Ioniq 5 P45
Hangt van de plaats waar je het neerzet af, in veel licht kan de algengroei erg groot zijn. Als ie gewoon in een hoekje in de kamer komt te staan heb je in het begin misschien wat last van algen, maar dat is makkelijk weg te halen met een algenkrabber, of simpelweg met een sponsje.Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:53:
(Trouwens nagedacht over schoonmaken? Na 3 weken vissen erin te hebben gehad is alles groenAlgenkiller erin gaat niet echt werken m.b.t. nemo and friends
)
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Niet als de alg aan de planten, bodem zit...of als je last van draadalg hebt...Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:56:
gewoon zown magneet kopen die je aan beide kanten van het raam plant ga je er langs ist weg
Verwijderd
In een goed aquarium heb je dat nietGaMbiNo schreef op 01 april 2004 @ 14:58:
[...]
Niet als de alg aan de planten, bodem zit...of als je last van draadalg hebt...
True...maar ik durf te stellen dat de ruime meerderheid dat helaas niet heeft.
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Verwijderd
elke tweaker heeft daar mee gespeeldLiquidSmoke schreef op 01 april 2004 @ 15:16:
mecano of niet?
dat zeg ik elke tweaker
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 15:25 ]
als je dan de hardware op een manier in die bak bouwt, wel btje hoger dan de rand dan kan je die bak zo onder water doen, alleen heb je dan een probleemje met je kabels.... neej tis toc hniet zo'n goed uitgedacht plan
Verwijderd
Je hebt ook gelijk waterkoeling.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:09:
lijkt me trouwens wel geinig om er een webcam in te modden ofzo, en een automatische voermachine
UV-licht helpt ook tegen algen. Het scheelt dus als we een UV-ccfl in de bovenkant van de pc-bak doen. Toch??Spiller schreef op 01 april 2004 @ 13:13:
[...]
Hangt van de plaats waar je het neerzet af, in veel licht kan de algengroei erg groot zijn. Als ie gewoon in een hoekje in de kamer komt te staan heb je in het begin misschien wat last van algen, maar dat is makkelijk weg te halen met een algenkrabber, of simpelweg met een sponsje.
Ik had zelf bedacht om de draden te omwikkelen met glowwire. Ziet er ook wel geinig uit vonden we.Armageddon_2k schreef op 01 april 2004 @ 15:08:
Misschien een idee, om die buizen waar je kabels doorheen lopen... als je die nouw es spiegelend maakt, ik weet niet voor hoeverre dit mogelijk is maar et kwam in me op en lijkt me errug kewl gezicht
Hebben we ook al over nagedacht (je, je moet toch wat doen op schoolel1zer schreef op 01 april 2004 @ 16:01:
ik zit ff te denken, maar is het niet mogelijk geweest om die middelste bak zoals ie nu is ( alleen dan zonder die 4 gaten gewoon ondersteboven, met het gat naar beneden ) zo onder water te drukken... dat kan ook met een gewoon long drink glas als je die onder water doet dan zorgt de luchtdruk dat het droog blijft...
als je dan de hardware op een manier in die bak bouwt, wel btje hoger dan de rand dan kan je die bak zo onder water doen, alleen heb je dan een probleemje met je kabels.... neej tis toc hniet zo'n goed uitgedacht plan
Dan is luchtverversen dus niet meer mogelijk. Zodra ja dat wel begint te doen, met je een tegendruk van zeker 40 liter creeëren. En dat haalt mijn 80 mm fannetje zeker weten niet
Ghe ghe, helaas. Het is wannabe-mecano, van zo'n electro bouw doos. Met allerlei proefjesLiquidSmoke schreef op 01 april 2004 @ 15:16:
mecano of niet?
Verwijderd
Je kunt ook gewoon middeltjes kopen tegen algen hoor, als je er een filterbak aan of in gooit (zal in ieder geval moeten voor tropische vissen) kun je daar gewoon af en toe een tabletje in gooien.Robertstoppels schreef op 01 april 2004 @ 16:16:
[...]
UV-licht helpt ook tegen algen. Het scheelt dus als we een UV-ccfl in de bovenkant van de pc-bak doen. Toch??
[...]
Ik had zelf bedacht om de draden te omwikkelen met glowwire. Ziet er ook wel geinig uit vonden we.
Denk inderdaad dat wat glowwires en eventueel een neonbuisje wel cool zijn (zou dan wel blauw nemen).
