Weet iemand van jullie waar ik een handleiding kan vinden omdie firmware te installeren van de 720. Op de philips site is niets te vinden.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Geen probleem!Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 14:38:
[...]
Dan ligt het in ieder geval niet aan NTSC... dus zal het wel met het opbouwen van de beeldlijnen te maken hebben. Bedankt voor je reply!
Verwijderd
Gewoon het bin bestand op CD zetten, die in de speler stoppen en op close duwen. Dan als het laadje weer open gaat en op het display verschijnt "write" de CD eruit pakken anders gaat ie meteen weer updaten als het laadje na afloop weer dicht gaat.Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:20:
Weet iemand van jullie waar ik een handleiding kan vinden omdie firmware te installeren van de 720. Op de philips site is niets te vinden.
Alvast bedankt.
Als je de firmware upgrade naar v5.31 (links overal in dit forum te vinden) dan ben je de vervelende DTS melding kwijt. Succes ermee.Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:46:
Vandaag de dvp 630 gekocht, pakt tot nu toe alles wat ik erin heb gestopt. effe geupdate met firmware en zit nu Shaun of the dead met subtitltes vanaf een dvd-RW te kijken met meerdere divx-files. Een minpunt tot nu toe is dat je de melding can't decode DTS krijgt als je er een DTS-audio cd in stopt, maar hij geeft 'm wel meerkanaals weer, dus in principe kan ie wel DTSweergeven, volgens mij...
Hen
Sorry, had even niet gezien dat je AUDIO DTS bedoelde. Geen idee, nooit zo'n dvd met audio DTS gehad. Video met DTS werkt zonder problemen.hennys schreef op 05 oktober 2004 @ 08:03:
[...]
Als je de firmware upgrade naar v5.31 (links overal in dit forum te vinden) dan ben je de vervelende DTS melding kwijt. Succes ermee.
Hen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
pvtonger schreef op 04 oktober 2004 @ 20:36:
[...]
The link is down. Do you have a list of fixed issues?
By the way, in two weeks there will be a newer version than V31 available.
Verwijderd
two weeks is a promise. there were lots from philips already, we know them well..pvtonger schreef op 04 oktober 2004 @ 20:36:
[...]
The link is down. Do you have a list of fixed issues?
By the way, in two weeks there will be a newer version than V31 available.
Verwijderd
Will there be no problem with the language settings? Because my player is Dutch and the FW isn't...Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:07:
[...]
two weeks is a promise. there were lots from philips already, we know them well..
this V31 is reality.
i prefer real stuffso i applied. it eased my pain. my eyes are no longer googled of watching 7pt fonts drifting on the chest of actors.
i although believe in v33/34 - but until it arrives i went up to v31.
DR
Week 42 is de bedoeling. Maar volgens MadPalace zijn er ernstige foutjes gevonden, waardoor 't kan uitlopen.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 10:55:
en wanneer zou die officiele firmware uitkomen?
I don't think so. The models from Hungary are the same as the ones we get in The Netherlands, Belgium, France, Germany and Switserland.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:17:
Will there be no problem with the language settings? Because my player is Dutch and the FW isn't...
[ Voor 32% gewijzigd door pvtonger op 05-10-2004 11:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
Normaal gezien is de software onafhankelijk van de taal. Ik heb hier ook gewoon een v33 versie uit Signapore ingezet in een nederlandse speler met v22. Na de update was alles gewoon nog nederlandsVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 11:40:
Dus ik kan met een gerust hart vanavond proberen m'n 720sa/00 met softwareversie V22 upgraden naar V31? Wat zijn de grootste aanpassingen in deze versie?
Thnx...
