[DHTML] GoT 5K? contest

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.514 views sinds 30-01-2008

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Zoals vorige week in het opgerakelde 2003 topic bleek er wel animo voor een vervolg in 2004, en wel met de bekende "max 5K bestandsgrootte"-regel. Ik ben van mening dat het best nuttig is hier een apart topic over te openen, om eventueel nog te discussieren over "het onderwerp 5K", de regels, het polsen van animo, de aanwijzen van een jury/wedstrijdleider, beoordelingsmethode, duur, etcetera.

Ik loop er in ieder geval wel warm voor.

De voordelen van 5K:
* er zit een beperking aan de mogelijkheden
* de duur/omvang van de contest is beheersbaarder
* er wordt een sterk beroep gedaan op technische creativiteit
* de inhoudelijke beoordeling is beter vergelijkbaar
* je kunt wat leren over efficiency in scripten

De nadelen van 5K:
* het levert veel onleesbare code op (technische beoordeling)
* je dwingt mensen bijna "dirty" te scripten
* de "besten" zullen dit m.i. nog beter kunnen dan de "minderen"
* 5K is best weinig voor een "taal" met veel overhead als DHTML, ivm bv C
* 5K is erg weinig als je de gfx meerekent.

De vragen:
* doen we 5K aan code of 5K aan code + graphics?
* hoe lang? (ik zou iets van 4-8 weken doen)
* wie gaat de boel in banen leiden? (wil wel, maar kwil ook meedoen)
* hoe gaat de beoordeling, en wie doet dat?
* browsersupport? als het er echt op aankomt, kan het veel code schelen door slechts 1 browser te supporten.

Ik ben benieuwd...

Als reactie op de vele stemmen voor/tegen flash, hier ff een polletje om te kijken wat men er nou gemiddeld van vind:

Poll: Mag Flash ook meedoen?
Nee, DHTML contest == DHTML contest
Ja, maar wel in een aparte categorie
Ja, en gewoon in dezelfde categorie
Ja, maar dan ook Java, Lingo etc.
Als 4, maar met 1 categorie per taal
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=7907&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 25% gewijzigd door Genoil op 23-03-2004 16:19 ]

Verwijderd

Aangezien het hier wat mij betreft om een DHTML coding wedstrijd gaat zou ik zeggen:
  • 5k exclusief images (dus 5k aan CSS, JS & HTML)
  • Uiteindelijke inzending moet eigenlijk ook met niet-gecompresste sources

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. xK contests zijn juist altijd inclusief images :) Dat is ook het idee, dat je zelf kunt afwegen.

Wat heeft 5K code voor zin als je vervolgens 1MB aan afbeeldingen kunt gebruiken :P

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 12:07

Linc

mzzl

5k javascript / 100k images contest :P ?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 14:28

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

5k lijkt me voldoende voor code + images...zijn we nu echte kerels of niet ;)
Verder, tijdsduur lijkt me een week of 4-6 wel voldoende. Browsersupport gewoon open laten, meer punten mocht het op meerdere browsers werken oid.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik stem voor 5k aan alles. De images kun je eventueel zelf genereren, het genereren van graphics is meestal ook een groot deel van de kracht achter de xK demo's...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik ben ook voor 5k total :)

Hoe denken jullie trouwens over beoordelingen.. Moet er een uitgebreide versie ingestuurd worden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Genoil
johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 12:33:
Ik stem voor 5k aan alles. De images kun je eventueel zelf genereren, het genereren van graphics is meestal ook een groot deel van de kracht achter de xK demo's...
images genereren met javascript? da's wel cool B) , geen idee hoe dat werkt...
ik ben ook voor 5K incl. images, het idee dat ik heb heeft toch geen images nodig :P.

het is idd ook een goed idee om een speciale versie van je sourcecode te leveren, die logisch gezien exact hetzelfde doet als de 5K source, maar dan met indenting, normale variabele en functienamen en comments. of dit verplicht is, is een tweede.

kan me namelijk goed voorstellen dat je halverwege je project de boel maar eens gaat optimizen+compressen om te kijken hoeveel K je al hebt, en vanaf dat moment moet je dus 2 sources synchroon gaan lopen onderhouden. of je doet het andersom (alles zo compressed mogelijk coden en achteraf een lange versie maken), maar dat werkt ook niet echt lekker...

als je alleen maar compressed (dus korte var/functie namen, tabs,spaces en linebreaks removen) is dit nog wel te doen, maar als je bijvoorbeeld ook je control-flow optmaliseert, wordt het allemaal wel lastig te synchroniseren...

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

5k != limited aan DHTML toch?... *kuch* Flash 8)

"You're only as good, as what you did last week."

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ben natuurlijk stiekem al begonnen met wat prutsen ;) Mijn idee is dat ik vanaf het begin al redelijk korte variabel namen gebruik (4 letters oid) dus dan is op het einde (als ik ze omzet naar 1 letter ;)) het verschil niet al te groot. Denk dat de meeste optimalisaties ook gewoon in de structuur van je code zitten...slimme trucjes etc :P

[edit]
Btw, paint heeft pruts gif compressie :P

[ Voor 8% gewijzigd door Koetjeboe op 23-03-2004 13:07 ]

• pagani
  • Niet online
oh,when? schreef op 23 maart 2004 @ 13:04:
Succes wens ik je dan, een leeg .fla bestand is al 16kB :P (4k compressed naar een .swf)

Echt veel speelruimte heb je er iig niet in.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 13:10 ]

• Genoil
het is eigenlijk wel een DHTML contest. anders komen straks de buren ook nog met C/ASM inzendingen aan en dan wordt het wel een beetje oneerlijk...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vind ik een goed idee :)

alhoewel je met AS veel meer tekenmogelijkheden hebt als dHTML :X

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• pagani
  • Niet online
Ik stem voor geen as/flash. Hou het gewoon bij DHTML, blijft het vergelijkbaar en heeft iedereen evenveel kansen.

• Genoil
misschien is het toch wel handig om net als vorig jaar te zeggen: minstens IE6+FF(firefox) support. kun je gelijk het gebruik van ActiveX controls uitsluiten :)

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Whoaw, cool idee, ik heb nog weinig ervaring met DHTML sorry, maar wil heeee; graag meedoen... is dat mogelijk?

• pagani
  • Niet online
semicon schreef op 23 maart 2004 @ 13:37:
Whoaw, cool idee, ik heb nog weinig ervaring met DHTML sorry, maar wil heeee; graag meedoen... is dat mogelijk?
Iedereen mag toch meedoen, zolang het maar DHTML is en kleiner dan 5K :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Genoil schreef op 23 maart 2004 @ 13:07:
[...]

het is eigenlijk wel een DHTML contest. anders komen straks de buren ook nog met C/ASM inzendingen aan en dan wordt het wel een beetje oneerlijk...
Hoezo, in de originele 5K contest mag ook gewoon Flash gebruikt worden hoor...en geen C/ASM. Ik zie niet in waarom je je zou beperken tot DHTML. Kan ik er wat aan doen dat de mogelijkheden superieur zijn ten opzichte van een verouderde technologie *kuch flamewar alert* :P >:) ;)

@johnnyv.nl: wat is er mannetje..bang dat je gaat verliezen? zul jij eens zien hoeveel ik in 5K swf kan proppen :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

oh,when? schreef op 23 maart 2004 @ 13:52:
[...]

Hoezo, in de originele 5K contest mag ook gewoon Flash gebruikt worden hoor...en geen C/ASM. Ik zie niet in waarom je je zou beperken tot DHTML. Kan ik er wat aan doen dat de mogelijkheden superieur zijn ten opzichte van een verouderde technologie *kuch flamewar alert* :P >:) ;)

@johnnyv.nl: wat is er mannetje..bang dat je gaat verliezen? zul jij eens zien hoeveel ik in 5K swf kan proppen :)
What the hell.... Ik ben voor :w

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Genoil schreef op 23 maart 2004 @ 13:04:
[...]
images genereren met javascript? da's wel cool B) , geen idee hoe dat werkt...
ik ben ook voor 5K incl. images, het idee dat ik heb heeft toch geen images nodig :P.
Zoek eens op XBM image en Javascript...

Verwijderd

Cool idee,

Ik ben ook helemaal voor dat Flash inzendingen mee mogen doen! Altijd maar dat ge-emmer met dHTML :P Als ook flash inzendingen worden geaccepteert dan doe ik zeker mee!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 14:04 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Ik ben al aan 4.5 k :X :X Ze springt al. Verder ga ik een versie maken van een met plaatjes want zonder ziet het er niet uit :P Maar wel koel.

Weet iemand hoe je trouwens een array heel heel klein kan houden. Level bestaat uit een array waar ze door loopt alleen om er heel veen "","", in te hebben staan omdat er op die plekken niets is is een beetje overbodig en neemt veel ruimte in ;(

Verder idd IE/ff ondersteuning.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• pagani
  • Niet online
[...]
Ik ben voor, laat maar eens zien hoe jij in 1K (want een leeg bestand is al 4K) betere resultaten kunt maken dan in DHTML :P

Wat ik wel een minpunt vind is dat er een plugin nodig is voor flash en voor dhtml niet. Eigenlijk ben ik toch tegen... :/
disjfa schreef op 23 maart 2004 @ 14:07:
Ik ben al aan 4.5 k :X :X Ze springt al. Verder ga ik een versie maken van een met plaatjes want zonder ziet het er niet uit :P Maar wel koel.

Weet iemand hoe je trouwens een array heel heel klein kan houden. Level bestaat uit een array waar ze door loopt alleen om er heel veen "","", in te hebben staan omdat er op die plekken niets is is een beetje overbodig en neemt veel ruimte in ;(

Verder idd IE/ff ondersteuning.
Sla in de array zaken op als '15 niks', maar dan dus bijvoorbeeld 15,0,16,1, waarbij eerste getal steeds het aantal pixels op een rij aangeeft wat de kleur heeft die in het tweede deel staat. Er kan nog veel verder gecompressed worden, maar dat ga ik natuurlijk niet verklappen :P (waar kleur staat kun je ook iets anders lezen, als je er bijvoorbeeld de boundaries van je level mee aan wil geven, denk hierbij aan dat coole motorcross spelletje))

[ Voor 55% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 14:12 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 14:08:
[...]

Ik ben voor, laat maar eens zien hoe jij in 1K (want een leeg bestand is al 4K) betere resultaten kunt maken dan in DHTML :P
blaat :? Een leeg bestand is 4k, maar moet je maar opletten wat er gebeurt als je AS toevoegt :/ (niks dus, zolang je onder 4k aan code zit) :P\

edit:

Daarnaast vind ik dat je oh,when? de kans moet geven. Als hij wilt coden met een 1k grens, laat hem dan toch... Nee, Flash-addicts moeten zich zeker eerst bewijzen voordat ze meedoen (maar doen ze dan stiekem niet mee ;))

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 23-03-2004 14:18 ]

• pagani
  • Niet online
BtM909 schreef op 23 maart 2004 @ 14:15:
[...]

blaat :? Een leeg bestand is 4k, maar moet je maar opletten wat er gebeurt als je AS toevoegt :/ (niks dus, zolang je onder 4k aan code zit) :P
True, true, maar nog ben ik benieuwd hoeveel beter het wordt t.o.v. DHTML. Ben alleen wel bang dat je voor flash wat minder skillz nodig hebt om er iets moois uit te persen. Ik stel dan ook voor om twee categorieen te maken, een voor puur DHTML en een voor flash. Dit om het eerlijk te houden en omdat ik toch van beide benieuwd ben naar de resultaten.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 14:18 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 14:17:
[...]

True, true, maar nog ben ik benieuwd hoeveel beter het wordt t.o.v. DHTML. Ben alleen wel bang dat je voor flash wat minder skillz nodig hebt om er iets moois uit te persen. Ik stel dan ook voor om twee categorieen te maken, een voor puur DHTML en een voor flash. Dit om het eerlijk te houden en omdat ik toch van beide benieuwd ben naar de resultaten.
Waar slaat dit op :? hoe bedoel je minder skillz :?

• disjfa

disjfa

be

BtM909 schreef op 23 maart 2004 @ 14:19:
[...]
Waar slaat dit op :? hoe bedoel je minder skillz :?
Zullen we niet de discussie houden over flash vs js :) Het is en blijft ecma script en van mij mogen die mensen die dat mbv flash willen doen dan mogen ze dat van mij wel :)

disjfa.nl

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

disjfa schreef op 23 maart 2004 @ 14:20:
[...]

Zullen we niet de discussie houden over flash vs js :) Het is en blijft ecma script en van mij mogen die mensen die dat mbv flash willen doen dan mogen ze dat van mij wel :)
Daar ging het mij ook om ;). AS vs JS ipv Flash vs. dHTML.

• pagani
  • Niet online
Ok, true true, gewoon alles op een lijn trekken.

Maar we zijn het er iig over eens dat het geheel 5K max mag zijn?

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 14:08:
[...]

Al 3 jaar oud, net geen 1k, 3D Cube die je kan rondgooien... ( 1599 bytes ) :)

/edit kheb hem opnieuw compiled, 878 bytes....beat that :D

[ Voor 8% gewijzigd door oh,when? op 23-03-2004 14:36 ]

• Genoil
[...]

Hoezo, in de originele 5K contest mag ook gewoon Flash gebruikt worden hoor...en geen C/ASM.
oh ik denk dat jij het over iets hebt waar ik geen weet van heb. Wat is dan "de originele 5K contest" ? Dit topic komt voort uit de DHTML-contest 2003, en daarin is als onderwerp "alles wat je kunt maken om de jury onder de indruk te brengen binnen 5120 bytes aan DHTML code. Als er een algemene 5K contest komt denk ik dat veel DHTMLers afhaken of overschakelen op een andere technologie.

Afgezien daarvan is het juist leuk om met een relatief ongeschikte technnologie te proberen een technisch hoogstandje uit te halen. Waar ik nu mee aan het prutsen ben, is in Flash echt peanuts, maar behoorlijk pittig en ingenieus in DHTML al zeg ik het zelf ;)

Over het compressen van "level-data"...tsja moet ik m'n tip nou geven of niet? ;)Vooruit, het gaat in de eerste plaats immers om leren. Wat ik doe om m'n "level-data" zo klein mogelijk te houden, is zoveel mogelijk informatie in de beschikbare ruimte te proppen. Stel, dit is mijn "level":

code:
1
2
3
4
xxxxxxxx
x x    x
x   x  x
xxxxxxxx

op de x is "iets", op de " " is niets.
dit zou ik in javascript op kunnen schrijven als:
code:
1
2
3
4
level = [["x","x","x","x","x","x","x","x"],
["x"," ","x"," "," "," "," ","x"],
["x"," "," "," ","x"," "," ","x"],
["x","x","x","x","x","x","x","x"]];

ik kan het level ook schrijven als (dus linebreaks eruit):
code:
1
xxxxxxxxx x     xx   x  xxxxxxxxx

of nog beter:
code:
1
111111111010000011000100111111111

Dat zijn dus 32 bits, wat in decimalen uit te drukken is als:
code:
1
level = 8577452543;

dat scheelt best wel he? :P

• pagani
  • Niet online
Genoil schreef op 23 maart 2004 @ 14:37:
[...]
dat scheelt best wel he? :P
Je verklapt te veel :( ;)

Misschien alleen nog praktischer om het hexadecimaal uit te drukken?

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 14:40 ]

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

http://www.the5k.org
is 'de' originele zeg maar :) En daar mag dus ook flash/java :)

wat niet wil zeggen dat wij dat ook maar moeten doen ;) Maar persoonlijk vind ik het best...kom maar op met dat flash >:P

[ Voor 48% gewijzigd door Koetjeboe op 23-03-2004 14:44 ]

• Genoil
johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 14:40:
[...]

Je verklapt te veel :( ;)

Misschien alleen nog praktischer om het hexadecimaal uit te drukken?
ja hex zou idd ook kunnen. of ik teveel verklap, wellicht. maar ik hoop toch eigenlijk wel dat iedereen elkaar een beetje gaat helpen ipv een beetje competatief te gaan lopen doen over relatief futiele zaken als programmeertruucjes ;). ook met het oog op de mensen met minder ervaring. wat voor lol is er nou nog aan als crisp straks weer aankomt met een 5K versie van Pumpkins ;). Dusseh, met z'n allen tegen crisp en Clay en die andere guru's! ;) ;)

Verwijderd

Ik stel voor dat Flash devvers gewoon mee moeten kunnen doen. Maar dan zou ik het wel leuk vinden als er zeg maar een DHTML, een Flash en een overall-winnaar wordt uitgeroepen.

• disjfa

disjfa

be

Genoil schreef op 23 maart 2004 @ 14:50:
[...]
Dusseh, met z'n allen tegen crisp en Clay en die andere guru's! ;) ;)
d:)b We laten die oudjes ff een poepje ruiken als ze denken dat zij de enige zijn die zo koel zijn :+

Verder idd liever een leuk spel erbij dan iemand die met zn handen in het haar zit omdat level 1 al zo mega groot is. Kan nu ook de levelstructuur wat kleiner houden door ik niet zoveel layers creer en dat is ook erg positief. Hij begon al te stotteren :)

disjfa.nl

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Moet het trouwens een game zijn? Want ik ben net begonnen aan iets simpels met textfields en abbr's aangezien ik geen idee voor een game heb dat in 5k past.

Skat! Skat! Skat!

• disjfa

disjfa

be

coubertin119 schreef op 23 maart 2004 @ 15:14:
Moet het trouwens een game zijn? Want ik ben net begonnen aan iets simpels met textfields en abbr's aangezien ik geen idee voor een game heb dat in 5k past.
Nee, het moet kleiner dan 5k zijn :) De rest is aan jou.

disjfa.nl

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 13:03

Not Pingu

Dumbass ex machina

hm, dit lijkt me eigenlijk ook wel interessant. Die 5k limiet, is dat voor je gehele product (dus script, html, css en graphics)?
Met mensen als Crisp op dit forum weet ik ook wel dat whatever ik maak ver onder hun niveau zal zitten, maar goed, ik wil wel meedoen :)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• pagani
  • Niet online
Gunp01nt schreef op 23 maart 2004 @ 15:16:
hm, dit lijkt me eigenlijk ook wel interessant. Die 5k limiet, is dat voor je gehele product (dus script, html, css en graphics)?
Met mensen als Crisp op dit forum weet ik ook wel dat whatever ik maak ver onder hun niveau zal zitten, maar goed, ik wil wel meedoen :)
Het staat nog niet helemaal vast, maar het lijkt er wel op dat alles in de 5K moet passen >:)

Verwijderd

Ik ben ook voor om alles toe te staan, mits het in een browser werkt.

(d)html, java, shockwave, flash, vrml, etc,

wel moet je dan aangeven waar je de benodigde
plug-in`s moet dowloaden. (in case)

als je kunststukje alleen werkt in bv. IE,
geeft dit natuurlijk minpunten.

5Kb = 5120 bytes

mischien dat mensen ook een zip-file moeten sturen
naar de jury, zodat ze kunnen controleren, of het
echt wel maximaal 5k is.

Vraag ik mij ook af, mag je ook meerdere dingen insturen?

hier ook nog een 4096 bytes wedstrijd uit eind 2000,
met duidelijke regels..
http://www.message.sk/web4096/index.html

• Genoil
johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 14:17:
[...]

Ik heb even een polletje toegevoegd aan de startpost waarin je mening over het al dan niet meedoen van Flash en andere webscripting talen kunt uiten.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 15:38:
wel moet je dan aangeven waar je de benodigde
plug-in`s moet dowloaden. (in case)
maar daarom lijkt het me ook niet helemaal eerlijk om Flash e.d. hier ook bij te doen. Die plugins brengen nl. veel functionaliteit met zich mee die DHTML'ers helemaal zelf moeten maken. Bovendien worden die plugins niet meegeteld bij de totale grootte, terwijl er wel van de plugins gebruik wordt gemaakt.

imho

• Genoil
Gunp01nt schreef op 23 maart 2004 @ 16:32:
[...]

maar daarom lijkt het me ook niet helemaal eerlijk om Flash e.d. hier ook bij te doen. Die plugins brengen nl. veel functionaliteit met zich mee die DHTML'ers helemaal zelf moeten maken. Bovendien worden die plugins niet meegeteld bij de totale grootte, terwijl er wel van de plugins gebruik wordt gemaakt.

imho
Alsof de DHTML-engine van de hedendaagse browser 0 bytes groot is :+

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Good point, maar de javascript engine van een browser biedt minder hulpmiddelen dan Flash.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Ik ben voor alles, als't maar 5K is :P per categorie wel, en dan een overall top 3 van alles bij elkaar oid ?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• semicon
ik blijf erbij, [DHTML] staat zelfs in de titel, tis een leuke uitdaging,

dus ik ga voor DHTML only.. kan je ook het beste verschil blijven zien/volgen

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

semicon schreef op 23 maart 2004 @ 18:02:
ik blijf erbij, [DHTML] staat zelfs in de titel, tis een leuke uitdaging,

dus ik ga voor DHTML only.. kan je ook het beste verschil blijven zien/volgen
Dat is waar, de titel kan nooit meer veranderd worden, die ligt voor eeuwig vast. Dus er zit niks anders op dan alleen een DHTML-contest...

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Ach als al die mannetjes hier die nu al beginnen te zeuren dat ze Flash oneerlijke concurrentie vinden, dan ga ik toch gewoon in DHTML verder...dat lukt me vast ook nog wel... :)

• semicon
oh,when? schreef op 23 maart 2004 @ 18:31:
Ach als al die mannetjes hier die nu al beginnen te zeuren dat ze Flash oneerlijke concurrentie vinden, dan ga ik toch gewoon in DHTML verder...dat lukt me vast ook nog wel... :)
Dan ben ik een n00b DHTML'er maar er zit geen diepte in... 5k wannabe :P

just kiddin, maar Flash vindt ik niet oneerlijk, maar niet passen, probeer nou niet iemand zijn posts om te draaien :X ben zelf ookal begonnen zal nog wel uploaden vanavond ofzo

Verwijderd

alhoewel ik maar een kleine kennis javascript heb ga ik hier zeker ook aan meedoen , lijkt me een zeer leuke manier om bij te leren. Ik ben er tegen dat flash mee mag doen , mischien in een andere wedstrijd maar niet als het over DHTML gaat. :7

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Relax, het was niet mijn bedoeling om een groot punt te maken van wel of geen Flash :)
Ik doe iig mee aan de contest, voor de poedelprijs zeg maar. :P

wordt hier trouwens een opdracht voor vastgesteld of is het gewoon wat freewheelen?

[ Voor 23% gewijzigd door Not Pingu op 23-03-2004 20:42 ]

Verwijderd

Lijkt me ook zeer leuk mee te doen,

(ook om een beetje meer in DHTML te prutsen dan dat ik normaal doe)

/me is alleen beetje angstig voor die DHTML Goeroes hier.

(waar misschien dus nog een koppel flash goeroes bij komt) brrr :D

Wat me vooral gaaf lijkt is het verzinnen van kleine truucjes om dingetjes zo klein mogelijk te maken zoals Genoil al voordeed.

Nu nog tijd zien vrij te maken voor dit alles :P

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 21:27:
/me is alleen beetje angstig voor die DHTML Goeroes hier.
Het ergste kan gebeuren als je hier aan meedoet dat je kennis van js 5 keer zo veel is geworden dan ervoor omdat "de enge guru`s" je dan best veel helpen als je ergens vast zit. Zo ben ik ook al geholpen aan een simpel dingetje wat goed werkt (dan niet door zo`n stoeren "guru" maar door andere normale mensen die ook gewoon wat weten)

Maar zou zeer zeker meedoen en bekijk het als leermiddel. Zolang je niet dit topic vol spamt :)

disjfa.nl

Verwijderd

Idd, das waar :D tis inderdaad erg leerzaam, al is het zelfs alleen al om de tutorials die ik nu allemaal al loop door te bladeren om te leren hoe je puike dingen moet maken met dhtml/js ipv een mouseover dingetje en een valideerfunctie :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Don't worry, ik heb toch geen tijd om mee te doen :)

* crisp wil wel jury spelen ofzo

Intentionally left blank

• semicon
Als crisp ook medoet is de winnar al bekend _/-\o_ DHTML master!

zeg weet iemand een goede site waar ik wat meer tip/tricks kan vinden, zoiets als w3schools en daar bij DHTML, alleen net ietsje meer...

heb trouwens al een idee gemaakt nog steeds geen tijd gehad om te uploaden

• disjfa

disjfa

be

semicon schreef op 23 maart 2004 @ 23:12:
Als crisp ook medoet is de winnar al bekend _/-\o_ DHTML master!
Of je hebt een uur gedaan over een post schrijven of lezen is niet jou ding :P Ik weet het niet hoor.

Ik ben alleen bang dat ik weer afkap aan t eind omdat ik te lui ben en niets maak en alles in de kast laat liggen. Maar gaat wel goed komen.

disjfa.nl

• Genoil
crisp schreef op 23 maart 2004 @ 22:13:
Don't worry, ik heb toch geen tijd om mee te doen :)

* crisp wil wel jury spelen ofzo
hah, 1 down, 1 to go ;)

lijkt erop dat er redelijk veel animo is, en er zou zo te zien ook best een 5K Flash contest parallel aan kunnen lopen.

wellicht een goed tijdstip om wat dieper over de regels na te denken. ik stel de volgende regels voor (uitgaande van een DHTML-contest):

0. De in te zenden applicatie dient geschreven te zijn in DHTML. De applicatie mag bestaan uit meerdere bestanden, waarin in gebruik gemaakt mag worden van JavaScript, CSS en (X)HTML. Het gebruik van browser-plugins als Flash, Shockwave en Java is evenals het gebruik van ActiveX plugins niet toegestaan.

1. De maximale totale bestandsgrootte is 5120 bytes. Dit is dus inclusief eventuele grafische bestanden en datafiles. De grootte van een eventuele 'containing folder' telt niet mee.

2. Compressie van eigen databestanden of delen van de broncode is toegestaan, mits decompressie binnen de applicatie geschiedt (met je eigen of goed gejatte supercompacte javascript algoritme dus). HTTP-compressie telt niet, GIF en JPEG voor eventuele afbeeldingen (natuurlijk) wel.

3. De ingezonden applicatie wordt door de jury bekeken in de meest recente versies van de 2 op GoT meest populaire browsers, te weten Internet Explorer 6 en de laatste versie van Firefox ten tijde van de jurering en op basis van de daarin getoonde presentaties beoordeeld.

5. De sluitingsdatum voor het inzenden van je werk is <insert einddatum here/>. De beoordeling eindigt 1 week na het vervallen van de einddatum.
2 weken voor het vervallen van de sluitingsdatum wordt een poll gehouden voor het eventueel eenmalig verlengen van de wedsrtijdperiode met x weken.

6. Bij het overschrijden van bovenstaande regels worden strafpunten van de eindbeoordeling afgetrokken:
* 10 punten voor het gebruik van andere dan omschreven technologieën ;)
* 1 punt per 256 bytes boven de 5120B grens
* 2 punten voor het slecht werken van de applicatie (per browser)
* 1 punt per dag bij het overschrijden van de sluitingsdatum

7. Aangezien veel mensen waarschijnlijk hun uitereste best gaan doen om zoveel mogelijk code binnen 5120 bytes te proppen, zal het jureren op techniek een barre taak zijn. Deze beoordeling wordt sterk positief beinvloed door het tevens inzenden van een net opgemaakte, van comments voorziene en in leesbare code geschreven alternatieve broncode, die zo lang mag zijn als je wilt, zolang de code maar exact dezelfde functionaliteit heeft als de in grootte geoptimaliseerde versie.

8. De ingezonden applicatie moet enige vorm van non-lineaire logica en/of gebruikers-interactie tentoonspreiden. Denk aan eenvoudige spelletjes, simulaties of een nifty GUI-widget, maar een procedurele animatie (alsof mindblowing cel-animatie ook maar mogelijk zou zijn binnen 5K) of een mathematisch gegenereerde afbeelding (zoals een mandelbrot) mag ook. Voor mooie 2D plaatjes of low-poly models zijn zat andere contests.

Er moet nog iets bij over hoe de beoordeling precies in z'n werk gaat, waar de inzendingen heen moeten enzo, maar dat komt zo ff niet in me op :P. Uiteraard staan deze regels nu nog niet vast en staan ze slechts ter discussie.

Verder zitten we hier natuurlijk ter lering ende vermaeck, dus zou het een beetje suf zijn als alle deelnemers van het begin tot het eind hun mond zouden houden om bij de eindpresentatie trots hun kunstje te tonen en vervolgens "doe maar view source" te roepen, wanneer hen gevraagd word hoe ze bepaalde dingen gedaan hebben.
Work-in-progress laten zien is natuurlijk helemaal leuk, maar kan ook deelnemers afschrikken.

Nu moest ik maar eens heel snel de ultraedit er bij aan trappen want anders wordt het nooit wat met mijn inzending :7

edit:
overigens, om een idee te krijgen waar we het hier eigenlijk over hebben, deze post was voor deze edit exact 3899 bytes lang :P

[ Voor 3% gewijzigd door Genoil op 23-03-2004 23:41 ]

Verwijderd

Regels klinken goed. Ik hoop alleen dat WIPs niet verplicht worden. Dat verpest een beetje de verassing natuurlijk.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 08:16:
Regels klinken goed. Ik hoop alleen dat WIPs niet verplicht worden. Dat verpest een beetje de verassing natuurlijk.
Misschien een screenshot er van, een WIP is gelijk ook een deel vrijgegeven code dus lijkt me ook niet echt geslaagd. (je moet elkaar natuurlijk wel wat helpen, maar het blijft een contest he ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door pagani op 24-03-2004 08:40 ]

• André
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Ik heb trouwens tegen FLASH gestemd omdat zij gebruik kunnen maken van een plugin. En de plugin is ook code die ze dus gebruiken, en dat is ook zeker meer dan 5k.

Verwijderd

oh,when? schreef op 23 maart 2004 @ 18:31:
Doe het gewoon in AS man, laat ze toch lekker ;)

• pagani
  • Niet online
André schreef op 24 maart 2004 @ 09:06:
Ik heb trouwens tegen FLASH gestemd omdat zij gebruik kunnen maken van een plugin. En de plugin is ook code die ze dus gebruiken, en dat is ook zeker meer dan 5k.
Achter je DHTML parser en je javascripttjes zit ook nog flink wat code hoor ;) Maar ik denk dat flash inderdaad meer standaard opties biedt, vooral op grafisch gebied.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Genoil schreef op 23 maart 2004 @ 23:38:
[...]

7. Aangezien veel mensen waarschijnlijk hun uitereste best gaan doen om zoveel mogelijk code binnen 5120 bytes te proppen, zal het jureren op techniek een barre taak zijn. Deze beoordeling wordt sterk positief beinvloed door het tevens inzenden van een net opgemaakte, van comments voorziene en in leesbare code geschreven alternatieve broncode, die zo lang mag zijn als je wilt, zolang de code maar exact dezelfde functionaliteit heeft als de in grootte geoptimaliseerde versie.

* 1 punt per dag bij het overschrijden van de sluitingsdatum
Twee opmerkingen:

7: Dit betekent dat ik twee applicaties moet maken... Ik houdt er in het begin al rekening mee om m'n bytes zo klein mogelijk te houden. Is het niet handig om een A4-tje erbij te doen, waarop functies en algoritmes uitgelegd staan?

*: De inzendingsdatum mag niet overschreden worden. Te laat betekent niet meedoen :?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik snap het nut van Flash/Shockwave etc niet ineens in de contest. Het heeft 0,0 vergelijkingswaarde met DHTML als het om skills gaat. En dat is toch juist waar de hele contest voor begonnen was?

Ik zie persoonlijk weinig uitdaging in het opnemen tegen Flash.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Een beetje code uitleg en een geïndente & gecommente versie zou geen overbodige luxe zijn :) maar 2 versies lijkt me ook niet zo top. Ik wou idd zelf ook vanaf het begin rekening houden met zo kort mogelijke code.

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Of we reserveren wat extra ruimte voor nette code? Zeg bijv dat als je code netjes is opgemaakt dat je dan 0.5 of 1 kb extra krijgt?

• André

André

Analytics dude

Bosmonster schreef op 24 maart 2004 @ 09:30:
Ik snap het nut van Flash/Shockwave etc niet ineens in de contest. Het heeft 0,0 vergelijkingswaarde met DHTML als het om skills gaat. En dat is toch juist waar de hele contest voor begonnen was?

Amen _o_
Clay schreef op 24 maart 2004 @ 09:42:
Een beetje code uitleg en een geïndente & gecommente versie zou geen overbodige luxe zijn :) maar 2 versies lijkt me ook niet zo top. Ik wou idd zelf ook vanaf het begin rekening houden met zo kort mogelijke code.
Inderdaad, zo heb je lekkere kleine code die je aan het einde alleen nog maar op 1 regel hoef te zetten.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 24 maart 2004 @ 09:30:
Volgens mij gaat de 5K contest om in 5120 bytes zo creatief mogelijk te zijn in de browser, dat is je kader, je limiet. De gebruikte technologie, zij het DHTML of simpel CSS of Flash of Director doet daar weinig toe....als het uitgangspunt de techniek zijn er veel interesante dingen te verzinnen dan een 5K contest ( algoritme, wiskunde oplossingen ).

Dat het van oorsprong sterk naar DHTML-hangende /13 publiek al snel op de achterste poten gaat staan, als er maar Flash of Lingo wordt geroepen was te verwachten, dus ik ben dan ook niet echt verbaasd. Persoonlijk zie ik ook weinig uitdaging om het tegen een DHTML entry op te nemen, 9 van de 10 entries heb ik toch al in een of andere vorm eerder gezien :z

• Genoil
Clay schreef op 24 maart 2004 @ 09:42:
ja je hebt idd gelijk, het moet wel leuk blijven. twee versies parallel bijwerken is niet leuk. een geindente+gecommente versie met evt. een lange beschrijving van elke variabele/functie waarvan je het nuttig acht er iets over op te helderen is beter.

wat WIPjes betreft moet wat mij betreft iedereen lekker zelf weten wattie doet.
*: De inzendingsdatum mag niet overschreden worden. Te laat betekent niet meedoen :?
nee, te laat betekent puntenaftrek. een alternatief is gewoon inleveren op de einddatum, en als het dan niet af is worden de punten sowieso minder dan optimaal.

[ Voor 18% gewijzigd door Genoil op 24-03-2004 10:13 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

oh,when? schreef op 24 maart 2004 @ 10:07:
[...]

Volgens mij gaat de 5K contest om in 5120 bytes zo creatief mogelijk te zijn in de browser, dat is je kader, je limiet. De gebruikte technologie, zij het DHTML of simpel CSS of Flash of Director doet daar weinig toe....als het uitgangspunt de techniek zijn er veel interesante dingen te verzinnen dan een 5K contest ( algoritme, wiskunde oplossingen ).

Dat het van oorsprong sterk naar DHTML-hangende /13 publiek al snel op de achterste poten gaat staan, als er maar Flash of Lingo wordt geroepen was te verwachten, dus ik ben dan ook niet echt verbaasd. Persoonlijk zie ik ook weinig uitdaging om het tegen een DHTML entry op te nemen, 9 van de 10 entries heb ik toch al in een of andere vorm eerder gezien :z
Ehh.. we hebben het hier over het thema voor de nieuwe DHTML contest. Dan wordt er 5K geopperd als thema en dan gaan we ineens zeuren dat er ook andere technieken te gebruiken moeten zijn... ik snap de logica niet erg in een DHTML contest..

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 24-03-2004 10:15 ]

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 24 maart 2004 @ 10:12:
[...]

Ehh.. we hebben het hier over het thema voor de nieuwe DHTML contest.
Rickets schreef op 23 maart 2004 @ 18:29:
[...]

Dat is waar, de titel kan nooit meer veranderd worden, die ligt voor eeuwig vast. Dus er zit niks anders op dan alleen een DHTML-contest...
:Z

Verwijderd

Flash inzendingen mogen ook, bij deze heb ik dat even beslist, dus geen gezeur verder meer.

Overigens doen tot op heden maar weinig mensen mee die hun ding in Flash gaan doen. Eigenlijk alleen Owen en ik. Dus bespaar je de moeite Owen, want de winnaar dan al bekend :P Even serieus, ik zal even wat mensen wijzen op dit topic. We hebben ook al een tijdje niks meer van B-top en Seraph gehoord, we zullen ze een trap onder hun luie kont moeten geven ;)

Klein detail: volgens mij heeft Owen vroeger in de demo scene gezeten.

edit:

hahahaha, welke moderator wil de topictitel aanpassen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 10:22 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bosmonster schreef op 24 maart 2004 @ 10:12:
[...]

Ehh.. we hebben het hier over het thema voor de nieuwe DHTML contest. Dan wordt er 5K geopperd als thema en dan gaan we ineens zeuren dat er ook andere technieken te gebruiken moeten zijn... ik snap de logica niet erg in een DHTML contest..
Ik kan me voorstellen dat er ideeen worden geopperd voor een /13 Coding wedstrijd. ;) Zodoende wordt de contest wat uitgebreider, doen er uiteindelijk ook meer mensen mee.

Ik snap aan de andere kant ook wel dat als ik een dHTML contest wil opzetten, dat we dat gewoon doen.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ik zie ook niet echt het probleem van meerdere categorien ;) (al ga ik zelf zekerweten dhtmllen, wat er ook verder gaat mogen) maar gooi ze dan niet op 1 hoop, maar maak er losse categorien van, en doe dan naast jurering per categorie ook een overall top 3 ofzo aan het einde. Hoe meer mensen, hoe meer vreugd :P Er is zat animo blijkbaar, dan is het toch een beetje loos om b.v. 3 of meer losse contests te gaan houden?
en noem het dan idd geen dhtml contest

Komt er ook een bonus per K onder 5? ;)

Verwijderd

ik doe wel mee hoor ;)

Verwijderd

ik zie ook het probleem van een flash catagorie niet zo eigenlijk, lijkt me ook wel eens leuk om te kijken wat daar allemaal mee kan.

@clay: dan maak ik een letter die steeds van kleur verandert ofzo, geen originaliteitsprijs en coding prijs, maar met m'n onder-de-5k-bonus moet ik dan wel kunnen winnen

@blues: poll is niet zo heel erg overweldigend, want je moet de laatste 4 categorien wel even optellen voor wel flash he

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 10:34 ]

Verwijderd

Ik heb geen problemen met Flash (mits in een aparte categorie) maar de poll is wel overweldigend...het spijt me oh,when? (en welke andere Flasher dan ook) maar het zit er deze keer blijkbaar niet in.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

In een losse categorie is niet zo'n probleem, maar dan is dit geen opvolger van de DHTML-contest.

Gezien het beperkt aantal shockwave/java ontwikkelaars denk ik dat we die het beste op 1 hoop kunnen gooien met de andere plugin-misbruikers :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dus kort samengevat: Grouphug :w en we gaan coden (met z'n allen) :)

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 24-03-2004 10:56 ]

• Clay

Clay

cookie erbij?

De poll is idd wel overduidelijk, maar ik zie niet zo gauw 40+ mensen meedoen aan een dhtmlcontest hoor ;) als je b.v. de laatste contests bekijkt... Als je het een algemene contest maakt zie ik het aantal deelnemers best verdubbelen.

Verwijderd

Clay schreef op 24 maart 2004 @ 11:01:
De poll is idd wel overduidelijk, maar ik zie niet zo gauw 40+ mensen meedoen aan een dhtmlcontest hoor ;) als je b.v. de laatste contests bekijkt... Als je het een algemene contest maakt zie ik het aantal deelnemers best verdubbelen.
Agreed. Groepsknuffel en may the best man/woman win. Nog meer vrijwillige juryleden naast crisp?

• pagani
  • Niet online
Ik zou best willen jureren, maar aangezien ik eigenlijk ook mee wil doen gaat dat denk ik niet lukken :P

Misschien ga ik mijn inzending in zowel actionscript als dhtml maken, leuk om te vergelijken B)

• Linc

Linc

mzzl

ok :P

3D Cube die je kan rondgooien

zelfde functionaliteit alleen is dit DHTML, owja deez is 867 bytes :+

offtopic:
owjah ik heb trouwens wel je code "geleend" vind je toch nie erg he?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

the_Emperor schreef op 24 maart 2004 @ 11:38:
[...]

ok :P

3D Cube die je kan rondgooien

zelfde functionaliteit alleen is dit DHTML, owja deez is 867 bytes :+

offtopic:
owjah ik heb trouwens wel je code "geleend" vind je toch nie erg he?
Sjonge jonge... Eerste oogpunt zit er een hoop overhead in :+. (Ik pers hem zo al op 843)

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 24-03-2004 11:46 ]

• Linc

Linc

mzzl

BtM909 schreef op 24 maart 2004 @ 11:44:
[...]

Sjonge jonge... Eerste oogpunt zit er een hoop overhead in :+. (Ik pers hem zo al op 843)
ik kan nog maar 2 weken javascripten nie zeuren :P

• André

André

Analytics dude

En de z-index van de blokjes klopt ook niet, de achterste gaan voor de voorste langs :+

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

the_Emperor schreef op 24 maart 2004 @ 11:50:
[...]

ik kan nog maar 2 weken javascripten nie zeuren :P
Vandaar dat ie niet werkt in Mozilla :P

• Linc

Linc

mzzl

doh dat had ik idd nog wel ff kunnen veranderen :)

• pagani
  • Niet online
Daar komt een fikse beperking naar boven voor de mensen die dhtml-en natuurlijk, je moet hem zo maken dat het in beide browsers (firefox en IE) goed werkt, terwijl je met flash in beide browsers geen problemen hebt :/

• André

André

Analytics dude

johnnyv.nl schreef op 24 maart 2004 @ 11:57:
Daar komt een fikse beperking naar boven voor de mensen die dhtml-en natuurlijk, je moet hem zo maken dat het in beide browsers (firefox en IE) goed werkt, terwijl je met flash in beide browsers geen problemen hebt :/
Mwah, dat is geen fikse beperking, als je netjes progprammeerd hoeft het geen probleem te zijn en werkt het direct in beide browsers.

Verwijderd

code:
1
if (d){k=s*0.5;l=-q*0.5;}else{k=k*0.99;l=l*0.99;}

iha: ";" is een scheidingsteken, kan dus weggelaten worden na het laatste statement.
if dingen kunnen korter:

code:
1
d?k={s*0.5;l=-q*0.5}:{k=k*0.99;l=l*0.99}

of
code:
1
k=d?s*0.5:k*0.99;l=d?-q*0.5:l*0.99;

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:02 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als we dan toch bezig zijn:

code:
1
d=0;g=0;h=0;x=0;y=0;

Zou ik veranderen in:
code:
1
d=g=h=x=y=0;

k=k+1 of n=n+k is uiteraard van den zotte :P

• Linc

Linc

mzzl

Bosmonster schreef op 24 maart 2004 @ 11:54:
[...]

Vandaar dat ie niet werkt in Mozilla :P
kun jij mij dan toevallig vertellen hoe ik de x en y coordinaat opvraag in Mozilla? want ik heb vanalles geprobeerd maar hij doet nie.

event.pageX
event.clientX
event.x

werkt allemaal nie :(

• pagani
  • Niet online
a=100;b=a/2; :?

Waarom niet b=50?

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op 24 maart 2004 @ 12:16:
a=100;b=a/2; :?
Waarom niet b=50?
[mieren##kmode]
neem een variable voor 0.017453 en
E=(D*133+20)/20; -> E=D*133/20+1;
[/mieren##kmode]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:23 ]

Verwijderd

the_Emperor schreef op 24 maart 2004 @ 12:13:
[...]

kun jij mij dan toevallig vertellen hoe ik de x en y coordinaat opvraag in Mozilla? want ik heb vanalles geprobeerd maar hij doet nie.

event.pageX
event.clientX
event.x

werkt allemaal nie :(
event wordt als var meegegeven
code:
1
2
3
4
function c(e) {
if (!e) e=event;
//etc
}

verder kan x=0;y=0 eruit, die worden toch geset in je while.
Het object Math kan je ook nog in een 1-letter var stoppen (volgens mij is dat net iets korter)

code:
1
j[n]=new Array(x*a-b,y*a-b,z*a-b);

a=100, b=50, dus a-b=50=b dus:
code:
1
j[n]=new Array(x*b,y*b,z*b)

code:
1
2
3
for(i=1;i<j.length;i++)
wordt
for(i=1;i<9;i++)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 12:58 ]

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:22:
[...]

[mieren##kmode]
neem een variable voor 0.017453 en
E=(D*133+20)/20; -> E=D*133/20+1;
[/mieren##kmode]
Ehrm, een demo-wedstrijd gaat meestal alleen maar over mierenn##ken, dus what's your point?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.