje stabiel en zonder grote problemen wordt) hiervoor gaan gebruiken. Jullie ook blij!
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 11:52:
Is prima, ik ben vanmiddag vrij.
Voeg me effe toe bij MSN of ICQ anders, dat praat makkelijker. Ik heb nooit tijd en nooit vrij... maar tussendoor wil ik heeel veel. En de 720 vind ik een top-apparaat!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een vervanging van onze huidige Nakamichi DVD10S (deze heeft namelijk wat afspeelbroblemen en herkent soms zelf een DVD helemmal niet).

Waar mij bij deze vervanging om gaat zijn de volgende zaken:
1. Regio vrij
2. Goede beeldkwaliteit, progressive scan is een pré
3. Goede audiokwaliteit, met name CD
4. Vlekkeloos afspelen van DVD's en CD's (ook licht bekraste)
5. Moet weinig tot geen geluid maken bij het afspelen
6. Ondersteuning MP3/DIVX leuk maar zeker niet nodig

Browsend op het internet lijkt de DVP720SA een goede kandidaat; uit de reacties in dit forum en de specs leid ik af dat ie in ieder geval voldoet aan 1, 2 en 6. Over punt 3, 4 en 5 krijg ik een wisselende indruk en lijken er bijvoorbeeld problemen te zijn met het afspelen (geluid valt weg). Nieuwere firmwares verhelpen veel problemen, maar geven ook weer andere (ik zie veel mensen naar v24 verwijzen), deze firmwares zijn echter niet te vinden op de officiele site, waarom niet en hoe zit het met garantie als je een onofficiele versie hebt gebruikt?

Zouden jullie een toelichting kunnen geven op in hoeverre de DVP720SA voldoet aan mijn eisen, en welke versie firmware daarvoor nodig is (en of/wanneer die officieel te krijgen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Als ik een suggestie mag doen voor de mensen die bezig zijn om een nieuw font e.d. voor de ondertiteling te bedenken:
het zou mooi zijn als jullie het font niet te klein maken en de letters kunnen voorzien van een schaduwtje...

Veel succes!

(erg leuk om jullie activiteiten te volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkom schreef op 20 oktober 2004 @ 12:48:
Als ik een suggestie mag doen voor de mensen die bezig zijn om een nieuw font e.d. voor de ondertiteling te bedenken:
het zou mooi zijn als jullie het font niet te klein maken en de letters kunnen voorzien van een schaduwtje...

Veel succes!

(erg leuk om jullie activiteiten te volgen)
Ik zou zeggen: probeer de versie die momenteel beschikbaar is en laat je bevindingen weten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou net de DVP720SA bestellen toen ik zag dat er een nieuwe versie nl de DVP762 beschikbaar komt. Als ik de specs zie in de opgeladen .pdf zou hij naast de mogelijkheid om ook alle geheugen kaartjes te gebruiken ook voor DivX hetvolgende ondersteunen:

– Weergave met Q-pel-nauwkeurige compensatie van bewegende beelden,
- Global Motion Compensation (GMC).

Zou de DVP762 bespreking ook hier bij horen voor de besprekingen van de rsultaten?

Zijn er reeds die deze player gebruiken?

I heb opgebeld en ik kan deze player momenteel bestellen.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:11:
Ik wou net de DVP720SA bestellen toen ik zag dat er een nieuwe versie nl de DVP762 beschikbaar komt. Als ik de specs zie in de opgeladen .pdf zou hij naast de mogelijkheid om ook alle geheugen kaartjes te gebruiken ook voor DivX hetvolgende ondersteunen:

– Weergave met Q-pel-nauwkeurige compensatie van bewegende beelden,
- Global Motion Compensation (GMC).

Zou de DVP762 bespreking ook hier bij horen voor de besprekingen van de rsultaten?

Zijn er reeds die deze player gebruiken?

I heb opgebeld en ik kan deze player momenteel bestellen.

Frans
Philips heeft mij al enige tijd geleden verteld dat deze speler geen GMC en QPel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voeg me effe toe bij MSN of ICQ anders, dat praat makkelijker. Ik heb nooit tijd en nooit vrij... maar tussendoor wil ik heeel veel. En de 720 vind ik een top-apparaat!
Voeg jij mij ff toe, weet namelijk je username niet... rreijnders@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 13:17:
[...]

Philips heeft mij al enige tijd geleden verteld dat deze speler geen GMC en QPel ondersteunt.
Wat ik niet begrijp is dat ze het wel aangegeven bij hun specificatie's:

http://www.p4c.philips.co...ERS_CA&sct=DVD_PLAYERS_SU

Ik heb hun .pdf file vandaag gedownload.
Zie blz 120 van de nederlandse versie.

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die V33 nu goed(Geen tekens meer voor elke zin, en subs lager in beeld+beter leesbaar,is dat allemaal verholpen?) of zou ik nog beter wachten op de V34 ,
En hoe kan ik zien welke firmware er bij mij opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18
open de lade
druk op display

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de V33 ook getest, maar de grijze achtergrond bij de ondertittels is toch wel irritant! Kan er iemand mischien een versie posten waarbij dit niet het geval is, voor de rest lijkt alles ok.
Good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Mad Palace!

What is your: v33 + font + background firmware modification???

We found several character problem in the V33 firmware.
Differing bad-looking characters

1 picture l ,y v,b
2 picture W,E V,B L,Y
3 picture É gigant size, é one joke
5 picture p,y

Your firmware is solution these problems? ( just font and hun. spec. char.)

Bye!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 07:35:
[...]

It is possible to make any font, outline, italic, bold, different sizes but you have to have Foncreator. You can find it here

But the outline thing won't work because the grey background will not disappear... Some more patient, maybe in a future release of the FW. ;)
I think I will just be patient and wait to see what you and madpalace come up with. Just get rid of the grey bar and add some shadow :). I don't particularly care about backgrounds as long as the player's functions aren't yet perfect.

Ik heb hier de film "What lies beneath" die niet afspeelt op de 720. MPEG4modifier geeft de melding "at least one vol/vop must be present" en geeft daarna geen info meer. Avicheck geeft aan dat het videoformaat MPG4 is en dat dit niet wordt ondersteund. Met welke programma's kan ik de fourcc code MPG4 veranderen in bijv DIV3 of XVID?

*EDIT*
De videocodec is Microsoft MPEG-4 Video Codec V1 wat verklaart waarom de film niet afspeelt. Misschien kan de 720 voor de gek gehouden worden door de MPG4 fourcc code te veranderen in DIV3 en anders wordt het hercoderen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Have a look at our promising site:
http://www.madpalace.nl/mad720sa

Please don't discuss DVP720SA software bugs.
The forum on our site is only add-ons we can make.
(like font style, font size and background)
Other posts will be removed.
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 18:45:
Heb de V33 ook getest, maar de grijze achtergrond bij de ondertittels is toch wel irritant! Kan er iemand mischien een versie posten waarbij dit niet het geval is, voor de rest lijkt alles ok.
Good work
I will discuss things with Castricum and maybe if I get my hands on a version without grey bar, that he can make fonts with outline.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EUREKA, xvid 1.0 zonder gmc, qpel en b-frames speelt goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog een ander programa dan MPEG4 Modifier om te checken of er Packed Bitstreams in een file zitten. MPEG4 Modifier duurt namelijk erg lang voordat een file geopend is.
Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:36:
EUREKA, xvid 1.0 zonder gmc, qpel en b-frames speelt goed af.
Goed bezig kerel! Ligt het nu aan de b-frames dan? Of aan de combinatie?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 21:53:
Weet iemand nog een ander programa dan MPEG4 Modifier om te checken of er Packed Bitstreams in een file zitten. MPEG4 Modifier duurt namelijk erg lang voordat een file geopend is.

[...]

