Toon posts:

Wanadoo overschrijft zoekpagina

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 97531

Topicstarter
Sinds enige dagen werkt het automatisch zoeken vanuit de adresbalk van Internet Explorer niet meer; het verwijst ALTIJD naar een zoekpagina van Wanadoo (geleverd door Overture dus met gesponsorde links en vrij slechte resultaten).

Bij nazoeken bleek dat het DNS record van auto.search.msn.com is aangepast en verwijst naar een server van wanadoo zélf, vandaar dat het ook niet meer lukt om een andere zoekpagina te selecteren (heb sowieso nooit gevraagd of toestemming gegeven om mijn zoekpagina te laten wijzigen).

Dit is wat een stelletje pings teruggeeft;
auto.search.msn.com: 194.134.35.221
search.msn.com: 193.108.153.62 (server van akamai.net)
222.msn.com: 207.68.171.245
www.wanadoo.nl: 194.134.35.183
zoeken.wanadoo.nl: 194.134.60.166

Het patroon begint al duidelijk te worden?

Dit is wat het volgens whois moet zijn;
auto.search.msn.com: 65.54.250.17

Nu kan ik locaal het juiste IP nummer koppelen of ik kan een compleet andere DNS server gebruiken (hoop ik), maar is dit niet een fout van Wanadoo? Ik heb ze er al over aangeschreven maar ze lijken niet in staat te zijn intelligente antwoorden te geven; ze verwijzen naar het instellen van de searchengine binnen MSIE (wat dus niet mogelijk is aangezien dat automatisch zoeken ALTIJD via auto.search.msn.com gaat, alvorens naar de gewenste searchengine) en zelfs naar het instellen van een startpagina! De registryhacks die Google.nl geeft om google in te stellen werken uiteraard ook niet, want ook dáár wordt er van uitgegaan dat geen enkele ISP ooit zo hufterig is om DNS records te gaan verkrachten. Ik denk ook zéér sterk dat dit vervalsing van concurentie is t.o.v. MicroSoft en zijn partners alsmede een vorm van stompzinnige censurering t.o.v. de cliëntele.

Wie van de wanadoo klanten heeft dit ook (tik "zoek iets" in de adresbalk om te controleren) en wat is jullie mening hierover?

Anoniem: 104055

In een woord schandalig en erg irritant. van wanadoo heb het ook gehad.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik merkte het vandaag ook, wannadoo, Noordoost Friesland, via hetzelfde ip-adres. Dit is wel vervelend.

Goed achtergrond onderzoek van je, ik dacht aan spyware maar dat bleek loos alarm.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:08

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Misschien niet helemaal goed, maar even ideetje
Je kan het adres toch "Hard" verwijzen door middel van je LMHOST file?
Of een "route add" ( als je XP en NT draait)

Wel echt heel irritant van Wannadoo.
Voor wannadoo scheelt dit natuurlijk dataverkeer, want alles gaat naar de interne servers.

Ik vindt deze autosearch van Microsoft ook ideaal, typ maar het adres in je adresbalk, ook al klopt deze niet, dan verteld MS je wel wat het mogelijk kan zijn.

update...
(ik ga er vanuit dat je XP of NT draait)
Open de host file:
( Start, uitvoeren: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts Openen met Kladblok)

Voeg daar het volgende toe:

65.54.250.17 auto.search.msn.com
213.136.9.184 search.msn.nl

wel een Tab tussen IP adres en Url!
Je host file ziet er nu zo uit:
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
65.54.250.17 auto.search.msn.com
213.136.9.184 search.msn.nl
Sluit nu de brouwer, en het moet nu weer werken

Succes!

[Voor 114% gewijzigd door weeraanmelden op 13-03-2004 18:04]

Anoniem: 84564

Hetzelfde hiero :(

Ik zit in oostgelderland.

Mag dit weleens??

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, ik zit sindskort via Casema Wanadoo online, en verrek! Bij mij is het ook zo!

Ik gebruik dan wel FireFox als browser, maar ik vind het verdomt h*fterig gedrag van Wanadoo idd. Sowiso lig ik al in de klinch met ze vanwege het afsluiten van een ADSL abonnement. Maar dit is echtwaar te h*fterig voor woorden!

Verisign mocht het al niet doen en is gestopt met hun service. Maar ik vraag me af hoe lang Wanadoo dit geintje vol houd! Wat mij betreft verlaagt dit alleen nog maar meer de service!

In mijn browser zie ik dus zogenaamd de zoek pagina van MSN, terwijl ik op een pagina van Wanadoo zit... Met andere woorden: ze zitten gewoon delen van internet af te schermen! En daar ga ik niet voor betalen...

Bewijs: http://got.leend3rs.nl/Keywords=orange_Page_1_TN.gif(klik voor complete pagina)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hier Demon dsl en ook het zelfde probleem.

Lekker!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:47
Het viel me donderdag al een keer op, echt verdomde irritant. Echt van dat opdringerige gedrag om maar zoveel mogelijk bling bling te maken. Ik ben ook niet van plan om op elke pc hier in de hostfile te gaan zitten frutten, dan blijf ik bezig na elke format. Hoop dat ze er snel op aangesproken worden en het 'probleem' fixen. Hufters...

• jan-marten
  • Laatst online: 16:54
Heb hetzelfde hier.
Lijkt alsof de pagina net vernadert is, ik krijg iig links naar telefoongids en goudengids te zien.

Denk dat ik de hosts tabel maar eens ga aanpassen.

edit: is het trouwens ook mogelijk dat je die site afvangt door een google-variant?

[Voor 20% gewijzigd door jan-marten op 13-03-2004 20:14]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

iPodje schreef op 13 maart 2004 @ 18:33:
Hoe bedoel je zelfde probleem? Krijg je bij Demon ook die Wanadoo zoekpagina te zien, of juist een Demon variant?

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 23:16
bah, ik had ingesteld dat google standaard was, nu krijg ik die casema troep te zien

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2022
iPodje schreef op 13 maart 2004 @ 18:33:
Hier geen enkel probleem met Demon, denk dat het aan jou ligt :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb via deze pagina van MSN een klacht ingedient tegen Wanadoo. Wellicht een tip voor anderen om ook een klacht in te dienen.

Anoniem: 24609

Ja echt zwaar irritant... ik heb ook net mail verstuurd aan abuse@wanadoo.nl; abuse@euronet.nl abuse@msn.nl abuse@msn.com.

Dit kunnen ze toch niet zomaar doen...

echt aso

Het is dat het nog niet makkelijk is om van provider te wisselen maar zodra dat gemakkelijk kan ben ik de eerste die weg is bij die club

• NiBoR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07-2018
In die host file staat ook dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
# Illegal sites that try to sell Kazaa Lite or similar progs

216.239.37.101 www.kazaagold.com
216.239.37.101 kazaagold.com
216.239.37.101 www.k-lite.com
216.239.37.101 www.kazaa-download.de
216.239.37.101 www.mp3downloadhq.com

Wie heeft dat erin gezet, vind ik eigenlijk nogal schandelijk als andere voor mij gaan beslissen wat ik wel en niet kan zien.
Het begint met dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# localhost: Needs to stay like this to work
127.0.0.1   localhost

# KaZaA related:

127.0.0.1 desktop.kazaa.com
127.0.0.1 www.altnetp2p.com
127.0.0.1 alpha.kazaa.com
127.0.0.1 shop.kazaa.com

Ik denk dat Norton I Security dat erin heeft gezet

Kan ik dat verwijderen die sencuur?

Systeem

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:25
dat heeft kazaalite er voor je ingezet.
heb je zelf mee ingestemd bij de installatie, maarja als je gewoon maar alles aangevinkt laat zonder te weten wat dat is.

niemand kan je hostfile invullen, alleen jij zelf en de software die jij installeert.

[Voor 22% gewijzigd door job op 14-03-2004 20:55]

• NiBoR
  • Laatst online: 01-07-2018
damster schreef op 14 maart 2004 @ 20:55:
dat heeft kazaalite er voor je ingezet.
heb je zelf mee ingestemd bij de installatie, maarja als je gewoon maar alles aangevinkt laat zonder te weten wat dat is.

niemand kan je hostfile invullen, alleen jij zelf en de software die jij installeert.
Niet zo :'(
Als er nergens staat "hey vink dit aan als je het goed vind als we je Host file aanpassen met dit en dat" dan had ik dat natuurlijk niet gedaan, maar kan het nou weg of niet.
Denk van wel maar wil graag bevestiging :P

Systeem

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 08:39

DeMoN

Pastafari

NiBoR schreef op 14 maart 2004 @ 20:51:

Kan ik dat verwijderen die sencuur?
Wat bedoel je? Die "#"?
Dat is commentaar. Dat kan je weghalen ja :)
Je kan imho alles weghalen behalve die 127.0.0.1 localhost

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 24609 schreef op 14 maart 2004 @ 20:40:
Het is dat het nog niet makkelijk is om van provider te wisselen maar zodra dat gemakkelijk kan ben ik de eerste die weg is bij die club
offtopic:
En al was het makkelijk om afstand te nemen van die club volgens KPN, als je die wachttijd tenminste bedoelt. Dan nog zullen ze alles doen om je tegen te houden: ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo

• job
  • Laatst online: 18:25
NiBoR schreef op 14 maart 2004 @ 21:00:
[...]

Niet zo :'(
Als er nergens staat "hey vink dit aan als je het goed vind als we je Host file aanpassen met dit en dat" dan had ik dat natuurlijk niet gedaan, maar kan het nou weg of niet.
Denk van wel maar wil graag bevestiging :P
ik zeg, als jij niet weet wat het is, waarom laat je het dan aangevinkt staan :)
achja, veel kwaad kan dat niet die aanpassing.
je kiest kazaa lite omdat je van dat spam gedoe af wilt zijn.
dus om te voorkomen dat je weer perongeluk kazaa download staan die ip's geblokkeerd.

maar je kan alles gewoon weglaten, en inderdaad alleen dat 127.0.0.1 laten staan.

[Voor 18% gewijzigd door job op 14-03-2004 22:07]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 10:26

Robtimus

me Robtimus no like you

Anoniem: 24609 schreef op 14 maart 2004 @ 20:40:
Ja echt zwaar irritant... ik heb ook net mail verstuurd aan abuse@wanadoo.nl; abuse@euronet.nl abuse@msn.nl abuse@msn.com.

Dit kunnen ze toch niet zomaar doen...
Dit is dus precies wat ik ook had gedaan: "aangifte" doen bij MS.

Kijk, dat je een mirror gebruikt, OK, het blijft dan de MSN zoekpagina, alleen op een andere server. Maar dit is dus gewoon mensen je eigen zoekpagina opdringen, en meeliften op het succes/de populariteit/... van de MSN zoekpagina. Als Lin---s al in de problemen kwam, dan kan dit nog wel leuk worden voor Wanadoo.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:05
Vraag me af of dit zomaar kan en mag. Maar van de andere kant... wie doet daar iets tegen?

Dus, dan zou Wanadoo ook bijvoorbeeld www.demon.nl, www.xs4all.nl en zo nog wat sites naar www.wanadoo.nl lagen verwijzen?

Zie je 't al voor je?

Punctuality is the politeness of kings

• Robtimus
  • Laatst online: 07-06 10:26

Robtimus

me Robtimus no like you

dreamscape schreef op 15 maart 2004 @ 09:32:
Vraag me af of dit zomaar kan en mag. Maar van de andere kant... wie doet daar iets tegen?

Dus, dan zou Wanadoo ook bijvoorbeeld www.demon.nl, www.xs4all.nl en zo nog wat sites naar www.wanadoo.nl lagen verwijzen?

Zie je 't al voor je?
Ja hoor, ik zie de aanklachten van Demon, XS4All en de rest al voor me. Plus de boete die Wanadoo moet betalen.

Dus wie daar iets tegen doet: de benadeelde natuurlijk, in dit geval MSN. Ze moeten er alleen wel vanaf weten, en er natuurlijk genoeg om geven.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• Anoniem: 96726
  • Niet online
Verwijderd.

[Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 08-05-2004 17:15]

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Een andere DNS server instellen werkt toch ook? Bijvoorbeeld die van xs4all ofzo.

hmmz

Anoniem: 98601

zou dit wat mee te maken kunnen hebben dat in DELFT al 3 dagen msn het niet doet, en somige paginas krijg ik niet open (sommige = veel) dit allemaal in combinatie met wanadoo-cable abo?

ik weet niet wat t is maar met wanadoo-cable can je in delft nergens verbinden op msn, en veel pagina's doen het niet

HELP

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 23:16
Je zou natuurlijk ook kunnen denken dat dat een storing is en dan even kijken op de storingssite van casema. En gossie, wat vinden we daar dan? Een storingsmelding die zegt dat bepaalde sites niet werken

Storingsoverzicht

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

seb_ schreef op 15 maart 2004 @ 12:33:
Je zou natuurlijk ook kunnen denken dat dat een storing is en dan even kijken op de storingssite van casema. En gossie, wat vinden we daar dan? Een storingsmelding die zegt dat bepaalde sites niet werken

Storingsoverzicht
En gossie >:) wonen we allemaal toevallig in Den Haag eo?
Ik woon in Groningen en heb hetzelfde probleem, ligt dus niet aan de betreffende storing

hmmz

Anoniem: 98601

ja ik krijg die site niet open, (wat onderdeel is van mijn probleem, somige site's krijg ik niet open, en msn connecte wil ook niet)

gast uit groningen heb je ook wanadoo/casema ???

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:55

DataGhost

iPL dev

seb_ schreef op 15 maart 2004 @ 12:33:

Storingsoverzicht
...zoals mededelingen.casema.tv :)

planet hier, geen probleem met zoekpagina's

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Anoniem: 98601 schreef op 15 maart 2004 @ 13:16:
ja ik krijg die site niet open, (wat onderdeel is van mijn probleem, somige site's krijg ik niet open, en msn connecte wil ook niet)

gast uit groningen heb je ook wanadoo/casema ???
gast heeft geen casema, dat is in Groningen niet eens te verkrijgen natuurlijk,
gast heeft Wanadoo ADSL Lite.

Probeer eens een andere dns server, misschien dat je dan minder probl hebt met de betreffende pagina's. Of kijk eens op de wanadoo forums naar ip 83.117.xxx.xxx, kwenie of je dit ip hebt maar bij Wanadoo zijn er af en toe wat problemen mee...

hmmz

Vanochtend reactie gehad van msn, ze wisten mij te melden dat ik maar contact op moest nemen met Wanadoo omdat het zou liggen aan de door hun beschikbaar gestelde software (die ik uiteraard natuurlijk NOOIT heb gebruikt!).

Heb maar weer iets teruggestuurd....

Het is overigens niet echt makkelijk om je dnssen in een draytek aan te passen :S

Nog geen reactie van Wanadoo....

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb ook het mailtje van MSN gehad.
Beste -=Ch!pY-J=-,

Bedankt dat je contact opneemt met MSN Zoeken.

Het spijt ons dat je problemen ondervindt met MSN Zoeken.
Het probleem dat je beschrijft is bij ons bekend.
Helaas zijn wij niet in staat om je hiermee van dienst te zij en moeten wij je doorverwijzen naar de helpdesk van Wanadoo.
Het probleem heeft hoogst waarschijnlijk te maken met het software pakket dat je hebt van Wanadoo.
Onze excuses voor enige ongemakken.

Met vriendelijke groeten,

XXXX
MSN Zoeken Support Team
Hmz, op m'n "server" (centrale pc die op de modem is aangesloten) heb ik wel het één en ander geïnstalleerd om alleen de modem werkende te krijgen.

Op een andere pc waar nog niks geïnstalleerd staat krijg ik precies dezelfde pagina, echter wel met adres http://find.wanadoo.nl/results.php?Keywords=orange.nl

Blijkbaar laten ze gebruikers of adware installeren of ze regelen het op dns niveau.

De enige mogelijkheid om dat nog uit te vissen is om m'n modem nog op die "schone" PC uit te proberen.

Maar hoe zit dat met de anderen, die bijvoorbeeld routers gebruiken icm met Wanadoo/Casema modems? Hebben jullie eerst de modem op de pc aangesloten en daarop software geïnstalleerd om de modem werkende te krijgen om hem vervolgens aan een router te koppelen, of hebben jullie hem meteen op de router aangesloten?

Ik ben zeer benieuwd!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De Topicstart maakt toch al duidelijk dat dit in de DNS servers van je provider is aangepast? Heeft er al iemand aan de lijn gehangen met die mensen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Spider.007 schreef op 15 maart 2004 @ 15:11:
De Topicstart maakt toch al duidelijk dat dit in de DNS servers van je provider is aangepast? Heeft er al iemand aan de lijn gehangen met die mensen?
Haha doe geen moeite... ik ga hier in elk geval niet voor bellen naar een 0900 betaal nummer... dus

Heb wel gemaild maar daar heb ik nogal slechte ervaringen mee met hun....

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Spider.007 schreef op 15 maart 2004 @ 15:11:
Is er niet een andere mogelijkheid dat de DNS verzoeken softwarematig toch veranderd worden?

Weet iemand trouwens een "openbare" DNS server die wel de juiste IP adressen uitgeeft?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tnx, probleem opgelost. Ik heb de DNS servers van XS4ALL ingesteld op de ethernet kaart waar de modem op is aangesloten. Voor zover ik weet laat XS4ALL wel vanalles door :7

Voor mij is het in ieder geval duidelijk dat er geen kwaadaardige software geïnstalleerd word, maar dat het zoals de TS al zei aan de DNS servers van Wanadoo ligt...

[edit]
Wat ik het allermooiste vind, Wanadoo trekt het zich wel aan en heeft ofwel zijn forum goed gelezen, ofwel deze topic. Als ik nu kijk op de resultaten pagina van Wanadoo zie ik alleen maar juiste verwijzingen naar orange.nl.

Bovendien heeft Wanadoo de url ook laten veranderen in http://find.wanadoo.nl/results.php?Keywords=orange.nl
Het bewijs dat ze de boel "vernaggelen" staat in ieder geval breed in dit topic vermeld... Ben blij dat ik een "screen" shot heb gemaakt :)
Nu nog ff kijken wie er allemaal naar gekeken heeft :P

[Voor 35% gewijzigd door jules op 15-03-2004 16:23]

<quote>Geachte mevrouw, mijnheer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Indien u het niet eens bent met het beleid van Wanadoo, kunt u een schriftelijke klacht indienen. Deze brief kunt u sturen naar:

Wanadoo Nederland BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk</quote>

Dit is het overigens erg snelle antwoord van Wanadoo..

Moet ik hier nu blij van worden... ik gebruik nu ook de dnssen van XS4all krijg de *&%%^* maar met je Wanadoo. Wordt hier zo moe van...

Eerst al het blokkeren van POP E-mail als je niet via hun inbeld en nu die dnssen... helemaal gek die gasten....

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik hoop dat dit eens uitgebreid in het nieuws komt, met name wat ze allemaal doen en hoe ze klanten van het kastje naar de muur toe sturen... Zelfs het opzeggen is een giga probleem bij die mensen! We moeten maar eens wat nieuws sites gaan "spammen" met onze bevindingen, wat de reactie van Wanadoo daarop is..

Ik heb dan wel in m'n vorige post vermeld dat Wanadoo het een en ander heeft kunnen veranderen (resultaten url ipv search.msn naar find.wanadoo) als je kijkt naar http://auto.search.msn.com/ dan zie je nog steeds de juiste url in je adresbalk maar met een pagina van Wanadoo...

Bewijs >:) :
http://got.leend3rs.nl/PS_MSN=Wanadoo_TN.gif Clickable

[Voor 42% gewijzigd door jules op 15-03-2004 16:35]

• wagenveld
  • Niet online
Net alsof dat automatisch zoeken van MSN niet irritant is. Je kunt t immers gewoon uitzetten, dan zegtie dat ie de pagina niet kan vinden, is nog sneller ook.

Ch!pY-J schreef op 15 maart 2004 @ 16:25:
Ik hoop dat dit eens uitgebreid in het nieuws komt, met name wat ze allemaal doen en hoe ze klanten van het kastje naar de muur toe sturen... Zelfs het opzeggen is een giga probleem bij die mensen! We moeten maar eens wat nieuws sites gaan "spammen" met onze bevindingen, wat de reactie van Wanadoo daarop is..
Misschien leuk item op de frontpage van Tweakers.net?

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 24609 schreef op 15 maart 2004 @ 16:34:
[...]

Misschien leuk item op de frontpage van Tweakers.net?
Precies, als tweakers.net deze bewijzen maar wel zelf ff host... Anders ligt mijn domein er binnen no time ook weer uit :'(

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:12
het probleem wordt veroorzaakt door de instalatie cd van wanadoo. de onderstaande text zou een oplossing moeten bieden.

Tool: Regedit

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search]

CustomizeSearch=http://ie.search.msn.com/en-us/srchasst/srchcust.htm

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchUrl]

Provider=gogl

You can perform an Internet search by entering a word in the Internet Explorer Address Bar. This will work if under IE you go to Tools>Internet Options>Advanced and have either 'Just display results in the main window' or 'Display results, and go to the most likely site' selected under the 'Search from the Address Bar' section.

By default however, Internet Explorer will use the Microsoft Network (MSN) search engine to perform the search and show the results. To use another search engine, such as the much better Google engine, make the changes shown above. If either entry doesn't exist, create it as a new String value.

For the Provider value which sets the Address Bar search engine, you can set it two ways:

1. Go to Search in Internet Explorer and click the Customize button, then click the Autosearch Settings button. Select your Address Bar search engine provider there.

2. Edit the above 'Provider=' registry entry and use the following values to select your provider:

Msn for MSN (default)
Gogl for Google
Yaho for Yahoo
Alta for Altavista
Aols for AOL
Lksm for LookSmart
Askj for Ask Jeeves
Nets for Netscape
Infs for InfoSpace

Several things to note here. Once you've applied this tweak, you may have problems searching from the address bar if you use a proxy or have any firewall software - disable them if you want to use this feature. Also note that whichever provider you choose for the search bar, the search will still be processed through MSN first, which will then pass the search to the chosen search engine and show the results in that engine.

(tweaktown.com)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

kassad schreef op 15 maart 2004 @ 17:20:
het probleem wordt veroorzaakt door de instalatie cd van wanadoo. de onderstaande text zou een oplossing moeten bieden.

[..]
Komt niet door hun installatie cd, ik heb alleen maar een cd van kpn erin gehad.
Het ligt puur aan de dns server van hun, als je een andere gebruikt gaat alles wel goed. Dus volgens mij is het zo klaar als een klontje :)

hmmz

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DJ^ schreef op 15 maart 2004 @ 18:23:
[...]

Komt niet door hun installatie cd, ik heb alleen maar een cd van kpn erin gehad.
Het ligt puur aan de dns server van hun, als je een andere gebruikt gaat alles wel goed. Dus volgens mij is het zo klaar als een klontje :)
Dat is idd wat ik in mijn posts probeerde duidelijk te maken. Als je je DNS servers veranderd in die van bijv XS4ALL dan is dat zoek probleem opgelost. Helaas werken dan andere dingen dan weer niet of slecht.. Dus dat is ook niet echt een oplossing.. (voor mij tenminste)

• Neman
  • Laatst online: 03-06 23:01

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Het probleem treedt inderdaad alleen op als je gebruik maakt van de DNS-servers van Wanadoo, hebben ze best slim bekeken :).

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 24609 schreef op 15 maart 2004 @ 16:21:
Indien u het niet eens bent met het beleid van Wanadoo, kunt u een schriftelijke klacht indienen. Deze brief kunt u sturen naar:

Wanadoo Nederland BV
Postbus 11095
1001 GB Amsterdam
Ik stuur er maar meteen een brief achteraan naast die andere klachtenbrief die ik aan het schrijven ben over mijn ADSL afsluiting... Ik ben nu toch al geïrriteerd....

Anoniem: 96986

het ligt niet aan de software, ik heb geen software van wanadoo gebruikt en maak nu (nog) gebruik van wanadoo inbel en heb hetzelfde probleem denk ook maar dat ik de dns server verander...

• we_are_borg
  • Laatst online: 00:42

we_are_borg

You will Comply

Webblog GeenStijl heeft dit bericht over genomen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

we_are_borg schreef op 16 maart 2004 @ 09:53:
Webblog GeenStijl heeft dit bericht over genomen.
Lachen, meteen even een berichtje geplaatst :D

Ik zie zelfs dat het hoofdkantoor van Wanadoo al kijkt naar dit "probleem". Ik ben benieuwd hoe lang ze het nog volhouden...

[Voor 22% gewijzigd door jules op 16-03-2004 10:35]

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 12:44
Het bericht heeft nu ook WebWereld gehaalt, die ik maar even snel op een missende bron vermelding heb gewezen.

Het gedrag van Wanadoo is totaal verkeerd, en neigt richting de censuur. Heel gevaarlijk. Ik vind dat de overheid hier een duidelijk standpunt over moet innemen. Straks worden alle internet shops omgeleid naar hun eigen, goedgekeurde webwinkels, etc. Tal van mogelijkheden, die allemaal net zo erg zijn.

• we_are_borg
  • Laatst online: 00:42

we_are_borg

You will Comply

Glottis of Xanadu schreef op 16 maart 2004 @ 10:38:
Het bericht heeft nu ook WebWereld gehaalt, die ik maar even snel op een missende bron vermelding heb gewezen.

Het gedrag van Wanadoo is totaal verkeerd, en neigt richting de censuur. Heel gevaarlijk. Ik vind dat de overheid hier een duidelijk standpunt over moet innemen. Straks worden alle internet shops omgeleid naar hun eigen, goedgekeurde webwinkels, etc. Tal van mogelijkheden, die allemaal net zo erg zijn.
Wel het is jammer dat ze het niet gedaan hebben met een NL domein dan hadden we kunnen aankloppen bij Sdin.

Ook Fok heeft het bericht over genomen.

[Voor 7% gewijzigd door we_are_borg op 16-03-2004 10:59]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Boogie
  • Laatst online: 09-02 00:24
Het vreemde is dat ik (Casema Cable premium te Delft) al heel het weekeinde en ook gisteren niet op tweakers komen kom. Maar wel op Fok!! Ook kan ik thuis niet op geenstijl en diverse andere site's komen.

Ik heb het probleem opgelost door een goede open-proxy te zoeken(via google) en die op mijn pc's (achter de router) in te stellen onder <internet -opties><verbindingen>. Ik kan nu weer overal komen en mijn MSN messenger doet het ook weer. Was alleen wel even zoeken naar een proxy waar ik verbinding mee kon maken, want er waren nogal wat sites die het niet deden vanwege het gepruts van wanadoo in hun routers.

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Boogie schreef op 16 maart 2004 @ 11:21:
Het vreemde is dat ik (Casema Cable premium te Delft) al heel het weekeinde en ook gisteren niet op tweakers komen kom. Maar wel op Fok!! Ook kan ik thuis niet op geenstijl en diverse andere site's komen.

Ik heb het probleem opgelost door een goede open-proxy te zoeken(via google) en die op mijn pc's (achter de router) in te stellen onder <internet -opties><verbindingen>. Ik kan nu weer overal komen en mijn MSN messenger doet het ook weer. Was alleen wel even zoeken naar een proxy waar ik verbinding mee kon maken, want er waren nogal wat sites die het niet deden vanwege het gepruts van wanadoo in hun routers.
Kijk even op de vorige pagina, daar staat een link naar storingen van casema. Er schijnt een storing in Den Haag eo te zijn.

hmmz

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 12:44
Heel storend dat Webwereld mijn commenteer wenste neer te zetten (poste als eerste dat er een bron vermelding miste, namelijk deze thread). WebWereld doet dus ook aan censuur.
Maar in de tussentijd heeft Wanadoo wel wat commentaar gegeven, dat ze het als een extra service zien naar de klant toe.
Een boel mensen geven negatief commentaar, en een boel zien het verschil niet zo met wat MSN search doet. Nu is het verschil ook vrij klein, maar best wel belangrijk. Wanadoo kaapt in feite een domein van Microsoft via hun eigen DNS servers, terwijl Microsoft gewoon lekker met je instellingen een beetje aanrommelt en je naar een eigen domein doorwijst (deze functie kan je trouwens uitzetten, wat nog relatief netjes is van Microsoft).
En er is een boel verwarring omdat het samenvalt met de technische storing van Wanadoo in de buurt van Den Haag. Nu denken mensen dat nog meer sites worden "gekaapt".

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Glottis of Xanadu schreef op 16 maart 2004 @ 12:19:
Heel storend dat Webwereld mijn commenteer wenste neer te zetten (poste als eerste dat er een bron vermelding miste, namelijk deze thread). WebWereld doet dus ook aan censuur.
Maar in de tussentijd heeft Wanadoo wel wat commentaar gegeven, dat ze het als een extra service zien naar de klant toe.
Een boel mensen geven negatief commentaar, en een boel zien het verschil niet zo met wat MSN search doet. Nu is het verschil ook vrij klein, maar best wel belangrijk. Wanadoo kaapt in feite een domein van Microsoft via hun eigen DNS servers, terwijl Microsoft gewoon lekker met je instellingen een beetje aanrommelt en je naar een eigen domein doorwijst (deze functie kan je trouwens uitzetten, wat nog relatief netjes is van Microsoft).
En er is een boel verwarring omdat het samenvalt met de technische storing van Wanadoo in de buurt van Den Haag. Nu denken mensen dat nog meer sites worden "gekaapt".
MSN doet het software matig, het is je eigen keuze wat voor browser je gebruikt. Maar bovendien kom je die service van MSN alleen tegen als je een verkeerde domein naam intypt.

Wanadoo's service gaat helaas alleen een stapje verder, ze breien voort op MSN's service, maar "pikken" dit initiatief van microsoft op server niveau door de verzoeken door te sturen naar "eigen" servers..

En idd is die storing van Wanadoo/Casema al vanaf begin januari in Den Haag en omstreken. Dit valt kompleet buiten deze topic. Gelukkig heb ik daar nog geen last van gehad :D

[edit]
Net een nieuw mailtje van MSN binnen gehad:
Bedankt dat je contact opneemt met MSN Zoeken.

Het spijt ons dat je problemen ondervindt met MSN Zoeken.
Het is inderdaad zo dat Wanadoo dit (zeer waarschijnlijk) moedwillig heeft gedaan.
Helaas kunnen wij hier niets tegen doen.

Onze excuses voor enige ongemakken.
Helaas... MSN valt niet te porren voor deze actie van Wanadoo. Eigenlijk vraag ik het me af waarom ik er ook zoveel energie in steek. Met een krappe 2 maanden ben ik toch van deze prutvider af. Alhoewel, als deze actie niet vet afgekeurd word door klanten en eventueel in rechtzaken, dan is de kans redelijk groot dat andere providers dit ook kunnen gaan doen... En dat is natuurlijk ook het laatste wat ik wil...

[Voor 21% gewijzigd door jules op 16-03-2004 12:45]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmmm.... ik ben chello gebruiker en gebruik geen chello of wannadoo DNS maar ook ik kreeg maandag ineens dat wannedoo zoekscherm voor me neus...

had me voor genomen om er naar te kijken maar gister kwam de "normale" msn search weer naar voren.

[Voor 27% gewijzigd door SithWarrior op 16-03-2004 13:58]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Zegato
  • Niet online
Misschien een beetje loos, maar met deze regtweak kan het misschien opgelost worden?
(hij pakt dan wel Google ipv de MSN-Searchpage).

Download 'm hier

Zelf gebruik ik deze regtweak altijd, aangezien ik een hekel heb aan die msn-searchpage en gewoon Google daar wil hebben :)

T.net gallery | V&A ads

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zegato schreef op 16 maart 2004 @ 14:04:
Misschien een beetje loos, maar met deze regtweak kan het misschien opgelost worden?
(hij pakt dan wel Google ipv de MSN-Searchpage).

Download 'm hier

Zelf gebruik ik deze regtweak altijd, aangezien ik een hekel heb aan die msn-searchpage en gewoon Google daar wil hebben :)
Anoniem: 97531 schreef op 13 maart 2004 @ 17:40:[...]

De registryhacks die Google.nl geeft om google in te stellen werken uiteraard ook niet, want ook dáár wordt er van uitgegaan dat geen enkele ISP ooit zo hufterig is om DNS records te gaan verkrachten.

[...]
Of heb jij andere ervaringen? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zegato
  • Niet online
Spider.007 schreef op 16 maart 2004 @ 14:13:
[...]

[...]
Of heb jij andere ervaringen? :)
Als ik het vehaaltje goed heb begrepen, hebben ze bij Wanadoo de DNS-records aangepast zodat als je auto.search.msn.com (oid) intypt, hij dit met het IP-adres verbindt van de search van Wanadoo.

Maar als jij ervoor zorgt dat je computer per definitie niet naar de Wanadoo- of msnsearch gaat, iets wat deze reg tweak doet volgens mij, dan zou je toch gewoon op de Google-page uit moeten komen aangezien de DNS-records van Google niet doorverwijzen naar de Wanadoo-search? :?
Forgive my n00byness als ik er helemaal naast zit, ik kom niet zo vaak buiten de HK ;)

[edit]
Nog ff de code van de reg-tweak erbij toevoegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Use Search Asst"="no"
"Search Page"="http://www.google.com"
"Search Bar"="http://www.google.com/ie"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL]
""="http://www.google.com/keyword/%s"
"provider"="gogl"

"SearchAssistant"="http://www.google.com/ie"

[Voor 26% gewijzigd door Zegato op 16-03-2004 14:37]

T.net gallery | V&A ads

Anoniem: 108773

Probeer eens de Google Bar

http://toolbar.google.com/

Of werkt deze ook niet?

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Volgens mij heb je gelijk Zegato :)
En aan linuxsmurfje: misschien moet je het topic eens lezen dan weet je waar het over gaat.

hmmz

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zegato schreef op 16 maart 2004 @ 14:34:
[...]

Als ik het vehaaltje goed heb begrepen, hebben ze bij Wanadoo de DNS-records aangepast zodat als je auto.search.msn.com (oid) intypt, hij dit met het IP-adres verbindt van de search van Wanadoo.

Maar als jij ervoor zorgt dat je computer per definitie niet naar de Wanadoo- of msnsearch gaat, iets wat deze reg tweak doet volgens mij, dan zou je toch gewoon op de Google-page uit moeten komen aangezien de DNS-records van Google niet doorverwijzen naar de Wanadoo-search? :?
Forgive my n00byness als ik er helemaal naast zit, ik kom niet zo vaak buiten de HK ;)

[edit]
Nog ff de code van de reg-tweak erbij toevoegen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Use Search Asst"="no"
"Search Page"="http://www.google.com"
"Search Bar"="http://www.google.com/ie"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL]
""="http://www.google.com/keyword/%s"
"provider"="gogl"

"SearchAssistant"="http://www.google.com/ie"
Ik kan het helaas niet testen dus ook voor mij blijft het een beetje gokken ;) Ik dacht uit de TS op te maken dat IE altijd een verzoek naar auto.search.msn.com stuurt, alvorens de registry instellingen te gebruiken. De TS noemt expliciet al dat de Google regsettings niet werken; en ik weet niet precies hoe Microsoft dat in IE heeft gebakken :)

---

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Spider.007 schreef op 16 maart 2004 @ 14:51:
[...]

Ik kan het helaas niet testen dus ook voor mij blijft het een beetje gokken ;) Ik dacht uit de TS op te maken dat IE altijd een verzoek naar auto.search.msn.com stuurt, alvorens de registry instellingen te gebruiken. De TS noemt expliciet al dat de Google regsettings niet werken; en ik weet niet precies hoe Microsoft dat in IE heeft gebakken :)
Ik volg dit topic al een tijdje en idd, dit vind ik ook vreemd.
Ik heb vaak genoeg IE regkeys bekeken en volgens mij kan je dat dus echt wel effectief tweaken.
Misschien dat er nog niemand ff bevestiging moet geven over of het nu wel of niet werkt, die reg tweaks.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Ja die werken, standaard gaan woorden die je intikt en die niet direct gevonden kunnen worden naar auto.search.msn.com, nu gaan ze naar google. Zo lang wanadoo google niet linkt aan het ip van wanadoo gaat alles goed.

hmmz

• nescafe
  • Laatst online: 18:47
Ik heb een vraag gestuurd, maar begrijp niet echt wat regsvr32 urlmon.dll moet doen. Iemand die hier meer verstand van heeft?
Geachte mevrouw, mijnheer,

Als u dit probleem heeft kunt u het beste een nieuwe versie van Microsoft Internet Explorer downloaden. De nieuwste versie van Explorer vindt u op onze softwarepagina via http://web.wanadoo.nl/wan...ces_software-30411-1.html.

U kunt dit probleem ook oplossen door een aanpassing te doen in het 'registry' van Windows. Wij wijzen u erop dat zo'n wijziging ernstig consequenties kan hebben voor het functioneren van uw computer. Als u geen ervaring heeft met het wijzigen van uw 'registry' adviseren wij u dan ook de volgende handelingen niet uit te voeren. Om uw 'registry' aan te passen: Ga naar het startmenu en kies voor 'Uitvoeren'. Type in: "regsvr32.exe urlmon.dll" en klik op 'OK'.

!!! In het geval van onvoldoende informatie:
Helaas beschikken wij op dit moment over onvoldoende informatie om uw vraag
te kunnen beantwoorden. Om u beter van dienst te kunnen zijn, raden wij u aan
om ons terug te mailen met de volgende gegevens:

- Wat zijn uw klantnummer en uw gebruikersnaam?
- Welk besturingssysteem (Windows 98, ME, 2000, XP, MAC, etc) gebruikt u?
- Gebruikt u een firewall programma? Zo ja, welke?
- Gebruikt u een Antivirus programma? Zo ja, welke?
- Krijgt u een foutmelding, foutcode en/of foutnummer? Zo ja, welke?
- Welke browser gebruikt u? (bijvoorbeeld Internet Explorer, Netscape, Opera, Mozilla)
- Welke versie van deze browser gebruikt u? (te vinden in het menu `Help¿ onder `About Internet Explorer¿)
- Welk e-mailprogramma gebruikt u (Outlook, Outlook Express, etc) en welke versie?
- Welk type computer heeft u?
- Welke pagina¿s kunt u niet openen?

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk

TRACKING NUMBER: [...]

-----Original Message-----

From: [...]
Sent: 16 Mar 04 15:21:30
To: help@wanadoo.nl
Cc:
Subject: ftp-homepage

Subject: ftp-homepage

Naam: Joris Talma

E-mailadres: [...]

Gebruikersnaam: [...]

Abonnementtype: Geen

Besturingsysteem: windowsXP

Vraag: Bij het opvragen van een niet-bestaande website wordt ik doorgestuurd naar de wanadoo zoekpagina. Graag verneem ik van u hoe ik dit weer kan herstellen. Wij maken gebruik van een euronet anytime-abonnement

[Voor 3% gewijzigd door nescafe op 16-03-2004 15:54]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

nescafe schreef op 16 maart 2004 @ 15:53:
Ik heb een vraag gestuurd, maar begrijp niet echt wat regsvr32 urlmon.dll moet doen. Iemand die hier meer verstand van heeft?

[...]
Volgens mij zou het niet veel moeten doen; maar je kunt het allicht proberen? ;)

---

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

"Als u dit probleem heeft kunt u het beste een nieuwe versie van Microsoft Internet Explorer downloaden. "...

Ok, hun eigen feature is een probleem? :D :D

Naja ok. Dit gaat het btw niet oplossen als het echt in de DNS van Wanadoo zit. Kan je net zo goed met lynx onder linux op de console gaan surfen maar je gaat echt naar die search page van wanadoo toe.. :)

• Anoniem: 69767
  • Niet online
De Wanadoo Helpdesk gaat je waarschijnlijk niet goed kunnen helpen,
die is namelijk geoutsourced aan zo'n callcenter waar alleen maar
dombo's zitten. Wanadoo HQ zelf zit in Amsterdam aan de Muiderstraat.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-03-2004 16:32]

• Anoniem: 94575
  • Niet online
Hoi allemaal,

het probleem is nu groter geworden, het auto aanvullen van url`s ligt er nu ook uit, vroeger kon je met psv.nl naar www.psv.nl. Nu wordt psv.nl als niet bestaande pagina gezien en zie je de search van wanadoo. Denk dat ik maar weer eens bakstenen naar hun antwoordnummer ga sturen.

mvg Sander

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anoniem: 94575 schreef op 16 maart 2004 @ 16:38:
Hoi allemaal,

het probleem is nu groter geworden, het auto aanvullen van url`s ligt er nu ook uit, vroeger kon je met psv.nl naar www.psv.nl. Nu wordt psv.nl als niet bestaande pagina gezien en zie je de search van wanadoo. Denk dat ik maar weer eens bakstenen naar hun antwoordnummer ga sturen.

mvg Sander
voor psv.nl is geen DNS entry aanwezig. Dat betekent dat IE automatisch naar de zoekpagina toe zal gaan. Daarna kom je precies uit bij het probleem dat hier omschreven is. Een baksteen sturen heeft weinig zin; probeer gewoon duidelijk aan te geven waar je probleem ligt aan de Wanadoo customer relations :)

---

• Anoniem: 94575
  • Niet online
Spider.007 schreef op 16 maart 2004 @ 16:53:
[...]

voor psv.nl is geen DNS entry aanwezig. Dat betekent dat IE automatisch naar de zoekpagina toe zal gaan. Daarna kom je precies uit bij het probleem dat hier omschreven is. Een baksteen sturen heeft weinig zin; probeer gewoon duidelijk aan te geven waar je probleem ligt aan de Wanadoo customer relations :)

Dat wist ik ook al, alleen vroeger kreeg je een redirect naar www. als psv.nl niet bestaat. Die krijg ik sinds 4 dagen ook niet meer. Heb al 7 jaa nergens meer www. in lopen tikken en ik mag dus nu weer beginnen

Als je je internet eruit rukt (modem uitlaten) dan zie je in de statusbalk netjes dat ie een hoop uit probeerd. onder andere www. en .com .gov .enz Maar dat wordt nu ook overgeslagen

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 94575 op 16-03-2004 20:28]

Topicstarter
Als topicstarter zijnde ben ik blij dat er zoveel steun voor dit probleem blijkt te bestaan, uiteraard niet minder dan logisch.
Ik heb op mijn laatste mailtje met daarin een soortgelijk verhaal als in de topicstart nog geen reactie gehad maar begrijp dat er inmiddels ook bij Wanadoo wat beter over wordt nagedacht.

Er zijn verschillende "oplossingen" geboden voor het probleem, bij deze mijn reacties hierop;
Allereerst de oplossingen met registrykeys; die werken dus niet aangezien de DNS records op hun nameservers zijn aangepast.
Ook een google toolbar is geen oplossing; ik wil geen ruimte verspillen op mijn browserscherm.
De juiste IP lokaal instellen; allereerst heeft het me enige moeite gekost om het juiste IP te achterhalen, ten tweede zou het niet nodig moeten zijn zélf wijzigingen aan te brengen om foutieve informatie die mijn ISP levert te herstellen.
Een andere DNS server kiezen; ik betaal voor mijn abonement, dit is inclusief de DNS server, elders een DNS server gebruiken zal de performance negatief beïnvloeden en de provider van de andere DNS server op onnodige kosten jagen.

Ik heb verder nooit problemen gehad met de diensten van Wanadoo, en ik maak er al vrij lang gebruik van, dit was echter een klacht die naar mijn mening gerechtvaardigd was maar niet serieus werd genomen, ik ben blij dat er nu wél naar geluisterd lijkt te worden.

Vooralsnog hoop en reken ik er op dat Wanadoo deze mislukte poging tot "service" snel zal herstellen en dat hiermee een duidelijk signaal is afgegeven dat hun klanten het niet op prijs stellen als hun vrijheid op internet op deze manier beperkt wordt.

• marteltor
  • Laatst online: 19:30
ik heb precies hetzelfde probleem, maar ik heb chello :X
ik ga denk ik maar eens kijken welke dns server ik ingesteld heb :D

• Pyrowired
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-05 23:53
DJ^ schreef op 15 maart 2004 @ 11:16:
Een andere DNS server instellen werkt toch ook? Bijvoorbeeld die van xs4all ofzo.
Stel je nou eens voor dat elke provider zoiets insteld en uitbreid naar b.v. concurenten of bepaalde diensten die de provider aanbied.

wat krijg je dan?

juist censuur

[edit]
hmmz niet echt snugger om iets van pag 1 te quoten hoog tijd voor een bril
[edit]

[Voor 13% gewijzigd door Pyrowired op 16-03-2004 22:58]

Zolang de zon schijnt, blijf ik binnen.

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:02
Ik vind het ook niks. terugzetten die hap! Niet dat ik search.msn.com gebruik ofzo :P Maar die wanadoo pagina is gewoon klote

Life ain't nothin' but hoes, cash and root.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

sMoKeFiSh schreef op 17 maart 2004 @ 16:10:
Ik vind het ook niks. terugzetten die hap! Niet dat ik search.msn.com gebruik ofzo :P Maar die wanadoo pagina is gewoon klote
Ze hebben toch gezegd dat ze het terugzetten als er mensen klagen.. Dan weet je wat je te doen staat :)

---

• Anoniem: 93647
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
DJ^ schreef op 15 maart 2004 @ 11:16:
je kan zelf volgens mij geen dns server instellen.
misschien dat een proxy werkt
http://go.to/proxylist

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb ook Wanadoo. Hoor al jaren van iedereen dat het een kutprovider zou zijn, maar ik heb er nooit problemen mee gehad (zolang je de helpdesk niet nodig hebt zal het allemaal wel meevallen, verbinding gaat toch via KPN). Snelheid etc., alles is prima.

Maar dit is toch niet netjes.. nu heb ik er niet zo'n problemen mee, maar kan dit soort acties niet echt waarderen. Bovendien komt dit alles behalve professioneel over, zeker als je elke maand iets van 30/40 euro af laat tikken door die lui; dan verwacht je gewoon een goed en professioneel product dat doet wat het moet doen: internet-toegang aanbieden. Niets meer, niets minder. Dus niet andere pagina's redirecten naar je eigen site, zorg op een andere manier voor promotie van je eigen website ofzo.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
...........

[Voor 98% gewijzigd door Tom op 29-01-2007 18:09]

• Makkelijk
  • Laatst online: 19:03
Ik vind dit ethisch en juridisch gezien ongelovelijk onverantwoord...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DKasemier schreef op 17 maart 2004 @ 21:02:
Ik vind dit ethisch en juridisch gezien ongelovelijk onverantwoord...
Alleen moet Wanadoo dat eerst nog ontdekken helaas....

Anoniem: 106892

Voor wie toch al problemen heeft om van Wanadoo af te komen lijkt me dit een uitkomst. Ik wil er na een oppervlakkige beschouwing niet te stellig over zijn, maar dit lijkt me een goede grond om de overeenkomst met Wanadoo te ontbinden. Wanadoo komt namelijk niet na, je betaalt een provider om verbinding te maken met een site naar eigen keuze, en dat weigert Wanadoo opzettelijk.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 106892 schreef op 17 maart 2004 @ 21:14:
Voor wie toch al problemen heeft om van Wanadoo af te komen lijkt me dit een uitkomst.
En zelfs dat is een probleem bij die mensen!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heel die DNS servers van Wanadoo kloppen niet meer! Meer is hier te lezen.

Topicstarter
Even iets ter verduidelijking; het gaat hier niet slechts om welke pagina je krijgt als een domain niet bestaat, het gaat hier ook om de searchengine die je gebruikt indien je de autosearch functionaliteit van MSIE gebruikt: type wat woorden in en druk op enter; autosearch zoekt de woorden voor je op, type een url in en selecteer uit het lijstje dat door autocomplete wordt gegeven "Zoeken naar", type het woord "zoek" gevolgd door de zoekopdracht en autosearch doet z'n werk. In al deze gevallen wordt ik doorverwezen naar de site van Wanadoo.

In MSIE kan je kiezen om autosearch uit te schakelen of je kan kiezen om een andere searchengine te gebruiken ipv MSN, zoals bijvoorbeeld Google, echter wordt hier alsnog éérst naar auto.search.msn.com doorverwezen die vervolgens de zoekopdracht vertaald zodat Google 'm kan verwerken. Wanadoo ontneemt dus de keuze om zélf te bepalen waar ik via autosearch zoek.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-06 17:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm irritant ik heb het weer, zoals ik al eerder zei ik ben geen wanadoo gebruiker (chello) en ook geen gebruiker van hun dns maar toch ineens weer die zoek pagina van ze.
ik tikte verkeerde url in en http://find.wanadoo.nl/re...rds=www.gamescoyworld.com werd daar heen geslingerd.... hmm hij stond er dus wel ergens in, als nummer 4 of 5 pas maar goed na verwijderen is die weg (duh)

[Voor 15% gewijzigd door SithWarrior op 19-03-2004 09:18]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Reactie van Wanadoo na een aantal mailtje...:

<quote>
Geachte mevrouw, mijnheer,

Deze verandering wordt niet meer teruggedraaid. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk
</quote>

Ziet er dus niet naar uit dat het goed gaat komen (ondertussen doen de DNSsen van XS4all het prima bij mij).

Ik denk dat als je problemen hiermee hebt en je zit bij een andere provider dat die provider misschien dns synct met de dns servers van Wanadoo... Zou dat kunnen?

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Anoniem: 24609 schreef op 19 maart 2004 @ 09:21:
[..]
Ziet er dus niet naar uit dat het goed gaat komen (ondertussen doen de DNSsen van XS4all het prima bij mij).

Ik denk dat als je problemen hiermee hebt en je zit bij een andere provider dat die provider misschien dns synct met de dns servers van Wanadoo... Zou dat kunnen?
De DSN servers van xs4all heb ik net weer verwijderd, op sommige sites kon ik niet komen. En nu ik weer de wanadoo dns servers heb lukt dat wel.
Ik gebruikte de standaard dns servers van xs4all dus daar zal het niet aan gelegen hebben.

* DJ^ komt toch niet op msn search pagina dus zo lang ze het niet gekker maken is er nix aan de hand :)

hmmz

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DJ^ schreef op 19 maart 2004 @ 10:24:
[...]

De DSN servers van xs4all heb ik net weer verwijderd, op sommige sites kon ik niet komen. En nu ik weer de wanadoo dns servers heb lukt dat wel.
Ik gebruikte de standaard dns servers van xs4all dus daar zal het niet aan gelegen hebben.
Ik heb zowel die DNS servers van XS4ALL gebruikt als die van Demon, beide werken in het beginsel correct, maar na verloop van tijd kan nik toch weer niet bepaalde informatie opvragen. De enige mogelijkheid die ik momenteel zie is om een eigen DNS server te gaan hosten die zijn records uiteraard niet bij Wanadoo ophaalt, maar bij andere servers. Het liefst zoveel mogelijk, zodat er makkelijk automatisch geswitcht kan worden als ik er eentje tijdelijk niet kan gebruiken.
Ik kan me herinneren dat in een oude PCM iets over het zelf hosten van DNS servers stond. Dit is echter al wel een paar jaar geleden. Hopelijk heb ik dat tijdschrift dan nog wel..
* DJ^ komt toch niet op msn search pagina dus zo lang ze het niet gekker maken is er nix aan de hand :)
Het maakt me niet uit dat ik ook amper op die MSN search pagina kom. Het feit dat ze de toegang tot bepaalde sites blokkeren en mensen redirecten naar een eigen server vind ik gewoon censuur. Als Wanadoo hier ongeschonden onderuit komt is de kans groot dat andere "slechte" providers deze actie ook ondernemen en dat is het laatste dat ik wil zien gebeuren!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ch!pY-J schreef op 19 maart 2004 @ 12:22:
[...]

Ik heb zowel die DNS servers van XS4ALL gebruikt als die van Demon, beide werken in het beginsel correct, maar na verloop van tijd kan nik toch weer niet bepaalde informatie opvragen. De enige mogelijkheid die ik momenteel zie is om een eigen DNS server te gaan hosten die zijn records uiteraard niet bij Wanadoo ophaalt, maar bij andere servers. Het liefst zoveel mogelijk, zodat er makkelijk automatisch geswitcht kan worden als ik er eentje tijdelijk niet kan gebruiken.
Ik kan me herinneren dat in een oude PCM iets over het zelf hosten van DNS servers stond. Dit is echter al wel een paar jaar geleden. Hopelijk heb ik dat tijdschrift dan nog wel..

[...]

Het maakt me niet uit dat ik ook amper op die MSN search pagina kom. Het feit dat ze de toegang tot bepaalde sites blokkeren en mensen redirecten naar een eigen server vind ik gewoon censuur. Als Wanadoo hier ongeschonden onderuit komt is de kans groot dat andere "slechte" providers deze actie ook ondernemen en dat is het laatste dat ik wil zien gebeuren!
Niet zo heel moeilijk hoor
[google=linux bootcd dns] :)

---

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Spider.007 schreef op 19 maart 2004 @ 13:06:
[...]

Niet zo heel moeilijk hoor
[google=linux bootcd dns] :)
uhmz, ik zoek liever niet een standalone DNS server, maar een proggie op mijn huidige Win XP pc om dat probleem op te lossen...

• Niet online
Verwijderd.

[Voor 129% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 08-05-2004 17:15]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 96726 schreef op 20 maart 2004 @ 23:49:
Enneh, oh ja, niemand moet dit lichtvaardig opvatten, ook als het je eigenlijk in dit geval niet zo veel kan schelen: dit gaat om het principe. Als providers gaan rommelen in de DNS om je andere dingen voor te zetten dan je verwacht, dan is het einde zoek. Straks verwijst ook http://www.tweakers.net naar 194.134.35.183?! Of wat ze maar net willen afvangen?!
Ik heb precies dezelfde gedachte. Dit mogen ze absoluut niet doen! Iemand een idee om een actie op touw te zetten om dit tegen te gaan?

ps, voorlopig heb ik mijn DNS probleem opgelost.
Bij mij geeft die DNS server van Wanadoo nl vaker verkeerde output (lees geen output voor een domein dat wel bestaat).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm ik weet het niet zeker, maar volgens mij "leren" DNS servers van elkaar, tenminste dat heb ik geloof ik eens gelezen. DNS server "zoeken" ook naar lokaties op het internet en als een provider verkeerde DNS entry's gaat maken worden deze meende ik ook doorgegeven naar andere DNS servers. Of haal ik nu iets door elkaar ?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Niet online
Verwijderd.

[Voor 104% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 08-05-2004 17:15]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 96726 schreef op 21 maart 2004 @ 01:18:
Hmm, zoals al eerder hier opgemerkt is het op 2 manieren simpel op te lossen:
1) notepad -> edit C:\WINNT\system32\drivers\etc\hosts -> toevoegen de regels
code:
1
2
# Fuck Wanadoo (herstel Micro$haft autosearch)
213.199.155.24 auto.search.msn.com
-of-

2) zoals gast-met-rare-nick (;) @ Ch!pY-J): andere DNS gaan gebruiken. Ik weet idd uit ervaring dat de xs4all DNS'en heel erg goed en betrouwbaar zijn...
lol @ gast met-rare-nick :D :9 _/-\o_

Oplossing 1 is idd een goeie manier om de search weer terug te krijgen. Maar momenteel ondervind ik nog meer andere problemen met die DNS servers van Wanadoo. En oplossing 2 werkt bij mij voor een tijdje, maar opeens begint hij dan toch ook weer vreemd te doen, ook al heb ik een stuk of 10 DNS servers in die lijst gepropt... Ik word er momenteel een beetje moedeloos van :'(

Oei joei joei wat ben ik blij als dat ik van Wanadoo af ben zeg!

Anoniem: 106892

Ch!pY-J schreef op 21 maart 2004 @ 00:09:
[...]

Ik heb precies dezelfde gedachte. Dit mogen ze absoluut niet doen! Iemand een idee om een actie op touw te zetten om dit tegen te gaan?
Actie is een groot woord, maar we zouden een standaardbrief kunnen maken waarin de klant Wanadoo in gebreke stelt wegens het niet nakomen van de overeenkomst, eist dat Wanadoo weer volledig nakomt en anders het recht voorbehoud om de overeenkomst op enig gewenst moment vanwege wanprestatie te ontbinden (met schriftelijke aanzegging).

Ik heb namelijk de algemene voorwaarden van Wanadoo er even bij gehaald (en die hadden ze natuurlijk goed verstopt) waarin staat:
(1.16)
Wanadoo Diensten: door Wanadoo uit hoofde van de Overeenkomst te leveren diensten, al dan niet tegen betaling, bestaande uit onder meer (I) het verlenen van toegang tot het Internet, (II) het verlenen van toegang tot door of namens Wanadoo te leveren informatiediensten, (III) de mogelijkheid e-mail te ontvangen en versturen via een persoonlijk E-mailadres, (IV) de mogelijkheid een Persoonlijke Homepage te openen en te gebruiken;
(1.8)
Internet: een wereldwijd geheel van gekoppelde computernetwerken, host(ing) computers, databanken, telecommunicatienetwerken en -voorzieningen;
Nou kan ik mij vergissen, maar die zoekfunctie die ze vervangen hebben door hun eigen lijkt mij deel uit te maken van het internet. Door die toegang te weigeren geeft Wanadoo geen toegang meer tot het internet maar slechts tot een door haar bepaald gedeelte daarvan. Daarmee komt Wanadoo de overeenkomst niet na en dat is een grond voor ontbinding.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 106892 schreef op 21 maart 2004 @ 17:42:
[...]

Actie is een groot woord, maar we zouden een standaardbrief kunnen maken waarin de klant Wanadoo in gebreke stelt wegens het niet nakomen van de overeenkomst, eist dat Wanadoo weer volledig nakomt en anders het recht voorbehoud om de overeenkomst op enig gewenst moment vanwege wanprestatie te ontbinden (met schriftelijke aanzegging).

Ik heb namelijk de algemene voorwaarden van Wanadoo er even bij gehaald (en die hadden ze natuurlijk goed verstopt) waarin staat:

[...]

[...]

Nou kan ik mij vergissen, maar die zoekfunctie die ze vervangen hebben door hun eigen lijkt mij deel uit te maken van het internet. Door die toegang te weigeren geeft Wanadoo geen toegang meer tot het internet maar slechts tot een door haar bepaald gedeelte daarvan. Daarmee komt Wanadoo de overeenkomst niet na en dat is een grond voor ontbinding.
In eerste instantie is het een zoekfunctie vanuit IE idd, maar door hun truuk kun je dus niet meer naar http://auto.search.msn.com gaan, terwijl die (bij gebruik making van een DNS server van een andere provider) wél te bereiken is. Ik denk dat je het beter daar op kan gooien dan op die zogenaamde extra service...

Bovendien ben ik ook niet volgens punt 3.1 van uw Algemene Voorwaarden op de hoogte gesteld van deze service
(3.1) Voor een optimale service en dienstverlening informeert Wanadoo de Klant over aanbiedingen, kortingen, nieuwe ontwikkelingen en aanvullende diensten die worden aangeboden door Wanadoo en de groep waartoe zij behoort.
Ik ga nog maar eens een maitje stuur op naam van de contract persoon. Eens kijken ofdat ik daar wél een reactie op krijg...

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee