Inleiding
Na het aanschaffen van de Club3D Ati Radeon 9600XT ben ik natuurlijk meteen naar huis gegaan om er even mee te 'gamen'. Dit bleek echter minder leuk dan ik aanvankelijk gedacht had. De prestaties van de videokaart in GTAIII en NFS-U zijn zeer slecht.
Uiteraard heb ik meteen de Search doorzocht en ik nam al snel waar dat er meerdere mensen met dit probleem te maken hebben. Na de topics m.b.t. dit onderwerp allemaal doorgelezen te hebben, merkte ik dat er nog steeds geen goede oplossingen voor dit probleem zijn gevonden. Ook Google is door mij doorzocht, maar ook dit mocht tot mijn grote spijt niet baten.
Naar aanleiding van dit probleem, en de toch wel aardige hoeveelheid mensen die dit probleem hebben, heb ik mij voorgenomen een topic te openen waar mensen hun problemen, oplossingen, enz... m.b.t. dit probleem kunnen posten.
Het probleem
Bij het werken onder Windows werkt de kaart goed, maar bij het spelen van spellen presteert de kaart duidelijk onder zijn 'kunnen'. Het beeld schokt en het spelen van een spel is niet normaal uitvoerbaar. Dat de kaart onder zijn 'kunnen' presteert wordt nog eens bewezen door het feit dat ik met de Radeon 9200SE veel betere resultaten haalde. Ik heb de spellen GTAIII en NFS-U geprobeerd en daar waren de resultaten gewoon erg slecht.
Wat ik al geprobeert heb
Ik heb de volgende maatregelen getroffen n.a.v. het slechte presteren v/d kaart:
- Alle Ati Catalyst drivers gedownload en geinstalleerd.
- De op cd-rom meegeleverde driver geinstalleerd.
- AGP op 4X gezet.
- De kaart in een andere pc geprobeerd.
- De FAQ van Club3D geraadpleegd.
- De FAQ van Ati geraadpleegd.
- Een kakelverse Windows installatie eroverheen gegooid.
- Alle updates van WinXP Prof. binnengehaald [incl. service packs & DirectX 9.0b].
Helaas hebben deze maatregelen bij mij nog niet geholpen.
Waarom dit topic
Na een kort overleg met de heer Pollewob (Moderator V&B) heb ik besloten dit topic te openen. In dit topic kunnen mensen al hun ervaringen, oplossingen, tips en handige weetjes kwijt m.b.t. deze videokaart en dit probleem.
Wil je A.U.B. in je post de volgende dingen vermelden:
- de problemen die jij ondervindt met deze kaart
- merk videokaart
- systeem spec's [uiteraard met OS]
- 3DMark scores
- dingen die je al geprobeert hebt
- oplossingen die wel/niet gewerkt hebben
Wil je in hier geen dingen posten als:
Mijn 3DMark score is xxxx! is dit wel normaal voor deze kaart?
Links
Download 3DMark 03
De Ati website
de Ati driver download page
Mijn post
Ik zal de spits afbijten, door zelf als eerste te posten
Ik heb met mijn videokaart [Club3D Ati Radeon 9600XT] dus het bovengenoemde probleem.
mijn specs:
Asus A7N8X-Deluxe REV. 2.0
AMD Athlon XP 3200+
2x 512MB Corsair Dual-Channel Cas 2.0
Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA
Club3D Ati Radeon 9600XT
3DMark score: 3887
Verder hoop ik dat we met z'n allen aan een goed werkende oplossing kunnen komen!
Na het aanschaffen van de Club3D Ati Radeon 9600XT ben ik natuurlijk meteen naar huis gegaan om er even mee te 'gamen'. Dit bleek echter minder leuk dan ik aanvankelijk gedacht had. De prestaties van de videokaart in GTAIII en NFS-U zijn zeer slecht.
Uiteraard heb ik meteen de Search doorzocht en ik nam al snel waar dat er meerdere mensen met dit probleem te maken hebben. Na de topics m.b.t. dit onderwerp allemaal doorgelezen te hebben, merkte ik dat er nog steeds geen goede oplossingen voor dit probleem zijn gevonden. Ook Google is door mij doorzocht, maar ook dit mocht tot mijn grote spijt niet baten.
Naar aanleiding van dit probleem, en de toch wel aardige hoeveelheid mensen die dit probleem hebben, heb ik mij voorgenomen een topic te openen waar mensen hun problemen, oplossingen, enz... m.b.t. dit probleem kunnen posten.
Het probleem
Bij het werken onder Windows werkt de kaart goed, maar bij het spelen van spellen presteert de kaart duidelijk onder zijn 'kunnen'. Het beeld schokt en het spelen van een spel is niet normaal uitvoerbaar. Dat de kaart onder zijn 'kunnen' presteert wordt nog eens bewezen door het feit dat ik met de Radeon 9200SE veel betere resultaten haalde. Ik heb de spellen GTAIII en NFS-U geprobeerd en daar waren de resultaten gewoon erg slecht.
Wat ik al geprobeert heb
Ik heb de volgende maatregelen getroffen n.a.v. het slechte presteren v/d kaart:
- Alle Ati Catalyst drivers gedownload en geinstalleerd.
- De op cd-rom meegeleverde driver geinstalleerd.
- AGP op 4X gezet.
- De kaart in een andere pc geprobeerd.
- De FAQ van Club3D geraadpleegd.
- De FAQ van Ati geraadpleegd.
- Een kakelverse Windows installatie eroverheen gegooid.
- Alle updates van WinXP Prof. binnengehaald [incl. service packs & DirectX 9.0b].
Helaas hebben deze maatregelen bij mij nog niet geholpen.
Waarom dit topic
Na een kort overleg met de heer Pollewob (Moderator V&B) heb ik besloten dit topic te openen. In dit topic kunnen mensen al hun ervaringen, oplossingen, tips en handige weetjes kwijt m.b.t. deze videokaart en dit probleem.
Wil je A.U.B. in je post de volgende dingen vermelden:
- de problemen die jij ondervindt met deze kaart
- merk videokaart
- systeem spec's [uiteraard met OS]
- 3DMark scores
- dingen die je al geprobeert hebt
- oplossingen die wel/niet gewerkt hebben
Wil je in hier geen dingen posten als:
Mijn 3DMark score is xxxx! is dit wel normaal voor deze kaart?
Links
Download 3DMark 03
De Ati website
de Ati driver download page
Mijn post
Ik zal de spits afbijten, door zelf als eerste te posten
Ik heb met mijn videokaart [Club3D Ati Radeon 9600XT] dus het bovengenoemde probleem.
mijn specs:
Asus A7N8X-Deluxe REV. 2.0
AMD Athlon XP 3200+
2x 512MB Corsair Dual-Channel Cas 2.0
Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA
Club3D Ati Radeon 9600XT
3DMark score: 3887
Verder hoop ik dat we met z'n allen aan een goed werkende oplossing kunnen komen!