Infinitive schreef op 09 juni 2004 @ 15:16:
[...]
Ik vraag me dan soms af of daar een tactische oplossing voor is. Wat ik in ieder geval tegenwoordig doe is zodra ik zie dat "mijn" eerste powernode aanvalbaar is en ik rijd niet in een tank, dan ga ik terug naar de eerste powernode om deze te verdedigen. Tegen redeemers merk ik dat eigenlijk alleen de gattling gun effectief is (dat straalwapen alleen als de lag beperkt is). Tegen suicide redeemer aanvallen is een gattling gun ook wel effectief, zolang er maar niet al te veel lag is, dan schiet je vaak de redeemer kapot zodra het gastje 'm lanceerd.
Nou ik heb inmiddels wel een paar tactische vuistregels voor ONS (hebben op zich weinig met de jouw beschreven situatie te maken):
• zorg dat je snel bent. ga nooit lopen, wacht dan op de mogelijkheid tot teleporten. land niet in de buurt bij een node, maar landt op een node.
• geef geen moer om je eigen leven. snel gekilled worden is beter dan een eind moeten lopen. mijn frags:fragged ratio is echt beroerd maar ik sta wel meestal ergens bovenaan in punten.
• geef geen moer om je eigen leven. ga overal keihard en lomp in. ook over je mede-n00bs. laat maar lekker whinen die prutsers

• geef geen moer om frags als je ook een node kunt slopen/cappen. levert ook nog eens veel gemakkelijker punten op
• laat vijanden die ergens rondrijden/lopen waar geen reet te doen is lekker lopen. ontvlucht ze indien ze je aanvallen

• soms is het handig om nodes
bijna te slopen, dus niet helemaal. met een beetje mazzel vergeet de tegenstander het volgende punt:
• maak af en toe een ronde langs alle nodes van je eigen team om te kijken hoe het spul erbij ligt. her-opladen indien bijna kapot. je hebt gewoon teams die dat niet doen en da's echt feest
• ga nooit bij iemand in een voertuig zitten voor andere doeleinden dan puur vervoer. 2 verspreide spelers zijn veel effectiever dan 2 in 1 voertuig.
• verdedig je eigen powercore niet. da's vechten tegen de bierkaai. probeer de last-node te slopen en jezelf uit de verdediging te breken. dat lukt soms ook nog als er bij de tegenstander een goeie speler besluit een aneurisme is krijgen

• persoonlijk mijd ik de volgende zaken vanwege pure desinteresse, omdat ze teveel tijd kosten, te kwetsbaar zijn of onhandig of teveel aandacht trekken: redeemer, leviathan, target painters en meer van dat fabcy spul. ik heb doorgaans ook schijt aan de AVRiL, laat ze m'n kop er maar afrijden, kan ik mezelf tenminste weer een beetje nuttig maken. Bovendien zijn er vaak toch al genoeg n00bs die met zulke koleredingen ergens op een afstandje op de heuvel staan te patsen