Als je al een HD 500 hebt zou ik eerst bedenken of je veel de tuner gebruikt. En, of je op korte termijn op Ogg wil over schakelen.pr0mpt schreef op 24 maart 2004 @ 15:40:
ik heb nu zelf de HDD 500 , en ben best wel erg blij ermee, alleen vraag me af of het het waard is om deze dus te verkopen, en de 800 te kopen.
ik had ehm toen gekocht voor 269 [half jaartje terug], en gebruik ehm elke dag zo'n 3 uur, dus vind hem wel belangrijk.
ik lees dat opzich het grootste verschil tussen de 2 is: OGG, kleiner, beter tuner.
maar voor degene die die 800 nu hebben, is ondanks de duurdere prijs het waard om te switchen?
* pr0mpt zit nog te twijfelen....
Ogg klinkt een stukje beter, maar je moet er wel rustig voor gaan zitten. Heb je de originele cd's niet, zodat je alsnog naar mp3's moet luisteren. luister je maar half naar je muziek (tijdens het computeren oid), dan heb je ook Ogg nog niet nodig. Rip je wel een een cd, dan gaat Ogg interessant worden.
Ben ik bijna de belangrijkste redenatie vergeten: Je kunt ook nog rekening houden met de afschrijving van je oude Xclef. Hij is nu nog 210 euro oid waard. Wanneer je nu een nieuwe hd800 koopt, ben je 149 euro extra kwijt. Koop je volgend jaar pas een speler uit een nieuwere generatie, dan is het verschil groter, misschien wel 200 of 250 euro.
In dat laatste geval is het kopen van een HD800 nu, het kopen van een HDxxx volgend jaar en het verkopen van de HD800 volgend jaar, even duur als het laten liggen van de HD800 nu en volgend jaar een HDxxx te kopen (die zin moet je waarschijnlijk nog een keer lezen
Oftewel: HD800 - HD500 == HDXXX - HD800 - HD500.
Dus wanneer je nu al veel gebruikt maakt van de tuner en Ogg denkt te gaan gebruiken, zou ik nu upgraden. Vind je de verbeterde tuner en Ogg Vorbis minder interessant, dan moet je gaan nadenken of je volgend jaar een nieuwe wil kopen. Zo ja, dan kun je nu net zo goed al een nieuwe kopen en volgend jaar weer. Shit hey, wat een redenaties allemaal
[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 24-03-2004 21:08 ]