heey het is gelukt
maar de ventilator draait neit hoe doe ikdat??
thanks michiel
maar de ventilator draait neit hoe doe ikdat??
thanks michiel
start je eigen topic in plaats van dit hier te bevuilen.Anoniem: 233331 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 19:59:
hij doet het toch niet er komt alleen uit geel en paars net genoeg om een ledje te laten branden
Anoniem: 233331
ik zit op havo en ben 14 ik snap er dus helemaal niks van dus zou iemand mij het in nederlands uit kunnen leggen??ik weut het ik ben mischien een mochool maar daar kan ik ook niks aan doenthe_stickie schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:19:
[...]
start je eigen topic in plaats van dit hier te bevuilen.
lees alvast wel eens een keer de startpost van dit topic, staat veel nuttige info in
[ Voor 5% gewijzigd door SilentWings op 08-10-2007 21:30 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Anoniem: 144160
Nee dit werkt anders. De 12V zitten (meestal als je een rail hebt (anders staat er op je voeding 12V1 en 12V2)) allemaal bij elkaar. 1 draad kan (theoretisch mits de draad dik genoeg is) dus 12A leveren.Anoniem: 233331 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:22:
kheb ff vraagje...
me voeding kan 10a leveren bij 12v moet ik dan de aantal gele draden gewoon door 10 delen??omte weten hoeveel a er op 1 gele draad zit??
er zitten dus 9 losse draden uit de voeding...timcooijmans schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:24:
[...]
Nee dit werkt anders. De 12V zitten (meestal als je een rail hebt (anders staat er op je voeding 12V1 en 12V2)) allemaal bij elkaar. 1 draad kan (theoretisch mits de draad dik genoeg is) dus 12A leveren.
Anoniem: 237213
[ Voor 44% gewijzigd door T1psY op 13-01-2008 02:10 ]
http://www.dumo-technics.com
Anoniem: 287352
[ Voor 9% gewijzigd door sweebee op 20-03-2009 08:27 ]
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Anoniem: 301535
Anoniem: 301535
[ Voor 3% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 13-06-2009 16:34 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
[ Voor 9% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 17-06-2009 21:33 ]
Anoniem: 307782
Anoniem: 311528
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Anoniem: 311528
Anoniem: 337237
Dit klopt niet. Je hebt een hoop onnuttige stroomdissipatie en zonder die weerstanden werkt de voeding exact hetzelfde.msicaron schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:10:
Je moet alle lijnen belasten. Dus zowel 5V als 3.3V en 12V. Dan pas kan je kijken naar de vermogens en naar de spanningen.
Je kan natuurlijk wel gewoon de -12V lijn als min-pool gebruiken, dan heb je tussen +12V en -12V ook 24Vlemming_nl schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 12:59:
Dat gaat kapot. Een computervoeding is niet zwevend, de - hangt altijd aan de aarde. Je kunt ze dus niet in serie zetten.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Je kunt er vanuit gaan dat de regeling in een voeding niet stabiel is zonder load en dat geldt ook gewoon nog voor nieuwe voedingenwillem2809 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:07:
Ik ben ook van plan om zo'n voeding te maken, nu lees ik wel dat je de voeding moet belasten, maar is dit nog steeds zo? aangezien de TS van 2004 is, en daar gezegd word dat de ''duurdere'' voedingen hier al een oplossing voor hebben. maw is dat nu toevallig niet gestandaardiseerd ofzo, of geld dat van die weerstanden nog steeds zo?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Je zit niet helemaal op het juiste topicGijs1973 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:41:
Goed ga ik het hier proberen. Had een topic gestart maar door een moderator gesloten. Was in mijn topic wat kort door de bocht, maar goed. Mijn systeem start niet meerop en ik denk zelf dat het aan mijn voeding ligt en wil ik dus testen. Een pobleem ik ben niet zo super technisch. Maar volgens de moderator moet je niet lezen maar doen, anders kan ik niet geholpen worden. Wat hier boven staat gaat mijn pet merendeels te boven, snap er gedeeltelijk wat van. Echter in de troubleshooter staat om voeding te testen: groene draad doorlussen naar elk willekeurig zwarte draad.......... en dan? Wat moet ik zien?
Verder wil ik nog een keer aangeven dat ik denk dat mijn voeding kapot is en ik heb er maar 1 dus ik wil voorzichtig zijn.
Wellicht handig het is een cheap ding (450 watt) zat in het systeem, en recentelijk in de garantie vervangen maar pas 5 maanden oud. Kan niet terug want zaak waar ik 'm heb gekocht ging kort na de vervanging failliet
Ik hoor het graag.
Anoniem: 357621
[ Voor 7% gewijzigd door Steefph op 01-05-2010 15:26 ]
Alles is terug te redeneren naar 4
Hartelijk dank voor de reactie steef!Steef1983 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:24:
Je had hier denk ik beter een ander topic voor kunnen openen
Het probleem is waarschijnlijk dat de manier van parallel schakelen die je doet niet mag. Je moet beide aan elkaar knutselen mbv diodes. Anders heb je dat de ene rail de andere onderdrukt en daardoor heb je eigenlijk nog steeds maar 18Amp op het einde tot je beeschikking.
Dus vanaf iedere rail een diode en dan de kathodes aan elkaar en daar de boormachine op. En dit moeten dan natuurlijk wel behoorlijke diodes zijn voor de 18A.
Bijna alle huidige voeding hebben één 12 voltrail, wat je wel vaak ziet is de 12 voltrail wordt gesplit in tweeën en wordt beveiligt door een OCP.Anoniem: 357621 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:24:
Nu zitten er op de voeding twee 12V rails met elk 18A op (volgens de kenplaat).
Nee dit is eigenlijk nooit zo, het totale vermogen op de 12 voltlijnen is eigenlijk altijd lager, hoeveel dat bepaald de fabrikant altijd zelf.(zou dus 36A moeten kunnen leveren?).
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Waarschijnlijk omdat die voeding maar zo'n 350 Watt kan leveren. Valt mij mee dat die niet is ontploft eigenlijk, want dat mag je wel verwachten van een voeding van degelijke kwaliteit.jbkappirossi schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:53:
hallo ik heb nog een nieuw intertech voeding 750 4x20a. nu heb ik een autoradio versterker (die afgezekerd is op 2x20a en 2x200rms leverd) die ik daarmee wil voeden. maar zo gauw als ik hem aanzet zie ik het lampje van de versterker een seconde oplichten, en gaat de voeding in de beveiliging. waarom slaat de voeding gelijk in de beveiliging wat ik me dus afvraag.
[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 01-05-2010 20:04 ]
AMD Nieuwsdiscussie
haha-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:58:
[...]
Waarschijnlijk omdat die voeding maar zo'n 350 Watt kan leveren. Valt mij mee dat die niet is ontploft.
nee ,waarom hier maak liever voor elkevraag een nieuw topic aanMalantur schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:56:
Misschien kan je even een kijkje nemen in dit topic: Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
[ Voor 25% gewijzigd door jbkappirossi op 01-05-2010 20:14 ]
Ja, daar zeg je wat.. Huidige voedingen..-The_Mask- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:52:
Bijna alle huidige voeding hebben één 12 voltrail, wat je wel vaak ziet is de 12 voltrail wordt gesplit in tweeën en wordt beveiligt door een OCP.
Ik had ook al zo'n vaag vermoeden.. Zou het nut hebben om eventueel nog een condensator tussen te schakelen om stroompieken op te vangen? Of is dat verloren moeite?Nee dit is eigenlijk nooit zo, het totale vermogen op de 12 voltlijnen is eigenlijk altijd lager, hoeveel dat bepaald de fabrikant altijd zelf.
Ben je nu echt nog te lui om op de link te klikken? Het linkt al meteen naar een alinea binnen het topic waar het over het parallel schakelen van voedingen gaat. Als je daarop klikt is dit topic gewoon niet nodig, en spaar je onze tijd uit..jbkappirossi schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:03:
[...]
nee ,waarom hier maak liever voor elkevraag een nieuw topic aan
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
ik wou eerst wat anders zeggen , maar toch bedankt !!!Malantur schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:05:
[...]
Ben je nu echt nog te lui om op de link te klikken? Het linkt al meteen naar een alinea binnen het topic waar het over het parallel schakelen van voedingen gaat. Als je daarop klikt is dit topic gewoon niet nodig, en spaar je onze tijd uit..
Anoniem: 363276
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 363276
Anoniem: 363785
Als je maar geen .25W modellen neemtAnoniem: 363785 schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:27:
Eerst en vooral, ik heb al veel bijgeleerd in dit topic, waarvoor dank.
Na het doorlezen van alle reacties heb ik nog 3 vragen:
1) Voor de minimale belasting, kunnen daar gewone koolweerstanden voor gebruikt worden? Of kunnen deze het vermogen niet aan? (te warm)
Als het maar dezelfde lijn is.2) Deze belastingsweerstanden, mogen die op de overblijvende kabels die normaal naar het mobo gaan gehangen worden? Of moeten die aan een kabel bestemd voor een HD/CD gehangen worden? Ik veronderstel dat dit niet uitmaakt?
Jep. Gebruik wel een blusdiode3) Is het waar dat als je de -12V als min en de +12V als plus neemt je 24V krijgt? Dus kan ik met een pc-voeding (die aangesloten is op mobo en hd's) een relais schakelen van 24V die een 2e voeding aanschakelt? (en eventueel een 2e relais die dan een 230V-fan schakelt)
*Handtekening*
Heel veel lurken, heel weinig posten..
[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 05-07-2010 21:09 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
404 Signature not found
Heel veel lurken, heel weinig posten..
schroef hem eens open,dikke kans dat die 12 volt allemaal bij elkaar geknoopt zit.Speeddragon schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:29:
2 vraagjes: als je meerdere 12volt rails hebt, kun je ide dan gwn bundelen?
en dat 6volt 1 ampere lampje(zie TS), die snap ik niet zo goed? die werkt dan dus als een soort weerstand:)?
[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 19-08-2011 00:18 ]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
CM heeft sowieso tien verschillende type's voedingen die beginnen met RS-400.Repeat schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:46:
Coolermaster RS 400
AMD Nieuwsdiscussie
En dan krijg ik ook meer max amperes?memphis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:35:
Normaal gesproken zit in zo'n voeding intern maar een enkele 12v deel.
Even voor alle zekerheid de gele draden doormeten, als daar 0 ohm tussen zit komen ze op hetzelfde punt in je voeding uit en kan je de draden bij elkaar knopen.
De RS-400-PSAP-J3 is een niet al te beste 350W voeding welke 276W op de 12V kan leveren. (400W is piekvermogen, echte vermogen is 350W)
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Er wordt dus gepraat over 2 rails en ik las iets over gescheiden filters:
Als je één rail, draad of aansluiting belast zal je altijd verschil meten met de anderen of de belasting moet heel licht zijn.memphis schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:47:
[...]
Hier staat ook een leuke test, gewoon 1 rail belasten en dan de voedingsspanningen meten of er verschillen tussen de 2 rails zijn.
Je kan de shunt ook vaak wel zien zitten op de onderkant.Of gewoon open schroeven en kijken als alle gele draden op de print samen komen.
Maar als er intern maar een enkele 12v voeding zit kan je ook uit 1 draad de 32A pakken.
AMD Nieuwsdiscussie
Nah, hangt er van af hoe lang je het draadje houdt[b][message=44173152,noline]
Zeg dan maar
tegen dat draadje want die vindt dat niet leuk, zeker als het een 20AWG draadje is.
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Note that some power supplies may have either a gray or brown wire to represent "power good"/"power ok". (Most PSU's have a smaller orange wire that is used for sensing-- 3.3V- and this wire is usually paired at the connector to another orange wire. Make sure this wire is connected to the other orange wires, otherwise your lab power supply won't stay on.) This wire should be connected to either an orange wire (+3.3V) or a red wire (+5V) for the power supply to function.
4. There may or may not be a small thin red and/or yellow wire, which are the +5V/+12V feedback lines, which should be attached to the respectively colored +5V/+12V power line. Mine had just a the small red wire.
[ Voor 16% gewijzigd door Repeat op 23-05-2015 13:01 ]
Nee, het Power Good of Power OK signaal is als communicatie naar het moederbord toe. Het verteld het moederbord dat de spanningen stabiel zijn en dat de PC kan beginnen met de P.O.S.T.. Maar voordat de voeding het Power Good of Power OK signaal aan het moederbord geeft, geeft die al gewoon spanning aan alle onderdelen.Repeat schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:51:
Ja ik hou ze wel in stand.
Dit lees ik elders op internet, zou dit de verklaring kunnen zijn?
Note that some power supplies may have either a gray or brown wire to represent "power good"/"power ok". (Most PSU's have a smaller orange wire that is used for sensing-- 3.3V- and this wire is usually paired at the connector to another orange wire. Make sure this wire is connected to the other orange wires, otherwise your lab power supply won't stay on.) This wire should be connected to either an orange wire (+3.3V) or a red wire (+5V) for the power supply to function.
Ik verwacht niet dat je voeding sense wires heeft, maar anders herken je ze zo, zelfde kleur alleen veel dunner, doordat er amper stroom door zal lopen.4. There may or may not be a small thin red and/or yellow wire, which are the +5V/+12V feedback lines, which should be attached to the respectively colored +5V/+12V power line. Mine had just a the small red wire.
AMD Nieuwsdiscussie
Is dat zo? Ik heb altijd begrepen dat dit een klik-aan/klik-uit systeem is. Ik bedoel daarmee even een pulsje voor inschakelen en opnieuw op de zelfde manier een pulsje voor uitschakelen. En dat de gewone aan-uitschakelaar op de voorkant van de PC (dus niet de tuimelschakelaar achterop de voeding) ook alleen maar op die manier een impuls aan de voeding geeft. Heb ik me nou al die jaren dat ik zo'n ding in huis heb vergist?-The_Mask- schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:50:
Je houdt de verbinding wel in stand? Als je de twee draden niet meer met elkaar verbindt schakelt die sowieso uit.
<knip>
[ Voor 10% gewijzigd door Techneut op 23-05-2015 19:49 ]
[ Voor 99% gewijzigd door ThaHandy op 23-05-2015 19:51 ]
Nee hoor dat heb je juist, de aanknop aan de voorkant van de PC is een maakcontact, wat verbinding heeft op het moment als je de knop indrukt en geen verbinding meer maak op het moment dat je hem weer los laat, maar dat heeft hier niks mee te maken.Techneut schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:41:
[...]
Is dat zo? Ik heb altijd begrepen dat dit een klik-aan/klik-uit systeem is. Ik bedoel daarmee even een pulsje voor inschakelen en opnieuw op de zelfde manier een pulsje voor uitschakelen. En dat de gewone aan-uitschakelaar op de voorkant van de PC (dus niet de tuimelschakelaar achterop de voeding) ook alleen maar op die manier een impuls aan de voeding geeft. Heb ik me nou al die jaren dat ik zo'n ding in huis heb vergist?
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 100680
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq