[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 32.824 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

maar dan nog. Hoe ga je de boel aansluiten. KAbels daar krijgen is het probleem niet, maar aansluiten.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
  • Laatst online: 15-08-2023
Rakkerzero schreef op 17 oktober 2004 @ 20:53:
maar dan nog. Hoe ga je de boel aansluiten. KAbels daar krijgen is het probleem niet, maar aansluiten.
De kubus is nog gewoon open hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10-2023

ktipr

Ondertitel

Ja die leds komen echt niet met hun pootjes op het aluminium daar hebben we wel voor gezorgd. Maar het maakt toch niet veel uit, want ze zijn toch al doorgefikt :S
Beetje raar verhaal, de Leds deden niet wat ze volgens een of ander scriptje op het internet zouden moeten doen.

And that's the way the cookie crumbles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

rally schreef op 16 oktober 2004 @ 14:41:
[...]

Erhm... alle vissen (en dolfijnen) zijn toch "watergekoeld" 8)7
Uhm, read between the lines Rally,.... lol..... :X

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt prachtig deze mod!!!

Hopelijk komt hij snel klaar :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hulde aan het hele Aquarium PC project!!!!

heb het inmiddels bijna 20 pagina's grote topic eindeluk helemaal doorgelezen en het is echt fantastisch!

ik zit alweer met smart te wachten op de volgende update's....

nogmaals:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hulde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag op enkele foto's dat jullie het moederbord met de onderkant naar boven. klopt dit?

Lijkt me zo saai om tegen de onderkant van een moederbord aan te kijken terwijl je juist de mogelijkheid hebt om al het interessants dat erop zit tentoon te spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 14:04:
Ik zag op enkele foto's dat jullie het moederbord met de onderkant naar boven. klopt dit?

Lijkt me zo saai om tegen de onderkant van een moederbord aan te kijken terwijl je juist de mogelijkheid hebt om al het interessants dat erop zit tentoon te spreiden.
Ik denk dat ze met de draden in de knel komen als ze em opkeren =) omdat er soieso al niet zo veel ruimte is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

en wat dacht je van de warmte verplaatsing, hoeveel gaten hou je anders over voor de airflow? ik zou er anders 2 laten uitblazen en 1 in, aangezien de warmte behoorlijk zal blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Nouja, niet dat die oude onderdelen zoveel warmte produceren, maar anders blijft inderdaat alle warme lucht boven het mobo hangen, omdat de openingen anders te klein zijn. :7
En een moderbord aan de onderkant een beedje opleuken, moet ook te doen zijn...
verder, het gaat er prachtig uitzien... het is het wachten waard... _/-\o_
(een paar maanden geleden dacht ik dat het nooit zou lukken... :o :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Laatst online: 11:23
kan aan mij liggen, maar waar doe ik mijn cdtjes in 8)7 |:(

of is het al verteld, maar heb ik er over heen gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 15:48

Just_I

What did you just say?

Ik gok in de cd-rom of dvd-rom ;) . Deze zit aan de voorkant, vlak onder het aquarium als ik me niet vergis.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
ik wil die aquarium wel kopen, voor hoeveel verkopen jullie hem :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRT
  • Laatst online: 12:12

GRT

het is DAT aquarium, en ik denk niet dat de TS zijn mod waar hij zoveel bloed, zweet en tranen in heeft gestopt gaat verkopen.
Maar ik begrijp wel dat je hem wil kopen, wat een :9~ mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
lazrambo schreef op 20 oktober 2004 @ 17:08:
ik wil die aquarium wel kopen, voor hoeveel verkopen jullie hem :9~
Dit is een prototype... als dit goed lukt wordt 'ie geschikt gemaakt voor massa-produktie en kunnen we 'm allemaal bij de computer- of dierenwinkel om de hoek kopen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Iswim is coming to a store near YOU. (water and fish not included)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:10
Ja, dan zal de IKEA vast komen met een doe-het-zelf Aqua pc en de aldi met een goedkope versie.

tuurlijk :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Yofresh_750 schreef op 20 oktober 2004 @ 22:08:
Ja, dan zal de IKEA vast komen met een doe-het-zelf Aqua pc en de aldi met een goedkope versie.

tuurlijk :)
dan is het geen makelijk pakket, hij is er al zo lang mee bezig. en het ziet er eigenlijk veel mooier uit dan een IKEA/Aldi pakket hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat je hier ook wel extreem zou balen als je ineens een paar schroefjes of een tube kit overhoud (waar was dat ook alweer voor? *lek lek* geen idee....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Just_I schreef op 20 oktober 2004 @ 16:53:
Ik gok in de cd-rom of dvd-rom ;) . Deze zit aan de voorkant, vlak onder het aquarium als ik me niet vergis.
Je vergist je niet. Jij hebt goed zitten opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ie al af. Ik wil echt de completionfotos zien. Liefst een filmpje met vissen en planten erin. En veel lichtje niet te vergeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 12-09 23:54
Mooie mod !! in begin dacht ik van nou dat word niets :D
maar het ziet er nu allemaal heel pro uit !
hopelijk is hij snel klaar en werkt het allemaal :)
keep on the good work !!

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Nog even naar de technische schets zitten kijken. Kan je de in en uitlaat van lucht niet beter schuin tegenover elkaar laten lopen? Ik denk niet dat het veel uitmaakt.

En het is al eerder gevraagd maar ik heb het nu thuis kunnen testen. Als je ook maar een graad of 5 warmte verschil hebt met de lucht in je aqua. en het water eromheen krijg je condens, eerst in kleine hoeveelheden en dan in wat groter.

Oplossing, luchtfilter voor de inlaat bouwen met hydrokorrels. Hoeft voor deze inhoud niet veel dikker te zijn dan 15mm. Maar je hebt dan wel een sterke fan nodig. Wat ik ook zou doen is twee kleine vochtvangertje in je mobo gedeeltje. Je airflow zou die wel droog genoeg moeten houden maar iig zorgen ze wel voor een beetje soelaas!

Gr33ts,... .en inderdaad, wat gaat ie kosten? :) Ben geen vissenfan maar nu denk ik over een versie met salamanders en schildpadjes...

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
hmm als dit zo doorgaat moet er gewoon een 2de deel komen! eigenlijk nog nooit gezien!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Erg mooie mod. Hulde!

Ik vind de verlichting die je hebt gebruikt erg mooi geworden! Heb je daar meer (en liefst ook grotere) pics van? Mail me maar als je eventueel wat webhosting van een paar MB nodig hebt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20

mjl

Ugh

stevenP schreef op 21 oktober 2004 @ 18:26:
hmm als dit zo doorgaat moet er gewoon een 2de deel komen! eigenlijk nog nooit gezien!
Ja een 2de deel met als startpost een update/samenvating van de progress tot nu en een lijstje met alle updates die er geweest zijn. Zou lekker overzicht geven ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ik heb tog nog wat tijd over, ik lees dat topic eens even door.

_/-\o_ Echt geweldig!!! Mooi idee en fantastisch uitgewerkt! _/-\o_

FF een vraagje. Denk je niet dat er condens op de binnenkant van de pc kubus gaat neerslaan? Aangezein dit vrij koud is en er continu verse lucht wordt aangevoerd. Dit zou je hele moederbord kunnen verknallen!

Ik wens jullie er nog veel succes mee! Ik kan niet wachten om hem helemaal af te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 12:42:
Ik denk ik heb tog nog wat tijd over, ik lees dat topic eens even door.

_/-\o_ Echt geweldig!!! Mooi idee en fantastisch uitgewerkt! _/-\o_

FF een vraagje. Denk je niet dat er condens op de binnenkant van de pc kubus gaat neerslaan? Aangezein dit vrij koud is en er continu verse lucht wordt aangevoerd. Dit zou je hele moederbord kunnen verknallen!

Ik wens jullie er nog veel succes mee! Ik kan niet wachten om hem helemaal af te zien.
Hmm, dat zou kunnen, maar alleen aan de zij/onderkant van de interne kubus, dus je zou onderin de voet een opvangbakje moeten om te voorkomen dat het daar nat wordt (met al die voeding spul enzo ...).

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij blijft mooi die mod..

goeie raad..ga geen halogeen lampjes gebruiken of lampen die teveel UV uitstralen.
de planten groeien daar idd goed op,echter de alg ook.en die heb je er niet zo snel uit :(
ook zou ik planten gebruiken die weinig licht nodig hebben en nog beter zou zijn als die ook nog eens snel groeien.dan heeft alg geen kans om op de planten te groeien.regelmatig nitraat/nitriet meten is ook een pré.dit zijn nl alg voedingsbodems.

iig blijf ik dit topic goed volgen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik vind het er echt prachtig uitzien, 1 van de mooiste mods die ik gezien heb, maar 1 ding vind ik erg erg erg jammer. Ik vind dat je de stripjes van het aquarium in verstek had moeten doen, en niet over elkaar heen had moeten doen. Zo ziet het er echt niet uit...Lijkt erg rommelig eigenlijks zo...

De rest is echt prachtig, keep up the good work :)
Maar toch zou ik het nog in verstek zetten...

Dus zo:

__| |
__ \|

FnF

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
pas maar op dat je pc niet wegzwemt 8)7 8)7

mooi gedaan _/-\o_ _/-\o_

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Laatst online: 12-09 23:54
ktipr schreef op 17 oktober 2004 @ 23:34:
Ja die leds komen echt niet met hun pootjes op het aluminium daar hebben we wel voor gezorgd. Maar het maakt toch niet veel uit, want ze zijn toch al doorgefikt :S
Beetje raar verhaal, de Leds deden niet wat ze volgens een of ander scriptje op het internet zouden moeten doen.
je hebt ze toch niet verkeerd aangesloten he (vast niet maar het zou kunnen)
LED, Light Emitting Diode
Oftwel het is een diode.. als hij niet doet draai polen om en hij doet het. of niet en dan is hij doorgebrand.
waarschijnlijk wist je dit wel maar ik dacht laat ik het toch maar even melden
je weet maar nooit O-)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm de mod is wel erg gaaf :D.
Wanneer krijgen we weer een update :D.? Het is nou weekend :P.
Komt deze ook op HCC dagen te staan :D ?
Dan kan ik hem namelijk met eigen ogen bekijken _/-\o_ , denk dat ik niet de enigste ben die dat zou willen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 11:17:
huur jij de vrachtwagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Damm de mod is wel erg gaaf :D.
Wanneer krijgen we weer een update :D.? Het is nou weekend :P.
Dan kan ik hem namelijk met eigen ogen bekijken _/-\o_ , denk dat ik niet de enigste ben die dat zou willen :P.
Ze mogen hem best een paar daagjes lenen (dan hebben we nog 3 weken om het af te maken.....) :p

