Toon posts:

[12move] e-mail dilemma vanwege overstap ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem, ik had gratis internet bij 12move, maar nu heb ik adsl van adsl-direct.

maar nu heeft meneer 12move het zo gedaan dat ik dat e mail van 12move alleen kan inlezen via outlook als ik verbonden ben met een 12move verbinding

toch zou ik graag via mijn huidige adsl provider dat andere e mail uit willen lezen via outlook.

is daar een speciaal programma voor?

alvast bedankt:)

Verwijderd

Kun je niet gewoon via pop je mail ophalen... meestal is het zo dat je geen mail kan versturen tenzij je verbonden bent

Verwijderd

Dit klopt, als je gratis bij je providor zit is dit de manier waarop ze geld verdienen. Je moet inbellen bij hun. Als je betaald kan het oppeens wel. Erg lastig.

Je kan wel je webmail lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 10:09:
Kun je niet gewoon via pop je mail ophalen... meestal is het zo dat je geen mail kan versturen tenzij je verbonden bent
nee, dan had ik gewoon het smtp veranderd,

het is echt het ophalen wat niet meer gaat

maar zou het kunnen dat hij controleerd wat voor IP je heb?

webmail schiet niet op. het moet echt via een soort outlook,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 10:51 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat lijkt me duidelijk - 12move levert als bedrijf geen gratis diensten zonder er beter van te willen worden en het makkelijkst is dan op IP checken, ze weten zelf welke IP adressen ze in beheer hebben :)

Anyhow, welkom op GoT :)
Dit heeft wat weinig (zeg maar gerust niets, aangenomen dat de 12move servers geen Windows draaien :+ ) te maken met Windows Operated Systems, ik verplaats het wel even naar Internet & Telefonie voor het geval er een alternatief wordt geboden door 12move, met gratis een titeledit er bij.

Maar hef dat adres op of bel er voor in als je webmail niet ziet zitten. Voor een nog geen dubbeltje op de eerste rang zitten zit er niet in ;)

edit:

:X Ik kan ook eerst zoeken voor ik een topic verplaats. Blijk ik daar zelf in dat andere topic gereageerd te hebben 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 18-03-2004 11:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Hmm ik heb ook een @12move.nl email adress, en een adsl abbonement van Tiscali (mxstream van kpn ook ofzoiets, weet niet precies :P) En ik bel ook niet in via 12move, en me email kan ik gewoon lezen (Outlook Express). Gewoon pop3.12move.nl en smtp.12move.nl gebruiken, en verder je password en username. Ik heb een hele tijd terug 1 keer gehad dat mijn email even afgesloten was doordat ik niet inbelde, maar 1 telefoontje en ik had em weer, gebruik me email nu al 2 a 3 jaar :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

diabyte schreef op 18 maart 2004 @ 11:17:
Hmm ik heb ook een @12move.nl email adress, en een adsl abbonement van Tiscali
Tiscali = 12move

Daarom is het voor jou geen probleem... Ik had ook 12move en nu @home en dan gaat die vlieger dus niet op. Omdat 12move onderdeel is van Tiscali gebruik je een iprange die ze toestaan...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:50
Oh ok, dat wist ik dus niet. Dan zit er voor de TS niet veel op denk ik, of webmail, of een ander email adress.

Verwijderd

Topicstarter
waarschijnlijk licht het dus aan je IP of aan je inbelnummer

en ik heb adsl direct en daar zitten dus geen e mail adressen bij :(

moet ik er dus apart bijnemen

maar is er dan geen programma wat mail binnenhaald wat dat net doet alsof je met een ander nummer/ip bij hun je mail ophaald?

denk dat meerdere wel met dit probleem hebben gezeten

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Merely schreef op 18 maart 2004 @ 11:42:
[...]
Tiscali = 12move

Daarom is het voor jou geen probleem... Ik had ook 12move en nu @home en dan gaat die vlieger dus niet op. Omdat 12move onderdeel is van Tiscali gebruik je een iprange die ze toestaan...
Dat klopt idd, ik had ook 12move internet via ISDN en heb nu ook Tiscali ADSL. Ik had van te voren nog even nagevraagd of ik gewoon mijn 12move mail kon ophalen via mijn Tisclai ADSL verbinding en dat was (en is dus :)) geen probleem.

Maar volgens mij geldt dit voor de meeste providers tegenwoordig, wel balen als je bijvoorbeeld in het buitenland zit. Of je moet dus een goede email provider vinden waarbij je altijd je pop3 mail kan ophalen zonder dat het aan de verbinding ligt.

Ik denk niet dat er zo'n omleid programma bestaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 18-03-2004 13:09 ]

[This is what you get when you mess with us]

Pagina: 1