Ik denk dat de prijs wel een beetje zal verschillen

En smaken verschillen ook.
Heb
hier een relaas gevonden van iemand die vooral de voordelen van die zware case benadrukt: 'Were The Pismo PowerBook And The Clamshell iBook The Last Tough Apple Portables?'. Al kun je 'tough' op verschillende manieren uitleggen natuurlijk. Over de clamshells: 'They are, however, both big and heavy.'
Ervaring met de clamshells heb ik niet, maar ik zou op een paar puntjes op kunnen noemen waar je op kunt letten:
- Het scherm is 800x600, dus je kunt niet switchen naar 1024x768 zoals bij de nieuwere modellen.
- Kijk of de batterij al versleten is, is ie al vernieuwd of goedkoop te vernieuwen.
- Hoeveel geheugen is erin gezet; je kunt er wel Panther op installeren maar dan heb je iig 256 MB geheugen nodig. Met 300 MHz op 66 MHz bus zal MacOSX sloom aanvoelen maar 't draait wel.
- 3.2 GB Harde schijf is echt te weinig voor MacOSX, 6 GB zou net gaan maar geeft nog weinig armslag.
- Je kunt er evt. wel Linux op draaien.
Hier nog een
linkje met tech info
Addit: Als je even rondgoogelt zie je dat de voedingskabel en het zwakke handvat het meest als 'design flaws' worden aangemerkt. Het stroomkabelprobleem treedt echter ook op bij de 1e generatie witte iBooks.
[
Voor 9% gewijzigd door
benoni op 26-04-2004 10:50
]