M'n e-mail staat wel in m'n profiel.... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Robertstoppels op 23-10-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat zou inderdaad tof zijn. Deze UberMod wil ik wel in het eggie bewonderen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Waar blijven de updates????????????? Ik wil weer fotos zien :9~

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht nou gewoon rustig af dan komen ze vanzelf.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Bikkels _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Morgen weer een klu(n)sdag :D

Bovendien zijn we druk bezig met het maken van een nieuwe startpost. Hierin komen een mooie inleiding en een overzicht van ca. 50 foto's die een mooi verloop weergeven van ons project. Verder een overzicht van alle kosten en een lijstje met handige links.

[ Voor 3% gewijzigd door Robertstoppels op 29-10-2004 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat willen we zien... respect voor deze mod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Als logo zou je natuurlijk iets als "Nemo inside" kunnen doen :)

(complimenten voor de mod tot nu toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Vandaag met z'n tweeen aan het werk geweest (ik en Daan) maar we hebben niet superveel kunnen doen. We hebben de 2 led strips die aan de zijkanten komen van de pc-kubus inelkaar gezet. Deze waren de vorige keer mislukt maar nu doen ze het prima. Hieronder een paar fototjes.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/216.jpg
De strip inelkaar gezet en de kabels ff vastgelijmd.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/217.jpg
Hier een mooie foto in het donker. Het lijkt trouwens heel veel licht, maar dat valt op zich best mee. Deze foto geef tniet helemaal het juiste beeld weer.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/218.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

ziet er erg 1337 uit hoor! :)

dit is wel erg goed bedacht en uitgevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
haha ziet er weer mooi uit, respect! _/-\o_ ik volg dit topic al een tijd en ik blijf me verbazen wat jullie elke keer weten te doen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

wow, die kleuren zien er suppermooi uit :9~

ik hoop voor jullie dat het deksel neit gaat lekken als het eindelijk dichtgekit wordt
ik wacht, net als heel veel anderen op Got-CME op het moment dat het erop zit...
sterkte

en het ziet er prachtig uit... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyRuS
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:55
Zeer gave mod!!

Is het geen leuk leuk idee om er een webcam in de 'kubus' te plaatsen zodat je kan zien hoe het er van binnenaf gezien uit ziet, als betwijfel ik of er genoeg licht voor is.

(Ik heb het topic niet helemaal door gelezen, dus als iemand al eerder met dit idee is gekomen!! 8)7 )

[ Voor 32% gewijzigd door XyRuS op 01-11-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

XyRuS schreef op 01 november 2004 @ 00:30:
Zeer gave mod!!

Is het geen leuk leuk idee om er een webcam in de 'kubus' te plaatsen zodat je kan zien hoe het er van binnenaf gezien uit ziet, als betwijfel ik of er genoeg licht voor is.

(Ik heb het topic niet helemaal door gelezen, dus als iemand al eerder met dit idee is gekomen!! 8)7 )
Ja is idd al een paar keer voorgesteld, maar ik denk niet dat we dat gaan doen hoor. Je kunt immers aan de buitenkant ook alles wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm, ten eerste zeer mooi vakwerk.
grote klasse.

------------------------------------
een ding waar jullie denk ik te makkelijk over hebben gedacht is zoals ook al eerder gezegt: Materiaal Keuze.

MDF: geperst *soort van karton* kan dus totaal niet tegen water/vocht. Ook is MDF vrij zacht er breken snel hoekjes vanaf, dit gebeurt minder snel wanneer het goed is gescheurd etc.. maar toch zou het jammer zijn als een of andere kluns perongeluk ergens een hoekje vanaf stoot of wat dan ook.. (dicht gebeurt met andere hout soorten minder snel, alleen die zijn ook moeilijker te bewerken).

Lampen: ik heb zelf het idee dat de lampen die jullie in de kap hebben zitten er te veel zijn, ik heb hier zelf weinig verstand van maar ik zou het toch zeker even na vragen bij een vis winkel :)

trouwens voor het MDF, misschien zou je eens naar de Gamma kunnen gaan, iemand opzoeken op de afdeling met verstand van Verfen etc.. en vragen of der geen blanke lak ofzo is waarmee je de leeftijd van je MDF kan verlengen.

Ook is het misschien slim om de onderkant van de MDFen aluminium hoekjes over heen te plaatsen zodat het iig niet kapot kan gaan door iemand die er met de schoen tegen aan tikt zo'n strip is vrij goedkoop bij gamma (2 euro's ofzo) heb je hem 1.5cm*1.5cm en dan 1 meter lang. (verschillende diktes alluminium.)

(hopelijk helpt men post een beetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
Die lichteffecten zijn echt dik strak!!!! _/-\o_

wanneer komt eigluk de nieuwe startpost met alle fotos en verslag enz enz enz..... zin om dat door te gaan spitten O-) :*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

* Update *

Daar zijn we weer met een nieuwe weliswaar kleine, desalmiettemin een verheugende update. Vandaag zijn we bezig geweest met de aanschaf van wat nieuwe elektronica spulletjes, hebben de interne verlichting vast gezet, en hebben vanavond nog een beetje gespeeld met een dimmer.

Deze dimmer hebben we gekocht bij de gamma...
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/219.jpg

Om hem vervolgens grondig te ontmantelen en naar eigen smaak om te bouwen.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/220.jpg

Uiteindelijk hadden we dit compacte kastje:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/221.jpg

En het resultaat mocht er wezen..
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/222.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/223.jpg

En het allermooiste plaatje is wel deze. Als je er op klikt krijg je hem in groot formaat en kun je hem als bureaublad achtergrond instellen.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/224.jpg

Wat niet heel duidelijk te zien is op de foto is dat alle kabels al zijn aangesloten. Deze zijn namelijk mooi weggewerkt, en zitten verstopt achter de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Dimmer ziet er goed uit! Dimt het alleen de hoeklampen, of ook de ccf/leds?
Btw, heb het topic een tijdje niet gevolgd, maar als je echt van plan bent om er vissen in te stoppen met al dat ligt verzeker ik je dat ze het niet langer dan een week vol zullen houden.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Dus geen visjes in het aquarium? Sweet! Lekker origineel, houden zo!
Kzou er alleen echt bier inzetten ipv rioolwater

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
Twabi2 schreef op 02 november 2004 @ 23:42:
Dus geen visjes in het aquarium? Sweet! Lekker origineel, houden zo!
Kzou er alleen echt bier inzetten ipv rioolwater
Ach dat slootwater wint het nog steeds bij zo'n beetje elke nederlander....enne het is geen bier het is pils net als amstel, bavaria etc een beetje bierdrinker weet dit wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

nice :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Ik weet nog wel dat jullie met die topic begonnen, zag het staan, last het, en dacht toen meteen: "Ja, tuurlijk. Gaan jullie maar prutsen". Maar dit prutswerk wordt een kunstwerk!

Misschien wordt het al tijd om vissoorten te gaan uitzoeken? Uiteraard, was te verwachten: flauwe tip.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Laatst online: 12-09 17:00
sjek schreef op 02 november 2004 @ 23:54:
[...]

Ach dat slootwater wint het nog steeds bij zo'n beetje elke nederlander....enne het is geen bier het is pils net als amstel, bavaria etc een beetje bierdrinker weet dit wel ;)
Een beetje bierdrinker zal niet vergeten te vermelden dat HERTOG JAN veruit het beste bier ooit is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
sjek schreef op 02 november 2004 @ 23:54:
[...]

Pff, amstel, bavaria, heiniken... trekt op niets :)
Geef mij maar een lekker palmke!

Terug on-topic nu lijkt me. De vraag is dan: Is die dimmer alleen voor je spotjes, of ook voor de computer?

* twabi2 grijpt naast zn palmke, en nog eens, en, ja! Hij heeft het vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 09:43

Hendal.

Chocolate moose

Spiller schreef op 02 november 2004 @ 23:15:
Dimmer ziet er goed uit! Dimt het alleen de hoeklampen, of ook de ccf/leds?
Btw, heb het topic een tijdje niet gevolgd, maar als je echt van plan bent om er vissen in te stoppen met al dat ligt verzeker ik je dat ze het niet langer dan een week vol zullen houden.
Kunnen vissen tegenwoordig niet meer tegen licht of zo? Weet niet waar mensen het hier over hebben hoor.
Daglicht is veel feller en daar kunnen ze gek genoeg wel tegen :P .

Ik weet niet of die bierflesjes een permanent iets zijn maar ik vind ze niet mooi staan in jullie mod. Zo vind ik het goedkoop lijken en dat is deze te gave mod niet waard IMO ;) .

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
We moesten de lege ruimte opvullen en dit leek wel grappig. (en we hadden meteen iets te drinken)

De dimmer is btw. alleen voor de halogeen lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Kun je misschien even een totaal shot maken overdags/snachts van het HELE bouwwerk? DUs including het dak enzo..kijke hoe het er nu totaal voor staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Vanochtend nog een paar dingetjes gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/225.jpg
De dimmer zat al in z'n behuizing maar de verlichting was nog aangesloten met gewoon installatiedraad (met massieve kern). Deze heb ik vervangen door gewone flexibele draad. Tussen de 2 losse draden die je ziet komt nog een relais.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/227.jpg
En dan ziet het er zo uit >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/228.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/226.jpg
Ook het schermpje heeft eindelijk zijn vaste plek in het deksel. Al moet ie er later nog wel uit ivm. het spuiten van de eindkleur. (maar de bevestiging kan wel blijven zitten)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/229.jpg
Totaalshotje. Ziet er wel netjes uit dacht ik.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/230.jpg
Ook gaten in het deksel gemaakt zodat het scherm uitgeklapt kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/231.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/232.jpg
Ingeklapt hou je dit over. Hier zijn we nog niet helemaal tevreden over. (was te verwachten) Verder klapt het deksel nu niet meer open omdat het scherm (zelfs voorovergeklapt) nog in de weg zit. We dachten zelf om er gewoon een dicht blokje te maken met een scharnier oid. Die klapt weg als je het scherm omhoog doet, en die klap je naar beneden als het scherm ook naar beneden is.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/233.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/234.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 14:09
Heb deze CiP vanaf het begin gevolgt, en alhoewel ik er in het begin weinig vertrouwen in had wordt het toch een zeer net aquarium.

