Haters everywhere but I don’t really care
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
Cool project overigens, kan niet wachten tot ie af is.
suc6
Verwijderd
Ook lijkt het me erg lastig om de kabels aan te sluiten door die gaten heen.
tenzij....... kan hij nog open? Dat zal wel moeten denk ik.
Overigens, jullie hadden toch al berekeningen gedaan aan het begin van dit topic? Dus mensen die vragen over gewicht en zo moeten toch gewoon even terug lezen toch? maar misschien verwar ik dit met een ander topic.
Verder: Gewoon vissen er in doen hoor! Een moderne vis kan echt wel tegen wat verontreiniging als dat al zo is.
Die geheugenmodules staan idd niet op de foto. Die hadden we er even uitgehaald om het moederbord met de compressor, die buiten staat, schoon te maken. Als je trouwens echt goed had gekeken, zag je dat er niet eens een processor in zit, of een videokaart, of een netwerkkaart. Het is alleen een moederbord en een vaste schijf die niet eens is aangesloten.
Dan over de onderste glazen plaat. Die is idd veel groter dan het voetstuk, en als je het zo zou vullen met water dan krakt die inderdaad door. Daarom zetten we er een houten plaat onder, die je misschien wel eerder op een foto hebt kunnen zien. Alleen zit de houten plaat nu nog vast aan het oude stuk perspex, en die hadden we even niet bij de hand.
Tot slot over de siliconenkit. Weet je wel heel zeker dat het niet als een lijm functioneert? Als je op www.bison.nl kijkt, en je gaat naar de lijmwijzer, en wil glas in aquarium bouw lijmen, wordt je geadviseerd siliconenkit te gebruiken.
[ Voor 7% gewijzigd door ktipr op 15-06-2004 16:02 ]
And that's the way the cookie crumbles
Verwijderd
Nee als je hem even optilt niet nee, maar als je het aquarium een tijd laat staan dan wordt het glas toch "moe" en uiteindelijk gaat het misschien wel kapot. Voor de stevigheid toch wel een houten plaat eronder, wordt door alle aquarium winkels aangeraden. Eigelijk zelfs ook nog een piepschuimen laagje ertussen, maar dat staat niet zo mooi he.Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:13:
ja, idd. Het is ook lijm. En wat een bullshit dat die glasplaat zou gaan breken... Als jij er zijwanden opmaakt is die overspanning veel kleiner, en hoeft tie niet zo;n groot moment op te nemen. Als jij een normaal aquerium optilt breekt de onderkant toch ook niet ineens?
Game PC
Stel: Alles is aanelkaar gekit en alle onderdelen zitten er in. Het syteem werkt dus. Vervolgens gaat helaas de processor kapot (helaas). Hoe ga je die dan vervangen?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Is geen probleem zolang je het aquarium goed doorspoelt voordat je hem gaat vullen. Heb laats nog een glasplaat gelijmt in me kweek bak en de baby vissen doen het perfect in het aquarium. Maar ik filter me water ook over koolstof die de giftige stoffen uit het water filtert ;-).Apie! schreef op 14 juni 2004 @ 16:04:
zeer mooie mod, maar wat vissen betreft: dat zou ik niet doen ivm de bizonkit die je hebt gebruikt. Ze gebruiken bij het lijmen van aquaria niet voor niets aquariumkit ipv gewone kit.
En heb je er voor gezorgt dat je tussen de glas platen een laag heb van ±1mm kit ? Want glas zet wel eens uit, daarom moet die kit elastie's blijven zodat het glas dan niet breekt.
Hout in je aquarium ? Let er dan wel op wat voor hout he gebruikt, want er kunne giftige stoffen in zitten en op den duur gaan rotten. Je kan beter wat plastic schuim er onder doen dat je eerst goed omspoelt. Bijv dat witte schuim wat men ook gebruikt als isolatie voor ondet het laminaat.
Niet natuurlijkRakkerzero schreef op 15 juni 2004 @ 22:19:
Even een toch best wel nuttige opmerking:
Stel: Alles is aanelkaar gekit en alle onderdelen zitten er in. Het syteem werkt dus. Vervolgens gaat helaas de processor kapot (helaas). Hoe ga je die dan vervangen?
Verwijderd
wel eens het kwadratisch oppervlakte moment van een aquerium berekend? Omdat hij zo hoog is, is dat onzettend groot.Shunt schreef op 15 juni 2004 @ 21:40:
eh wil niet heel vervelend doen maar wel eens een bak van ongeveer een meter bij een cm 0f 60 en dan 60 hoog vol met water op proberen te tillen? denk niet dat je dat zomaar lukt hoormare normale kit is dus absolut geen lijm (het blijft altijd zacht dus altijd flexiebel en kit vergaat na verloop derjaren.
Ik heb met behulp van een differentiaalvergelijking en de debroglie golflengten idd de derdemachtsinhoud van het massadeficiënt berekend, en kon daarbij geen significant verschil constateren in verhouding tot de relativiteitscontinuum.Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:41:
[...]
wel eens het kwadratisch oppervlakte moment van een aquerium berekend? Omdat hij zo hoog is, is dat onzettend groot.
Maar zonder bullshit:
Wat lul je nou? hij houdt het wel hoor.
Dat haalt de lol eraf, he!Mystic Spirit schreef op 15 juni 2004 @ 22:37:
[...]
Niet natuurlijkgewoon net doen als of hij het nogaltijd doet en nog een computer verstoppen in de onderbouw
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
heb je dat van een site gecopy/paste of ken je zelf zoveel moeilijke woorden?ktipr schreef op 15 juni 2004 @ 22:55:
[...]
Ik heb met behulp van een differentiaalvergelijking en de debroglie golflengten idd de derdemachtsinhoud van het massadeficiënt berekend, en kon daarbij geen significant verschil constateren in verhouding tot de relativiteitscontinuum.
Maar zonder bullshit:
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Verwijderd
Ik lul niet... En dat hij het houdt, wil ik hiermee zeggen...ktipr schreef op 15 juni 2004 @ 22:55:
[...]
Ik heb met behulp van een differentiaalvergelijking en de debroglie golflengten idd de derdemachtsinhoud van het massadeficiënt berekend, en kon daarbij geen significant verschil constateren in verhouding tot de relativiteitscontinuum.
Maar zonder bullshit:
Reken jij het kwadratisch oppervlakte moment eens uit dan? Als jij vindt dat dat berekend moet worden.Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:41:
[...]
wel eens het kwadratisch oppervlakte moment van een aquerium berekend? Omdat hij zo hoog is, is dat onzettend groot.
Zo op het oog, gok ik wel dat tie het houd. Niet dat ik veel verstand heb van glas, maar wel van momenten
En als je er geen vertrouwen in heb. Kan je hem altijd nog afschoren naar het midden toe. Zo dus:
Ik zeg niet dat dit een mooie oplossing is, maar wel efficient als het nodig mocht zijn. Of je zorgt er voor dat je een vorm creert als een T-profiel. Dus verticaal er nog een (glas) plaat onder.
Wat zijn de afmetingen van het aquarium? En weet iemand toevallig de elastisiteits modules van glas?
[ Voor 47% gewijzigd door mhr-zip op 16-06-2004 13:57 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
Game PC
Verwijderd
Je moet dus opzoek gaan naar een erg harde plank die natuurlik ook tegen water/vocht kan.
was meer bedoeld op de post hier boven je.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:00:
Weet ik, maar je moet dan even op die plank gaan zitten op de uiteinde's om te kijken of ze daar niet doorzaken.
Je moet dus opzoek gaan naar een erg harde plank die natuurlik ook tegen water/vocht kan.
Game PC
\Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:03:
idd een harde plaat ik zou zlef gelakt mdf gebruiken zeer sterk
Ik zou zelf niet voor MDF gaan, maar voor betonplex 18mm, aangezien die nog wel tegen water kan als er een plek niet afgeschermt is..
MDF daarintegen, als je 15MM MDF hebt en daar 1 onbehandelt plekje goed vochtig maakt, heb je snel 20MM MDF
Mmmja? Beter dan een ouderwetse vis denk je? Dan moet ik mijn vis misschien maar eens upgraden.Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:07:
Een moderne vis kan echt wel tegen wat verontreiniging
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
hasse_m schreef op 15 juni 2004 @ 14:07:
Een moderne vis kan echt wel tegen wat verontreiniging
Denk dat wat pokon wonderen doet
[ Voor 54% gewijzigd door Micha op 17-06-2004 06:32 ]
Eglas=70.000 N/mm^2mhr-zip schreef op 16 juni 2004 @ 13:36:
[...]
En weet iemand toevallig de elastisiteits modules van glas?
je zou de benodigde dikte van de bodemplaat zo uit kunnen rekenen, wel een stuk mooier dan een stuk hout er onder. Maar volgens mij ben je al te ver gevorderd om dat nog aan te passen, verder ziet het er superstoer uit! Blijf dit volgen!
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
[ Voor 96% gewijzigd door argro op 16-06-2004 19:39 ]
Clowns vis 1.01a inclusief Expansion pack: Extra vinnen, grotere ogen, extra lange staart en Shark Mod!CanonG1 schreef op 16 juni 2004 @ 19:21:
[...]
Mmmja? Beter dan een ouderwetse vis denk je? Dan moet ik mijn vis misschien maar eens upgraden.
[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 16-06-2004 20:09 ]
[www.ganzz.nl]
Zonder gekheid: een erg mooie mod, m'n complimenten
Verwijderd
idd, ik kan wel het moment en het kwadratisch oppervlak berekenen, maar ik geloof dat je toch al bezig bent met verstevigingen. Anders zet je er van die boekenplank steunen onder? Zie je bijna niet. Maar uuh, ga zo door, ik vind het wel vet worden!argro schreef op 16 juni 2004 @ 19:38:
[...]
Eglas=70.000 N/mm^2
je zou de benodigde dikte van de bodemplaat zo uit kunnen rekenen, wel een stuk mooier dan een stuk hout er onder. Maar volgens mij ben je al te ver gevorderd om dat nog aan te passen, verder ziet het er superstoer uit! Blijf dit volgen!
Verwijderd
Gewoon één of 2 usb draden, een audio en een video lijn lijken mij genoeg (naast de voeding dan). De rest kun je met usb hubs doen. Harddisks gaan normaliter 10 jaar minimaal mee.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 22:17:
Even een ideetje, als je nou alvast alle kabels die ooit nodig zouden kunnen zijn vastlijmt op je moederbord en naar beneden leidt (ATX connector, geluid, video, printerpoort, alle usb poorten, etc, etc, alles waar maar een kabel in te frotten is, ook al heb je die aansluiting op dit moment nog niet nodig), heb je daar ook geen problemen meer mee. Die harde schijf zou ik ook in het houten kastje zetten (net als cdromspeler) trouwens, aangezien dat toch wel een component is dat geheid als eerste stuk gaat.
dan rest ons de vraag: hoe oud is die hardeschijf alsebastius schreef op 16 juni 2004 @ 23:54:
[...]
Gewoon één of 2 usb draden, een audio en een video lijn lijken mij genoeg (naast de voeding dan). De rest kun je met usb hubs doen. Harddisks gaan normaliter 10 jaar minimaal mee.
als het een schijf van 8 jaar oud is...
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
weet iemand nog een leuke signature?
je kan je aquarium randen natuurlijk ook verstevigen, door langs alle zijden een metalen profiel te maken, dus ook onder en bovenkant... als je het mooi afwerkt, en het glimt, dan kan het er nog best mooi uitzien ook
maargoed... succes ermee
Verwijderd
hij heeft net z'n natuurkunde examen achter de rug!Hayfork schreef op 16 juni 2004 @ 12:01:
[...]
heb je dat van een site gecopy/paste of ken je zelf zoveel moeilijke woorden?
Verwijderd
Arme pacient, een krom boortje en een gigantisch gat in die kies of tand
waar heeft je vader of moeder die praktijk?
Ik ga er niet meer heen.
de enige reden waarom er een plank onder de glasplaat moet is omdat het glas zal breken. Doordat de plank eronder komt (ja een triplex plaatje voldoet niet maar 1cm MDF is ruim voldoende) word de druk van het glas afgehaald en wordt a.h.w. de druk op de plank naar het midden (de zuil) verplaatst. zelf had ik een aquarium ong. zo groot met ook een zuilkastje - zelfs een smallere zuil - en die heeft jaren zonder problemen gestaan.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:00:
Weet ik, maar je moet dan even op die plank gaan zitten op de uiteinde's om te kijken of ze daar niet doorzaken.
Verwijderd
Succes verder.
weet je dan ook de bezwijkspanning van glas? de dikte van zijn glasplaat? of neem je de verplaatsingen als maatgevend en zo ja wat zijn dan de maximale toegestande verplaatsingen.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 21:44:
[...]
idd, ik kan wel het moment en het kwadratisch oppervlak berekenen, maar ik geloof dat je toch al bezig bent met verstevigingen. Anders zet je er van die boekenplank steunen onder? Zie je bijna niet. Maar uuh, ga zo door, ik vind het wel vet worden!
ik denk dat het sowieso wel slim eens naar doorbuiging te gaan kijken, als je bodemplaat doorbuigt is dat niet zo lekker voor je zijwanden, ook met een plank er onder gaat het nog doorbuigen

Maar ik wacht vol spanning op de afronding van dit meesterlijke
Welke steun?Xavier schreef op 23 juni 2004 @ 18:41:
Je moet even uitrekenen hoeveel liter water in die bak gaat. want zo te zien een aardig hoeveelheid en dan kan ik ook wel vertellen dat die steun onder je bak het niet gaat houden....
Een recht opstaande steun kan veel hebben hor.
Verwijderd
Verwijderd
Wel eens gehoord over een moment (oftewel kracht x arm ) en dus hebben ze wel degelijk gelijk over dat het goed ondersteund moet worden en een schor lijkt me een prima oplossing om dit op te heffenVerwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 22:01:
dit is een mooie case, maar wat jullie liggen te zeuren over dat glas: de case zelf waar water in stat wordt toch volledig ondersteund door een houten blok, de rest wat er naast hangt, wat maakt dat nu in godsnaam uit? dat zal niet breken.
'When you're not paying for the product, you are the product!'
[ Voor 4% gewijzigd door mhr-zip op 23-06-2004 23:41 ]
En ziet het er naar jouw vormingsinzicht (of moet ik zeggen inzicht in vorming?) stevig genoeg uit?mhr-zip schreef op 23 juni 2004 @ 23:41:
Ik heb vandaag me vervormingsleer tentamen gehaald, dus ik mag eindelijk mee praten.
Verwijderd
Helamaal mee eens, we willen foto's!!Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 11:19:
ik volg het topic al wat langer maar ziet er zeer leuk uit ben ook zeer benieuwd als die af is
PS: Als af is, kom je met je bak door elke 'firewall' heen
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
Haha, moet ik het nu ineens gaan zeggen.ktipr schreef op 24 juni 2004 @ 10:17:
[...]
En ziet het er naar jouw vormingsinzicht (of moet ik zeggen inzicht in vorming?) stevig genoeg uit?
Het is niet mij niet helemaal duidelijk hoe het er uit gaat zien.
Maar ik kan je een hele simpele tip geven:
Als je een denkbeeldig een plank over een sloot legt. Zal die horizontaal eerder doorbuigen dan verticaal.
Daar kan je ook gebruikt van maken om andere dingen te verstevigen. Als je een 'T'-vorm maakt van 6 mm dik mdf, kan dat best sterker zijn dan een horizontale plank van 22 mm dik mdf.
En dat die kolom in gaat zakken is een beetje paniek zaaierij.
Als je een plank 6 mm dik mdf verticaal op de vloer leg. En je gaat er op staan. Dan zakt het niet in. Je het gaat alleen wel doorbuigen. En dan kan het gaan 'knikken', en dan is het wel kapot.
Maar die kolom is in de vorm van een koker, en dat zorgt net als een 'T' of 'H' vorm voor stevigheid tegen knikken.
Maar om die van een plank uit te rekenen is de formule:
Hier is B de Breedte en H de hoogte.
Zoals je ziet is de Hoogte 3 keer zo belangrijk als de breedte.
Deze formule geldt alleen bij een plank vorm, dus niet bij een T of H
[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 24-06-2004 13:27 ]
Verwijderd
Je vergeet de I=m/w niet en de maximale doorbuiging niet. De formule hiervoor weet ik ff niet meer.... En troewens, die m tot de 4de is geen demensie, het is demensie loos, het zegt niks.... Komt gewoon doordat je m*m*m*m doet... of mm*mm*mm*mm in dit geval.mhr-zip schreef op 24 juni 2004 @ 13:21:
Het zo geheten 'Traagheidsmoment'. Wat de materiaal hoeveelheid aangeeft, ten opzichte van het zwaarte punt. (ik weet niet of dit een goede definitie is).
Maar om die van een plank uit te rekenen is de formule: [afbeelding]
Hier is B de Breedte en H de hoogte.
Zoals je ziet is de Hoogte 3 keer zo belangrijk als de breedte.
Deze formule geldt alleen bij een plank vorm, dus niet bij een T of H
He shit, dacht ik net de 4de dimentie verklaart te hebbenVerwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 14:01:
[...]
Je vergeet de I=m/w niet en de maximale doorbuiging niet. De formule hiervoor weet ik ff niet meer.... En troewens, die m tot de 4de is geen demensie, het is demensie loos, het zegt niks.... Komt gewoon doordat je m*m*m*m doet... of mm*mm*mm*mm in dit geval.
Verder heb ik het maximale weerstands moment en de maximale doorbuiging er niet bij gehaald. Maar ik heb gewoon geprobeerd om aan te geven hoe je makkelijk iets kan verstevigen.
Het is vast wel uit te rekenen. Maar dat is voor nerds
Ik zou alleen proberen om het glas niet te veel belasten, want als dat gaat buigen, breekt het veel makkelijker dan staal.
Dit zou een goede oplossing zijn:
Of proberen een 'T' te maken links en rechts onder het aquarium.
Als het aquarium straks af is. En je kijkt van links naar rechts. Dan heeft het een soort U vorm. Dit is ook een stevige vorm. Maar ik weet niet of de kit sterk genoeg is. Om de onderkant te houden.
Dat zou ook nog een probleem kunnen gaan worden. De zijkanten zullen niet doorbuigen, maar de onderkant wel als 'de kit' het niet houdt.
Dan hoeft het glas niet eens te breken, maar gaat het wel lekken.
[ Voor 21% gewijzigd door mhr-zip op 24-06-2004 14:24 ]

Dus dat het links en rechts overhangt, zonder ondersteuning. Kwa doorbuiging/breken een beetje het rotste uit pakt.
Verwijderd
Als jullie goed hadden opgelet hadden jullie gezien dat onder die glasplaat ook nog een houten plaat komt om het te ondersteunen.
Die kan best wel wat hebben hoor.
Dit is alles wat me ooit is bijgebleven van m'n korte tijd bij Civiele Techniek
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Snotver, tiep ik een heel verhaal in jip en janneke taal over een houtenplank horizontaal....Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 08:41:
Snap niet wat het probleem is.
Als jullie goed hadden opgelet hadden jullie gezien dat onder die glasplaat ook nog een houten plaat komt om het te ondersteunen.
Die kan best wel wat hebben hoor.
Krijg ik zo'n opmerking.
Maar gelukkig heeft Turkish het, weer een beetje recht getrokken in jip en janneke taal. Alleen is dat doorbuigen geen voordeel, maar een nadeel.
Een mdf plaat van 22 mm dik, kan en zal verder doorbuigen dan 6 mm dik glas. Met als resultaat, dat je ondersteuning 0 is. En glas is heel slecht in buigen........
[ Voor 30% gewijzigd door mhr-zip op 25-06-2004 10:24 ]
Verwijderd
en als je de tijd hebt, kan je er ook nog voor kiezne het aquarium erg langzaam te laten vollopen. Glas is een odnerkoelde vloeistof en vloeit dus zelfs in vaste toestand nog. Theoretisch zal het glas dus uiteindelijk niet geheel meebuigen met de houten plank, maar door vloei dezelfde vorm aannemen.
Verwijderd
verder heel cool project, keep up the good work !!
Maar ja, om 50 jaar over het vullen van je aquarium te doen....Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 10:47:
ach, zo'n houten plankje ter ondersteuning werkt prima, je moet er ook rekening mee houden dat zelfs als de plank iets zou doorbuigen, de hoekverdraaing geleidelijk plaatsvindt. Waar zonder houten plank de rand waar de glazen plaat op ligt een mooie berueklijn zou zijn, wordt de buigspanning bij ondersteuning door een houten plank zo verspreid dat het risioco op breuk erg klein zal zijn.
en als je de tijd hebt, kan je er ook nog voor kiezne het aquarium erg langzaam te laten vollopen. Glas is een odnerkoelde vloeistof en vloeit dus zelfs in vaste toestand nog. Theoretisch zal het glas dus uiteindelijk niet geheel meebuigen met de houten plank, maar door vloei dezelfde vorm aannemen.
Ik gaf in mijn verhaal aan wat sterker is. Wat jij aangaf over het het verdelen van de spanning ed. klopt wel. Maar ik wilde alleen maar aangeven, dat die zelfde plank 90 graden gedraaid, vele malen sterker is. Of als een horizontale plank aan het uiteinde ondersteund wordt, scheelt het ook veel in de doorbuiging.
Hoe de TS het gaat oplossen, zal mij verder een zorg zijn. Al doet tie het met elastiekjes.
Verwijderd
Als je kijkt naar deze tekening en naar het origineel komt het totaal niet met elkaar overeen.
Grote aquaria staan vaak op een stalen onderstel, omdat dit toch minder makkelijk buigt als hout.
Dit lijkt mij idd het verstandigste.Hanomag schreef op 25 juni 2004 @ 11:03:
Wellicht is het toepassen van een stuk hoekstaal (of 2) ter ondersteuning van de bak een idee.
Grote aquaria staan vaak op een stalen onderstel, omdat dit toch minder makkelijk buigt als hout.
Staal is misschien wat duurder. Maar het is sowieso steviger dan hout.
Als iemand nog wat wil weten, kan je me mailen op mhr_zip at hotmail.com
Maar ik ga echt niet al die onzin reacties verdedigen.
[ Voor 38% gewijzigd door mhr-zip op 25-06-2004 12:01 ]
[quote]
Er lopen een paar ICT-ers hier rond die het beter denken te weten.
[/quote]
EN wat ben jij dan wel niet? Of mag ik deze vraag niet stellen?
dit is een forum mhr-zip, zolang jij je niet ontmaskerd als een professor ofzow, zullen er altijd mensen zijn die ook iets willen zeggen... ze hoeven egt niet jou als meester te zien.mhr-zip schreef op 25 juni 2004 @ 11:50:
Ik ben boos, verdrietig en teleurgesteld tegelijk. Er lopen een paar ICT-ers hier rond die het beter denken te weten.
Als iemand nog wat wil weten, kan je me mailen op mhr_zip at hotmail.com
Maar ik ga echt niet al die onzin reacties verdedigen.
als je zegt dat al die "onzin-reacties" niet kloppen, moet je of zeggen waarom niet, of je er nix van aantrekken, niet-kloppende reacties zijn nou eenmaal een onderdeel van een forum (zeker een forum voor casemodders)
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
En vanmiddag gaan Coen en ik weer bezig met de pc. Ik heb net wat kabels (monitor en USB) ontvangen, we waren al bezig geweest met de seriele kabels, en ook de printerpoort komt vandaag een stuk af.
Foto's volgen
Suc6.Robertstoppels schreef op 25 juni 2004 @ 13:52:
Please, een beetje ontopic aub. We zullen die plank (bestaande uit 2 delen) echt wel testen vantevoren.
En vanmiddag gaan Coen en ik weer bezig met de pc. Ik heb net wat kabels (monitor en USB) ontvangen, we waren al bezig geweest met de seriele kabels, en ook de printerpoort komt vandaag een stuk af.
Foto's volgen
Hoe groot wordt de bak trouwens totaal? Dan kan je schatten hoe zwaar dat het ongeveer wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door mhr-zip op 25-06-2004 14:21 ]
We zijn vanmiddag dus maar even druk bezig geweest. We zijn lekker opgeschoten, en we vonden dat het eindelijk iets van een computer begon te krijgen.

Dit hadden we eerder al inelkaar gezet. 2 x een seriële connector + een stekker die in het moederbord past. Hiermee gaan we vandaag verder.

Het pakje dat ik vanmiddag ontving

Hiermee gaan we ons vandaag bezig houden.

Close-up v/d USB hub.

Zojuist een gat geboord in de achterkant van het meubel. Het plaatje met connectoren past hier mooi overheen.

Even een preview van hoe het gaat worden. We hebben hier 2 x een ps/2 en een (verkeerde) printerpoort connector tijdelijk extra ingezet.

Vanuit het kastje gezien.

Nogmaals, nu met de USB-hub op zijn plaats.

Dit is het plan voor de aansluitingen. Zoals je kunt zien hebben we de monitorkabel bevestigd in de gameport. De 3 aansluitingen voor audio gaan we niet gebruiken voor audio, dus daar komen waarschijnlijk de (laagspannings)-kabels naar het deksel. Deze besturen de TFT en zetten het licht aan of uit.

De fanbus even op zijn plek. Je ziet wat schakelaartjes en wat ledjes. Deze worden vervangen door rood + groene ledjes. Als je op een knopje drukt gaat hetgene aan of uit (dus bijv. een fan). Boven de knopjes komt nog een diskette station + 2x een variabele fanregeling (ook zelfbouw).

De printerkabel hebben we ook gesolderdeerd en meteen in een doucheslang gestoken. Deze connector gaat naar het moederbord. De andere kant die nog niet af is gaat naar het achterpaneel.
Ohja, ik denk dat het geheel (de bak met inhoud) zo'n 70-80 kilo gaat wegen.
Hoeveel hebben die kabels bij elkaar wel niet gekost, om alles te verlengen???
Ow, je gaat toch de andere kabels ook douche-slang-en...? Ziet er namelijk mooi uit...
Ga zo door
Dat is opzich nog el een goed plan, om even een rand om het geheel te maken.Biglines schreef op 25 juni 2004 @ 18:13:
is het niet mooier als je dat ding achter het gat hangt, in plaats van er door heen? nu zitten er nog wat lelijke randen aan de buitenkant (tenzij je hier natuurlijk nog zon metalen plaatje omheen maakt, net als met die leds
@ FrankNstein:
- De monitor kabel was € 4,-
- De USB hub was ook € 4,- (kabeltje was iets van € 2,75)
- De seriële connectoren + kabels had ik nog
- De printerpoort connector had ik ook nog. De doucheslang komt uit de schuur
- De 2x ps/2 kost € 2,- per stuk, en de UTP kabel verlengen we met een kabel die ik al heb + vrouwtje-vrouwtje verloopstuk (ook € 2,-)
[ Voor 39% gewijzigd door Robertstoppels op 25-06-2004 18:32 ]
De mijne heb ik via een inkoopactie, maar ze zijn nu uitverkocht. Je kunt ze op internet ook overal bestellen, en de gamma verkoopt ze (€ 4,99)Biglines schreef op 25 juni 2004 @ 18:41:
waar heb je die monitor kabel gekocht, moet ik eigenlijk ook hebben voor mn monitor
Verwijderd

Wat een gaaf project is dit, ben benieuwd naar het eindresultaat...
Robertstoppels schreef op 25 juni 2004 @ 18:45:
[...]
De mijne heb ik via een inkoopactie, maar ze zijn nu uitverkocht. Je kunt ze op internet ook overal bestellen, en de gamma verkoopt ze (€ 4,99)
ik heb m nu bij gamma gehaald, bedankt voor de tip
Biglines schreef op 25 juni 2004 @ 20:54:
[...]
offtopic:
ik heb m nu bij gamma gehaald, bedankt voor de tip
hmm, die prut van de gamma geeft kutbeeld, ik breng m morgen weer trug
Verwijderd
Als ik TS was zou ik zeker even heel goed testen of je die goedkope prut kabel wel echt wilt gebruiken!
Heb aquarium is gister gekit. M'n vader heeft het deze keer gedaan, omdat hij het wat beter kan dan ons
* Klikbaar

@ Hasse_m - Die kabel hoeft niet het aller ultra scherpste beeld te hebben. Hij is slechts voor een monitor bij problemen ed.
Edit: Ik heb net die kabel dus even getest, en de kwaliteit is prima.
[ Voor 10% gewijzigd door Robertstoppels op 28-06-2004 14:43 ]
Kijk op www.aquariumpc.tk
Ziet er goed uit, wel jammer dat ik hier nu net IE voor moest openen, werkt dus niet in firefox die sitektipr schreef op 28 juni 2004 @ 21:42:
We hebben net een slideshowtje gemaakt ..
A, ik dacht al dat het aan mij lag...tofu schreef op 28 juni 2004 @ 21:49:
[...]
Ziet er goed uit, wel jammer dat ik hier nu net IE voor moest openen, werkt dus niet in firefox die site
Spijtig, dan kan ik de slideshow niet bekijken...
1337
Verwijderd
Misschien zou je de startpost eens moeten lezen, just a thought..ZandBak schreef op 28 juni 2004 @ 21:55:
WOW das alles wat ik kan zeggen wat zijn de specs van de pc die er in komen???

in de startpost staan alleen dat de CPU een celeron 466 is, voor de rest helemaal niks, dus misschien zelf ook even lezenVerwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 14:39:
[...]
Misschien zou je de startpost eens moeten lezen, just a thought..
over de laatste update:
zie ik daar nou dat het aquarium een trapezoïde vorm krijgt? is daar een speciale reden voor?
Uhhhh dat komt door de foto hoor, want hij is echt volkomen rechthoekig.Hayfork schreef op 06 juli 2004 @ 21:02:
kick: ligt al weer een weekje stil...
over de laatste update:
zie ik daar nou dat het aquarium een trapezoïde vorm krijgt? is daar een speciale reden voor?
Verwijderd
Dat was alweer een tijdje geleden, waar blijven de updates?Robertstoppels schreef op 28 juni 2004 @ 14:39:
Morgen gaan we hem testen
I can't wait
Verwijderd
En natuurlijk weer een paar nieuwe foto's om van teVerwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:30:
[...]
Dat was alweer een tijdje geleden, waar blijven de updates?
I can't wait
Je hebt helemaal gelijk, deze update staat er inderdaad nog niet op. Ik ben nu zelf op vakantie, dus ik kan je niet verder helpen. Robert moet idd even de laatste foto's er op zetten, maar ik kan je alvast vertellen, dat de linker hoeken allebei lekken. Linksachter met name, dat is het grootste lek. Verder zit er een klein lekje aan de achterkant, en de voorkant lekt op meerdere plaatsen. Het klinkt misschien chaotisch, maar het valt best wel mee aangezien de kit er ook vrij dun op zat.Verwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 00:30:
[...]
Dat was alweer een tijdje geleden, waar blijven de updates?
I can't wait
Na onze geweldige truuk om de kitnaadjes weer te drogen(
M'n vader had de zwakke plekken allemaal opnieuw gekit, maar we wisten dus niet precies meer hoeveel er waar ze zaten. 1 plek was vergeten en die heb ik gisteren gekit. (was een hoek)
Ik zal straks even kijken of het droog is, zoja dan test ik hem nog wel weer. Als hij dan waterdicht is komen er een paar nieuwe stukjes glas voor de pc kubus. Deze hadden we al wel, maar dit wil ik graag overdoen. De bak die we hadden was namelijk erg lelijk.
Dit topic is gesloten.