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Kan iemand hier even duidelijk bevestigen dat de firmware http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/DVP720_V31.zip werkt op de 720SA/00, ik zou het mezelf nooit vergeven als ie mijn playertje opvreet...Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:42:
@Gulden Draeck: laat je iets weten aub. als die strepen in die ondertitels weg zijn in v31, upgrade ik ook
Verwijderd
Wat ik begreep zijn veel dingen in v31 al opgelost, enkel de DivX subtitle-dingetjes zouden nog niet goed zijn... v32, v33 en v34 zijn elk ook weer wat beter.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 14:09:
Gisteren m'n 720 SA geupgrade van V24 naar V31, ging vlekkeloos. Ik moet zeggen: Een hele verbetering!
Het zwaar irritante Multi-angle icon is nu verdwenen (Bijv. in Shrek), en ook de freeze frames zijn opgelost (Bijv. in Changing Lanes of REM). Nog even afwachten of de stoorstrepen in de ondertitels ook weg zijn. Het system menu ziet er nu wel iets anders uit, en ook de 'Black level" optie (Wat dat ook moge zijn) is verdwenen. Ik ben er in ieder geval heel blij mee, want V24 was gewoon slecht.
Wat ik begrepen heb, treedt het zelfs nog in v34 opVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:42:
@Gulden Draeck: laat je iets weten aub. als die strepen in die ondertitels weg zijn in v31, upgrade ik ook
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 16:14 ]
Verwijderd
Ik heb deze link gevolgd: http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=2020Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 15:58:
[...]
Kan iemand hier even duidelijk bevestigen dat de firmware http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/DVP720_V31.zip werkt op de 720SA/00, ik zou het mezelf nooit vergeven als ie mijn playertje opvreet...![]()
Alvast bedankt om te reageren.
Verwijderd
Sounds great, heeft u ook een DVP720SA /00 ?Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 16:57:
[...]
Ik heb deze link gevolgd: http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=2020
Hier kun je (na registratie) een zipfile downloaden met de .bin file inclusief uitleg hoe het werkt. Bij mij ging het goed, maar dat is geen garantie natuurlijk.
Zijn er nog meer titels waarvan je weet dat ze multi-angle zijn? Ik heb Shrek helaas uitgeleend. Ik heb wel naar de extra's van Lord of the Rings gekeken. Maar daar blijft het multi-angle symbool gewoon in beeld.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 14:09:
Gisteren m'n 720 SA geupgrade van V24 naar V31, ging vlekkeloos. Ik moet zeggen: Een hele verbetering!
Het zwaar irritante Multi-angle icon is nu verdwenen (Bijv. in Shrek)
Verwijderd
Yep, heb ik ook.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 18:17:
[...]
Sounds great, heeft u ook een DVP720SA /00 ?
thx
Verwijderd
Verwijderd
Ik bedenk trouwens net dat je bij echte multiangle films altijd zo'n icon in beeld hebt, dat was bij m'n ouwe Pioneer ook al zo.pvtonger schreef op 05 oktober 2004 @ 18:21:
[...]
Zijn er nog meer titels waarvan je weet dat ze multi-angle zijn? Ik heb Shrek helaas uitgeleend. Ik heb wel naar de extra's van Lord of the Rings gekeken. Maar daar blijft het multi-angle symbool gewoon in beeld.![]()
Oh ja, de firmware upgrade (naar V31) ging verder prima.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 20:54 ]
Verwijderd
I compared the binary file with the one I downloaded from Mpeg-PlayCenter.com.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:15:
Hello ,I updated the files pack.
Now included the upgrade process.
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/DVP720_V31.zip
Bye
Verwijderd
Heb ook ff getest met een aantal 'gestoorde' DVD'tjes (U571, Enigma, Lost Battalion) maar tot nu toe nog geen problemen.Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 19:38:
storingen in de ondertitels (bij DVDs) zijn hier met firmware v31 tenminste een stuk minder. ik ben er toch nog geen tegengekomen na 15 minuten testen met twee verschillende DVDs (->twee dvds waarbij wel storingen in de ondertitels voorkwamen (+- elke minuut)).
later meer ...
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 22:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 19:34 . Reden: DVD subtitling solved ]
Verwijderd
Verwijderd
Er zit een verschil tussen het doorgeven van een DTS signaal naar de versterker (via een digitale uitgang) en het decoderen van een DTS signaal naar zes aparte (analoge) audio-kanalen. Het doorgeven van een digitaal DTS signaal kan de DVP630 wel, maar het decoderen van een DTS signaal niet. Je hebt bij de DVP630 dus in ieder geval een versterker met DTS decoder nodig om DTS audio te kunnen beluisteren. Bij bijvoorbeeld de DVP720SA zit zo'n decoder in de speler en kun je dus ook met een gewone 6-kanaals versterker (zonder DTS decoder) genieten van DTS audio. Het DTS logo staat alleen op de speler (en mag ook alleen op de speler staan) als ie een DTS decoder aan boord heeft, wat voor de DVP630 dus niet zo is.Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:29:
OK, de dvp 630 pakt ook DTS-audio ondanks dat er geen DTS logo op de speler staat en er in eerste instantie een melding 'can't decode dts' wordt gegeven. M'n versterker geeft ieder geval aan dat ie een DTS signaal doorkrijgt.
Verwijderd
top, weer wat geleerd!DJMarcel schreef op 06 oktober 2004 @ 12:48:
[...]
Er zit een verschil tussen het doorgeven van een DTS signaal naar de versterker (via een digitale uitgang) en het decoderen van een DTS signaal naar zes aparte (analoge) audio-kanalen. Het doorgeven van een digitaal DTS signaal kan de DVP630 wel, maar het decoderen van een DTS signaal niet. Je hebt bij de DVP630 dus in ieder geval een versterker met DTS decoder nodig om DTS audio te kunnen beluisteren. Bij bijvoorbeeld de DVP720SA zit zo'n decoder in de speler en kun je dus ook met een gewone 6-kanaals versterker (zonder DTS decoder) genieten van DTS audio. Het DTS logo staat alleen op de speler (en mag ook alleen op de speler staan) als ie een DTS decoder aan boord heeft, wat voor de DVP630 dus niet zo is.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Verwijderd
Ook als er geen DTS-decoder in de speler zit, mag er een DTS-logo op staan. Er zijn namelijk 2 DTS-logo's: DTS digital surround en DTS digital out. Klein maar essentieel verschil.DJMarcel schreef op 06 oktober 2004 @ 12:48:
Het DTS logo staat alleen op de speler (en mag ook alleen op de speler staan) als ie een DTS decoder aan boord heeft, wat voor de DVP630 dus niet zo is.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 10:43 ]
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Verwijderd
Dit probleemje heb ik ook! Precies hetzelfde. Meestal bij grote landschappen ja. Wat is trouwens ene lage snelheid voor ene dvd? 4 speed? Nouja, als ik ze met 40 speed op een cd brand heb ik het ook, dus ik denk niet dat het aan de brandsnelheid ligt .Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 12:18:
Onlangs heb ik ook de DVP720sa aangeschaft. Puik apparaatje!!En ook ik zit met smart te wachten op de nieuwe firmware update!
Alleen heb ik onlangs een vervelend mankementje bemerkt op de philips. Bij vrijwel alle divx en xvid's die ik met lage snelheid brand (op een Arita dvd) is bij panning en tilting in de film (het bewegen van het frame van links naar rechts, rechts naar links, boven naar beneden, beneden naar boven etc.) een lichte hapering te zien. Het beeld gaat een beetje schokken. Is dit op te lossen, of heeft de DVP720sa te weinig rekenkracht? Dit mankementje is vooral goed zichtbaar bij divx/xvid-films met shots van weidse landschappen (zoals LOTR, The Snow Walker, The Last Samurai etc.).
Ik was benieuwd of dit euvel ook bij anderen optreedt? En of je er iets aan kunt doen?
Verwijderd
Als je tv Dolby Prologic ondersteunt dan is het de bedoeling dat je je tv een stereosignaal geeft. Indien dit stereosignaal dolby 'gecodeerd' is (bijv door een downsample van 5-kanaals dolby digital) dan kan de tv hieruit weer enigszins een achterste kanaal filteren (prologic2 doet dit veel beter dan prologic1). Zorg dus dat je de speler naar stereoweergave schakelt (blauwe lampje uit).flexje schreef op 07 oktober 2004 @ 14:20:
Ok, ik stuit nu op een ander "groot" probleempje met mn 720SA.
Hij geeft namelijk geen Dolby geluid door aan mn TV waardoor de rear speakers ook geen geluid geven...? Snappie em nog?
Mn player is via de scart aangesloten op mn tv, mn tv ondersteunt Dolby Pro logic maar ik hoor achterin helemaal niks... In de setup van de player staan de settings op meerkanaals en "surround" op de afstandsbediening drukken heeft ook geen nut.
Hoe kan dit??
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 18:52 ]
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Verwijderd
Dual-layer zit al vanaf het begin in de dvd-specificatie. Dit mag dus nooit een probleem opleveren.Pegasus81 schreef op 07 oktober 2004 @ 22:38:
Ik vandaag de 720SA besteld, maar nu vraag ik me af of deze speler eigenlijk wel DVDr-DL ondersteund. Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Looks like another problem to add to the listVerwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 09:06:
Upgraded from V22 to V31
...
Zoom icon still does not dissapear...
Verwijderd
Dual Layer gebrandde DVDs zijn toch backwards compatible, dus die kun je toch op elke DVD speler draaien?Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 02:27:
[...]
Dual-layer zit al vanaf het begin in de dvd-specificatie. Dit mag dus nooit een probleem opleveren.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Haha, en ik heb net besloten om hem te bestellen bij onze lokale electonicaboer.Superstudent schreef op 08 oktober 2004 @ 17:29:
Deze dvdspeler(dvp720) staat nog steeds op mn wenslijstje, maar als ik nu zie hoeveel problemen er mee zijn ga ik steeds meer twijfelen
Verwijderd
Verwijderd
Heeft u eventueel deze v24 nog ergens in zip formaatje...? ( indien u een 720SA/00 heeft )Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 16:11:
Het uitvallen van de audio op mijn DVP720-P00 schijnt na het down graden van V31 naar V24 over te zijn. (Orgineel V22)
Ik heb wel is waar tot nu pas 1 DVD kunen testen.
Deze speelde 2 uur zonder audio problemen.
Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder loop.
GRTZ
Verwijderd
Zou je hem even willen sturen via mail ? chrisseke@yahoo.comVerwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 23:14:
Ik heb inderdaad een zip van V24 voor DVP720-00
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad het klopt wat deze mens vertelt, ga naar http://www.moitah.net/MPEG4Modifier-1_1_0.zip deze geeft geen problemen en werkt perfect net een testje gedaan, prima stuff die mpeg4modifier.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:45:
'If people find (like i did) that you get xvid files with jerky playback, then it is most likely that the xvid contains packeted bitstreams. The yamada 6600 does not support packeted bitstreams, but dont panic, there is a solution. You need to remove the packeted bitstreams, this does not take long.
Download MPEG4 Modifier 1.1.0 (not 1.2.0 as this version has some problems).
Open the avi with MPEG Modifier (no need to change any settings.
Under packed bitstream it will tell you if the xvid has them or not, if 'NO' then you are ok to burn and watch it.
If it said 'YES' to packed bitstreams, then you need to remove them. To do this check the unpack box (you will get a note popup, read it and click ok). As the note said, you need to edit the UserData.
Under UserData you will see a string something like 'DivX503b0985p' ckick on it then click edit and change the 'p' to an 'n' and click ok. Once done click save and save it with a new file name.
The string 'DivX503b0985p' in the UserData tells you what codec was used and if it has packeted data or not. If it has packeted data it will have a 'p' on the end, if it does not it will have an 'n'.
Burn the new saved file as normal and enjoy! '
Verwijderd
Verwijderd
Wishfull thinkingVerwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 11:52:
DVP720SA wishlist:
1.Zoom in Divx (like on DVP721, but with 1.5x option)
2.Next in Divx (from keyframe to keyframe)
3.Outlined subtitles in Divx
4.Character limit for subtitles in Divx: at least 90 characters
you're free to add some more
Verwijderd
Verwijderd
I know for a fact that there is one player with a DE chip that has at least three of these features: zoom, outline and a larger number of characters; it's the E-BODA DV-555X. I know that for example the Thomson divx players have zoom 1.5x etc.
Verwijderd
Bedankt gozo!! Jammer dat dat .Net nodig is. Nog meer troep op m'n pc. Gelukkig kan packet bitstream uitgezet worden als je in xvid codeert. Xvid geeft een veel betere kwaliteit bij lagere bitrates dan divx dus nu kan ik eindelijk xvid-1.0 alsnog gebruiken op mijn speler.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:45:
(...)
via de site http://www.moitah.net/ kan je de tool MPEG4 Modifier downloaden (je moet wel ook het .net framework installeren want het tooltje is geschreven in C#) waarmee je 'packed bitstream' kunt verwijderen zonder opnieuw te moeten coderen : de operatie duurt dus maar +/- 5 minuten.
Ik heb dit getest met de film Mindhunters, die oorspronkelijk met heel schokkend beeld werd getoond : na conversie liep ie heel vlotjes !!!!!
(...)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2004 19:50 ]
Verwijderd
Problemen zijn nog steeds niet volledig opgelost (tenminste niet in v34). Deze week zou v33 moeten uitkomen.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 13:56:
is het probleem met de ondertitels (.SRT OF .SUB) met de V31 opgelost? Anders wacht ik toch liever op de V34 die een dezer weken uit moet komen!!
It is not hard to implement features, but I already a 1000 times that Philips is not KiSS. They do not add features they really try to solve the features that were already planned. They do not adjust their planning, they stick to the agreed functionality. This is a more professional approach.Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 15:30:
I know for a fact that there is one player with a DE chip that has at least three of these features: zoom, outline and a larger number of characters; it's the E-BODA DV-555X. I know that for example the Thomson divx players have zoom 1.5x etc.
Is it so hard to implement all that in the DVP720SA's firmware? (considering the sky-rocketed sales afterwards)
Is dit het probleem van XviD 1.0 waar je me ooit eens over mailde?Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 19:34:
MADPalace, misschien kan Philips nog wat doen aan weergave van packet bitstream.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 08:17 ]
Verwijderd
Maybe this is more professional approach but it is not what the users wantVerwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 08:12:
It is not hard to implement features, but I already a 1000 times that Philips is not KiSS. They do not add features they really try to solve the features that were already planned. They do not adjust their planning, they stick to the agreed functionality. This is a more professional approach.
Verwijderd
Verwijderd
Dat klopt. Xvid-1.0 speelt schokkerig af. Als gozo gelijk heeft dan zou het nu moeten werken. Vandaag test ik het uit.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 08:12:
[...]
Is dit het probleem van XviD 1.0 waar je me ooit eens over mailde?
Verwijderd
Mad Palace, I believe to have been the first person in Portugal to have bought a DVP720, I read about you in many forums as the only single person who cared to give replies (I thank God for your will to do so).Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 08:12:
[...]
It is not hard to implement features, but I already a 1000 times that Philips is not KiSS. They do not add features they really try to solve the features that were already planned. They do not adjust their planning, they stick to the agreed functionality. This is a more professional approach.
[...]
Verwijderd
De v33 software die gereleased wordt heeft inderdaad goede ondertiteling voor DVD en DivX. Bij DivX echter vallen de woorden van het scherm omdat het lettertype te groot is (is in v34 al beter). Verder is het witte lettertype niet wit genoeg (transparant; maar dit is zelfs in v34 nog niet verbetert).Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:31:
gister gebeld met philips, deze hooguit volgende week komt de nieuwe firmware online. ik hoop toch wel dat de subs er een beetj beter uitzien en gewoon doorlopen. ook de subs dvd(met streep) is erg irritant voor de rest ben ik erg tevreden over mijn dvp720
Laat me zo snel mogelijk weten of dit het "packed bitstreams" probleem is, dan voeg ik dit toe in mijn probleem-lijstje.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 10:46:
Dat klopt. Xvid-1.0 speelt schokkerig af. Als gozo gelijk heeft dan zou het nu moeten werken. Vandaag test ik het uit.
What is there for me to say. Some high important people make the plans on what will be included in what players. It is up to the buyers to accept it or not. That is one of the reasons why I didn't buy the player: I didn't like the subtitling with DivX. Now with v34 I have seen subtitling that works for me, and I now ordered it.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:03:
I've been looking at V31 firmware with MTkremaker but I don't understand a thing about firmwares still, it was confusing for me to see that FONT 7 was an outlined font, more confusing it was for me that FONT 7 is the one being used for DIVX subtitling but the DVP720SA doesn't show the outline... maybe I'm wrong but this is certainly a little change that would make users much happier.
Regarding subtitles, gathering all I've read I would certainly say that people ask for centered and outlined subtitles with a proper size. Don't you agree?
Also it is strange that users have managed to access GO TO function with Xvid/Divx by using remote controls of other players... so the function is there but there is no key combination on the remote to call it....Can't anybody at Philips do something about it ?
Beyond this, I've read somewhere that Philips is doing the firmware upgrades for Yamaha which I find hard to believe. But, if there is any fundament on this and Yamaha 550 read Aspect Ratio (AR) flags in AVI this is certainly a feature that would help Xvid and DivX encoders as they wouldn't need to resize their encodes, just crop and set AR flag.
Verwijderd
Mad Palace you prefer Grey Bar or Outlined font ?Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:16:
[...]
they are allowed to add a grey bar in the back, although some would rather have an outlined font.
Verwijderd
Honoustly....? Outlined font. But if the font is readable and all text is shown I am already happyVerwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 15:47:
Mad Palace you prefer Grey Bar or Outlined font ?
Verwijderd
Verwijderd
Op mijn dvp720 werken xvid 1.0 films ook niet zonder packet bitstream. Ligt misschien toch aan de codec zelf. Ik ga eens kijken of ik andere xvid features uit kan schakelen om films vlot te krijgen.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:45:
Blijkt dat alle mediatek gebaseerde spelers last hebben indien de xvid geencodeerd werd met packed bitstream enabled.
via de site http://www.moitah.net/ kan je de tool MPEG4 Modifier downloaden (je moet wel ook het .net framework installeren want het tooltje is geschreven in C#) waarmee je 'packed bitstream' kunt verwijderen zonder opnieuw te moeten coderen : de operatie duurt dus maar +/- 5 minuten.
Verwijderd
Raar.... heb ondertussen reeds een 5 tal films geconverteerd met mpeg4 modifier en dit geeft telkens een schitterend resultaatVerwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 23:06:
[...]
Op mijn dvp720 werken xvid 1.0 films ook niet zonder packet bitstream. Ligt misschien toch aan de codec zelf. Ik ga eens kijken of ik andere xvid features uit kan schakelen om films vlot te krijgen.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Welke xvid codec gebruik je? Heb je misschien nog andere zaken uitgezet als GMC en QPel?Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 06:36:
[...]
Raar.... heb ondertussen reeds een 5 tal films geconverteerd met mpeg4 modifier en dit geeft telkens een schitterend resultaatgeen haperingen meer.....
Maybe you are being a bit to harsh here. Divx, xvid etc are formats that aren't really ment to be used by noobs. Add to this the fact there are many different mpeg4 codec versions on the web due to lack of an industry standard. I think that, despite some problems, Philips is doing quite a good job. I would like to see some more bug fixes too, but I think we simply have to be more patient.Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:48:
However, right now, my greatest regret is that I don't know how to make a firmware myself, because it's taking Philips sooooooooo long to release an update, and not with that many improvements
I wonder why didn't they plan from the beginning to make playing a divx movie as easy as a DVD, and with the same functions (like zoom, goto etc.) ?