Goed bezig kerel! Ligt het nu aan de b-frames dan? Of aan de combinatie?
Ik denk de combinatie, eerlijk gezegd heb ik ook niet zo'n zin om alle combinaties uit te testen. Ik wil natuurlijk gewoon dat alledrie aan ook gewoon werkt, dus Philips, schiet op met die software! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Several users (me included) spotted a problem in v33: just before showing the subtitles, the movie stops for a very short time, then, after displaying them, it accelerates for a very short time. I'm not very sure this is the exact behavior, cause I didn't have enough time to check it very well, and it can be noticed best in moving scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

©2004 MADman and Caztricum

_/-\o_ YOU GUYS ARE GREAT !!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 09:38:
©2004 MADman and Caztricum

_/-\o_ YOU GUYS ARE GREAT !!!! _/-\o_
Its a pitty that nobody has discussed our backgrounds topic on our forum.
http://pub37.bravenet.com/forum/3097996388/fetch/403688/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arachnotron
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 20:30
@MAD Palace
De laatste beta van Gspot zou dit moeten kunnen.

http://www.headbands.com/gspot/gspot252dl.html

(in het video gedeelte, NVOP indicator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem met de geedite versie van de v33 door castricum is dat als ik vooruit of terug spoel de subtitles weg zijn en niet meer terug komen (bij Xvid), ook niet als ze even aan en uit zet. Meer mensen met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 10:44:
Mijn probleem met de geedite versie van de v33 door castricum is dat als ik vooruit of terug spoel de subtitles weg zijn en niet meer terug komen (bij Xvid), ook niet als ze even aan en uit zet. Meer mensen met dit probleem ?
Jup, hier ook.
Ook een probleem met subtitles: soms blijven ze even hangen of lopen ze net niet synchroon met de film -> daarna zie je ze heel snel achter elkaar lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just checked that, but no problem at all.

Ik kon vooruit spoelen en terugspoelen op diverse snelheden maar de ondertiteling blijft goed. Ik zie ook niet een soort van inschakel-effect als de ondertiteling verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flexje schreef op 21 oktober 2004 @ 11:00:
[...]

Jup, hier ook.
Ook een probleem met subtitles: soms blijven ze even hangen of lopen ze net niet synchroon met de film -> daarna zie je ze heel snel achter elkaar lopen.
Heb zelf ook nog ff gecheckt, heb het probleempje al eerder vernomen maar ik kan voor- of achteruit spoelen, maakt niet uit hoe snel, en er is niets aan de hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:16:
[...]

Heb zelf ook nog ff gecheckt, heb het probleempje al eerder vernomen maar ik kan voor- of achteruit spoelen, maakt niet uit hoe snel, en er is niets aan de hand!
hmm raar dat ik dat dan alleen heb..heb dit al op 2 films gehad..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks aan de hand - ik kan gewoon voor & achteruitspoelen op diverse snelheden,
subtitles aan/uitzetten werkt zoals verwacht.
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2004 @ 07:48:
Several users (me included) spotted a problem in v33: just before showing the subtitles, the movie stops for a very short time, then, after displaying them, it accelerates for a very short time. I'm not very sure this is the exact behavior, cause I didn't have enough time to check it very well, and it can be noticed best in moving scenes.
i noticed the problem myself - but is so subtle that nobody else will notice it.
I tried it on several people and nobody noticed anything unusual.
You REALLY have to be doing your best for this to see! It is not a problem for me
It's like the player has problems with drawing subtitles and playing the movie simultaniously.
It seems like everytime it draws the subtitles the movie pauses for a fraction of a second. Then after the subtitles have been drawn it tries to catch up with the missed frames
This only happens with Xvid movies (haven't tried DivX)
It doesnt happen with normal DVD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arachnotron
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 20:30
Het lijkt er op dat juist de packed bitstream detectie van gspot nog een beetje buggy is. Zie deze thread op Doom9:
http://forum.doom9.org/sh...3&perpage=20&pagenumber=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 09:42:
[...]

Its a pitty that nobody has discussed our backgrounds topic on our forum.
http://pub37.bravenet.com/forum/3097996388/fetch/403688/
Ik vind het idee super !!! Maar het zou nog plezanter worden wanneer de gebruikers het zelf kunnen aanpassen naar eigen keuze...toch vind ik persoonlijk die met de remote en de grijze background de leukste tot nu toe.

Keep up the good work ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 11:49:
It's like the player has problems with drawing subtitles and playing the movie simultaniously.
It seems like everytime it draws the subtitles the movie pauses for a fraction of a second. Then after the subtitles have been drawn it tries to catch up with the missed frames
This only happens with Xvid movies (haven't tried DivX)
It doesnt happen with normal DVD's
I noticed that my subtitle is not always shown in one draw. It first shows the 1st line and the 2nd line immediately afterwards. The video keeps on playing in sync.
This could be the same performance issue, but is working out differently?
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:11:
Ik vind het idee super !!! Maar het zou nog plezanter worden wanneer de gebruikers het zelf kunnen aanpassen naar eigen keuze...toch vind ik persoonlijk die met de remote en de grijze background de leukste tot nu toe.
Rapporteer dit dan effe op het daarvoor bestemde forum, ik wil dat soort dingen niet hier bespreken.
http://pub37.bravenet.com/forum/3097996388

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 13:11:
[...]

I noticed that my subtitle is not always shown in one draw. It first shows the 1st line and the 2nd line immediately afterwards. The video keeps on playing in sync.
This could be the same performance issue, but is working out differently?
maybe we're talking about the same thing?
without comparing your video with mine i can't say.

Is it possible bitrate plays a role?
Suppose you have a Xvid with a very high bitrate...
Could it be that one of the DVD-players' CPU is busy dealing with the higher bitrates and just can't handle everything at once?
(just a thought)

But is it really THAT important?
It doesn't bother me and very few people seem to notice it....
I wouldn't even mention it to Philips, let them fix some of the other more important issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It doesn't bother me either but it does bother other people. However it is not the same problem as MAD Palace's. My player shows all lines at once. But , as I said, it is movie-dependant. Ah, and one other thing: my player's divx subtitles are a little bigger than on a newer player. My player was a v22 at origin, and the comparison was made with a recently bought v24; both were updated by me with v33 modified(first subtitles font changed)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Komt er nog een nieuwe firmware voor de 630? ipv die van een 2 tot 3 maanden terug.
Kan iemand me vertellen hoe ik de Qpel uit mn Xvid haal zonder em helemaal te modifien?
De 630 ondersteund volgens mij geen Xvid 5.1 ac3? :'(

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 14:33:
Komt er nog een nieuwe firmware voor de 630? ipv die van een 2 tot 3 maanden terug.
Die komt niet of het is onbekend. Je moet niet vergeten dat ie gewoon goed werkt. Er is 'natuurlijk' altijd wel wat aan te merken.
Kan iemand me vertellen hoe ik de Qpel uit mn Xvid haal zonder em helemaal te modifien?
Niet, je moet gewoon re-encoden. Dubbel-pass, fast-encode met VirtualDub werkt erg goed (zichtbaar beter dan single-pass, maar dat hangt ook van de bron af), je geeft als bitrate gewoon de bitrate op die virtualdub aangeeft bij het 'origineel'.
De 630 ondersteund volgens mij geen Xvid 5.1 ac3? :'(
Ik gebruik geen optical/coax uit maar een Dolby Pro Logic versterker, een Xvid met 5.1 (wat dus gedownmixed wordt) werkt gewoon goed. 5.1 downmixed lijkt in elk geval beter te klinken dan 2.0, maar ik heb geen uitgebreide of blinde testen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02
Packardhell schreef op 25 augustus 2004 @ 16:32:
Ik heb de 720SA gekocht en heb, behalve dat de subs niet werken, eigenlijk één probleem. Als ik er een SACD in doe (e.g. Dark Side Of The Moon), kies ik via de tv voor de 2 Channel versie van het album en vervolgens de eerste track.
Maar elke keer als de CD van track verwisselt dan stopt hij heel even en gaat dan verder (te vergelijken met MP3 naar MP3 overgang). Erg irritant en voor een SACD niet nodig lijkt me, waar kan dit aan liggen?
Eq. stand = Classic

Edit: In mindere maten heb ik dit ook met CD's.
Bovenstaande probleem wordt opgelost met Firmware v33.