Omdat ik toch even niets te doen had, heb ik maar even het stukje uit de TopicStart vertaald, staat wat netter dan dat lelijk opgebouwde Engelse artikel (grammaticaal een ramp

, maar daar ga ik niet over zeuren in dit topic

).
Dus laat de TopicStarter (Anthalus) maar gauw zijn stukje updaten, want zoveel tijdgebrek zal hij nou ook weer niet hebben

Trouwens, de officiële homepage is ook wel aardig om te vermelden:
http://tactical-ops.de/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aanvankelijk werd het ‘Swat Operations’ of iets soortgelijks genoemd, maar omdat er al een spel door Sierra uitgebracht was met dezelfde naam, moesten ze het veranderen in ‘Tactical Operations – Assault on Terror’ (TO – AoT). Het werd ook wel Tacops, of gewoon TO genoemd. Ook omdat dit eerst gewoon een mutator uit het Unreal Tournament-spel was zoals bepaalde anderen (bijvoorbeeld ‘infiltration’), was deze mod gratis te downloaden, en installeerde je het gewoon naast je UT-spel.
Sommige mensen beweren dat TO een kloon van Counterstrike is, ik ben hier niet zeker van, ik denk dat zowel Counterstrike als TO onafhankelijke ontwikkelingen waren, waarbij de eerstgenoemde de HalfLife-engine gebruikte, en TO de engine achter Unreal Tournament. Echter, met Tacops is de mogelijkheid er nog om je eigen maps te maken, sommige mapmakers gebruikten de map-editor om in TO de Counterstrike maps te herbouwen die ze leuk vonden, en misschien is dit waar alle verwarring vandaan komt.
Met de jaren kwam het spel door verschillende updates op een punt dat, met het pletten van beestjes en verbeteringen wat betreft de graphics en maps, en het verfijnen van de wapeneigenschappen, op de versie 3.1.5 het spel een op zichzelf staande FPS-game werd wat gekocht kon worden, en dat het spel Unreal Tournament niet langer vereist was om ervóór geïnstalleerd te zijn. Echter, er zijn nog steeds mensen die spelen met de Unreal Tournament-addon, en zij kunnen nog steeds de patch 3.1.5 downloaden om hun versie te upgraden om online te kunnen spelen tegen mensen die de Retailversie hebben.
Uiteindelijk werden sinds de 3.4.0-patch alle toegangswegen afgesneden voor de mensen die de Unreal Tournament-addon gebruikten, en vanaf dat moment kon je het spel alleen nog maar online spelen met de Retailversie op servers die de 3.4.0-versie gebruiken. Het aantal online servers die nog de ‘gratis’ 3.1.5-versie gebruiken, neemt met de dag af.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik speel het spel om de paar dagen wel online, het is een geniaal spelletje vind ik, alleen tegen bepaalde mensen toch best wel moeilijk

Weet iemand trouwens wanneer de 3.5.0-patch uit gaat komen?

Ik hoor niets anders dan geruchten (bugs geplet, hee wat logisch in een patch

), maar ik wil wat concreets hebben. Iemand een releasedate of iets dergelijks?