[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.823 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:03

Santford

FP PowerMod
Ik volg deze CiP ook al vanaf het begin, en aan het begin dacht ik nog dat ze er wel mee zouden kappen door een aantal tegenslagen,
maar ze gingen door, en resultaat mag er zijn, echt respect voor het feit dat jullie al zover zijn gekomen, _/-\o_
het ziet er erg netjes uit en word erg mooi! :9~

Ps. je zou er als vissen ook Pyranja's in kunnen doen, dan word ie cker weten niet meer gestolen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:18

Offtopic, dat valt je tegen piranha's zijn echter heel schuw.
Tevens denk ik niet dat ze als die pulsen en zo lekker zouden vinden...
Daar zijn ze erg gevoelig voor..
De bak inrichting moet aan veel dingen voldoen wil het leuk zijn voor de beestjes...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op 20 september 2004 @ 23:04:

Offtopic, dat valt je tegen piranha's zijn echter heel schuw.
Tevens denk ik niet dat ze als die pulsen en zo lekker zouden vinden...
Daar zijn ze erg gevoelig voor..
De bak inrichting moet aan veel dingen voldoen wil het leuk zijn voor de beestjes...
offtopic:
psygho misschien moet jij gewoon bioloog worden en andere mensen lastig vallen met je loze opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het aquarium heel moeilijk schoon te maken is later moet je van te voren bij het vullen een mespuntje zinkoxyde door je water gooien (heeft wel niks met modden te maken maar k dacht ik meld het even) Het werkt perfect. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 23:29:
Omdat het aquarium heel moeilijk schoon te maken is later moet je van te voren bij het vullen een mespuntje zinkoxyde door je water gooien (heeft wel niks met modden te maken maar k dacht ik meld het even) Het werkt perfect. :9
gewaagd dat je dat hier nog durft te zeggen... Normaal worden ze al boos als je over de visjes begint, dus laat staan het schoonmaken...

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Zo'n reply is handig, maar een discutie wat voor vis er in komt, als de TS zelf niet eens zn mening heeft gezegd??
Xerjer gaf tenminste echte hulp! Kga da ook eens probere bij mijn aquarium

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:09:
[...]

offtopic:
psygho misschien moet jij gewoon bioloog worden en andere mensen lastig vallen met je loze opmerkingen.
nee jij bent lekker bezig zeg, tjonge jonge, houd dan zelf ook je mond !

anyway, Zinkoxide werkt inderdaad, maar dan moet je er wel even bij bedenken dat je geen mespuntje van een botermes neemt :+
en iedere keer als je water ververst gaat het er ook weer uit, en als je filtert over active koolstof is het er ook binnen een dag uit.

Wat denk ik wel handig is voor jou is een dingetje wat je bij de aquariumzaak kunt halen dat er uit ziet als een scheermes met een stok van 30 cm.
dat is het in principe ook maar ik zou mn gezicht er niet in de buurt willen hebben :P
dat ding gebruik je om de algen van de ruiten af te halen, en aangezien jij met zo'n raam magneetje je PC container niet kunt schoonmaken is dit een handige oplossing dat je niet met je handen in de bak hoeft (waardoor er water van je armen af gaat lopen en op de kast/PC terecht komt)
Voorkomen is beter dan repareren ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 19:16:
[...]

nee jij bent lekker bezig zeg, tjonge jonge, houd dan zelf ook je mond !

anyway, Zinkoxide werkt inderdaad, maar dan moet je er wel even bij bedenken dat je geen mespuntje van een botermes neemt :+
en iedere keer als je water ververst gaat het er ook weer uit, en als je filtert over active koolstof is het er ook binnen een dag uit.

Wat denk ik wel handig is voor jou is een dingetje wat je bij de aquariumzaak kunt halen dat er uit ziet als een scheermes met een stok van 30 cm.
dat is het in principe ook maar ik zou mn gezicht er niet in de buurt willen hebben :P
dat ding gebruik je om de algen van de ruiten af te halen, en aangezien jij met zo'n raam magneetje je PC container niet kunt schoonmaken is dit een handige oplossing dat je niet met je handen in de bak hoeft (waardoor er water van je armen af gaat lopen en op de kast/PC terecht komt)
Voorkomen is beter dan repareren ;)
De Zinkoxyde mag niet te veel voorkomen in je water. 1 mespuntje is echt genoeg. Het wordt zo vermengd en gaat aan het grind en alles vast zitten hierdoor ontstaan er moeilijk draadalgen. maar ja we dwalen weer af.
Ik vind dit echt een super mod. Echt mooi gedaan _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

If je stopt eeen alge eter er in ;) . Maar waneer het nodig is maak ik elktijd de ruit schoon met een filter watje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 08:15:
If je stopt eeen alge eter er in ;) . Maar waneer het nodig is maak ik elktijd de ruit schoon met een filter watje.
Of met een oude panty :P dat werkt ook perfect

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49
Verwijderd schreef op 21 september 2004 @ 22:09:
[...]

offtopic:
offtopic:
Ik wil niet teveel zeggen, maar PsYgHo heeft hier weleens zijn bak laten zien met piranha's, maar hij liet wel zien dat hij er verstand van had, dus misschien wel handig om toch maar serieus te nemen. Jammer genoeg heeft hij ze volgens mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, 1 dingetje:
doe niet EN een algeneter EN zinkoxyde ...... zoals je begrijpt kan dat alleen maar fout gaan :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 08:15:
ik heb ook nog ene heel goed idee om al het plankton eruit te houden:

DE GOT-WALVIS!! HIJ EET AL HET PLANKTON VOOR JE OP!!

Afbeeldingslocatie: http://www.inclusionline.com/images/1337.JPG

je kunt m vinden in de pricewatch bij overige.... oja en voor 10 extra jheeft ie een 12cm blauwe casefan in zn mond zodat het plankton wordt verbrijzeld

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

zozo.. jij kan goed photoshopppen.

Verwijderd

Pu_Dy schreef op 25 september 2004 @ 15:40:
zozo.. jij kan goed photoshopppen.
P41n7 hax0r 13370 5k1ll5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet moeilijk man...
En nu back ontopic.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Mod ziet er goed uit :).....

En voor dat alg...je moet toch een keer je water verschonen lijkt mij eens in de zoveel tijd dan moet je hem toch schoonmaken helemaal :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
He! Wat krijgen we nou?
TS, ben je vastgelopen met je mod? Het is wel erg lang geleden dat je een laatste update hebt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 12-09 20:25
ja idd, ik ook steeds als ik zie dat er een nieuwe post is hier, gelijk van hehe, eindelijk een update maar nee hoor...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Het is inderdaad lange tijd stil geweest maar dat betekend niet dat ik heb stilgezeten ;) Meubel is zo goed als afgeverfd, en daar kan binnenkort de voeding ed. in.

Verder is de deksel van het aquarium voor een groot deel geplamuurd.

En we hebben wat standaard spullen besteld op internet (ccfl, rounded cables ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
c00l, kan je binnenkort toch even een update posten, het hoeft niet veel te zijn maar ben toch benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robertstoppels schreef op 03 oktober 2004 @ 17:47:
Het is inderdaad lange tijd stil geweest maar dat betekend niet dat ik heb stilgezeten ;) Meubel is zo goed als afgeverfd, en daar kan binnenkort de voeding ed. in.

Verder is de deksel van het aquarium voor een groot deel geplamuurd.

En we hebben wat standaard spullen besteld op internet (ccfl, rounded cables ed.)
En de vissen dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Lijkt mij dat je de goudvissen pas gaat kopen, zodra je het aquarium hebt om ze in te doen.
Effijn, ik wacht ook met smart op een (kleine) update :)
Misschien kan je een foto posten over hoe het deksel er nu uitziet / gaat uitzien?
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er het komende decennium nog een update??:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 15:48

Just_I

What did you just say?

Over het algemeen worden updates niet op verzoek gedaan hoor ;) . Daarnaast heeft de TS een paar postst hierboven ook al uitgelegd hoe het er nu voor staat. Als hij daarvoor geen foto's/ verhaal kan of wil posten is dat zijn keuze.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeey
Ik heb ff een vraag...
K ben nu zelf bezig met het een en ander in elkaar te zetten!

En nou wilde ik een laptop-schermpje aansluiten op mun pc...dus als het ware van alle bedradingen van het scherm een stekker maken die ik zo in de videokaart kan steken!?

Ik had toevallig gelezen dat jullie ook een schermpje erin bouwen en vroeg me dus af hoe jullie dit hebben gedaan/gaan doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Laatst online: 10-09 16:00

Preaper

...

Modbreak:In plaats van op zo'n toontje iemand op de search te wijzen zou je ook gewoon behulpzaam kunnen zijn...

[ Voor 80% gewijzigd door AcouSE op 11-10-2004 22:14 ]

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:25:
heeeey
Ik heb ff een vraag...
K ben nu zelf bezig met het een en ander in elkaar te zetten!

En nou wilde ik een laptop-schermpje aansluiten op mun pc...dus als het ware van alle bedradingen van het scherm een stekker maken die ik zo in de videokaart kan steken!?

Ik had toevallig gelezen dat jullie ook een schermpje erin bouwen en vroeg me dus af hoe jullie dit hebben gedaan/gaan doen!?
C-thru, houd het even ontopic graag, anders moet deze topic dicht! dus open voor dit soort vragen dan gewoon even een topic of inderdaad, gebruik de zoekfunctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Ik had vanmiddag in de serverruimte een stroomstoring. Dus heb ik a la UMTS van vodafone elk bericht in deze draad gelezen. In totaal 2 uur mee bezig geweest...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

re5pect

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hayfork schreef op 12 september 2004 @ 15:18:
btw: rode ledfans zou ik blauw gedaan hebben
Mja, vind ik ook wel: die rode FAn's zijn echt wel... ROOD :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10-2023

ktipr

Ondertitel

Au, m'n vingers doen pijn. Ik heb me namelijk voor de zoveelste keer verwond tijdens het knutselen aan de aquarium pc. Deze keer zat ik met me vingers aan een beugel van een lampje die we net hadden ingekort met de haakse slijper. En die was een beetje warm. :D
Maar waar het natuurlijk om gaat is dat we vandaag weer een leuke middag hebben gehad, en we weer een stapje verder zijn gekomen met de aquarium pc!!! Update kan niet lang meer duren.

And that's the way the cookie crumbles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Vandaag eindelijk weer bezig geweest met de auqa pc. Hier een paar foto's. Verwacht binnenkort (morgen ofzo) nog wat foto's.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/182.jpg
We zijn begonnen met het deksel. We hadden op zich al een deksel, maar deze is behoorlijk lelijk. Er komt dus nog behoorlijk wat schuur en plamuur werk aan te pas. Hier beginnen we met de verlichting die in het deksel komt. De Gamma had mooie inbouwspotjes in de aanbieding en die hebben we dus maar meegenomen. Ik weet dat het niet de meest geschikte verlichting is voor een aquarium, maar ze zijn wel cewl ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/183.jpg
Eerst de spotjes maar een beetje gestript. Als we dit niet deden zou het deksel minstens 9 hoger worden dan dat ie nu al is. En we willen er nog ongeveer 5 cm bij.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/184.jpg
Spotjes in de deksel. Dit is het onderste deel van de deksel. Hierbovenop komt nog een schuin lopend gedeelte dat de lampen en kabels wegwerkt. Ook waarschijnlijk het tft scherm moet hier nog onder.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/185.jpg
Close-up. Je zou denken dat het gevaarlijk is met het hout en die lampjes, maar dat valt wel mee. Ze zijn immers bedoelt om ingebouwd te worden. (bovendien geschikt voor badkamer)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/189.jpg
De onderkant van de deksel. De lampen zijn bovendien nog 20mm extra verlaagd zodat we meer ruimte overhouden bovenin de deksel.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/186.jpg
Lampjes aan. Geeft wel een mooi sfeertje. Later met de rode en blauwe verlichting, en de multicolor luchtuitstroom gaat dit er erg leuk utizien.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/187.jpg
Idem.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/188.jpg
Ook de voeding heeft zijn plekje in het meubel weer gevonden. De voeding + stopcontacten + power-plug-connector zitten er nu dus onderin het kastje. Binnenkort komt hier nog een printplaat en een luchtpomp bij.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/190.jpg
En het gat voor de pc-aansluiting is iets groter geworden. Nu past het connector-paneel er weer mooi in. (pastte niet meer ivm. de connectoren die iets groter waren dan verwacht.

Enjoy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

Ik kan het niet in je post lezen, maar ik ga ervan uit dat je 12Volt spotjes hebt gebruikt? 240V lijkt me iets te gevaarlijk zo dicht bij het water.

De verlichting wordt zo wel erg mooi. Hulde voor de hele CIP!

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Waar we geen foto van hebben gemaakt zie ik nu, is dat we de LED's van het HDD plaatje hebben vastgelijmd. Nu ziet dat er natuurlijk niet heel spectaculair uit, maar ik denk ik zeg het even als aanvulling op het verslag van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
kraats schreef op 09 oktober 2004 @ 20:02:
Ik kan het niet in je post lezen, maar ik ga ervan uit dat je 12Volt spotjes hebt gebruikt? 240V lijkt me iets te gevaarlijk zo dicht bij het water.

De verlichting wordt zo wel erg mooi. Hulde voor de hele CIP!
Het is inderdaad 230 volt. Maar het zal wel meevallen qua gevaarlijkheid. De spotjes zijn spatwaterdicht en bovendien wordt het deksel nog helemaal geverfd en dus vrijwel waterafstotend.

Maar het was inderdaad een discussiepunt. 230 volt of 12 volt. Echter toen we deze spotjes voor slechts € 6,99 zagen liggen en bestemd voor de badkamer was het voor ons eigenlijk meteen duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

hahaha.. veiligheid of zuinigheid ;) ik geef je groot gelijk!

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

denk ook aan het water wat verdampt uit een aquarium, dit kan oplopen tot een halve liter per dag. de vochtige (warme) lucht stijgt op maar kan niet verder als het deksel, waar de lampjes zitten. het wordt daar dan ook KLETSNAT. zeker als er geen ventilatie is.

in mijn aquarium zaten - zoals je misschien nog wel weet - voor in de deksel twee klepjes (waar ook door gevoerd werd). Als deze beide open stonden werd het deksel vrijwel niet nat. waren deze gesloten en haalde ik het deksel van het aquarium dan droop het water er vanaf.

dit water moet natuurlijk met geen mogelijkheid bij de lichtjes naar binnen kunnen, misschien even rond de randjes kitten?

of een luikje bovenin zodat de vochtige lucht kan ontsnappen - en een lading warmte.

[ Voor 7% gewijzigd door t-h op 09-10-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTPlus
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-11-2024

FTPlus

Pluisje

Woei! Dat begint er al heel gelikt uit te zien!
De zuil ziet er heel cool (maybe beetje retro) uit. :)
Van die spotjes: Nouja als het gelakt word kan het opzich niet zoveel kwaad. Maybe kan je er een fuse tussen zetten of het aarden.
Maar ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien met water en leds erin.
Veel succes :)

-=Waiz=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komt dat ding nou VOL met water te zitten en vissies.... ik denk dat het gewoon niet maybe wil vanwege de druk.... ik heb de pix gezien dat hij half vol was... maar niet helemaal tot de top/met evt vissies!!!
Maar ingeval 10 van 10 punten..echt top deze CIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Gisteravond nog even bezig geweest met het luchtpompje.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/191.jpg
Het luchtpompje wordt tegen de onderkant van het meubel aangelijmd. Echter is enige geluidsisolatie wel nodig dus heb ik wat noppen zooi van de zolder gehaald en dat gebruiken we hiervoor.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/192.jpg
Pompje. Gewoon vastgezet met lijm.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/193.jpg
Aan de bovenkant ook wat. Hij wordt nu geklemd tussen de bodem en de voeding. Echter maakt het niet zoveel lawaai vanwege die isolatie.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/194.jpg
Daar wordt hij ongeveer vastgeklemd.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/195.jpg
De bodem in het meubel.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/196.jpg
Idem. Hier komen dus nog de pootjes aanvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Wow, dit gaat er met de update beter uitzien _/-\o_
(fijn dat er nog een update kwam... weten we teminste dat jullie er nog mee bezig zijn ;) )
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah! Eindelijk een Update... Maar nu weet ik echt niet meer waar ik me ouwe PIII450 in kan gooien.....Hmmmm.... WC-Pot? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow ,in het begin had ik niet echt verwacht dat dit ging lukken maar het ziet er allemaal echt goed doordacht en goed uit >:) Toppie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 20:38:
wanneer komt dat ding nou VOL met water te zitten en vissies.... ik denk dat het gewoon niet maybe wil vanwege de druk.... ik heb de pix gezien dat hij half vol was... maar niet helemaal tot de top/met evt vissies!!!
Maar ingeval 10 van 10 punten..echt top deze CIP
Ik denk dat het handiger is als je dat als laatste doet .. als hij helemaal klaar is denk je nie? ;)

@ CIP : _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof Idee, ik kijk echt uit naar het eindresultaat!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je dat mobo op die glasplaat?? met afstandsbusjes, of zonder??? dat ding moet toch niet schuiven.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
w000t.. Heb hem na 3 dagen achter elkaar lezen, eindelijk uitgelezen :+

Niks gemist.. :)

Ik wil hem afhebben!! :D

PicsPicsPics :P

_/-\o_ _/-\o_ To this MOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bied 7500 euro!

keep up the good work :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Morgen weer update. De deksel ben ik flink mee aan de slag geweest. Nu eerst slapen, ben doodop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

respect, en nu ga ik ook eindelijk naar bed. dit topic is verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begint er goed uit te zien!!!

Ik heb dezelfde lampen hier, daar is een vervangende lamp voor. Een Led lamp met dezelfde socket. Die geeft veel licht, maar gebruikt maar 1,8 watt i.p.v. 50 watt.

Krengen zijn wel € 14,00 per stuk :'( :'(

Ik heb hier ruim 35 van de 50 watt lampen hangen, die branden gemiddeld 5 uur per dag. Misschien maar eens gaan rekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:48
een paar vraagjes:

-hoeveel kosten heb je nu al gemaakt met het maken van je casemod en hoeveel denk je er totaal aan uit te geven?
-hoe denk jij dat elke keer schoon te gaan maken met het verversen van je vissen? (algenvorming enzo...)
-hoeveel tijd heb je er nu ongeveer al in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

En hier dan de beloofde update. >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/197.jpg
De deksel met 2 nieuwe zijkanten, en een nieuwe voor- en achter- kant.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/198.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/199.jpg
Met nog ruimte zat voor een tft scherm.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/200.jpg
De deksel op het aquarium. Deze wordt uiteraard nog geverfd.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/201.jpg

@ Sjaakhaar:
- Kosten: Tot nu toe ongeveer € 85,- Hier komt nog € 25,- bij aan wat simpele case-mod gear. Dan verder nog de inrichting van het aquarium zal zo'n € 50,- (excl. vissen) gaan kosten.
- Algen.... Blijft een probleem in een aquarium. Een algeneter (of meerdere) zullen voor een deel helpen. Verder kun je de ramen schoonmaken met zo'n algenmagneet. Daarnaast kijken hoe het gaat met die felle lampen. Deze zorgen voor een hoop licht en zullen dus meewerken aan de algengroei. Misschien een beetje dimmen, of niet zo lang aan laten staan.
- De tijd die we erin hebben gestoken is niet bijgehouden, maar ik kan je verzekeren dat we in totaal makkelijk een getal met 3 nullen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar hoe ga je nu eigenlijk je lcd schermpje verwerken? Toch nog in de deksel?

Het begint er trouwens echt al heel vet uit te zien. Mijn complimenten heb je _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Tweak-Freak op 12-10-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 10-09 00:07
Hoe ga je nou naar een lanparty dan ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verstandig om die stekkerdoos zonder randaarde te gebruiken?
Zeker met een PC in een aquarium lijkt me dat een riskante onderneming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom eigenlijk Halogeenlampen in het aquarium??? :? Wij hadden vroeger jarenlang 2 aquariums thuis, maar die hadden allebei TL-verlichting (is ook een stuk goedkoper qua stroomverbruik), elk ander aquarium dat ik ook gezien heb, had eveneens TL-verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 11:12:
Is het verstandig om die stekkerdoos zonder randaarde te gebruiken?
Zeker met een PC in een aquarium lijkt me dat een riskante onderneming.
Omdat de luchtpomp, filterpomp en het verwarmingselement ook zonder randaarde zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

\o/ dit is echt te vet gemaakt gwn :D

Meestal zie je van die ideëen die het een paar weken uithouden maar nooit gemaakt worden, maar dit was echt een uitdaging en het lijkt erop alsof het allemaal gelukt is!

Hulde!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Een getal met 3 nullen? Stel dat het 1000 uur is --> 1000/40=25 studiepunten = een half schooljaar fulltime :P

In ieder geval goed bezig, het is erg leuk om te zien hoe meerdere kunstjes (klein elektronika / groot elektronika / glaszetten / houtbewerking / aquariakennis) in dit projectje samenkomen.

Genoten vanaf het begin en ik doe het nog steeds. Misschien vang je er nog wel een héle goede prijs voor als je hem snel op Ebay zet ;)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

TRG schreef op 13 oktober 2004 @ 16:54:
Een getal met 3 nullen? Stel dat het 1000 uur is --> 1000/40=25 studiepunten = een half schooljaar fulltime :P

In ieder geval goed bezig, het is erg leuk om te zien hoe meerdere kunstjes (klein elektronika / groot elektronika / glaszetten / houtbewerking / aquariakennis) in dit projectje samenkomen.

Genoten vanaf het begin en ik doe het nog steeds. Misschien vang je er nog wel een héle goede prijs voor als je hem snel op Ebay zet ;)
We hebben al een bod :D :
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 21:46:
ik bied 7500 euro!

keep up the good work :D
Maar ik denk niet dat dit serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
begint aardig vorm te krijgen, netjes hoor.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robertstoppels schreef op 13 oktober 2004 @ 15:55:
[...]

Omdat de luchtpomp, filterpomp en het verwarmingselement ook zonder randaarde zijn ;)
Daar heb je wel een punt ja... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De mod is gaaf, maar de lampen maken me wel zorgen.
3 lampen geeft veel licht. Je ziet dan niet zoveel van andere lichtjes van LEDs en zo. Bovendien is licht niet mooi verdeeld. Heb liever 2 lampen netjes naast elkaar.
Verder zijn het spotlampen. Dat maakt geen mooi verdeeld licht met felle lichtplekken. Met TL buizen wel. En er bestaan speciale TL buizen welke groei van planten minimaal houden en buizen die planten snel kunnen groeien. Ze zijn ook zuiniger en gaan langer mee. Aan je de keus.

Water kun je op verschillende manieren schoonmaken. Met filterpomp is bekend voorbeeld, maar het kan ook met afgesloten buis met daarin UV-buis. Dat doodt bacterien en water is dan smetteloos schoon.
Kijk uit voor water verversen. Kraanwater bevat mineralen die algengroei juist versnellen. Ga liever de bestaand water filteren.

Het zou gaaf zijn als je watertemperatuur kan regelen met peltierelement.
Je kan kouder maken, maar ook warmer maken. Een schakeling maken die boel constant op 21 graden houdt ondanks warme PC binnenin is mogelijk.

Voor schoonmaken van moeilijke plekken en bodem heb je aquariumstofzuiger nodig.

De mod zelf is nog steeds uniek tegenover alle watermods. Ga zo door, je hebt al primeur op je zak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat hebben jullie een geduld, respect voor dat .. en de skills ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
vooral je geduld, echt al die uren tijd! Maar wel nog steeds met verbluffend resultaat natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

ik heb nog niet alles gelezen (beetje veel, en tegen de tijd dat ik klaar ben met lezen ben ik vergeten wat ik wil zeggen) dus kan zijn dat mijn idee al genoemd is.... :D

ik weet dat het pc'tje een internetserver wordt, maar.... het is ook nog wel in staat om muziek af te spelen als je daar nog wel ruimte voor hebt (kaart/boxen)

wat je dan kan doen is een TOUCHSCREEN in de zijkant van het aquarium plaatsen....
en hetzelfde kan je doen met boxen....

aangezien je al ver bent met de mod wordt het wel de mod-modden ;)

just my 2 pieces....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/202.jpg
De bovenste plaat van het deksel gezaagd. Echter moest hij nog een beetje bijgeschuurd worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/203.jpg
En dat doen we hier nog steeds.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/204.jpg
Eerst stak het randje een beetje uit, onder het motto, beter te veel dan te weinig.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/205.jpg
En uiteindelijk paste het precies

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/207.jpg
Ook hebben we in de achterkant van de poot een aansluiting gemaakt om 230 Volt naar het deksel te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/208.jpg
Ook zit het deksel in de grondverf (@ Nelizzz: Kijk er zitten nu ook gaten in voor het voeren van de vissen, en ja deze kunnen we ook al afsluiten, maar van deze dekseltjes ff geen foto. ;) )

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/209.jpg
En de zijkanten van het deurtje moesten we ook nog even bijwerken.

