Toon posts:

Sapphire ATI Radeon 9600 XT 256mb RAM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst deze videokaart gekocht en de drivers die erbij zaten geinstalleert. Het leek allemaal goed te gaan maar bij verschillende spellen bevroor soms gewoon het beeld en werd de computer gereset ( dit was niet bij alle spellen het geval )

Het leek me daarom een goed idee om de nieuwste drivers van ati.com te nemen en te instaleren...

Nadat gedaan te hebben en me computer opnieuw gestart te hebben kreeg ik gewoon een zwart scherm wanneer ik bij windows moest inloggen en bevroor hij daar al..

Heeft iemand dit al eerder gehad en misschien een idee waar dit aan kan liggen ?

Systeem:
AMD Duron 800 MHz
VIA mboard
Nieuwste BIOS voor dit mboard zit er al in
De Service Pack die volgens ATI.com nodig was heb ik ook

Verwijderd

Heb je Windows Clean Install gedaan?.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 23:04:
Ik heb laatst deze videokaart gekocht en de drivers die erbij zaten geinstalleert. Het leek allemaal goed te gaan maar bij verschillende spellen bevroor soms gewoon het beeld en werd de computer gereset ( dit was niet bij alle spellen het geval )

Het leek me daarom een goed idee om de nieuwste drivers van ati.com te nemen en te instaleren...

Nadat gedaan te hebben en me computer opnieuw gestart te hebben kreeg ik gewoon een zwart scherm wanneer ik bij windows moest inloggen en bevroor hij daar al..

Heeft iemand dit al eerder gehad en misschien een idee waar dit aan kan liggen ?

Systeem:
AMD Duron 800 MHz
VIA mboard
Nieuwste BIOS voor dit mboard zit er al in
De Service Pack die volgens ATI.com nodig was heb ik ook
trekt je voeding het wel?? :D

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de voeding lijkt me want daar is al een vorige topic overgeweest en toen poste iemand zijn voltages en ik zit er boven...

BIOS:
VCore voltage: 1.71V
+3,3V: 3.43V
+5V: 5.02V
+12V: 12.03V

De tips die voor de rest daar gegeven worden in die topic werken ook niet :(
Ik zie wonderbaarlijk veel vragen over de 9600XT dus begin te twijfelen of de kaart wel goed is... :(

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
Heb je de externe voedingsconnector op de videokaart aangesloten? Wordt de kaart zelf niet te warm? Misschien trekt je moederbord het niet, de radeons trekken aardig wat stroom, en ik kan me voorstellen dat de wat oudere moederborden dit niet zo fijn vinden.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:21
Misschien even kijken of de fan wel draait.
Trouwens, de 9600XT heeft helemaal geen externe voedingsconnector.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 17:24
Purechaos schreef op 09 januari 2004 @ 22:47:
Het lijkt me sterk dat ie dat niet heeft eigenlijk, vanaf de Radeon 9500 zijn de Radeon's flinke stroomtrekkers en hebben ze vrijwel altijd een externe voedingsconnector :)

The devil is in the details.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05
Purechaos schreef op 09 januari 2004 @ 22:47:
Je hebt gelijk, ik heb net een 9800pro van sapphire besteld, dus daar zat ik nog mee in m'n hoofd :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 19:55
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 21:01:

BIOS:
VCore voltage: 1.71V
+3,3V: 3.43V
+5V: 5.02V
+12V: 12.03V
Dit zijn voltages wanneer je systeen idle draait en vraagt daarom ook weinig stroom. Maar zodra je een gezellig 3D spelletje gaat draaien wordt er meer stroom gevraagd dan waneer je pc idle loopt.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:21
December schreef op 09 januari 2004 @ 22:48:
[...]
Het lijkt me sterk dat ie dat niet heeft eigenlijk, vanaf de Radeon 9500 zijn de Radeon's flinke stroomtrekkers en hebben ze vrijwel altijd een externe voedingsconnector :)
Oja?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/purechaos/pic006.jpg
Nee dus :Y)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 17:24
Hmm, raar, bij m'n Sapphire Radeon 9500 Pro zit er wel een externe connector. Maar misschien hebben ze een manier gevonden om meer stroom uit het AGP slot te kunnen halen, of trekt die kaart gewoon wat minder :P

The devil is in the details.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

December schreef op 09 januari 2004 @ 23:07:
[...]
Hmm, raar, bij m'n Sapphire Radeon 9500 Pro zit er wel een externe connector. Maar misschien hebben ze een manier gevonden om meer stroom uit het AGP slot te kunnen halen, of trekt die kaart gewoon wat minder :P
Mijn kaartje ook maar... es kijken waar hij zit ( heb een hercules 9500 pro ) maar bij mij zit hij dus ACHTER op de kaart!

Een FDD connector dus! Het lijkt mij gek als ze kaarten maken zonder connector!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 10-01-2004 00:04 ]

There is no place like ::1

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het lijkt mij gek als ze kaarten maken zonder connector!
Als je goed op het plaatje kijkt zie je dat er rechtsboven rekening gehouden is met een FDD power connector bij de board-layout. Hij is echter niet daadwerkelijk geplaatst (scheelt weer € 0,07 per kaartje :+ ), dus gaat de fabrikant van het board ervan uit dat de kaart voldoende power uit de AGP slot kan trekken. Ik vrees dat dit ook het probleem is bij TS; zijn (wat oudere) mobo kan wellicht niet voldoende power op de AGP leveren.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Call of Duty heeft ie helemaal geen problemen ( geen crashes ) Bij het nieuwe Temple of Elemental Evil ook niet... maar dan bij Diablo 2 en NWN wel ( NWN crashed in 3 min )

Maar het eigenlijk probleem is het instaleren van de nieuwe drivers ( de oude drivers die ik nu MOET draaien zijn zo onstabiel waardoor ik veel crash ) Als ik de nieuwe 3.10 catalyst drivers geinstalleerd heb en ik start opnieuw op krijg ik een zwart beeld met muis en is alles bevroren en moet ik resetten en alles er weer af gooien om ooit in Windows te kunnen komen... Dus zit ik nu vast aan die oude drivers die bij de videokaart kwamen :(

Iemand enig idee hierover ? :S

Verwijderd

installeer de 3.7 driver... ik had zelfde problemen.. heb toen clean install gedaan met deze driver... loopt als een trein...

Verwijderd

ik heb trouwens 3.8 geinstalleerd... draait ook goed...

ik had veel problemen met (freeze) vastlopers... reboot pc... enz..

vooral onder open gl.... :|
Pagina: 1