[Ervaringen] Asus M6000N - Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 6.856 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Zemskii schreef op 25 augustus 2004 @ 19:54:
[...]

Ik dus ook.. (vorige week maandag besteld) en studie.. damn kd8 dat dit snel was.. ffs zet dan niet 3-5 werkdagen neer.. grrr :(
euh welke studie? :P
toch niet in almere? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:49

KhaZ

Alfa Romeo

Hehe nee, Interactieve Media an de HvA

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen wat pick up & return nou precies inhoud, dat is toch dat je hem zelf terug moet brengen naar de winkel dan wel naar asus zelf en dat zij hem dan al dan niet gerepareerd terugsturen...?

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Nope.. pick up & return is dat zij 'm thuis ophalen, kijken wat er mee is, en al dan niet repareren, en weer terugbrengen :)

Kan wel een paar weken duren denk ik.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

low_n_slow schreef op 25 augustus 2004 @ 19:22:
[...]

heb ik ook gehad... stelletje idioten.. zoiets duurt 6 weken voordat t verschipt en geleverd is. Als ze nou gewoon zeggen dat ze t niet kunnen leveren.
Vorige week was er niks aan de hand en nou dit terwijl die van mij morgen geleverd zou worden!!!

Dit kan echt niet!!! :( ik ga ze bellen dat ze iets moeten leveren desnoods een alternatief!!!

me = boos! :(

(heb em maandag voor mn studie nodig, vorige week donderdag besteld)
IK zit dus ook met smacht te wachten, al meer dan 3 weken :( .

Heb je nog contact gehad? weten ze wat? kunnen ze wat?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb contact gehad, en waarschijnlijk (een schatting, hij wist het natuurlijk niet zeker) komt er over 2 weken weer een partij binnen.

Verwijderd

Das mooi k*t, dus als ik nu een Asus Laptop wil bestellen hoef ik hem de komende 6 weken niet te verwachten... :?

Is dit btw alleen bij de-laptopper zo, of bij alle winkels???

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Nee, 2 of 3 weken dus, niet 6.

Ze zeiden dat Asus Holland ze niet binnenkreeg uit China of Taiwan of whatever, en dus zal pcsnel etc ze ook niet krijgen, mits ze er nog een paar op voorraad hebben.

Ik heb vanaf 30aug 3 weken intro.. ik hoop dak m dan ook echt krijg, anders benk de sjaak..

• low_n_slow
Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 12:45:
Das mooi k*t, dus als ik nu een Asus Laptop wil bestellen hoef ik hem de komende 6 weken niet te verwachten... :?

Is dit btw alleen bij de-laptopper zo, of bij alle winkels???
dat is dus bij alle winkels zo ;(
Ik heb ook contact gehad met pcsnel en die kunnen ook niks meer leveren...
wel hebben ze nog een paar w1000 maar die gaan boven mn budget :'(

wtf moet ik nou.... :? :/

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Tja afwachten, of toch kijken of andere winkels ze nog hebben.

Ik heb wel de W1000N besteld afeglopen dinsdag, en die hoop ik morgen te krijgen!
Zemskii schreef op 25 augustus 2004 @ 20:16:
Hehe nee, Interactieve Media an de HvA
offtopic:
Welke klas zit je? Ik ga er namelijk ook heen ;)

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Je zou idd bij andere winkels kunnen kijken, misschien dat die toevallig iets op voorraad hebben... :?

Verwijderd

Ben even gaan rond bellen blijkt nergens meer te zijn. Toen heb ik even de leveranciers gebeld die konden ook niet veel meer zeggen. Uiteindelijk even asus gebeld die zeggen dat ze over 2 weken weer beginnen met leveren.
Aangezien ik hem nodig heb voor me studie heb ik hem geanulleerd en de acer travelmate 8003lmi genomen met de zelfde specs. deze kon binnen een dag geleverd worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 17:20:
Ben even gaan rond bellen blijkt nergens meer te zijn. Toen heb ik even de leveranciers gebeld die konden ook niet veel meer zeggen. Uiteindelijk even asus gebeld die zeggen dat ze over 2 weken weer beginnen met leveren.
Aangezien ik hem nodig heb voor me studie heb ik hem geanulleerd en de acer travelmate 8003lmi genomen met de zelfde specs. deze kon binnen een dag geleverd worden.
Tsjah, kan ook eh... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb net met de-laptopper gebeld en die zeiden dat het nog 3 tot 6 weken kon duren voordat ze nieuwe laptops binnen kregen. Ze boden als alternatief de Acer TravelMate 4001WLMi met zelfde config aan. Is dit een waardige vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 22:19
Ik heb er vorige week een bij Informatique besteld, ook nogsteeds niet op voorraad :(

Kan ook nog wel even duren als ik dit allemaal lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
XoiN schreef op 27 augustus 2004 @ 12:47:
Ik heb net met de-laptopper gebeld en die zeiden dat het nog 3 tot 6 weken kon duren voordat ze nieuwe laptops binnen kregen. Ze boden als alternatief de Acer TravelMate 4001WLMi met zelfde config aan. Is dit een waardige vervanger?
dat boden ze mij ook al aan...
en ik heb t eigenlijk niet zo op acer maar er is dus echt geen alternatief :/
ach we zijn gewoon asus geil :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Iemand eigenlijk een idee of alleen de Dothan's slecht te leveren zijn ? of gewoon de Asus in het algemeen?

[ Voor 7% gewijzigd door XtremeDesign op 27-08-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

XtremeDesign schreef op 27 augustus 2004 @ 13:40:
Iemand eigenlijk een idee of alleen de Dothan's slecht te leveren zijn ? of gewoon de M6N in het algemeen?
Ik hade begrepen Asus in het algemeen... En niet de processor!

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
XtremeDesign schreef op 27 augustus 2004 @ 13:40:
Iemand eigenlijk een idee of alleen de Dothan's slecht te leveren zijn ? of gewoon de M6N in het algemeen?
Wat mij vertelt is is het volgende:
Asus Holland kan de eerste komende weken (3 tot 6) geen laptops ontvangen vanwege een tyfoon in Taiwan waar de laptops vandaan moeten komen, hierdoor ligt de infrastructuur in Taiwan plat en kunnen ze niet vervoerd worden.
dus het is iid puur Asus en niet de processor

[ Voor 6% gewijzigd door XoiN op 27-08-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
XoiN schreef op 27 augustus 2004 @ 13:52:
[...]

Wat mij vertelt is is het volgende:
Asus Holland kan de eerste komende weken (3 tot 6) geen laptops ontvangen vanwege een tyfoon in Taiwan waar de laptops vandaan moeten komen, hierdoor ligt de infrastructuur in Taiwan plat en kunnen ze niet vervoerd worden.
dus het is iid puur Asus en niet de processor
Heeft Asus zulke kleine voorraaden in nederland dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik snap ook niet helemaal hoe dat met die voorraden zit, als mn laptop deze week geleverd zou worden komt ie toch niet nog helemaal uit taiwan?

maar goed de Laptopper heeft het voor mij keurig afgehandeld en ik heb nu de Asus W1n ipv de 6800mne (die wel op voorraad was) besteld voor een nette prijs. Vond het design zowiezo mooier en ben erg benieuwd hoe die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Tuurlijk komt ie uit taiwan.
't ding komt met het vliegtuig deze kant op; ze liggen gewoon aldaar op voorraad. Mijn s5 zat de taiwanese sticker gewoon nog op ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Ik heb vandaag mijn laptop gekregen. Ik ben er zo blij mee. Ziet er vet uit! Niet zo zwaar. Kan films erop kijken. Leuk tasje enzo, blabla O-)
Alleen ik snap het niet.. ( ik ben een meisje, dus logica :p Weg 40 jaar feministische gebazel;))

Ik kan niet internetten ;( . Ik heb al die instellingen erin gestopt, wat er bij mijn desktop ook zit, en kabeltje erin gedaan, dus waar normaal ik mijn desktop inplug. Ik heb nog geen router namelijk.
Aan de zijkant heb je dus 2 ports ik plug hem in de rechtse, ik heb adsl. Dus dat is goed toch?
En ik kan klikken wat ik wil, hij kan maar geen verbinding maken. Ik heb ook geen cd-rom what so eva. Die de instellingen kan doen voor mij.
Nu is mijn vraag, wat doe ik verkeerd en wat moet ik doen? Ik heb die driver cd-rom nog niet gebruikt, ligt het daaraan? Eerst al die drivers installen (jah duh, denken jullie zeker nu)
Moet ik een router aanschaffen? En wat voor 1? Wireless? En wat is het verschil tussen een router met een splitter en zonder splitter?

Ja veel vragen, ben ook een onozel gansje B) , hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Gaarne! :D

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Hope schreef op 27 augustus 2004 @ 18:31:
...
Ik kan niet internetten ;( . Ik heb al die instellingen erin gestopt, wat er bij mijn desktop ook zit, en kabeltje erin gedaan, dus waar normaal ik mijn desktop inplug. Ik heb nog geen router namelijk.
Aan de zijkant heb je dus 2 ports ik plug hem in de rechtse, ik heb adsl. Dus dat is goed toch?
Die poort is wel goed, anders paste de stekker niet. Maar als je het op deze manier aansluit moet je alle instellingen voor je provider dus ook op je laptop doen, misschien heb je nog een brief of CD-Rom van ze of kijk op hun website/helpdesk.

Als je hierover verder vraagt vermeld dan ook even welke Windows, Provider en Modem je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk787
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:07
Goed, dit was het topic voor ervaringen, toch?

Mijn ervaring is dat ik een glas wijn (wit) over mijn toetsenboed heb gegooid. Dat was niet slim.

Uiteraard gelijk op de kop gelegd en met veel keukenrol zoveel mogelijk vocht opgevangen. De volgende dag het toetsenbord gedemonteerd en de boel zoveel mogelijk schoon gemaakt. Toen weer opgestart en alles leek goed te gaan, totdat ik ergen begon te typen. Het bleek dat een aantal toetsen 'gekoppeld' waren, bij iedere 'w' kreeg ik een 's' kado en omgekeerd, bij een 'e' een 'r' etc en bij een Enter een ']'.
OK, kortsluiting in het toetsenbord dacht ik toen. Maar na een paar pogingen om het (losse) toetsenbord schoon te maken, inclusief volledige onderdompeling in lauw water met allesreiniger, bleef het probleem.

Vervolgens bij de laptopper een los toetsenbord besteld (dat kan dus, E 72,- inclusief verzendkosten) maar helaas, met dat toetsenbord heb ik nog steeds het zelfde probleem.

Er moet dus een wijnvlek(je) op mijn moederbord zitten dat 2 draadjes van de keyboardconnector kortsluit maar tot nu toe heb ik dat niet kunnen vinden of herstellen.

Ik kan van bovenaf redelijk goed bij die connector en heb hem op diverse manieren geprobeerd schoon te maken en kan, ook met een sterk vergootglas, eigenlijk geen verontreinigen meer ontdekken.

Ik ga binnenkort dus mijn laptopje maar verder demonteren, iemand nog een idee voor meer informatie? Ik heb al de PDF die vervanging van CPU/WLAN etc beschrijft.

Ik zal wat foto's van de vivisectie :| maken.

Affijn, eigen schuld en zo. Maar pas dus een beetje op met drankjes tijdens het internetten in de late uurtjes.

[ Voor 7% gewijzigd door henk787 op 28-08-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker balen, heb je geen verzekering bij Mahe of een andere aanbieder.

Weet iemand wat dit betekent op de asus site:
15.4" WXGA/WSXGA+ 256K Color Max

Houdt dit in dat als je WSXGA+ neemt dat je gelimiteerd bent tot 256K kleuren? Is dit normaal, als het niet normaal is merk je er wat van? Is het alleen bij WSXGA+ of ook bij WXGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Alle TFT schermen van Asus kunnen "maar" 256k kleuren aan. Dit is alvaker langsgekomen. He is niet zo dat Asus slechte schermen voor zijn notebooks gebruikt, maar meer dat ze eerlijk toegeven dat TFT schermen niet 16.7m kleuren kunnen weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik vraag dit omdat ik gisteren laptop topics zat door te lezen, en iemand vroeg het maar er gaf niemand antwoord, kon het juiste antwoord niet vinden zal wel in een ander deel zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien een domme vraag, maar is er ook een laptop met een DVI uitgang ? :)

Want straks wil ik een 19" tft monitor aanschaffen, met DVI, en later mijn pc vervangen voor een laptop, en deze gewoon aansluiten op de tft voor "desktop" gebruik ... alleen ik photoshop veel e.d. , dus wil wel zo goed mogelijk beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de m6(*)00NE te kopen voor mijn studie.

Er zijn alleen twee versies waartussen ik moet kiezen,

De m6700NE met een WXGA scherm of een m6800NE met sxga+ scherm. Ik zou onmiddelijk voor de m6800NE zijn gegaan als hij niet 200 E meer kostte als de andere zojuist genoemde.

Ik vind wxga eigenlijk een te lage resolutie, maar hoe bevalt dit scherm in de praktijk. Is het 200 E waard om wat meer pixels te hebben?

>Weet iemand waarom er zo,n groot verschil in de prijzen zit?

BTW dit prijsverschil is bij de laptopper.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Oscar Mopperkont wel, meestal is het zo als je teruggaat naar een lagere resolutie dat je dat wel snel merkt.

Ik ben gewend aan 1024*768, dus een WXGA scherm is voor mij al een vooruitgang, maar ik begrijp wanneer je al gewend bent aan 1600*1200 dat wxga een te kleine resolutie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 19:26:
Ik ben van plan de m6(*)00NE te kopen voor mijn studie.
Hou er wel rekening mee dat ze niet te leveren zijn en het nog wel een aantal weken kan duren! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Jullie hebben nòg een topic vol gepraat... tijd voor een nieuw topic :P

[rml][ Ervaringen] Asus M6 N, Ne & R - Deel 4[/rml]
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.