[Ervaringen] Dell Inspiron 9100

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108921

Hallo Jerome,

Dit zou het kunnen zijn.
http://www.henrykautz.com...tion_laptops_and_inte.htm

Groet,

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwheuvel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33
Dat was hem inderdaad..

Plaatjes zien er nu weer normaal uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63173

dat is trouwens bij alle dell 15,4" laptops met WUXGA een probleem
die resolutie is echt overkill!
als je de settings op 120DPI zet, krijg je in explorer wel rare plaatjes enzo :(
niet zo leuk
ik heb een WSXGA+ (1680x1050 op een latitude d800) en dit is echt ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwheuvel
Heb net een aantal benchmarks gedraaid.. Vind toch wel dat de hardeschijf soms wel heel snel begint te "tikken". Hebben andere mensen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109979

Ik heb dat tikken eigenlijk alleen als ik veel data kopieer naar mijn server. Maar of het echt tikken is. Ik heb niet het idee dat het iets is dat niet in orde is, vinden jullie wel?

Overigens even over die resolutie. Ik heb ook 1920 resolutie en heb verder weinig aangepast. Ik heb weinig last van verkrachtte plaatjes over het algemeen. Wel bij grafieken (MRTG) in I explorer dat de lettertypes niet altijd helder/scherp zijn. Verder gewoon heel blij dat ik deze resolutie aankan.. lekker handig met lange linux regels lezen :-)) Ik twijfelde eerst wel over de hoge resolutie, maar heb er in ieder geval geen spijt van.

groeten rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 14:37
Anoniem: 63173 schreef op 22 april 2004 @ 21:04:
dat is trouwens bij alle dell 15,4" laptops met WUXGA een probleem
die resolutie is echt overkill!
als je de settings op 120DPI zet, krijg je in explorer wel rare plaatjes enzo :(
niet zo leuk
ik heb een WSXGA+ (1680x1050 op een latitude d800) en dit is echt ideaal!
Ik vind 1920x1200 perfect! :)

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112229

Na 'enig' wachten ook de 9100 ontvangen. :P

Heb absoluut geen last van ruis in de koptelefoon. Aan de koptelefoon kan het niet liggen --> Beyerdynamic DT 831 (ik zou dus alles moeten horen).

Had in eerste instantie ook last van vage afbeeldingen in enkele toepassingen. Bij mij hielp het om voorlopig de dpi van 120 naar 96 te zetten.

Waar ik toch nog, na enkele keren uitgebrobeerd te hebben, moeite mee heb is om het apparaat aan te sluiten op de TV. Na enig heen en weer schakelen tussen diverse instellingen krijg ik het dan wel weer voor elkaar (een tweede monitor aansluiten daarentegen is geen enkel probleem)

Is er overigens iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is de 7-pins aansluiting achter op de machine direct aan te sluiten op scart? Ik heb er nu wel een adapter bijgekregen maar deze geeft aansluiting naar S-video (4-pins), composiet en digital audio. Dat laatste is niet handig als je geen versterker hebt met digital audio-in. Aangezien er geen audio-out op de 9100 zit (in ieder geval bij mij niet), moet ik nu het geluid via de headphones naar de versterker sturen. Met als gevolg geluid dat twee keer door een versterker wordt gejaagd.

Verder een geweldige unit. Redelijk sjouwbaar dus toch mobiel. Ook de wifi is geweldig (ben nu nog via de buren online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111522

Ik heb ook een WUXGA scherm en draai ook de 1920 x 1200 resolutie.. Voor mij als ontwerper is dit echt ideaal!!! Ik kan lekker veel windows open hebben op mijn scherm en ik hoef niet telkens erdoorheen te scrollen. Alles in 1 opslag duidelijk en overzichtelijk. B)

Ik heb ook mijn settings op 120 DPI staan, maar ik begin er al aan te wennen en vind ze eigenlijk al weer groot. Ik ga kijken hoe het me bevalt als ik een tijdje werk met de gewone settings. Ook heb ik nog niets gemerkt van die rare plaatjes in Explorer waar iedereen het over heeft. :?

Is alleen wel een beetje jammer dat er zo weinig breedbeeld pictures zijn. Heb mijn background maar effe zelf gemaakt.. :9

Mijn koptelefoonuitgang ruist inderdaad ook een beetje, maar het is niet hinderlijk.. En mijn Laptop is muisstil. Gisteren avond sloeg voor het eerst deze week een setje ventilatoren aan, en toen was het nog geen heftig geluid. Mijn desktop lijkt er wel een straalvliegtuig bij als hij aanstond.

Maar mijn monster bevalt uitstekend! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
knip.....
Is er overigens iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is de 7-pins aansluiting achter op de machine direct aan te sluiten op scart? Ik heb er nu wel een adapter bijgekregen maar deze geeft aansluiting naar S-video (4-pins), composiet en digital audio. Dat laatste is niet handig als je geen versterker hebt met digital audio-in. Aangezien er geen audio-out op de 9100 zit (in ieder geval bij mij niet), moet ik nu het geluid via de headphones naar de versterker sturen. Met als gevolg geluid dat twee keer door een versterker wordt gejaagd.
Je moet een stekkertje bij een audio zaak kopen die van zo'n kleine koptelefoon jack naar tulp gaat. Die koptelefoon jack stop je in je koptelefoon uitgang op je laptop en de tulp(rood en wit) in je TV/Versterker (of in een SCART blokje). Verder gebruik je de s-video naar je tv... of de gele(composiet) uitgang op je adapter en die stop je dan in dat SCART blokje bij de rode en witte tulp stekkers van hierboven.

Dus in het SCART blokje het je dan Geel, Rood en wit.

Volgens mij gaat het niet anders.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112229

Tranzy schreef op 23 april 2004 @ 11:46:
[...]

Je moet een stekkertje bij een audio zaak kopen die van zo'n kleine koptelefoon jack naar tulp gaat. Die koptelefoon jack stop je in je koptelefoon uitgang op je laptop en de tulp(rood en wit) in je TV/Versterker (of in een SCART blokje). Verder gebruik je de s-video naar je tv... of de gele(composiet) uitgang op je adapter en die stop je dan in dat SCART blokje bij de rode en witte tulp stekkers van hierboven.

Dus in het SCART blokje het je dan Geel, Rood en wit.

Volgens mij gaat het niet anders.
Het is wel mogelijk om geluid via de 7-pins DIN aansluiting te krijgen. Je hebt dan alleen wel een digital audio-in nodig. Heb de volgende info gevonden:

Many Dell computers use a 7-pin S-Video connector that, unlike those found in virtually all other computers, do use all 7 pins. The additional three pins conduct a special digital audio signal called SPDIF Digital Audio, used by some receivers. The digital SPDIF audio connects to a black RCA connector on your receiver. Unless you have a component that uses this special digital audio signal you do NOT need a 7-pin connector of any type.
(http://www.svideo-rca.com/dell.htm)

Blijf het overigens nog steeds irritant vinden dat de audio-uit via de headphones moet bij de 9100. Maar ik ben blijkbaar een van de weinigen die hier een probleem mee heeft, dus houd ik er maar over op :X ...ga wel sparen voor een nieuwe versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwheuvel
Anoniem: 109979 schreef op 22 april 2004 @ 23:01:
Ik heb dat tikken eigenlijk alleen als ik veel data kopieer naar mijn server. Maar of het echt tikken is. Ik heb niet het idee dat het iets is dat niet in orde is, vinden jullie wel?

Overigens even over die resolutie. Ik heb ook 1920 resolutie en heb verder weinig aangepast. Ik heb weinig last van verkrachtte plaatjes over het algemeen. Wel bij grafieken (MRTG) in I explorer dat de lettertypes niet altijd helder/scherp zijn. Verder gewoon heel blij dat ik deze resolutie aankan.. lekker handig met lange linux regels lezen :-)) Ik twijfelde eerst wel over de hoge resolutie, maar heb er in ieder geval geen spijt van.

groeten rob
Hmm.. weet het niet.. als ik de diag software draai dan geeft ie niet aan dat er wat aan de hand is met de HDD.. Maar vind het toch vreemd dat ie zo blijft tikken.. Ik had het kunnen begrijpen dat ie tikt als er gebruik wordt gemaakt van de HDD. Het HDD lampje is echter uit als ik het tikkende geluid hoor..

Ik weet niet of het schadelijk is.. maar als iedereen er "last" van heeft zal ik het maar als normaal accepteren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 15:58
Jwheuvel schreef op 23 april 2004 @ 20:56:

Ik weet niet of het schadelijk is.. maar als iedereen er "last" van heeft zal ik het maar als normaal accepteren... ;)
Och ... wekenlang je collega's dagelijks en dijkwijls meerdere keren per dag op de hoogte houden van je laptop. Zij hebben dat ook maar als "normaal" moeten accepteren .... (HINT) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwheuvel
EdwinW schreef op 23 april 2004 @ 22:44:
[...]

Och ... wekenlang je collega's dagelijks en dijkwijls meerdere keren per dag op de hoogte houden van je laptop. Zij hebben dat ook maar als "normaal" moeten accepteren .... (HINT) :P
Ik hoop voor je dat het nog even duurt met je laptop.. Kijken hoe jij dan bent.. ;)

Zal je er nog wel aan herrineren als ik je weer aan de telefoon heb .. (zo ben ik dan ook wel weer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Anoniem: 112229 schreef op 23 april 2004 @ 14:43:
[...]

Het is wel mogelijk om geluid via de 7-pins DIN aansluiting te krijgen. Je hebt dan alleen wel een digital audio-in nodig. Heb de volgende info gevonden:

.......
Wist dit niet dat die 7-oins ook audio doorgaf maar je hebt gelijk ...dus wat ik zei:als je GEEN digitale ingang op je receiver hebt moet je het toch doen via je headphone uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik totaal geen ruis heb op de hoofdtelefoonaansluiting. Niet met hoofdtelefoon en ook niet, zoals ik het gewoonlijk heb, naar mijn Dolby system. Ik vind de kwaliteit ruim voldoende om lekker via de stereo te luisteren en zal ook niets anders gaan gebruiken. Ik vind het eigenlijk wel prima zo.

Ik heb dit weekend eens wat games geprobeerd, Helo en Colin MCralley 4 en echt heerlijk spelen op het laptoppie >:)

Ik moet nog steeds zeggen..na een week.. dat ik uitermate tevreden ben. Ik heb nog geen negatieve dingetjes kunnen vinden eigenlijk.

groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445

Topicstarter
Tsjaa,

De mijne blijkt dus wel een storing te hebben. Bij het koud booten, wil het vaak gebeuren dat de machine helemaal geen beeld geeft. De oplossing is dan vaak restarten, en op een gegeven moment slaat de videokaart aan. Zowel het lcd als de vga uitgang geven geen beeld bij deze failure, dus maak me erg zorgen.
Heb inmiddels wel een mooie Samsonite tas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B-Top,

Zie je ook het opstartscherm helemaal niet bij het koud booten? Of zie je dat nog wel?
Anders zou ik er toch nog even door Dell naar laten kijken denk ik. Want het zijn toch een hoop centjes en daar maggie wel voor booten natuurlijk.

groeten rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dell gebeld, ze sturen een nieuwe.....hopen dat het helemaal dezelfde config is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Uw order is verzonden op 27/4/2004 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Jwheuvel schreef op 23 april 2004 @ 23:14:
Ik hoop voor je dat het nog even duurt met je laptop.. Kijken hoe jij dan bent.. ;)

Zal je er nog wel aan herrineren als ik je weer aan de telefoon heb .. (zo ben ik dan ook wel weer ;) )
Zo lang hoef ik niet meer te wachten :D
code:
1
2
3
Apr 29, 2004 11:43 P.M.  BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
              7:28 A.M.  EINDHOVEN, BEST, NL ORIGIN SCAN
Apr 28, 2004 10:03 P.M.  IE BILLING INFORMATION RECEIVED

_/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 10:47
EdwinW schreef op 30 april 2004 @ 12:08:
[...]

