[verzamel/discussie] Apple Topic - Part II

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.657 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Begonnen als topic over de introductie van de Apple iBook G4, uitgegroeid tot een topic voor de creativelingen onder ons.

Trots presenteer ik u!

Afbeeldingslocatie: http://www.monstar.nl/GoT/gr_apple_topic.gif

TADA!!!!

Het is de bedoeling te kletsen over alles wat met Apple te maken heeft en liever geen gevechten tussen x86, IA64, enz gebruikers en computer gebruikers

Links
http://www.voorjegemac.nl
http://www.macmice.com
http://www.macstuff.nl
http://www.missingbite.com
http://apple.pagina.nl
http://apple-software.pagina.nl
http://www.macfreak.nl
http://www.tweedehandsmac.nl
http://www.apple.nl
http://www.apple.com/nl/downloads/macosx

FAQ:
Q: Waar kan ik Apple's software-updates, knowledgebase documenten, specificaties en handleidingen vinden?
A: Apple Service & Support

Q: Hoe installeer ik bijvoorbeeld geheugen of een HD in een Mac?
A: De Apple Customer Installable Parts-site heeft documenten (PDF) en filmpjes met instructies.

Q: Waar kan ik software-updates vinden voor 3rd party Mac software en hardware?
A: Zowel Versiontracker als MacUpdate hebben elke dag de nieuwste releases op hun site staan.

Q: Waar kan informatie vinden over het upgraden van Macs in het algemeen?
A: Xlr8yourmac heeft een uitgebreide FAQ met allerhande technische vragen over Macs. Ook staat er op de site een Drive Compatibility Database en een Processor Upgrade Database met ervaringen van users met het upgraden van hun Mac.

Q: Ik heb problemen met m'n Mac! Welke sites hebben troubleshoot-informatie?
A: Op MacFixit en Macintouch zijn veel tips en trucs te vinden waarmee je je problemen kun oplossen.

Q: Wat zijn goede Mac nieuws-sites?
A: MacCentral, MacNN, MacObserver en MacMinute brengen allemaal up to date de nieuwste gebeurtenissen uit de Macwereld.

Q: Ik wil de nieuwste geruchten lezen over Apple. Waar kan ik die vinden?
A: De nieuwste roddel en achterklap kun je op een groot aantal sites vinden waaronder MacOSRumors, MacRumors, ThinkSecret, LoopRumors en AppleInsider.

Q: Bestaan er ook games voor de Mac?
A: Jazeker, kijk maar eens op MacGamer of Inside Mac Games. Ook op de Apple-site is een apart Games-gedeelte. Bij MacGameFiles kun je de nieuwste patches en demo's downloaden.

Q: Kan ik ook Office draaien op de Mac?
A: Ja, Microsoft heeft zelfs een aparte site voor al hun Mac-producten, de Mactopia-site. Er zijn ook Mac-versies van o.a. IE en Windows Media Player beschikbaar.

Q: En Linux?
A: Er zijn ook een aantal Linux distributies beschikbaar voor de Mac. De distributies met de beste ondersteuning voor de Mac zijn Yellow Dog Linux (familie van RedHat) en Mandrake.

Q: Welke Nederlandse Macsites zijn er zoal?
A: MacFreak, MacOSX.nl en MacNed hebben allemaal dagelijks nieuwsberichten en een uitgebreid forum waar je je vragen kunt stellen.

Q&A thanks to RVW

Vorige Delen
Apple Topic Deel 1

Ervaringen
[url=" [TOPIC=900073///][NOHTML][rml][ Ervaringen] Het overstappen van een PC naar een Mac[/rml][/NOHTML][/TOPIC]"][Ervaringen] Het overstappen van een PC naar een Mac[/url]
Former startpost by Slagroom (c)

[ Voor 6% gewijzigd door Maximus op 12-04-2004 20:08 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Potdikke, jij was eerder :P

Hier maar verder dan, hoe bevalt 10.3.3 ?
Ik heb na de update wel eens dat Mail 3 mails moet indexeren (weet niet welke), waar 'ie behoorlijk lang over doet en zo'n 75% cpu trok, beetje vreemd.
Voor de rest lijkt alles wel wat sneller te werken

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Nou ik heb hem zelf gedownload voor iemand anders. Op cd gedaan. Maar volgens hem is het veel prettiger. Volgens die gene leek alles sneller te lopen.

[@modjes]
Deze open, en die andere maar dicht :)

srry voor de overlast
[/@modjes]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 18:04
De 10.3.3 update loopt hier als een tierelier. Ik heb wel niet het gevoel dat die mijn systeem sneller gemaakt heeft.

Net wel een vreemde vastloper tegengekomen. Systeem -hard- moeten resetten voor er weer leven inkwam.

Ik zit wel met een uiterst vreemd issue. Als ik dreamweaver opstart maakt de doos een "fluitend" geluid. Ik heb het nu al met een hele hoop progs. geprobeert, maar enkel DW doet het ding fluiten. Heel bizar.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

1.3.3 voelt goed aan het zou idd wel eens iets sneller kunnen zijn... heb nog niet gereboot zou dat strax even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Zo! Thanks M@ximuS!

10.3.3 is bij mij ook geinstalleerd en ik heb nog niet echt veel gemerkt behalve dat Safari frames in de hele venster opent ipv het daarvoor bedoelde frame.... ow ja, en mail is er een keer uitgeflikkert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bepaalde menu's lijken wat sneller te reageren, maar verder merk ik weinig anders aan 10.3. Ik had eigenlijk wel op wat meer verbeteringen in Safari gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Safari laad duidelijk sneller dan voorheen. Verder lijkt het alsof sommige programma's sneller starten, maar helemaal zeker weet ik niet. Wel worden sommige gebrande DVD's nu wel gelezen, maar dat stond al in de lijst van veranderingen van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
dot.K schreef op 17 maart 2004 @ 20:38:
De 10.3.3 update loopt hier als een tierelier. Ik heb wel niet het gevoel dat die mijn systeem sneller gemaakt heeft.

Net wel een vreemde vastloper tegengekomen. Systeem -hard- moeten resetten voor er weer leven inkwam.

Ik zit wel met een uiterst vreemd issue. Als ik dreamweaver opstart maakt de doos een "fluitend" geluid. Ik heb het nu al met een hele hoop progs. geprobeert, maar enkel DW doet het ding fluiten. Heel bizar.
Ik dacht dat ik de enigste was. Als de CPU gestressed wordt dan hoor ik dat ook. Ik hoor het alleen als ik alleen in de kamer zit en het erg still is. Ik had het trouwens al bij 10.3.2

B.T.W studenten van de Hogeschool Rotterdam (RIVIO afdeling) krijgen op vertoon van hun studentenkaart bij Macrotterdam 15% korting op een computer en randapparatuur tot eind maart en 10% korting tot juni!

Van de school nieuws site geplukt
Apple Nederland heeft na aanleiding van de succesvolle training voor RIVIO en GLR van 10 maart jl. in Bunnik een speciale hardware aanbieding voor docenten en studenten van beide instituten.
Maart: 15% korting op een Apple computer met eventuele randapparatuur. Vanaf april tot en met juni 10% korting. De aanbieding geldt alleen bij Apple Centre, Stationsplein 48 in Rotterdam.
Meer info: 010-2131212 (vraag naar Victor) of via victor@macrotterdam.nl

Om in aanmerking te komen voor deze aanbieding: bij aankoop legitimeren met een studentenkaart. Medewerkers dienen bewijs te overleggen dat zij werkzaam zijn bij de HR.

[ Voor 39% gewijzigd door Alpha-sphere op 17-03-2004 23:06 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Alpha-sphere schreef op 17 maart 2004 @ 22:58:
[...]

Ik dacht dat ik de enigste was. Als de CPU gestressed wordt dan hoor ik dat ook. Ik hoor het alleen als ik alleen in de kamer zit en het erg still is. Ik had het trouwens al bij 10.3.2
In het vorige topic stond er een link naar ars-technica. Ik heb inmiddels al een call gelogged bij Apple zelf en er is al een vriendelijke monteur hier ter plekke geweest om de voeding te veranderen.

Het probleem steekt dus in de powersupply. Als je garantie hebt, bellen en 'n nieuwe voeding vragen.

Apple Care contracten zijn hip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
dot.K schreef op 17 maart 2004 @ 23:04:
[...]

In het vorige topic stond er een link naar ars-technica. Ik heb inmiddels al een call gelogged bij Apple zelf en er is al een vriendelijke monteur hier ter plekke geweest om de voeding te veranderen.

Het probleem steekt dus in de powersupply. Als je garantie hebt, bellen en 'n nieuwe voeding vragen.

Apple Care contracten zijn hip ;)
Wat voor een mac heb jij? Ik heb het op m'n Powerbook namelijk. Of maak dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Alpha-sphere schreef op 17 maart 2004 @ 23:07:
[...]

Wat voor een mac heb jij? Ik heb het op m'n Powerbook namelijk. Of maak dat niet uit?
G5 Dual @ gig .. lijkt me inderdaad bizar mocht het bij jou aan dezelfde voeding liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Ik ben op zoek naar een stukje software dat me inkomende gespreken laat zien.
Je weet wel, de clip/clir of caller identification, in een popupje zoals ichat .. liefst nog gekoppeld aan het Address book.

Of droom ik ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Ik heb geen Apple Care maar zou de voeding van mijn G5 ook kostenloos vervangen kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2856

Slagroom schreef op 17 maart 2004 @ 23:50:
Ik heb geen Apple Care maar zou de voeding van mijn G5 ook kostenloos vervangen kunnen worden?
Natuurlijk, alleen moet jij dreigen ipv van vragen. :P Serieus Apple help de mensen die betalen natuurlijk eerst, maar in je eerste jaar garantie mogen ze niet moeilijk doen en daarna moet je moeilijk doen en eventueel een juridische brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dot.K schreef op 17 maart 2004 @ 23:31:
Ik ben op zoek naar een stukje software dat me inkomende gespreken laat zien.
Je weet wel, de clip/clir of caller identification, in een popupje zoals ichat .. liefst nog gekoppeld aan het Address book.

Of droom ik ? ;)
Het kan wel met bluetooth GSMs, met modem of ISDN weet ik niet of er iets voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Bigs schreef op 18 maart 2004 @ 07:35:
[...]

Het kan wel met bluetooth GSMs, met modem of ISDN weet ik niet of er iets voor is.
Ik heb me al krom zitten zoeken of de built-in modem in de G5 uberhaupt CLIP/CLIR of ANI capable is. 'k moet zeggen dat er over de Apple hardware zelf as such weinig te vinden is.

Heb trouwens mijn Nokia 7650 GSM ineens volledig gecleared door iSync te gebruiken. Instellingen stonden allemaal juist. Het toestel gaf gewoon ineens een systeemfout en mijn heel adressen/telefoonbestand was leeg. Not funny en blijkbaar ook nog nooit voorgevallen. Op naar een Sony/Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Anoniem: 2856 schreef op 17 maart 2004 @ 23:57:
[...]

Natuurlijk, alleen moet jij dreigen ipv van vragen. :P Serieus Apple help de mensen die betalen natuurlijk eerst, maar in je eerste jaar garantie mogen ze niet moeilijk doen en daarna moet je moeilijk doen en eventueel een juridische brief sturen.
Kan het dan ook dat ze bij mij langs komen want ik kan mijn computer geen dag missen ivm werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Wanneer ik mijn G5 in slaapstand zet en de volgende dag er weer uit haal (door op het toetsenbord te rossen) gaat hij nadat het beeld terug is direct weer in slaapstand. Dit doet hij 2 á 3 keer en dan pas kan ik beginnen met werken... is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Bigs schreef op 18 maart 2004 @ 07:35:
Het kan inderdaad met je GSM met bluetooth, maar dan belt 'ie met de telefoon zelf (geeft de telefoon dus als het ware de opdracht om een bepaald nr/contact te bellen). Ik ben zelf ook op zoek naar een stukje software waarmee ik via de interne modem telefoongesprekken kan voeren/beantwoorden, maar mijn zoektocht was net als die van dot.K weinig vruchtbaar tot op heden idd.

Een faxprogramma is trouwens wel (zowel om te verzenden als ontvangen), dat zit standaard met Mac OS X meegeleverd (en werkt erg netjes trouwens!). Dus de technische mogelijkheden om te telefoneren moeten er gewoon ook zijn, alleen nu nog de software... :P

=[edit]=

Ben overigens wel dailers e.d. tegen gekomen, programma's die het nummer vanuit je adresboek voor je draaien, maar dus nog niet de communicatiemogelijkheid zelf beiden.

[ Voor 14% gewijzigd door Roelant op 18-03-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ook ik heb dit topic weer gevonden en en in de favorieten gezet :D

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Slagroom schreef op 18 maart 2004 @ 09:16:
Wanneer ik mijn G5 in slaapstand zet en de volgende dag er weer uit haal (door op het toetsenbord te rossen) gaat hij nadat het beeld terug is direct weer in slaapstand. Dit doet hij 2 á 3 keer en dan pas kan ik beginnen met werken... is dit een bekend probleem?
Ik heb de optie : Paswoord vragen na sleep/screensaver aanstaan. Als je niet snel genoeg je pwd ingeeft slaapt hij ook weer in .. misschien staat die timing bij jou wat kort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Slagroom schreef op 18 maart 2004 @ 09:16:
Even checken... je hebt een G5 en je gaat zelf in de slaapstand? ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Yup, ook ik ga in slaapstand wanneer ik de G5 in slaapstand zet :)

Hij vraagt niet om een wachtwoord wanneer ik hem uit de slaapstand haal dus daar kan het niet aanliggen... het is echt na 2 á 3 seconden beeld... heel vreemd...

Waar kan ik dat eigenlijk vinden dat hij om een wachtwoord vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb vandaag microsoft office V.X gekregen voor de MAC (via surfspot.nl)
Nu wilde ik kijken wat er op de cd staat. Ik heb de cd dus in mijn cdrom speler gedaan van mijn winXP systeem, maar er staat dus niks op?
CD lijkt gewoon leeg te zijn. Is dit dat windows dit niet kan lezen of is die CD leeg (niet beschreven)??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Waarschijnlijk is de cd in UFS, wat je Windows niet kan lezen.
Gooi 'm zo maar eens in je Macje, dan doet 'ie het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Hydraulik-Phunk schreef op 18 maart 2004 @ 16:30:
Waarschijnlijk is de cd in UFS, wat je Windows niet kan lezen.
Gooi 'm zo maar eens in je Macje, dan doet 'ie het wel :)
hehe ok :)
Krijg morgen mijn Powerbook. Dan zal ik hem testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:00
10.3.3 draait bij mij dus ook gewoon uitstekend en het lijkt idd ook goed te helpen tegen die overhittende schijven... Ik blijf echter nog wel even wachten op dat tooltje wat MacHouse mij belooft heeft :)

Voor de rest heb ik nog steeds een beetje een vreemd probleem, wat ik ook al had met 10.2.7: wanneer ik in ga bellen om te Internetten (ja, ik zit nog in dial-up hell) komt het nog wel eens voor dat het m'n box niet lukt om de hand shake goed uit te voeren, waardoor het inbellen dus mislukt. Ik heb het zelfs wel eens gehad dat het zo zeven keer achter elkaar verliep!

Echter: omdat ik dit vroeger ook met m'n Linux box had neig ik er naar om te geloven dat dit of aan mijn lijn, of aan de provider (XS4all) ligt... Iemand suggesties?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Slagroom schreef op 18 maart 2004 @ 15:51:
Waar kan ik dat eigenlijk vinden dat hij om een wachtwoord vraagt?
Security Settings dacht ik. Zal straks thuis eens kijken.
Op het werk ben ik verbannen naar een Compaq Laptop met WindhoosXP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
cailin_coilleach schreef op 18 maart 2004 @ 16:33:
Echter: omdat ik dit vroeger ook met m'n Linux box had neig ik er naar om te geloven dat dit of aan mijn lijn, of aan de provider (XS4all) ligt... Iemand suggesties?
Veel hangt af van de fout-correctie van je modem, de lijnkwaliteit, ...

Als je vroeger een USRobotics modem gebruikte kon je je kanaries gerust laten meefluiten of de draad aan mekaar plakken met kleefband, die dingen maakten altijd verbinding. Ah, sweet Courrier memories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

dot.K schreef op 18 maart 2004 @ 16:56:
[...]

Security Settings dacht ik. Zal straks thuis eens kijken.
Op het werk ben ik verbannen naar een Compaq Laptop met WindhoosXP ;)
Idd, eerste tabje bij systeemvoorkeuren, Beveiliging in NL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
10.3.3 draait bij mij dus ook gewoon uitstekend en het lijkt idd ook goed te helpen tegen die overhittende schijven... Ik blijf echter nog wel even wachten op dat tooltje wat MacHouse mij belooft heeft :)

Voor de rest heb ik nog steeds een beetje een vreemd probleem, wat ik ook al had met 10.2.7: wanneer ik in ga bellen om te Internetten (ja, ik zit nog in dial-up hell) komt het nog wel eens voor dat het m'n box niet lukt om de hand shake goed uit te voeren, waardoor het inbellen dus mislukt. Ik heb het zelfs wel eens gehad dat het zo zeven keer achter elkaar verliep!

Ik had dat lang lang geleden ook toen ik ook nog op een dail up lijntje zat. Het was altijd gewoon een paar keer proberen en dan lukte het wel. Was bij mij trouwens onder OS9. Dail up sucks big time. :Y)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Hydraulik-Phunk schreef op 18 maart 2004 @ 17:36:
[...]
Idd, eerste tabje bij systeemvoorkeuren, Beveiliging in NL :P
Gebruik jij nou echt de Nederlands versie van OSX ?
Ik kan er nooit aan wennen, blijf dan ook maar good old english gebruiken als interface taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
dot.K schreef op 18 maart 2004 @ 19:18:
[...]

Gebruik jij nou echt de Nederlands versie van OSX ?
Ik kan er nooit aan wennen, blijf dan ook maar good old english gebruiken als interface taal.
Hehe ik snap die mensen nooit die engels nemen als nederlands ook een optie is :p nee ik vind good ol NL toch het lekkerste.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

dit is niet als een Flame bedoeld, maar het is al eens eerder genoemt NL zuigt vind IK nogal als taal, in alle technische dingen wil ik NIKS van NL hebben alleen maar onhandig zie:

Kopieeren/plakken/knippen
Copye/paste/cut

ook bij
• File (4letters)
• Bestand (7letters)

+ dat tutorials zowat altijd Engels zijn, dan moet je het weer vertalen.
Geef mij maar engels!
maar dat is mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Merde, ik heb vanavond Office v X. installed op mijn systeem en sindsdien loopt ie de hele tijd vast. Ik kan zelfs geen 2 minuten in Finder zitten of - total freeze -

Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

dot.K schreef op 18 maart 2004 @ 22:45:
Merde, ik heb vanavond Office v X. installed op mijn systeem en sindsdien loopt ie de hele tijd vast. Ik kan zelfs geen 2 minuten in Finder zitten of - total freeze -

Iemand een oplossing ?
hmm, hoop dat die het bij mij wel beter doet.
Morgen maar eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online

Ik bevind me op het moment ook in de dail-in hell, omdat ik net verhuisd ben (ADSL is aangevraagd maar op één of andere manier kunnen ze dat nooit binnen een week uit de grond stampen :+). Ik herken de problemen die jij beschrijft absoluut niet.

Ik bel in met DirectInternet van KPN, en raak (met 10.3.2 nog, ik wacht wel met 59 MB binnentrekken tot ik weer 'ns ergens achter breedband zit :P) eigenlijk altijd direct verbonden. Zeker omdat het ook met handshaken fout gaat ben ik geneigd te denken dat het fout gaat bij je provider (handshaken is verbinden met de server immers...).

Je zou 't eens met een gratis inbelaccount kunnen proberen (zoals directinternet ofzo), om te kijken of je het met een andere provider ook hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Ik gebruik nu trouwens Firefox als webbrowser omdat ik het op mijn PC ook gebruik. Alleen heb ik een klein probleempje en dat is dat de tabs nogal klein zijn. Ze zijn net zo groot als het icoontje en ik kan dus vaak niet zeggen welke site onder welk knopje zit. Op mijn PC staat de header van de pagina naast het icoontje. Ik heb al alle instellingen van Firefox en TabBrowser extension nagelopen, maar niks kunnen vinden om dit op te lossen. Iemand die weet hoe het wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020

Ik had destijds (10.1 geloofk) exact dezelfde problematiek met het V90 script; V34 ging wel goed.
Op een ander adres echter totaal geen problemen met het snelle script, heb er zelfs ook >40 mb updates mee binnengetrokken zonder problemen; dus toch wel afhankelijk van de lijnkwaliteit?
Dus ik zou het langzamere V34 script eens proberen (regelpaneel netwerk, modem).

[ Voor 55% gewijzigd door ochoch op 19-03-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
dot.K schreef op 18 maart 2004 @ 22:45:

Iemand een oplossing ?
Altijd even de permissies na lopen met DiskUtility en zorgen dat Office de nieuwste updates heeft. Office is namelijk zonder de updates zeer onstabiel.
Als dat nog niet mocht baten kan je kijken of een iets proffesioneler programma zoals DiskWarrior of Norton er iets aan kan doen. Als je deze stappen hebt gehad is het meestal weer zo stabiel als een huis. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dus ik zou het langzamere V34 script eens proberen (regelpaneel netwerk, modem).
Sweet! Ga ik zeker even doen... Zou daar best eens aan kunnen liggen idd, aangezien ik ook een V90 script+modem gebruikte onder Windows en Linux indertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

WOW. Heb net mijn Powerbook 12" opgehaald :)
Ga zo beginnen met uitpakken, dan even wat pics schieten ;)

Powerbook 12"
1Ghz, 765mb geheugen, BT, Airport en superdrive.
Moest er totaal 2100 euro voor betalen (incl studentenkorting)

Als extra iLife'04 en second skin erbij (53 euro)

Is mijn eerste Mac systeem. Ben benieuwd hoe het gaat werken :)

[ Voor 4% gewijzigd door ken op 19-03-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Roelant schreef op 18 maart 2004 @ 23:00:
Ik bevind me op het moment ook in de dail-in hell, omdat ik net verhuisd ben (ADSL is aangevraagd maar op één of andere manier kunnen ze dat nooit binnen een week uit de grond stampen :+). Ik herken de problemen die jij beschrijft absoluut niet.

Ik bel in met DirectInternet van KPN, en raak (met 10.3.2 nog, ik wacht wel met 59 MB binnentrekken tot ik weer 'ns ergens achter breedband zit :P) eigenlijk altijd direct verbonden. Zeker omdat het ook met handshaken fout gaat ben ik geneigd te denken dat het fout gaat bij je provider (handshaken is verbinden met de server immers...).

Je zou 't eens met een gratis inbelaccount kunnen proberen (zoals directinternet ofzo), om te kijken of je het met een andere provider ook hebt?
Hmmm dit is een tekst die ik ook geschreven had kunnen hebben.
Met inbellen via Tiscali ging het trouwens fout; ik kreeg geen goed ip-adres toegewezen, hij pakte automatisch mijn vaste ip adres van de adsl verbinding van mijn oude adres. Vaag was dat, kon wel verbinding maken, maar geen dataverkeer.
Direct Internet van KPN werkt hier (nouja, thuis dan) ook als een zonnetje. En ik wacht ook op het moment dat ik de update kan binnenhalen... Dat kan maximaal 4 weken duren volgens de helpdesk...

Maar ondanks alles ben ik nog steeds blij met mijn iBook :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
ken schreef op 19 maart 2004 @ 14:05:
WOW. Heb net mijn Powerbook 12" opgehaald :)
Ga zo beginnen met uitpakken, dan even wat pics schieten ;)

Powerbook 12"
1Ghz, 765mb geheugen, BT, Airport en superdrive.
Moest er totaal 2100 euro voor betalen (incl studentenkorting)

Als extra iLife'04 en second skin erbij (53 euro)

Is mijn eerste Mac systeem. Ben benieuwd hoe het gaat werken :)
GEFELICITEERD! PICS :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
PICS!!!

;)

nee ik twijfel nogsteeds tussen de 12" met mega veel opties of de 15" met meer schermruimte en minder opties..

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

M@ximuS schreef op 19 maart 2004 @ 14:41:
PICS!!!

;)

nee ik twijfel nogsteeds tussen de 12" met mega veel opties of de 15" met meer schermruimte en minder opties..
Pics komen zo.

[edit]: Even wat pics geschoten.

zie: www.telebyte.nl/~wing

Ik zat ook erg te twijfelen. De 15" ziet er echt supermooi uit
Is alleen niet meer zo portable (nog wel te doen).
Het breedbeeldscherm is echt :9~
Als ik die genomen had dat had ik een met combo drive genomen, 512mb en 60GB HD. Kwam dan rond de 2500 euro uit.
Toch zo'n 300 euro duurder en minder opties (wel iets sneller). Vond ik een beetje teveel. Mijn planning was eigenlijk een ibook G4. Die zier er trouwens ook erg vet uit. Vandaag voor het eerst gezien :)

[ Voor 17% gewijzigd door ken op 19-03-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
kijk als ik die 12" zou nemen dan gooide ik er een 60gb hdd in + airport + bt

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hoezo willen jullie foto's zien van een PowerBook 12" G4 ? Die staan toch gewoon op de site en x keer al in het vorige Apple topic 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 19-03-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Sharkbyte schreef op 19 maart 2004 @ 16:20:
Hoezo willen jullie foto's zien van een PowerBook 12" G4 ? Die staan toch gewoon op de site en x keer al in het vorige Apple topic 8)7
waarom neit ? En die gene is vast blij om het te showen.
en dan nog hij showed het extern zodat je er op moet klikken zodat je het niet direct ziet !
En dan nog 1 ding, jij gaat ook in een vorig topic kijken voor plaatjes ? 8)7 |:(

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Sharkbyte schreef op 19 maart 2004 @ 16:20:
Is toch altijd leuk om nieuwe foto's te zien, of niet dan? :)
Ik ben er gewoon erg blij mee en ik wil het graag met jullie delen :)

edit:
M@ximuS was me voor :)

[ Voor 22% gewijzigd door ken op 19-03-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Setups kijken van anderen is 1 van mijn favorite bezigheden :P

Je ziet altijd wel leuke gadgets, oplossingen voor kabels of weet ik het wat, altijd leuk iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joortje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 20:28
Voor geinteresseereden, bij de machouse in woerden zijn de powerbooks en ibooks behoorlijk in prijs verlaagd. Bij de Apple store staat de 12" pb nog voor 1903 euro, bij de machouse voor 1499!!!!! met superdrive voor 1699!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik kan alleen niks vinden over dat de iBook in prijs is verlaagd, of is dat al een tijd geleden gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2856

Misschien dat er een nieuwe versie aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Piepeltjes... Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een Powerbook 15" superdrive. Er was alleen een probleempje.... Ik moest al mijn software weer bij elkaar scharrelen, want dit is mijn eerste Mac.

Had daarvoor een Acer Travelmate Laptop waarop ik alleen Linux draaide. Aangezien ik veel problemen met de laptop heb gehad en toch geen Windows wilde draaien, heb ik een Powerbook genomen. Nu is het ook zo dat een vriend van mij een powerbook heeft (ti versie) en toen was ik al verkocht alleen hikte ik toen tegen de prijs aan. Tsja nu door al die problemen met mijn vorige laptop neem ik de hogere prijs maar voor lief :P

En ik heb er geen spijt van. Even een paar foto's

Afbeeldingslocatie: http://server.helux.nl/~herwarth/powermac1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server.helux.nl/~herwarth/powermac2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door HJR op 19-03-2004 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
HJR schreef op 19 maart 2004 @ 18:17:
Piepeltjes... Ik ben sinds vorige week de gelukkige eigenaar van een Powerbook 15" superdrive. Er was alleen een probleempje.... Ik moest al mijn software weer bij elkaar scharrelen, want dit is mijn eerste Mac.

Had daarvoor een Acer Travelmate Laptop waarop ik alleen Linux draaide. Aangezien ik veel problemen met de laptop heb gehad en toch geen Windows wilde draaien, heb ik een Powerbook genomen. Nu is het ook zo dat een vriend van mij een powerbook heeft (ti versie) en toen was ik al verkocht alleen hikte ik toen tegen de prijs aan. Tsja nu door al die problemen met mijn vorige laptop neem ik de hogere prijs maar voor lief :P

En ik heb er geen spijt van. Even een paar foto's

[afbeelding]

[afbeelding]
De pics doen het hier niet :( kun je ze ergens anders hosten :?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Joortje schreef op 19 maart 2004 @ 17:06:
Voor geinteresseereden, bij de machouse in woerden zijn de powerbooks en ibooks behoorlijk in prijs verlaagd. Bij de Apple store staat de 12" pb nog voor 1903 euro, bij de machouse voor 1499!!!!! met superdrive voor 1699!!!!
ER is wel een verschil tussen invl BTW en excl BTW. Maar Machouse is wel iets goedkoper dan Applestore, maar niet heel veel. Met studentenkorting betaal je minder dan Machouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

kiddyl schreef op 19 maart 2004 @ 18:30:
ER is wel een verschil tussen invl BTW en excl BTW. Maar Machouse is wel iets goedkoper dan Applestore, maar niet heel veel. Met studentenkorting betaal je minder dan Machouse.
Bij Machouse geldt de studentenkorting ook. Ze hanteren dan dezelfde prijzen als de Apple Store. Toen ik mijn mijn ibook kocht, keek de verkoper op de site van de onderwijs Apple Store voor de prijs. Het scheelde dus geen cent, maar het grote voordeel was dat ik mijn ibook direct kon meenemen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Canaria schreef op 19 maart 2004 @ 18:46:
[...]

Bij Machouse geldt de studentenkorting ook. Ze hanteren dan dezelfde prijzen als de Apple Store. Toen ik mijn mijn ibook kocht, keek de verkoper op de site van de onderwijs Apple Store voor de prijs. Het scheelde dus geen cent, maar het grote voordeel was dat ik mijn ibook direct kon meenemen.
is erg handig maar dan heb je niet iets aparts er in zitten zoals bluetooth of Airport.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Laatst online: 14-06 18:28
ken schreef op 19 maart 2004 @ 16:25:
[...]

Is toch altijd leuk om nieuwe foto's te zien, of niet dan? :)
Ik ben er gewoon erg blij mee en ik wil het graag met jullie delen :)

edit:
M@ximuS was me voor :)
Hrr Hrr keep ' em comming :) ik wil nml ook een mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Joortje schreef op 19 maart 2004 @ 17:06:
Ik schrok toch wel even toen ik die prijs zag :)
De prijs is dus excl BTW, incl BTW kom je uit op 2021 euro

Hoeveel % korting krijgen studenten? 6% toch? Dan kom de prijs op 2009 euro
Ik heb 2020 euro betaald. Dus dat scheelt niet veel :)
Zal echt balen als de prijs opeens veel lager zal zijn ;)

Volgens de geruchten komt er binnekort dus nieuwe versie's uit. Vandaar misschien de vele aanbiedingen?
Canaria schreef op 19 maart 2004 @ 18:46:
[...]

Ik heb verschillende Apple dealers gebeld voor prijzen met studentenkorting.
De prijzen zijn dus niet hetzelfde als bij Apple. Sommige waren duurder en sommige goedkoper.

[ Voor 34% gewijzigd door ken op 19-03-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

MacOS werkt echt super. Alleen nog even aan wennen.
Is het mogelijk om Safari Full screen te laten lopen?
Ik krijgt het niet voor elkaar :) Heb rechts nog een heel stuk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 08:47
ken schreef op 20 maart 2004 @ 00:00:
MacOS werkt echt super. Alleen nog even aan wennen.
Is het mogelijk om Safari Full screen te laten lopen?
Ik krijgt het niet voor elkaar :) Heb rechts nog een heel stuk over
Hehe, rechts onder de scrollbalk zit een klein vierkantje. Daarmee kun je Safari vergroten/verkleinen :)

Veel plezier met je PB trouwens :)

[ Voor 5% gewijzigd door Intronic op 20-03-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Intronic schreef op 20 maart 2004 @ 00:29:
[...]
Hehe, rechts onder de scrollbalk zit een klein vierkantje. Daarmee kun je Safari vergroten/verkleinen :)

Veel plezier met je PB trouwens :)
Thanx, wat werkt het toch lekker :) Ik zie dat je ook een Powerbook 12"
Als ik een aantal Safari venster open heb staan. Hoe kan ik dan naar de ander venster gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
ken schreef op 20 maart 2004 @ 01:08:
[...]

Thanx, wat werkt het toch lekker :) Ik zie dat je ook een Powerbook 12"
Als ik een aantal Safari venster open heb staan. Hoe kan ik dan naar de ander venster gaan?
Het makkelijkste is werken met Tabs (vind ik dan) (Safari -> Voorkeuren -> Tabbladen), dan heb je alles in één venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Intronic schreef op 20 maart 2004 @ 01:10:
[...]
Het makkelijkste is werken met Tabs (vind ik dan) (Safari -> Voorkeuren -> Tabbladen), dan heb je alles in één venster.
Werkt idd super handig :) Thanx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
ken schreef op 20 maart 2004 @ 01:13:
[...]

Werkt idd super handig :) Thanx _/-\o_
:) Welke X heb je eigenlijk? 10.3.3?

offtopic:
heb je ook msn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Zit ik nog met een G3 iBook. De G4 is toch wel merkbaar sneller in steeds meer dingen. Als Apple nou eens nieuwe uitbrengt kan ik misschien de mijne inruilen voor een G4 :p.

Probeer ook eens Firefox. Werkt ook heel goed en is meer naar eigenwens aan te passen en doet het naar mijn mening iets beter dan Safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
hehe ik heb nu al 2000 voor me powerbook :D
ik spaar alleen nog ff door omdat ik wat leuke extra-tjes wil hebben

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
FireFox viel mij eigenlijk nog tegen als browser. De nieuwe preview van Opera was er lekker en was ook erg snel in het laden van de pagina's. Het neemt ook nog een keer de bookmarks over van Safari en etc.

Wat wel jammer is, is dat er reclame an de bovenkant zit. Kan je alleen weg laten gaan door hem te kopen. :(

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Firefox werkt ook wel lekker. Alleen kan ik niet naar de vorige pagina met de backspace toets. Is dit wel in te stellen? Kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kiddyl schreef op 20 maart 2004 @ 02:16:
Zit ik nog met een G3 iBook. De G4 is toch wel merkbaar sneller in steeds meer dingen. Als Apple nou eens nieuwe uitbrengt kan ik misschien de mijne inruilen voor een G4 :p.

Probeer ook eens Firefox. Werkt ook heel goed en is meer naar eigenwens aan te passen en doet het naar mijn mening iets beter dan Safari.
De iBook die jij hebt is een toppertje, full speed 512kb cache, blijft zeer koeltjes bij intensief gebruik, een g4-tje op zelfde clocksnelheid zal alleen met altivec aps sneller zijn voor de rest trek jij hem er wel redelijk bij hoor ;) zo niet dat je sneller bent, sommige g4tjes waren wat kreupel gemaakt met minder cache mem.
Heb je ook het model die nog zilverachtige accenten heeft? die zijn zo ontzettend mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Die tip voor mijn modem van de vorige pagina lijkt te hebben geholpen.. Ik kwam er achter dat OS X bij mij per definitie de V92 scripts gebruikte, dus die heb ik terug gedraait naar V90... Lijkt nu uitstekend te werken...

Tevens een tip voor die persoon die net is overgestap naar OS X.. Je vroeg hoe je makkelijk tussen applicaties kan switchen :) Dat kan gewoon net als in Windows met alt-tab... Maar wist je ook dat je tussen windows van een en de zelfde applicatie kan switchen? Dit doe je met alt-backquote (zit op het nieuwe apple keyboard naast de linker shift toets en op gewone toetsenborden links van de 1)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
cailin_coilleach schreef op 20 maart 2004 @ 16:06:
Maar wist je ook dat je tussen windows van een en de zelfde applicatie kan switchen? Dit doe je met alt-backquote (zit op het nieuwe apple keyboard naast de linker shift toets en op gewone toetsenborden links van de 1)...
Konings :D.

Dat is iets waarnaar ik erg lang op zoek ben geweest, ik kwam van Windows en werk graag met sneltoetsen, dan is de overstap naar Mac even wel even zoeken en wennen.

Deze pagina is overigens wel erg handig voor wie graag met sneltoetsen werkt, maar deze toetsencombinatie ontbrak daar nog aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Die tip voor mijn modem van de vorige pagina lijkt te hebben geholpen.. Ik kwam er achter dat OS X bij mij per definitie de V92 scripts gebruikte, dus die heb ik terug gedraait naar V90... Lijkt nu uitstekend te werken...

Tevens een tip voor die persoon die net is overgestap naar OS X.. Je vroeg hoe je makkelijk tussen applicaties kan switchen :) Dat kan gewoon net als in Windows met alt-tab... Maar wist je ook dat je tussen windows van een en de zelfde applicatie kan switchen? Dit doe je met alt-backquote (zit op het nieuwe apple keyboard naast de linker shift toets en op gewone toetsenborden links van de 1)...
Ow yeah! Hier zocht ik naar! Thanks dude! Ik had zelfs al een mailtje naar Apple gestuurd met de vraag of ze zoiets wouden inbouwen... hadden ze al gedaan dus! :) :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Sterker nog, het is zelfs nooit weg geweest sinds OS8. ;)

Wat ook handig is, is om tijdens de apple-tab het gewenste programma aan te tikken met je muis. Je moet wel steeds de apple toets ingedrukt houden. Zo kan je ook programma's verbergen met h en afsluiten met q. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
en een venster minimaliseren met appeltje m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 16:53

Dat is toch appeltje-backquote :?
Verder een goede tip :)

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Appletje H gebruik ik vaak bij Windows Media player :P ja die gebruik ik voor dutch radio streams. :P
maar die raak je dan noooit weer aan, dus kan lekker hidden :D

weet iemand toevallig een sneltoets voor iTunes? als je hem >NIET< hebt geselecteerd, maar geminimaliserd? het gaat alleen om next song eigenlijk :P

[ Voor 32% gewijzigd door Qorne op 20-03-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
scan schreef op 20 maart 2004 @ 19:20:
Dat is toch appeltje-backquote :?
Volgens mij schrijft 'ie dat ook? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Qorne schreef op 20 maart 2004 @ 21:07:
Appletje H gebruik ik vaak bij Windows Media player :P ja die gebruik ik voor dutch radio streams. :P
maar die raak je dan noooit weer aan, dus kan lekker hidden :D

weet iemand toevallig een sneltoets voor iTunes? als je hem >NIET< hebt geselecteerd, maar geminimaliserd? het gaat alleen om next song eigenlijk :P
Daar is Butler perfect voor! Echt sinds ik Butler heb raak ik mijn muis amper meer aan! :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459
Voor wat veelgebruikte functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat werken met tabbladen is wel makkelijk zeg, het houd de boel een beetje clean zo.

De statusbalk mistte ik ook nog, had ik echter nooit naar gezocht maar hij is er wel, handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Hydraulik-Phunk schreef op 21 maart 2004 @ 18:27:
Dat werken met tabbladen is wel makkelijk zeg, het houd de boel een beetje clean zo.

De statusbalk mistte ik ook nog, had ik echter nooit naar gezocht maar hij is er wel, handig! :)
Dat is echt het eerste wat ik miste bij Safari in het begin. Je kon niet even snel kijken waar de link naartoe ging of kijken wie er het laatste had gepost. Gelukkig had ik al snel de status balk gevonden. Altijd alle dingen in de menutjes uitproberen als je het niet weet. B) :X

Wat ik eigenlijk nog veel leuker vind is het debug menu van Safari. Hier staan nog een aantal zeer handige functie's in zoals het openen van pagina's in andere browsers. Ook kan je laten identificeren als IE 6 onder Windows en als Konquerer 3. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sage op 21-03-2004 18:39 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

:$ ik schaam me nu echt!!!
ik miste de HOME button altijd, nu voor het eeerst kijk ik eens bij de opties... OW wat voel ik me NU dom :P

Nu is die Apple nog fijner :P

Sage:
Weet jij al iets meer, wat voor nieuwe systemen er komen?
ik ben zelf zeer benieuwd wat er met de PB's gebeurt want zag bij me leverancier dat ze goedkoper zijn geworden.
ook ben ik benieuwd of ze nog iets nieuws met de eMacs gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Topicstarter
Ik heb een vraagje.

Ik snap dat mensen een Engels OS willen of een Nederlands. Maar waarom als je in Nederland woont zou je een engels OS willen? Het kan handig zijn voor FAQ's die je leest maar verder zoals bij de vergelijking van FILE en BESTAND, zoveel maakt dat nou ook weer niet uit :s tenminste volgens mij maakt dat niet uit.

Ik vind Nederlands altijd prettiger werken maar MSS komt dat omdat ik niet anders gewend ben behalve dan me server die op een engels OS loopt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

M@ximuS schreef op 21 maart 2004 @ 19:11:
Ik heb een vraagje.

Ik snap dat mensen een Engels OS willen of een Nederlands. Maar waarom als je in Nederland woont zou je een engels OS willen? Het kan handig zijn voor FAQ's die je leest maar verder zoals bij de vergelijking van FILE en BESTAND, zoveel maakt dat nou ook weer niet uit :s tenminste volgens mij maakt dat niet uit.

Ik vind Nederlands altijd prettiger werken maar MSS komt dat omdat ik niet anders gewend ben behalve dan me server die op een engels OS loopt.
Dit is iets persoonlijks vind ik.
we kunnen die discussie best eens voeren, maar niet in het Apple topic lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zelf heb ik niet echt problemen met talen door elkaar, Nederlands, Fries, Engels, Duits, Frans, Deens, ik kom er wel uit :P

Ik heb ook altijd Nederlandse Windows versies gedraaid, dus het is eigenlijk wel automatisme om het weer in het Nederlands te doen, en met tutorials of weet ik het wat in het Engels heb ik meestal weinig moeite om het zelf te vertalen naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Jammer genoeg werk ik de komende week niet dus kan ik niet checken wat de leverancier met de prijzen doet. Wel weet ik dus dat wij rekening houden met nieuwe machines, vooral PowerMac's, iMac's en eMac's. PowerBook en iBook hebben nog niet zolang geleden een update gekregen dus ik denk niet dat die aan de beurt komen.

Wat betreft die talen, Engels heb ik gewoon omdat het vroeger vooral heel mongolisch werd vertaalt. Echt de meest stompzinnige vertalingen kwamen er uit gerold waardoor je er nog minder van snapte. Tegenwoordig valt dat wel mee, maar is het meer gewenning. Ook vind ik Nederlands gewoon geen lekkere computertaal. Op een forum, en ook met Butler en consorten, is het makkelijker om bijvoorbeeld DiskUtility te tikken dan SchijfHulpprogramma. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Met zulke specifieke begrippen heb je idd gelijk dat het in het Engels wat toegankelijker is, iedereen weet dan wel waar je het over hebt.

Iets anders, ik zoek nog een kabeltje van mini-vga naar vga om een extra monitor op m'n iMac te zetten, wie heeft er nog 1 in de aanbieding of weet waar ze een beetje fatsoenlijk geprijsd zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Die kan je gewoon bij elke normale Apple dealer kopen. Geen idee hoe duur ze zijn. Ik denk iets van 20,- ofzo. :?

Kijk anders bij de Apple Store. Zo duur zijn ongeveer bij de meeste dealers dan ook. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

even een vraagje.

Als ik mijn Powerbook oplaad dan krijg ik altijd 99% voor de accu. Ik neem aan dat dit eigenlijk 100% moet zijn. De accu is al gekalibreed.
Is dit normaal? Zijn er mensen die 100% halen na het opladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
ken schreef op 21 maart 2004 @ 22:10:
even een vraagje.

Als ik mijn Powerbook oplaad dan krijg ik altijd 99% voor de accu. Ik neem aan dat dit eigenlijk 100% moet zijn. De accu is al gekalibreed.
Bij mij staat er gewoon Charged als ie vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 14-07 23:55
ken schreef op 21 maart 2004 @ 22:10:
even een vraagje.

Dit heb ik ook met mijn PB idd, vroeg het me laatst al af. Hij staat nu bijvoorbeeld op 98% terwijl het groene lampje in de connecter van de lader wel brandt. Wat zal het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Over dat laden van de batterij heb ik hetzelfde. 100% als tie helemaal opgeladen is. Later valt hij terug naar 99 of 98% en gaat niet laden. Erg netjes. Batterijen verliezen gewoon power. Ik denk dat ze langzaam stroom lekken. Ik ben juist erg blij dat de PB dan niet begint met het bijladen van die ene procent. Dat doen Windows laptops namelijk wel en daar sloop je de accu's echt volledig mee.

Ex-collega's die een jaar of twee met een laptop van de zaak hebben gewerkt en alijd aan AC hebben gezeten, en nu even de laptop op de batterij gebruiken hebben een levensduur van ongeveer 15-30 minuten. Die accu's zijn dus helemaal gaar.

Kortom ik ben blij dat hij niet gaat bijladen.

Ow en over dat Nederlands en Engels. Ik kreeg dus Panther NL erbij en ik irriteerde me aan de Nederlandse folders die hij aanmaakte op mijn HD (waarschijnlijk met classic te maken) ik heb de Engelse Panther gedownload omdat ik Engels prettiger vind werken voor externe applicaties. Ik vind die mengvormen, Nederlands OS, Engelse applicaties erg vervelend. Dus alles Engels vind ik veel beter.

Tevens ben ik erg blij met mijn PB. Goed voorbeeld was zonet een uur geleden. Mijn laptop van mijn werk heeft vorige week constant afgesloten door naar sleep te gaan. Vrijdag dacht ik, ik zet hem uit ivm weekend. En je raadt het al, vanochtend had hij dus echt zwaar een probleem met opstarten, ik zat dus weer lekker te schelden op Windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
HJR schreef op 22 maart 2004 @ 09:33:
Over dat laden van de batterij heb ik hetzelfde. 100% als tie helemaal opgeladen is. Later valt hij terug naar 99 of 98% en gaat niet laden. Erg netjes. Batterijen verliezen gewoon power. Ik denk dat ze langzaam stroom lekken. Ik ben juist erg blij dat de PB dan niet begint met het bijladen van die ene procent. Dat doen Windows laptops namelijk wel en daar sloop je de accu's echt volledig mee.
Dat heeft niets met het Windows OS te maken, meer met bios/firmware instellingen betreffende engergiebeheer van de betreffende laptop.
Mijn HP Omnibook doet precies hetzelfde als bij mijn iBook/powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
HJR schreef op 22 maart 2004 @ 09:33:
Ow en over dat Nederlands en Engels. Ik kreeg dus Panther NL erbij en ik irriteerde me aan de Nederlandse folders die hij aanmaakte op mijn HD (waarschijnlijk met classic te maken) ik heb de Engelse Panther gedownload omdat ik Engels prettiger vind werken voor externe applicaties. Ik vind die mengvormen, Nederlands OS, Engelse applicaties erg vervelend. Dus alles Engels vind ik veel beter.

Tevens ben ik erg blij met mijn PB. Goed voorbeeld was zonet een uur geleden. Mijn laptop van mijn werk heeft vorige week constant afgesloten door naar sleep te gaan. Vrijdag dacht ik, ik zet hem uit ivm weekend. En je raadt het al, vanochtend had hij dus echt zwaar een probleem met opstarten, ik zat dus weer lekker te schelden op Windows ;)
Je kan gewoon je standaard taal in OSX instellen bij de systeem voorkeuren -> internationaal. Heb je keuze uit zeer veel talen die gewoon ondersteund worden. Je hoeft alleen maar even opnieuw in te loggen. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Laatst online: 14-07 13:30

jorammeke

Prutser

Weet iemand hier misschien een oplossing voor het volgende probleem.

Ik heb van de week 10.3.3 geinstalleerd daarna heb ik nog gewoon kunnen werken op mijn ibook. Gisteren heb ik cocktail(pilot) gedraaid.
Nu start me ibook alleen nog maar op in unix mode (single user mode??)
Ik kom dus met geen mogelijkheid in macos zelf.

o,ja ik heb een ibook G3 600MHz, 384MB enz...

Ik heb al het een en ander geprobeerd zoals fsck -fy en dan reboot maar ook dat helpt niet. Als ik mount typ geeft ie aan dat de root_device read-only is...

iemand een idee, of moet ik een ander topic openen voor deze?

alvast, thx

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR

HJR

Sage schreef op 22 maart 2004 @ 13:29:
[...]

Je kan gewoon je standaard taal in OSX instellen bij de systeem voorkeuren -> internationaal. Heb je keuze uit zeer veel talen die gewoon ondersteund worden. Je hoeft alleen maar even opnieuw in te loggen. ;)
Sjonge jonge, net of ik dat nog niet doorhad..... maar mij ging het meer om de directories die aangemaakt zijn op de harddisk, die denk ik met macos classic te maken hadden, die waren namelijk nederlands, dus folder systeeminstellingen, lettertypen etc... vond ik dus niks....
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.