Ervaringen Demon DSL-Express # 11

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.389 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Osiris schreef op 25 maart 2004 @ 18:08:
[...]

Ik verzeker u dat dit onderhoud essentieel was voor de continuiteit
van de dienstverlening.

Om maar beetje ontopic bij Demon te blijven ;)
Yep, na een reset deed alles het weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
toegevoegd.. nog even wat info...
modem traint op 8064 kbit down en 896 kbit up (rond de 870m van de centrale).
Toen ik net geupgrade was , was m'n upload niet goed (maar ~50 kb/s terwijl hij normaal altijd 54 ging). Ik vloog er een uur later nog een keer uit en toen was het gefixed. Net even geupload naar de nieuwsgroepen... ging gemiddeld 97.8 kb/s :D
Download is gemiddeld 840 kb/s. Ben dus wel tevreden (voorlopig :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm er moet nu bij news.kabel-inter.net een username/pass opgegeven worden. Het was een aardig snel textonly server als alternatief voor die van demon. Weet iemand een newsserver die de demon.nl groups voert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Hmzzz doen ze het nu in de klanten nummer volgorde of in de wijkcentrale volgorde?? Als ik die site bekijk zie ik van af 17 duizenden nog wat staan en dan 18>>>.... ik zit ook in die 18 range en heb géén e-mail gehad :P Weet iemand meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op ordernummmer gaat het niet, of ik ben overgeslagen ;)

Ik heb namelijk 3861.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 18:48:
hmm er moet nu bij news.kabel-inter.net een username/pass opgegeven worden. Het was een aardig snel textonly server als alternatief voor die van demon. Weet iemand een newsserver die de demon.nl groups voert?
Heb je abo op Computer Totaal? dan kan je ook op de nieuws server van HCC net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

ook niet op regio denk ik :P A'dam West nog steeds geen upgrade ~__~ ach jah Zal vast wel morgen of in ut weekend gebeuren ^__^ nog ff wachten dan maar :)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
heeft iemand ook deze ervaring?....en misschien ook gelijk de oplossing?

Chutney in "Draytek Vigor 2600 --> 640kb upstream MA..."

Dit is het geval sinds die DCHP storing van gister...normaal zie ik alleen die bovenste regels van zoveel SNR bla bla.

Nu krijg ik ook packet drops ...

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Remco20 schreef op 25 maart 2004 @ 14:44:
zonet vloog m'n verbinding er even uit.. en ja hoor.. geupgrade naar 8 mbit \o/
Gefeliciteerd Demoontje.., hoe lang ligt men er ongeveer uit en ben je overal vanaf gebleven? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog problemen in de buurt van Almere?

Sinds vanmorgen ligt mijn Demon er al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
apacer schreef op 25 maart 2004 @ 20:47:
[...]

Gefeliciteerd Demoontje.., hoe lang ligt men er ongeveer uit en ben je overal vanaf gebleven? B)
10 seconden max :7 en ik ben overal vanaf gebleven. Was eigenlijk een potje ut2k4 online aan het spelen en vloog er ff uit

[ Voor 19% gewijzigd door Remco20 op 25-03-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:55:
Iemand nog problemen in de buurt van Almere?

Sinds vanmorgen ligt mijn Demon er al uit...
Het lijkt me dat je de modem al even gereboot hebt ? Want er was dus een dhcp probleem.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Ik word moe van bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net

Dat stom ding zorgt voor veels te hoge ping... 60 tot 90ms naar tweakers.net waar ik normaal 20ms haal...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:38

Phydomir

Dennis

Wildfire schreef op 25 maart 2004 @ 21:36:
Ik word moe van bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net

Dat stom ding zorgt voor veels te hoge ping... 60 tot 90ms naar tweakers.net waar ik normaal 20ms haal...
join the club :S

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbned-demon-10k-02-vrf-02.router.nl.demon.net is helaas geen haar beter :( ook 90ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 25 maart 2004 @ 21:25:
[...]

Het lijkt me dat je de modem al even gereboot hebt ? Want er was dus een dhcp probleem.
uit en aan gezet, same...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 12:41
In Spijkenisse is de upgrade ook voltooid.

Was 1Mbit/512Kbit en is nu 2mbit/1mbt. Gisteren haalde ik de 1Mbit upload al en sinds vanochtend na een outage van 5 kwartier is de download 2Mbit. Wel vreemd dat het in 2 stappen ging. In de praktijk is de upload trouwens 90KByte. Soms 92KByte maar nooit langer dan een fractie van een second. :) In ieder geval, niet slecht. :)
Dit is trouwens met een Zyxel 650R Modem/Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 23:21
Krijg ik eergister een mailtje dat mijn snelheid verdubbeld word. Ik helemaal blij, eindelijk na al die maanden de verdubbeling.

Krijg ik gister weer een mailtje, een rectificatie van het eerdere bericht, mijn snelheid wordt niet verdubbeld. Het schiijnt dat ik niet in aanmerking kom en dat ik pas kan verdubbelen als de rest is geweest.

Het vreemde is dat ik me op 17 september heb aangemeld voor een demon 2048 abbo. Ik heb wat later een mail gekregen wat ik wilde, de huidige snelhedi behouden of verdubbelen. Ik had dus gekozen wat ik wilde verdubbelen en dat werd bevestigd door demon.

Dit was het mailtje van gister

"Geachte klant,

Gisteren heeft u bericht van ons ontvangen waarin wij aankondigden dat de snelheid van uw DSL Express account zal worden verhoogd. Helaas is dit bericht per abuis aan u verzonden. Uw account komt voor de genoemde upgrade niet in aanmerking, deze geldt voor lijnen die besteld zijn voor de prijsaanpassing van september 2003. De prijsstelling van uw order is reeds aangepast aan het huidige tarief.

Er zal dan ook geen upgrade van uw lijn plaatsvinden.

Indien u wel prijs stelt op een upgrade, dan kunt u deze binnenkort online bestellen via 'mijn DSL Express' op www.dslexpress.nl. De upgradefunctie is op dit moment niet operationeel, in verband met de huidige uitvoering van de snelheidsupgrades op veel van onze aansluitingen.'

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? ik snap er helemaal niets van. Ik word hier nu niet bepaald vrolijk van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

tastingw schreef op 25 maart 2004 @ 22:02:

[..]

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad? ik snap er helemaal niets van. Ik word hier nu niet bepaald vrolijk van :(
Lees nou eerst eens het topic... dit is al een paar keer aan bod geweest. Nee, je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat niet echt per regio in arnhem staat er al wel een upgrade, en ik in huissen heb nog niets gemerkt, maar ik vind het fijn om te zien dat demon ermee bezig is, heb er vertrouwen in jongens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 15:59
minder fijn vind ik de k*tping die ik nu heb op gameservers (100+) en dat mn verbinding gisternacht om 1:30 uitviel. Ik d8 ivm met upgrades maar vanochtend gewoon nog 1/.5 Ik heb demon al sinds april 2003 en eigenlijk vanaf 2004 ben ik minder tevreden over Demon toen het zo populair werd. Ik woon in Wijchen (10km van Nijmegen) ik zit op bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

same here zit op bbned-demon-10k-02-vrf-02.router.nl.demon.net
en ook hier ping gemiddeld rond de 90/100 ipv 10/20 zoals het eerst was.

En me downloadsnelheid is ook gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:49:
same here zit op bbned-demon-10k-02-vrf-02.router.nl.demon.net
en ook hier ping gemiddeld rond de 90/100 ipv 10/20 zoals het eerst was.

En me downloadsnelheid is ook gehalveerd.
Ja bij mij dus *nog* erger :(. Godver :(.

