Wanadoo overschrijft zoekpagina

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96986

wat heeft wanadoo hier op te zeggen dan? komen er al reacties terug op jullie brieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Iemand had al een antwoord:
Reactie van Wanadoo na een aantal mailtje...:
Geachte mevrouw, mijnheer,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Deze verandering wordt niet meer teruggedraaid. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Wanadoo Helpdesk

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106892

Ch!pY-J schreef op 21 maart 2004 @ 21:00:
[...]

In eerste instantie is het een zoekfunctie vanuit IE idd, maar door hun truuk kun je dus niet meer naar http://auto.search.msn.com gaan, terwijl die (bij gebruik making van een DNS server van een andere provider) wél te bereiken is. Ik denk dat je het beter daar op kan gooien dan op die zogenaamde extra service...
Dat is eigenlijk wat ik bedoel. http://auto.search.msn.com maakt deel uit van het internet, en door je de toegang daartoe te ontzeggen, komen zij de verbintenis tot het verlenen van toegang tot het internet, niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 106892 schreef op 22 maart 2004 @ 14:45:
[...]

Dat is eigenlijk wat ik bedoel. http://auto.search.msn.com maakt deel uit van het internet, en door je de toegang daartoe te ontzeggen, komen zij de verbintenis tot het verlenen van toegang tot het internet, niet na.
Ze hebben hun Algemene Voorwaarden zo moeilijk beschreven, dat ik er niet echt uit kom. Ze stellen het zo dat je "gebruik mag maken van onze diensten", maar er staat niet echt ergens concreet wat ze nu daadwerkelijk leveren. Het word gemeld als toegang tot een netwerk van computers aan een geschakeld, maar ze gaan helaas niet specifiek in op dat je ook daadwerkelijk overal kan komen. En dat is juist wat ik wil zien waar ik ze op wil pakken... Ik moet eerst een leuk briefje schrijven, als ik daar reactie op heb, kan ik pas wat verdere stappen ondernemen. Maar voor die verdere stappen vraag ik me af ofdat het wel de moeite is voor die 6 weken die ik nog te gaan heb bij Wanadoo.. Laat ik het anders zeggen, ofdat ik die externe steun nog kan krijgen..

Ondertussen begint AOL met eenzeldfe soort initiatief, maar dan meer gericht op spamvertized domeinen (domeinen die in een spam mailtje vernoemt zijn) afsluiten.
Bron

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56143

Ik als niet lid heb deze belachelijke en hufterige nieuwe "dienst" ook bij mijn Wanadoo-pakket. Ik heb de discussie met veel interesse gevolgd en heb er een aantekening van gemaakt op het Forum van de Consumentenbond:

http://www.consumentenbon...um_reacties&threadid=6144

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 56143 schreef op 22 maart 2004 @ 16:00:
Ik als niet lid heb deze belachelijke en hufterige nieuwe "dienst" ook bij mijn Wanadoo-pakket. Ik heb de discussie met veel interesse gevolgd en heb er een aantekening van gemaakt op het Forum van de Consumentenbond:

http://www.consumentenbon...um_reacties&threadid=6144
Moooi! ga ik eens kijken ofdat ik daar aan mee kan doen!

Ik heb ondertussen vandaag gebeld en een webformulier ingevuld. Ik ben benieuwd wat voor reactie ik op dat formulier ga krijgen.
Het telefoongesprek met de (helaas) Casema helpdesk was niet echt boeiend. Casema is afhankelijk van Wanadoo en dus is het probleem doorgestuurd naar Wanadoo. Wanneer het probleem verholpen zou worden kon meneer niet zeggen, een terugkoppeling daarentegen zou ik ook niet krijgen :?. Dat zou namelijk meer onnodige tijd kosten dan dat het van nut zou zijn :?. Goed, meningen zijn daarover verdeeld blijkbaar. Ik had het wel prettig gevonden als er a. een termijn werd vermeld dat het gefixed zou zijn, en b. er een terugkoppeling gegeven zou worden.

Maar goed, nog meer redenen om bij het opzeggen van dit proef abonnement te vermelden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ondertussen heeft Wanadoo iets in hun DNS servers gedaan zodat je http://auto.search.msn.com weer normaal kunt bereiken, echter hebben ze nog steeds iets gedaan waardoor je op hun zoekpagina uit komt...

Heb nog steeds geen reacties van Wanadoo gehad op mijn gestelde vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, moet je als nederlandse Internet Provider niet aangemeld zijn bij een of ander orgaan....

Mmm, en heeft dat orgaan geen regels tegen domein kaping. Wat als Wanadoo hun status als Internet Provider Verliezen...mmm

Sounds good to me!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 11:08

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ch!pY-J schreef op 29 maart 2004 @ 14:33:
Ondertussen heeft Wanadoo iets in hun DNS servers gedaan zodat je http://auto.search.msn.com weer normaal kunt bereiken, echter hebben ze nog steeds iets gedaan waardoor je op hun zoekpagina uit komt...

Heb nog steeds geen reacties van Wanadoo gehad op mijn gestelde vragen...
Ik heb, samen met Wekkel, debitel en T-mobile het vuur aan de schenen gelegd bij hun aankondiging om op 22 dec. 2003 nieuwe AV in te voeren. Weet niet of het door ons is gekomen maar we hebben zeker ons steentje bijgedragen en deze invoering voor bestaande contractanten teruggedraaid. Ik ga binnenkort over naar Casema (Wanadoo) cable Premium en wil best helpen met een brief richting hun, zeker omdat ik "net" abbo ben geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb helemaal geen reactie teruggehad (2-3 weken terug gestuurd ofzo).. ERG slecht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42

Robtimus

me Robtimus no like you

swampy schreef op 29 maart 2004 @ 14:41:
Mmm, moet je als nederlandse Internet Provider niet aangemeld zijn bij een of ander orgaan....

Mmm, en heeft dat orgaan geen regels tegen domein kaping. Wat als Wanadoo hun status als Internet Provider Verliezen...mmm

Sounds good to me!
http://www.nlip.nl/
Helaas is deelname niet verplicht, al zitten er met 45 providers toch al aardig wat bij, oa Casema.
Ik ben hier ook op afgestapt toen @Home niet tijdig (anderhalve week is geen 3 werkdagen!) reageerde op mijn restitutie aanvraag.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Casema is idd wel lid van het nlip, helaas is Wanadoo dat zelf niet.. Ik heb gister het bof (bof.nl) en Kassa een e-mailtje gestuurd omtrent deze zaak. Ik wacht momenteel nog op antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zie dat jullie allemaal verschillende manieren hebben verzonnen om de dns server te veranderen.
Deze manieren zijn allemaal echter via je eigen pc.
Nu wil ik graag de dsn servers veranderen van het modem/router (speedtouch 510)
Heeft iemand een idee hoe ik deze dns servers kan veranderen.

Greetz,

Dark Matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik gebruik de DNS Servers van Internet Online

- 81.17.33.2
- 81.17.34.2

Lekker snel.. en geen hindernissen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dark Matter schreef op 03 april 2004 @ 11:45:
Ik zie dat jullie allemaal verschillende manieren hebben verzonnen om de dns server te veranderen.
Deze manieren zijn allemaal echter via je eigen pc.
Nu wil ik graag de dsn servers veranderen van het modem/router (speedtouch 510)
Heeft iemand een idee hoe ik deze dns servers kan veranderen.
Je moet in je router/modem opgeven dat het apparaat andere DNS server gaat gebruiken.
Zal vast wel in je handleiding staan mag ik aannemen.
Greetz,

Dark Matter
De groeten doen op GoT doen we niet aan, ons tweakers groeten elkaar door te posten >:)

[ Voor 66% gewijzigd door RaZ op 03-04-2004 11:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik vind het nog steeds een behoorlijk vreemde zaak van Wanadoo. Ik heb al verscheidene e-mailtjes/webformulieren gestuurd, maar nog geen enkele reactie gehad. Het lijkt wel alsof het in de doofpot word gestopt!

Vanavond om 19.00u op Nederland 3 is KaSSa! op TV. Wellicht leuk om contact op te nemen met KaSSa! om dit probleem aan het licht te brengen?

Contact formulier op de site: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=main_contact
E-mail adres van KaSSa!: kassa@vara.nl
Belbus: 035-6 722 722 belbus@vara.nl

Daar waar het eigenlijk om gaat:
Het op zich wijzigen van de zoekpagina is nog geeneens zo irritant, maar het feit dat gevraagde content zomaar gewijzigd word door de provider zelf wel! De provider schermt heel simpel delen van het internet af. Wie zegt dat wij straks nog daadwerkelijk 100% zeker zijn van ons contact met de bank tijdens het telebankieren?

Simpel het abonnement opzeggen kan niet omdat de meeste mensen met breedband aansluiting hun contract uit moeten zitten. Bovendien is het overstappen naar een andere provider niet eenvoudig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96726

Verwijderd.

[ Voor 141% gewijzigd door Anoniem: 96726 op 08-05-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Anoniem: 96726 schreef op 03 april 2004 @ 20:25:
Hmm, 'k wil niet lullig doen en ben het inhoudelijk zeer met je eens, maar alles wat je zegt staat er al/wordt al beantwoordt meer naar beneden... :)
Alles is al gezegt idd, ik heb het alleen even kort samen gevat voor de mensen die willen gaan bellen :D
edit:
Met het laatste ben ik het eigenlijk helemaal niet eens: [juristmodus]m.i. is dit wanprestatie, dus als iemand hierom zijn contract zou willen opzeggen geef ik hem zeker kans.[/juristmodus]
Ik heb de AV gelezen, maar ik vind die een beetje krom opgezet. (uit mijn hoofd:) Zo mag je via hun gebruik maken van het internet, maar ze omschrijven nergens dat ze ook daadwerkelijk "onvervormd" het internet aanbieden...

Als jij mij kan zeggen op welke punten Wanadoo op deze manier hun eigen AV breekt, dan mag je mij dat zeggen. Dan schrijf ik subiet een brief/e-mail dat ze op die punten direct moeten stoppen met het aanbieden van die zogenaamde "extra" service.... (ook al zit ik nog maar een maandje aan die mensen vast...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik heb alle topics op got al doorgespit, maar kan helemaal niks vinden over het veranderen van de dns servers van een speedtouch modem.
In de handleiding die ik heb en de handleidingen die op internet staan kan ik hier ook niks over vinden.
In de settings van mijn router op 10.0.0.138 kan ik ook niks vinden over het aanpassen van de primary en secundary dns servers.
En als ik via telnet inlog op mijn router heb ik ook niet echt een idee hoe ik ze kan veranderen.
Ik heb alleen een post gelezen waarin stond dat het "misschien" niet mogelijk is om deze dsn servers te veranderen, omdat deze door mijn provider worden ingesteld en dat alleen de provider deze kan veranderen.
Ik heb wanadoo adsl en mijn dns servers zijn die dus van wanadoo.
Dus als iemand een idee heeft of dit wel of niet kan, en zo ja hoe, dan hoor ik dat graag.

MVG

Dark Matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
@Dark Matter:

Waarom wil je perse de DNS op de router gewijzigd hebben. Als je clients niet de router als DNS gebruiken, maar direct een DNS benaderen, is dat toch geen enkel probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik heb niet echt een idee hoe dns werkt, maar ik heb gelezen dat iemand zijn connectie snelheid naar pagina' kon verhogen tijdens drukke momenten door een andere dns server in te stellen.
Nu heb ik xbox live en last van veel lag op drukke servers, geen idee of het veranderen van mijn dns servers dit kan verbeteren, maar ik wil het graag proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Dark Matter schreef op 04 april 2004 @ 01:08:
Ik heb niet echt een idee hoe dns werkt, maar ik heb gelezen dat iemand zijn connectie snelheid naar pagina' kon verhogen tijdens drukke momenten door een andere dns server in te stellen.
Nu heb ik xbox live en last van veel lag op drukke servers, geen idee of het veranderen van mijn dns servers dit kan verbeteren, maar ik wil het graag proberen.
Als je niet weet hoe DNS werkt, zul je je daar in moeten verdiepen.... Kort gezegd zijn er 2 opties waar je zelf tussen kunt kiezen:

1. PC -> DNS request aan router -> router DNS request aan DNS server
2. PC -> DNS request aan DNS server

In geval 1 heeft het nut de DNS servers benaderd door je router aan te passen. In geval 2 maakt het niets uit welke DNS servers op je router staan ingesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Als ik het goed begrijp gaat het om situatie 1 omdat ik de settings van mijn xbox niet kan veranderen en deze dus altijd de dns servers van mijn router zal aanspreken.
Als de xbox inderdaad de dns servers aanspreekt natuurlijk.
En als dat zo is kan het dus zijn dat het veranderen van de dns servers in de instellingen van mijn router de performance van xbox live verbetert.
Dus als iemand weet hoe ik deze instellingen kan veranderen dan hoor ik dat graag zodat ik het kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Dark Matter schreef op 04 april 2004 @ 01:20:
Als ik het goed begrijp gaat het om situatie 1 omdat ik de settings van mijn xbox niet kan veranderen en deze dus altijd de dns servers van mijn router zal aanspreken.
Als de xbox inderdaad de dns servers aanspreekt natuurlijk.
En als dat zo is kan het dus zijn dat het veranderen van de dns servers in de instellingen van mijn router de performance van xbox live verbetert.
Dus als iemand weet hoe ik deze instellingen kan veranderen dan hoor ik dat graag zodat ik het kan proberen.
Wat heeft dat met dit topic te maken dan? Je XBOX zal nooit de MSN zoek pagina benaderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Ik zal wel een nieuw topic openen.
Bedankt voor de hulp.

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Matter op 04-04-2004 02:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste