Hier wil ik eigenlijk niet aan beginnen... ik wil er gewoon voor gaan zorgen dat het release-systeem van Philips eens op orde komt. Ook voor de toekomst.pvtonger schreef op 07 september 2004 @ 08:52:
Mag je die nieuwe firmware dan verspreiden (mits ie goed is, natuurlijk)? Ik wil ook wel als beta-tester fungeren
Verwijderd
Inmiddels gecontroleerd, maar ik zag eigenlijk niks vreemd. Toch geen issue op de 720?Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 10:41:
06) Een DivX met resolutie 640x272 geeft erg grote zwarte balken (vergelijken met 608x260). Nog niet gecontroleerd.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 12:56 ]
Verwijderd
Laatste opmerking: platform is inderdaad het zelfde, en de driver-software van RealTek (basisplatformpje van de chipfabrikant waar het product bovenop gebouwd wordt) is ook hetzelfde. De exacte aansturing van input/output, drives, afstandsbediening etc. hoeft niet hetzelfde te zijn. Soms werkt software in dat geval wel... soms niet. Er zijn dus geen garanties. Ik denk dat de 8300 en de 720 echter wel meer op elkaar lijken dan een S550 en een 720SA. Gewoon om een ander bedrijf (Yamaha in plaats van Philips) vaak andere requirements heeft voor hun standaard.DJMarcel schreef op 07 september 2004 @ 09:45:
Als ik het menusysteem van mijn LX8300SA vergelijk met schermfoto's van de DVP630 en de DVP720SA, dan is het echt precies hetzelfde als bij de DVP720SA. De DVP630 heeft een heel ander menusysteem. Aangezien het menusysteem er precies hetzelfde uitziet en de software architect ook aan de firmware voor zowel de DVP720SA als de LX8300SA werkt, neem ik aan dat deze op hetzelfde platform gebaseerd zijn.
Verwijderd
Het probleem dat je MultiAngle icoon continu in beeld blijft (bij MultiAngle DVD uiteraard) zou hierin echter wel opgelost moeten zijn. Kun je dat bevestigen?pvtonger schreef op 03 september 2004 @ 18:42:
Ik heb v24 (half augustus gekocht) en ook het ondertitel probleem.
Ik kan bevestigen dat 't niet is opgelost.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 12:55:
[...]
Het probleem dat je MultiAngle icoon continu in beeld blijft (bij MultiAngle DVD uiteraard) zou hierin echter wel opgelost moeten zijn. Kun je dat bevestigen?
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:52:
[...]
Hier wil ik eigenlijk niet aan beginnen... ik wil er gewoon voor gaan zorgen dat het release-systeem van Philips eens op orde komt. Ook voor de toekomst.
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:54:
[...]
Inmiddels gecontroleerd, maar ik zag eigenlijk niks vreemd. Toch geen issue op de 720?
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 12:52:
[...]
Laatste opmerking: platform is inderdaad het zelfde, en de driver-software van RealTek (basisplatformpje van de chipfabrikant waar het product bovenop gebouwd wordt) is ook hetzelfde. De exacte aansturing van input/output, drives, afstandsbediening etc. hoeft niet hetzelfde te zijn. Soms werkt software in dat geval wel... soms niet. Er zijn dus geen garanties. Ik denk dat de 8300 en de 720 echter wel meer op elkaar lijken dan een S550 en een 720SA. Gewoon om een ander bedrijf (Yamaha in plaats van Philips) vaak andere requirements heeft voor hun standaard.
Kun je niet gewoonVerwijderd schreef op 07 september 2004 @ 12:55:
[...]
Het probleem dat je MultiAngle icoon continu in beeld blijft (bij MultiAngle DVD uiteraard) zou hierin echter wel opgelost moeten zijn. Kun je dat bevestigen?

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 07-09-2004 13:14 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Vraag dat maar eens aan die firmware pipo. Ik denk dat je verrast zal zijn. (Zelfde zapper als de 720, geen ingebouwde amp zoals de 8300 en zo.)Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 12:52:
[...]
Ik denk dat de 8300 en de 720 echter wel meer op elkaar lijken dan een S550 en een 720SA. Gewoon om een ander bedrijf (Yamaha in plaats van Philips) vaak andere requirements heeft voor hun standaard.
Yamaha heeft nooit echt een bepaalde DVD standaard gesteund. Daarom kopen ze dan ook zowel bij Philips (DVD-S5XX, DVD-S1XXX) als Panasonic (DVD-S7XX) in.
De Yamaha DVD-S5xx series uit het verleden hadden bijna geen verschillen met de Philips versies. Het verschil was het logo, het plastic voorfront en de kleur van de ledjes (amber i.p.v. groen).
Ik heb mijn DVD-S520 van mij en de DVD-S530 van mijn broer altijd gewoon met Philips firmwares geflahed en het Yamaha logo bleef dan staan.
Met deze DVD-S550 zie ik voor het eerst dat het Yamaha typenummer in de firmware staat.
Verwijderd
Als je mijn verhaal van vrijdag 27 augustus 2004 22:27 goed leest zul je zien dat er geen sprake is van te hoge zwarte balken maar te lage, wat dus wil zeggen dat het beeld verticaal te veel opgerekt wordt zodat de verhoudingen niet meer kloppen.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:54:
[...]
Inmiddels gecontroleerd, maar ik zag eigenlijk niks vreemd. Toch geen issue op de 720?
Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:27:
[...]
Films met een resolutie van 640x272 (=2.35:1) op mijn 16:9 TV hebben nu alleen te lage zwarte balken (te veel overscan?). Verander ik nu in het system menu bij de video setup page mijn tv display in 4:3 dan past de speler een soort "anamorphic stretching" toe waardoor films in deze resolutie helemaal geen zwarte balken meer hebben (waar er dus wel balken horen te zijn). Hierdoor is het beeld juist te veel verticaal opgerekt. Verander ik daarna de tv display weer in 16:9 dan gebeurt er niets. Het beeld krijgt pas weer zijn oorspronkelijke staat wanneer je de film opnieuw opstart.![]()
Kijk ik echter films met een resolutie van 624x336 (=1.85:1) en ik gebruik de "anamorphic stretching" dan lijken de verhoudingen nog te kloppen, maar er vallen gedeeltes onder en boven weg.
Verwijderd
Dit zou betekenen dat het multi-angle icoon van versie V23 naar V24 dus weer terug is. Het krijgt nu speciale aandacht bij de volgende software release.
Ik zie nu net dat ik bij het quoten van een bericht, ook meerdere andere berichten kan quoten ... ik denk dat ik het dan op deze manier ga doen voortaan.
Ik zie inderdaad dat als je je instelling van het beeldscherm wijzigt (instelling in je DVD speler van 16:9 naar 4:3 of andersom) dat de film (640x272) inderdaad volledig beeldvullend wordt (dus helemaal geen zwarte balken). Dit komt pas goed als de film opnieuw start.Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 13:38:
Als je mijn verhaal van vrijdag 27 augustus 2004 22:27 goed leest zul je zien dat er geen sprake is van te hoge zwarte balken maar te lage, wat dus wil zeggen dat het beeld verticaal te veel opgerekt wordt zodat de verhoudingen niet meer kloppen.
Update: dit zie ik overigens bij alle formaten als je het beelscherm (4:3/16:9) veranderd zonder eerst de film te stoppen. Ik denk niet dat dit het probleem is wat jij bedoelt.
Ik heb wel de TV zelf op 4:3 gezet om het hele beeld te kunnen bekijken. Als ik de TV op automatisch zet, dan weet je zowieso niet precies wat er gebeurt.
Een bestand 624x336 kon ik niet zo 1-2-3 vinden op de TestCD.
De 8300 en 720 zijn inderdaad totaal verschillende platformen en 720 software op een 8300 zal zeker niks doen. De 720 en S550 komen dicht bij elkaar in de buurt, maar de S550 heeft een wat minder audio-gedeelte waardoor de software toch anders in elkaar steekt. Het gaat deze keer dus niet werken, maar wel bijna ;-)Kirpeknots schreef op 07 september 2004 @ 13:27:
Vraag dat maar eens aan die firmware pipo. Ik denk dat je verrast zal zijn. (Zelfde zapper als de 720, geen ingebouwde amp zoals de 8300 en zo.)
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 14:40 ]
Verwijderd
A couple of possible bugs from http://www.videohelp.com/...ch&country=&orderby=Name:
Playability:
DVD: block noise in dark scenees.
Attention!!! No 2 channel downmix from DTS soundtrack! DVP720SA just hang up,blank TV screen with no information on it,no scart sound output,00:02 on unit's display.Press stop to return in normal operation.
Can someone confirm this?
Playability:
DVD: block noise in dark scenees.
Attention!!! No 2 channel downmix from DTS soundtrack! DVP720SA just hang up,blank TV screen with no information on it,no scart sound output,00:02 on unit's display.Press stop to return in normal operation.
Can someone confirm this?
Verwijderd
DTS Soundtrack (Marco Borsato - Onderweg) speelt netjes af. Mijn TV die geen DTS kan decoderen (via digitaal) geeft ook netjes aan dat hij de analoge ingang gaat gebruiken als alternatief. En dat geeft gewoon goed geluid (via SCART is dat dan).Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 10:24:
Als je de speler via de STEREO (2 CHANNEL) uitgang aansluit op je TV (FRONT) dan is ook alles goed.
Het veranderen van SURROUND naar STEREO en terug op de speler heeft bij mij alleen effect op de 6 CHANNEL uitgang, en dus niet op de STEREO (2 CHANNEL) of SCART uitgang.
Verwijderd
Abyss, do you speak Dutch? If not, someone will clear things up for you in English
.
Ik heb het namelijk het vermoeden dat hij/zij geen Nederlands spreekt...
Onlangs heeft een vriendin op aanraden van mij ook een DVP720 gekocht. Ik heb de speler via SCART aangesloten op de tv. Ook bij haar is er een duidelijke volumeverhoging te horen indien op stereo wordt overgeschakeld. Dit kan ik nu dus van 2 onafhankelijk gekochte spelers bevestigen.
Ik heb het namelijk het vermoeden dat hij/zij geen Nederlands spreekt...
Onlangs heeft een vriendin op aanraden van mij ook een DVP720 gekocht. Ik heb de speler via SCART aangesloten op de tv. Ook bij haar is er een duidelijke volumeverhoging te horen indien op stereo wordt overgeschakeld. Dit kan ik nu dus van 2 onafhankelijk gekochte spelers bevestigen.
Verwijderd
I don't speak Dutch, sorryVerwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:26:
Abyss, do you speak Dutch?.
2 MAD Palace:
Will the upcoming firmware support cyrillic subtitles for divx movies?
Verwijderd
I was playing a DTS soundtracks and both SCART and STEREO output are working well. The switch between STEREO and SURROUND mode, I hear no difference.
I have no idea!? I think in general that all subtitle-files are textual. Don't know how Cyrillic is done. Wil not have normal A-B-C characters he. Russian for example ;-)Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 12:13:2 MAD Palace:
Will the upcoming firmware support cyrillic subtitles for divx movies?
Ik heb het even nagevraagd bij de expert op onze TV afdeling, hoe dat in onze hardware zit. Misschien werkt het bij DVD spelers ongeveer gelijk...Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:48:
Het volume verschil bij omschakeling van surround naar stereo kan ik ook bevestigen.
De 6 CHANNEL uitgang kun je instellen op STEREO (Lt/Rt) of SURROUND (L/R/C/LS/RS/LFE).
De 2 CHANNEL uitgang (STEREO) is altijd Lt/Rt (downmix van de surround bron).
Als je nu het systeem op STEREO mode zet, dan hoeven er geen 6 onafhankelijke kanalen verwerkt te worden en is het geluid op de STEREO uitgang iets luider. Bij een SURROUND mode moet naast de downmix ook nog apart 6 kanalen aangestuurd worden en kom je in een beperking van de "headspace", net zoiets als bandbreedte, waardoor het volume (kracht van signaal) lager klinkt op de STEREO uitgang (Lt/Rt).
Dit is niet een probleem van het systeem, maar echt iets zoals Dolby het voorschrijft. Probleem blijft toch, dat sommige mensen graag 'by default' het sterkere signaal willen hebben. Dit zou een instelling kunnen zijn in de 720SA maar men heeft helaas besloten om dit niet zo te maken.
Iets wat ik ook nog niet kan verklaren is het feit dat sommige mensen dus gewoon geluidseffecten missen op hun STEREO uitgang. Dus dat bij een AC3 5.1 signaal gewoon de stemmen niet op de STEREO uitgang te horen zijn, dus wat je zou krijgen als je FRONT L/R aansluit van je 6 CHANNEL uitgang.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 13:48 . Reden: SURROUND <-> STEREO ]
Verwijderd
They're textual of course. I should state my question more correct: will the upcoming firmware contain cyrillic font so that DVP720SA could display say .SRT subtitles encoded with some Russian encoding (cp1251, koi8-r, iso-8859-5 ...)?Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:20:
I think in general that all subtitle-files are textual. Don't know how Cyrillic is done.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 18:20 ]
Verwijderd
Some excerpts from www.mpeg-playcenter.com's review of DVP720SA:
- This little baby has some very nice features to use with DivX movies,
things that the pioneer only had for DvD playback.
Repeat from A to B on DivX is one of those.
We tried it several times and most of the time it caused the movie to freeze
(not the player but the movie) but it's there and on some movies this works fine.
- Frame to Frame playback would have been nice to have but this player does not
offer that so scenes in slow motion are not possible.
Zoom functions during playback are also missing on the Philips.
- FF/RW does not work on MP3. Also a function for selecting Remaining Time is not featured.
- What has been done wrong on this player is the Thumbnail View.
You have to start a Slide Show and press stop to get to the thumbnail view.
Although the manual says pressing "Preview" will offer thumbnail view,
it does notwork at all.
Something from me:
The are some strange white dashes at the top of DVP720SA screenshots
(look here http://www.cdrinfo.com/Se...Print.aspx?ArticleId=9906,
www.mpeg-playcenter.com's review also have got some examples).
What is that?
(not the player but the movie) but it's there and on some movies this works fine.
- Frame to Frame playback would have been nice to have but this player does not
offer that so scenes in slow motion are not possible.
Zoom functions during playback are also missing on the Philips.
- FF/RW does not work on MP3. Also a function for selecting Remaining Time is not featured.
it does notwork at all.
Something from me:
The are some strange white dashes at the top of DVP720SA screenshots
(look here http://www.cdrinfo.com/Se...Print.aspx?ArticleId=9906,
www.mpeg-playcenter.com's review also have got some examples).
What is that?
Verwijderd
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat de volumeverandering alleen optreedt bij divx/xvid etc met stereo geluid (mp3) en dus niet bij dvd's (dolby digital 5.1). Het volume is dus alleen lager op de stereo outputs als de prologic2 decoder van de speler is ingeschakeld. Ik mis bij nader beluisteren geen geluidsinformatie bij ingeschakelde surroundmodus.Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 13:20:
Als je nu het systeem op STEREO mode zet, dan hoeven er geen 6 onafhankelijke kanalen verwerkt te worden en is het geluid op de STEREO uitgang iets luider. Bij een SURROUND mode moet naast de downmix ook nog apart 6 kanalen aangestuurd worden en kom je in een beperking van de "headspace", net zoiets als bandbreedte, waardoor het volume (kracht van signaal) lager klinkt op de STEREO uitgang (Lt/Rt).
Dit is niet een probleem van het systeem, maar echt iets zoals Dolby het voorschrijft. Probleem blijft toch, dat sommige mensen graag 'by default' het sterkere signaal willen hebben. Dit zou een instelling kunnen zijn in de 720SA maar men heeft helaas besloten om dit niet zo te maken.
Iets wat ik ook nog niet kan verklaren is het feit dat sommige mensen dus gewoon geluidseffecten missen op hun STEREO uitgang. Dus dat bij een AC3 5.1 signaal gewoon de stemmen niet op de STEREO uitgang te horen zijn, dus wat je zou krijgen als je FRONT L/R aansluit van je 6 CHANNEL uitgang.
Het blijft jammer dat de stereo setting niet behouden blijft. Vreemde keuze van de fabrikant en het maakt het afspelen van stereo SACD al helemaal ingewikkeld. Niet bepaald dé manier om een nieuw audioschijfje goed te promoten. Immers, SACD zou net als audio-cd "plug and play" moeten zijn, zonder gedoe met menu's. Indien dit niet aangepast wordt in toekomstige software zal het voor mij het grootste minpunt van de 720 blijven.
Nog iets ontdekt: versneld afspelen van DVD gaat vanaf 4x behoorlijk schokkerig terwijl mpeg4-materiaal dan nog vloeiend wordt weergegeven. Het lijkt wel alsof 2x spoelen van DVD even snel gaat als 4x maar dan zonder schokken. Geen storend verschijnsel, maar wel opvallend. Divx/xvid gaat pas schokken bij 8x.
Nog enig nieuws over ontwikkeling van de software?
Dat wist ik al, maar ik vond het in eerste instantie niet praktisch. Maar misschien is dit wel de snelste manier om de tray open te krijgen na inschakelen. Meteen drukken nadat Philips (in mijn geval Yamaha) verschijnt en enkele seconden later gaat ie open.pvtonger schreef op 03 september 2004 @ 20:44:
De Philips heeft hier ook last van, ja. En dat geldt niet alleen voor de 720. Mijn 'oude' 629 doet dat ook. Zeer irritant, maar er valt mee te leven.
Wist je trouwens dat je de lade ook kunt openmaken door de stoptoets op
de afstandsbediening ingedrukt te houden?
Ik had de Yamaha al gekocht. Hij moest eigenlijk ook passen bij mijn Yamaha versterker, anders had ik ook wel een Pioneer kunnen kopen ofzow...Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:33:
Dan zou ik voor de Philips gaan, want die is goedkoper te krijgen en ondersteunt zoals gezegd SACD.
Dan gaat het niet werken idd. Het sacd-signaal mag natuurlijk niet door de digitale uitgang vanwege de copyrightmaffia. Moeten we een mod gaan maken om de analoge uitgangen toe te voegen...Kirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 16:06:
Hoi. Ik heb nu ook een DVD-S550. SACD zal nooit op deze DVD speler gaan werken omdat hij hiervoor een analoge multi channel uitgang nodig heeft. En die heeft hij niet.
Mmmm, da's het proberen waard, al weet ik niet of ik het durf.Ik had hiervoor een DVD-S520. Deze heb ik een aantal malen een philips update gegeven. Het logo veranderde bij deze update nooit!! En de firmware wel.
Heeft iemand al eens ondertitels voor divx aan de praat gekregen op de Yamaha? Mij lukt het niet...
Verwijderd
Er zijn zeer dure "SACD only"-spelers te vinden die ook alleen maar een stereo-uitgang hebben. Dit omdat zeer veel zgn. audiofielen geen waarde hechten aan multichannel audio. Er zit niet voor niks een apart stereogedeelte op elke SACD!PhilipsFan schreef op 12 september 2004 @ 17:19:
[...]
Dan gaat het niet werken idd. Het sacd-signaal mag natuurlijk niet door de digitale uitgang vanwege de copyrightmaffia. Moeten we een mod gaan maken om de analoge uitgangen toe te voegen...
Wil je daarmee zeggen dat het misschien mogelijk is om SACD af te spelen op de Yamaha (al dan niet mbv Philips firmware) door de stereo uitgang? Wat moet ik me daarbij dan voorstellen, een downmix van de multichannel of staat er een apart sacd-stereo-spoor op elke sacd? Dus niet het cd-gedeelte?Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 22:06:
Er zijn zeer dure "SACD only"-spelers te vinden die ook alleen maar een stereo-uitgang hebben. Dit omdat zeer veel zgn. audiofielen geen waarde hechten aan multichannel audio. Er zit niet voor niks een apart stereogedeelte op elke SACD!
Misschien is het mogelijk om sacd wel digitaal af te spelen, maar dan met teruggebrachte samplingrate tot 44kHz. Meen me te herinneren dat die wel digitaal de speler uit mag.
Eigenlijk heb ik het helemaal niet zo op sacd, maar ik heb er alle vertrouwen in dat sacds perfect ge-engineerd zijn, in tegenstelling tot de meeste tegenwoordige cd's. Volgens mij maken ze de cd-laag op een sacd met opzet slechter zodat de sacd-laag altijd veel beter uitkomt bij een vergelijking.
Verwijderd
Elke SACD heeft zowel een multichannel als een stereo SACD-gedeelte. Er vind dus geen downsampling plaats bij stereoweergave. Ik heb thuis een demo-SACD liggen die zelfs meer stereo- dan multichannel tracks bevat (slechts enkele stereonummers ook in multichannel beschikbaar). Downsampling van multichannel SACD is zelfs onmogelijk. Dit maakt het wat lastiger met de Philips 720 om stereotracks af te spelen omdat daar speciaal naartoe gebrowst moet worden via het menu.PhilipsFan schreef op 12 september 2004 @ 23:53:
Wil je daarmee zeggen dat het misschien mogelijk is om SACD af te spelen op de Yamaha (al dan niet mbv Philips firmware) door de stereo uitgang? Wat moet ik me daarbij dan voorstellen, een downmix van de multichannel of staat er een apart sacd-stereo-spoor op elke sacd? Dus niet het cd-gedeelte?
Misschien is het mogelijk om sacd wel digitaal af te spelen, maar dan met teruggebrachte samplingrate tot 44kHz. Meen me te herinneren dat die wel digitaal de speler uit mag.
Eigenlijk heb ik het helemaal niet zo op sacd, maar ik heb er alle vertrouwen in dat sacds perfect ge-engineerd zijn, in tegenstelling tot de meeste tegenwoordige cd's. Volgens mij maken ze de cd-laag op een sacd met opzet slechter zodat de sacd-laag altijd veel beter uitkomt bij een vergelijking.
Terugbrengen van de samplingrate is iets te simpel uitgedrukt. Je kunt de SACD bitstream converteren naar PCM-signaal. Ik zou dan wel kiezen voor 24 bit 96 KHz (of zelfs 192 KHz). Waarschijnlijk kan dit alleen met duurdere SACD-spelers. Ik betwijfel het trouwens dat er SACD-hardware in de Yamaha aanwezig is, maar je zou het natuurlijk eens uit kunnen testen. Demoschijfjes kun je soms gratis meekrijgen bij de betere audiovideozaak.
Het gerucht dat ze de cd-laag op een hybride CD/SACD met opzet slechter maken, heb ik vaker gelezen. Dit terwijl Sony en Philips melden dat zelfs deze laag beter zou klinken dan gewone audio-cd's vanwege een beter omzettingsproces met minder afrondingsfouten in het PCM-signaal. Weet niet precies meer hoe ze het noemen, maar het staat ergens in de beschrijving van hybrideschijfjes. In ieder geval klinkt de SACD-laag inderdaad een stuk helderder en echter dan de cd-laag. Dan moet de SACD wel direct in SACD zijn opgenomen met speciale apparatuur en niet achteraf geconverteerd vanaf een PCM-signaal.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2004 01:15 ]
Verwijderd
Zou goed zijn indien Philips op zijn minst al een release "dringend" zou ter beschikking stellen voor het fixen van de ondertitels. Bij deze stel ik me zeer de vraag of Philips wel testen uitvoert op de toestellen want de bugs in ondertitels kan je niet over het hoofd zien.
Niettemin is de Philips een degelijke speler die hier en daar wat scherpe kantjes heeft. Feit dat Philips SACD heeft mee gelanceerd en de tegenstand (DVD-Audio) niet supporteerd door licentie te betalen voor ondersteuning ervan, is duidelijk een signaal dat Philips de kant van de klant niet trekt door zoveel mogelijk eigen dingen te promoten met als resultaat dat we ook met DivX players de richting uitgaan zoals destijds met DVD-R en DVD+R toestanden.
Voordeel hieruit halen andere merken die niet meegewerkt hebben aan SACD of DVD-Audio zoals Pioneer, die wel beide features supporteren en daarmee een beentje voor hebben op Philips.
Bij de vergelijk komt de Philips niettemin als winnaar uit de bus en dat enkel omdat Pioneer er een rare service op nahoud. Kwalitatief is de Pioneer dan wel de duidelijke winnaar maar op customer niveau, biedt de Philips meer ondersteuning wat toch nog steeds een belangrijk punt is.
Groetjes
Hi-Jack
Niettemin is de Philips een degelijke speler die hier en daar wat scherpe kantjes heeft. Feit dat Philips SACD heeft mee gelanceerd en de tegenstand (DVD-Audio) niet supporteerd door licentie te betalen voor ondersteuning ervan, is duidelijk een signaal dat Philips de kant van de klant niet trekt door zoveel mogelijk eigen dingen te promoten met als resultaat dat we ook met DivX players de richting uitgaan zoals destijds met DVD-R en DVD+R toestanden.
Voordeel hieruit halen andere merken die niet meegewerkt hebben aan SACD of DVD-Audio zoals Pioneer, die wel beide features supporteren en daarmee een beentje voor hebben op Philips.
Bij de vergelijk komt de Philips niettemin als winnaar uit de bus en dat enkel omdat Pioneer er een rare service op nahoud. Kwalitatief is de Pioneer dan wel de duidelijke winnaar maar op customer niveau, biedt de Philips meer ondersteuning wat toch nog steeds een belangrijk punt is.
Groetjes
Hi-Jack
Verwijderd
Officieel zeggen ze dan dat ze geen XviD en ondertitels ondersteunen, dan hoeven ze dus alleen DivX te testen (en dat werkt). Daarna gaan ze dan eens kijken of ze de andere ideetjes kunnen fixen. Zijn ze dus eerder in de markt en de rest komt echt wel ...Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 07:05:
Zou goed zijn indien Philips op zijn minst al een release "dringend" zou ter beschikking stellen voor het fixen van de ondertitels. Bij deze stel ik me zeer de vraag of Philips wel testen uitvoert op de toestellen want de bugs in ondertitels kan je niet over het hoofd zien.
Ik kan je beloven: de eerstvolgende firmware heeft veel ondertitel-problemen opgelost, en het wordt nog beter ... maar de vraag is wanneer wij die files ter beschikking krijgen.
Dit is gewoon verkoop-tactiek. Iedereen wil zijn eigen ding promoten. Waarom denk je dat Philips geen minidisk spelers maakt ...Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 07:05:
Ik zal het vandeweek nog eens controleren.Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 04:06:
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat de volumeverandering alleen optreedt bij divx/xvid etc met stereo geluid (mp3) en dus niet bij dvd's (dolby digital 5.1). Het volume is dus alleen lager ... Ik mis bij nader beluisteren geen geluidsinformatie bij ingeschakelde surroundmodus.
Will check these things also, this week.Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:57:
Some excerpts from www.mpeg-playcenter.com's review of DVP720SA:
- Repeat from A to B on DivX is one of those. We tried it several times and most of the time it caused the movie to freeze.
it does notwork at all.
- The are some strange white dashes at the top of DVP720SA screenshots
(http://www.cdrinfo.com/Se...Print.aspx?ArticleId=9906).
Verwijderd
Zou er geen ondersteuning voor *.sub files kunnen komen? Dan kan je zelfs kiezen welke taal je wil enzo....
In de handleiding van zowel de DVP720SA als de LX8300SA staat dat wel dat deze ondertitels bij DivX ondersteunt. Toch zitten hierin duidelijk nog bugs.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 08:41:
Officieel zeggen ze dan dat ze geen XviD en ondertitels ondersteunen, dan hoeven ze dus alleen DivX te testen (en dat werkt).
Verwijderd
Ik heb ook wel het idee dat de 720 een beetje haastig op de markt is gezet. In de handleiding vond ik bijv. helemaal niks over SACD. Totdat ik het bijgevoegde erratum ontdekte...
Ik begrijp heel goed dat Philips nu degelijke software wil uitbrengen zodat klanten niet elke maand een nieuwe versie hoeven te flashen. Maar waarom de hardware meteen op markt gooien en maanden later pas goede software uitbrengen? Dan zeg ik: kom maar op met maandelijkse updates. Al werkt de ondertiteling maar goed, de rest komt wel.
Ik begrijp heel goed dat Philips nu degelijke software wil uitbrengen zodat klanten niet elke maand een nieuwe versie hoeven te flashen. Maar waarom de hardware meteen op markt gooien en maanden later pas goede software uitbrengen? Dan zeg ik: kom maar op met maandelijkse updates. Al werkt de ondertiteling maar goed, de rest komt wel.
Ja, waarom niet? In het verleden had Philips de DCC-speler. Dat is inmiddels alweer jaren geleden, dus het verbaast mij eigenlijk waarom Philips niet alsnog minidiskspelers maakt. Of zijn ze misschien met een nieuw 'concurrerend' apparaat bezig?Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 08:41:
Dit is gewoon verkoop-tactiek. Iedereen wil zijn eigen ding promoten. Waarom denk je dat Philips geen minidisk spelers maakt ...
Verwijderd
Tegenwoordig brengt Philips inderdaad nieuwe producten uit om te blijven concurreren. Denk maar aan de MP3-speler die ze op de markt gebracht hebben.Of zijn ze misschien met een nieuw 'concurrerend' apparaat bezig?
Op vlak van vernieuwing en kwaliteit scoren ze misschien niet zo hoog als de iPod, maar door hun lagere prijzen blijven ze toch goed in de markt liggen.
Maar verder gaan we niet uitwijken van het onderwerp.
De vraag blijft natuurlijk : WAAR BLIJVEN DIE UPDATES
Verwijderd
Nog een klein issue: de bestandsnamen worden in het menu vrij snel afgekapt. Misschien kan dit nog aangepast worden.
Verwijderd
I have no problems with it; works fine. But whatever ... who uses it?Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:57:
FF/RW works great (press >>|) ... also a wide range of information (press display) on MP3 files.Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:57:
I will ask the software-architect about this... I didn't even know that this was in!Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:57:
it does notwork at all.
I cannot see these dashes on my television, probably because it has overscan (capturing exactly the field of the screen that was meant to see). With TV cards you can often see the complete video (including information fields). These white dashes are often information fields, containing timing and/or video resolution info.Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 12:57:
- The are some strange white dashes at the top of DVP720SA screenshots. What is that?
Ik heb net een MP3 CD geprobeerd, en als ik SURROUND mode aan heb staan, klinkt dat inderdaad een beetje vreemd. STEREO klinkt veel completer/voller. Ik ben overtuigd en ga dit toch eens navragen...Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 04:06:
Ik kan nu met zekerheid zeggen dat de volumeverandering alleen optreedt bij divx/xvid etc met stereo geluid (mp3) en dus niet bij dvd's (dolby digital 5.1).
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 09:03 ]
Verwijderd
Na ruim een week het antwoord op mijn tweede email naar Philips:
Nog zoiets: "U heeft ons wederom gevraagd naar een software upgrade voor uw DVP720SA, net als op 19 augustus jongstleden." Zo van: "Val ons alstublieft niet nogmaals lastig." Misschien zie ik spoken, maar het komt bij mij wel zo over. In ieder geval genoeg reden voor een derde mailtje:
.
En dan te bedenken dat ik in mijn tweede mailtje nog wees op het feit dat voor DVD-spelers als de DVP630 en DVP632 ook updates te verkrijgen zijn! Ik krijg nu serieuze bedenkingen bij de klantenservice. Een vraagje: besteedt Philips hun klantenservice soms uit aan een callcenter? Want dan krijg je vaker dit soort standaard replies.U heeft ons wederom gevraagd naar een software upgrade voor uw DVP720SA, net als op 19 augustus jongstleden.
Helaas is het zo dat software upgrades alleen beschikbaar zijn voor DVD recorders en niet voor DVD spelers. Wij verzoeken u daarom het apparaat bij eventuele problemen ter reparatie aan te bieden bij uw handelaar, die vervolgens contact kan opnemen met een door Philips geautoriseerde werkplaats.
Nog zoiets: "U heeft ons wederom gevraagd naar een software upgrade voor uw DVP720SA, net als op 19 augustus jongstleden." Zo van: "Val ons alstublieft niet nogmaals lastig." Misschien zie ik spoken, maar het komt bij mij wel zo over. In ieder geval genoeg reden voor een derde mailtje:
I rest my caseGeachte heer De Lange,
U heeft mij nu 2 keer gemeld dat er voor DVD-spelers geen software-updates beschikbaar zijn. Dit is pertinent niet waar! In mijn vorige email wees ik er namelijk al op dat voor bijv de DVP630 ook een software-update beschikbaar is en dat is géén dvd-recorder!
Inmiddels weet ik dat Philips met nieuwe software voor de DVP720SA bezig is en dat maakt uw antwoorden des te twijfelachtiger. Overigens hoef ik niet naar een handelaar voor reparatie, omdat de problemen worden veroorzaakt door fouten in de software en niet in de hardware.
Het enige wat ik dus wil weten, is een releasedatum van de nieuwe software. Als dat nog niet (bij u) bekend is dan verneem ik dat graag in die verwoording.
Met vriendelijke groeten,
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 15:25 ]
Wat dat de laatste tijd toch is met die klantenservice van Philips weet ik ook niet. Mijn ervaring is dat je vroeger gewoon netjes geholpen werd en meestal wel tot een oplossing van het probleem kwam. Tegenwoordig krijg je meestal niet eens een antwoord op je e-mail en als je wel een antwoord krijgt heb je hier niets aan. Misschien binnenkort maar 'ns bellen, dan krijg je tenminste een directe respons.
Naar mijn idee maakt Philips best goede producten en problemen met een product kunnen bij ieder merk voorkomen. In plaats van deze op te lossen of er in ieder geval op in te gaan, steekt de klantenservice van Philips tegenwoordig meestal z'n kop in het zand.
Naar mijn idee maakt Philips best goede producten en problemen met een product kunnen bij ieder merk voorkomen. In plaats van deze op te lossen of er in ieder geval op in te gaan, steekt de klantenservice van Philips tegenwoordig meestal z'n kop in het zand.
Verwijderd
Ik heb ook 1 keer een vast loper gehad op mijn 720 met een DTS audio cd maar dat heb ik niet meer kunnen reproduceren.
En heb inderdaad multi angle icoon (heb versie V22) bij bv. Shrek.
Ik vind die spectrum analyser eigenlijk ook vrij nutteloos ik weet niet hoe ze het spectrum bepalen (lijkt wel linear ipv logaritmisch [dB] ) want die staat bijna altijd op maximum, als je het vergelijkt met bv die van winamp is die van de 720 erg statisch.
En heb inderdaad multi angle icoon (heb versie V22) bij bv. Shrek.
Ik vind die spectrum analyser eigenlijk ook vrij nutteloos ik weet niet hoe ze het spectrum bepalen (lijkt wel linear ipv logaritmisch [dB] ) want die staat bijna altijd op maximum, als je het vergelijkt met bv die van winamp is die van de 720 erg statisch.
Verwijderd
Ik vind dit echt geweldig. Veel beter dan de meeste spelers die enkel een dom tellertje weergeven. Zo zie je maar dat heel veel dingen die besproken worden erg persoonlijk zijnVerwijderd schreef op 14 september 2004 @ 20:50:
Ben ik nou de enige die zich groen en geel ergert aan de nieuwe Philips website? Ik kan DVD spelers en Homecinema setjes niet eens meer terug vinden op de site! En hij was voorheen wel vrij overzichtelijk
Verwijderd
Grrrrrene schreef op 15 september 2004 @ 10:04:
Ben ik nou de enige die zich groen en geel ergert aan de nieuwe Philips website? Ik kan DVD spelers en Homecinema setjes niet eens meer terug vinden op de site! En hij was voorheen wel vrij overzichtelijk
Ja, valsspelerWebgnome schreef op 15 september 2004 @ 10:26:
wat is er dan zo moelijk?
zoekveldje aangeven dat je bij consumer electronics wilt zoeken en je typt in dvp 630 e voila de dvd speler
DVP630
DVP632 (niet te vinden)
DVP720SA
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen de DVP720SA en het valt me op dat bepaalde DVD's ietwat schokkerig afspelen. Een voorbeeld hiervan is de "The Day After Tomorrow" release van BURGER. Deze heb ik gebrand op een 8x Traxdata DVD+R met mijn Liteon 811 DVD-brander. De film is nog gewoon goed te kijken en eigenlijk valt het alleen op als er dingen snel bewegen, maar het is net irritant.
Andere films, gebrand op dezelfde media, spelen wel soepel af, alsmede de normale retail DVD's.
Iemand met dezelfde ervaringen? Suggesties misschien?
Andere films, gebrand op dezelfde media, spelen wel soepel af, alsmede de normale retail DVD's.
Iemand met dezelfde ervaringen? Suggesties misschien?
Verwijderd
Hoi, ik volg dit (en meerdere topics over Divx spelers) al een tijdje en heb gister mijn 720SA besteld en vandaag afgehaald.
Eerste wat me opviel was dat de knoppen op de dvd-speler zelf wat moeilijk gaan, slecht bedienen. Maar ja, ik gebruik toch de afstandsbediening
DVD-films: Hierover ben ik zeer tevreden. Het beeld is goed, alleen heb ik het idee dat mijn 3 jaar "oude" DVD-speler van sony het niet slechter doet. Het beeld was voldeed aan mijn verwachting.
Qua snelheid viel het me tegen, het duurt lang voordat de schijf start en de melding dat het lang duurt voordat de lade van de speler opent klopt en is inderdaad redelijk lang maar het wekte bij mij nog geen irritatie op.
Divx en mpegs: werken ook goed, hij doet het niet minder dan ik verwacht had. Had er eigenlijk geen verawachtingen van.
CD SACD: hierbij liep ik tegen een aantal dingen aan. Het surround bij SACD meerkanaals vond ik niet erg. Bij gewone CD's heb ik een beetje moeten zoeken. Ik wilde deze gewoon op stereo hebben en hier moest ik surround uitzetten. Ook leek me er weinig bas in de muziek te zitten. Dit kon ik grotendeels oplossen door cd-upsampling uit te zetten. Dit gaf voor mij een beter geluid, lijkt me ook logisch (als ik het goed heb, correct me if i'm wrong) wanneer de frequentie omhoog verschoven wordt. Zo krijg je minder lage en meer hoge. (Misschien dat een deel ook is te wijten aan het feit dat ik hem op 5.1 analoog heb aangesloten)
Toen ik het uit had gezet klonk het goed maar nog niet zo goed als bij mij losse cd-speler. Ook het veel besproken volume-probleem kom ik tegen. Zelfs in classic klinkt het zachter dan mijn gewone cd-speler. Misschien moet ik voor cd's de stereo aansluiting gebruiken maar dat lijkt me beetje dubbel werk. Mij mijn "oude" sony dvp-s335 had ik geen probleem.
Deze sloot ik dan ook altijd aan met de digitale uitgang en deze houdt ik ook aangesloten met de digitale optische uitgang (iemand een idee wat beter is en waarom: coax- of optisch- digitale uitgang?)
Ik heb ook nog een 5.1 ingang op mijn receiver en hier is mijn philips 720sa op aangesloten. Met meerkanaals lijkt het geluid meer te kloppen. Het moet dus echt 5.1 geluid zijn of SACD. Voor het geluid van de gewone cd's loop ik nog niet warm. Aangezien mijn 720sa aangesloten is op de 5.1 ingang kan ik er weinig meer aan regelen wat ik wel jammer vindt. Het geluid van SACD ben ik wel gek van, het lage tonen gedeelte van bepaalde nummers is indrukwekkend. Het klinkt wel veel helderder dan gewone CD.
Divx heb ik nog niet geprobeerd, enkel een cd-rw met een aantal losse filmpjes, ook wel divx geloof ik, en die speelde hij goed af. Een complete Divx-film met ondertiteling heb ik nog niet geprobeerd.
Ik ben wel tevreden over mijn aankoop, hij ziet er netjes uit. Goed beeld, geluid bij DVD-films is prima.
Ik heb wel 2 digitale ingangen op mijn receiver maar mijn manual raadt aan om er maar 1 aan te sluiten omdat ze beiden voor 1 en hetzelfde aparaat zijn. Dus kies optisch of coaxiaal. En wanneer ik digitaal zou aan zou sluiten kan ik mijn SACD niet meer beluisteren.
Mijn vraag aan Mad Palace is dan of en wat er eventueel aan het geluid gedeelte gedaan kan worden. En natuurlijk of er al een update is over de datum voor de update.... (wanneer de update beschikbaar komt dus) en of wij als consument ook de beschikking krijgen over die update. Of moeten we allemaal met onze speler naar de handelaar? En wat als we hem op internet besteld hebben? zal nogal een gedoe wezen.
Eerste wat me opviel was dat de knoppen op de dvd-speler zelf wat moeilijk gaan, slecht bedienen. Maar ja, ik gebruik toch de afstandsbediening
DVD-films: Hierover ben ik zeer tevreden. Het beeld is goed, alleen heb ik het idee dat mijn 3 jaar "oude" DVD-speler van sony het niet slechter doet. Het beeld was voldeed aan mijn verwachting.
Qua snelheid viel het me tegen, het duurt lang voordat de schijf start en de melding dat het lang duurt voordat de lade van de speler opent klopt en is inderdaad redelijk lang maar het wekte bij mij nog geen irritatie op.
Divx en mpegs: werken ook goed, hij doet het niet minder dan ik verwacht had. Had er eigenlijk geen verawachtingen van.
CD SACD: hierbij liep ik tegen een aantal dingen aan. Het surround bij SACD meerkanaals vond ik niet erg. Bij gewone CD's heb ik een beetje moeten zoeken. Ik wilde deze gewoon op stereo hebben en hier moest ik surround uitzetten. Ook leek me er weinig bas in de muziek te zitten. Dit kon ik grotendeels oplossen door cd-upsampling uit te zetten. Dit gaf voor mij een beter geluid, lijkt me ook logisch (als ik het goed heb, correct me if i'm wrong) wanneer de frequentie omhoog verschoven wordt. Zo krijg je minder lage en meer hoge. (Misschien dat een deel ook is te wijten aan het feit dat ik hem op 5.1 analoog heb aangesloten)
Toen ik het uit had gezet klonk het goed maar nog niet zo goed als bij mij losse cd-speler. Ook het veel besproken volume-probleem kom ik tegen. Zelfs in classic klinkt het zachter dan mijn gewone cd-speler. Misschien moet ik voor cd's de stereo aansluiting gebruiken maar dat lijkt me beetje dubbel werk. Mij mijn "oude" sony dvp-s335 had ik geen probleem.
Deze sloot ik dan ook altijd aan met de digitale uitgang en deze houdt ik ook aangesloten met de digitale optische uitgang (iemand een idee wat beter is en waarom: coax- of optisch- digitale uitgang?)
Ik heb ook nog een 5.1 ingang op mijn receiver en hier is mijn philips 720sa op aangesloten. Met meerkanaals lijkt het geluid meer te kloppen. Het moet dus echt 5.1 geluid zijn of SACD. Voor het geluid van de gewone cd's loop ik nog niet warm. Aangezien mijn 720sa aangesloten is op de 5.1 ingang kan ik er weinig meer aan regelen wat ik wel jammer vindt. Het geluid van SACD ben ik wel gek van, het lage tonen gedeelte van bepaalde nummers is indrukwekkend. Het klinkt wel veel helderder dan gewone CD.
Divx heb ik nog niet geprobeerd, enkel een cd-rw met een aantal losse filmpjes, ook wel divx geloof ik, en die speelde hij goed af. Een complete Divx-film met ondertiteling heb ik nog niet geprobeerd.
Ik ben wel tevreden over mijn aankoop, hij ziet er netjes uit. Goed beeld, geluid bij DVD-films is prima.
Ik heb wel 2 digitale ingangen op mijn receiver maar mijn manual raadt aan om er maar 1 aan te sluiten omdat ze beiden voor 1 en hetzelfde aparaat zijn. Dus kies optisch of coaxiaal. En wanneer ik digitaal zou aan zou sluiten kan ik mijn SACD niet meer beluisteren.
Mijn vraag aan Mad Palace is dan of en wat er eventueel aan het geluid gedeelte gedaan kan worden. En natuurlijk of er al een update is over de datum voor de update.... (wanneer de update beschikbaar komt dus) en of wij als consument ook de beschikking krijgen over die update. Of moeten we allemaal met onze speler naar de handelaar? En wat als we hem op internet besteld hebben? zal nogal een gedoe wezen.
Verwijderd
Bij cd-upsampling treedt geen verschuiving van de audiofrequenties op. Wat er gebeurt, is dat de sample frequentie (44KHz) van het originele PCM-signaal wordt opgekrikt met behulp van een soort interpolatie. De resolutie wordt als het ware verhoogd zodat het resulterend analoog signaal minder 'blokkerig' is, populair gezegd. 2x upsampling (88KHz) al geprobeerd? 4x (176KHz) is de hardware namelijk niet voor geschikt en die optie zou bij nieuwe software uit het menu verdwijnen. Bij 4x verdwijnen bij mij ook de lage tonen, maar 2x klinkt prima.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 20:56:
Ook leek me er weinig bas in de muziek te zitten. Dit kon ik grotendeels oplossen door cd-upsampling uit te zetten. Dit gaf voor mij een beter geluid, lijkt me ook logisch (als ik het goed heb, correct me if i'm wrong) wanneer de frequentie omhoog verschoven wordt. Zo krijg je minder lage en meer hoge. (Misschien dat een deel ook is te wijten aan het feit dat ik hem op 5.1 analoog heb aangesloten).
Vraag ik mij ook af. Wat ik zelf kan bedenken, is dat er via glasvezel geen elektrische verbinding wordt gemaakt waardoor eventuele storingen in de apparatuur als gevolg van deze verbinding niet optreden. Dit in tegenstelling tot een coaxverbinding. Misschien kan iemand hier een helder verhaal over houden.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 20:56:
iemand een idee wat beter is en waarom: coax- of optisch- digitale uitgang?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 04:30 ]
Audio freaks kiezen voor een digitale coax verbinding met een enorm dikke dure interlink. Heb er toevallig ook een omdat ik die als sinterklaas kado gehad heb.
Volgens mij maakt het geen ruk uit. Als het bitje overkomt dan komt hij over. En i.t.t. een analoog signaal doet de kwaliteit van zon kabel volgens mij geen ruk met het geluidssignaal. Zolang de bitjes maar overkomen. Merken die dure intelinks maken zijn o.a. Audioquest, MIT, Van Medevoort, van Den Hul, IXOS en Siltech.
Volgens mij maakt het geen ruk uit. Als het bitje overkomt dan komt hij over. En i.t.t. een analoog signaal doet de kwaliteit van zon kabel volgens mij geen ruk met het geluidssignaal. Zolang de bitjes maar overkomen. Merken die dure intelinks maken zijn o.a. Audioquest, MIT, Van Medevoort, van Den Hul, IXOS en Siltech.
[ Voor 13% gewijzigd door Kirpeknots op 16-09-2004 09:21 ]
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem. Volgens mij ligt het aan de combinatie van XVID en AC3-geluid. Heb elders al gelezen dat de mediatek chip hiermee moeite heeft.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 20:55:
Ik heb sinds een paar dagen de DVP720SA en het valt me op dat bepaalde DVD's ietwat schokkerig afspelen. Een voorbeeld hiervan is de "The Day After Tomorrow" release van BURGER. De film is nog gewoon goed te kijken en eigenlijk valt het alleen op als er dingen snel bewegen, maar het is net irritant.
Verwijderd
@gozo: Volgens mij heeft hij het over een DVD film en niet over XviD film.Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 09:45:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Volgens mij ligt het aan de combinatie van XVID en AC3-geluid. Heb elders al gelezen dat de mediatek chip hiermee moeite heeft.
@Mr_Orange: Is de Burger release mischien NTSC en staat je TV op PAL? Dan krijg je vooral bij snel bewegende beelden "schokken" omdat de film (NTSC) dan op ongeveer 30 fps draait en het op jouw TV (PAL) weergegeven wordt met een veelvoud van 25 Hz (dus 50Hz of 100Hz)
Verwijderd
Ik heb zojuist ook een back-up DVDVerwijderd schreef op 16 september 2004 @ 09:45:
[...]
Heb hetzelfde probleem. Volgens mij ligt het aan de combinatie van XVID en AC3-geluid. Heb elders al gelezen dat de mediatek chip hiermee moeite heeft.
Heeft trouwens verder nog iemand ervaringen met het verschil digitale uitgang of de analoge 5.1 uitgang? Ik krijg het idee dat mijn losse receiver veel beter geluid produceerd [decodeerd, als mijn receiver geluid maakt is het niet goed

Dat upsampling gebruik ik niet, bij begint hij al gek te doen bij 2x upsampling, veel te weinig bass
Iemand trouwens een idee waar ik een goede (legale) geluidstest zou kunnen downloaden? Of zo'n filmpje waar lekker veel geluidseffecten worden gebruikt, zoals dat thx filmpje in dat glazen bolletje waar het regent en dat met een bliksem uit elkaar knalt
Edit: Idd... is een NTSC DVD, maar de dvd-speler staat nog ingesteld op PALVerwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:56:
[...]
@gozo: Volgens mij heeft hij het over een DVD film en niet over XviD film.
@Mr_Orange: Is de Burger release mischien NTSC en staat je TV op PAL? Dan krijg je vooral bij snel bewegende beelden "schokken" omdat de film (NTSC) dan op ongeveer 30 fps draait en het op jouw TV (PAL) weergegeven wordt met een veelvoud van 25 Hz (dus 50Hz of 100Hz)
btw. Iemand opgevallen dat de text in het menu waar je PAL/NTSC/MULTI kan kiezen de text een beetje raar staat? Als je naar multi gaat loopt de text uit het scherm. Ik wil wel foto maken om het te laten zien maar ik kan het niet hosten.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 11:30 ]
Verwijderd
Volgens mij klinkt 2x bij mij wel goed, maar ik zal nog eens een vergelijkingstest doen.Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:22:
Dat upsampling gebruik ik niet, bij begint hij al gek te doen bij 2x upsampling, veel te weinig bass.
Ik heb een stuk of 10 dolby digital trailers die destijds altijd in de bios werden gedraaid voor de film begon. Onder andere die stoomtrein die met veel geweld begint te rijden (lange versie). Als je wilt, kan ik die wel eens hosten. Volgens mij is dat wel legaal. Ik heb ze ooit tenminste gewoon van een openbare website kunnen downloaden (weet niet meer welke).Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 11:22:
Iemand trouwens een idee waar ik een goede (legale) geluidstest zou kunnen downloaden? Of zo'n filmpje waar lekker veel geluidseffecten worden gebruikt, zoals dat thx filmpje in dat glazen bolletje waar het regent en dat met een bliksem uit elkaar knalt(vooral ook om de frequenties te testen. Ik wil wel eens weten welke er goed geluid produceerd)
Verwijderd
Zou meer dan vriendelijk zijn, AgentSmithVerwijderd schreef op 16 september 2004 @ 14:59:
Als je wilt, kan ik die wel eens hosten
Verwijderd
Het is inderdaad NTSC maar andere DVD's die ook NTSC zijn speelt hij vaak wel goed af (ook niet altijd, het ligt dus niet specifiek aan de BURGER release). Ik kan niet echt een oorzaak vinden. Mijn televisie kan wel NTSC aan (beeld is gewoon in kleur) maar of hij nog op PAL staat, zou ie niet automatisch moeten overspringen van PAL naar NTSC?Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 10:56:
Is de Burger release mischien NTSC en staat je TV op PAL? Dan krijg je vooral bij snel bewegende beelden "schokken" omdat de film (NTSC) dan op ongeveer 30 fps draait en het op jouw TV (PAL) weergegeven wordt met een veelvoud van 25 Hz (dus 50Hz of 100Hz)
Verwijderd
Ja ik heb even getracht een dvd audio te laden (demo dvd va creative audigy ZS II) ..oke..het laden ging goed er start gewoon een dvd menu op..in het dvd menu staat hij standaard op de laatste optie en dat is info over de dvd.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 14:49:
2 vraagjes:
- Heeft iemand al dvd-audio geprobeerd?
- Wat is dat black level (zwartniveau?) in het menu? Aan of uit, ik zie geen verschil.
Probleem: ik kan in het menu niet naar boven en naar onderen gaan bepaalde muziekstylen te luisteren terwijl dit zeker zou moeten kunnen..mijn vraag..foutje in de structuur van het menu of in de dvd player ?
Verwijderd
Tsja, officieel ondersteunt de 720 geen dvd-audio. Bedoel je dat dvd-audio altijd met een menustructuur werkt? Ik heb geen ervaring met het medium, maar is het niet gewenst om, net als cd-audio, gewoon het schijfje erin te doen en op play te drukken?
Verwijderd
Ik heb nu even de beschikking over een speler met V32 test-software (en nee jullie mogen die vooralsnog niet van mij hebben
). Ik zal zo spoedig mogelijk mijn bevindingen hier posten. Tot nu toe zie ik dat er wel het een en ander is opgelost (zeker m.b.t. ondertiteling) maar dat er ook nog steeds te domme fouten inzitten.
@AgentSmith, kun je contact met me opnemen? De vorige keer had je me een mailtje gestuurd, kan je dat weer doen?
@AgentSmith, kun je contact met me opnemen? De vorige keer had je me een mailtje gestuurd, kan je dat weer doen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 10:12 ]
Verwijderd
Hi MAD Palace,
would you summarize for us, non-dutch people the current status of firmware update for 720SA? i tried to dig out some facts from this topic but i'm unsure if i'm right.. is it true that:
- V31 is the last (V32 is under checking by you)
- it seems that Philips does include these new versions into players and sell them, but do not make the FW available for public
question: is september still on target for publishing a FW on the site of philips? if yes, the very latest version (maybe >V32) or an earlier one?
thanks in advance
DR
would you summarize for us, non-dutch people the current status of firmware update for 720SA? i tried to dig out some facts from this topic but i'm unsure if i'm right.. is it true that:
- it seems that Philips does include these new versions into players and sell them, but do not make the FW available for public
question: is september still on target for publishing a FW on the site of philips? if yes, the very latest version (maybe >V32) or an earlier one?
thanks in advance
DR
Verwijderd
Because all my communication with Philips about the 720 is in english, I will make MY list of current issues in english. This is good for you.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 10:09:
Hi MAD Palace,
thanks in advance
DR
As far as I know of software releases, is the fact that development is fixing problems and releasing new software (currently V32). The factory takes some of these versions (already V22 and V24 are actually found in players). The only problem is now to find the true reason why no updates are available on the website.
By development V32 will still be released, but it is unknown if this will be indeed available on the Philips website.
Verwijderd
MP,
we have a V31 freshly bought a week ago. :
SD6.1 V31 720-00 2 09
SERVO:03150000
REG:2
the user said it has also some problems with subtitles. he did some screenshots of them:
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/1.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/2.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/3.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/4.jpg
his assumptions:
the small chars which has staight line downstairs (like 'p','g','q') has their legs cut down. - even the comma ',' sign looks identical to point '.'
picture4: it displays only 2 lines (instead of 3)
small accented letters are ok, but big ones has no accent at all.
hope this is the right topic to announce these
thanks for your answer,
looking forward to the perfect FW
DR
SD6.1 V31 720-00 2 09
SERVO:03150000
REG:2
the user said it has also some problems with subtitles. he did some screenshots of them:
his assumptions:
the small chars which has staight line downstairs (like 'p','g','q') has their legs cut down. - even the comma ',' sign looks identical to point '.'
picture4: it displays only 2 lines (instead of 3)
small accented letters are ok, but big ones has no accent at all.
hope this is the right topic to announce these
thanks for your answer,
looking forward to the perfect FW
DR
Verwijderd
Subtitle problem solving was targeted for V32, but still some things in. I will also take these items into my test and report them back if still in.Verwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:01:
the user said it has also some problems with subtitles
Update:
- 1 - Non-capital letters, like p, g, y are shown complete.
- 3 - I cannot validate foreign characters in capital, because I don't have the subtitles.
- 4 - I already saw 3 rows of subtitles, so this seems to work now.
I also want to update my question for Philips support, if anybody wants to contact them:
"Some drives in shops have firmware V22, some have V24, but even V31 has been seen around. Currently under development is around V32. There are no updates available for customers on the website (www.p4c.philips.com). Where does this go wrong?"
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2004 13:22 . Reden: check ]
Inderdaad, dat bedoelde ik. OK, met de search is het wel te vinden, maar dat is natuurlijk geen argument, als je een mooi overzicht wil van wat Philips verkoopt en ze zetten het niet eens direct vindbaar op de website, tsja, lekker is dat dan.Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 14:37:
[...]
[...]
Ja, valsspeler. Wat Grrrrrene waarschijnlijk bedoelt, is dat je niet via menu's naar het gewenste product kunt gaan. Die menu's en overzichten zijn namelijk verre van compleet. Hieronder maar even de betreffende links:
DVP630
DVP632 (niet te vinden)
DVP720SA
Overigens hebben ze nu DVD recorders en wat HT setjes toegevoegd, dus het komt wel goed denk ik
Wat wil je dat we doen? Jouw suggestie verbeteren (indien mogelijkVerwijderd schreef op 17 september 2004 @ 13:14:
I also want to update my question for Philips support, if anybody wants to contact them:
"Some drives in shops have firmware V22, some have V24, but even V31 has been seen around. Currently under development is around V32. There are no updates available for customers on the website (www.p4c.philips.com). Where does this go wrong?"
In English: What do you want us to do? Help you compose a message, or ask them what you're suggesting?
Heb je nog meer informatie over het subtitle probleem waarbij een rij pixels naar links schuift? (Voornamelijk te zien bij NTSC dvds).
Verwijderd
Ik vroeg me af of het niet mogelijk is ....als Philips zo simpel is om die nieuwe firmware niet uit te geven , om deze uit de speler zelf te rippen. Het moet mogelijk zijn het deze rom chip eraf te halen en die op een printplaatje te plakken en zo de firmware eraf te halen via een pc (vraag me niet hoe het moet, maar ik weet van collega's en van andere dvd / divx projectjes www.area450.com/firmware/offa.htm dat dit mogelijk moet zijn).
Verwijderd
Ok, ik heb zojuist gekeken welke versie ik had en ik had versie 24. En ik gelijk beetje verder neuzen... krijg ik het toch vast. Kompleet vast, ik las al eerder hierover maar die persoon kon nog wel iets met zijn dvd speler. Mijne reageert nergens op. Niet op afstands bediening en niet op bediening op speler zelf. Ik kan hem ook niet standby/uit zetten. Niet op ab of speler zelf.
Enige oplossing die ik nu zie is de stekker uit het stopcontact halen. Dan zal hij wel gereset worden.
Op het moment dat deze vast sloeg was ik aan het scrollen door een aantal (100+)videobestanden en bestandjes. Toen ik bij een bestandje aangekomen was en ik op play (of 'ok', ik weet niet meer precies ) drukte reageerde hij nergens meer op. Leek er ook niet op dat ie een bestandje probeerde te laden. Of het nu was toen ik op play drukte of daarvoor al weet ik niet. Kan ook zijn dat ie stopte toen ik het pijlte naar onder los liet... ik was een heeeel eind naar beneden gescrolled.
Toch vind ik dit voorval een beetje goedkoop voordoen, naar mijn idee is zo'n standalone speler er juist voor het gemak en mag hij toch niet zomaar "vastslaan" zoals dat wel eens bij een pc kan gebeuren. Blij dat ik nog geen bsod ben tegengekomen
Daarbij mijn volgende opmerking, ik vind het zoeken naar een bestand in een grote groep bestanden in 1 dir een beetje onhandig. Is er misschien een manier om dit sneller te doen?
Nog altijd zeer tevreden over de speler hoor, ik geef deze dingen alleen maar aan aangezien er misschien oplossingen voor gevonden kunnen worden.
Enige oplossing die ik nu zie is de stekker uit het stopcontact halen. Dan zal hij wel gereset worden.
Op het moment dat deze vast sloeg was ik aan het scrollen door een aantal (100+)videobestanden en bestandjes. Toen ik bij een bestandje aangekomen was en ik op play (of 'ok', ik weet niet meer precies ) drukte reageerde hij nergens meer op. Leek er ook niet op dat ie een bestandje probeerde te laden. Of het nu was toen ik op play drukte of daarvoor al weet ik niet. Kan ook zijn dat ie stopte toen ik het pijlte naar onder los liet... ik was een heeeel eind naar beneden gescrolled.
Toch vind ik dit voorval een beetje goedkoop voordoen, naar mijn idee is zo'n standalone speler er juist voor het gemak en mag hij toch niet zomaar "vastslaan" zoals dat wel eens bij een pc kan gebeuren. Blij dat ik nog geen bsod ben tegengekomen

Daarbij mijn volgende opmerking, ik vind het zoeken naar een bestand in een grote groep bestanden in 1 dir een beetje onhandig. Is er misschien een manier om dit sneller te doen?
Nog altijd zeer tevreden over de speler hoor, ik geef deze dingen alleen maar aan aangezien er misschien oplossingen voor gevonden kunnen worden.
Verwijderd
Ik denk dat iedereen moet gaan mailen met mijn verhaal als onderbouwing. Dat je weet dat er dus spelers in de markt zijn met verschillende versies in software (V22, V24 en V31). En dat er voor andere spelers (o.a. 737, 630) wel downloads beschikbaar zijn. Dan de vraag waarom het voor de 720 niet is? De 720 is immers gewoon te updaten met een bin-file van ongeveer 2 MB.pvtonger schreef op 17 september 2004 @ 14:46:
Wat wil je dat we doen? Jouw suggestie verbeteren (indien mogelijk) of een soortgelijk bericht richting de helpdesk mailen?
In English: What do you want us to do? Help you compose a message, or ask them what you're suggesting?
Heb je nog meer informatie over het subtitle probleem waarbij een rij pixels naar links schuift? (Voornamelijk te zien bij NTSC dvds).
Dat NTSC subtitle probleem krijg ik niet gereproduceerd, dus erg lastig om uit te leggen aan de ontwikkelaars. Ze zijn wel op de hoogte maar hebben het zelf ook nog nooit gezien. Ik heb het zelf 1x gezien.
Nu ik dit topic heb doorgelezen ben ik toch wel heel enthousiast geworden over deze 720SA... Ik wil 'm daarom ook wel kopen, maar ik kan nergens een shop vinden waar die te halen is...
Wie weet er wel een winkel...? En als je er meerdere weet... De goedkoopste...?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Verwijderd
MAD Palace
we found a new problem with Mp3 DVD.
The player cannot reading the folder names from DVD media.
Please check these pictures and I put my website one hungarian test srt file.
I hope the correction on subtitles problems in a sort time come out.
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/Test.hun.srt
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/7.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/8.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/9.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/10.jpg
http://www.dombi.atw.hu/D...VD_in_most_cases_shit.jpg
http://www.dombi.atw.hu/D...VD_now_and_again_good.jpg
http://www.dombi.atw.hu/D...DVD_sometimes_nothing.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/MP3_CD_always_good.jpg
Bye
ps: Sorry my english is poor
we found a new problem with Mp3 DVD.
Please check these pictures and I put my website one hungarian test srt file.
I hope the correction on subtitles problems in a sort time come out.
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/Test.hun.srt
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/7.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/8.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/9.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/10.jpg
http://www.dombi.atw.hu/D...VD_in_most_cases_shit.jpg
http://www.dombi.atw.hu/D...VD_now_and_again_good.jpg
http://www.dombi.atw.hu/D...DVD_sometimes_nothing.jpg
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/MP3_CD_always_good.jpg
Bye
ps: Sorry my english is poor
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 16:16 ]
Die 720 of 720 SA, laten die ook zo'n irritant tekentje in beeld staan als hij zoomt? Met een klein beetje zoomen is een film kijken best te doen en dat tekentje is dan vervelend.
Ik heb m'n Philips 625 er destijds voor teruggebracht.
Ik heb m'n Philips 625 er destijds voor teruggebracht.
[ Voor 6% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-09-2004 17:41 ]
Ik heb een DVP630 gekocht ; had eerst als probleem dat de beeld buiten de tv-kaders zat waardoor ondertitels onleesbaar waren. Maar gelukkig is dat probleem opgelost met de laatste firmware (531).
Er zijn nu nog twee zaken die mij nogal storen van de DVP630:
1) Als de DVD-Speler uitstaat dan gaat er een rood lampje branden op de knop voor uit en aan. Hebben andere ook dat probleem ? Is de enige oplossing de stekker eruit trekken van de DVD-speler ?.
2) Verder vind ik dat de loopwerk veel herrie maakt. O.a. tikken tijdens het afspelen; dat is nogal vervelend tijdens rustige passages van een film dat je continue de loopwerk hoort.
1) Als de DVD-Speler uitstaat dan gaat er een rood lampje branden op de knop voor uit en aan. Hebben andere ook dat probleem ? Is de enige oplossing de stekker eruit trekken van de DVD-speler ?.
2) Verder vind ik dat de loopwerk veel herrie maakt. O.a. tikken tijdens het afspelen; dat is nogal vervelend tijdens rustige passages van een film dat je continue de loopwerk hoort.
1. Speler staat nooit echt uit, altijd in standby. (anders zou je met de afstandsbediening niets meer kunnen doen)mbr schreef op 18 september 2004 @ 20:04:
Ik heb een DVP630 gekocht ; had eerst als probleem dat de beeld buiten de tv-kaders zat waardoor ondertitels onleesbaar waren. Maar gelukkig is dat probleem opgelost met de laatste firmware (531).
2. Dit probleem ligt volgens aan je media, slechte media geeft bij mij ook veel herrie simpelweg omdat de cd/dvd een stuk moeilijker leesbaar is en het ding het dus vaak iets "overnieuw" leest.
Sjongetwinkey schreef op 18 september 2004 @ 12:16:
Nu ik dit topic heb doorgelezen ben ik toch wel heel enthousiast geworden over deze 720SA... Ik wil 'm daarom ook wel kopen, maar ik kan nergens een shop vinden waar die te halen is...
Alvast bedankt!
Ik was dus een week of 2 geleden zo ijverig om deze dvd spelers toe te voegen aan de pricewatch
hier staat ie, de dvp720SA:
pricewatch: Philips DVP720SA
en er staan nog meer philips spelers:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/74
Goed, mijn zusje is zo fijn geweest de rondslingerende firmware update CD erin te gooien, en deze halvewege de flash weer uit te halen. 
Weet iemand of je hiermee bij een Philips Service punt terecht kunt? Ik zal morgen anders even de Customer Care lijn bellen (die kunnen me vast ook wel iets vertellen).
Het display geeft gewoon continue "ERASE" aan. (Denk dat de flash-ROM gewoon leeg is.)
Anyway, gij zijt gewaarschuwd. Beetje suf dat je niet eerst akkoord moet gaan op de DVD speler (of op z'n minst een knopje ingedrukt houden tijdens het opstarten oid om te updaten).

Weet iemand of je hiermee bij een Philips Service punt terecht kunt? Ik zal morgen anders even de Customer Care lijn bellen (die kunnen me vast ook wel iets vertellen).
Het display geeft gewoon continue "ERASE" aan. (Denk dat de flash-ROM gewoon leeg is.)
Anyway, gij zijt gewaarschuwd. Beetje suf dat je niet eerst akkoord moet gaan op de DVD speler (of op z'n minst een knopje ingedrukt houden tijdens het opstarten oid om te updaten).
edit:
gaat om een 630
gaat om een 630
[ Voor 5% gewijzigd door tweakerbee op 19-09-2004 01:08 ]
You can't have everything. Where would you put it?
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een DIVX player die ook mp3 behoorlijk van DVD af speelt. Liefst ZONDER dat ik de tv erbij aan hoef te zetten. Ik heb een DVD met daarop 1000 mp3's. Nu heb ik wat vragen:
Vraag 1: Kan je op deze 720SA player een mp3 DVD erin doen zonder dat de tv aanstaat en dan op play duwen? Speelt ie dan?
Vraag 2: Kun je vervolgens een nummer intikken op de afstandsbediening, bijv 765, en springt hij dan direct naar nummer 765?
Vraag 3: Als je nummer 765 afspeelt wat laat hij dan in het display op de psler zien? "765" of zoals bij de Yamada 6600 enkel "65"?
Vraag 4: Ik weet dat de Yamada 6600 maar 640 mp3's van de 1000 leest. Iemand heeft dit voor mij getest. Weet iemand of de 720SA ze wel alle 1000 ziet?
Vraag 5: Zijn de ondertitels wit op een transparante achtergrond? De Yamada 6600 laat bij DIVX de titels zien op een lichtgrijze achtergrond. Da's knap irritant. Bij gewone DVD's zou ie wel witte letters tonen op een transparante background. Ook heb ik ergens gelezen dat Philips ooit gele letters heeft. Ben dus benieuwd naar letterkleur (wit of geel) en ook naar de achtergrond waar de letters op sraan (transparant of licht grijs)?
Graag jullie reactie.
Bedankt.
Vraag 1: Kan je op deze 720SA player een mp3 DVD erin doen zonder dat de tv aanstaat en dan op play duwen? Speelt ie dan?
Vraag 2: Kun je vervolgens een nummer intikken op de afstandsbediening, bijv 765, en springt hij dan direct naar nummer 765?
Vraag 3: Als je nummer 765 afspeelt wat laat hij dan in het display op de psler zien? "765" of zoals bij de Yamada 6600 enkel "65"?
Vraag 4: Ik weet dat de Yamada 6600 maar 640 mp3's van de 1000 leest. Iemand heeft dit voor mij getest. Weet iemand of de 720SA ze wel alle 1000 ziet?
Vraag 5: Zijn de ondertitels wit op een transparante achtergrond? De Yamada 6600 laat bij DIVX de titels zien op een lichtgrijze achtergrond. Da's knap irritant. Bij gewone DVD's zou ie wel witte letters tonen op een transparante background. Ook heb ik ergens gelezen dat Philips ooit gele letters heeft. Ben dus benieuwd naar letterkleur (wit of geel) en ook naar de achtergrond waar de letters op sraan (transparant of licht grijs)?
Graag jullie reactie.
Bedankt.
Verwijderd
Er viel mij twee dingen op bij mijn 720sa, ik weet niet of dit al gemeld is. De thread is immers te lang geworden.
Ten eerste liep het geluid niet meer synchroon met het beeld toen ik een film had gepauseerd. Het probleem was opgelost toen ik de speler even had uitgezet.
Ten tweede zag ik regelmatig een soort band verschijnen op 1/3 van de bovenkant van het scherm. Dit zag je bij snelle bewegingen en bij lichtflitsen bij bijv. explosies. Het deed mij denken aan een vertical sync probleem.
Ten eerste liep het geluid niet meer synchroon met het beeld toen ik een film had gepauseerd. Het probleem was opgelost toen ik de speler even had uitgezet.
Ten tweede zag ik regelmatig een soort band verschijnen op 1/3 van de bovenkant van het scherm. Dit zag je bij snelle bewegingen en bij lichtflitsen bij bijv. explosies. Het deed mij denken aan een vertical sync probleem.
Verwijderd
Hoi,
Na alle posts gelezen te hebben, kan ik nog steeds geen besluit nemen: of de DVP 630 of 720SA? Zijn er zwaarwegende argumemten te noemen om voor de een of de ander te kiezen (afgezien van de prijs)?
Groeten,
Jan
Na alle posts gelezen te hebben, kan ik nog steeds geen besluit nemen: of de DVP 630 of 720SA? Zijn er zwaarwegende argumemten te noemen om voor de een of de ander te kiezen (afgezien van de prijs)?
Groeten,
Jan
Volgensmij heb je ze dan niet dit hele draadje gelezenVerwijderd schreef op 19 september 2004 @ 11:35:
Hoi,
Groeten,
Jan
De 720SA heeft meer mogelijkheden en speelt beter divx/xvid af...
Zijnde: SACD en Q-pel en GMC voor divx/xvidSuperstudent schreef op 19 september 2004 @ 15:07:
De 720SA heeft meer mogelijkheden
Explain. Of bedoel je Q-Pel en GMC? Da's alleen speelt 'meer divx/xvid af'. Daarnaast zijn er subtitle problemen, zelfs met DVD's (op de 720SA) zoals een aantal maal in deze draad is genoemd. Ook zijn er (soms) problemen met NTSC-DVD(-R), zie draad.en speelt beter divx/xvid af...
Of bedoel je dat de 720SA divx/xvid beter afspeelt dan DVD's, dan heb ik niks gezegd
Als mensen drie puntjes gebruiken, moet ik het zelf afmaken, zo wat je bedoelde?
Het is niet zo dat ik de 720SA af wil kraken ofzo, maar met niet-onderbouwd 'beter' schiet eupeithes weinig op.
[ Voor 12% gewijzigd door Jake op 19-09-2004 17:44 ]
Verwijderd
Als je niet kunt beslissen, kun je altijd nog voor divx speler van aldi kiezen die a.s. woensdag in de verkoop gaat. Voor 69 euro is dat een veilige keuze.
Haha sorry dat ik het niet goed onderbouwde maar had effies geen tijd om uitgebreide post te gaan maken, maar jij hebt em netjes afgemaakt voor mij! Mijn dank is oneindig grootJake schreef op 19 september 2004 @ 17:42:
[...]
Zijnde: SACD en Q-pel en GMC voor divx/xvid
[...]
Explain. Of bedoel je Q-Pel en GMC? Da's alleen speelt 'meer divx/xvid af'. Daarnaast zijn er subtitle problemen, zelfs met DVD's (op de 720SA) zoals een aantal maal in deze draad is genoemd. Ook zijn er (soms) problemen met NTSC-DVD(-R), zie draad.
Of bedoel je dat de 720SA divx/xvid beter afspeelt dan DVD's, dan heb ik niks gezegd.
Als mensen drie puntjes gebruiken, moet ik het zelf afmaken, zo wat je bedoelde?
Het is niet zo dat ik de 720SA af wil kraken ofzo, maar met niet-onderbouwd 'beter' schiet eupeithes weinig op.
-----
Trouwens voor de mensen die het nog niet door hadden, de 720SA is nu nog maar 135 eurootjes
-----
Zowel in pricewatch te zien als bij kieskeurig.nl:
http://www.kieskeurig.nl/...9E7D5C1256E7B001EDF1B.htm
pricewatch: Philips DVP720SA
-----
Ik kwam nog wat fotootjes tegen! Jeetje wat ziet dat ding er toch geil uit
http://lechneric.chez.tiscali.fr/DVP720/index.html
http://www.zive.cz/Text/Ar.asp?ARI=117093
Nog een testje:
http://www.cdrinfo.com/Se...cific.aspx?ArticleId=9906
[ Voor 36% gewijzigd door Superstudent op 19-09-2004 21:13 ]
Verwijderd
Deze Philips AS720 speelt Super Audio CD's af lees ik in een test.
Maar wat zijn super Audio cd's precies?
Verwijderd
SACD's zijn bedoeld als opvolger voor de huidige audio-cd. Deze maken gebruik van een 1bit-signaal op 2,8 MHz i.t.t. de audio-cd met een PCM-signaal van 16-bit op 44 KHz. Met deze 1bit's datastroom kan geluid vastgelegd worden dat na reproductie veel meer op het origineel geluid lijkt dan bij PCM het geval is. Hier staat wat meer technische uitleg. Tot dusver de theorie. Uiteindelijk zullen je oren je moeten overtuigen!Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 01:15:
Deze Philips AS720 speelt Super Audio CD's af lees ik in een test.
Tip: SACD-titels kun je vinden door op "SACD" te zoeken bij bol.com. Andere zaken waarvan ik weet dat ze ze verkopen, zijn Correct in Rotterdam en de grotere Mediamarkten. Bij Correct heb ik destijds voor niks een demo-SACD meegekregen met klassieke en popmuziek. Ze zijn daar namelijk nogal SACD-fan en hebben zelfs een hele studio ingericht met ultradure versterkers en speakers voor demonstraties.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 02:10 ]
Verwijderd
I will check the subtitle file and try to find a MP3 DVD.Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 16:15:
We found a new problem with Mp3 DVD.
What is with the "11111111111111111111111111..."? How many characters do you expect to see? Lines cannot be displayed unlimited!
De huidige software heeft heel kleine witte letters met geen achtergrond en geen zwarte rand. De nieuwe software zal heel grote witter letters krijgen met een grijze transparante balk op de achtergrond (dit moet wel om de leesbaarheid te vergroten. zwarte rand is voor dit apparaat bijna niet te maken. technisch issue).Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 02:57:
Ondertiteles bij een DVD worden bepaald door de DVD zelf en is dus niet iets wat dus speler afhankelijk moet zijn.
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 09:03 ]
Verwijderd
Ik denk dat ik dan niet zal updaten, als er zo'n grijze transparante balk komt. Bij mij doen de ondertitels het redelijk, geen irritant teken voor elke zin of zo, alleen vallen ze af en toe eens weg, maar dat is snel opgelost door eens vlug terug te spoelen en opnieuw af te spelen. Bovendien ben ik nog niet veel tegengekomen dat de ondertitels niet te lezen waren op een lichte achtergrond, het is natuurlijk wel vervelend als het voorkomt, maar zo'n grijze balk die het beeld verpest is nog vervelender geloof ik.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 08:43:
De huidige software heeft heel kleine witte letters met geen achtergrond en geen zwarte rand. De nieuwe software zal heel grote witter letters krijgen met een grijze transparante balk op de achtergrond (dit moet wel om de leesbaarheid te vergroten. zwarte rand is voor dit apparaat bijna niet te maken. technisch issue).
Ondertiteles bij een DVD worden bepaald door de DVD zelf en is dus niet iets wat dus speler afhankelijk moet zijn.
Is het niet mogelijk om zelf te kunnen kiezen of je die balk wilt of niet? Bij de 630 is het mogelijk om verschillende lettertypes te kiezen door op de subtitle-toets te drukken (dacht ik) kan dat dan niet ingesteld worden dat je kiest zonder achtergrond en als je nogmaal op de subtitle-toets drukt met achtergrond?
Verwijderd
Ik heb enkel V22 software gezien (piepkleine lettertjes die bijna niet te lezen waren) en V32 (grote letters met grijze transparante balk) en ik moet zeggen dat ik die grijze balk wel sjiek vind. Het ziet eruit als de rest van de OSD items die je op je scherm kunt toveren, zoals de (remaining) time. Hij is transparant dus je kunt de rest van de film nog goed volgen.Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 10:23:
Ik denk dat ik dan niet zal updaten, als er zo'n grijze transparante balk komt. Bij mij doen de ondertitels het redelijk, ...
... maar zo'n grijze balk die het beeld verpest is nog vervelender geloof ik.
Maar ik kan me voorstellen dat het persoonlijk is. Waar ik me drukker om maak is dat er nu nog maar een 36 karakters op een zin passen (vanwege het grote lettertype).
Je kunt wel kiezen tussen lettertype's door in het "preferences" menu bij "Cyrillic" tussen de items "STANDARD" en "SUPER AUDIO CD" te switchen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 10:37 ]
Hoe verhoudt de Philips DVP 720 zich eigenlijk ten opzichte van bijvoorbeeld de Pioneer DV 575?
Verwijderd
Hello, MAD Palace
This line "llllll..." just one stupid test line.
Already I know this player char. number is not fix.(in one line) Just the char. width is Important.
Now the maximum number is 63 like (l). (v31)
Thank you in anticipation for you everything!
Bye
This line "llllll..." just one stupid test line.
Already I know this player char. number is not fix.(in one line) Just the char. width is Important.
Now the maximum number is 63 like (l). (v31)
Thank you in anticipation for you everything!
Bye
Verwijderd
Bij snelle bewegingen in het scherm of van de camera wordt er een 'balk' zichtbaar op 1/3 van bovenkant scherm waarbij het beeld even achterblijft. Hebben meer mensen dat bij divx film met een 720sa?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2004 17:57 ]
Verwijderd
Testresultaten V32 software
00) Some drives in shops have firmware V22, some have V24, but even V31 has been seen around. Currently under development is around V32. There are no updates available for customers on the website (www.p4c.philips.com). Where does this go wrong?
- Service people from Eindhoven and Signapore are now discussing responsibilities.
01) Subtitling second line sometimes not 100% shown. After a while the complete subtitling might disappear (75%, 50%, 25% etc.).
NL: Ondertiteling wordt niet volledig afgedrukt. Na een tijdje verdwijnt er steeds meer (99%, 75%, 50%, 25%, 0%). Treed altijd op.
- Solved.
- New kind of problem now. Subtitling lines are cut to a certain width, which only shows about 35/36 characters.
02) Subtitling has strange characters at the beginning of each line (sometimes a comma, sometimes a sometimes a block, sometimes "@")
NL: Ondetiteling heeft een vreemd karakter (blokje) in het begin van elke zin. Treed altijd op.
- Solved.
03) Spider-man with subtitling does not play correct.
NL: Ondertiteling bij "spider-man" (DivX) loopt niet in sync (veel te vroeg). Treed altijd op.
- Solved.
04) When a normal DVD is played and chapter repeat is enabled (display says: repeat one) the DVD is stammering (no longer playing smooth) after a while. We were only able to get normal DVD playback when we stopped and played the DVD.
NL: Een DVD waar je chapter-repeat aanzet begint te stotteren. Treed altijd op.
- Solved.
05) I have a DVD with a concert from "Metallica" and when playing the multiangle icon is always shown. This concert is indeed multi-angle, but after selecting an angle, should the OSD stay visible for the rest of the concert? Also when the angle-icon is shown a side-effect occurs: on the left of the screen a half transparant square is shown.
NL: Een DVD met multi-angle laat de angle altijd in beeld zien (aan de rechterkant). Verder zit er een vreemd grijs blokje aan de linker kant.
- Partially solved. The multi-angle icon only comes with tracks that really have multi-angle and the transparent square is gone. Problem still persists that the angle icon is shown throughout the whole track (does not disappear after 5 seconds or when the angle is switched).
06) A. Some people (including a colleague) has seen that some disturbing lines are shown in the bottom of the screen (near to the subtitling) with original DVDs. These disturbances look like some wrong horizontal lines and appear completely random. Seen with Shaolin Soccer (PAL Region 2).
B. Subtitling with NTSC Region 1 movie sometimes shakes (seen with Braveheart).
NL: Een DVD geeft soms storinkjes in beeld: streepjes onderin beeld (sommigen zeggen vooral bij NTSC), schuddende ondertiteling (gezien bij Braveheart NTSC).
- Cannot be reproduced.
07) 3 seconds pausing when SACD switches track. Last seecond of the track is not played. One second silence and when the next tracks starts, the 1st second is nothing heard.
NL: Bij SACD is er een pause van 3 seconden waardoor ook de 1e seconde van de volgende track niet agespeeld wordt.
- GOED: De pauze tussen 2 nummers is verdwenen. Een live SACD klinkt nu als 1 doorlopend geheel. Het menu op het scherm na inladen van een SACD is wat duidelijker geworden. De 2 mappen "2C_audio" en "MC_audio" heten nu respectievelijk "2 channel" en "multi channel" en zijn submappen van de hoofdmap "SACD menu". Net zoals voorheen wordt automatisch de map multi channel afgespeeld. Als de hoofdmap "SACD menu" is geopend en de map "multi channel" wordt geselecteerd zonder deze te openen dan komt er rechts een mooi schema te staan van een 5.1 channel luidsprekeropstelling. Is "2 channel" geselecteerd dan worden 4 van de 6 luidsprekers in het schema 'leeg'.
- SLECHT: Als men in de hoofdmap "SACD Menu" zit dan staat bovenin beeld "SUPER AUDIO CD STEREO". Is de map "2 channel audio" geopend dan staat er "SUPER AUDIO CD MULTI-CH". Als "multi channel" is geopend dan staan er bovenin beeld slechts 2 Oosterse (Chinese?) tekens. Hier gaat dus een en ander mis. Het is slechts een schoonheidsfoutje, maar het staat best slordig.
08) Font for subtitling is very small.
NL: Ondertiteling is dun en wit (zonder zwarte rand).
- Solved: subtitling is now bigger and has grey transparant background.
- New kind of problem now. Subtitling lines are cut to a certain width, which only shows about 35/36 characters.
09) Font for subtitling is not positioned on the bottom of the screen but a few lines too high (almost in the middle).
NL: Ondertiteling staat wat hoog in beeld, niet onderin.
- Solved.
10) When playing a DivX file and switching between SURROUND and STEREO (should only affect 6 CHANNEL output) there is a big change in audio quality on the 2 CHANNEL and SPDIF output. STEREO sounds more complete (and higher volume), while SURROUND sounds a bit dark, as if some effect is included (lower volume).
Switching SURROUND and STEREO mode while playblack of DivX gives very different audio on 2 CHANNEL and SPDIF output. When playing MP3 audio, this transition effect seems te be corrected within a second. This does not happen for DivX (with MP3 audio)?
NL: STEREO en SPDIF uitgang klinkt echt anders bij DivX als de mode veranderd wordt (STEREO/SURROUND). Jammer dat altijd SURROUND als default gekozen wordt terwijl STEREO eigenlijk beter klinkt. Ik kan nu met zekerheid zeggen dat de volumeverandering alleen optreedt bij divx/xvid etc met stereo geluid (mp3) en dus niet bij dvd's (dolby digital 5.1). Het volume is dus alleen lager ... Ik mis bij nader beluisteren geen geluidsinformatie bij ingeschakelde surroundmodus.
- Not solved. Bij divx met mp3-geluid klinkt surround nog steeds zachter dan stereo op de stereouitgang.
11) Pretty Woman does not play right. The movie has freeze-frames.
NL: Film met freeze-frames gaat fout.
- Problem does not occur on "American Psycho 2" with freeze-frames.
12) What has been done wrong on this player is the Thumbnail View. You have to start a Slide Show and press stop to get to the thumbnail view. Although the manual says pressing "Preview" will offer thumbnail view, it does not work at all.
- Solved.
13) When loading media, the text "Loading" is not shown on the LCD display. Users could think that the player is turned off (crashed) while it is busy loading a file (e.g. DivX).
- NEW
14) Subtitling (DivX) lines are cut to a certain width, which only shows about 35 characters (PREFERENCE -> CYRILLIC = STANDARD). This results in words falling off the line (because subtitling can have at least 45 characters. When the space character (" ") was smaller, there would already fit a few more characters on the line. Maybe decrease the font size also (not too much of course)?
Selecting CYRILLIC = SUPER AUDIO CD, already gives smaller fonts but still only shows about 40 characters, while sometimes 48 is required (PREFERENCE -> CYRILLIC = SUPER AUDIO CD).
NL: Inderdaad wat te grote en te weinig letters in de ondertiteling.
- NEW
15) When CYRILLIC is STANDARD then subtitling font (DivX) is not pure white. The font color seems te be dependant on the background color. Maybe the font is tranparant too, while only the font background bar should be transparant. This issue can be best seen with a DivX movie where the subtitling is projected on half the movie / half the bottom black bar. (PREFERENCE -> CYRILLIC = STANDARD).
- NEW

Subtitling in STANDARD format and 16:9 setup.
16) When CYRILLIC is SUPER AUDIO CD the black border of the subtitling font (DivX) is gone. The movie itself is shown here (between white font and gray tranparant bar). (PREFERENCE -> CYRILLIC = SUPER AUDIO CD).
NL: Indien cyrillic = super audio cd is gekozen, dan is de ruimte tussen de letters zo groot dat het onderscheid met echte spaties bijna verdwijnt. En inderdaad is de transparante achtergrond in het laatste geval volledig doorlatend vlak langs de letters.
- NEW

Subtitling in SUPER AUDIO CD format and 4:3 setup.
17) DVD with mutlitple DivX files
DVD with mutlitple MP3 files
NL: Een DVD+R(W) met zowel mp3's als divx-bestanden wordt prima herkend. Alle bestanden spelen af. Ik heb 2 mappen aangemaakt, "divx" met een 2CD-versie van een xvid-film en "mp3" met een aantal hits. Opvallend was dat de map "mp3" automatisch werd gekozen en afgespeeld terwijl de films in de divx-map handmatig geselecteerd moesten worden. Deze laatste speelden overigens prima af. Het zou mooier zijn als in eerste instantie gewoon een mappenoverzicht wordt getoond zonder meteen 'lukraak' een map af te spelen.
- Solved.
- Service people from Eindhoven and Signapore are now discussing responsibilities.
NL: Ondertiteling wordt niet volledig afgedrukt. Na een tijdje verdwijnt er steeds meer (99%, 75%, 50%, 25%, 0%). Treed altijd op.
- Solved.
NL: Ondetiteling heeft een vreemd karakter (blokje) in het begin van elke zin. Treed altijd op.
- Solved.
NL: Ondertiteling bij "spider-man" (DivX) loopt niet in sync (veel te vroeg). Treed altijd op.
- Solved.
NL: Een DVD waar je chapter-repeat aanzet begint te stotteren. Treed altijd op.
- Solved.
NL: Een DVD met multi-angle laat de angle altijd in beeld zien (aan de rechterkant). Verder zit er een vreemd grijs blokje aan de linker kant.
- Partially solved. The multi-angle icon only comes with tracks that really have multi-angle and the transparent square is gone. Problem still persists that the angle icon is shown throughout the whole track (does not disappear after 5 seconds or when the angle is switched).
B. Subtitling with NTSC Region 1 movie sometimes shakes (seen with Braveheart).
NL: Een DVD geeft soms storinkjes in beeld: streepjes onderin beeld (sommigen zeggen vooral bij NTSC), schuddende ondertiteling (gezien bij Braveheart NTSC).
- Cannot be reproduced.
NL: Bij SACD is er een pause van 3 seconden waardoor ook de 1e seconde van de volgende track niet agespeeld wordt.
- GOED: De pauze tussen 2 nummers is verdwenen. Een live SACD klinkt nu als 1 doorlopend geheel. Het menu op het scherm na inladen van een SACD is wat duidelijker geworden. De 2 mappen "2C_audio" en "MC_audio" heten nu respectievelijk "2 channel" en "multi channel" en zijn submappen van de hoofdmap "SACD menu". Net zoals voorheen wordt automatisch de map multi channel afgespeeld. Als de hoofdmap "SACD menu" is geopend en de map "multi channel" wordt geselecteerd zonder deze te openen dan komt er rechts een mooi schema te staan van een 5.1 channel luidsprekeropstelling. Is "2 channel" geselecteerd dan worden 4 van de 6 luidsprekers in het schema 'leeg'.
- SLECHT: Als men in de hoofdmap "SACD Menu" zit dan staat bovenin beeld "SUPER AUDIO CD STEREO". Is de map "2 channel audio" geopend dan staat er "SUPER AUDIO CD MULTI-CH". Als "multi channel" is geopend dan staan er bovenin beeld slechts 2 Oosterse (Chinese?) tekens. Hier gaat dus een en ander mis. Het is slechts een schoonheidsfoutje, maar het staat best slordig.
NL: Ondertiteling is dun en wit (zonder zwarte rand).
- Solved: subtitling is now bigger and has grey transparant background.
NL: Ondertiteling staat wat hoog in beeld, niet onderin.
- Solved.
Switching SURROUND and STEREO mode while playblack of DivX gives very different audio on 2 CHANNEL and SPDIF output. When playing MP3 audio, this transition effect seems te be corrected within a second. This does not happen for DivX (with MP3 audio)?
NL: STEREO en SPDIF uitgang klinkt echt anders bij DivX als de mode veranderd wordt (STEREO/SURROUND). Jammer dat altijd SURROUND als default gekozen wordt terwijl STEREO eigenlijk beter klinkt. Ik kan nu met zekerheid zeggen dat de volumeverandering alleen optreedt bij divx/xvid etc met stereo geluid (mp3) en dus niet bij dvd's (dolby digital 5.1). Het volume is dus alleen lager ... Ik mis bij nader beluisteren geen geluidsinformatie bij ingeschakelde surroundmodus.
- Not solved. Bij divx met mp3-geluid klinkt surround nog steeds zachter dan stereo op de stereouitgang.
NL: Film met freeze-frames gaat fout.
- Problem does not occur on "American Psycho 2" with freeze-frames.
- Solved.
- NEW
Selecting CYRILLIC = SUPER AUDIO CD, already gives smaller fonts but still only shows about 40 characters, while sometimes 48 is required (PREFERENCE -> CYRILLIC = SUPER AUDIO CD).
NL: Inderdaad wat te grote en te weinig letters in de ondertiteling.
- NEW
- NEW

Subtitling in STANDARD format and 16:9 setup.
NL: Indien cyrillic = super audio cd is gekozen, dan is de ruimte tussen de letters zo groot dat het onderscheid met echte spaties bijna verdwijnt. En inderdaad is de transparante achtergrond in het laatste geval volledig doorlatend vlak langs de letters.
- NEW

Subtitling in SUPER AUDIO CD format and 4:3 setup.
DVD with mutlitple MP3 files
NL: Een DVD+R(W) met zowel mp3's als divx-bestanden wordt prima herkend. Alle bestanden spelen af. Ik heb 2 mappen aangemaakt, "divx" met een 2CD-versie van een xvid-film en "mp3" met een aantal hits. Opvallend was dat de map "mp3" automatisch werd gekozen en afgespeeld terwijl de films in de divx-map handmatig geselecteerd moesten worden. Deze laatste speelden overigens prima af. Het zou mooier zijn als in eerste instantie gewoon een mappenoverzicht wordt getoond zonder meteen 'lukraak' een map af te spelen.
- Solved.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 15:57 ]
Verwijderd
a remark:
i've got problems with normal DVD's. I guess it's what's described in :
"(6) Some people (including a colleague) has seen that some disturbing lines are shown in the bottom of the screen (near to the subtitling) with original DVDs. These disturbances look like some wrong horizontal lines and appear completely random. Seen with Shaolin Soccer (PAL Region 2)."
The lines:
-are always white
-are at the left side (of the subtitles)
-appear regulary.
I've encountered these problems with every single DVD i've played (just got my player):
-The count of monte christo (PAL, r2)
-Brazil (PAL, r2)
-The office, series 1 (PAL, R2)
-Coupling, series 1 &2 (PAL, R2)
-The night of the living dead (PAL, R2)
This is a serious problem. It's not A DVD, up to now, it's all of them
i've got problems with normal DVD's. I guess it's what's described in :
"(6) Some people (including a colleague) has seen that some disturbing lines are shown in the bottom of the screen (near to the subtitling) with original DVDs. These disturbances look like some wrong horizontal lines and appear completely random. Seen with Shaolin Soccer (PAL Region 2)."
The lines:
-are always white
-are at the left side (of the subtitles)
-appear regulary.
I've encountered these problems with every single DVD i've played (just got my player):
-The count of monte christo (PAL, r2)
-Brazil (PAL, r2)
-The office, series 1 (PAL, R2)
-Coupling, series 1 &2 (PAL, R2)
-The night of the living dead (PAL, R2)
This is a serious problem. It's not A DVD, up to now, it's all of them
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 10:11 ]
630/632. Ik wil graag MP3 folders kunnen navigeren zonder de TV te gebruiken. Zijn er nog meer 630/632 bezitters die dit willen kunnen gebruiken. Zo ja, stuur dan ook even een service request naar philips met ongeveer dezelfde strekking.
Hetvolgende bericht naar Philips gestuurd:
Ik wil graag bij een MP3 CD navigeren naar een volgende folder zonder hierbij de TV te hoeven aanzetten (NO MENU instelling). Ik zou op dit moment niet weten hoe ik dit zou moeten realiseren. Indien het op dit moment niet mogelijk is, is het dan wellicht mogelijk om dit in een volgende firmware release te realiseren bv. dmv. de pijltjes naar boven en naar beneden. (next folder, previous folder)?
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren.
Hetvolgende bericht naar Philips gestuurd:
Ik wil graag bij een MP3 CD navigeren naar een volgende folder zonder hierbij de TV te hoeven aanzetten (NO MENU instelling). Ik zou op dit moment niet weten hoe ik dit zou moeten realiseren. Indien het op dit moment niet mogelijk is, is het dan wellicht mogelijk om dit in een volgende firmware release te realiseren bv. dmv. de pijltjes naar boven en naar beneden. (next folder, previous folder)?
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren.
Hen
Verwijderd
2MAD Palace
What about the problem 07? Has it solved? A couple of words in English please.
Verwijderd
Thanks MAD Palace!!
These are good news.. we are now just looking forward for the "Click here to download" link!
DR
These are good news.. we are now just looking forward for the "Click here to download" link!
DR
Verwijderd
Hoi all !
Ik lees hier heel wat nuttige info over mijn waarschijnlijk toekomstige DVP 720 SA..;-)
Alleen heb ik wat bedenkingen voornamelijk op het gebied van de firmware, vermits er momenteel nog geen enkele update beschikbaar is, waar er in tegenstelling wel verschillende versies van spelers blijkbaar in de shops worden verkocht, vraag ik me vooral af of deze speler ooit wel een update zal kunnen krijgen via een firmware cd...
Heeft hier iemand hier wat meer over ?
THX
Ik lees hier heel wat nuttige info over mijn waarschijnlijk toekomstige DVP 720 SA..;-)
Alleen heb ik wat bedenkingen voornamelijk op het gebied van de firmware, vermits er momenteel nog geen enkele update beschikbaar is, waar er in tegenstelling wel verschillende versies van spelers blijkbaar in de shops worden verkocht, vraag ik me vooral af of deze speler ooit wel een update zal kunnen krijgen via een firmware cd...
Heeft hier iemand hier wat meer over ?
THX
Verwijderd
I would return your device to the shop and report that it is broke, because I saw it only once and cannot reproduce it now. I have this player been testing for over a month (testing 40 hours per week).Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 10:11:
[i've got problems with normal DVD's. ... I've encountered these problems with every single DVD i've played (just got my player) ... This is a serious problem. It's not A DVD, up to now, it's all of them
Yes, a live registration on SACD works fine. No pauses between tracks. Only some strange things shown in the menu (no priority problem I guess).Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 13:02:
Geloof me... het komt echt goed. Momenteel zit het process nog niet helemaal lekker voor deze speler, maar zowel de support-afdeling in Signapore en Eindhoven als ook het ontwikkelteam in Signapore oefenen nu druk uit op de Product Manager om software goedgekeurd te krijgen voor de website.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 14:22:
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 16:00 ]
Verwijderd
Heb die storende lijnen in dvd-ondertiteling ook al een aantal keer gezien. Wat ik ook 1 keer heb gehad, is trillende ondertiteling die aan de bovenkant als het ware een beetje ingedrukt was. Maar strepen of geknipper gebeurt steeds maar hooguit 1 keer tijdens de hele dvd.
Verwijderd
Ik heb die witte lijn links langs de ondertiteling 1x gezien (PAL R2).Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 15:56:
Heb die storende lijnen in dvd-ondertiteling ook al een aantal keer gezien. Wat ik ook 1 keer heb gehad, is trillende ondertiteling die aan de bovenkant als het ware een beetje ingedrukt was. Maar strepen of geknipper gebeurt steeds maar hooguit 1 keer tijdens de hele dvd.
Niet meer sinds dat we de speler op een andere tafel gezet hebben.
Misschien was er een draadje los?
Die trillende ondertiteling heeft een collega van me 1x gezien (NTSC R1).
Daarna nooit meer... is niet te reproduceren en kan zo weer optreden
Verwijderd
Ik zie die streep meerdere keren per minuut. Ik ga mijn speler dus binnendoen. bij divx-films kan ik wel begrijpen dat er nog wat fouten op zitten, voor DVDs vind ik dit eigenlijk onaanvaardbaar.
Verwijderd
Vandaag heb ik een dvd van George Michael geript en geencodeerd in xvid. Ik heb ervoor gekozen om de resolutie niet te verlagen en dus op 720x576 te laten. Om de dvd, naast nog wat bonusmateriaal, vol te krijgen, heb ik de videobitrate op 2280kbps ingesteld, wat toch een aanzienlijke verlaging is tov het dvd-materiaal op gemiddeld 7Mbps. Op de pc speelt dit vloeiend af, maar op de DVP720 alles behalve. Ligt dit aan de te hoge bitrate? Als dat zo is, dan wil ik graag weten wat de maximum bitrate is die de DVP720 ondersteunt.
Het geluid is overigens omgezet van PCM naar 256kbps CBR mp3 en speelt vloeiend af.
*edit*
Heb nogmaals een klein stukje video gecodeerd in xvid, nu op slechts 900kbps en met resolutie 640x480. Speelt vrijwel niet af. Afspelen begint wel, maar er zijn alleen maar strepen en onherkenbare beelden te zien. Ik ga een nog lagere resolutie proberen...
*edit2*
Nog lagere resoluties (576x432 en 512x384) geven wel goed beeld, maar het loopt nog steeds erg schokkerig.
*edit3*
Hetzelfde stukje video in hoge bitrate en hoge resolutie speelt wel goed af indien in divx gecodeerd. Ik gebruik de allernieuwste xvid-codec (1.02) dus misschien zit daar een foutje in. Dat zou alleen niet zo mooi zijn, want ik heb een aantal tv-uitzendingen opgenomen op de pc en eveneens gecodeerd in xvid en die kan ik dus waarschijnlijk niet afspelen
.
Het geluid is overigens omgezet van PCM naar 256kbps CBR mp3 en speelt vloeiend af.
*edit*
Heb nogmaals een klein stukje video gecodeerd in xvid, nu op slechts 900kbps en met resolutie 640x480. Speelt vrijwel niet af. Afspelen begint wel, maar er zijn alleen maar strepen en onherkenbare beelden te zien. Ik ga een nog lagere resolutie proberen...
*edit2*
Nog lagere resoluties (576x432 en 512x384) geven wel goed beeld, maar het loopt nog steeds erg schokkerig.
*edit3*
Hetzelfde stukje video in hoge bitrate en hoge resolutie speelt wel goed af indien in divx gecodeerd. Ik gebruik de allernieuwste xvid-codec (1.02) dus misschien zit daar een foutje in. Dat zou alleen niet zo mooi zijn, want ik heb een aantal tv-uitzendingen opgenomen op de pc en eveneens gecodeerd in xvid en die kan ik dus waarschijnlijk niet afspelen
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2004 21:25 ]
Verwijderd
Zo ik heb beslist en een DVP 720 SA staat hier nu the glunderen onder de tv...
Ik zit wel nog met een vraagje en hoop dat jullie hier misschien iets meer over weten.
Ik heb een toestel DVP 720 SA /00 waar staat die 00 eigenlijk voor...en hoe krijg ik die subs nu bij die divx op het scherm, de film en srt hebben dezelfde naam...ik hoop maar dat ik geen te oude firmwareversie heb, hoe kan ik trouwens te weten komen welke firmware er in zit ?
Alvast bedankt voor wat info.
Ik zit wel nog met een vraagje en hoop dat jullie hier misschien iets meer over weten.
Ik heb een toestel DVP 720 SA /00 waar staat die 00 eigenlijk voor...en hoe krijg ik die subs nu bij die divx op het scherm, de film en srt hebben dezelfde naam...ik hoop maar dat ik geen te oude firmwareversie heb, hoe kan ik trouwens te weten komen welke firmware er in zit ?
Verwijderd
De subs werken welVerwijderd schreef op 21 september 2004 @ 20:55:
Zo ik heb beslist en een DVP 720 SA staat hier nu the glunderen onder de tv...

Nu nog weten hoe't zit met die 00 en de firmware versie...
Groetjes
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een DIVX player die ook mp3 behoorlijk van DVD af speelt. Liefst ZONDER dat ik de tv erbij aan hoef te zetten. Ik heb een DVD met daarop 1000 mp3's. Nu heb ik wat vragen:
Graag jullie reactie.
Bedankt.
Graag jullie reactie.
Bedankt.
Verwijderd
De /00 en /12 zijn aanduidingen voor de regio waarin hij gereleased wordt. /00 wordt bijvoorbeeld in een pakket geleverd met gratis SACD en Nederlandse handleidinig. De /12 is bijvoorbeeld een partij met hongaarse en roemeense karakters ... etc.Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:55:
Nu nog weten hoe't zit met die 00 en de firmware versie...
Als je op www.p4c.philips.com met je muis boven die types gaat hangen, dan krijg je ook de landen te zien waarin dat totaal-pakket aangeboden wordt.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 02:57:
Vraag 1: ...
Dit is niet echt een nette manier om je vragen beantwoord te krijgen MoozieVerwijderd schreef op 22 september 2004 @ 02:37:
Vraag 1: ...
Graag jullie reactie.
Bedankt.
Dit topic is gesloten.