Ik denk dat elke pc zaak zoiets wel als showmodel in zijn/haar winkel wil hebben staan, mooi werk!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

_/-\o_ Die laatste foto's met het licht en met het schermpje zijn echt über!

Goed werk..

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
ziet er gelikt uit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceM schreef op 03 november 2004 @ 14:20:
Heb deze CiP vanaf het begin gevolgt, en alhoewel ik er in het begin weinig vertrouwen in had wordt het toch een zeer net aquarium.

Ik denk dat elke pc zaak zoiets wel als showmodel in zijn/haar winkel wil hebben staan, mooi werk!
Wacht maar af, een aquarium die slecht in balans is erg veel werk om hem goed te houden. (Die risico heb je als je zelf een aquarium in elkaar zet, helemaal als je niet berekent wat voor TL lamp er in moet, capyciteit van de pomp en grote van de filter, enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 16:49:
[...]

Wacht maar af, een aquarium die slecht in balans is erg veel werk om hem goed te houden. (Die risico heb je als je zelf een aquarium in elkaar zet, helemaal als je niet berekent wat voor TL lamp er in moet, capyciteit van de pomp en grote van de filter, enz.)
Je hoeft er natuurlijk geen vissen in te doen ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
haha nee inderdaad, die bierflesjes zien er ook stylish uit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die bierflesjes, maar na een kwartiertje gaan je labels naar de oppervlakte drijven 8)7 :+ |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
haha ja inderdaad!

solution: geen water :+

maargoed, weer even ONtopic, zodat we geen ruzie met modjes krijgen want als de topic dicht moet danne... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedacht me net iets. Vissen die in ieder geval niet zullen malen om wat voor een licht je hebt:

Afbeeldingslocatie: http://freshaquarium.about.com/library/graphics/fw0085.jpg

blinde grottenvis, ofwel Astyanax fasciatus mexicanus.

Ze hebben geen hoge temperatuur nodig, en een gebrek aan planten (scheelt in onderhoud) zal ze ook al niet interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blinde vissen? pleur er dan gelijk van die plastic visjes in van een tuinder :+

ff serieus: Vissen zou het wel superrrr vet maken!!... Visjes die om je comp heen zwemmen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een van de grappigste dingen van deze mod: het uitklap systeem van het schermpje :) erg leuk bedacht met het technische lego :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
De vissen gaan snel dood gaan met dat licht wat niet aangepast is aan hun leefomgeving ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32

GaMbiNo

1337

BizonKid schreef op 04 november 2004 @ 14:56:
De vissen gaan snel dood gaan met dat licht wat niet aangepast is aan hun leefomgeving ...
Bovendien wil er waarschijnlijk geen plant groeien op dat neonlicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Jongens wat maakt dat allemaal uit dan zet ie toch z'n casemod bij een raam inde buurt en dan moeten er maar wat vissies de pijp uit gaan. Volgens mij kunnen er gewoon vissen in leven hoor en wat boeit de kleur van het licht nou??
Als er maar water lucht en voedsel voor die beestjes is dan zie ik het probleem echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door sjekneck op 04-11-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 14:36

sopsop

[v] [;,,;] [v]

sjek schreef op 04 november 2004 @ 15:53:
Jongens wat maakt dat allemaal uit dan zet ie toch z'n casemod bij een raam inde buurt en dan moeten er maar wat vissies de pijp uit gaan. Volgens mij kunnen er gewoon vissen in leven hoor en wat boeit de kleur van het licht nou??
Als er maar water lucht en voedsel voor die beestjes is dan zie ik het probleem echt niet.
jij klinkt als iemand die denkt dat goudvissen maar maximaal 1 jaar oud kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

sjek schreef op 04 november 2004 @ 15:53:
In niet alle licht zitten de juiste vitaminen.
Als je als mens te lang zonder zonlicht zit ga je ook gek doen/ziek worden.
Zo zal het ook wel met visjes zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

in licht zitten geen vitaminen hoor ;) maar uv licht wekt wel de aanmaak van een bepaalde soort vitamine B op in de huid (d8 ik)

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biglines schreef op 04 november 2004 @ 16:34:
in licht zitten geen vitaminen hoor ;) maar uv licht wekt wel de aanmaak van een bepaalde soort vitamine B op in de huid (d8 ik)
Licht helpt ook bij de aanmaak van de natuurlijke bacterien in het water, zodat dat de juiste hardheid enzo krijgt. Dit kan vaak echt alleen maar met het juiste licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 12-09 11:50
Biglines schreef op 04 november 2004 @ 16:34:
Volgens mij boeit dat licht echt geen drol. Je hebt trouwens ook speciale uvfilters voor naast de vijver, die zorgen dan voor de bacterien in het water.

Duw er gewoon wat goudvissen in, die overleven alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
atmoz schreef op 04 november 2004 @ 16:19:
[...]

Nou dan pleur je toch ook wat vitamine pillen bij het eten, problem solved >:)

[ Voor 4% gewijzigd door sjekneck op 04-11-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op 04 november 2004 @ 16:19:
[...]

Nope, vissen maken, net als de meeste dieren, hun vitaminen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
okee, is dit nu een grote aquariumclub of gewoon een goeie CiP, uh, get ONtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32

GaMbiNo

1337

fRiEtJeSaTe schreef op 04 november 2004 @ 16:41:
[...]

Volgens mij boeit dat licht echt geen drol. Je hebt trouwens ook speciale uvfilters voor naast de vijver, die zorgen dan voor de bacterien in het water.

Duw er gewoon wat goudvissen in, die overleven alles ;)
Ik zou zeggen verdiep je eens in dit onderwerp voor je blaat.
Begin maar vast door dit door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze discussie hebben we nou al 10 keer gehad in dit topic, laat ze nou eerst het hele systeem afmaken. die vissen kunnen er altijd nog in. klaar. (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er leuk uit :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:09
Ik heb nu het hele topic door zitten lezen en er zijn al meerdere mensen geweest met de opmerking dat de computer-box zou gaan drijven en dat er dus grote (trek)krachten op de kit van de limonadeglazen zou komen.

LET ER DAN NIEMAND OOIT OP BIJ NATUURKUNDE? |:( |:( |:( |:(

De lucht in de box kan er aan de onderkant uit via de glazen tunnels. Dit houdt in dat de box niet een bal is die je onder water houdt, maar een soort van rare vage vorm van bodem.
Stel nu dat we een gat in de bodem maken, wat gebeurt er dan? Komt er dan lucht van beneden naar boven door het water bubbelen of stroomt het water gewoon door dit gat van boven naar beneden?

Juist, het water stroomt naar buiten. De box in dit ontwerp zal dus NOOIT kunnen gaan drijven omdat er altijd een neerwaartse druk op het hele ontwerp heerst door het water wat er bovenop ligt.

Dit gezegd hebbende zou het dus in principe (let wel: in principe) mogelijk zijn om de glasplaat met het mobo eraan vast gewoon los op de box te leggen met enkel een rubberen randje ertussen. (om de oneffenheden weg te werken) Deze plaat zou dan door de hydrostatische druk van het water wat erboven op staat naar beneden gedrukt worden. Enige gevaar hiervan is dat mocht je gaan schoonmaken met je handjes in de bak en je stoot tegen de glasplaat met mobo deze zou kunnen verschuiven met de bekende gevolgen. })

Tot zover de natuurkundeles. ;)

Tot besluit aan de TS, succes met het verdere verloop van deze mod en _/-\o_ respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Ja idd, niet zoveel meer zeuren over de visjes. We hebben wat spulletjes besteld, o.a. een rode ccfl voor onde de poot, rounded cables voor de floppy en voor de cd-rom.

Als we die hebben hebben we alle kabels en kunnen we de ATX kabel afmaken. Nou en dan is het echt zo afgelopen. De fanbus moet dan nog worden afgemaakt, het deksel geschilderd, en de kubus mag dan dicht. Dus nog eventjes geduld mensen. Een tweede topic is trouwens ook al in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Cryolite schreef op 05 november 2004 @ 10:42:
Ik heb nu het hele topic door zitten lezen en er zijn al meerdere mensen geweest met de opmerking dat de computer-box zou gaan drijven en dat er dus grote (trek)krachten op de kit van de limonadeglazen zou komen.

LET ER DAN NIEMAND OOIT OP BIJ NATUURKUNDE? |:( |:( |:( |:(

De lucht in de box kan er aan de onderkant uit via de glazen tunnels. Dit houdt in dat de box niet een bal is die je onder water houdt, maar een soort van rare vage vorm van bodem.
Stel nu dat we een gat in de bodem maken, wat gebeurt er dan? Komt er dan lucht van beneden naar boven door het water bubbelen of stroomt het water gewoon door dit gat van boven naar beneden?

Juist, het water stroomt naar buiten. De box in dit ontwerp zal dus NOOIT kunnen gaan drijven omdat er altijd een neerwaartse druk op het hele ontwerp heerst door het water wat er bovenop ligt.

Dit gezegd hebbende zou het dus in principe (let wel: in principe) mogelijk zijn om de glasplaat met het mobo eraan vast gewoon los op de box te leggen met enkel een rubberen randje ertussen. (om de oneffenheden weg te werken) Deze plaat zou dan door de hydrostatische druk van het water wat erboven op staat naar beneden gedrukt worden. Enige gevaar hiervan is dat mocht je gaan schoonmaken met je handjes in de bak en je stoot tegen de glasplaat met mobo deze zou kunnen verschuiven met de bekende gevolgen. })

Tot zover de natuurkundeles. ;)

Tot besluit aan de TS, succes met het verdere verloop van deze mod en _/-\o_ respect!
Oké dus jij hebt nog nooit gehoord van opwaartse druk. Een lichaam verliest ondergedompeld in water het gewicht dat het water weegt dat het lichaam opzij drukt. Dus als het water dat het lichaam opzij drukt hoger is dan het gewicht van het object, zal het object gaan drijven. En dat is precies het geval bij deze kubus. En als je het niet gelooft, laten wij dan eens gaan rekenen.
Hier een rekensommetje dat ik ooit eens berekende om te kijken hoeveel kracht er op de kit komt:
Oke mensen, hier volgt een klein rekensommetje aan onze aquarium PC. Wij wilden de kast in het aquarium op 4 pootjes zetten zodat de computer niet op de bodem kwam te liggen. Nu kunnen we het morgen wegen, maar wij willen nu graag al weten waar we aan toe zijn, dus ging ik er even aan rekenen, en ik kwam tot de volgende conclusie.

We nemen de dikte van het glas nog even variabel want dit weten we nog niet helemaal zeker. X is dus de dikte van het glas. De inhoud van de kast moet 22 * 32 * 11 = 7744 cm3 zijn. Volgens onze natuurkunde bijbel (binas) weegt glas 2,5 * 103 kg m-3. Verder weegt ons moederbord inclusief heatsink ongeveer 600 gram, de harddisk 440 en de pci kaarten 300.

Nu gaan we de hoeveelheid glas berekenen. Ik neem hierbij de onderplaat als begin en plak in mijn gedachten daarna de lange kanten er op, en dan de kortste kanten, en wel zodat de inhoud constant blijft (nl. 22 * 32 * 11)
x * ((2 * 32 * 22) + (2 * 32 * (11 + 2x)) + (2 * (22 + 2x) * (11 + 2x)))
x * ((1408) + (64 * (11+2x)) + (2 *(242 + 44x + 22x + 4x2)))
x * ((1408) + (704 + 128x) + (484 + 88x + 44x + 8x2))
x * (2596 + 260x + 8x2)
2596x + 260x2 + 8x3

Als we er nu nog even vanuit gaan dat we glas hebben van 0,5 cm dik hebben, hebben we dus 1364 cm3 glas nodig, oftewel 1,364 * 10-3 m3. Dit moeten we vermenigvuldigen met de dichtheid om te zien dat de glazen bak 3,410 kg gaat wegen. Tel daarbij het gewicht van de computer (1340 gram) bij op, en de totale "drijvende" bak weegt 4,750 kg.

Het totale volume van de glazen bak is gelijk aan:
(32 + 2x) * (22 + 2x) * (11 + 2x)
(32 + 2x) * (242 +44x + 22x + 4x2)
7744 + 1408x + 704x + 128x2 + 484x + 88x2 + 44x2 + 8x3
7744 + 2596x + 260x2 + 8x3

Als we er nog steeds van uit gaan dat het glas 0,5 cm dik is, is de bak 9108 cm3 groot.
Dat is hetzelfde als 9,108 dm3 dus verplaatst het blok 9,108 liter water. De opwaartse druk is dus 9,108 kg. Maar de bak weegt 4,750 dus de totale kracht omhoog is 4,358 omhoog. Omdat het verdeeld wordt over 4 glazen wordt elk glas dus met een kracht van 1,0895 kg omhoog getrokken. Mijn vraag is: “Kan de kit dat wel aan?”

[ Voor 4% gewijzigd door ktipr op 05-11-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Volgens mij valt het best wel mee met die opwaartste druk trouwens. Ons aquarium is niets anders dan een aquarium met een HELE GROTE deuk in de onderkant. En die zou ook niet uit zichzelf omhoog gaan.

FF uitleg zodat het misschien iets duidelijker is:

- Stel je voor: Een aquarium met een kleine deuk in de onderkant. Deze deuk heeft geen effect op het water lijkt me. Ook heeft de lucht in die deuk niet de nijging om omhoog te gaan.

- Stel je nu voor: Een vierkant blok als deuk. Zou nog steeds dezelfde effecten hebben als hier eerder beschreven is.

- Stel je nu voor: Een vierkant blok als deuk, maar dan aan de onderkant niet helemaal open. Dat is simpel gezien precies wat wij hebben, dus ik denk idd dat de kubus niet zal gaan drijven (aangezien ie aan de onderkant open is, en eigenlijk dus gewoon een grote deuk in het aquarium is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryolite
Ok, maar hoe verklaar jij dan dat je stop van je gootsteen erin blijft zitten? Dit is namelijk hetzelfde principe, het water wil naar het laagste punt, maar wordt tegengehouden door de bodem en de stop. De buis naar de afvoer komt toch ook niet omhoog?

Het punt is: water wil naar het laagste punt. Dit heeft verder niets met een bal o.i.d. onder water te maken welke een opwaartse druk ondervind omdat lucht nu eenmaal een lagere dichtheid heeft dan water. Een bal heeft namelijk niet een verbinding met de lucht aan de onderkant.

In de tussentijd dat ik dit schreef heeft Robertstoppels het al uitgelegd in iets makkelijkere bewoordingen. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Cryolite op 05-11-2004 11:16 . Reden: Te langzame typer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Cryolite schreef op 05 november 2004 @ 11:13:
Ok, maar hoe verklaar jij dan dat je stop van je gootsteen erin blijft zitten? Dit is namelijk hetzelfde principe, het water wil naar het laagste punt, maar wordt tegengehouden door de bodem en de stop. De buis naar de afvoer komt toch ook niet omhoog?

Het punt is: water wil naar het laagste punt. Dit heeft verder niets met een bal o.i.d. onder water te maken welke een opwaartse druk ondervind omdat lucht nu eenmaal een lagere dichtheid heeft dan water. Een bal heeft namelijk niet een verbinding met de lucht aan de onderkant.

In de tussentijd dat ik dit schreef heeft Robertstoppels het al uitgelegd in iets makkelijkere bewoordingen. 8)7
Ik ben het hiermee eens je kunt dit simpel testen door een glas ondersteboven op de gootsteenafvoer te zetten en de goosteen vol met water te laten lopen zodra het glas onder water staat zal de druk van het water eerder naar beneden zijn als omhoog. Zodra je het glas alleen zonder het op de afvoer onder water doet zal de druk van het lucht toenemen en is de enige uitweg naar boven dus zal het willen stijgen, lucht wil graag stijgen als er een druk onstaat naar boven omdat het lichter is als water. Daarbij is de druk van water in dit geval hoger als dat van de lucht waardoor er juist meer neerwaarste kracht zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

sjek schreef op 05 november 2004 @ 11:25:
[...]

Ik ben het hiermee eens je kunt dit simpel testen door een glas ondersteboven op de gootsteenafvoer te zetten en de goosteen vol met water te laten lopen zodra het glas onder water staat zal de druk van het water eerder naar beneden zijn als omhoog. Zodra je het glas alleen zonder het op de afvoer onder water doet zal de druk van het lucht toenemen en is de enige uitweg naar boven dus zal het willen stijgen, lucht wil graag stijgen als er een druk onstaat naar boven omdat het lichter is als water. Daarbij is de druk van water in dit geval hoger als dat van de lucht waardoor er juist meer neerwaarste kracht zal zijn.
Wel potverdorie, prachtig mooi experiment man. Ik moet jullie gelijk geven. Dit zou dus idd betekenen dat we het deksel er relatief los op kunnen leggen. Nou ik denk dat we deze optie dan maar eens moeten gaan bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

ktipr schreef op 05 november 2004 @ 11:39:
[...]

Wel potverdorie, prachtig mooi experiment man. Ik moet jullie gelijk geven. Dit zou dus idd betekenen dat we het deksel er relatief los op kunnen leggen. Nou ik denk dat we deze optie dan maar eens moeten gaan bestuderen.
wel met kit neem ik aan. als er een naadje is stroomt het water er gewoon doorheen, net als dat jij een klein gaatje prikt in je stop in de gootsteen, dan loopt het water er ook - heel langzaam - uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, zitten hier aardig wat leden die strijden voor de rechten van de goudvis!

Nu ontopic :) kzou het kastje graag zien willen werken lijkt me super :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is eigenlijk eenvoudiger dan voorgaande uitleggingen;

In een vloeistof zal een object (dit kan ook vloeistof zijn) dat lichter is dan de vloeistof gaan drijven. Dit heeft te maken met het volume van het object in verhouding tot de massa.

De computer kubus zal wel degelijk een opwaartse kracht ondervinden aangezien het meer water verplaatst in gewicht dan dat de kubus zwaar is.
in een afgesloten onvervormbare doos die je onderwater drukt zal het volume, dus ook de interne druk gelijk blijven. (bij vervorming zou het volume iets afnemen waardoor het drijven vermogen minder zou worden) De kubus zoals hij nu is, verschilt dus niet van een luchtdichte kubus in drijfvermogen. Het betekent slechts dat hij wat minder stevig is omdat de druk in de kubus flink lager is dan buiten de kubus.
Als je de buizenflink zou verlengen en ze vrij door de aquarium bodem op en neer zouden kunnen bewegen, zou de kubus gewoon lekker aan het oppervlak komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryolite
T-H schreef op 05 november 2004 @ 11:45:
[...]

wel met kit neem ik aan. als er een naadje is stroomt het water er gewoon doorheen, net als dat jij een klein gaatje prikt in je stop in de gootsteen, dan loopt het water er ook - heel langzaam - uit
Met kit of met een soort van H-profiel onder een hoek van rubber.
___
|___
| |
| |

Zoiets dus.
Of gewoon een slangetje openknippen en over de opstaande rand heen leggen, waarmee je alle kiertjes afsluit.

Wel de glasplaat aandrukken tijdens het vullen, moet namelijk eerst een laagje water opliggen wil er een kracht naar beneden zijn.
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 11:50:
...

Als je de buizenflink zou verlengen en ze vrij door de aquarium bodem op en neer zouden kunnen bewegen, zou de kubus gewoon lekker aan het oppervlak komen drijven.
Nee dus, dan zou de box gewoon naar de bodem zakken omdat het water aan de onderkant uit de bak wil stromen, maar tegengehouden wordt door de afgesloten buizen en box.

[ Voor 26% gewijzigd door Cryolite op 05-11-2004 11:58 . Reden: Effe tweede quote toevoegen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Hehe, het is bewezen, maar ik denk niet dat we het doen. De deksel moet namelijk goed waterdicht zijn aangezien ie na een paar uren/dagen/weken nog steeds niet mag lekken.

Verder kunnen jullie morgen weer een update verwachten >:) hoogst waarschijnlijk in het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Robertstoppels schreef op 05 november 2004 @ 11:57:
Hehe, het is bewezen, maar ik denk niet dat we het doen. De deksel moet namelijk goed waterdicht zijn aangezien ie na een paar uren/dagen/weken nog steeds niet mag lekken.

Verder kunnen jullie morgen weer een update verwachten >:) hoogst waarschijnlijk in het nieuwe topic.
Was het maar zaterdag O+

Zet je alle plaatjes en werkzaamheden er nog eens in? want dit is een mod die al vrij lang in de maak is en het zou tof zijn om hem helemaal van scratch te kunnen volgen naar het eindresultaat.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.