Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pr0mpt schreef op 24 maart 2004 @ 15:40:
ik heb nu zelf de HDD 500 , en ben best wel erg blij ermee, alleen vraag me af of het het waard is om deze dus te verkopen, en de 800 te kopen.

ik had ehm toen gekocht voor 269 [half jaartje terug], en gebruik ehm elke dag zo'n 3 uur, dus vind hem wel belangrijk.

ik lees dat opzich het grootste verschil tussen de 2 is: OGG, kleiner, beter tuner.
maar voor degene die die 800 nu hebben, is ondanks de duurdere prijs het waard om te switchen?

* pr0mpt zit nog te twijfelen....
Als je al een HD 500 hebt zou ik eerst bedenken of je veel de tuner gebruikt. En, of je op korte termijn op Ogg wil over schakelen.
Ogg klinkt een stukje beter, maar je moet er wel rustig voor gaan zitten. Heb je de originele cd's niet, zodat je alsnog naar mp3's moet luisteren. luister je maar half naar je muziek (tijdens het computeren oid), dan heb je ook Ogg nog niet nodig. Rip je wel een een cd, dan gaat Ogg interessant worden.

Ben ik bijna de belangrijkste redenatie vergeten: Je kunt ook nog rekening houden met de afschrijving van je oude Xclef. Hij is nu nog 210 euro oid waard. Wanneer je nu een nieuwe hd800 koopt, ben je 149 euro extra kwijt. Koop je volgend jaar pas een speler uit een nieuwere generatie, dan is het verschil groter, misschien wel 200 of 250 euro.
In dat laatste geval is het kopen van een HD800 nu, het kopen van een HDxxx volgend jaar en het verkopen van de HD800 volgend jaar, even duur als het laten liggen van de HD800 nu en volgend jaar een HDxxx te kopen (die zin moet je waarschijnlijk nog een keer lezen :P).
Oftewel: HD800 - HD500 == HDXXX - HD800 - HD500.

Dus wanneer je nu al veel gebruikt maakt van de tuner en Ogg denkt te gaan gebruiken, zou ik nu upgraden. Vind je de verbeterde tuner en Ogg Vorbis minder interessant, dan moet je gaan nadenken of je volgend jaar een nieuwe wil kopen. Zo ja, dan kun je nu net zo goed al een nieuwe kopen en volgend jaar weer. Shit hey, wat een redenaties allemaal :Y).

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 24-03-2004 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76218

Hij's über-mooi! Knappe review. Ik zou'm zelf ook overwegen, is't ie vergelijkbaar met een iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 21:21
in mijn ogen, ik bezit m zelf nog niet, is hij beter dan de ipod. omdat:

- er een tuner op zit
- ogg vorbis ondersteund is
- hij er mooier uitziet :)
- en nog meer redentjes :)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Klopt het dat er op dit moment alleen een 20GB uitvoering is? Want ik wil eigenlijk minimaal 40GB (heb 25GB aan MP3's (wordt na her-rippen van mijn cd's naar Ogg misschien iets van 18) en wil er ook nog bestanden op kwijt kunnen) en dan zijn alleen de HD500 en de IHP140 opties. De IHP140 vind ik dan weer te duur, dus blijft alleen de HD500 over. Tenzij dus deze (mooiere en kleinere en verbeterde) -800 ook (binnenkort) als 40GB te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hij wordt wel groter (volgens de officiele specificaties 6, 10, 20, 30, up to 137 gig)

maar het is ook maar de vraag of die hier ook in nederland worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05
Als ik het goed gezien heb wordt op die engelse site de hd800 geleverd met afstandsbediening, en is de afstandsbediening afzonderlijk bestelbaar binnen 1 of 2 maanden.

Is er al iets bekend over wanneer de afstandsbediening in NL leverbaar wordt :?
Ik zit er zeer zeker over te denken om deze prachtige speler te kopen, alleen is een afstandsbediening voor mij een vereiste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
lol volgens mij wordt die AB zo duur dat ik die net als de speler gewoon in de binnenzak doe :) lekker nuttig. maar een vergelijkbare AB van creative is 70 E dus ik denk dat deze net zoiets gaat kosten. tis maar een gok. maar in de UK al met ab geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
WOEIII heb em net binnengekregen! :D Ligt nou in de oplader... benieuwd hoe lang dat ongeveer gaat duren. Heb ik ondertussen de tijd om de mp3's op mn HD wat te ordenen, bootlogootje maken ofzo :P

* DocB is blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
jeehaa schreef op 25 maart 2004 @ 11:10:
lol volgens mij wordt die AB zo duur dat ik die net als de speler gewoon in de binnenzak doe :) lekker nuttig. maar een vergelijkbare AB van creative is 70 E dus ik denk dat deze net zoiets gaat kosten. tis maar een gok. maar in de UK al met ab geleverd?
Als ik op de site van advancedmp3players kijk :
Included in the box:
- LCD remote control (optional accesory - due in 1 - 2 months)
Dus het kan zijn dat ik het verkeerd interperteer, maar het lijkt me dat hij erbij geleverd wordt en binnen 1 tot 2 maanden een optioneel accesoire wordt.
of heb ik het mis :?

AdvancedMp3Players

Ik hoop wel dat de AB of erbij komt voor die prijs, of dat hij betaalbaar wordt want ik wil er toch echt 1 bij.
Dan kan je de mp3speler gewoon in je binnenzak doen en hem gewoon besturen met je AB, anders zit je bijv in de bus met zo'n groot ding in je handen, en dat is nou niet echt handig :(

[ Voor 17% gewijzigd door NoReseth op 25-03-2004 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hihi hij zit er niet bij nu, maar van 1 - 2 maanden optioneel verkrijgbaar.

hij is best compact hoor als je de tekeningen ziet op de officiele site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
jeehaa schreef op 25 maart 2004 @ 11:38:
hihi hij zit er niet bij nu, maar van 1 - 2 maanden optioneel verkrijgbaar.

hij is best compact hoor als je de tekeningen ziet op de officiele site
maar toch ben ik voorstander van de ab :P
ik wacht denk ik ook totdat de ab verkrijgbaar is, misschien zakken de prijzen tegen die tijd ook nog wel van hdd mp3 spelers :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja en tegen die tijd koop je ook een porsche 996 turbo voor de helft van de prijs. dat is natuurlijk het risico van wachten met kopen :) op die manier kan je ook zeggen: ik w8 met aanschaffen van een 64 bits 3200+ processor want die is over een maand of wat zo goedkoop, hehehe. ja doh :D

maar goed ik vraag me af of de speler zoveel goedkoper gaat worden gezien de prijs van de 500 nog steeds zo - relatief - hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
jeehaa schreef op 25 maart 2004 @ 12:01:
ja en tegen die tijd koop je ook een porsche 996 turbo voor de helft van de prijs. dat is natuurlijk het risico van wachten met kopen :) op die manier kan je ook zeggen: ik w8 met aanschaffen van een 64 bits 3200+ processor want die is over een maand of wat zo goedkoop, hehehe. ja doh :D

maar goed ik vraag me af of de speler zoveel goedkoper gaat worden gezien de prijs van de 500 nog steeds zo - relatief - hoog staat.
edit:

ik wil een nieuwe feature op dit apparaat :) (ik heb m nog niet eens maar goed )

RDS

kan je file info zien en scant hij zelf de zenders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Dat is mooi :). Je kan de speler ook gewoon tijdens het opladen gebruiken he. Sterker nog, als je data wil overzetten is het zelfs aan te raden om de adapter eraan te hangen. Anders is de batterij een beetje snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
jeehaa schreef op 25 maart 2004 @ 12:01:

Ik snap wel wat je bedoeld, maar met 2 maanden kan een product toch best veel zakken.
Ik had een netmd precies op het verkeerde tijdstip gekocht, namelijk toen hij net nieuw was voor 289, paar maanden later was hij nog maar 130 :(

En ik wil zoiezo wachten op de AB omdat ik die gewoon belangrijk vind, tegen de tijd dat die uit is ga ik hem zeer waarschijnlijk halen, en dan ga ik niet zeggen ik wacht nog vanwege de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
wwillem schreef op 25 maart 2004 @ 12:20:
[...]

Dat is mooi :). Je kan de speler ook gewoon tijdens het opladen gebruiken he. Sterker nog, als je data wil overzetten is het zelfs aan te raden om de adapter eraan te hangen. Anders is de batterij een beetje snel leeg.
Joah kwam ik vlak na mn post ook achter :P. Moest alleen ff het knopje ingedrukt houden.

Apparaatje bevalt tot nu toe prima. Wel beetje jammer dat hij niet 100% in het hoesje past door de naden onderin. Nu sluiten de gaatjes net niet helemaal aan...

Trouwens nog tips van iemand die een logo heeft gemaakt met photoshop? heb em opgeslagen als logo.bmp in de root, en hij bevat maar 2 kleuren (ook kwa formaat, dus tis geen rgb bestand met alleen wit en zwart :P ). Maar hij laat dus alleen een wit scherm zien bij het opstarten nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82071

hey bøb vet dat je hem hbt gekocht@! ik kom hem binnenkort wel eens inspecteren en kijken of ikwel een goede inkoop heb gedaan met mijn HD-500 of dat ik toch spijt krijg dat ik hem heb gekocht.

MP3's ordenen moet ik ook maar eens gaan doen. Welke programma's gebruiken jullie hier? Ik wil graag mijn MP3's gaan ordenen in genres en alle filenames in de zelfde style maken. Batch verwerking van filenames en ID-tag's zijn gewenst.

Vroeger had ik een HELE goede winamp plugin waar filenames en id-tags prima in ging maar echt ordenen in mappen moest ik zelf doen. tips aub!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 22:45
Anoniem: 82071 schreef op 25 maart 2004 @ 16:09:
[...]
MP3's ordenen moet ik ook maar eens gaan doen. Welke programma's gebruiken jullie hier? Ik wil graag mijn MP3's gaan ordenen in genres en alle filenames in de zelfde style maken. Batch verwerking van filenames en ID-tag's zijn gewenst.

Vroeger had ik een HELE goede winamp plugin waar filenames en id-tags prima in ging maar echt ordenen in mappen moest ik zelf doen. tips aub!
Na lang zoeken heb ik ID3-TagIT 3 gevonden. Het werkt via je dir-tree, dus muziek hoeft niet echt geïnporteerd te worden. Je kan je files er mee renamen waarbij je verscillende schijdingstekens kan gebruiken binnen één filename. Maar wat ik helemaal makkelijk vind is dat het ook omgekeerd wil: van filename naar tag ookal ziet het er bij als volgt uit: #. [artist] album "naam" Zonder dat je later tekens hoeft te verwijderen.
Verder is het gratis en kan je ermee verbinding maken met freedb...

Wil je alle magelijkheden weten dan zal het toch zelf moeten proberen...

[ Voor 3% gewijzigd door DeeD2k2 op 25-03-2004 16:26 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ja hoor... ik had de 800 besteld... zou vandaag bezorgd worden, dus ik de hele dag thuis.... ga ik even aan de overkant bij het benzinestation sigaretten halen... kom ik bij mijn deur aan, stapt net de postbode weer terug in zijn auto en rijdt weg....
GRRRR.... nu kan ik hem dus morgen pas ophalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 19:32

smallboy

N/A

Day24 schreef op 25 maart 2004 @ 17:02:
Ja hoor... ik had de 800 besteld... zou vandaag bezorgd worden, dus ik de hele dag thuis.... ga ik even aan de overkant bij het benzinestation sigaretten halen... kom ik bij mijn deur aan, stapt net de postbode weer terug in zijn auto en rijdt weg....
GRRRR.... nu kan ik hem dus morgen pas ophalen....
Nog een reden om te stoppen met roken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-03 17:54
LOL
dat is best verrot...
en ehhh, bedankt voor je redenering wwilllem....
denk dat ik er toch nog effe voor ga wachten.... geniet nog dagelijks van me hdd 500, en is op dit moment het extra geld niet waard...

wel vind ik opzich de grootte ook belangrijk, maar gebruik tuner niet zoveel, en duurt wel effe voordat ik alles naar .ogg overgezet kan hebben [heb nog best veel origineel ook, dus moet kunnen]

tnx for the tip, en ik ga nog maar kijken of hij binnnenkort nog in prijs zakt... misschien dan nog eens kijken :)

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Hmmm...weet je, zo had ik er ff niet tegenaan gekeken..... Maar.... roken kan toch best prettig zijn soms hoor...
Nou ja, ik ga hem morgen toch halen...die ene dag kom ik ook nog wel door...

Hmmm... aangezien ik ongeveer 80% van mijn muziek al in Ogg heb staan (geript van de originelen in 96 kbps) was voor mij de ondersteuning van Ogg toch wel erg belangrijk, aangezien ik geen zin had alles weer te moeten rippen....

Een AB is voor mij echt geen noodzaak... ik denk dat ik die toch niet zal gebruiken...

Even over de ID3 tag editor.... leuk ding... maar is er ook zoiets om Ogg files mee te doen? want dat zou ik dan weer erg handig vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
kweet niet of Tag & Rename ogg ondersteund...
[checked...]

niet dus
maar wel:
http://www.softforall.com...gement/Dr.Tag01070006.htm
Dr. Tag

moet je effe kijken of dat het goed doet, zelf geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DocB schreef op 25 maart 2004 @ 14:32:
Trouwens nog tips van iemand die een logo heeft gemaakt met photoshop? heb em opgeslagen als logo.bmp in de root, en hij bevat maar 2 kleuren (ook kwa formaat, dus tis geen rgb bestand met alleen wit en zwart :P ). Maar hij laat dus alleen een wit scherm zien bij het opstarten nou
Precies hetzelfde had ik. Je moet je zwart wit plaatje even in paint openen en dan saven als monochrome plaatje. Photoshop maakt het plaatje zwart / wit en gaat het vervolgens toch saven als een gekleurd plaatje (wat dus gewoon zwart /wit blijft, maar 5 kb is ipv 2 kb). Ongetwijfeld zit er ergens een optie om dit met PS te doen, maar het kost je altijd drie jaar om uit te zoeken waar dit precies zit :P.

Heeel lang geleden, heb ik hier een stappenplan voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Pr0mpt, thanks! die ga ik eens uit proberen!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem ook gemaakt in psd en toen in paint gezet want psd kan blijkbaar niet met monochrome bitmaps omgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
yw

trouwens, wwillem, ik had ook nog een vraagje naar het hoesje van de hdd800
je had al tegen iemand gezegd dat hij niet meer leer is, maar iets anders...
heb je er ook nog wat pics van of niet?

vraag me af hoe eht nu zit met die clip etc
gebruik ehm echt nooit, doe hem altijd gewoon in me broekzak, vertrouw ehm namelijk toch niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
wwillem schreef op 25 maart 2004 @ 17:31:
[...]

Precies hetzelfde had ik. Je moet je zwart wit plaatje even in paint openen en dan saven als monochrome plaatje. Photoshop maakt het plaatje zwart / wit en gaat het vervolgens toch saven als een gekleurd plaatje (wat dus gewoon zwart /wit blijft, maar 5 kb is ipv 2 kb). Ongetwijfeld zit er ergens een optie om dit met PS te doen, maar het kost je altijd drie jaar om uit te zoeken waar dit precies zit :P.

Heeel lang geleden, heb ik hier een stappenplan voor gemaakt.
thx dit heeft geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Laatst online: 13-01-2022
Net besteld (mp3cdspeler) en online betaald. hopen dat ik zaterdag binnen heb :*)

welke oordopjes moest ik bij kopen?????

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
BadBoy18 schreef op 25 maart 2004 @ 20:22:
Net besteld (mp3cdspeler) en online betaald. hopen dat ik zaterdag binnen heb :*)

Loopt hier ergens een heel topic over oordopjes. Meesten bevelen geloof ik sennheiser MX400 of sony ex71 aan... Of kijk zelf ff in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BadBoy18 schreef op 25 maart 2004 @ 20:22:

Ik ben ook net op jacht naar nieuwe oordopjes :). De sony ex51 wordt goed bevonden (20 euro), maar door de meer geoefende luisteraard klinkt die al weer niet goed (teveel bass, teveel treble -> ongebalanceerd). Ik ga zelf voor de Koss The Plug (25 euro @ correct & Free record shop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[niet serieus nemen]

Ik heb een Pioneer HDJ-1000. Ik moet zeggen. Hij ligt er goed in de bocht. Ze kunnen knoert hard. Het is een ware warme snoeiharde bass sensatie en in de winter hoef je totaal niet bang te zijn voor koude oren.

[/niet serieus nemen]

HAha.. nou het is waar wat ik hier boven zeg, maar het is geen echt 'luister' koptelefoon meer voor tijden het draaien en bovendien is ie een ietsie pietsie duur :P

Ik heb zelf zo'n sony 'streetware' koptelefoon. Dar doe ik nu al meer dan een jaar mee en ik ben er nog steeds ontzettend tevreden over. Perfect geluid blijft goed zitten en irriteert de oren en het hoofd totaal niet. gaat ook vrij hard en ik vind hem goed gebalanceerd klinken. bovendien heb je maar 1 snoer. Ik vind hem zelfs zo goed dat hij altijd mee gaat als reserve koptelefoon tijdens het draaien, want het lukt best nog goed om er mee te mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
begin toch telkens meer te twijfelen of ik ehm moet kopen of niet...
arg
maar nu ben ik toch naar de opties aan het kijken....
ben opzich wel heel erg XCleff fan geworden na het genieten van mijn HDD 500... vooral de batterij tijd vind ik belangrijk, maar:

• hoeveel ruimte heeft hij nou? [kan het niet precies vinden, denk 20GB, just wanna make sure]
• is hij alleen in de kleur van de TS te krijgen in NL of zijn er andere kleuren verkrijgbaar [zoja, kan je ook aangeven welke kleur je ehm in wil?]
• is de batterijtijd te vergelijken met de HDD 500 [en dan niet van wat er in de specs staat, maar echt wat gebruikers gemerkt hebben?]
• zoals ik al zei ben ik best weg van de XCleff, maar welke andere speler komt er het meest bij in de buurt [ruimte/batterij/size/prijs]?

sorry dat ik zoveel vraag, maar zal wel de tijd zijn dat ik niet alles vinden kan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Over de eerste 2 punten: hij heeft 20GB aan ruimte, wat op de speler wordt aangegeven als 19,1 of 18,6 GB (voor en na de firmware upgrade). Verder is hij maar in 1 'kleur' te krijgen voor zover ik weet. In de foto's van de TS lijkt de voorkant soms een beetje goudkleurig, maar dit komt echt door reflecties of belichting. De speler is gewoon grijs, maar de voorkant weerspiegelt zo erg dat het soms een andere kleur lijkt...

batterijtijd heb ik nog niet genoeg ervaring mee om echt iets over te zeggen, en voor andere spelers zou ik gewoon even de lopende topics hier doorbladeren.

Wil nog wel een ding kwijt: ik weet niet hoe makkelijk jij meestal bent met dit soort aankopen, maar het is toch aardig wat geld. Laat je niet te veel lekker maken door mooie foto's en enthausiaste reacties hierzo. Als je nog blij bent met je HD500 zou ik wel drie keer nadenken voordat ik dit ding zou kopen. Zelf werd ik vooral gek van hoe weinig ruimte ik had op mn flash speler, dus vandaar dat ik een HD speler wilde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
tja, ik weet het, het is alleen zoiets van "ik gebruik ehm zoveel" dat de prijs het misschien wel waard is... zit er nog veel over te denken, ook als ik hoor dat we nog binnenkort een bonus nog krijgen....

maarja, dat van die kleur is wel heel appart moet ik zeggen, ziet er gewoon goud/roestbruin achtig uit op de pics...

Maarja, effe kijken hoe eht met de $$ staat, en dan weet ik meer, het kan natuurlijk ook voor me besloten zijn als me rekening niet mee wil werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nu een paar weken de Xclef en ik was erg aan het twijfelen tussen de spelers.

Hier voor heb ik 3 MP3 Cd spelers gehad (verspreid over 3 jaar) Ik kocht telkens een nieuwe cd-speler omdat deze een betere shock proof hadden en een beter stroomverbruik. Dat was gewoon echt nodig. Dat zo'n ding groot was maakte me niet zo heel veel uit. Het past niet in mijn binnenzak maar wel in 'een broek met van die zakken aan de zijkant' :P . Mijn laatste spelertje (Soul DMP-201/ Dioneer DMP-200)heb ik zojuist verkocht maar met dat ding was werkelijk niets mis. Hij sloeg nooit over. Had een gebruiksvriendelijkheid die vind ik de Xclef overtreft en de afstandbediening was gewoon erg fijn, maar ik wilde wat meer capaciteit (ik was al meer gewend dan een flashspelertje dus met mijn cd's).

De HD-500 is dus voor mijn doen niet groot. Hij past in al mijn binnenzakken en zo zwaar vind ik hem niet en hardlopen doe ik er niet mee (hard fietsen wel :P) Kortom.. Waarom zou ik dan in hemelsnaam kleiner willen? (omdat het mooier is?....nou ja hij verdwijnt in mijn donkere binnenzak en ik wil muziek! )

Verder speelt De hd-800 Ogg af. Ja dat is een geweldig formaat, maar voorlopig is (bijna) alles op mijn pc nog MP3 en ik zie ogg ook nog niet zo sterk opkomen dat het een vereiste is dat komt wel over 1 á 2 jaar ofzo.

Een beter tuner is leuk mar ja ik heb 3000 mp3's op mijn speler dus ik vermaak me wel en als ik echt radio wil luisteren nou dan kan dat best met de HD-500.

Verder is er gewoon geen verschil met de HD-500.

voor MIJ persoonlijk vond ik 70 euro gewoon teveel voor features die niet meer dan 'leuk'zijn en niet nodig.
Maar ja dat zijn mijn ideeën erover en dat geldt voor mij of dat ook voor andere geldt weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat je er ook zo over kunt denken.

Maak dus gewoon een realistische afweging voor jezelf en kijk wat je echt wil. Ik weet dat het heel verleidelijk is om iets nieuws te kopen, maar even verder kijken dan je neus lang(/breed) is, is niet verkeerd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
het geld is er, ik w8 nog even tot hij ook bij mmport te verkrijgen is, die schijnt weer 10 euro goedkoper te worden :) en alle beetjes helpen dus tjaaaaa :D

ik heb er iig zin in het apparaat in ontvangst te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Hmmz, vandaag aparte ervaring met mn HD-800. Was ff op bezoek bij Clubvibe (op zn werk). Hij zet dat ding aan, probeert wat dingen uit, tuner testen enzo, en zet het daarna weer uit. Vervolgens ging hij met geen mogelijkheid meer aan :| Zodra ik op het play knopje drukte zag je de vier toetsen aan de zijkant wel oplichten, maar hij ging niet meer aan. Na 10x proberen gewoon maar in mn zak gestopt en een beetje verder geluld over het ding, en toen ik hem na 10 minuten nog eens probeerde aan te zetten deed hij het gewoon alsof er niks aan de hand was!
Ben wel opgelucht, maar vind het toch vreemd. Hijs echt nog niet gevallen ofzo, 1 dag oud. Mensen die ook zoiets hebben meegemaakt? batterij lijkt het niet te zijn, want hij staat nog steeds (zit nu weer thuis dus) op 2 streepjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik voelde me al schuldig :/ Ik zet 1 keer dat ding aan... werkt ie niet meer |:(

Maar goed ik hem hem nu irl gezien (de HD-800 bedoel ik DocB heb ik al vaak zat gezien ;)) En ik moet zeggen dat er gewoon echt te weinig verschil is tussen de spelers, maar de HD-800 is wel wta mooier en ik vond de font op de HD-800 mooier maar ja. Die 70 euro is hij nog steeds niet waard boven de HD-500.
ik ga maar eens opzoek naar een 40 of 60 gig Hjarde schijf voor de HD-500 iemand ideen welke Hdd's er allemaal in kunnen?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
:D Ikke is blij (ikke kan ook geen Nederlands meer zoals je ziet).... Heb net de HD800 opgehaald bij het postkantoor. Hij staat op te laden (terwijl mijn nieuwe usb 2.0 leuk bestandjes aan het overpompen is.... (40 minuten voor ruim 13 GB vind ik zeker niet slecht...maarja, we weten allemaal hoe dat zit met die verwachtte overdrachtstijden die windows aangeeft)

Anyway, wilde ff melden dat ik hem toch nog een stuk kleiner vind dan ik had verwacht...maar wel behoorlijk dik nog eigenlijk.... Het is een mooi ding, al merk ik nu al dat hij erg vingerafdruk gevoelig is aan de spiegelende voorkant. Maar ach, dat mag de pret niet drukken...

Ik had alleen het rode HD lampje aan de voorkant niet verwacht...leuke verrassing toch nog...;-)

Nu ff kijken of het ding ook leuk mijn Oggjes afspeelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik luister nu met de Koss "The Plug" oordopjes en ik ben twee nadelen tegengekomen van de HD800.
1) Ruis: Met de Koss oordopjes hoor je alles een stuk harder (alsof je met een hoger volume speelt), hiermee hoor je ook dat er duidelijk ruis zit op de xclef output :(. Tis maar een klein beetje en tijdens het muziek luisteren hoor je het niet, maar het zou niet mogen.

2) Lullig iets: Het linker en het rechter kanaal zijn omgewisseld. Ja serieus. Je moet dus even je oordopjes omdraaien. Dit zal wel simpel te fixen zijn met een firmware upgrade, maar toch...

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 27-03-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110036

DocB schreef op 26 maart 2004 @ 17:15:
Hmmz, vandaag aparte ervaring met mn HD-800. Was ff op bezoek bij Clubvibe (op zn werk). Hij zet dat ding aan, probeert wat dingen uit, tuner testen enzo, en zet het daarna weer uit. Vervolgens ging hij met geen mogelijkheid meer aan :| Zodra ik op het play knopje drukte zag je de vier toetsen aan de zijkant wel oplichten, maar hij ging niet meer aan. Na 10x proberen gewoon maar in mn zak gestopt en een beetje verder geluld over het ding, en toen ik hem na 10 minuten nog eens probeerde aan te zetten deed hij het gewoon alsof er niks aan de hand was!
Ben wel opgelucht, maar vind het toch vreemd. Hijs echt nog niet gevallen ofzo, 1 dag oud. Mensen die ook zoiets hebben meegemaakt? ...
Tja, ik heb hem nu al kleine maand denk ik.. En ik heb ook al één en ander mee meegemaakt spijtiggenoeg :(

Dat probleem van jou heb ik één maal gehad..Ik kreeg hem niet uit. Hij stond aan maar muziek speelde niet (hij zat vast) en ik heb hem dan proberen op te laden (lukte niet) en ook om op de usb aan te sluiten (deed ook niets).
Na paar minuten kon ik hem opeens aan en uit doen (ik was superopgelucht)

Nu heb ik ook al paar keer gehad dat hij muziek aan het spelen is, maar je niets hoort :s. Als ik hem dan uit doe en weer aan, is alles in orde weer...

Al bij al ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Ik heb hem binnen.. wow.. wat een geweldige apparaat :D

Een vraagje.. om Firmware 8.008 te updaten/upgraden moet ik eerst de machine met de voorgaande Firmware 8.005 updaten of is de laatste versie voldoende? Want hij speelt geen wavjes, hij speelt ze te snel af.

[ Voor 6% gewijzigd door BadBoy18 op 27-03-2004 13:09 . Reden: Tja... na 7 jaar maak ik nog steeds taal fouten :P ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Hier ook binnen vandaag!

Dat gedoe met de Winamp-playlists moet ik even uitzoeken want somehow werkt het nog niet lekker (of beter gezegd: helemaal niet). Iemand een tipje? Verder valt me het me ook op dat inderdaad links en rechts verwisseld zijn. Verder mis ik een zekere hoeveelheid aan bass die ik met dezelfde oordopjes wel op andere apparaten haal zoals m'n laptop.

Ik heb meteen 8.008 erop gezet en dat ging prima hier.

[ Voor 17% gewijzigd door DUX op 27-03-2004 13:04 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BadBoy18 schreef op 27 maart 2004 @ 12:56:
Ik heb hem binnen.. wow.. wat een geweldige apparaat :D

Een vraagje.. om Firmware 8.008 te updaten/upgraden moet ik eerst de machine met de voorgaande Firmware 8.005 updaten of is de laatste versie voldoende? Want hij speelt geen wavjes, hij speelt ze te snel af.
Je hoeft alleen de laatste versie erop te zetten. Alle voorgaande fixes zitten hier in (cumulatief noemen ze dat als ik mij niet vergis :) ).
DUX schreef op 27 maart 2004 @ 13:02:
Dat gedoe met de Winamp-playlists moet ik even uitzoeken want somehow werkt het nog niet lekker (of beter gezegd: helemaal niet). Iemand een tipje? Verder valt me het me ook op dat inderdaad links en rechts verwisseld zijn. Verder mis ik een zekere hoeveelheid aan bass die ik met dezelfde oordopjes wel op andere apparaten haal zoals m'n laptop.
Winamp playlisten kun je in de map "playlist" zetten. Je maakt een goede playlist door met winamp muziek te selecteren vanaf je HD800 harde schijf in windows. Verder is het niet aan te raden om het geluid met je onboard geluidskaart van je laptop te gaan vergelijken :). Probeer het eens met je normale audioset en kijk of je nu nog wat mist. Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nog iets: alleen de eerste 100 nummers van een Winampplaylist kunnen worden afgespeeld op dit ding. Hij kapt de lijst gewoon af! Ik dacht dat ik gewoon dit playlist-gebeuren niet aan de praat kreeg.

Waarom heb je dan 100+ nummers in een lijst staan vraag je je misschien af? Nou, dat helpt me zoeken naar nummers. Met deze beperkte zoekmethode op de Xclef kan ik door al m'n nummers in een enkele lijst te zetten toch snel het nummer hebben wat ik zoek, want ik weet welke nummers er omheen staan plus de nieuwste nummers staan onderaan.

Hoop dat ze dit meepakken in een volgende firmware ;(

Ik trek mijn commentaar over gemiste bass terug: m'n oordopjes zullen hun beste tijd wel gehad hebben dan want na aansluiten op m'n normale (PC-) set kwam er bass uit zoals je nog nooit gehoord had :+

[ Voor 16% gewijzigd door DUX op 27-03-2004 13:45 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik begin trouwens een vermoeden te krijgen dat je met de nieuwe firmware minder lang met je batterij doet. Zijn er soortgelijke ervaringen mee? Ik ga het vannacht ff testen. Ik moet toch nog m'n oordopjes laten inspelen :).
DUX schreef op 27 maart 2004 @ 13:38:
Nog iets: alleen de eerste 100 nummers van een Winampplaylist kunnen worden afgespeeld op dit ding. Hij kapt de lijst gewoon af! Ik dacht dat ik gewoon dit playlist-gebeuren niet aan de praat kreeg.
Aha, hier hebben meer mensen last van. Toch zijn er ook lui geweest op een Engels forum die het wel voor elkaar hebben gekregen om meer dan 100 nummers in een playlist te zetten en te laten afspelen. Ik denk zelf dat het te maken heeft met welke playlist file je gebruikt: M3u of pls, gemaakt door winamp 2, winamp 3 of winamp 5.

Misschien dat jij deze zes mogelijkheden kunt testen. Weten wij ook weer hoe dat zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Ik heb hier een hoop mp3tjes (meer dan 10 duizend), allemaal zonder id tags, dus dan heb ik een mass storage divice nodig neem ik aan? Zodat ik alles gewoon, zoals het nu bij mij op de computer staat (alle albums een map apart), kan kopieren naar mn spelertje en vandaaruit gewoon al die mappen zie als het ware?

Kwalificeerd de HD800 zich daarvoor?

Ik zoek daarnaast naar de 'stabielste' speler, dus geen gezeik maar moet gewoon zn werk doen :), dus niet steeds crashes/bugs etc.

Kwalificeerd de HD800 zich hiervoor?

Voor beide vragen geld: zoniet, welk alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95817

[quote]wwillem schreef op 27 maart 2004 @ 12:27:
Ik luister nu met de Koss "The Plug" oordopjes en ik ben twee nadelen tegengekomen van de HD800.
1) Ruis: Met de Koss oordopjes hoor je alles een stuk harder (alsof je met een hoger volume speelt), hiermee hoor je ook dat er duidelijk ruis zit op de xclef output :(. Tis maar een klein beetje en tijdens het muziek luisteren hoor je het niet, maar het zou niet mogen.

Zou het kunnen dat deze koptelefoon hetzelfde probleem blootlegt bij een IRiver IHP? Als dat zo is, dan is het geen specifiek nadeel van de HD800, eerder een nadeel van de oordopjes!?

Trouwens als je een aantal mensen op het internationale forum van IRiver mag geloven hebben de IHP`s een vervelend "tikje" wat te horen is via de koptelefoon. Is dit ook het geval bij de Xclef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Anoniem: 95817 schreef op 27 maart 2004 @ 16:50:
[...]
1. Zou het kunnen dat deze koptelefoon hetzelfde probleem blootlegt bij een IRiver IHP? Als dat zo is, dan is het geen specifiek nadeel van de HD800, eerder een nadeel van de oordopjes!?

2. Trouwens als je een aantal mensen op het internationale forum van IRiver mag geloven hebben de IHP`s een vervelend "tikje" wat te horen is via de koptelefoon. Is dit ook het geval bij de Xclef?
1. Het zou kunnen komen door het plugje. Je kan je voorstellen dat het contact tussen het stekkerjes en het busje van de speler niet zonder verliezen is. Verder zal je bij (bijna) alle muziekspelers ruis horen. Zet je stereo eens aan zonder dat-ie iets speelt en luister dan maar eens goed.
Ik verw8 dat een iHP het ook zal doen. Maar dat zal ik binnenkort zelf wel onder vinden. ('k heb een iHP en die dopjes komen nog, zijn nl. half zo duur als Sony EX71's en geven blijkbaar goed geluid)

2. Het tikje/piepje kan je alleen horen als er geen muziek aan staat, je de a/b eraan hebt én dan door een lijst muziek scrolt (op het apparaat, of de a/b. Dat maakt niet uit). Ik heb het iig nog nooit als storend ervaren. Het blijft dus gewoon een schonheidsfoutje.

[ Voor 4% gewijzigd door DeeD2k2 op 27-03-2004 17:07 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Aha, ik heb wel een tikje gehoord inderdaad. Maar ik dacht dat dat aan de mp3 was (was er 1'tje uit m'n geripte radiostream collectie). Ik zal er eens opletten.

De kabeltjes van de Koss zijn ook niet zo dik, dus daar kan ook de storing door veroorzaakt worden. Via m'n gewone radio hoor ik ook opeens ruis in hele sterke zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
wwillem schreef op 27 maart 2004 @ 17:31:
[...]
De kabeltjes van de Koss zijn ook niet zo dik, dus daar kan ook de storing door veroorzaakt worden. Via m'n gewone radio hoor ik ook opeens ruis in hele sterke zenders...
Dan misschien toch maar geen Koss dopjes aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95817

@ wwiliam
Is er een verschil waar te nemen mbt de ontvangst en kwaliteit van het radiosignaal, als je andere oordoppen aansluit ipv de standaard meegeleverde doppen?

En hou verhoudt zich de kwaliteit van het signaal van de radio tov andere mp3-players? In de reviews lees ik dat de radio beter is dan die van de HD500; maar was de kwaliteit van de HD500 beter, gelijk of slechter dan bv de IHP of de Rochas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op 27 maart 2004 @ 18:28:
[...]
Dan misschien toch maar geen Koss dopjes aanschaffen...
Dat is maar net hoe je het ziet: Wanneer je muziek afspeelt hoe je de ruis niet, omdat de rest veel harder klinkt, zo werkt je oor nu eenmaal (tis echt niet veel, een heel zachte bzzzz). Tegen over het nadeel van de ruis en het wennen aan de oordopjes, staat de geluidskwaliteit van de Koss oordopjes. Die is echt heel mooi.
Anoniem: 95817 schreef op 27 maart 2004 @ 18:38:
Is er een verschil waar te nemen mbt de ontvangst en kwaliteit van het radiosignaal, als je andere oordoppen aansluit ipv de standaard meegeleverde doppen?

En hou verhoudt zich de kwaliteit van het signaal van de radio tov andere mp3-players? In de reviews lees ik dat de radio beter is dan die van de HD500; maar was de kwaliteit van de HD500 beter, gelijk of slechter dan bv de IHP of de Rochas?
De filter in de HD800 unit is drastisch verbeterd. Het maakt nu bijzonder weinig uit welk oordopjes je kiest. Het radio signaal hoor je zo ongeveer op elke plek goed, zonder ruis.

Sterker nog: Wanneer je 0,1MHz (100.000 Hz) naast de juiste frequentie gaat zitten (dus 87.7 ipv 87.6), dan wordt het signaal nog gewoon in stereo ontvangen. Ook zwakke radiosignalen worden er dus zeer goed uitgefilterd en versterkt. Ik heb geen idee hoe de kwaliteit zich meet ten opzichte van andere spelers, aangezien ik die niet heb (ik ben Sinterklaas niet :P). Ik weet alleen dat de iHP1x0 geen super radio heeft. Misschien kan je om een 30 sec sample vragen in het iHP topic. 't Liefst van meerdere users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Help :/

Ik heb aan het begin van de avond een firmware upgrade gedaan van 8.001 naar 8.008. Via USB het bestand naar de speler verstuurd, deze afgesloten van de PC. Daarna opnieuw de speler gestart, en deze is daarna netjes de firmware aan het upgraden gegaan. Hierna ging ie weer uit, zoals beschreven bij AMP. Hierna weer aangezet, en toen Menu' key for 1 - 2 seconds and ->Setup ->System ->System initial – OK gedaan. Hierna weer uit...... en sindsdien is ie levenloos.

Als ik 'm op wil starten en druk op het pause/afspeel knopje lichten de 4 knopjes aan de zijkant op en dat is het. Dit is nu dus al een uur of 3 zo. Aan de lader, zonder de lader, het maakt niet uit.

Iemand een idee wat te doen?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Bastien schreef op 27 maart 2004 @ 22:00:
Help :/

Ik heb aan het begin van de avond een firmware upgrade gedaan van 8.001 naar 8.008. Via USB het bestand naar de speler verstuurd, deze afgesloten van de PC. Daarna opnieuw de speler gestart, en deze is daarna netjes de firmware aan het upgraden gegaan. Hierna ging ie weer uit, zoals beschreven bij AMP. Hierna weer aangezet, en toen Menu' key for 1 - 2 seconds and ->Setup ->System ->System initial – OK gedaan. Hierna weer uit...... en sindsdien is ie levenloos.

Als ik 'm op wil starten en druk op het pause/afspeel knopje lichten de 4 knopjes aan de zijkant op en dat is het. Dit is nu dus al een uur of 3 zo. Aan de lader, zonder de lader, het maakt niet uit.

Tsja, dit heb ik dus ook een keer gehad, maar dan niet na een firmware upgrade. Hij deed niks meer, behalve die 4 lampjes... Geen idee waarom, maar bij mij deed hij het na een half uurtje gewoon weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bastien schreef op 27 maart 2004 @ 22:00:
Ik zou de USB kabel eraan hangen en de harde schijf scannen op fouten. Daarna opnieuw de firmware upgrade doen. Mocht ie nog niet werken, de harde schijf formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
wwillem schreef op 27 maart 2004 @ 22:12:
[...]

Ik zou de USB kabel eraan hangen en de harde schijf scannen op fouten. Daarna opnieuw de firmware upgrade doen. Mocht ie nog niet werken, de harde schijf formatteren.
Mja dat wil dus niet. Hij gaat niet aan, dus de PC herkent 'm ook niet.

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Bastien schreef op 27 maart 2004 @ 22:13:
[...]

Mja dat wil dus niet. Hij gaat niet aan, dus de PC herkent 'm ook niet.
Ook niet met de adapter eraan? Play knop flinke tijd ingedrukt houden.

[ Voor 11% gewijzigd door dr snuggles op 27-03-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Uhm....niet om het een of ander.... maar waar vinden jullie die firmware 8008 dan? op de xclef zite staat alleen 8005..... of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Oh....duh...laat maar.... heb hem al.... Wel vreemd dat deze versie niet op de xclef site zelf staat eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
die jongens van advance... zijn sneller als de makers zelf blijkbaar, geld idem dito voor de hd-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Dan heb ik eigenlijk nog wel iets waar ik niet helemaal uitkom.... rechtsboven in het scermpje, als je in de directory tree bent, staat een soort code D0000/F0014 (of its dergelijks) die code veranderd wel telkens, maar zie er niet echt een logica in...

Daarnaast merk ik dat als de speler gewoon op play all staat, en hij komt bij het einde van een directory, dan gaat hij niet naar de volgende directory in het rijtje, maar naar een andere (heb daar niet echt een structuur in ontdekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online
wwillem schreef op 27 maart 2004 @ 23:22:
[...]

Ook niet met de adapter eraan? Play knop flinke tijd ingedrukt houden.
Dat heb ik gedaan, knop ingehouden voor een minuutje of 5, toen crashde de pc op een usb-iets :X Ik zag na een minuut of 2 wel het unplug-eject logo naast de klok verschijnen, maar in explorer was niets te zien. Ook aanklikken van het logo deed niets.

Ik denk dat ik morgen maar even terug ga met 'm... of hij moet later vandaag nog tot leven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wow, cool ding. Die wil ik ook ! Snel even m'n BeatmanII verkopen ;)

Vraagjes; dat ding verschijnt gewoon als externe harde schijf in de windows verkenner? Betekend dat dat je er ook andersoortige bestanden op kan zetten? Gaat ie gek doen als ik er een paar .iso's opzet ?

En zo'n hdtje, is dat schokgevoelig? Ik heb nu een BeatmanII, die lijkt niet stevig maar is dat zeker wel. Alleen heeft ie flink leesproblemen. Zet je hem op tafel dan leest ie perfect maar in je binnenzak komt ie af en toe nauwelijks meer vooruit. Ik ben bang dat ik hem kapot zou maken doordat ik m'n jas (met Xclef erin) een keer hard neergooi ofzo.

Kan hij trouwens opladen via USB? Dat zou ik ook wel erg handig vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Aike op 28-03-2004 10:15 ]

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Day24 schreef op 28 maart 2004 @ 04:17:
Dan heb ik eigenlijk nog wel iets waar ik niet helemaal uitkom.... rechtsboven in het scermpje, als je in de directory tree bent, staat een soort code D0000/F0014 (of its dergelijks) die code veranderd wel telkens, maar zie er niet echt een logica in...
Dat is een best handige code. De D staat voor directories en F voor files. D0000/F0014 betekent dat je in de huidige folder 0 Subfolders hebt en 14 muziek files.
Daarnaast merk ik dat als de speler gewoon op play all staat, en hij komt bij het einde van een directory, dan gaat hij niet naar de volgende directory in het rijtje, maar naar een andere (heb daar niet echt een structuur in ontdekt).
Dat viel mij gister ook op. Hij staat nu al een flink aantal uurtjes te spelen, maar hij gaat absoluut niet in alfabetische volgorde. Misschien in de volgorder waarop de muziek op de harde schijf is gezet.
Aike schreef op 28 maart 2004 @ 10:04:
Vraagjes; dat ding verschijnt gewoon als externe harde schijf in de windows verkenner? Betekend dat dat je er ook andersoortige bestanden op kan zetten? Gaat ie gek doen als ik er een paar .iso's opzet ?
Zoals op bijna elke harde schijf based mp3 speler kun je er opzetten wat je wilt. Bij de Xclef gaat dit nog snel ook. De speler scanned de inhoud en laat alleen muziek files zien, op het lcd schermpje. Je hebt dus geen last van exotische files op je mp3 speler. Wanneer je een map zonder muziek hidden maakt, slaat de speler deze over met scannen, dus dat gaat dan sneller. Ik heb er zelf complete DVD's op staan en dat gaat zonder problemen :Y).
En zo'n hdtje, is dat schokgevoelig?
Absoluut. Ik heb er wel eens een tijdje flink mee staan schudden, maar het is gewoon onmogelijk om dat ding over te laten slaan. Ondersteboven, rond draaiend, schuin, het maakt niet uit; hij blijft spelen.
Kan hij trouwens opladen via USB? Dat zou ik ook wel erg handig vinden.
Nee, dat is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
ik had hem gisteren binnen gehad. maar vandaag heb ik het volgende gemerkt.

dat bij die VOL + knoop hard moet drukken totdat de spelere reageert. bij andere drie knoppen is het maar een beetje drukken, maar bij deze is het echt helemaal indrukken.

iemand een idee?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
bart_vd schreef op 27 maart 2004 @ 16:11:
Ik heb hier een hoop mp3tjes (meer dan 10 duizend), allemaal zonder id tags, dus dan heb ik een mass storage divice nodig neem ik aan? Zodat ik alles gewoon, zoals het nu bij mij op de computer staat (alle albums een map apart), kan kopieren naar mn spelertje en vandaaruit gewoon al die mappen zie als het ware?

Kwalificeerd de HD800 zich daarvoor?

Ik zoek daarnaast naar de 'stabielste' speler, dus geen gezeik maar moet gewoon zn werk doen :), dus niet steeds crashes/bugs etc.

Kwalificeerd de HD800 zich hiervoor?

Voor beide vragen geld: zoniet, welk alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Heb zojuist een berichtje in het HD-500 topic geplaatst dat voor bezitters van de HD-800 wellicht ook interessant is. Daarom ook hier een post.
Ik had vandaag wat tijd over en heb een aantal logo's gemaakt met Calvin (Casper) & Hobbes en met de koeiekop van distributed.net / Dutch Power Cows.
Te bekijken en te downen op http://home.hccnet.nl/j.hol/xclef/.

@wwillem: Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van je stappenplan en heb daar ook een linkje naar geplaatst op mijn pagina. Als je er bezwaar tegen hebt kun je me mailen op puchelaar_at_uwnet_punt_nl , dan haal ik 'm natuurlijk onmiddelijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
bart_vd schreef op 27 maart 2004 @ 16:11:
Ik heb hier een hoop mp3tjes (meer dan 10 duizend), allemaal zonder id tags, dus dan heb ik een mass storage divice nodig neem ik aan?

Ik zoek daarnaast naar de 'stabielste' speler, dus geen gezeik maar moet gewoon zn werk doen :), dus niet steeds crashes/bugs etc. Kwalificeerd de HD800 zich hiervoor?
Of je nu wel of geen id3 tags gebruikt maakt weinig uit. Zoals je zelf ook wel kunt verzinnen, heb je gewoon een schijf nodig welke groot genoeg is.

Zo ongeveer elke HD-based player voldoet aan je eisen. Ik denk dat je zelf nog wat zoekwerk kan gaan doen naar de juiste speler, met behulp van dit topic.
puchelaar schreef op 29 maart 2004 @ 02:44:
@wwillem: Ik heb dankbaar gebruik gemaakt van je stappenplan en heb daar ook een linkje naar geplaatst op mijn pagina. Als je er bezwaar tegen hebt kun je me mailen op puchelaar_at_uwnet_punt_nl , dan haal ik 'm natuurlijk onmiddelijk weg.
Prima, ik heb hem ook in de startpost gezet. Zie ook m'n reply in het andere topic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
wwilem, het is toch zo dat bij de meeste mp3 spelers alle files door elkaar komen etc als je geen ID tags gebruikt? Maar bij de xlef niet omdat het een mass storage device is dus hij ziet alles zoals je het in verkenner zou zien? Of sla ik de plank volledig mis?

En je zegt dus dat bijna alle spelers zonder id tags werken? Dacht juist andersom?

[edit] Oja, ik lees over de creative zen heel veel problemen, dus dat ze allemaal stabiel zijn klopt niet echt toch? Er zullen er sowieso wel een aantal zijn die er uitspringen qua problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door bart_vd op 29-03-2004 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
bart_vd schreef op 29 maart 2004 @ 12:31:
wwilem, het is toch zo dat bij de meeste mp3 spelers alle files door elkaar komen etc als je geen ID tags gebruikt? Maar bij de xlef niet omdat het een mass storage device is dus hij ziet alles zoals je het in verkenner zou zien? Of sla ik de plank volledig mis?

En je zegt dus dat bijna alle spelers zonder id tags werken? Dacht juist andersom?
Ik ook om erelijk te zijn. Allen Xclef's en iRivers werken toch via Drag&Drop, bij de rest moet je via software, die naar de tags kijkt, je muziek erop pompen. de sw maakt dan een eoa database aan. Niet?
Verder is het altijd handig je muzkiek getagged te hebben, op een iRiver kan je bijv wél door filenames heen scrollen, maar zodra je speelt dan laat-ie de tag zien (voor artiest en titel info)...

Ik snap alleen nog steeds niet vaarom er zoveel mensen tegen taggen aanhikken. Winamp oid kijken er toch ook naar? Ook op je pc is het dus handig.
Nog een tip: Zorg dat je, bijv iedere week, op een vast moment je nieuwe muzkie tagged. Dat zal ongetwijfeld niet zoveel zijn dat je daar een dag mee bezig bent. Zo hou je het altijd netjes op orde... En gebruik een prog als ID3-TagIT3 (gratis) dat van filenames tags kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ik weet wel dat de speler normaal gesproken kijkt naar de filename voor het weergeven van de artiest en naam van een track, maar dit kun je ook instellen zodat hij naar de ID3-tag kijkt. De directories enzo neemt hij wel gewoon over van hoe je het erop zet. Dit is imo wel zo handig om de boel een beetje geordend te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
eindelijk besteld, voor 364 onder rembours bij MP3cdspeler.nl (5 euro rembours)!

dit omdat ik geen zin heb om te w88 dat mijn geld over 2/3 dagen is bijgeboekt bij hun en dan de 4de dag verzonden worden. morgen heb ik m eindelijk ook in huis. en dan meteen ff onderwerpen aan een testje. ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Weer een bug/probleem

Steeds als ik mijn speler op mijn laptop/desktop aanhang is hij daarna al zijn instellingen kwijt. De accu is de hele tijd boven de 50% geweest en als ik hem aansluit sluit ik ook meteen de adapter aan. Doe ik iets fouts?
Of hebben meerder mensen ook last hiervan?

OS xp pro/win98se (idiote school) :O (ik heb die laatste Firmware)
:Y)

[ Voor 5% gewijzigd door BadBoy18 op 30-03-2004 00:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BadBoy18 schreef op 29 maart 2004 @ 23:59:
Weer een bug/probleem

Steeds als ik mijn speler op mijn laptop/desktop aanhang is hij daarna al zijn instellingen kwijt. De accu is de hele tijd boven de 50% geweest en als ik hem aansluit sluit ik ook meteen de adapter aan. Doe ik iets fouts?
Of hebben meerder mensen ook last hiervan?

OS xp pro/win98se (idiote school) :O (ik heb die laatste Firmware)
:Y)
Owh, ik dacht dat Xclef dat eindelijk gefixed had, aangezien ik er geen last meer van had. Ik heb hem pas nog opgeladen waarbij ik meteen data heb zitten overgooien en al m'n instellingen zijn er nog. Ik heb eerst de adapter eraan gehangen, toen naar het oplaadschermpje gegaan en daarna de usb stekker erin gedaan.

Daarna in omgekeerde volgorde: USB stekker eruit, weer naar oplaad menu gegaan totdat ie klaar was met opladen en voila: Een volle batterij en een Xclef met bewaarde instellingen.

Probeer het zo eens als je wil. Wanneer je instellingen nu toch weer weg zijn, dan hebben we een bizar iets :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
hopenlijk nog een paar uutjes wachten en dan heb ik hem :) het geld ligt al netjes klaar laat die postbode maar komen! ;)

WE'VE GOT 'M!!

lekker klein apparaatje, wat een schatje. hij is nu aan het opladen. maar is het verstandiger om hem eerst helemaal te laten laden en dan pas muziek over te zetten of kan dat tijdens de eerste keer laden al?

[ Voor 50% gewijzigd door jeehaa op 30-03-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Gewoon gelijk... Wel zelf een beetje leren redeneren hè ;).

Even iets anders: Na wat rondgelezen te hebben, lijkt het er inderdaad op dat de speeltijd flink verkort wordt met de nieuwe firmware (8.008 t.o.v. 8.005). Ik heb met 8.008 in het ideale geval 12 uur speeltijd uit de batterij weten te persen, terwijl dat eerst een stuk meer was.

[ Voor 99% gewijzigd door dr snuggles op 30-03-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik ben erg tevreden: 15 min ofzow met ruim 11 gig overpompen.

maar moet ik nou dus niet 8.008 erop zetten maar wel die 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Wat je zelf wil. 8.008 is nog niet gecrashed bij mij. Neem anders 8.005 en alstie relatief veel crashed, dan neem je de 8.008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
wwillem schreef op 30 maart 2004 @ 09:58:
[...]

Owh, ik dacht dat Xclef dat eindelijk gefixed had, aangezien ik er geen last meer van had. Ik heb hem pas nog opgeladen waarbij ik meteen data heb zitten overgooien en al m'n instellingen zijn er nog. Ik heb eerst de adapter eraan gehangen, toen naar het oplaadschermpje gegaan en daarna de usb stekker erin gedaan.

Daarna in omgekeerde volgorde: USB stekker eruit, weer naar oplaad menu gegaan totdat ie klaar was met opladen en voila: Een volle batterij en een Xclef met bewaarde instellingen.

Probeer het zo eens als je wil. Wanneer je instellingen nu toch weer weg zijn, dan hebben we een bizar iets :+.
ff testen :9 thnx 4 info _/-\o_

edit:
dit is echt klote ... |:( :'(
Hij is weer de Instellingen kwijt 8)7.
eerst deed de vol+ knop raar.. en nu dit..

offtopic:
wat was zo erg met de oude firmware?

[ Voor 12% gewijzigd door BadBoy18 op 30-03-2004 18:11 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
BadBoy18 schreef op 30 maart 2004 @ 17:21:
[...]
offtopic:
wat was zo erg met de oude firmware?
Die oude was prima, behalve op het punt dat ie heel soms crashte. Mail anders ff je bug naar xclef. Had jij nog last van die bug jeehaa :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
wwillem schreef op 30 maart 2004 @ 18:33:
[...]

Had jij nog last van die bug jeehaa :?
wat is dat? :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 19:32

smallboy

N/A

Haha das gewoon een vraag aan iemand met de nick jeehaa (zie hier ergens boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
smallboy schreef op 30 maart 2004 @ 21:40:
[...]

Haha das gewoon een vraag aan iemand met de nick jeehaa (zie hier ergens boven).
8)7 Sorry ik dacht dat ook die vraag voor mij bedoeld was :D Nog steeds last van zomertijd :O

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ja dat ben ik dus :) nou ik heb al wel uitgevonden dat ik wat instellingen mis als ik m aangesloten heb gehad. dus ik denk dat ik de eerste firmware upgrade naar *.005 maar s ga uitvoeren.hij is bij mij nog niet gecrasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik heb nu 005 er op gezet en hij doet er wel langer over om op te starten nu.

en ik heb zo'n programma 'Diskkeeper' waarmee je zeer gemakkelijk een harde schijf kan defragmenteren. als ik de hd800 aansluit geeft disskeeper aan dat er wat gefragmenteerde delen op zitten. is het veilig om de schijf te defragmenteren met zo'n programma?

Edit om 15.11

hij crashte vandaag moeilijk raar bij mij. ik wilde radio luisteren, nadat hij aan de lader + usb had gehangen. ik loop met radio het huis uit. vervolgens wil ik mp3
maar hij ging niet snel zappen van nummer naar nummer dus ik druk heel ff op de stop knop, hele apparaat uit. ik druk weer op aan. hij spint op en de tijd balk gaat lopen maar die bleef onbeperkt lang doorlopen. na 8 keer proberen startte hij wel ineens op. weird...

[ Voor 45% gewijzigd door jeehaa op 01-04-2004 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104895

Wel tof dat ze regelmatig een update uitbrengen , ik heb ooit een firmware speler gehad waar niet 1 firmware voor uitkwam (na 3 jaar nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Hoe zit het trouwens met jullie ervaringen mbt de accu? Had em vandaag es een tijdje op op mn werk (en ik werk bij een supermarkt, blij dat ze daar niet over zeuren :P ), en hij heeft het ongeveer 8 of 9 uur uitgehouden van vol tot helemaal leeg... Ik had gister nog een uurtje geluisterd, daarvoor was hij net helemaal opgeladen (nachtje erin, dus goed vol). Komt bij elkaar dus neer op een uur of 10... Ik zap wel regelmatig door naar andere nummers, maar ik weet niet in hoeverre dit effect heeft op het gebruik. Zou hem eigenlijk gewoon een keer helemaal door moeten laten spelen, kijken of het scheelt.

Is die 16 uur die genoemd wordt een maximum als je hem niet te hard zet en lekker door laat spelen, of is mn speler gewoon zo snel leeg. Kijk, zo vaak luister ik geen 8 uur achter elkaar, maar toch ist fijn als ik gewoon tot het einde van de dag had kunnen luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
welke firmware heb je want die .008 schijnt veel kortere speelduur te hebben. .005 vind ik trouwens ook erg kort spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
jeehaa schreef op 03 april 2004 @ 20:58:
welke firmware heb je want die .008 schijnt veel kortere speelduur te hebben. .005 vind ik trouwens ook erg kort spelen...
heb idd .008... kan weinig zeggen over hoe het daarvoor was aangezien ik em redelijk snel heb geupgrade...

Wel vreemd dat een nieuwe firmware zo duidelijk scheelt... vraag me af of dat echt nodig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
8.008 haalt maar 12 uur :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
Oh ja dat verhaal met instellingen vergeten. ik heb het opgelost (denk ik)
Wel aan je pc hangen, maar dan zonder oplader/adapter, dan onthoud hij alles.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
en bij welke firmware is dat dan ? want dat heb ik volgens mij al geprobeerd maar ik was ze toch kwijt (bij .005)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
jeehaa schreef op 04 april 2004 @ 10:17:
en bij welke firmware is dat dan ? want dat heb ik volgens mij al geprobeerd maar ik was ze toch kwijt (bij .005)
008.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Ik moet zeggen dat bij 008 de speelduur van het apparaat tegenvalt... als ik regelmatig van muziek wissel door te browsen door de directory structuur, dan haal ik zo'n 8 of 9 uur met de batterij. Laat ik hem enkel doorlopen (de bookmarks zijn daarbij erg handig als je zoals ik te lui bent om playlists te maken) dan haalt hij zo'n 11 uur wel.

wat vooral batterij vreet is natuurlijk de backlight. En ik merk dat het opstarten van het ding, als ik dat vaak doe, toch ook redelijk veel stroom hapt.

Daarnaast moet ik geloof ik naar een betere ordening van mijn directories gaan werken... misschien dingen in bepaalde mappen (op genre ofzo) gaan zetten. Ik merk namelijk dat het browsen best veel tijd in beslag neemt soms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106813

wwillem schreef op 03 april 2004 @ 21:04:
8.008 haalt maar 12 uur :'(.
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de IRiver 120 en de Xclef. Een van de grote voordelen van de Xclef leek me dat het bedrijf bekend staat om de betrouwbare accu's. Ik vind dat nogal belangrijk bij een apparaat waar je de accu niet eens uit kan halen (dat heeft de Creative ZEN nu weer wel). Is het nu 'dik 16 uur' of 12, of zelfs 8? Ik heb het er moeilijk mee om een apparaat te kopen dat (waarschijnlijk net na de garantietijd) een gare batterij krijgt. Denk maar eens aan die rotmobieltjes.

Ik moet zeggen dat ik het steeds moeilijker vind worden, vooral ook omdat de apparaatjes steeds meer features krijgen: Bekijk bijvoorbeeld eens de
Iriver H300, die ook een externe batterij heeft.

Wat moet ik nu verwachten van die batterij van de Xclef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
als je de speler gewoon aanzet en je laat hem zelf spelen en je gaat dus niet zappen dan haal je het maximale uit je batterij (als het goed is). ga je wel actief zappen dan kost dat dus meer energie en dan gaat dus de batterij ook minder lang mee. maar ik ben er erg tevreden over. de keuze is idd lastig. ik heb ook erg lang getobd over deze of andere spelers maar ik ben meer dan tevreden. overigens vergelijk je de hd800 met een zen xtra maar de hd800 heeft een veel kleinere schijf (1.8 inch) en voor de Zen moet je extra software installeren om muziek er op te zetten. de 800 herkent hij meteen als externe harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 106813 schreef op 06 april 2004 @ 14:02:
Is het nu 'dik 16 uur' of 12, of zelfs 8? Ik heb het er moeilijk mee om een apparaat te kopen dat (waarschijnlijk net na de garantietijd) een gare batterij krijgt. Denk maar eens aan die rotmobieltjes. Wat moet ik nu verwachten van die batterij van de Xclef?

Ik moet zeggen dat ik het steeds moeilijker vind worden, vooral ook omdat de apparaatjes steeds meer features krijgen
Met 8.005 haal je minstens 15 uur (nog niet langer getest), wanneer je achter elkaar muziek afspeelt (mp3, ogg, vbr en gewoon, 128kbps ~ 192kbps). De nieuwste firmware is volgens mij een beta achtig iets en hier haal je maar 12 uur mee met continu spelen.

Of de batterij net als bij de hd500 vervangbaar is, weet ik niet. Kiezen is lastig, ik weet zelf ook niet of de iRiver iHP 1x0 beter of slechter is dan de Xclef hd800. Over de Creative speler kan ik alleen zeggen dat het wat features mist en aparte software nodig hebt die niet fijn werkt. Zoek wat gezellige reviews zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104895

Kreeg net een standaard mailtje van mp3spelers.nl . Er is sinds vandaag weer een nieuwe Firmware ver. 8015 uit voor de HD 800 :) :)

Je kunt hem download in de download room op :

http://www.xclef.com/downroom_e.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104895 op 07-04-2004 11:14 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste