Zoals RedSoniq al zegt, hangt ervan af of je RGB- of composit-signaal gebruikt. Composit wordt ook wel CVBS genoemd. Vergeleken met s-video vanaf de pc is RGB nog ietsje beter. De kwaliteit van de dvd-speler moet in ieder geval beter zijn dan van een videokaart omdat daarin over het algemeen componenten in zitten van hogere kwaliteit.Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 15:03:
Ik heb hier nu een DVP 720 SA om te proberen en het valt me op dat bij elke DivX/XviD de kwaliteit veeeeeel slechter is dan bij een PC met video uitgang (matrox). Zien anderen dit verschil ook, ligt het aan mijn opstelling (hardware) of is het altijd bij een stand-alone speler?
Ik heb weliswaar de geen 720SA, maar als ik het vergelijk dan kom ik tot de volgende scores (100% is gewoon vergelijkingswaarde):Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 15:03:
Ik heb hier nu een DVP 720 SA om te proberen en het valt me op dat bij elke DivX/XviD de kwaliteit veeeeeel slechter is dan bij een PC met video uitgang (matrox). Zien anderen dit verschil ook, ligt het aan mijn opstelling (hardware) of is het altijd bij een stand-alone speler?
• DVP630 via RGB: 100%
• GF4MX via Y/C (10m): 85%
• Radeon 9700 via Y/C (10m): 70-75%
offtopic:
Men zegt altijd wel dat de Radeon kwa TV-out beter is dan de GF, maar in mijn beleving is dat absoluut niet zo. Wat ik wel heb gedaan bij de GF: op 720x576 zetten en flikker filter helemaal uit (dat maakt veel verschil bij de GF). Met standaard settings is de Radeon wel iets beter, maar is het in mijn ogen allebei prut (vooral omdat bij de standaard settings de DESKTOP er beter uit ziet, maar bij mij tellen alleen films).
Men zegt altijd wel dat de Radeon kwa TV-out beter is dan de GF, maar in mijn beleving is dat absoluut niet zo. Wat ik wel heb gedaan bij de GF: op 720x576 zetten en flikker filter helemaal uit (dat maakt veel verschil bij de GF). Met standaard settings is de Radeon wel iets beter, maar is het in mijn ogen allebei prut (vooral omdat bij de standaard settings de DESKTOP er beter uit ziet, maar bij mij tellen alleen films).
De DVP630 heeft (natuurlijk) weleens afspeelproblemen (beter dan een PC kàn natuurlijk niet), maar kwa beeldkwaliteit is het wat mij betreft onovertroffen.
Kwa beeldkwaliteit doet mijn DVP630 het beter dan mn laptop (intel extreme graphics, composite)
Voordeel boven een pc is altijd ook nog:
- Geen wachttijd, gewoon schijf erin draaien maar.
- Geen irritant geluid, geen hd geen fans en veel stillere dvdrom (om het lees gebeuren zo maar even te noemen)
- Kleinere speler die ook nog beter oogt dan een pc
Voordeel boven een pc is altijd ook nog:
- Geen wachttijd, gewoon schijf erin draaien maar.
- Geen irritant geluid, geen hd geen fans en veel stillere dvdrom (om het lees gebeuren zo maar even te noemen)
- Kleinere speler die ook nog beter oogt dan een pc
Toen ik de 720SA voor het eerst zag op een pixelplus tv van Philips vond ik het beeld tegenvallen. Later merkte ik dat dit aan de gebruikte DVDR lag. Toen ik later de films op een lagere snelheid op een schijfje zette, bleek het beeld vlekkeloos.... Mijn advies dus: brandt een dvd op lage snelheid (bijv. 2x).
[ Voor 56% gewijzigd door stokkom op 25-08-2004 09:55 ]
over welk type heb je het nu?
Ik ben nog hard aan het twijfelen of ik de dvdp720 of de andere goedkopere versie zal kopen ( 3x ). Het enige grote verschil wat ik zie tussen de 3 is dat de 720 wel Sacd aankan en de 630 niet.. en eerlijk gezegd ben ik niet zo gecharmeerd van sacd. Heb het nooit geluisterd maar alleen de term staat me al niet aan
Wat is voor diegene die de 720 hebbe gekocht nou DE reden om juist die te pakken en niet de 630
Ik ben nog hard aan het twijfelen of ik de dvdp720 of de andere goedkopere versie zal kopen ( 3x ). Het enige grote verschil wat ik zie tussen de 3 is dat de 720 wel Sacd aankan en de 630 niet.. en eerlijk gezegd ben ik niet zo gecharmeerd van sacd. Heb het nooit geluisterd maar alleen de term staat me al niet aan
Verwijderd
GMC en QuarterPixel waarmee de laatste versies wel eens gecodeerd mee zijnWebgnome schreef op 24 augustus 2004 @ 11:29:
Wat is voor diegene die de 720 hebbe gekocht nou DE reden om juist die te pakken en niet de 630
Verwijderd
Ik werk overigens bij Philips aan televisies, dus aansluiten is geen probleem... toch heb ik eens vanalles zitten proberen...RedSoniq schreef op 23 augustus 2004 @ 15:09:
[...]
Mijn laatste PC met Matrox kaart was nog uitgerust met de G400 ... ik weet niet welke jij hebt?
Mij valt op dat het beeld in ieder geval vele malen beter is via de DVP720SA ! Misschien kan je controleren of de ingang van je TV RGB ondersteund? Als het signaal van de DVP720SA via composiet binnen komt, en van je PC via S-Video, kan ik me voorstellen dat de Matrox het beter doet.
Gister nog een DVD zitten kijken overigens, echt een SUPER beeld (op m'n 32" Widescreen Philips).
Philips 32" PLASMA aangesloten via CVBS en de blokjes in DivX zijn goed te zien.
Philips 32" LCD aangesloten via RGB/YUV en de blokjes in DivX zijn goed te zien.
Philips 30" LCD aangesloten via RGB/YUV en de blokjes in DivX is redelijk te zien.
Philips 28" CRT aangesloten via RGB en de blokjes in DivX zijn moeilijk te zien.
Philips 28" CRT aangesloten via YUV en de blokjes in DivX zijn niet te zien, maar het beeld ruist een beetje ...
Conclusie: het hangt ervan af hoe groot je systeem is en wat je televisie aankan. LCD/PLASMA is zo gedetailleerd dat je alles ziet. RGB en YUV ondersteuning is van beiden goed. Bij een wat oudere CRT heb je dat YUV niet goed ondersteund wordt zodat je RGB instelt. Dit geeft geen progressive scan, maar wel minder ruis. Het probleem zit hem dus in mijn televisie.
Normaal gebrukte ik een Matrox die op CVBS ook al progressive scan of vanalles (blokjes en codeer-verschijnselen wegwerken) kon doen? De 720SA kan dat alleen op YUV (als je TV dat zonder ruis kan laten zien).
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:12 ]
Verwijderd
Heeej MAD Palace, nog wat gehoord van die software engineer? Over of en zo ja wanneer het gaat gebeuren, de firmware update voor de 720SA?
Verwijderd
Toevallig vandeweek nog een paar keer een mailtje gestuurd maar nog niks terug mogen ontvangen, helaas... Ik probeer het nu ook via een ander kanaal (intern via service support).Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 15:02:
Heeej MAD Palace, nog wat gehoord van die software engineer? Over of en zo ja wanneer het gaat gebeuren, de firmware update voor de 720SA?
Het lijkt er ook op dat er al nieuwere releases zijn bij Philips, maar die worden om de een of andere vage reden niet aangeboden. Ik kan er dus ook (nog) niet aankomen.
Ik heb ze in ieder geval wel gezegd dat ik de speler niet koop voordat de ondertitel problemen opgelost zijn
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2004 15:10 ]
Verwijderd
Kijk, beter had ik het niet kunnen verwoorden... Thnx again!!Ik heb ze in ieder geval wel gezegd dat ik de speler niet koop voordat de ondertitel problemen opgelost zijn
Verwijderd
Ik gebruik vooral Fuji's en die worden (als ik me niet vergis) in de zelfde fabriek gemaakt en deze spelen perfect af. Ik heb ook films op meerdere cd-r's geprobeerd (MMore, Fuji, Philips Gold en Silver, HP en Imation) en Philips DVD+RW en ze spelen echt allemaal perfect.Webgnome schreef op 24 augustus 2004 @ 17:01:
he mensen nog een vraagje, ik kan niet bepaald reviews vinden van die 720 ( zal ook wel komen omdat ie niet echt goed te krijgen is / was ) maar hoe zit het eigenlijk met media compatibliteit van dat apparaatje? werken Arita's hierop goed?
De beeldkwaliteit is trouwens zeer goed (op mijn 2m breed projectiescherm), maar wel minder dan via mijn pc, maar de projector is ook bedoeld voor de pc en kan 1024x768 aan en via mijn ATI9800SE is dit dan ook echt perfect.
Als ik de pc echter aansluit op de tv (svideo) dan legt hij het wel af tegen de 720!
p.s. De 720 speelt maar 2
Ik heb de 720SA gekocht en heb, behalve dat de subs niet werken, eigenlijk één probleem. Als ik er een SACD in doe (e.g. Dark Side Of The Moon), kies ik via de tv voor de 2 Channel versie van het album en vervolgens de eerste track.
Maar elke keer als de CD van track verwisselt dan stopt hij heel even en gaat dan verder (te vergelijken met MP3 naar MP3 overgang). Erg irritant en voor een SACD niet nodig lijkt me, waar kan dit aan liggen?
Eq. stand = Classic
Edit: In mindere maten heb ik dit ook met CD's.
Maar elke keer als de CD van track verwisselt dan stopt hij heel even en gaat dan verder (te vergelijken met MP3 naar MP3 overgang). Erg irritant en voor een SACD niet nodig lijkt me, waar kan dit aan liggen?
Eq. stand = Classic
Edit: In mindere maten heb ik dit ook met CD's.
[ Voor 6% gewijzigd door Packardhell op 25-08-2004 17:04 . Reden: Nog een probleem :P ]
Powered by KPN
Verwijderd
Nieuws van de 720 architect
Mijn vraag:
Mijn vraag:
Zijn antwoord:Did you already download spider-man from my computer and maybe already tried it? Or maybe my previous mail did not arrive?
Mijn 2e vraag:I've already downloaded the Spiderman from your PC and tested it out on the latest SW (to be released for testing), and found that the subtitle issue (not synch w movie) is indeed solved ! One less problem to worry abt.
Zijn 2e antwoord:Maybe you can also explain some doubts upon the equaliser settings? Some
people think that the "CLASSIC" mode for equalizer also has some changes in
the audio. They also find it strange that "CLASSIC" mode is not available
when playing DVD's. Is there really no other option to disable the
equaliser? Some people think that the audio quality is different when
playing audio-CD or MP3 because of equaliser settings.
Mijn vervolgvraag:As for CLASSIC mode in DVD...it's called CONCERT. No EQ settings? Hmm... it'll definitely save us a lot of trouble but that's a Pdt Management decision...
Zijn vervolgantwoord:Maybe you also know when users can expect their new version of software? It seems that since the product release, there has no new software been made (if we have to believe Philips Consumer Care).
Hmmm...the last I heard, they're targetting September. I'll receive the SW for integration by end of this mth, then followed by testing etc...
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 09:42 . Reden: software release ]
Heeft de engineer ook verstand van de DVD737? Ik wil eens weten of daar nog een nieuwe firmware voor uitkomt
Verwijderd
Dit soort vragen is mij uiteraard eerder gesteld voor diverse producten. Vooralsnog wil ik de persoon in kwestie niet lastig vallen met teveel vragen. Het is immers ook een onbekende voor mij. Vandaar dat ik me voorlopig enkel op de 720 wil concentreren...C4l1m3r0 schreef op 26 augustus 2004 @ 09:22:Heeft de engineer ook verstand van de DVD737?
Kan ik overigens wel begrijpenVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 09:38:
[...]
Dit soort vragen is mij uiteraard eerder gesteld voor diverse producten. Vooralsnog wil ik de persoon in kwestie niet lastig vallen met teveel vragen. Het is immers ook een onbekende voor mij. Vandaar dat ik me voorlopig enkel op de 720 wil concentreren...
Ik ben nu 2 maanden in het bezit van mijn dvd 720SA en hij gaat terug ter reparatie, problemen zijn storingslijnen bij de ondertitels op zowel legale als gekopieerde dvd's en het spontaan crashen van de dvdspeler bij verschillende legaal gekochte dvd's die in andere spelers wel goed werken.
Dus ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen misschien wel een nieuwe firmware of iets dergelijks
een word vervolgt voorderest ben ik erg tevreden over de speler
Dus ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen misschien wel een nieuwe firmware of iets dergelijks
een word vervolgt voorderest ben ik erg tevreden over de speler
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
Paladin, die storingslijnen heb ik ook in enige mate last van. Af en toe horizontale lijnen door de ondertiteling van legale ('echte') dvd's. Is dat bij jou ook zo? Ik wacht eerst wel een software-update af voordat ik de speler eventueel laat repareren.
Overigens goed om te lezen, MADPalace, dat de nieuwe software er nu echt aan zit te komen!
Overigens goed om te lezen, MADPalace, dat de nieuwe software er nu echt aan zit te komen!
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 17:11 ]
Sh*t eej, hij pakt die regiovrije code niet! Moet ik hem eerst updaten met die firmware ofzo?
vanpeltje
Verwijderd
Een collega van me heeft het hier ook gezien en ik heb de vraag inmiddels bij de architect neergelegt. Hij kent het probleem echter nietVerwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:10:
die storingslijnen heb ik ook in enige mate last van
Nu moeten we het zien te reproduceren, of zien te achterhalen met wat voor DVDs het optreed. Misschien lukt het iemand om er een foto van te maken?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 10:13 . Reden: antwoord architect ]
Verwijderd
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de 720SA en die heeft een vergelijkbaar probleem. Films met een resolutie van 640x272 (=2.35:1) op mijn 16:9 TV hebben nu alleen te lage zwarte balken (te veel overscan?). Verander ik nu in het system menu bij de video setup page mijn tv display in 4:3 dan past de speler een soort "anamorphic stretching" toe waardoor films in deze resolutie helemaal geen zwarte balken meer hebben (waar er dus wel balken horen te zijn). Hierdoor is het beeld juist te veel verticaal opgerekt. Verander ik daarna de tv display weer in 16:9 dan gebeurt er niets. Het beeld krijgt pas weer zijn oorspronkelijke staat wanneer je de film opnieuw opstart.Jake schreef op 28 juli 2004 @ 10:18:
Ik heb een ander 'probleem' met DVP630: bij bepaalde divxen wordt het beeld te breed en met te weinig overscan weergegeven. Als je goed kijkt bij (nou ja zo goed hoeft ook weer niet), dan zijn de zwarte balken bij sommige formaten een stuk hoger dan bij andere.
Ik heb dit getest met 'de' DivxTestCD (600 MB).
Ik heb naar Philips gemaild en dit levert de volgende 'correspondentie' op (ingekort):
[...]
Daarop heb ik geantwoord:
[...]
Waarop ik als antwoord kreeg:
[...]
Als je ook een DVP630 hebt, zou je dan ook even deze twee samples willen vergelijken en je bevindingen posten. Het lijkt mij niet zo handig om 'allemaal' gelijk naar Philips te gaan mailen, maar dit eerst even uitzoeken.
Kijk ik echter films met een resolutie van 624x336 (=1.85:1) en ik gebruik de "anamorphic stretching" dan lijken de verhoudingen nog te kloppen, maar er vallen gedeeltes onder en boven weg.
Daarom ook mijn vraag aan MAD Palace of hij daarover meer informatie kan krijgen bij die software architect?
Overigens ben ik verder erg tevreden over over het apparaat
Kay even een update over de horizontale strepen/storing door de ondertiteling.
Ik denk dat het vooral plaats vind bij dvd's van het NTCS type, maar ook bij pal dvd's der is bij niet echt een logica in te vinden, omdat het de ene keer totaal achter wege blijft en een andere keer bij dezelfde dvd weer opkomt. oftewel het lijkt willekeurig te zijn. misschien gewoon een fout in de chip?
De dvd speler is nu terug gestuurd en ik ben benieuwd of het probleem verholpen is als ik hem terug krijg. Anders is het leuk want dan gaat ie weer terug en ga ik denk voor de zoveelste keer een andere eisen
Heb ook al 3 hiteker dvd spelers versleten die om de 2 maanden het loodje legde, misschien is het kijken van 1 film per avond gewoon te veel van het goeie voor die apparaten
anyway to be continued
Ik denk dat het vooral plaats vind bij dvd's van het NTCS type, maar ook bij pal dvd's der is bij niet echt een logica in te vinden, omdat het de ene keer totaal achter wege blijft en een andere keer bij dezelfde dvd weer opkomt. oftewel het lijkt willekeurig te zijn. misschien gewoon een fout in de chip?
De dvd speler is nu terug gestuurd en ik ben benieuwd of het probleem verholpen is als ik hem terug krijg. Anders is het leuk want dan gaat ie weer terug en ga ik denk voor de zoveelste keer een andere eisen
Heb ook al 3 hiteker dvd spelers versleten die om de 2 maanden het loodje legde, misschien is het kijken van 1 film per avond gewoon te veel van het goeie voor die apparaten
anyway to be continued
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
Die strepen door de ondertiteling treden hier op bij de film "Once upon a time in the west" (Palversie). Heb helaas geen digitale camera anders had ik wel even een fotootje gemaakt.
Verwijderd
Ik heb net nog even een uurtje gekeken, maar het probleem kan ik niet meer gereproduceert krijgen. Ik heb nu wel een andere TV maar dat zal het probleem wel niet zijn. Of heeft iedereen met dit probleem een grote PixelPlus televisie?Paladin schreef op 29 augustus 2004 @ 00:58:
Kay even een update over de horizontale strepen/storing door de ondertiteling.
Ik denk dat het vooral plaats vind bij dvd's van het NTCS type, maar ook bij pal dvd's der is bij niet echt een logica in te vinden, omdat het de ene keer totaal achter wege blijft en een andere keer bij dezelfde dvd weer opkomt. oftewel het lijkt willekeurig te zijn.
Een NTSC filmpje met ondertiteling kan ik ook niet vinden.
Die film hebben we toevallig hier ook liggen. Wij zelf hebben het probleem bij Shaolin Soccer (PAL) gezien.Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 01:19:
Die strepen door de ondertiteling treden hier op bij de film "Once upon a time in the west" (Palversie). Heb helaas geen digitale camera anders had ik wel even een fotootje gemaakt.
[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 10:51 . Reden: mogelijke reden ]
Verwijderd
De vraag is gesteld ... nu maar wachten op antwoord.Verwijderd schreef op 27 augustus 2004 @ 22:27:
[...]
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de 720SA en die heeft een vergelijkbaar probleem. Films met een resolutie van 640x272 (=2.35:1) op mijn 16:9 TV hebben nu alleen te lage zwarte balken (te veel overscan?). (
Daarom ook mijn vraag aan MAD Palace of hij daarover meer informatie kan krijgen bij die software architect?
Verwijderd
De film "Pretty Woman" die ik eerder aanhaalde en die niet goed afspeelt op de DVP720, doet het wél goed op de pc. Op een aantal plaatsen blijft deze film dus even hangen of speelt vertraagd af. Ik kan, indien nodig, de film hosten om te laten testen.
Verwijderd
Het is september, nu waarschijnlijk nog wachten tot eind september voor de nieuwe firmware!!!

Verwijderd
weet er iemand wat die nieuwe firmware precies inhoudt ?
wat ik in de eerste plaats zou willen is dat het lettertype deftig is. daarmee bedoel ik: ietsje groter en dichter op elkaar als wat we nu hebben alsook een zwarte rand rond de letters....
wat ik in de eerste plaats zou willen is dat het lettertype deftig is. daarmee bedoel ik: ietsje groter en dichter op elkaar als wat we nu hebben alsook een zwarte rand rond de letters....
Verwijderd
Misschien even dit topic doorlezen, als het niet te veel moeite is!!Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 15:36:
weet er iemand wat die nieuwe firmware precies inhoudt ?
Verwijderd
*beetje offtopic*
Ben net op slashdot aan het lezen over de strijd tussen blue-ray en hd-dvd. hd-dvd gebruikt gewoon dvd-schijfjes maar dan met een variant van MPEG4. Nu vraag ik mij af of de hier besproken Philipsspelers (en meer algemeen divxspelers) ook geschikt gemaakt kunnen worden voor de nieuwe hd-dvd's door een simpele firmware-update (upgrade?). Lijkt me technisch prima haalbaar, hoewel Philips in het blueray kamp zit waardoor ze niet snel het hd-dvd formaat zullen erkennen. Blue-ray schijfjes zullen er nooit op afgespeeld kunnen worden, maar dat mag duidelijk zijn.
Ben net op slashdot aan het lezen over de strijd tussen blue-ray en hd-dvd. hd-dvd gebruikt gewoon dvd-schijfjes maar dan met een variant van MPEG4. Nu vraag ik mij af of de hier besproken Philipsspelers (en meer algemeen divxspelers) ook geschikt gemaakt kunnen worden voor de nieuwe hd-dvd's door een simpele firmware-update (upgrade?). Lijkt me technisch prima haalbaar, hoewel Philips in het blueray kamp zit waardoor ze niet snel het hd-dvd formaat zullen erkennen. Blue-ray schijfjes zullen er nooit op afgespeeld kunnen worden, maar dat mag duidelijk zijn.
Volgens mij zijn het niet gewoon dvd-schijfjes hoor. Zie ook: http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#3.13 (ff snel gezocht).
Verwijderd
Volgens die link zijn HD DVD en Blu Ray qua techniek hetzelfde. Ik had eerder begrepen dat HD DVD alleen een nieuw formaat was softwarematig gezien (dus op een DVD-medium), maar ik heb me blijkbaar vergist.Jake schreef op 01 september 2004 @ 20:05:
Volgens mij zijn het niet gewoon dvd-schijfjes hoor. Zie ook: http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#3.13 (ff snel gezocht).
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2004 20:25 ]
Dat vond ik ook weer een beetje vreemd, want ik dacht (ook) dat het niet zo was. Misschien is die site ook wel fout. Maar die capaciteiten (aantal GB) klopen weer wel (ongeveer) met wat ik me herinner; net zoals ik dacht/wist dat HD-DVD is niet back-wards compatible is met DVD.Verwijderd schreef op 01 september 2004 @ 20:25:
Volgens die link zijn HD DVD en Blu Ray qua techniek hetzelfde.
Verwijderd
Volgens HDDVD.org is HD-DVD wat betreft het medium inderdaad een standaard dvd, slechts vernieuwend voor wat betreft de MPEG4-compressie. Dus mijn eerder gestelde vraag is niet onrealistisch. Zie de link voor zelfs 4 (!!) mogelijke opvolgers voor het huidige dvd-format.
Verwijderd
Ik heb gisteren twee (nieuwe) problemen gezien op de 720SA en gerapporteerd aan de software-architect:
1) Als je een CHAPTER op repeat zet (OSD: REPEAT ONE) dan gaat audio en video stotteren bij de 2e keer spelen.
2) Bij een DVD met multi-angle stukjes staat de gehele DVD lang een "1/5" aanduiding in beeld. Ook bij de chapters waar geen multi-angle zit.
Probleem 1 is in ieder geval nieuw voor de architect, misschien ook voor jullie?
Probleem 2 heb ik al vaker gelezen op dit forum ..
@AgentSmith:
Je had een film die niet goed afspeelde. Kan je die misschien ergens hosten zodat anderen hem ook eens kunnen proberen (en uiteraard ook de software-architect).
1) Als je een CHAPTER op repeat zet (OSD: REPEAT ONE) dan gaat audio en video stotteren bij de 2e keer spelen.
2) Bij een DVD met multi-angle stukjes staat de gehele DVD lang een "1/5" aanduiding in beeld. Ook bij de chapters waar geen multi-angle zit.
Probleem 1 is in ieder geval nieuw voor de architect, misschien ook voor jullie?
Probleem 2 heb ik al vaker gelezen op dit forum ..
@AgentSmith:
Je had een film die niet goed afspeelde. Kan je die misschien ergens hosten zodat anderen hem ook eens kunnen proberen (en uiteraard ook de software-architect).
Verwijderd
Software version 720
Je kunt de software-versie opvragen door het laatje open te doen en op DISPLAY te drukken.
De speler hier heeft de volgende versie:
SD6.1 V22 720-00 2 09
SERV:03130500 REG:2
Dit betekend dat de "backend" software versie 22 is en dat de "frontend" software versie 9 is. De regio is "Europe"
De laatste software in de fabrieken is nu "backend" 31 en "frontend" 13.
De volgende software zal dus wel 32 of hoger worden...
Probleem is dus waarom ze dat bij de Philips website nog niet eerder gepubliceerd hebben .....
Je kunt de software-versie opvragen door het laatje open te doen en op DISPLAY te drukken.
SD6.1 V22 720-00 2 09
Dit betekend dat de "backend" software versie 22 is en dat de "frontend" software versie 9 is. De regio is "Europe"
Probleem is dus waarom ze dat bij de Philips website nog niet eerder gepubliceerd hebben .....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 09:18 . Reden: 720 ]
Inderdaad, maar dat is dus **** als je er HighDefinition informatie (tot 1920 bij 1080 progressive) op wilt zetten (zie ook 'con' mbt Lord of the Rings).Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 01:15:
Volgens HDDVD.org is HD-DVD wat betreft het medium inderdaad een standaard dvd, slechts vernieuwend voor wat betreft de MPEG4-compressie.
Het zou inderdaad kunnen, maar Philips fixed tot nu toe vooral bugs en voegt weinig zaken toe.Dus mijn eerder gestelde vraag is niet onrealistisch.
Mijn link had er 5Zie de link voor zelfs 4 (!!) mogelijke opvolgers voor het huidige dvd-format.
Ik las trouwens toevallig in het Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2 topic, daar stond dit: Verwijderd in "Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2" (en verder).
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 09:02:
Heb dit gisteren ook meegemaakt (Grote pixels in alle kleuren van de regenboog, precies een negatief beeld).
Dit geldt dus ook voor de DVP630/DVP632, ik heb het net getest. Dit is wel een vage bug (tenzij er bijvoorbeeld bij de films in kwestie iets fout is met de eerste frame, dit ga ik van de week misschien nog even testen).Verwijderd schreef op 29 augustus 2004 @ 19:07:
Ik heb het zelfde probleem gehad bij enkele films. Kwam er ook bij toeval achter hoe het op te lossen was.
Wanneer de film dit probleem vertoont (of eigenlijk de speler), de film stoppen,
twee keer op de knop "SYSTEM MENU" drukken op de afstandsbediening.
Dus naar het systeemmenu en terug zonder iets te veranderen...
Ik heb dit probleem ook met diverse DVD's. Bij PAL is 't inderdaad minder maar treedt toch op (bijvoorbeeld Gladiator). Bij NTSC treedt 't vaker op (ongeveer eens per 5 minuten). Als je dezelfde scene opnieuw bekijkt, dan zie je 't probleem opeens niet meer. Is dit ook al aangekaart bij de helpdesk van Philips (alsof dat iets uitmaaktVerwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 08:21:
[...]
Ik heb net nog even een uurtje gekeken, maar het probleem kan ik niet meer gereproduceert krijgen. Ik heb nu wel een andere TV maar dat zal het probleem wel niet zijn. Of heeft iedereen met dit probleem een grote PixelPlus televisie?
Een NTSC filmpje met ondertiteling kan ik ook niet vinden.
[...]
Die film hebben we toevallig hier ook liggen. Wij zelf hebben het probleem bij Shaolin Soccer (PAL) gezien.

Ik zie dit probleem op mijn Philips 100Hz breedbeeld TV en via een Sanyo Z1 beamer.
Is er al een exacte datum bekend voor de release van de firmware upgrade? En wordt die aan eindgebruikers gegeven? Of alleen via een service centre van Philips?
grtz
PattiMan
[ Voor 12% gewijzigd door pvtonger op 02-09-2004 10:00 ]
Verwijderd
NTSC met ondertiteling, waar vind je dat? Of gewoon engelse ondertiteling ...pvtonger schreef op 02 september 2004 @ 09:53:
Bij NTSC treedt 't vaker op (ongeveer eens per 5 minuten). Als je dezelfde scene opnieuw bekijkt, dan zie je 't probleem opeens niet meer. Is dit ook al aangekaart bij de helpdesk van Philips (alsof dat iets uitmaakt)?
Is er al een exacte datum bekend voor de release van de firmware upgrade? En wordt die aan eindgebruikers gegeven? Of alleen via een service centre van Philips?
Wat betreft de software gaat er echt deze maand iets komen... maar er is al vaker een update geweest. Probleem is gewoon die f**king Philips Consumer Care (www.p4c.philips.com) die om de een of andere reden nog niks online heeft.
Ik blijf de relese deze maand zeer kritish volgen zodat we meteen daarna de Philips Consumer Care kunnen platmailen dat we die update willen!!
Welke software versie hebben jullie eigenlijk in je 720 ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 10:32 ]
Verwijderd
Ik weet niet eens hoe ik dat kan checken...Welke software versie hebben jullie eigenlijk in je 720 ?
Inderdaad, een R1 DVD met Engelse subtitlesNTSC met ondertiteling, waar vind je dat? Of gewoon engelse ondertiteling ...
Hoe check ik dit? Lade open en dan op Display drukken? Zal straks eens kijken.Welke software versie hebben jullie eigenlijk in je 720 ?
Verwijderd
Ik heb dezelfde softwareversie als die van jou... (speler eind juni gekocht)Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 10:31:
[...]
Welke software versie hebben jullie eigenlijk in je 720 ?
Verwijderd
Check straks je mailbox.Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:09:
Er gaat nu per direct een mailtje naar PhilipsVerwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:18:
Zodra ik thuis ben, zal ik de softwareversie checken. Vindt het wel een beetje eng eigenlijk dat Philips die nieuwe software niet op de website plaatst. Je zou bijna gaan denken dat de 720 niet thuis geupdate kan worden.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2004 16:29 ]
Er zijn intern natuurlijk altijd meerdere releases, voordat een van deze (als het goed is de laatste) op de markt geplaatst worden.
Geen updates is niet leuk ... een update die je apparaat vernield is nog minder leuk. Of die andere errors toevoegd omdat er 'dingen' zijn gewijzigd.
Voordat firmware gereleased word moet deze eerst gechecked worden, en dan nog 1000 maal. Van Microsoft 'accepteren' we het toch ook dat alle software vertraagd word vrijgegeven (Longhorn 2006?).
Geen updates is niet leuk ... een update die je apparaat vernield is nog minder leuk. Of die andere errors toevoegd omdat er 'dingen' zijn gewijzigd.
Voordat firmware gereleased word moet deze eerst gechecked worden, en dan nog 1000 maal. Van Microsoft 'accepteren' we het toch ook dat alle software vertraagd word vrijgegeven (Longhorn 2006?).
[ Voor 4% gewijzigd door frankvdtillaart op 02-09-2004 16:44 ]
Happy Blessings <3
Verwijderd
Punt is alleen dat Windows wat betreft functionaliteit weinig te wensen over laat. De firmware in de 720 zitten dusdanige fouten in dat een update erg wenselijk is, en snel!RedSoniq schreef op 02 september 2004 @ 16:44:
Er zijn intern natuurlijk altijd meerdere releases, voordat een van deze (als het goed is de laatste) op de markt geplaatst worden.
Verwijderd
Versie SD.6.1 V22, gekocht begin Juli
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 07:54 ]
Verwijderd
Bij deze de versie van mijn speler die ik 13 augustus had gekocht:Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 18:23:
[...]
Punt is alleen dat Windows wat betreft functionaliteit weinig te wensen over laat. De firmware in de 720 zitten dusdanige fouten in dat een update erg wenselijk is, en snel!. Ik vraag me af of spelers die nu in de winkels liggen ook nog de oude firmware bevatten. Het zou handig zijn als wat meer mensen de versie in hun speler posten.
SD.6.1 V24 720-00 2 09
Verwijderd
Nieuwe software zit dus wel in de apparaten, maar niet beschikbaar voor andere gebruikers? Grrr... Ik neem aan dat ze wachten met firmware releasen op hun website totdat de major problemen echt opgelost zijn. Dus ondertitel-problemen. Ik neem aan dat V24 ook nog ondertitel-problemen heeft.Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 22:07:
Bij deze de versie van mijn speler die ik 13 augustus had gekocht:
SD.6.1 V24 720-00 2 09
Ik blijf dus zeeeer critish volgen wanneer de nieuwe release met alle fixes gereleased wordt in Signapore. Een paar weken vertalen en dan moet hij toch wel in Nederland verkrijgbaar zijn!
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 09:31 ]
Verwijderd
Ik weet echter niet of de ondertitel-problemen in deze versie zijn verholpen. Ik heb het namelijk nog niet geprobeerd. Ik heb wel problemen met de lijnen in mijn beeld. Weet echter niet of deze verholpen zullen worden met een nieuwe firmware versie. Weten jullie meer van of moet ik het terug brengen?Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 09:26:
[...]
Nieuwe software zit dus wel in de apparaten, maar niet beschikbaar voor andere gebruikers? Grrr... Ik neem aan dat ze wachten met firmware releasen op hun website totdat de major problemen echt opgelost zijn. Dus ondertitel-problemen. Ik neem aan dat V24 ook nog ondertitel-problemen heeft.
Ik blijf dus zeeeer critish volgen wanneer de nieuwe release met alle fixes gereleased wordt in Signapore. Een paar weken vertalen en dan moet hij toch wel in Nederland verkrijgbaar zijn!
Verwijderd
Ik heb nu een NTSC Region 1 disc, met engelse ondertitels, maar ook met deze krijg ik het probleem van strepen onderin het beeld (in de buurt van de ondertiteling) niet gereproduceert. Ik zie wel dat de ondertiteling soms trilt met deze DVD.Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 11:14:
Ik heb wel problemen met de lijnen in mijn beeld. Weet echter niet of deze verholpen zullen worden met een nieuwe firmware versie. Weten jullie meer van of moet ik het terug brengen?
Wat betreft het oplossen ven het probleem. De software-architect had hier nog nooit van gehoord en aangezien er niet een bepaalde manier is om het te reproduceren wordt dat ook zeeeeer lastig.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 12:00 ]
Ik heb een Yamaha DVD-S550. Ik vermoedde al dat dit van oorsprong een Philips model was, omdat ie keurig op de afstandsbediening van Philips reageert. Nadat ik dit topic heb gelezen moet het wel een kloon van de 720sa zijn. De menu's zien er precies hetzelfde uit en Regiovrij maken/software versie opvragen gaat op dezelfde manier.

Zelfs de afstandsbediening is identiek, al hebben ze 'm zwart gemaakt:

Ik vind het een hele nette speler, maar ik heb in tegenstelling tot de 720sa geen super audio cd. Dat wilde Yamaha vast bewaren voor het duurdere model (de dvd-s1500). Ook heb ik geen dts-decoder en analoge uitgangen, maar dat boeit verder niet, ik gebruik toch alleen de digitale uitgang.
Ik krijg echter de ondertitels bij divx niet aan de praat. Ze zijn gewoon niet zichtbaar in de browser, alleen audio, video en fotobestanden. Zou ik de firmware van Philips kunnen laden in de Yamaha? Krijg ik natuurlijk wel het Philips logo, maar als ik dan gratis ondertitels en sacd erbij krijg (Hoewel dat laatste misschien wat te optimistisch is, daar zal ook wel een andere servo unit voor nodig zijn).
Trouwens nog een andere ergenis: bij het inschakelen duurt het zo lang voor de tray open kan. Je drukt op aan. Zolang er 'Yamaha / disc' staat reageert ie helemaal nergens op. Dan komt 'load' op het display. Als je dan op open drukt, dan komt er wel 'open' op het display, maar het duurt nog een hele tijd voordat het laatje uiteindelijk opengaat. Heeft die Philips hier ook last van?

Zelfs de afstandsbediening is identiek, al hebben ze 'm zwart gemaakt:

Ik vind het een hele nette speler, maar ik heb in tegenstelling tot de 720sa geen super audio cd. Dat wilde Yamaha vast bewaren voor het duurdere model (de dvd-s1500). Ook heb ik geen dts-decoder en analoge uitgangen, maar dat boeit verder niet, ik gebruik toch alleen de digitale uitgang.
Ik krijg echter de ondertitels bij divx niet aan de praat. Ze zijn gewoon niet zichtbaar in de browser, alleen audio, video en fotobestanden. Zou ik de firmware van Philips kunnen laden in de Yamaha? Krijg ik natuurlijk wel het Philips logo, maar als ik dan gratis ondertitels en sacd erbij krijg (Hoewel dat laatste misschien wat te optimistisch is, daar zal ook wel een andere servo unit voor nodig zijn).
Trouwens nog een andere ergenis: bij het inschakelen duurt het zo lang voor de tray open kan. Je drukt op aan. Zolang er 'Yamaha / disc' staat reageert ie helemaal nergens op. Dan komt 'load' op het display. Als je dan op open drukt, dan komt er wel 'open' op het display, maar het duurt nog een hele tijd voordat het laatje uiteindelijk opengaat. Heeft die Philips hier ook last van?
Ik heb v24 (half augustus gekocht) en ook het ondertitel probleem.Nieuwe software zit dus wel in de apparaten, maar niet beschikbaar voor andere gebruikers? Grrr... Ik neem aan dat ze wachten met firmware releasen op hun website totdat de major problemen echt opgelost zijn. Dus ondertitel-problemen. Ik neem aan dat V24 ook nog ondertitel-problemen heeft.
De Philips heeft hier ook last van, ja. En dat geldt niet alleen voor de 720. Mijn 'oude' 629 doet dat ook. Zeer irritant, maar er valt mee te leven.Trouwens nog een andere ergenis: bij het inschakelen duurt het zo lang voor de tray open kan. Je drukt op aan. Zolang er 'Yamaha / disc' staat reageert ie helemaal nergens op. Dan komt 'load' op het display. Als je dan op open drukt, dan komt er wel 'open' op het display, maar het duurt nog een hele tijd voordat het laatje uiteindelijk opengaat. Heeft die Philips hier ook last van?
Wist je trouwens dat je de lade ook kunt openmaken door de stoptoets op
de afstandsbediening ingedrukt te houden?
Je moet die dingen ook met open/close aanzetten (gaat ie 'meteen' open), en met standby doe je het laadje dicht (gaat ie ook meteen uit).
Verwijderd
PhilipsFan schreef op 03 september 2004 @ 16:58
Trouwens nog een andere ergenis: bij het inschakelen duurt het zo lang voor de tray open kan. Je drukt op aan. Zolang er 'Yamaha / disc' staat reageert ie helemaal nergens op. Dan komt 'load' op het display. Als je dan op open drukt, dan komt er wel 'open' op het display, maar het duurt nog een hele tijd voordat het laatje uiteindelijk opengaat. Heeft die Philips hier ook last van.
-------------------------------------------------------------------------------------
Dit is ook op mijn 720SA.
Jake, vanuit standby krijg je 720 niet met open/close aan.
Weet iemand een toetsen combinatie om de tray met afstandbediening open te krijgen. Er is geen open/close toets op de remote. Wel zo handig dat de tray al open is wanneer je bij de speler bent.
Ik kreeg een keer de tray per ongeluk open met de remote, maar wist niet welke toets ik had aangeraakt. Later aantal toetscombinatie geprobeerd, kreeg met combinatie power en stop toetsen open. Maar is helaas eenmalig, kreeg daarna niet meer open.
Trouwens nog een andere ergenis: bij het inschakelen duurt het zo lang voor de tray open kan. Je drukt op aan. Zolang er 'Yamaha / disc' staat reageert ie helemaal nergens op. Dan komt 'load' op het display. Als je dan op open drukt, dan komt er wel 'open' op het display, maar het duurt nog een hele tijd voordat het laatje uiteindelijk opengaat. Heeft die Philips hier ook last van.
-------------------------------------------------------------------------------------
Weet iemand een toetsen combinatie om de tray met afstandbediening open te krijgen. Er is geen open/close toets op de remote. Wel zo handig dat de tray al open is wanneer je bij de speler bent.
Ik kreeg een keer de tray per ongeluk open met de remote, maar wist niet welke toets ik had aangeraakt. Later aantal toetscombinatie geprobeerd, kreeg met combinatie power en stop toetsen open. Maar is helaas eenmalig, kreeg daarna niet meer open.
Verwijderd
Mijn min punten betreft SACD van 720SA:
Proces bij overgang naar de volgende track:
a. Display op stand tracknr en resterende tijd blijft hangen op teller 0001
b. 3 seconde pauze
c. Display toont vliegensvlug STOP en daarna SACD en de volgende tracknummer
d. Display toont de tracknummer en de resterende tijd.
c. Krijgt dan pas het geluid van de nieuwe track te horen, maar er mist telkens 1 sec geluid van de nieuwe track.
(met skip toets gaat redelijk goed)
Track begint dus telkens abrupt. De 3 seconde pauze is ook een fiasco bij een lange muziekstuk dat verdeeld is in aantal tracks, vooral bij klassieke muziek.
Het afspelen van CD gaat wel goed, er wordt geen 3 sec pauze standaard gehanteerd.
Audio-aansluiting gaat via 5.1 uitgangen naar de receiver.
Geluidstand bij het afspelen van SACD:
Volgens insider is de Sound CLASSIC gelijk aan EQ-off, maar wat staat dan de Sound DIGITAL voor?
Ik dacht dat met stand DIGITAL juist de signaal zonder filter wordt doorgegeven. Geluid klinkt wel bijna indentiek als de stand ROCK.
Geluidssterkte van DIGITAL is zeker zachter dan de stand CLASSIC. Naar mijn mening klinkt CLASSIC wel scheller, maar dichterbij.
Vervelend is ook dat de Surround standaard aan gaat bij het spelen van een gewone CD. Gaarne standaard op stand STEREO voor CD!
Ondanks de minpunten heb ik toch de fenomeen SACD ontdekt, bijna verslavend zelfs.
Aanrader is oa. de SACD van Kane-So glad you made it, Bjork-Vespertine/Medulla, .....
Ze hebben geweldige multi-channel mix.
Het is ook een muzikale belevenis om de oude cd op de SACD versie te horen.
b. 3 seconde pauze
c. Krijgt dan pas het geluid van de nieuwe track te horen, maar er mist telkens 1 sec geluid van de nieuwe track.
Track begint dus telkens abrupt. De 3 seconde pauze is ook een fiasco bij een lange muziekstuk dat verdeeld is in aantal tracks, vooral bij klassieke muziek.
Het afspelen van CD gaat wel goed, er wordt geen 3 sec pauze standaard gehanteerd.
Geluidstand bij het afspelen van SACD:
Volgens insider is de Sound CLASSIC gelijk aan EQ-off, maar wat staat dan de Sound DIGITAL voor?
Ik dacht dat met stand DIGITAL juist de signaal zonder filter wordt doorgegeven. Geluid klinkt wel bijna indentiek als de stand ROCK.
Geluidssterkte van DIGITAL is zeker zachter dan de stand CLASSIC. Naar mijn mening klinkt CLASSIC wel scheller, maar dichterbij.
Vervelend is ook dat de Surround standaard aan gaat bij het spelen van een gewone CD. Gaarne standaard op stand STEREO voor CD!
Ondanks de minpunten heb ik toch de fenomeen SACD ontdekt, bijna verslavend zelfs.
Aanrader is oa. de SACD van Kane-So glad you made it, Bjork-Vespertine/Medulla, .....
Ze hebben geweldige multi-channel mix.
Het is ook een muzikale belevenis om de oude cd op de SACD versie te horen.
Wat een zooi danVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 00:25:
Verwijderd
De lade gaat open wanneer je de stoptoets enkele seconden ingedrukt houdt. (Wel als de speler al aanstaat, niet te openen dmv stop als hij in standby staat)Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 00:25:
PhilipsFan schreef op 03 september 2004 @ 16:58
Jake, vanuit standby krijg je 720 niet met open/close aan.![]()
Verwijderd
Dan zou ik voor de Philips gaan, want die is goedkoper te krijgen en ondersteunt zoals gezegd SACD.PhilipsFan schreef op 03 september 2004 @ 16:58:
Ik heb een Yamaha DVD-S550. Ik vermoedde al dat dit van oorsprong een Philips model was, omdat ie keurig op de afstandsbediening van Philips reageert. Nadat ik dit topic heb gelezen moet het wel een kloon van de 720sa zijn. De menu's zien er precies hetzelfde uit en Regiovrij maken/software versie opvragen gaat op dezelfde manier.
Die minpunten storen mij ook behoorlijk. Reeds een paar SACD's in bezit waarvan 1 live opname en dan toch die onderbreking steeds bij het springen naar de volgende track...zucht..! Ik probeer mijzelf steeds wijs te maken dat het in de eerste plaats als divx-speler is bedoeld, maar dat lukt niet helemaalVerwijderd schreef op 05 september 2004 @ 02:02:
Mijn min punten betreft SACD van 720SA:
b. 3 seconde pauze
(...)
(...)
Mijn speler heeft overigens ook versie SD6.1 V22 720-00 2 09.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 22:36 ]
Verwijderd
Hoi, ik volg deze topic nu al een tijdje en ik heb zo'n 2 weken geleden besloten om de philips 720sa aan te schaffen..nu werkt hij op zich prima, alleen zijn er 2 dingen waar ik me aan irriteer:
Punt 1: de ondertitels midden in het scherm en met een raar teken aan het begin van de iedere zin, en geen schaduw randje ! (dit is al vaker verteld hier op het forum dat weet ik ).
Punt 2: Ik dacht dus zo slim te zijn om de ondertitels te submuxe (dus in de film te branden via vosub, je hebt dan niet een aparte .srt file op je cd staan). De ondertiteling komt dan netjes onder in de zwarte balk...problem...dit gebeurt dus alleen op mijn pc's en niet op mijn tv als ik hem via de 720sa afspeel. !?!!? via de tv out werkt dit wel...ra..ra hoe kan dit ?
mijn versie is trouwens ook V22 720-00 2 09
Punt 1: de ondertitels midden in het scherm en met een raar teken aan het begin van de iedere zin, en geen schaduw randje ! (dit is al vaker verteld hier op het forum dat weet ik ).
Punt 2: Ik dacht dus zo slim te zijn om de ondertitels te submuxe (dus in de film te branden via vosub, je hebt dan niet een aparte .srt file op je cd staan). De ondertiteling komt dan netjes onder in de zwarte balk...problem...dit gebeurt dus alleen op mijn pc's en niet op mijn tv als ik hem via de 720sa afspeel. !?!!? via de tv out werkt dit wel...ra..ra hoe kan dit ?
mijn versie is trouwens ook V22 720-00 2 09
Verwijderd
720 BREAKING NEWS
Binnenkort zit er een kansje in dat ik een meer recente software-versie van de 720 kan proberen. Mijn prioriteit is dan om de volgende problemen te gaan bekijken. Als iemand nog andere GROTE problemen kent (met goede beschrijving hoe te reproduceren) dan hoor ik het graag.
Belangrijkste problemen
01) Ondertiteling wordt niet volledig afgedrukt. Na een tijdje verdwijnt er steeds meer (99%, 75%, 50%, 25%, 0%). Treed altijd op.
02) Ondetiteling heeft een vreemd karakter (blokje) in het begin van elke zin. Treed altijd op.
03) Ondertiteling bij "spider-man" (DivX) loopt niet in sync (veel te vroeg). Treed altijd op.
04) Een DVD waar je chapter-repeat aanzet begint te stotteren. Treed altijd op.
05) Een DVD met multi-angle laat de angle altijd in beeld zien (aan de rechterkant). Verder zit er een vreemd grijs blokje aan de linker kant. Zou opgelost moeten zijn in V24, treed op in V22.
06) Een DivX met resolutie 640x272 geeft erg grote zwarte balken (vergelijken met 608x260). Nog niet gecontroleerd.
07) Een DVD geeft soms storinkjes in beeld: streepjes onderin beeld (sommigen zeggen vooral bij NTSC), schuddende ondertiteling (gezien bij Braveheart NTSC). Niet te reproduceren.
08) Bij SACD is er een pause van 3 seconden waardoor ook de 1e seconde van de volgende track niet agespeeld wordt. Zou al opgelost moeten zijn in software V23, maar ik heb zelf geen SACDs (en versie V22).
09) Ondertiteling is dun en wit (zonder zwarte rand). Men is nu bezig om te kijken of ze een soort van tranparant vak achter die ondertiteling kunnen plaatsen zodat hij beter leesbaar is. Treed altijd op.
10) Ondertiteling staat wat hoog in beeld, niet onderin. Treed altijd op.
Normaal gedrag
Dan nog een aantal items uit volledigheid, die niet aangepast gaan worden. Je moet er maar aan leren wennen:
- Equaliser settings CLASSIC voor audio en CONCERT voor DVD zijn gelijkwaardig met geen equaliser setting.
- AudioCDs starten altijd in surround mode. Sterler nog: bij elke verandering van de bron wordt de surround mode weer multi-channel.
- Surround en upsample setting in het menu worden niet opgeslagen.
Binnenkort zit er een kansje in dat ik een meer recente software-versie van de 720 kan proberen. Mijn prioriteit is dan om de volgende problemen te gaan bekijken. Als iemand nog andere GROTE problemen kent (met goede beschrijving hoe te reproduceren) dan hoor ik het graag.
Belangrijkste problemen
01) Ondertiteling wordt niet volledig afgedrukt. Na een tijdje verdwijnt er steeds meer (99%, 75%, 50%, 25%, 0%). Treed altijd op.
02) Ondetiteling heeft een vreemd karakter (blokje) in het begin van elke zin. Treed altijd op.
03) Ondertiteling bij "spider-man" (DivX) loopt niet in sync (veel te vroeg). Treed altijd op.
04) Een DVD waar je chapter-repeat aanzet begint te stotteren. Treed altijd op.
05) Een DVD met multi-angle laat de angle altijd in beeld zien (aan de rechterkant). Verder zit er een vreemd grijs blokje aan de linker kant. Zou opgelost moeten zijn in V24, treed op in V22.
06) Een DivX met resolutie 640x272 geeft erg grote zwarte balken (vergelijken met 608x260). Nog niet gecontroleerd.
07) Een DVD geeft soms storinkjes in beeld: streepjes onderin beeld (sommigen zeggen vooral bij NTSC), schuddende ondertiteling (gezien bij Braveheart NTSC). Niet te reproduceren.
08) Bij SACD is er een pause van 3 seconden waardoor ook de 1e seconde van de volgende track niet agespeeld wordt. Zou al opgelost moeten zijn in software V23, maar ik heb zelf geen SACDs (en versie V22).
09) Ondertiteling is dun en wit (zonder zwarte rand). Men is nu bezig om te kijken of ze een soort van tranparant vak achter die ondertiteling kunnen plaatsen zodat hij beter leesbaar is. Treed altijd op.
10) Ondertiteling staat wat hoog in beeld, niet onderin. Treed altijd op.
Normaal gedrag
Dan nog een aantal items uit volledigheid, die niet aangepast gaan worden. Je moet er maar aan leren wennen:
- Equaliser settings CLASSIC voor audio en CONCERT voor DVD zijn gelijkwaardig met geen equaliser setting.
- AudioCDs starten altijd in surround mode. Sterler nog: bij elke verandering van de bron wordt de surround mode weer multi-channel.
- Surround en upsample setting in het menu worden niet opgeslagen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 11:29 . Reden: tikvout ]
Verwijderd
De ondertiteling met vobsub submuxen is hartstikke mooi maar zal niet gaan werken op een standalone dvd player. Dit omdat je de subs er op deze manier niet "HARD" in brand. Dit is alleen mogelijk door middel van de hele DivX/XviD te re-encoden, en dus een tijdrovende klus. Helaas...Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 09:55:
Hallo allemaal
ik wil mij binnenkort de 720sa aanschaffen, alleen ik zit nog met een paar brandende vragen.
- kan ik de speler ook als cdspeler gebruiken, zodat ik mijn televisie niet aan hoef te zetten?
- kan ik de coax van de radio er ook op aansluiten?
- kan ik er een pc speaker set op aansluiten(omdat er een versterker inzit)?
- slikt hij ook dvds vol met mp3 albums?
ik wil mij binnenkort de 720sa aanschaffen, alleen ik zit nog met een paar brandende vragen.
- kan ik de speler ook als cdspeler gebruiken, zodat ik mijn televisie niet aan hoef te zetten?
Als dan 'mijn' bug is (zie: Jake op 28 juli 2004 @ 10:18), dan ging het over 640x272 (typo?) en betrof het een DVP630 (met firmware 0531).Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 10:41:
06) Een DivX met resolutie 620x272 geeft erg grote zwarte balken (vergelijken met 608x260). Nog niet gecontroleerd.
Verwijderd
- Het is uiteraard een mooie CD-spelertje... hij laat zelfs van die meegebrande CDTEXT zien (artiest, album, title). Maar ook track nummer en duur.maurits187 schreef op 06 september 2004 @ 11:10:
- Er zit geen coax/radio op.
- De speler heeft geen versterker. Hij kan enkel surround-geluid decoderen en bied dat op aparte uitgangen aan (dus 6 stekkertjes voor 6 kanaals geluid). Dit geluid moet echter nog versterkt worden door iets. Bijvoorbeeld een versterker met 6 ingangen.
- De speler kan verder gewoon schijfjes vol met rommel aan. Je krijgt gewoon een soort van browsertje die door de files surft.
Verwijderd
Iemand heeft dit probleem ook op de 720 gezien, en ik heb in middels mijn text aangepast. Thanx. Ik moet dat alleen nog eens reproduceren hier.Jake schreef op 06 september 2004 @ 11:24:
Als dan 'mijn' bug is (zie: Jake op 28 juli 2004 @ 10:18), dan ging het over 640x272 (typo?) en betrof het een DVP630 (met firmware 0531).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 11:31 . Reden: tikvout ]
Verwijderd
Software Architect
Veel mensen hebben mij gevraagt of de architect ook nog verstand heeft van andere spelers. Dat heeft hij, maar niet van de 737 en 630/632. Hij werkt verder aan de LX8300/LX8500 (receiver) en HTS5500 (nieuw voor begin 2005).
De 737 wordt wel in Signapore gemaakt, maar is een OEM set (inkopen en Philips erop plakken).
Veel mensen hebben mij gevraagt of de architect ook nog verstand heeft van andere spelers. Dat heeft hij, maar niet van de 737 en 630/632. Hij werkt verder aan de LX8300/LX8500 (receiver) en HTS5500 (nieuw voor begin 2005).
De 737 wordt wel in Signapore gemaakt, maar is een OEM set (inkopen en Philips erop plakken).
Verwijderd
Even een vraagje over het geluid:
Ik heb een kabel achter op de rood / witte tulp ingangen aangesloten van de 70sa en deze via mijn line-in ingang aangesloten op mijn pc (soundblaster audigi ZS II) , zodat ik het geluid krijg via mijn 4.1 setje van mijn pc..wat voor geluid heb ik dan ? surround ? stereo ?
Ik heb een kabel achter op de rood / witte tulp ingangen aangesloten van de 70sa en deze via mijn line-in ingang aangesloten op mijn pc (soundblaster audigi ZS II) , zodat ik het geluid krijg via mijn 4.1 setje van mijn pc..wat voor geluid heb ik dan ? surround ? stereo ?
Je hebt dan stereo geluid (rood/wit), wat misschien door je Audigy omhoog gemixed kan worden naar Surround (Dolby Pro Logic, oftewel: fake). Tenzij het DPL signaal al in je stereo signaal zit verwerkt ... maar dat zal aan de source liggen (Geen SACD of gewone CD iig, misschien dat enkele DVD's het doorsturen)Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 12:08:
Happy Blessings <3
Verwijderd
Kort samengevat ligt dat aan de bron die je speelt (MP3, DVD, CD etc.):Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 12:08:
- MONO bron geeft gewoon links en rechts hetzelfde geluid.
- STEREO bron geeft gewoon links en rechts een ander geluid.
- MEERKANAALS bron geeft Dolby Prologic II (downmix).
Als je een versterker (of een geluidskaart in jouw geval) hebt die Dolby Prologic kan decoderen, dan komt daar weer meerkanaals audio uit. Dit is dus wel slechtere kwaliteit dan alle kanalen apart aansturen naar je versterker (de reden dat er ook 6 aparte uitgangen op de speler zitten).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 13:13 ]
Verwijderd
Ik heb nog eens nagedacht over dit probleem, maar volgens mij heb je dan FRONT L/R aangesloten in plaats van LineOut L/R.Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:33:
Dat surround standaard aanstaat, blijft de grootste ergernis bij alle afspeelbare media. Elke keer die surround knop moeten gebruiken, is waardeloos.
Dus je hebt maar 2 kanalen van de 6 aangesloten (bestuurbaar via STEREO en SURROUND).
Als je altijd 2 kanaals downmix wil (Lt/Rt) dan moet je de LineOut of SCART uitgang gebruiken. Die geeft altijd Dolby Prologic II downmixed signaal.
Verwijderd
Ik gebruik gewoon de stereo-output van de speler en niet de 5.1 kanaals uitgang. Maar zelfs dan moet ik surround mode uitschakelen (blauwe lampje uit) om een fatsoenlijk stereosignaal te krijgen.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 13:28:
Ik heb nog eens nagedacht over dit probleem, maar volgens mij heb je dan FRONT L/R aangesloten in plaats van LineOut L/R.
Dus je hebt maar 2 kanalen van de 6 aangesloten (bestuurbaar via STEREO en SURROUND).
Als je altijd 2 kanaals downmix wil (Lt/Rt) dan moet je de LineOut of SCART uitgang gebruiken. Die geeft altijd Dolby Prologic II downmixed signaal.
Die LX8300SA heb ik een week geleden gekocht. Zeer mooi apparaatje met ongeveer dezelfde features als de DVP720SA, maar dan met een ingebouwde tuner en versterker (in de subwoofer) en met vijf speakers en een subwoofer.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 12:05:
Ik heb meteen even gekeken hoe de ondertiteling bij DivX films op dit apparaat wordt weergegeven. Zoals bij de DVP720SA is de ondertiteling wit zonder zwart randje, maar de letters hebben wel ongeveer dezelfde grootte als bij 'normale' ondertiteling. De spaties zijn overigens wel vrij groot. Ik heb bij geen enkele film een vreemd teken aan het begin van de regel gezien. Verder is het duidelijk dat de lengte van ondertitels beperkt, maar ik heb nog niet uitgezocht tot hoeveel tekens. Tot zo ver werkt de ondertiteling bij DivX naar mijn idee dus gewoon goed, hoewel verbeteringen mogelijk zijn.
Het zéér vervelende probleem dat de ondertitels halverwege de film ophouden heb ik echter ook. Na een klein stukje terugspoelen zijn er ondertitels tot drie kwart van de film, na weer een stukje terugspoelen tot zeven achtste, enz. Dit is duidelijk een bug en ik hoop dus dat Philips voor deze speler ook snel een firmware update uitbrengt waarin dit probleem verholpen is. Ik heb dit natuurlijk ook aan de klantenservice doorgegeven.
Verwijderd
Als ik de STEREO uitgang aansluit op de televisie (via front ingang) dan hoor ik perfect (downmixed)stereo. Zowel met het blauwe lampje aan als met het blauwe lampje uit.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:39:
Ik gebruik gewoon de stereo-output van de speler en niet de 5.1 kanaals uitgang. Maar zelfs dan moet ik surround mode uischakelen (blauwe lampje uit) om een fatsoenlijk stereosignaal te krijgen.
Als ik de FRONT uitgang aasluit op de televisie (via front ingang) dan hoor ik perfect (downmixed)stereo als het lampje uit is, en enkel links/rechts (o.a. zonder stemmen) als het lampje aan is.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:02 . Reden: effe de software-architect vragen ]
Verwijderd
De software is inderdaad gerelateerd (720 en 8300) en zelfs van dezelfde software-architect. Het is dus dezelfde bugDJMarcel schreef op 06 september 2004 @ 14:47:
Het zéér vervelende probleem dat de ondertitels halverwege de film ophouden heb ik echter ook. Na een klein stukje terugspoelen zijn er ondertitels tot drie kwart van de film, na weer een stukje terugspoelen tot zeven achtste, enz. Dit is duidelijk een bug en ik hoop dus dat Philips voor deze speler ook snel een firmware update uitbrengt waarin dit probleem verholpen is. Ik heb dit natuurlijk ook aan de klantenservice doorgegeven.
Off-topic: aanstaande woensdag wordt er intern een nieuwe test-versie van de software aangeboden voor de 8300; daar wordt dus ook nog aan gewerkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 15:34 . Reden: update 8300 software ]
Verwijderd
Ik heb dus bij gebruik van de stereouitgang hetzelfde effect als jij bij de frontuitgang. Heel duidelijk ligt het geluidsvolume een stukje lager als surround mode aanstaat (lampje aan) en er ontbreekt dan eveneens geluidsinformatie.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:24:
Als ik de STEREO uitgang aansluit op de televisie (via front ingang) dan hoor ik perfect (downmixed)stereo. Zowel met het blauwe lampje aan als met het blauwe lampje uit.
Als ik de FRONT uitgang aasluit op de televisie (via front ingang) dan hoor ik perfect (downmixed)stereo als het lampje uit is, en enkel links/rechts (o.a. zonder stemmen) als het lampje aan is.
... even in conclaaf met de architect hierover ...
Verwijderd
De software-architect snapt het ook niet helemaal. de knop zou alleen effect moeten hebben op de 6 CHANNEL uitgangen. Kan je eens kijken of je precies hetzelfde effect hebt bij de FRONT L/R uitgang?Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 15:48:
Ik heb dus bij gebruik van de stereouitgang hetzelfde effect als jij bij de frontuitgang. Heel duidelijk ligt het geluidsvolume een stukje lager als surround mode aanstaat (lampje aan) en er ontbreekt dan eveneens geluidsinformatie.
Als het toch anders is, dan is het echt een heel ander iets. Dan zou je eigenlijk een 1 kHz toon aan moeten bieden en met een oscilloscoop meten wat het verschil in de twee modes is.
Het enige verschil volgens de architect op de STREREO uitgang kan optreden als je switched tussen een STEREO DVD en een 5.1 DVD. Bij 5.1 treed downmix op en dan is het geluid wat zachter dan bij een echte STEREO schijf.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:08 ]
Hoi. Ik heb nu ook een DVD-S550. SACD zal nooit op deze DVD speler gaan werken omdat hij hiervoor een analoge multi channel uitgang nodig heeft. En die heeft hij niet. Laat dit nu net 1 van de 2 verschilen tussen de DVD-S550 en de DVP-720SA zijn. (Yamaha heeft een Scart connector die de Philips niet heeft)PhilipsFan schreef op 03 september 2004 @ 16:58:
Ik heb een Yamaha DVD-S550. Ik vermoedde al dat dit van oorsprong een Philips model was, omdat ie keurig op de afstandsbediening van Philips reageert. Nadat ik dit topic heb gelezen moet het wel een kloon van de 720sa zijn. ...Krijg ik natuurlijk wel het Philips logo, maar als ik dan gratis ondertitels en sacd erbij krijg (Hoewel dat laatste misschien wat te optimistisch is, daar zal ook wel een andere servo unit voor nodig zijn)...
Ik had hiervoor een DVD-S520. Deze heb ik een aantal malen een philips update gegeven. Het logo veranderde bij deze update nooit!! En de firmware wel.
De Yamaha is beter leverbaar dan de Philips. Ik had hem voor 175 Euri (de zwarte) en ze hadden een hele stapel op voorraad waar ik hem haalde.

Kont van de Yamaha. Een DVP-720SA zonder multi-channel analoge uitgang maar met een Scart uitgang die de Philips niet heeft.
[ Voor 17% gewijzigd door Kirpeknots op 06-09-2004 17:22 ]
Verwijderd
De software-architect bevestigt dat het dezelfde speler is als de 720SA, maar dan zonder 6 CHANNELS. Kan wel DVD-Audio aan!Kirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 16:06:
Hoi. Ik heb nu ook een DVD-S550. SACD zal nooit op deze DVD speler gaan werken omdat hij hiervoor een analoge multi channel uitgang nodig heeft. En die heeft hij niet. Laat dit nu net 1 van de 2 verschilen tussen de DVD-S550 en de DVP-720SA zijn. (Yamaha heeft een Scart connector die de Philips niet heeft)
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:31 ]
Ondersteund DiVx Qpel en GMC.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:20:
[...]
Ik ken de S550 niet, maar die zal vast ook geen DivX hebben. En al heeft die dat wel, dan kan hij zeker geen Qpel en GMC aan
De DVD-S5XX serie van Yamaha zijn altijd gebaseerd op de 7xx serie van Philips. Mijn DVD-S550 heeft dan ook DiVX logo op de voorkant en ik heb ze er al mee afgespeeld.
De Yamaha DVD-S7XX serie DVD spelers zijn overigens altijd van Panasonic origine en de DVD-S1XXX zijn weer van philips.
Verwijderd
Sorry mijn fout ... het is inderdaad een betere keus dan de 720 SA. Software wordt ook in Signapore gemaakt... maar dan door een andere software-architect.Kirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 16:29:
Ondersteund DiVx Qpel en GMC.
De DVD-S5XX serie van Yamaha zijn altijd gebaseerd op de 7xx serie van Philips. Mijn DVD-S550 heeft dan ook DiVX logo op de voorkant en ik heb ze er al mee afgespeeld.
De Yamaha DVD-S7XX serie DVD spelers zijn overigens altijd van Panasonic origine en de DVD-S1XXX zijn weer van philips.
Probleem momenteel is echter dat de 550 nog een stuk nieuwer is en dus ook een aantal meer problemen heeft, zoals dat ook altijd in het begin is.
Als je dus op korte termijn iets goeds wil is de 720 het beste (binnenkort nieuw software met veel bugs opgelost). Als je nog kunt wachten, wordt de Yamaha 550 waarschijnlijk beter!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:38 ]
Ik zal vanavond even de firmware versie van mijn Yamaha posten. Dan kunnen we kijken of hij nieuwer is dan die van de DCP-720SA.
Voor mijn oude DVD-S520 gebruikte ik altijd firmwares van de Philips Q40/Q50/DVD-762
Voor mijn oude DVD-S520 gebruikte ik altijd firmwares van de Philips Q40/Q50/DVD-762
Verwijderd
Eeuh volgens mij heeft de philips DVP-720SA ook een scart aansluiting... Heb hem nl. zelf aangesloten via scart op mijn TV en het werkt ook nogKirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 16:06:
[...]
Een DVP-720SA zonder multi-channel analoge uitgang maar met een Scart uitgang die de Philips niet heeft.
Verwijderd
Ben op zijn vroegst morgen pas in de gelegenheid om 1 en ander uit te testen. Ik doe het i.i.g. zo snel mogelijk.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:04:
De software-architect snapt het ook niet helemaal. de knop zou alleen effect moeten hebben op de 6 CHANNEL uitgangen. Kan je eens kijken of je precies hetzelfde effect hebt bij de FRONT L/R uitgang?
(...)
Het enige verschil volgens de architect op de STREREO uitgang kan optreden als je switched tussen een STEREO DVD en een 5.1 DVD. Bij 5.1 treed downmix op en dan is het geluid wat zachter dan bij een echte STEREO schijf.
Mijn fout. Stond niet in het Philips Manual.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 17:03:
[...]
Eeuh volgens mij heeft de philips DVP-720SA ook een scart aansluiting... Heb hem nl. zelf aangesloten via scart op mijn TV en het werkt ook nog

Hier een plaatje van de achterkant van de Philips.
[ Voor 15% gewijzigd door Kirpeknots op 06-09-2004 17:17 ]
Verwijderd
Hoi allemaal,
Is er al bekend of er software komt voor de DVP 630 om Qpec te ondersteunen voor Xvid?
Alvast bedankt,
Appeltje090
Is er al bekend of er software komt voor de DVP 630 om Qpec te ondersteunen voor Xvid?
Alvast bedankt,
Appeltje090
Hierbij de Firmware van mijn Yamaha DVD-S550.Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 09:18:
Software version 720
SD6.1 V22 720-00 2 09
Dit betekend dat de "backend" software versie 22 is en dat de "frontend" software versie 9 is. De regio is "Europe"![]()
SD6.1 V32 550-00 2
SERVO:03150000
Dus als iemand wil weten hoe de firmware V32 zich mogelijk gaat gedragen dan kan ik testen. Mijn DVD-S550 is ongeveer een maand oud en komt van www.abetterprice.nl weg. (Daar zijn ze op voorraad).
Ik zal zo even dat linkje in dit topic opzoeken met die test DIVX en aangeven hoe het er uit ziet.
Verwijderd
Daar kost de Yamaha toch nog 189 euro. Bij Expert is de 720 ook zeker voor deze prijs te halen (gewoon bij je om de hoek). En via internet gaan ze zelfs tot 150 euro al.Kirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 21:45:
Hierbij de Firmware van mijn Yamaha DVD-S550.
SD6.1 V32 550-00 2
SERVO:03150000
Dus als iemand wil weten hoe de firmware V32 zich mogelijk gaat gedragen dan kan ik testen. Mijn DVD-S550 is ongeveer een maand oud en komt van www.abetterprice.nl weg. (Daar zijn ze op voorraad).
Ik zal zo even dat linkje in dit topic opzoeken met die test DIVX en aangeven hoe het er uit ziet.
Maar goed. Aannemende dat de front-end software (bijna) identiek is, dan wil ik wel eens weten of DivX met ondertiteling een beetje werkt.
Ik zit nu op 31% van de download van de DivXTestCD.ZIP. Moet ik nog ergens op letten als ik zo kijk?
Ik heb hem ook niet voor de vraagprijs daar. Ik heb toendertijds de prijs van hifiklapper doorgemaild (Was toen de goedkoopste) en hem voor die prijs gehad.
Wou geen zaken doen met Hifiklapper gezien het topic hier op tweakers.
Ik wou graag de Yamaha omdat ik ook een bijpassende Yamaha versterker besteld heb.
Ik heb hem ook niet voor de vraagprijs daar. Ik heb toendertijds de prijs van hifiklapper doorgemaild (Was toen de goedkoopste) en hem voor die prijs gehad.
Wou geen zaken doen met Hifiklapper gezien het topic hier op tweakers.
Ik wou graag de Yamaha omdat ik ook een bijpassende Yamaha versterker besteld heb.
[ Voor 12% gewijzigd door Kirpeknots op 06-09-2004 22:14 ]
Verwijderd
Ja, weet je wat ik daar vandaag dus over hoorde van de software-architect. Dat de fabriek de software-updates telkens tegen hield omdat ze niet goed genoeg zouden zijn. Dat is dus ook de reden dat ze de spelers niet "verschepen", dus de fabriek uit jagen. Grappig ... toch bang dat gebruikers terug komen en zelf geen firmware gaan downloaden? Of zouden de software-updates zo slecht zijn?Kirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 16:06:
De Yamaha is beter leverbaar dan de Philips.
Zelfs als de front-end software (bijna) identiek is, hoeft het versienummer natuurlijk helemaal niet overeen te komen. De front-end van de LX8300SA lijkt echt als twee druppels water op die van de DVP720SA, maar de mijne (van een week oud) heeft firmware V17. Toch zijn er als ik dit topic zo lees minder problemen met de ondertitels bij de LX8300SA dan bij de DVP720SA. Waarschijnlijk tellen de versies dus voor ieder product afzonderlijk en kun je ze onderling niet vergelijken: V22 720-... is dus versie 22 voor de Philips DVP720SA, V32 550-... is versie 32 voor de Yamaha DVD-S550 en V17 8300-... is versie 17 voor de Philips LX8300SA.Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 21:55:
Maar goed. Aannemende dat de front-end software (bijna) identiek is, dan wil ik wel eens weten of DivX met ondertiteling een beetje werkt.
Is de LX8300SA niet gebaseerd op de 630/632 en heeft daarom een firmware die meer op die serie lijkt?
Overigens is er ook een DVP-720SA zonder meerkanaals analoog uit. Dit is de DVP-762. Deze heeft dus exact dezelfde achterzijde als de Yamaha DVD-S550 en daarnaast de mogelijkheid om van memorycards van het type CF type 1, SD, MMC, MS en SM af te spelen.
Overigens is er ook een DVP-720SA zonder meerkanaals analoog uit. Dit is de DVP-762. Deze heeft dus exact dezelfde achterzijde als de Yamaha DVD-S550 en daarnaast de mogelijkheid om van memorycards van het type CF type 1, SD, MMC, MS en SM af te spelen.
[ Voor 56% gewijzigd door Kirpeknots op 06-09-2004 23:28 ]
Een test met mijn Yamaha DVD-S550 met V32 firmware op deze CD.mylar schreef op 28 juni 2004 @ 23:26:
Kan iemand met een DVP720SA een testje doen met deze cd?
ftp://ftp.mtu.ru/pub/horgi/outdoor/DivXTestCD.zip
-Auflösung
Alle plaatjes kunnen mooi weergegeven worden. Wat wel opvalt is dat bij de plaatjes die niet 320 zijn een stukje van de rechterkant van mijn TV verdwijnt. Dit is iets wat de automatische beeldscheminstelling van mijn TV doet. Als ik mijn TV op handmatig zet heeft hij hier geen last van. Ik heb een Aristona 82WA8416(Philips 32PW8506 in het zwart) 82cm breedbeeld TV 100Hz (Geen vlakke buis).
-DivX3
Alle weergaves doen het prima. Weer hetzelfde verhaal dat mijn tv een stukje van de rechterkant af knipt als het geen 320 is.
-DivX5
BF/GMC/QPEL/BF-GMC. Ze worden allemaal prima weergegeven. Weer mijn opmerking dat de 320 volledig weergegeven wordt en bij de overigen een stukje van de rechter kant mist.
-JPG
Werkt goed. Ook het bladeren. Maar Man!!! Wat is de JPEG weergave traag. Niet echt werkbaar naar mijn idee.
-Audio
De CBR128,CBR320,WMA en VBR geeft hij weer en speelt hij af. De OGG en AC3 worden niet zichtbaar in het menu en zijn dan ook niet gespeeld. Ik denk dat hij deze extensies niet ondersteund.
-Muxing
Alles zonder problemen doorlopen. Het is opvallend dat de files met AC3 codering veel stiller uit de analoge 2.0 uitgangen gespeeld wordt dan de andere formaten.
-Ton
Wederom alles zonder problemen doorlopen. Het is opvallend dat de files met AC3 codering veel stiller uit de analoge 2.0 uitgangen gespeeld wordt dan de andere formaten.
-Xvid
BF/GMC/QPEL/BF-GMC. Ze worden allemaal prima weergegeven. Weer mijn opmerking dat de 320 volledig weergegeven wordt en bij de overigen een stukje van de rechter kant mist.
Ik heb over de analoge 2.0 uitgangen getest. Mijn versterker komt morgen of overmorgen. Dus dan een update over de digitale output. Ik ga testen op een Yamaha RX-V750RDS.
[ Voor 5% gewijzigd door Kirpeknots op 06-09-2004 23:13 ]
Verwijderd
Weet wel zeker dat veel gebruikers niet zelf de firmware zullen updaten. Hoorde destijds van een verkoper in de mediamarkt dat veel KISS divx-spelers waren teruggebracht wegens met name ondertitelingsproblemen. Dat was ook de reden waarom de Mediamarkt KISS weer uit het assortiment had gehaald. Achteraf maar goed ook, anders zat ik daar nu mee opgescheeptVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:15:
Ja, weet je wat ik daar vandaag dus over hoorde van de software-architect. Dat de fabriek de software-updates telkens tegen hield omdat ze niet goed genoeg zouden zijn. Dat is dus ook de reden dat ze de spelers niet "verschepen", dus de fabriek uit jagen. Grappig ... toch bang dat gebruikers terug komen en zelf geen firmware gaan downloaden? Of zouden de software-updates zo slecht zijn?
Verwijderd
De 762 heeft geen RealTek chipset en kan dus ook geen GMC en QPel aan!Kirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 22:35:
Mag je die nieuwe firmware dan verspreiden (mits ie goed is, natuurlijk)? Ik wil ook wel als beta-tester fungerenVerwijderd schreef op 06 september 2004 @ 10:41:
720 BREAKING NEWS
Als ik het menusysteem van mijn LX8300SA vergelijk met schermfoto's van de DVP630 en de DVP720SA, dan is het echt precies hetzelfde als bij de DVP720SA. De DVP630 heeft een heel ander menusysteem. Aangezien het menusysteem er precies hetzelfde uitziet en de software architect ook aan de firmware voor zowel de DVP720SA als de LX8300SA werkt, neem ik aan dat deze op hetzelfde platform gebaseerd zijn.Kirpeknots schreef op 06 september 2004 @ 22:35:
Is de LX8300SA niet gebaseerd op de 630/632 en heeft daarom een firmware die meer op die serie lijkt?
Edit: maar goed, die topic gaat eigenlijk over de DVP630/632/720SA en ik zal het dus niet verder vervuilen met opmerkingen over de (sterk gerelateerde) LX8300SA.
[ Voor 13% gewijzigd door DJMarcel op 07-09-2004 09:48 ]
Dit topic is gesloten.