ook zoiets:
Laatst, kameraadje vroeg me om een goedkope pc samen te stellen bij de norrod.
Prima, ik wat onderdelen met em doorgenomen(jaa, hij moet lang mee gaan) prima.
(het kwam neer op 2400+, 512 mb geheugen, 40 gig hdd, radeon 9200 :: imho heel redelijke PC)
Hij zou overleggen met pa.
2 dagen later word ik gebeld, ik zal het zo letterlijk mogelijk overnemen
Met notsomad?
A-hej, je moet(moet? wat moet ik?) Je Windows XP cd effe brengen.
B-Ik heb alleen maar een Image dus helaas...
A-Ja maar....
B-nee, die past niet op CD
A-Ja maar...
B-Nee, ik sleep me bigtower met waterkoeling en al niet bij jullie naar boven
A-ow... Dan moeten we het met windows 98 proberen
B-Prima, ik kom morgen wel effe kijken
's Avonds:
Met notsomad?
A-hej, je moet(moet? wat moet ik?) komen helpen met Win98(et lukte zijn alwetende pa niet om te partitioneren met fdisk), ik zag de bui al hangen, en dtopte een brak cdtje in me jaszak)
B- Ik kom wel effe helpen
Even later
Ik kom eraan, (ik zeg nog, Brak win2k cdtje missen paar bestanden blabla)rats win2k erin, partitioneer, vriend over de rooie(DAT MOET PA DOEN) Pa ook beetje kwaad, wil geen win2k?
Ik heb gelijk netjes alle drivers geinstaleerd, Office en alles wat hij nodig had(zelfs NFSU, dat vond hij zo leukb om te spelen bij mij).
Ik beloof hem om Windows XP effe te branden voor hem.
Ik zeg nog tegen hem en zijn vader, ga er nou verder niet aan kloten, ik kan morgen zo cdtje erin jassen, updaten, en alles werkt dan.
Pa kijkt een keertje zo van...mja...
Volgende ochtend, om 11 uur me bed uit gebeld.
Na een half uurtje sta ik achter zijn pc(Hoezo tanden niet gepoetst?

)
Ik start em op, en wat zie ik? WINDOWS 98!!!!!!!
AAAAAAAAHHHHHHHHHHHH
NEDERLANDSE EDITIE, NEEEEEEEEEEEEEEE
de tijd die ik de vorige dag besteed had aan het kant en klaar maken waren dus weg.
goed, ik begin te mopperen.
WinXP erin, update niet mogleijk(Zijn pa was nu boos... AL MIJN WERK VOOR NIETS? JE INSTALEERD HET DAN OOK MAAR ZELF WEER TERUG)
goed, ik was klaar (om 15.00 smiddags) alles mooi geinstaleerd.
Wat krijg je? niets, alleen effe kort: bedankt he?
Oftewel:
Bijna 6 uur verspild
1 cdtje
en mooie adviezen in de wind geslagen
Hij zit nu met 2400+, 256 mb, 9200 pro, 80 gig hdd
ik zo, waar gebruik je die 80 gig voor? ja, dat zit in de P4 van me ouders ook
ik zeg, wrom koop je niet 40 gig en 512 mb? ja, dit is sneller en beter volgens me pa en hij kan het weten want hij heeft de p4 (2,5, 256mb) ook zelf gekocht (ja, bij de dynabyte op een zaterdag middag).
En nu klagen dat hij zo traag uit cs gaat omdat zijn icoontjes allemaal herladen
net weer, wil je CMR04 branden? ja, breng maar 5 cdtjes, 4 voor spel en 1 voor moeite.
WAT, 4 CD'S? CMR03 PASTE OP 1 blabla dubbeltje en eerste rang anyone?
zegtie, kan ik zo langskomen?, nee, ik ga zo eten en daarna sporten.
10 minuten later staat hij aan de deur
ben je ziek, vraagtie, kan ik langskomen? nee, ben ziek, sorry
savonds staat hij gewoon aan de deur (ik slapen dus) heeft hij gewoon een uur lang gezeten en gewacht tot ik wakker was... wel liev maar erg vervelend soms, zeker als je gewoon rust wilt en vroeg gan slapen
Positief:
Moeder verteld me dat een collega geen internet meer heeft (t was zondagavond) en dat hij elk moment kon bellen.
Jahoor, na een half uurtje ging me telefoon. effe praten, wat bleek
reinstall
oude documenten
internet
goeddddd, ik zeg, morgen(maandag) uit school kom ik langs, prima
om 15.00 kwam ik aan.
wat er klaar stond
ALLE drivers
ALLE boekjes
2 blikjes cola en koeken
dus ik bezig met internet, heel geklooi, bleek achteraf dat hij wou inbellen op een niet bestaand modem(oeiiii, niemand heeft wat gelezen he?

) en weer 2 uur verder.
Komt zijn dochtertje binnen of ik wil meeeten, nee niet nodig, zo klaar blabla.
Ik nog effe een bestand-terughaalprogramma erover heen, alle documenten terug, prima
t was onderhand 19.00. Ik leg nog effe uit wat ik gedaan heb, bedank voor het drinken en koek, en etensaanbod, vraagt hij wat ik ervoor wil hebben.
Niets natuurlijk(euk, eerste keer met echt probleem) maar ben weggegaan met 20 euro:)
Word ik 2 week terug weer gebeld, zelfde mensen, internet plat, geen drivers meer (n00b instelling vamn: het gebeurt nooit weer:P) 3 x 3 uur bezig geweest met ALLERLIJ instellingen, en aan het eind toch met behulp van een toegestuurde cd en inlogcodes er eindelijk uit gekomen.
40 euro gekregen en veel bedankjes
Verder nog een systeem voor me opa klaargemaakt, middagje werk, incl startershulp voor me Opa. 10 euro gekregen, maar express op tafel laten liggen.
Opa's met computers ownen

nu nog internet abo voor em fixxen en wat extra geheugen
Sorry voor het rommelige bericht, maarja, tis laat:P
[
Voor 8% gewijzigd door
Bertus op 12-05-2004 23:45
]