Na veel moeite ben ik dan eindelijk van mijn KPN ADSL aansluiting af en is de telefoonlijn probleemloos verhuisd. (Zie ook dit topic.) Nu is het echter zaak om ADSL via bbNed aan te vragen maar ik kom er niet helemaal uit.
Punt 1: Op mijn oude adres had ik via KPN ADSL Basic (2048/320), ik haalde hiermee altijd de volle snelheid en woonde op 2200 meter van de centrale.
Ik ben verhuisd naar een nieuwbouwwijk op 150 meter hemelsbreed en volgens de laatste bbNed lijntest zit ik nu op 3880 meter van de centrale
(Ik had dit naar aanleiding van 'capaciteitsproblemen' bij Demon verzocht)
Punt 3: Ik wil graag een betrouwbare provider zoals Cistron of Demon. Helaas levert Cistron vanwege de lange afstand geen snellere abbo's op mijn postcode dan 512/256. InterNLnet (SurfsnelDSL) is ook een optie, alleen die hebben de laatste tijd volgens mij chronische netwerkproblemen als ik de topics hier zo mag geloven. Ik heb niet echt zin in die superwebachtige providers als speedlink, speedxs, fastxs en hoe ze ook allemaal mogen heten. Vooral omdat je met ADSL al gelijk een jaar aan ze vast zit.
Ik ben nu even het spoor bijster en weet niet wat ik moet kiezen, het enige wat ik wil is snel weer op internet kunnen surfen thuis met minimaal 2048/1024 voor een redelijke prijs.
Mijn vragen aan jullie:
* Wat zouden jullie doen in mijn situatie
* Wat zou de maximaal haalbare ADSL-variant zijn als mijn lijn daadwerkelijk zo lang is
(Ik moet er wel even bij vertellen dat het allergrootste stuk (meer dan anderhalve kilometer) na 1980 is gelegd en de laatste paar honderd meter in 2003 dus die kabels zijn van goede kwaliteit).
(PS na 17u kan ik deze post niet meer lezen..
)
Punt 1: Op mijn oude adres had ik via KPN ADSL Basic (2048/320), ik haalde hiermee altijd de volle snelheid en woonde op 2200 meter van de centrale.
Ik ben verhuisd naar een nieuwbouwwijk op 150 meter hemelsbreed en volgens de laatste bbNed lijntest zit ik nu op 3880 meter van de centrale
(Ik had dit naar aanleiding van 'capaciteitsproblemen' bij Demon verzocht)
Punt 2: Ik kreeg dus, zoals ik hierboven zei, bij Demon nul op rekest als ik een postcodecheck deed. (Inmiddels heb ik dat nog steeds..)Een bbNed-medewerker schreef op 19 maart 2004 om 13:32u :
Technisch onderzoek heeft uitgewezen dat er geen capaciteitsproblemen zijn op uw centrale en dat uw postcode/huisnummer op 3880meter van de centrale is verwijderd. Wij zullen onze database updaten en dit betekent dat u met een week of 2 via een van onze providers DSL moet kunnen bestellen.
Ik neem aan dat dit resultaat binnenkort niet meer wordt gegeven als ik een PC-check doe maar ik hoop dat Demon nog wel minimaal 2048 wil leveren gezien mijn afstand. Het liefst wilden we eigenlijk 8mbit maar dat kan ik nu wel helemaal vergeten..Helaas,
De beschikbaarheidscontrole geeft aan dat Demon DSL Express op dit moment niet kan worden geleverd op uw postcode. Dit kan diverse oorzaken hebben. De telefooncentrale is niet geschikt gemaakt, de afstand tot de telefooncentrale is te groot of het type van uw aansluiting voldoet niet.
Als u uw e-mailadres invult, kan Demon u een bericht sturen indien Demon DSL Express beschikbaar komt voor uw lijntype en postcode.
Let op:
Op bepaalde telefooncentrales worden momenteel geen nieuwe orders aangenomen. Laat uw e-mailadres achter om op de hoogte gehouden te worden.
Dit heeft geen verdere gevolgen voor reeds geaccepteerde orders.
Punt 3: Ik wil graag een betrouwbare provider zoals Cistron of Demon. Helaas levert Cistron vanwege de lange afstand geen snellere abbo's op mijn postcode dan 512/256. InterNLnet (SurfsnelDSL) is ook een optie, alleen die hebben de laatste tijd volgens mij chronische netwerkproblemen als ik de topics hier zo mag geloven. Ik heb niet echt zin in die superwebachtige providers als speedlink, speedxs, fastxs en hoe ze ook allemaal mogen heten. Vooral omdat je met ADSL al gelijk een jaar aan ze vast zit.
Ik ben nu even het spoor bijster en weet niet wat ik moet kiezen, het enige wat ik wil is snel weer op internet kunnen surfen thuis met minimaal 2048/1024 voor een redelijke prijs.
Mijn vragen aan jullie:
* Wat zouden jullie doen in mijn situatie
* Wat zou de maximaal haalbare ADSL-variant zijn als mijn lijn daadwerkelijk zo lang is
(Ik moet er wel even bij vertellen dat het allergrootste stuk (meer dan anderhalve kilometer) na 1980 is gelegd en de laatste paar honderd meter in 2003 dus die kabels zijn van goede kwaliteit).
(PS na 17u kan ik deze post niet meer lezen..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13