Toon posts:

[9600XT] Het problemen-topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding
Na het aanschaffen van de Club3D Ati Radeon 9600XT ben ik natuurlijk meteen naar huis gegaan om er even mee te 'gamen'. Dit bleek echter minder leuk dan ik aanvankelijk gedacht had. De prestaties van de videokaart in GTAIII en NFS-U zijn zeer slecht.

Uiteraard heb ik meteen de Search doorzocht en ik nam al snel waar dat er meerdere mensen met dit probleem te maken hebben. Na de topics m.b.t. dit onderwerp allemaal doorgelezen te hebben, merkte ik dat er nog steeds geen goede oplossingen voor dit probleem zijn gevonden. Ook Google is door mij doorzocht, maar ook dit mocht tot mijn grote spijt niet baten.

Naar aanleiding van dit probleem, en de toch wel aardige hoeveelheid mensen die dit probleem hebben, heb ik mij voorgenomen een topic te openen waar mensen hun problemen, oplossingen, enz... m.b.t. dit probleem kunnen posten.

Het probleem
Bij het werken onder Windows werkt de kaart goed, maar bij het spelen van spellen presteert de kaart duidelijk onder zijn 'kunnen'. Het beeld schokt en het spelen van een spel is niet normaal uitvoerbaar. Dat de kaart onder zijn 'kunnen' presteert wordt nog eens bewezen door het feit dat ik met de Radeon 9200SE veel betere resultaten haalde. Ik heb de spellen GTAIII en NFS-U geprobeerd en daar waren de resultaten gewoon erg slecht.

Wat ik al geprobeert heb
Ik heb de volgende maatregelen getroffen n.a.v. het slechte presteren v/d kaart:

- Alle Ati Catalyst drivers gedownload en geinstalleerd.
- De op cd-rom meegeleverde driver geinstalleerd.
- AGP op 4X gezet.
- De kaart in een andere pc geprobeerd.
- De FAQ van Club3D geraadpleegd.
- De FAQ van Ati geraadpleegd.
- Een kakelverse Windows installatie eroverheen gegooid.
- Alle updates van WinXP Prof. binnengehaald [incl. service packs & DirectX 9.0b].

Helaas hebben deze maatregelen bij mij nog niet geholpen.

Waarom dit topic :?
Na een kort overleg met de heer Pollewob (Moderator V&B) heb ik besloten dit topic te openen. In dit topic kunnen mensen al hun ervaringen, oplossingen, tips en handige weetjes kwijt m.b.t. deze videokaart en dit probleem.

Wil je A.U.B. in je post de volgende dingen vermelden:
- de problemen die jij ondervindt met deze kaart
- merk videokaart
- systeem spec's [uiteraard met OS]
- 3DMark scores
- dingen die je al geprobeert hebt
- oplossingen die wel/niet gewerkt hebben

Wil je in hier geen dingen posten als:
Mijn 3DMark score is xxxx! is dit wel normaal voor deze kaart?

Links
Download 3DMark 03
De Ati website
de Ati driver download page

Mijn post
Ik zal de spits afbijten, door zelf als eerste te posten :Y)

Ik heb met mijn videokaart [Club3D Ati Radeon 9600XT] dus het bovengenoemde probleem.

mijn specs:
Asus A7N8X-Deluxe REV. 2.0
AMD Athlon XP 3200+
2x 512MB Corsair Dual-Channel Cas 2.0
Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA
Club3D Ati Radeon 9600XT

3DMark score: 3887

Verder hoop ik dat we met z'n allen aan een goed werkende oplossing kunnen komen!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
daar heb je je probleem al, je moederbord is er eentje met Nforce 2 chipset en tot nu toe (voor zover ik weet) is er nog geen goede fix voor die combo VGA en Mobo, ikzelf had n MSI KT4V (met KT400chipset) en daar werkt die perfect op, en nu heb ik een Shuttle AK32VN (met KT266 chipset) en daar werkt die ook goed, ik gebruik de catalyst 4.2, 4.3 nog nie getest... voor specs rest pc zie sig.

[edit]owja en instellingen, fast-writes uit, en AGP 8X en AGP 4X werkt allebei perfect, wat ook nog kan helpen is de voltage van je VGA kaart te verhogen, standaard op 1,5 volt, ik had hem op 1,7 volt gezet en toen werkte die veel stabieler. in de drivers VPU Recover aan, maar de 2e optie in dat menutje uit... de rest standaard instellingen en dan werkt die perfect :D op een VIA KT chipset tenminste...

[ Voor 35% gewijzigd door BiG-GuY op 15-03-2004 21:54 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 15 maart 2004 @ 21:46:
daar heb je je probleem al, je moederbord is er eentje met Nforce 2 chipset en tot nu toe (voor zover ik weet) is er nog geen goede fix voor die combo VGA en Mobo, ikzelf had n MSI KT4V (met KT400chipset) en daar werkt die perfect op, en nu heb ik een Shuttle AK32VN (met KT266 chipset) en daar werkt die ook goed, ik gebruik de catalyst 4.2, 4.3 nog nie getest... voor specs rest pc zie sig.
Maar hoe kan het dan mogelijk zijn dat andere videokaarten (9200SE, 9200) het wel gewoon doen? Dit zijn ook AGP 8X kaarten!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:52:
[...]

Maar hoe kan het dan mogelijk zijn dat andere videokaarten (9200SE, 9200) het wel gewoon doen? Dit zijn ook AGP 8X kaarten!
nee tis vooral de combo Radeon 9600 serie en jouw ASUS mobo... als je op GoT zoekt zal je meer dan genoeg info daarover vinden...

• BiG-GuY

BiG-GuY

wat je ook nog kan proberen is de Omega Catalyst drivers, daar zitten wat tweaks in, voor betere performance en beeldkwaliteit, en ook wat dingen om de compatibaliteit te verbeteren

wat ook misschien nog kan help is de AGP rate op off te zetten in het SmartGart tabje van de drivers

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 15 maart 2004 @ 22:00:
wat je ook nog kan proberen is de Omega Catalyst drivers, daar zitten wat tweaks in, voor betere performance en beeldkwaliteit, en ook wat dingen om de compatibaliteit te verbeteren

wat ook misschien nog kan help is de AGP rate op off te zetten in het SmartGart tabje van de drivers
Deze twee dingen heb ik allebei al geprobeerd. AGP rate off + AGP 4X aanzetten werkt een heel klein beetje....maar het blijft slechte kwaliteit

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Voor 3D heb ik 'm niet echt nodig, maar ik ben nu al wel aan m'n derde kaart bezig om 'm gewoon in Windows goed te krijgen. Deze lijkt nu eindelijk te werken. Een A7N8X, Asus 9600XT (sapphire ook geprobeerd).

Na de problemen met de onboard S-ata controller doet dit de deur dicht: volgende keer weer gewoon Intel.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:55
Ik snap niet waarom iedereen problemen heeft met de combinatie 9600xt en een asus A7N8X deluxe mobo.

Ik heb het hier al een paar maanden probleemloos draaien (sinds de hcc :P)

Mijn setup:
Asus A7N8X-deluxe rev. 2.0
Sapphire 9600XT 256mb (core @ 605 en mem @ 350)

fastwrites op off
agp 8x
agp voltage op 1.6 ipv 1.5 (verbeterde de stabiliteit wel een hoop na de overclock)
Omega catalyst 4.2

• BiG-GuY

BiG-GuY

owja, nog iets, hebben de mensen met problemen al de nieuwste VIA Hyperion drivers? dat kan ook t probleem oplossen (dit geld alleen voor VIA Chipsets |:( )... en wat hebben jullie AGP Apperture size, t beste is t dubbele van t video geheugen in te stellen (dat werkt t best) dus als je 128 mb moet de AGP App op 256 mb... zo staat t bij mij ingesteld en t werkt :P

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 16-03-2004 13:12 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

nog n vraagje, heeft iemand de ASUS Radeon 9600XT/TVD op een KT600 chipset goed werkende gekregen? of zijn daar geen problemen mee zoals met de KT400 :P, want ik heb nu namelijk n Gigabyte GA-7VT600-L besteld ter vervanging van mijn Shuttle AK32VN omdat deze maar AGP 4x aankan en maar 266 mhz ddr...

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op 16 maart 2004 @ 08:50:
owja, nog iets, hebben de mensen met problemen al de nieuwste VIA Hyperion drivers? dat kan ook t probleem oplossen (dit geld alleen voor VIA Chipsets |:( )... en wat hebben jullie AGP Apperture size, t beste is t dubbele van t video geheugen in te stellen (dat werkt t best) dus als je 128 mb moet de AGP App op 256 mb... zo staat t bij mij ingesteld en t werkt :P
Het probleem blijkt meestal alleen de combinatie A7N8X vs. 9600XT

Verwijderd

Topicstarter
De hoofdvraag van dit topic is dus gewijzigd:

Zijn er mensen die problemen hebben met de nforce2-9600(XT) combinatie en zijn er al oplossingen voor gevonden? :Y)

Verwijderd

Ik had dus een KT400 plank met een XP2100+ @ 2600+ er op.
Need for speed Underground draaide brak.

Ik heb nu een Nforce 2 Ultra 400 plank met een 2500+ @ 3200+ er op.
Need for speed Underground draait nog steeds brak.

Aangezien de meeste spellen wat ik speel gewoon goed doen, verdenk ik dus gewoon de software.
Hier de twee spellen waar ik problemen mee heb tot nu toe:
- Need for Speed Underground.
- Battlefield 1942.

Systeem specificaties:
XP3200 +
2X 256MB PC-3200 in Dual mode.
WD1200JB 120GB 7200 Rpm 8MB disk.
Sapphire 9600XT 256 MB @ stock speeds.
Windows XP Pro schoon met de catalyst 4.3 en DX9b.
Als ik een spel speel schakel ik alle overbodige proccesen uit :Y)

Mijn advies aan de topicstarter luidt:
Kijk niet alleen naar twee of drie spellen, maar ook naar andere spellen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:58:
Ik had dus een KT400 plank met een XP2100+ @ 2600+ er op.
Need for speed Underground draaide brak.

Ik heb nu een Nforce 2 Ultra 400 plank met een 2500+ @ 3200+ er op.
Need for speed Underground draait nog steeds brak.

Aangezien de meeste spellen wat ik speel gewoon goed doen, verdenk ik dus gewoon de software.
- Battlefield 1942.

Systeem specificaties:
XP3200 +
2X 256MB PC-3200 in Dual mode.
WD1200JB 120GB 7200 Rpm 8MB disk.
Sapphire 9600XT 256 MB @ stock speeds.
Windows XP Pro schoon met de catalyst 4.3 en DX9b.
Als ik een spel speel schakel ik alle overbodige proccesen uit :Y)

Mijn advies aan de topicstarter luidt:
Kijk niet alleen naar twee of drie spellen, maar ook naar andere spellen.
Bedankt voor de tip :) . Ik heb reeds ook Battlefield 1942 gespeeld en dit draaide iets beter. Toch bleven de prestaties minimaal. Het is toch onmogelijk dat een 9200SE beter draait dan een 9600XT.

Het is nu i.i.g. wel duidelijk dat de meeste problemen door de Nforce2 chipset wordt veroorzaakt, maar ook Via gebruikers hebben er last van. Is dit niet gewoon een beetje een 'slecht' kaartje :?

• BiG-GuY

BiG-GuY

tis ook zo dat de 256 mb versie van Sapphire langzamer loopt dan die van de ASUS Radeon 9600 XT/TVD, standaard clock bij mij is 650 Mhz bij sapphire 600mhz (nie alleen Sapphire alle andere merken ook) over het algemeen lopen de 256 mb versies langzamer dan de 128 mb versies, omdat de games van nu t nog nie ondersteunen (zoiets had ik ergens gelezen weet nie meer waar :o )

bij mijn MSI KT4V geen problemen met VIA Hyperion V4.51, en NFS Undergound werkt bij mij super op highest detail op 1280x1024 max detail aan in game... en dan nog vloeiend en :P graphics... mn Geforce 3 Ti200 haalde dat nooit... maar wel op 1024x768 met alles op high behalve motion blur ed...

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 16-03-2004 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er verder nog mensen die een 9600(xt) goed hebben draaien op een nforce2 mobo?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 21:16:

Wil je A.U.B. in je post de volgende dingen vermelden:
- de problemen die jij ondervindt met deze kaart
- merk videokaart
- systeem spec's [uiteraard met OS]
- 3DMark scores
- dingen die je al geprobeert hebt
- oplossingen die wel/niet gewerkt hebben

Wil je in hier geen dingen posten als:
Mijn 3DMark score is xxxx! is dit wel normaal voor deze kaart?
systeemspecs:
Ga-7VAX KT 400
Athlon XP1800+
2x 512 MB PC3200 RAM
1x Barracuda 80 GB, 1x 120GB Maxtro 8mb cahce, 2x Deskstar(striped)
Creative Player 1024!
Dvd-rom 8x(samsung)
CD Brander 12X/8X/32x
Sapphire Radeon 9600XT met 256mb ram(600mhz)
Windows XP(build unknown)

Problemen:
-Lag'gend geluid in winamp
-Unreal Tournament(de nomale) @ 20 fps op de hoogste settings
-Wisselende framrates in andere spellen
-Pijltjes toetsen worden aangemerkt als SHIFT in qukae 3 Arena en Urban terror(ie. bij controls setup geeft een pijltjes toets een SHIFT in vulling, even als Home, pgup etc etc.)
-Zwaar wisselende 3dmark scores

In 3dmark 2001SE haalde ik 6000 punten. In 3dmark03 haalde ik de eerste run 3500 punten. Na overclocken van mijn hele systeem(+beeldkaart) 2900 punten. En bij terug klokken nog maar 2400 8)7

Die shift error in quake3 snap ik heelmaal niks van. lijkt net alsof mijn keyboard stamvol zit met shift toetsen. In andere spellen wertk het wel gewoon. Ook in Jedi Knight II of academy, die beiden q3-based zijn.

Unreal Tournament is een oudje. Op mijn geforce Mx 440 kon ik bij een resolutie van 1024*768 of zelfs 1152*864 makkelijk aan de 30 frames komen, zelfs op 32 bits & alles hoog. Nu geeft mijn radeon slechts 20 frames :-S(soms iets meer though). Vreemd, want de intro loopt wel verrekt smooth.

Geprobeerd:
-Ad-aware
-AGP-fastwrite uit.

Ik ga zo proberen de agp naar 4x te zetten ipv 8x, mss helpt dat :)

edit:
Naja agp op 4x icm met fastwrites uit hielp nauwelijks bij bij unreal tournament. Het bleken gewoon de instellingen(AGPtexture + triplebuffering en high detail textures etc.)die het onmogelijk maakten ut spel goed te draaien. In middels gefixed(100 tot 200 frames zijn nu heel normaal :) ), winamp blijft laggen though.

[ Voor 11% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-03-2004 00:50 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• BiG-GuY

BiG-GuY

bij mij werkt UT op 1800x1440 nog boven de 100 fps :P op high detail allemaal, Drivers instellingen default...

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Probeer eens de process van je Wimamp op een hoger proces te zetten in de taak beheer. Dit wilt vaak nog wel eens helpen.

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:45
Ik had eesrt probs met mn kt400 mah das een kwestie van afstellen!!
Ik wou eigen lijk over anderhalve maand (met mn verjaardag) een epox RDA3+ gaan kopen en ik heb gehoord dat sommige nforce 2 bordjes hier probs mee krijgen, dnek je dat dit een prob zal worden?

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:01
Bij mij werkt het ook al niet!!!!!

Ik heb een
Asus A7V8X via kt400 chipset
saphire 9600 xt 256
en hij werkt bij mij ook erg slecht ik ben er nog steeds mee aan ut proberen maar met geen enkel spel loopt de kaart echt mooi hij zou veel beter moeten kunnen!

Ik heb onder anderen geprobeert:
Quake II
Counterstrike 1.5 en 1.6
Call of duty
Battlefield \ desertcombat
Need for speed Underground

Ik had al eerder zelf een topic gestart:
[rml][ 9600XT] Problemen met spellen[/rml]

Ik hoop dat er gauw een oplossing wordt gevonden want anders koop ik een asus 5900

• Rey Nemaattori
Kickasz schreef op 17 maart 2004 @ 12:00:
Probeer eens de process van je Wimamp op een hoger proces te zetten in de taak beheer. Dit wilt vaak nog wel eens helpen.
Moet ik dit dan bij iedere winamp launch handmitig doen of kannik dit ergens als default proces prioriteit aanvinken oid?
Ecke schreef op 17 maart 2004 @ 20:50:
Bij mij werkt het ook al niet!!!!!

Ik heb een
Asus A7V8X via kt400 chipset
saphire 9600 xt 256
en hij werkt bij mij ook erg slecht ik ben er nog steeds mee aan ut proberen maar met geen enkel spel loopt de kaart echt mooi hij zou veel beter moeten kunnen!

Ik heb onder anderen geprobeert:
Quake II
Counterstrike 1.5 en 1.6
Call of duty
Battlefield \ desertcombat
Need for speed Underground

Ik had al eerder zelf een topic gestart:
[rml][ 9600XT] Problemen met spellen[/rml]

Ik hoop dat er gauw een oplossing wordt gevonden want anders koop ik een asus 5900
Ik heb ook de Kt400 chipset, maar nfsu en quake(1 en 2) draaien als een tiet
CS, Cod en Bf hebbik nog niet geprobeerd

Misschien AGP op 4x zetten/fastwrites uit?

• Ecke
Ik heb ook de Kt400 chipset, maar nfsu en quake(1 en 2) draaien als een tiet
CS, Cod en Bf hebbik nog niet geprobeerd

Misschien AGP op 4x zetten/fastwrites uit?
Ja dat heb ik ook al geprobeert en dat werkt iets beter maar nog niet soepel bij nfsu heb ik af en toe dat opeens een gedeelte van de track heel snel gaat en ik vind dat ik bij counter-strike en quake III teweinig fps haal!

mijn 3dmark score is 3455 beetje laag naar mijn weten!

• Nerd4sale
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 14:54
Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 21:05:
Zijn er verder nog mensen die een 9600(xt) goed hebben draaien op een nforce2 mobo?
Geen probleem bij mij:
Asus A7N8X
Athlon 2600+
Sapphire 9600XT 128MB

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

Ik had in eerste instantie een MSI KT6 LSR Delta bord, hiermee kan hij zowieso niet samenwerken en dit is een bord met problemen.
Op een A7v600 deed hij het ook niet.

Van de week mijn 9600XT Sapphire 128 MB van December teruggebracht.
Een ander gekregen die het ook niet deed (zelfde soort kaart alleen andere serienummer 8)7 ). Vervolgens weer terug en toen een expert gesproken _/-\o_ .

De allereerste versie XT kunnen slecht of niet omgaan met VIA Chipsets.
In 2D hoeft het geen probleem te zijn.
Rommelen met Hyperion Drivers, oude Catalystdrivers 3.5 of eerder (soms 3.10), AGP op 4x , Fastwrites in BIOS uit of aan zetten en ook op de driverpagina kunnen soelaas bieden.
IntelChipset draaien hem moeiteloos en de meeste Nforce/SIS borden ook.
Ik kreeg een revisie 2 mee van Februari/Maart 2004 (alleen leverbaar in 256 MB) uitvoering. Deze heeft geen last van de VIA Chipset (werd me verteld)en draait nu zonder problemen NFS en geeft acceptabele 3D Marks 12500 in 3D2001SE en 3819 in 3D2003 met Catalyst 4.3 drivers

Hij draait nu een week en geen crashes, vastlopers bij resolutieveranderingen enz.

Succes.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Rey Nemaattori schreef op 17 maart 2004 @ 23:52:
[...]

Moet ik dit dan bij iedere winamp launch handmitig doen of kannik dit ergens als default proces prioriteit aanvinken oid?
Winamp 2.91:

Ga naar de Options -> Onderaan staat Process priority class.
Zet deze op High en dan start Winamp altijd in een hogere process priority.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 17:58:
- Battlefield 1942.
Even weer een bericht, die problemen had ik, nu draait het in een keer goed?
vaag, enigste upgrade na die tijd was een audigy2, maar ik heb nu ook de catalyst 4.3 :?

• Ecke
Weet je toevallig of dit ook geld voor de 256 mb versie en weet je ook de serienrs die wel en niet werken met via chipsets?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit probleem gewoon door GOEDE drivers oplosbaar, maar bij wie ligt nou het probleem? Bij ATI of bij Nvidea? Wie moet nou voor een goede driver/patch zorgen zodat een Radeon 9600 wel gewoon draait op een nforce2 based system?

Eigelijk is de 9600 gewoon een grote probleem-kaart :+ Ik hoop dat er snel goede software beschikbaar is, anders zijn we met z'n allen denk ik toch gedoemd om een andere kaart te kopen ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ecke schreef op 18 maart 2004 @ 20:06:
Weet je toevallig of dit ook geld voor de 256 mb versie en weet je ook de serienrs die wel en niet werken met via chipsets?
De 256MB gaat denk ik ook niet werken als de 128 het niet doet op jou systeem, omdat de techniek niet zo heel erg veel verschilt [but correct me if i'm wrong!]. Als je voor een nieuwe kaart gaat zou ik een 9700 kopen of een 9500...of natuurlijk gewoon de 9800 als je geld over/teveel hebt!

• Ecke
ik heb een 256

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 18:28:
[...]

Even weer een bericht, die problemen had ik, nu draait het in een keer goed?
vaag, enigste upgrade na die tijd was een audigy2, maar ik heb nu ook de catalyst 4.3 :?
You lucky devil!!! :Y) De catalyst 4.3 drivers werken bij mij net zo 'slecht' als al zijn voorgangers ;(

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 20:09

Zjemm

...

als ik het een en ander zo bekijk hoor je nooit problemen in combinatie met intel chipsets
dus voor mij zou het geen problemen op moeten leveren als ik een 9600 xt zou aanschaffen

opensecure.nl

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

Als je de FORA doorspit dan moet je ook uitkijken met 9800 serie. Deze vertoonden dezelfde problemen als de 9600. Persoonlijk denk ik dat er een bepaalde serie chips/pipes/condensators/circuits zijn gebruikt die niet met de nieuwere VIA borden om kunnen gaan.
De drivers deden bij mij echt niet de truuk in 3D. In 2D had ik minder vastlopers maar nog zeker 1 keer per dag.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Rey Nemaattori
Kickasz schreef op 18 maart 2004 @ 16:41:
[...]

Winamp 2.91:

Ga naar de Options -> Onderaan staat Process priority class.
Zet deze op High en dan start Winamp altijd in een hogere process priority.
Helaas, dit ocht niet baten. Het hangen is compleet random, zowel voor als na de priority changes :-S Dat terwijl mijn cpu load dan onder de 5% zit :-S Bufferlengte instellen help ook niet :-(

• Xqlusive
  • Laatst online: 10-07 07:39
Zelf heb ik geen enkel probleem meer met mijn Sapphire 9600XT. NFSU loopt als een tierelier, zelfs met AA en AF aan.
het enige probleem met NFSU heb ik met de Motion Blur, dan wordt alles te donker, je ziet alleen nog de lantaarnpalen en de auto, maar dit zegt mij weinig, want Motion Blur gebruik ik toch niet.....
Ik had eerst ook problemen met Generals, maar dit was in de 4.1 drivers opgelost.
Ik heb dus eigenlijk geen enkel probleem met de performance. Gisteren heb ik FarCry en UT2K4 geinstalleerd, en allebei lopen ze perfect !!
mijn specs zijn:

AMD XP 2400+ thorton
ECS K7S5A v1 mobo
Sapphire Radeon 9600XT@553/678 (3980 3D marks)
512 MB DDR 2100
20 GB HDD (jaja, ik moet een nieuwe)
Hercules Gamesurround Fortissimo 3
Win XP Pro (engels)

• hobbeldebobbel
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

mijn setup:
mobo: asus A7n8x-x
proc: AMD 2600+ niet ge-OCed
geheugen: 512mb
graf: asus 9600XT-tvd
windows xp pro, sp1a
directx9.0b, catalyst 4,16

had eerst een sapphire kaart, deze omgewisseld voor de asus, dacht dat ik er goed vanaf kwam, echter nu ik toch weer eens 3dmark03 draai loopt ie weer vast, hijsluit het programma gewoon af.
in fast cry ofsow? daar had ik de demo van geistaleerd, eerst een paar streepjes rechtsboven, en daarna in het bootje zag ik alleen linksboven goed scherp, maar de rest was gewoon bagger, korrelig, bleef hangen echt heel raar, totdat hij er helemaal mee stopte

ben dus echt bang dat het aan het mobo ligt :) dus wie wil een mobo kopen? 70 euri, nog geen maand oud... .

ben bang dat ik mn mobo niet terug kan brengen... voor een MSI ofsow... met een andere chipset iig:)

[ Voor 13% gewijzigd door hobbeldebobbel op 19-03-2004 15:59 ]

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:48

Griffin

Is mythical

Vraagje-->:
ben van plan aankomende week een Club3D 9600XT 128MB te bestellen.
ma nu lees ik dit en hoop zelf niet voor probs.
denken jullie dat dit problemen gaat geven.

mijn specs:

Asus P4B533 (AGP4x)
P4 2.66 533FSB
512 Kingston PC2700
1x 120 Gig Western Digital WD1200JB (8mb cache)
1x Maxtor 30 gig.
creative Audigy 2
plextor cd-brander 12/10/32A
Pioneer dvd-speler

met nu nog een Asus V8170 64mb Geforce MX440.

Dit alles op een Q-tec 550Watt voeding.

Denken jullie dat dit probs gaat geven????

alvast bedankt _/-\o_

en welke catalist werken het beste. 4.2 of 4.3

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 19-03-2004 15:50 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

ok ik heb nu uitbundig getest, en mn ASUS Radeon 9600XT/TVD 128 mb werkt ook perfect op een KT600 chipset... ik heb nu n Gigabyte GA-7VT600-L :P en hij werkt zelfs sneller :P
edit:
je moet wel de nieuwste firmware hebben F10, standaard F9 en daar werkte mn kaart nie helemaal perfect mee, das ook één van de fixes van die BIOS update :P

Ik kom er ook pas achter dat ik Gun Metal full version bij mn videokaart had gekregen :P, en die werkt echt bruut en ziet er echt bruut uit. Voor de rest gebruik ik nu
de Catalyst 4.3, direct X 9.0b, en alle andere drivers zoals hyperion van mn mobo driver cd, AGP= 8x, en FastWrite uit... en alles werkt perfect...

[edit] owja nog iets, ik heb bij VPU Recover de 2e optie weggevinkd en 'wachten op verticale sync' bij D3D en OpenGL uitgezet dan werkt alles perfect :P, ander reboote die soms nog wel s...

edit:
aangepast mobo info :P

[ Voor 34% gewijzigd door BiG-GuY op 19-03-2004 22:32 ]

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

dus het ligt hoogst waarschijnlijk dus toch aan de combi a7n8x-x en atti 9600xt....
hebben andere moederborden met een nforce 2 chipset hierook last van?? ligt het dus aan de chipset of aan de "toegang" tot de chipset?
ik heb nu n Gigabyte GA-7T600-L
kan ik niet vinden... bedoel je met een v ertussen? dus: linkje

damn enhij is ook nog goedjoper ook :) iemand eena7n8x-x kopen voor 70 euri? haha

//edit: heb inmiddels een mail gestuurd naar de verkoper....kijken wat ze zeggen.

[ Voor 53% gewijzigd door hobbeldebobbel op 19-03-2004 16:55 ]

maar die staat er niet

• BiG-GuY

BiG-GuY

offtopic:
ook nog een pluspuntje misschien, bij dit mobo van gigabyte krijg je Norton Internet Security 2004 full version incl Antivirus 2004 :P, en hij werkt erg stabiel...

• AJM
  • Laatst online: 03-08 21:50

AJM

Mijn Specs:

- Athlon 2600XP
- ASUS A7N8X Deluxe rev 2.0
- Sapphire 9600XT 256 MB

in het begin last van vastlopers bij Call of Duty en MOHAA, na een patch van Ati en nieuwe/betere koeling op me videokaart te hebben gezet nergens last van. Kwaliteit is goed. UT2003 ziet er ook perfect uit op m'n TFT.

Heb nog niet de nieuwe 4.3 drivers geinstalleerd.

En NFS Underground draait ook lekker natuurlijk :P

[ Voor 9% gewijzigd door AJM op 19-03-2004 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Griffin schreef op 19 maart 2004 @ 15:49:
Vraagje-->:
ben van plan aankomende week een Club3D 9600XT 128MB te bestellen.
ma nu lees ik dit en hoop zelf niet voor probs.
denken jullie dat dit problemen gaat geven.

mijn specs:

Asus P4B533 (AGP4x)
P4 2.66 533FSB
512 Kingston PC2700
1x 120 Gig Western Digital WD1200JB (8mb cache)
1x Maxtor 30 gig.
creative Audigy 2
plextor cd-brander 12/10/32A
Pioneer dvd-speler

met nu nog een Asus V8170 64mb Geforce MX440.

Dit alles op een Q-tec 550Watt voeding.

Denken jullie dat dit probs gaat geven????

alvast bedankt _/-\o_

en welke catalist werken het beste. 4.2 of 4.3
Waarschijnlijk heb je het geluk dat het bij jou allemaal wel lekker werkt, omdat het mobo agp 4x heeft! Dit weet ik echter niet zeker dus hang me er niet aan op :+ Check anders nog ff de search of stuur een mailtje naar Asus!

Verwijderd

Topicstarter
in het begin last van vastlopers bij Call of Duty en MOHAA, na een patch van Ati en nieuwe/betere koeling op me videokaart te hebben gezet nergens last van. Kwaliteit is goed. UT2003 ziet er ook perfect uit op m'n TFT.

Heb nog niet de nieuwe 4.3 drivers geinstalleerd.

En NFS Underground draait ook lekker natuurlijk :P
Welke patch is dat dan :9~ ?

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:08
Yo, ik heb ook zelfde soort probleem gehad met me 9800SE nadat ik meerdere topics http://www.nforcershq.com/forum/ hier had gelezen kon ik me probleem verminderen. Kijk onder drivers, er zijn erg veel probelemen in spellen. Het is een driver probleem. Het is tijd dat nvidia daar wat aan gaat doen.

• BiG-GuY

BiG-GuY

heb trouwes n bug ontdekt met mn kaart, ligt aan de drivers denk ik, maar nu werkt Medal of Honor Allied Assaullt nie meer goed, hij crasht na bepaalde tijd spelen, die telkens anders is, soms zelfs voor dat je een level start... met de catalyst 4.2 had ik dat nie, nu wel met catalyst 4.3, iemand anders ook hier last van?

• Wackmack
  • Laatst online: 03-08 16:43
Ik heb een

Asus A7N8X-Deluxe
9600XT 128MB
AMD 2800+
2 x 256DDR

Lijkt mij toch dat ik hiermee alle spellen optimaal moet kunnen spelen.

Maar ik heb ook een heel vaag probleem nu. Ik speel Far Cry echt super lekker en dat op high. UT2004 gaat gewoon goed online met alles op high, ik ga morgen highest is proberen maar als ik tegen de computer speel heeft hij echt veel schokken. Ik had al ergens gelezen dat je iets van skins moes uitzetten en dat heb ik braaf gedaan. Dus weet iemand waar het aan kan liggen. Ik zou ook echt niet weten naar wie ik nu toe moet. Ik had met 3dmark toch wel ruim 10000,
volgens mij is dat wel oke.

O ja, k heb ook al andere drivers geprobeerd (vind de ati drivers maar raar, je kan er maar heel weinig kiezen maar die drivers werken dus ook niet beter.)

[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 21-03-2004 01:46 ]

Verwijderd

ik heb nu de nieuwe battlefield vietnam, en mijn 9600XT trekt het niet? 8)7
Ook niet op medium, de kaart zuigt weer als vanouds.
Binnenkort maar eens kijken naar een FX5900XT of een 9800 PRO (?).

10000 3dmarks in 2001 is niet veel, zon score is meer voor een 8500.
wat ik haal staat hier : http://service.futuremark.com/compare?2k1=7380947

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 19:27 ]

• Rey Nemaattori
Versteegrob schreef op 21 maart 2004 @ 01:45:
Ik heb een

Asus A7N8X-Deluxe
9600XT 128MB
AMD 2800+
2 x 256DDR

Lijkt mij toch dat ik hiermee alle spellen optimaal moet kunnen spelen.

Maar ik heb ook een heel vaag probleem nu. Ik speel Far Cry echt super lekker en dat op high. UT2004 gaat gewoon goed online met alles op high, ik ga morgen highest is proberen maar als ik tegen de computer speel heeft hij echt veel schokken. Ik had al ergens gelezen dat je iets van skins moes uitzetten en dat heb ik braaf gedaan. Dus weet iemand waar het aan kan liggen. Ik zou ook echt niet weten naar wie ik nu toe moet. Ik had met 3dmark toch wel ruim 10000,
volgens mij is dat wel oke.

O ja, k heb ook al andere drivers geprobeerd (vind de ati drivers maar raar, je kan er maar heel weinig kiezen maar die drivers werken dus ook niet beter.)
De bots vreten CPU tijd, zeker als de niveau's hoger worden en ze acurater bewegen/schieten.
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:42:
ik heb nu de nieuwe battlefield vietnam, en mijn 9600XT trekt het niet? 8)7
Ook niet op medium, de kaart zuigt weer als vanouds.
Binnenkort maar eens kijken naar een FX5900XT of een 9800 PRO (?).

10000 3dmarks in 2001 is niet veel, zon score is meer voor een 8500.
wat ik haal staat hier : http://service.futuremark.com/compare?2k1=7380947
Ik kan me niet voorstellen dat een 8500 op 2000 punten in de buurt komt van een 9600????
Rey Nemaattori schreef op 19 maart 2004 @ 08:02:
[...]

Helaas, dit ocht niet baten. Het hangen is compleet random, zowel voor als na de priority changes :-S Dat terwijl mijn cpu load dan onder de 5% zit :-S Bufferlengte instellen help ook niet :-(
Ik heb denk ik ontdekt waarom buffers en prioriteiten etc niet helpen. Het blijkt namelijk dat het hele systeem hangt. Dat viel me op toen ik op GoT aan het lezen was en mijn muziek weer eens Lagde, er ook een gifplaatje stil viel.

Dus voor de duur van hoogstens een seconde(meestal minder though) hangt het hele systeem En dat sinds de 9600XT erin zit. :-S

[ Voor 59% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-03-2004 20:08 ]

Verwijderd

Kheb een club 3d 9600xt met 128 mbtjes in een athlon 1800XP draaien en speel zowel NFSU als UT2004 vloeiend (1280*1024) met catalyst 3.9. Heb nergens last van.
Het enige probleem dat ik heb is dat generals vastloopt.

Dus...

• Rey Nemaattori
Al eens geprobeerd generals op nieuw te installeren?

• BiG-GuY

BiG-GuY

bij mij werkt C&C Generals perfect op 1280x1024 :P op highest detail... met ATI Catalyst 4.2...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 23:17

Madrox

Oh, Pharaoh!

en 'wachten op verticale sync' bij D3D en OpenGL uitgezet dan werkt alles perfect
Volgens mij werkt dat helemaal niet "perfect" ! O-)
The default state of vid_wait depends on the video mode selected.
In built-in modes 0-10, the default is always 0, no waiting. You
can set vid_wait to 1 (wait for vertical sync) to eliminate shear
and tearing in these modes (so partially-completed frames are never
drawn, resulting in a rock-solid image).
gejat uit Quake3 readme.doc

Maw: Leuk voor je benchmarks, maar wil "perfecte" beeldkwaliteit kun je de V-sync. beter aan laten staan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op 23 maart 2004 @ 22:47:
Al eens geprobeerd generals op nieuw te installeren?
Jep werkt niet, het enige dat werkt is om in het configuratiescherm hardware acceleratie 1 stapje lager te zetten, de muisaanwijzer word dan niet meer hardware matig geacceleerd, en dan draait generals prima!

Verwijderd

PC:
Win XP pro met alle updates..
AMD 2400+
1024 ddr
chaintech apogee 7njl1 mobo met ultra 400mhz
sapphire ati radeon 9600xt 256mb

ik heb ook problemen gehad met deze videoplank.. ik deinstalleerde mijn gf2 kaart deed de ati kaart erin.. cd erin met driver 4.10 of 4.12

en dikke problemen.. crashes, windows reboots.. met gezeur dat hardware niet werkte...

ik heb toen schone install gedaan... opnieuw cd driver erin.. en weer gedonder...

toen vertelde een vriend van me dat ik eens oudere drivers moest proberen... ik heb toen driver deinstall gedaan... en versie 3.7 van ati driver erop gezet...

ik weet niet of ik geluk heb.. maar het draait als een tiet....

ik heb er de volgende spellen mee gespeeld:
BF 1942
BF vietnam
Tactical ops ( had ik eerst gigantische problemen mee onder open gl)
Bad Boys 2
half life 2
Counter Strike

werkt allemaal prima... als iemand wil dat ik nfu installeer wil ik dat wel ff testen..
maar ik denk haast dat het prima werkt...

inmiddels zag ik dat versie 4.3 uitgekomen is van de plank driver.. misschien dat die wat verbetert...

ik hou het in ieder geval nog ff bij driver 3.7 ook al ondersteund deze niet de overclock...

dus als iemand wil dat ik iets test.. prima... ik zal trouwens zsm ff benchmark draaien.. ben benieuwd..

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

net contact gehad met de verkoper van mijn mobo en graf kaart.... hij kan het mobo verwisselen voor eentje met een via KT600 chipset... denk dat ik dat maar ga doen... hopelijk gaat het dan allemaal wat beter :)

er zijn toch geen problemen bekend met die via chip ofwel?

maar die staat er niet

• BiG-GuY

BiG-GuY

hobbeldebobbel schreef op 24 maart 2004 @ 16:34:
net contact gehad met de verkoper van mijn mobo en graf kaart.... hij kan het mobo verwisselen voor eentje met een via KT600 chipset... denk dat ik dat maar ga doen... hopelijk gaat het dan allemaal wat beter :)

er zijn toch geen problemen bekend met die via chip ofwel?
ik heb n Gigabyte 7VT600-L (KT600 chipset dus) t enige waar ik problemen mee heb, is dat Medal of Honor aa steeds vastloopt met vertekend beeld, maar dan ook totaal random met n foutmelding van VPU Recover... voor de rest werken alle spellen wèl perfect :P en de KT600 chipset werkt ook stukken sneller dan KT400..

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

gelukkig was ik niet van plan om vpu recover aan te zetten dus :>
ik zal vrijdag wel posten wat mijn bevindingen zijn met mn nieuwe setup :)

maar die staat er niet

• BiG-GuY

BiG-GuY

waarvoor dient VPU recover nou? die kan de VPU recoveren na n fout toch? maar wat gebeurt er dan als t nie aanstaat? werkt t dan beter? Nvidia heeft die functie nie...

Verwijderd

ik kreeg bij benchmark 3576 punten.. kweenie of dat goed of slecht is.. magoed.. mijn systeem draait prima naar mijn mening

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:19:
Tactical ops ( had ik eerst gigantische problemen mee onder open gl)
Om een of andere reden vernaaide Tactical ops mijn Completen Ut settings, sindsdien zweer ik bij urban terror :P
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:29:
ik kreeg bij benchmark 3576 punten.. kweenie of dat goed of slecht is.. magoed.. mijn systeem draait prima naar mijn mening
Ik had ronde 3500 punten de eerste keer dat ik um liet lopen. Mijn syteem is aan de mindere kant, dus da's ook logisch. Nu haal ik met moeite de 2500 punten 8)7

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

hier 3692 bij AMD2600+/512mb/9600XT/A7N8X-X in 3dmark03

maar die staat er niet

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb 3534 in 3DMark03 met mijn PC1 in sig... zonder overclock, en met standaard instellingen...
[edit]
net nog n keer getest maar dan overclocked 500@533 en 600@650... dit zijn de maximale waardes die ik met smart doctor kon doen :) en daar blijft die goed:P
3762 punten...
[edit2]
3843 punten, nu ook overclock 1800@2025 mhz(=2600+ snelheid), scheelt toch wat... VGA kaart zelfde overclock

[ Voor 75% gewijzigd door BiG-GuY op 25-03-2004 12:10 ]

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-07 23:06
BiG-GuY schreef op 25 maart 2004 @ 11:50:
ik heb 3534 in 3DMark03 met mijn PC1 in sig... zonder overclock, en met standaard instellingen...
[edit]
net nog n keer getest maar dan overclocked 500@533 en 600@650... dit zijn de maximale waardes die ik met smart doctor kon doen :) en daar blijft die goed:P
3762 punten...
[edit2]
3843 punten, nu ook overclock 1800@2025 mhz(=2600+ snelheid), scheelt toch wat... VGA kaart zelfde overclock
Na dit forum ff te hebben doorgelezen krijg ik het idee dat de 9600xt beter loopt op een moederbord met een Intel chipset. Ik heb namelijk de P4P800 met een 9600XT. In 3d mark03 haal ik 4380 punten. In 2001 haal ik 13519 3D marks.
Dit boeltje loopt wel op een p4 2,8 ghz... maar toch vind ik het vreemd dat je bijna 600 punten lager zit in 03! Of zit er ik er ontiegelijk naast :X

Gasloos sinds 2018.

• BiG-GuY

BiG-GuY

Stephanoff schreef op 25 maart 2004 @ 16:57:
[...]

Na dit forum ff te hebben doorgelezen krijg ik het idee dat de 9600xt beter loopt op een moederbord met een Intel chipset. Ik heb namelijk de P4P800 met een 9600XT. In 3d mark03 haal ik 4380 punten. In 2001 haal ik 13519 3D marks.
Dit boeltje loopt wel op een p4 2,8 ghz... maar toch vind ik het vreemd dat je bijna 600 punten lager zit in 03! Of zit er ik er ontiegelijk naast :X
scheelt ook wel wat snelheid, P4 2,8 ghz of AMD XP 1,8 Ghz (=2200+)... misschien dat 3DMark03 daar ook gebruik van maakt...

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Heeft iemand de tip van Shakuhachi al uitgeprobeerd?
over de 3.7 drivers!

(Ik word echt gek van die kaart :( )

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• japsai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Athlon 2600+
ASUS A7V600
ASUS Radeon 9600XT

Bij mij bleef de combinatie 9600XT en KT600 verkeerd: regelmatig freq. out of range problemen en vastlopers. Ik heb inmiddels een 9800Pro want ik was het beu.

Geprobeerd:
-andere versie drivers en omega drivers
-VIA drivers
-Bios instellingen (AGP *x, aperture size, fastwrite, AGP voltage, enz.)
-Windows en drivers herinstalleren
-BIOS 1007
-Vsync aan/uit
en nog wel meer..

Ik heb die 9600XT in een ander systeem (P4) nu en daar doet ie het vlekkeloos!

Succes!

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb al aardig wat uurtjes geUT2004t, maar het loopt nu lekker met de 3.7 drivers.
Ik zal nog wat meer testen en dan laat ik het weten!

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Verwijderd

Topicstarter
Zo jongens, ik ben nu ook even de 3.7 catalyst drivers aan het uitproberen!

to be continued...

• BiG-GuY

BiG-GuY

werken de 3.7 drivers beter dan de nieuwere series? want ik ben begonnen met 3.9 toen ik hem kocht en elke maand gewoon geupgrade, alleen 4.3 nie, want die geeft fouten bij sommige spellen... werken de 3.7 drivers wel goed met Far Cry? en UT2004? en Battlefield 1942? want sommige drivers geven ontbrekende textures bij BF1942...

• hobbeldebobbel

hobbeldebobbel

tjop tjop

heb nu het volgende in mn comp zitten en het werkt....
asus A7n8x-x met een 9600xt en hij loopt goed: 3720 punten in 3dmark03.....
far cry speelt hij ook goed...

wat was nou het probleem...
ik had de FSB van mn proc op 200mhz staan en die zorgde voor problemen. Terug gezet naar 166mhz en hij doet het weer goed :)

maar die staat er niet

Verwijderd

Geen problemen hier met de 9600 XT....

Specs:

Asus P4PE
p4 fsb 533 2667
Club3d 9600 xt (oc'ed op: core 530 mem 350)
2.5.04 Omega drivers (catalyst 3.9 zitten daarin d8 ik)
2x 512mb kingston PC2700 DDR
Creative Live! 5.1

Bij 3dmark03 haal ik gemiddeld een score van 4100 3dMarks (wil nog weleens 10 tot 20 marks varieren) had eerst een GF4 ti 4200 met voor de rest zelfde specs. Toen haalde ik een score van 2500, valt toch wel aan af te leiden dat de 9600 XT een goeie kaart is (mits ie goed werkt).

Verder lopen alle nieuwe en oude spellen goed met een aardig stabiele framerate.

Maar het lijkt er inderdaad op dat deze kaart beter loopt op pentium bakken dan op AMD, of ligt dat aan mij :?

btw
voor een goed overclock proggie, dat je tevens je maximale settings kan bepalen d.m.v. tests, probeer ATItool is.

Verwijderd

Specs :

- mobo ASUS A7N8X-X
- 512 MB DDR pc 2700
- AMD XP2400 @ XP2600
- Sapphire 9800pro / Club3d FX5900XT / Sapphire 9600 pro - lite
- 3dmark03 9800pro = 6024|Club3d FX5900XT = 5400|Sapphire 9600XT = 4400

Ik zie dat er meerderen zijn met problemen die ik heb ondervonden bij de bovenstaande kaarten. Ik verkocht mijn Hercules 8500 voor een Sapphire 9600 XT. Op zich een leuke kaart maar in het spel HALO kreeg ik al de nodige problemen. Snel verkocht (spel HALFLIFE2 gehouden) en een FX5900XT gekocht.

Totdat Farcry(demo) uitkwam had ik geen problemen. Alles draaide redelijk alleen de demo versies van Halflife2 en Doom3, hetzelfde geneuzel. Het loopt gewoon niet lekker vlot. Een maat van me kocht een Club3d9800pro en jawel Farcry liep als een zonnetje.

Na lang wikken en wegen mijn nieuwe nvidea fx5900xt verkocht met verlies, voor een Sapphire 9800pro.
Moet zeggen dat Farcry redelijk loopt onder 1024*768 met gemiddelde instellingen.
Dus niet alles high of very high. Daar tegen speeld UT2004 geweldig.

Dus al met al, mijn conculsie is dat de programeurs hun werk niet goed hebben gedaan. Waarom loopt een spel als UT2004 als een scheet, terwijl HALO loopt als stront :S

Btw een verse install van Windows XP kan een hoop schelen.
Omega drivers installeren van http://www.driverheaven.net/downloads/index4.htm
En de Nforce2 drivers van de cd + directX 9.0b.
Daarbij gebruik ik RivaTuner voor het overklokken.

Ook eens je geluidskaart uitschakelen om te kijken of deze geen conflict geeft met de game. Ik moest bij mijn Diamond Monster MX300 de joystick disabelen om het spel HALFLIFE onder STEAM te kunnen draaiien.

Je ziet maar, een pc is net als een vrouw. De instellingen moeten perfect zijn
om goed te draaiien B)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 00:08 ]

Verwijderd

Het is van Halo bijna algemeen bekend dat het een bagger spel is voor op de PC, de poort is gewoon gigantisch verrot uitgevoerd en de controls zijn ook niet je van het.

Zelfde probleem had ik ook met Far Cry totdat de volledige versie kwam, daar zijn slechte dingen uitgehaald en ik draai het nu op 1024x768 alles high enzo. In tegenstelling tot de demo die op 800x600 all op medium al lastig draaide.
Demo's zeggen dus (vaak) niks over het uiteindelijke spel...

maar goed back on topic, lukt ut al een beetje om het goed te laten lopen??

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik draai de demo's van far cry juist vloeiend op very high detail allemaal op 1024x768x32... dus zal de volle versie nog lekkerder werken :P?

• Griffin

Griffin

Is mythical

Heb momenteel helemaal geen probs.

ik heb net (vandaag om 14:00) mijn 9600XT ontvangen en direct ingebouwd (na een backup gemaakt te hebben van documenten)

daarna clean instal.

geen probs. splintercell 2 draait :9~
3dmark2003 score = 3838. (let wel ik heb maar 4x AGP.)
ook farcry loopt subliem. alles op HIGH - Ultra HIGH.

Heb ik mij dus voor nix zorgen over dit lopen maken.

Heb ik een vraag:
wat doet fastwrite.???? 8)7 (ik weet het echt niet)

bedankt voor dit forum heb er veel aangehad _/-\o_

Verwijderd

Ik heb nou sinds HCC 2003 een r9600xt in me pc maar ik heb er echt nog nooit problemen mee gehad. Ik gebruik veder een abit n7-s, amd 2500+, 2x15mb pc3200 twinmos.

• VonFoX
  • Laatst online: 26-07 09:00

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ben een beetje dom geweest 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door VonFoX op 31-03-2004 10:57 ]

Yo.

• BiG-GuY

BiG-GuY

heeft de 9600XT van Club3D dan wel extra voeding? of is dit n andere kaart :??

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ben een beetje dom geweest 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door VonFoX op 31-03-2004 10:57 ]

Yo.

• constructor
  • Nu online
Heb een epox 8kra2+ kt600, met een club 3d 9600 256 mb mem, draaide als een trein tot vorige week.Is er een weerstand doorgefikt. storen tijdens scrollen van de muis.damn, morgen ff mee terug.voor de rest vindt ik het een prima kaart.

• BiG-GuY

BiG-GuY

maar waarom heeft de Club3D Radeon 9600XT wel extra voeding nodig en die van ASUS nie :? is toch vaag... of zuipt die club3d op een of andere manier meer stroom :?

• Griffin

Griffin

Is mythical

Hoezo hebben jullie club3d 9600XT 's extra voeding en die van mij duzz niet.

vaag!!!!!!!!! :?

en hij loopt perfect

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Griffin schreef op 31 maart 2004 @ 10:17:
Hoezo hebben jullie club3d 9600XT 's extra voeding en die van mij duzz niet.

vaag!!!!!!!!! :?

en hij loopt perfect
Ik heb dus geen extra voeding op mijn club3d, ik heb niet eens een 9600 XT, maar een 9600 FX ! 8)7 8)7 }:O

Dus niets aan de hand!

Yo.

Verwijderd

Ik bezit een ASUS P4S8X mobo met een SiS648 chipset en overweeg een 9600XT.
Kan ik ook problemen verwachten, want ik lees in dit topic hier en daar problemen met bepaalde ASUS mobo's, maar volgens mij heeft dat meer te maken met de Nforce chipset.
Zijn er meer mensen met een P4S8X mobo die problemen hebben met hun 9600XT of zal dit geen problemen opleveren?

• Rrrr
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:12:
Ik bezit een ASUS P4S8X mobo met een SiS648 chipset en overweeg een 9600XT.
Kan ik ook problemen verwachten, want ik lees in dit topic hier en daar problemen met bepaalde ASUS mobo's, maar volgens mij heeft dat meer te maken met de Nforce chipset.
Zijn er meer mensen met een P4S8X mobo die problemen hebben met hun 9600XT of zal dit geen problemen opleveren?
Nou ik heb dus zo'n mobo en heb hier geen last mee. Had wel last met mijn monitor maar dat is nu verholpen :9 (Samsung 172X)

Verwijderd

Ik heb een paar maanden een zwaar onstabiel systeem gehad met de combinatie van een Sapphire Radeon 9600 XT en een Asus A7V8X-X (Via chip). Op geen enkele mogelijkheid kreeg ik ze fatsoenlijk werkend, heb uren en uren fora zitten lezen en instellingen zitten veranderen en (oude en nieuwe) drivers geinstalleerd. Pas nadat ik gisteren het moederbord heb vervangen door een Abit NF7 (NForce2 chip) lijken alle problemen de wereld uit.

Verwijderd

Heb even het forum afgezocht, maar kon even geen andere plaats vinden waar ik mn vraag zou kunnen stellen.
Dus doe ik het hier maar inplaats van een nieuw topic te openen. :7

Wat ik me nou al een tijdje afvraag is welke kaart beter presteerd..

de Sapphire ATI 9600XT Atl AGP Tv-out, DVI, 128mb DDR Retail
of de Club3D nVidia GF FX5900XT 128DDR DVI T

Ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen, en dan zou ik graag willen weten welke van deze 2 beter is voor de toekomst :P

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:26:
Heb even het forum afgezocht, maar kon even geen andere plaats vinden waar ik mn vraag zou kunnen stellen.
Dus doe ik het hier maar inplaats van een nieuw topic te openen. :7

Wat ik me nou al een tijdje afvraag is welke kaart beter presteerd..

de Sapphire ATI 9600XT Atl AGP Tv-out, DVI, 128mb DDR Retail
of de Club3D nVidia GF FX5900XT 128DDR DVI T

Ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen, en dan zou ik graag willen weten welke van deze 2 beter is voor de toekomst :P

Alvast bedankt _/-\o_
Die nvidia presteert beter... maar voor een paar euro meer heb ik liever een 9800 PRo, heb ik zelf ook besteld en krijg hem binnenkort binnen.
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
mooie duidelijkheid over de verschillende kaarten ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:04:
[...]

Die nvidia presteert beter... maar voor een paar euro meer heb ik liever een 9800 PRo, heb ik zelf ook besteld en krijg hem binnenkort binnen.
http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html
mooie duidelijkheid over de verschillende kaarten ;)
thnx, maar dan nog een vraag, een 9800pro van welk merk ? :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 22:20:
[...]

thnx, maar dan nog een vraag, een 9800pro van welk merk ? :?
sapphire heerst.... en is goedkoop :9

Verwijderd

Topicstarter
Mijn club3d 9600xt heeft toch echt geen extra voeding nodig hoor :?

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 23:08:
Mijn club3d 9600xt heeft toch echt geen extra voeding nodig hoor :?
t was n foutje, zei die, hij had n Club3D GeForce FX 5600...

• BiG-GuY

BiG-GuY

ok ik heb net getest, en UT2K4 werkt op Aller Highest detail op 1024x768 vloeiend :P :9 wat ziet dat er :9~ uit... 35-80 fps, gemiddeld 40 fps :P, en das vloeiend genoeg :P, dis dan bij de gigantische onslaught maps, bij deathmatch is t rond de 60-100 :P :D... ik had nie verwacht dat die zo goed zou lopen op mn Radeon 9600XT :P, (de rest van specs zie PC1)

Verwijderd

Ik heb hier inmiddels problemen met een 9600 XT van Connect 3D i.c.m. een Asus P4PE moederbord. Op het moment dat ik de PC aanzet verschijnt eens in de zoveel tijd blokken op het beeld tijdens het booten. Als de PC dat niet doet tijdens het starten dan werkt de kaart daarna prima.

Ik heb geprobeerd met een nieuwe kaart, mocht de oude omwisselen in de winkel, en dat gaf alleen maar een slechter resultaat -> alleen maar blokken tijdens starten en in Windows als ie dat haalde.

Ik heb nu in mijn moederbord BIOSversie 1002, mogelijk dat dat de oorzaak is, ik ga die wellicht even updaten.
Geheugen is het waarschijnlijk niet, dat heb ik al getest.

Als ik een eventuele oplossing heb dan laat ik het weten.
edit:
Probleem is inmiddels opgelost, de nieuwe kaart had een rotte condensator, alles draait weer zonder problemen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 22:07 ]

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe pc gekocht:

AMD 64 3000+
MSI K8t NEO
512 DDR PMI 3200
Asus radeon 9600 XT

Maar nu heb ik het probleem dat hij matig presteert, bij 3dMark 03 haal ik een score van 3830. En bij het spel farcry hapert hij soms. Komt dit misschien door de video kaart in combinatie met mijn moederbord?

• Rey Nemaattori
Problemen opgelost:

-Het laggen van de PC
-Lage 3dmark scores
-Quake3/Urban Terror

Oplossing:
Ik heb dus een andere voeding, nu heb ik een 400w voeding. Daarnaast heb ik geen creative drivers voor mijn geluidskaart. Ik heb ze wel geprobeerd, maar meteen komen de oude kwalen weer terug. Nu haal ik met gemak 9700 in 3dmark2001se en 34xx in 3dmark03.

De q3/ut problemen kwamen hoogst waarschijnlijk door het feit dat mijn Cordless Desktop batteijen leeg waren/zijn. Inmiddels nieuwe batterijn maar nog niet gestest

Wat rest: overklokken & tweaken :Y

• RambOo
  • Niet online
Asus A7N8X-Deluxe (2.0)
AMD Athlon XP 2800+
2x 512MB TwinMOS (Dual-Channel)
Club3D Ati Radeon 9600PRO
Seagate Barracuda 7200.7 120GB S-ATA

In 3DMark haal ik met een volgepompte Windhoos (weet niet of dat wat uitmaakt)
3308. NFSPU loopt bijna perfect soms een klein schokje (alles staat op ze hoogst) en niet overklokt...hopelijk heb je er wat aan enne sterkte ;)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 20:57:
Kheb een club 3d 9600xt met 128 mbtjes in een athlon 1800XP draaien en speel zowel NFSU als UT2004 vloeiend (1280*1024) met catalyst 3.9. Heb nergens last van.
Ik heb een Asus 9600XT 128MB op een KT133A bord met 768MB SDRAM en Athlon 2200+ draaien, en zoals de topicstarter al aangaf draait GTA 3 redelijk kut. Unreal 2, inclusief Unreal XMP met complexe maps, draait supersoepel op 1280x1024 32-bit colors en nog wat extra's. 3D Mark geeft voor mijn systeemconfig ook hele respectabele cijfers. GTA 3 daarentegen draait alleen redelijk lekker als ik 'm op 1024x768 met 16-bit kleuren zet. Zelfs dan hapert ie soms nog in bepaalde situaties (vooral bepaalde locaties in Staunton City tot nu toe). AA staat uit, VSYNC ook, etc.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Griffin

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 13:49:
Ik heb net een nieuwe pc gekocht:

AMD 64 3000+
MSI K8t NEO
512 DDR PMI 3200
Asus radeon 9600 XT

Maar nu heb ik het probleem dat hij matig presteert, bij 3dMark 03 haal ik een score van 3830. En bij het spel farcry hapert hij soms. Komt dit misschien door de video kaart in combinatie met mijn moederbord?
ik haal met mijn pc (op lege installatie(dat is windows drivers en office en die soort proggies)) 3838 (4X AGP)

nu wat later (volgepropt duzz) haal ik nog rond de 3000.

duzz dat jij 3830 haal is eingelijk wel normaal (denk ik)

zeg me als ik het fout heb maar volgens mij maakt je CPU niet super veel uit in de score (of wel :? )
Pagina: 1 2 Laatste