al de hele avond 18ms naar demon... net een potje ut2k4... 28ms naar een server in de uk
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd

edit: lama; een adsl reset en het is weer normaal (bij mij iig)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 21:30 ]
hahahaha..da's een goeie, kennen al de demonen wel die lange wachttijden en toen ineens dat!! LOLTutti-frutti schreef op 26 maart 2004 @ 20:10:
Shit man... ik bel de helpdesk, na 15 seconde een gast aan de lijn.. ik schrok me rotIk zat nog keihard muziek te draaien haha.
Verwijderd
Ik neem aan dat ze bij BBNed om 17:00 naar huis gingen om vervolgens pas komende maandag rond 08:30 weer verder te werken... tenzij er noodonderhoud plaats moeten vinden ofzo, maar anders zie ik het niet gebeuren dat buiten werkuren nog upgrades plaatsvinden...Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 22:06:
Hmm mijn verbinding lag er net een paar seconde uit... zou dit 'm eindelijk kunnen zijn??
Verwijderd
pff, is dat nou een "speciaal upgrade team"?Wildfire schreef op 26 maart 2004 @ 22:08:
[...]
Ik neem aan dat ze bij BBNed om 17:00 naar huis gingen om vervolgens pas komende maandag rond 08:30 weer verder te werken... tenzij er noodonderhoud plaats moeten vinden ofzo, maar anders zie ik het niet gebeuren dat buiten werkuren nog upgrades plaatsvinden...
Verwijderd
Niet perse, er zit niet echt een logika in de upgrades. Dus alles gaat kris kras door elkaar.Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 22:20:
Mag ik aannemen dat als iemand anders in mijn woonplaats (Castricum) al geupgrade is ... om 11.10 vanochtend ik hetzelfde mag hebben? Wat moet ik dan doen? modem resetten, uit/aanzetten? Of gewoon rustig wachten.
Nope, ik zit op BBNed.Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 19:14:
cjdijk volgens mij ben je net als mij verbonden op het babyxl netwerk die draait als een tiet
De nieuwsgroep van demon vind ik te langzaam. Ze kunnen beter een eigen nieuwsserver starten imo.
De snelheid van de nieuwsserver mag wat mij betreft ook omhoog,
zolang dat maar niet ten koste gaat van de retentie of groep uitfiltering.
Dus een nieuwe eigen nieuwsserver zou mij persoonlijk niet aanspreken.
Wat heb je nu aan een snelle nieuwsserver als je nergens bijkunt,
trouwens op zich wel logisch dat hij dan sneller wordt,
als je net als bij bijvoorbeeld Xs4All allerlei groepen gaat blokkeren.
Lijkt me niet echt prettig dat je op dat moment je internet verbinding verbreekt.IceManX schreef op 26 maart 2004 @ 20:07:
[...]
Het kan WEL, ik heb hetzelf nml voor elkaar gekregen.
Mijn situatie:
- modem is 192.168.100.1
- router, WAN is DHCP, LAN is 192.168.1.254
- LAN, 192.168.1.x
Ik kan nu in mijn modem komen door de WAN kant van mijn router static op een 192.168.100.x adres te zetten, dan kan ik gewoon naar die 192.168.100.1. Ik verlies wel natuurlijk mijn internetverbinding gedurende die tijd.
Toch wel een goed alternatief.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
haha dat heb ik dus ook..SenZatioN schreef op 26 maart 2004 @ 17:22:
Keek vanmorgen naar de vordering van mijn usenet downloads en guess what? Downloads waren gestopt<Grrrr>
Keek ik naar mijn Coperjetje, nog eens kijken, zie ik dat goed? 8MB ledje brandde!
Modem gereboot en tsjakka alles weer werken met een hogere downloadsnelheid
alleen dan met 4mbit down terwijl ik 2 zou moeten krijgen.
Alleen de ping is hoog, ik schijn op de "horrorrouter" te zitten, maar ik speel toch geen online spelletjes...
ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ze dit doorhebben...
Omdat het binnen de marges ligt wil demon geen lijntest doen. Ik baal hier wel van, ik moet volgens mij gewoon op 7,5-8mbit kunnen syncen
Ik zit verder van een centrale en ik sync wel op zo'n 8 mbit.Tutti-frutti schreef op 27 maart 2004 @ 13:08:
Ik heb gebeld over mijn lage signaal sterkte. Ik zit dus 1 km vanaf de centrale en ik sync op 5,5 mbit, snr marge is soms maar 3 dB
Omdat het binnen de marges ligt wil demon geen lijntest doen. Ik baal hier wel van, ik moet volgens mij gewoon op 7,5-8mbit kunnen syncen
Heb je niet toevallig brakke kabels door je huis lopen.
en ow ja, gister avond heb ik de heleavond goede pings gehad.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Moet je even terug kijken in het topic, geen brakke kabels dus. Ping was btw niet hele avond ok, periodes van 40-60 ms, maar ook gewoon 20 ms.Phydomir schreef op 27 maart 2004 @ 13:21:
[...]
Ik zit verder van een centrale en ik sync wel op zo'n 8 mbit.
Heb je niet toevallig brakke kabels door je huis lopen.
en ow ja, gister avond heb ik de heleavond goede pings gehad.
[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-03-2004 13:26 ]
Verwijderd
Ik mailen.. want ik zou wel degelijk ge-upgrade moeten worden!
Wat blijkt.. administratiefoutje, word alsnog ge-upgrade

Mahja tegen deze tijd is me oude lijntje (Wanadoo) al 1024/128 voor 33 euro en Demon nu 1024/512 @ 39, ik was juist voor die lage prijzen @ hoge snelheid van provider veranderd maar die upgrades hebben eigenlijk té lang op zich laten wachten..
BTW me ping is momenteel best bagger, hoop dat dat met de upgrade gefixt is..
Ik heb er dus ook last van me modem synced op 6400 kbps ik zit 700 meter max van de centrale af. Echt leipTutti-frutti schreef op 27 maart 2004 @ 13:08:
Ik heb gebeld over mijn lage signaal sterkte. Ik zit dus 1 km vanaf de centrale en ik sync op 5,5 mbit, snr marge is soms maar 3 dB
Het ligt natuurlijk ook helemaal aan de lijn die er naar toe ligt, als je een brakke koperleiding hebt liggen, wordt het er niet sneller van.Dauthi schreef op 27 maart 2004 @ 14:24:
[...]
Ik heb er dus ook last van me modem synced op 6400 kbps ik zit 700 meter max van de centrale af. Echt leip
Ter vergelijking, ik zit op 2,2Km van de telefooncentrale af en iemand woont 500meter verder van de centrale af en kan sneller downloaden en uploaden

Volgens mij hebben ze hier nog recent de koperlijnen vervangen tezamen met de coax, (waar ik ook problemen mee had.)Klovan schreef op 27 maart 2004 @ 14:30:
[...]
Het ligt natuurlijk ook helemaal aan de lijn die er naar toe ligt, als je een brakke koperleiding hebt liggen, wordt het er niet sneller van.
Ter vergelijking, ik zit op 2,2Km van de telefooncentrale af en iemand woont 500meter verder van de centrale af en kan sneller downloaden en uploaden, hij woont in een nieuwbouwwijk, waar ze net een nieuwe kabel hebben heen getrokken
Me waardes staan een stukje terug in dit topic ik heb geen idee of het goede of slechte waardes zijn doh
Dat van 'relative capacity occupation' begrijp ik, denk ik, wel -- die 27% bij download geeft aan dat mijn lijn qua downstream momenteel op 27% van de beschikbare capaciteit zit, dwz mijn upgrade naar 8192 zou geen probleem mogen zijn.Upload:
relative capacity occupation: 107%
noise margin upstream: 8.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 14.0 db
Download:
relative capacity occupation: 27%
noise margin downstream: 35.0 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 25.5 db
Maar wat betekent de rest nou precies?
Verwijderd
ik heb een 8mbit verbinding, kom ik nu in aanmerking voor een lijntest?
(ik heb trouwens het idee dat hij bij bbned op 4096 is gezet, want het is wel toeval dat het precies de helft van me verbinding is)
Zijn er al mensen hiero ge-upgrade met een 8mbit lijn?
motabeatz.com
dat komt omdat in het lijstje de verbinding te zien is VOORDAT die persoon geupgrade werdNickySantoro schreef op 27 maart 2004 @ 20:53:
Et valt me op als ik die upgrade lijst zie dan is er geen lijn met een 8mbit lijn.
Zijn er al mensen hiero ge-upgrade met een 8mbit lijn?
vast niet, zoals je kunt lezen op de site wordt minstens 2 mbit gegarandeerdVerwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 17:10:
mijn download is gesynced op 4096 en me upstream op 706
ik heb een 8mbit verbinding, kom ik nu in aanmerking voor een lijntest?
(ik heb trouwens het idee dat hij bij bbned op 4096 is gezet, want het is wel toeval dat het precies de helft van me verbinding is)
Ik weet niet hoor maar ik heb een 8mbit lijn en 512 uploadRemco20 schreef op 28 maart 2004 @ 00:40:
[...]
dat komt omdat in het lijstje de verbinding te zien is VOORDAT die persoon geupgrade werd

motabeatz.com
greetz
Als je je modem in bridged-mode hebt staan, dan moet je eerst een static IP instellen in de range 192.168.1.0/24 (192.168.1.2 bijvoorbeeld). Dan kun je er probleemloos bijDamocles.NL schreef op 28 maart 2004 @ 01:33:
Ik zie veel berichten waarin mensen posten wat hun linesync is..maar ik kan er niet achter komen. als ik via telnet naar 192.168.1.1 ga kan ie geen verbinding maken. verder nergens problemen mee maar ik wou eens weten waarop mijn modem synct. heb niks aan het modem veranderd.. gebruik hem gewoon zoals ik hem gekregen heb.. heeft dat ermee te maken ? heb geen router of iets dergelijks gewoon cross cable tussen 2 pc's..
greetz
tjaDamocles.NL schreef op 28 maart 2004 @ 01:33:
Ik zie veel berichten waarin mensen posten wat hun linesync is..maar ik kan er niet achter komen. als ik via telnet naar 192.168.1.1 ga kan ie geen verbinding maken. verder nergens problemen mee maar ik wou eens weten waarop mijn modem synct. heb niks aan het modem veranderd.. gebruik hem gewoon zoals ik hem gekregen heb.. heeft dat ermee te maken ? heb geen router of iets dergelijks gewoon cross cable tussen 2 pc's..
greetz
Beste zou zijn als je even vermeld wat je hebt en er even in verdiept (wat de standaard usernames en wachtwoorden zijn)
WiNlUx hieronder heeft gelijk; WHAT'S WRONG WITH YOU PEOPLE, it's like you've got a porsche outside your door, and since it has been upgraded by your lease-company, you get interested in how to start it/fine-tune it
[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-03-2004 01:56 ]
Staat het niet in de openings post dan wel in de manual of user guideWiNlUx schreef op 28 maart 2004 @ 01:47:
Hmzzz... wat mij opvalt is dat steeds meer mensen vragen in dit topic hoe ze bijv. in de admin van hun modem kunnen. Dit staat toch allemaal netjes beschreven in de eerste post? Of krijg ik nu ongelijk
oh iddNickySantoro schreef op 28 maart 2004 @ 01:09:
[...]
Ik weet niet hoor maar ik heb een 8mbit lijn en 512 upload

2048/1024 -> 8096/1024
Ik heb dus deze verbinding en deze word binnenkort ook geupgrade als het goed is.
Mijn 2Mbit verbinding had 512 up en we betaalde er 65 eurie per maand voor. Die 2/1 verbinding van jouw lijkt wel op 1 van de nieuwere contracten en worden die volgens mij niet geupgrade. (Tenzij je daar ook 65 eurie de maand voor betaalt)Hurricane schreef op 28 maart 2004 @ 13:15:
Wat mij ook opvalt is dat er bij de upgradelijst ook geen verbindingen staan met een upload van 1024 die nog geupgrade moeten worden. bv.
2048/1024 -> 8096/1024
Ik heb dus deze verbinding en deze word binnenkort ook geupgrade als het goed is.
[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-03-2004 13:27 ]
Die worden wel geupgrade mits je positief hebt geantwoord op het mailtje van Demon daarover. Ik heb destijds ook zo'n mailtje gehad en aangegeven dat ze mij mee mochten upgraden. Demon upgrade nu m'n lijn ook (2048/1024 naar 8192/1024 dus).LinuX-TUX schreef op 28 maart 2004 @ 13:26:
[...]
Mijn 2Mbit verbinding had 512 up en we betaalde er 65 eurie per maand voor. Die 2/1 verbinding van jouw lijkt wel op 1 van de nieuwere contracten en worden die volgens mij niet geupgrade. (Tenzij je daar ook 65 eurie de maand voor betaalt)
Doet het hier prima (wel traag zoals gewoonlijk in het weekend).Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 12:49:
Werkt Supernews bij jullie ? Bij mij is ie down.
Als je die verbinding na augustus 2003 hebt gekregen, heb je direct al de verhoogde snelheid.Hurricane schreef op 28 maart 2004 @ 13:15:
Wat mij ook opvalt is dat er bij de upgradelijst ook geen verbindingen staan met een upload van 1024 die nog geupgrade moeten worden. bv.
2048/1024 -> 8096/1024
Als je dus 55 euro betaalt voor 2048/1024 dan heb je al bij aanvraag de verhoogde snelheid.
Als je dus 65 euro betaalt voor 2048/1024 dan wordt je nog verhoogd naar 8192/1024.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Hij doet het wel alleen je komt er moeilijk op hij is telkens volVerwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 12:49:
Werkt Supernews bij jullie ? Bij mij is ie down.
Verwijderd
Mijn motto blijft, NEEM EEN PAY SERVER!!! Scheelt een hoop ergernis.Dutch3men schreef op 28 maart 2004 @ 14:17:
[...]
Hij doet het wel alleen je komt er moeilijk op hij is telkens vol
Enige nuancering: ik bestelde 2048/512, kreeg 2048/1024. Voor de oplevering kreeg ik nog een mailtje of ik bij de upgrades mee wou worden genomen voor de snelheidsverhoging, daar heb ik positief op geantwoord.cjdijk schreef op 28 maart 2004 @ 13:52:
[...]
Als je die verbinding na augustus 2003 hebt gekregen, heb je direct al de verhoogde snelheid.
Als je dus 55 euro betaalt voor 2048/1024 dan heb je al bij aanvraag de verhoogde snelheid.
Als je dus 65 euro betaalt voor 2048/1024 dan wordt je nog verhoogd naar 8192/1024.
Want ik bestelde 2048/512 voor 65 euro. Ik kreeg opgeleverd een 2048/1024 lijn voor 55 euro, maar krijg nu deze maand nog de upgrade naar 8192/1024.
Iedereen die dus een dergelijk mailtje heeft gehad èn positief heeft geantwoord, zal nog worden geupgrade.
[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 28-03-2004 16:45 ]

Ik heb een vriend die van ZonNet Family/Versatel naar Demon/BBned/BabyXL eventueel over zou willen stappen.
Nou vroeg ik me een paar dingen af sinds ik dit Topic vroeger volgde deel 8 ofzo dacht ik, vlak voordat BBned helemaal over de zeik ging wat betreft routeringen/pings
1. Iemand ervaring met overstappen van ZonNet/Versatel naar Demon/BBned/BabyXL
2. Zijn de BBned problemen over ?? Het manneke zit in Rotterdam/Capelle zeg maar
3. Krijg je nog steeds de Zyxel 650R Prestige GRATIS bij je abbo ?? Hij heeft nu zo'n klote E-Tech USB ding is gewoon een ramp vind ik

4. Abbo wordt waarschijnlijk of 1024/512 of 2048/1024 <= Iets speciaals over te melden ?? Je weet maar nooit, waarom ik het vraag geen idee.......
5. Iemand een andere ISP als TIP ?? Ik kan niks anders bedenken kwa kwaliteit/snelheid/prijs dan Demon
Danke alvast
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja maar ik probeer het op die manier maar ja als dat niet werkt dan word het lastigWiNlUx schreef op 28 maart 2004 @ 01:47:
Hmzzz... wat mij opvalt is dat steeds meer mensen vragen in dit topic hoe ze bijv. in de admin van hun modem kunnen. Dit staat toch allemaal netjes beschreven in de eerste post? Of krijg ik nu ongelijk
1. & 5. Weet je zeker dat je wil overstappen? Bij Zonnet heb je 1 mbit voor 35 euro, met fair use.nero355 schreef op 28 maart 2004 @ 17:11:
1. Iemand ervaring met overstappen van ZonNet/Versatel naar Demon/BBned/BabyXL
2. Zijn de BBned problemen over ?? Het manneke zit in Rotterdam/Capelle zeg maar
3. Krijg je nog steeds de Zyxel 650R Prestige GRATIS bij je abbo ?? Hij heeft nu zo'n klote E-Tech USB ding is gewoon een ramp vind ik
5. Iemand een andere ISP als TIP ?? Ik kan niks anders bedenken kwa kwaliteit/snelheid/prijs dan Demon
2. De ping problemen zijn nu bijna volledig verholpen.
3. Nee, je moet ook weer aansluitingskosten dokken. Eigelijk heeft iedereen indirect aansluitingskosten + modem moeten betalen. In de afgelopen 7 maanden is er niet geupgrade, maar is wel fijn het oude tarief doorberekend. Ik zou lekker bij zonnet blijven. Heb je tenminste een nog lagere ping.
* nero355 heeft Planet 2048 /320
2. Dat is mooi
3. Erg minder dan ............ en ZonNet en pings valt reuze mee hoor best standaard !!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Ja klopt, maar er is duidelijk iets mis, want een week geleden ging ik 2x zo snel. Dus hij staat duidelijk niet meer op wide-open(waar je dus wel voor betaald)Remco20 schreef op 28 maart 2004 @ 00:40:
[...]
vast niet, zoals je kunt lezen op de site wordt minstens 2 mbit gegarandeerd
Als ze 2-8mbit garanderen dan gaan ze toch ook niet cappen op 2mbit omdat dat wordt gegarandeerd.
Marja ik gok dat ze gecapped hebben omdat nrp 10 overbelast was. Iemand anders die op nrp 10 zit en zn 8mbit verbinding vet langzaam is ?
Ach heb veel gedult en zit er onderhand al weer op.Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:30:
[...]
Mijn motto blijft, NEEM EEN PAY SERVER!!! Scheelt een hoop ergernis.
En al zou ik een pay server willen heb je als nog een creditcard nodig wat ik niet heb.
Ik moet je nu toch teleurstellen op puntje 2: M'n ping gaat weer omhoog. Ach ja, het was ook te mooi om waar te zijn.
M'n klacht bij Demon hierover zou met voorrang worden behandeld. Uiteraard heb ik daarna niets meer van ze vernomen, dus ik vraag me af hoe het dan is met mensen waarvan hun klacht niet met voorrang worden behandeld. Worden die afgesloten oid? Echt, ik zou bij KPN blijven als ik jou was...
Hmm......... ja OK maar waar zit jij ergens in NLwwillem schreef op 28 maart 2004 @ 20:25:
[...]
Ik moet je nu toch teleurstellen op puntje 2: M'n ping gaat weer omhoog. Ach ja, het was ook te mooi om waar te zijn.
M'n klacht bij Demon hierover zou met voorrang worden behandeld. Uiteraard heb ik daarna niets meer van ze vernomen, dus ik vraag me af hoe het dan is met mensen waarvan hun klacht niet met voorrang worden behandeld. Worden die afgesloten oid? Echt, ik zou bij KPN blijven als ik jou was...
En nogmaals ikzelf ga niet overstappen het gaat om die vriend van mij met die ZonNet + Versatel verbinding (768/128!!!)
Ik woon in het Westland. Maar het gaat er niet om dat er storing is, maar op de manier hoe ze het oplossen. Dat is onafhankelijk van je woonplaats. Het is gewoon slecht. Geen support, geen oplossing, helemaal niks.nero355 schreef op 28 maart 2004 @ 20:47:
Hmm......... ja OK maar waar zit jij ergens in NL
En nogmaals ikzelf ga niet overstappen het gaat om die vriend van mij met die ZonNet + Versatel verbinding (768/128!!!)
Damn wat ben ik opeens negatief ze. Maar goed, het kan nu alleen nog maar beter worden
[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 28-03-2004 21:54 ]
Er gaat een gerucht, zie [rml][ ADSL] Zonnet Versatel Snelheid omhoog[/rml]nero355 schreef op 28 maart 2004 @ 20:47:
[...]
Hoewel ik je vriend Demon kan aanraden want de verbinding en prijs zijn prima in orde, kan ie misschien beter dat nieuws over zonnet/versatel eventjes afwachten.
Mocht je vriend zoveel problemen hebben met zonnet/versatel weet ie wel zeker dat het aan hun ligt?
Als er bijv een slechte lijn is naar de centrale of er is een brakke kaart in de centrale zal ook zijn verbinding bij een andere dsl provider slecht zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door dolby op 28-03-2004 21:21 ]
En dat is eigenlijks het enigste wat me interreseert
Is het mogelijk om op een andere router te komen, of kan dat niet?
Before me there were many, after me there will be none
Dat Topic heb ik hem uiteraard laten zien zodra ik het zag tijdje terugdolby schreef op 28 maart 2004 @ 21:14:
[...]
Er gaat een gerucht, zie [rml][ ADSL] Zonnet Versatel Snelheid omhoog[/rml]
Hoewel ik je vriend Demon kan aanraden want de verbinding en prijs zijn prima in orde, kan ie misschien beter dat nieuws over zonnet/versatel eventjes afwachten.
Mocht je vriend zoveel problemen hebben met zonnet/versatel weet ie wel zeker dat het aan hun ligt?
Als er bijv een slechte lijn is naar de centrale of er is een brakke kaart in de centrale zal ook zijn verbinding bij een andere dsl provider slecht zijn.
Maar hij wil gewoon van ZonNet af vanaf de dag dat hij het had ging het allemaal fout/traag wat betreft lijn opleveren/ip krijgen van dhcp server enz....... en dan wil ik niet eens beginnen over die klote usb modem en zijn verhuizing die helemaal fout ging en hij 1,5 maand zonder internet zat

Heb trouwens nog een vriend die daar ook zit en die heeft ook problemen en gaat ook overstappen zodra het kan maar dat is ook wegens al die stomme goedkope abbo's van tegenwoordig enzo
Heeft trouwens een Ethernet Modem
Das goed ja, ik haal gem. 23 ms.d_marf schreef op 29 maart 2004 @ 01:16:
Ping is bij mij gewoon goed denk ik... ff 1 poging naar tweakers.net gedaan en gem. kwam ik op 15 ms. Volgens mij is dat toch wel heel redelijk? Of niet? Kan iemand ff vertellen wat normaal is?
Vanavond maar ns proberen of m'n ping alweer normaal is (problemen begonnen na 8 uur altijd).

ze zijn afgelopen weekend gewoon doorgegaan hoorTrunksmd schreef op 29 maart 2004 @ 08:52:
Het is weer maandag, de eerste dag van de laatste upgrade week. Over een paar minuten beginnen ze weer hopelijk met de upgrade van de resterende abonee's waaronder ikzelf, die al van september wachten. (of langer). Hup Hup Demon
Kan ik gewoon een e-tech 4poorts modem routern kopen en demon 512/256 bestellen zonder modem?
De e-tech word ondersteund door BBned, maar staat niet bij de demon lijst. Hoe zit het dan met de ondersteuning mochten er problemen zijn?
De e-tech is flink goedkoper. Bij het standaard modem, moet je nog een router kopen, en de kennis is ook maar een vrouw alleen met 3 kids, dus een beetje besparen op de kosten kan geen kwaad. (met dat e-tech ding koop je modem\router\switch + netwerkkaarten + kabels + splitter voor de prijs van het standaard modem)
Ja hoor, heb hem hier ook. Moet wel even opletten dat je geen ISDN versie neemt als hij analoge aansluiting heeft of andersomhjs schreef op 29 maart 2004 @ 09:51:
Even een snel vraagje, voor een kennis van mij.
Kan ik gewoon een e-tech 4poorts modem routern kopen en demon 512/256 bestellen zonder modem?
De e-tech word ondersteund door BBned, maar staat niet bij de demon lijst. Hoe zit het dan met de ondersteuning mochten er problemen zijn?
De e-tech is flink goedkoper. Bij het standaard modem, moet je nog een router kopen, en de kennis is ook maar een vrouw alleen met 3 kids, dus een beetje besparen op de kosten kan geen kwaad. (met dat e-tech ding koop je modem\router\switch + netwerkkaarten + kabels + splitter voor de prijs van het standaard modem)
Als een modem geschikt is voor BBned/Tiscali zal het werken met Demon.hjs schreef op 29 maart 2004 @ 09:51:
Even een snel vraagje, voor een kennis van mij.
Als ie niet op het Demon lijstje staat kan de supportdesk je niet helpen met specifieke modem vragen, immers ze kennen modem niet.
Problemen hoef je trouwens niet te verwachten als je modem setup goed is, en je kunt altijd terecht op demon.nl.support, of hier op GoT met vragen.
maar nu zie ik dat m'n upload veel lager sync't dan voor heen.
Vigor 2600 WE
Ik had een US max van 1056000 bps, en nu nog maar 992000.
Klinkt dit bekend? of is het wederom knutselen met je instellingen, ik heb al geprobeerd de GSPN dslam te veranderen, maar zelfde resultaat
May the Force be with You instead of Bill
Geachte klant,
Allereerst onze excuses voor de verwarring, veroorzaakt door de twee
voorgaande berichten. U heeft naar aanleiding van ons schrijven in
september aangegeven wel in aanmerking te willen komen voor een
upgrade van uw account. Bij deze willen we laten weten dat uw lijn
definitief wel wordt meegenomen bij de upgrades. Tussen vandaag en
31 maart zal uw lijn worden geupgrade.
Word dus wel geupgrade!!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
Gefelim0nk schreef op 29 maart 2004 @ 12:10:
woei, kreeg dit mailtje!!
Geachte klant,
Word dus wel geupgrade!!
Ikzelf heb het 1024/512 abbo voor 55 euro en moet dus ook de upgrade nog krijgen wat me opvalt is dat de ping de laaste paar dagen erg laag is hier 10ms ook s` avonds en twee tal weken geleden lag die altijd op 20ms ongeveer, toch niet slecht en best tevrede.
Ping is iets beter ook (ongeveer 1ms), DSLAM is nog niet geupgrade hier. Ping tweakers.net met 17ms gemiddeld.
Demon roelt ! Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat
Mijn pech kennende zal ik wel als allerlaatste worden geupgrade...

Ben ge-upgrade
Heb me ook toegevoegd bij de upgrade pagina
[ Voor 44% gewijzigd door Motabeatz op 29-03-2004 14:09 ]
motabeatz.com
Dan zul je dus moeten wachten tot de upgradefunctionaliteit weer beschikbaar is op de DSL Express site van Demon. Ze hebben gezegd dat die functionaliteit pas weer terugkomt nadat alle lopende upgrades erop zitten.PowerSp00n schreef op 29 maart 2004 @ 14:40:
Is het zo dat ik nog geen hoger abo kan aanvragen als er nog gewerkte wordt aan bovengenoemde upgrades? Een week geleden heb ik een 2/1Mbit abo aangevraagd met de bedoeling dit over te zetten naar een 8/1MBit abo als het allemaal goed verloopt. Niet dat dit direct moet gebeuren.....
Verwijderd
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
Vrijdag j.l. heb ik (eindelijk) een mailtje gehad van Demon over het upgraden van mijn abbo (van 512 naar 1024)
Gaat dus niet door...
Ik woon te ver van de centrale af (een paar honderd meter).
FF gecheckt bij cistron.nl: Afstand huis: centrale = 3178 m (max voor levering hogere snelheden is 3000 m)
178 m te ver dus...
Demon gaat mijn abbo downgraden.
Tja, wat kan ik daar aan doen, mijn huis verplaatsen...?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 16:05 ]
Verwijderd
Die kreeg ik gelukkig ook, moet alleen nog ge-upgrade worden...m0nk schreef op 29 maart 2004 @ 12:10:
woei, kreeg dit mailtje!!
Geachte klant,
Word dus wel geupgrade!!
Ik denk dat je gewoon pech hebt als je dat gaat proberen want je zult niet voor een verhoging in snelheid kunnen kiezen. Je krijgt namelijk bij de keuze voor upgrade alleen te zien welke snelheden er beschikbaar zijn op je lijn. Zit je te ver weg dan is dit maar 1 snelheid. 512/256. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Lijn e.d. zouden het aan moeten kunnen om een verdubbeling te doen (gekeken naar lijnstatus in modem) van abbonement. Helaas gaat dit niet door vanwege de afstand. Ik zit volgens de BBned gegevens op 4148m van centrale.-ScuL- schreef op 29 maart 2004 @ 15:08:
Weet iemand of Demon makkelijk is in het upgraden van abbo's als het tegen de specificaties van de lijnmeting in gaat? Ik zit namelijk op 3880 meter afstand en kreeg van iemand al de tip om Cistron te nemen en te proberen in te stappen met de laagste variant en dan steeds upgraden. Nu wil ik die truc ook uithalen met Demon om te kijken hoe ver ik kan gaan in snelheid, want ik weet dat de bekabeling van goede kwaliteit is. Moet niet zo zijn dat ik vast zit aan Demon en dan vervolgens niet meer kan upgraden naar een hogere speed omdat ze voet bij stuk houden dat het technisch onmogelijk is..
*empty*
Na werkzaamheden van de 19e was mijn upload verkeerd ingesteld, 512 ipv 1024. Dat is net weer hersteld. Toch netjes, binnen de beloofde 5 werkdagen die de helpdesk had aangegeven sinds mijn laatste telefoontje
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Verder heb ik die ene upgrade-pagina ook ingevuld :-)
Ik weet niet wat de reden ervan is, maar heb het nu al minstens een halve maand. Het is in de omgeving Breda, wijk = ypelaar. Kan het zijn dat de centrale voller is geworden in de afgelopen tijd ofzo?
Dat heb ik ookaapelite schreef op 29 maart 2004 @ 16:31:
Hm, ik vraag me af of andere mensen hetzelfde hebben als ik. Steeds als ik een speedtest doe tegenwoordig kom ik max op 65 kbs. Dit was aan het begin van mijn abbo (lees december) gewoon 85 kbs, het maximale dus. Ook is de download een stukkie omlaag gegaan, maar dat is bijna niets.
Ik weet niet wat de reden ervan is, maar heb het nu al minstens een halve maand. Het is in de omgeving Breda, wijk = ypelaar. Kan het zijn dat de centrale voller is geworden in de afgelopen tijd ofzo?
Nu doet hij het op 8064/896. Ping naar tweakers.net is 19ms.
Gegevens zijn ingevoerd op: http://upgrade.osiris.sapcentrifuge.net/index.php
[ Voor 24% gewijzigd door DJT op 29-03-2004 17:08 ]
Bij mij geeft m'n router (2600WE) dit weer:DJT schreef op 29 maart 2004 @ 17:06:
Zit ik dit topic te lezen...valt ineens mijn verbinding weg!![]()
Nu doet hij het op 8064/896. Ping naar tweakers.net is 19ms.
Gegevens zijn ingevoerd op: http://upgrade.osiris.sapcentrifuge.net/index.php
1
2
3
| DS Actual Rate : 8064000 bps US Actual Rate : 896000 bps DS maximum Rate : 8768000 bps US maximum Rate : 992000 bps DSLAM CHIPSET VENDOR : < Nokia > |
Vroegâh, toen daar nog GSPAN stond, kreeg ik de downstream wél op een theoretische max van 1024...

Hou je es inOsiris schreef op 29 maart 2004 @ 17:15:
[...]
Bij mij geeft m'n router (2600WE) dit weer:
code:
1 2 3 DS Actual Rate : 8064000 bps US Actual Rate : 896000 bps DS maximum Rate : 8768000 bps US maximum Rate : 992000 bps DSLAM CHIPSET VENDOR : < Nokia >
Vroegâh, toen daar nog GSPAN stond, kreeg ik de downstream wél op een theoretische max van 1024...Kut-bbned
![]()
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Me modem trainde eerst op :
Upstream Speed: 512 kbps
Downstream Speed: 7616 kbps
En nu op :
Upstream Speed: 896 kbps
Downstream Speed: 6848 kbps
Is dit normaal dat me download wat naar beneden gaat?
Ik heb ff getest maar me up komt niet boven de 55k uit
ff wat gegevens :
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 7.0 db
output power downstream: 12.0 dbm
attenuation upstream: 16.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 9a
tone 32- 63: bb cc cc cc cc cc cc bb ba 98 75 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 56 77 88 99 aa aa bb bc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: 0c cc cc cc c2 cb bb bb cc cc cc bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb cc bb bb bb bb bb bb cc cb bb bb ba aa bb bb
tone 160-191: bc bc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb cc bb cb cc bb cb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb a9 90 00 00 00 00 00 00 00
-----------------------------------------------------------------------------------
relative capacity occupation: 98%
noise margin downstream: 7.0 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 7.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 9a
tone 32- 63: bb cc cc cc cc cc cc bb ba 98 75 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 56 77 88 99 aa aa bb bc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 96-127: 0c cc cc cc c2 cb bb bb cc cc cc bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb cc bb bb bb bb bb bb cc cb bb bb ba aa bb bb
tone 160-191: bc bc cc cc cc cc bc bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 192-223: bb bb bb bb bb cc bb cb cc bb cb bb bb bb bb bb
tone 224-255: bb bb bb bb bb bb bb a9 90 00 00 00 00 00 00 00
-----------------------------------------------------------------------------------
System up Time: 402:37:09
CPU Load: 6.13%
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Node-Link Status TxPkts RxPkts Errors Tx B/s Rx B/s Up Time
1-ENET Up 80451029 80384024 0 58880 1570 6:06:06
LAN Port Statistics:
Interface: Status TxPkts RxPkts Collisions
Ethernet 100M/Full Duplex 80358891 85439267 0
[ Voor 85% gewijzigd door t3q op 29-03-2004 17:55 ]
Life goes as it goes.
En wat blijkt :
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Mar 29 2004 om 18:04:56 UTC+0200)
Download : 650.2 KByte/sec
Upload : 84.8 KByte/sec
Connection : 960.0 Conn/min
En dit met isdn dus blijkbaar kan het wel harder dan 640kbit
[ Voor 12% gewijzigd door t3q op 29-03-2004 18:06 ]
Life goes as it goes.
En waar test jij je upload mee?t3q schreef op 29 maart 2004 @ 17:26:
Ik kom net uit me werk en kijk ff of ik al me upgrade heb gehad
Me modem trainde eerst op :
Upstream Speed: 512 kbps
Downstream Speed: 7616 kbps
En nu op :
Is dit normaal dat me download wat naar beneden gaat?
Ik heb ff getest maar me up komt niet boven de 55k uit
ff wat gegevens :
[gegevens]
t3q schreef op 29 maart 2004 @ 18:05:
Ok voor de grap firmware modem geupdated.
En wat blijkt :
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Mar 29 2004 om 18:04:56 UTC+0200)
Download : 650.2 KByte/sec
Upload : 84.8 KByte/sec
Connection : 960.0 Conn/min
En dit met isdn dus blijkbaar kan het wel harder dan 640kbit
Life goes as it goes.
Op dit moment trained die op:
1
2
| Upstream Speed: 896 kbps Downstream Speed: 6112 kbps |
En verder:
Upload:
1
2
3
4
| relative capacity occupation: 100% noise margin upstream: 5.0 db output power downstream: 9.0 dbm attenuation upstream: 8.0 db |
Download:
1
2
3
4
| relative capacity occupation: 97% noise margin downstream: 4.5 db output power upstream: 12.5 dbm attenuation downstream: 0.0 db |
Zijn die marge's een beetje goed of lig ik hoger/lager dan gemiddeld?
Ik gebruik de nieuwste firmware:
1
2
3
4
| System Name : ras ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.2) | 12/23/2003 DSL FW Version: Alcatel, Version 4.9.10 Standard: Multi-Mode |
Volgens die site's waarbij je de afstand van je huis tot de telefooncentrale woon ik 193 meter van de telefooncentrale af. Dit lijkt me voldoende om de 8mbit te halen.
Tevens woon ik in een huis wat 10 jaar geleden in een nieuwbouwwijk is gebouwd.
Op dit moment ligt mijn modem in de meterkast met een telefoonlijn van max 1 meter naar mijn splitter en een utp van 20 meter naar mijn pc.
Iemand idee hoe ik mijn download snelheid omhoog trek naar 8mbit?
Download snelheid haal ik 550+- en upload +- 85 kbs
Oi,
Shifty-PK
[ Voor 6% gewijzigd door Shifty-PK op 29-03-2004 19:55 ]
Nou fantastisch... gamen na deze upgrade is echt terrible geworden. Mijn ping is 3x zo hoog als voor de upgraden00bs schreef op 29 maart 2004 @ 18:18:
Eindelijk mijn update... heeft lang geduurd. Downloaden gaat in ieder geval een stuk snellerpingtest nog straks eens doen (zag er net niet super uit op een game server)
pingen naar tweakers >100ms
En je ping hoort bij een verhoging van de bandbreedte zelfs omlaag te gaan... goed gedaan Demon/BBned

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 29-03-2004 19:59 ]
Hmm die heb ik ook. Zit me af te vragen of het nog zou helpen als ik deze nu ging upgraden met de firmware. Heb het eens geprobeerd en toen kwam dat hele ding niet meer op, heb toen de firmware via Xmodem serieel moeten updaten, dat duurde 35 minuten en sinds dien heb ik zoiets van [if it ain't broke don't fix it]t3q schreef op 29 maart 2004 @ 19:38:
Ja de zyxel 650r-33
Maargoed eerst morgen en overmorgen maar eens afwachten, kijken of Demon haar belofte nakomt ... firmware upgrade kan altijd nog.
Even tussen haakjes, heb jij gewoon die standaard methode gebruikt? (cmd, ftp, put blabla.bin etc) en had je daar wél of geen switch tussen zitten of deed je het direct met een crosscable ?
M'n downstream komt op zo'n 600 kilobyte/sec uit bij speedtest.nl (terwijl bij m'n oude snelheid de relative capacity occupation 27% was en dan tegen de 220 kilobyte/sec uitkwam, dus ik had een factor 3.5 tot 4 keer zo snel verwacht)... en de upstream is meer dan gehalveerd naar 40 kilobyte/sec!
Ik ga zometeen ff het modem resetten, eens kijken of dat helpt. Anders meteen maar contact met Demon opnemen.
[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 29-03-2004 20:37 ]
600KB en je verwacht to 4x zoveelWildfire schreef op 29 maart 2004 @ 20:16:
Ik zie dat ik zojuist ben geupgrade... maar het klopt nog niet helemaal.
M'n downstream komt op zo'n 600 kilobyte/sec uit bij speedtest.nl (terwijl bij m'n oude snelheid de relative capacity occupation 27% was, dus ik had een factor 3.5 tot 4 keer zo snel verwacht)... en de upstream is meer dan gehalveerd naar 40 kilobyte/sec!
Ik ga zometeen ff het modem resetten, eens kijken of dat helpt. Anders meteen maar contact met Demon opnemen.
850KB/sec is echt max. met overhead van ATM en TCP erbij...
Sorry, ik bedoelde 4x zoveel als m'n oude snelheid... (tot zo'n 220 kilobyte/sec), dus ik verwachtte tot zeker wel rond de 800 kilobyte/sec uit te komen.n00bs schreef op 29 maart 2004 @ 20:22:
[...]
600KB en je verwacht to 4x zoveeldus jij verwacht 2.4Mbyte/sec
Hij verwachte een factor 4 sneller van zijn oude verbinding.
Hij verwachte waarschijnlijk 7585 Kbit/s
15x330 SW38
Volgens mij bedoelt ie 4x zijn huidige snelheid, 2 mbitn00bs schreef op 29 maart 2004 @ 20:22:
[...]
600KB en je verwacht to 4x zoveeldus jij verwacht 2.4Mbyte/sec
/spuit 11

* Wokschotel is ook geupgrade
[ Voor 8% gewijzigd door Wokschotel op 29-03-2004 20:37 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Verwijderd
Vanochtend, kort na de upgrade, trainde ik op 6373 kbps download (864 up, de max dus). Na een reset van het systeem kwam ik uit op 6263 kbps download.
Kheb net de GT.3 firmware vervangen door de GT.4:
ZyNOS F/W Version: V3.40(GT.4) | 12/12/2003
DSL FW Version: Alcatel, Version 3.9.122
En nu trained de modem stuk beter:
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 7264 kbps
Heb wel al Vigor 2600 besteld net, die kan tenminste 1024 up aan (al zal ik dat niet halen). Maar ik vind de Zyxel zowiezo een apparaat wat tekort komt (met name firewall).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=50.6 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=27.4 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=24.2 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=33.7 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=30.6 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=32.7 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=46.0 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=43.5 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=53.1 ms 64 bytes from www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70): ttl=61 time=59.1 ms |
1
2
3
4
5
| traceroute to www.www.nl.demon.net (194.159.73.70), 30 hops max, 40 byte packets 1 bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net (82.161.84.1) 49.279 ms 2 tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net (213.222.28.126) 61.238 ms 3 tc1-border-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net (82.161.255.10) 46.058 ms 4 www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70) 46.277 ms |
Dit topic is gesloten.