Ik haal nu 256KB/s met downloaden van een normaal supersnelle mirror (XS4ALL) en dat was normaal een dikke 850KB/s. Ik haal nu dus 2Mb/s in plaats van de gebruikelijke 8Mb/s. Alsof ik een downgrade gehad heb ofzo. Heb dit pas sinds een paar uurtjes.

Ik hoop dat dit morgen verholpen is want dit is echt niks... Modem syncht overigens wel gewoon op de normale snelheid (8/1 dus).

[ Voor 6% gewijzigd door Genghis Khan op 25-03-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
Genghis Khan schreef op 25 maart 2004 @ 22:56:
[...]

Ja bij mij dus *nog* erger :(. Godver :(.

Ik haal nu 256KB/s met downloaden van een normaal supersnelle mirror (XS4ALL) en dat was normaal een dikke 850KB/s. Ik haal nu dus 2Mb/s in plaats van de gebruikelijke 8Mb/s. Alsof ik een downgrade gehad heb ofzo. Heb dit pas sinds een paar uurtjes.

Ik hoop dat dit morgen verholpen is want dit is echt niks... Modem syncht overigens wel gewoon op de normale snelheid (8/1 dus).
vast niet.. dit is al een tijdje gaande....

edit: het is trouwens wel leuk om te zien hoe je download steeds sneller gaat als het wat later wordt in de avond :) En natuurlijk wat minder leuk om te zien dat het steeds langzamer gaat vroeg in de avond :P

[ Voor 16% gewijzigd door Remco20 op 25-03-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco20 schreef op 25 maart 2004 @ 23:04:
[...]

vast niet.. dit is al een tijdje gaande....

edit: het is trouwens wel leuk om te zien hoe je download steeds sneller gaat als het wat later wordt in de avond :) En natuurlijk wat minder leuk om te zien dat het steeds langzamer gaat vroeg in de avond :P
Helaas gaat mijn downloadsnelheid gedurende de nacht ochtend niet eens meer omhoog. :(

vanmorgen had ik een ping van 10/20 maar had nog steeds maar een max download van 440k en upload van 60k (normaal 850k/88k) Dus het lijkt wel of het nu standaard gecapped is op 4mbit ofzo. want overdag heb ik geen last van lag ofzo. Dat treed alleen savonds op.

En nu haal ik een max van 240k down en 35k up :'(
Lekker zo'n 8mbit lijntje :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:24
Een aantal posts eerder meldde ik dat ik nu toch geupgrade ben en dat m'n modem op 5720/864 traint. Nu heb ik de GT.3 firmware erin gezet en nu traint die plotseling op 6720/864. Nogal een groot verschil vind ik. Maar ik vraag me af of het toeval is of dat demon/bbned nod aan m'n verbinding zit te sleutelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 19:56

Whuzz

Dodgeball!

Remco20 schreef op 25 maart 2004 @ 23:04:
Vind jij dat leuk om te zien??
Het is gewoon een teken dat de boel tegen de max van zijn capaciteit aanzit en gedurende de avond het allemaal niet meer kan bolwerken. Dat beloofd niet veel goeds als nog niet eens iedereen zijn verhoogde snelheden heeft gehad. Zal alleen maar erger worden dus :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:23
Hoera! Vandaag ben ik ook geupgrade! 8) _/-\o_
Van voorheen 1024/512 nu naar officieel 2048/1024, wat in de praktijk neer komt op rond de 215 KByte/s down en 77 KByte/s up (upload wisselt nog een beetje heb ik tot dusverre gezien).

Dit op een Copperjet 823 modem op een ISDN aansluiting in Almere Buiten.

meting om 23:23 uur via speedtest.nl
Download: 212,0 KB/s (1696 kbit/s)
Upload: 77,8 KB/s (622 kbit/s)

meting om 23:24 uur via Nuria.nl:
Download: 1713 kbit/s
Upload: 389 kbit/s

Vreemd dat de upload zo erg afwijkt! :?

Edit: Net even een file van 2,8 MB via ICQ naar een vriend op XS4ALL ADSL gestuurd, en dat ging met ruim 90 KByte/s. _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Haay op 25-03-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat ze nu weer lekker iedereen aan eht upgraden zijn, terwijl een deel van het netwerk vet overbelast is. Momenteel heb ik liever een niet geupgrade lijn die lekker stabiel en lagvrij is, dan deze brakke troep die ze nu aanbieden :(

Ik las dat ze vorige week een zooi mensen van nrp 10 over gingen hevelen naar andere, maar dat heeft niet echt veel nut gehad. het lijkt zelfs wel erger zijn geworden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Wat is eigenlijk de maximale afstand voor de 1024/512 snelheid.
Want ik zit op nog op de 512/256 snelheid en zit ongeveer 4800 meter van de centrale. :? :? :?

In verband met de gemanipuleerde lever worst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raptor34 schreef op 25 maart 2004 @ 23:30:
Wat is eigenlijk de maximale afstand voor de 1024/512 snelheid.
Want ik zit op nog op de 512/256 snelheid en zit ongeveer 4800 meter van de centrale. :? :? :?
Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif

De down wel zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben zowaar vannavond ge upgrade (postcode 2711) maar om nou te zeggen dat mijn up en down hoog zijn ....nee nie echt. Maar ach je moet een gegeven paard niet in de bek (schijten) kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook van 1024 naar 2048 gegaan, alleen heb ik hier helemaal geen mail of zoiets van gehad :S alleen m'n upload blijft nog op de 50k hangen....
moet toch hoger kunnen, zit binne de km van de centrale af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey mensen ff een vraagje...

Is er al iemand regio Maastricht die al een snelheids-upgrade heeft gehad? Ik zit nu toch al een tijdje te wachten op de upgrade......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je lacht je rot bij demon.

afgelopen maandag heb ik mijn upgrade gehad van 1 naar 2 mbit. alles werkte prima geen geklaag. en een lage ping.

Ik heb begrepen dat vannacht er een upgrade intern was, en ja hoor... vanochtend doet mijn internet het niet meer.

mijn copperjet gereset... en hij springt ineens naar de 8 mbit... :9
ik helemaal blij, maar helaas internet werkte niet meer. Ik moest naar mijn werk, en heb alles zo gelaten.

Tijdens mijn werk maar eens met de helpdesk gebeld. na ruim 45 minuten kreeg ik eindelijk een knakker aan de telefoon... hele verhaal uitgelegd... bleek dat ik bij mijn modem moest zijn om wat dingen te testen... het vage 8mbit lampje kon ie niet uitleggen.

Savonds thuis gekomen. en van alles getest, en weer gebeld.. maar deze dude was nog dommer dan dom, sorry demon, maar als ik hem dingen moet gaan uitleggen, dan vraag ik me toch af wie nu precies wie moet bellen...

maar weer lopen kloten, en hela hole was dat nou?
staat ie ineens op 4 mbit.... en mijn internet doet het

dload rond de 410
upload rond de 90
en een hele hoge ping....

ga morgen nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 00:08:
je lacht je rot bij demon.

afgelopen maandag heb ik mijn upgrade gehad van 1 naar 2 mbit. alles werkte prima geen geklaag. en een lage ping.

Ik heb begrepen dat vannacht er een upgrade intern was, en ja hoor... vanochtend doet mijn internet het niet meer.

mijn copperjet gereset... en hij springt ineens naar de 8 mbit... :9
ik helemaal blij, maar helaas internet werkte niet meer. Ik moest naar mijn werk, en heb alles zo gelaten.

Tijdens mijn werk maar eens met de helpdesk gebeld. na ruim 45 minuten kreeg ik eindelijk een knakker aan de telefoon... hele verhaal uitgelegd... bleek dat ik bij mijn modem moest zijn om wat dingen te testen... het vage 8mbit lampje kon ie niet uitleggen.

Savonds thuis gekomen. en van alles getest, en weer gebeld.. maar deze dude was nog dommer dan dom, sorry demon, maar als ik hem dingen moet gaan uitleggen, dan vraag ik me toch af wie nu precies wie moet bellen...

maar weer lopen kloten, en hela hole was dat nou?
staat ie ineens op 4 mbit.... en mijn internet doet het

dload rond de 410
upload rond de 90
en een hele hoge ping....

ga morgen nog maar eens bellen.
Ja ze zeggen ook dat de snelheid tussen de 2 en 8 Mbit in zit, dat ze de 8Mbit niet kunnen garanderen. probeer 'm eens op een ander tijdstip te resetten, misschien is het dan rustiger en traint ie 'm op 8 in

.. vraag me af wanneer ik geupgrade wordt :/ Het is niet eerlijk :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:35
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 00:32:
[...]

Ja ze zeggen ook dat de snelheid tussen de 2 en 8 Mbit in zit, dat ze de 8Mbit niet kunnen garanderen. probeer 'm eens op een ander tijdstip te resetten, misschien is het dan rustiger en traint ie 'm op 8 in

.. vraag me af wanneer ik geupgrade wordt :/ Het is niet eerlijk :'(
Hij hoort 2Mbit te hebben en hij heeft nu 4Mbit.
Als het goed is heb je een mailtje gehad over de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimsterrr schreef op 26 maart 2004 @ 00:35:
[...]

Hij hoort 2Mbit te hebben en hij heeft nu 4Mbit.
Als het goed is heb je een mailtje gehad over de upgrade.
jaja heb me mailtje hoor, maar ik zie iedereen hier blij posten dat ze geupgrade zijn en mijn lampje blijft nog altijd lief op 2mbit branden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

* Ook heeft vanmorgen ontdekt dat z'n snelheid is opgekrikt :D

Gisterochtend was alles nog als vanouds, maar nu is m'n lijntje ineens 8/1 geworden! Woon in Amsterdam (oost) btw.

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:15
Misschien leuk om even in de startpost te vermelden ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 14:05
Hmm ik ga nu echt mijn twijfels trekken, ik heb in december een 8/1 mbit pakket genomen, alles aangesloten lekker werken training van 7800 kbit en upload 512 . Dat eerste daar maak ik geen probleem van maar 512 dat is geen 1024 hoor dat dan ook bij de aankomende Upgrades? ja toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:08

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
iPodje schreef op 26 maart 2004 @ 07:48:
[...]

Misschien leuk om even in de startpost te vermelden ;)
Zal ik doen, maar dan moet een modje even helpen. De startpost is namelijk al een keer geedit door een mod en dan kan ik hem zelf niet meer aanpassen. Ik ga er achteraan :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

ik heb 1024 abo vanaf juni en upgrade zou in november plaats vinden en het is net geupgraded.... ik heb echt lang zitten wachten :O

Kun je nou geld terugvragen over aantal maanden dat je zonder upgrade zat? Want telefonische hadden ze gezegd dat mijn upgrade in December plaats zou vinden... maar goed...

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Laatst online: 26-09-2023
Eindelijk hier in ons Gouda is het ook zover ....

Me is happy ... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op 26 maart 2004 @ 10:14:
ik heb 1024 abo vanaf juni en upgrade zou in november plaats vinden en het is net geupgraded.... ik heb echt lang zitten wachten :O

Kun je nou geld terugvragen over aantal maanden dat je zonder upgrade zat? Want telefonische hadden ze gezegd dat mijn upgrade in December plaats zou vinden... maar goed...
Ik zal even de support lijn bellen. Ik had precies hetzelfde probleem als jij. Ik had zelf een 2048/512 (via babyxl) en die zal al in december upgrade naar 2-8/1024. Toen ik de snelheid ging testen kreeg ik steeds mijn oude snelheid. Dus ik bellen naar demon voor een ticket nummer, waarom de upgrade niet bij mijn is gebeurt. Kreeg ik later te horen dat ik te ver woonde van de wijkcentrale. Maw ik ben gewoon genept. Ik direct naar customer service gebeld en mijn verhaal voor gelegd met de ticket nummer. Er werd direct een kredit nota aangemaakt voor de extra maanden waar ik €65,- hebt betaald. Het verschil werd redelijk netjes terug geboekt op mijn rekening. Maar het incasseren gaat nog steeds niet goed. Er wordt nu steeds €65,- van mijn rekening afgeschreven. Weer demon gebeld en men zei dat volgende maand alles goed staat ingesteld. Ik hoop het ook voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Hmzz. Hoever woon jij dan van die centrale af en wat voor snelheden haal je nu met dit abbo??

offtopic:
Iemand in oisterwijk al geupgrade??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 10:32:
[...]

Ik zal even de support lijn bellen. Ik had precies hetzelfde probleem als jij. Ik had zelf een 2048/512 (via babyxl) en die zal al in december upgrade naar 2-8/1024. Toen ik de snelheid ging testen kreeg ik steeds mijn oude snelheid. Dus ik bellen naar demon voor een ticket nummer, waarom de upgrade niet bij mijn is gebeurt. Kreeg ik later te horen dat ik te ver woonde van de wijkcentrale. Maw ik ben gewoon genept. Ik direct naar customer service gebeld en mijn verhaal voor gelegd met de ticket nummer. Er werd direct een kredit nota aangemaakt voor de extra maanden waar ik €65,- hebt betaald. Het verschil werd redelijk netjes terug geboekt op mijn rekening. Maar het incasseren gaat nog steeds niet goed. Er wordt nu steeds €65,- van mijn rekening afgeschreven. Weer demon gebeld en men zei dat volgende maand alles goed staat ingesteld. Ik hoop het ook voor hun.
Dus ik kan ook mijn geld terug vragen voor maanden Jan, Feb?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op 26 maart 2004 @ 11:33:
[...]

Dus ik kan ook mijn geld terug vragen voor maanden Jan, Feb?
Als je GEEN upgrade kan krijgen via bbned/babyxl. Je moet wel eerst een ticket nummer aanvragen bij demon zodat bbned/babyxl nog een laatste onderzoek kan verrichten voor de eind conclusie of wel of geen upgrade krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:38:
[...]

Als je GEEN upgrade kan krijgen via bbned/babyxl. Je moet wel eerst een ticket nummer aanvragen bij demon zodat bbned/babyxl nog een laatste onderzoek kan verrichten voor de eind conclusie of wel of geen upgrade krijgt.
Ik heb wel vandaag upgrade gekregen alleen was het al in eind Nov toen eind December beloofd door demon.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiNlUx schreef op 26 maart 2004 @ 11:30:
Hmzz. Hoever woon jij dan van die centrale af en wat voor snelheden haal je nu met dit abbo??

offtopic:
Iemand in oisterwijk al geupgrade??
Ik woon ruim 4km vanaf de wijkcentrale. Ik mag erg blij zijn dat ik tussen de 220-230 Kbyte kan downloaden en een upstream van 70 Kbyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJkim schreef op 26 maart 2004 @ 11:39:
[...]

Ik heb wel vandaag upgrade gekregen alleen was het al in eind Nov toen eind December beloofd door demon.
DJKim, jij hebt een upgrade gekregen dus je kan geen restitutie voor de maand Nov en Dec aanvragen. Er zijn mensen die op het BBned en die pas nu een upgrade krijgen. Zie deze link van demon zelf: http://www.demon.nl/produ...ang/dslexpress/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ben nu ook geupgrade, maar ben niet tevrede. Ik zit 1017 meter van de centrale en ik sync niet echt hoog. Hier kan je mn waardes vinden:

http://www.tutti-frutti.demon.nl/adsl.html

Die down stream snr is ook wel laag volgens mij :?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mochten er mensen zijn geupgrade, die aan de horror router van BBned/Demon hangen (10k-02-vrf): Meld het dan even als je wil :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het pingprobleem schijnt niet door Demon te worden veroorzaakt, maar door BBNed. Als een user een trace uitvoert ziet 'ie hoge pings op de eerste hop, maar een reverse trace pingt goed naar die router en pas slecht op de user zelf.

Hetgeen een indicatie is dat het probleem ligt op het stukje netwerk tussen de user en Demon zelf -- BBNed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Hij is geupgrade maar dit is het gene wat mijn modem weergeeft.
WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 896 kbps
Downstream Speed: 6400 kbps

Door een firmware update hoef je toch niet al je instellingen er opnieuw in te zetten?
[versie IO.1] [versie IO.2]
Welke moet ik hebben voor een non-bridged modem//router :P

[ Voor 39% gewijzigd door Dauthi op 26-03-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 16:35
JAHAHAHA, ik ben geupgrade @ last, dankuwel }) (je was een pain in the ass met al dat uitstel)

Zo even kijken hoe snel dat dan wel niet gaan kan. (sync zag er voortreffelijk uit)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Showtime Firmware Version:  3.40    
Line State: SHOWTIME    
Modulation: G.dmt   
Annex Mode: ANNEX_A 
Startup Attempts:   2   
Max Tx Power:   -38 dBm/Hz  
CO Vendor:  GLOBESPAN   
Elaspsed Time:  0 days 0 hours 32 minutes 51 seconds    

Downstream   Upstream
SNR Margin       5.9          8.0               dB  
Line Attenuation 14.4         9.0               dB  
Errored Seconds  3            4     
Loss of Signal   1            1     
Loss of Frame    0            0     
CRC Errors       0            3         
Data Rate        8064         896         kbps  
Latency          INTERLEAVED  INTERLEAVED

Jaja, ik had het even getest op speedtest en gewoon op de FTP van demon (full16meg download) en toen was de snelheid dus gewoon bagger. Tussen de 300 en 550 met pieken richting 800. Had toen even de firewall uit gezet van mijn e-tech router en DIT is het gevolg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
227 Entering Passive Mode (194,159,73,47,254,240)
RETR fullfile16M
150 Opening BINARY mode data connection for 'fullfile16M' (16384000 bytes).
226 Transfer complete.
Transferred: fullfile16M 15,63 MB in 18,95 (844,19 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 15,63 MB in 20,28 (844,19 KBps)

en de upload:
code:
1
2
3
4
5
227 Entering Passive Mode (194,159,73,47,254,242)
STOR fullfile16M
150 Opening BINARY mode data connection for 'fullfile16M.13'.
226 Transfer complete.
Transferred: fullfile16M 15,63 MB in 03:00 (88,87 KBps)

Speedtest.nl ongeveer hetzelfde, op de upload na, die was daar 68 (maargoed, wat wil je nou als je 64K upload doet, kost het opzetten en initialiseren van de verbinding zelf bijna even lang als die halve sec. die die erover doet om de data daar te krijgen)
Maar ik had wel een mooie ping daar bij speedtest, 17ms en 1,360.0 Conn/min.

HELEMAAL TOPPIE DEMON _/-\o_
Go }), Go })

[edit2]
Bijna vergeten te melden, ik hing aan de "horror" router (10k-02-vrf) en zit er nu nog steeds op, met upgrade en al.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
gideon@gidelux:/home# traceroute www.demon.nl
traceroute to www.www.nl.demon.net (194.159.73.70), 30 hops max, 38 byte packets
 1  * * *
 2  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net (212.238.152.1)  17.253 ms  16.736 ms  16.618 ms
 3  tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net (213.222.28.249)  16.733 ms  16.999 ms  16.992 ms
 4  tc1-border-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net (82.161.255.10)  17.251 ms  17.578 ms  17.671 ms
 5  www-3.www.nl.demon.net (194.159.73.70)  17.472 ms  17.568 ms  17.408 ms
gideon@gidelux:/home#

[ Voor 64% gewijzigd door LinuX-TUX op 26-03-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik ga zo maar even:
-mijn huisalarm ertussen uit halen
-zonder splitter proberen
-nieuwe firmware op mn modem gooien

Kijken wat hij dan wilt, ik vind 5536 kbit beetje onder de maat :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik zie het zo langzaam aan richting Den haag komen, die upgrades dan. Vraag me af wanneer Den Haag Bezuidenhout aan de beurt is, das de centrale waarop ik zit.. :)

/me wacht met smart tot het lampje op 8M schiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 13:48:
Nou ik zie het zo langzaam aan richting Den haag komen, die upgrades dan. Vraag me af wanneer Den Haag Bezuidenhout aan de beurt is, das de centrale waarop ik zit.. :)

* Dauthi wacht met smart tot het lampje op 8M schiet :)
Ik ben al aan de beurt geweest Den Haag Bezuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:22
Vraagje mijn huidige situatie is zo:

code:
1
2
3
4
   Modem       Router
   ----          ----                          PC1....enz..
--|    |------- |     |---------------------|  |
   ----          ----

!!Let wel, modem staat in bridged mode!!
IP modem: 192.168.1.1
IP Router : 192.168.1.10

Nu kan ik op geen enkele manier aan mijn modem komen, via mijn pc's achter de router, als ik dus 192.168.1.1 in IE of probeer te telnetten dan lukt dit niet??

Moet ik soms mijn IP van mijn modem in 10.0.0.1 of iets dergelijks wijzigen, zodat mijn router dat routeert???

Nu moet ik iedere keer met m'n laptop naar benden, console kabel of rechtreeks via netwerk, wil ik instellingen aanpassen...

Of moet mijn modem hiervoor in router stand staan wil dit lukken??

[ Voor 3% gewijzigd door Rubke op 26-03-2004 13:54 . Reden: plaatje iets aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 11:40:
[...]

Ik woon ruim 4km vanaf de wijkcentrale. Ik mag erg blij zijn dat ik tussen de 220-230 Kbyte kan downloaden en een upstream van 70 Kbyte
Toch knap dat je met meer als 4km van de centrale uberhaupt een 2/1mb lijntje hebt. Ik zit op 4148 meter van centrale af en ik kan niet meer als een 512/256kb lijntje krijgen. Moet je toch eens uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gefixed.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 14:58
Ik zit op de 10k-02-vrf router en 20 minuten geleden sprong de verbinding er voor 10 seconde even uit. Dus ik kijk in me modem maar de verbinding is niet geupgrade. Ik woon in Spijkenisse en er zijn al mensen in Spijkenisse geupgrade. Dus ik weet niet wat er net gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dauthi schreef op 26 maart 2004 @ 13:51:
[...]

