[CIP] Aquarium PC

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 32.816 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, en kan je niet snijden... Kan wel maar dan heb je een open spleet of je moet die weer opvullen. En dubbelglas moet je aan bijde kanten snijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 20:09:
ja, en kan je niet snijden... Kan wel maar dan heb je een open spleet of je moet die weer opvullen. En dubbelglas moet je aan bijde kanten snijde...
Dubbelglas snij je nie zomaar.. zit ook speciaal gas tussen.. (of vacuum of zoiets, ben geen expert), vandaar dat ze ook al per 2 aan elkaar worden geleverd...

Maaruh, ben benieuwd naar de mod, ziet er veelbelovevend uit... *bookmark*

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:59
Mooie mod enzo _/-\o_

Maaruh, komen der ook bijna weer es foto's aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Indien je een warmwateraquarium wilt maken zal je pc constant moeten aanstaan of dat water zal nogal in temperatuur schommelen ik weet niet of de vissen daar tevreden mee zullen zijn. Ofwel moet je nog een extern verwarmingsysteem zetten met thermometer om de temperatuurschommelingen op te vangen.

Edit : oops had te snel gereageerd had nog niet alle pagina's doorgelezen 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Letsnow op 09-04-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:27

Zeror

Ik Henk 'm!

Ben je intussen al weer een stukje verder?
Post eens wat pics.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 10-04-2004 16:39 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57

chromeeh

the Gnome

Wow, dit ziet er heel goed uit :)
Hou ons op de hoogte :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
yup het ziet er weeral mooi uit, volg deze topic al tijdje en ga ze zeker en vast blijven bekijken tot de finishing touch!!

Doe je best maat :9

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Mooi allemaal zeg!

Succes! :)

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kram335
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
sealy schreef op 05 april 2004 @ 18:38:
[...]

wat dan met al dat gebubbel...
Ik denk dat die vissen zich daar echt als een vis in het water gaan voelen, en weinig last gaan hebben van een paar fans enzo...

Iemand ooit in Eindhoven op stratum in de Blue Parrot geweest? Daar staat een aquarium van 4m3 of zo met allemaal tropische vissen erin... En die gaan ook niet raar liggen zwemmen en springen enzo terwijl er 80 dB aan geluid tegen het aquarium aan ligt te beuken!

Wordt een mooie mod jongens, ga zo door!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben benieuwd ziet er geinig uit :)
zorg alleen dat de vissen niet bij de pomp kunnen
en dat je geen steentjes in je bak hebt anders zullen ze proberen te ontsnappen en zet hem niet in de buurd van je raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
  • Laatst online: 15-08-2023
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 16:46:
ben benieuwd ziet er geinig uit :)
zorg alleen dat de vissen niet bij de pomp kunnen
en dat je geen steentjes in je bak hebt anders zullen ze proberen te ontsnappen en zet hem niet in de buurd van je raam
offtopic:
Heeft ook teveel naar finding nemo gekeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:53

NoTimeRemains

I know

zou je dan niet je computer door het glas door het water kunnen laten koelen?

en een paar vissen is altijd koel :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
offtopic:
// tijgertje

Zorg ook meteen dat je raam altijd goed gesloten is en dat er geen pelikanen doorheen kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik elke keer blij naar dit topic klikken als ik in mn bookmarks zie dat er is gepost.. is t alleen maar blaat :( Kwil foto's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor het eerst op dit leuke forum item terechtgekomen en heb me geamuseerd. :)

Nu een paar opmerkingen en tips (doe ermee wat je wilt...);

- Het kitten met siliconen ging slecht tussen persprex en glas doordat;
A) siliconen sowiezo nimmer nergens aan goed hecht. Het maakt dingen elastisch vast aan elkaar door adhesiekrachten en de waterdruk zelf. Je kan overal siliconen zo vanaf trekken, zonder al teveel moeite te doen. Kit dicht alleen door druk van buitenaf. Het is pertinent geen lijm. Alhoewel er veel zielen zijn die dit denken... (maar ja, die geloven ook dat er iemand ooit een kat in zijn magnetron te drogen had gezet en dat deze uit elkaar klapte. en toen een schadeclaim aanvroeg... Lichtpunt; nimmer nooit gebeurd overigens ;) )
B) Je hebt op de verkeerde manier gekit! Je hebt een klassieke fout gemaakt die
vele aquariumbezitters met waterschade en dode vis hebben moeten betreuren.... Vroeg of laat klapt je bak uit elkaar en/of gaat alsnog lekken.

Je moet een glazen bak altijd met de ruiten los van elkaar kitten! tussen de ruiten moet er in de hoek een naad zijn van ca 5mm -1cm vrij! Dan kit je de ruiten aan de binnenzijde en aan de buitenzijde. Hierdoor krijg je a) een (waterdichte) doorverbinding tussen de binnenkitvoeg en de buitkitvoeg in de vorm van een soort H-profiel. de ruiten blijven dan altijd stevig zitten en kunnen nimmer verschuiven. Veel mensen kiezen om de ruiten tegen elkaar te plaatsen, maar dan komt er geen kit aan de kopse kanten en gaan de ruiten langzaam schuiven over elkaar, waardoor de kit losschuift en lek raakt. Vroeg of laat klapt er een ijkant uit.... _/-\o_

==========
- Dubbel glas of gelaagd glas is geen optie, doordat je nog steeds moet kitten met bovengenoemde problemen. Beter is het om enkel glas te blijven toepassen. goedkoper en beter. Voor jouw bakkie is 5mm; liefst 6mm dik glas aan te bevelen.

==========
- Vissen zijn wel degelijk gevoelig voor trillingen. Sterker nog; ze raken in de stress en worden erg vatbaar voor ziekten. Ik geef je op een briefje dat je vissen binnen een maand ziek zijn... Als ze dan al niet dood zijn gegaan. Oorzaak nummer 1 met stip is altijd stress. Oorzaak 2 is slechte en/of matige waterkwaliteit. 8)

Ik zou geen fans gebruiken in de bak. of traag draaiende modellen, vv.,rubber tussen de fan en sinks/schroeven om trillingen te dempen. zker geen high speed fluitende exemplaren. >:)

=============
- komen we op punt 2; hoe hou je de waterkwaliteit constant?! Vissen hebben een bloedhekel aan wisselende wateromstandigheden, zoals PH en KH veranderingen, temperatuurschommelingen, vervuiling; zoals ammoniak verbindingen en stikstofverbindingen zoals nitriet en nitraat en fosfaten.
Een gezond watermilieu kan alleen worden bereikt met regelmatige (eens per week) van zo'n 10% vers, schoon water toevoegen; en dan liefst NIET direct uit de kraan, maar osmosewater... Een goede filterinstallatie is dus een must ! :?

Om simpel het systeempje aquarium biotoop uit te leggen;
Een vis plast en poept per dag ca. 4x zijn lichaamsgewicht aan vuil uit!!!! Meeste via zijn huid (vocht in de vorm van ammonia verbindingen). Poep via het bekende gaatje achteraan ;) verder geven voedselresten, afgestorven algen en planten en baccies ook dit soort organische belasting. Ammonia (NH3, NH4) is zeer giftig en moet niet meetbaar zijn in het water.
Nu deze ammonia wordt door bacterien zg (nitrificerende baccies) omgezet in een andere stof; ee stikstofverbinding nl. Nitriet (NO3). Dit is ook giftig, maar vissen kunnen zeer kortstondig een beetje nitriet verdragen. Maar leverd zeer veel stress op en is dan vaak en oorzaak voor een dodelijke ziekte. Bij langere blootstelling gaat een vis dood op een pijnlijke manier.
Nitriet op zijn beurt wordt weer zijn beurt omgezet naar nitraat (NH2). Nitrat wordt gezien als onschuldig, maar is dit zeker ook niet. echter lage meetbare waarden zijn geen probleem. hogere waardes wel degelijk, planten en algen gaan welig groeien en vissen groeien krom en gaan ook dood op termijn. kortom, zo laag mogelijk houden; dus in praktijk betekend dit veel regelmatig waterverversen!

Fosfaten is tevens een bijproduct van de omzetting door deze baccies, maar zit tevens meestal veel te veel in kraanwater, evenals nitraat!!!! kortom, gooi je zuiver kraanwater in je bak, dan helpt het niet veel om je nitraat en fosfaat naar beneden te brengen, het nieuwe water is immers al besmet!! Weelderige alggrieo is dan het resultaat. en lastige draadalgen die graag fosfaten eten is dan het gevolg... Geloof mij, deze wil je niet in je bak hebben. Osmosewater is geheel vrij gemaakt van nitraten, fosfaten, metalen en mineralen. voordeel is dat het dus puur water is, echter je moet het dan wel voorbereden door natrium-bicarbonaat (KH+ middel, of zimpel gezegd landbouwzout, of maagzout ;) ) toe te voegen, zodat de KH op ca. 7 a 8 komt. de Ph zal dan zo'n 7 a 7,5 worden. goed voor vssen dus.

Kortom een vissenbakje is leuk om te zien, maar er komt heus wel wat bij kijken.

=========
- Ik hoorde over nemo's houden. Dit zijn ten eerste zeewatervissen (anemoonvissen ofwel clownsvissen), en ten tweede is zeewater het moeilijkste te houden voor aquariumbezitters. Niet alleen heb je te maken met het bovenstaande. is al moeilijk genoeg om dit redelijk constant te houden, maar zeewater moet dan ook nog eens een perfecte constante watertemp hebben, met een perfecte zoutgraad. Zout moet speciaal zeezout zijn en GEEN keukenzout, want daar zitten antiklontermiddelen in die giftig zijn. Zeewatervissen zijn bijzonder gevoelig voor nitraat. dus een simpel filterpotje van eheim; vergeet het maar. Alleen al een uitgebreide eiwitafschuimer en levend steen in je bak is een must. Weet je niet waarover ik nu spreek?! Vergeet dan gewoon dit zeewaterverhaal! Er wordt al genoeg geroofd uit de natuur van koraafriffen. En elk dood gaande vis of koraal is zonde. Zeker als dit door onwetendheid, onkunde of door onverschilligheid wordt gedaan! :X

=========
- Een tip voor kit. In plaats van siliconen op azijnbasis (zg. aquaria siliconen) bestaat er ook een op polymeren betsaande kit, die a) niet giftig is, b) ook als lijm fungeert, c) flexibel is en blijft; d) perfect waterdicht afdekt; e) houdt op pvc, PE, glas, perspex, lexaan, hout, staal, beton etc. F) last but least; zelfs onder water is te verwerken!!!

Dit is zg. TEC-7 kit. een zwarte kit. Helaas heb ik die nog niet in elke bouwmarkt kunnen vinden. Wel al veel in koikarper-dealers in het land (dus echte kwekers en handelaren. Geen tuincentra...). In de koikarperwereld id Tec-7 kit de rage! je kan er alles mee vast zetten, waterdicht, zoutbestendig en zelfs lekken in folie onder water.... perfect dus.

Kortom, veel vragen en moeilijkheden die je op je half hebt gehaalt. maar het resultaat moge dan ook zeker wezen om trots op te zijn. Perfect! Keep on the work! :) :) :) :) :)

ps. een verstokte koikarper fanaat met een vijver van 16.000m3 water en een kapitaal aan japanse koi's en filterinstalltie, vv ozon, afschuimer etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
[b]08[/b] april 2004 @ 16:22:
Ik hoop jullie vanavond/morgen te kunnen verblijden met wat foto's van proefgaten in een oud stukje glas
En het is vandaag alweer dinsdag 13 april :P
Nee hoor, neem je tijd maar wij wachten nog steeds met spanning op wat nieuwe pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah... Waar is de tijd dat je als kleine van de kermis kwam met 4 goudvissen, die beesten in een rond aquariumding stak er verder niet te veel naar keek, en dat ze een jaar of 3 leefden... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 20:56
Als je bang bent dat je pcbak door de lucht die er in zit de neiging krijgt om te gaan drijven, is het misschien een mooie oplossing om loodkorrels op de bodem te leggen, dit kan je in iedere duikzaak kopen, het zit dan wel in netjes. Dit staat waarschijnlijk ook nog eens mooi in een aquarium in tegenstelling tot een blok lood ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 09-09 07:21

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 20:34:
Tjah... Waar is de tijd dat je als kleine van de kermis kwam met 4 goudvissen, die beesten in een rond aquariumding stak er verder niet te veel naar keek, en dat ze een jaar of 3 leefden... B)
De gemiddelde levensduur van goudvissen in een vissenkom (en zeker als je er 4 in doet) is niet eens 1/6e van de 3 jaar die jij noemt. :)

Projectje blijft te gek! ik w8 op nieuwe foto's :Y)

edit:
bijdrage van John Hoek vindt ik overigens zeer nuttig, maar wel een beetje te uitgebreid 8), iig op het gebied van de uitleg wat nemo voor vis is :9 de meeste tweakers zullen het geld wat een clownvisje kost er niet voor over hebben! als ze het al ergens weten te vinden :) Wat je zegt over de kit vindt ik wel heel erg nuttig! en klinkt als de perfecte kit voor het in elkaar zetten van een aquarium bak! respect hiervoor _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-04-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Wanneer vernemen wij van jullie de nieuwe status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-10-2023

ktipr

Ondertitel

De status is natuurlijk kraagje omhoog.

Maar goed, afgezien van de wijsheid van Bas Gielink staat het aquarium project even stil. Het probleem is namelijk nog steeds die onderkant. Het wachten is nu op bericht van een fabriek die voor ons (gratis!!!) in glas zou kunnen boren, en heeeeeeel misschien zelfs UV- lijmen. :D :D

Maar goed, dat moeten we dus nog even bekijken. Maar we kunnen binnenkort wel even wat in elkaar zetten, en dan een paar fotos maken.

Denken jullie anders even mee met het schilderwerk?
Het moet niet al te fel zijn, maar helemaal zwart leek mij ook niet echt tof. Heeft iemand een idee hoe we het leuk kunnen schilderen? Plaatjes zijn welkom.

And that's the way the cookie crumbles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja we wachten het wel af.

Bij het houden van een aqurium is het trouwens het belangrijkste dat het biologiche prosse goed in balance is. Dan is het heel makelijk om je aqurium te onderhouden.
Aan maakt bacterien en een goede biologishe filter is hier voor een must.

Water verversen...
Doet dat het liefst niet te veel, hier door verstoor je gauw de biologisch balance in je aqurium. De truuk is juist om er voor te zorgen dat alles goed in evenwicht is waardoor je weinig ondehoud aan heb.

Vergeet trouwens niet een paar alg eters te kopen, dan heb je veel minder gauw last van algen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:25:
Ja we wachten het wel af.

Bij het houden van een aqurium is het trouwens het belangrijkste dat het biologiche prosse goed in balance is. Dan is het heel makelijk om je aqurium te onderhouden.
Aan maakt bacterien en een goede biologishe filter is hier voor een must.

Water verversen...
Doet dat het liefst niet te veel, hier door verstoor je gauw de biologisch balance in je aqurium. De truuk is juist om er voor te zorgen dat alles goed in evenwicht is waardoor je weinig ondehoud aan heb.

Vergeet trouwens niet een paar alg eters te kopen, dan heb je veel minder gauw last van algen ;-).
Mee eens!
Mystic Spirit hoeft zijn aquarium maar 1 keer per half jaar beetje bij te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:43
Coen: verf em zoals mijn gitaar.
Eerst d-blauw paar lagen, steeds schuren, laagjes zwart, schuren, weer blauw.
Krijg je zwart-blauw gemarmerd, mits je geen perfecte lagen strijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killswitch
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

post daar eens een pic van
denk dat dat wel makkelijk is voor de ts kan ie meteen zien
of het wat voor hem is

mij lijkt het in ieder geval wel wat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een CIP hoort regelmatige updates te hebben, ik zie niks... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glas boren in een aquarium:

Hier vind je een complete howto met foto's...

http://aquariumhobby.nl/doehetzelf/gaten.html

Isse simpel zelf te doen met een diamantboor.
Plankje vv van voorgeboord gat erin als geleiding gebruiken.
tijdens boren stevig koelen met water.
niet drukken; de boor het werk laten doen.
dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:46:
Een CIP hoort regelmatige updates te hebben, ik zie niks... :'(
Je hebt ergens wel gelijk. Maar zoals eerder te lezen valt kunnen we op dit moment niet veel meer doen. Het is eerst wachten op gaten in glas. (gratis via het werk van m'n vader)

Maar daar gaat wel even tijd in zitten. Bovendien komen de examens eraan.

Zodra de tijd rijp is zullen jullie hier wel weer een paar leuke foto's tegenkomen, maar tot die tijd wil ik jullie vragen om leuke verf-ideeen te posten OF dit topic lekker laten rusten op de bodem van dit forum. Net als jullie wachtend op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

maar tot die tijd wil ik jullie vragen om leuke verf-ideeen te posten
Tis een idee, maar het is misschien wel leuk om er een soort vuurtoren van te maken. dus wit/rood diagonaal naar boven laten lopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bpo-advies.nl/website/foto/Vuurtoren.GIF

Dat past goed bij het aquarium en het is nog leuk om te zien ook. Vindt ik dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 19-04-2004 09:51 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Rakkerzero schreef op 19 april 2004 @ 09:50:
[...]

Tis een idee, maar het is misschien wel leuk om er een soort vuurtoren van te maken. dus wit/rood diagonaal naar boven laten lopen.

[afbeelding]

Ja het is idd een leuk ideetje, ik had zelf ook zoiets in gedachten, maar robert wou iets dat niet zo fel was. Daar voldoet dit niet echt aan. Maar dat van dat blauw/zwart marmer lijkt me wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Rakkerzero schreef op 19 april 2004 @ 09:50:
[...]

[afbeelding]

*Timow denkt aan de Zalman Reserator

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

ktipr schreef op 19 april 2004 @ 10:20: maar robert wou iets dat niet zo fel was.
Rood hoeft niet fel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

Rakkerzero schreef op 20 april 2004 @ 09:46:
[...]

Rood hoeft niet fel te zijn.
wit wel

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36

cdoens

Peugeot-gek

Creme Wit / Gebroken Wit???

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biglines
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

het blijft vrij fel, zeker vergeleken bij andere kleuren

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ok, wit is dan wel fel, rood is niet fel. ALs je dat samenvoegt heb toch iets rustigs. lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psychiaters gebruiken in hun ruimtes geen rood omdat dit te fel is en dit hun 'klanten' schrik zou aanjagen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 22:46

Just_I

What did you just say?

Heb je zelf al een idee wat voor kleur je denk dat het gaat worden ???

Anyways, het zo handig zijn als wij weten in wat voor stijl we moeten denken zodat we daar de kleuren voor kunnen bedenken .. 8)7. Daar zouden we heel erg mee opschieten dacht ik zo.

Heb je er overigens ook al aangedacht om het met een ander materiaal te combineren (Just_I denk aan iets van metallic blauw met een aluminium erbij :9~ )

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Blauw lijkt me, water is immers ook 'blauw', en als je een paar van die blauwe fan's erin gooit heb je één mooi geheel.

Zou dan wel donkerblauw gebruiken. Misschien inderdaad in combinatie met zwart.

Blauw past imho ook mooi bij je Nemo sticker ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49
Wat een zinloze discussie is dit. Ik wil foto's zien en geen eeuwenlange discussie lezen over welke kleur dat ding moet. Op deze manier kan ik ook wel een discussie hoog houden....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Hooli-gan schreef op 22 april 2004 @ 14:10:
Wat een zinloze discussie is dit. Ik wil foto's zien en geen eeuwenlange discussie lezen over welke kleur dat ding moet. Op deze manier kan ik ook wel een discussie hoog houden....... :(
Dit is dus 1 van de redenen waarom ik nog nooit een CiP heb aangevraagt...
altijd die druk en gezeik van andere tweakers dat iemand eens op moet schieten.
Laat iemand in zijn eigen tempo een casemod maken en niet dat altijd en eeuwige gezeik dat het niet snel genoeg gaat.

* Mystic Spirit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Mystic Spirit schreef op 22 april 2004 @ 14:18:
[...]

Dit is dus 1 van de redenen waarom ik nog nooit een CiP heb aangevraagt...
altijd die druk en gezeik van andere tweakers dat iemand eens op moet schieten.
Laat iemand in zijn eigen tempo een casemod maken en niet dat altijd en eeuwige gezeik dat het niet snel genoeg gaat.

* Bulligan :+
Tuurlijk mag ie alle tijd nemen om het af te maken. Geef hem daarin geen ongelijk. Waarom zou je zo iets moois afraffelen.
Maar dat is geen reden om een topic hoog te houden door een discussie over de kleur te gaan beginnen.
Als er weer is wat intressants gebeurd aan de kast komt het topic vanzelf wel boven drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Hooli-gan schreef op 22 april 2004 @ 14:35:
[...]

Tuurlijk mag ie alle tijd nemen om het af te maken. Geef hem daarin geen ongelijk. Waarom zou je zo iets moois afraffelen.
Maar dat is geen reden om een topic hoog te houden door een discussie over de kleur te gaan beginnen.
Als er weer is wat intressants gebeurd aan de kast komt het topic vanzelf wel boven drijven.
Mee eens.
Alleen ga ik uit van de goede bedoelingen van de TS dat hij daadwerkelijk raad nodig heeft. Dus zou het niet alleen om het topic hoog te houden zijn.
Ik zie wel wat je bedoeld, dus laten we het topic niet langer "hoog" houden met onze discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Dit is pas een MOD, en niet zo'n 'standaard' pre-mod.
Ik wacht met spanning af op nieuwe vorderingen.
en natuurlijk op de eerste zwemervaringen van nemo and friends :)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wanneer komen er weer pics. Het topic zit namelijk een beetje weg te rotten op deze manier.

Maar het is en blijft en coole ! mod

[ Voor 27% gewijzigd door Zeror op 28-04-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Robertstoppels schreef op 19 april 2004 @ 09:21:
[...]

Je hebt ergens wel gelijk. Maar zoals eerder te lezen valt kunnen we op dit moment niet veel meer doen. Het is eerst wachten op gaten in glas. (gratis via het werk van m'n vader)

Maar daar gaat wel even tijd in zitten. Bovendien komen de examens eraan.

Zodra de tijd rijp is zullen jullie hier wel weer een paar leuke foto's tegenkomen, maar tot die tijd wil ik jullie vragen om leuke verf-ideeen te posten OF dit topic lekker laten rusten op de bodem van dit forum. Net als jullie wachtend op een update.
sssst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff w8 nu al weken, iedere keer met kijken naar topic en iedere keer weer teleurgesteld worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 11:17:
Pff w8 nu al weken, iedere keer met kijken naar topic en iedere keer weer teleurgesteld worden.
De topicstarter gaf duidelijk aan dat het nog wel even kon duren:

[rml]Robertstoppels in "[ CIP] Aquarium PC"[/rml]
Robertstoppels schreef op 19 april 2004 @ 09:21:
Als je nou eerst leest en dan gaat roepen dat het zo lang duurt ;).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Hij kan op z'n minst even iets posten over zijn aquarium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gedult... ik denk dat iedereen wel een update wil... maar als hij geen tijd heeft!!!

btw! ik heb de CIP al een tijdje gevolgt.... zeker wel mooie uitwerking!! hopen dat je aquarium niet gaat lekken... zoals John_hoek al zei...!

succes met je tentamens en met de mod!

*bookmarked a long time ago!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Even gevolgd deze topic en lezen van de adviezen van sommige mensen hou ik rekening mee dat deze gewaagde aquariummod wellicht gaat mislukken omdat er lekkage optreedt na een tijdje.

En koikarper houder hier meldt nog over speciale lijm en hoe het moet lijmen. Dat advies is zeker nogal laat aangekomen hier omdat bakken al gelijmd zijn = dat is vragen om mislukkeling.

De chat sfeer en 'opschieten ik wil wat zien' zal de sfeer niet goed maken, vooral bij mod bouwer. Teveel druk op project zetten vergroot mislukkelingen nog meer.
Beter je kop houden en geduld bewaren. De chat situatie en doorpraten maakt het niet beter op. Eigenlijk moet mod bouwer de topic leiden, niet jullie... :X

En ik kan hier al snel conclusie trekken waarom het lang duurt: het is slecht voorbereide mod project. Want in het begin zijn er al mislukkelingen (persplex/glas lijmen) dus de mod bouwer had zo'n tegenvaller niet verwacht. Hij had gewoon naar aquariumbouwer moeten lopen voor advies & lijmsoorten.
Glas boren mag hij ook wel keertje bij aquarium bouwer doen, of advies vragen.

Dit verklaart ook deels in de latere stadium: de moeilijkste stappen komen nu, de mod bouwer wil eerst alles uitzoeken en kan dus niet hier zo snel reageren voordat hij juiste antwoord heeft gevonden.
De moeilijke deel zal erg lang duren voor een iemand die slecht heeft voorbereid.

Het spijt me. Ik vind zelf ook erg mooie mod, maar het is zeer gewaagd en bijzonder moeilijk. _/-\o_ En ik verwacht hier grote kans op mislukkeling en het zal lang duren door vele tegenvallers. Gezien nieuwe adviezen pas laat komen, ben ik van mening dat hele mod project even overnieuw moet: beter voorbereiden, informeer je bij experts (aquarium bouwer dus) en zo komt de project veel sneller af.
Voor elke aquarium mod geldt zeker: goed lijmen met juiste lijm bespaart ellende dan zoeken naar 'mogelijke' lijm. Het scheelt frustratie en tegenvallers en geen lekrisico's. ;(

(Ik heb ook net casemod in planning dat beeld heeft van een aquarium, maar dit keer alleen water in de wanden, en middenin helemaal open. En geen vissen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 15:14:
heb gedult... ik denk dat iedereen wel een update wil... maar als hij geen tijd heeft!!!

btw! ik heb de CIP al een tijdje gevolgt.... zeker wel mooie uitwerking!! hopen dat je aquarium niet gaat lekken... zoals John_hoek al zei...!

succes met je tentamens en met de mod!

*bookmarked a long time ago!
Idd, beetje dom om je examens te laten vallen voor dit. Kun je je na de examens volledig op storten, hebben we ook iets om naar uit te kijken.

Btw: ziet er goed uit, ben ook benieuwd hoe word. Complimenten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Tja, ik krijg nu het beetje een idee alsof je denkt dat we niks aan voorbereiding hebben gedaan.

Dat hebben we echter wel :)

Van tevoren hebben we berekend wat de kracht zou zijn op verschillende onderdelen in een aquarium. Ook zijn we bij meerdere bedrijven geweest ivm. het boren in glas. Echter kan dat hier niet in de buurt (ook niet bij de aquarium zaak, daar kostte het 50 euro per gat (dus keer 8 dan --> € 400,-))

De gaten laten we nu boren door een bedrijf in duitsland (via het werk van m'n vader).

Verder wil ik nog even vertellen dat in dit aquarium bovendien iets wordt verwerkt dat je nog nooit eerder hebt gezien. :) Maar das voorlopig een verrassing. Ik kan alvast wel verklappen dat het wordt bestuurd door de pc zelf (via printerpoort).

Afgelopen dagen heb ik hier en daar wat uurtjes bijelkaar gesprokkeld, voor een centraal verzamelpunt van alle schakelaars, schema's, etc. etc. Dit wordt een grote printplaat met daarop oa. een hdd led meter, een regelbare fanbus, computergestuurd (nee, dit is niet de verrassing, ondanks dat het via de pc wordt bestuurd) licht via de pc (ook via schakelaar te schakelen) en meer. De fans zijn regelbaar, maar ook via een schakelaar aan of uit te schakelen (een push-to-contact schakelaar, dus daar zijn ook nog weer extra schematjes voor gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

automatische vissenvoerbak met sheduler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killswitch
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

ff over die verasing: is het toevallig een big-ass grafisch lcd wat in een dubbele wand van het aquarium komt te zitten.

zou wel erg nice zijn. Of heb ik je nu op een idee gebracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is de verrassing een printer? >:) }) 8)7 :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of nog beter: een soort van fanbus voor de lichten in zijn huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:27
Nee jullie zitten ernaast :o , het wordt een 'via printerpoort gestuurde electronische vis' :P :+

[ Voor 11% gewijzigd door PcFer op 03-05-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
water veroorzaakt kortsluiting, hmm doe er olie in, geen lucht uitlaat, olie wordt warm ..... jongs, aan tafel, de gebakken vis is klaar >:) :9

(een P4 3.4 Ghz EE geeft uiteraard het beste resultaat, alhoewel een tbird of palo ook wel wil >:) :Y) )

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 20:15:
automatische vissenvoerbak met sheduler :D
dit is een vrij standaard toevoeging voor een aquarium, dus dat zou niet echt een vernieuwend iets zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
Helaas helaas, niet geraden. Ik kan wel zeggen dat een van jullie een klein beetje in de buurt zat. Meer zeg ik niet, totdat het af is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een onderwater webcam? Of een LCD dat vissen projecteerd (dat de film finding nemo afspeelt).

Iets dat met de vissen interactie heeft lijkt me wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Ik blijf dit een geweldig project vinden en hoop dat het helemaal gaat lukken :D _/-\o_

Een webcam op de LPT poort lijkt mer erg onwaarschijnlijk . Maar een webcam die 24 uur/dag je vissen broadcast over het hele internet lijkt me wel retegaaf :D . Dus als je een plekkie hebt , zeker een webbie erbij proppen .

Ik denk idd meer in de trant van een onderzeebootje wat trajectmatig rondvaart ofzo . Of een CCFL (CCFishL) in het vissenhuisje e.d. .

Laat het eens snel weten ! Ik word/ben schieuwnierig :P

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Khaine666 schreef op 03 mei 2004 @ 12:40:
Een webcam op de LPT poort lijkt mer erg onwaarschijnlijk .
Ik denk dat ze een automatisch draaiend statief bedoelen.. niet de webcam zelf ;)

Trace-and-track systeem.. webcam volgt volautomatisch de op dat moment dikste vis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op 03 mei 2004 @ 14:04:
[...]

Ik denk dat ze een automatisch draaiend statief bedoelen.. niet de webcam zelf ;)

Trace-and-track systeem.. webcam volgt volautomatisch de op dat moment dikste vis? :P
Electronic fish breeder 2000:

-Feeds the fishes whenever they need it
-Puts the fat fish on diet
-integrated FBC: Fish Birth Control :P

Wordt vast en zeker een coole mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Ja, precies en ook nog die automatische aquariumschoonmaker uit finding nemo.

Nee het is idd wel een heel tof ding als ik begrijp wat robert bedoelt, maar jullie zitten allemaal wel erg moeilijk te denken. Die webcam wouden we er trouwens wel in doen. Zonder dat track and trace programma dan. En dan idd een livebroadcast op het internet.
Maar het probleem is een beetje dat de binnenste doos helemaal dicht komt te zitten, dus moeten we een webcam daar dan in gaan stoppen en kunnen we er dan nooit meer bij. En ik weet niet of we nog ruimte hebben in dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus het is eenvoudiger?
Gewoon de verlichting aan en uit zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ktipr schreef op 04 mei 2004 @ 11:23:
Ja, precies en ook nog die automatische aquariumschoonmaker uit finding nemo.

Nee het is idd wel een heel tof ding als ik begrijp wat robert bedoelt, maar jullie zitten allemaal wel erg moeilijk te denken. Die webcam wouden we er trouwens wel in doen. Zonder dat track and trace programma dan. En dan idd een livebroadcast op het internet.
Maar het probleem is een beetje dat de binnenste doos helemaal dicht komt te zitten, dus moeten we een webcam daar dan in gaan stoppen en kunnen we er dan nooit meer bij. En ik weet niet of we nog ruimte hebben in dat ding.
dan kan je de webcam toch in een aparte waterdichte behuizing doen ergens in een hoek? dan zie je gelijk ook de pc in t aquarium zitte...;) veel vetter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
Kan iemand me uitleggen waarom men steeds probeerd dit topic weer naar boven te schoppen zonder dat er bijzondere updates zijn?

Het is een onwijs mooi project en ik hoop ook van harte dat alles goed gaat lukken maar vindt geen reden waarom men steeds met onzin moet reageren op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooli-gan schreef op 04 mei 2004 @ 17:33:
Kan iemand me uitleggen waarom men steeds probeerd dit topic weer naar boven te schoppen zonder dat er bijzondere updates zijn?

Het is een onwijs mooi project en ik hoop ook van harte dat alles goed gaat lukken maar vindt geen reden waarom men steeds met onzin moet reageren op dit topic.
Wat is er nou mis met een lekkere nutteloze fantasie? Of mag hier alleen serieus gecasemod worden? Alsof het bloedserieus werk is.... :s
Maar een update zou idd wel leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 mei 2004 @ 14:34:
Dus het is eenvoudiger?
Gewoon de verlichting aan en uit zetten dan?
als t van die UV visjes uit japan zijn kan dat best mooi zijn hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 20:33:
[...]

als t van die UV visjes uit japan zijn kan dat best mooi zijn hoor :D
moet die dr wel een uv ledje in stoppen :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je doet gewoon lekker goedkoop en koopt 6 goudvissen en hangt er een ccfl aan

Edit:
Waarom stop je er niet gewoon een aapje in ofzo , is toch ook een goed alternatief voor vissen als het met het water niet lukt

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
MrDummy schreef op 02 mei 2004 @ 17:14:
Even gevolgd deze topic en lezen van de adviezen van sommige mensen hou ik rekening mee dat deze gewaagde aquariummod wellicht gaat mislukken omdat er lekkage optreedt na een tijdje.

En koikarper houder hier meldt nog over speciale lijm en hoe het moet lijmen. Dat advies is zeker nogal laat aangekomen hier omdat bakken al gelijmd zijn = dat is vragen om mislukkeling.

De chat sfeer en 'opschieten ik wil wat zien' zal de sfeer niet goed maken, vooral bij mod bouwer. Teveel druk op project zetten vergroot mislukkelingen nog meer.
Beter je kop houden en geduld bewaren. De chat situatie en doorpraten maakt het niet beter op. Eigenlijk moet mod bouwer de topic leiden, niet jullie... :X

En ik kan hier al snel conclusie trekken waarom het lang duurt: het is slecht voorbereide mod project. Want in het begin zijn er al mislukkelingen (persplex/glas lijmen) dus de mod bouwer had zo'n tegenvaller niet verwacht. Hij had gewoon naar aquariumbouwer moeten lopen voor advies & lijmsoorten.
Glas boren mag hij ook wel keertje bij aquarium bouwer doen, of advies vragen.

Dit verklaart ook deels in de latere stadium: de moeilijkste stappen komen nu, de mod bouwer wil eerst alles uitzoeken en kan dus niet hier zo snel reageren voordat hij juiste antwoord heeft gevonden.
De moeilijke deel zal erg lang duren voor een iemand die slecht heeft voorbereid.

Het spijt me. Ik vind zelf ook erg mooie mod, maar het is zeer gewaagd en bijzonder moeilijk. _/-\o_ En ik verwacht hier grote kans op mislukkeling en het zal lang duren door vele tegenvallers. Gezien nieuwe adviezen pas laat komen, ben ik van mening dat hele mod project even overnieuw moet: beter voorbereiden, informeer je bij experts (aquarium bouwer dus) en zo komt de project veel sneller af.
Voor elke aquarium mod geldt zeker: goed lijmen met juiste lijm bespaart ellende dan zoeken naar 'mogelijke' lijm. Het scheelt frustratie en tegenvallers en geen lekrisico's. ;(

(Ik heb ook net casemod in planning dat beeld heeft van een aquarium, maar dit keer alleen water in de wanden, en middenin helemaal open. En geen vissen.)
ik denk juist dat t ze wel lukt omdat ze nu mensen hebben die goed advies geven, en dus hooguit de bak opnieuw moeten maken, wat wel te doen is, en alle problemen gelijk verhelpt

dus mr dummy graag even wat positievere insteek voortaan, als iets moeilijk gaat, altijd positief blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom stop je de pc niet in een een plastic tas, en gooi je hem in bad of de vijver? weet je iig dat hij waterdicht is, en dat het lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Laatst online: 26-08 20:20
ja, een printer in het aquarium en als je dan iets uitprint uit een spleetje een papiertje... of helemaal nat als het mislukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 13:48:
Of je doet gewoon lekker goedkoop en koopt 6 goudvissen en hangt er een ccfl aan

Edit:
Waarom stop je er niet gewoon een aapje in ofzo , is toch ook een goed alternatief voor vissen als het met het water niet lukt
Je kan er ook een computergestuurde hamsterkooi van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

We hebben goed nieuws. Binnenkort gaan we opnieuw proberen om 8 gaten in de platen te krijgen. Deze keer met behulp van MIJN vader. Mijn vader is nl. tandarts. JAHA, en die heeft een bepaald apparaatje waarmee die in glazuur kan snijden. En daarmee kan hij ook prima in glas snijden zegtie.
Dus we gaan binnenkort de glasplaten te lijf met deze airrotor. We zullen hier wat foto's posten, dus jullie zullen weten of het is gelukt.

EINDELIJK WEER VOORUITGANG!!

[ Voor 5% gewijzigd door ktipr op 10-05-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Offtopic replies getrashed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Nogmaals offtopic replies getrashed. OWs uitgedeeld. Ontopic aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het idee geweldig, vol verwachting voor nieuwe pic's ;)
Suc6 verder. Keep up the good work :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-08 10:46

Hayfork

Drinkin&Boardin

ik weet toch wel dat ik dan niet meer jouw pa mijn tanden laat doen (niet dat ik dat ooit gedaan heb overigens...) nahja iig blij dat er weer wat vooruitgang in zit... hopelijk snel NOG MEER vooruitgang

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Haha, ik hoor net van robert dat hij een virus heeft op de computer die er in komt. Hij was namelijk al in gebruik als server, en heeft sasser opgelopen.

Maar goed, dat is een kwestie van even formatteren (die fix tool wil niet) er was verder toch nog niks op geinstalleerd, maar ik dacht ik zeg het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een jaar geleden ook zo'n idee gehad en heb zo ook uitgevoerd.

Hier het resultaat: www.r.geusens.easynet.be/Logo/hydronica.wmv

Het is een aquarium gekoelde pc met 20 tropische vissen. Aqua temp: +- 25°
Op film is hij nog maar 60% af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn.. DAS mooi!!..

je hebt in dat onderste deel een dubbele wand met water?..

Goed.. goed.. en hoe is het nou met die nieuwe versie van deze mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 23:49:
Ik heb een jaar geleden ook zo'n idee gehad en heb zo ook uitgevoerd.

Hier het resultaat: www.r.geusens.easynet.be/Logo/hydronica.wmv

Het is een aquarium gekoelde pc met 20 tropische vissen. Aqua temp: +- 25°
Op film is hij nog maar 60% af.
Maar het is dus nog geen pc in een aquarium. Net even iets anders dus. Maar ziet er verder wel fraai uit! tof man. Heb jij ook gaten in het glas moeten boren? Hoe heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

ktipr schreef op 13 mei 2004 @ 17:12:
[...]

Maar het is dus nog geen pc in een aquarium. Net even iets anders dus. Maar ziet er verder wel fraai uit! tof man. Heb jij ook gaten in het glas moeten boren? Hoe heb je dat gedaan?
is die van ons wel een pc in een aquarium? in beide gevallen zit de pc niet in het water maar is het daarvan afgesloten. en tsja, dat is hier wat eenvoudiger gedaan als onze mod.

hij's iig wel retegaaf alleen heb ik medelijden met die visjes. er is iets wat ze doodbang maakt o.i.d.
- geen verwarmingselement
- neonkleuren (zou vreemd zijn want die dragen ze zelf ook)
- ze zitten er net in
- teveel trillingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linde002
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2021
offtopic:
T-H kun je mij een mailtje sturen ivm de sleeving, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een pc onder een aqurium, en je bent de plantjes, grind, ect vergeten. Ik vraag me af hoe lang die vissen het bij je vol gehoudem hebben.

Als het goed is wordt er bij deze mod wel over nagedacht over de plantjes en het grind dat er later in komt, daarmaa kan je meteen de lijkebodem verbergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik zie dus dat het een met aquariumwater gekoelde pc is.... Ik denk dus niet dat het de bedoeling is om daar plantjes, grind en planten in te zetten. Sowieso al het idee dat het water in contact komt met de lucht en hierdoor vervuilt is niet echt goed voor het systeem. Als je daar dan ook nog eens met vissen, planten en grind 'vervuilt' water aan gaat toevoegen, dan lijkt me dat niet echt bevorderlijk voor de gezondheid van je waterblok op de cpu, gpu of en/northbridge.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Laatst online: 18-01-2021
Kun je beter je waterkoeling gebruiken als bodemverwarming voor je aquarium.
Buizen op de bodem van je aquarium laten lopen, geeft warmte af aan je aquarium water. Is ook goed voor je waterplanten. omdat er een watercirculatie ontstaat. Warm water stijgt en koelwater daalt. Dit brengt ook zuurstof in de bodem, wat goed is voor de aerobe bacterieen die op de bodem leven. :*)

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen vraag ik mij af hoe vissen het doen in gedeminitraliseerd water, en de tempratuur schommelingen zijn ook niet lekker voor die beestjes >:) elke dag sushi eten is ook niets.. 8)7 maar als dat alles niet zo uit zou maken, denk ik aan wat uv reactive meuk d`r in gooien, en dan zo`n vijver filter d`r in maken, die de bacteriën in het water dood maken >:) houd je Waterblok ook schoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Mr.Nonflex schreef op 14 mei 2004 @ 20:35:
Kun je beter je waterkoeling gebruiken als bodemverwarming voor je aquarium.
Buizen op de bodem van je aquarium laten lopen, geeft warmte af aan je aquarium water. Is ook goed voor je waterplanten. omdat er een watercirculatie ontstaat. Warm water stijgt en koelwater daalt. Dit brengt ook zuurstof in de bodem, wat goed is voor de aerobe bacterieen die op de bodem leven. :*)
Dit zou je in acht kunnen nemen. Kan je niet iets doen met heatpipes die over de bodem heen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 18:47:
Alleen vraag ik mij af hoe vissen het doen in gedeminitraliseerd water, en de tempratuur schommelingen zijn ook niet lekker voor die beestjes >:) elke dag sushi eten is ook niets.. 8)7 maar als dat alles niet zo uit zou maken, denk ik aan wat uv reactive meuk d`r in gooien, en dan zo`n vijver filter d`r in maken, die de bacteriën in het water dood maken >:) houd je Waterblok ook schoon :P
Vissen hebben gemiddelt maar een geheugen van 30 seconden, dus ze weten de vorige temperatuur al niet meer als er een nieuwe is. Verder mooie casemod!Ik wacht vol ongedult

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ives schreef op 15 mei 2004 @ 22:05:
[...]

Vissen hebben gemiddelt maar een geheugen van 30 seconden, dus ze weten de vorige temperatuur al niet meer als er een nieuwe is. Verder mooie casemod!Ik wacht vol ongedult
/offtopic
Nah ze vergeten het waarschijnlijk omdat ze niet zo goed tegen extreme tempratuurs verschillen kunnen, zo moet je bijvoorbeeld een vis wanneer je die gehaald hebt eerst in het zakje met water, waarin je het gehaald hebt bij bijiv. de dierenspeciaalzaak op de hoek, laten zitten welke je in je aquarium legt gesloten, zodat de tempratuur van het water in het zakje langzaam aan gelijk wordt aan de tempratuur in het aquarium zodat de vis niet meteen stuk gaat nadat je hem gekocht hebt :Y) of je moet zelfde dag nog sushi willen eten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Respect, word echt vet! _/-\o_ _/-\o_ complimenten _/-\o_

Ben benieuwd naar het eind resultaat, en of alles goed gaat met de vissen ed.... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Het zal vast al gezegt zijn, maar het is zo'n lang topic...
Maar áls je waterkoeling maakt, pak dan NIET het aquarium zelf als reservoir, ivm vervuiling in het water (de bak is nl aan de bovenkant open, en als je er vissen in doet, dan wordt het water al helemaal smerig). Lijkt me dat dan je koeling dan vanbinnen dichtslibt 8)7 ... Je kan volgens mij gewoon het beste een watertankje in het water hangen... Zo heb je het koelwater gescheiden van het aquariumwater en maak je toch gebruik van het feit van de enorme hoeveelheid aquariumwater ervoor zorgt dat je nauwelijks temperatuurstijgingen hebt...

maar prachtige mod... ik wacht (net als iedereen op GoT) vol ongeduld op nieuwe resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankNStein schreef op 16 mei 2004 @ 17:48:
Maar áls je waterkoeling maakt, pak dan NIET het aquarium zelf als reservoir, ivm vervuiling in het water (de bak is nl aan de bovenkant open, en als je er vissen in doet, dan wordt het water al helemaal smerig). Lijkt me dat dan je koeling dan vanbinnen dichtslibt 8)7 ... Je kan volgens mij gewoon het beste een watertankje in het water hangen... Zo heb je het koelwater gescheiden van het aquariumwater en maak je toch gebruik van het feit van de enorme hoeveelheid aquariumwater ervoor zorgt dat je nauwelijks temperatuurstijgingen hebt...

maar prachtige mod... ik wacht (net als iedereen op GoT) vol ongeduld op nieuwe resultaten...
bouw je een filtertje voor de ingang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktipr

ktipr

Ondertitel

FrankNStein schreef op 16 mei 2004 @ 17:48:

Maar we gebruiken het aquarium niet als koelwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
wanneer komt er weer een updeet ? ik wil gebakken vis :+

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.