[9600XT] Problemen met spellen

Pagina: 1
Acties:

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:01
Beste tweakers,

Ik heb zins een paar dagen een Saphire 9600 XT. Ik had hem meteen in mijn computer gebouwd drivers geinstalleerd en bij het eerste spelletje (call of duty) kwam vpu recover al met een foutmelding! (Ik zat toen op een lanparty). Met quake III en battlefield kreeg ik deze foutmelding ook! Alleen bij Need for speed UnderGround, Neighbours from hell en counter-strike 1.5 liep alles prima!

Thuis aangekomen heb ik voor de zekerheid mijn schijf geformateerd windows xp prof geinstalleerd en alle drivers geinstalleerd. Ik kreeg weer deze foutmelding.

Na vele topics te hebben gelezen over de 9600 XT kaart kreeg ik aardig duidelijk antwoord. Ik heb de nieuwste via 4 in 1 drivers geinstalleerd en ik heb de nieuwste ati drivers geinstalleerd! Nu werken de meeste spellen prima alleen counter-strike 1.6 op 32 mb werkt niet. Als ik eenmaal in een server zit dan gaat mijn cs haperen en dan valt me beeldscherm uit!

Ik ben deze videokaart goed zat heeft iemand een goeie oplossing anders ga ik deze kaart omruilen

Mijn Specificaties zijn:
MoederBord: Asus A7V8X
Cpu: AMD AMD Athlon(TM) XP 2000+ 1.7 GHz
Videokaart: Saphire 9600 XT
Soundblaster: Creative SB Live!-reeks (WDM) Driver 5.1.2535.0
Hardeschijf1: Maxtor 7Y250P0
Hardeschijf2: Maxtor 6Y080L0
Monitor: Iiyama A201HT VisionMaster Pro 510
Total Physical Memory 512 MB 400 mhz
Voeding: 300 watt

Ik heb onderanderen deze topics bekeken:
Problemen met Sapphire 9600 Xt 256 MB
haperende 9600 XT
Sapphire 9600 XT problems..
Sapphire ATI Radeon 9600 XT 256mb RAM

Ojah bij 3dmark wou hij de eerste keer niet draaien kreeg allemaal strepen door het beeld en de 2de keer (naar reinstallatie drivers eerst verwijderen dan installeren) deed hij het wel en ik kreeg een score van 3500

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen anders haal ik een andere kaart

[ Voor 4% gewijzigd door Ecke op 05-03-2004 19:30 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast. Volgende keer wat duidelijker en vooral zonder capslock aan ajb :)

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
Probeer eens "VPU dingus" uit te zetten

• Ecke
ja zo is ie wel beter bedankt ojah ik heb nu 45 minuten cs 1.5 gespeeld en toen bleef mijn videokaart happeren.
BlackLion87 schreef op 05 maart 2004 @ 20:14:
Probeer eens "VPU dingus" uit te zetten
uitzetten heeft geen zin want dan loopt hij ook vast!

[ Voor 56% gewijzigd door Ecke op 05-03-2004 20:16 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik verdenk 2 dingen :

1. Conflict met Creative Drivers/Kaart die je niet merkt in Windows maar toch bestaat om de een of andere reden ;) Ook omdat ik iets tegen die dingen heb :D

2. Je voeding is 300 Watt OK............ maar als het een goedkoop ding is/slecht merk dan is ie waarschijnlijk te weinig voor je systeem :)

Verder vroeg ik me af of Fastwrites uit staat ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Ik denk gewoon aan een hitte probleem :)
Voel eens aan de kaart? Hoe is de airflow in je kast?

Bij mij jumpt VPU recover er ook in als ik teveel overclock en dat de gpu daardoor te heet wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door AaroN op 05-03-2004 20:31 ]

JayGTeam (213177)

• Ecke
Ik heb geen flauw idee waar ik de fastwrite kan vinden

ook wordt mijn videokaart niet erg super warm!

wat ik wel raar vind is dat ik niet de enigste ben die meteen al foutmeldingen krijgt met deze videokaart! Hiervoor had ik een mx200 geforce 2 en die draaide perfect. ook de geforce 2 gti van me broertje werkt uitstekend. maar dat zijn ook al wat oudere kaarten!

• nero355

nero355

Ecke schreef op 05 maart 2004 @ 21:37:
Ik heb geen flauw idee waar ik de fastwrite kan vinden
Je moederbord BIOS ;)
wat ik wel raar vind is dat ik niet de enigste ben die meteen al foutmeldingen krijgt met deze videokaart! Hiervoor had ik een mx200 geforce 2 en die draaide perfect. ook de geforce 2 gti van me broertje werkt uitstekend. maar dat zijn ook al wat oudere kaarten!
Check daarom je voeding ;)

En GoT is ook voor problemen niet zo gek he ;) Misschien een idee voor een "Mijn [videokaart merk+model] werkt wel goed" :? :P

/EDIT : Begrijp je probleem wel maar ben het volledig met Seers eens ;)

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 05-03-2004 22:24 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ecke
Ik bedoel hiermee aan tegeven dat er best veel problemen zijn met een kaart van rond de 200 euro en dat vind ik erg slordig

ik probeer nu demo;s tedraaien met quake en dat werkt ook niet komt hij weer met die vpu recover misschien had ik toch maar de asus moeten nemen

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Ecke schreef op 05 maart 2004 @ 22:13:
Ik bedoel hiermee aan tegeven dat er best veel problemen zijn met een kaart van rond de 200 euro en dat vind ik erg slordig

ik probeer nu demo;s tedraaien met quake en dat werkt ook niet komt hij weer met die vpu recover misschien had ik toch maar de asus moeten nemen
Ja, maar als jouw voeding niet krachtig genoeg is voor die kaart, ligt dat toch niet aan het prijskaartje van de kaart :?
Als je een R9800XT had gekocht had je nog veel meer problemen gehad, ondanks dat ie veel duurder is.
Niet gelijk de schuld op de fabrikant van de kaart af schuiven. :P

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heb je al geprobeerd de AGP rate omlaag te gooien als die nu op AGP 8x staat? AGP Rate en fast-write kan je ook aanpassen in het Smartgart Tabje van je Radeon drivers... voor als het in de bios niet lukt, bij mij werkt alles wel perfect :) zie sig voor specs.

[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 05-03-2004 22:38 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Ecke
ja daar heb je helemaal gelijk in alleen ik betwijfel dat mijn voeding telangzaam is

maar ik kan wel even een nieuwe aanschaffen!
nero355 schreef op 05 maart 2004 @ 20:28:
Ik verdenk 2 dingen :

1. Conflict met Creative Drivers/Kaart die je niet merkt in Windows maar toch bestaat om de een of andere reden ;) Ook omdat ik iets tegen die dingen heb :D

2. Je voeding is 300 Watt OK............ maar als het een goedkoop ding is/slecht merk dan is ie waarschijnlijk te weinig voor je systeem :)

Verder vroeg ik me af of Fastwrites uit staat ??
trouwens mijn sounblaster 5.1 live en de 9600 xt zitten op irq 16 ik heb de sounblaster gedisabled maar de foutmeldingen blijven!

[ Voor 70% gewijzigd door Ecke op 05-03-2004 22:47 ]

• nero355

nero355

Vaag idee dan maar : UnInstall die SB 5.1 Live helemaal haal hem zelfs uit je PC en check dan of alle Games het doen zonder geluid dan maar :?

Beetje raar om te doen maar toch...........

• Ecke
Ik heb net fast write uitgezet dat scheelt al heel veel ik kan nu counter-strike 1.6 32 bits draaien maar hij komt meteen wel met een vpu recover, toen heb ik agp op 4 gezet en het liep :D!!!

Komt dit toch door mijn voeding of waar kan het aan liggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ecke op 05-03-2004 23:24 ]

• Ecke
Dat ga ik dan maar uitproberen nieuwe voeding en dan kijken of hij 8 keer wil draaien!

Voor elke andere tip sta ik altijd open

[ Voor 89% gewijzigd door Ecke op 05-03-2004 23:25 ]

• nero355

nero355

Foutje @ hierboven ?? Ja dus :)

Anyway : Denk je moederbord maar ook weer je voeding want AGP 8x eist meer stroom dacht ik ?? Ben dat effe kwijt :)

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 05-03-2004 23:07 ]

Verwijderd

Ecke schreef op 05 maart 2004 @ 19:26:
Beste tweakers,

Ik heb zins een paar dagen een Saphire 9600 XT. Ik had hem meteen in mijn computer gebouwd drivers geinstalleerd en bij het eerste spelletje (call of duty) kwam vpu recover al met een foutmelding!
Bij call of duty is dit bekend, heb ik ook last van gehad met mn 9700. ff call of duty updaten en dan kun je als het goed is gaan met die banaan >:)
Pagina: 1