Zo lang hoef ik niet meer te wachten :D
code:
1
2
3
Apr 29, 2004 11:43 P.M.  BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
              7:28 A.M.  EINDHOVEN, BEST, NL ORIGIN SCAN
Apr 28, 2004 10:03 P.M.  IE BILLING INFORMATION RECEIVED

_/-\o_ :9~
Begin maar vast te kwijlen want dit ding is echt geweldig! Ik heb nog geen minpuntje kunnen ontdekken. Wifi in de tuin...het is geweldig! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey...

lekker he.. ik heb ook nog niets vervelends kunnen vinden. 't werkt allemaal heerlijk naar wens.. zit nu ook lekker wifi in de tuin, alleen met verlengsnoertje, maar dat mag de pret niet drukken.. lekker naar 538 live stream te luisteren en een beetje bladeren...dl....enz.

allemaal veel fun :-)

greetz Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
@ B-Top (voor een link in de openingspost) en anderen:
Er zijn inmiddels uitgebreide reviews veschenen op internet:
- http://www.notebookreview.com/default.aspx?newsID=1841
- http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1572368,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Jaja er schijnt er een onder weg te zijn naar mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Erg kleine icoontjes in mijn systray ...eigenlijk is alles nogal klein.

Ik probeerde met Partition magic de partities opnieuw in te richten maar daar ging het een beetje fout dus moest ik mijn lappie opnieuw installen.

Ik heb alles op 1920x1200 staan en 120DPI en Cleartype aangezet.

Mijn vraag is hoe ik dit weer een beetje leesbaar kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

kan je geen goed antwoord geven, maar of je post klopt niet, of je sig...

in je sig staat dat je een wsxga scherm hebt, terwijl 1920*1200 wuxga is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Het is een 15.4" Breedbeeld WUXGA TFT UltraSharp scherm.

heb ook nog een andere vraag ... ik kan de installatie van Dell Media Experience niet vinden?? waar haal ik deze vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108856

Tranzy schreef op 03 mei 2004 @ 22:47:
heb ook nog een andere vraag ... ik kan de installatie van Dell Media Experience niet vinden?? waar haal ik deze vandaan ?
Op de driver cd die is bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik kan hem echt niet vinden ...heb jij hem wel ?

Wat is het nummer van de EXE file ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109563

Ik heb gisteren mijn Inspiron 9100 binnen gehad en man oh man een mooi beestje is het wel. Ik vroeg me alleen af of ik mijn Creative 5.1 set er op een of andere manier goed op kan aansluite aangezien die 3 geluidskanalen nodig heeft en de inspiron er maar 1 heeft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Anoniem: 109563 schreef op 05 mei 2004 @ 09:53:
Ik heb gisteren mijn Inspiron 9100 binnen gehad en man oh man een mooi beestje is het wel. Ik vroeg me alleen af of ik mijn Creative 5.1 set er op een of andere manier goed op kan aansluite aangezien die 3 geluidskanalen nodig heeft en de inspiron er maar 1 heeft? ;)
Ik denk dat je hiervoor een externe Audigy geluidskaart van Creative nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Heeft 1 van jullie de installatie van "Dell media Experience" op één van de meegeleverde cd's?

Ik zou dit graag weer willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Woei! mijne net binnen en het lijkt of ik een Prescott heb! 1mb cache :>

2.8 Ghz overigens :>

[ Voor 16% gewijzigd door itsgreen op 05-05-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De 2.8 en de 3.0 worden zover ik weet allemaal als Prescott uitgeleverd. Door leveringsproblemen met de 3.2 worden deze voorlopig met Northwood uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tranzy schreef op 05 mei 2004 @ 13:04:
Heeft 1 van jullie de installatie van "Dell media Experience" op één van de meegeleverde cd's?

Ik zou dit graag weer willen hebben.
Tranzy, ik heb even gekeken op de meegeleverde cd's, maar ik kan zo niet zien welke cd het is? Das helemaal niet duidelijk en ik heb nog geen nieuwe XP eropgezet, zodat ik tegekom welke cd jij moet hebben.

Iemand enig idee hoe erachter te komen? Als ik weet op welke cd het staat kunnen we dat wel regelen

groeten rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Thanks Rob.

Ik heb op het forum van Dell gekeken maar ik geloof dat er nogal wat te doen is om deze software... Ik zie dat een hoop mensen niet de Tools CD hebben gehad waar dit op zou staan. Ik denk dat wij in Nederland dat ook niet hebben gekregen.

Het schijnt dat als je hem toch wilt hebben dat je dat de CD moet bestellen. Of als alternatief Cyberlink Power Cinema 3 moet kopen.

Aangezien ik dit op mijn standaard image van mijn laptop had wil ik dit weer hebben maar ik weiger ervoor te betalen. Downloaden van Dell is ook niet mogelijk.

:(

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 06-05-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Update:

Nou ik heb hem via emule gedownload. De file heet dell.media.experience.R68321.EXE.

Er zit wel een kleine handleiding bij wil je hem kunnen installeren.

1) Using Winzip, Winrar or a similar prog. right click the file and choose "extract to".

2) Choose an easy to get to folder

3) Go to that folder. You should see 2 files. Setup.exe and Version.txt (setup.exe is not a real install file. its a self executable)

4) Right click setup.exe and again "extract to" an easy to get to folder

5) Open that folder and you'll see all the REAL setup.exe and the support files needed for install.

6) Open Custom.ini and change Fulfillment_Model=1 to Fulfillment_Model=0

7) Save the changes to Custom.ini and click setup.exe to install

8) Enjoy DMX

Bij mij werkt dit !!!
suc6

[ Voor 15% gewijzigd door Tranzy op 06-05-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113326

De dell Truemobile 1300 is b/g en de 1400 a/b/g de 1400 is dus dualband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mösti schreef op 07 mei 2004 @ 13:40:
De dell Truemobile 1300 is b/g en de 1400 a/b/g de 1400 is dus dualband
De b en g standaard maakt gebruik van de 2.4 hz band, de a van de 5 hz band.
De a standaard is niet gebruikelijk in NL en ook zeer duur.
Ik heb een a accesspoint uit de US meegenomen omdat bij mij in de buurt ik anders veel storing op de baan heb.
De doorvoersnelheid van de a tov de g is een stuk beter bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Tranzy schreef op 06 mei 2004 @ 20:11:

Nounou, das nogal wat. koop je een notebook met software voor een hoop centjes en dan moet je het op deze manier in je bezit zien te krijgen :-( Maar goe. er is een oplossing gevonden. copy pasta gedaan wat je geschreven hebt voor als ik XP weer eens ga verversen :-)

thanx for sharing

groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey WolfJe63,

Hoe is het met je SPDIF ? Is alles inmiddels gemaakt? Of was het toch wellicht een instelling of zo? Ben er wel benieuwd naar.

groeten Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb eindelijk mijn nieuwe binnen. Werkt als een zonnetje, en alles lijkt op het eerste gezicht ok. Toch wel een probleem wat ik eerst niet had: een verschrikkelijk irritant tik, afkomend van de HD. Andere mensen hier hadden het al, nou ben ik ook de lul, met een nieuwe. Nou ja, deze schakelt het scherm in iedergeval in 1 klap aan. Begin wel een beetje het beta tester voor Dell gevoel te krijgen. Nog lang niet alle kinderziektes zijn uit dit ding, maar dat blijkt ook wel uit deze thread. Ga nu lekker door met werken (flashen) op dit ding, ik en mijn inspiron hebben nog een lange nacht voor de boeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Het lijkt dat die "tik" zich voordoet bij zowel de 80 Gb/5400 RPM als de 60 Gb/7200 RPM als ik dat zo lees. Ik mag mij in dat geval gelukkig prijzen dat ik hier geen last van heb. De harde schijf is verder bij gebruik (lezen/schrijven) bijna niet te horen (Hitachi Travelstar 7K60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113873

Ik heb net de Inspiron 9100 binnen. Bleek meteen al een fan aan te lopen dus die komen ze morgen vervangen.
Heb nu dat beide fans continu irritant blijven blazen.
Heeft iemand hier ervaring mee om ze bijvoorbeeld uit te krijgen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
De fans blazen continue heel rustig op één snelheid. Pas bij zwaardere belasting gaan ze harder blazen. Je moet voor de aardigheid bij het opstarten van de laptop eens de diagnostics laten draaien. Dan pas hoor je pas echt hoe hard die fans kunnen blazen.
(haal dan alvast al het papier van de tafel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 113873 schreef op 13 mei 2004 @ 22:38:
Ik heb net de Inspiron 9100 binnen. Bleek meteen al een fan aan te lopen dus die komen ze morgen vervangen.
Heb nu dat beide fans continu irritant blijven blazen.
Heeft iemand hier ervaring mee om ze bijvoorbeeld uit te krijgen????
Aangezien er een fan aanloopt, en dus minder koelt, zal de bak warmer worden, en zal hij dus zijn fn_ctrl'ers op vol open gooien. Is ook geen slecht idee...ik zou even wachten op de nieuwe fan.

Eventueel kan je even kijken met cpu info wat voor processor je hebt. Prescotts hebben de nare neiging veeel warmer te worden dan northwoods. Als je een prescott hebt is er eigenlijk nog weinig aan te doen, behalve aan dell te vragen om een andere bak met een andere proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109979 schreef op 09 mei 2004 @ 22:13:
hey WolfJe63,

Hoe is het met je SPDIF ? Is alles inmiddels gemaakt? Of was het toch wellicht een instelling of zo? Ben er wel benieuwd naar.

groeten Rob
Hoi Rob,

Nee hoor, ze houden me aan het lijntje met het verhaal dat er eerst onderdelen moeten worden bezorgd. Het model zou nog zo nieuw zijn dat ze er niets van voorraadig hebben. Zij houden vol dat ze de speakers willen vervangen, maar ik denk toch echt aan het system of i/o bord.
De subwoofer doet het namelijk ook niet. De SPDIF houdt alled vast.
Ik kan de SPDIF keurig gebruiken, en ook de (wel ruisende) koptelefoon is prima, maar ik mis het toch wel. Ook mijn "oude" SB Audigy NX doet het prima.
Gaat nog zeker een week of wat duren :(

Ik heb ondertussen WinXP Pro opnieuw geinstalleerd, maar mocht (dacht ik al) niet baten.

Zodra ik meer weet komt het hier op de site.

Bedankt vooor je medeleven,
Jan Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb deze week mijn dvd brander binnen 1 dag kunnen omruilen voor een goede. Lijkt me voor jou dan ook wel een idee om het hele zwikkie om te ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Anoniem: 10445 schreef op 27 mei 2004 @ 12:52:
Ik heb deze week mijn dvd brander binnen 1 dag kunnen omruilen voor een goede. Lijkt me voor jou dan ook wel een idee om het hele zwikkie om te ruilen??
Ik heb een Service Call moeten aanmaken omdat mijn DVD brander stuk is. Als ik er een CD/DVD in doe dan ontkoppelt hij mijn brander en detecteerd hij hem niet meer. Als ik dan mijn laptop opnieuw opstart dan krijg ik een mooi wit scherm met de melding hij het apparaat in de "modular bay"niet kan herkennen.

Eerder had ik het probleem dat XP mijn brander niet als een 4X wilde herkennen maar als 2x. Ik heb toen mijn systeem geupdate naar de nieuwe Bios A02. Probleem was toen verholpen.

Helaas willen ze het hele zakie komen ophalen ... en niet alleen de DVD brander.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 28-05-2004 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tranzy schreef op 28 mei 2004 @ 08:31:
[...]

Ik heb een Service Call moeten aanmaken omdat mijn DVD brander stuk is. Als ik er een CD/DVD in doe dan ontkoppelt hij mijn brander en detecteerd hij hem niet meer. Als ik dan mijn laptop opnieuw opstart dan krijg ik een mooi wit scherm met de melding hij het apparaat in de "modular bay"niet kan herkennen.

Eerder had ik het probleem dat XP mijn brander niet als een 4X wilde herkennen maar als 2x. Ik heb toen mijn systeem geupdate naar de nieuwe Bios A02. Probleem was toen verholpen.

Helaas willen ze het hele zakie komen ophalen ... en niet alleen de DVD brander.
Dat is vreemd, dat is precies wat ik had. Mijn probleem is opgelost dankzij de nieuwe brander.
In eerste instantie wilde ze bij mij ook alles ophalen, maar met flink volhouden kreeg ik ze zover een dvd brander te sturen. Misschien ook wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik ben net gebeld door een Ier... geloof ik ... omdat ze gisteren niet mijn laptop hebben opgehaald. Dus ik was nogal kwaad omdat ik hem dan nog langer moest missen ... alleen maar voor de DVD-brander. Nu is hij aan het bellen en wordt ik dadelijk terug gebeld of idd alleen de brander vervangen kan worden.

Ik voel me idd nu echt een inspiron tester. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 28-05-2004 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Nou het is geregeld.

Dinsdag krijg ik een nieuwe brander.

Ik denk al dat ik weet waar ze de fout in gaan. Bij de service provider van DELL hadden ze alleen een plaatje van een XPS en daar zit de brander kennelijk volgens hun ingebouwd.

Ik moest hem echt overtuigen dat het gewoon een swapdrive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ja, scheelt toch wel wat, niet waar? Vreemd dat ze dachten dat het een vaste drive is, het is namelijk ook in de xps een bay drive. En als jij die error hebt doorgegeven, dan had je ook voorgelezen wat er in de bios error omhoog kwam; een D-Bay error, niet waar?
Vaag...

Aan de andere kant, dit is al mijn 2de 9100, en mijn 3de brander dus ;) (bij mijn vorige bak was de videokaart kaduuk, had hier dus niets mee te maken). Dus nou ben ik lead tester ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Tjemig .... dacht dat ik altijd pech had met nieuwe dingen die ik koop .... maar jij kan er ook wat van. ;)

Ik ben later gebeld dat ze hem toch wilde komen ophalen omdat ik een probleem heb BINNEN 31 dagen en dan is dan standaard policy dat ze hem dan willen ophalen ...... maar daar was ik het absoluut niet mee eens.

Nu komt er toch gewoon een monteur de drive dinsdag omwisselen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tranzy op 28-05-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En, binnen? Die van mij heeft gisteren weer een crash gehad dankzij een cd-r...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Hij is binnen en geinstalleerd... ik had met nero ff snel een bestandje gebrand van 2 mb en dat werkt prima. Ben hem niet meer kwijt.

Maar weer een probleem denk je met je DVD-Drive ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, vandaag eindelijk van Dell een telefoontje gehad :).
Ik had het eigenlijk al opgegeven.

Ze gaan toch over tot het vervangen van mijn laptop. Het bleek niet mogelijk om de onderdelen los te bestellen vanuit de US. En dat alleen maar omdat de speakers het niet meer deden...

Nog even twee weekjes wachten :Z en dan kan ik weer genieten van het geluid buiten de koptelefoon of de multimediaset.

Het blijkt niet mogelijk te zijn om hem zonder HD te krijgen. Dat zou makkelijk geweest zijn, dan gooi ik gewoon mijn HD om en klaar is Kees (of WolfJe).
Nu even kijken hoe ik bijna 80Gb gebackupped krijg zonder me in al teveel kosten te steken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tranzy schreef op 02 juni 2004 @ 12:18:
Hij is binnen en geinstalleerd... ik had met nero ff snel een bestandje gebrand van 2 mb en dat werkt prima. Ben hem niet meer kwijt.

Maar weer een probleem denk je met je DVD-Drive ?
Ja....
Misschien kan jij het ook nog eens proberen, om een gebrande cdr erin te leggen. Nero schijnt aspi drivers te installen waar het ding niet tegen kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Het blijkt niet mogelijk te zijn om hem zonder HD te krijgen. Dat zou makkelijk geweest zijn, dan gooi ik gewoon mijn HD om en klaar is Kees (of WolfJe).
Nu even kijken hoe ik bijna 80Gb gebackupped krijg zonder me in al teveel kosten te steken... :?[/quote]

Met Norton Ghost en een paar lege dvd'tjes moet dat wel lukken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WOW!!!!
De service is wel beter geworden sinds maart/april...
Woensdag 2-6 (2004) besteld.... Vandaag 4-6 reeds verzonden!!!
Nu dus 2 dagen levertijd ipv 2 maanden!!!

Het kan dus wel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch leveren ze nog wel uit uit de eerste revisie batch......ze hadden dus schijnbaar gewoon zware delay op de productie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vond net op de Dell support site een leuke opmerking:

Iemand vroeg over de i9100 waarom op een laptop van $2500 geen line-in poort zat.

Dit was het antwoord van de Dell moderator:

"Dell, like a lot of companies, is starting to go with a legacy-free design on it's portable system which means that they don't have a line-in jack, a parallel port, a serial port, or an infrared port, this is to trim the size and weight of computer. The ports are still being offered on the port replicators."
http://forums.us.dell.com...sp_audio&message.id=18019

to trim the size and weight of computer :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 108856 schreef op 05 juni 2004 @ 17:00:
Ik vond net op de Dell support site een leuke opmerking:

Iemand vroeg over de i9100 waarom op een laptop van $2500 geen line-in poort zat.

Dit was het antwoord van de Dell moderator:

"Dell, like a lot of companies, is starting to go with a legacy-free design on it's portable system which means that they don't have a line-in jack, a parallel port, a serial port, or an infrared port, this is to trim the size and weight of computer. The ports are still being offered on the port replicators."
http://forums.us.dell.com...sp_audio&message.id=18019

to trim the size and weight of computer :D :D :D :D :D
Lol....volgens mij heb ik overigens ook mooi infrarood....maar ja, da's onzichtbaar licht he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
WTF doen jullie met die dingen dan dat ze allemaal teruggestuurd moeten worden? Al een stuk of 50 dvd-tjes en cd-tjes gebrand. Unreal en far cry spelen. Hij staat trouwens 24 uur per dag een koetje te dfraaien... Nog geen thermal issues gehad...

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
sMoKeFiSh schreef op 07 juni 2004 @ 13:39:
WTF doen jullie met die dingen dan dat ze allemaal teruggestuurd moeten worden? Al een stuk of 50 dvd-tjes en cd-tjes gebrand. Unreal en far cry spelen. Hij staat trouwens 24 uur per dag een koetje te dfraaien... Nog geen thermal issues gehad...
Bij mij loopt hij ook als een zonnetje, no problems. Maar je moet er maar geluk mee hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja.. ik brand er niet superveel mee, maar ik ben 2x mijn driveletter kwijtgeweest voordat de topics begonnen, maar na een reboot was alles weer in orde. Elke laptop die nieuw uitkomt heeft soms wat nukken, maar dat weet je.... das bijna met alles.

ik hoop dat iedereen er verder wel net zo een lol mee heeft als ik. Ik vind 'm nog steeds echt superlekker werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eens, elk nieuw product zal vast ergens nog wel wat kleine bugjes hebben. Bij de 9100 zijn dit alleen geen kleine bugjes. En tevens is het zo dat voor het drive probleem, dell wel eens wat mag opschieten met firmware updates. Zowiezo. De drivers voor de mobility 9700, komen nog uit feb...apart......
Volgens mij kan er nl. met fikse driver, firmware en bios updates nog een stuk meer uit het machientje gehaald worden.....en bugs gesolved.

Ik krijg vandaag overigens een nieuw 'dopje' voor het scherm binnen, ik had er nl 1 die niet goed gemonteerd was. Was wel blij dat ze gewoon een doppie stuurden ipv, dat ze het hele scherm wilden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
Nu met het warm e weer blaast hij wel veel meer }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag mijn vervangende laptop binnengekregen.
De volgende verschillen zijn er tov mijn "oude" laptop:

- De speakers doen het weer ;)
- De HD maakt geen tikkend geluid meer;
- De ventilatoren zijn duidelijk minder lawaaierig;
- De koptelefoonaansluiting geeft minder geruis te horen;
- De BIOS versie is nu A02 (deze is sinds 3-5-2004 trouwens ook te downloaden DOEN!)

Verder zat er nieuwere versies van sommige software bij (Works, PSP).

Ikke ben nu weer effe blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 108856 schreef op 09 juni 2004 @ 23:12:
Vandaag mijn vervangende laptop binnengekregen.
De volgende verschillen zijn er tov mijn "oude" laptop:

- De speakers doen het weer ;)
- De HD maakt geen tikkend geluid meer;
- De ventilatoren zijn duidelijk minder lawaaierig;
- De koptelefoonaansluiting geeft minder geruis te horen;
- De BIOS versie is nu A02 (deze is sinds 3-5-2004 trouwens ook te downloaden DOEN!)

Verder zat er nieuwere versies van sommige software bij (Works, PSP).

Ikke ben nu weer effe blij :)
Het tikken is bij mij ook opgehouden, sinds dat ik heb geflashed naar a02. Ventilatoren slaan bijna nooit aan, ruis heb ik nog wel. Zag hij er ook een beetje netjes geassembleerd uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10445 schreef op 10 juni 2004 @ 09:15:
[...]Het tikken is bij mij ook opgehouden, sinds dat ik heb geflashed naar a02. Ventilatoren slaan bijna nooit aan, ruis heb ik nog wel. Zag hij er ook een beetje netjes geassembleerd uit?
De netwerksticker van de WiFi zat er niet op. Voor de rest prima in elkaar geschoefd. Geen losse onderdelen of missende afsluitdopjes. Volgende week wordt de oude opgehaald, dus een firewire kabeltje ertussen en overpompen de data.

Overigens draaien de ventilatoren altijd, maar het geluid is niet al te erg. Bij het spelen van een 3D spel of bij het draaien van een groot spreadsheet of PAR files reparatie heeft de processor het moeilijk en gelijk slaat de ventilator op een hoger niveau.

Ik blijf overigens vinden dat het geluid van de laptop qua boxjes wel iets forser had gemogen. Op zijn hardste stand is hij niet echt van WOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwheuvel
Ik heb vorige week BIOS versie A02 ook geinstalleerd..

Een tijd lang was ik van mening dat het tikkende geluid
was opgehoude met de nieuwe BIOS release.. Helaas
hoorde ik gister mijn HDD weer tikken nadat ik een DVD
had gebrand.. :(

Dus met andere woorden.. het is wel minder geworden
maar nog niet volledig opgelost .. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
Op de harde schijf van de 9100 zit een tweede partitie. Weet iemand wat hierop staat en hoe je dit eventueel benaderd?
Is dit om de laptop bij problemen weer terug te brengen in de orginele staat of heeft Dell niet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ewf2003 schreef op 15 juni 2004 @ 07:47:
Op de harde schijf van de 9100 zit een tweede partitie. Weet iemand wat hierop staat en hoe je dit eventueel benaderd?
Is dit om de laptop bij problemen weer terug te brengen in de orginele staat of heeft Dell niet zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
:+ Het antwoord op m'n vraag komt nog ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is de dus de zgn 'diagnostics' partitie.....handy, dus niet formatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-06 11:49
he, ik zie net op de site van dell staan dat je ook een 100 GB schijf in je laptop kan stoppen.... iemand daar al ervaringen mee? Of weet iemand wat voor schijf dat is? Welk merk? hoeveel rpm etc?? opzich wel stoer, 100 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117321

Ik heb de Dell Inspirion gisteren net binnengekregen, full options. Was al blij dat het binnen een week geleverd was maar hij doet helemaal nada noppes nix.
Het LED lampje van de accu licht op maar de laptop geeft geen krimp. Laadt niet op niks. Dit is wel een hele zware domper. Altijd goede ervaringen met DELLs gehad. Nu maar hopen dat zij a.s. maandag mijn probleem snel verhelpen. Eigenlijk wil ik gewoon een nieuwe of is hun standaard policy eerst repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien het binnen je 30 dagen is, zou het standaard policy zijn om je eerst gewoon een nieuwe te sturen. Met een beetje zeuren zou dat ook wel moeten lukken. Zowiezo moet ik eerlijk zeggen dat ik ook redelijk teleurgesteld was over de qualiteit van de aflevering. Ik heb redelijk wat stappen achter de rug, en heb overigens nog steeds hetzelfde gezeik met mijn DVD-RW speler. Deze 'unmount' bij bepaalde gebrande cd's en dvd's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-07 09:56

barrymel

BarryMel

ik had het al gezegd op [rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 8600 deel 2[/rml] maar aangezien er in de 9100 de zelfde DVD bakker gaat....... ik heb nu de nieuwe 8 speed Nec ND-6100A voor in mijn Inspiron 8600 en het is een Dual Layer bakker :)

zie hier info uit nero :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/NECND-6100Aneroinfotool.jpg

de 24x die je ziet staan is voor cdtjes bakken, dus hij is ook sneller met cd's want mijn vorige 4x dvd bakker was 16x voor cd's

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Still here peepz ? Dus....ben wat op het spoor met die kapotte dvd spelers (die unmounten bij het inserten van bepaalde cd's en dvd's) ..... laat dat weten zou gauw het siteje up is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118909

Ik zou wel erg geinteresseerd zijn in een nieuw topic:

[Ervaringen] Dell Precision M60

Heb er zojuist, na lang soebatten tussen de Inspiron 9100 Extreme, eentje met gigantische korting losgepeutert bij Dell. Dit apparaat is echt alles wat de 9100 is and then some.. Nvidia quadro FXGo700 128, 1,8 Ghz Pentium M...

Afbeeldingslocatie: http://images.digitalmedianet.com/2003/09_sep/reviews/cw_dellm60/dell_m60_left.jpg

Daarom een beetje gek dat ik er zo weinig NL reviews van kan vinden, laat staan topic op GOT. :?

review:
"Let's just start off with a bang: The Dell Precision Mobile Workstation M60 is without a doubt the most powerful and highly capable notebook computer that's ever graced the halls of the Midwest Test Facility. "

http://www.mediaworkstati.../viewarticle.jsp?id=20132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjenkins
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:13
Anoniem: 118909 schreef op 16 juli 2004 @ 18:25:
Ik zou wel erg geinteresseerd zijn in een nieuw topic:

[Ervaringen] Dell Precision M60

Heb er zojuist, na lang soebatten tussen de Inspiron 9100 Extreme, eentje met gigantische korting losgepeuterd bij Dell. Dit apparaat is echt alles wat de 9100 is and then some.. Nvidia quadro FXGo700 128, 1,8 Ghz Pentium M...

Daarom een beetje gek dat ik er zo weinig NL reviews van kan vinden, laat staan topic op GOT. :?
En hoeveel heb je er dan voor betaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118909

2533,51 EURO (en dan kan de ik BTW nog terugvorderen)

Ja ik kon het zelf ook niet geloven maar hij bleef smijten met kortingen. 8)7

Nu gaat iemand me natuurlijk vertellen dat er iets gigantisch mis is met dit systeem. Maar heb de voors en tegens toch goed afgewogen (En ik was écht helemaal lijp van die 9100 Extreme!) Maar dit ding is brute kracht in laptop afmetingen. Check de 3dmark score ivm de 9100, I can live with that..

Configuratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.fenomedia.com/images/gotm60.gif

Bring it on. ;-)

Ze zijn moeilijk te vinden, maar hier nog een review:
http://it.asia1.com.sg/reviews/port/por001_20040505.html

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 118909 op 16-07-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24791

Hoe zit het met het geheugen van de 9100?

Is dat gewoon desktop mem? of laptop geheugen.
Dat zou wel cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
't geheugen is DDR 400 mem....maar wel fijn lappie geheugen. Word overigens wel gloei heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gister op de valreep van de aanbieding (gratis verdubbeling van geheugen) nog een 9100 besteld :D
Alleen nog geen bevestigingsmail gehad van Dell :S
Hoe lang duurt de levering ongeveer van die notebooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen die bij Dell online bestellen wil ik er even op wijzigen dat je alles goed moet lezen.
Want ik heb gister een notebook besteld, en was een stap overgeslagen blijkbaar, want ik kreeg geen bevestigings mailtje.
En de volgende dag toen ik belde met Dell was die aanbieding afgelopen.
Dus dat was dikke ellende om het weer voor elkaar te krijgen allemaal.
En het kost me nu nog es 50 euro meer omdat ik telefonish besteld heb.

Goed lezen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
He B-Top ...heb jij nog problemen met je DVD-RW ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
wanneer je de 9100 wilt configureren (uiteraard op dell.nl) kan je ook zo genaamde Back Cover Color Inserts bestellen in de kleuren:
• Venice Blue
• Graphite Swirl
• Burlwood
• Bamboo
voor € 29,75 per stuk. Maar weten jullie toevallig hoe die dingen er uit zien? Ik kan nergens een plaatje o.i.d. vinden.

En als je hier de aanbevolen systemen bekijkt van de Inspiron 9100, dan zie je dat de duurste versie wordt verkocht voor €2.000,- (incl. BTW). Zodra je dat selecteert om 'm te configureren en te bestellen, dan staat er dat -ie € 2415,70 (incl. BTW) kost.
Ik neem aan dat - mocht ik 'm on line bestellen - de laptop dan gewoon 2.000,- kost? Of is per telefoon misschien een beter idee?

(aargh! ik zit nu wel heel erg te twijfelen tussen de Dell Inspiron 9100 en de Acer Aspire 1714SMi ( --> Aspire 1714SMi, Intel® Pentium®4 processor 3.4GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 17TFT, 1024MB DDR RAM (2*512MB), 120GB HDD, Super Multi DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, Wireless 802.11g, 6-in-1 card reader, 128MB nVidia GeForce FX Go 5 ) en dat voor € 2016,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haso2000 schreef op 27 juli 2004 @ 10:42:
wanneer je de 9100 wilt configureren (uiteraard op dell.nl) kan je ook zo genaamde Back Cover Color Inserts bestellen in de kleuren:
• Venice Blue
• Graphite Swirl
• Burlwood
• Bamboo
voor € 29,75 per stuk. Maar weten jullie toevallig hoe die dingen er uit zien? Ik kan nergens een plaatje o.i.d. vinden.

En als je hier de aanbevolen systemen bekijkt van de Inspiron 9100, dan zie je dat de duurste versie wordt verkocht voor €2.000,- (incl. BTW). Zodra je dat selecteert om 'm te configureren en te bestellen, dan staat er dat -ie € 2415,70 (incl. BTW) kost.
Ik neem aan dat - mocht ik 'm on line bestellen - de laptop dan gewoon 2.000,- kost? Of is per telefoon misschien een beter idee?

(aargh! ik zit nu wel heel erg te twijfelen tussen de Dell Inspiron 9100 en de Acer Aspire 1714SMi ( --> Aspire 1714SMi, Intel® Pentium®4 processor 3.4GHz, Microsoft® Windows® XP Home Edition, 17TFT, 1024MB DDR RAM (2*512MB), 120GB HDD, Super Multi DVD-RW, LiIon, 56K modem, Wired Gigabit LAN, Wireless 802.11g, 6-in-1 card reader, 128MB nVidia GeForce FX Go 5 ) en dat voor € 2016,-)
jah die acer heeft een Geforce kaart.
Ik heb ook om die reden een dell genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
Anoniem: 24791 schreef op 27 juli 2004 @ 15:35:
[...]

jah die acer heeft een Geforce kaart.
Ik heb ook om die reden een dell genomen.
Ik game niet zo veel, maar waarom ik toch waarschijnlijk voor de Dell ga is omdat de Dell een scherpere beeldscherm heeft (in de zin van resoluties). De Acer kan geloof ik max 1280x1024.

Nog een vraagje: er is ruimte voor een 2e HD (kan je iig als optie kiezen). Ik heb zelf nu ook een 40GB schijf. Is het mogelijk om mijn schijf van mijn huidige laptop daar in te monteren (het gaat hierbij om een toshiba schijf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haso2000 schreef op 27 juli 2004 @ 19:22:
[...]

Ik game niet zo veel, maar waarom ik toch waarschijnlijk voor de Dell ga is omdat de Dell een scherpere beeldscherm heeft (in de zin van resoluties). De Acer kan geloof ik max 1280x1024.

Nog een vraagje: er is ruimte voor een 2e HD (kan je iig als optie kiezen). Ik heb zelf nu ook een 40GB schijf. Is het mogelijk om mijn schijf van mijn huidige laptop daar in te monteren (het gaat hierbij om een toshiba schijf)?
Dat zou je dan moeten uitproberen.
Volgens mij kun je iedere notebook schijf erin doen, zolang het maar ide is.
maar 40GB is ook zo vol, ik had er een externe schijf bij gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
Anoniem: 24791 schreef op 28 juli 2004 @ 10:01:
[...]

Dat zou je dan moeten uitproberen.
Volgens mij kun je iedere notebook schijf erin doen, zolang het maar ide is.
maar 40GB is ook zo vol, ik had er een externe schijf bij gehaald.
:) ik zie dat mijn vorige beschrijving niet helemaal klopt. Ik probeer het nogmaals:

Ik ben nog niet in bezit van een Dell Inspiron 9100. Voorlopig moet ik het nog doen met mijn HP OmniBook XE2 (Celeron 5000mhz, 256mb ram en dus mijn 40GB HD (heb ik later aangeschaft)).

Mijn vraag was dus, of ik mijn 40GB harde schijf van mijn HP in de lege bay kan vastschroeven van de Dell?
Of wordt de Dell geleverd zonder beugels e.d. als je de Dell koopt zonder een 2e HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft er al iemand antwoord verkregen van Dell die de prijsstijging op de product pagina's t.o.v. de overzichtpagina van de 9100 verklaard? 417 euro méér betalen voor een laptop die volgens dell blijkbaar "maar" 2000 euro waard is vind ik niet echt normaal in ieder geval...

edit: net een mailtje gestuurd... mocht t zijn dat ik niet vrij vlot een antwoord krijg dan ga ik het waarschijnlijk spelen via de account manager van dell voor het bedrijf waar ik werk >:)

anyway, ik houd jullie op de hoogte :)

[ Voor 41% gewijzigd door mindcrash op 07-08-2004 17:22 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Die prijsstijging ligt volgens mij aan de service. Bij die van 2000 euro zit 1 jaar Collect and Return, als je dan naar de configuratie pagina gaat veranderd het automagisch in 3 jaar Next Business Day On-Site & 1 jaar Online training en komt de prijs dus een stuk hoger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Buck Danny schreef op 07 augustus 2004 @ 20:22:
Die prijsstijging ligt volgens mij aan de service. Bij die van 2000 euro zit 1 jaar Collect and Return, als je dan naar de configuratie pagina gaat veranderd het automagisch in 3 jaar Next Business Day On-Site & 1 jaar Online training en komt de prijs dus een stuk hoger uit.
Ah helder. :)

Nouja denk dat ik t toch via het bedrijf waar ik werk regel... aangezien de configuratie die ik uiteindelijk had inclusief btw 3500 euro moest opleveren als ik m zelf via dell bestel en ik m dus via die andere weg een stuk goedkoper kan krijgen als het goed is ;)

oh btw, dell levert nu als enige notebook fabrikant de mobility radeon 9800 voor een beperkte tijd (lees: tot 23 augustus) voor een meerprijs van ongeveer 120 euro bij de 9100... hoezo power? >:)

Nog een vraagje voor de eigenaren van de 9100 in deze draad: ik heb in enkele reviews gelezen dat de schrijver niet echt te spreken was over het keyboard, en met name over de hoogte. aangezien ik van plan ben om af en toe wat te gamen op dat ding enzo (huiskamer, lan parties e.d.) vroeg ik me af of ie nu echt zo pols-onvriendelijk en rsi-gevoelig is als de reviewer beschrijft of dat dit in de praktijk nog wel meevalt...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 11:51
Haso2000 schreef op 27 juli 2004 @ 10:42:
• Venice Blue
• Graphite Swirl
• Burlwood
• Bamboo
Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/top_inspn_venice.jpg

Venice Blue

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/top_inspn_burlwood.jpg

Burlwood

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/top_inspn_bamboo.jpg

Bambo

Afbeeldingslocatie: http://img.dell.com/images/emea/products/insp/top_inspn_graphite.jpg

Graphite Swirl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
@ mindcrash: waarom maar tot 23 augustus?
@ Icey: Ah ok.. thnx dude! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Haso2000 schreef op 08 augustus 2004 @ 13:16:
@ mindcrash: waarom maar tot 23 augustus?
Geen idee... maar het staat zo wel op de site... ze zullen wel een gelimiteerde hoeveelheid kunnen krijgen ofzo op dit moment en na de 23e een tijdlang niet meer...

maar goed dit is voor mij wel een goede reden om deze "laptop" te kopen :D

Zijn er overigens al spare parts via dell voor dit ding te krijgen? ik ben van plan om wellicht in de nabije toekomst een extra hdd in dit ding te schroeven ofzo maar ik kan echt nergens op dell.nl een pagina vinden met de prijs en optie om dit ding te bestellen. moet je dit telefonisch doen of... ?

[ Voor 29% gewijzigd door mindcrash op 08-08-2004 14:31 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste