[Ervaringen] Asus M6000N - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om de 'mediaknoppen' (dus play, stop, etc. aan de linker zijkant) te gebruiken voor een ander programma dan Windows Media Player?
Ik heb namelijk iTunes gedownload, en dit bevalt best goed, alleen is het wel een nadeel dat ik deze knoppen nu niet kan gebruiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straffe hendrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 20:50
henk787 schreef op 14 mei 2004 @ 00:55:
[...]

Je moet het ATK100 utility van de Asus site hebben (momenteel 040318), en NIET die van Windows update.
In geval van twijfel de-installeren via config scherm, herstarten en dan de 'found new hardware' setup annuleren en zelf de WinXp\2KSETUP.EXE draaien
En dan nog chkmail en/of Intel Proset
Nog maar eens over het WLAN lichtje met de 54Mb adapter. Eindelijk werkt het nu. Bovenstaand antwoord gaf de juise tip.
Punt was wel dat bij de-installatie van ATK100 en reboot, XP telkens automatisch de (verkeerde) utility weer installeerde.
De truc was de-installatie, installatie van de utility van ASUS site en dan pas reboot. Het werkt als een dolle nu.....
dank,dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 09:40
Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 19:06:
Is het ook mogelijk om de 'mediaknoppen' (dus play, stop, etc. aan de linker zijkant) te gebruiken voor een ander programma dan Windows Media Player?
Ik heb namelijk iTunes gedownload, en dit bevalt best goed, alleen is het wel een nadeel dat ik deze knoppen nu niet kan gebruiken :/
Ik zou deze knoppen ook wel voor winamp willen gebruiken. Ik heb al gedacht aan een plugin te schrijven voor Winamp maar ik zou niet wete hoe ik die knoppen kan lezen met Visual Basic. Ik ben zelfs niet zeker of je met .NET een fatsoenlijke dll kunt schrijven maarja... Als iemand toevallig weet hoe ik deze knoppen kan lezen, let me know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 17:42
Winamp => Preferences => Global Hotkeys

gewoon daar de knop indrukken die je voor een bepaalde actie wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik was toch echt van plan een asus te halen maar als ik nu via deze link die dells bekijk wordt het wel erg aantrekkelijk een dell te nemen.

geen transportkosten, 265mb gratis, 10% korting tot en met morgen (ze stellen die actie vast steeds bij).

http://commerce.euro.dell...dhs&n=2309&v=d&cu=OLDG_nl

Wuxga, 128mb 9600, 1,7 dothan, DVDrW, 512mb, 60gig (wel 4200) voor nog geen 1900 E

(inclusief nylon tas en cover, usb muis, 1,44disk, usb pen 64, Dual Band 802.11a/b/g 54Mbps (zijn dus optioneel).

Wel balen van die trage HD, maar ik heb gelezen dat 't erg makkelijk is om die zelf te vervangen.
Morgen beslis ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Antediluvian schreef op 23 mei 2004 @ 15:08:

gewoon daar de knop indrukken die je voor een bepaalde actie wilt gebruiken.
Inderdeed, maar die mediaknoppen worden niet herkent als 'gewone' toetsen op je toetsenbord dus ik kan die ook niet standaard 'capturen' met winamp of Visual Basic (waarschijnlijk door een of andere dll aan te spreken maar zo ver ben ik nog niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jahman als je gewoon even belt naar Dell kan je die 4200 rpm laten vervangen door een 5400rpm of zelfs een 7200rpm tegen een klein meerprijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben al enkele weken aan het rondkijken om me een notebook te kopen. Het moet zeker een Pentium M systeem zijn, omdat je daar tenminste mobiel op kunt werken.

Ik had eerst mijn oog laten vallen op de Acer TravelMate 8000 reeks, die makkelijk te verkrijgen is in Belgie. Ik stuitte echter op dit topic en deze Asus lijkt me nog interessanter.

Ik vind echter geen verdeler in Belgie.

Kennen jullie er eentje?

Wat ik ook wou weten: wat zijn jullie ervaringen met online winkels, vooral als er zich problemen voordoen met de laptop. Hoe lang ben je je notebook kwijt als er iets aankomt. Dit is namelijk héél belangrijk voor mij: ik heb hem nodig voor school en kan hem nie te lang missen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je kunt vaak kiezen voor extra garantie (niet goedkoop!) maar dan krijg je de garantie dat je hem de volgende dag weer krijgt. Verder vraag ik me af waarom je de Acer 8000 serie niet meer interessant vindt? Ben zelf trotse bezitter van een M6000, maar moet zegggen dat als ik hem nu had gekocht ik zeker erg gecharmeerd zou zijn van die Acer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Heeft iemand de nieuwe BIOS(sen) al geprobeerd?

Ik zag zojuist dat 207 en 208 op de Asus download pagina staan. Natuurlijk weer zonder release notes. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik heb de topic ivm de travelmate 800 opgevolgd, en die bleek toch wel wat probleempjes te hebben. Ergens vrees ik dan ook dat de 8000 hier ook nog een beetje van zal hebben.

Ook kreeg ik de indruk dat er veel minder problemen waren met de Asus notebooks. Asus leek me een betrouwbaarder merk, maar dit is natuurlijk enkel een indruk.

Ik bedoelde natuurlijk niet dat die Acer ineens volledig uitgesloten was, ik wil gewoon alle mogelijkheden openhouden en de best mogelijke keuze maken, het gaat tenslotte over veel geld en ik wil zeker zijn dat ik dat goed spendeer.

Voor de prijs maakt het mij niet veel uit, ik weet dat ik toch makkelijk € 2000 zal moeten uitgeven. Ook wacht ik nog op de nieuwe generatie Pentium M processoren, tzou zonde zijn van nu al m'n notebook te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
henk787 schreef op 25 mei 2004 @ 21:06:
Heeft iemand de nieuwe BIOS(sen) al geprobeerd?
Ik zag zojuist dat 207 en 208 op de Asus download pagina staan. Natuurlijk weer zonder release notes. :'(
Ik heb zelf de 208 geflashed maar nog geen verschil kunnen vaststellen. Maar in ieder geval ook geen nieuwe problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Light
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb mijn notebook geflashed van versie 3 naar 8. Nu kan ik eindelijk via de functie toetsen mijn wireless 54g uitzetten. Hoe kan ik trouwens in mijn bios komen, DEL toest indrukken zoals bij workstations werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Met F2 toets als ik het goed heb, staat ook in the manual.

;)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel lastig zeg om een laptop uittezoeken.
Bah bah , waar een hoop schermen zijn er op de markt!
Maar heb er 1 gevonden die me wel wat lijkt :D.

Afbeeldingslocatie: http://www.geizhals.at/img/pix/94688.jpg

Deze asus vind ik erg mooi eruit zien :D. Een 15,4 inch scherm lijkt me ook erg handig :D. Tevens vind ik de vormgeving zo mooi, knoppen zijn mooi weg gewerkt.
Hebben meerdere mensen deze laptop ? Heb namelijk nog helemaal geen foto's in het topic er van gezien.
Toch ben ik benieuwd of het geluid nou beter is dan bij andere laptops ? Als ik het goed had gelezen moest er 4.1 geluid op zitten :p

Garantie: 24 Monate
CPU: Intel® Pentium-M 1.5GHz Centrino
TFT-Größe: 15.4" WXGA 1280 x 800
Speicher (RAM): 512MB SO-DDR RAM (DDR333, maximal 2GB)
Grafikkarte (VGA): 64MB ATI Radeon 9600 Mobility
Festplatte: 60GB
Sound: AC 97 CODEC 3D Full Duplex 4.1 Channel
optische Laufwerke: CD/DVD-ReWriter (4x DVD+/-R, 2.4x DVD+RW, 2x DVD-RW,, 16x CD-R, 10x CD-RW)
Floppy: nein
max. Auflösung: 1280 x 800
Anschlüsse: 3x USB 2.0, 1x LAN, 1x FireWire, 1x PCMCIA II, 1x IrDA, 1x RJ 11, Audio Line-In/Micro
Tasten: 86
Maus: Touchpad
Gewicht: 3.2kg
Maße (BxHxT): 364mm x 32mm x 264mm
Akku: Li-Ion
Akku-Laufzeit: ca. 4.5 Stunden
Zubehör: Handbuch, Treiber-CD, Software (Windows XP Home Edition), Akku, Netzteil, Stromkabel, Modemkabel
Besonderheiten: Intel® 855PM, ICH4-M Chipsatz, integriertes 56k Modem, TV-Tuner, Card Reader (SD/MMC/MS/MS Pro), 54Mbit W-LAN

Volgens mij is het zalig om op die laptop te tikken. Zo veel ruimte voor je handen !!
Als iemand deze laptop heeft, zou hij aub foto's er van willen posten. En zijn ervaring ?

Heb nog 1 klein vraagje, als ik hem in duitsland zou bestellen. Krijg ik dan ook een duits toetsenbord? Of hebben laptops dat niet .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-09 12:25

wasco

brightest crayon in the box

Deze asus vind ik erg mooi eruit zien :D. Een 15,4 inch scherm lijkt me ook erg handig :D. Tevens vind ik de vormgeving zo mooi, knoppen zijn mooi weg gewerkt.
Hebben meerdere mensen deze laptop ? Heb namelijk nog helemaal geen foto's in het topic er van gezien.
Asus W1000n vs. M6000
Toch ben ik benieuwd of het geluid nou beter is dan bij andere laptops ? Als ik het goed had gelezen moest er 4.1 geluid op zitten :p
Verwacht nooit veel van het geluid van een laptop... Het zal ietsje beter zijn dan normaal, maar echt goed klinken zal het nooit doen denk ik.
Als iemand deze laptop heeft, zou hij aub foto's er van willen posten. En zijn ervaring ?
Wacht ik ook al een tijd op maar lijkt pas begin Juni leverbaar te worden in de Benelux.
Heb nog 1 klein vraagje, als ik hem in duitsland zou bestellen. Krijg ik dan ook een duits toetsenbord? Of hebben laptops dat niet .....
Jawel, in duitsland krijg je een duits toetsenbord, maar vraag het even na, want in een aantal online-winkels bv kan je een andere toetsenbord-layout vragen (querty, azerty , etc)

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

ALLEEN VANDAAG NOG:

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2541

Ik heb em besteld.... (echt goedkoop)

Eindelijk een keuze gemaakt :P

alleen jammer dat ik nu windows koop terwijl ik het er meteen afgooi...
:( :(

[ Voor 29% gewijzigd door DeMoN op 27-05-2004 16:59 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

Nu bij de aanbiedingen van De-laptopper:

Asus M6000-BN Centrino 1.5Ghz 60GB 5400RPM 512MB DVD+/-RW 15.4"WXGA TFT ATI M10 64MB VGA WXP Home W-LAN 54Mbps Gratis Draagtas en Optische Muis

Directe link ging niet :( maar hij staat er als 6e.

Is een mooie aanbieding toch.

Wanneer wordt de M6000-BN met radeon 9700 verwacht?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

the-spawn schreef op 27 mei 2004 @ 21:06:
Nu bij de aanbiedingen van De-laptopper:

Asus M6000-BN Centrino 1.5Ghz 60GB 5400RPM 512MB DVD+/-RW 15.4"WXGA TFT ATI M10 64MB VGA WXP Home W-LAN 54Mbps Gratis Draagtas en Optische Muis

Directe link ging niet :( maar hij staat er als 6e.

Is een mooie aanbieding toch.

Wanneer wordt de M6000-BN met radeon 9700 verwacht?
Maar geen bluetooth en 9700... :)
Die acer van mij wel en die is nog een paar honderd goedkoper. Alleen wel een trage hdd :(

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss beetje offtopic, maar door die link hierbove vind ik die sony vaio's õok wel geil

Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=2526Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/image.php?item_id=2521

damn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

opnieuw een leuke promotie bij de laptopper

Asus M6800-N Centrino 1.5Ghz 60GB 7200RPM 512MB Combo 15.1"SXGA+ TFT ATI M10 64MB WXP Home W-LAN 54Mbps

Normaal € 1.599,- alleen dit weekend slechts € 1.299,- ( € 1.545,81 incl. btw)

Intel Centrino 1,5Ghz
60GB Harddisk 7200RPM
512MB DDR SDRAM
ATI M10 (9600) Grafische kaart 64MB DDR
DVD/CDRW Combo Drive
15,1" SXGA+ TFT (1400 x 1050)
Interne W-LAN 54Mbps
Windows XP Home
2 jaar pick up & garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja....kijk hier maar eens (www.sallandautomatisering.nl). Hier is ie 1552 euro het hele jaar door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ben hier gekomen via de GoT ASUS M2400N-review... Zijn hier misschien mensen die mij kunnen vertellen hoe ik de twee hardware 'programmable launch'-buttons op de M2400N (maar ze zitten wellicht ook op de andere ASUS-modellen) kan programmeren?
'k Heb 't hele ding binnenstebuiten gekeerd, maar ik kan nergens een optie of config of programmaatje vinden hiervoor en het Asus-proggie 'hotkey' doet alleen extre 'fn'-hotkeys... En de bijgeleverde manual...? Tsja, da's wel een heel erg oppervlakkig boekwerkje. Er staat alleen: 'these buttons will start your programmed windows application while Windows is running.' De ene knop opent default mijn documenten-folder en de andere start de display properties, maar ik kan wel iets beters bedenken hiervoor ;-)

THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar is de Asus m2400n eigenlijk gebleven? :'(
Ik vond die m2400n veel leuker dan de m6000n imho.
Hij is lichter, veel goedkoper, en ik heb toch geen nood aan zo'n gloeiend hete Radeon videokaart in een laptop.
Maar zoals ik al zei, de winkels die nog een M2400N in hun lijst hebben staan zijn zeldzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 18:14:
Waar is de Asus m2400n eigenlijk gebleven? :'(
....
Maar zoals ik al zei, de winkels die nog een M2400N in hun lijst hebben staan zijn zeldzaam...
MyCom heefter nog wel 1 in de lijst staan maar daar is het een Celeron ... Ik kan me toch ook herinneren dat het een Centrino was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Die van mij komt dus van Mycom en bij de opstart staat er heel groot CENTRINO in beeld, dus...?
Overigens is het een M2402N (for what it's worth)....

Enne: ik heb vanavond uitgevonden hoe je die twee toetsen zelf programmeert: 't moest toch met de 'fn'-hotkey software van ASUS. Was me even niet duidelijk.

CHEERS!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
henk787 schreef op 28 mei 2004 @ 21:38:
[...]

MyCom heefter nog wel 1 in de lijst staan maar daar is het een Celeron ... Ik kan me toch ook herinneren dat het een Centrino was.
Is de low-budget Centrino lijn .... als ik het goed heb,

Pentium-M => Banias heeft 1MB L2 cache, Dothan 2MB L2 cache
Celeron-M => Hetzelfde als Banias maar met 512KB L2 cache in plaats van 1MB.

Beide vallen onder het Centrino verhaal. Let vooral op de M achter Celeron. ;)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was een goede tip

Nu we toch bezig zijn met hotkeys Winkey 2.8 of Hotkeycontrol is een handig progje voor sneltoetsen op je M600n (of andere laptop).

Nu zoek ik de commandline of toetscombinatie voor vorige -volgende in internet explorer om snel naar de vorige volgende internetpagina te gaan.
(Toetsen links boven zodat je niet iedere keer met je touchpad hoeft te werken
net als zijtoetsen op je muis).
In combinatie met bovengenoemde progjes moet dit handig zijn.

Wie helpt mij verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

ik herinner mij zelfs dat er een programma bestaat waarmee je gewoon door een pijl te tekenen op je touchpad naar de volgende/vorige pagina kon gaan.. maar ik weet het ook al een tijdje niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een review gelezen, die een Pentium-M benchmarkte tegen een Celeron-M en de prestaties waren echt 99% gelijk.
Het enige nadeel aan de Celeron-M t.o.v. zijn rivaal is dat hij geen speedstep mogelijkheden heeft, hij draait dus altijd op z'n maximum aantal megahertz, wat een kortere batterijduur voor gevolg heeft. Maar de prestaties van de twee cpu's zijn perfect identiek. Mooi toch voor een budget versie ? ;)
De review vind je hier : http://www4.tomshardware.com/mobile/20040309/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:57:
Ik heb pas een review gelezen, die een Pentium-M benchmarkte tegen een Celeron-M en de prestaties waren echt 99% gelijk.
Het enige nadeel aan de Celeron-M t.o.v. zijn rivaal is dat hij geen speedstep mogelijkheden heeft, hij draait dus altijd op z'n maximum aantal megahertz, wat een kortere batterijduur voor gevolg heeft. Maar de prestaties van de twee cpu's zijn perfect identiek. Mooi toch voor een budget versie ? ;)
De review vind je hier : http://www4.tomshardware.com/mobile/20040309/
Dan zijn die celerons best wel interessant voor desktops. mits ze op dezelfde snelheden geleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 10:16:
Dit was een goede tip

Nu we toch bezig zijn met hotkeys Winkey 2.8 of Hotkeycontrol is een handig progje voor sneltoetsen op je M600n (of andere laptop).

Nu zoek ik de commandline of toetscombinatie voor vorige -volgende in internet explorer om snel naar de vorige volgende internetpagina te gaan.

Wie helpt mij verder
Kun jij dan nu gewoon die functietoetsen aan de linkerkant van je laptop gebruiken om Winamp aan te sturen? Want dat werkt bij mij niet... Winamp merkt niet dat er op een toets gedrukt wordt als ik zo'n functieknop indruk, wat vrij normaal is volgens mij, tenzij dat bij jou wel werkt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

titan_pi8 schreef op 29 mei 2004 @ 20:59:
[...]

Kun jij dan nu gewoon die functietoetsen aan de linkerkant van je laptop gebruiken om Winamp aan te sturen? Want dat werkt bij mij niet... Winamp merkt niet dat er op een toets gedrukt wordt als ik zo'n functieknop indruk, wat vrij normaal is volgens mij, tenzij dat bij jou wel werkt natuurlijk...
nope
Maar met de hotkeys kan je winamp tenminste wel met je toetsenbord bedienen
zodat je niet iedere keer met je touchpad moet goochelen.
Effe snel harder/zachter volgende etc..

Nu nog een hotkey voor internet navigatie (vorige/volgend pagina)dan ben ik voorlopig tevreden.

Ps
Winkey is universeler en beter te programeren dan hotkey control welke niet met de laatste versie van winamp overweg kan en heeft zich de laatste 5 jaar al bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn fan loopt te "ratelen", het is net alsof er iets inzit dat soms los zit en soms niet. Ik heb al ongelofeloos lopen blazen in de luchtuitlaat maar dat helpt soms maar heel ff, na een tijdje komt het gewoon weer terug.

Zijn er nog manieren om daar iets uit te halen mocht er iets loszitten ofzo????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 30 mei 2004 @ 17:13:
Mijn fan loopt te "ratelen", het is net alsof er iets inzit dat soms los zit en soms niet. Ik heb al ongelofeloos lopen blazen in de luchtuitlaat maar dat helpt soms maar heel ff, na een tijdje komt het gewoon weer terug.

Zijn er nog manieren om daar iets uit te halen mocht er iets loszitten ofzo????
Er bestaat een guide van asus hoe je de M6N moet upgraden/openmaken

M6N-Upgrade_and_Replacement_Guide-v1[1].1

Maar denk dat je beter een mailtje of telefoontje kan plegen met je leverancier
voor je zelf de boel gaat openmaken.
Tenzij je als tweaker nu een reden hebt om de boel te bekijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 09:17:
[...]

Er bestaat een guide van asus hoe je de M6N moet upgraden/openmaken

M6N-Upgrade_and_Replacement_Guide-v1[1].1

Maar denk dat je beter een mailtje of telefoontje kan plegen met je leverancier
voor je zelf de boel gaat openmaken.
Tenzij je als tweaker nu een reden hebt om de boel te bekijken >:)
Ik ga hem uiteraard niet openmaken en 2 jaar garantie wegflikkeren! Zo'n tweaker ben ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 10:16:
Dit was een goede tip

Wie helpt mij verder
Gevonden en bij microsoft nog wel :)

Go to your Home page ALT+HOME

Go to the next page ALT+RIGHT ARROW

Go to the previous page ALT+LEFT ARROW or BACKSPACE

link : http://support.microsoft.com/?kbid=306832

voor het volledige overzicht.

Wellicht makkelijk voor anderen met hetzelfde "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik ben van plan (als het gezeur om mn huidige laptop eens opgelost wordt) om een Centrino notebookje te kopen. Deze Asus M6000N Serie lijkt me wel een erg mooie serie die ik zou willen.

Iemand enig idee welke Nederlandse leveranciers (alsin verkoop aan computerboeren) deze Asus spullen verkopen? Dan kan ik eens rond gaan kijken :)

Op dit moment heb ik een Compal CY25. Dat formaat vind ik wel heel erg fijn, en deze Asus lijkt wat groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ik zou zeggen neem eens een kijkje in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/p...ry=&Action=&Landfilter=Ne

Denk wel dat een winkel in de buurt is die hem in de winkel heeft ....

En de Asus zal wel een stuk groter zijn denk ik, aangezien dezelfde behuizing verschillende formaten schermen ingebouwd kunnen worden. Dus ga maar van een behuizing uit die voor een 15,4" is gemaakt, de 14"en 15" worden namelijk in dezelfde behuizing ingebouwd.

[ Voor 41% gewijzigd door FongWan op 31-05-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-01-2024
FongWan schreef op 31 mei 2004 @ 16:52:
Ik zou zeggen neem eens een kijkje in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/p...ry=&Action=&Landfilter=Ne

Denk wel dat een winkel in de buurt is die hem in de winkel heeft ....

En de Asus zal wel een stuk groter zijn denk ik, aangezien dezelfde behuizing verschillende formaten schermen ingebouwd kunnen worden. Dus ga maar van een behuizing uit die voor een 15,4" is gemaakt, de 14"en 15" worden namelijk in dezelfde behuizing ingebouwd.
Ik had al wat in de pricewatch zitten loeren, maar ik doelde meer op groothandelaren/debiteuren die Asus notebooks in hun assortiment hebben. Maar eigenlijk is dat hier weer niet de goeie vraag, dus ik mail Asus zelf van de week wel even ;)

Hij zal inderdaad wat groter zijn. Maar is 'ie goed mee te nemen voor bijvoorbeeld in de trein? Dat was meer mijn vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

geertb schreef op 31 mei 2004 @ 19:09:
[...]

Ik had al wat in de pricewatch zitten loeren, maar ik doelde meer op groothandelaren/debiteuren die Asus notebooks in hun assortiment hebben. Maar eigenlijk is dat hier weer niet de goeie vraag, dus ik mail Asus zelf van de week wel even ;)

Hij zal inderdaad wat groter zijn. Maar is 'ie goed mee te nemen voor bijvoorbeeld in de trein? Dat was meer mijn vraag...
Ik heb er geen probs mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geertb schreef op 31 mei 2004 @ 19:09:
[...]Ik had al wat in de pricewatch zitten loeren, maar ik doelde meer op groothandelaren/debiteuren die Asus notebooks in hun assortiment hebben.
Quote Components in Oldenzaal heeft de Asus notebooks in het assortiment.

Maar bij de meeste modellen ben je goedkoper uit als je hem via De Laptopper bestelt. Ook kun je daar je laptop helemaal zelf samenstellen (HD, geheugen, etc.), terwijl Quote alleen enkele standaard configuraties levert.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik binnenkort een ASUS notebook ga aanschaffen zou ik graag nog een paar dingen willen weten. Wat is het verschil tussen de Asus 6000N en de Asus 6800N notebooks nu precies, of zit hier geen verschil in? Verder zou ik graag willen weten of de standaard wifi kaart ook de a,b en g protocollen ondersteunen en zo niet, of het mogelijk is om een andere pcmcia wifi kaart te gebruiken (ik weet namelijk niet of het mogelijk is om een wifi kaart die geintegreerd is ook uit te schakelenen is en of er standaard nog een pcmcia sleuf vrij is.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand hier iets meer details over weet.

Speedy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 08:47:
Aangezien ik binnenkort een ASUS notebook ga aanschaffen zou ik graag nog een paar dingen willen weten. Wat is het verschil tussen de Asus 6000N en de Asus 6800N notebooks nu precies, of zit hier geen verschil in? Verder zou ik graag willen weten of de standaard wifi kaart ook de a,b en g protocollen ondersteunen en zo niet, of het mogelijk is om een andere pcmcia wifi kaart te gebruiken (ik weet namelijk niet of het mogelijk is om een wifi kaart die geintegreerd is ook uit te schakelenen is en of er standaard nog een pcmcia sleuf vrij is.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand hier iets meer details over weet.

Speedy
Qua benaming is de M6800N als ik het goed heb de 15 inch en de M6700N de 15,4 inch. Weet het niet zo gauw meer uit het hoofd. Maar het is allemaal de M6x00N serie.

Daarnaast kan je bijvoorbeeld bij http://www.de-laptopper.nl de M6000N helemaal naar eigen smaak samenstellen, met Wifi, zonder, etc.

De 54Mbit kaart is op de 2,4GHz band, dacht dat het de g standaard was en is backwards compatible met de 11Mbit standaard op de 2,4GHz. Dacht dat dat de a standaard is.

Dus 54Mbit op de 5GHz band wordt niet ondersteunt de b standaard.

Je kan bij mijn weten gewoon een pcmcia kaartje gebruiken. Drivers installeren van de externe kaart en de interne uitgeschakeld houden. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

Hoop dat dit je vragen beantwoord. Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zelf ook sinds 2 weken de M6000N (linkje specs).

Ik had er met mijn domme hoofd een beetje bier over het toetsenbord heen gegooit. De rest van de avond stonden er 2 blowers op.
Toen ik thuis was de hele nacht onder een sterke lamp gehangen en de ochtend daarop deed hij het weer :D

Ik ben erg tevreden over de Asus, en zal er hopelijk nog lang van genieten :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2004 10:26 . Reden: Link specs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
lol

Had je notebook ook zin in een biertje ;)

Ben blij dat hij het nog doet anders was het wel een duur grapje geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

De m6 is een leuke laptop, alleen heeft hij een M-10 aan boord die ik niet zal gaan gebruiken.

Asus heeft daarom de m2 en m3 serie, alleen worden deze series laptops nergens verkocht :( .

Weet iemand van jullie waar deze te laptops te koop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scadome: dat zou ik dus ook willen weten. Die M2 en M3 reeks zijn ongeveer identiek aan de M6 alleen zijn ze NOG lichter & een stuk goedkoper! Enkel die ATI M10 kaart is vervangen door een onboard Intel Extreme II, maar dat maakt voor mij toch niks uit. Iemand een idee waarom deze laptops zo moeilijk verkrijgbaar zijn?
Niet iedereen wilt zo'n gloeiend hete / dure ATI videokaart in z'n laptop hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
ik denk zelf dat deze 2 modellen naar het Celeron-M verhuizen en dat de S5200N en de M5200N de vervangers zijn.

De S is 1,35Kg zonder cd-drive en de M is met cd-drive en weegt 1,5Kg

Maar dat is wat ik zelf denk. De M2000N en M3000N zijn volgens mij nog bij de MyCom te verkrijgen. Of zijn dat al de versies met de Celeron-M :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Celeron-M zou prachtig zijn! Want dan gaat er weer wat van de prijs af, en de performance blijft gelijk (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Merk ASUS
Type M2400N
Schermgrootte 14 inch
Processor type Mobile Intel Celeron
Snelheid processor 1,2 GHz
Video Intel 855 GM
Videogeheugen 64 MB
Geheugen 256 MB
Harde schijf 30 GB
CD/DVD CD-RW/DVD
Diskettestation Nee
Audio AC97
Modem 56 KB/s
LAN 100 Mb/s
W-LAN 802.11b
USB 2 x
Firewire 1 x
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Lengte 2,53 dm
Breedte 3,06 dm
Hoogte 3,65 cm
Gewicht 2,2 kg

€1199,= bij de MyCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op 04 juni 2004 @ 19:06:
Merk ASUS
Type M2400N
Schermgrootte 14 inch
Processor type Mobile Intel Celeron
Snelheid processor 1,2 GHz
Video Intel 855 GM
Videogeheugen 64 MB
Geheugen 256 MB
Harde schijf 30 GB
CD/DVD CD-RW/DVD
Diskettestation Nee
Audio AC97
Modem 56 KB/s
LAN 100 Mb/s
W-LAN 802.11b
USB 2 x
Firewire 1 x
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Lengte 2,53 dm
Breedte 3,06 dm
Hoogte 3,65 cm
Gewicht 2,2 kg

€1199,= bij de MyCom
Ik zag hem ook staan.

Alleen is het zo jammer dat ze bij mycom geen aanpassingen aan de laptop doen.
Bijvoorbeeld een 80 gb 5400rpm harde schijf ipv een 30 gb harde schijf.

Eigenlijk wilde ik een m3 kopen, deze heeft een sxga scherm wat ik erg fijn vindt.

Maar het ziet er na uit dat deze laptop niet in Nederland wordt verkocht, ik denk dat ik maar de m6 koop bij de laptopper. Het 15.4 wxga zal goed van pas komen bij excel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:01:
[...]
Eigenlijk wilde ik een m3 kopen, deze heeft een sxga scherm wat ik erg fijn vindt.
Maar het ziet er na uit dat deze laptop niet in Nederland wordt verkocht
Een paar maanden geleden werd die toch wel aangeboden (als m3700n)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 21:01:
[...]
Maar het ziet er na uit dat deze laptop niet in Nederland wordt verkocht, ik denk dat ik maar de m6 koop bij de laptopper. Het 15.4 wxga zal goed van pas komen bij excel. :)
De 15.1" sxga+ schermen hebben een hogere resolutie (1400x1050) dan de 15.4" wxga schermen (1280x800), en zijn dan ook beter geschikt voor grote spreadsheets.
De widescreen versies zijn naar mijn mening alleen interessant als je vooral films wilt kijken. Maar daar koop je meestal geen laptop voor. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dit is behoorlijk klote. Net in het bezit van de M6800n, alles werk opzich. Helaas is de accutijd 0,00; deze laad namelijk helemaal niet op. Ook wordt ie niet herkend in Windows. Ik krijg de melding dat er geen accu's aanwezig zijn.

Heeft iemand een suggestie? (ik vrees helaas dat het dma wordt, maargoed)
Hoe kom je btw in het bios?

Ik vind het moeilijk nu mijn woede nu te onderdrukken :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/34052/full.png

:'( :'(

[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 05-06-2004 14:41 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 05 juni 2004 @ 11:03:
Dit is behoorlijk klote. Net in het bezit van de M6800n, alles werk opzich. Helaas is de accutijd 0,00; deze laad namelijk helemaal niet op. Ook wordt ie niet herkend in Windows. Ik krijg de melding dat er geen accu's aanwezig zijn.

Heeft iemand een suggestie? (ik vrees helaas dat het dma wordt, maargoed)
Hoe kom je btw in het bios?

Ik vind het moeilijk nu mijn woede nu te onderdrukken :(

[afbeelding]

:'( :'(
Naar bios via F2. Daar staat ook een optie om je accu te ontladen en te laden.

Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:35:
[...]

Naar bios via F2. Daar staat ook een optie om je accu te ontladen en te laden.

Dutch
Ik heb de kern van het probleem gevonden. Het zit in de contactpunten voor de accu of op de laptop zelf. Er zit enorm veel speling tussen waardoor er niet altijd een goede verbinding is. Ik kan de laptop alleen opladen of gebruiken als ik hem op tafel zet of op mijn schoot druk. Er is dus eigenlijk niet mee te werken.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:44
Weet iemand hoe je de agp aperture size kunt aanpassen, die staat op 256. bios heeft de optie niet?

[ Voor 3% gewijzigd door tazzdevil op 05-06-2004 23:03 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 22:58:
[...]
De 15.1" sxga+ schermen hebben een hogere resolutie (1400x1050) dan de 15.4" wxga schermen (1280x800), en zijn dan ook beter geschikt voor grote spreadsheets.
De widescreen versies zijn naar mijn mening alleen interessant als je vooral films wilt kijken. Maar daar koop je meestal geen laptop voor. :?
Je hebt gelijk, daarom ben ik eigenlijk ook op zoek naar een wsxga+ scherm alleen is deze niet verkrijgbaar in NL. En de w1 (bezit standaard een wsxga+ scherm) is een mooie laptop alleen is hij een stuk duurder. :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 21:05:
[...]

Je hebt gelijk, daarom ben ik eigenlijk ook op zoek naar een wsxga+ scherm alleen is deze niet verkrijgbaar in NL. En de w1 (bezit standaard een wsxga+ scherm) is een mooie laptop alleen is hij een stuk duurder. :( 8)7
Dus ga je naar de dell 8600 kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Deze week is er bij de-laptopper een actie voor de Acer Aspire 2023WLMI

Aspire 2023WLMI
Centrino 1,6
60GB
512MB
DVD+/-RW
ATI 9700 128MB VGA
15,4"WXGA TFT
WXP Home
W-LAN 54Mbps
+ Gratis Luxe Draagtas!

Prijs: € 1.605,31 incl.

Mogelijke opties voor mij:
+ € 49,- voor 1x 512 ipv 2x256 (voordelen?)
+ € 39,- voor pick up & return garantie

Prijs staat me wel aan, ik zie hier op got niet veel reacties over de 2023 of de 2020?
Wat is een reden om toch veel een Asus te gaan?
Ik zit gewoon heel erg te twijfelen, wie kan me informeren adviseren tot een keuze?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
the-spawn schreef op 08 juni 2004 @ 14:15:
Deze week is er bij de-laptopper een actie voor de Acer Aspire 2023WLMI

Aspire 2023WLMI
Centrino 1,6
60GB
512MB
DVD+/-RW
ATI 9700 128MB VGA
15,4"WXGA TFT
WXP Home
W-LAN 54Mbps
+ Gratis Luxe Draagtas!

Prijs: € 1.605,31 incl.

Mogelijke opties voor mij:
+ € 49,- voor 1x 512 ipv 2x256 (voordelen?)
+ € 39,- voor pick up & return garantie

Prijs staat me wel aan, ik zie hier op got niet veel reacties over de 2023 of de 2020?
Wat is een reden om toch veel een Asus te gaan?
Ik zit gewoon heel erg te twijfelen, wie kan me informeren adviseren tot een keuze?
tja ik zelf zou zeggen zet de rest van de specs naast elkaar en kijk wat jij belangrijk vindt.

1) De Acer is 3kg en de Asus 2,6kg.
2) De Acer zal iets kleiner zijn in formaat omdat dat een 15 inch is en de Asus altijd in de 15,4 inch behouzing wordt gebouwd. Of je nou een 15 inch of 14 inch scherm erin hebt zitten.
3) Ati M9700 64MB vs M9600 64MB (al is de Asus waarschijnlijk binnenkort ook met een M9700 te krijgen onder modelnummer M6000Ne
4) Geen parallelle poort op de Acer, Asus wel
5) DVI uitgang opde Acer, Asus niet.

euhhh tja de rest weet ik niet zo uit het hoofd.
Daarnaast moet ik er wel bij zeggen dat de TM800x in dezelfde behuizing gebouwd wordt als ik het goed heb en daar waren in het verleden enige problemen mee. Zie ook TM80x topic. Maar aan de andere kant heeft de Asus ook af en toe problemen gehad met batterijen die niet goed contact maken. Zie enkele posts hierboven.

Als je veel grafisch werk wilt gaan doen en later eventueel geheugen wilt gaan uitbreiden dan zou ik voor 1x512MB gaan. Zo niet dan houden op 2x256MB

Pick up en return weet ik niet, hoe zit het met garantie bij Acer eigenlijk? 1 jaar of ook 2 jaar? Want bij Asus is de fabrieksgarantie 2 jaar (pick up & return als ik het goed heb).

Het is echt een kwestie van wat wil je, maar het is wel een leuke aanbieding.

edit
Sorry verkeerd gelezen, dacht dat je de TM800x bedoelde, zie nu dat je het over de Aspire hebt |:( 8)7

Maar dan nog zou ik zeggen zet de specs naast elkaar en maak zelf je keuze, en lees ook ff het Aspire 200x topic door, is dezelfde behuizing en ik meen me te herinneren dat er enkele problemen waren met de slot drive.

[ Voor 10% gewijzigd door FongWan op 08-06-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je betaald dan 1600 euro voor een laptop en dan zit je nog maar met een budget merk opgescheept zoals Acer :? Voor zoveel geld heb je ook een leuke Toshiba of IBM hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Met dezelfde specs als de Acer :?
Volgens mij ben je dan toch veel meer kwijt of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 14:28:
Je betaald dan 1600 euro voor een laptop en dan zit je nog maar met een budget merk opgescheept zoals Acer :? Voor zoveel geld heb je ook een leuke Toshiba of IBM hoor.
Voor ongeveer (misschien iets meer) heb je ook een Asus met bijna zelfde specs. Is Asus dan veel beter dan Acer of is Asus net zo goed een budget laptop?

Als ik de Acer en de Asus langs elkaar leg met specs zit het vershil in:

Centrino Acer - 1,6 -> Asus 1,5
HDD Acer - 60GB ata100 -> Asus 60GB ata100 5400rpm
VGA Acer - Ati 9700 128mb -> Asus Ati 9600 64mb

Verschil is +- 130 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door the-spawn op 08-06-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs zullen misschien iets minder zijn bij een IBM of Toshiba, maar dan heb je tenmiste een degelijk product.
Van acer is al lang bekend dat de behuizingen gammel zijn, en de beeldkwaliteit van de tft schermen over het algemeen ronduit slecht.
Maar ja als je een enorm snelle laptop wilt, met een dunne plastieke behuizing en een kijkhoek van <30 graden, dan kan je natuurlijk voor acer gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Laatst online: 10:38
Gelukkig is acer de aller slechste notebook producent, toshiba en ibm zijn beide topproducten. Eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die problemen had met de twee laatst genoemde notebooks. :/

Ik ga er dan ook vanuit dat jij verteld uit eigen ervaringen of uit ervaringen van een kleine groep geconcentreerde gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 20:24

Pubbert

random gestoord

Ik kan nu de M6000N met Centrino 1.4Ghz vrij goedkoop via het werk bestellen (1200E)

Echter heb ik een vrij goede laptop, een Acer 1356LCI, (2800+, 512MB, 40GB, R9200, 15")

Er zijn echter enkele dingen waarin ik me aan "erger" met de laptop.

* Het gewicht (3,7KG)
* De max resolutie (1024x768)
* De accu-duur.

Als ik mn Acer zou kunnen verkopen en deze dan kopen, ga ik er dan qua processors snelheid niet veel op achteruit? :? Ik vind die 2800+ wel fijn om mee te werken, de snelheid van de laptop vind ik prima, maar ik zit tegenwoordig alleen nog maar achter mn laptopje, ook games (9200 doet het nog prima) maar een 9600 is natuurlijk nog wel wat beter.

Het gewicht is 2,6kg met tas? (travellers drawer)
Hij heeft een WXGA 15,4" scherm, wat is de max resolutie van dit scherm? Omdat in de PDF meerdere opties staan.

Qua accuduur ga ik zeker op vooruit :) van 2 uur max naar 5,5 uur :)

Neem ik een verstandige beslissing?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort samengevat: Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 20:53
Smirnoff schreef op 08 juni 2004 @ 22:20:
[...]
Eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die problemen had met de twee laatst genoemde notebooks. :/
Jij kent zeker niemand van de uni met een toshiba :)

Maar inderdaad, IBM en Toshiba zijn zeker A-merken. Maar ieder bedrijf heeft (helaas) wel eens een misser.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Ik wilde alleen even duidelijk maken dat alle merken gewoon fouten maken, en ja ik geef ook toe dat Acer hier en daar wel eens een steekje laat vallen :)

Ik ben overigens een tevreden Acer gebruiker, omdat Asus gewoon niet binnen het budget lag (budget merk he dat acer ;) )

[ Voor 29% gewijzigd door Smirnoff op 09-06-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Slechte zaak die de-laptopper.nl

Ik heb mijn bestelling stop gezet, ga er niet meer achteraan.

Zoals ik hier nog blij was [rml]DeMoN in "[ Ervaringen] Asus M6000N - Deel 3"[/rml]
Ben ik het nu niet meer.

1. Vooraf al een mailtje over die ACER gestuurd wat betreft het OS.
- Nooit reactie op gekregen.
2. Ik zag deze aanbieding, nam het OS toen maar voor lief maar belde ze toch maar ff over dat OS. Ik wil namelijk geen OS.
- Ze vertelde me meteen dat het niet kon en waarom niet. En dit terwijl ik 1 week geleden dit al vroeg over de mail. Beetje laks met de mail dus... ?
3. Nadat ik die laptop bestelde kreeg ik netjes info met het rekening nummer enzo en er stond bij dat ik nog een mailtje kreeg binnenkort met de levertijd en opnieuw het rekening nummer met de overige info.
- Hier heb ik 4 dagen op moeten wachten!! Toen hij eindelijk binnen was, was het een mailtje die met ZWARE HTML opmaak gestuurd was. Zeker met Frontpage ofzo gemaakt want er klopte niks van. Mijn webmail snapte het niet en daarom was het mailtje NIET te lezen.
Aan plain heb ik genoeg hoor, ik wil alleen weten waar ik het geld moet overmaken e.d.
De mail was zo rommelig dat ik er gewoon geen wijs uit werd.
... Geen probleem, kan gebeuren... ik bel ze wel ff. Hop, 20 cent p/m tune klinkt weer in mijn oren en dat om naar een winkel te bellen.
Goed, ik het verhaal uitgelegd en ze zouden er ff een niewe mail achteraan gooien.

Nu, 4 a 5 dagen later.. NOG niks.... ik ben nu al ong. 2 weken verder om alleen al een goede bevestiging te krijgen om het geld eens over te maken.
HALLO! Jullie kunnen 1500 euro's van me vangen! Dan verwacht ik toch wel dat ik een beetje vlot wordt geholpen, niet?

Ondertussen zie ik alweer andere mooie laptops als paddenstoelen uit de grond schieten en met de gedachte dat die 4200 rpm schijf in die Acer me toch wat langzaam leek haak ik maar af. Als de-laptopper nou eens wat vlotter zou zijn e.d. hadden ze allang aan me kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dat is wel zielig voor een computerwinkel hé :r
Kunnen ze nog geen simpel mailtje beantwoorden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

das dus iets wat ik bij veel computerwinkels zie en niet begrijp,
email is zo simpel en snel, even snel antwoorden kost geen tijd
voor veel vragen zijn er standaardantwoorden en das zelfs genoeg meestal

toch wacht ik ook soms enorm lang op een kort antwoordje, wat ik niet vind kunnen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zo .sig.

De laptopper laat wel eens een 'steekje' vallen.
Ik heb een maand (!) gewacht op mijn laptop, en na veel bellen en mailen en msn en weet ik veel wat van mij uit werd hij geleverd...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

het probleem is volgens mij dat ze zondermeer alle bestellingen aanvaarden zonder daar een realistische termijn op te plakke. Je kan niet zien hoe het met hun stock gesteld is dus heb je ook geen idee hoe het zit met levertermijnen. Volgens mij hebbe ze daar praktisch geen stock ofzo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op 09 juni 2004 @ 13:30:Het gewicht is 2,6kg met tas? (travellers drawer)
De travellers drawer is een plastic laatje dat je i.p.v. de DVD drive kunt plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/products/notebook/accessories/images/storage/Traveller%27s-Drawer.gif
Hierdoor komt het gewicht iets lager te liggen, en dat staat wel leuk in de specificaties.
De laptop incl. accu + DVD drive weegt 2,9 kg.
Hij heeft een WXGA 15,4" scherm, wat is de max resolutie van dit scherm?
1280x800 px, wat dat betreft ga je er dus niet zo heel veel op vooruit.
Als je een hoge resolutie belangrijk vindt kun je beter voor de 15,1" SXGA+ versie gaan: 1400 x 1050 px.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
wasco schreef op 09 juni 2004 @ 20:35:
het probleem is volgens mij dat ze zondermeer alle bestellingen aanvaarden zonder daar een realistische termijn op te plakke. Je kan niet zien hoe het met hun stock gesteld is dus heb je ook geen idee hoe het zit met levertermijnen. Volgens mij hebbe ze daar praktisch geen stock ofzo?!
Ik denk dat je het daar mis hebt. veel webshops hebben een voorraad op de site staan, net als Beat-it! enz, deze voorraden zijn rechtstreeks gekoppeld aan de leverancier. Dit hebben ze dus ook niet op voorraad en moeten ze nog bestellen voordat het geleverd kan worden. Als je belt krijg je een mooi verhaaltje, jaa je kan die videokaart niet nu komen halen, die ligt in een extern magazijn.
Oftewel, we moeten hem nog bestellen..

Ik heb juist het idee dat De Laptopper eerlijk is in dit soort dingen. Ze zijn net als andere winkels volledig afhankelijk van hun leveranciers. Als een leverancier zegt, ja je M6000N komt volgende week en hij komt er op terug door het een week te verlengen wordt de laptopper aangekeken.

En opmerkingen als; "Dan zoeken ze toch een andere leverancier?", zijn ook geouwehoer. Ik geloof dat er 3 Asus leveranciers in NL zijn, het lijkt me dat ze bij alle 3 inkopen voor een goede en snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 15:40

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb sinds gisteren ook een M6, maar nou loopt hij op onregelmatige tijdstippen gewoon vast, niets doet het dan, geen blauw scherm, geen caps lock lampje.

Nou zie ik in mijn eventlog staan:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: w22n51
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5031
Datum: 12-6-2004
Tijd: 15:08:36
Gebruiker: n.v.t.
Computer: LAPTOP
Beschrijving:
Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection: de adapter heeft een Adaptercheck gevonden als resultaat van een onherstelbare hardware- of softwarefout. Raadpleeg uw serviceprovider.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 00 00 08 00 02 00 5e 00 ......^.
0008: 00 00 00 00 a7 13 00 c0 ....§..À
0010: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0028: 41 4c 4f 4e cf 02 00 00 ALONÏ...
Nou denk ik aan een hardware fout maar om het zekere voor het onzekere uit te sluiten:

Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad?

(ik heb trouwens de nieuwste drivers geinstalleerd versie V8.0.12.9000 (alleen de driver, niet de intel proset utilities)

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de pricewatch maar een paar typen van de m6000n staan. Weet iemand waar ik er zelf 1 kan samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
www.de-laptopper.nl (search in topic volgende keer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar wat houdt dat wifi in? Als je geen wifi kiest heb je dan geen geluid? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
Wifi is voor draadloos internet, als je wifi kiest kies dan de 54mbps (de 802.11G).
Misschien denk je nu nog niet na over draadloos internetten, maar de prijs voor
een goede wireless router is ook niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
Leon schreef op 12 juni 2004 @ 15:37:
Ik heb sinds gisteren ook een M6, maar nou loopt hij op onregelmatige tijdstippen gewoon vast, niets doet het dan, geen blauw scherm, geen caps lock lampje.

Nou zie ik in mijn eventlog staan:

[...]

Nou denk ik aan een hardware fout maar om het zekere voor het onzekere uit te sluiten:

Heeft iemand dit probleem al eens eerder gehad?

(ik heb trouwens de nieuwste drivers geinstalleerd versie V8.0.12.9000 (alleen de driver, niet de intel proset utilities)
Ik heb niet dit probleem gehad, maar wel al vaak een blue screen als ik avg instel om mijn mails te scannen en dan verbind via mijn draadloze verbinding. Dan krijg ik dus een blue screen met de vermelding van w22n51.sys ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt deze aan te schaffen. Alleen twijfel ik nog zwaar over die pixelgarantie. hoe groot is de kans dat je een laptop met dode pixel krijgt want zonder die garantie mag je hem niet omruilen voor 1 dode pixel.

GVD al die prijzen zijn exclusief btw :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Cream, dat is altijd vervelend bij die Nederlandse webshops, sommige webshops vermelden de prijzen inclusief BTW terwijl andere het exclusief BTW doen. Daar is België wel gemakkelijker in, want bij ons is het altijd inclusief, dan kom je niet voor verrassingen te staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

CREAM (e.a. bijna aanschaffers van de M6000) heb jij ook nagedacht over de W1000N als alternatief voor de M6000? In dit topic gaat het over de afweging daartussen. Twijfel zelf nogal, aangezien de laptops niet erg ver van elkaar afliggen als je de M6000 een beetje duur neemt :)

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die W1000 is zelfs nog duurder. Ik weet nu niet eens zeker of ik de M6000 kan kopen. En ik ben ook niet bepaald een fan van 16:10 beeldschermen.

Ik neig nu wel heel erg naar de aspire 2012 wat ook een 16:10 is :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hoor ik een irritante hoge piep als ik iets minimaliseer of weer terug (maximaliseer)? Ik heb de Asus M6800N.. Het piepje komt van de linkerkant van de laptop.. Bij dat ventilatie-luikje.

Ik vind het vaag want ik stoor me er aan. Ik dacht eerst dat er ergens een mobiele-telefoon zat te piepen ofzo maar toen hoorde ik het overal :P Dacht dat ik gek werd :P

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:51:
Waarom hoor ik een irritante hoge piep als ik iets minimaliseer of weer terug (maximaliseer)? Ik heb de Asus M6800N.. Het piepje komt van de linkerkant van de laptop.. Bij dat ventilatie-luikje.

Ik vind het vaag want ik stoor me er aan. Ik dacht eerst dat er ergens een mobiele-telefoon zat te piepen ofzo maar toen hoorde ik het overal :P Dacht dat ik gek werd :P

Iemand enig idee?
zal wel een resonerend spoeltje zijn. ik weet niet of ze daar garantie op geven. 't is op te lossen door het spoeltje in te gieten maar ik denk niet dat de fabrikant of winkel dat doet (ik neem aan dat je niet zelf gaat kloten aan een dure laptop).

/me heeft de Asus M6000ne op het oog maar kan hem nergens vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Helaas weet niemand wanneer die in NL te koop is. Misschien kan je bijv. de-laptopper mailen erover. Of elke andere on-line shop waar je hem zou halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een mail verstuurd naar Alternate en de-laptopper. Ben benieuwd, Alternate reageert vaak wel snel.
Hoop dat ie er binnenkort is :)

Nou, Alternate weet het niet wanneer deze hier verschijnt.
Edit:
zie ook dat deze met 64mb geleverd wordt, hmmm... Heb liever 128mb met oog op de toekomst.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 22:58
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 14:51:

Iemand enig idee?
Ik heb het ook, maar vind het totaal niet storend. Ik hoor het alleen maar als het volledig stil is en ik er op let. Het schijnt normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander-B schreef op 19 juni 2004 @ 13:43:
[...]

Ik heb het ook, maar vind het totaal niet storend. Ik hoor het alleen maar als het volledig stil is en ik er op let. Het schijnt normaal te zijn.
Ik vind het absoluut wel storend omdat ik niet vaak muziek aan heb en dus steeds het piepje hoor.. Heel irri :) Heb al mailtje gestuurd naar de-laptopper.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsauron
  • Laatst online: 05-06 17:52

Dutchsauron

Mooooh

Zelf heb ik sinds 2 weken een M6000N, gekocht bij Aragorn in Eindhoven en heb ook zeer veel last gehad van vastlopers en blue screens of death.
Alles opnieuw geïnstalleerd via de recovery CD's en zelfs tijdens het installeren ging het mis met een bleu screen, vastlopers soms na 5-15 minuten en zelfs tijdens het booten ging het regelmatig mis.
(Ook met Linux (knoppix 3.3) liep alles vast)

Oplossing? ..... BIOS update gedaan van versie 206 (standaard) naar 208A.
Bios versie 208A hier te downen.
Alles werkt nu prima en heb al 4 uur geen bleu screen of death meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchsauron schreef op 20 juni 2004 @ 18:48:
Zelf heb ik sinds 2 weken een M6000N, gekocht bij Aragorn in Eindhoven en heb ook zeer veel last gehad van vastlopers en blue screens of death.
Alles opnieuw geïnstalleerd via de recovery CD's en zelfs tijdens het installeren ging het mis met een bleu screen, vastlopers soms na 5-15 minuten en zelfs tijdens het booten ging het regelmatig mis.
(Ook met Linux (knoppix 3.3) liep alles vast)

Oplossing? ..... BIOS update gedaan van versie 206 (standaard) naar 208A.
Bios versie 208A hier te downen.
Alles werkt nu prima en heb al 4 uur geen bleu screen of death meer gehad.
Hmmm, vreemd. Wat heb je voor configuratie (proc, mem, wireless, hd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de-laptopper over de M6ne
Goedemorgen,

Het zal ongeveer nog twee weken duren voordat deze laptop beschikbaar komt. De Dothan processor is al wel leverbaar en nu ook in de M6000N.

Menend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met Vriendelijke Groet,
edit:
wel heel toevallig dat ie nu ineens op de site staat :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Ik heb de specs van beide notebooks even vergeleken op de-laptopper. Nauwelijks verschillen afgezien van de Radeon kaart:

15.1" active matrix color TFT
FIrDA (4Mbps) in plaats van IrDA

Mij lijkt dat dat zinnetje net zo goed bij de M6N had kunnen staan (lijkt me niet dat ze nu een ander scherm gaan gebruiken)? Al met al is 90 euro prijsverschil behoorlijk groot. Of is het verschil tussen de MR9600 en 9700 toch aanzienlijk?

Hier een vergelijking tussen de N en NE. Maar dat is wel met heel verschillende procs gedaan (Banias 1.6 versus 2 GHz Dothan), dus ik neem aan dat die verschillen niet puur door de Radeon komen???

Blijft de M6N voorlopig wel in de handel? Je zou dan verwachten dat de prijzen wat gaan zakken. Daarnaast zei Intel dat de prijzen van de Banias procs zouden dalen bij de invoering van de Dothan...

[ Voor 79% gewijzigd door Eddey op 21-06-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Ati is de MR9700 30% sneller en hij is iets zuiniger. Zal wel een creatieve meting zijn maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de m6000Ne uit...ik zie nl. op de website van de-laptopper.nl al het volgende staan.

- ATI 9600/9700 Grafische kaart 64MB DDR (M6000N/M6000Ne)
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.