[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.817 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Nog even 2 weken geduld. Dan zijn de examens bijna voorbij, dus dan gaan we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgsvuden
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2023

Jgsvuden

Hoi!

LOL: heel casemoding forum van tweakers 2 weken stil: allemaal door examens, heb ook al last van hetzelfde probleem :S

>>>> Citroën AX GTI <<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Jmmr, het schoot aardig op, ik heb ook examens nu. Je mod wordt al tof :)

Ik wil ook het een en ander gaan doen (premod case maar dat boeit niet :P)
CCFL's er in maken, ledfans er in maken,
voeding van stillere fans voorzien
en me voeding kabels meshen (heeft iemand nog een goede tutorial of moet ik ff in de faq/casejunkies kijken ?? )

Grtz NoepZor

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10-2023

ktipr

Ondertitel

NoepZor schreef op 17 mei 2004 @ 12:58:
Jmmr, het schoot aardig op, ik heb ook examens nu. Je mod wordt al tof :)

Ik wil ook het een en ander gaan doen (premod case maar dat boeit niet :P)
CCFL's er in maken, ledfans er in maken,
voeding van stillere fans voorzien
en me voeding kabels meshen (heeft iemand nog een goede tutorial of moet ik ff in de faq/casejunkies kijken ?? )

Grtz NoepZor
Ja nou en, dat is offtopic.

In ieder geval. De examens zijn dus in juni afgelopen, en ik hoop dat we dan zo spoedig mogelijk weer verder kunnen gaan. Het sasser virus is alweer van de computer af (laffe programmeerder) en de computer werkt al prima.
We willen nu dus als eerste die gaten maken, en dan de grote bak in elkaar lijmen, en dan eigelijk direct ook al de pc er in. We kunnen nu best weinig van tevoren testen, dus het wordt een waar siliconenfeest.
En dan gaan we denk ik eerst maar die verf verven, dan de aansluitingen aansluiten, en tenslotte de bovenkant bovenkanten.

Het verven wordt denk ik ook nog best een avontuur :) :D :P

And that's the way the cookie crumbles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
vind dat je nu ook wel de verassing mag verassen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Laatst online: 18-01-2021
Over aquarium pc gesproken:

Afbeeldingslocatie: http://hardwareoc.hu/kepek/roadside/mod_tech_hall_2/pic076.jpg

te vinden op http://www.hardwareoc.hu/index.php/p/23.html

8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Nonflex op 19-05-2004 21:24 ]

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Zo'n bak is gedoemd om te mislukken... Het zal misschien een paar uur lekker lopen, maar zodra dr ook maar iets gebeurd is het afgelopen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Er zit wel een 2e moederbord onder en ik zie geen kabel van de vga kaart weggaan dus ik denk dat dat bord al is overleden :)

edit:
dat is dus de voeding 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Maartenvs op 19-05-2004 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sja, ik kan ook wel een oud moederbord met nog wat werkende fannetjes en lichtjes in een bak met water gooien.... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

NATUURLIJK!
Dit kan heeeel goed werken!

H2O geleid niet!
Kraanwater wel, maar dat is omdat er zouten enzo aan toegevoegd zijn!

H (waterstof) is een niet-metaal
O (zuurstof) is een niet-metaal

Vloeibare niet-metalen geleiden niet

Als je daar nou een metaal aan toevoegd, bijvoorbeeld Na (Natrium) dan krijg je een Zout (Metaal + Niet-metaal)
Vanaf dat moment geleid het.
Keuken(Rots)zout: NaCl (Natrium Chloride) wordt toegevoegd aan kraanwater, daarom kan je dat niet gebruiken.

Als je een fles gedistileerd water (Puur H20) over je moederbord gooit komt er geen kortsluiting, aleen kans op roestvorming.

Daarom wordt ook altijd aangeraden WaterCooling met gedistileerd water te doen.

Aleen of vissen in gedistileerd water kunnen leven, denk ik niet.
Probeer het eens zou ik zeggen. Mensen kunnen niet tegen het drinken...

PS: Finally bookmarked...

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Arch niet weer die discussie ofdat water geleid ofniet, als je demi water erbij gooit zal het gedurende korte tijd niet geleiden nee. Maar door vervuiling vanaf oa het mobo zal het binnen no-time weer prima geleiden. Dus gaat niet lukken :)

Maar als je goed naar die foto kijkt zie je dat er over het hele mobo een laagje zit. Plastic ofzo. Dus als dat goed is gedaan kan het wel blijven werken :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

k :) zo ver was ik nog niet :P

dat laagje had ik gezien ja, maar dat je mb weer dingen oplost even niet.

Maar als dus je WaterCooling perongeluk losschiet is niet persee heel je MB kapot.

maarjah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 16:46

_Ernst_

Mark It Zero!

Klopt, water geleid ook niet zo heel goed dat het meteen dikke kortsluiting veroorzaakt.
Als je een lek in je waterkoeling hebt gehad zal het dan ook meestal voldoende zijn om alles goed te laten drogenn. Heb ik nou al een paar keer gehad en nog geen blijvende schade van gehad, alleen vastlopers en rare gekleurde beelden :)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Er is iets speciaals aan de hand met die aquarium pc. Een korte bestudering aan foto's klopt er iets niet. De geheugenreepjes zijn dikker dan normaal. De moederbord is beetje wazig. Al snel heb ik vermoeden waarom deze pc wel helemaal onder water - zelfs met vis erbij - werkt: de mobo is helemaal ondergekit of zo. Inderdaad een laag plastic erover gesmeerd, zodat water zelf niet bij onderdelen kan. De PCI poorten zijn ook dichtgemaakt.
Nou dat is een goed punt waarom het geen kortsluiting maakt! :)
De mobo is dus zelf als het ware in een 'swimsuit' gestoken. Da's is aardig klusje om alles dicht te maken maar koelblok juist niet. Zelfs fan zit wel gewoon in het water te draaien... of toch niet? De pomp zit namelijk ernaast, die moet dus water tegenaan 'blazen'. Daar heb je die 5mm fan niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, zie dit topic nu pas voor het eerst maar wat een kewl idee!

Hou dit topic van nu af aan ff in de gaten, hoop dat alles lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:57

Metro2002

Memento mori

gaat wel lukken volgens mij deze mod _/-\o_
ik vind alleen wel dat je de harddisk moet openmaken en een plexiglas bovenkant erop moet zetten. dan zie je het als ie bezig is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

Jah, lekker slim
Even zorgen dat er een lading stof in je HD zit,
en dan in gebruik nemen met een plexiglas deksel, en dan er vanuit gaan dat je HD perfect blijft werken en geen last heeft van enige magnetische straling van alle andere onderdelen, bijv. van je Mobo, omdat je magneet-schild die normaal om je HD zit weg is gehaald en dus vervangen voor een raar plexiglas raampje.

Jah, puik plan Metro2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExploWare schreef op 20 mei 2004 @ 23:37:
Jah, lekker slim
en dan in gebruik nemen met een plexiglas deksel, en dan er vanuit gaan dat je HD perfect blijft werken en geen last heeft van enige magnetische straling van alle andere onderdelen, bijv. van je Mobo, omdat je magneet-schild die normaal om je HD zit weg is gehaald en dus vervangen voor een raar plexiglas raampje.

Jah, puik plan Metro2002
Ik neem aan dat je dit niet sarcastisch bedoeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb in die tussen tijd al mijn kweek aquirum afgemaakt.

Waneer je een gat in gals heb geboord of wat glas doormiddem gesneden hebt dan moet je draana even de scherpe randjes van af polijsten. Wat erg goed werkt is zo polijssteentje die je dan in je accuboor stopt. Het gals wat je gaat polijsten moet je dan wel onder water halen en daarna voorizichtig dat water weg gooien. (want daar zotten allemaal glas splinters in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/oftopic

Waarom is olie eigenlijk beter als water? ( op het puntje na dan dat er geen vissen enzo in kunnen leven... )
Ik bedoel:
-Het geleid allebij geen stroom en bij beide moet geen zout komen anders geleid het wel.
-Wat is minder stroperig dus kan beter circuleren

P.S. Als de operator het te oftopic vind mag die wel lekker verwijderen, hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
ExploWare schreef op 20 mei 2004 @ 16:08:
*KNIP*

Als je daar nou een metaal aan toevoegd, bijvoorbeeld Na (Natrium) dan krijg je een Zout (Metaal + Niet-metaal)
Kerel ik ben het helemaal eens met dat geen enkele vloeibare niet metaal geleid, maar als je blok natruim bij dat mobo in de bak met water keilt zou ik zeggen dat je mobo toch stuk gaa(r)t.
ExploWare schreef op 20 mei 2004 @ 16:08:
Aleen of vissen in gedistileerd water kunnen leven, denk ik niet.
Probeer het eens zou ik zeggen. Mensen kunnen niet tegen het drinken...
Zodra je er vissen in keilt is het water verontreinigd.... <> gedestileerd.
ExploWare schreef op 20 mei 2004 @ 23:37:
Jah, lekker slim

Jah, puik plan Metro2002
Ik heb een hdd gemod en zelf perongeluk een klodder lijm op de platters laten vallen, het ding werk nogsteeds(na schoonmaken met een stoffen doekje) ook al kan ik er niks mee: Hij moker traag, en maar 1GB groot, dus d'r pas net een fatsoenlijk divxje op......

En zoveel genereerd je mobo niet aan magnetisch veld, het aantal "wikkelingen" en ampere blijft laag, dus oof de sterkte van het veld. Daarnaast zit er altidj wel enige ruitme tussen je mobo en HDD. Die pc speaker, daar moet je je pas druk om maken!!!!

[ Voor 44% gewijzigd door Rey Nemaattori op 08-06-2004 00:10 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Omdat het de laatste tijd wel erg offtopic raakt, hier maar een kleine update. Jullie konden het niet raden, dus dan maar een paar leuke fototjes :D

http://www.swingstar.com/GoT/aquapc.avi - Filmpje 7,26 mb
(Met dank aan Robbs)

Bovenin de deksel gaan we naast een tl-buis ook een kleuren tft-scherm bouwen.

Dit is het schermpje dat bovenin de deksel van het aquarium komt. Hij is met een elektromotortje open en dicht te doen. Dit wordt dan aangestuurd door de pc zelf, zodat wanneer het tijd is, het het licht uitgaat en ook het schempje inklapt en uitschakelt. Op dit schermpje komen allerlei dingen te staan als temperatuur, up-down snelheid, hdd ruimte etc. etc.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/68.jpg

Hieronder zie je het mechanisme van lego :D Hij werkt op 12 volt, en brengt het geheel in ongeveer 30 seconden naar boven of beneden. Hij kan wel sneller (kleine aanpassing) maar dan maakt hij veel meer lawaai (= nadeel tov. de vissen)
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/69.jpg

Hier het scherm ingeklapt. Ingeklapt is het geheel ongeveer 5 cm hoog. Dat valt dus nog reuze mee, aangezien een tl-buis + aanhangsel ook ongeveer zo groot is.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/70.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Robertstoppels op 27-05-2004 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Leuk idee. Ga je het scherm nog uit de behuizing halen, of laat je het zo?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Cool idee! Alleen je zegt dat deze bovenop komt, hoe verbindt je dat dan? Aangezien je alleen via de glazen aan de onderkant verbinding maakt met de rest van de apparatuur (voeding).

Imho leuk om een update te zien!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Het wordt ingebouwd in de deksel. Normaal bij een aquarium zit daar ook de verlichting in, en die gaat met kabels naar het stopcontact. Hier gaan die kabels gewoon ook naar beneden aan de achterkant. Het signaal wordt gewoon aangesloten op de vga uitgang die er zit.

Als ie ingeklapt is, dan zie je er niks van terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 04-09 15:58

Yotta

0110101001111010

LOL !! :*)

Dit verzin je toch niet :9. Wat een orgineel idee _/-\o_

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat het vaak vochtig is in de verlichting kap van het aqurium. Er zit niet voor niks rubber afdichting ringen bij me TL lampen.

Ik hoop voor je dat het TFT schermpje het overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 15:01:
Hou er wel rekening mee dat het vaak vochtig is in de verlichting kap van het aqurium. Er zit niet voor niks rubber afdichting ringen bij me TL lampen.

Ik hoop voor je dat het TFT schermpje het overleeft.
Idd. daar had ik al aan gedacht. We hebben hier dus nog een stuk oud perspex liggen (van het vorige aquarium) en die komt eronder. Zo wordt het dus ongevaarlijk met het water etc. En het geluid wordt ook nog een beetje gedempt. (richting het water dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Laatst online: 20:10

Ibex

^^ met stom.

Robertstoppels schreef op 21 mei 2004 @ 14:30:
(is nu offline, heb wat problemen met mijn zonnet-account. kan iemand dit filmpje ergens onderbrengen?)
mail maar op *knip*

[ Voor 23% gewijzigd door Ibex op 10-08-2004 13:09 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Ik vind het een zeer vet project!

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Laatst online: 20:10

Ibex

^^ met stom.

Nog steeds niets ontvangen :/

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Houd je het bij een lego mechanisme of maak je het mechanisme nog na met metaal. Lego lijkt mij te zwak. Na een tijdje kan het los schieten. En zie dat je een elastiekje gebruikt. Zo ja, pak een stevigere elastiek.

[ Voor 21% gewijzigd door Zeror op 21-05-2004 16:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Rakkerzero schreef op 21 mei 2004 @ 16:40:
Houd je het bij een lego mechanisme of maak je het mechanisme nog na met metaal. Lego lijkt mij te zwak. Na een tijdje kan het los schieten. En zie dat je een elastiekje gebruikt. Zo ja, pak een stevigere elastiek.
Nee het is een touwtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Laatst online: 28-08 10:30

ACID-dude

Make More Music!

Filmpje wordt nu door mij gehost:

http://www.cbsys.nl/got/aquapc.avi - 7,26 MB

Mooi systeempje!

[ Voor 4% gewijzigd door ACID-dude op 22-05-2004 01:20 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan volgens mij behoorlijk wat krachten op dat touwtje ( gewicht beeld * arm / arm aangrijppunt touwtje ) Is denk ik echt wel 5 newton ofzo... Als ik jouw was zou ik het echt vervangen door iets anders wat compacter, sterker en makkelijker in te bouwen is. Voor de rest wel een grappig idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Lekker snelle host!! Tnxs ACID-dude!!

------

We hadden eerst het draaipunt van de arm rechtstreeks verbonden met een as met tandwielen. Dit is inderdaad steviger en compacter, maar de krachten die er dan op staan zijn gewoon teveel. Het asje verboog, en het scherm ging niet eens ophoog. Alles liep gewoon helemaal vast.

Het is nu met een touwtje gedaan, dit omdat het touw ook makkelijk in te rollen is om een as. Als je een arm gebruikt die het scherm omhoog duwt heb je dat niet, en steekt het dus een stuk uit.

De elastiekjes die we bij het motortje hebben gebruikt, zitten daar, omdat tandwielen op een hoog toerental gewoon veel teveel lawaai maken. Bovendien hebben we strakke dubbele elastiekjes gebruikt, dus die gaan ook niet zomaar los.

[ Voor 4% gewijzigd door Robertstoppels op 21-05-2004 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 18:03:
Is denk ik echt wel 5 newton ofzo...
Een touwtje dat nog geen 500 gram kan houden.....

[ Voor 41% gewijzigd door mhr-zip op 21-05-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Helaas moet ik het hosten bij mij stopzetten, het ging vrij rap allemaal (>1,5 GB aan dataverkeer). Site moet wel bereikbaar blijven ;)

http://www.cbsys.nl/got/aquapc.avi is dus niet meer bereikbaar.

Ik hoop dat iemand anders het nu wil overnemen. Voor het filmpje kun je eventueel mij of Robert mailen, dan geef ik je de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

mhr-zip schreef op 21 mei 2004 @ 23:51:
[...]

Een touwtje dat nog geen 500 gram kan houden.....
Dat denk ik niet hoor, echt veel meer, en dan komt er nog bij dat hij niet aan het touwtje hangt, hij wordt ondersteund aan de onderkant, en alleen maar gekanteld door het touwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Door het heldere moment dat ik vanochtend had ;) , klapt het scherm nu trouwens helemaal omhoog in een dikke 20 seconden. (ipv. een dikke 30 seconden)

En zonder extra lawaai :D

Lijkt me een redelijke snelheid voor zo'n simpel legomotortje en een tft-scherm van dat gewicht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-09 21:47
Mail het filmpje maar naar rob (@) Swingstar (.) Com zet het wel op mijn server

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

offtopic:
@RoBBS: Je hebt mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
en over 5 minuten weer online http://www.swingstar.com/GoT/aquapc.avi

!!Let op, Unix machine dus CaSe SeNsItIvE

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Laatst online: 13:34
@RoBBS: snelle host :Y)

@Robertstoppels: Leuk en origineel idee, en gaat nog best snel ook. Maar het lijkt wel alsof dat scherm een beetje scheef zit :?

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
/offtopic

@Douwe Jan
Server bij XS4all backbone :)
(correct me if i'm wrong)

/edit Spelvouten (jaja het kan in zo'n kort stukje text dat door deze edit 2 x zo lang is geworden ;))

[ Voor 43% gewijzigd door RoBBS op 22-05-2004 22:23 ]

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey...
vind alleen het idee al super.... alleen hoop voor je dat het werkt... lijkt me wel een kl*te klus om te doen... maar denk wel dat het jullie lukt na dat kratje...
suc 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Petje af, als je dit project tot een goed einde brengt.
Wanneer zijn die examens trouwens afgelopen, ik kan niet wachten op resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Woensdag is voor ons het laatste examen. Ik heb verder morgen nog engels.

Ik ben nu weer even met het project bezig, en Coen komt me zo lastig vallen :p

Misschien vanavond een update.

[ Voor 7% gewijzigd door Robertstoppels op 27-05-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robertstoppels schreef op 27 mei 2004 @ 14:52:
Woensdag is voor ons het laatste examen. Ik heb verder morgen nog engels.

Ik ben nu weer even met het project bezig, en Coen komt me zo lastig vallen :p

Misschien vanavond een update.
Ziet er echt goed uit, ben benieuwd :)! Ook dat scherm vind ik mooi gevonden! I can't hardly wait to see the result ;) .

offtopic:
Ik zit met hetzelfde probleem, morgen engels, woensdag scheikunde...en dan pas verder met de CiP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
offtopic:
// Robert

Misschien nog even het linkje in de update post veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Vanochtend en vanmiddag even bezig geweest met de powerswitch en de hdd ledjes van de aquarium pc.

Ik wou ze voorin het meubel hebben, maar die is gemaakt van 12 mm MDF. Het is dus te dik om er fatsoenlijk ledjes en een schakelaar in de maken.

Toen kreeg ik wel een cewl idee. Eerst maar eens een oude pc opgezocht.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/71.jpg

Ontdaan van allerlei plastic rommel.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/72.jpg

Even schuren.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/73.jpg

Dremelen.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/74.jpg

Polijsten en boren.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/75.jpg

Hier 8 blauwe ledjes + ledhouders gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/76.jpg

Even solderen.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/77.jpg

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/78.jpg

Zo moet het ongeveer worden dan: (beetje baggerfoto, maar het idee is duidelijk :D
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/ding.jpg

Filmpje erbij (zet je geluid wel uit ;) ): Klik

In het midden zie je nog een leeg gat. Dit gat moet nog wat groter en hier komt later een aluminium knop in. Dat wordt de powerswitch.

In het filmpje is het geheel aan een draaiknopje bevestigd, die telkens contact maakt, en het weer verbreekt. Deze functioneerd nu dus ff als moederbord + hdd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het kweken van me zebra danio's gaat erg goed. Als je graag een paar wilt hebben dan moet je me even mailen. (zie profiel).

Je moet ze dan wel hier in A'dam afhalen. Over ±20 dagen zijn ze groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 17:48:
Met het kweken van me zebra danio's gaat erg goed. Als je graag een paar wilt hebben dan moet je me even mailen. (zie profiel).

Je moet ze dan wel hier in A'dam afhalen. Over ±20 dagen zijn ze groot genoeg.
A'dam --> Dan neem ik aan dat je Amsterdam noemt, en niet Appingedam wat hier vlakbij ligt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Robertstoppels op 27-05-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

scheelt mij weer de aanschaf van een ladinkje goudvissen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
1 woord geweldig, super mooi en nog functioneel ook :P
ga zow door, ben benieuwd naar de pic met de uiteindelijke vissen :P
ook het lego mechanisme vink super :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strak werk hoor _/-\o_
wacht met smart op meer pics :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

leuke updates... zoals [rml]Rakkerzero in "[ CIP] Aquarium PC"[/rml] al zei... ik denk niet dat dat lego het gaat houden maar als jullie denken van wel... ga je gang...
ik zou het met iets als meccano gedaan hebben... nahja ik zou het zelf eigenlijk niet gedaan hebben maar wel willen doen :P

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik zou gewoon dat lego vervangen door metaal of zoals hierboven al gezegd werd door meccano. Zonde van al het materiaal en geld als door een "eigenwijze" actie je casemod mislukt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt super kwel weer zo met die lampies _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Rakkerzero schreef op 01 juni 2004 @ 13:35:
Ik zou gewoon dat lego vervangen door metaal of zoals hierboven al gezegd werd door meccano. Zonde van al het materiaal en geld als door een "eigenwijze" actie je casemod mislukt.
Maar waarom denken jullie zo zwaarmoedig over het lego? Het enige waarvoor het dient is het optakelen van een tft schermpje. Het heeft bijna niks met de casemod te maken. En bovendien werkt het echt wel goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die examens zijn toch voorbij? ( hint... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
In 1 woord helemaal geweldig dit. Ik ga dit verder volgen.

/bookmarked

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:27
Verwijderd schreef op 07 juni 2004 @ 01:35:
die examens zijn toch voorbij? ( hint... )
Ze zitten nu zo in de zenuwen dat ze niet eens een gaatje kunnen boren :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcFer schreef op 07 juni 2004 @ 09:52:
[...]

Ze zitten nu zo in de zenuwen dat ze niet eens een gaatje kunnen boren :P :+
Dat ze niet eens in een gaatje kunnen boren? wat is dat nauw weer voor non-tweaker taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Robertstoppels schreef op 22 mei 2004 @ 17:02:
Door het heldere moment dat ik vanochtend had ;) , klapt het scherm nu trouwens helemaal omhoog in een dikke 20 seconden. (ipv. een dikke 30 seconden)

En zonder extra lawaai :D

Lijkt me een redelijke snelheid voor zo'n simpel legomotortje en een tft-scherm van dat gewicht :D
Je kunt ook denken aan contragewichten, die lego schepen hadden altijd van die ballast blokken, uiteraard hebbik die shit er uitgesloopt en gebruikt voor hijskranen etc... werkt best goed, die blokjes wegen zo'n 50 gram en zijn
6x2(nopjes)*6(dunste plaatjes).

[ Voor 9% gewijzigd door Rey Nemaattori op 08-06-2004 00:18 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

* Update *

Vandaag was het zover. We hebben in de glazen panelen de gaten geboord. Dit met behulp van mijn vader (de tandarts) met een zogenaamde airrotor of zoals in de volksmond bekend: de tandartsboor.
Hier komt een mooie fotosessie, en zeer spoedig komen er ook nog wat leuke filmpjes (afgeraden voor mensen met drastische tandartsvrees)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/15533JNzh5knV.jpg
De plaat waar we het eerst in gingen boren

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/15533tj3zGfFb.jpg
Mijn vader deed het eerst 1 keertje voor

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/15533Ffhwi2eb.jpg
Ik kan het ook wel!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/155331qCDfy3H.jpg
Dit is wel een mooie foto waarop er net 1 gat in zit. Voor de scherpe kijkers: ja het boortje is krom. Iets te lang doorgegaan met 1 boortje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/15533ebPCcUaX.jpg
De eerste 4 gaten zitten er in!

De andere glasplaat is ook helemaal gelukt, alleen daar hebben we geen fotos van het eindresultaat, omdat de batterij van de camera op was.
Binnenkort gaan we dus kitten, en komt de computer definitief in zijn doos.

[ Voor 14% gewijzigd door ktipr op 11-06-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit ;)

ik wil niet zeuren maar op de foto lijken de gaten niet echt helemaal zuiver rond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 17:24:
ziet er goed uit ;)

ik wil niet zeuren maar op de foto lijken de gaten niet echt helemaal zuiver rond...
Die 4e foto moet je niet naar kijken, dat gat was nog niet af. Verder zijn de gaten uiteindelijk inderdaad een klein beetje kartelig geworden, maar dat maakt voor het resultaat weinig uit, je ziet het toch niet erg duidelijk met alle kabels etc. erdoor heen.
Verder is het best wel lastig om een mooi rondje te zagen met zo'n tandartsboor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Zag er heel mooi uit, maar je pics doen het niet meer bij mij ;(
Kben heeeeeel blij dat het er van gekomen is, gaat het weer beetje dichter naar eind resultaat >:)
Wanneer verwacht je volgende update/laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 19:50
plaatjes down - bandbreedte overschreden :'( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Woutev schreef op 11 juni 2004 @ 18:00:
plaatjes down - bandbreedte overschreden :'( ...
Het waren nogtans hele mooie plaatjes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep, het is Amsterdam. Maar wie weet ben je eens in de buurt ;-). Met de zebra danio's begingen al wat groter uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
* Update *

Ok, hier de beloofde filmpjes. Ze zijn af te raden voor mensen met een afkeer van tandartsten, want de gevreesde tandartsboor is goed te horen :D
Filmpje 1
Filmpje 2

Gisteravond heb ik trouwens nog even die glazen vastgekit aan de kleine glasplaat. Foto's volgen, maar het ziet er al wel stevig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Laatst online: 18-01-2021
Robertstoppels schreef op 12 juni 2004 @ 12:32:
* Update *

Ok, hier de beloofde filmpjes. Ze zijn af te raden voor mensen met een afkeer van tandartsten, want de gevreesde tandartsboor is goed te horen :D
Filmpje 1
Filmpje 2

Gisteravond heb ik trouwens nog even die glazen vastgekit aan de kleine glasplaat. Foto's volgen, maar het ziet er al wel stevig uit.
potverdrie dubbeltjes, waar zijn die tandartsboren te koop en wat kosten ze :P :Y)

Hoeveel zei je? :'(

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Dat boren gaat prima zo te zien en het resultaat mag er zijn (Y).
Mr.Nonflex schreef op 12 juni 2004 @ 13:14:
[...]

potverdrie dubbeltjes, waar zijn die tandartsboren te koop en wat kosten ze :P :Y)

Hoeveel zei je? :'(
Dan kun je meteen zo'n hele unit kopen want die boren zijn niet los te koop :P

[ Voor 73% gewijzigd door PcFer op 12-06-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

ja inderdaad, en dan mag je eerst wel een flinke tijd sparen, want alleen al zo'n boortje kost 7 euro. Dan moet je dus die unit nog kopen, een compressor voor de druk, en waar ga je dat allemaal neerzetten??? Lijkt me een vrij dure grap, maar ik zou zeggen vraag aan je tandarts of je een keertje bij hem mag knutselen als je belooft dat je alles weer netjes maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
Volgens mij kun je deze gaten ook wel met een dremel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
als je het met een dremel wil proberen, zou ik toch op zoek gaan naar betere schijfjes
Glas kan nog wel 'ns hard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 10:32
ArchettA schreef op 12 juni 2004 @ 20:09:
als je het met een dremel wil proberen, zou ik toch op zoek gaan naar betere schijfjes
Glas kan nog wel 'ns hard zijn :)
Diamant schijfjes gezien @ Ia :)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Die tandards boortjes zijn tog gewoon frees boordjes >:) . Anders lijken ze er iedergeval heel erg op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En schilderstape op het glas plakken, dan kan de boor niet zo snel weglopen, en volgens mij springen er dan ook geen scherfjes af.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Nou kijk, we hebben een paar redenen om het tandartsboortje te verkiezen boven de dremel.

In de eerste plaats konden we geen diamant schijfjes vinden, en deze boortjes hadden we wel. gratis en al.
In de tweede plaats is het systeem anders. De dremel gebuikt schijfjes, misschien zijn er wel boortjes, maar die konden al helemaal niet vinden met diamant. Doordat dit een staafje is dat draait kun je het meer als figuurzaagje gebruiken zeg maar, en krijg je dus een mooier rondje
En tenslotte misschien wel het belangrijkste argument. Bij deze airrotor zitten 3 kleine gaatjes in het uiteinde (dus naast waar je het boortje erin doet) waar water uit komt spuiten, en dus voor koeling zorgt. Met een dremel zou je het in een laagje water moeten leggen ==> veel rotzooi, of er continu water opspuiten met een waterpistooltje of ander versproeier apparaat, en dat is ook niet echt handig. Bovendien denk ik niet dat de dremel goed bestand is tegen water.

Al met al: De airrotor is toch heel wat handiger. Dus als je er beschikking over hebt, ik raad het je aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

* Update *

Oke ik (Coen alias ktipr) post even namens robert, want we zitten bij robert thuis, en we hebben net even weer wat geknutseld. We hebben de glazen aan de 2 glasplaten gekit, en we hebben een paar mooie overzichtfotos kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/79.jpg
Dit zijn de glazen als we ze net hebben vastgekit

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/80.jpg
Zoals je kunt zien zit er een vette laag kit tussen, want we hebben inmiddels wel zoiets dat we het echt wel waterdicht willen hebben.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/81.jpg
Kijk! er zit een gat in het glas!

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/82.jpg
Mooi overzicht nummer 1: recht van voren

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/83.jpg
Mooi overzicht nummer 2: schuin van links

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/84.jpg
Mooi overzicht nummer 3: schuin van rechts

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/robertstoppels/85.jpg
En een mooie close-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:30
ziet er cool uit....en bijna klaar.....

wordt echt wel mooi, en best groot....ben benieuwd als hij helemaal af is...en hoop natuurlijk voor jullie dat hij waterdicht is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Er komt duidelijk weer wat schot in de zaak (heb de afgelopen tijd dit topic ff links laten liggen) Maar nu begint het echt vorm aan te nemen.
Het is Imho wel een heel erg dikke laag kit die er nu opzit, maar beter iets teveel dan te weinig in dit geval :)
Ik ben nu echt heel benieuwd naar het eindresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

respect !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Relax!!

Hoe heb je die hdd vastgemaakt. Ik ben met een kratje bezig en daar kan dit ook nog wel een handig voor zijn. Heb je daar close-up foto's van ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Nebuch schreef op 14 juni 2004 @ 15:56:
Relax!!

Hoe heb je die hdd vastgemaakt. Ik ben met een kratje bezig en daar kan dit ook nog wel een handig voor zijn. Heb je daar close-up foto's van ofzo??
Die hd lijkt opgehangen te zijn met wat oude construxibox onderdelen. weet je wel zo'n mooie doos met stalen dingetjes waar je autotjes enzo uit kon maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

zeer mooie mod, maar wat vissen betreft: dat zou ik niet doen ivm de bizonkit die je hebt gebruikt. Ze gebruiken bij het lijmen van aquaria niet voor niets aquariumkit ipv gewone kit.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Komt ie nu mee... |:( ;)

Je zou je bisonkit eventueel nog kunnen bedekken met een laag aquariumkit.

Verders een erg gave MOD dit. Alleen een beetje lastig om te showen op een LAN :)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een enorm mooie mod. Nog een paar puntjes:
- Kun je ooit nog bij je pc om kabeltjes aan te sluiten of spullen (zoals HD) te vervangen als ze stuk gaan?
- Misschien leuk om er een soort puntdakje bovenop te maken in dezelfde stijl als de 'zuil' waar alles op staat (wel zorgen dat er nog steeds lucht doorheen kan natuurlijk)
- Voor de airflow is het misschien handiger als je intake/outtake in tegenoverstaande hoeken zet ipv aan dezelfde kant. Dus intake rechtsvoor en outtake linksachter bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Mystic Spirit schreef op 14 juni 2004 @ 16:02:
[...]

Die hd lijkt opgehangen te zijn met wat oude construxibox onderdelen. weet je wel zo'n mooie doos met stalen dingetjes waar je autotjes enzo uit kon maken :)
Hier staan de foto's van de harddisk-constructie in... http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20401451
Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 16:33:
- Voor de airflow is het misschien handiger als je intake/outtake in tegenoverstaande hoeken zet ipv aan dezelfde kant. Dus intake rechtsvoor en outtake linksachter bijvoorbeeld.
dat is pas een paar keer gezegt hoor... je bent niet de 1ste die dat opmerkt... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mecano heet dat, dat word nog wel verkocht denk ik.

Verder .. vette kast ..
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Laatst online: 19:30
Zie ik hier luchtbelletjes tussen de kit? Dat lijkt mij niet erg goed...

Maar verder een Super project _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Laatst online: 07-09-2024
Dr. Donald schreef op 14 juni 2004 @ 17:44:
[...]

Zie ik hier luchtbelletjes tussen de kit? Dat lijkt mij niet erg goed...

Maar verder een Super project _/-\o_
Dat viel mij ook al op dat lijkt mij ook niet echt goed!! Wel Wicked to the Punani :)

PS als ie er in zit en hij draaid dan kan je er toch nooit meer bij of heb ik dat mis???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Ja er zitten idd een beetje luchtbelletjes in de lijm. Of het kwaad kan? Misschien, maar ik denk niet dat we er ons druk over hoeven te maken. Er zit een dik genoege laag omheen.

En ja, het klopt dat als de bak eenmaal dicht is, dat die niet weer open kan. Dat had je ook wel kunnen lezen, maar goed, het topic wordt aan de lange kant. We hebben lang nagedacht over manieren om hem open te kunnen maken, maar het is erg lastig, en wordt erg veel gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Als je een afdekplaat met een rubberen rand gebruikt, kan je hem toch open en dicht doen? Net zoiets als bij een autodeur zeg maar. Als je dan het water eruit laat (als alle visjes dood zijn getrilt door het gepruttel van die schijf :Y) ) kan je hem toch een keer schoonmaken.

edit:

weet je trouwens al wat voor vissen en andere decoratie je erin gaat doen?

[ Voor 15% gewijzigd door MacDokie op 15-06-2004 01:19 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Die luchtbelletjes (als dat luchtbelletjes zijn) zijn ontstaan omdat de onderkant v/d glazen niet precies recht is. Ze zijn afgezaagd met een redelijk grove zaag dus er zitten wat oneffenheden tussen.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.