[Ervaringen] Asus M6000N - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.854 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
FongWan schreef op 07 augustus 2004 @ 16:46:
geen problemen bij mij met wlan :)

Kan gewoon alles instellen en het werkt gewoon goed. Ik gebruik die intel software in plaats van winxp. Heb het gewoon van de driver cd geinstalleerd.
even ter verduidelijking, ik maak GEEN gebruik van de asus utility, werkt volgens mij inderdaad ook niet als het geen asus kaart is. Maak gegoon gebruik van de Intel software.

Had die van mijn wlan kaart geprobeert maar die deed het niet, heb een Asus WL-100g kaartje voor mijn oude laptop. En ik heb de utility van mijn Asus WL500-g router geprobeert maar die deed het ook niet als ik het goed uit mijn hoofd heb.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 23:30
Zemskii schreef op 07 augustus 2004 @ 13:47:Wat ik graag wil weten van degenen die 'm in huis hebben: wat zijn nou de nadelen van de m6n? En wat zijn de meest voorkomende fouten? Zo las ik bijvoorbeeld over de loszittende batterij. Zijn er nog meer van dat soort dingen? (Kheb 't hele topic gelezen, maar kon niet iets belangrijks ontdekken)
Ik heb geen problemen met de batterij. Ik ga er ook vanuit dat ze de oplossing voor dat probleem ondertussen in de productie doorgevoerd hebben.

Ik heb voor aankoop ook alle 3 de topics doorgenomen :D , behalve die batterij ook niets tegengekomen idd. Dat softwareprobleempje met Power4Gear is eigenlijk het enige probleempje bij mij (zal eerder aan de windows-versie liggen dan aan het Asus programma :D ).

* Eddey staat trouwens te kijken van de enorme instel-mogelijkheden van het touchpad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ook nog geen nadelen gevonden (anders dan dat onnodige asuswlan utility en het residente update proggie voor bios en vga; gaat beter en sneller handmatig)

Wel waardering van de kinderen tijdens de vakantie, omdat de spellen redelijk vlot draaiden.

Verder kan ik niet zo omgaan met het touchpad, maar gelukkig zit er een optische muis bij. Ik moet nog eens kijken hoe ik het touchpad sneller laat verplaatsen. Nu zit ik drie keer over het vlakje te aaien voor ik bij mijn doel kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
FongWan schreef op 07 augustus 2004 @ 15:04:Ik heb zelf ook wel af en toe dat Power4Gear zijn instellingen niet onthoudt maar voor de rest geen probleem. Precies dezelfde situatie, weet zelf ook niet waar het aan kan liggen.
Ik ben zojuist nog even wat aan het proberen geweest.

Nu versie 1.08 geinstalleerd (12-12-2003). Die onthoudt de instellingen al beter:

Bij een refresh (even naar Game en terug bijv.) in ieder geval wel, en ook als ik het configuratievenster sluit en weer open.
Maar zodra ik dan High-performance kies en het configuratievenster weer open, staat 'ie wel weer op 100%.

Misschien is het een probleem met de Intel Speedstep Applet? Als ik die op Automatic zet schakelt de processor wel terug. Uitschakelen werkt ook niet, dan blijft de proc gewoon op de huidige stand draaien.

Ik zal zo eens m'n accu eronder duwen en eens kijken wat de DC-modes doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
Verwijderd schreef op 08 augustus 2004 @ 16:47:Ik moet nog eens kijken hoe ik het touchpad sneller laat verplaatsen.
Da's niet zo moeilijk;

dubbelklik op het Synaptics icoon, tabblad Motion...

Wat je ook kunt doen is: tabblad Device Settings, knop Settings, en dan bij Pointer Motion de edge-motion instellen. Dan blijft de cursor bewegen als je bij de rand van het touchpad komt, tot je loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Eddey schreef op 08 augustus 2004 @ 16:51:
[...]

Ik ben zojuist nog even wat aan het proberen geweest.

Nu versie 1.08 geinstalleerd (12-12-2003). Die onthoudt de instellingen al beter:

Bij een refresh (even naar Game en terug bijv.) in ieder geval wel, en ook als ik het configuratievenster sluit en weer open.
Maar zodra ik dan High-performance kies en het configuratievenster weer open, staat 'ie wel weer op 100%.

Misschien is het een probleem met de Intel Speedstep Applet? Als ik die op Automatic zet schakelt de processor wel terug. Uitschakelen werkt ook niet, dan blijft de proc gewoon op de huidige stand draaien.

Ik zal zo eens m'n accu eronder duwen en eens kijken wat de DC-modes doen...
Intel Speedstep Applet :?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
Tja zo noemen ze het... In ieder geval is dat de speedstep driver (v3.0) voor win 2k...

Anyway, ik heb zojuist nog even getest hoe het in de DC modes gaat, maar ook daar verandert de CPU speed niet mee met de Power4 Gear. Kortom de prestatie-instelling van speedstep gaat boven die van Power4 Gear.

Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
hmm die heb ik volgend mij niet eens geinstalleerd hahaha

Anyway, wat voor clock speeds krijg je dan :?
En hoe lees je uit :? In WinXP :?

Probeer eens met dit proggie:
http://members.lycos.nl/limietz/GoT/M6000N/thg_clock.exe

Die geeft real time je clock aan .... bij zie ik wel degelijk veranderingen als ik op de batterij met power4gear aan het switchen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Pfff, ben opzoek naar een laptop voor mn studie, maar weet nog niet zo zeker wat ik nou precies wil. Had eerst de Dell6800 op t oog, maar nu neig ik naar de Asus M6000Ne en M5200. (lekker licht, maarja zo'n ATI97/600 is ook zo verleidelijk O+ :7 ) Moet elke dag 1 uur heen én terug reizen, dus in principe de M5200... maarja. Zijn er hier M6000 gebruikers die em te zwaar vinden?

Weet iemand of je bij pcsnel een OEM WinXP CD krijgt?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

Ik geloof een recovery CD, niet 100% tho

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
FongWan schreef op 08 augustus 2004 @ 21:00:Anyway, wat voor clock speeds krijg je dan :?
En hoe lees je uit :? In WinXP :?
Ik heb W2k op m'n laptop staan... En dan heb je die speedstep driver wel nodig schijnt.

Clockspeed lees ik uit met CPU-Z. M'n proc draait altijd op z'n max (tenzij ik dus met dat speedstep progje iets anders opgeef - maar ik zou Power4Gear handiger vinden).

Tja anders toch maar WXP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
ND schreef op 08 augustus 2004 @ 22:46:
Pfff, ben opzoek naar een laptop voor mn studie, maar weet nog niet zo zeker wat ik nou precies wil. Had eerst de Dell6800 op t oog, maar nu neig ik naar de Asus M6000Ne en M5200. (lekker licht, maarja zo'n ATI97/600 is ook zo verleidelijk O+ :7 ) Moet elke dag 1 uur heen én terug reizen, dus in principe de M5200... maarja. Zijn er hier M6000 gebruikers die em te zwaar vinden?

Weet iemand of je bij pcsnel een OEM WinXP CD krijgt?
Tja, 1,5kg vs 2,8kg ... en dat zijn dus dan puur de notebooks. Lader erbij kom je denk ik op 400gram meer uit max. Heb geen flauw idee hoeveel die dingen wegen. Even uitgaande dat je de M6 neemt krijg je de volgende situatie:

Je boeken erbij .... reken zelf maar uit op hoeveel kg je komt elke dag. Als je echt al je boeken meeneemt dan zal je denk ik rond de 5kg komen die je elke dag moet gaan sjouwen. Als je dat zwaar vind dan zou ik zeggen neem die M5200 scheelt je toch de helft aan gewicht.

Of je moet alleen je notebook meenemen en een paar schriften voor notities, ik had op HBO bijna nooit mijn boeken mee of hooguit de noodzakeljke, zat altijd wel naast iemand die wel zijn boeken mee had, dat regelde ik dan wel dat hij zijn boeken mee had. ;)

Daarnaast hoef je niet altijd voor elk vak boeken mee te hebben. Zit nu op de Erasumus en heb daar meestal maar 1 of 2 boeken max per dag mee. Voornamelijk als we practica lessen hebben. Bij hoorcollege's heb je ze meestal niet nodig omdat de docent toch met sheets werkt en je voornamelijk aan het pennen bent.

Grootste verschillen M5 & M6:
12 inch vs 15 inch (resolutie van de M6 is ook hoger als ik het goed heb)
1,5kg vs 2,8kg alleen de notebook
Intel graphics vs Ati M9700 64MB

Als je elke dag thuis bent en thuis een goede game bak hebt zou ik zeggen neem die M5 want dan ben je echt lekker mobiel, ga je op kamers of ben je dat van plan en je wilt een portable desktop vervanger ga dan voor de M6Ne. Dan heb je prestaties en ben je toch redelijk mobiel met 2,8kg.

Ik zelf vind 2,8kg niet echt zwaar maar dat is omdat ik een rugtas gebruik van Samsonite waarin ik mijn Asus zet, dat scheelt heel erg qua gevoel ten opzichte van een schoudertas. Dus ik zou dan in ieder geval een goede rugtas kopen. Daarnaast neem ik het eigenlijk voornamelijk 2 keer per week maar mee, van mijn ouders naar mijn kamer aan het begin van de week en terug aan het eind van de week.

Ik had zelf zonder OS besteld omdat ik zelf WinXP Pro heb dus ik weet niet of je een OEM cd krijgt, vraag het gewoon bij de winkel waar je hem wilt gaan bestellen is mijn advies.

Hoop dat je hier wat aan gehad hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door FongWan op 09-08-2004 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Eddey schreef op 08 augustus 2004 @ 23:14:
[...]

Ik heb W2k op m'n laptop staan... En dan heb je die speedstep driver wel nodig schijnt.

Clockspeed lees ik uit met CPU-Z. M'n proc draait altijd op z'n max (tenzij ik dus met dat speedstep progje iets anders opgeef - maar ik zou Power4Gear handiger vinden).

Tja anders toch maar WXP...
Aha ic ic, ik gebruik gewoon WinXP, heeft betere ondersteuning voor dingen en als je die WinXP kleurtjes weg wilt hebben zet je gewoon het thema op classic en je hebt eigenlijk Win2k met betere ondersteuning voor randapparatuur en dergelijke.

Zoals ik al zei, als ik op batterij werkt en powergear op office heb staan dan gaan ie op 800MHz draaien, battery saving op 600MHz, high performance op 1,7GHz.

Ik lees die waarden uit dat proggie van mijn link. Ben je misschien niet een driver vergeten te installeren die op de driver cd staat :?

Anders weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

FongWan schreef op 09 augustus 2004 @ 12:00:
[...]
Hoop dat je hier wat aan gehad hebt.
Ok bedankt! _/-\o_ Ik herken het volledig wat je schrijft. Heb altijd maar hooguit 1 boek bij en een schrift (aangezien ik vaak hoorcolleges heb en af en toe werkcollege waar je soms een boek voor nodig heb, maar tegenwoordig krijgen we steeds meer en meer stencils/dictaats van max 20 pagina A4 dus dat is geen gewicht.

Ik zit (nog) niet op kamers en thuis heb ik een veels te oude PC staan (Duron 1,2 Ghz GF4 ti4200, 512mb) en om nou te zeggen dat het nu nog vlot gaat :/ Daarom vind ik de M6 zo interessant met zn ATI kaartje. (Ik doe trouwens voornamelijk aan MSFS2004 --> CPU power nodig, iemand ervaring ermee?)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben al een tijdje de topics van de M6000 aan het volgen. Maar waar ik niet uit raak is de kleur van die laptops. Je ziet overal plaatjes van die laptops maar telkens in andere kleuren... zwart/zwart , zwart/zilver/ zilver/zilver... En waar je ook maar een laptop via het internet wil bestellen vragen ze niks over de kleuren.

Het uiterlijk van de laptop is voor mij ook nogal belangrijk. Kan iemand mij hierbij helpen?

Vriendelijke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@DeStudent:
Ik weet niet waar je woont, maar bij Mycom kan je ze live bewonderen. Althans, in Amersfoort. :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik woon in België, en hier worden ze precies maar weinig verkocht in de winkels.
Dus het is eigenlijk gokken wanneer je een laptop online besteld?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dan zul je verschillende winkels even moeten mailen/bellen en vragen of ze 'n showmodel hebben.

Bij de MyCom in Utrecht staat de M6800N.. oei hij's mooi :9

Over een paar dagen gaak 'm bestellen!

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:23
Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 23:36:
ik ben al een tijdje de topics van de M6000 aan het volgen. Maar waar ik niet uit raak is de kleur van die laptops. Je ziet overal plaatjes van die laptops maar telkens in andere kleuren... zwart/zwart , zwart/zilver/ zilver/zilver... En waar je ook maar een laptop via het internet wil bestellen vragen ze niks over de kleuren.
De kleuren van de laptop zijn steeds hetzelfde, het verschilt per type. Zo heeft de M6000 breedbeeld een andere kleur rand dan de gewone enz...

Het is gewoon even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddey
Ach, de M6N is zowiezo mooi ;)

Ik heb de 6800 (dus met 15" SXGA+ scherm), en die is overwegend donkergrijs, met een alu-kleurige behuizing voor het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Even tussendoor: Ik heb gebeld met ASUS, en die meneer vertelde mij wbt de pixelgarantie: als er een spoor van pixels, of 2 of 3 erg storende pixels op het beeld zitten, kan er aanspraak gemaakt worden op de garantie.

Als er dus 2 kapotte pix. in een hoek zitten, kun je geen aanspraak maken op de garantie.

Oplossing:

- Pixelgarantie kopen ( :r );

- Bestellen, en in de winkel checken op dode pixels, DAN pas beslissen of je 'm koopt (ff goed an de verkoper duidelijk maken :9 );

- Als je na een paar dagen een paar dode pix' krijgt: teruggaan en je geld terugvragen. Je hebt daar wettelijk 7 of 8 dagen voor.

Hij zei ook: het risico op een niet 100% scherm zit bij de prijs van de laptop inbegrepen ( :/ ).

Dus.. het is normaal dat 1 op de 2 mensen ofzo een paar kapotte pix hebben? Lekker dan..

Ook zei hij dat hij wist dat bv bij Norrod(s?) ze notebooks met kapotte schermen vaak in de aanbieding hebben. Bij aanbiedingen dus goed kijken naar dode pix voordat je n laptop in de aanbieding koopt.

Khad FongWan verteld dak ging bellen, en ik zou mijn bevindingen in't topic zetten.

Bij deze!

Maarten

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hhm.. kben over de streep >:) :P

Kga nog even kijken bij welke winkel ik 'm koop..

Maar iig wil ik deze specs:

1.5 Ghz P-M Centrino met 1MB on-die L2 cache
15,1" 1400x1050 scherm
2x512DDR333
Ati Radeon Mobile 9700 Pro, 64Mb
60g 8mb cache, 7200 rpm
DVD/CW-RW Combo drive
4-1 cardreader
Gigabit LAN, 54MBS WLAN

Ik twijfel tussen www.pcsnel.nl en een lokale computer winkel (ik vraag gewoon of ze 'm kunnen bestellen voor de prijs van pcsnel.nl)

Wat vinden jullie van de specs? Ik heb dus 2 dingen geupgrade: ram en de hdd.

Kga 'm vandaag of morgen bestellen :>

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zemskii schreef op 12 augustus 2004 @ 13:34:
Hhm.. kben over de streep >:) :P

Kga nog even kijken bij welke winkel ik 'm koop..

Maar iig wil ik deze specs:

1.5 Ghz P-M Centrino met 1MB on-die L2 cache
15,1" 1400x1050 scherm
2x512DDR333
Ati Radeon Mobile 9700 Pro, 64Mb
60g 8mb cache, 7200 rpm
DVD/CW-RW Combo drive
4-1 cardreader
Gigabit LAN, 54MBS WLAN

Ik twijfel tussen www.pcsnel.nl en een lokale computer winkel (ik vraag gewoon of ze 'm kunnen bestellen voor de prijs van pcsnel.nl)

Wat vinden jullie van de specs? Ik heb dus 2 dingen geupgrade: ram en de hdd.

Kga 'm vandaag of morgen bestellen :>
Een paar kleine dingen:
- Heb je zoveel geheugen nodig? Kan je niet beter 1x512 nemen en dan een sneller proc kopen? ( geheugen later uitbreiden kan je makkelijk zelf doen, processor upgraden niet )
- Waarom koop je geen 15.4"scherm, prijs is meestal gelijk
- 7200 RPM voor je HD, heb je dat nodig? Volgens mij is 5400 RPM zat voor meeste doeleinden.

Wat kost hij?

[ Voor 3% gewijzigd door LuCarD op 12-08-2004 14:02 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LuCarD schreef op 12 augustus 2004 @ 14:02:
Die vraag zou logisch zijn als je met argumenten kwam. Het 15.1"scherm heeft een groter oppervlakte en een hogere resolutie, het is dus eerder vanzelfsprekend om voor de 15.1" te gaan.

De enige redenen dat je voor breedbeeld zou gaan is als je hem veel gaat gebruiken om films op te kijken. Of de WSXGA+ versie moet te krijgen zijn en je vind de res van de SXGA+ te laag.

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

LuCarD schreef op 12 augustus 2004 @ 14:02:
[...]

Een paar kleine dingen:
- Heb je zoveel geheugen nodig? Kan je niet beter 1x512 nemen en dan een sneller proc kopen? ( geheugen later uitbreiden kan je makkelijk zelf doen, processor upgraden niet )
- 7200 RPM voor je HD, heb je dat nodig? Volgens mij is 5400 RPM zat voor meeste doeleinden.

Wat kost hij?
Ja ik heb een beetje zitten twijfelen, maar je hebt een goed punt wtb cpu en ram vergelijking, dat er later altijd nog ram bij kan.

Dus heb ik bij de-laptopper deze config gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.hink/img/delaptopper.jpg

Maar ja.. dan kom je meteen zo duur uit! (de config die ik in me'n vorige post noemde was €1923, maar als ik die bij de laptopper configureer, is hij €2000 ofzo..)

Hier zit wel pixelgarantie bij.

Edit: Ik ga voor de SXGA omdat me zon breedbeeld nix lijkt, bij pcsnel.nl zijn deze trouwens €100 of meer goedkoper!! |:(

[ Voor 8% gewijzigd door KhaZ op 12-08-2004 14:49 ]

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Oscar Mopperkont schreef op 12 augustus 2004 @ 14:45:
[...]

Die vraag zou logisch zijn als je met argumenten kwam. Het 15.1"scherm heeft een groter oppervlakte en een hogere resolutie, het is dus eerder vanzelfsprekend om voor de 15.1" te gaan.

De enige redenen dat je voor breedbeeld zou gaan is als je hem veel gaat gebruiken om films op te kijken. Of de WSXGA+ versie moet te krijgen zijn en je vind de res van de SXGA+ te laag.
En ik altijd maar denken dat het 15.4" scherm groter was.... :o

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LuCarD schreef op 12 augustus 2004 @ 14:50:
En ik altijd maar denken dat het 15.4" scherm groter was.... :o
Met een simpele eerste klas middelbare school wiskunde is het gewoon uit te rekenen. Het scheelt overigens maar paar procent.

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 12-08-2004 14:53 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 08:38
Verwijderd schreef op 10 augustus 2004 @ 09:00:
ik woon in België, en hier worden ze precies maar weinig verkocht in de winkels.
Dus het is eigenlijk gokken wanneer je een laptop online besteld?! 8)7
Ik denk dat een mailtje aan de betreffende shop ook wel voor opheldering kan zorgen :)

[edit]
wat ik me overigens nog afvraag: heeft deze laptop nog steeds last van het probleem dat de toetsen in het beeldscherm gedrukt worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 12-08-2004 16:39 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Crash schreef op 12 augustus 2004 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat een mailtje aan de betreffende shop ook wel voor opheldering kan zorgen :)

[edit]
wat ik me overigens nog afvraag: heeft deze laptop nog steeds last van het probleem dat de toetsen in het beeldscherm gedrukt worden?
Ik heb eigenlijk nooit van dat probleem last gehad om eerlijk te zijn. Heb het effect wel gezien bij (een andere) notebook van mijn huisgenoot. Maar volgens mij is ontwerp van de notebook onveranderd, dus als dat probleem kennelijk wel bestaat, dan is het er nog steeds. Het is volgens mij dan gewoon een kwestie an even het beeldscherm ontdoen van het stof en je ziet geen toetsen meer op je beeldscherm staan :)

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Heb zelf geen probleem met toets afrdukken in mijn scherm, moet er wel bij vermelden dat ik hem hooguit iets van 10x in mijn notebook rugtas heb gehad dus weet niet of dit nog gaat komen maar tot nu toe geen probleem. :)

Verwijderd

Crash schreef op 12 augustus 2004 @ 16:23:
Ligt vooral aan de manier waarom je heb vervoerd. De achterkant van het scherm (=deksel van de laptop als deze is dichtgeklapt) is vrij slap. Als je dus een tas gebruikt waarbij bijv. de voeding tegen de laptop drukt, wordt hierdoor het LCD scherm weer tegen het toetsenbord aan gedrukt -> vegen op je scherm.

Ik heb het opgelost door een plaatje hardboard te zagen op dezelfde maat als mijn laptop. Deze leg ik steeds boven op de deksel van mijn laptop, als ik deze in mijn rugzak stop: vrijwel geen vegen meer op het scherm. Ook helpt dit om krassen in de behuizing te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 20-09 08:38
Dat is nog niet zo'n gek idee Emc2 :)
Ik zou het zelf namelijk eeuwig doodzonde vinden als door zo'n probleem je laptop verprutst zou worden. En als het een veel voorkomend probleem was zou deze laptop toch afvallen, terwijl het mogelijk mijn eerste keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik postte laatst nog dat mijn scherm was ingebrand. Ik heb mijn notebook nu een week niet gebruikt, en ik zit nu te zoeken maar het is weggetrokken :)

Ik gebruik nu overigens wel een screensaver en niet bv datje scherm uitgaat. Als je scherm uitgaat gaat namelijk alleen de backlight uit en blijven de kristallen in dezelfde positie staan. je kunt als je goed kijkt dan ook nog zien wat je als laatste op je scherm had staan. En als je prog opent zie je dat ook gebeuren. Volgens mij worden de kristallen namelijk gewoon een beetje star. En elk programma heeft zo'n beetje dezelfde afmetingen voor de werkbalk bovenin, dus overeenkomende lijnen daarvan "branden" in. Het is dus (voorlopig niet) permanent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Laatst online: 20-09 09:51

Zjemm

...

ik zit te twijfelen tussen de m6700ne (€1619,-) en de m6700r (€1454,-)

naar mijn idee is het enige verschil de videokaart. klopt dit? of zijn er meer verschillen die ik misschien over het hoofd heb gezien?

ik speel geen spellen dus als alleen de videokaart het verschil is dan ga ik natuurlijk voor de goedkopere.

en weet iemand toevallig hoe het met pixel garantie zit? of is dat shop gebonden?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Dat is shopgebonden, maar als er bijvoorbeeld 5 pixels in het midden van het scherm kapot zijn, kun je aanspraak maken op de garantie.

Trouwens, ik ben eruit, en ik ga morgen of overmorgen deze config bestellen:

Asus M6800Ne
1.7 Ghz 2mb cache Dothan
1x512ddr333
Ati Radeon Mobile 9700 Pro, 64 Mb
60 Gb 7200 rpm 8mb cache
Wifi 54Mbps
DVD/CD-RW combodrive
Géén OS
De-Laptopper Pixelgarantie

€1987.30 incl. BTW

Ook vervang ik de huidige router door een Asus 500g exemplaar! :P

[ Voor 8% gewijzigd door KhaZ op 16-08-2004 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Zjemm schreef op 15 augustus 2004 @ 23:37:
ik zit te twijfelen tussen de m6700ne (€1619,-) en de m6700r (€1454,-)

naar mijn idee is het enige verschil de videokaart. klopt dit? of zijn er meer verschillen die ik misschien over het hoofd heb gezien?

ik speel geen spellen dus als alleen de videokaart het verschil is dan ga ik natuurlijk voor de goedkopere.

en weet iemand toevallig hoe het met pixel garantie zit? of is dat shop gebonden?
Het is inderdaad alleen de graphics die verschillen, M6Ne heeft een Ati M9700 met 64MB dedicaded dus eigen ram en maakt geen gebruik van je werkgeheugen.

De M6R heeft geintegreerde graphics die wel beter is dan de Intel 855GM chipset maar maakt wel gebruik van je RAM/werkgeheugen. Kan je waarschijnlijk instellen in je bios tussen de 8 en 64 of 128MB. Dus houdt daar wel rekening mee dat je dan geboeg RAM erin propt als je het op 64MB zet, dan minimaal 1x512 want je houdt dan nog maar 512 - 64 = 448MB over voor WinXP en de rest van je programma's. WinXP gebruikt bij mij gemiddeld al iets van 180MB of zo dus je houdt dan 260MB over voor allerlei andere dingen. Dus minimaal 1x512MB is wel aangeraden. Waarom geen 2x256MB, omdat je geen dual channel hebt dus heeft het ook geen voordeel om 2x256 erin te zetten, echter 1x512 is wel verstandig omdat als je ooit wilt uitbereiden je dan 1x512 maar hoeft te kopen in plaats van 2x512.

Ik zou zelf 200 euro extra uitgeven zodat als je toch ooit spellen wilt gaan spelen erop dat je dat wel kan. Immers een notebook upgrade je niet zo snel als een desktop. Maar das mijn mening.

Succes met je keuze en hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Zemskii schreef op 16 augustus 2004 @ 00:09:
Dat is shopgebonden, maar als er bijvoorbeeld 5 pixels in het midden van het scherm kapot zijn, kun je aanspraak maken op de garantie.

Trouwens, ik ben eruit, en ik ga morgen of overmorgen deze config bestellen:

Asus M6800Ne
1.7 Ghz 2mb cache Dothan
1x512ddr333
Ati Radeon Mobile 9700 Pro, 64 Mb
60 Gb 7200 rpm 8mb cache
Wifi 54Mbps
DVD/CD-RW combodrive
Géén OS
De-Laptopper Pixelgarantie

€1987.30 incl. BTW

Ook vervang ik de huidige router door een Asus 500g exemplaar! :P
LOL :) Toch maar wel die Asus wl500g die je Draytek gaat vervangen?

Laat me maar weten hoe alles bevalt als je het allemaal binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop binnenkort ook een notebook en ben ook uitgekomen mij de m6000n serie, ik heb een beetje bij de PW zitten kijken en kwam bij deze uit pricewatch: Asus M6700Ne (P-M 725; 512MB; 60GB; DVD-RW;15.4"TFT; WXP Home)

ik vraag me alleen af waarom die eerste zoveel goedkoper is, ik heb allemaal het idee dat ik iets over het hoofd zie. Zou daar iemand van jullie naar kunnen kijken, ik heb zelf al zitten vergelijken maar ik snap werkelijk niet wat het verschil nu is (zelf denk ik aan een verkeerde prijsopgave 8)7)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste zijn zonder BTW. Tevens wil ik even kwijt als je laptop besteld bij de laptopper de wacht tijd nu 3 weken is. Ik heb hem 2 weken geleden besteld en krijg hem pas als het mee zit vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
3 weken, das best lang dan ...

Ben ik blij dat ik hem toch maar vorige maand heb gehaald, had op een dinsdag de bestelling gedaan en kom hem vrijdag ophalen. Das was rond 16 juli.

Misschien hebben ze problemen met de leveringen :? Meen me te herinneren dat er begin van het jaar ook een heel hoop gelazer was met Asus notebooks en de douane. Was niet alleen bij de-laptopper het geval maar ook bij heel wat (zo niet alle) andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb 'm maandagnacht/dinsdagochtend besteld, en de verwachte levertijd is halverwege volgende week.

Maar als ik The Kriek hoor, denk ik dat ik 'm ook op vrijdag krijg (nog 1 week wachten dus).

*Edit*: Ik zie nu bovenaan www.de-laptopper.nl : Alle Asus notebooks sterk in prijs verlaagd! Ehm.. lekkere timing, 3 dagen nadat ik besteld heb.

Maar nu probeer ik mijn notebook samen te stellen (kijk ff omhoog), en ik kom steeds ongeveer op hetzelfde bedrag uit (het scheelt misschien 30€).. >> waarschijnlijk geld deze prijsverlaging niet, of ámper voor de M6N's.

[ Voor 50% gewijzigd door KhaZ op 21-08-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
He Zemskii, hoe gaat ie? Dus je hebt hem al besteld lees ik.

Heb je al je wl500g of ga je die pas halen wanneer je je notebook binnen hebt?
Als je hem eerder haalt dan kan je alvast je netwerk opnieuw opbouwen en hoef je alleen maar je notebook te configgen met wep of wpa als je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 22:34:
De eerste zijn zonder BTW. Tevens wil ik even kwijt als je laptop besteld bij de laptopper de wacht tijd nu 3 weken is. Ik heb hem 2 weken geleden besteld en krijg hem pas als het mee zit vrijdag.
Uhm bij die bovenste shop is het dus INCL. btw he :)

dat is dus WEL een typefout, even gebruik van maken dan maar, heb al even een offerte op laten stellen met deze prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op 20 augustus 2004 @ 23:56:
Ik heb 'm maandagnacht/dinsdagochtend besteld, en de verwachte levertijd is halverwege volgende week.

Maar als ik The Kriek hoor, denk ik dat ik 'm ook op vrijdag krijg (nog 1 week wachten dus).

*Edit*: Ik zie nu bovenaan www.de-laptopper.nl : Alle Asus notebooks sterk in prijs verlaagd! Ehm.. lekkere timing, 3 dagen nadat ik besteld heb.

Maar nu probeer ik mijn notebook samen te stellen (kijk ff omhoog), en ik kom steeds ongeveer op hetzelfde bedrag uit (het scheelt misschien 30€).. >> waarschijnlijk geld deze prijsverlaging niet, of ámper voor de M6N's.
Als je met de laptopper belt dan krijg je hem voor de nieuwe prijs en je krijgt een nieuwe opdrachtbevesteging en het schilde bij mij iets meer dan 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Waarschijnlijk doen ze dat niet hoor, aangezien je de notebook besteld heb hoe de prijs op dat moment was (doen alle shops).

Wat was jouw argument dan om een lagere prijs af te dingen? Hoe heb je dat aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

FongWan schreef op 21 augustus 2004 @ 00:05:
He Zemskii, hoe gaat ie? Dus je hebt hem al besteld lees ik.

Heb je al je wl500g of ga je die pas halen wanneer je je notebook binnen hebt?
Als je hem eerder haalt dan kan je alvast je netwerk opnieuw opbouwen en hoef je alleen maar je notebook te configgen met wep of wpa als je hem binnen hebt.
Yeah gaat lekker! --> Morgen over overmorgen krijg ik me router binnen, en dan als het goed is in de komende week ergens (zal wel vrijdag worden ofzo) me notebook. Kank iig een paar dagen kloten met custom firmwares :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang te hebben uitgezocht wat voor mij de beste laptop zou zijn, heb ik de knoop doorgehakt. Mijn Asus M6000Ne is ook besteld. In de volgende configuratie verwacht ik hem volgende week binnen:

Intel Centrino/Dothan 1.8GHz 2MB cache
2x 512MB DDR SDRAM
ATI M11
15"SXGA+ TFT
DVD+/-RW
Hitachi Harddisk 2.5" 60GB 7200RPM
Intel Mini PCI W-LAN 54Mbps

Lijkt me een prima configuratie.

Zodra ik tijd heb maak ik een review met foto's, welke ik hier dan post.
Als er nog specifieke vragen zijn die ik in de review kan verwerken, brand los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op 14 augustus volgende config. besteld:

M6700Ne 15.4"
Pentium M Dothan 1.7
768 DDR3
60GB 5400rpm
DVD+/-RW DUAL
Wifi-g
Ati R9700 64MB
incl. draagtas (43€)

aan de volgende prijs: 2054,22 euro incl. BTW.

Is dit een prijsopgave van voor (:() of na (:9) de prijsdaling? Hoeveel korting zou er nog uit de brand te slepen zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 13:16 . Reden: enkele specs vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zemskii schreef op 22 augustus 2004 @ 12:01:
Waarschijnlijk doen ze dat niet hoor, aangezien je de notebook besteld heb hoe de prijs op dat moment was (doen alle shops).

Wat was jouw argument dan om een lagere prijs af te dingen? Hoe heb je dat aangepakt?
Op de site stond maximaal vijf dagen levertijd voor de gene die ik besteld heb. Tevens stond er op mijn opdracht bevesteging ongeveer 5 werkdagen. Maar moeilijk deden ze er niet over ik zei alleen dat ze het er niet er op moeten zetten als je het niet waar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ok, maar dan kan ik maandag of dinsdag pas bellen, aangezien 't dan pas n week wachten is (5 werkdagen = week).. We zien wel : )

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ik heb de laptop ook meer dan 5 dagen geleden besteld. Ik ga ze ook maar even bellen, bedankt voor de tip!

edit: ok gebeld en de korting zou al automatisch worden meegenomen op de factuur. Netjes van ze

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hebben jullie het geld nog niet overgemaakt dan? Ik heb het nl al met acceptgiro gedaan! (Van te voren dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 12:04:
Na lang te hebben uitgezocht wat voor mij de beste laptop zou zijn, heb ik de knoop doorgehakt. Mijn Asus M6000Ne is ook besteld. In de volgende configuratie verwacht ik hem volgende week binnen:

Intel Centrino/Dothan 1.8GHz 2MB cache
2x 512MB DDR SDRAM
ATI M11
15"SXGA+ TFT
DVD+/-RW
Hitachi Harddisk 2.5" 60GB 7200RPM
Intel Mini PCI W-LAN 54Mbps

Lijkt me een prima configuratie.

Zodra ik tijd heb maak ik een review met foto's, welke ik hier dan post.
Als er nog specifieke vragen zijn die ik in de review kan verwerken, brand los...
is bijna net mijn config, verschillen:
ik heb een 1,7GHz Dothan en maar 1x512MB ram

Qua review, neem eens een kijkje in de startpost voor dingen die ik als het even kan terug wil zien in jouw review. Vooral de benchmarks (Sissoft, hdtach, 3dmark etc) ben ik in geinteresseerd, even kijken hoeveel de verschillen in proc en ram zijn tussen mijn asus en die van jouw.

linkje:
[rml]FongWan in "[ Ervaringen] Asus M6000N - Deel 3"[/rml]

hmmm ik zie dat de nieuwe omega driver uit is die op de 4.8 catalyst driver gebaseerd is, heeft iemand deze al geprobeert :?
Ik heb op dit moment de omega driver die op 4.7 is gebaseerd en die draait lekker goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Zemskii schreef op 22 augustus 2004 @ 12:02:
[...]

Yeah gaat lekker! --> Morgen over overmorgen krijg ik me router binnen, en dan als het goed is in de komende week ergens (zal wel vrijdag worden ofzo) me notebook. Kank iig een paar dagen kloten met custom firmwares :Y)
:) das mooi om te horen, dan heb je inderdaad al je netwerk meteen klaar liggen om wireless te gaan.

off topic
/me aikeleer, mocht dit topic over de 500 gaan de komende dagen kan je hem dan even open laten totdat ik deel 4 heb geopend :? ik ga namelijk op vakantie vanavond en ben pas zaterdagavond weet terug. tnx
/off topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel tussen de Asus M6800-Ne
Dothan 1.7
80GB 5400RPM
512MB
ATI 9700 64MB DVD+/-RW
15.1"SXGA+
W-LAN 54Mbps

en de Toshiba M30-742
Centrino 1.7
60GB 4200RPM
512 (2x256)
NVIDIA 5200
15.4"

De Asus is 250 euro duurder (bij de Laptopper) en ik vroeg me af of dit de moeite waard is voor een iets snellere processor en iets grotere harde schijf. Ik ben niet van plan om 'zware' games te spelen dus het grafische gebeuren vind ik minder interessant.

Heeft iemand goeie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat voor scherm heeft die Toshiba? Want als dat een WXGA scherm is zou ik voor de Aus gaan in jouw geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toshiba heeft een 1280 x 800 resolutie. Schijnt wel een aardig geluid in te zitten, daar staat dan wel weer tegenover dat de laptop relatief warm schijnt te worden. (volgens review van zdnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 18:02:
Toshiba heeft een 1280 x 800 resolutie. Schijnt wel een aardig geluid in te zitten, daar staat dan wel weer tegenover dat de laptop relatief warm schijnt te worden. (volgens review van zdnet)
De Asus heeft res van 1400x1050 --> zowel in hopgte als breedte meer pixels. Ik zou dus echt voor de Asus gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Wat mij nog onduidelijk is, of er afgezien van gebruikersverschil tussen SXGA en SXGA+, SXGA+ ook nog de batterijduur wat meer naar beneden haalt dan SXGA. Je zou zeggen dat het aantal pixels hier wel op invloed heeft.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kajun schreef op 24 augustus 2004 @ 18:20:
Wat mij nog onduidelijk is, of er afgezien van gebruikersverschil tussen SXGA en SXGA+, SXGA+ ook nog de batterijduur wat meer naar beneden haalt dan SXGA. Je zou zeggen dat het aantal pixels hier wel op invloed heeft.
Nee verbruik wordt volgens mij door de lampen en niet de pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand ook hoe het zit met de stevigheid van beide modellen? Qua gewicht zitten ze nagenoeg gelijk, maar aangezien ik er veel mee op reis moet, is stevigheid en schokbestendigheid wel belangrijk. Hier kan ik eigenlijk ook weinig over vinden in testen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 13:15:
Ik twijfel tussen de Asus M6800-Ne
Dothan 1.7
80GB 5400RPM
512MB
ATI 9700 64MB DVD+/-RW
15.1"SXGA+
W-LAN 54Mbps

en de Toshiba M30-742
Centrino 1.7
60GB 4200RPM
512 (2x256)
NVIDIA 5200
15.4"

De Asus is 250 euro duurder (bij de Laptopper) en ik vroeg me af of dit de moeite waard is voor een iets snellere processor en iets grotere harde schijf. Ik ben niet van plan om 'zware' games te spelen dus het grafische gebeuren vind ik minder interessant.

Heeft iemand goeie tips?
Basis model Asus M6700-Ne ( 15,4" WXGA scherm ) is 200 Euro bruto goedkoper dan de M6800-Ne ( 15,1" SXGA+ scherm ) versie. Misschien kan je die nemen. Dan kom je op hetzelfde bedrag uit als de Asus, en je hebt een grotere/snellere HD, betere video kaart en DVD Writer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de next gen games zoals doom3 goed te spelen op de Asus M-6000 N(e)?

Zit er verder erg veel verschil tussen de dothan 1.8Ghz. en de 2.0Ghz. of zal je het verschil op het moment nog niet echt merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 13:25:
Zijn de next gen games zoals doom3 goed te spelen op de Asus M-6000 N(e)?
In principe wel, zoals blijkt uit het artikel "How Will Doom 3 Play On My Notebook?" op Legit Reviews.

De Asus M6N notebook in deze test is trouwens door de auteur zelf in elkaar gezet op basis van losse onderdelen: Building a Whitebox Notebook part 1, part 2.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Slecht nieuws :o

Kheb een mail van De-Laptopper gehad en daarin werd gezegd dat de levertijd verlengd wordt aangezien Asus Holland deze tijd geen laptops binnenkrijgt... door een tyfoon in Taiwan waar de fabriek staat... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Zemskii schreef op 25 augustus 2004 @ 19:09:
Slecht nieuws :o

Kheb een mail van De-Laptopper gehad en daarin werd gezegd dat de levertijd verlengd wordt aangezien Asus Holland deze tijd geen laptops binnenkrijgt... door een tyfoon in Taiwan waar de fabriek staat... :X
heb ik ook gehad... stelletje idioten.. zoiets duurt 6 weken voordat t verschipt en geleverd is. Als ze nou gewoon zeggen dat ze t niet kunnen leveren.
Vorige week was er niks aan de hand en nou dit terwijl die van mij morgen geleverd zou worden!!!

Dit kan echt niet!!! :( ik ga ze bellen dat ze iets moeten leveren desnoods een alternatief!!!

me = boos! :(

(heb em maandag voor mn studie nodig, vorige week donderdag besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

low_n_slow schreef op 25 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

Ik dus ook.. (vorige week maandag besteld) en studie.. damn kd8 dat dit snel was.. ffs zet dan niet 3-5 werkdagen neer.. grrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Zemskii schreef op 25 augustus 2004 @ 19:54:
[...]

Ik dus ook.. (vorige week maandag besteld) en studie.. damn kd8 dat dit snel was.. ffs zet dan niet 3-5 werkdagen neer.. grrr :(
euh welke studie? :P
toch niet in almere? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hehe nee, Interactieve Media an de HvA

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat pick up & return nou precies inhoud, dat is toch dat je hem zelf terug moet brengen naar de winkel dan wel naar asus zelf en dat zij hem dan al dan niet gerepareerd terugsturen...?

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Nope.. pick up & return is dat zij 'm thuis ophalen, kijken wat er mee is, en al dan niet repareren, en weer terugbrengen :)

Kan wel een paar weken duren denk ik.

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

low_n_slow schreef op 25 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

heb ik ook gehad... stelletje idioten.. zoiets duurt 6 weken voordat t verschipt en geleverd is. Als ze nou gewoon zeggen dat ze t niet kunnen leveren.
Vorige week was er niks aan de hand en nou dit terwijl die van mij morgen geleverd zou worden!!!

Dit kan echt niet!!! :( ik ga ze bellen dat ze iets moeten leveren desnoods een alternatief!!!

me = boos! :(

IK zit dus ook met smacht te wachten, al meer dan 3 weken :( .

Heb je nog contact gehad? weten ze wat? kunnen ze wat?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb contact gehad, en waarschijnlijk (een schatting, hij wist het natuurlijk niet zeker) komt er over 2 weken weer een partij binnen.

Verwijderd

Das mooi k*t, dus als ik nu een Asus Laptop wil bestellen hoef ik hem de komende 6 weken niet te verwachten... :?

Is dit btw alleen bij de-laptopper zo, of bij alle winkels???

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Nee, 2 of 3 weken dus, niet 6.

Ze zeiden dat Asus Holland ze niet binnenkreeg uit China of Taiwan of whatever, en dus zal pcsnel etc ze ook niet krijgen, mits ze er nog een paar op voorraad hebben.

Ik heb vanaf 30aug 3 weken intro.. ik hoop dak m dan ook echt krijg, anders benk de sjaak..

• low_n_slow
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:45:
Das mooi k*t, dus als ik nu een Asus Laptop wil bestellen hoef ik hem de komende 6 weken niet te verwachten... :?

Is dit btw alleen bij de-laptopper zo, of bij alle winkels???
dat is dus bij alle winkels zo ;(
Ik heb ook contact gehad met pcsnel en die kunnen ook niks meer leveren...
wel hebben ze nog een paar w1000 maar die gaan boven mn budget :'(

wtf moet ik nou.... :? :/

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Tja afwachten, of toch kijken of andere winkels ze nog hebben.

Ik heb wel de W1000N besteld afeglopen dinsdag, en die hoop ik morgen te krijgen!
Zemskii schreef op 25 augustus 2004 @ 20:16:
Hehe nee, Interactieve Media an de HvA
offtopic:
Welke klas zit je? Ik ga er namelijk ook heen ;)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Je zou idd bij andere winkels kunnen kijken, misschien dat die toevallig iets op voorraad hebben... :?

Verwijderd

Ben even gaan rond bellen blijkt nergens meer te zijn. Toen heb ik even de leveranciers gebeld die konden ook niet veel meer zeggen. Uiteindelijk even asus gebeld die zeggen dat ze over 2 weken weer beginnen met leveren.
Aangezien ik hem nodig heb voor me studie heb ik hem geanulleerd en de acer travelmate 8003lmi genomen met de zelfde specs. deze kon binnen een dag geleverd worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:20:
Ben even gaan rond bellen blijkt nergens meer te zijn. Toen heb ik even de leveranciers gebeld die konden ook niet veel meer zeggen. Uiteindelijk even asus gebeld die zeggen dat ze over 2 weken weer beginnen met leveren.
Aangezien ik hem nodig heb voor me studie heb ik hem geanulleerd en de acer travelmate 8003lmi genomen met de zelfde specs. deze kon binnen een dag geleverd worden.
Tsjah, kan ook eh... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb net met de-laptopper gebeld en die zeiden dat het nog 3 tot 6 weken kon duren voordat ze nieuwe laptops binnen kregen. Ze boden als alternatief de Acer TravelMate 4001WLMi met zelfde config aan. Is dit een waardige vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:19
Ik heb er vorige week een bij Informatique besteld, ook nogsteeds niet op voorraad :(

Kan ook nog wel even duren als ik dit allemaal lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
XoiN schreef op 27 augustus 2004 @ 12:47:
Ik heb net met de-laptopper gebeld en die zeiden dat het nog 3 tot 6 weken kon duren voordat ze nieuwe laptops binnen kregen. Ze boden als alternatief de Acer TravelMate 4001WLMi met zelfde config aan. Is dit een waardige vervanger?
dat boden ze mij ook al aan...
en ik heb t eigenlijk niet zo op acer maar er is dus echt geen alternatief :/
ach we zijn gewoon asus geil :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Iemand eigenlijk een idee of alleen de Dothan's slecht te leveren zijn ? of gewoon de Asus in het algemeen?

[ Voor 7% gewijzigd door XtremeDesign op 27-08-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

XtremeDesign schreef op 27 augustus 2004 @ 13:40:
Iemand eigenlijk een idee of alleen de Dothan's slecht te leveren zijn ? of gewoon de M6N in het algemeen?
Ik hade begrepen Asus in het algemeen... En niet de processor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
XtremeDesign schreef op 27 augustus 2004 @ 13:40:
Iemand eigenlijk een idee of alleen de Dothan's slecht te leveren zijn ? of gewoon de M6N in het algemeen?
Wat mij vertelt is is het volgende:
Asus Holland kan de eerste komende weken (3 tot 6) geen laptops ontvangen vanwege een tyfoon in Taiwan waar de laptops vandaan moeten komen, hierdoor ligt de infrastructuur in Taiwan plat en kunnen ze niet vervoerd worden.
dus het is iid puur Asus en niet de processor

[ Voor 6% gewijzigd door XoiN op 27-08-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
XoiN schreef op 27 augustus 2004 @ 13:52:
[...]

Wat mij vertelt is is het volgende:
Asus Holland kan de eerste komende weken (3 tot 6) geen laptops ontvangen vanwege een tyfoon in Taiwan waar de laptops vandaan moeten komen, hierdoor ligt de infrastructuur in Taiwan plat en kunnen ze niet vervoerd worden.
dus het is iid puur Asus en niet de processor
Heeft Asus zulke kleine voorraaden in nederland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik snap ook niet helemaal hoe dat met die voorraden zit, als mn laptop deze week geleverd zou worden komt ie toch niet nog helemaal uit taiwan?

maar goed de Laptopper heeft het voor mij keurig afgehandeld en ik heb nu de Asus W1n ipv de 6800mne (die wel op voorraad was) besteld voor een nette prijs. Vond het design zowiezo mooier en ben erg benieuwd hoe die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:28

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tuurlijk komt ie uit taiwan.
't ding komt met het vliegtuig deze kant op; ze liggen gewoon aldaar op voorraad. Mijn s5 zat de taiwanese sticker gewoon nog op ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Ik heb vandaag mijn laptop gekregen. Ik ben er zo blij mee. Ziet er vet uit! Niet zo zwaar. Kan films erop kijken. Leuk tasje enzo, blabla O-)
Alleen ik snap het niet.. ( ik ben een meisje, dus logica :p Weg 40 jaar feministische gebazel;))

Ik kan niet internetten ;( . Ik heb al die instellingen erin gestopt, wat er bij mijn desktop ook zit, en kabeltje erin gedaan, dus waar normaal ik mijn desktop inplug. Ik heb nog geen router namelijk.
Aan de zijkant heb je dus 2 ports ik plug hem in de rechtse, ik heb adsl. Dus dat is goed toch?
En ik kan klikken wat ik wil, hij kan maar geen verbinding maken. Ik heb ook geen cd-rom what so eva. Die de instellingen kan doen voor mij.
Nu is mijn vraag, wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen? Ik heb die driver cd-rom nog niet gebruikt, ligt het daaraan? Eerst al die drivers installen (jah duh, denken jullie zeker nu)
Moet ik een router aanschaffen? En wat voor 1? Wireless? En wat is het verschil tussen een router met een splitter en zonder splitter?

Ja veel vragen, ben ook een onozel gansje B) , hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Gaarne! :D

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Hope schreef op 27 augustus 2004 @ 18:31:
...
Ik kan niet internetten ;( . Ik heb al die instellingen erin gestopt, wat er bij mijn desktop ook zit, en kabeltje erin gedaan, dus waar normaal ik mijn desktop inplug. Ik heb nog geen router namelijk.
Aan de zijkant heb je dus 2 ports ik plug hem in de rechtse, ik heb adsl. Dus dat is goed toch?
Die poort is wel goed, anders paste de stekker niet. Maar als je het op deze manier aansluit moet je alle instellingen voor je provider dus ook op je laptop doen, misschien heb je nog een brief of CD-Rom van ze of kijk op hun website/helpdesk.

Als je hierover verder vraagt vermeld dan ook even welke Windows, Provider en Modem je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Goed, dit was het topic voor ervaringen, toch?

Mijn ervaring is dat ik een glas wijn (wit) over mijn toetsenboed heb gegooid. Dat was niet slim.

Uiteraard gelijk op de kop gelegd en met veel keukenrol zoveel mogelijk vocht opgevangen. De volgende dag het toetsenbord gedemonteerd en de boel zoveel mogelijk schoon gemaakt. Toen weer opgestart en alles leek goed te gaan, totdat ik ergen begon te typen. Het bleek dat een aantal toetsen 'gekoppeld' waren, bij iedere 'w' kreeg ik een 's' kado en omgekeerd, bij een 'e' een 'r' etc en bij een Enter een ']'.
OK, kortsluiting in het toetsenbord dacht ik toen. Maar na een paar pogingen om het (losse) toetsenbord schoon te maken, inclusief volledige onderdompeling in lauw water met allesreiniger, bleef het probleem.

Vervolgens bij de laptopper een los toetsenbord besteld (dat kan dus, E 72,- inclusief verzendkosten) maar helaas, met dat toetsenbord heb ik nog steeds het zelfde probleem.

Er moet dus een wijnvlek(je) op mijn moederbord zitten dat 2 draadjes van de keyboardconnector kortsluit maar tot nu toe heb ik dat niet kunnen vinden of herstellen.

Ik kan van bovenaf redelijk goed bij die connector en heb hem op diverse manieren geprobeerd schoon te maken en kan, ook met een sterk vergootglas, eigenlijk geen verontreinigen meer ontdekken.

Ik ga binnenkort dus mijn laptopje maar verder demonteren, iemand nog een idee voor meer informatie? Ik heb al de PDF die vervanging van CPU/WLAN etc beschrijft.

Ik zal wat foto's van de vivisectie :| maken.

Affijn, eigen schuld en zo. Maar pas dus een beetje op met drankjes tijdens het internetten in de late uurtjes.

[ Voor 7% gewijzigd door henk787 op 28-08-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker balen, heb je geen verzekering bij Mahe of een andere aanbieder.

Weet iemand wat dit betekent op de asus site:
15.4" WXGA/WSXGA+ 256K Color Max

Houdt dit in dat als je WSXGA+ neemt dat je gelimiteerd bent tot 256K kleuren? Is dit normaal, als het niet normaal is merk je er wat van? Is het alleen bij WSXGA+ of ook bij WXGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Alle TFT schermen van Asus kunnen "maar" 256k kleuren aan. Dit is alvaker langsgekomen. He is niet zo dat Asus slechte schermen voor zijn notebooks gebruikt, maar meer dat ze eerlijk toegeven dat TFT schermen niet 16.7m kleuren kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vraag dit omdat ik gisteren laptop topics zat door te lezen, en iemand vroeg het maar er gaf niemand antwoord, kon het juiste antwoord niet vinden zal wel in een ander deel zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien een domme vraag, maar is er ook een laptop met een DVI uitgang ? :)

Want straks wil ik een 19" tft monitor aanschaffen, met DVI, en later mijn pc vervangen voor een laptop, en deze gewoon aansluiten op de tft voor "desktop" gebruik ... alleen ik photoshop veel e.d. , dus wil wel zo goed mogelijk beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de m6(*)00NE te kopen voor mijn studie.

Er zijn alleen twee versies waartussen ik moet kiezen,

De m6700NE met een WXGA scherm of een m6800NE met sxga+ scherm. Ik zou onmiddelijk voor de m6800NE zijn gegaan als hij niet 200 E meer kostte als de andere zojuist genoemde.

Ik vind wxga eigenlijk een te lage resolutie, maar hoe bevalt dit scherm in de praktijk. Is het 200 E waard om wat meer pixels te hebben?

>Weet iemand waarom er zo,n groot verschil in de prijzen zit?

BTW dit prijsverschil is bij de laptopper.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Oscar Mopperkont wel, meestal is het zo als je teruggaat naar een lagere resolutie dat je dat wel snel merkt.

Ik ben gewend aan 1024*768, dus een WXGA scherm is voor mij al een vooruitgang, maar ik begrijp wanneer je al gewend bent aan 1600*1200 dat wxga een te kleine resolutie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:26:
Ik ben van plan de m6(*)00NE te kopen voor mijn studie.
Hou er wel rekening mee dat ze niet te leveren zijn en het nog wel een aantal weken kan duren! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jullie hebben nòg een topic vol gepraat... tijd voor een nieuw topic :P

[rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 4[/rml]
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.