Las ergens ook nog iets over condensvorming en silica-korrels; denk dat dat niet echt nodig is aangezien wat aquariumwater en dus het glas kamertemperatuur of warmer zijn, ooit al eens een beslagen aquarium gezien? Zeker als je lekker airflow door die bak hebt zie ik het nog niet gebeuren.
Keep up the good work
Ioniq 5 P45
Verwijderd
gewoon UV dye erin gooien, met zo'n UVcclf geeft dat wel een leuk gezicht (heb je een soort lamp)Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:18:
je kunt er paars licht in doen dat heb ik ook in mn aquarium voor bevordering van de plantengroei ik weet niet of dit uv reactive is maar het staat vast heel mooi.
ik denk alleen dat de vissen het niet zo leuk zullen vinden
Wat robert bedoeld, is dat de lucht boven het water oppervlak dan via de glazen weg zou stromen, en het alsnog vol zou stromen met lucht. En al helemaal als we het willen ventileren. En dan nog iets: Hoe wou je dan het aquarium beneden houden als er geen onderkant aan zit?[b][message=20403492,noline]Robertstoppels schreef op 01 april 2004 @
[...]
Hebben we ook al over nagedacht (je, je moet toch wat doen op school)
Dan is luchtverversen dus niet meer mogelijk. Zodra ja dat wel begint te doen, met je een tegendruk van zeker 40 liter creeëren. En dat haalt mijn 80 mm fannetje zeker weten nietBovendien krijgt die bak dan veel meer drijfvermogen (geen vrije toegang met buitenwereld) en komt er een grotere kracht op die verbindingen te staan. (daar was de berekening van Coen (Ktipr) ook voor bedoeld)
[...]
And that's the way the cookie crumbles
ktipr schreef op 01 april 2004 @ 17:09:
[...]
Wat robert bedoeld, is dat de lucht boven onder het water oppervlak dan via de glazen weg zou stromen, en het alsnog vol zou stromen met lucht Water. En al helemaal als we het willen ventileren. En dan nog iets: Hoe wou je dan het aquarium beneden houden als er geen onderkant aan zit? »» Zwaar maken, erop duwen, stellage bouwen die zorgt dat het kreng beneden blijft
Dat kan wel werken voor de buitenste bak, maar de glazen bak in het aquarium, waar de PC inzit, bereik je dan nog steeds niet. (Sowieso niet verstandig om dat met een magneet te gaan doen, in de buurt van die IT)Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 14:56:
gewoon zown magneet kopen die je aan beide kanten van het raam plant ga je er langs ist weg
Ik zou proberen rekening te houden met het demonteerbaar houden van de bakken. Anders wordt het erg lastig om de 'binnen-bak' en de 4 glazen pilaren schoon te houden!
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Linksboven: onderkant is niet nodig... door een of andere gare wet blijft er altijd lucht in dat gedeelte zitten... wel zorgen dat er geen gaatje in je kast zit anders loopt je kast zo vol met water
Rechtsboven: Luchtverversing gaat wel maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of je zo zonder onderkant geen water naar binnen krijgt met die luchtverplaatsing zo
Linksonder: zorg dat het binnenste deel absoluut waterpas staat anders... nahja plaatje zegt het al
Rechtsonder: Je kunt je kast helemaal onderdompelen maar zorg dan wel dat je steun hebt van bovenaf met een stellage oid (zoals getekend bijvoorbeeld). Door de opwaartse druk zal anders je kast de caissonziekte krijgen
btw don't mind my paintzor skilz
[ Voor 3% gewijzigd door Hayfork op 01-04-2004 17:29 ]
Verwijderd
veel succes iig

ik weet niet hoe krachtig je fans hiervoor moeten zijn maar je lucht wordt gelijk een beetje gekoeld door het water je moet wel iets van een spatscherm maken.
maar het lijkt mij dat dit zou kunnen werken.
wat je ook zou kunnen doen is de pc op een "vlot" laten drijven in die bak
weet iemand nog een leuke signature?
Guppy's bv (niet te veel om vervuiling tegen te gaan)
Gewoon laagje grind op de bodem, enkele planten en niet direct in zonlicht zetten om algen tegen te gaan.
*lampje* heatpipes met wat koelribben eraan in het water hangen instant watercooling/aquarium verwarming */lampje*
edit: ow mog iets dan moet je geen prescot nemen (tenzij je gekookte vis wilt natuurlijk
[ Voor 33% gewijzigd door snooze op 01-04-2004 18:09 ]
weet iemand nog een leuke signature?
Dan moeten de fans wel heel hard blazen, ze moeten namelijk de druk van 20 cm water tegenwerken. En een gewone fan kan die druk niet opbrengen. Bovendien wil ik geen drijvende pc hebben. Als het evenwicht wordt verstoord oid. raakt ie schuin en zakt de boel vol water naar beneden. Ook een open onderkant met bubbels is niet te doen. Als een bubbel of vis een beetje spettert dan.... zie 3e plaatje van Hayforksnooze schreef op 01 april 2004 @ 18:02:
ik heb nog eens voort zitten borduren op de plaatjes van hayfork en kwam toen met dit idee.
[afbeelding]
ik weet niet hoe krachtig je fans hiervoor moeten zijn maar je lucht wordt gelijk een beetje gekoeld door het water je moet wel iets van een spatscherm maken.
maar het lijkt mij dat dit zou kunnen werken.
wat je ook zou kunnen doen is de pc op een "vlot" laten drijven in die bak
Dat zou in principe wel kunnen, maar dan zit je nog steeds met kabels die dan door het water moeten, en dus aan de onderkant vast moeten worden gekit in het gat waardoor ze naar de onderkant gaan.
Maar hoe dan ook, wij maken het zoals in de beginpost is gezegd, en ik zou zeggen: "heb veel plezier en gebruik je eigen fantasie, en leef je uit.
En dan zit ook nog met een enorme luchtvochtigheid bij je mobo, dat gaat nooit lang goed, dat geef ik je op een briefje. Mijn advies, blijf bij jullie orginele plan en zorg gewoon dat dat ding niet gaat drijven. Desnoods "help" je die kit verbinding tussen die glazen met een soort verankering met een beugel die door de glazen de onderste glazenplaat van de box tegen houdt door te verankeren aan de MDF bodemplaat.Robertstoppels schreef op 01 april 2004 @ 18:30:
[...]
Dan moeten de fans wel heel hard blazen, ze moeten namelijk de druk van 20 cm tegenwerken. En een gewone fan kan die druk niet opbrengen. Bovendien wil ik geen drijvende pc hebben. Als het evenwicht wordt verstoord oid. raakt ie schuin en zakt de boel vol water naar beneden. Ook een open onderkant met bubbels is niet te doen. Als een bubbel of vis een beetje spettert dan.... zie 3e plaatje van Hayfork
Verwijderd
weet je al welke vissen erinkomen
Ik denk dat je toch maar beter voor de opstelling met de glazen kunt kiezen.Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:19:
ik vind het maar een heel orginele mod, en ik denk dat veel mensen aan dit idee al eens gedacht hebbe (ik wel),
weet je al welke vissen erinkomen
Leuk idee verder
Ennuh met piranha's boeit een prescott niet , piranha's lusten hem rauw
Verwijderd
aan denken heb je nix, net zoals een portomonee zonder geldVerwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:19:
ik vind het maar een heel orginele mod, en ik denk dat veel mensen aan dit idee al eens gedacht hebbe (ik wel),
deze dudes denken, en _doen_ ook
En moet zeggen : respect, ik vind het erg gewaagd
Ze voelen namelijk de minste trillingen al.
Ik heb een aquarium op mijn buro staan en als ik met mijn vinger beetje ruw op de tafel tik schrikken alle vissen al weg...
Dus laat staan wat er met jou vissen gebeurt.
Ja, maar als het nou constant is dan wennen ze er toch aan?Xavier schreef op 01 april 2004 @ 21:17:
nog aan gedacht dat je vissen gestoord worden als je teveel fans aan hebt staan?
Ze voelen namelijk de minste trillingen al.
Ik heb een aquarium op mijn buro staan en als ik met mijn vinger beetje ruw op de tafel tik schrikken alle vissen al weg...
Dus laat staan wat er met jou vissen gebeurt.
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Assumption is the mother of all failures
Verwijderd
toch zelfs es overna denken
Verwijderd
Maar denk dat je er niets aan hebt in je mod... ik blijf m volgen
Overigens wil ik even opmerken dat een fittinkje heel iets anders is dan een mainboard, en de laatste is nogal lastig inpakken in een kit. Tevens gaat drijven op 'een vlot' of iig in een bak met open onderkant niet lukken, aangezien de luchtvochtigheid zeer hoog zal zijn, en het glas mogelijk wat afkoeling geeft, waardoor er in de pc-bak condensatie zou kunnen gaan optreden. En dat wil je nou juist niet
[ Voor 36% gewijzigd door HunterPro op 01-04-2004 21:52 ]
Verwijderd
vissen hebben maar een geheugen van 3 seconden, zijn dat getik gezoem snel vergeten en kunnen er ook niet aan wennen in 3 secondenTruus schreef op 01 april 2004 @ 21:29:
[...]
Ja, maar als het nou constant is dan wennen ze er toch aan?
zou jij aan constant getik wennen, de hele dag om je heen hetzelfde irritante geluid (ter vergelijking: van een drilboor).Truus schreef op 01 april 2004 @ 21:29:
[...]
Ja, maar als het nou constant is dan wennen ze er toch aan?
Ik ga mijn aquarium er niet voor gebruiken vind 1 pc en bijna 800 liter water mij iets teveel van het goeie
Verwijderd
Overigens: UV-licht komt niet door glas, tenminste niet het uv-licht waar algen aan doodgaan.
Keep up the nice work
idee is wel leuk toch, neem je gekleurd zand ofzo, dan kan je nog een mooi geheel krijgen
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 11:31 . Reden: typo ]
Geloof ik niet veel van (zoals eerder gemeld overigens). Ten eerste zal het temperatuur verschil niet zo verschrikkelijk groot zijn aangezien een aquarium vaak rond de 26C zit en er nou niet zo'n heftige processor in gaat. Ooit al eens een aquarium zien beslaan op een tropische dag? Met deze constructie is de luchtvochtigheid gewoon normaal in de bak. Als het goed is wordt de boel goed geventileerd dus ook dat ontwasemd dan de onderdelen. Als de temperatuur al significant stijgt, dan gebeurt dat geleidelijk aan en wordt het water gewoon mee verwarmd.HunterPro schreef op 02 april 2004 @ 12:19:
Nog een noot: De lucht in de pc-bak zal waarschijnlijk warmer zijn dan het water (CPU staat te blazen); dat betekent dat het tegen de glazen wand zal gaan afkoelen (deze wordt gekoeld door het water) => condens. Let daarmee op!
Mocht het toch nog beslaan kun je altijd nog een vochtfilter maken in de lucht inlaat met silica korrels (=Bison-vochtvreter). Doe je dat in het meubel zie je er niets van.
Verwijderd
Of je neemt een waterpomp. die je erin doet die zo water spuit uit het aquarium.birdofpray schreef op 01 april 2004 @ 16:28:
[...]
Je kunt ook gewoon middeltjes kopen tegen algen hoor, als je er een filterbak aan of in gooit (zal in ieder geval moeten voor tropische vissen) kun je daar gewoon af en toe een tabletje in gooien.
Das ook wel vet
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
valt wel mee met dat algeneten. het idee is dat je zorgt dat er niet al te hard alg bijgroeit (aquarium niet in de zon zetten enzo) en dat er wat algeneters zijn, maar zelfs dan moet je nog zelf af en toe het grind en de ramen schoonmaken. algeneters krijgen lang niet alles wegRalph Smeets schreef op 03 april 2004 @ 14:17:
Er zijn trouwens ook 'speciale' visjes die het raam schoonhouden. Ze zuigen zich als het ware vast aan het raam en eten de algen op. Hoewel ik geen aquarium expert ben, heb ik wel ooit eens stage gelopen op het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. Daar hadden ze ook een aquarium staan op een van de diensten. Degene die zich bezig hield met dat aquarium, wist me te vertellen dat als je een goed ecosysteem hebt in het aquarium, dat je dan weinig last zal hebben van algen. Je moet dus de beste mix van planten en vissen vinden. Zelfs dan kan het enkele maanden duren, voordat het geheel stabiel is.
Precies. Sowieso eerst het aquarium 2 weken laten draaien zonder vissen. Zo verdwijnt het nitriet etc. en ontstaat er (als het goed is) een evenwicht tussen de bacteriën en de planten etc.Ralph Smeets schreef op 03 april 2004 @ 14:17:
Er zijn trouwens ook 'speciale' visjes die het raam schoonhouden. Ze zuigen zich als het ware vast aan het raam en eten de algen op. Hoewel ik geen aquarium expert ben, heb ik wel ooit eens stage gelopen op het Academisch Ziekenhuis in Maastricht. Daar hadden ze ook een aquarium staan op een van de diensten. Degene die zich bezig hield met dat aquarium, wist me te vertellen dat als je een goed ecosysteem hebt in het aquarium, dat je dan weinig last zal hebben van algen. Je moet dus de beste mix van planten en vissen vinden. Zelfs dan kan het enkele maanden duren, voordat het geheel stabiel is.
Nitriet en nitraat krijg je pas indien je er vissen inzet.Robertstoppels schreef op 03 april 2004 @ 14:59:
[...]
Precies. Sowieso eerst het aquarium 2 weken laten draaien zonder vissen. Zo verdwijnt het nitriet etc. en ontstaat er (als het goed is) een evenwicht tussen de bacteriën en de planten etc.
Het nut van een aquarium te laten draaien zonder vissen is zodat je zelf al aanbrengt dat de bacteriëncultuur zich kan ontwikkelen zodat deze bij het plaatsen van de vissen direct hun werking kunnen doen. Bacteriën zijn in alle aquariumshops te verkrijgen btw.
Ik heb zelf ook een aquarium en heb ook gaten moeten boren in de glazen wanden (12 mm glas) Het gaat eigenlijk vrij eenvoudig, als je weet hoe te doen:
Je legt de plaat waarin je wil boren in een bak met water, zodat die plaat helemaal onder ligt, maar wel vast ligt. Als je dan met een boor op statief kan boren, op een niet te hoog toerental, en zonder heel veel druk uit te oefenen, kan je mooie gaten maken
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Heel erg bedankt, we krijgen als het goed is maandag of dinsdag de glasboor, en de glasplaten. Ik denk dat dit idd een erg goede methode is.Kristof schreef op 04 april 2004 @ 17:10:
Hmmm ik zie dit topic nu pas. Ik weet niet of het nog kan helpen, maar...
Ik heb zelf ook een aquarium en heb ook gaten moeten boren in de glazen wanden (12 mm glas) Het gaat eigenlijk vrij eenvoudig, als je weet hoe te doen:
Je legt de plaat waarin je wil boren in een bak met water, zodat die plaat helemaal onder ligt, maar wel vast ligt. Als je dan met een boor op statief kan boren, op een niet te hoog toerental, en zonder heel veel druk uit te oefenen, kan je mooie gaten maken
Bedankt voor je tip!
Gelukkig maar dat het een Celeron 466 is...KewlKiddo schreef op 04 april 2004 @ 22:56:
Ben je nou echt niet bang dat 't op gegeven moment gaat lekken? Dan ben je namelijk stevig de lul... Zonde als je 'r een AMD64 in hebt zitten
Ik heb als server een Celeron... hij draait goed, wil ik zo houden
Worden die vissen niet helemaal knetter van het geluid van de PC? Vissen worden ook helemaal para van k*tkinderen die continue tegen een aquarium lopen te tikken ...
[/Domme eco-opmerking]
Ziet er wel vet uit overigens
Verwijderd
wat heeft dat water dan voor nut bij het boren? Is dit tegen een te groot dichtheid verschil ter gevolge van wrijving van de boor? (warmte) oja, zou best kunnen helpen, dat het gaat barsten omdat het glas in de buurt van de boor warmer wordt dan de rest en daardoor gaat basten. Met een laag toerental heb je idd minder wrijving..Kristof schreef op 04 april 2004 @ 17:10:
Hmmm ik zie dit topic nu pas. Ik weet niet of het nog kan helpen, maar...
wat dan met al dat gebubbel...Raziel schreef op 05 april 2004 @ 18:03:
[Domme eco-opmerking]
Worden die vissen niet helemaal knetter van het geluid van de PC? Vissen worden ook helemaal para van k*tkinderen die continue tegen een aquarium lopen te tikken ...
[/Domme eco-opmerking]
Ziet er wel vet uit overigens
nothing special
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop dat je er niet te veel dure shit in drukt want dit gaat hoe dan ook mis
Tenzij hij toch lekt en alle vissen geëlectrocuteerd worden.sebasgrif schreef op 06 april 2004 @ 11:18:
Acj, een pc waarbij de vissen tussen de apparatuut door zwemmen kan best een mooi aquarium zijn.

Zal z'n kleine broertje roepen: "PAP! MAM! Er drijven vissticks in 't aquarium :P"GaMbiNo schreef op 06 april 2004 @ 11:19:
[...]
Tenzij hij toch lekt en alle vissen geëlctrcuteerd worden.
een paar kapotte dingen pakken... een aquarium met vissen en daar je kapotte computer zooi inzetten... geen stroom natuurlijk anders:sebasgrif schreef op 06 april 2004 @ 11:18:
Acj, een pc waarbij de vissen tussen de apparatuut door zwemmen kan best een mooi aquarium zijn.
Captain Robert's Vissticks...
weer eens wat anders dan een grot of rotspartij...Hayfork schreef op 06 april 2004 @ 12:21:
[...]
een paar kapotte dingen pakken... een aquarium met vissen en daar je kapotte computer zooi inzetten... geen stroom natuurlijk anders:
Captain Robert's Vissticks...
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Verwijderd
Vervolgens is het een kwestie van onderwater plaatsen lijkt me
Ja vast wel maar wat heeft dat hier mee te maken?Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 16:33:
Heyz is het niet mogelijk om je mobo en alles in mekaar te zetten en vervolgens 5 lagen transparante hitte bestendige lak aan te brengen en alles hiermee inspuiten.
is het nu gelukt ?? of heb je nog niet geprobeerd ?ktipr schreef op 04 april 2004 @ 22:45:
[...]
Heel erg bedankt, we krijgen als het goed is maandag of dinsdag de glasboor, en de glasplaten. Ik denk dat dit idd een erg goede methode is.
Bedankt voor je tip!
* nuclear waste hunkert naar nieuws
</onzin>
Ik hoop dat we morgen een boorstatief hebben (precies recht boren/geen lamme arm krijgen) en dan probeer ik het morgenavond wel nog us.
Ja worden ze ook. Als ik met mijn vinger iets hard op mijn buro tik dan slaan ze al op tilt. En ze gaan er nou niet echt aan wennen.Raziel schreef op 05 april 2004 @ 18:03:
[Domme eco-opmerking]
[/Domme eco-opmerking]
Verwijderd
kun je net zo goed olie erin donderen, moet je alleen nog vissen en planten vinden die in olie levenVerwijderd schreef op 07 april 2004 @ 16:33:
Heyz is het niet mogelijk om je mobo en alles in mekaar te zetten en vervolgens 5 lagen transparante hitte bestendige lak aan te brengen en alles hiermee inspuiten.
Ik ben onwijs benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Keep up the good work
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
iig suc6!
idd een heikel puntje....Xavier schreef op 07 april 2004 @ 20:47:
[...]
Ja worden ze ook. Als ik met mijn vinger iets hard op mijn buro tik dan slaan ze al op tilt. En ze gaan er nou niet echt aan wennen.
nou valt het volgens mij voor goud vissen wel mee, maar ik zou er zeker geen tropisch aquarium van maken
Verwijderd
Ook maak ik me totaal geen zorgen over het feit dat de boel kan gaan lekken en stukgaan. Dat is eenmaal een risico die je loopt als casemodder/overclocker. Een waterkoeling kan ook gaan lekken en jouw WEL dure systeempje naar de kl*ten helpen. Dat risico loop je in ruil voor betere prestaties. Ik loop een risico door een originele en uitdagende casemod te bouwen.
Hoe dan ook, ik zie het nog helemaal zitten
Ik hoop jullie vanavond/morgen te kunnen verblijden met wat foto's van proefgaten in een oud stukje glas. Als dat vanavond nog lukt, dan komt er morgen nieuw glas waar we het uiteindelijke nieuwe en grotere aquarium van gaan maken.
Mystic Spirit = helamaal geen fan van luchtpompjes en ook niet echt van interne pompjes in een aquariumRobertstoppels schreef op 08 april 2004 @ 16:22:
Lijkt me eigenlijk niet dat die vissen last gaan krijgen van die pc. Een fatsoenlijk aquarium heeft toch ook een filter (maakt lawaai) en een luchtbellen pomp (die bellen veroorzaken ook grote trillingen in het water). En aangezien het hele geheel waarschijnlijk komt te hangen (evt. met rubber isolatie) is het niet een punt waar ik me zorgen over maak.
maar je hebt gelijk het zal idd meevallen maar aanlopende fans kan je niet gebruiken
Als er dan een gaatje in het aquarium komt, is je pc in ieder geval nog veilig.
[ Voor 96% gewijzigd door Zeror op 08-04-2004 16:56 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Bedoel je nog meer glas verknoeien??? JA op zich is het wel goed ivm condens etc. maar het glaswerk wordt er niet mooier op. Het gaten boren wordt dan nog lastiger, aangezien je dan 2 platen precies hetzelfde moet boren.Rakkerzero schreef op 08 april 2004 @ 16:47:
Misschien is het volgende een beter/veiliger idee voor zowel vissen als je pc:
[image]
Als er dan een gaatje in het aquarium komt, is je pc in ieder geval nog veilig.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dit topic is gesloten.