That would have been, in my opinion, a professional approach! What do you think?
Verwijderd
Well, somehow I don't think that the zoom function, for example, has anything to do with the codec version. Maybe you're right and Philips is doing a good job, but so far we haven't seen much of it, have we?!?Maybe you are being a bit to harsh here. Divx, xvid etc are formats that aren't really ment to be used by noobs. Add to this the fact there are many different mpeg4 codec versions on the web due to lack of an industry standard. I think that, despite some problems, Philips is doing quite a good job. I would like to see some more bug fixes too, but I think we simply have to be more patient.
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door pvtonger op 14-10-2004 19:12 ]
Verwijderd
Hi Siraly. Bedankt voor je reactie. Maar ik kijk film via een beamer (component video) of via een TV (directe verbinding via SCART). Probleem is via beide outputs zichtbaar.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 12:24:
pvtonger, heb je misschien je DVD-speler via de Video-recorder op je TV aangesloten ?
Wat je beschrijft lijkt op Macrovision - dit is een beveilgingssignaal dat in commerciele DVD's in de Video-stream verborgen wordt zodat commerciele video-recorders er niet op kunnen syncen ....
ik heb dit ook gehad (mijn vrogie DVD-speler was macrovision vrij, vandaar)
Zou je mij ook die versie kunnen sturen? Ik heb namelijk een probleem met het DVD beeld. Zie enkele subjects hierboven. Thx. (Mijn email is RoodPoesje1@xs4all.nl).Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 23:14:
Ik heb inderdaad een zip van V24 voor DVP720-00
[ Voor 4% gewijzigd door pvtonger op 14-10-2004 13:08 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 19:27 ]
[ Voor 7% gewijzigd door VonFoX op 15-10-2004 17:13 ]
Yo.
Verwijderd
Laadje open en vervolgens op "display" toetsen.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 21:58:
Hoe kan je zien welke firmware je hebt?
Verwijderd
OK, I tested it, and it displays only "2x" for example, but it's much less disturbing now.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 08:00:
It seems that with the firmware 315A ( http://www.philips720sa.wz.cz/stahni.php ) the zoom icon dissapears after a few seconds ( I haven't tested it yet, but I will this evening...)
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 11:24 ]
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 12:23 ]
Verwijderd
Well, we've already got used to this kind of news from Philips. The good news is that they ARE indeed working on this f/w!Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:16:
BAD NEWS
I will have to contact Signapore services on monday if v33 is still not available on the website. This stable and internally released version should have been available this week.
I contacted the Signapore architect today, but she told me that 720 improvements are currently not done. The latest internal beta v34 I once had, will be finalised soon because it had a major fix on line-out. The new problems seen and other old issues will not be solved for now. Maybe in a new version, but it is still unknown when that will be.
I also ordered a 720 player myself now, but the players are not available. It is also unknown when they will be...
Verwijderd
Probeer het gewoon uitVerwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 14:32:
Heeft de 720 een maximum grootte aan de dimensies van de af te spelen divx/xvid?
Bij de specs staat er geen vermelding, maar ik zou graag willen weten wat de speler doet met een xvid die bijvoorbeeld 1024x576 is. Wordt het geheel verkleind, en is er dus geen probleem, of wordt er een stuk gewoon niet getoond? Of is misschien de speler helemaal niet in staat (uit compatabiliteit of domweg processor-kracht) dit formaat af te spelen?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Yep. Veel van de tv-programma's die tegenwoordig mijn dvdr's bereiken zijn van een HDtv-resolutie, en ik zou het jammer vinden als de 720 daar niks mee kan. (Vanuit de computer ziet het er op een beamer zeer fraai uit.)Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 15:42:
[...]
Ik denk zomaar dat hij de 720 niet heeft, en vandaar deze vraag stelt...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 00:16 ]
In de FW-upgrade manual staat:Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 17:17:
hmm, lijkt bij de dvp630 niet te werken
Verwijderd
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq