De GoT-HT Federatie presenteert jou ons nieuwste item wat onze fed zo leuk en actief maakt naast de reeds vele dingen die we aan jou brengen......
8 Bits of Hattrick zal een regelmatig interview zijn van 8 antwoorden gekozen uit een totaal van 11 (10+1) vragen. Iedere donderdag zal deze hier geplaatst worden door mij.
De 10 vragen staan vast, de extra vraag is een wisselvraag die door de geïnterviewde mag worden gesteld aan de volgende kandidaat. Vandaag een extra bijzondere 8 Bits, omdat de wisselvraag speciaal gesteld zal worden…Later meer.
User van de week : Hoedjevanpapier
En nu is het zover, dat ik wat over mezelf mag vertellen. Leuker kan natuurlijk niet…Het was december 2002 toen ik erachter kwam dat Hattrick bestond. Na een tijdje Online Soccer Manager gespeeld te hebben, had ik dat wel weer gezien. Via een link op internet kwam ik bij Hattrick terecht, waar ik niet veel later een team ontving. Begonnen in de VI.e divisie was het vooral een periode van rustig aan verbeteren van het team. In het tweede seizoen werd ik kampioen waardoor ik door ging naar de V.e divisie. In de V.e divisie kwam ik in een poule terecht waar ik vrij makkelijk door kon promoveren naar de IV.e divisie. Hier werd de tegenstand echter te groot, waardoor ik besloot om opzettelijk te degraderen, om weer een jaar door te groeien. Verder heb ik in het tweede seizoen de GoT cup gewonnen, en in de laatste editie was ik nog finalist. Tot zo ver mijn verhaal. Nu mogen jullie mij allemaal feliciteren met een berichtje in mijn boek...
De vragen
1. Hoe is de naam van je team ontstaan?
Het begon jaren geleden toen ik net in aanraking kwam met internet. Dat zal nu zo’n acht jaar geleden zijn. Toen kwam ik via via op een site waar je je eigen emailadres aan kon vragen.
www.hotmail.com was het adres, en toen zat ik te dubben. Wat is nou een makkelijk te onthouden emailadres…In een dronken bui kwam ik toen op hoedjevanpapier, van het beroemde liedje natuurlijk. Toen ik dus bij Hattrick een team toegewezen kreeg, wist ik al zeker dat hoedjevanpapier er in voor zou komen. De toevoeging XI-tal was slechts voor de statistieken.
2. Wat is je grootste blunder die je tot nu toe gemaakt hebt? Denk hierbij aan bijv. opstelling, aankopen, training enz.
Tsja, blunders. Ik ben niet zo heel goed in het jagen op koopjes. Het gebeurt dan ook vaak genoeg dat ik weer een speler koop, maar waar ik veel te veel geld voor betaal. Na het trots pronken op GoT met mijn nieuwe aankoop, wordt ik dan weer de grond in geboord omdat het veel te veel geld is. Dat is me nu al twee keer gebeurd, waarna ik gelijk mijn trainingsprogramma omhoog gooide omdat ik het anders zonde vond. In het begin heb ik natuurlijk wel wat gekke dingen gedaan, maar dat doet iedereen wel. Zo heb ik weken algemeen getraind omdat ik dacht dat je dan echt alles tegelijk trainde. Stadionupdate van 2000 extra plaatsen enz. enz.
3. Op welk moment stond je echt te dansen op de tafel van vreugde?
Ja, goede vraag. Ik zou het zo 1,2,3 niet eens weten. Als ik wedstrijden volg, dan maak ik bij ieder doelpuntje wel even een vuist. Net als dat ik bij Championship Manager doe. Maar echt dansen van vreugde? Ik denk nog het meeste toen ik Joep de Wit uit de jeugdopleiding trok. Het is inmiddels al 4 seizoenen geleden waar hij in de tweede week uit mijn jeugd kwam. Bij de verkoop ontving ik rond de 8 ton, een gigantisch bedrag in die tijd. Nu zit hij net tegen het U20 aan te hikken, en misschien komt hij ooit nog wel in het NL elftal. Vorig week ontving ik nog 110.000 euro als moederclub, omdat hij voor 5,5 miljoen verkocht was. Ja, dat vond ik wel fijn…
4. Wat is het gekste dat je gedaan hebt, om toch nog een wedstrijd van je team te volgen?
Echt volgen niet, maar wel op de gekste manieren proberen om na de wedstrijddagen zo snel mogelijk te kijken wat je gedaan had. Deze zomer op de camping in Spanje. Probleem was dat we op een berg zaten, en probleem was dat vriendin niets van Hattrick moet hebben (stom spelletje). En ik dus op woensdagavond reuze benieuwd wat ik in de vijfde ronde van de beker gedaan had. S’Ochtends om half negen de berg af rennen, internetcafé in, inloggen en kijken. JAAAA, weer gewonnen. Opstelling maken, en weer naar boven rennen. Onderweg even brood halen, en ik was weer tevreden… En daarna helemaal uitgeblust van de tocht omhoog, maar lang leve Yogho Yogho die ze in de supermarkt verkochten.
5. Op welke GoT user zou je jaloers kunnen zijn en waarom?
Echt jaloers ben ik niet op iemand. Dit omdat je het niet echt kunt vergelijken met elkaar. Als ik mijn eigen voetbalclub op zou richten vandaag, dan zou ik wel jaloers kunnen zijn op Feyenoord, of Ajax, maar dat schiet natuurlijk helemaal niets op. Voor wie ik dan wel waardering op kan brengen, dat zijn de snelle promovendussen. White Stripes van Zonar zit als team erg goed in elkaar. Verder natuurlijk mankit, al is het maar voor zijn volharding in het trainen van wingers.
6. Wat vind je van de nieuwe tactieken in HT 6.5 en geniet er al eentje je voorkeur?
De nieuwe tactieken openen nieuwe dimensies voor mindere teams. Vroeger was je kansloos als je tegen een ploeg moest met een goed middenveld. Nu kan je hem onderuit halen door een goede tactiek. Zelf speel ik 3-4-3, en daarvoor gebruik ik vooral Centrumaanval. Anders zal het normaal zijn, de andere tactieken gebruik ik niet. Ik denk wel dat er iets meer formaties bij kunnen, en moeten komen. Zo zou een 4-2-4 niet ongewenst zijn, en een 3-6-1 is ook niet geheel vreemd.
7. Wat zou naar jouw mening waarde toe voegen aan de federatie en/of ons forum?
Natuurlijk gaat de site hoge ogen gooien, met daarbij alle toevoegingen zoals de 8 bits, de toto en de GoT ratings. Wat zou waarde toe voegen? Het blijkt dat we na 2 jaar GoT nog lang niet weten wie nou wie is. Dus een grote meeting zou wel waarde toevoegen. Maar, ik weet dat dat heel lastig is. En dat bepaal ik dan alleen maar voor mijzelf. Ooit zal ik op een meeting komen, tot die tijd zal ik hoedjevanpapier, zonder het gezicht erachter zijn.
8. Niets gaat eeuwig door. Voorspel na welk seizoen de stekker er bij Hattrick uit gaat?
De stekker gaat er uit, op het moment dat de kosten de baten overstijgen. Ik denk wel dat HT op een gegeven moment ‘staat’. Daarna zullen er weinig of geen wijzigingen meer plaats vinden. Tegen die tijd zijn we al wel zo ver, dat er iets anders op de wereld is gekomen, dat het real life voetbal meer benadert. Ik denk dan aan een programma dat gedownload moet worden, geinstalleerd en dat je vanaf daar dan speelt. Maar de toekomst zal het uitwijzen. Terugkomend op de vraag, dan zeg ik dat in 2012 de stekker er uit gaat.
De wisselvraag van de vorige week
Heb je ooit wel eens een hele irrationele beslissing genomen, die niet voordelig voor je team was? Bijvoorbeeld speler met leuke naam, uit een land wat je nog niet hebt etc. etc.
Hier weet ik wel een goed antwoord op. Iedereen wil natuurlijk wel zijn eigen naam vroeg of laat in het team hebben zitten. Na een mislukte poging maanden geleden, doordat het team niet reageerde, kwam ik er begin januari achter dat er weer een nieuwe geboren was. Uit de jeugdopleiding getrokken op mijn verjaardag ook nog. Deze jongen moest ik dus hebben. Uiteindelijk heb ik m voor 75.000 euro kunnen kopen, meer voor het leuke eigenlijk. En, hij heeft ook al in de competitie gescoord, dus hij kan ook nog eens wat. Het is dus een beetje mijn joker in het team.
De nieuwe wisselvraag
Als je één speler uit de real life wereld in je team zou mogen zetten, wie zou dat dan zijn? Welke stats heeft hij en waarom hij?
Volgende week is de user die deze vraag gaat beantwoorden:
Koentjuh