[BBned] ik kom er niet meer uit..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 14:06
Na veel moeite ben ik dan eindelijk van mijn KPN ADSL aansluiting af en is de telefoonlijn probleemloos verhuisd. (Zie ook dit topic.) Nu is het echter zaak om ADSL via bbNed aan te vragen maar ik kom er niet helemaal uit.

Punt 1: Op mijn oude adres had ik via KPN ADSL Basic (2048/320), ik haalde hiermee altijd de volle snelheid en woonde op 2200 meter van de centrale.

Ik ben verhuisd naar een nieuwbouwwijk op 150 meter hemelsbreed en volgens de laatste bbNed lijntest zit ik nu op 3880 meter van de centrale :?
(Ik had dit naar aanleiding van 'capaciteitsproblemen' bij Demon verzocht)
Een bbNed-medewerker schreef op 19 maart 2004 om 13:32u :
Technisch onderzoek heeft uitgewezen dat er geen capaciteitsproblemen zijn op uw centrale en dat uw postcode/huisnummer op 3880meter van de centrale is verwijderd. Wij zullen onze database updaten en dit betekent dat u met een week of 2 via een van onze providers DSL moet kunnen bestellen.
Punt 2: Ik kreeg dus, zoals ik hierboven zei, bij Demon nul op rekest als ik een postcodecheck deed. (Inmiddels heb ik dat nog steeds..)
Helaas,
De beschikbaarheidscontrole geeft aan dat Demon DSL Express op dit moment niet kan worden geleverd op uw postcode. Dit kan diverse oorzaken hebben. De telefooncentrale is niet geschikt gemaakt, de afstand tot de telefooncentrale is te groot of het type van uw aansluiting voldoet niet.

Als u uw e-mailadres invult, kan Demon u een bericht sturen indien Demon DSL Express beschikbaar komt voor uw lijntype en postcode.

Let op:
Op bepaalde telefooncentrales worden momenteel geen nieuwe orders aangenomen. Laat uw e-mailadres achter om op de hoogte gehouden te worden.
Dit heeft geen verdere gevolgen voor reeds geaccepteerde orders.
Ik neem aan dat dit resultaat binnenkort niet meer wordt gegeven als ik een PC-check doe maar ik hoop dat Demon nog wel minimaal 2048 wil leveren gezien mijn afstand. Het liefst wilden we eigenlijk 8mbit maar dat kan ik nu wel helemaal vergeten.. :(

Punt 3: Ik wil graag een betrouwbare provider zoals Cistron of Demon. Helaas levert Cistron vanwege de lange afstand geen snellere abbo's op mijn postcode dan 512/256. InterNLnet (SurfsnelDSL) is ook een optie, alleen die hebben de laatste tijd volgens mij chronische netwerkproblemen als ik de topics hier zo mag geloven. Ik heb niet echt zin in die superwebachtige providers als speedlink, speedxs, fastxs en hoe ze ook allemaal mogen heten. Vooral omdat je met ADSL al gelijk een jaar aan ze vast zit.

Ik ben nu even het spoor bijster en weet niet wat ik moet kiezen, het enige wat ik wil is snel weer op internet kunnen surfen thuis met minimaal 2048/1024 voor een redelijke prijs.
Mijn vragen aan jullie:
* Wat zouden jullie doen in mijn situatie :?
* Wat zou de maximaal haalbare ADSL-variant zijn als mijn lijn daadwerkelijk zo lang is :?
(Ik moet er wel even bij vertellen dat het allergrootste stuk (meer dan anderhalve kilometer) na 1980 is gelegd en de laatste paar honderd meter in 2003 dus die kabels zijn van goede kwaliteit).

(PS na 17u kan ik deze post niet meer lezen.. :{ )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:48
1. Is BaByXL leverbaar op jouw adres?
2. Cistron Helpdesk bellen en vragen wat er mogelijk is. Waarschijnlijk kan je op eigen risico vanaf 512/256 upgraden nadat je aangesloten bent, er zijn meer Cistron abonnees met een lijnlengte van meer dan 3 km die dat gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
1. Ah dat was ik nog vergeten te melden.. BaByXL/Tiscali is niet leverbaar. De centrale ondersteunt alleen KPN en bbNed.
Enig idee of er ergens te achterhalen is of dat ooit nog in mijn centrale (Lar [Laren NH]) komt :?
2. Is misschien mogelijk maar Cistron ligt prijstechnisch wel iets hoger in de markt. Ik moet misschien eerst even afwachten of Demon over een week beschikbaar wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door ScuL op 22-03-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Cistron is bereid om een 512 verbinding op te leveren en aan de hand van lijntesten te kijken of de verbindingssnelheid omhoog kan.

De postcodecheck van Demon geeft nog steeds aan dat ADSL aanvragen niet mogelijk is terwijl bbNed de pcdb al op 15 maart heeft aangepast. (Het zou 2 weken duren).

Vandaag is de dag dat bbNed mijn DSLAM vervangt door een Alcatel dus ik ben benieuwd wat het resultaat daarvan zal zijn.

Ik zou nu in principe Cistron kunnen aanvragen alleen de prijsverhouding in vergelijking met Demon brengt me nog aan het twijfelen. En de FUP met redelijk vaste grenzen schrikt wat af. Hoe simpel springen ze hiermee om :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:10
-ScuL- schreef op 31 maart 2004 @ 14:38:
Cistron is bereid om een 512 verbinding op te leveren en aan de hand van lijntesten te kijken of de verbindingssnelheid omhoog kan.

De postcodecheck van Demon geeft nog steeds aan dat ADSL aanvragen niet mogelijk is terwijl bbNed de pcdb al op 15 maart heeft aangepast. (Het zou 2 weken duren).

Vandaag is de dag dat bbNed mijn DSLAM vervangt door een Alcatel dus ik ben benieuwd wat het resultaat daarvan zal zijn.

Ik zou nu in principe Cistron kunnen aanvragen alleen de prijsverhouding in vergelijking met Demon brengt me nog aan het twijfelen. En de FUP met redelijk vaste grenzen schrikt wat af. Hoe simpel springen ze hiermee om :?
Schroom niet om cistron te nemen. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker. Ze zijn bewezen een van de beste providers. Dus die paar euro extra, zou ik niet moeilijk doen.

Je hebt de helpdesk al aan de lijn gehad. Dus je kan zelf al oordelen.

Of neem je voor een paar euro per maand het risico op klote service?

[ Voor 8% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2004 14:48 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33
Heb je deze gebruikt?
http://pcdb.bbned.nl/?postcode=9999AA&huisnr=99
om de afstand en dekking te zien?
(uiteraard even aanpassen met je postcode en huisnummer)

Die is niet erg up to date, Wanadoo bijvoorbeeld die sinds kort ook levert over het BBned netwerk heeft ook een eigen checker gebouwd voor BBned, aangezien BBned gewoon erg laks is met het bijwerken. Er staan centrales in met dekking, terwijl die pas over een jaar besckikbaar zijn, etc.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
mhr-zip schreef op 31 maart 2004 @ 14:45:
[...]

Schroom niet om cistron te nemen. Ik ben al jaren een tevreden gebruiker. Ze zijn bewezen een van de beste providers. Dus die paar euro extra, zou ik niet moeilijk doen.

Je hebt de helpdesk al aan de lijn gehad. Dus je kan zelf al oordelen.

Of neem je voor een paar euro per maand het risico op klote service?
juist.
ik weet niet of cistron momenteel ook hinder ondervind van de 'upgrades' met alle bijbehorende snelheids en pingproblemen :? kun je daar iets over zeggen?
man-o-script schreef op 31 maart 2004 @ 14:50:
Heb je deze gebruikt?
http://pcdb.bbned.nl/?postcode=9999AA&huisnr=99
om de afstand en dekking te zien?
(uiteraard even aanpassen met je postcode en huisnummer)

Die is niet erg up to date, Wanadoo bijvoorbeeld die sinds kort ook levert over het BBned netwerk heeft ook een eigen checker gebouwd voor BBned, aangezien BBned gewoon erg laks is met het bijwerken. Er staan centrales in met dekking, terwijl die pas over een jaar besckikbaar zijn, etc.
Die heb ik gebruikt. bbNed heeft op mijn verzoek een lijnmeting gedaan en die in de database ingevoerd. ik kan nu bij iedere bbNed provider een aansluiting aanvragen behalve bij Demon (om de 1 of andere reden). Als ik een postcode invoer van bijv. een vriend in Hilversum dan kan het opeens wél dus een ledenstop lijkt me vreemd. Hun database is gewoon niet up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 11:33
Ik neem eerlijk gezegd aan dat Demon ook dezelfde database gebruikt om het uit te lezen, kan me niet voorstellen dat ze een eigen database bijhouden namelijk.
Het kan zijn dat Demon de "twijfelgevallen" (net als Wanadoo dus bijvoorbeeld) automagisch ook geen dekking teruggeeft aangezien het veel extra werk en geld kan kosten allemaal.

http://www.wanadoo.nl/adsl/
kijk hier eens of ADSL Direct van Wanadoo beschikbaar is bij je?

[ Voor 15% gewijzigd door man-o-script op 31-03-2004 15:01 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
-ScuL- schreef op 31 maart 2004 @ 14:56:
[...]

juist.
ik weet niet of cistron momenteel ook hinder ondervind van de 'upgrades' met alle bijbehorende snelheids en pingproblemen :? kun je daar iets over zeggen?
.
Ik heb zelf 1024/2048. En ik heb nergens last van gehad. Zit waarschijnlijk in een andere fiber.

Cistron heeft de download 'abuse' gebruikers, vriendelijk verzocht om te minderen. En met die nieuwe dslam's zal het vast wel goed komen.

Bedenk wel dat demon nog over moet!!

En ik vind het ook wel fijn dat ze eerlijk zijn. Iedereen kan performance problemen hebben, maar liever dat ze dat eerlijk toegeven. Dan dat ze met allemaal shit reden komen, waar ik niks aan heb.

Wat je ook kan doen is tweakdsl nemen. Die schijnt ook wel aardig te zijn toch?

[ Voor 23% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
man-o-script schreef op 31 maart 2004 @ 14:59:

http://www.wanadoo.nl/adsl/
kijk hier eens of ADSL Direct van Wanadoo beschikbaar is bij je?
Volgens die check kan ik ADSL Direct en ADSL Lite aanvragen.
mhr-zip schreef op 31 maart 2004 @ 15:00:
[...]

Ik heb zelf 1024/2048. En ik heb nergens last van gehad. Zit waarschijnlijk in een andere fiber.

Cistron heeft de download 'abuse' gebruikers, vriendelijk verzocht om te minderen. En met die nieuwe dslam's zal het vast wel goed komen.

Bedenk wel dat demon nog over moet!!
Ik weet niet of je wel eens games speelt maar wat doet een ping naar bijv. tweakers.net of clanbase.com?

Het enige wat me dwars zit bij Cistron is het verschil tussen de 79 voor 8 mbit en 65 bij Demon. Eerst maar eens kijken hoe ver ik kom maar volgens mijn berekeningen zou ik 5mbit down en 640kbit up maximaal moeten kunnen halen.
Het prijsverschil bij de 'gewone' verbindingen van o.a. 1 en 2 mbit is niet zo schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Afbeeldingslocatie: http://www.jkleinjan.cistron.nl/ping%20cistron.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Thanx. Lijkt me zeer acceptabel 8-) Ik denk dat ik maar eens een aanvraag ga doen en ga kijken hoe ver ik kom met mijn 3880 meters :{ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
-ScuL- schreef op 31 maart 2004 @ 15:17:
Thanx. Lijkt me zeer acceptabel 8-) Ik denk dat ik maar eens een aanvraag ga doen en ga kijken hoe ver ik kom met mijn 3880 meters :{ :P
Graag gedaan.

nog screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.jkleinjan.cistron.nl/ping%20cistron%202.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door mhr-zip op 31-03-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Hier nog een link

http://www.jkleinjan.cistron.nl/speedtest.jpg

Dat kruisje bij upload. Komt omdat bij speedtest mijn account nog als 512/2048 te boek staat volgens mij. Maar meestal kom ik wel rond 90 kb/s upload uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
En deze is om 20:30 gedaan.

http://www.jkleinjan.cistron.nl/speedtest%20avond.jpg

Dus niks aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik zit op 2900m vanaf de bbned centrale. Heb nu een cistron 2048/1024 abo, en haal de volle downloadsnelheid(210kb/sec), uploadsnelheid is ietsjes minder, rond de 90kb/s. Dus het gaat prima hier :).
--
editje
ok misschien een beetje onduidelijk gepost
even aangepast

[ Voor 35% gewijzigd door Superstudent op 01-04-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 13:39
Superstudent schreef op 01 april 2004 @ 13:24:
Ik zit op 2900m vanaf de bbned centrale. Heb nu een cistron 2048 abo, en haal de volle snelheid, up ietsjes minder, rond de 90kb/s.
Das niet de volle snelheid voor een 2048 abo. Ik heb ook een 2048 abo en haal 200+kb..

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 22:44
amsterdammertje schreef op 01 april 2004 @ 13:28:
[...]

Das niet de volle snelheid voor een 2048 abo. Ik heb ook een 2048 abo en haal 200+kb..
Lezen is ook een vak, der staat up 90Kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Dat zijn hoop biedende verhalen. Ik heb Cistron nu aangevraagd, dus zodra de 512-variant is opgeleverd gaan ze upgraden en kijken hoe ver ik kan gaan in snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
-ScuL- schreef op 01 april 2004 @ 13:34:
Dat zijn hoop biedende verhalen. Ik heb Cistron nu aangevraagd, dus zodra de 512-variant is opgeleverd gaan ze upgraden en kijken hoe ver ik kan gaan in snelheid :)
Ej je bent wat vergeten

http://www.cistron.nl/connectafriend.html

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
-ScuL- schreef op 31 maart 2004 @ 14:56:
[...]

juist.
Waarom zouden deze 2 items aan elkaar gekoppeld zijn overigens?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
omdat Cistron ook gebruik maakt van het bbNed netwerk en voorzover ik heb op GoT heb gelezen er de laatste tijd chronische problemen zijn ivm snelheidsupgrades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
-ScuL- schreef op 01 april 2004 @ 14:51:
omdat Cistron ook gebruik maakt van het bbNed netwerk en voorzover ik heb op GoT heb gelezen er de laatste tijd chronische problemen zijn ivm snelheidsupgrades
Onjuiste aanname ;)

Heb nergens last van thuis en dan hadden er wel algemene 'bbned is ......' en 'bbned heeft probleem' etc threads geweest hier lijkt me.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
-ScuL- schreef op 01 april 2004 @ 14:51:
Volgensmij is dat vooral bij de maxx abo's een probleem. Ik heb na de upgrade geen enkel probleem met pings en d/l snelheden. (2048/1024 abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik stelde de vraag juist omdat ik wilde weten of Cistron afnemers er ook hinder van ondervonden. Vooral de SurfsnelDSL en Demon topics staan werkelijk vol met klachten over bijv. 8mbit abbo's die de 200KB/s niet eens halen en pings van over de 50 tussen 19.00 en 22.00u. Beide ISP's gaven aan dat de problemen niet intern waren en de oorzaak bij bbNed lag. Ik neem aan dat Cistron overigens over minder klanten beschikt en dus niet zo overrompelt is met de capaciteitsproblemen die veel bbNed providers heeft getroffen sinds de snelheidsverhogingen die eind vorig jaar zijn aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Laatst online: 12-07 08:22
-ScuL- schreef op 01 april 2004 @ 14:59:
Ik stelde de vraag juist omdat ik wilde weten of Cistron afnemers er ook hinder van ondervonden. Vooral de SurfsnelDSL en Demon topics staan werkelijk vol met klachten over bijv. 8mbit abbo's die de 200KB/s niet eens halen en pings van over de 50 tussen 19.00 en 22.00u. Beide ISP's gaven aan dat de problemen niet intern waren en de oorzaak bij bbNed lag. Ik neem aan dat Cistron overigens over minder klanten beschikt en dus niet zo overrompelt is met de capaciteitsproblemen die veel bbNed providers heeft getroffen sinds de snelheidsverhogingen die eind vorig jaar zijn aangekondigd.
Ik heb nu al ruim een jaar Cistron en ik wil niets anders meer.
De upgrade is probleemloos verlopen en ik heb totaal geen klachten.
Ik hoor idd meer dat Demon users totaal niet tevreden zijn over hun ISP.
Dus wat is 5 euro meer voor een goed werkende en altijd online zijnde account?

I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 16:18
kost dat cistron dan 70 euries ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Razorh schreef op 01 april 2004 @ 17:13:
kost dat cistron dan 70 euries ?
79 euro.

Daarom heb ik ook een 2048/1024 voor 59 euro. Scheelt 20 euro. En niet veel snelheid. Omdat servers waaraf je download, meestal niet zo snel zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door mhr-zip op 01-04-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
stretch schreef op 01 april 2004 @ 17:02:
[...]

Ik heb nu al ruim een jaar Cistron en ik wil niets anders meer.
De upgrade is probleemloos verlopen en ik heb totaal geen klachten.
Ik hoor idd meer dat Demon users totaal niet tevreden zijn over hun ISP.
Dus wat is 5 euro meer voor een goed werkende en altijd online zijnde account?

I rest my case.
Indeed daarom heb ik dus ook Cistron aangevraagd hehe 8)
mhr-zip schreef op 01 april 2004 @ 17:24:
[...]

79 euro.

Daarom heb ik ook een 2048/1024 voor 59 euro. Scheelt 20 euro. En niet veel snelheid. Omdat servers waaraf je download, meestal niet zo snel zijn.
Ze hebben sinds kort ook 4096/1024 voor 65 !! 8) Kijk dat is weer wél interessant.

[ Voor 28% gewijzigd door ScuL op 02-04-2004 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Laatst online: 12-07 08:22
mhr-zip schreef op 01 april 2004 @ 17:24:
[...]

79 euro.

Correctie:
De MAXX is 79
De 2048/1024 is 59 pleuri... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
dat staat er toch :? :?

lock dit topic het is niet meer van toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

-ScuL- schreef op 10 juni 2004 @ 16:28:
dat staat er toch :? :?

lock dit topic het is niet meer van toepassing
Dan hoeft ie nog niet op slot ;) Het is op dit moment een redelijk interessant knowledge base voor mensen met hetzelfde of een vergelijkbaar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
jawel want anders gaan er weer mensen replyen die het einde van het topic niet hebben gelezen en met allerlei oplossingen komen, dus dan wordt er weer onnodig gekicked en gaat ie over een tijdje alsnog op slot.

Pagina: 1