WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
maar aangezien warme lucht omhoog stijgt gaat het toch langs je vga kaart heenkutkip schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:35:
Die crossflowfan blaast over je cpu en mobo heen, maar je video en pci kaarten worden wel een stuk koeler. Maar hoor ik nou goed dat je een ATX bord ook BTX style kan inbouwen?
Zo dus:
[afbeelding]

Dan is je voordeel meteen weg lijkt me
Dat is heel mooibreinonline schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:50:
[...]
Precies jaJe hele mobo zit dan op zijn kop en je voeding in principe beneden. Zijn je kabels lang genoeg dan kan deze ook bovenaan geplaatst worden.
Ik snap niet precies wat je nou bedoeltVerwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:13:
[...]
maar aangezien warme lucht omhoog stijgt gaat het toch langs je vga kaart heen![]()
Dan is je voordeel meteen weg lijkt me
Maar zeker is dat de temperatuur van je VGA kaart daalt, dat heb ik met een Digidoc5+ sensor gemeten. (die zijn op de 0.1 graad nauwkeurig)
Op de cpu heeft het dus nauwelijks effect, vooral als je geheugen er nog voor zit wat in 9 v/d 10 gevallen zo is.

Ik denk niet dat daar een ATX bord in kan, aangezien je aansluitingen voor toetsenbord ed bij je pci sloten zitten, of kun je dat ook allemaal loschroeven en verhuizen? Als ik achteraan mijn Stacker kijk dan lijkt dat niet te kunnen.
edit->
Ik zie toch dat het misschien wel kan:

Van het weekend ga ik het proberen
[ Voor 39% gewijzigd door kutkip op 24-11-2004 18:45 ]
Ok nevermind
[ Voor 20% gewijzigd door WeAreLegion op 24-11-2004 18:49 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Echte BTX borden kunnen er in ieder geval in. Dat staat op hun site, verpakking, manual enz. Ook in dit nieuwsberciht kun je erover lezen: nieuws: Coolermaster toont BTX-koelers en -behuizing?breinonline schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:26:
BTX gaat uit van een andere moederbord lay-out. Hier zitten dus ook andere schroefgaten. Het unieke van de stacker is dat je de boel niet echt helemaal BTX hoeft te maken maar gewoon de mobotray aan de andere kant kan zetten ala BTX, maar stiekum toch ATXJe hebt dan wel gedeeltelijk de koelingsvoordelen van BTX, maar hebt geen duur, bijna onverkrijgbaar en nieuw BTX bord nodig.
Dat je ook ATX borden zo kan doen zoals jij zegt wist ik niet en is zeker een aangename verrassing.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Verwijderd
zo ik heb getest zoals afgesproken.Abaddon1 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:31:
Zijn er al mensen die hebben gemeten met cross flow fan op zn snelst aan en uit. Zijn er gigantische temperatuur verschillen of is het het geld niet waard?
De eerste 3,4 uur zonder CF fan (pc stond dus daarvoor uit, de temp is van 18 naar 25gestegen)
en daarna tot nu de CF fan aangezet op "high", dit resulteerde naar een temp van 20graden.
Ik vind het ook prettig dat mijn ram een briesje koele lucht krijgt
De casetemp is gewoon lager dan normaal, dus ik ben wel blij met de CF fan.
trouwens ik ga zometeen mijn 2e psu inbouwen
gewoon als test (zit al 500W in
Verwijderd
laat ik nou net een levicom alien-x 500 hebben (visible power)WeAreLegion schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:39:
Ik had er ook 2 psu's in zitten. Maar heb toch maar een goedmerk gekocht. Het was namleijk beetje uselessik had 2 x qtec 500watt er in zetten maar 1tje blies zichzelf al op. Dus heb de andere vervanngen met een Levicom Alien-X 500. Morgen ga ik even maar mycom om zo cross gedoe te halen en extra module.
heb hier nog een q-tec 350w in de kast (nieuw)
het is gewoon om te proberen
EDIT
Ik zal als ik um binnen krijg mn Asus P4P-E op btx stijl erin proberen te zetten lijkt me wel lache als het lukt.
[ Voor 23% gewijzigd door @baddon op 25-11-2004 00:56 ]
Gewoon de kast op zijn kop zetten werkt het makkelijkste daarbij, is mijn ervaring.WeAreLegion schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:03:
Groot ! hahaha dat was eerste wat mijn opviel toen ik hem uit de doos haalde. Ik had al een vrij grote kast een Xaser III maar das nog niks vergeleken met dit. Ik probeer alleen de wielen er onder te zetten maar dat gaat nog niet van harte. Daar moet ik nog even naar kijken
Nopez op zijn zijkant leggen op een zachte ondergrond werkt t best.. ik heb dr ervaring meebreinonline schreef op donderdag 25 november 2004 @ 07:39:
[...]
Gewoon de kast op zijn kop zetten werkt het makkelijkste daarbij, is mijn ervaring.
Bij het inbouwen hiervan moest ik een standaar frontje weghalen, hierbij brak helaas zo'n kunstof klem-ding-geval af waardoor deze niet meer bruikbaar is. Ik heb nog nooit gehoord dat het iemand anders is overkomen maar ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben. Ik heb nu net een mailtje gestuurd om te vragen of het mogelijk is aan een nieuwe te komen.
Hopenlijk is de service van coolermaster nu net zo goed als eergisteren.
[edit] zo ziet er in
[ Voor 38% gewijzigd door WeAreLegion op 25-11-2004 20:39 ]
Verwijderd
de 2e voeding springt netjes aan,
btw ik heb mijn levicom voeding onderin zitten (op de kop) zodat je er mooi in kijkt
het is gewoon mogelijk om het frontje voor je psu om te draaien en zo de schroef-gaten andersom zitten
Ben je ook niet, bij mij al 2x voorgevallen alhoewel ik toch bepaald niet hardhandig te werk ben gegaan.aapenootjes schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:18:
[..]
Bij het inbouwen hiervan moest ik een standaar frontje weghalen, hierbij brak helaas zo'n kunstof klem-ding-geval af waardoor deze niet meer bruikbaar is. Ik heb nog nooit gehoord dat het iemand anders is overkomen maar ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben.
Die frontjes zijn gewoon k*t...
En bij die 3/4 module. Hebben jullie die ijzertjes weg gekregen die achter de fan zitten? Zo ja hoe? Ik krijg met geen mogelijk heid die fan er af. Op plaatje staat het heel makkelijk zo werkt het alleen niet
[ Voor 31% gewijzigd door WeAreLegion op 26-11-2004 14:38 ]
De mijne is dus ook vandaag gekomen... damn wat een kast.
De frontjes loshalen gaat eigenlijk super makkelijk dus kweet niet waar die heisa om was. Nu nog wachten op de inhoud.
nee. Eerst zijkanten eraf ( van 4in3 ) en dan de knijp pluggies inknijpen .. lijkt me een beter idee.WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:15:
Jah weg halen is een goed idee maar ik krijg ze ehct met geen mogelheid los. Ik krijg die fan niet weg. en ik zit er toch aardige brute kracht op. (lijkt er op als of je de fan er af moet trekken ofzo)
Je zal de laatste revisie hebben en daarin waren naar verluid de frontjes aangepast om ze makkelijker te kunnen in en uitbouwen. Dus dat het nu makkelijk gaat kan wel kloppenGrijns schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:59:
plaatjes bij hdd weghalen .. goed idee.
De mijne is dus ook vandaag gekomen... damn wat een kast.![]()
De frontjes loshalen gaat eigenlijk super makkelijk dus kweet niet waar die heisa om was. Nu nog wachten op de inhoud.
Als je trouwens muziekje aan heb dan hoor je dat ding niet meer en daar gaat het bij mij tenslotte om
* WeAreLegion heeft nu 1TB er in hangen woei!
[ Voor 38% gewijzigd door WeAreLegion op 26-11-2004 17:12 ]
Op welke manier heb je de 1tb gerealiseerd? Ik ben namelijk zelf ook nu bezig met een tb servertje in elkaar te schroeven.WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:05:
Zo alles zit er inik haal die ijzertjes van de week wel weg. Die Cross Flow fan is wel nice
maakt alleen wel herrie op hoogste stand
maar goed valt opzich nog wel mee
Als je trouwens muziekje aan heb dan hoor je dat ding niet meer en daar gaat het bij mij tenslotte omvind vervelend als e riets boven me games en/of muziek uitkomt.
* Grijns heeft nu 1TB er in hangen woei!
Een heleboel schijven erin hangen?Grijns schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:15:
[...]
Op welke manier heb je de 1tb gerealiseerd? Ik ben namelijk zelf ook nu bezig met een tb servertje in elkaar te schroeven.
Ik krijg binnenkort nog een schijf RMA van WD, dan ga ik ook beginnen. 7 x 160 gb in raid 5 wordt eehh.... 960 + 40 bootdisk, komt al aardig in de buurt. Pics volgen uiteraard zodra het draait en dan gaan we weer wat schijven en een 4in3 module bijbestellen...
aha. ikzelf ga namelijk 8x 200gb sata maxtor op een areca sata raid kaartje proppen. (raid5) ..WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:22:
2x160GB sata, 2x120sata en 4x 120ATA (die 4x ata heb ik voor heel weinig over kunnen kopen van een vriend van me tijdje terug.)
Probeer Motherboard monitor of speedfan maar eens. Vooral die eerste is heel uitgebreid en kan je zelfs per email laten waarschuwen dat je terrabyte-stacker-server dadelijk uit gaat omdat de temperatuur te hoog wordt doordat de 12v-lijn een te hoge spanning afgeeft (fictief niet voor te komen voorbeeld, maar toch)WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 20:36:Waar lezen jullie tempreatuur mee af? Proggies ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door breinonline op 26-11-2004 22:34 ]

In het donker:
Eff om te laten zien dat het standaard gaas echt wel genoeg licht doorlaat om als raam te dienen (stoffilter zit er nog in).

Heb nog 2 extra fans geinstalleerd: helemaal onderin aand e voorkant een papst 12cm met t-wraps (of hoe je het ook schrijft) en in de zijdeur een 8cm papst.
http://atro.nl//product_i...=373_675&products_id=4531
Verwijderd
ze bedoelen gewoon dat je een pci bracket weg haalt, en daar de controller plaatst (misschien een tip, die zit dus in de verpakking verstoptWeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:26:
Hmm heb zo cross flow fan gehaald. Maar nou staat er in de "handleiding" Select a free PCI slot and replace it with the device controller plug fan power connecter onto device controller. WTF bedoelen ze daar mee? ik heb wel een Aerogate II moet ik hem daar in pluggen? dan kan ik hem besturen. Verder heb ik geen PCI device controller
En bij die 3/4 module. Hebben jullie die ijzertjes weg gekregen die achter de fan zitten? Zo ja hoe? Ik krijg met geen mogelijk heid die fan er af. Op plaatje staat het heel makkelijk zo werkt het alleen niet. Die ijzeren plaatjes houden namelijk best veel lucht stroom tegen.
daar stop je een molex in, en sluit je de fan op aan, nu kan je vanaf de buitenkant de stand regelen
Ik begrijp dat er twee voedingen inpassen. Verder wordt er een kabel bijgeleverd om via de ON-knop beide voedingen te laten draaien. Maar kan ik deze opstelling een ATX ( entermax voeding) + BTX ( Powersteam 520W ) metalkaar aangesloten worden. Hoe ziet de aansluit kabel er uit
Ik had gehoord dat deze kast inmidels in evisie 2.0 is te krijgen. Heeft iemand deze revisie en wat zijn de verschillen met de voorgaande revisies ?
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
De enige functie van deze kabeltjes is volgens mij het aanzetten van de voeding als de andere voeding aangaat. Dus hij levert geen stroom naar het moederbord. Je zou dan bijvoorbeeld je vga en hd's met de 2e voeding kunnen doen. Het is dus NIET zo dat die voeding redundant is en het overneemt als de andere voeding faalt.
Snap sowiezo niet waarom je niet genoeg aan 520 hebt. Heb je een TEC ofzo?
De verschillen met voorgaande revisies?
1. Betere frontjes aan de voorkant die niet meer zo snel breken.
2. Diskette drive frontje met bracket meteen meegeleverd.
3. Betere houder voor 80mm fans op zij paneel.
Voor de rest volgens mij nix..
[ Voor 16% gewijzigd door @baddon op 29-11-2004 11:11 ]
DOH, dat ding zit ook wel goed verstopt zeg. NOu ja straks maar weer dingen veranderen.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:26:
[...]
ze bedoelen gewoon dat je een pci bracket weg haalt, en daar de controller plaatst (misschien een tip, die zit dus in de verpakking verstopt)
daar stop je een molex in, en sluit je de fan op aan, nu kan je vanaf de buitenkant de stand regelen
[ Voor 14% gewijzigd door WeAreLegion op 29-11-2004 11:19 ]
Verwijderd
Op de pics die ik hier (en elders) zie zijn er blijkbaar weinigen die de begeleverde wieltjes onder de kast aanzetten. Dit lijkt me nochtans iets praktisch om de kast makkelijk te kunnen verplaatsen - bij mij komen ze er dus wel onder te staan.
Momenteel ben ik op zoek naar een webshop waar ik nog 2 bijkomende 4-in-3 (of zoiets) modules kan kopen. Heb al aardig wat gevonden via de pricewatch maar ik zoek echt een shop waar ik met VISA kan betalen en die aan huis leveren met een pakketdienst (België). Als iemand toevallig een goed adres weet, let me know.
De crossflow fan lijkt me heel tempting ... maar als ik het aantal coolers zie die er uiteindelijk gaan inkomen (1x achter, 1x top, 3x voor) lijkt me dit momenteel toch overkill.
Verwijderd
Het is dat ik er toevallig in keekWeAreLegion schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:15:
[...]
DOH, dat ding zit ook wel goed verstopt zeg. NOu ja straks maar weer dingen veranderen.
Verwijderd
heb gisteren de wieltjes er onder gezet (had eerst een lan-party en in de auto met wieltjes leek me niet slimVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 11:40:
Ben sinds vorige week ook eigenaar van een Stacker - de 2e revisie.
Op de pics die ik hier (en elders) zie zijn er blijkbaar weinigen die de begeleverde wieltjes onder de kast aanzetten. Dit lijkt me nochtans iets praktisch om de kast makkelijk te kunnen verplaatsen - bij mij komen ze er dus wel onder te staan.
Momenteel ben ik op zoek naar een webshop waar ik nog 2 bijkomende 4-in-3 (of zoiets) modules kan kopen. Heb al aardig wat gevonden via de pricewatch maar ik zoek echt een shop waar ik met VISA kan betalen en die aan huis leveren met een pakketdienst (België). Als iemand toevallig een goed adres weet, let me know.![]()
De crossflow fan lijkt me heel tempting ... maar als ik het aantal coolers zie die er uiteindelijk gaan inkomen (1x achter, 1x top, 3x voor) lijkt me dit momenteel toch overkill.
maar ze zijn lekker stabiel, en ben er over te spreken
Zelf ook eigenaar van de cross flow fan, en de airflow die eruit komt is echt geweldig, hij koelt mijn geheugen en levert mooi frisse air aan (want hij zuigt zijn lucht namelijk door het rechter-zijpaneel (in plaats van warme lucht door de kast heen te blazen)
Verwijderd
zelfde gedachte hier, want je mobo dekt anders je window af, en aangezien ik een window erin heb zittenPakjebakmeel schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:21:
Als je het m0b0 in BTX Stand inbouwd, kun je dan ook nog de window aan de andere kant van de kast plaatsen oid? Anders hep je er niets meer aan he?
en mijn nieuwe vga kaart ziet er ook leuker uit als ik in de fan kan kijken, ipv de achterkant van het pcb'tje
edit:
als ik (in gedachte) mijn sidepanel aan de andere kant monteer, dan zit hij toch op zijn kop?

dus dan zit de ronding onderin (valt mee te leven)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 10:10 ]
Verwijderd
zit die tekst vast?Pakjebakmeel schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:04:
Dan staat de text op op zijn kop. Misschien zelf een nieuwe plex plaat in stouwen? Tis wel l33t om je mobo in BTX stand te hebben
ik heb het beschermfolie nog niet eraf gehaald
(alleen aan de binnenkant)
Verwijderd
Klopt, maar voor zover ik weet wordt er van BTX verwacht dat je een sidepanel gebruikt met genoeg lucht afvoer.als ik (in gedachte) mijn sidepanel aan de andere kant monteer, dan zit hij toch op zijn kop?
Dus eigenlijk kun je geen windowed sidepanel gebruiken...
tenzij je hier gaten in maakt
Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4
er zouden er 4 in kunnen... maar dan heb je geen ruimte meer voor je cdrom, floppy & power butten...Lefty_38 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 19:17:
Hoeveel 120mm koelers kunnen er nou aan de voorkant als intake van deze CM Stacker? 2 of 3? Op sommige plaatjes lijkt het of er 3 in kunnen...
wil je dit alles wel hebben dan moet je het doen met een miezerige 3*120mm
zie plaatje van Civil
[ Voor 13% gewijzigd door Barracuda op 30-11-2004 19:26 ]
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Heb ik na 2 maanden EINDELIJK mijn stacker binnen. Blijkt dat als ik mij mobo inbouw dat hij prima zit tov de IO Plate. Alleen krijg ik er geen enkele kaart in omdat dat pci cover plate rekje te hoog is. Dus het ijzeren latje van de pci/agp kaarten raken het "vastschroefrekje" al nog voordat hij geheel in het slot zit. Waarschijnlijk een productiefout en moet ie weer terug SNif snif..
of heeft iemand een oplossing?
Verwijderd
Vind het een leuk kast, maar kan niet zeggen super.
Het idee is leuk, maar heeft allemaal weinig zit. De crossflow fan is aardig, alleen met alle kabels die je op je moederbord stop..... is alweer de helft weg.
Daarnaast het alumininum.... mijn kassie zit nu al vol krassen.... zonder er lomp mee gedaan te hebben.
En vind het heel jammer dat je als je een hd wilt wisselin in je hdd unit, je de hele unit eruit moeten halen. Dus weer krassen maken op je voorkant met frontjes eruit breken, je weg gewerkte kabels los maken van je fan. En dan.... kun je je schijf wisselen of erbij stoppen. Niet bepaald handig.
En dan komt het nog de floppy in bouwen.... floppy past op tig manieren in het bracket. Maar dan is het totale ding te breed en past het er niet meer in. Dus dan maar zonder de zwarte plaatjes er tussen. En dvd roms zitten ook niet bepaald vast met de schuiven. Dus waarom zitten ze erint? Draai er net zo lief 4 schroefjes in, dan weet ik zeker dat het vast zit.
Conclusie:
het oogt leuk, maar de uitvoering is minder.
Eff voor de duidelijkheid: Deze moet je eerst op die plaat schroeven onder de schroefgaten van je mobo

[ Voor 19% gewijzigd door @baddon op 01-12-2004 16:11 ]
Voorbeeld :

Busjes zitten eronder. Bij 1: komt ie 2-3 mm tekort. bij 2 . Zit ie al tegen het rekje aan.
iig. alles bij die IO plaat zit ok. ( Dus bij de ps2 poorten en lpt ed. ) Past echt perfect... Dus dan zit het mobo goed zou ik denken. Ik ben iig geen n00b met hardware en ben er al een tijd mee bezig.
Voor de duidelijkheid met 3 koperen ringetjes tussen de spacertjes en de backplate gaat het goed... maar past de io plaat niet meer...
Leuke alpha fab heb ik ook nog in de kelder liggen. Hoe heb je die gemonteerd? Of heb je nog een p3
[ Voor 20% gewijzigd door @baddon op 01-12-2004 17:16 ]
Verwijderd
kan je wat meer over je mobo vertellen? merk, type etcPakjebakmeel schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:43:
AAARGH. Ik wordt helemaal gek!
Heb ik na 2 maanden EINDELIJK mijn stacker binnen. Blijkt dat als ik mij mobo inbouw dat hij prima zit tov de IO Plate. Alleen krijg ik er geen enkele kaart in omdat dat pci cover plate rekje te hoog is. Dus het ijzeren latje van de pci/agp kaarten raken het "vastschroefrekje" al nog voordat hij geheel in het slot zit. Waarschijnlijk een productiefout en moet ie weer terug SNif snif..
of heeft iemand een oplossing?
ik geloof dat een hoop mensen hier last van hebben... zelf heb ik dit niet.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:54:
En vind het heel jammer dat je als je een hd wilt wisselin in je hdd unit, je de hele unit eruit moeten halen. Dus weer krassen maken op je voorkant met frontjes eruit breken
wat je kan doen is hetvolgende;
schroef je cdrom los, schuif deze iets naar achter en je kan zo alle frontjes eraf halen zonder problemen.
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Sorry, ik heb er ook geen last van. Als je het een beetje voorzichtig doet dan krast het echt niet. Geldt wat mij betreft ook voor de hele kast.Barracuda schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:11:
[...]
ik geloof dat een hoop mensen hier last van hebben... zelf heb ik dit niet.
wat je kan doen is hetvolgende;
schroef je cdrom los, schuif deze iets naar achter en je kan zo alle frontjes eraf halen zonder problemen.
@Pakjebakmeel, je mobo is absoluut ATX-form. Het zou natuurlijk kunnen dat een bepaalde batch fout is gegaan in de fabriek. Je kan er natuurlijk mee terug gaan, aan de andere kant, als ie met ringetjes ertussen goed vast zit is het ook geen probleem.
Ook met die frontjes, die kun je idd heel makkelijk weghalen, maar toch zitten ze heel erg stevig.
Weet niet wat jullie allemaal doen, maar krasjes is me nog niet gelukt.
Zolang die niet ergens kortsluiting maakt niet. Ik heb al heel wat moederborden onder een hoek van minstens 10 graden zien staan doordat de koeler er erg strak opzat. Kan geen kwaad, zo'n printplaat is best wel flexibel.Pakjebakmeel schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:27:
Hij staat wel een beetje krom. Maar als ie zit dan zit ie toch? Kan ie er toch niet ineens mee kappen?
[ Voor 4% gewijzigd door breinonline op 02-12-2004 07:26 ]
Ik los dit op door 4 schijven in een keer in te bouwen. Hoeft ie er nooit meer uit. Floppy problemen heb ik niet, die zit er niet in. CD/DVd problemen heb ik ook niet, die zitten er ook niet in. Voor mij is dit de ideale kast!Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:54:
En vind het heel jammer dat je als je een hd wilt wisselin in je hdd unit, je de hele unit eruit moeten halen. Dus weer krassen maken op je voorkant met frontjes eruit breken
want dit is wel een heel bruikbare kast volgens mij waar je nog lang mee kan doen, mijn kast is veeeels te klein...
Verwijderd
ja ok, maar als je hdd er ineens mee kapt en dus een andere in moet plaatsen, dan is het wel lastig.sig69 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:14:
[...]
Ik los dit op door 4 schijven in een keer in te bouwen. Hoeft ie er nooit meer uit. Floppy problemen heb ik niet, die zit er niet in. CD/DVd problemen heb ik ook niet, die zitten er ook niet in. Voor mij is dit de ideale kast!
Verwijderd
zeg daar tussenin 110.000 : 24 :365 = 12.73 jaar!? nou nou, dan is het wel zeer veel moeite om eens in de 12.73 jaar een frontje eraf te halen
Ik heb er maar 1 aansluiting voor op mijn moederbord en daarom doen er nu maar 2 het.
1. Muis
2. Toetsenbord
3. Modem
4. Webcam
5. USB stick / Mp3 speler
6. Bleutooth stick
7. Digitale Camera
8. Joypad
9. Steering Wheel
10. Printer
11. Scanner
Nou moet ik wel zeggen dat muis en toetsenbord natuurlijkk PS2 kan.... Maar goed iedereen heeft weer andere apparatuur
[ Voor 5% gewijzigd door Lefty_38 op 02-12-2004 23:31 ]
Ik heb twee USB kabels doogeknipt en de poorten van achterop doorgelust naa voren. Gewoon de draadjes in het plastic blokje gestoken. Werkt prima.Dromer schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:12:
Weet iemand of je de usb poorten aan de voorkant kan doorverbinden ofzo ?
Ik heb er maar 1 aansluiting voor op mijn moederbord en daarom doen er nu maar 2 het.
Verwijderd
1 header voor 2 frontpoorten, dan zit je op 6 in totaal. Muis en toetsenbord op PS 2 en de rest aan de voorkant inpluggen als je ze nodig hebt.
6 verschillende kabels (7 als je ook nog een DV videocamera op de Firewirepoort aansluit) uit het front van een Stacker is imho als een vlag op een modderschuit
Verwijderd
Hoeveel van de frontpoorten kun je nu dan gebruiken?? Ik zat zelf namelijk te denken aan een PCI USB kaartje met een header om intern naar voren door te lussen...Ik heb twee USB kabels doogeknipt en de poorten van achterop doorgelust naa voren. Gewoon de draadjes in het plastic blokje gestoken. Werkt prima.
Ik zal voortaan braaf zijn en de edit knop gebruiken (100 x)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 00:08 ]
Ik heb er 2 op het mobo aangesloten en 2 op mijn USB 2.0 kaartje, 2 poorten zijn dus onbenut. Het doorlussen van 4 poorten moet zonder problemen gaan, het kost je alleen meer kabel.Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:07:
[...]
Hoeveel van de frontpoorten kun je nu dan gebruiken?? Ik zat zelf namelijk te denken aan een PCI USB kaartje met een header om intern naar voren door te lussen...
Ik zal voortaan braaf zijn en de edit knop gebruiken (100 x)
tja, er is plek zat. alleen zul je zelf dan wel ff een bevestiging moeten versieren. Die 3/4 modules zijn niet vreselijk duur dus volgens mij ben je sneller en goedkopen uit met zo'n module.Lefty_38 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:41:
nog ff een vraagje: kan je in de front wel 120mm coolers plaatsen zonder zo'n 3/4 module?
Verwijderd
Als ik mijn 3-poorts USB 2.0 backet aansluit op de header van mijn moederbord en vervolgens 3 USB kabels met de schaar bewerk heb ik dus alle 6 front USB's beschikbaar? Of reken ik nu te simpel?breinonline schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:13:
[...]
Ik heb er 2 op het mobo aangesloten en 2 op mijn USB 2.0 kaartje, 2 poorten zijn dus onbenut. Het doorlussen van 4 poorten moet zonder problemen gaan, het kost je alleen meer kabel.
Achteraf gezien heb ik volgens mij veel te veel het boekje gevolgd dat uitgaat van een BTX mobo, maar als je een ATX moederbord hebt, dan hoef je veel minder stappen te doen als in het boekje staat. Volgens mij is het zelfs genoeg om gewoon alleen die moederbord backplate eraf te halen en anders te monteren. Dat zou betekenen dat je het dus in 5 minuten kan doen. Ik heb dus helemaal die achterkant met de fan en I/O plate uit elkaar gehaald, en laten daar nou alleen al zo'n 30 schroefjes in zitten

Over de temps weet ik ook nog niets.
Kijk, dat is interessant! Houd ons op de hoogte.kutkip schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 07:27:
Ik heb gisteren mijn ATX mobo BTX-style ingebouwtFoto's heb ik nog niet gemaakt, maar dat komt na het weekend wel.
Achteraf gezien heb ik volgens mij veel te veel het boekje gevolgd dat uitgaat van een BTX mobo, maar als je een ATX moederbord hebt, dan hoef je veel minder stappen te doen als in het boekje staat. Volgens mij is het zelfs genoeg om gewoon alleen die moederbord backplate eraf te halen en anders te monteren. Dat zou betekenen dat je het dus in 5 minuten kan doen. Ik heb dus helemaal die achterkant met de fan en I/O plate uit elkaar gehaald, en laten daar nou alleen al zo'n 30 schroefjes in zittenIk heb in totaal ook nog gewoon 10 schroefjes over
Over de temps weet ik ook nog niets.
Dat is al eens langs gekomen in het topic. Volgens mij kan het prima als je tie-rips gebruikt.Lefty_38 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:41:
nog ff een vraagje: kan je in de front wel 120mm coolers plaatsen zonder zo'n 3/4 module?
Verwijderd
geloof het of niet, maar gisteren is er 200GB mee opgehoudenVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:41:
Hoe vaak komt dat nou voor, wees eerlijk ?Bij mijn oude behuizing was dit helemaal een ramp, moest heel het moederbord eruit (tenzij ik in een bui was om condensatoren te slopen, maar meestal ben ik dat niet
)

het kan dus wel
en dat hij 12jaar mee kan gaan is op papier (die schijven bestaan nog niet eens 12jaar dus hoe kunnen ze dat nou publiceren
edit:
zit gelukkig nog garantie op , maar wel 200GB aan data weg
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 09:17 ]
Overigens zijn de mensen van Salland Automatisering verder heel behulpzaam en ze hebben ee goed RMA regeling.
Ik heb inmiddels met www.cool-prices.nl gemaild, zij geven aan wel de zwarte te leveren. Ik ga bij hun nog een keer proberen. Ik zal het resultaat hier weer posten.
[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 18-12-2004 11:59 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Daar zijn allemaal normen voor, zal als voorbeel een lager noemen, ze kijken wat voor krachten er op komen hoe snel hij draait (7200rpm) en kijken in een tabel en zien welke lager ze moeten pakken voor zo'n levensverwachting (komt nog veel meer bijkijken maar dan moet ik een studieboek tevoorschijn halen). Dit betekent dat 80 of 90 % dat haalt (of misschien nog meer) maar er zijn er natuurlijk altijd bij die eerder het loodje leggen.geloof het of niet, maar gisteren is er 200GB mee opgehouden
het kan dus wel
en dat hij 12jaar mee kan gaan is op papier (die schijven bestaan nog niet eens 12jaar dus hoe kunnen ze dat nou publiceren )
Over wat voor RAID controller heb je het, als ik vragen mag?Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:28:
krijg bijna mijn raidcontroller binnen
dan mijn 3e 4 in 3 module inbouwen
Ik wil namelijk ook een paar schijfjes in mijn toekomstig Stacker plaatsen op een RAID5 controller. (morgen komt mijn kastje binnen als het goed is)
[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 17-12-2004 23:52 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Leveren zij wel revisie 2 van de CM Stacker?_Dune_ schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:27:
Voor de mensen die de Zwart/Zilver CM Stacker zoeken www.sallandautomatisering.nl geeft aan op hun site deze te kunnen leveren en zelfs op voorraad te hebben. Dit is helaas NIET het geval. Ik heb reeds tweemaal bij hun besteld en ik mag nu voor de tweede maal een RMA aanvragen, omdat ik de verkeerde toegezonden heb gekregen. Tevens heb ik vandaag vier maal met ze aan de telefoon gehangen en uiteindelijk blijken ze de zwarte uitvoering helemaal niet te kunnen leveren.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Dit topic is gesloten.