[verzamel/discussie] Apple Topic - Part II

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.667 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 25 april 2004 @ 22:02:
Naja me pa verplicht me dus om minimaal een powerbook te nemen en dan of 15 of 17 inch. Gezien hij nu wil mee betalen ben ik geneigd om voor de 17 te gaan >:) Echter hoe groot is dat bakbeest :P
Goh jij ook al?
Thuis krijg ik ook al zo'n push van: "Weet je het zeker...kom niet bij ons zeuren als het dadelijk niet goed is"

Op zich valt de prijs voor 17 inch dan wel mee (wilde toch een 15 inch superdrive) maar ik denk dat 17 inch zoooooooooooo lomp is om mee om te gaan ;)

EDIT:

Er stond trouwens geen 17 inch in de showroom

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 23:15:
[...]

Goh jij ook al?
Thuis krijg ik ook al zo'n push van: "Weet je het zeker...kom niet bij ons zeuren als het dadelijk niet goed is"

Op zich valt de prijs voor 17 inch dan wel mee (wilde toch een 15 inch superdrive) maar ik denk dat 17 inch zoooooooooooo lomp is om mee om te gaan ;)

EDIT:

Er stond trouwens geen 17 inch in de showroom
Hehe nou ik heb dus achter een 15 inch powerbook gewerkt, binnenkort maar even naar MacHouse in woerden waar ik gehoord heb dat daar alle modellen uitgestald staan waar je gewoon kunt proberen enzo.

Maar die 17 inch is wel liev hoor :P alleen idd de portability. Het enige voordeel boven de 15 is het grotere scherm want ik twijfel tussen een stock 15 inch SuperDrive of de grote 17 inch.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
wat ik gezien heb van de 17 inch , vind ik hem persoonlijk veels te groot, het lijkt mij niet een handige laptop om even in de trein mee te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

slazh

Here To Stay

Ik het niet _alle_ posts gelezen, maar wel globaal dit topic gevolgt :P

Ik ben voor me zusje op zoek naar zo een gekleurde ibook (oranje/blauw/etc).
Nu zie ik er op ebay (buitenland) genoeg, voor een redelijke prijs.

Maar ik heb ook geruchten gehoord dat er iets goed mis zou zijn met die dingen.
Kunnen jullie me misschien tips geven waar ik op moet letten bij de aankoop van zo een ibook? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 25 april 2004 @ 23:25:
[...]

Hehe nou ik heb dus achter een 15 inch powerbook gewerkt, binnenkort maar even naar MacHouse in woerden waar ik gehoord heb dat daar alle modellen uitgestald staan waar je gewoon kunt proberen enzo.

Maar die 17 inch is wel liev hoor :P alleen idd de portability. Het enige voordeel boven de 15 is het grotere scherm want ik twijfel tussen een stock 15 inch SuperDrive of de grote 17 inch.
Nouja, ik wil toch 1 reep 512 mb erin en dan de andere los kopen (als ik weer wat geld heb O-) ) en als je dan gaat vergelijken, kom je niet eens zoveel duurder uit met de 17 inch versie.

Alleen wel vaag.. als ik 15 inch superdrive de HD upgrade naar 5400 rpm kost dat iets van 47 euro, maar als ik dat bij de 17 inch doe dan kost ie meer dan 100 euro
Foutje misschien? ;)

Snelheid is best redelijk belangrijk voor mij dus het zal vast wel een 15 inch of 17 inch worden (dan maar een maandje langer wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:18
slazh schreef op 25 april 2004 @ 23:50:

Kunnen jullie me misschien tips geven waar ik op moet letten bij de aankoop van zo een ibook? :)
ik hoop dat je een sterk zusje hebt, die dingen zijn namelijk loeizwaar. (5kg oid?)
Ik zou gewoon voor een witte 12" gaan voor je zusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
markclausing schreef op 26 april 2004 @ 09:53:
ik hoop dat je een sterk zusje hebt, die dingen zijn namelijk loeizwaar. (5kg oid?)
Ik zou gewoon voor een witte 12" gaan voor je zusje.
Ik denk dat de prijs wel een beetje zal verschillen ;) En smaken verschillen ook.

Heb hier een relaas gevonden van iemand die vooral de voordelen van die zware case benadrukt: 'Were The Pismo PowerBook And The Clamshell iBook The Last Tough Apple Portables?'. Al kun je 'tough' op verschillende manieren uitleggen natuurlijk. Over de clamshells: 'They are, however, both big and heavy.'

Ervaring met de clamshells heb ik niet, maar ik zou op een paar puntjes op kunnen noemen waar je op kunt letten:
- Het scherm is 800x600, dus je kunt niet switchen naar 1024x768 zoals bij de nieuwere modellen.
- Kijk of de batterij al versleten is, is ie al vernieuwd of goedkoop te vernieuwen.
- Hoeveel geheugen is erin gezet; je kunt er wel Panther op installeren maar dan heb je iig 256 MB geheugen nodig. Met 300 MHz op 66 MHz bus zal MacOSX sloom aanvoelen maar 't draait wel.
- 3.2 GB Harde schijf is echt te weinig voor MacOSX, 6 GB zou net gaan maar geeft nog weinig armslag.
- Je kunt er evt. wel Linux op draaien.

Hier nog een linkje met tech info

Addit: Als je even rondgoogelt zie je dat de voedingskabel en het zwakke handvat het meest als 'design flaws' worden aangemerkt. Het stroomkabelprobleem treedt echter ook op bij de 1e generatie witte iBooks.

[ Voor 9% gewijzigd door benoni op 26-04-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien voor de mensen die twijfelen over een eventuele overstap naar OSX.
Op http://www.xvsxp.com/ staat een leuke vergelijking en laat de voor en nadelen zien van zowel OSX als WinXP.
Hoewel de samensteller toegeeft een Mac gebruiker te zijn is het redelijk neutraal.

[ Voor 19% gewijzigd door dolby op 26-04-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

slazh schreef op 25 april 2004 @ 23:50:

Wat wil ze er mee doen ? Panther draaien zou wel het mooiste zijn, het loopt op langzamere systemen beter dan Cheeta en Jaguar.
Beetje MSN'en en wat tekstverwerken kan prima, maar veel meer wil je er ook niet op doen. Misschien kan je zelf nog een grotere HD inbouwen.

Probeer iig een 466mhz te bemachtigen als je de kans krijgt, die komen tenminste nog een beetje vooruit.
En idd, je zusje kan vast naar het krachthonk gaan want die dingen wegen 3.3 kg :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
bbrother schreef op 25 april 2004 @ 20:02:
[...]

Nee, bij ons normaal gesproken ook niet .. Wel eens zo een hals open moeten maken / zo een scherm moeten vervangen? :)
Nee, de iMac is de enige die ik nog niet heb open geschroefd om te repareren. Wel een LaCie monitor en de verdere Apple stuff. :)

En de laptops mag je, bij ons tenminste, ook optillen, op werken etc. Alleen moet eigenlijk wel zo veel mogelijk de anti diefstal kabel er aan blijven zitten. Maar het geeft alsnog wel een aardige indicatie tussen de verschillende modellen. Als je het heel aardig vraagt aan een van onze verkopers mag je hem misschien ook wel zonder kabel er aan proberen. Misschien. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Sage schreef op 26 april 2004 @ 13:13:
[...]

Nee, de iMac is de enige die ik nog niet heb open geschroefd om te repareren. Wel een LaCie monitor en de verdere Apple stuff. :)

En de laptops mag je, bij ons tenminste, ook optillen, op werken etc. Alleen moet eigenlijk wel zo veel mogelijk de anti diefstal kabel er aan blijven zitten. Maar het geeft alsnog wel een aardige indicatie tussen de verschillende modellen. Als je het heel aardig vraagt aan een van onze verkopers mag je hem misschien ook wel zonder kabel er aan proberen. Misschien. ;)
Wat liev :> jammer dat je niet in de MacHouse in woerden werkt :) daar ga ik denk ik binnekort ff binnen waggelen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 26 april 2004 @ 13:59:
[...]

Wat liev :> jammer dat je niet in de MacHouse in woerden werkt :) daar ga ik denk ik binnekort ff binnen waggelen.
Dat is een beetje ver weg als je op de fiets naar je werk gaat. :P

Bovendien hebben wij een veeeeeeeel mooiere showroom. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Sage schreef op 26 april 2004 @ 15:18:
[...]

Dat is een beetje ver weg als je op de fiets naar je werk gaat. :P

Bovendien hebben wij een veeeeeeeel mooiere showroom. ;)
Sage, wat zijn jouw bevindingen over de 17 inch powerbook. Is het echt een enorme stoeptegel of valt het wel mee ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil denk ik bij de Mac shop Eclipse uitproberen (Open source programeer omgeving in Java)
Hoeveel kans geef je me dat ze me even laten kijken hoe dit werkt? (ik verwacht niet lang bezig te zijn...wil alleen weten of het niet als dikke stront loopt) ;)

Verder denk ik dat alles dik in orde is.
Ik hoop dat ze me een beetje kunnen matsen met de prijs van het geheugen zodat ik er meteen 1 GB in kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Nu online

slazh

Here To Stay

Hydraulik-Phunk schreef op 26 april 2004 @ 11:37:
[...]

Wat wil ze er mee doen ? Panther draaien zou wel het mooiste zijn, het loopt op langzamere systemen beter dan Cheeta en Jaguar.
Beetje MSN'en en wat tekstverwerken kan prima, maar veel meer wil je er ook niet op doen. Misschien kan je zelf nog een grotere HD inbouwen.

Probeer iig een 466mhz te bemachtigen als je de kans krijgt, die komen tenminste nog een beetje vooruit.
En idd, je zusje kan vast naar het krachthonk gaan want die dingen wegen 3.3 kg :P
Is idd voor beetje MSN, tekstverwerken (standaard girly stuf :P).
Maar dat gewicht, hmm, misschien maar even kijken naar zo een witte :+

Thnx voor de tips/info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 26 april 2004 @ 15:49:
[...]

Sage, wat zijn jouw bevindingen over de 17 inch powerbook. Is het echt een enorme stoeptegel of valt het wel mee ?
Ik vind het zelf echt enorm mee vallen. Vooral de dikte van de 17" valt heel erg mee. Als je hem vergelijkt met de 15" is hij natuurlijk wel een stukje zwaarder en het is niet fijn om er mee te werken als je hem bijvoorbeeld met een arm vast houd. Maar dat doe je eigenlijk toch niet met een laptop. ;)

Als ik de keuze zou hebben, dus het budget en alleen maar een laptop, dan zou ik voor de 17" gaan. Deze heeft ook de beste features etc. Hij is trouwens ook een stuk goedkoper geworden met de nieuwe modellen. Maar nogmaals, je kan het beste zelf even komen kijken hoe het aanvoelt en hoe het werkt.

Wat betreft programma's uitproberen, mag altijd, daarvoor zijn het showroom modellen. Als je iets wilt installeren mag dat ook maar ik zou het toch wel eerst even vragen. Weten wij tenminste ook wat voor programma's er opstaan en wat we weer kunnen wissen. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Nu online
Hebben jullie misschien een ideetje voor het volgende?

Ik moet voor een showtje op school een telefoongesprek opnemen. Ik als Windows man zou het niet moeilijk vinden, maar m'n PB denkt daar blijkbaar anders over. Voor windows zijn er namelijk zat programma's te vinden om even de Voice-line van je modem te recorden, maar voor de Mac ben ik nog niet eens een programma tegen gekomen om nummers te bellen en een gesprek te voeren... Ben al langs -voor mij- alle grote software sites geweest, maar ben behalve enkele audio recorders nog niets tegengekomen. Iemand een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 26 april 2004 @ 17:25:
[...]

Ik vind het zelf echt enorm mee vallen. Vooral de dikte van de 17" valt heel erg mee. Als je hem vergelijkt met de 15" is hij natuurlijk wel een stukje zwaarder en het is niet fijn om er mee te werken als je hem bijvoorbeeld met een arm vast houd. Maar dat doe je eigenlijk toch niet met een laptop. ;)

Als ik de keuze zou hebben, dus het budget en alleen maar een laptop, dan zou ik voor de 17" gaan. Deze heeft ook de beste features etc. Hij is trouwens ook een stuk goedkoper geworden met de nieuwe modellen. Maar nogmaals, je kan het beste zelf even komen kijken hoe het aanvoelt en hoe het werkt.

Wat betreft programma's uitproberen, mag altijd, daarvoor zijn het showroom modellen. Als je iets wilt installeren mag dat ook maar ik zou het toch wel eerst even vragen. Weten wij tenminste ook wat voor programma's er opstaan en wat we weer kunnen wissen. :)
Dat spreekt voor zich dat ik het eerst vraag :)
Ik zal zo'n 17 inch proberen, maar ik denk dat mijn budget 3500 euri wordt, anders moet ik nog een maand wachten (ik kan hem pas na 21 maart kopen gezien mijn loon ed dan gestort zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Rickbv schreef op 26 april 2004 @ 20:18:
Hebben jullie misschien een ideetje voor het volgende?

Ik moet voor een showtje op school een telefoongesprek opnemen. Ik als Windows man zou het niet moeilijk vinden, maar m'n PB denkt daar blijkbaar anders over. Voor windows zijn er namelijk zat programma's te vinden om even de Voice-line van je modem te recorden, maar voor de Mac ben ik nog niet eens een programma tegen gekomen om nummers te bellen en een gesprek te voeren... Ben al langs -voor mij- alle grote software sites geweest, maar ben behalve enkele audio recorders nog niets tegengekomen. Iemand een goed idee?
iSync met je bluetooth telefoontje ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 02-09 19:13
Wat ik me afvroeg, ik heb wat research gedaan naar powerbooks, en kwam berichten tegen over lichtvlekken in de schermen, dat was in 2003,

weet iemand of de huidige modellen daar nog steeds last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
rico_fxp schreef op 26 april 2004 @ 22:05:
Wat ik me afvroeg, ik heb wat research gedaan naar powerbooks, en kwam berichten tegen over lichtvlekken in de schermen, dat was in 2003,

weet iemand of de huidige modellen daar nog steeds last van hebben?
Dat is opgelost nu, was een productie foutje in een reeks Powerbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:12:
[...]

Dat spreekt voor zich dat ik het eerst vraag :)
Ik zal zo'n 17 inch proberen, maar ik denk dat mijn budget 3500 euri wordt, anders moet ik nog een maand wachten (ik kan hem pas na 21 maart kopen gezien mijn loon ed dan gestort zijn)
Met 3500,- kun je je aardig uitleven op de 17". Een configuratie met 5400RPM HD, ATi 9700 128MB en AppleCare kost je 3.567,62. Dit is wel zonder de extra 512MB reep. Kost je bij een dealer de helft van de AppleStore online dus daar valt ook nog wel over heen te komen. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:46
He Sage hebben jullie nog uitloop modellen powerbook te koop tegen aantrekkelijke prijzen ?

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nu eens in Juli afstudeer, kan ik dan nog steeds wel studenten korting krijgen als ik hem volgende maand koop? ;)
Dan valt ie weer mooi onder de 3500 euri :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 09:32:
Als nu eens in Juli afstudeer, kan ik dan nog steeds wel studenten korting krijgen als ik hem volgende maand koop? ;)
Dan valt ie weer mooi onder de 3500 euri :D
Als je een collegekaart van dit jaar hebt, heb je gewoon betaald tot september toch? Dus dan kan je gewoon volgende maand via studentenkorting kopen. Ik heb hem gekocht via mijn broertje die dus afstudeerde in november 2003 maar dus wel voor collegejaar 2003-2004 betaald heeft, dus ik kon een maand geleden dus gewoon via studentenkorting kopen. Is dus geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou excellent zijn.
Zal het in ieder geval eerlijk voorleggen aan de mensen bij de Mac store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 10:50:
Dat zou excellent zijn.
Zal het in ieder geval eerlijk voorleggen aan de mensen bij de Mac store :)
nee dan gaan ze juist misschien moeilijk doen. gewoon kopen met collegekaart van 2003-2004 en een kopie van bewijs van inschrijving 2003-2004 is voldoende. geen moeilijke verhalen vertellen waardoor ze misschien gaan twijfelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Sage schreef op 26 april 2004 @ 23:59:
[...]

Met 3500,- kun je je aardig uitleven op de 17". Een configuratie met 5400RPM HD, ATi 9700 128MB en AppleCare kost je 3.567,62. Dit is wel zonder de extra 512MB reep. Kost je bij een dealer de helft van de AppleStore online dus daar valt ook nog wel over heen te komen. ;)
Vraagje:

- Waarom moet je een 128mb videokaart in een laptop ?
- 5400rpm hdd ? die 4200 is toch snel zat ?
- Waarom applecare ? ga je zo ruig om met je laptop ?
- die reep 512 mot je niet bij de applestore kopen ;)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 27 april 2004 @ 19:09:
[...]

Vraagje:

Is gewoon leuk, de meerprijs is amper wat, 50,-, en je kan het daarna nooit meet vervangen.
Nee, 5400RPM is al veel te langzaam. Ik vind 7200RPM net lekker werken. Liever heb ik als boot en prog schijf een 10K exemplaar.
Je weet nooit wat er mee gebeurt en laat ik het zo zeggen, Apple medewerkers en onderdelen zijn niet goedkoop, ik kan het weten. ;)
Niet bij de online Apple Store nee, bij ons, een Apple Centre, is het geheugen heel aardig geprijsd. Wij zijn iets duurder dan de Geheugenshop van tweakers maar testen het geheugen bij het inbouwen, wat we voor je doen als je het bij een nieuwe machine koopt, en word gelijk vervangen op moment van fouten. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

gebruiken jullie Dane Elec dan ? :| geen Kingston? dat gebruik ik altijd in macs :)
(ik wil Dane Elec niet afzeiken, maar ben gewoon benieuwd.)

PS. Je mag wel geen reclame maken, hier maar hier boven vroeg iemand het...
ik kan nog wel "oude" PBs leveren ook oude Ibook alleen zou ik zelf geen oude iBook nemen :P ivm de prijs.
als dit dan toch reclame is, meldt het en ik haal het weg,
zie mail in profiel

[ Voor 38% gewijzigd door Qorne op 27-04-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 27 april 2004 @ 19:09:
[...]

Vraagje:

Tja Sarge heeft het eigenlijk al gezegd...
128 mb is leuk en waarom ook niet voor dat beetje meer, op een laptop die standaard bijna 3 ruggen kost, kan die 50 eurie er ook wel bij.
Zelfde met de HD

Applecare is voor mij een investering (die ik maak een maandje na ik de laptop heb...geld moet er ook weer zijn heh) voor als het ding kapot gaat.
Ook hier is het maar een klein bedrag vergeleken met de totaalprijs.

Als voor het geheugen, ik geef hun een lijst met eisen en mijn budget, maar ik denk dat zij ook niet de Apple store prijs rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tot hoelang na aankoop kun je eigenlijk AppleCare bijbestellen? Is dat nog aan een bepaalde periode gebonden, of kun je dat ieder ander gewenst moment ook nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
binnen een jaar kan je applecare kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Sorry hoor maar Applecare is dus echt geen klein bedrag ten opzichte van de rest. Halloow Applecare voor een Powerbook is dus gewoon dik 400 euri. Dat is wel bijna 1000 gulden heren!!! Ik heb het er dus niet bij genomen...

Ook is het zo dat als apple een garantie van 1 jaar geeft, het niet betekent dat ik na een jaar geen garantie meer heb. Volgens de wet hier in Nederland heb je 2 jaar garantie. De dealer/winkel dient de garantie dan te verlenen. Kortom de kosten zijn voor de winkel waar je de Apple hebt gehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Laatst online: 05-10-2024
Als dit waar is wat je zegt dan koop ik dus ook geen Apple care voor mijn G5. Ik was het wel van plan maar dat fucking ding kost 375 euro of zo!

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Een leverancier is gewoon (sinds 2002 ?) verplicht een deugdelijk product te leven wat minstens 2 jaar meegaat.
Op een desktop computer zou ik sowieso geen Applecare nemen, zoveel hebben ze niet te lijden.

Maar als mijn iMac bijv. in december sneuvelt (heb 'm in november geloof ik gekocht) dram ik net zo lang tot ze hem kostenloos repareren. Desnoods met juridische stappen. Apple is een prima bedrijf maar ze hebben zich ook te houden aan de wetgeving wat dit betreft.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn altijd twee apparte dingen.
Zoals ik al zei, als je een aankoop doet van een paar ruggen, mag daar best een service contract bij.

Applecare is meer dan een contract verlenging.
Ik kan mijn laptop overal ter wereld binnen brengen met problemen (net als Dell trouwens) en ik neem aan dat Apple ook niet zo moeilijk doet over reparaties dan.
Verder is het een laptop die ik veel mee zal nemen en zal er dus wel meer slijtage optreden (HD's die stoppen, schermen die lam worden)

Voor zover mij bekend is, krijg je dit allemaal vervangen door Apple onder Applecare.
Voor een Desktop zou ik het trouwens niet doen, gezien de prijs iets lager is en je iets meer mogelijkheden hebt voor repartie.
En vaak kan je er van uit gaan dat een desktop wel een paar jaar overleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
voor een laptop zou ik het ook doen, voor een desktop niet die heeft toch makkelijker vervangbare onderdelen.

Hou er rekening mee dat inderdaad de dealer degene is die je kan aanspreken op een product dat te vroeg stuk gaat. In het geval van de Apple Store is dat een Ierse winkel. En laat die nou net in het ene land zitten waar de wetten iets ruimer zijn voor dealers....

Als je wilt dat je laptop snel en gratis wordt gerepareerd moet je applecare nemen. Anders zal je moeten dokken voor de reparatie of geduld hebben tot je na een paar misschien je gelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
HJR schreef op 28 april 2004 @ 16:20:
Sorry hoor maar Applecare is dus echt geen klein bedrag ten opzichte van de rest. Halloow Applecare voor een Powerbook is dus gewoon dik 400 euri. Dat is wel bijna 1000 gulden heren!!! Ik heb het er dus niet bij genomen...

Ook is het zo dat als apple een garantie van 1 jaar geeft, het niet betekent dat ik na een jaar geen garantie meer heb. Volgens de wet hier in Nederland heb je 2 jaar garantie. De dealer/winkel dient de garantie dan te verlenen. Kortom de kosten zijn voor de winkel waar je de Apple hebt gehaald....
Er staat in de wet dat je van een product mag verwachten dat hij minstens twee jaar mee gaat. Er staat nergens dat de dealer de garantie nog eens met een jaar moet verlengen. Er was een tijdje geleden hier op GoT een uitgebreide discussie over en daar is meermalen aangetoont dat er geen twee jaar garantie op apparatuur moet zitten. Je kan dus onwijse heisa gaan stampen bij een Apple dealer of Service Provider maar die kunnen niks aan de regeling van Apple veranderen en ze gaan je daardoor ook echt niet aardiger en respect voller behandelen. Dat weet ik zeker. ;)

Bovendien krijg je dus bij AppleCare alle hardware reparaties vergoed, wat toch meestal dik boven de AppleCare waarde uitkomt als er iets kapot gaat. Daarbij krijg je ook nog 3 jaar een gratis helpdesk ondersteuning. Dus voor bijv. een printer die niet werkt onder MacOSX kan je daar altijd naar toe bellen. Zonder extra kosten.

@Qorne
Wat betreft ons gebruikte geheugen gebruiken wij JetRam geheugen. Dit is Apple gecertificeerd geheugen van verschillende producenten. Dus bijvoorbeeld ook Kingston en SamSung.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 12-09 11:06
Ik heb het Applecare contract genomen op mijn G5 en ben er al serieus mee geholpen geweest.
Voor de meeste dingen geldt onsite interventie op een moment dat voor jou het best uitkomt.

Toen mijn voeding irri deed, telefoontje in het weekend. Maandag respons van de repairdienst, dinsdag iemand ter plaatse, euvel inhouse opgelost.

Viva AppleCare

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

weet iemand hoelaat, Steve Jobs zijn Speech houd over iTunes en maybe de iPod?
en waar je het dan wel niet kan bekijken :P

de nieuwe iTunes al gedownload? 4.5
voor Macintosh en windows :)

[ Voor 25% gewijzigd door Qorne op 28-04-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
markclausing schreef op 28 april 2004 @ 17:34:
...

Hou er rekening mee dat inderdaad de dealer degene is die je kan aanspreken op een product dat te vroeg stuk gaat. In het geval van de Apple Store is dat een Ierse winkel. En laat die nou net in het ene land zitten waar de wetten iets ruimer zijn voor dealers....

...
Even een citaat uit de verkoopvoorwaarden van de (online) Apple Store Nederland (belangrijke passus vet weergegeven):
16. Toepasselijk recht en jurisdictie betreffende geschillen

Wij zullen eventuele geschillen snel en efficiënt trachten op te lossen. Indien u niet tevreden bent over de wijze waarop wij met een geschil omgaan en een gerechtelijke procedure wilt beginnen, dient u dit te doen bij de bevoegde rechter in Nederland. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.
En mijn ervaring leert dat je best je gelijk kunt halen, dat wil niet zeggen dat dat makkelijk is, of dat het niet zou lonen "Apple does not Care" voor een bedrag te laten veranderen in "Apple Care" ;) Ik ben trouwens uiteindelijk zeer correct behandeld door Apple, ze hadden alleen wat laat door dat ik gelijk had en zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
op de consumentenbond pagina had iemand het verhaal van een advocaat die het allemaal had uitgezocht. Het ging toen over het logic board probleem van de iBooks. Dat is echter zelfs voordat Apple het probleem officieel erkende ook voor mij heel netjes opgelost. Ik ben gewoon beleefd en redelijk gebleven (maar wel heel formeel, met een aangetekende brief) en toen kwam er een mooi voorstel van Apple Nederland, die mij hielp ondanks het feit dat ze niks te maken hadden met de Apple Store.

Maar Apple Care zou ik zeker nemen, kapotte computerapparatuur kan toch altijd wel redelijk duur uitvallen, niet alleen financieel, maar vooral omdat ik er veel mee moet werken en er veel data exclusief op heb staan (niet alles wordt gebackuppen, wel steeds meer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
markclausing schreef op 28 april 2004 @ 23:04:
op de consumentenbond pagina had iemand het verhaal van een advocaat die het allemaal had uitgezocht. Het ging toen over het logic board probleem van de iBooks. Dat is echter zelfs voordat Apple het probleem officieel erkende ook voor mij heel netjes opgelost. Ik ben gewoon beleefd en redelijk gebleven (maar wel heel formeel, met een aangetekende brief) en toen kwam er een mooi voorstel van Apple Nederland, die mij hielp ondanks het feit dat ze niks te maken hadden met de Apple Store.

Maar Apple Care zou ik zeker nemen, kapotte computerapparatuur kan toch altijd wel redelijk duur uitvallen, niet alleen financieel, maar vooral omdat ik er veel mee moet werken en er veel data exclusief op heb staan (niet alles wordt gebackuppen, wel steeds meer ;) )
Apple Nederland hoort natuurlijk gewoon bij Apple Computers corp. en daar hoort vanzelf sprekend ook weer de online AppleStore bij. Wat vervelender is, is dat veel mensen Apple dealers, en dan vooral de Apple Centre's, ook aanzien als een onderdeel van Apple Computers corp. Komen ze soms een heel verhaal houden terwijl dat natuurlijk totaal geen nut heeft. We zijn ook maar een tussen persoon in dat opzicht. Soms zorgt dit trouwens wel voor komische situaties. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
hehe kan ik me voorstellen, het enige nadeel aan die applecare is inderdaad dat het zo enorm duur is en dat je er eigenlijk niet veel mee opschiet.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 29 april 2004 @ 23:19:
hehe kan ik me voorstellen, het enige nadeel aan die applecare is inderdaad dat het zo enorm duur is en dat je er eigenlijk niet veel mee opschiet.
Dan wil ik je nog wel eens horen wanneer jou PowerBook het begeeft en er een nieuw scherm in moet, en dat dan natuurlijk na 1,5 jaar. Grapje kost je echt veel geld. Minsten 2x de waarde van AppleCare. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Sage schreef op 30 april 2004 @ 13:48:
[...]

Dan wil ik je nog wel eens horen wanneer jou PowerBook het begeeft en er een nieuw scherm in moet, en dat dan natuurlijk na 1,5 jaar. Grapje kost je echt veel geld. Minsten 2x de waarde van AppleCare. ;)
hmm das idd wel kl00tn :P alleen ik vind die 300 euro wel zonde geld als er niets gebeurd.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
M@ximuS schreef op 30 april 2004 @ 14:04:
[...]

hmm das idd wel kl00tn :P alleen ik vind die 300 euro wel zonde geld als er niets gebeurd.
Ja, maar de kans is er natuurlijk altijd dat er niks mee gebeurd. Laat ik het zo zeggen, ik heb meer mensen gehoord die blij met AppleCare waren dan mensen die het overbodig vinden. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[...]

Gezien zo'n computer(scherm) toch zeker 3 jaar mee zou moeten gaan, en je hem normaal hebt gebruikt (anders helpt Apple Care ook niet natuurlijk) zou je met de verkoper overeen kunnen komen dat ieder de helft betaald lijkt me. Ik weet niet hoe groot de kans is op een defect scherm in drie jaar, maar als die 0,1 tot 0,2 is, en de kosten €400-€700(backlightje vervangen is natuurlijk aanmerkelijk goedkoper).

Apple Care kost €439,11, gaat natuurlijk wel wat vanaf voor de programmatuur en telefonische support, laten we dat ruim begroten en zeggen €239,11, kost applecare voor reparaties dus €200.

De winstverwachting voor Apple Care is dan dus bij €700/2 reparatiekosten en 0,2 kans op een defect:

€-130

Omdat je gezeur zult krijgen voor je gelijk hebt, kan ik me voorstellen dat je, zeker in combinatie met telefonische support en de andere bijkomstigheden, voor apple care kiest. Maar voor het geld hoef je dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Tja ok...nou hoef je mij niet te overtuigen, maar eerlijk is eerlijk...bij normaal gebruik hoort hij natuurlijk niet in 1.5 naar de knoppen te gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Wie hebben er hier al GarageBand? en wie hebben al wat leuke nummers gemaakt?!
ik heb GarageBand alvanaf het begin, en verveelde me dus ben vandaag voor het eerst echt even met het programmatje bezig geweest, ik heb er nog niet echt iets bijzonders uit.

heeft iemand hier tips? ik heb de tutorials van Apple zelf (die er bij zaten) al door gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 10:37
[quote]alleen ik vind die 300 euro wel zonde geld als er niets gebeurd.[/qoute]
Tsja... Vind je de maandelijkse dertig-veertig euro voor je ziekenfonds ook zonde? Voor mij is Apple Care gewoon nog een soort verzekering die je kan nemen...

Ik heb het geld er op het moment niet voor, maar tegen het einde van mijn eerste jaar met m'n G5 zal ik zeker Apple Care nemen...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Qorne schreef op 30 april 2004 @ 20:15:
Wie hebben er hier al GarageBand? en wie hebben al wat leuke nummers gemaakt?!
ik heb GarageBand alvanaf het begin, en verveelde me dus ben vandaag voor het eerst echt even met het programmatje bezig geweest, ik heb er nog niet echt iets bijzonders uit.

heeft iemand hier tips? ik heb de tutorials van Apple zelf (die er bij zaten) al door gelezen.
Ik heb ook ermee gekloot maar zelf ben ik niet zo crea kwa muziek.

Welke FTP client gebruiken jullie? Ik heb transmit en Cyberduck geprobeerd maar beide zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Transmit Stalled erg vaak bij het uploaden en cyberduck heeft er ook vage problemen mee.

Steve, we willen ingebouwde FTP mogelijkheden!!!! Dit zuigt. PC heeft tal van goeie FTP progs die nergens last van hebben.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Alpha-sphere schreef op 01 mei 2004 @ 11:16:
[...]

Ik heb ook ermee gekloot maar zelf ben ik niet zo crea kwa muziek.

Welke FTP client gebruiken jullie? Ik heb transmit en Cyberduck geprobeerd maar beide zijn niet echt om over naar huis te schrijven. Transmit Stalled erg vaak bij het uploaden en cyberduck heeft er ook vage problemen mee.

Steve, we willen ingebouwde FTP mogelijkheden!!!! Dit zuigt. PC heeft tal van goeie FTP progs die nergens last van hebben.
Die zit er al in. Start een terminal en tik in: ftp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb op mijn webserver gewoon mod_webdav geinstalleerd, nu kan ik mijn website gewoon bewerken vanuit de Finder. webDAV is dezelfde techniek die iDisk gebruikt, dus je kunt zo'n webDAV directory gewoon mounten in je filesystem. Echt relaxed dat OS X zo veel met open standaarden werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Fetch is ook nog wel redelijk bruikbaar als FTP client...

Ik heb trouwens een nieuwe HD in m'n G5 gezet vandaag. Vraagje though, weet iemand hoe je dat ding goed vast zet ofzo? Nu ligt 'ie een beetje half schuin (de stekkertjes aan de achterkant zorgen dat die kant iets hoger ligt dan de voorkant die gewoon op dat plateautje ligt). De HD die er al in zat zit wel goed vast en die 'zweeft', dus ik vermoed dat er ergens aan de zijkant een manier is om die HD vast te zetten, weet alleen niet hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Je kan in de Finder ook gewoon ftp sites mounten:

appeltje-k
vul adres in: ftp://ftpuser:hetgoedepw@adres

en voilla, de site verschijnt als mount in de Finder!

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topic begint een beetje teveen een 'groot' topic te worden. Veel offtopic posts en vrolijk gebabbel. Niet veel mis mee, maar dat is niet de bedoeling van de techfora :)

Een 3e deel mag best geopend worden, maar dan wel een stuk centraler houden als dat kan.

Iig is dit topic al ruim over de 500 posts, hoog tijd voor de laatste post. Degene die deel 3 wil openen kan zijn/haar gang gaan :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.