Ik ben al aan de beurt geweest Den Haag Bezuid
Uuhh... tering. Dat wordt dan maar bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Laatst online: 19:04

xshredx

Tutti-frutti schreef op 26 maart 2004 @ 12:32:
Ik ben nu ook geupgrade, maar ben niet tevrede. Ik zit 1017 meter van de centrale en ik sync niet echt hoog. Hier kan je mn waardes vinden:

Die down stream snr is ook wel laag volgens mij :?
Die waardes zijn gewoon slecht... een ruismarge van 3.2 dB is ronduit te weinig.
In België hanteert Belgacom een grenswaarde van 6dB.
Op 1000m van de centrale is dit inderdaad een heel slecht resultaat.
Heb je al eens geprobeerd wat de waardes zijn als je de ganse binneninstallatie afkoppelt en de modem rechtstreeks aansluit op de telefoon-invoer?
Is de waarde dan nog zo slecht, dan moet je bij de telefoonmaatschappij zijn om te klagen... duidt op een probleem op hun kabels.
Heb je wel betere waardes als je je modem rechtstreeks zou aansluiten op de invoer (met al de rest van de binnenbekabeling afgekoppeld), dan ligt het probleem in je eigen bekabeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik kijk net op de Demon Self Service pagina, en daar staat dat ik een 2048 ab. heb, en dat ik €55,- per maand betaal... :? Eerst betaalde ik toch echt €65,-

Heeft iemand ook zoiets gehad? Heb m'n upgrade nog niet en iemand anders op de centrale is al geupgrade. (Zie hierboven). Heb ook geen email gekregen dat mijn upgrade niet door kan gaan. Zit trouwens maar 900 meter van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
EmBee schreef op 26 maart 2004 @ 08:26:
Hmm ik ga nu echt mijn twijfels trekken, ik heb in december een 8/1 mbit pakket genomen, alles aangesloten lekker werken training van 7800 kbit en upload 512 . Dat eerste daar maak ik geen probleem van maar 512 dat is geen 1024 hoor dat dan ook bij de aankomende Upgrades? ja toch ?
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

xshredx schreef op 26 maart 2004 @ 15:14:
[...]

Die waardes zijn gewoon slecht... een ruismarge van 3.2 dB is ronduit te weinig.
In België hanteert Belgacom een grenswaarde van 6dB.
Op 1000m van de centrale is dit inderdaad een heel slecht resultaat.
Heb je al eens geprobeerd wat de waardes zijn als je de ganse binneninstallatie afkoppelt en de modem rechtstreeks aansluit op de telefoon-invoer?
Is de waarde dan nog zo slecht, dan moet je bij de telefoonmaatschappij zijn om te klagen... duidt op een probleem op hun kabels.
Heb je wel betere waardes als je je modem rechtstreeks zou aansluiten op de invoer (met al de rest van de binnenbekabeling afgekoppeld), dan ligt het probleem in je eigen bekabeling...
Snap ik, ben ik nu ook even mee bezig. Helaas heb ik alleen evne klote telefoondraadjes, met van dat touwspul erin, die kan ik neit echt in mn eerste israpunt steken, maar ik zoek even naar echt koper tel draadje, en dan prop ik hem direct in mn modem. Ik ben alleen bang dat ik niets kan beginnen bij mijn telefoonmaatschappij, want telefoon doet het goed, zou ik waarschijnlijk te horen krijgen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:01
woei.. ook geupgrade...
is nog best snel gegaan eigenlijk..

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Nope..jij hebt/hoort gewoon die 1024 up te hebben. het kan zijn dat je te ver van de centrale zit waardoor men heeft gedacht ...laten we de upload zetten op 512 zodat je toche en stabiele lijn hebt (lijkt me alleen wat ontwaarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Chutney schreef op 26 maart 2004 @ 15:20:
[...]

Nope..jij hebt/hoort gewoon die 1024 up te hebben. het kan zijn dat je te ver van de centrale zit waardoor men heeft gedacht ...laten we de upload zetten op 512 zodat je toche en stabiele lijn hebt (lijkt me alleen wat ontwaarschijnlijk)
Hmm ja kan maar lijkt me toch vrij stug, zit 890 meter van de centrale af en een vriend van me woont verder de wijk ik op 1200 meter ofzo en hij heeft wel beter performance, hij heeft internl.net voor studenten. Vind het wel een raar verhaal.

EDIT

Huidige snelheid Nieuwe snelheid* Prijs per maand
512 / 256 naar 1024 / 512 EUR 39
1024 / 512 naar 2048 / 1024 EUR 55
2048 / 512 naar 8192 / 1024 EUR 65
2-8Mb / 512 naar 8192 / 1024 EUR 65**

Dus als het goed is krijg ik ook een upgrade, dat laatste 2-8 mbit / 512 zal dus naar 8192 / 1024 gaan. al twijfel ik erg :S

[ Voor 23% gewijzigd door boswandeling op 26-03-2004 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EmBee schreef op 26 maart 2004 @ 15:22:
[...]

Hmm ja kan maar lijkt me toch vrij stug, zit 890 meter van de centrale af en een vriend van me woont verder de wijk ik op 1200 meter ofzo en hij heeft wel beter performance, hij heeft internl.net voor studenten. Vind het wel een raar verhaal
Heb jij toevallig een draytek router? Of een router die modulatie type T1.413 gebruikt?

Als dat het geval is moet je het modulatietype even aanpassen naar G.DMT Dit kun je bij je router internet access instellingen wel aanpassen. Verschilt per router ofcourse.

Als je een draytek router hebt kun je ook nog telnetten en het commando adsl dslam gspn meegeven. Daarna adsl reboot en het modem zal proberen te trainen op de instellingen van de Globespan dslam als die gebruikt wordt in je centrale.

En kijk ook even wat je line att. en snr waarden zijn. Dit beinvloed ook de kwaliteit van je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-09 09:17

DJT

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:18:
Hmm, ik kijk net op de Demon Self Service pagina, en daar staat dat ik een 2048 ab. heb, en dat ik €55,- per maand betaal... :? Eerst betaalde ik toch echt €65,-

Heeft iemand ook zoiets gehad? Heb m'n upgrade nog niet en iemand anders op de centrale is al geupgrade. (Zie hierboven). Heb ook geen email gekregen dat mijn upgrade niet door kan gaan. Zit trouwens maar 900 meter van de centrale af.
Dat had ik dus ook. Heb drie dagen voor de bekendmaking van de upgrades al Demon aangevraagd. Kreeg een tijdje later een mail met de vraag of ik van de upgrade gebruik wilde maken. Dat wilde ik dus... Vorige week twee mailtjes gekregen, één dat mijn lijn een upgrade zou gaan krijgen en daarna een mail waarin stond dat dat toch niet doorging. :/

Ik vond het eigenlijk wel prima...toen kreeg ik vanmorgen onderstaande mail:

Geachte klant,

Allereerst onze excuses voor de verwarring, veroorzaakt door de twee voorgaande berichten. U heeft naar aanleiding van ons schrijven in september aangegeven wel in aanmerking te willen komen voor een upgrade van uw account. Bij deze willen we laten weten dat uw lijn definitief wel wordt meegenomen bij de upgrades. Tussen vandaag en
31 maart zal uw lijn worden geupgrade.

Toch de upgrade dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 15:33:
[...]

Heb jij toevallig een draytek router? Of een router die modulatie type T1.413 gebruikt?

Als dat het geval is moet je het modulatietype even aanpassen naar G.DMT Dit kun je bij je router internet access instellingen wel aanpassen. Verschilt per router ofcourse.

Als je een draytek router hebt kun je ook nog telnetten en het commando adsl dslam gspn meegeven. Daarna adsl reboot en het modem zal proberen te trainen op de instellingen van de Globespan dslam als die gebruikt wordt in je centrale.

En kijk ook even wat je line att. en snr waarden zijn. Dit beinvloed ook de kwaliteit van je verbinding.
Ik heb gewoon een zyxel shit zonder router, speciaal dure 1x kabel gebruikt, maar ook dicht bij israpunt ook zonder tussenkomsten van andere hardware traitn dat ding hem zo, is er niets iets met die zyxel te doen, ik ben al wezen zoeken maar kan geen oplossing vinden. Ik zal de waardes vanavond denk even posten, ik weet wel ongeveer wat ze betekenen maar weet niet welke marge goed is of juist slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Lage downstream :(
Ben net geupgrade

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
relative capacity occupation: 98% 
noise margin downstream: 7.0 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 2.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 aa 
tone  32- 63: bb cb bb cc cc cc bb bb ba 99 87 00 00 00 00 00 
tone  64- 95: 66 67 78 89 aa bb bb bc cc cc cc cc cc bc bb bb 
tone  96-127: 0b bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba aa aa 9a aa bb 
tone 160-191: bb bb ba ba ab bb ba bb ba aa aa aa aa aa aa aa 
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa a9 99 98 60 00 00 00 00 00 00

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
System up Time: 1:38:28  
CPU Load: 31.27% 

WAN Port Statistics:  
Downstream Speed: 6432 kbps  
Node-Link  Status  TxPkts  RxPkts  Errors  Tx B/s  Rx B/s  Up Time  
1-ENET  Up  532724 778251 0 8512 181363 1:37:57 

LAN Port Statistics:  
Interface:  Status  TxPkts  RxPkts  Collisions 
Ethernet  100M/Full Duplex 790387 543808 0

code:
1
2
3
4
System Name : ras  
ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.1) | 9/18/2003  
DSL FW Version: Alcatel, Version 4.9.10 
Standard: Multi-Mode

Afstand tot centrale 657 Meter ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Rubke schreef op 26 maart 2004 @ 13:52:
Vraagje mijn huidige situatie is zo:

code:
1
2
3
4
   Modem       Router
   ----          ----                          PC1....enz..
--|    |------- |     |---------------------|  |
   ----          ----

!!Let wel, modem staat in bridged mode!!
IP modem: 192.168.1.1
IP Router : 192.168.1.10

Nu kan ik op geen enkele manier aan mijn modem komen, via mijn pc's achter de router, als ik dus 192.168.1.1 in IE of probeer te telnetten dan lukt dit niet??

Moet ik soms mijn IP van mijn modem in 10.0.0.1 of iets dergelijks wijzigen, zodat mijn router dat routeert???

Nu moet ik iedere keer met m'n laptop naar benden, console kabel of rechtreeks via netwerk, wil ik instellingen aanpassen...

Of moet mijn modem hiervoor in router stand staan wil dit lukken??
Iemand een idee, hoe ik dat moet configgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Laatst online: 19:04

xshredx

Tutti-frutti schreef op 26 maart 2004 @ 15:19:
[...]

Snap ik, ben ik nu ook even mee bezig. Helaas heb ik alleen evne klote telefoondraadjes, met van dat touwspul erin, die kan ik neit echt in mn eerste israpunt steken, maar ik zoek even naar echt koper tel draadje, en dan prop ik hem direct in mn modem. Ik ben alleen bang dat ik niets kan beginnen bij mijn telefoonmaatschappij, want telefoon doet het goed, zou ik waarschijnlijk te horen krijgen.
Neen hoor...
Het is mijn ervaring (ik heb een tijdje gewerkt als adsl technicus) dat men heus wel verschil maakt tussen 'doet de telefoon het goed' en 'is het adsl signaal ook in orde?'...
De metingen die jij op je modem kunt doen, kunnen de mensen van je provider natuurlijk ook doen (als je modem synchro staat), en nog een stuk nauwkeuriger.
Als zou blijken dat er tussen de centrale en je invoer in huis een probleem is, moet dat opgelost worden... en als dat inhoudt dat er desnoods aan de kabels van de telefoonmaatschappij moet gewerkt worden, dan moet dat maar.
Ik heb het verscheidene malen voorgehad dat een slechte lijn in handen wordt gegeven van 'de lassers' (de mannen die echt de kabels in de straten leggen).

Als het probleem in je eigen binneninstallatie zit, is het natuurlijk jou probleem. (tenzij die binneninstallatie door de telefoonmaatschappij aangelegd is).
Daarom dat je die metingen zou moeten kunnen doen met je modem rechtstreeks op de invoer, en de rest van de binneninstallatie opgekoppeld.
Zo kun je zeker weten of het probleem ligt in het gedeelte tussen de centrale en je invoer, of je binneninstallatie.

En ligt het probleem tussen de centrale en je invoer, dan moet dat verholpen worden... of je telefoon het nu wel of niet doet... telefoons, dat is technologie van 'de jaren stillekes', die doen het op het meest shitty draadje wel.
Adsl signalen zijn veel storingsgevoeliger, en dat weet je provider beter dan wie ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nou, helaas. Ik heb mijn modem direct op het kpn kastje aangesloten, zonder splitter, en zonder alarmcentrale. Mijn waardes blijven gaar. Kan ik hierover gaan klagen bij kpn ?

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1029 meter.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 14:58
Zonet viel de verbinding weer even weg voor een seconde of 20, maar weer geen upgrade :( . Begin nu wel een beetje ongeduldig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 03-10 23:21
tastingw schreef op 25 maart 2004 @ 22:02:
Krijg ik eergister een mailtje dat mijn snelheid verdubbeld word. Ik helemaal blij, eindelijk na al die maanden de verdubbeling.

Krijg ik gister weer een mailtje, een rectificatie van het eerdere bericht, mijn snelheid wordt niet verdubbeld. Het schiijnt dat ik niet in aanmerking kom en dat ik pas kan verdubbelen als de rest is geweest.

Het vreemde is dat ik me op 17 september heb aangemeld voor een demon 2048 abbo. Ik heb wat later een mail gekregen wat ik wilde, de huidige snelhedi behouden of verdubbelen. Ik had dus gekozen wat ik wilde verdubbelen en dat werd bevestigd door demon.

Dit was het mailtje van gister

"Geachte klant,

Gisteren heeft u bericht van ons ontvangen waarin wij aankondigden dat de snelheid van uw DSL Express account zal worden verhoogd. Helaas is dit bericht per abuis aan u verzonden. Uw account komt voor de genoemde upgrade niet in aanmerking, deze geldt voor lijnen die besteld zijn voor de prijsaanpassing van september 2003. De prijsstelling van uw order is reeds aangepast aan het huidige tarief.

Er zal dan ook geen upgrade van uw lijn plaatsvinden.

Indien u wel prijs stelt op een upgrade, dan kunt u deze binnenkort online bestellen via 'mijn DSL Express' op www.dslexpress.nl. De upgradefunctie is op dit moment niet operationeel, in verband met de huidige uitvoering van de snelheidsupgrades op veel van onze aansluitingen.'

Ik had dus direct mail gestuurd naar demon dat ik er dus niet mee eens was dat ik niet geupgrade werd. Ik krijg vandaag mail dat ik dus wel geupgrade zou worden voor 31 maart. :*)

het is een aardig zooitje in hun administratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJT schreef op 26 maart 2004 @ 15:37:
[...]

Dat had ik dus ook. Heb drie dagen voor de bekendmaking van de upgrades al Demon aangevraagd. Kreeg een tijdje later een mail met de vraag of ik van de upgrade gebruik wilde maken. Dat wilde ik dus... Vorige week twee mailtjes gekregen, één dat mijn lijn een upgrade zou gaan krijgen en daarna een mail waarin stond dat dat toch niet doorging. :/

Ik vond het eigenlijk wel prima...toen kreeg ik vanmorgen onderstaande mail:

Geachte klant,

Allereerst onze excuses voor de verwarring, veroorzaakt door de twee voorgaande berichten. U heeft naar aanleiding van ons schrijven in september aangegeven wel in aanmerking te willen komen voor een upgrade van uw account. Bij deze willen we laten weten dat uw lijn definitief wel wordt meegenomen bij de upgrades. Tussen vandaag en
31 maart zal uw lijn worden geupgrade.

Toch de upgrade dus.
mkay, maar ik heb nooit een email gekregen oid met de vraag "Wilt u een upgrade krijgen?" bij was het meer van "we gaan upgraden, of je het nou wil of niet".

maar heb net gebeld met Demon, en ze zeiden dat ze het misschien in groepjes klanten doen, dus niet 1 hele centrale in 1 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

tastingw schreef op 26 maart 2004 @ 16:00:
[...]

Ik had dus direct mail gestuurd naar demon dat ik er dus niet mee eens was dat ik niet geupgrade werd. Ik krijg vandaag mail dat ik dus wel geupgrade zou worden voor 31 maart. :*)

het is een aardig zooitje in hun administratie
Aardig zooitje, zeg dat wel. Ik heb iig vandaag ook bericht gekregen dat ik toch wèl word meegenomen bij de upgrades. Nou, ik ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Rubke schreef op 26 maart 2004 @ 15:43:
Iemand een idee, hoe ik dat moet configgen?
Ik vermoed dat jouw router nu 2 netwerken ziet.

1) Een netwerk verbonden met je modem in de 192.168.1.x range (waar dus alleen je modem met 192.168.1.1 aan hant)

2) Een netwerk verbonden met je PC's in de 192.168.1.x range

En dat werkt dus niet.
Haal je router er tussenuit, geef je PC als IP 192.168.1.x waar x != 1 en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we lagen er weer 2 minuten uit. Ik vind dit een werkelijke schande! 3x in 4 dagen heb ik er eventjes uit gelegen. Moest helemaal modem aan en uit doen om weer online te komen, je zou maar een service draaien. Walgelijk dit, je kan maar beter snel met je upgrade komen bbned anders heb je op 1 april een klant minder, not joking! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 16:54:
En we lagen er weer 2 minuten uit. Ik vind dit een werkelijke schande! 3x in 4 dagen heb ik er eventjes uit gelegen. Moest helemaal modem aan en uit doen om weer online te komen, je zou maar een service draaien. Walgelijk dit, je kan maar beter snel met je upgrade komen bbned anders heb je op 1 april een klant minder, not joking! :(
3 keer in 4 dagen even er uit, wat een RAMP!
Je wilt niet weten hoevaak ik er met Chello wel niet af lag :(
Dat was om de 2 dagen raak en dan niet eventjes, maar gewoon 4 uur achter elkaar...

Heb je al geprobeerd om de oorzaak van het probleem te zoeken? Contact met Demon gehad? Alles beter dan maar zo'n nutteloos flameberciht posten... |:(
En als het je echt allemaal niet bevalt, dan zeg je toch lekker je abbo op? Meer bandbreedte voor ons >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Whuzz op 26-03-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de wereld vergaat 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

xshredx schreef op 26 maart 2004 @ 15:46:
[...]

Neen hoor...
Het is mijn ervaring (ik heb een tijdje gewerkt als adsl technicus) dat men heus wel verschil maakt tussen 'doet de telefoon het goed' en 'is het adsl signaal ook in orde?'...
De metingen die jij op je modem kunt doen, kunnen de mensen van je provider natuurlijk ook doen (als je modem synchro staat), en nog een stuk nauwkeuriger.
Als zou blijken dat er tussen de centrale en je invoer in huis een probleem is, moet dat opgelost worden... en als dat inhoudt dat er desnoods aan de kabels van de telefoonmaatschappij moet gewerkt worden, dan moet dat maar.
Ik heb het verscheidene malen voorgehad dat een slechte lijn in handen wordt gegeven van 'de lassers' (de mannen die echt de kabels in de straten leggen).

Als het probleem in je eigen binneninstallatie zit, is het natuurlijk jou probleem. (tenzij die binneninstallatie door de telefoonmaatschappij aangelegd is).
Daarom dat je die metingen zou moeten kunnen doen met je modem rechtstreeks op de invoer, en de rest van de binneninstallatie opgekoppeld.
Zo kun je zeker weten of het probleem ligt in het gedeelte tussen de centrale en je invoer, of je binneninstallatie.

En ligt het probleem tussen de centrale en je invoer, dan moet dat verholpen worden... of je telefoon het nu wel of niet doet... telefoons, dat is technologie van 'de jaren stillekes', die doen het op het meest shitty draadje wel.
Adsl signalen zijn veel storingsgevoeliger, en dat weet je provider beter dan wie ook...
Moet ik met deze waardes dan maar mijn provider bellen, of moet ik kpn bellen ? Demon kan ook een lijntest doen toch ?
Kan het ook aan de apparatuur in de centrale liggen, want ik hem hier nog iemand vlakbij, maar die zit via babyxl. Hij synct wel op 7800 kbit. Hij zit op dezelfde centrale.

offtopic:
heb je msn ? kan ik daar even wat bespreken misschien, kijk bij mijn info voor mn mailadres

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-03-2004 17:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 13:54

SenZatioN

Improvise...

Keek vanmorgen naar de vordering van mijn usenet downloads en guess what? Downloads waren gestopt :( <Grrrr>
Keek ik naar mijn Coperjetje, nog eens kijken, zie ik dat goed? 8MB ledje brandde!
Modem gereboot en tsjakka alles weer werken met een hogere downloadsnelheid :)

My software never has bugs, it just develops random features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Whuzz schreef op 26 maart 2004 @ 16:48:
[...]

Ik vermoed dat jouw router nu 2 netwerken ziet.

1) Een netwerk verbonden met je modem in de 192.168.1.x range (waar dus alleen je modem met 192.168.1.1 aan hant)

2) Een netwerk verbonden met je PC's in de 192.168.1.x range

En dat werkt dus niet.
Haal je router er tussenuit, geef je PC als IP 192.168.1.x waar x != 1 en dan moet het werken.
Mijn vraag is juist, hoe krijg ik dat aan de praat met mijn router ertussen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
Dauthi schreef op 26 maart 2004 @ 15:41:
Lage downstream :(
Ben net geupgrade

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
relative capacity occupation: 98% 
noise margin downstream: 7.0 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 2.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone   0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 aa 
tone  32- 63: bb cb bb cc cc cc bb bb ba 99 87 00 00 00 00 00 
tone  64- 95: 66 67 78 89 aa bb bb bc cc cc cc cc cc bc bb bb 
tone  96-127: 0b bb bb bb bb bb bb b2 bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba ba aa aa 9a aa bb 
tone 160-191: bb bb ba ba ab bb ba bb ba aa aa aa aa aa aa aa 
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 224-255: aa aa aa aa aa aa a9 99 98 60 00 00 00 00 00 00

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
System up Time: 1:38:28  
CPU Load: 31.27% 

WAN Port Statistics:  
Downstream Speed: 6432 kbps  
Node-Link  Status  TxPkts  RxPkts  Errors  Tx B/s  Rx B/s  Up Time  
1-ENET  Up  532724 778251 0 8512 181363 1:37:57 

LAN Port Statistics:  
Interface:  Status  TxPkts  RxPkts  Collisions 
Ethernet  100M/Full Duplex 790387 543808 0

code:
1
2
3
4
System Name : ras  
ZyNOS F/W Version: V3.40(IO.1) | 9/18/2003  
DSL FW Version: Alcatel, Version 4.9.10 
Standard: Multi-Mode

Afstand tot centrale 657 Meter ongeveer.
Iemand met hetzelfde probleem ? die een oplossing heeft gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Dauthi schreef op 26 maart 2004 @ 17:25:
[...]

Iemand met hetzelfde probleem ? die een oplossing heeft gevonden ?
Tutti-frutti in "Ervaringen Demon DSL-Express # 11"
geen oplossing, maar ook slechte sync, en slechte signaal sterkte :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-03-2004 17:26 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nee, je zal er maar aan dood gaan.. overdrijven is ook een vak he. Maaruh effe serieus he, moet je HELEMAAL je modem AAN EN UIT DOEN????????? :| :| TIS NIET WAAR!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, daar hoef ik niet voor te zorgen. Echter ik ben zolang aan het lijntje gehouden (en samen met mij nog vele mensen) door BBNed dat ze nu welles resultaten mogen laten zien. Ik was niet blij met dat DHCP probleem paar dagen terug (hele nacht eruit) maar daar hebben ze goeie verklaring voor. Echter dat kwam in de maand augustus tot januari nooit voor. Opeens heb ik megaveel uitval enzo en dat kan gewoon niet langer. KPN doet het veel beter en die zullen mij eventueel na 1 april als klant krijgen. Ook al krijg ik de verhoging op 31 maart, als het na een maand nog steeds beroerd is (want dat is het, ook gesproken over de newsserver) dan heeft XS4ALL er een klant bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Rubke schreef op 26 maart 2004 @ 17:24:
Je netwerk in een andere IP-range doen dan je modem?

Bij mij is het nl zo:

Modem -> Server -> Netwerk

Modem heeft als IP: 192.168.1.1
De rest van het netwerk heeft ook een IP in de 192.168.1.x range, maar dat is dus NIET hetzelfde netwerk.
Als ik nu vanaf mijn server het modem wil bereiken, moet ik de eerste netwerkkaart (dis dus aan het modem hangt) als IP 192.168.1.x met x != 1 geven. Tevens moet ik de andere netwerkkaart uitschakelen, of iig níet een IP in de 192.168.1.x range gaven, anders werkt het niet, omdat de server dan 2 verschillende netwerken in de dezelfde range ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Whuzz schreef op 26 maart 2004 @ 17:31:
[...]

Je netwerk in een andere IP-range doen dan je modem?

Bij mij is het nl zo:

Modem -> Server -> Netwerk

Modem heeft als IP: 192.168.1.1
De rest van het netwerk heeft ook een IP in de 192.168.1.x range, maar dat is dus NIET hetzelfde netwerk.
Als ik nu vanaf mijn server het modem wil bereiken, moet ik de eerste netwerkkaart (dis dus aan het modem hangt) als IP 192.168.1.x met x != 1 geven. Tevens moet ik de andere netwerkkaart uitschakelen, of iig níet een IP in de 192.168.1.x range gaven, anders werkt het niet, omdat de server dan 2 verschillende netwerken in de dezelfde range ziet.
Kan ik dan niet ervoor zorgen dat mijn modem in 10.0.0.1 hangt zodat mijn router het als 2 verschillende netwerken ziet, zodat ik niet hoef te switchen van kaart en aansluiting!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Rubke schreef op 26 maart 2004 @ 17:34:Kan ik dan niet ervoor zorgen dat mijn modem in 10.0.0.1 hangt zodat mijn router het als 2 verschillende netwerken ziet, zodat ik niet hoef te switchen van kaart en aansluiting!!!
Volgens mij kun je in de meeste modems het IP wel veranderen, dus dat moet kunnen. En anders verander je de IP range van de rest van je netwerk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Ik begrijp dat je een zakelijke verbinding hebt? Dit topic gaat over dsl express, de consumenten verbinding.
Indien je een gegarandeerde uptime wilt zal je een ander product moeten nemen met een bijbehorend tarief en dan nog is dit niet 100% te garanderen.
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:29:
[...]

KPN doet het veel beter en die zullen mij eventueel na 1 april als klant krijgen. Ook al krijg ik de verhoging op 31 maart, als het na een maand nog steeds beroerd is (want dat is het, ook gesproken over de newsserver) dan heeft XS4ALL er een klant bij.
"Het gras is altijd groener bij de buren"
Helaas, op dit moment kan ik geen email versturen via mijn xs4all account.
Lees xs4all.adsl eens, staan ook berichten over verbindings problemen, mail problemen, newsserver problemen.
Tutti-frutti schreef op 26 maart 2004 @ 17:21:
[...]

Moet ik met deze waardes dan maar mijn provider bellen, of moet ik kpn bellen ? Demon kan ook een lijntest doen toch ?
Kan het ook aan de apparatuur in de centrale liggen, want ik hem hier nog iemand vlakbij, maar die zit via babyxl. Hij synct wel op 7800 kbit. Hij zit op dezelfde centrale.
Ik vind die waarden niet verkeerd, je moet onthouden dat er factoren zijn zoals je koperdraad kwaliteit in de grond, die ervoor kunnen zorgen dat je de snelheid die in theorie mogelijk is niet wordt bereikt. Ook verschillende firmware's voor je modem kunnen voor andere waarden zorgen.

[ Voor 54% gewijzigd door dolby op 26-03-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Rubke schreef op 26 maart 2004 @ 17:24:
[...]

Dat kan niet, is al vaker voorbij gekomen.
Je hebt de volgende drie opties.
1.Gebruik die seriele kabel van je modem naar je pc om via telnet in je modem te kunnen.
2.Gebruik je router als switch, en zet je modem van Bridge in Router modus.
3.Haal tijdelijk je router ertussenuit.
Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:29:
[...]

Nee hoor, daar hoef ik niet voor te zorgen. Echter ik ben zolang aan het lijntje gehouden (en samen met mij nog vele mensen) door BBNed dat ze nu welles resultaten mogen laten zien. Ik was niet blij met dat DHCP probleem paar dagen terug (hele nacht eruit) maar daar hebben ze goeie verklaring voor. Echter dat kwam in de maand augustus tot januari nooit voor. Opeens heb ik megaveel uitval enzo en dat kan gewoon niet langer. KPN doet het veel beter en die zullen mij eventueel na 1 april als klant krijgen. Ook al krijg ik de verhoging op 31 maart, als het na een maand nog steeds beroerd is (want dat is het, ook gesproken over de newsserver) dan heeft XS4ALL er een klant bij.
Zelf heb ik daar helemaal geen last van, heb sinds oktober 2003 in het totaal 3 keer geen verbinding gehad, nooit langer dan 1 nacht. :)
Trouwens de nieuwsserver van Xs4all is met name de laatste tijd veel slechter geworden:
Diverse film groepen worden geblokkeerd o.a. (a.b.movies.divx, a.b.dvdr).
De retentie op de Nederlandse groepen is veel korter geworden,
zelfs minder dan de 3 dagen bij Demon (a.b.nl, a.b.misc, a.b.x).
Ik zie tenminste heel vaak mensen met Newszilla die binnen 2 dagen om re-posts vragen, als ik weer eens een film in a.b.nl gepost heb.
Verder is de (upload) snelheid minder voor hetzelfde maandbedrag. :)

Dus veel plezier bij Xs4All,
(Een ex HccNet/KPN-Adsl gebruiker, nu een super tevreden Demon gebruiker). :*)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk volgens mij ben je net als mij verbonden op het babyxl netwerk die draait als een tiet :P

De nieuwsgroep van demon vind ik te langzaam. Ze kunnen beter een eigen nieuwsserver starten imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20

Robtimus

me Robtimus no like you

cjdijk schreef op 26 maart 2004 @ 18:53:
Dat kan niet, is al vaker voorbij gekomen.
Je hebt de volgende drie opties.
1.Gebruik die seriele kabel van je modem naar je pc om via telnet in je modem te kunnen.
2.Gebruik je router als switch, en zet je modem van Bridge in Router modus.
3.Haal tijdelijk je router ertussenuit.
Het kan WEL, ik heb hetzelf nml voor elkaar gekregen.

Mijn situatie:
- modem is 192.168.100.1
- router, WAN is DHCP, LAN is 192.168.1.254
- LAN, 192.168.1.x

Ik kan nu in mijn modem komen door de WAN kant van mijn router static op een 192.168.100.x adres te zetten, dan kan ik gewoon naar die 192.168.100.1. Ik verlies wel natuurlijk mijn internetverbinding gedurende die tijd.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.