Verder hebben we scharnieren, en magneetjes gekocht om de bovenkant van het deksel open en dicht te kunnen doen. Ook schroefjes waarmee we die kunnen vastzetten hebben we aangeschaft.
Nou dit was wel weer een interessante update, deze keer geleverd door Coen, maar wel vanaf de computer van Robert waardoor ik onder de naam van Robert dit post, maar het is eigelijk wel Ktipr dus. En nu is het nieuwe toetsenbord van Robert blauw, want ik heb m'n handen niet gewassen. Gelukkig dat ik dit thuis niet heb getypt haha, al was het dan wel onder mijn eigen account gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Nou dit was wel weer een interessante update, deze keer geleverd door Coen, maar wel vanaf de computer van Robert waardoor ik onder de naam van Robert dit post, maar het is eigelijk wel Ktipr dus. En nu is het nieuwe toetsenbord van Robert blauw, want ik heb m'n handen niet gewassen. Gelukkig dat ik dit thuis niet heb getypt haha, al was het dan wel onder mijn eigen account gekomen.
Robert: blablabla

[ Voor 93% gewijzigd door Robertstoppels op 14-10-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 17:59
Niet heel erg nuttige info 8)7 wel een hele 'coole' casemod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Laatst online: 17:03

Santford

FP PowerMod
Maar wel grappig... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 15:48

Just_I

What did you just say?

Waar reageer je nou op :? ?

Nice work Robert en alle andere mede modders. Wanneer mogen we het eind resultaat verwachten ?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ten aller eerste ben je een mooi werkje aan het neerzetten met deze mod.
maar...

Als aquariumhouder/liefhebber heb ik enkele bedenkingen bij de lichtkap die
je gemaakt hebt.

Ik som ze even op.

Die spots worden loeiheet, al gedacht wat het mdf gaat doen?
Alsook de temperatuur en het verdampen van uw water?

Een aquariumdeksel in mdf zal na verloop van tijd toch vocht aantrekken
en de meest onmogelijke vormen aannemen, daardoor zijn deksels meestal
in glas of plastic.

Je hebt geen ventilatie in je deksel, dat wordt 1 natte zooi binnen de 2 dagen
tijd.
Bij voldoende ventilatie mag je die 230v zelfs 5cm van het water afhouden zonder
problemen, echter... zoals het er nu uit ziet vrees ik voor het ergste.

Ik zou het aquarium eerst intern afsluiten met 2 goed passende glazen platen
daarboven dan de afsluitkap (verdamping zal dan in het aquarium blijven en minimaal
tot in de kap geraken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 08:00:
Ten aller eerste ben je een mooi werkje aan het neerzetten met deze mod.
maar...

Als aquariumhouder/liefhebber heb ik enkele bedenkingen bij de lichtkap die
je gemaakt hebt.

Ik som ze even op.

Die spots worden loeiheet, al gedacht wat het mdf gaat doen?
Alsook de temperatuur en het verdampen van uw water?

Een aquariumdeksel in mdf zal na verloop van tijd toch vocht aantrekken
en de meest onmogelijke vormen aannemen, daardoor zijn deksels meestal
in glas of plastic.

Je hebt geen ventilatie in je deksel, dat wordt 1 natte zooi binnen de 2 dagen
tijd.
Bij voldoende ventilatie mag je die 230v zelfs 5cm van het water afhouden zonder
problemen, echter... zoals het er nu uit ziet vrees ik voor het ergste.

Ik zou het aquarium eerst intern afsluiten met 2 goed passende glazen platen
daarboven dan de afsluitkap (verdamping zal dan in het aquarium blijven en minimaal
tot in de kap geraken)
Hey Cordobasdi, bedankt voor je post.

De spot worden inderdaad best warm. Maar wat wel zo is, is dat ze bedoeld zijn om in te bouwen, dus lijkt het ons dat het hout daar best wel tegen moet komen. Voordat het hout echt gaan vervormen door de hitte moet er toch echt wel wat gebeuren. Waar je wel gelijk in hebt is dat het niet goed tegen de vochtigheid kan.
Daarom brengen we een paar dikke lagen grondverf aan die bedoeld zijn om het hout tegen het vocht te beschermen. Overigens zitten er wel degelijk gaten in het deksel, en wordt er vanuit het belletjes apparaat lucht in gepompt, dus is er wel degelijk (een beetje) ventilatie.
Ik denk dus dat het wel gaat lukken, maar als zou blijken dat het echt niet werkt, dan proberen we wat anders.
Maar wat jij op het laatst zegt dat snap ik niet helemaal. Jij zou het aquarium eerst intern afsluiten met 2 glazen platen? Dan kun je toch die vissen niet meer voeren? Nouja, ik zal het wel niet goed hebben begrepen dan.

Maar goed, dit moest ik nog even kwijt. Het automatisch openklappende schermpje gaat niet passen. Dus in plaats van een schermpje dat open en dicht gaat door een motortje dat wordt aangestuurd door de computer, zal het met de hand omhoog moeten worden gezet.
Het schermpje ligt gewoonlijk op de bodem van het deksel. (goed afgeschermd van de hitte van de spotjes, dus begin daar alsjeblieft niet over) Het zit dan vast met een scharnier aan de zijkant van het deksel. Als je hem dan omhoog klapt, moet je eerst het deksel van het deksel (die we net hadden afgeschuurd weetjewel? Die wordt gescharnierd.) opendoen, en staat het scherm op 2 pootjes. In het deksel deksel zitten dan 2 gleufjes die precies om die pootjes heenvallen, dus kun je dan dat deksel weer dicht doen. Tudaaa, een schermpje er boven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Hij bedoeld dat je idd glas tussen het aquarium en het deksel legt.
Als je bijvoorbeeld 2 stukken glas doet kun je die over elkaar heen schuiven zodat je kunt voeren.

In princiepe hebben bijna alle aquariua met een houten deksel dat, anders word het echt een natte boel door de verdamping.

Lijkt me wel aan te raden om te doen!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had misschien in plaats van mfd, HDF voor het deksel moeten gebruiken.
Is namenlijk veel beter vochtbestendig, maar iig nu een vochtbeschermende coating gebruiken.

Mooie mod anyway !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval, mocht je er een 'echt' aquarium van willen maken, moet je die spots eruit halen en vervangen door TL-verlichting >> meer informatie bij de aquarium specialist bij u om de hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet benieuwd hoe het word.. Een pc met vissen die eromheen zwemmen! :7

Geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

je vissen worden dus wel watergekoeld!

:-)

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag dit hele topic doorgelezen, Top Mod!!!

Wacht vol spanning op een pic met de vissen erin ^^

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

sniek schreef op 15 oktober 2004 @ 13:20:
je vissen worden dus wel watergekoeld!

:-)
Erhm... alle vissen (en dolfijnen) zijn toch "watergekoeld" 8)7

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Nee hoor, tropische vissen zijn juist "waterverwarmd". Het zijn koelbloedige dieren, die de lichaamstemperatuur moeten hebben van het omgevende water. B) denk ik...

Nee hoor...dit is niet vreselijk off-topic... O-)

[ Voor 24% gewijzigd door Jk_W op 16-10-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op 16 oktober 2004 @ 14:41:
[...]

Erhm dolfijnen zijn zoogdieren geen vissen. Zoogdieren houden hun eigen temperatuur op niveau door dissimilatie van glucose. Voor deze dieren is dus waterkoeling helemaal niet goed ze moeten juist meer verbranden willen ze hun termperatuur behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

ga je je vissen misschien overclocken? ;)

misschien is het ook nog leuk om binnen in waar de pc zich bevind, glowwires te plaatsen die je ook in normale casemods gebruikt....

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 15:08:
[...]

Erhm dolfijnen zijn zoogdieren geen vissen. Zoogdieren houden hun eigen temperatuur op niveau door dissimilatie van glucose. Voor deze dieren is dus waterkoeling helemaal niet goed ze moeten juist meer verbranden willen ze hun termperatuur behouden.
Daarom zegt'ie ook:
rally schreef op 16 oktober 2004 @ 14:41:
[...]

Dus daarmee bedoelt'ie dat dolfijnen GEEN vissen zijn ;)

Verder natuurlijk een SUPER mod dit 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Weer een update. Ik had net vet veel getypt ed. maar toen pleurde het hele internet eruit 8)7 Daarom vandaag erg kort verhaaltje.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/210.jpg
De plug die het deksel van stroom voorziet even vastgeschroeft.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/211.jpg
Ook een snoer + stekker eraan gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/212.jpg
In het deksel een plug gemaakt zodat we netjes een stroomkabel kunnen aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/213.jpg
2 ledbars gemaakt voor IN de pc-kubus.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/214.jpg
Een sneak-preview van het aquarium zoals het er nu bijligt. Met steentjes, een achterzijde en de lava-bruissteen.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/215.jpg
idem.

Klaar ;) het verhaal was eerst 4x zo lang maar ik heb geen zin om alles opnieuw te typen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Laatst online: 03-02 11:42
Kijk dit word al een echt aquarium en wel vette shit :D ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Robertstoppels schreef op 16 oktober 2004 @ 18:10:
* Update *
[afbeelding]
2 ledbars gemaakt voor IN de pc-kubus.
is dit van alu? zo ja.. denk even aan gelijding ;) krijg je behoorlijke kortsluiting anders :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:56
ReseTTim schreef op 16 oktober 2004 @ 18:29:
[...]

is dit van alu? zo ja.. denk even aan gelijding ;) krijg je behoorlijke kortsluiting anders :P
lijkt mij meer grijs plastic... kan me vergizzen :/

verder jongens ga zo door :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal wel 5mm gaatjes hebbe geboort waardoor alleen het plastice gdeeelte van de ledjes doorsteken.

Maar Halogeen lampen '?
Dat wordt dan geen waterplantjes Water planten hebben namelijk wat UV licht nodig om goed te kunne groeien, je hebtt zelfs daarom speciaale quarium lampen.
Veder verwamt het gigatiche het water tempertuur op, en de lampen moet ook goed de warmte kwijt kunne, anders heb je ook nog kans op brand gevaar.

Halogeen lampen hebben ook niet zoveel branduren, de verlichting van een aquarium brand zo 4 duizend uur per jaar (Bij 11 uur verlicting per dag) rekeing maar uit hoe vaak je straks de lampen moet gaan vervangen. Ze zijn ook niet gemaakt om 11 uur achterelkaar aan te blijven.

Dan heb je ook nog de ernegie kosten, ik en ben over gestapt op elektrische voorschakel apparten vanwege de lager stroom verbruik (TL lampen gaan dan ook langer mee en knipperen niet meer). Het scheelt zo 10 watt per TL lamp, dat is in een jaar tijd 40KWh.

De aquarium pompen, verwarmings elementen,licht kappen zijn dubbel geisoleerd. Dat is de rede dat ze geen randaarde hebben. De PC zal ik zeker aarden, het zal je maar moeten gebeuren dat door de pc 220 op het water komt te staan door de pc. Als je dan je hand in het water steekt mag je van gelukig spreken als het overleefd. Je moet eens weten hoe gevaarlijk elektriche tijd met water is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offence hoor, je zal wel de eerste zijn die met dit idee kwam, maar ik vind het verder maar ronduit onhandig. Wel mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je het grind gewassen? Zoniet: veel succes met een lange tijd een troebel aquarium....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

dit blijft echt vet hip...

hopelijk niet veel last van alg, anders zie je niets meer he ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze mod super,maareuhm...je moet je pc toch altijd aarden, nu lijkt het mij toch wel zeker als je met water werkt dat dit wel nodig is ? :?

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/211.jpg

Verder kan ik me goed inbeelden dat de modder in real life zich niet bezig houdt met alle reacties te lezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Tuurlijk lees ik alle reacties ;) Ik geef alleen niet altijd en meteen een antwoord ;)

Maar goed, ff wat fouten de wereld uit helpen:

- De strips zijn inderdaad van aluminium. Echter staan de ledjes er wel zó in dat kortsluiting onmogelijk is. Verder vraag ik me af of aluminium veel schade kan leveren bij een klein voltage. Hoogspanningskabels zijn immers ook grotendeels van aluminum en daarom moet het voltage (ca. 300.000 volt) zo hoog zijn ivm. de grote weerstand van de kabels (correct me if i'm wrong).

- De steentjes in het aquarium moeten uiteraard gewassen worden. Ze liggen er nu alleen ff voor de show in.

- De voeding is WEL geaard. Als je op die foto goed kijkt zie je dat de kabel van de stekkerdoos de voeding in loopt. Daar wordt ie gekoppeld aan 230 volt (tegelijk met de voeding) Die stekker die je ziet gaat dus naar de connector die het deksel van stroom voorziet. Hier komen lampjes, een filter en een verwarmingselement. Allemaal ongeaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
Robertstoppels schreef op 17 oktober 2004 @ 10:55:
...
- De strips zijn inderdaad van aluminium. Echter staan de ledjes er wel zó in dat kortsluiting onmogelijk is. Verder vraag ik me af of aluminium veel schade kan leveren bij een klein voltage. Hoogspanningskabels zijn immers ook grotendeels van aluminum en daarom moet het voltage (ca. 300.000 volt) zo hoog zijn ivm. de grote weerstand van de kabels (correct me if i'm wrong).
...
You are wrong. Men gebruikt zo'n hoge spanning omdat je dan minder verliezen hebt in de draden, omdat de stroom minder is bij hogere spanning om evenveel energie te verplaatsen. Samenhangend kunnen ze de draden dunner maken, dus goedkoper. Men gebruikt geen koper omdat dat veel te duur is, en aluminium sterker is (je wil niet dat na wat wind je hoogspanningsdraad tegen de grond hangt).

Maar ontopic: ook de spanning van die ledjes zal kortgesloten worden al beide draadjes tegen het alu komen. En trouwens, heeft er al iemand gezegd dat je mod niet lelijk is :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robertstoppels schreef op 17 oktober 2004 @ 10:55:
lulkoek, aluminium maakt gewoon kortsluiting hoor, maar ik neem aan dat je de pootjes van de led's hebt geisolleerd?

Wat betreft hoogspanningskabels, de spanning wordt zo hoog gemaakt om de verliezen te verkleinen, namelijk hoe hoger de spanning des te lager de stroom (P = U x I ), hoe lager de stroom hoe minder verlies (P=I kwadraat x R )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Oh ok.

Maar goed, het maakt ook niet uit, de pootjes zijn idd geisoleerd dus zou geen problemen moeten opleveren.

[ Voor 43% gewijzigd door Robertstoppels op 17-10-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Even stom vraagje hé... hoe gaat je die PC aansluiten?! Ik bedoel.. ik zie nou niet bepaald kabels lopen en dat kastje waar je mobo inzit ziet me ook al dicht gelijmd uit. Of zit die nog los ofzo?!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Laatst online: 18-11-2020
X-G schreef op 17 oktober 2004 @ 18:16:
Even stom vraagje hé... hoe gaat je die PC aansluiten?! Ik bedoel.. ik zie nou niet bepaald kabels lopen en dat kastje waar je mobo inzit ziet me ook al dicht gelijmd uit. Of zit die nog los ofzo?!
Daarvoor zitten dus die glazen daar als buizen onder gelijmd en de kabels moeten er dus nog doorheen. Zo heb ik het tenminste begrepen.

[ Voor 82% gewijzigd door Electronical op 17-10-2004 20:48 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.