Ervaringen Demon DSL-Express # 11

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.377 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Heeft er toevallig iemand al een e-mail van demon gehad, waarin ze de problemen van de afgelopen dagen een beetje omschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:19
Heeft er toevallig iemand al een e-mail van demon gehad, waarin ze de problemen van de afgelopen dagen een beetje omschrijven?
In deze groep wordt regelmatig bericht gegeven van demon medewerkers.

http://groups.google.nl/g...-8&group=demon.nl.support

demon.nl.support

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Damocles.NL schreef op 18 maart 2004 @ 21:59:
[...]

Ja bij mij ook alleen blauw en rood aangesloten.. maar zoals in me vorige post zonder dat bruine kastje zie ik wel line ok...maar waar is dat bruine kastje dan voor...is dat het aansluitdoosje? zoals in de handleiding staat, voor als je geen stekkertje kan knijpen ofzo?

Dit staat in de manual... Sluit de losgekoppelde telefoon lijn (ISRA..) met connector aan op het ISDN koppelstukje of sluit de losgekoppelde draden aan in het aansluitdoosje... u dient de 2 middelste draden (blauw en rood) van het aansluitdoosje te gebruiken...

ik denk dat me bruine doosje het aansluitdoosje is.. maar daar zit geen blauwe draad in wel groen zwart rood en geel...waarop moet ik me ISRA draad dan aansluiten..beetje vaag allemaal vind ik :)
had jij geen bruin doosje bij je DHZ pakket ?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met een bruin doosje?
Wel had ik een telefoonstopcontactje en stekker over (wit).
Overgens heb ik een analoge telefoonaansluiting,
misschien dat dit weer wat afwijkt, denk het niet eigenlijk.
In jouw geval zou ik groen en rood gebruiken als je blauw mist.
De gele en de zwarte heb je niet nodig. :)

De nieuwsserver gaat ook weer lekker snel nu. _/-\o_

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare zooi, elke ochtend ligt m'n demon er een uurtje uit. Ook de routering doet wat raar. Iemand hetzelfde?

code:
1
2
3
4
15  82.98.253.34 (82.98.253.34)  91.363 ms  91.578 ms  91.590 ms
16  tc1-core-1-ae-0-0.router.nl.demon.net (82.161.255.17)  91.462 ms  91.369 ms  91.263 ms
17  babyxl-demon-gw.router.nl.demon.net (213.222.31.226)  91.926 ms  91.944 ms  91.924 ms
18  tc1-core-1-ge-1-0-3-1600.router.nl.demon.net (213.222.31.225)  92.019 ms !X  91.968 ms !X *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Hmz, ze hebben gister werkzaamheden verricht hier in apeldoorn. De download is perfect, 200 Kb/sec, de ping is lager dan ooit (12 ms), maar mijn upload is ineens nog maar 45 kb/sec :(
Dat was eerder altijd 80 kb/sec :(

ff bellen maar dus? Of zou ik nog even moeten afwachten?

Zit inmiddels al weer een half uur in de wacht bij de helpdesk :O
Prima bedrijf, Demon, alleen wat meer helpdeskers zou gen overbodige luxe zijn :D

[ Voor 22% gewijzigd door Whuzz op 19-03-2004 13:29 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:44
Argh :{
Technisch onderzoek heeft uitgewezen dat er geen capaciteitsproblemen zijn op uw
centrale en dat uw postcode/huisnummer op 3880meter van de centrale is verwijderd.
Wij zullen onze database updaten en dit betekent dat u met een week of 2 via een van
onze providers DSL moet kunnen bestellen.
Ik ben 150 meter hemelsbreed verhuisd, mijn vorige huis zat 2250 meter van de centrale. Ik dacht dat ik wel onder de tweeënhalve km zou blijven. Niet dus.
Die 8mbit kan ik nu wel vergeten zeker :?

Op mijn vorige adres had ik 2048/1024 en dat werkte probleemloos. Alle bekabeling in de nieuwe wijk is gloednieuw (gelegd eind 2003).

[ Voor 12% gewijzigd door ScuL op 19-03-2004 13:53 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Whuzz schreef op 19 maart 2004 @ 12:55:
Hmz, ze hebben gister werkzaamheden verricht hier in apeldoorn. De download is perfect, 200 Kb/sec, de ping is lager dan ooit (12 ms), maar mijn upload is ineens nog maar 45 kb/sec :(

Prima bedrijf, Demon, alleen wat meer helpdeskers zou gen overbodige luxe zijn :D
Ik zit in Ede, en ik heb hetzelfde probleem. voorheen altijd een upload van rond de 80kb/sec, nu nog maar 53kb/sec

Download en ping is wel (erg) goed:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=10 ms TTL=250
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=9 ms TTL=250

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 9ms, Maximum = 10ms, Gemiddelde = 9ms

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

heb je je modem al een reset gegeven?
Soms synct ie lager na bijv werkzaamheden.
Anders denk ik dat een profiel bij bbned/tiscali verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Laatst online: 10:19
Ik zag net op de status pagina van demon dat ze de laatste hand hebben gelegd aan het capaciteits probleem, en dat dat al zonder problemen is gedaan.

Goeie zaak.
Later vanmiddag zal een deel van de DSL-klanten via bbned (om precies te zijn, klanten aangesloten via bbned-demon-10k-02-vrf-01, zoals te zien is een een traceroute naar een willekeurige bestemming) omgezet worden naar een andere verbinding. Hierna zullen de bovengenoemde netwerk- optimalisaties zijn afgerond en zouden er geen capaciteitsproblemen meer moeten zijn.
19 mar 17:10. De bovengenoemde omzetting van sommige bbned DSL-verbindingen is zojuist met succes en zonder downtijd afgerond.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Hmmm .. bij mij is juist alles wat sneller gegaan ..

upload was altijd rond de 700 nu haalt ie makkie de 800 KB

upload is nog steeds 90 KB :(

en volgens mij hebben ze de nieuwsgroepen gefixt ...

ik download met 200 KB minimaal met 2 lijntjes !!!

greetz

majin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
MajinChaos schreef op 19 maart 2004 @ 18:13:
en volgens mij hebben ze de nieuwsgroepen gefixt ...

ik download met 200 KB minimaal met 2 lijntjes !!!
Doe je iets toch beter dan mij?...graag wat screenshotjes.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JAJAJA Ik heb het mailtje binnen!!! Het is niet te geloven!!!

[insert]
Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Op www.dslexpress.nl onder 'Update snelheidsupgrades' vindt u de specificaties van de upgrade voor uw lijnsnelheid.

De upgrade zal worden uitgevoerd op maandag 22 maart, tussen 10.00 en 17.00 uur CET. Op die dag zal uw verbinding tweemaal tijdelijk uitvallen. Na de eerste keer is er een voorbereidende wijziging in het systeem gemaakt om uw order gereed te maken voor de upgrade. Na de tweede keer dat uw verbinding kort uitvalt zal de upgrade uitgevoerd zijn.

Voor de controles voor en na de aanpassingen verzoeken wij u het DSL modem aan te laten staan, zelfs als uw computer niet aan is.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis) nummer 0800 - 3366668.

[\insert]

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kan het nog beter ;)

-Ping probleem fixes
-Snelheid weer goed 's avonds
-Snelheid naar US is weer ok
-Snelheid nieuwsgroepen weer ok
-Upgrade mails worden verzonden

Ik ben er wel blij mee.. maar dat was ik al, ondanks de problemen. Ik blijf er bij, op demon kan je vertrouwen!

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
docftp schreef op 19 maart 2004 @ 19:29:

[insert]
Geachte klant,

Bij deze willen we u op de hoogte stellen van het feit dat de snelheid van uw Demon DSL Express verbinding zal worden verhoogd. Op www.dslexpress.nl onder 'Update snelheidsupgrades' vindt u de specificaties van de upgrade voor uw lijnsnelheid.

De upgrade zal worden uitgevoerd op maandag 22 maart, tussen 10.00 en 17.00 uur CET. Op die dag zal uw verbinding tweemaal tijdelijk uitvallen. Na de eerste keer is er een voorbereidende wijziging in het systeem gemaakt om uw order gereed te maken voor de upgrade. Na de tweede keer dat uw verbinding kort uitvalt zal de upgrade uitgevoerd zijn.

Voor de controles voor en na de aanpassingen verzoeken wij u het DSL modem aan te laten staan, zelfs als uw computer niet aan is.

Na afloop van deze werkzaamheden zal uw verbinding vanzelf weer opkomen.
Mocht dat niet het geval zijn dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de afdeling Support op het (gratis) nummer 0800 - 3366668.

[\insert]
Zozo dat is zekers goed nieuws :P

Hopen dat ik en andere klanten ook zo snel mogelijk dat mailtje krijgen
_/-\o_ Demon _/-\o_

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:30
Ik heb de laatste 2-3 dagen last van veel te korte lease-tijden (1-6 uur) met als gevolg dat al mijn internetvindingen worden verbroken. :/

Netwerk: Tiscali (BabyXL)
Plaats: Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 03-09 19:43

Volgens mij heeft dit te maken met de vervanging van de DSLAMS van Cisco naar Alcatel, lopen o.a. op demon.nl.support al een paar draadjes over. Valt nog niets aan te doen vrees ik. Sommige modems schijnen met de nieuwe DSLAMS niet lekker te trainen qua upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco20
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 11:51
dus jij wordt mooi ons proefkonijn \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
Remco20 schreef op 19 maart 2004 @ 20:30:
[...]

dus jij wordt mooi ons proefkonijn \o/
In dit geval wil ik graag een konijntje zijn hoor.
Zodra ik meer weet en zie en hoor en vooral download , dan houdt ik jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

sylvesterrr schreef op 19 maart 2004 @ 20:15:
Ik heb de laatste 2-3 dagen last van veel te korte lease-tijden (1-6 uur) met als gevolg dat al mijn internetvindingen worden verbroken. :/
Die twee hebben niets met elkaar te maken. Andere ISP's werken standaard met bijvoorbeeld 2 uur, en niemand heeft daar enige last van.

Op m'n eigen netwerk heb ik een lease-tijd van 300 seconden, en raad eens: geen onderbrekingen.

Je probleem zit niet in de lease-tijd.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Demon DSL-Express sinds een maand ofzo. Eigenlijk is alles wel goed gegaan, maar het was een beetje jammer dat ik op de site van Demon de volgende error kreeg "Couldn't update DHCP-config" (zo ongeveer).

Het leek me logisch dat het probleem bij hun lag.
Ik dacht:"Laat mij dan maar morgen de helpdesk bellen".
Ik die helpdesk bellen...
Het duurt een minuut of twee dat ik niemand aan de lijn krijg, en ik hoor nog 5 personen voor u ofzo iets.
Ik denk, ach ik kan net zo goed nog een keer kijken of ze het probleem al uit zich zelf hebben opgelost. En inderdaad, ze hebben waarschijnlijk een of ander error-log bekeken en het opgelost.
Want nu stond er de verrukkende tekst:"U heeft binnen 10-15 minuten internet" of iets dergelijks.
En na dat kwartier was dat ook echt gebeurd en kon de fun beginnen. :*)

Dus ik heb uiteindelijk nooit iemand aan de lijn gehad.

Dus volgens mij hebben ze het wel goed genoeg voor elkaar. Mijn ping naar tweakers is overigens 21ms, ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 08:50
Het zal vast wel ergens staan, maar ik kon via de search er echt niks over vinden.

Kan ik mij ouwe speedtouch 330 usb gebuiken I.C.M Demon internet?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
-ScuL- schreef op 19 maart 2004 @ 13:52:
Argh :{

[...]

Ik ben 150 meter hemelsbreed verhuisd, mijn vorige huis zat 2250 meter van de centrale. Ik dacht dat ik wel onder de tweeënhalve km zou blijven. Niet dus.
Die 8mbit kan ik nu wel vergeten zeker :?

Op mijn vorige adres had ik 2048/1024 en dat werkte probleemloos. Alle bekabeling in de nieuwe wijk is gloednieuw (gelegd eind 2003).
naar aanleiding waarvan heb jij dat te horen gekregen?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja ik heb ook het mailtje binnen... a.s maandag is het dan zover.

ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 01:44
bartjenl schreef op 19 maart 2004 @ 22:59:
[...]

naar aanleiding waarvan heb jij dat te horen gekregen?
Bij BBned opgevraagd naar aanleiding van mijn resultaten bij de Demon postcodecheck. Die zegt namelijk dat er geen capaciteit is.. Vandaar.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Burne schreef op 19 maart 2004 @ 22:08:
[...]

Die twee hebben niets met elkaar te maken. Andere ISP's werken standaard met bijvoorbeeld 2 uur, en niemand heeft daar enige last van.

Op m'n eigen netwerk heb ik een lease-tijd van 300 seconden, en raad eens: geen onderbrekingen.

Je probleem zit niet in de lease-tijd.
ok, dat zal wel. Het enige wat ik je kan vertellen is dat dat best irritant is. :/

Laat ik de disconnects maar een week lang noteren (tijdstip e.d.) zodat ik de boel naar demon kan mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel het idee dat die disconnects rond de internet spits het ergste zijn (zo tussen 5 en 10 zegmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dolby schreef op 19 maart 2004 @ 08:07:
[...]

Ik zal ook niet meer reageren op dergelijke postings waarbij Demon's integriteit op zo'n manier ten grabbel wordt gegooit.
Zonder reden heb je mij niet horen klagen hoor. De enige die hier nu loopt te klagen ben jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 01:32:
[...]

Zonder reden heb je mij niet horen klagen hoor. De enige die hier nu loopt te klagen ben jij...
Ik geef een constatering omtrend het lame gedrag van bepaalde posters hier.
iPodje schreef op 19 maart 2004 @ 22:38:
Het zal vast wel ergens staan, maar ik kon via de search er echt niks over vinden.

Kan ik mij ouwe speedtouch 330 usb gebuiken I.C.M Demon internet?
Yep
Zie http://www.wintervorst.co....com/speed-touch-usb.html voor meer info.

[ Voor 30% gewijzigd door dolby op 20-03-2004 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Exact hetzelfde hier, vannacht alcatel centrale update gebeurd, pings van 9ms naar tweakers; maar upload gehalveerd. Hebben ze dit bij jou al verholpen ?

/edit: ook Apeldoorn by the way

[ Voor 3% gewijzigd door Hachy op 20-03-2004 11:09 . Reden: plaats toegevoegd ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 08:50
Het gaat hier om de speedtouch 330 en niet om de speedtouch USB.
Nog bedankt voor de link trouwens.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Hmzz.. Er werd hier ergens gezegd dat het modem dat bij demon geleverd werd niet echt helemaal compatible zou zijn met de nieuwe DSLAM... zou dit door een firmware update op te lossen zijn? Op http://www.bbdealer.nl/do...atrix_publish_actueel.xls zie ik mijn modem er niet bijstaan namelijk (Zyxel voor analoog)... weet iemand hier meer over.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
iPodje schreef op 20 maart 2004 @ 11:12:
[...]

Het gaat hier om de speedtouch 330 en niet om de speedtouch USB.
Nog bedankt voor de link trouwens.
Oh, probeer dan http://www.speedtouch.nl/drivers.html eens en kies de dsl provider die je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08

...

[\insert]
Gefeli :) Vertel ons eens even hoe lang jij al Demon hebt (wanneer ben je aangesloten ?) en wat je postcode is ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

wow kreeg van de week dat een mailtje

Op 19-03-2004 wordt in de telefooncentrale de apparatuur waarop uw Demon
DSL verbinding is aangesloten vervangen. Cisco DSLAM's te vervangen door Acatel DSLAM's. dat zijn kasten in een telefooncentrale die je dsl regelt. normaal ping in cs ~40. nu gewoon ~20 gewoon heeeeeerlijk. mijn downloadsnelheid enz is nog niet verhoogd. deze nieuwe apparaten hebben duidelijk geholpen. GG bbned/demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
rig0r schreef op 20 maart 2004 @ 12:01:
[...]

Gefeli :) Vertel ons eens even hoe lang jij al Demon hebt (wanneer ben je aangesloten ?) en wat je postcode is ? ;)
Ok, ik heb sinds 21-02-2003 een aansluiting, Ik geloof # 956 (weet niet zeker meer)
en postcode is 1441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
w00t. SuperNews werkt weer goed! :) (headers ophalen met 1 draadje gaat al op 160 kB/s :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Niet online
NOu hier werlkt het voor geen ene moer meer.
Ik kan niet eens verbinden naar dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:17

Whuzz

Dodgeball!

Hachy schreef op 20 maart 2004 @ 09:36:Exact hetzelfde hier, vannacht alcatel centrale update gebeurd, pings van 9ms naar tweakers; maar upload gehalveerd. Hebben ze dit bij jou al verholpen ?

/edit: ook Apeldoorn by the way
Ik heb de helpdesk gebeld, op hun aanwijzing een mail met een FTPtest-log naar support@demon.nl gestuurd en nu is het dus afwachten :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
WiNlUx schreef op 19 maart 2004 @ 09:20:
[...]

Misschien kan het zijn dat de centrale voor BBNED klanten vol zit... Het kan ook zijn dat bijv. jullie centrale pas gereed is gemaakt voor BBNED en dat ze nog niet in de postcode database gedefinieerd staan. Ik zou dus even bellen met demon of BBNED zelf :-)

P.S.

Lukt het controleren op postcode op de bbned site wel??
Op de site van bbned en op de site van tweakdsl krijg ik wél beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 12-09 13:22
Ik zie heel vaak dat mensen hier reageren over hoe slecht het wel niet gaat, dat de mailserver het niet doet en niet weten waarom, te hoge pings hebben en dat er altijd anderen moeten reageren die er een beetje op gezocht hebben om het op een dienblad voor ze te serveren :)

Ik heb zelf ivm de aankomende update een scriptje geschreven voor de kamergenoten hier, die op de server kunnen kijken voor als er wat er aan de hand is.
De server update om de 15 minuten de status berichten van demon en als de demon server niet te bereiken is, dan past hij niets aan en blijft het oude bericht staan (zoals: dadelijk kan internet even uitvallen ivm de upgrade }) ofzo)

Voor alle mensen hier:
Afbeeldingslocatie: http://aware.demon.nl/~gideon/GoT/demonstatus.php

De bronnen van het script (voor linux icm php) staan er gewoon naast :*) ( Don't you just Love open-source ;) )

offtopic:
Hee, en het heeft niet eens invloed op de forum lay-out :D
edit
shit, net wel een piepklein beetje ;(

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-03-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Meer mensen die problemen hebben met hoge pings op dit moment? Of ligt het aan mij?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op 20 maart 2004 @ 16:27:
Meer mensen die problemen hebben met hoge pings op dit moment? Of ligt het aan mij?
hier niet, maar kan maar met 1 draadje naar de newsserver connecten :?

edit: lama, het werkt alweer :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Phydomir schreef op 20 maart 2004 @ 16:27:
Hier niet @ bbned
bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net
en
tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net

Ping is zoals normaal (19 ms) ik zit op een cisco centrale.

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-03-2004 16:47 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zie je eigenlijk of je op cisco of alcatel zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Tutti-frutti schreef op 20 maart 2004 @ 16:47:
[...]

Hier niet @ bbned
bbned-demon-10k-01-vrf-02.router.nl.demon.net
en
tc1-core-1-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net

Ping is zoals normaal (19 ms) ik zit op een cisco centrale.
C:\>tracert www.tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 128 ms 145 ms 144 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
2 131 ms 131 ms 129 ms tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.2
22.28.249]
3 138 ms 144 ms 147 ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.2]
4 149 ms 151 ms 116 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
5 110 ms 108 ms 104 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.
Zo is het nu bij mij :( Ligt niet aan m'n router, die heb ik net afgekoppeld... vreemd...

edit: las net op de support newsgroep van demon dat meer mensen er last van hebben :S

[ Voor 5% gewijzigd door Phydomir op 20-03-2004 17:05 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas moet ik dit ook bevestigen :(

tracert tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 96 ms 74 ms 63 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
3 75 ms 76 ms 77 ms tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.2
22.28.249]
4 88 ms 93 ms 96 ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.2]
5 98 ms 106 ms 106 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 112 ms 115 ms 116 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 120 ms 120 ms 119 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
3 128 ms 123 ms 110 ms tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.2
22.28.249]
4 130 ms 121 ms 120 ms nkf-border-1-ge-1-0-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.2]
5 126 ms 123 ms 131 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 118 ms 113 ms 108 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

Echt vet $^&verbinding op dit moment... kan niet eens gamen ping>200ms

http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html
Status information

19 mar 17:10. De bovengenoemde omzetting van sommige bbned DSL-verbindingen is zojuist met succes en zonder downtijd afgerond. -- The aforementioned move of some bbned DSL connections has just been finished successfully and without down time.

19 mar 16:35. Later vanmiddag zal een deel van de DSL-klanten via bbned (om precies te zijn, klanten aangesloten via bbned-demon-10k-02-vrf-01, zoals te zien is een een traceroute naar een willekeurige bestemming) omgezet worden naar een andere verbinding. Hierna zullen de bovengenoemde netwerk- optimalisaties zijn afgerond en zouden er geen capaciteitsproblemen meer moeten zijn. -- Later this afternoon, part of the DSL customers via bbned (to be precise, customers connected via bbned-demon-10k-02-vrf-01 as can be seen in a traceroute to a random destination) will be moved to a different connection. After this work will have been done, the network optimizations as mentioned above will have been finished and there should not be any capacity issues any longer.
MAW. wij zijn verhuisd, capaciteitsprobleem is nu "verholpen" ten koste van de pingtijden... |:( lekker is dat zit je straks met een verhoging en crappy pingtijden. Terwijl Online gaming is waar ik het al voor doe.

[ Voor 54% gewijzigd door n00bs op 20-03-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

n00bs schreef op 20 maart 2004 @ 17:17:
[weer een tracert]

Echt vet $^&verbinding op dit moment... kan niet eens gamen ping>200ms

http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html

[...]

MAW. wij zijn verhuisd, capaciteitsprobleem is nu "verholpen" ten koste van de pingtijden... |:( lekker is dat zit je straks met een verhoging en crappy pingtijden. Terwijl Online gaming is waar ik het al voor doe.
Jij zit op een andere core en / of andere bbned router. Die omzetting heeft wel op mijn verbinding betrekking gehad. Ik denk dat jij bij de andere helft hoor .

[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-03-2004 17:23 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LinuX-TUX schreef op 20 maart 2004 @ 16:11:
Ik zie heel vaak dat mensen hier reageren over hoe slecht het wel niet gaat, dat de mailserver het niet doet en niet weten waarom, te hoge pings hebben en dat er altijd anderen moeten reageren die er een beetje op gezocht hebben om het op een dienblad voor ze te serveren :)

Ik heb zelf ivm de aankomende update een scriptje geschreven voor de kamergenoten hier, die op de server kunnen kijken voor als er wat er aan de hand is.
:Z http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html
Tutti-frutti schreef op 20 maart 2004 @ 17:23:
[...]

Jij zit op een andere core en / of andere bbned router. Die omzetting heeft wel op mijn verbinding betrekking gehad. Ik denk dat jij bij de andere helft hoor .
Check van mijn trace: 2 120 ms 120 ms 119 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]

En check support site ;) ik ben dus wel degelijk verhuisd. En mijn verbinding is zo brak als ik weet niet wat. MSN disconnect ook al de hele tijd sonds gisteren

[ Voor 33% gewijzigd door n00bs op 20-03-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=152ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=142ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=138ms TTL=250
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=146ms TTL=250

same here, verhuisd naar nr 10 , en een rot ping, kheb net UT2004 gekocht om online te kunnen spelen :D

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

n00bs schreef op 20 maart 2004 @ 17:24:
[...]

:Z http://www.demon.nl/demon/nieuws/netwerkstatus.html

[...]

Check van mijn trace: 2 120 ms 120 ms 119 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]

En check support site ;) ik ben dus wel degelijk verhuisd. En mijn verbinding is zo brak als ik weet niet wat. MSN disconnect ook al de hele tijd sonds gisteren
Hmm , raar , lijkt eerder een tik fout op netwerkpagina. Ik zit op 10k-01-vrf-02 en heb het ping probleem van 2 dagen terug gemeldt, is toen naar het noc gegaan. De middag daarna is het opgelost, en ik had ook goede ping. Had jij 2 dagen geleden na 19:43 ook op eens slechte ping ?

edit: Het klopt gewoon, de netwerkpagina, en daardoor hebben de klanten op 10k-01-vrf-02 natuurlijk dubbele capaciteit gekregen, omdat 10k-02-vrf-01 ergens anders naartoe verplaatst zijn. Het probleem ligt dus waarschijnlijk weer bij de nieuwe router. Nieuwe hardware--> nieuwe problemen... maar het komt wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 20-03-2004 17:37 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 12:23:
Rare zooi, elke ochtend ligt m'n demon er een uurtje uit. Ook de routering doet wat raar. Iemand hetzelfde?
Hmm, bleek niet aan demon te liggen maar aan de inbrekers die 's ochtends m'n computer hadden gejat terwijl ik op werk zat.. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jezus christus op een stokkie mensen, 120 ping op een Nederlandse server met Battlefield 1942 !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Ja, die werkt ook zo goed als je internet het niet doet vanwege de update ;)

[ Voor 37% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-03-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als iedereen stopt met downloaden is het netwerk segment niet meer overbelast en zakt de latency. Oorzaak en gevolg.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

bjck schreef op 20 maart 2004 @ 17:50:
Als iedereen stopt met downloaden is het netwerk segment niet meer overbelast en zakt de latency. Oorzaak en gevolg.
Onzin er is namelijk geen ondercapaciteit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 18:59

faraway

Dank U...

Kijk, dat ziet er alweer een stuk beter uit :)
Bezig met het traceren van de route naar demon.nl [194.159.73.70]
via maximaal 30 hops:

1 9 ms 10 ms 11 ms bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net [2
12.238.152.1]
2 9 ms 11 ms 11 ms tc1-core-1-ge-1-0-2-0.router.nl.demon.net [213.2
22.28.249]
3 13 ms 15 ms 16 ms tc1-border-1-ge-0-2-0-0.router.nl.demon.net [82.
161.255.10]
4 9 ms 10 ms 9 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Ik kan vrijwel niet meer het Internet op, Ping (vrij hoog) en DNS-omzetting werken nog wel, maar FTP/browsen/MSN doen het allemaal niet meer.

Mijn gateway is bbned-demon-10k-02-vrf-01.router.nl.demon.net

Hebben meer mensen dezelfde problemen :?

Hij doet het alweer

[ Voor 16% gewijzigd door Klovan op 20-03-2004 18:11 . Reden: Werkt al weer! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag envelop van Demon opgehaald bij 't postkantoor.
Had een spiltter besteld (modem heb ik al).
Maak ik de envelop open, zitten er alleen 2 rj11 kabels in + een wand contact doos.
Splitter niet te vinden.

Even gebeld met de helpdesk (was vrij snel aan de beurt) en ze zouden er alsnog eentje opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faraway
  • Laatst online: 05-09 18:59

faraway

Dank U...

Ik had vanmiddag ook pings van >100ms, maar het is nu sneller dan ooit: gemiddeld 12ms :)

[ Voor 4% gewijzigd door faraway op 20-03-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ping is nu stabiel naar tweakers Avg. 30ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan geeneens normaal warcraft 3 meer spelen zonder eruit te laggen zon beetje :(
gister en eergister lag het er ook een hele tijd uit... gaat lekker!

kan helaas niet vertellen welke gateway want zo ziet mijn tracert eruit:

1 * * * Time-out bij opdracht.
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 18 ms 17 ms 17 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Huh... dat ligt eerder aan je router oid dan aan Demon :? je kan node 1 niet eens pingen... dat is de eerste router waarover je heengaat bij BBned.

Overigens is mijn ping nu nog lager, heb ff mijn router uit/aan gedaan en nu naar tweakers.net met een avg. van 25ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Ik weet niet wat het is, gisteren ging de nieuwsserver supersnel,
nu is het weer drie keer niks :/
Gelukkig heb ik vandaag toch niet veel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Whuzz schreef op 20 maart 2004 @ 15:09:
[...]

Ik heb de helpdesk gebeld, op hun aanwijzing een mail met een FTPtest-log naar support@demon.nl gestuurd en nu is het dus afwachten :)
Hm bij mij zeiden ze dat ze het wel door zouden geven. Mijn 1024 upload heeft tot voor de DSLAM upgrade gewoon perfect gefunctioneerd altijd 92KB maar dit is wel heel laag, elke keer zegt mordax en speedtest 52K... zeker als je enkele gameservers host :'(

Ik hoop dat het gauw opgelost is :) In de alt.demon.nl.support zag ik trouwens ook meer mensen met dit probleem. Vraag me af of het aan het modem ligt dat dus niet goed kan 'trainen' op die speed met de alcatel DSLAM'S en of dit met een firmware upgrade op te lossen is. Iemand die hier ervaring mee heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

Ik heb hetzelfde probleem met de upload, maar de ping is nu wel geil!!!

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
cjdijk schreef op 20 maart 2004 @ 19:07:
Ik weet niet wat het is, gisteren ging de nieuwsserver supersnel,
nu is het weer drie keer niks :/
Gelukkig heb ik vandaag toch niet veel te downloaden.
Het posten gaat sinds 15.00u ofzo nogal sloom (< 20 kB/s). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Kom mensen, ga nou eens niet van dit topic 'som hier uw pingresultaten en traceroutes' topic van maken... is niet echt spannend om te lezen he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 16:51:
hoe zie je eigenlijk of je op cisco of alcatel zit? :)
Zou ik ook wel eens willen weten ;) Ik denk als je ping gehalveerd is en je upload ook, dat je dan op een nieuwe centrale zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Weet iemand waar Demon ongeveer de FUP grens trekt? Dus bij hoeveel Gb/maand krijg je een waarschuwing of trekken ze de stekker er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Razorfist schreef op 20 maart 2004 @ 21:30:
Weet iemand waar Demon ongeveer de FUP grens trekt? Dus bij hoeveel Gb/maand krijg je een waarschuwing of trekken ze de stekker er uit?
Antwoord hierop is al meerdere malen gegeven...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Razorfist schreef op 20 maart 2004 @ 21:30:
Hier heb ik wel eens verhalen gelezen dat er mensen het presteren 400 Gieg per maand te downloaden, zonder dat Demon er iets van zegt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:27

Budha

Online ergo sum

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 17:57:
Vandaag envelop van Demon opgehaald bij 't postkantoor.
Had een spiltter besteld (modem heb ik al).
Maak ik de envelop open, zitten er alleen 2 rj11 kabels in + een wand contact doos.
Splitter niet te vinden.

Even gebeld met de helpdesk (was vrij snel aan de beurt) en ze zouden er alsnog eentje opsturen.
Misschien heeft De Wrotter er nog 1-tje liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiNlUx schreef op 20 maart 2004 @ 20:58:
[...]

Zou ik ook wel eens willen weten ;) Ik denk als je ping gehalveerd is en je upload ook, dat je dan op een nieuwe centrale zit :D
euh ja :P hehe
maar ik heb een ping van 10-12 naar twiekers en een up van rond de 85, wat heb ik dan 8)7
Iemand die trouwens al wat meer weet over de wegvallende connecties? Of wat ze te melden op de helpdesk als je ze belt? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budha schreef op 20 maart 2004 @ 22:01:
[...]

Misschien heeft De Wrotter er nog 1-tje liggen ;)
Wie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 19:08
Haha, was een leuke thread in demon.nl.support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een demon geprobeerd aan te sluiten bij een vriend maar krijg geen ip binnen.

netwerk babyxl
woonplaats rotterdam
modem gereset
utp checked, nic checked , windows opnieuw installed
Zag pas thuis dat er een storing in rotterdam was tot 18:10 maar ook na 18:10 geen ip binnen krijgen.

Weet iemand of dat kan komen door die storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 00:18:
Net een demon geprobeerd aan te sluiten bij een vriend maar krijg geen ip binnen.

netwerk babyxl
woonplaats rotterdam
modem gereset
utp checked, nic checked , windows opnieuw installed
Zag pas thuis dat er een storing in rotterdam was tot 18:10 maar ook na 18:10 geen ip binnen krijgen.

Weet iemand of dat kan komen door die storing
Weet je zeker dat omdat je bezig bent geweest met dingen uit proberen dat ding niet "Zoals het hoorde" hebt achtergelaten? Kan me er wel iets bij voorstellen dat je toen heel veel hebt geprobeerd en nadat de storing voorbij was dat ding weer verkeerd stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet zeker dat alles staat zoals het hoort alles dubbel gechecked.
:) maar ik bleef een 169 ip krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Iemand met een Demon via BBNed aansluiting de snelheidsverdubbeling al gehad? Nog 10 dagen te gaan tot het eind van de maand... De klok tikt, ha ha :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Haay schreef op 21 maart 2004 @ 09:16:
Iemand met een Demon via BBNed aansluiting de snelheidsverdubbeling al gehad? Nog 10 dagen te gaan tot het eind van de maand... De klok tikt, ha ha :o
ja je zou toch zeggen dat IEMAND al geupgrade zou moeten zijn. Dat ze eind maart niet gaan halen, lijkt me voor de hand liggen. Da's ook niet erg, maar je hoort ook niet dat ze al aan het upgraden zijn.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op 21 maart 2004 @ 09:55:
[...]

ja je zou toch zeggen dat IEMAND al geupgrade zou moeten zijn. Dat ze eind maart niet gaan halen, lijkt me voor de hand liggen. Da's ook niet erg, maar je hoort ook niet dat ze al aan het upgraden zijn.
Als je deze tread een beetje doorleest er schijnen al mensen een mailtje gehad te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Wat ik me ook afvraag; Stel je bent overgezet op een nieuwe centrale zoals ik. Pings super, upload gehalveerd. Word dan bij je upgrade je oude upload snelheid weer van toepassing ? m.a.w. zou je dan je 1mbit up weer terugkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 03-09 19:43
Hachy schreef op 21 maart 2004 @ 10:21:
Wat ik me ook afvraag; Stel je bent overgezet op een nieuwe centrale zoals ik. Pings super, upload gehalveerd. Word dan bij je upgrade je oude upload snelheid weer van toepassing ? m.a.w. zou je dan je 1mbit up weer terugkrijgen ?
Wat ik vemoed is dat je snelheid wel correct is, maar dat je modem te laag intrained op de nieuwe Alcatel DSLAMS. Denk dat de snelheidsupgrade daar niet aan verandert. Lees eens de support groep van demon, daar loopt een draadje over dit onderwerp: http://groups.google.com/...-8&group=demon.nl.support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Haay schreef op 21 maart 2004 @ 09:16:
Een zeer beperkte groep heeft een mailtje gehad. Ik niet overigens en ik verwacht dat ze het wel weer zullen uitstellen, daar zijn ze erg goed in geworden.

M'n ping is trouwens nog steeds niet goed. Af en toe een klein piekje richting de 60 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Ook mijn ping is erg hoog..

Bij de 2e hop (de eerste demon 10k router) gaat de ping meteen omhoog naar 60 MS

Verder is de downstream niet echt helemaal optimaal. En mijn upload die altijd 56 kB's was is nu ongeveer bijna gehalveerd naar 32 kB's. Er is dus nog steeds een overbelasting op dit moment, maar waar.. dat is mij een raadsel :(

[ Voor 3% gewijzigd door WiNlUx op 21-03-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het voordat je aangesloten bent bij Demon ?
Heb mijn aanvraag 11e al ingediend en 19e is het technisch onderzoek met success uitgevoerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:03:
Hoe lang duurt het voordat je aangesloten bent bij Demon ?
Heb mijn aanvraag 11e al ingediend en 19e is het technisch onderzoek met success uitgevoerd.
Zie openingspost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat er met de demon verbinding aan de hand is. Ik heb het 8192/1024 abbo. Ik kon altijd met een snelheid van 800 kb/s van www.gamershell.com downloaden, en sinds vandaag is dit verlaagd naar 400 kb/s. Zelfs speedtest.nl geeft aan dat de maximale download 400 kb/s is.

Meer mensen die deze problemen hebben? De laatste weken scoort demon geen punten bij mij: eerst te hoge ping en nu een halvering van de downloadsnelheid!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 15:44:
Ik weet niet wat er met de demon verbinding aan de hand is. Ik heb het 8192/1024 abbo. Ik kon altijd met een snelheid van 800 kb/s van www.gamershell.com downloaden, en sinds vandaag is dit verlaagd naar 400 kb/s. Zelfs speedtest.nl geeft aan dat de maximale download 400 kb/s is.

Meer mensen die deze problemen hebben? De laatste weken scoort demon geen punten bij mij: eerst te hoge ping en nu een halvering van de downloadsnelheid!!!
Ik begin het hier helaas een beetje mee eens te worden. Gelukkig heb ik het druk met school en is het gamen even wat minder de laatste tijd, maar als ik wat loop te tracerouten of te downloaden, zie ik tot nu toe nog geen echte verbeteringen.

Het lijkt wel alsof ze $10000 hebben gegeven aan een stel studenten, die een netwerk klaar mogen maken van $2000 en dat die studenten afgelopen 6 maanden zich elke dag klem hebben gezopen, her en der een centrale even overhoop hebben gegooid met goede bedoelingen en nu de 9 dagen deadline in zicht is het zweet tot aan hun b*lnaat staat of ze dat gaan halen of niet. :|

Ik blijf angstvallig toekijken en wacht weer op zo'n excuus statement van BBned, het doet pijn, ik geef toe, de dagen zijn nog niet geteld tot de deadline, geef ik ook toe, maar alle upgrades die de laatste week voorbij zijn geschoven brachten net zoveel onzin als zin met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Even een vraagje, ik sta op het punt om een ADSL aansluiting aan te vragen. Ik denk dat dit bij Demon gaat gebeuren. En dan gelijk maar voor een paar eurotjes meer het 8/1Mbit abo. Nu had ik laatst op een site gevonden dat van ons naar de centrale (Rotterdam - Terbregge) als je een directe lijn zou trekken dit 1500M zou zijn ongeveer en over een autoweg ongeveer 2500M. Blijft er dan nog wat over van de snelheid, of kan ik den net zo goed een 2/1Mbit abo nemen? Overal wordt namelijk gesproken dat dit afhankelijk is van de afstand naar de centrale... Maar wat is ver, wanneer ga je veel snelheid inleveren e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
PowerSp00n schreef op 21 maart 2004 @ 16:54:
Even een vraagje, ik sta op het punt om een ADSL aansluiting aan te vragen. Ik denk dat dit bij Demon gaat gebeuren. En dan gelijk maar voor een paar eurotjes meer het 8/1Mbit abo. Nu had ik laatst op een site gevonden dat van ons naar de centrale (Rotterdam - Terbregge) als je een directe lijn zou trekken dit 1500M zou zijn ongeveer en over een autoweg ongeveer 2500M. Blijft er dan nog wat over van de snelheid, of kan ik den net zo goed een 2/1Mbit abo nemen? Overal wordt namelijk gesproken dat dit afhankelijk is van de afstand naar de centrale... Maar wat is ver, wanneer ga je veel snelheid inleveren e.d.?
Afbeeldingslocatie: http://www.sneladsl.nl/images/faq/snelhedendsl.gif
Bron: openingspost

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
edit:
Never mind

[ Voor 80% gewijzigd door rig0r op 21-03-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

sylvesterrr schreef op 21 maart 2004 @ 16:57:
[...]

[afbeelding]
Bron: openingspost

De snelheid die je kunt halen is niet alleen afhankelijk van de afstand maar ook van andere factoren als de kwaliteit van de telefoonlijn. De waarden in deze tabel zijn dus niet zaligmakend!
Hmm denk ik het topic nog zo goed door te lezen om niets te missen ... :+. Naja lijkt me duidelijk dan, gaan we dat deze week maar eens aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjenl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 20:31
ik kan 't met de search niet goed vinden, kan aan mij liggen, misschien is het nog nergens gepost (lijkt me raar) maargoed..
werkt de Alcatel Speedtouch 510 v4 als ROUTER bij Demon?
En als ik ook zelf een splitter ga kopen (wat moet als je zelf een router koopt volgens mij), waar moet ik dan op letten?

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
1 <1 ms <1 ms <1 ms Router [192.168.168.230]
2 19 ms 19 ms 19 ms bbned-demon-10k-01-vrf-01.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
3 20 ms 20 ms 20 ms tc1-core-2-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [213.222.28.30]
4 20 ms 19 ms 31 ms nkf-border-1-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.14]
5 21 ms 20 ms 21 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 20 ms 23 ms 21 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Mensen bij mij in het dorp pingen met 15 á 16 en ik game altijd met 1 packetloss :( (ook zonder router).
Zou het kunnen komen doordat hier in huis de kabel die naar de nt1 gaat ongeveer 15 meter is? Of zou deze niet voor packetloss kunnen zorgen?

En zou iemand plz de betekenissen/verbanden van de volgende lijnmetingen kunnen geven, kom er zelf niet echt uit:
Downstream noise margin
relative capacity occupation: 38%
noise margin downstream: 25.5 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 4.0 db

Upstream noise margin //lijkt verdacht veel op de downstream, denk verkeerd gepaste |:(
relative capacity occupation: 38%
noise margin downstream: 25.5 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 4.0 db

bvd!

[ Voor 4% gewijzigd door Lexxx op 21-03-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

als je gewone telefoonkabel gebruikt van 15meter van nt1 naar je modem.. dan kan er vanalles misgaan, van helemaal geen dsl sync meer tot packetloss of hoge ping tijden. Maak er maar 40cm van dan zit je altijd goed. En verleng de boel met utp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

bartjenl schreef op 21 maart 2004 @ 17:06:
ik kan 't met de search niet goed vinden, kan aan mij liggen, misschien is het nog nergens gepost (lijkt me raar) maargoed..
werkt de Alcatel Speedtouch 510 v4 als ROUTER bij Demon?
En als ik ook zelf een splitter ga kopen (wat moet als je zelf een router koopt volgens mij), waar moet ik dan op letten?
Ligt eraan hoe je dat ding instelt, en niet aan demon.
En als je een goede splitter wilt moet je er gewoon 1 bij de kpn halen (primafoon?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
PowerSp00n schreef op 21 maart 2004 @ 16:54:
Wat je kunt doen is een 2/1 abo nemen, dan kijken wat de gegevens van je modem zijn en als die goed zijn upgraden naar 8/1, upgraden is kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Ik heb ineens een bijzonder brakke ping naar allerlei servers. Downloaden gaat ook sloom. Meer mensen last ?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.