Ervaringen Demon DSL-Express # 11

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.378 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Nee ik zit hier me 8/1 en alles gaat perfect!! Ik vraag me alleen toch af of iemand al gewaarschuwd is vanwege teveel downloaden. En zoja, hoeveel had je gedl'd!?

Verder ben ik erg tevreden met mijn Demon aansluiting, heb nog geen problemen gehad, heb altijd volledige snelheid (zowel up als down) en mijn ping is altijd goed. Al is hun server wel een beetje sloom.

_/-\o_ Demon _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Jilvoos op 21-03-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Phydomir

Dennis

weer brakke ping tijden...

Waarom kopen die gasten niet gewoon goede hardware :S

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Phydomir schreef op 21 maart 2004 @ 20:10:
weer brakke ping tijden...

Waarom kopen die gasten niet gewoon goede hardware :S
Welke gasten?
KPN / adsl-provider of demon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

CT schreef op 21 maart 2004 @ 20:18:
[...]

Welke gasten?
KPN / adsl-provider of demon?
Boeid me niet. Demon is mijn provider dus die moeten het fixen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Phydomir schreef op 21 maart 2004 @ 20:21:
[...]

Boeid me niet. Demon is mijn provider dus die moeten het fixen.
En net wist je nog de oplossing, namelijk "het kopen van goede hardware".
Dan zou je toch echt wel eerst moeten weten waar het probleem moet zitten.. want anders schiet echt niemand wat op met dit soort adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
CT schreef op 21 maart 2004 @ 20:26:
[...]
En net wist je nog de oplossing, namelijk "het kopen van goede hardware".
Dan zou je toch echt wel eerst moeten weten waar het probleem moet zitten.. want anders schiet echt niemand wat op met dit soort adviezen.
Ach, een KPN'er die ik ken zegt ook dat brakke hardware bij Demon best wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

Ook erg jammer dat je niet netjes een mailtje krijgt met daarin info over storingen of info wanneer de upgrade komt (bijv in december even mailen dat het pas in maart komt). Ok, in de nieuwsgroep staat het soms, maar veel mensen kijken niet op nieuwsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wwillem schreef op 21 maart 2004 @ 20:36:
[...]

Ook erg jammer dat je niet netjes een mailtje krijgt met daarin info over storingen of info wanneer de upgrade komt (bijv in december even mailen dat het pas in maart komt). Ok, in de nieuwsgroep staat het soms, maar veel mensen kijken niet op nieuwsgroepen.
Ik vind dat Demon wel vrij veel informatie geeft bij de status-pagina hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

wwillem schreef op 21 maart 2004 @ 20:36:
[...]

Ach, een KPN'er die ik ken zegt ook dat brakke hardware bij Demon best wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
van demon site:
17 mar 17:15. Vanmiddag is een aantal wijzigingen aan het Demon NL-netwerk gemaakt. Er zijn twee nieuwe, veel grotere routers in gebruik genomen en de verbindingen naar de bestaande routers zijn verdubbeld in capaciteit.
Als er wat mis is wordt er echt wel direct wat aangedaan! En menig andere provider kan/doet dat echt niet zo adrem (denk aan burocratie en het verleggen van problemen e.d. zoals de KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Aha, er een status pagina :). Zou 1 van jullie die misschien willen geven? In de startpost staat ie niet, op de Demon site kan ik het niet vinden, wanneer ik inlog ook niet. Via google kan het ik zelfs niet vinden.

Edit: Tnx tuttifrutti, je was net iets eerder :).
Zoeken op netwerkstatus & demon op google werkte wel: netwerkstatus.

Aha, volgens deze pagina bestaan mijn ping problemen niet meer. Geweldig ik moet m'n gemiddelde ping van 80 natuurlijk eerst delen door 4.... ik wou dat het waar was.

[ Voor 53% gewijzigd door dr snuggles op 21-03-2004 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 20 maart 2004 @ 06:54:
[...]

Ik geef een constatering omtrend het lame gedrag van bepaalde posters hier.

[...]
Dan som ik hier toch weer even een rijtje zaken op met problemen bij Demon:

1). Eigen webspace is nagenoeg onbruikbaar, veel te langzaam (dit werkt gewoon bij alle providers supersnel)
2). Eigen e-mailadres is nagenoeg onbuikbaar, connect soms niet en anders veels te langzaam (dit werkt natuurlijk ook gewoon bij alle andere providers)
3). Ik kan nu geen e-mail meer versturen (alweer tweeëneenhalf uur niet)
4). Mijn jaarcontract is gelukkig 19 maart 2004 afgelopen. Nou ja, niet dat ik daar iets mee opschiet. Ik wil namelijk gewoon 512/256 blijven houden en wel voor € 19,95 in de maand i.p.v. € 39,-. Maanden ben ik zoet gehouden om eerdaags online te kunnen "downgraden" -naar mijn huidige abonnement nota bene!- maar die functie is nog altijd niet online. Het is weer lekker vaag omschreven ook, maar ik geloof zelfs dat Demon dan nog 50 euro in rekening brengt ook, om deze ongevraagde "snelheidsverdubbeling" terug te draaien! Maar goed, ik zag dit natuurlijk al aankomen en heb ze gebeld dat ik het niet vertrouwde om te wachten op de online downgrade mogelijkheid en dat ik dit per brief ging doen. Na 2x keer een uur in de wacht (1x bij helpdesk en 1x bij sales) te hebben gestaan vertelden bij medewerkers me dat ik toch echt moet wachten tot alles online is om te kunnen downgraden omdat eerst de snelheidsverdubbeling erdoor moet. Onzin natuurlijk en vorige maand is mijn brief de deur uitgegaan naar Demon om niet up te graden en mij i.p.v. € 39,- per maand gewoon € 19,95 te laten gaan betalen net zoals de rest. Nog helemaal niets van gehoord, dus ik ga morgen maar weer eens lekker met mijn mobieltje een uur gratis bij ze in de wacht staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
CT schreef op 21 maart 2004 @ 21:35:
[...]

van demon site:

[...]

Als er wat mis is wordt er echt wel direct wat aangedaan! En menig andere provider kan/doet dat echt niet zo adrem (denk aan burocratie en het verleggen van problemen e.d. zoals de KPN).
Yep, ben ik totaal met je eens, erg goed van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet gewoon, dat gebeurt overal. Denk maar niet dat er bij KPN of Xs4all geen mannetjes worden opgetrommeld als er ('s nachts) een storing is hoor :)

Maarre, qua administratie begint Demon toch wel bureacratisch te worden hoor! Of ze weten zich gewoon geen raad met gewone post omdat ze daar niet erg gewend aan zijn. Ik wacht al een maand op een antwoord op een brief. Reactie op een e-mail die ik ze afgelopen dinsdag stuurde blijft helaas ook nog altijd uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
En finger status@info.demon.nl of motd@info.demon.nl is ook erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dit voor een gedoe met de nieuwsserver? kan niet connecten, ook met 1 draadje niet, dan gaat het downloaden weer even 1 min , en dan weer niet kunnen connecten. het word met de dag slechter, word nog wat als iedereen geupgrade is. Ben trouwens niet de eenige die dit probleem heeft :(

Hulde aan demon en BBned :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:49:
[...]

1). Eigen webspace is nagenoeg onbruikbaar, veel te langzaam (dit werkt gewoon bij alle providers supersnel)
2). Eigen e-mailadres is nagenoeg onbuikbaar, connect soms niet en anders veels te langzaam (dit werkt natuurlijk ook gewoon bij alle andere providers)
4). Mijn jaarcontract is gelukkig 19 maart 2004 afgelopen. Nou ja, niet dat ik daar iets mee opschiet. Ik wil namelijk gewoon 512/256 blijven houden en wel voor € 19,95 in de maand i.p.v. € 39,-. Maanden ben ik zoet gehouden om eerdaags online te kunnen "downgraden" -naar mijn huidige abonnement nota bene!- maar die functie is nog altijd niet online. Het is weer lekker vaag omschreven ook, maar ik geloof zelfs dat Demon dan nog 50 euro in rekening brengt ook, om deze ongevraagde "snelheidsverdubbeling" terug te draaien! Maar goed, ik zag dit natuurlijk al aankomen en heb ze gebeld dat ik het niet vertrouwde om te wachten op de online downgrade mogelijkheid en dat ik dit per brief ging doen. Na 2x keer een uur in de wacht (1x bij helpdesk en 1x bij sales) te hebben gestaan vertelden bij medewerkers me dat ik toch echt moet wachten tot alles online is om te kunnen downgraden omdat eerst de snelheidsverdubbeling erdoor moet. Onzin natuurlijk en vorige maand is mijn brief de deur uitgegaan naar Demon om niet up te graden en mij i.p.v. € 39,- per maand gewoon € 19,95 te laten gaan betalen net zoals de rest. Nog helemaal niets van gehoord, dus ik ga morgen maar weer eens lekker met mijn mobieltje een uur gratis bij ze in de wacht staan :(
1) werkt bij mij prima zit wel datebeperking op.
2) werkt bij mij prima
3) nog nooit problemen gehad
4) downgrade had je allang gekunt sinds 15 maart niet meer omdat het aan het upgrade zijn. je moet de algemene voorwaarden van het contract eens lezen over je contract je maakt zelf een potje van. heb zelf mailtje gestuurd volgende dag netjes reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 23:11:
wat is dit voor een gedoe met de nieuwsserver? kan niet connecten, ook met 1 draadje niet, dan gaat het downloaden weer even 1 min , en dan weer niet kunnen connecten. het word met de dag slechter, word nog wat als iedereen geupgrade is. Ben trouwens niet de eenige die dit probleem heeft :(

Hulde aan demon en BBned :X
Hier ook probs.., wat is het nu weer, de newsserver antwoord niet meer, zou die boos zijn op de leechers?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Newsserver is inderdaad nogal brak op het moment. Het terugbrengen van 3 naar 2 draadjes heeft echt geholpen (not!)........

Op de support pagina van demon is er (nog) niets over te vinden maar ik krijg het idee dat SuperNews zelf op zijn gat ligt, de website is namelijk ook niet bereikbaar.

Edit: Bij mij werkt de newsserver weer (vraag blijft voor hoelang natuurlijk) alleen de snelheid is nogal laag.
Site van SuperNews doet het ook weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apacer schreef op 21 maart 2004 @ 23:14:
[...]

Hier ook probs.., wat is het nu weer, de newsserver antwoord niet meer, zou die boos zijn op de leechers?
8)7
Gelukkig heb ik een pay server genomen. Geen gezeik meer met die K*T news servers van demon. Die is altijd traag en overbelast door leechers die gewoon MISBRUIK van maken. Demon moet gewoon harde limieten instellen ipv van die AUP. Want die AUP help toch geen f*ck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op 21 maart 2004 @ 23:12:
[...]

1) werkt bij mij prima zit wel datebeperking op.
2) werkt bij mij prima
3) nog nooit problemen gehad
4) downgrade had je allang gekunt sinds 15 maart niet meer omdat het aan het upgrade zijn. je moet de algemene voorwaarden van het contract eens lezen over je contract je maakt zelf een potje van. heb zelf mailtje gestuurd volgende dag netjes reactie gekregen.
1,2,3). Dat het bij jou werkt hoeft nog niet te betekenen dat dit bij anderen ook werkt. Ik heb al tig topics voorbij zien komen met dezelfde problemen die ik hier opnoem, evenals met de newsservers (die ik niet gebruik dus daar heb ik het dan even niet over).

Ik krijg trouwens de indruk dat je deze zaken niet eens gebruikt, want als je zegt dat je nu mail kan versturen dan is dat toch wel heel knap! Want het is al een paar uur niet mogelijk en dat staat ook op hun netwerkstatuspagina:

21 mar 20:25. Probleem post.demon.nl / Problem post.demon.nl -- finger status@info.demon.nl

4). Dit is bullshit. Een 512/256 is nooit downgradebaar geweest. Noemen ze nu een prijsverlaging en die heeft er nooit in gezeten. Ik kijk trouwens al sinds januari 2004 en sinds die tijd kan er gewoon niets meer online. Heb al meerder malen mailtjes gestuurd en niet altijd antwoord en als het al komt nooit eerder dan 4 dagen...
je moet de algemene voorwaarden van het contract eens lezen over je contract je maakt zelf een potje van
Waar slaat dit op? In mijn contract staat 512/256. Demon maakt er een potje van! Zij maken het voor mij nog altijd onmogelijk deze snelheid te behouden (voor € 19,95 i.p.v. € 39,- per maand) en reageren niet op e-mails en brieven!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 23:21:
Op de support pagina van demon is er (nog) niets over te vinden maar ik krijg het idee dat SuperNews zelf op zijn gat ligt, de website is namelijk ook niet bereikbaar.
SuperNews zelf lag net plat. Het werkt nu weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 21 maart 2004 @ 23:35:
[...]

SuperNews zelf lag net plat. Het werkt nu weer. :)
Demon mail en Demon webmail en news werkt.
Zo te zien was er een routerings probleempje richting supernews.

[ Voor 45% gewijzigd door dolby op 21-03-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demon mail werkt NU weer :)

Van 20:25 uur tot 5 minuten geleden echt niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Morgen is dus de dag voor sommige mensen die de upgrade krijgen.

Willen aub de mensen die em morgen krijgen effe hier neerzetten of het is gelukt en wat voor abbo je had en wat het nu is

Thx ;)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je 2e regel is makkelijk: je krijgt de snelheid van één abo hoger, zie www.demon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, ik ben super tevreden met demon (kan er nog een weekje van genieten, dan verhuis ik naar een non-bbned postcode :( ).
Echter ik heb het idee dat de webspace bij demon, niet echt optimaal in snelheid is, eerder gezegd vind ik 'm nogal zeer traag.
Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 23:50:
hmz, ik ben super tevreden met demon (kan er nog een weekje van genieten, dan verhuis ik naar een non-bbned postcode :( ).
Echter ik heb het idee dat de webspace bij demon, niet echt optimaal in snelheid is, eerder gezegd vind ik 'm nogal zeer traag.
Hebben anderen hier ook last van?
En ook geen tiscali mogelijk?
De homepages server staat in de UK, de Nederlandse systeembeheerders lopen al tijdje te mopperen op hun Engelse collega's ;)
Als je ze probeert te benaderen via de Demon proxy, gaat het dan sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ok, SuperNews ligt er weer uit. Ik ga morgen maar wat geld naar m'n paypal-account overschrijven zodat ik een accountje bij buzzardnews kan nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 21 maart 2004 @ 23:54:
[...]
Als je ze probeert te benaderen via de Demon proxy, gaat het dan sneller?
euh, Demon proxy ?? gewoon proxy.demon.nl ?
Ik zit hier al achter een transparante proxy (squid op een debian bak), heb niet veel zin om met proxy's verder te gaan lopen rotzooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
sylvesterrr schreef op 21 maart 2004 @ 23:58:
Ok, SuperNews ligt er weer uit. Ik ga morgen maar wat geld naar m'n paypal-account overschrijven zodat ik een accountje bij buzzardnews kan nemen. :)
Je moet wel een confirmed Paypal accountje daarvoor hebben. Geactiveerd met je CreditCard dus. Ik denk ik zeg het even :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op 21 maart 2004 @ 23:58:
Ik ga morgen maar wat geld naar m'n paypal-account overschrijven zodat ik een accountje bij buzzardnews kan nemen. :)
Hoeft toch niet? Als je wat koopt via PayPal wanneer je saldo nul is wordt het gewoon via je creditcard afgeschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 00:00:
[...]

euh, Demon proxy ?? gewoon proxy.demon.nl ?
Ik zit hier al achter een transparante proxy (squid op een debian bak), heb niet veel zin om met proxy's verder te gaan lopen rotzooien.
www-cache.demon.nl, poort 8080 in je browser instellen, misschien lopen de homepages wat sneller daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Genghis Khan schreef op 22 maart 2004 @ 00:00:
[...]
Je moet wel een confirmed Paypal accountje daarvoor hebben. Geactiveerd met je CreditCard dus. Ik denk ik zeg het even :).
Dat meen je niet. :'( Ik kan nog geen cc aanvragen (ben nog geen 18). :( Mijn vader wil z'n cc niet aan mij lenen (:+). ;(
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 00:01:
[...]

Hoeft toch niet? Als je wat koopt via PayPal wanneer je saldo nul is wordt het gewoon via je creditcard afgeschreven...
ik heb geen cc

[ Voor 28% gewijzigd door Mawlana op 22-03-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 22 maart 2004 @ 00:02:
[...]
www-cache.demon.nl, poort 8080 in je browser instellen, misschien lopen de homepages wat sneller daarmee.
Geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 23:25:
[...]
4). Dit is bullshit. Een 512/256 is nooit downgradebaar geweest. Noemen ze nu een prijsverlaging en die heeft er nooit in gezeten. Ik kijk trouwens al sinds januari 2004 en sinds die tijd kan er gewoon niets meer online. Heb al meerder malen mailtjes gestuurd en niet altijd antwoord en als het al komt nooit eerder dan 4 dagen...

[...]

Waar slaat dit op? In mijn contract staat 512/256. Demon maakt er een potje van! Zij maken het voor mij nog altijd onmogelijk deze snelheid te behouden (voor € 19,95 i.p.v. € 39,- per maand) en reageren niet op e-mails en brieven!
Downgraden kan pas NA je eerste jaar, aangezien je nog IN je eerste jaar zat voor de upgrade was dat niet mogelijk. Vanwege de upgrade is up/down-graden online niet meer mogelijk. Zelf heb ik anderhalve maand geleden een prijsverlaging aangevraagd voor mijn 1024/512 lijn gewoon via de website, is keurig een dag later uitgevoerd. Je bent nu eenmaal een contract aangegaan voor een jaar en dat moet je eerst uitzitten. Je valt wel een beetje tussen de wal en het schip omdat ze vlak voor de 19e begonnen zijn met upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers ;)

Nou ben ik een van de gelukkige Tweakers met een Demon connectie van 39.95 per maand en ontdekte ik zojuist dat er deze maand al meer dan 80GB is gedownload met deze connectie :P

Heeft iemand enig idee of Demon mij nu gaat afsluiten? of zouden ze dan eerst een mailtje sturen?

We hebben nu Demon een maand en het bevalt aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 22 maart 2004 @ 00:34:
[...]
Downgraden kan pas NA je eerste jaar, aangezien je nog IN je eerste jaar zat voor de upgrade was dat niet mogelijk. Vanwege de upgrade is up/down-graden online niet meer mogelijk. Zelf heb ik anderhalve maand geleden een prijsverlaging aangevraagd voor mijn 1024/512 lijn gewoon via de website, is keurig een dag later uitgevoerd. Je bent nu eenmaal een contract aangegaan voor een jaar en dat moet je eerst uitzitten. Je valt wel een beetje tussen de wal en het schip omdat ze vlak voor de 19e begonnen zijn met upgraden.
Ja, ik weet het. Mijn contract was precies tot de 19e maart 2004. Via hun site was een downgrade/prijsverlaging niet mogelijk in mijn geval en daarom heb ik maar een gewone brief met dit verzoek gestuurd. Alleen nog steeds geen antwoord helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 01:02:
Beste Tweakers ;)

Nou ben ik een van de gelukkige Tweakers met een Demon connectie van 39.95 per maand en ontdekte ik zojuist dat er deze maand al meer dan 80GB is gedownload met deze connectie :P

Heeft iemand enig idee of Demon mij nu gaat afsluiten? of zouden ze dan eerst een mailtje sturen?

We hebben nu Demon een maand en het bevalt aardig :)
er zijn gevallen geweest van mensen die 400GB hebben gedownload, en die hadden een €65 abo, die hebben geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Ik heb mijn zyxel in router modus gezet, mac adress laten registreren en voila het werkt prima. Heb verder geen problemen ondervonden.

Hebben mensen hier nog wat aan de SNMP settings gedaan? Ik heb het maar aan gelaten, als trusted ip heb ik 0.0.0.0 laten staan.

*edit Ik heb al een regel gevonden waarbij SNMP op de WAN interface word geblocked. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Kleintje81 op 22-03-2004 04:26 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 02:30:
[...]

er zijn gevallen geweest van mensen die 400GB hebben gedownload, en die hadden een €65 abo, die hebben geen problemen gehad.
Er zijn een aantal grote leechers met 300+ GB die een mailtje hebben gehad van Demon. En terecht, want het zou mij niets verbazen als zij de oorzaak zijn van de ping problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:49:

Ik neem aan dat je het over alle ADSL providers hebt?

Want:
1) @Home's webspace was vaak enorm brak; ik ergerde me meer aan @Home dan aan Demon qua webspace.
2) @Home was tegen het einde van mijn abo vaak erger dan Demon. Ik heb hier wel van geleerd, en gebruik mijn Demon email dus niet eens.
3) @Home had dit veel vaker; zelf heb ik bij Demon nog altijd email kunnen versturen.

Als ex @Home abo ben ik echt tevreden over Demon, alleen news was bij @Home beter IMHO. Daarom heb ik ook een pay server nu.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Wat de webspace van Demon betreft: die staat bij Demon UK en Demon NL is op de hoogte van de traagheidsproblemen. Ze zijn aan het kijken welke mogelijkheden er zijn om voortaan Demon UK zoveel mogelijk *NIET* te betrekken bij zaken van Demon NL...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Wildfire schreef op 22 maart 2004 @ 13:02:
Wat de webspace van Demon betreft: die staat bij Demon UK en Demon NL is op de hoogte van de traagheidsproblemen. Ze zijn aan het kijken welke mogelijkheden er zijn om voortaan Demon UK zoveel mogelijk *NIET* te betrekken bij zaken van Demon NL...
Nou, dat is heel simpel. Een kleine investering, en je kunt zo een paar servers in Amsterdam neerzetten. Ik heb het dan over mailservers/httpservers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
NickySantoro schreef op 21 maart 2004 @ 23:43:
Morgen is dus de dag voor sommige mensen die de upgrade krijgen.

Willen aub de mensen die em morgen krijgen effe hier neerzetten of het is gelukt en wat voor abbo je had en wat het nu is

Thx ;)
* Wokschotel Lees wel even de informatie over het plaatsen van upgrade-resultaten in de startpost. Wat wel en niet de bedoeling is staat daar duidelijk uitgelegd :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meerdere mensen last van een halvering van de download? Ik kon eerst met 800 kb/s downloaden en nu nog maar met 400 kb/s (meestal nog minder). Upload is wel goed (80kb/s). Ik ben wel verbonden via bbned-demon-10k-02-vrf-01 zal dit er wat mee te maken hebben?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ligt het aan mij of is de newsserver een stuk sneller geworden? Al 2 dagen lang op volle snelheid (110 kb/s) en geen dompers. Heeft te maken met de nieuwe hardware zeker?

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op 22 maart 2004 @ 11:19:
[...]
Ik neem aan dat je het over alle ADSL providers hebt?
Ehhh... Ja! :)

Ik gebruik nu dat door Demon bijgeleverde e-mailadres ook niet meer, maar het was op zich wel handig als pielmailadresje voor registreren op forums enzo. Het blijft gewoon te vaak hangen. Dus: weet iemand nog een alternatief voor gratis POP-mail? Geen Hotmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Reg je eigen domein? :P

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb ik al, maar die gebruik ik zakelijk.

Een gratis POP e-mailadresje voor zooi en vrienden is wel zo handig. Ik dacht dan gebruik ik daarvoor het bijgeleverde adres van Demon maar dat is echt niet bruikbaar. Dus als nog iemand een gratis POP e-mail weet graag, geen hotmail en geen duits, gewoon engels of NL!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik heb daar zelf een account bij CJB voor. Was in principe initieel voor een redirect URL, maar ik gebruik de mail veel meer.
Ook erg handig: *@<account>.cjb.net komt binnen; kun je bij forums meteen aan het To adres zien waar het vandaan komt, bv got@<account>.cjb.net.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 20:46
Sinds mijn centrale naar Alcatel is omgezet is verlies ik om de zoveel minuten connectie, modem verliest link en paar seconden later krijgt die zijn link weer terug, zwaar irritant.

Meer mensen hier last van? Ik heb nog een Copperjet 810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Elect schreef op 22 maart 2004 @ 14:46:
Ligt het aan mij of is de newsserver een stuk sneller geworden? Al 2 dagen lang op volle snelheid (110 kb/s) en geen dompers. Heeft te maken met de nieuwe hardware zeker?
Er zijn diverse uitbreidingen geweest, zo ligt er nu maar liefst drie in plaats van twee gigabit van bbned naar Demon.
"er is overal weer veel meer dan voldoende capaciteit" aldus Niels van Demon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb even een postcode check gedaan, maar helaas niet leverbaar. Wel raar dat andere providers al wel leverbaar is, maar ik wil liever Demon

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:45

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:08:
Ja, heb ik al, maar die gebruik ik zakelijk.

Een gratis POP e-mailadresje voor zooi en vrienden is wel zo handig. Ik dacht dan gebruik ik daarvoor het bijgeleverde adres van Demon maar dat is echt niet bruikbaar. Dus als nog iemand een gratis POP e-mail weet graag, geen hotmail en geen duits, gewoon engels of NL!
Kan het niet gewoon met een gratis zonnet accountje? Of praat ik nu onzin. Ik gebruik het ook en werkt erg goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 14:35:
hebben meerdere mensen last van een halvering van de download? Ik kon eerst met 800 kb/s downloaden en nu nog maar met 400 kb/s (meestal nog minder). Upload is wel goed (80kb/s). Ik ben wel verbonden via bbned-demon-10k-02-vrf-01 zal dit er wat mee te maken hebben?

bedankt!
Bij mij (en een aantal anderen) is het precies andersom. Sinds de werkzaamheden van de 19e is mijn upload gehalveerd.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassio schreef op 22 maart 2004 @ 16:11:
[...]

Kan het niet gewoon met een gratis zonnet accountje? Of praat ik nu onzin. Ik gebruik het ook en werkt erg goed....
Ja, perfect thanks! En ik maar moeite doen met yahoo, hotpop en ilse enzo. Dit is echt de beste, thanks again :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ik ben nu met demon aan het bellen voor de 2e keer, kijken en ze melden nu een storing aan, het schijnt dat mijn modem inderdaad op 512 intraint, dat kunnen ze nu zien.

kreeg de volgende vragen:

welke postcode /huisnummer ?
ISDN of ANALOOG ?
modem of routermode ?
mac adres modem of pc die altijd aanstaat erachter ?

Ticketnummer gekregen, 5 werkdagen zou het opgelost moeten zijn.

/edit: Nog bedankt voor de tip hè Waslijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Hachy op 22-03-2004 16:44 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:36
Hmm ik kan mijn website die bij mijn ouders staat (ook demon) niet meer bereiken
stap 2 en 3 herhalen zich constant.
Kan dit komen door een eventuele upgrade? Hebben meer mensen hier last van?

code:
1
2
3
4
5
1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  2.273 ms  2.264 ms  2.248 ms
2  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net (212.238.152.1)  20.970 ms  19.945 ms  22.607 ms
3  tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net (213.222.28.249)  20.465 ms  20.705 ms  27.700 ms
4  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net (213.222.28.250)  20.333 ms  19.416 ms  19.117 ms
etc.....

Hmmm laat maar het werkt alweer... heeft slechts 15 minuten geduurd nu even testen of het met een upgrade te maken had!

[ Voor 11% gewijzigd door TimDJ op 22-03-2004 17:55 ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betekent de term "intrainen" voor zo'n modem? Moet het modem wennen aan de nieuwe routers ofzo? :?

--

Oh, tis nu na 17:00, is iemand al geupgrade? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 11:36
Yep m'n ouders zijn geupgrade vandaar ook die storing net. Nu met 650 kb/s een iso'tje aan het trekken van ftp://dl.xs4all.nl

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Oh das mooi.

Gelukkig zijn de eerste klanten al ge-upgrade.

Nog meer mensen ge-upgrade vandaag?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:56:
Wat betekent de term "intrainen" voor zo'n modem? Moet het modem wennen aan de nieuwe routers ofzo? :?
Dat betekend dat een adsl modem " ziet" op wat voor snelheid hij zit,up en download snelheid, door bijv een slechte telefoonlijn of lengte van je lijn naar de telefoon centrale kan je modem lager gaan "trainen" soms helpt het je modem te resetten zodat ie weer wat betere waardes heeft.
Hij probeert dus de beste resultaten in te stellen tov de lijnkwaliteit

[ Voor 12% gewijzigd door dolby op 22-03-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 22 maart 2004 @ 18:13:
[...]

Dat betekend dat een adsl modem " ziet" op wat voor snelheid hij zit,up en download snelheid, door bijv een slechte telefoonlijn of lengte van je lijn naar de telefoon centrale kan je modem lager gaan "trainen" soms helpt het je modem te resetten zodat ie weer wat betere waardes heeft.
Hij probeert dus de beste resultaten in te stellen tov de lijnkwaliteit
Ahaa, is dat niet dat hele QoS gebeuren wat die modem ontvangt van de ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, zit ff te denken. (ben namelijk hard op zoek naar een legale reden om van m'n Demon abbo af te komen ivm verhuizen).

Is een bijna niet werkende (of zeer slecht/traag werkende) webspace een geldige reden (dus ook van Demon uit) om je abbo op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelancer
  • Laatst online: 26-09-2023
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:53:
hmz, zit ff te denken. (ben namelijk hard op zoek naar een legale reden om van m'n Demon abbo af te komen ivm verhuizen).

Is een bijna niet werkende (of zeer slecht/traag werkende) webspace een geldige reden (dus ook van Demon uit) om je abbo op te zeggen?
Als je via kpn adsl-ed hoef je alleen maar je telefoon op te zeggen ...
Met bbned/babyXL geld dat volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

dolby schreef op 22 maart 2004 @ 15:25:
[...]

Er zijn diverse uitbreidingen geweest, zo ligt er nu maar liefst drie in plaats van twee gigabit van bbned naar Demon.
"er is overal weer veel meer dan voldoende capaciteit" aldus Niels van Demon :)
Het zal wel. Heb nog steeds iedere avond vanaf een uurtje of half acht zeer matige ping tijden (50+ richting demon). En als je low ping gewend bent merk je dat zkers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:38:
[...]

Ahaa, is dat niet dat hele QoS gebeuren wat die modem ontvangt van de ISP?
Nope, QoS wordt door geen enkele Nederlandse isp gebruikt (zover ik weet) dat heeft meer zin in enterprise netwerken enzo.
Aangezien alle gebruikers en de applicaties die ze gebruiken high priority bits aan gaan zetten heb je er niks aan ;)

[ Voor 39% gewijzigd door dolby op 22-03-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, weer wat geleerd :D

-------

Zo dan, m'n verbinding was zojuist een uur uitgevallen, had iemand daar nog meer last van? Heb in ieder geval nog steeds een 2mbit lijn dus het zal wel niks met de upgrade te maken te hebben!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 14:35:

bedankt!
Volgens mij heb ik het gefixed.....

Heb ingelogd in het modem via de webinterface. Bij DSL status bleek dat het modem ingesteld was op 864 upstream (is normaal), en 3776 kbps downstream. Na een DSL reset in via de webinterface was de downstream weer op 8125 kbps !!!! ik ben weer blij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Phydomir schreef op 22 maart 2004 @ 19:48:
Het zal wel. Heb nog steeds iedere avond vanaf een uurtje of half acht zeer matige ping tijden (50+ richting demon). En als je low ping gewend bent merk je dat zkers wel.
En het leuke is, Demon reageert geen eens op een net support formulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Hmm mijn internet is heel erg slecht nu....slechte download en upload.

Klopt het dat het 100M ledje op de ZyXel Modem oranje knippert?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:47
NickySantoro schreef op 22 maart 2004 @ 21:29:
Hmm mijn internet is heel erg slecht nu....slechte download en upload.

Klopt het dat het 100M ledje op de ZyXel Modem oranje knippert?
Ik neem aan dat dat normaal is, hier doet ie dat ook altijd.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

dolby schreef op 21 maart 2004 @ 17:26:
Wat je kunt doen is een 2/1 abo nemen, dan kijken wat de gegevens van je modem zijn en als die goed zijn upgraden naar 8/1, upgraden is kosteloos.
Ok tnx voor de tip, ga ik dat doen. Wat ga ik trouwens te zien krijgen via die modem over de lijn e.d.? Of gewoon checke of ik een beetje snelheid haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
PowerSp00n schreef op 22 maart 2004 @ 21:36:
[...]

Ok tnx voor de tip, ga ik dat doen. Wat ga ik trouwens te zien krijgen via die modem over de lijn e.d.? Of gewoon checke of ik een beetje snelheid haal?
Als je bijv 2/1 abo hebt en je kijkt in je modem status en er staat bijv relative capacity occupation: 65%, betekent dat je dus nog redelijk veel rek hebt en dus hogere snelheid kunt halen bij een 8/1 abo, als er zoiets al staat van 95% zit je dus al vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

wwillem schreef op 22 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Bij mijn eertse mailtje duurde het ongeveer een halve week...

Wat me wel opvalt is dat het nu niet eens apperaat is wat niet goed werkt. Maar dat ik gelijk vanaf de eerste hop als 80-100 ping heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
wwillem schreef op 22 maart 2004 @ 20:53:
[...]

Phydomir schreef op 22 maart 2004 @ 22:09:
[...]

Bij mijn eertse mailtje duurde het ongeveer een halve week...
Ik kreeg bij mijn mailtje naar de helpdesk vrijwel meteen eentje terug inclusief een DHCP-log van ze, waarin stond dat het probleem bij mij lag :P Maar dat was vroegâh, voordat zoveel n00b's Demon-abo's namen ;)
Phydomir schreef op 22 maart 2004 @ 22:09:
Wat me wel opvalt is dat het nu niet eens apperaat is wat niet goed werkt. Maar dat ik gelijk vanaf de eerste hop als 80-100 ping heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1    10 ms   <10 ms   <10 ms  my.router [192.168.1.1]
  2   110 ms   120 ms   180 ms  bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
  3   120 ms   100 ms   180 ms  tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.2
22.28.249]
  4    80 ms    40 ms    60 ms  nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.2]
  5    50 ms    60 ms    71 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
  6    70 ms    80 ms    90 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

't Is idd beetje brak, die DSLAMS (oid) van ze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Hebben alleen BBned-gebruikers hier last van ofzo? Ik (Tiscali (BabyXL)-gebruiker) heb er geen last van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Osiris schreef op 22 maart 2004 @ 22:13:
't Is idd beetje brak, die DSLAMS (oid) van ze :/
Zoiets is het bij mij ook IEDERE avond. Echt om te huilen :'(

Heb ze maar weer eens een mailtje gestuurd. Heb geen zin om een uur in de w8 te staan bij de helpdesk, aangezien ik weet dat die me toch niet kunnen helpen.

Trouwens, misschien is dit iets lokaals. Ik woon zelf in Arnhem, meer mensen uit de buurt die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja hier in huissen ook heb ping standaard van 29 en de laaste tijd hoger. Het is echt slecht de laaste paar weken 100+ enz |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:49:
ja hier in huissen ook heb ping standaard van 29 en de laaste tijd hoger. Het is echt slecht de laaste paar weken 100+ enz |:(
Bij mij is het ook pas sinds twee weken. Je kan d'r ook haast de klok op gelijk zetten.

ping is nu weer acceptabel, rond de 30ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Echt rot.. het is gewoon nog steeds niet als vanouds. Ping is bij de ene nog erg hoog, bij de anderen (waar ik onder behoor) is de ping acceptabel... maar NIET zoals het was. Het lijkt een soort chello, maar dan een paar ms lager.. instabiel:

ping

Beetje jammer allemaal. Ik hoop dat het ooit nog als vanouds wordt, gewoon dat mijn ping bestaat uit alleen maar 18-19 en 20 ms-jes. Ok, ik zal er niet veel van merken, gemiddeld 4 ms meer, maar psychologisch vind ik het toch geen lekker gevoel. En het ka gewoon goed, want andere isp's met bbned hebben dit probleem niet.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Voila... Supernews ligt er wèèr uit.

Problemen ergens in de VS bij Sprintlink... daar gaat het volgens de traceroute fout.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wildfire schreef op 23 maart 2004 @ 01:00:
Voila... Supernews ligt er wèèr uit.

Problemen ergens in de VS bij Sprintlink... daar gaat het volgens de traceroute fout.
Vermoeiend net nu ik wou gaan slapen en mijn computer aan wou laten staan.

Iemand enig idee hoe lang het gaat duren?

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lobotm
  • Laatst online: 12-09 22:32
dus ik ben niet de enige met news problemen :(

al is je hardware nog zo snel de software achterhaald hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
Blergh en ik dacht alweer dat ik 2 ghost connecties had waardoor ik er niet op kon komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
a hier doet hij het iig weer.

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
dolby schreef op 22 maart 2004 @ 21:59:
[...]

Als je bijv 2/1 abo hebt en je kijkt in je modem status en er staat bijv relative capacity occupation: 65%, betekent dat je dus nog redelijk veel rek hebt en dus hogere snelheid kunt halen bij een 8/1 abo, als er zoiets al staat van 95% zit je dus al vrij hoog.
Werkt deze truc alleen bij de Zyxel modems? Ik ga het ook proberen door het afsluiten van een 2048/1024. Ik zit op 3880 meter en ga mijn oude Alcatal Speedtouch Pro gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
hebben meer mensen problemen? Ik lig er al uit sinds gisteren avond.

Modem is wel online maar krijg geen ip.

Dit is in Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbynaish schreef op 23 maart 2004 @ 10:33:

Dit is in Alkmaar.
Je ethernetkaart/netwerkkkaart ff opnieuw installeren en/of modem resetten wil wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 15:23
nee, is echt een storing op laptop werkt het ook niet. Met een reset ook geen ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

dolby schreef op 22 maart 2004 @ 21:59:
[...]

Leuk, zou ik graag ook willen weten van mijn lijn, maar die relative capacity occupation heb ik in m'n Zyxell 650R nergens staan. (menu 24-1 (System maintanance - Status) In welk menu moet ik deze waarde vinden ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 12:51
Menu 24.4

22 - command mode

Prestige6>wan adsl diag

Via de webinterface kan het ook.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

mjl schreef op 23 maart 2004 @ 11:06:
[...]

Leuk, zou ik graag ook willen weten van mijn lijn, maar die relative capacity occupation heb ik in m'n Zyxell 650R nergens staan. (menu 24-1 (System maintanance - Status) In welk menu moet ik deze waarde vinden ?
Staat er ook niet in, in het menu. Je zou het kunnen proberen in de command console mode. Maar ik zou voor die Zyxel eerlijk gezegd geen commands weten uit mij hoofd. Maar je kan net zo goed de PDF file erbij pakken die op de CD staat en dan heb je ook alle specs van die router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

Centauriprime schreef op 23 maart 2004 @ 11:15:
Menu 24.4

22 - command mode

Prestige6>wan adsl diag

Via de webinterface kan het ook.
Ah kijk dat werkt maar nu zijn er 2 waarden

wan adsl linedata near =>
relative capacity occupation: 15%
noise margin downstream: 36.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 23.0 db

wan adsl linedata far =>
relative capacity occupation: 70%
noise margin upstream: 19.0 db
output power downstream: 16.0 dbm
attenuation upstream: 12.0 db

Als ik het goed begrijp is dus 70% van de capaciteit op langere afstand in gebruik en dat er dus nog 30% vrij is.

Ik neem aan dat de laatste nu relevant is. 70 % is het dan te doen om van 1024/512 -> 8192/1024 te gaan of haal ik die 8192 bits nooit met deze lijn ? Hoeveel % heb je nodig ?? Ik kan zo snel geen topic vinden waarin dit helder staat uitgelegd ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Naja als je met 1024/512 al 70% van de pijn gebruikt redt je never nooit niet 8Mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
mjl schreef op 23 maart 2004 @ 11:39:
[...]

Ah kijk dat werkt maar nu zijn er 2 waarden

wan adsl linedata near =>
relative capacity occupation: 15%
noise margin downstream: 36.5 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 23.0 db

wan adsl linedata far =>
relative capacity occupation: 70%
noise margin upstream: 19.0 db
output power downstream: 16.0 dbm
attenuation upstream: 12.0 db

Als ik het goed begrijp is dus 70% van de capaciteit op langere afstand in gebruik en dat er dus nog 30% vrij is.

Ik neem aan dat de laatste nu relevant is. 70 % is het dan te doen om van 1024/512 -> 8192/1024 te gaan of haal ik die 8192 bits nooit met deze lijn ? Hoeveel % heb je nodig ?? Ik kan zo snel geen topic vinden waarin dit helder staat uitgelegd ...
Upload is 70%, download zit op 15%, dus je upload heeft nog wat ruimte en je download zal nog een fors stuk sneller kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
dolby schreef op 23 maart 2004 @ 11:49:
[...]

Upload is 70%, download zit op 15%, dus je upload heeft nog wat ruimte en je download zal nog een fors stuk sneller kunnen.
Als je het zo kunt berekenen kan hij theoretisch
1024/15 * 100 = 6826.66 kbit downstream
en
512/70 * 100 = 731.43 kbit upstream
behalen met die lijn volgens de gegeven waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ScuL- schreef op 23 maart 2004 @ 09:36:
[...]

Werkt deze truc alleen bij de Zyxel modems? Ik ga het ook proberen door het afsluiten van een 2048/1024. Ik zit op 3880 meter en ga mijn oude Alcatal Speedtouch Pro gebruiken.
wat haal jij voor snelheden met uploaden en downloden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 21:19
robbynaish schreef op 23 maart 2004 @ 10:33:

Dit is in Alkmaar.
Ik krijg ook geen verbinding naar mijn server in Alkmaar. Was gister ochtend voor 9:15 ook al het geval. Misschien dat ze de oude lijnen om aan het zetten zijn naar 1mbit up?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.