Ch!pY-J schreef op 01 april 2004 @ 11:32:
Ik heb nog een vraag omtrent de overstap van een KPN ADSL abo naar een Demon ADSL abo
In de FAQ staat:
[...]
Terwijl een KPN medewerker mij melde dat de sloop van het ADSL signaal op de lijn op of vlak na 5 april zou plaats vinden. Maar wel moest ik nog een 1,5 week extra wachten totdat het administratief geregeld zou zijn voordat ik bij een andere ADSL aanbieder een verbinding kon aanvragen?
Is er iemand die mij daar wat meer over kan vertellen? Ik zit nl al vanaf 9 maart te wachten totdat Wanadoo & KPN het handeltje geregeld hebben... Mijn geduld raakt steeds sneller op naarmate er meer fouten gemaakt worden

Je kunt 1 week voordat je lijn gesloopt is Demon aanvragen.
Stel dat je een brief van KPN hebt waarop staat dat je lijn woensdag 14 april door KPN gesloopt wordt.
Dan kun je op z'n vroegst Dinsdag avond 6 april Demon aanvragen.
Het gaat om de datum die in de brief van KPN staat.
In mijn geval was de datum die mijn provider (HccNet) noemde 3 dagen eerder,
dan de datum die KPN in zijn brief noemde.
Ik had dus inderdaad 3 dagen gratis internet van HccNet, gezien het gewoon bleef werken na afsluiten door HccNet.
Pas toen KPN de lijn sloopte ging mijn linesync uit, en deed internet het niet meer.
Zelf heb ik een vrij groot risico genomen zo krap aan te vragen, toch is alles goed gelopen bij mij.
Was wel een stressdag, steeds maar weer bellen met KPN, mijn internet doet het perfect.
Dan een tijdje stilte, en dan zeggen, ja maar ik zou afgesloten worden vandaag
Er zijn er maar weinig die slechts 9 dagen (en 1 uur) zonder adsl hebben gezeten.
Mijn Alcatel heb ik trouwens ook nog voor Demon gebruikt, in de periode dat ik mijn Zyxel nog niet had ontvangen.
Heb daardoor van Demon ook 11 dagen gratis internet gehad, gezien ik al verbinding had voordat ik officieel opgeleverd was.
Zelf ben ik nog steeds super tevreden.
Er is nog geen enkel moment geweesd dat ik twijfels heb gehad.