Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 14:49:
Mijn ervaringen met Demon zijn niet zo best. Hieronder staat de laatste brief met het hele verhaal. Ik heb de namen van de Demon medewerkers vervangen door XXX en YYY.
Aan: Demon Internet
Postbus 15829
Tav de Director Sales and MarketingDhr Jurgen Hof.
Geachte Heer Hof,
In een artikel van de Consumentenbond lees ik dat Demon Internet steeds beter weet te “ scoren”. Jammer genoeg is dat tegengesteld aan de ervaringen die ik met Demon Internet heb gehad.
...
Ik heb vervolgens elke dag nagegaan of deze aansluiting gerealiseerd was. U begrijpt hoe teleurgesteld ik was toen eind januari –dus 3 maanden (!) na mijn aanvraag- de aansluiting nog geen feit was.
Ik heb toen contact gezocht met uw “ customer service” en daar gesproken met XXX. Ik heb aangegeven geen vertrouwen meer in Demon Internet te hebben en nadrukkelijk gesteld de aanvraag op dat moment te annuleren.
Volgens XXX zou de aansluiting nog slechts een paar dagen op zich laten wachten.
Op 12 februari 2004 heb ik ook schriftelijk aangegeven geen vertrouwen meer in Demon Internet te hebben, de ADSL aanvraag te annuleren en aan Demon Internet gevraagd mijn lijn vrij te geven voor een andere provider.
Naar aanleiding van deze brief werd door een van uw medewerkers telefonisch contact met mij opgenomen. Op zijn advies heb ik op 17 februari het “ doe-het-zelf” pakket retour gezonden waarmee de annulering een feit zou zijn.
...
Op dinsdag 16 maart 2004 heb ik uitvoerig met uw medewerker dhr YYY gesproken. Dhr YYY, heeft mij uitgelegd dat Demon kosten heeft gemaakt voor de realisering van de aansluiting en ook dat Demon Internet in deze afhankelijk is van derden.
Dat is mij duidelijk maar het kan toch niet zo zijn dat een levertijd van ca 6 weken uitloopt tot ruim 15 (!) weken, terwijl ik herhaaldelijk aan het “ lijntje” wordt gehouden met mededelingen dat de aansluiting “ op korte termijn” een feit zou zijn, dit terwijl Demon Internet wist dat ik op de aansluiting zat “ te springen”.
U begrijpt wel dat ik door deze handelwijze het vertrouwen in Demon Internet volledig heb verloren.
GELUKKIG!!! Ik ben niet de enige!!!
ADSL aangevraagd. 2 of 3 maart zou deze opgeleverd moeten zijn volgens hun computer. Op 5 maart toch maar gebeld, want ik kreeg het niet voor mekaar... Ook niet met hun aanwijzingen, dus er werd een ticketnummer aangemaakt. Wat dat betekende werd niet uitgelegd, maar het zou 3 tot 4 werkdagen duren, en dan zou het werken.
Na een week niets gehoord. Dus maar weer bellen. Die vent vraagt van alles, en constateerd dat ik niets fout doe. Begint ie weer over een ticket nummer. Dus ik vraag wat ik daar nou mee kan, want vorige keer had ik er ook al een gekregen. Toen werd die gast superpissig... Begon echt grof te worden dat ik dat vantevoren had moeten melden, want nu had hij voor niets een ticket nummer aangemaakt. Had leuk geweest als ik vantevoren had geweten wat zo'n nummer nou inhoudt. Even wachten was het antwoord.
Maar ook na het weekende nog geen bericht. Weer gebeld... Ja, we zijn ermee bezig, nog even geduld a.u.b.
Die vrijdag (na 2 weken) nog een keer gebeld. "Maar meneer, we hebben u een email gestuurd!". Ja, lekker... Naar een adres wat ik niet lees. Bij het aanmelden voor adsl geef je een email-adres op. hadden ze de email naar ons "toekomstige" demon-adres gestuurd. Lekker handig dus. Maar hierin stond dat de fout niet bij hun lag, en ze de andere bedrijven een foutmelding hadden gestuurd.
Maar nog weer niets gehoord... Dus toch maar weer bellen. "nog even geduld, het zal binnen een paar dagen werken".
Opeens werden we gebeld door een monteur. Een afspraak was gemaakt. Hier had ik speciaal vrij voor moeten vragen. Hij zou ergens tussen 8 en 1 uur 's middags komen. Tegen 12 uur kregen we een telefoontje van de monteur. De fout was gevonden. Het zou een kaart in de centrale zijn die in storing was, en vervangen moest worden. Dat zou 1 of 2 werkdagen duren.
Na 4 werkdagen weer niets gehoord te hebben (en adsl nog steeds niet werkend) maar weer opgebeld. Demon wist nergens van, en zou erachteraan gaan. Maar nog even geduld.
Waarschijnlijk is er nog een monteur naar de centrale gegaan. Hiervan hebben we een mailtje gekregen dat er een kaart in de centrale kapot zou zijn. JOH? ECHT WAAR? 1 of 2 werkdagen, en adsl zou werken.
Vandaag weer gebeld. Tja, het is nog niet verholpen, heeft u nog even geduld. De fout zou liggen bij BBNed. Omdat ik deze zin wel vaker gehoord had, ben ik maar eens gaan bellen met BBNed. Die stuurden me terug naar demon. Met consumenten werd niets besproken. Dus direct weer demon opgebeld. Toen werd de telefonist boos dat wij op eigen houtje BBNed opgebeld hadden.
Wat zou jij doen als je een aantal keren te horen krijgt dat de fout bij iemand anders zou liggen?
Wat zou jij in deze situatie doen?
We hebben aangegeven dat we de zooi terug willen sturen en ons geld terug willen hebben, maar hierop werd gereageerd dat we een contract van een jaar aangegaan zijn. Dit kunnen ze toch niet maken? Hoe kom ik hiervan af?
Volgens mij zijn ze na het bericht van de consumentenbond teveel uit hun voegen gegroeid. Ze kunnen de groei niet aan, dus ik wil er vanaf! Wie is nog wel betrouwbaar, en heeft een goede helpdesk?
ps. Wij zitten dus ook om een adsl verbinding te "springen". Iedere dag kijken op het modem of het "dsl" lampje een keer gaat branden...
ps2. Overigens het laatste telefoontje... Dat was echt superfrappant... Op de vraag of we de enige waren werd "ja" geantwoord. Het was niet alleen de kaart, maar de hele centrale moest vervangen worden. Ik denk het ook... We zitten in de randstad. Zouden we echt een hele centrale voor onszelf hebben? Dan mogen ze wel een verbinding waar mogen maken als we eenmaal adsl hebben!
[
Voor 5% gewijzigd door
Banzi op 30-03-2004 23:22
]
Ik zag, ik nam en ik kwam...