PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Al gedacht aan autowax? Simpele Turtlewax verwijdert ook krasjes. Misschien zou je nog cleaner kunnen proberen, maar misschien is dat wel een tikje teveel van het goede...kiddyl schreef op 29 maart 2004 @ 23:25:
Displex heb ik een tubetje van, maar ik niet echt geschikt voor een groot oppervlak als deze. Is ook erg duur. Dacht 5,50 euro per tubetje. Ik zoek iets dat goedkoop is. Zonet tandpasta geprobeerd, maar het resultaat viel tegen. De krasjes verdweden helaas niet.
Succes ermee!
Als ik me niet vergist moet je vooral geen tandpasta gebruiken. De meeste hebbenkiddyl schreef op 29 maart 2004 @ 23:25:
... Zonet tandpasta geprobeerd, maar het resultaat viel tegen. De krasjes verdweden helaas niet.
een soort schuur korreltjes erin, dus dat zal het alleen erger maken.
MacBook Pro 2019 | Oppo Reno 2 | Panasonic Lumix TZ70
En show het resultaat
PhD i.o.
Als er intresse is in fotos hoor ik het wel
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
interesse dus
Ook van de binnenkant a.u.b.
im with stupidSlagroom schreef op 31 maart 2004 @ 07:34:
FOTOOOOOOOOS!!!!!
interesse dus
Ook van de binnenkant a.u.b.
nee heel graag foto's
PhD i.o.
Jaha!!!! Vooral binnenkant en achterkant.scan schreef op 31 maart 2004 @ 00:58:
Joepie m'n eerst xServe G5 binnen, lekker een hele week mee spelen voordat ie naar een klant moet
.
Laat ook even zien hoe je HD's vervangt!
hier een linkie met wat info
Assume there are no rules and it's one big free for all
Voor iedereen die in de buurt van A'dam of bereidt is om naar A'dam te gaan.
Heb ik voor diegene een blauwe iPod poster beschikbaar. Ik heb er namelijk zelf 2 besteld en heb ze geen tijd op om te halen. De poster ziet er zo uit:
Dus een poster voor diegene die het ophaalt en een voor mij.
Email mij als je belangstelling hebt.
Ik heb geen van de ipod maar 1 van de powermac g5:O.D.Smolik schreef op 31 maart 2004 @ 18:11:
Gratis* iPod poster?
Voor iedereen die in de buurt van A'dam of bereidt is om naar A'dam te gaan.
Heb ik voor diegene een blauwe iPod poster beschikbaar. Ik heb er namelijk zelf 2 besteld en heb ze geen tijd op om te halen. De poster ziet er zo uit:
[afbeelding]
Dus een poster voor diegene die het ophaalt en een voor mij.
Email mij als je belangstelling hebt.

PhD i.o.
Het zou geweldig zijn als ik windows applicaties op me iBook kan draaien. Er ging al een wereld voor me open toen ik ging switchen. Als Darwine gerealesed is, dan ben ik voor me rest van me leven gebonden aan een mac.
./request Pics!!11scan schreef op 31 maart 2004 @ 00:58:
Joepie m'n eerst xServe G5 binnen, lekker een hele week mee spelen voordat ie naar een klant moet
.
PhD i.o.
Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer
Ik heb nog een kale muur
[ Voor 11% gewijzigd door bbrother op 01-04-2004 08:02 . Reden: typo ]
Qorne:Qorne schreef op 31 maart 2004 @ 20:08:
Hoe komen jullie aan die posters? als ik vragen mag, want ik ga pas over 2weeks naar A'dam denk ik
Beste Apple,
Ik moet een spreekbeurt houden over apple, hebben jullie misschien posters om mijn spreekbeurt wat op te leuken zodat men er een beeld bij kan hebben?
Mvg,
Maximus
$insert_address
PhD i.o.
Over rechtermuisknop gesproken, soms als ik rechtermuisklik op een bestand dan zie ik de beachbal voor 10 sec ofzo voordat ie iets doet. Nou soms... het is zeg maar 3 van de 10 keer. Heb ik niet genoeg geheugen ofzo?
Je kunt het bestand/de bestanden selecteren, command-i intoetsen en dan bij Open with (NL: Openen met?) het programma uitzoeken. Je kunt dat dan ook het standaardprogramma maken voor dat type bestand. Kijk eens in de helpfunctie voor wat basisvaardigheden.Alpha-sphere schreef op 01 april 2004 @ 08:51:
Ik kijk heel erg veel anime op m'n appletje maar nu vroeg ik me af hoe ik nou bepaalde bestandstype met een bepaalde programma laat afspelen. Ik vind het een beetje irri te vinden om elke keer maar rechter muisknop te gebruiken.
Ik denk dat het OS af en toe moet zoeken welke programma's dat type bestand kunnen openen, geheugen&processor hoeveelheid&snelheid heeft daar ongetwijfeld invloed op.Over rechtermuisknop gesproken, soms als ik rechtermuisklik op een bestand dan zie ik de beachbal voor 10 sec ofzo voordat ie iets doet. Nou soms... het is zeg maar 3 van de 10 keer. Heb ik niet genoeg geheugen ofzo?
zie je title balk boven aan
das al een paar jaar zo
[/offtopic]
is het misschien leuk om en poll te maken, wie wat voor Apple thuis heeft?
[ Voor 29% gewijzigd door Qorne op 01-04-2004 13:31 ]
daar hebben ze een functie voor ge installed iets als een:Qorne schreef op 01 april 2004 @ 13:30:
GoT is ook weer in de 1 April mode
zie je title balk boven aanalles anders om
das al een paar jaar zoniet speciaal meer
rellet
PhD i.o.
• Pre G3, G4 en G5 machine
• iMac G3
• iMac G4
• Powermac G3
• Powermac G4
• Powermac G5
• Powerbook G3
• Powerbook G4
• iBook G3 (gekleurd)
• iBook G3 (wit)
• iBook G4 (wit)
• xServe
Ook een poll maken? Klik hier
Of gaat het eigenlijk om de machine waar je het meeste op werkt?
[ Voor 11% gewijzigd door Sage op 01-04-2004 15:37 ]
Kun je niet een paar keer stemmen door tussen de stemmen door even te wachten? En anders de meest gebruikteSage schreef op 01 april 2004 @ 15:37:
En wat nou als je een PowerBook G4, 2 iMac's G3, LC475 en een Classic hebt staan? Ook allemaal nog in gebruik.![]()
Of gaat het eigenlijk om de machine waar je het meeste op werkt?
maar waarom kan ik mijn iMac niet zin bij windows netwerken?! ik zie mijn windows pcs wel maar me iMac niet
en hoe geef je de werkgroep aan op je mac ?!
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Kopieer-plak vanaf mijn Systeemvoorkeuren -> Delen / Samengebruik -> Windows filesharing:Qorne schreef op 01 april 2004 @ 20:20:
volgens mij is het al vaker gevraagt...
maar waarom kan ik mijn iMac niet zin bij windows netwerken?! ik zie mijn windows pcs wel maar me iMac niet
en hoe geef je de werkgroep aan op je mac ?!
Windows-gebruikers hebben toegang tot uw computer via \\192.168.11.32\benoni. Om te bepalen welke Windows-gebruikers kunnen inloggen, opent u het voorkeurenpaneel 'Accounts' en wijzigt u de gebruikersgegevens.
Kopieer-plak vanaf de helpfunctie van 10.2:
Als u niet vanaf een Windows-computer kunt inloggen op de Macintosh, voert u uw gebruikersaccountnaam opnieuw op de Windows-computer in. Gebruik hierbij uitsluitend kleine letters. Vervolgens voert u het wachtwoord voor de account precies zo in als op de Mac. Ten slotte logt u op de Windows-computer uit en weer in met de nieuwe naam en het nieuwe wachtwoord.
Bedoel je dat er altijd een beetje ruimte tussen zit? Da's volgens mij normaal bij Apple. Kennissen van mij die hun Appletopje netjes willen houden doen er een velletje papier tussen zodat het beeldscherm niet wordt beschadigd door de toetsen.Ken schreef op 01 april 2004 @ 21:13[/message]:
Als ik mijn Powerbook dicht heb. Zit er veel speling tussen bovenkant en onderkant. Meer mensen hier last van? Hoe hebben jullie dit opgelost? Of hebben jullie het gewoon zo gelaten?
Dat laatste is eigenlijk wel een must omdat je anders redelijk vlot de afdrukken van je toetsen in het scherm ziet staan. Ik gebruik zelf het matje dat bij de aanschaf al tussen kb en scherm zat. Met name in de trein is dat handig, omdat je dan het matje onder de ibook plaatst om de onderkant te beschermen tegen de rand van de tafel.Bedoel je dat er altijd een beetje ruimte tussen zit? Da's volgens mij normaal bij Apple. Kennissen van mij die hun Appletopje netjes willen houden doen er een velletje papier tussen zodat het beeldscherm niet wordt beschadigd door de toetsen.
Je ziet overigens niet echt "afdrukken" maar de viezigheid van je toetsen komt op je scherm terecht en dan blijf je dus de hele tijd poetsen.
Ooohh 't is dus geen beschadiging maar gewoon een randje stof/koekkruimels/kettingvet/huidschilfers/enz op het beeldscherm...Q schreef op 01 april 2004 @ 22:11:
[...]
Je ziet overigens niet echt "afdrukken" maar de viezigheid van je toetsen komt op je scherm terecht en dan blijf je dus de hele tijd poetsen.
'k ga eens een zachtaardig poetsmiddeltje zoeken...
* benoni heeft ineens een heel ander beeld van zijn scherm
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ja, het is niet ernstig, maar ik schrok wel toen ik het eerst zag. Je moet behoorlijk lang poetsen (ik ga geen druk uitoeffenen op het scherm) om het schoon te krijgen. Ik heb even een wattenschijfje met gewoon water hiervoor gebruikt.benoni schreef op 01 april 2004 @ 22:34:
[...]
Ooohh 't is dus geen beschadiging maar gewoon een randje stof/koekkruimels/kettingvet/huidschilfers/enz op het beeldscherm...
'k ga eens een zachtaardig poetsmiddeltje zoeken...
* benoni heeft ineens een heel ander beeld van zijn scherm
tnx voor de tip ben gister ook weer lang met me acer laptop bezig geweest dat scherm was behoorlijk vies door die toetsenQ schreef op 02 april 2004 @ 00:11:
[...]
Ja, het is niet ernstig, maar ik schrok wel toen ik het eerst zag. Je moet behoorlijk lang poetsen (ik ga geen druk uitoeffenen op het scherm) om het schoon te krijgen. Ik heb even een wattenschijfje met gewoon water hiervoor gebruikt.
voor een PB/Ibook je wil ik een doekje oid
Er zijn ook speciale matjes die precies op maat zijn gemaakt voor de iBook en PowerBook. Hier zitten ook toetsenvormen in zodat het matje goed blijft liggen en niet gaat schuiven etc. Is trouwens ook van iSkin als ik me niet vergis.Qorne schreef op 02 april 2004 @ 09:53:
[...]
tnx voor de tip ben gister ook weer lang met me acer laptop bezig geweest dat scherm was behoorlijk vies door die toetsen
voor een PB/Ibook je wil ik een doekje oid
[edit]
Is inderdaad ook van iSkin:
http://www.iskin.com/protouch_PB1.html
[ Voor 8% gewijzigd door Sage op 02-04-2004 11:05 ]
dat zoek ik niet prcies, gewoon een soort van doekje, die je er inlegt als je hem dicht doetSage schreef op 02 april 2004 @ 11:04:
[...]
Er zijn ook speciale matjes die precies op maat zijn gemaakt voor de iBook en PowerBook. Hier zitten ook toetsenvormen in zodat het matje goed blijft liggen en niet gaat schuiven etc. Is trouwens ook van iSkin als ik me niet vergis.
[edit]
Is inderdaad ook van iSkin:
http://www.iskin.com/protouch_PB1.html
voorjemac.nl oid had zo iets
LOL maar het is wel goed dat er ruimte tussen zit. want als ik jou begrijp raken de toetsen het scherm niet?Bigs schreef op 02 april 2004 @ 14:00:
Ik heb niet bepaald last van toetsafdrukken. Ik wou laatst een CD in mijn dichtgeklapte powerbook doen, maar hij pakte hem niet.. bleek dat ik hem tussen het toetsenbord en het scherm had geschoven
buigt het scherm trouwens ook een beetje door? als je er een boek oid op legt?
wie legt nou een boek op zijn powerbook / ibook ???Qorne schreef op 02 april 2004 @ 14:09:
[...]
LOL maar het is wel goed dat er ruimte tussen zit. want als ik jou begrijp raken de toetsen het scherm niet?
dan ben je niet slim bezig...
PhD i.o.
Anoniem: 2856
Wie stopt er nu een powerbook nu in een tas...M@ximuS schreef op 02 april 2004 @ 14:23:
[...]
wie legt nou een boek op zijn powerbook / ibook ???
Mwah, valt opzich wel mee hoor. Vind het juist opmerkelijk stevig, want echt krom trekken kan je het scherm niet. Ik had hiervoor een Sony Vaio flaptop, maar dat is echt een bouwval vergeleken met de PB. Daar zakte het scherm namelijk wel een heel stuk in en kon je hem helemaal scheef trekken. Die Sony had dan ook wel ontzettend last van het toetsenbord-in-scherm effect.Qorne schreef op 02 april 2004 @ 14:09:
[...]
LOL maar het is wel goed dat er ruimte tussen zit. want als ik jou begrijp raken de toetsen het scherm niet?
Omdat zoals anderen ook al vertelden, ik me PB gewoon in me tas wil stoppen wel met iskin.M@ximuS schreef op 02 april 2004 @ 14:23:
[...]
wie legt nou een boek op zijn powerbook / ibook ???
maar dan leunen er wel boeken enz tegen aan
Valt mee, ik heb het wel eens getest, eerst flink over m'n toetsenbord wrijven en daarna de PB dichtklappen en goed op de bovenkant duwen, maar ook toen kreeg ik nog geen afdrukken. Het scherm is op zich ook nog best stevig.Qorne schreef op 02 april 2004 @ 14:09:
[...]
Bij mij is anders wel het geval dat het scherm ietsje door "buigt". Volgens mij raakt hij dan ook de toetsen als je hem in je tas hebt zitten. Wat trouwens handig is als je dus je PB of iBook in je tas doet is een second skin van Tucano.Qorne schreef op 02 april 2004 @ 14:59:
[...]
Omdat zoals anderen ook al vertelden, ik me PB gewoon in me tas wil stoppen wel met iskin.
maar dan leunen er wel boeken enz tegen aanmijn Acer buigt wel door maar verder gebeurt er niks. ik vroeg me af hoe dit met de PB is
Dat is trouwens precies mijn ervaring: ik heb een slappe tas met daarin mijn ibook in een second skin (de grijze) en soms nog wat boeken. Juist doordat boeken op het scherm leunen kreeg ik die afdrukken. Een gewone laptoptas of iets dat het ding beschermt tegen druk zal de noodzak van een doekje oid tussen scherm en kb wegnemen.Sage schreef op 02 april 2004 @ 15:50:
[...]
Bij mij is anders wel het geval dat het scherm ietsje door "buigt". Volgens mij raakt hij dan ook de toetsen als je hem in je tas hebt zitten. Wat trouwens handig is als je dus je PB of iBook in je tas doet is een second skin van Tucano.
ik zorg er altijd wel voor dat op het scherm zo minmogelijk druk komt.Q schreef op 02 april 2004 @ 22:58:
[...]
Dat is trouwens precies mijn ervaring: ik heb een slappe tas met daarin mijn ibook in een second skin (de grijze) en soms nog wat boeken. Juist doordat boeken op het scherm leunen kreeg ik die afdrukken. Een gewone laptoptas of iets dat het ding beschermt tegen druk zal de noodzak van een doekje oid tussen scherm en kb wegnemen.
de laptop komt altijd op de boeken nooit andersom
dat de iTunes share wel doorgaat, maar dat niemand er aan kan komen?
Wat is het geval? Je zet bijv file en printer sharing aan en ook nog eens de webserver. Het vervelende is nu dat de firewall toegang tot die diensten toe staat over ALLE actieve interfaces, dus ook je open internet verbinding
Ik heb het net maar even getest aangezien ik het de afgelopen maanden niet zeker heb geweten, maar het komt er dus op neer dat ik nu al een maand of twee mijn homedirectory over het Internet heb lopen sharen met AFP! Gretverdrie!
* Liegebeest gaat op onderzoek uit
EDIT:
Mooi! Ik heb genoeg stof gevonden om mijn box verder dicht te timmeren... In tegenstelling tot de meesten ga ik de boel denk ik maar via de CLI configureren... Daar heb ik betere feeling voor (en bij) dan bij het gebruiken van een GUI...
Zodra ik een goede procedure heb maak ik wel een write-up ofzo
[ Voor 21% gewijzigd door Liegebeest op 03-04-2004 11:54 ]
Liege, liege, liegebeest!
idd, erg lame.cailin_coilleach schreef op 03 april 2004 @ 11:34:
Harumpf! Lekkere firewall zeg, in dat OS X! Moet nog maar eens na gaan hoe je die zooi WEL goed instelt, want op het moment is het dik but...
Ken je brickhouse? http://personalpages.tds.net/~brian_hill/brickhouse.html
Kun je leuk mee spelen, succes ermee.
Ik houd jullie wel op de hoogte
En weer sta ik versteld hoe makkelijk en gebruiksvriendelijk het allemaal is. Binnen 30 min (Van aansluiten van camera tot bekijken op TV met dvd speler) was ik aan het genieten van m'n eigen home made movie. Kudos to apple
Ik moet toch maar eens iLife '04 kopen. Kan ik mooi gebruik maken van al die nieuwe dingetjes
[ Voor 3% gewijzigd door Alpha-sphere op 03-04-2004 23:04 ]
Je bedoelt gewoon het password instellen in iTunes zelf? Of bedoel je nou iets anders?Qorne schreef op 03 april 2004 @ 09:07:
Kan je trouwens je Apple ook locken?
dat de iTunes share wel doorgaat, maar dat niemand er aan kan komen?
beetje vage uitleg idd van mij danSage schreef op 03 april 2004 @ 23:42:
[...]
Je bedoelt gewoon het password instellen in iTunes zelf? Of bedoel je nou iets anders?
ik bedoel, in windows 2000 kan je je computer locken, dat je alleen met een password er weer in kan, alleen de programmas draaien wel gewoon door.
mijn fam. hier intern in huis maakt gebruik van mijn iTunes Share, als ik uitlog oid, dan kan je geen gebruik meer maken van die share
nu vroeg ik mij af, of je je mac ook kan locken.
dus het soort opslot zetten.
ikhoop dat dit iets duidelijker is, het is nu ook al weer laat
Je kunt wel 2 andere mogelijkheden proberen:
- Bij systeemvoorkeuren -> beeldschermbeveiliging een wachtwoord instellen
- (onder MacOSX 10.3) een 2e gebruiker aanmaken die bijna niks mag, en wisselen dmv. het gebruikersmenu rechtsbovenin. Als ik het goed heb moet iTunes dan actief blijven (ik heb 10.3 op 't werk en da's niet hier dus ik kan 't niet voor je testen...)
[ Voor 4% gewijzigd door benoni op 04-04-2004 03:29 ]
Helaas... je moet niet bij beeldscherm zijn maar bij beveiliging. Daar kun je ergens een vinkje zetten.benoni schreef op 04 april 2004 @ 03:28:
- Bij systeemvoorkeuren -> beeldschermbeveiliging een wachtwoord instellen
Weer zo'n irritant verschil tussen 10.2 en 10.3. Altijd als je iets moet zoeken in 10.2 staat het weer ergens anders...Slagroom schreef op 04 april 2004 @ 08:17:
[...]
Helaas... je moet niet bij beeldscherm zijn maar bij beveiliging. Daar kun je ergens een vinkje zetten.
Bij mij (zit nog Jaguar op de computer) heet 't Schermeffecten zie ik...
Over maffe vertalingen gesproken... daar kun je bijna een topic over openen.
Samengebruik heet in 10.3 nu 'Delen', da's kort door de bocht maar het went. Al denk ik soms wel onwillekeurig aan een tabje 'Vermenigvuldigen' als ik een werkstation tekort kom...
Vroeger wel eens gescand met VistaScan: 'descreening' werd niet vertaald als 'ontrasteren' maar 'ontschermen'
Of Adobe Photoshop dan: 'Droplet' vertalen als 'Druppel'... slaat echt als een tang op een varken. Ben voor de CS pakketten maar overgestapt op Engels (scheelde ook in prijs een slok op een borrel)...
[ Voor 10% gewijzigd door benoni op 04-04-2004 12:00 ]
Oja, wat betreft vertalingen: daarom heb ik dus standaard de taal op engels staan.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Als je echt leuk video wil bewerken moet je eigenlijk toch eens naar Final Cut Express kijken.. als je daar eenmaal een beetje mee om kunt gaan is iMovie ineens wel erg beperktAlpha-sphere schreef op 03 april 2004 @ 22:42:
Heb net gespeeld met iMovie omdat m'n pa een videocamera heeft gekocht.
En weer sta ik versteld hoe makkelijk en gebruiksvriendelijk het allemaal is. Binnen 30 min (Van aansluiten van camera tot bekijken op TV met dvd speler) was ik aan het genieten van m'n eigen home made movie. Kudos to apple
Ik moet toch maar eens iLife '04 kopen. Kan ik mooi gebruik maken van al die nieuwe dingetjes
Alleen hangt er aan Final Cut Express dan ook een flink prijskaartje wat in mijn ogen een beetje overbodig is voor de huis, tuin en keuken gebruiker. iMovie krijg je gratis of hoogstens 50,- maar voor Final Cut Express betaal je alweer 400,-.Bigs schreef op 04 april 2004 @ 23:47:
[...]
Als je echt leuk video wil bewerken moet je eigenlijk toch eens naar Final Cut Express kijken.. als je daar eenmaal een beetje mee om kunt gaan is iMovie ineens wel erg beperkt
Ik vind sommige personeel daar bij macrotterdam trouwens best klant onvriendelijk. als er een bon gemaakt moet worden dan duurt het altijd even en dan wordt er niet even verteld wat ze aan het doen zijn om zo begrip van een klant te krijgen waarom het zo lang duurt. Voortaan ga ik lekker naar LJS lekker dichtbij.
299 euro om precies te zijn (bij de Apple Store), dat is nog best een hoop, maar als semi-amateur nog best te doen. Voor huis, tuin en keuken werk is iMovie inderdaad voldoende.Sage schreef op 05 april 2004 @ 10:32:
[...]
Alleen hangt er aan Final Cut Express dan ook een flink prijskaartje wat in mijn ogen een beetje overbodig is voor de huis, tuin en keuken gebruiker. iMovie krijg je gratis of hoogstens 50,- maar voor Final Cut Express betaal je alweer 400,-.
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Op mijn website, onder de Apple Switch pagina's, vind je in het linker menu nu het kopje "Firewall tutorial". Deze write-up is nog maar een eerste versie, dus er zal nog wel het een en ander op aan te merken zijn, maar het is een begin
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Uhh.. ik krijg hier een 404cailin_coilleach schreef op 05 april 2004 @ 22:11:
Wat betreft die buggy instellingen van de OS X firewall ben ik er uit hoor
Op mijn website, onder de Apple Switch pagina's, vind je in het linker menu nu het kopje "Firewall tutorial". Deze write-up is nog maar een eerste versie, dus er zal nog wel het een en ander op aan te merken zijn, maar het is een begin
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Damn! Op m'n lokale mirror thuis werkt het wel... Ik zal vanavond even kijken wat dan _wel_ de juiste naam is
EDIT:
Ah! Foutje in de filename... Hier in de tussentijd de goede link, totdat ik m'n menuutje aan heb gepast...
http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Apple/OSX-firewall-HOWTO.pdf
EDIT2:
Ehehe

[ Voor 49% gewijzigd door Liegebeest op 06-04-2004 08:02 ]
Je bedoelt die tweeknop muizen met scroll wiel die zo erg op de Apple muizen lijken? Als dat zo is dan hebben wij er nog 200 op voorraad.HJR schreef op 05 april 2004 @ 16:31:
Weet iemand toevallig waar in Nederland je de alu Macmice kan kopen. Bij macosx.nl hebben ze dus alleen de witte variant. Importeren uit de states is wel mogelijk, alleen is shipping dan bijna net zo duur als de muis zelf.
MacMice had er eigenlijk maar 1000 gefabriceerd maar heeft blijkbaar daarna nog een aanzienlijk aantal extra laten produceren. Wij hebben toen 1/3 van de voorraad die in Nederland beschikbaar was opgekocht. DeNieuweMacWinkel adverteert er nog steeds ermee dat ze de enige zijn met wel 60 muizen op voorraad!
wat kost zo'n muis dan(bij jou)? want ik heb alleen het doosje gezien, maar dat kwam nogal goedkoop/cheap op mij overSage schreef op 06 april 2004 @ 09:22:
[...]
Je bedoelt die tweeknop muizen met scroll wiel die zo erg op de Apple muizen lijken? Als dat zo is dan hebben wij er nog 200 op voorraad.
MacMice had er eigenlijk maar 1000 gefabriceerd maar heeft blijkbaar daarna nog een aanzienlijk aantal extra laten produceren. Wij hebben toen 1/3 van de voorraad die in Nederland beschikbaar was opgekocht. DeNieuweMacWinkel adverteert er nog steeds ermee dat ze de enige zijn met wel 60 muizen op voorraad!
is hij van de zelfde kwaliteit als de Apple mouse?!
Die dingen zien er eeh tof uit, zit nog in de doos maar niet zo heel lang meer gok ik
Post jij dan pics ? want die ander ekomen volgens mij niet meerbbrother schreef op 06 april 2004 @ 18:04:
Vorige week een Xserve G5 dual 2.0 ghz binnen gehad
Die dingen zien er eeh tof uit, zit nog in de doos maar niet zo heel lang meer gok ik
PhD i.o.
Nouja, over de kwaliteit van het doosje valt inderdaad te twisten.Qorne schreef op 06 april 2004 @ 12:49:
[...]
wat kost zo'n muis dan(bij jou)? want ik heb alleen het doosje gezien, maar dat kwam nogal goedkoop/cheap op mij over
is hij van de zelfde kwaliteit als de Apple mouse?!
Het is ongeveer hetzelfde doosje als de Apple muis alleen dan met een lelijke witten stikker er op. De muis voelt ook het zelfde aan als de Apple muis opzich alleen heeft hij dus twee muisknoppen. Hierdoor is dus niet meer de hele muis een knop wat af en toe toch wel fijn is/was.
We hebben hem trouwens ook in het wit voor als dat beter past bij je toetsenboord.
In het kort, fijne muis maar even wennen. Oja prijs is 35,-.
Die scroll wheel hoe snel heb je die nodig ? Want ik vind die apple 1-knops muizen dus heel mooi echter ze hebben geen scroll wheel.... en een 2 knops met scroll liever niet..
PhD i.o.
Nouja, als je bijvoorbeeld de service manual van een PowerBook in PDF hebt dan is het wel handig om zo'n scrolwheel te hebben. Ik had hem dus niet, dus kon ik lekker door 140 pagina's heen "scrollen".M@ximuS schreef op 06 april 2004 @ 19:39:
Sage,
Die scroll wheel hoe snel heb je die nodig ? Want ik vind die apple 1-knops muizen dus heel mooi echter ze hebben geen scroll wheel.... en een 2 knops met scroll liever niet..
Verder natuurlijk voor internet pagina's etc. Waar je gewoon een scrollwheel voor gebruikt. Hij je niet de hele tijd het scherm over te zwiepen met je muis.
Ik heb nog wel wat leuke spellen voor de 68k doosjes. CivII heb ik daar echt uren achter elkaar op gespeeld. Geweldig dat ding. Net zoals de Mac Classic trouwens.soepkip schreef op 06 april 2004 @ 19:40:
* soepkip vindt dat de mk68* mac's hier te weinig aandacht krijgen
sure thing!M@ximuS schreef op 06 april 2004 @ 18:51:
[...]
Post jij dan pics ? want die ander ekomen volgens mij niet meer
Wat ik wel veel vaker doe met de Mac dan WinPC is het gebruiken van het toetsenbord.Sage schreef op 06 april 2004 @ 19:59:
[...]
Nouja, als je bijvoorbeeld de service manual van een PowerBook in PDF hebt dan is het wel handig om zo'n scrolwheel te hebben. Ik had hem dus niet, dus kon ik lekker door 140 pagina's heen "scrollen".
Verder natuurlijk voor internet pagina's etc. Waar je gewoon een scrollwheel voor gebruikt. Hij je niet de hele tijd het scherm over te zwiepen met je muis.
[...]
Ik heb nog wel wat leuke spellen voor de 68k doosjes. CivII heb ik daar echt uren achter elkaar op gespeeld. Geweldig dat ding. Net zoals de Mac Classic trouwens.
Appeltje-w bijvoorbeeld is veel makkelijker dan Alt-F4, en 'scrollen' met page down/up doe ik eigenlijk vaker dan scrollen met de muis.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Ze hebben inderdaad 2 knoppen en scrollwiel. Verder is het een optische muis en is hij zilverkleurig. Zoja waar kan ik zo'n ding bestellen?Sage schreef op 06 april 2004 @ 09:22:
[...]
Je bedoelt die tweeknop muizen met scroll wiel die zo erg op de Apple muizen lijken? Als dat zo is dan hebben wij er nog 200 op voorraad.
Iemand enig idee hoe dat proggie heette en hoe ik het terug kan krijgen ?
This space intentionally left blank.
maar ik wil ook wel zo'n muis denk ik
wel een witte kunnen we niet wat regelen met Sage?
mail mij maar even: corne[at]hificorner.nl
Anoniem: 22001
PhD i.o.
Yup, pas du problemeAnoniem: 22001 schreef op 07 april 2004 @ 08:08:
Ik ga vandaag of morgen waarschijnlijk een iBook bestellen. Nu wil ik wel even zeker weten of ik de airport extreme card gewoon kan gebruiken met ons accesspoint. Het is een standaard 802.11b accesspoint met WEP encryptie/keys. Dat kan airport extreme gewoon aan hoop ik?

Maar hoe moet ik verder dan? ik heb overal info ingevult en nog blijf ik hetzelfde krijgen. Heb ik iets over 't hoofd gezien?
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
de demo is te downloaden zie macfreak.nl
weet iemand toevallig een snelle mirror?
het schijnt dat je NIET met Windows computers tegen elkaar kan
daar hoopte ik juist op!
[ Voor 12% gewijzigd door Qorne op 07-04-2004 19:28 ]

en nog een met een van de bewonderaars

Ik zal hem morgenavond es aansluiten dan maak ik direct ook wat meer foto's.
Je bedoelt waarschijnlijk 'Graphic converter' zie ook http://www.lemkesoft.com/ .dot.K schreef op 06 april 2004 @ 21:40:
Ik moet een aantal foto's batch resizen en ik kan me herinneren dat ik voor mijn reinstall een of andere tool erbij had zitten die dat deed. Zat dacht ik in de Installers map, deze map kan ik na de reinstall nergens meer vinden ...
Iemand enig idee hoe dat proggie heette en hoe ik het terug kan krijgen ?
Met dit programma kan je heel eenvoudig allerlei conversies uitvoeren.
Ik werk bij www.ljs.nl en we verkopen niet online. Wel kan je telefonisch bestellen maar als je het wilt laten verzenden komt daar meestal nog 12,50 verzend en administratie kosten bij. Makkelijkste is dus om gewoon langs te komen om de muis op te halen en tegelijkertijd de mooie showroom te bekijken. We hebben ook nog een leuke G5 staan met GarageBand en een eKeys waar je je lekker op kan uitleven.HJR schreef op 06 april 2004 @ 21:36:
[...]
Ze hebben inderdaad 2 knoppen en scrollwiel. Verder is het een optische muis en is hij zilverkleurig. Zoja waar kan ik zo'n ding bestellen?
Oja, de site van "The Mouse"!

Beetje raar, weet iemand hoe dat zit?
Dat was ook een beetje de indruk die ik kreeg, alhoewel ze alleen een mailbox bieden en niet de aanverwante zaken als een iDisk e.d. En de laatste dagen zijn ze natuurlijk vooral in het nieuws vanwege de 1GB mailbox, waarmee ze google/gmail de pas afsnijden.Slagroom schreef op 08 april 2004 @ 21:11:
Dat Spymac, dat is toch een tegenhanger van het .mac gebeuren of heb ik het mis?
voor een groot gedeelte wel ja, ze bieden het zelfde en meer als .MacSlagroom schreef op 08 april 2004 @ 21:11:
Dat Spymac, dat is toch een tegenhanger van het .mac gebeuren of heb ik het mis?
en het is nog gratis ook!
.Mac is een soort MSN(hotmail enz), alleen dan van Apple.
ik vraag me af wat er eerder was...
Dit topic is gesloten.