Wanadoo: onmogelijk pop3 via andere isp

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:03

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Bericht voor Wanadoo Free abonnees

Geachte mevrouw,

U ontvangt dit bericht omdat u in het verleden de e-mail van uw Wanadoo Free abonnement wel eens hebt opgehaald (bijvoorbeeld via Outlook Express), terwijl u een verbinding met internet had via een andere internetaanbieder dan Wanadoo.

Als gevolg van een technische wijziging is dit met ingang van woensdag 23 juli niet meer mogelijk. Vanaf die dag kunt u uitsluitend met een internetverbinding via Wanadoo de e-mail van uw Wanadoo Free abonnement ophalen.

Wij adviseren u dan ook uw Wanadoo Free abonnement te gebruiken om een verbinding met internet te maken! Voor het snel en makkelijk op de juiste wijze instellen van uw computer surft u naar: www.wanadoo.nl/instellingen.

Mocht het voor u niet mogelijk of niet wenselijk zijn om van een internetverbinding via Wanadoo gebruik te maken, bijvoorbeeld omdat u op kantoor uw e-mail leest of gebruik maakt van een breedbandverbinding van een andere internetaanbieder, dan hebt u twee mogelijkheden:

1. Wijzig uw Wanadoo Free abonnement in Wanadoo Budget 10%

Wanadoo Budget 10% biedt u vier e-mailadressen met elk een mailbox van 20 Mbyte. U kunt uw e-mail via elke internetverbinding ophalen en bovendien krijgt u 10% korting op de internettikken* wanneer u inbelt bij Wanadoo. Wanadoo Budget 10% kost slechts € 1,95 per maand!

Klik hier en stap nu over naar Wanadoo Budget

2. Maak gebruik van Wanadoo Webmail

Met Webmail kunt u altijd en overal uw e-mail lezen: www.wanadoo.nl/webmail.

Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u reeds gebruik maakt van Wanadoo Budget, Wanadoo Smartpack, Wanadoo ADSL of Wanadoo Cable dan kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo
dus ik kan niet meer mijn mail ophalen van hun pop3 server via mijn cistron adsl verbinding ?
dus dat wordt een nieuw email adres.
Dit is de eerste keer voor mij dat ik hoor dat een isp zoiets doet, of wordt dit wel meer gedaan ?
ik weet dat bijna elke isp dit met smtp doet om spam te voorkomen maar ik zie geen nut om ook pop3 te blokeren.

Ik vind het ook zeer kort dag om dit vandaag te melden dat ik morgen niet meer mijn email kan lezen op een normale manier.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

"Wanadoo Free abonnement" klinkt nogal gratis, je hebt dan dus niet veel te willen.
Het lijkt me dat dit gewoon een maatregel is om mensen te laten inbellen via hun account en deze niet alleen als gratis email dienst gebruiken.

• wizza
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 08:57

wizza

/dev/null

vreemde issue. Ik denk dat dit niet zo zeer met security o.i.d te maken heeft, maar dat ze deze change puur vanuit commerciël oogpunt willen invoeren.

Al die gratis accounts kosten natuurlijk alleen maar geld, maar brengen niets op. Door een account upgrade om webmail te kunnen gebruiken of je verplichten om op wanadoo in te bellen om pop3 te kunnen blijven gebruiken kunnen ze nog enigsinds de kosten blijven dekken.

Anyway, het is wel een beetje slordig dat ze dit niet vroegtijdig hebben gecommuniceerd!

Maar als je cistron hebt, waarom gebruik je dan niet gewoon je <username>@cistron.nl adres ?

[ Voor 19% gewijzigd door wizza op 22-07-2003 12:20 . Reden: toevoeging ]

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• Renetjuh
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ja, dit probleem heb dus ook. Zit ik vanaf morgen ineens zonder (POP3) e-mail adres :S

Komen ze inderdaad lekker op tijd mee :(

[ Voor 3% gewijzigd door Renetjuh op 22-07-2003 12:18 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Nee hoor... ook via 12move is dit niet mogelijk. Enkel wanneer je via een Tiscali lijn je mail binnen haald. Ook bij Planet heb je beperkingen, wel ophalen maar niet versturen.

Vergeet niet dat je gebruik maakt van een gratis service... wil je dit voorkomen dan dien je een abonnement te nemen :)

je kan trouwens nog steeds versturen en lezen via de webmail, dus gebruik maken van je mailadres is gewoon mogelijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 22-07-2003 12:19 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Volgesmij doen een heleboel 'gratis' intenetaanbieders dit al, om, precies zoals _knight_ zegt, ervoor te zorgen dat je niet alleen de gratis email dienst kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan Scholl op 22-07-2003 12:21 . Reden: spuit 11 ]

Verwijderd

Kan je bij wanadoo je huidige e-mail niet laten forwarden naar je cistron e-mail adres.

Dan heb je toch je e-mail van je wanadoo account en hoef je niet te kloten met webmail of inbelverbindingen.

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ok, ik weet dat het gratis is en ik er niet teveel mag van verwachten maar vind wel dat ze dit eerder konden melden.

maar ik ga niet 2 euro per maand betalen voor een @wanadoo email adres met maar 20MB. ik ga maar eens zoeken naar alternatieven.
Kan je bij wanadoo je huidige e-mail niet laten forwarden naar je cistron e-mail adres.

Dan heb je toch je e-mail van je wanadoo account en hoef je niet te kloten met webmail of inbelverbindingen.
forwarden kan volgens mij bij geen een gratis isp want daar hebben ze helemaal alleen maar last van.

[ Voor 39% gewijzigd door cosmoOo op 22-07-2003 12:24 ]

• wizza
  • Laatst online: 27-04 08:57

wizza

/dev/null

XceeD schreef op 22 July 2003 @ 12:18:
je kan trouwens nog steeds versturen en lezen via de webmail, dus gebruik maken van je mailadres is gewoon mogelijk :)
uhmm, volgens mij niet hoor, althans, dat begrijp ik uit de post van CosMoOo.
Je moet eerst upgraden naar Wanadoo Budget voordat je webmail kan gebruiken.

♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
uhmm, volgens mij niet hoor, althans, dat begrijp ik uit de post van CosMoOo.
Je moet eerst upgraden naar Wanadoo Budget voordat je webmail kan gebruiken.
wat ik uit de email begrijp is dat webmail wel gratis mogelijk is. is een 2de mogelijkheid.

maar daar zit ik niet echt op te wachten. pop3 is veel makkelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door cosmoOo op 22-07-2003 12:27 ]

Verwijderd

cosmoOo schreef op 22 July 2003 @ 12:23:

forwarden kan volgens mij bij geen een gratis isp want daar hebben ze helemaal alleen maar last van.
Ik heb gewoon mijn zonnet account geforward staan naar wanadoo, dus werkt bij sommige wel.. :)

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 09:53
Ik heb ook Wanadoo Free, maar ik heb die mail niet gekregen.
En ik haal nooit mijn mail op via Wanadoo.

We zullen het wel zien morgen.

• XthinkZ
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Ik heb gewoon mijn zonnet account geforward staan naar wanadoo, dus werkt bij sommige wel..
Leuke van je zonnet email is dat je deze ook nog eens nooit kwijtraakt, zelfs als je je isp abbo opzegt. Je wel degelijk altijd je mail via een andere provider kan ophalen, 5MB pop3 ruimte krijgt en er zelfs een spam en virusfilter aanwezig is. (maar dat is waarschijnlijk alleen bij een abbonement).

Misschien een gewaagde uitspraak, maar bij zonnet is gratis dus ook echt gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 22-07-2003 12:55 ]

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
Leuke van je zonnet email is dat je deze ook nog eens nooit kwijtraakt, zelfs als je je isp abbo opzegt. Je wel degelijk altijd je mail via een andere provider kan ophalen, 5MB pop3 ruimte krijgt en er zelfs een spam en virusfilter aanwezig is. (maar dat is waarschijnlijk alleen bij een abbonement).

Misschien een gewaagde uitspraak, maar bij zonnet is gratis dus ook echt gratis.
waar staat ergens dat je je email adres nooit kwijtraakt ?

het zal nu best echt gratis zijn maar ik ben benieuwd voor hoelang. het lijkt mij niet zo goed idee om nu een email adres bij zonnet te nemen, ben bang dat ik over een paar maanden of jaren met hetzelfde probleem zit.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

cosmoOo schreef op 22 juli 2003 @ 12:23:
maar ik ga niet 2 euro per maand betalen voor een @wanadoo email adres met maar 20MB. ik ga maar eens zoeken naar alternatieven.
Voor die 2 Eurootjes krijg je wel 4 mail adressen ipv 1.

Hmz, ik denk dat ze het alleen op jou gemunt hebben. Ik heb nog niks gehad. Maar ik check m'n mail ook voornamelijk via m'n Wanadoo ADSL verbinding. Die enkele keren dat ik het niet doe mogen ze me niet naaien vind ik.

Op zich vind ik het wel begrijpelijk, je betaald niks en hebt een super goeie e-mail box; via pop3 te checken, grote attachments te versturen en een grote inbox! 20mb? Mijn ervaringen zijn dat er een dikke 25 mb op past!

Volgens mij is het een manier om van de Wanadoo Free accountjes af te komen. In de voorwaarden staat ook dat je minimaal 1 keer in de 6 maanden ofzo moet inbellen. Maar hoe ze dat controleren? Het checken van de mail box is volgens mij ook voldoende om dit account actief te houden.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• XthinkZ

XthinkZ

waar staat ergens dat je je email adres nooit kwijtraakt ?

het zal nu best echt gratis zijn maar ik ben benieuwd voor hoelang. het lijkt mij niet zo goed idee om nu een email adres bij zonnet te nemen, ben bang dat ik over een paar maanden of jaren met hetzelfde probleem zit.
Ik zit nu denk ik al bijna twee jaar bij zonnet. Eigenlijk nooit echte problemen gehad, en heb pas geleden mn ADSL account opgezegd omdat ik over ga stappen op BBNED.

In de bevestigingsbrief van zonnet stond zelfs toen dat ik m'n email adres blijf behouden.

Daarnaast heb ik al meerdere keren een gratis zonnet account aangemaakt waarbij je ook nog eens gratis 20 MB webspace krijgt, voor al die gratis mailaccount en webspace heb ik nog nooit een cent hoeven betalen.
Dat is al vanaf zonnet bestond en nooit anders geweest.

Denk dat dat wel gratis genoeg is.
Maar wie weet, gaan ze er ooit nog vanaf stappen.

[ Voor 7% gewijzigd door XthinkZ op 22-07-2003 13:17 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:58
ik kreeg gisteren nacht om 12 uur ook dit mailtje,
van mij hadden ze dit inderdaad wel eens wat eerder mogen vermelden :(
ik heb maar een gmx.net account aangevraagd. Binnenkort denk ik maar een eigen domeintje kopen. :)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tmfweb heeft hier (nog) geen problemen mee. (misschien een id)

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
het email adres waar het hier over gaat is trouwens niet van mij maar van mijn moeder (daarom begint de brief ook met : Geachte mevrouw) dus ik vind tmfweb niet echt geschikt.

2,- p.m is vrij veel vind ik. ik heb zelf een www.fastmail.fm account voor zo'n 3,- p.m en daar heb ik 150MB en zeer goede service en imap/pop/web based e.d.

ik ben bang dat binnenkort al deze gratis email adressen gaan verdwijnen. dus misschien toch maar op zoek naar een betaalde dienst. of misschien gmx, want dat blijft denk ik nog wel een tijdje gratis.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 16:11
Ik heb het mailtje ook gehad en ik moet zeggen dat ik er niet blij mee ben, ik heb namelijk een surfnet internet verbinding (da´s wel fijn ja :) ) waarmee ik altijd mijn wanadoo email mee ophaalde. Ik zou het wanadoo inbelnummer niet eens kunnen gebruiken als ik wilde aangezien hier op de gang de telefoon al een tijd afgesloten is.
Bah vind dit niet leuk van wanadoo, ga maar eens kijken naar een alternatief, iemand tips?

[ Voor 13% gewijzigd door Emcee op 22-07-2003 13:40 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 14:28

Nitai

Live the life you love.

ik heb dit mailtje ook gehad...zucht, eerst was het met Wish (toen overgenomen door Tiscali) en nu dus met Wanadoo :'( nou dan maar es kijken of het geforward kan worden naar m'n Xs4all BETAALDE account....

edit*: great! :( is nergens te vinden...een forward optie. Leuk is dat...

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 23-07-2003 10:56 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Same here... Maar het is nu 23 juli, ik kreeg nu pas het mailtje, en het werkt nog steeds. Ik vraag me af voor hoe lang. Ik baal ook ontzettend hiervan want ik was juist altijd zo tevreden over mijn e-mailadres!!!

Nederlander in België

• hemiparo
  • Niet online
Same here... vraag me alleen af of de webspace nu ook alleen maar via Wanadoo te verkrijgen is? Nieuwe accounts (1 jaar) was al verplicht via inbellen maar de oudere kon gewoon via kabel. Ben een beetje bang dat dit nu ook over is :(

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Ik denk dat ik bij YourHosting.nl een domein aanvraag incl. POP3box voor 3 euro per maand... Voor die ene euro meer dan Wanadoo heb ik wel mooi m'n eigen naam én m'n eigen homepage bij een .NL adres!
Edit: De werkelijke kosten blijken toch hoger te zijn dus ook dit is geen optie voor mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Elektronicanet op 23-07-2003 13:20 ]

Nederlander in België

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Hey ik weet niet hoe het bij jullie zit maar bij mij doet ie het nog steeds gewoon :D

Nederlander in België

• Emcee
Hier werkt het ook nog gewoon, even afwachten dus nog

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Ik heb vannacht ook een dergelijk mailtje gehad, alleen stond daarin:
Als gevolg van een technische wijziging is dit met ingang van woensdag 30 juli niet meer mogelijk. Vanaf die dag kunt u uitsluitend met een internetverbinding via Wanadoo de e-mail van uw Wanadoo Free abonnement ophalen.
Het is blijkbaar een week uitgesteld.

Beetje jammer maar voor mezelf niet zo erg gelukkig, heb dit abo'tje alleen maar als back-up voor als mijn adsl-verbinding platligt.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

Op Webwereld gelezen dat Wanadoo deze wijziging op 30 juli doorvoert.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Bij mij doet hij het ook gewoon en ik heb geen mailtje over deze wijziging ontvangen, hoewel ik al wel ruim een jaar mijn Wanadoo adressen heb. Ja, meervoud, want Wanadoo Free is 2 mailboxen van 20 MB. Ik bel echter niet in met Wanadoo, omdat Superweb (gratis) me 10% korting geeft t.o.v. lokale beltarieven KPN en Wanadoo juist een hoger tarief berekent dan "lokaal".

Hoe werkt dit technisch trouwens? Kijken ze naar je IP-adres? Gaat dit dan sowieso wel goed als je Norton AntiVirus gebruikt (zoals ik), waarbij je je mail feitelijk via een Norton-popserver binnenhaalt, die het voor je van de Wanadoo popserver haalt en scanned? Ziet de Wanadoo popserver dan niet als mailopvrager het IP-adres van Norton, waarmee ik dus zelfs als ik met Wanadoo inbel niet via POP3 bij mijn e-mail kan?

[Ik lees inmiddels dat Wanadoo heeft uitgesteld tot 30 juli]

Maar goed, al met al vervelend, want deze adressen gebruik ik voor al mijn e-mail verkeer (de ene privé, de andere voor zakelijke dingen). En er zijn gewoon erg veel mensen en bedrijven die me kennen via de Wanadoo-adressen...
De Webmail is eigenlijk geen alternatief, want deze gaat vaak slecht om met bijlagen en schrijven van e-mail is helemaal geen feestje (uiteraard dan standaard "reclame" onder je mail, maar ook geen "verzonden" mapje.

[ Voor 25% gewijzigd door Velthuis op 25-07-2003 14:37 ]

• Elektronicanet

Elektronicanet

Leds do it!

Vanaf nu werkt hij niet meer :'( :'( :'(

Nederlander in België

• ramonp
  • Laatst online: 13-05 09:53
Elektronicanet schreef op 30 July 2003 @ 12:09:
Vanaf nu werkt hij niet meer :'( :'( :'(
Via mail2web ook niet meer :(

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:20
Stelletje ***** daar bij Wanadoo.
Ik heb namelijk helemaal geen mail daarover gehad en nu kan ik opeens m'n pop3 mail niet meer binnenhalen.
Zometeen maar even op zoek naar een andere provider.

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04 15:20
Hey, misschien vind je dit spam, maar het kan een (goedkope, leuke) oplossing voor je probleem zijn:
http://www.nunet.nl/numail.html

't is maar een idee.

• mhr-zip
  • Nu online
eikols bij wanadoo

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Webgnome
  • Laatst online: 16:00
iedereen die zit te miauwen over dat ze geen mail gehad hebben.. waarom sturen jullie dan geen mail naar waandoo met de vraag waarom je je mail niet meer in komt (heel onschuldig gaan doen) en dat je dit geen goede gang van zaken vind en een fatsoenlijke verklaring voor wilt hebben..

Strava | AP | IP | AW

• Emcee
Iemand al een goed alternatief gevonden voor wanadoo ? Ik kan nu mijn pop3 ook niet meer binnenhalen, en ben niet van plan om geld te gaan betalen voor mijn adres...

• hemiparo
  • Niet online
helaas... weer een gratis dienst weg. Iemand webspace al gecontroleerd?
(zit nu op mijn werk, kan vanavond pas kijken)

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

bij mij deed ie het gister wel, nu niet meer :(

ik gebruikte hem af en toe nog maar niet echt vaak, nou ja dan maar over op 1 van m'n andere adressen :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• hemiparo
  • Niet online
Wolfboy schreef op 30 July 2003 @ 14:07:
bij mij deed ie het gister wel, nu niet meer :(
Is dit nog de mail of webspace?

• Emcee
de webmail werkt nog wel gewoon, en zal ook blijven werken

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35

Wokschotel

Op 6 wielen

hemiparo schreef op 30 July 2003 @ 14:05:
helaas... weer een gratis dienst weg. Iemand webspace al gecontroleerd?
(zit nu op mijn werk, kan vanavond pas kijken)
Vreemd he, betalen voor geleverde diensten?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Prutsers. Logisch dat dit gebeurt, niet netjes dat ze een mail sturen op dinsdag de 22e (ik kreeg 'm woensdag de 23e) waarin staat dat het diezelfde woensdag nog gaat gebeuren.

Op zich hebben ze begrepen dat de meeste mensen dit niet zo netjes vinden, dus sluiten ze de hele meuk een week later af.

Maar in de tussentijd hadden ze wel even kunnen bedenken dat ze wel IEDEREEN moeten mailen. Vriend van mij had er niks van gehoord. vogelspin hierboven duidelijk ook niet.

Nou ja, jammer dan. Klanten kwijt. Nu zeg ik m'n Wanadoo Smartpack ook maar op.

Punctuality is the politeness of kings

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:14
OMG, je gaat toch niet zeuren als een gratis dienst wegvalt. Je mag blij wezen dat die gratis dienst er was. En mensen die geen mail hebben gekregen, hebben zich niet geabonneerd op Wanadoo's nieuwsbrief (waar deze melding in stond). Ja, dat is een optioneel mailtje dat je niet standaard toegestuurd krijgt. Wanadoo houdt zich tenminste nog een beetje aan de wensen van de klant.

Best wel gierig ook dat je geen eens 2 euro over hebt voor een e-mail account. Zo duur is dat niet. En zeker de mensen die zeuren dat ze hun gratis accountje bij Wanadoo niet meer kunnen gebruiken terwijl ze bij een andere ISP zitten. Je kan bij je eigen ISP toch gewoon een mail account krijgen.

• Velthuis
Wannapuf> Pardon, maar in welke editie van de nieuwsbrief stond dat dan? Ik ontvang die toevallig wel (wist niet dat het uit kon) en daarin heb ik het niet gelezen. Overigens heb ik tevens geen melding gehad dat Wanadoo ermee stopte om POP3 toe te laten via een inbelverbinding van een derde (KPN Direct = 06760-12321 is stukken goedkoper!).
Ga vanavond testen met Norton (zoals ik hierboven uitlegde gaat mijn mail daar eerst door de virusscanner voordat het bij mij binnenkomt), terwijl ik inbel met Wanadoo. Zou vervelend zijn als ook DAT niet werkt!

PS: Er komt een melding terug bij een poging om toch POP3 binnen te halen: POP werkt alleen als u via Wanadoo inbelt. Gebruik webmail

[ Voor 12% gewijzigd door Velthuis op 30-07-2003 15:28 ]

• hemiparo
  • Niet online
Wokschotel schreef op 30 July 2003 @ 14:59:
[...]
Vreemd he, betalen voor geleverde diensten?
:?

Over mijn andere vraag: webspace werkt gelukkig (nog) wel

[ Voor 18% gewijzigd door hemiparo op 30-07-2003 16:41 ]

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik begin dat gemekker over dat er bijna geen gratis diensten meer te verkrijgen zijn een beetje beu te worden. Voor 2 euro per maand heb je een e-mailadres incl spamfilters en weet ik niet wat.

• ginod
  • Laatst online: 12-05 14:01
Wokschotel schreef op 30 July 2003 @ 16:47:
[...]
Ik begin dat gemekker over dat er bijna geen gratis diensten meer te verkrijgen zijn een beetje beu te worden. Voor 2 euro per maand heb je een e-mailadres incl spamfilters en weet ik niet wat.
Hey, we leven wel in Nederland hoor, eerste rij voor een dubbeltje !

Maar ik had ook geen email gekregen, dus wist ook van niets, maar goed, het is op zich wel te begrijpen !!

[ Voor 24% gewijzigd door ginod op 30-07-2003 19:15 ]

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

• Velthuis
Haha, zoals ik eerder schreef heb je 2 mailboxes van 20 MB by Wanadoo Free. Met je hoofdaccount (dezelfde gebruikersnaam als waarmee je inbelt) werkt het niet, maar het tweede account kun je gewoon binnenhalen!! Wij Hollanders hebben daarmee nog steeds een volledig werkend e-mailadres van 20 MB voor nop.
Overigens geeft binnenhalen via de Norton-mailcheckservers (pop3.norton.antivirus) nu geen problemen (waar ik eigenlijk op hoopte). Wanadoo weet ook dan of je ingebeld bent met Wanadoo of niet.

[ Voor 74% gewijzigd door Velthuis op 31-07-2003 10:11 ]

• hemiparo
  • Niet online
Wokschotel schreef op 30 July 2003 @ 16:47:
[...]
Dan reageer je toch niet? Kan me best voorstellen dat je het gemekker zat bent maar dat staat hier los van vindt ik... (los van het topic dus)

[ Voor 3% gewijzigd door hemiparo op 31-07-2003 15:54 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 22:11
We zitten hier toch op tweakers??? Is er geen manier om die server van wanadoo of je outlook te tweaken zodat het net lijkt alsof je via wanadoo bent ingebeld?? Ik heb zelf geen idee, maar misschien iemand anders? :)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Hmm... ik heb niet alle reacties hier gelezen, maar ik kan wel mijn wanadoo mail (2e account) ophalen via verschillende inetverbindingen. Wat niet kan, is mail sturen vanaf een andere verbinding, met als sender het wanadoo adres. Met bv. inet van Scarlet Telecom kan ik dat wel (niet overal).

Edit: 'k heb nog eens geprobeerd een mailtje van m'n account hier op het instituut (netwerk) te proberen te mailen met als afzender m'n adres van Scarlet en Wanadoo:

Foutmelding van de server van Scarlet:
Response: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)'

Foutmelding van Wanadoo:
Recipient address rejected: Relay access denied', Server Error: 554

Het gaat dus om een lijst van hosts die relay acces krijgen...

Het is mij trouwens ook nog niet gelukt om m'n Wanadoo webspace te benaderen vanaf een andere verbinding. Is dit normaal? (ik lees de bovenstaande reacties straks, dus als het antwoord daar al staat, sorry)

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-08-2003 13:25 ]

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 22:11
ik heb meerdere accounts bij wanadoo, vanaf een bepaalde periode dat je de account hebt aangevraagd en of je de account regelmatig gebruikt voor oa email is mede afhankelijk van of je je webspace kunt gebruiken. Ik heb 2 stukken webspace waarbij het me wel lukt, 1 waarbij ik alleen kan kijken wat erop staat via explorer, maar niets meer kan veranderen.

• XthinkZ

XthinkZ

Aham brahmasmi schreef op 11 August 2003 @ 12:47:
Wat niet kan, is mail sturen vanaf een andere verbinding, met als sender het wanadoo adres. Met bv. inet van Scarlet Telecom kan ik dat wel (niet overal).
Mail sturen vanaf een andere verbinding kan vornamelijk alleen met die provider instellingen.

Dus via de smtp server van zonnet met behulp van smtp.zonnet.nl van zonnet.
Via planet met de mail.planet.nl smtp server van planet.

Je moet dus de smtp server hebben van je verbinding die je gebruikt.

Verwijderd

maar ik kan wel mijn wanadoo mail (2e account) ophalen via verschillende inetverbindingen
Dat is redelijk uniek, dacht ik?
Bij mijn mail kan ik niet (noch verzenden, noch ontvangen) via een andere verbinding; bij mijn webspace kan ik wel (ftp). Ik zat voorheen bij MyWeb en dat is overgegaan naar Wanadoo. Toen het nog MyWeb was, kon ik juist niet via een andere verbinding bij mijn webspace :?

Webmail moet eigenlijk altijd kunnen.

• simon
  • Laatst online: 15-05 16:45
Zijn hier ook lui die last hebben van de niet bestaande snelheid van het wanadoo webmail systeem?

Niet doorheen te komen :?

|>

• Aham brahmasmi
XthinkZ schreef op 11 August 2003 @ 13:14:
[...]

Mail sturen vanaf een andere verbinding kan vornamelijk alleen met die provider instellingen.

Dus via de smtp server van zonnet met behulp van smtp.zonnet.nl van zonnet.
Via planet met de mail.planet.nl smtp server van planet.

Je moet dus de smtp server hebben van je verbinding die je gebruikt.
Ja dat is niks nieuws. Je moet de smtp gegevens hebben ja, maar ik bedoel dat ik van bv. een bedrijfsnetwerk geen e-mail kan sturen met als afzender het adres van een account dat ik bij een ISP heb. Zal ook wel logisch zijn, dat ik niet op de smtp-server kom met een verbinding die geen telefoonlijn/ADSL/kabel is. :X
Velthuis schreef op 11 August 2003 @ 13:42:
[...]
Aham> Niets nieuws misschien, maar er zijn SMTP-servers die wel accepteren dat je met een mailadres van een andere ISP verzendt (Superweb is een voorbeeld; die op je werk misschien ook?). Ook zijn er SMTP-servers die accepteren dat je ze benadert vanaf een verbinding met een andere ISP (Wanadoo niet). Een combi hiervan is uiteraard ideaal. ;)
Idd. Maar ik bedoelde gewoon dat je zonder die gegevens er überhaupiter niet in komt. :P
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 13:20:
[...]

Bij mijn mail kan ik niet (noch verzenden, noch ontvangen) via een andere verbinding; bij mijn webspace kan ik wel (ftp). Ik zat voorheen bij MyWeb en dat is overgegaan naar Wanadoo. Toen het nog MyWeb was, kon ik juist niet via een andere verbinding bij mijn webspace :?

Webmail moet eigenlijk altijd kunnen.
De pop3 server van Wanadoo kan ik gewoon benaderen vanaf het bedrijfsnetwerk hier, en ook bij mijn ouders thuis (telefoonlijn-verbinding). Volgens mij is dat niet zo uniek hoor, dat je je pop3 mailbox kunt bekijken vanaf andere verbindingen.

[ Voor 50% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-08-2003 14:15 ]

• Velthuis
[...]
maar ik kan wel mijn wanadoo mail (2e account) ophalen via verschillende inetverbindingen.
[...]
Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 13:20:
[...]
[...]
Andina> Volgens mij schreef ik dat al een paar posts eerder. Je tweede (extra) adres van je account werkt nog als voorheen!

Aham> Niets nieuws misschien, maar er zijn SMTP-servers die wel accepteren dat je met een mailadres van een andere ISP verzendt (Superweb is een voorbeeld; die op je werk misschien ook?). Ook zijn er SMTP-servers die accepteren dat je ze benadert vanaf een verbinding met een andere ISP (Wanadoo niet). Een combi hiervan is uiteraard ideaal. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Velthuis op 11-08-2003 13:50 ]

Verwijderd

Aham brahmasmi schreef op 11 August 2003 @ 13:29:
Volgens mij is dat niet zo uniek hoor, dat je je pop3 mailbox kunt bekijken vanaf andere verbindingen.
Maar sinds kort bij Wanadoo dus wel... Ik had alleen die post van Velthuis over het tweede account niet gezien :o Lezen is ook een vak apart |:(
/me maakt toch maar tweede account aan dan *

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 14:20:
[...]
Maar sinds kort bij Wanadoo dus wel... Ik had alleen die post van Velthuis over het tweede account niet gezien :o Lezen is ook een vak apart |:(
/me maakt toch maar tweede account aan dan *
Ik dacht, zou ik er een opmerking over maken... maar toch maar eentje dan: die eerste account is gewoon een soort mededelingen adres waar je de maandelijkse informatiemail e.d. van Wanadoo krijgt. Deze is eigenlijk niet bedoeld voor privé-gebruik: alleen het adres zelf (=abonneenummer) is al heel onhandig om aan kennisen/vrienden door te geven. De tweede account kun je zelf een naam geven, en is dus ook bedoeld om te gebruiken voor normale correspondentie.

Waarom ze toegang via andere ISP's geblokkeerd hebben voor dat 'serviceadres' is mij niet helemaal duidelijk, maar het is als je gewoon het 2e adres gebruikt niet belangrijk.

• Eskimootje
  • Laatst online: 00:11
Simon schreef op 11 augustus 2003 @ 13:22:
Zijn hier ook lui die last hebben van de niet bestaande snelheid van het wanadoo webmail systeem?

Niet doorheen te komen :?
Ja echt geweldig is dat. Volgens mij hadden hun webmail servers weinig te doen en door deze actie staan ze er iig niet meer voor nix. Op zich kost dit alleen maar geld voor hun op dit moment.

• Velthuis
Aham brahmasmi schreef op 11 augustus 2003 @ 15:07:
[...]
die eerste account is gewoon een soort mededelingen adres waar je de maandelijkse informatiemail e.d. van Wanadoo krijgt. Deze is eigenlijk niet bedoeld voor privé-gebruik: alleen het adres zelf (=abonneenummer) is al heel onhandig om aan kennisen/vrienden door te geven.
[...]
Wrong! Ik weet niet hoe je er bij komt of hoe je ooit aangevraagd hebt, maar trek dit niet door naar de situatie van anderen! Ik heb destijds via internet aangevraagd en mijn feitelijke accountnaam (= eerste e-mailadres) is dus een mooie. Deze wordt uiteraard door Wanadoo om contact met mij op te nemen, maar is zeker niet uitsluitend daarvoor bedoeld! Daarnaast heb ik een mooie tweede mailbox aangevraagd (online) behorende bij die account.

Wil je dus (alsnog) een mooi e-mailadres, gebruik dan het tweede adres dat je kunt aanvragen binnen je huidige account. Als je die al gebruikt, kun je natuurlijk ook een hele nieuwe account aanvragen (met een suffe naam) en daar dan een tweede mailbox met een mooie naam bij aanvragen.
Het blijft natuurlijk de vraag hoelang dit tweede e-mailadres wel te bereiken is via een andere ISP...
offtopic:
Het is een beetje lastig dat je een post aanpast en dan daarin quote uit een post die NA je orginele post geplaatst is (zie je post van 11 augustus, 13:29).

[ Voor 8% gewijzigd door Velthuis op 11-08-2003 15:30 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05 14:28

Nitai

Live the life you love.

weet je, fijn dat je niet meer je mail kan ophalen via een andere verbinding, maar om dan webmail te gebruiken (ontiegelijk traag) en vervolgens ook geen mogelijkheid te bieden om je mail te laten doorsturen ergens anders naar toe, dat vind ik toch wel zeer matig.

Maakt niet uit, heb dit keer een betaald abo genomen bij Xs4all en ik ben het nu wel zat met die gratis diensten.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Emcee
[kick]
het lukt mij nu ook niet meer om mijn pop3 mail op de 2de account binnen te halen,
dus nu ga ik mijn wanadoo free abbo maar eens opzeggen. Op m'n eerste account kreeg ik toch alleen nog maar spam.
Eens kijken of het interessant is om over te stappen naar wanadoo budget 10% voor 2 euro/maand.

• Bobje
  • Laatst online: 26-05-2024
Nu dit topic mij opviel heb ik ook een paar vragen. Als ik dadelijk TweakDSL heb, kan ik dan via outlook express mail binnenhalen van Wanadoo? Mijn vader wilt dit graag blijven gebruiken en omdat het ook zo onhandig wordt om binnen een jaar twee keer van e-mail adres te veranderen.

Verwijderd

bobje86nl schreef op 09 december 2003 @ 17:50:
Nu dit topic mij opviel heb ik ook een paar vragen. Als ik dadelijk TweakDSL heb, kan ik dan via outlook express mail binnenhalen van Wanadoo? Mijn vader wilt dit graag blijven gebruiken en omdat het ook zo onhandig wordt om binnen een jaar twee keer van e-mail adres te veranderen.
Het hele probleem van TS was dat dit niet kon :)
Als je een Wanadoo free abo hebt, kun je het vergeten, anders lijkt het me geen probleem.

• Bobje
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 18:21:
[...]

Het hele probleem van TS was dat dit niet kon :)
Als je een Wanadoo free abo hebt, kun je het vergeten, anders lijkt het me geen probleem.
ik heb mijn ADSL basic van wanadoo dus opgezecht, zodat ik de e-mailadressen onder een free-abonnement weer kan aanvragen. Ik ga dus morgen maar even bellen of het niet mogelijk is om nog naar zo'n abbo te gaan van 1,95 euro/maand.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik ga binnenkort verhuizen en heb ook m'n ADSL abbo opgezegt. Nu heb ik het hoofdaccount laten downgraden naar een free abbo. De bedoeling is dat ik de eerste maand op m'n nieuwe adres gebruik ga maken van deze inbel verbinding. Daarna hoop ik dat de nieuwe ADSL verbinding klaar is en ik via Demon kan gaan netten. Ik hoop dus ook ruim van te voren m'n nieuwe adres bekend te maken, zodat ik niet hoef in te bellen via telefoon om m'n mail op te halen... Dat zou wel triest zijn... Maar als ik het me goed kan herinneren, een paar andere free accounts kon ik nog wel checken vanaf een andere verbinding, terwijl anderen dat weer niet konden. Het allervreemdste, sommige free webspace kan ik zelfs niet meer bereiken via m'n ADSL abbo, terwijl andere free webspace dat nog wel kan. Errug vreemd!
Word toch maar eens tijd voor m'n eigen gehoste webspace met een beetje fatsoenlijke ruimte en een mooi aders :) en daarbij nog een mooier e-mail adres :D

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
bobje86nl schreef op 09 december 2003 @ 17:50:
Als hij een gratis Wanadoo abonnement heeft (ofwel Wanadoo Free) dan gaat dat niet via de TweakDSL verbinding. Heeft hij een betaald Wanadoo abonnement en blijft hiervoor betalen, dan kan hij gewoon zijn mail blijven ophalen - ook als je TweakDSL hebt.

De beste oplossing om niet iedere keer van e-mail address te hoeven veranderen is trouwens het registreren van een eigen domein. Je kunt meestal al voor iets van 15 euro per jaar een domein registreren, en 1 pop-box krijgen ofzo. Deze kun je altijd met alle providers ophalen, en als jij met je TweakDSL eens een keer verhuisd, en je pa neemt opeens Chello ofzoiets wereldvreemds, dan kun je nog altijd je domainmail ophalen.

Het is ook begrijpelijk waarom gratis providers dit doen. Zij krijgen namelijk voor elke tik die ingebeld wordt een klein percentage van de KPN, en dat is een van de inkomstenbronnen voor "gratis" internet.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bobje
Dit klopt ja. Ik gebruikte eerst de Free-abbo's om webspace op kwijt te kunnen. Met de eerste account die ik aangemaakt had, kon ik wel uploaden naar die ftp, maar met de "nieuwe" aangevraagte niet. Wanadoo is denk ik wat strenger geworden met de regeltjes. Niets aan te doen lijkt mij...
Pagina: 1