[DHTML] GoT 5K? contest

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.514 views sinds 30-01-2008

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:22
Gunp01nt schreef op 25 maart 2004 @ 22:01:
volgens mij is het bij mij iets anders waardoor het in FF niet werkt :S hij laat niet eens het rode blokje zien.
setTimeout maakt geen verschil
Aangepaste versie die het wel doet in FireFox:
http://wwwhome.cs.utwente...horstwbj/GoT/stuiter.html

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Even hulp nodig: ;)

Is er een korte manier om twee variabelen van waarde te laten wisselen? Ik heb variabele a en b en om de ene eerst in een temp variabele te zetten om ze vervolgens over te zetten lijkt me niet het meeste effeciënte, iemand ideeën?

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
En als het theField element nog niet bestaat op het moment dat init wordt uitgevoerd?

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:11:
Is er een korte manier om twee variabelen van waarde te laten wisselen?
Als er nummers in de variabelen staan moet de laatste reactie in dit topic op Milov eens lezen.
A friend suggested a sick way to swap two variables.

a=a^b;
b=a^b;
a=a^b;

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Is er een korte manier om twee variabelen van waarde te laten wisselen? Ik heb variabele a en b en om de ene eerst in een temp variabele te zetten om ze vervolgens over te zetten lijkt me niet het meeste effeciënte, iemand ideeën?
JavaScript:
1
2
3
4
5
var a = 9;
var b = 3;
a -= b;
b += a;
a = b - a;

Intentionally left blank

Verwijderd

In 1 regel: x ^= y ^= x ^= y

• Wirf
Bluestorm schreef op 25 maart 2004 @ 22:25:
En als het theField element nog niet bestaat op het moment dat init wordt uitgevoerd?
Dan doe je het anders:

code:
1
2
3
    function init(){
        document.write('<div id="theField"> <div id="theBall"></div> </div>');
[..etc..]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:30:
[...]

In 1 regel: x ^= y ^= x ^= y
nee, dan is x altijd 0; dit werkt wel:
JavaScript:
1
2
3
var a = 17;
var b = 3;
b^=a^=b;a^=b;

oh ja, vrijere implementatie: 588 bytes
geen last van z-index: 600 bytes

ik vind trouwens dat bij flash-inzendingen de grootte van de .fla bepalend moet zijn en niet die van de .swf - compressie moet je zelf doen :P

[ Voor 43% gewijzigd door crisp op 25-03-2004 23:01 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Hmm, dan is een temp variabele dus toch nog even korter:

JavaScript:
1
2
t=b;b=a;a=t
b^=a^=b;a^=b

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 23:12:

JavaScript:
1
2
t=b;b=a;a=t
b^=a^=b;a^=b
behalve als je het netjes wilt doen en je temp variabele eerst wilt declareren ;)

Intentionally left blank

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

Bluestorm schreef op 25 maart 2004 @ 22:25:
[...]

het script blok in de body zetten lost dat weer op. bedankt voor de tips iedereen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

crisp schreef op 25 maart 2004 @ 23:14:
behalve als je het netjes wilt doen en je temp variabele eerst wilt declareren ;)
In een 5k contest is het nou niet echt mijn doel om het netjes te doen ;)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

1 punt, ik vind een maand wel heeeeel erg kort.

• cjs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

cjs

Macromedian

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 23:12:

JavaScript:
1
2
t=b;b=a;a=t
b^=a^=b;a^=b
Edit: nu wel goed, en korter

code:
1
b^=a^(a=b)

[ Voor 23% gewijzigd door cjs op 26-03-2004 00:59 ]

Gemiddelde Nederlanders zijn maar halve Nederlanders.

Verwijderd

Kep voor mezelf al een leuk idee/uitdaging/onmogelijke opdracht gevonden: 8)

*hint
Afbeeldingslocatie: http://www.hioxz.com/files/uploads/mcart.gif

Ben benieuwd in hoeverre me dit gaat lukken.. .

Resultaat wordt zowieso single player, maar verder zal het ook wel behoorlijk wat simpeler eruit gaan zien (om nog maar niet van de traagheid te spreken (om nog maar niet van de filesize van 6mb oid te spreken :+))

Maargoed.. /me gaat het proberen..

vindt het iig een leuk idee :D en daar gaat het toch om :D toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 00:24 ]

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
André schreef op 25 maart 2004 @ 23:52:
1 punt, ik vind een maand wel heeeeel erg kort.
er is geen comissie die bepaald heeft dat het een maand mag duren :P. roep zelf es wat ;)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je de variabelen vaak moet swappen kun je er natuurlijk ook een function voor maken B) (dat helpt dus pas als de totale grootte van de function kleiner is dan de winst die je haalt bij het swappen)

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 00:24:

*hint
[afbeelding]

Mario Cart, het slappe aftreksel van Wacky Wheels, maar wel heel gaaf.

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 26 maart 2004 @ 08:38:
Als je de variabelen vaak moet swappen kun je er natuurlijk ook een function voor maken B) (dat helpt dus pas als de totale grootte van de function kleiner is dan de winst die je haalt bij het swappen)
Als ik het zo even snel zie is het maken van een functie al vanaf 4x swappen korter. Leuk :)

Verwijderd

Vroeger speelde ik dit soort 'spelletjes' altijd op het somthingleet forum. Het werd hier altijd 'Golf' genoemd. De bedoeling was een bepaalde 'berekening' zo klein mogelijk uit te voeren. Er was dus geen maximum

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 00:24:

*hint
[afbeelding]

Resultaat wordt zowieso single player, maar verder zal het ook wel behoorlijk wat simpeler eruit gaan zien (om nog maar niet van de traagheid te spreken (om nog maar niet van de filesize van 6mb oid te spreken :+))

Maargoed.. /me gaat het proberen..

vindt het iig een leuk idee :D en daar gaat het toch om :D toch?
En dit kun je imo beter in Flash doen ivm het werken met dieptes :) Dan blijft er nog iets kwaliteit over, en zowiezo hou je alles zo beter in sync qua bewegingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 09:19 ]

• pagani
  • Niet online
crisp schreef op 25 maart 2004 @ 22:40:
[...]
ik vind trouwens dat bij flash-inzendingen de grootte van de .fla bepalend moet zijn en niet die van de .swf - compressie moet je zelf doen :P
Dan mogen ze bij voorbaat al niet meedoen, want een lege .fla is al groter B)
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 09:18:
[...]

En dit kun je imo beter in Flash doen ivm het werken met dieptes :) Dan blijft er nog iets kwaliteit over, en zowiezo hou je alles zo beter in sync qua bewegingen.
En je kunt de baan mooi met vectors tekenen :) (kwart cirkel voor de bochten enzo :P )

* pagani krijgt ineens een idee: 5k lightbikes B)

[ Voor 29% gewijzigd door pagani op 26-03-2004 09:24 ]

• André

André

Analytics dude

* André krijgt ook een idee, Mario 3 in 5k 8)7

• Genoil
ik had eigenlijk nog nooit wat in JS gedaan met een zich continue redrawende app. nu ben ik dus bezig met mijn 5K inzending, en ben een beetje teleurgesteld over het berekenen van de tijd tussen twee frames, die ik zou willen gebruiken om op alle computers de snelheid van beweging constant te houden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ot = .0;

function start() {
    setInterval("renderLoop()", 1);
}

function renderLoop() {
    nt = new Date().getMilliseconds();
    dt = nt-ot;
    ot = nt;
    ...
    x = x+v/dt;
}

dit levert echter zo'n niet-vloeiend verloop van dt op, dat simpelweg bv. dt = .05; veel vloeiender loopt. op tragere computers gaat dan alles in slomo, maar igg wel smooth. is er misschien een betere manier om dt te bepalen of is JS wat dit betreft gewoon een beetje mank?

• André

André

Analytics dude

Genoil schreef op 26 maart 2004 @ 11:13:

dit levert echter zo'n niet-vloeiend verloop van dt op, dat simpelweg bv. dt = .05; veel vloeiender loopt. op tragere computers gaat dan alles in slomo, maar igg wel smooth. is er misschien een betere manier om dt te bepalen of is JS wat dit betreft gewoon een beetje mank?
Dit is niet helemaal lekker is JS, ik geloof dat een interval van lager dan 20 ms niet eens zichtbaar is.

• Genoil
André schreef op 26 maart 2004 @ 11:59:
[...]

Dit is niet helemaal lekker is JS, ik geloof dat een interval van lager dan 20 ms niet eens zichtbaar is.
ok nou dan houd ik het lekker simpel, scheelt ook weer wat regels code. maar ik heb wel het idee dat een interval van 1ms beter loopt dan 10ms. kep zelfs het idee dat m'n creatie zichtbaar sneller is op een A64 3000+ dan een P4B@2,7. maarja mijn inzending is dan ook echt een CPU-hog 8) (70 a 80% in idle stand op die P4, iets van 60 a 70 op die A64).

is er trouwens nog iets als minimum specs waarop je inzending een beetje ok moet draaien?

Verwijderd

kleine preview:
Afbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/ports/or.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/ports/and.gifAfbeeldingslocatie: http://www.rikkertkoppes.com/ports/not.gif

plaatjes kan ik zo van kleur veranderen door de css background aan te passen, wellicht een idee voor anderen

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 12:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:13:
kleine preview:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

plaatjes kan ik zo van kleur veranderen door de css background aan te passen, wellicht een idee voor anderen
Gaaaf!, (als ik denk wat het is wat het lijkt wat ik denk wat het is denk ik) :D

De contest wordt maandag pas officieel aangeschopt toch?

(of al eerder wegens succes?)

• Genoil
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:19:
[...]
De contest wordt maandag pas officieel aangeschopt toch?

(of al eerder wegens succes?)
We zitten nu in de fase waarin de enthousiastelingen al stiekem zijn begonnen zodat ze denken een voorsprong te hebben. Dat is natuurlijk helemaal niet zo, want alle enthousiastelingen zijn deze week al begonnen :).

Het zou wel lekker zijn als we vandaag een knoop kunnen doorhakken wat betreft de duur van de contest. Omdat Andre 4 weken te kort vond, stel ik 6 voor, met een uitloop naar 8. Of moet daar ook weer een poll voor komen?

Verwijderd

Ok, nadat Owen de kleinste 3dcube heeft gemaakt gaan we eens kijken of jullie dHTML mannen het volgende 3d melkpak kunnen namaken:

http://www.flashaddict.nl/projects/milk/

De SWF is 2604 bytes groot, is voor dik anderhalf jaar terug gemaakt, en kan nog op alle mogelijke manieren geoptimaliseerd worden (en er zitten nog wat kleine bugs in).

Leg eerst even de focus op het rode vierkant, en dan de <a>, <z>, <x>, <c> en de pijltjes toetsen gebruiken om de boel te roteren.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 12:44 ]

• pagani
  • Niet online
Genoil schreef op 26 maart 2004 @ 12:26:
[...]

We zitten nu in de fase waarin de enthousiastelingen al stiekem zijn begonnen zodat ze denken een voorsprong te hebben. Dat is natuurlijk helemaal niet zo, want alle enthousiastelingen zijn deze week al begonnen :).

Het zou wel lekker zijn als we vandaag een knoop kunnen doorhakken wat betreft de duur van de contest. Omdat Andre 4 weken te kort vond, stel ik 6 voor, met een uitloop naar 8. Of moet daar ook weer een poll voor komen?
Waarom niet gewoon 4 weken :? Ik bedoel, hoeveel tijd wil je in 5K steken lol 8)7

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:41:
Ok, nadat Owen de kleinste 3dcube heeft gemaakt gaan we eens kijken of jullie dHTML mannen het volgende 3d melkpak kunnen namaken:

http://www.flashaddict.nl/projects/milk/

De SWF is 2604 bytes groot, is voor dik anderhalf jaar terug gemaakt, en kan nog op alle mogelijke manieren geoptimaliseerd worden (en er zitten nog wat kleine bugs in).

Leg eerst even de focus op het rode vierkant, en dan de <a>, <z>, <x>, <c> en de pijltjes toetsen gebruiken om de boel te roteren.
Wat zou het moeten doen? Ik zie nl alleen een rood vlak.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

CrashOne schreef op 26 maart 2004 @ 12:46:
[...]

Wat zou het moeten doen? Ik zie nl alleen een rood vlak.
uhm, in mijn topic staat, leg eerst de focus op het rode vlak (erop klikken dus), en roteer dan met de eerder genoemde toetsen op je toetsenbord

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:47:
[...]

uhm, in mijn topic staat, leg eerst de focus op het rode vlak (erop klikken dus), en roteer dan met de eerder genoemde toetsen op je toetsenbord
Ik zie het nu staan ja, maar er gebeurt gewoon helemaal niks, ik zie mijn processor load omhoog gaan maar het blijft een rood vlak.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

hmmm, soms werkt ie, soms niet. Vaag. Maar ziet er wel leuk uit!

Verwijderd

6 weken, da's 672 uur, dus dan heb je 8 minuten om over elke byte na te denken, itt 5,3 minuten voor 4 weken, ik ga voor de 6 denk ik

• Genoil
johnnyv.nl schreef op 26 maart 2004 @ 12:41:
[...]

Waarom niet gewoon 4 weken :? Ik bedoel, hoeveel tijd wil je in 5K steken lol 8)7
Ja daarom stelde ik aanvankelijk ook 4 voor. Maarja het is ook niet dat men fulltime hierop gaat lopen ploeteren natuurlijk.

Verwijderd

Geen melkpak maar een huis. Was een inzending van een een tijdje terug.
http://www.the5k.org/description.asp/entry_id=734

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 13:22 ]

Verwijderd

is dat hier btw toegestaan? vml? (kan ik wel aardig gebruiken voor de m'n idee)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 13:42 ]

• Genoil
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 13:41:
tsja, als je DHTML en Flash entries met elkaar wilt gaan vergelijken, zou ik niet moeilijk doen over vml. tegenover mensen die alleen (x)html gebruiken is het weer wat minder "eerlijk"...

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 13:41:
Tja, als flash mag vind ik dat vml ook mag :) (en dan komt mario kart al een stuk dichter bij)

Verwijderd

Ben nog steeds van plan om mario kart gewoon in Dhtml te doen...

(flash is al vaker gedaan... dhtml versie van mario kart hebbik nog niet gezien ;) )

Verwijderd

Als je iets als Mario Kart/Wacky Wheels wilt maken heb je 't over de techniek z-mapping. Op http://www.strille.net/works/misc/z_mapping/z_mapping.html kan je een flash demo vinden +source en op de link naar het flashkitforum staat allemaal uitleg over de engine.
Ik heb er ook ooit eens over nagedacht om zoiets te doen in dhtml/j2me, maar dan heb je 1 ding nodig die bij mijn weten vrij lastig is. Je moet namelijk de plattegrond kunnen roteren, kan in java en flash wel, maar in dhtml en j2me vrij lastig.
Lijkt me wel erg cool als 't je lukt!

Verwijderd

Bedankt voor de link,

Ik heb overigens al zo mijn plannen om dat roteren op te lossen.. dus dat komt wel goed... als je op google op "mode 7 kart" zoekt krijg je ook een hele zooi (flash) voorbeelden :)

Denk overigens dat het wel aardig te doen is in dhtml, enige waar ik me zorgen om maak is de framerate en de filesize :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 14:36 ]

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 14:35:
Bedankt voor de link,

Ik heb overigens al zo mijn plannen om dat roteren op te lossen.. dus dat komt wel goed... als je op google op "mode 7 kart" zoekt krijg je ook een hele zooi (flash) voorbeelden :)

Denk overigens dat het wel aardig te doen is in dhtml, enige waar ik me zorgen om maak is de framerate en de filesize :D
Maak je een oval, is je level lekker klein op te slaan B) (en jaja, een rotonde is nog kleiner :P)

Verwijderd

Dan liever een dragrace kart game met alleen een recht stukje weg. :D (heb je ook geen problemen met roterende images.. (gewoon pijltje naarvoren zo snel mogelijk intappen om sneller te gaan oid)

maargoed, ik moet er vanmiddag maar eens mee beginnen te coden en kijken in hoeverre het lukt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 12:13:
kleine preview:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Die transparante gif techniek gebruik ik idd ook al :) En over wat jij (waarschijnlijk) gaat maken: erg leuk :*)

• T-MOB
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:09:
[...]
Die transparante gif techniek gebruik ik idd ook al
Als we toch tips over images aan het uitdelen zijn. Deze techniek zou je een aantal bytes kunnen besparen als je meerdere plaatjes nodig hebt: CSS Sprites op ALA

Enne... PNG wordt vaak kleiner dan gif!

Regeren is vooruitschuiven

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:12
Een mooie afbeelding over de fake3d technieken die je zou kunnen gebruiken: http://www.flashkit.com/b...05f3c65986&postid=2449990

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Gunp01nt, ik zie in Opera 7.23 ook geen rood blokje.

You gotta work on that, honey! ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

@ FlashAddict

Die 3D Engine heeft niet echt iets als cullfacing. Misschien moet je dat eens inbouwen, dan ziet het er wat mooier uit, onder sommige hoeken wordt het
pak fout getekend

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

T-MOB schreef op 26 maart 2004 @ 15:35:
[...]

Als we toch tips over images aan het uitdelen zijn. Deze techniek zou je een aantal bytes kunnen besparen als je meerdere plaatjes nodig hebt: CSS Sprites op ALA

Enne... PNG wordt vaak kleiner dan gif!
In lemmings/pumpkins gebruik ik ook sprites; de lemmings/pumpkins game engine is trouwens maar iets van 60KB uncompressed, het zijn alleen de plaatjes en levels die het groot maken.

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

60KB, als je daar goed bij nadenkt heb je 60.000 tekens in lopen typen 8)7

• Genoil
argh nu betaal ik echt de prijs voor m'n luiheid. ik ben doorgaans een slechte "commenter" (lees:ik comment praktisch nooit maar schrijf m'n code wel zo helder mogelijk op).
nu zat ik gisteren met ongeoptimaliseerde code al boven de 5K terwijl ik nog lang niet klaar ben, en ben ik de boel maar gaan inkorten en optimizen, met als gevolg dat ik nu m'n eigen code nauwelijks nog snap.

tip vd dag: comment alle vars, functies en regels geoptimaliseerde code vordat je de boel gaat inkorten/optimizen...

Verwijderd

Valt JS ook onder DHTML?

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

leokennis schreef op 26 maart 2004 @ 23:20:
Gunp01nt, ik zie in Opera 7.23 ook geen rood blokje.

You gotta work on that, honey! ;)
makkelijker gezegd dan gedaan :'(
ik heb ook nog een probleem met de hit detection: ik kan nu wel detecteren of het rode blokje een geel blokje raakt, maar niet of dat horizontaal of verticaal is. Nu draait ie gewoon altijd de verticale richting om. zelfs ettelijke uren tijdens stage eraan besteed :P maar no dice :(

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• djluc
Ja, DHTML is o.a. html/css en javascript bij elkaar.

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Tuurlijk valt JS onder DHTML, dxl :).

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

thanx

• André

André

Analytics dude

Hebben we al mensen met een WIP?

• Genoil
code:
1
S(s,7,k>0?l/g-l/f:r/g-r/f);

meer verklap ik nog niet :7

• André

André

Analytics dude

Genoil schreef op 27 maart 2004 @ 23:51:
code:
1

Ja, jij bent lekker :/ :P

• coubertin119
  • Laatst online: 25-05 19:01
JavaScript:
1
Parser.prototype.parse = function(markup)
Lekker ongeoptimaliseerd \o/, maar aangezien het tot nu toe nog maar 3kB is, en zo'n beetje de meeste functionaliteit er al is, gaat het XHTML 1.0 Strict valid, met overzichtelijke variabelen en zelfs comments in de code zijn :p.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Genoil schreef op 27 maart 2004 @ 23:51:
code:
1

ach ja,
een functie die word aangeroepen met 3 variabelen als argumenten, waarvan de derde een if else statement is vind ik nou niet zo heel bijzonder. :P

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

JavaScript:
1
function go(){a?b=0:{q=1;c=1}}

waarom mag dit nou weer niet? :?
Die trinary operators zijn leuk, maar niet echt consequent... :/
Een { .. } telt toch als 1 instructie in javascript, net zoals in c? Of zieikdatweerhelemaalverkeerd? :P

Spolap: Interactive webcomic

• Genoil
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:43:
[...]

ach ja,
een functie die word aangeroepen met 3 variabelen als argumenten, waarvan de derde een if else statement is vind ik nou niet zo heel bijzonder. :P
whehe, denk je nou werkelijk dat ik indruk probeer te maken door een functie-call te posten? ik moet je eerlijk bekennen dat ik het commenten maar heb overgeslagen, en dat ik nu eigenlijk zelf ook niet meer precies weet waarom dat 3e argument "k>0?l/g-l/f:r/g-r/f" is :? . Maar het werkt nog wel en het wordt zo'n cool ding dat ik jullie maar niet ga afschikken met een echte WIP ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Genoil op 28-03-2004 16:06 ]

• Genoil
wacco schreef op 28 maart 2004 @ 13:47:
JavaScript:
1

Die trinary operators zijn leuk, maar niet echt consequent... :/
Een { .. } telt toch als 1 instructie in javascript, net zoals in c? Of zieikdatweerhelemaalverkeerd? :P
ja het lukt mij ook niet op deze manier statements te bundelen in JS.

Verwijderd

JavaScript:
1

De trinary operator heeft een return waarde zoals in dit voorbeeld word gebruikt:
C++:
1
cout << "er " << (aantal==1) ? "is 1 item" : "zijn meerdere items"

als je meerdere statements bij elkaar zet, kan de return waarde niet bepaald worden.
vb: De return waarde van b=0 is 0, maar wat is de return waarde van {q=1;c=1}?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

JavaScript:
1
2
3
a?b=0:q=c=1;
// of
a?b=0:q=1,c=1;

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 28-03-2004 16:16 ]

Intentionally left blank

• wacco

wacco

cli, hlt.

Crisp: gaan we proberen! :) Tot dan:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html><head><script>
p = document.getElementById;
function tb(tb,tb2){p(tb).disabled=tb2}
</script></head><body>
<input type=radio id=im1 name=bla value=1><br>
<a onclick="tb('im1',true);">klik! disable</a><br>
<a onclick="tb('im1',false);">klik! enable</a>
</body></html>

Wat is hier mis aan? Internet explorer vind het koek en ei, firefox geeft een
Error: uncaught exception: [Exception... "Illegal operation on WrappedNative prototype object" nsresult: "0x8057000c (NS_ERROR_XPC_BAD_OP_ON_WN_PROTO)" location: "JS frame :: file:///C:/Program%20Files/MYWS/matrix_temp16.html :: tb :: line 3" data: no]
Het enige wat ik kon vinden was dat de p = document.getElementById; niet mocht, maar de kubus ed doen het wel gewoon :?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

JavaScript:
1
2
function p(e){return document.getElementById(e)}
p('bla').disabled=true;

Intentionally left blank

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

André schreef op 27 maart 2004 @ 23:29:
Hebben we al mensen met een WIP?
Dit is voor mijn DHTML inzending:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
;0x000000,0xDADADA,0xB6B6B6,0xAAAAAA,0x1A1A1A,0xCECECE,
0x929292,0x966200,0xFFC66B,0xFFD48E,0xDC9200,0x503200,0xFFF0D4,
0x734A00,0xB97A00,0x0E0E0E,0x262626,0xFFE2B1,0xFFAA25,0x6E6E6E,
0x9E9E9E,0xC2C2C2,0xE6E6E6,0xF2F2F2,0xFFFFFF;0<0<0:3|1:9<0:3|1:11
<0:3|1:2|2:3|3|4|5|1:5<0:3|1:2|2|6:3|3|7|1|8|9|1:4<0:3|1:2|2|6:3|3|7|5|1
|10|11|8|1:4<0:3|1:2|2|6:4|4|7|1|11|10|8|12:3|1:3<0:3|1:2|2|6:5|7|5|1|10
|13|12:2|14|8|1:4<0:3|1:2|2|6:5|4|7|1|11|13|15|12|8|15:3|1:4<0:3|1:2|2|6
|16|17:4|16:2|1|10|18|12|8|11:2|19|14|1:3<0:3|1:2|2|6|16|17:4|16:2|1|11
|13|8|11|19|14|1:2|5|1:2<0:3|1:2|2|6:6|3|7|5|1|19:2|14|1:2|5|20:2|1:2<0:3
|1:2|2|6:7|3:2|1|5|1:2|5|7:2|21|3|1:2<0:3|1:2|2|6|16|17:6|16:5|17:2|16|22
|3|1:2<0:3|1:2|2|6|16|17:7|16:3|17:3|16|6|22|1:2<0:3|1:2|2|6:9|3:2|4|22:2
|6:3|2|1:2<0:3|1:2|2|6:11|22:2|6:4|2|1:2<0:3|1:2|2|6|16|17:13|16|6|2|1:2
<*18<0:3|1:2|2|6:17|2|1:2<*20<0:3|1:2|2|6|16|17:13|16|6|23|1:2<*22<0:3
|1:2|2|6:17|24|1:2<*24<*24<0:3|1:2|24:18|25|1:2<0:3|1:23<*28<*1<*1

hoort eigenlijk op 1 regel maar dan is de layout fucked up :Y)

"You're only as good, as what you did last week."

• Genoil
da's al 19%! B)

Verwijderd

@oh,when?
:), you're kidding me right? zou je even een kijkje in de keuken willen geven? misschien wat commentaar bij de code? ik zie wel dat het allerlei if-jes zijn, maar wat het nou doet :?
Echt grote klasse als dit echt wat wordt.

• Genoil
dat eerste zijn kleuren. dat tweede lijkt idd op ifjes, een of andere truuc om een level of andere gelijksoortige brok data in te coderen?

• André

André

Analytics dude

Hoppa, eindelijk heb ik een idee. Ik deed al mee maar wist nog niet met wat. Nu wel _o_

Verwijderd

denk niet dat het ifjes zijn, maar idd een codeer iets, het is iig geen javascript code, dus lijkt me een level, het is jammer dat ik niet superveel tijd had, anders kreeg ik bijna zin om de boel te decoderen (leuke sport als je de sleutel niet hebt :P)

• wacco

wacco

cli, hlt.

well, heftige work in progress, maar na twee daagjes wil ik alvast showen :)
Ik heb em onder de 5Kb gekregen, en de nodige foutjes zijn er al ingeslopen. Zo is de layout in internet explorer niet helemaal hetzelfde als in firefox en gebeuren er een paar rare dingen als je bijvoorbeeld voorbeeldcode -> debugger -> run till # -> kijken naar output (firefox). maar ja, dat komt wel.
Als je in de code kijkt zie je ergens staan:
code:
1
2
  /* without the word 'var' internet explorer chrashes? */
  l1=out;l2='';for(var i=0;i<out.length;i++)l2+='

(ja geen ';' aan het eind klopt, see for yourself) kan iemand mij vertellen waarom dit zo is? Het is echt te vaag voor woorden :|

Naja, iig: Link naar BrainFuck compiler/runner/debugger

[ Voor 6% gewijzigd door wacco op 29-03-2004 00:03 . Reden: CaPs!1 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wacco schreef op 29 maart 2004 @ 00:03:
well, heftige work in progress, maar na twee daagjes wil ik alvast showen :)
[...]
Nog niet precies gekeken naar de oorzaak van de genoemde crash, maar over het algemeen schrijf ik dat soort loops op deze manier:
JavaScript:
1
var i=out.length;while(i--)l2+=' ';

2 voordelen: 2 bytes korter, en een stuk rapper ;)

edit: de reden van je crash:

in functie ud() doe je op een gegeven moment dit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
    for(i=0;i<15;i++){
        ug=ue+i;
        if(ug>=mem)ug-=mem;
        l1+=pn(m[ug],3)+' '
    }

je roept dus de functie pn() aan:

JavaScript:
1
function pn(a,b){c=new String(a);for(i=c.length;i<b;i++)c='0'+c;return c}

beide functies gebruiken variabele i als teller; doordat je binnen je ud() functie geen var gebruikt wordt de scope van i global, net als in pn(); in dit geval resulteert dat in een oneindige loop omdat pn() de waarde van i veranderd en de conditie in ud() altijd true blijft ;)

meest simpele oplossing: gebruik in pn() een andere variabele voor de teller.
Beste oplossing: probeer scope problemen te vermijden en declareer toch je variabelen binnen je functies. Je code kan nog een stuk kleiner, dus dat lijkt me geen probleem ;)

[ Voor 55% gewijzigd door crisp op 29-03-2004 00:28 ]

Intentionally left blank

• wacco

wacco

cli, hlt.

Great, thanx! Ik wilde net al gaan zeggen dat ik zowiezo ergens in ud() i moest declareren, omdat ie anders op een zooitje liep. Het was me nog niet opgevallen dat ik in pn() ook i gebruik (nu j :P ) en dat het daar door zou kunnen komen. But it makes sence :)
Morgen eens in het hele 'new String' verhaal duiken, want dat is nog een beetje cryptisch (voor mij) en ik heb het gevoel dat daar wel wat te tweaken valt :P

Over of ie nog een stuk kleiner kan, vast wel. Maar in twee dagen em al drie keer zo klein (dus onder de 5Kib) krijgen is not a bad start ;)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wacco schreef op 29 maart 2004 @ 00:35:
Great, thanx! Ik wilde net al gaan zeggen dat ik zowiezo ergens in ud() i moest declareren, omdat ie anders op een zooitje liep. Het was me nog niet opgevallen dat ik in pn() ook i gebruik (nu j :P ) en dat het daar door zou kunnen komen. But it makes sence :)
Morgen eens in het hele 'new String' verhaal duiken, want dat is nog een beetje cryptisch (voor mij) en ik heb het gevoel dat daar wel wat te tweaken valt :P

Over of ie nog een stuk kleiner kan, vast wel. Maar in twee dagen em al drie keer zo klein (dus onder de 5Kib) krijgen is not a bad start ;)
new String() is een constructor; je gebruikt het om de pass-by-reference (aangezien het hier om een property gaat die je als argument meegeeft) te omzeilen door een kopie te maken. De meeste constructors hebben ook een shorthand, en voor een string is dat de quote (single of dubbel). Ergo:

JavaScript:
1
c=new String(a);

doet hetzelfde als:
JavaScript:
1
c=''+a;

je initieert een nieuwe instance, en dus zal c geen reference meer opleveren naar a

;)

edit: dit zou dus hetzelfde moeten doen:
JavaScript:
1
function pn(a,b){c='';j=a.length;while(j++<b)c+='0';return c+a}

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 29-03-2004 00:53 ]

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Dit is bij mij level 1 (compressen moet nog):
JavaScript:
1
2
3
4
Level = [000000000000000000000000
         000000000000000000000000
         000000000000000000000000
         000000000000000000];

:9~ 1337 he, de titel van de game word ongeveer "Super Turbo Deep Space Rocket Exploring the Endless Galaxy II" :P

• T-MOB
  • Laatst online: 10:28
oh,when? schreef op 28 maart 2004 @ 19:31:
[...]

[code] knip...
Ik wist niet dat mandarijn ook toegestaan was :+

Maarrem even een n00b-vraagje tussendoor. Is het in JS mogelijk om een gecreëerd object weer te laten verdwijnen? En dan bedoel ik dus dat ie echt foetsie is, onzichtbaar maken kan ik zelf ook wel....

Regeren is vooruitschuiven

• André

André

Analytics dude

T-MOB schreef op 29 maart 2004 @ 11:30:
[...]

Ik wist niet dat mandarijn ook toegestaan was :+

Maarrem even een n00b-vraagje tussendoor. Is het in JS mogelijk om een gecreëerd object weer te laten verdwijnen? En dan bedoel ik dus dat ie echt foetsie is, onzichtbaar maken kan ik zelf ook wel....
[rml][ JS] removeChild[/rml]
[rml][ js]removechild probleem[/rml]
[rml][ dHTML] ChildNodes verwijderen[/rml]
[rml][ JS] Object destroyen[/rml]

Jawel, dat kan wel :)

• Wirf
oh,when? schreef op 28 maart 2004 @ 19:31:
[...]

[..knip!..]
hoort eigenlijk op 1 regel maar dan is de layout fucked up :Y)
Dat kan ik ook >:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
~PvÂÈ^A~AGH~Y3iÜ~@è^A"Æ~M^]
^B^NÌc^P¡B~F2 J^D~AæÌB^P3h@T^PQ 
^H9oÞ~PIÒæ^L~K~S)ɼaé^R~D^X6aêÜ¡ùòfÎ;3[ö^L3f^MÍ~Q/^L~AS~F^M~H9LÙh4      
µé^N^PI~M$ÁÒ¤^HI3uÜ~L¡~Sæ~MÂ1lÒ^TE~A'Å^^^E      d~VÑR~F^NÛ^T^P^SÀ  
     ~SÐî~YºGä~D~A~CFí^\^T)ðÂMc^FE~Hªl\ü^EêÆM^Y7ná&`~L^B²^K1eêÈ¡³~P¡ç1oÚÀ©C§~L
~\Ì    b{~VkpNkºv^UÇî^C~W7o^E`Å~R5^K^B~N~\¾BÞÈ!~C^XÄÛ^Dx>æù^H#¯^Yå 
ØR¿^Z~]^G^H^\ÜW¬Há\óõ~A(¦3¬^NbºwðíÅ~S^?^^[æ~X:m.Óqqçxk^T"ð~PFKOÉ1F^
Ob^Pµ~Fd~L~A`^VZj­ÑÃ     ^P®%^B^H+^P~D!^H"¤p~B^O^]æ~U^@oõ½q_~nì×_^Zÿ^E(~F^\ 
êæ~[^BÆ!§^\s~J^A

Dit is voor mijn DHTML inzending, het gaat alleen waarschijnlijk nog wel wat veranderen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Wirf op 29-03-2004 11:54 . Reden: ff wat enters erin gezet, tegen layout-verneuking ]

• André

André

Analytics dude

Wirf schreef op 29 maart 2004 @ 11:52:
[...]

[...]

Dit is voor mijn DHTML inzending, het gaat alleen waarschijnlijk nog wel wat veranderen :)
Verre van geoptimaliseerd, ik zie nog wel een paar dingen die kleiner kunnen.

• Wirf
André schreef op 29 maart 2004 @ 11:55:
[...]

Verre van geoptimaliseerd, ik zie nog wel een paar dingen die kleiner kunnen.
:o Jij bent echt goed, het is inderdaad nog niet geoptimaliseerd voor size

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

* Clay was ff een weekendje weg :) maar gaat er nu vol tegenaan :P

m'n lvl compressie is nog wat geoptimaliseerd :Y)

level1
code:
1
÷···Ööâú²¢²&#311;ç¶ç¢²²¢öîçâ³÷²¶â¢çâ¢

daarin staat nu 2x zoveel info als de vorige methode, inc. wat rand-data :+

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• wacco

wacco

cli, hlt.

* wacco vraagt zich serieus af of jullie allemaal nou flink lopen te geiten of dat dit ook daadwerkelijk gaat werken :/

• André

André

Analytics dude

wacco schreef op 29 maart 2004 @ 13:22:
* wacco vraagt zich serieus af of jullie allemaal nou flink lopen te geiten of dat dit ook daadwerkelijk gaat werken :/
Levels bestaan vaak uit hele simpele data die ver gecomprimeerd kunnen worden.

• Wirf
wacco schreef op 29 maart 2004 @ 13:22:
Wacht maar af :)

• wacco

wacco

cli, hlt.

oepdated :)

En ik wil wel es werkende linkjes naar WiPjes zien ;)
dusnieteenhoopgepatsmetunicode :P

• Genoil
wacco schreef op 29 maart 2004 @ 15:38:
oepdated :)

En ik wil wel es werkende linkjes naar WiPjes zien ;)
dusnieteenhoopgepatsmetunicode :P
ik heb best wel een coole WIP maar die wil online niet goed werken omdat de framerate van m'n appje zo hoog is dat ie alweer een nieuw frame wil tekenen als de plaatjes nog niet eens binnen zijn (mind you 1K aan plaatjes :P). m.a.w ik moet ff een preloadert gaan bouwen :).

tsja een screenshot kan wel...wel jammer mbt het verrassingseffect...

Verwijderd

Zou het "officieele" echte contest topic vandaag niet gestart worden? (of gaan we gewoon gezellig hier verder? :D

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 17:37 ]

• Genoil
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:37:
Zou het "officieele" echte contest topic vandaag niet gestart worden? (of gaan we gewoon gezellig hier verder? :D
ja dat was idd het plan. maar het was ook mijn plan vorige week wat topicjes te starten waarin samen (beetje raar woord ;)) gediscussieerd zou hebben moeten worden waaruit dan vanzelf een heldere start van de wedstrijd zou hebben gevolgd.

dat de reacties dan beperkt blijven tot wat aarzelende suggesties verbaast me in retrospect eigenlijk helemaal niks, ik snap ook wel dat tweakers liever praten over hoe klein je een 3d-kubus kunt maken ipv samen iets te organiseren waar zowaar andere mensen bij betrokken zijn ;)

ik voel me echt niet geroepen de regels en einddatum die ik slechts als voorstel heb geponeerd er nu ineens door te drukken als ware het mijn contest, terwijl ik zelf ook gewoon meedoe voor de winst.

dus :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Wirf schreef op 29 maart 2004 @ 11:52:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
~PvÂÈ^A~AGH~Y3iÜ~@è^A"Æ~M^]
^B^NÌc^P¡B~F2 J^D~AæÌB^P3h@T^PQ 
^H9oÞ~PIÒæ^L~K~S)ɼaé^R~D^X6aêÜ¡ùòfÎ;3[ö^L3f^MÍ~Q/^L~AS~F^M~H9LÙh4      
µé^N^PI~M$ÁÒ¤^HI3uÜ~L¡~Sæ~MÂ1lÒ^TE~A'Å^^^E      d~VÑR~F^NÛ^T^P^SÀ  
     ~SÐî~YºGä~D~A~CFí^\^T)ðÂMc^FE~Hªl\ü^EêÆM^Y7ná&`~L^B²^K1eêÈ¡³~P¡ç1oÚÀ©C§~L
~\Ì    b{~VkpNkºv^UÇî^C~W7o^E`Å~R5^K^B~N~\¾BÞÈ!~C^XÄÛ^Dx>æù^H#¯^Yå 
ØR¿^Z~]^G^H^\ÜW¬Há\óõ~A(¦3¬^NbºwðíÅ~S^?^^[æ~X:m.Óqqçxk^T"ð~PFKOÉ1F^
Ob^Pµ~Fd~L~A`^VZj­ÑÃ     ^P®%^B^H+^P~D!^H"¤p~B^O^]æ~U^@oõ½q_~nì×_^Zÿ^E(~F^\ 
êæ~[^BÆ!§^\s~J^A
Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik zie niet in waarom het gebruik van non-ASCII characters, of een andere character set je code compressed. Tenzij het alleen maar een ego-boosting post was :Y)

"You're only as good, as what you did last week."

• djluc
oh,when? schreef op 29 maart 2004 @ 18:16:
[...]
Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik zie niet in waarom het gebruik van non-ASCII characters, of een andere character set je code compressed. Tenzij het alleen maar een ego-boosting post was :Y)
Vooral deze smiley ( >:) ) boven zijn stukje code vind ik toch echt een beetje twijfelachtig.

Als ik het goed begrijp heeft er nog steeds niemand echt de leiding over deze contest? Dus behalve enkele voorstellen voor data is het op dit moment nog een beetje een topic waarin we wat zitten ego-boosten zoals of,when? het verklaarde en waarin we alvast wat van de DHTML skillz tonen? Misschien is het dan een idee dat er 1 persoon echt het voortouw gaat nemen en gaat zorgen voor een compleet regelement, een planning en eventueel een lijstje waar alle WIP's worden verzameld?

Verwijderd

djluc schreef op 29 maart 2004 @ 18:53:
Misschien is het dan een idee dat er 1 persoon echt het voortouw gaat nemen en gaat zorgen voor een compleet regelement, een planning en eventueel een lijstje waar alle WIP's worden verzameld?
Tot nu toe is crisp volgens mij de enige die heeft toegezegd te willen jureren. Misschien dat hij het voortouw wil nemen en de contest officieel voor geopend wil verklaren?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 18:58:
[...]

Tot nu toe is crisp volgens mij de enige die heeft toegezegd te willen jureren. Misschien dat hij het voortouw wil nemen en de contest officieel voor geopend wil verklaren?
nee, ik wil het enkel bij jureren houden; ik heb op dit moment gewoon te weinig tijd om de rest van de kar te trekken en beslissingen te nemen; dat laat ik graag aan iemand anders over :)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.