Tenzij "Harderwijk" bij het buitenland hoort, anders moet je hem bestellen via http://www.dell.nl (bellen mag ook). Via de website zijn nl. niet alle opties van de laptop beschikbaar (zoals een andere harde schijf; verschillende personen prefereren nl. een 7200 RPM schijf). Bij Dell kun je via de credit card betalen of vooraf het volledige bedrag via de bank betalen. Die volledige vooruitbetaling mag overigens niet volgens het Nederlandse consumentenrecht; daar maakt de HCC momenteel zich sterk voor om dat te verbieden. Op dit moment zul je het er even mee moeten doen. Zodra het geld bij Dell binnen is, wordt de laptop pas besteld en kun je via internet (OrderWatch) zien wanneer de koerier de hele handel bij de aflevert. Gezien de ervaringen van sommige posters hier, kan die datum "weleens" spontaan veranderen. Zie signature voor mijn bestelling (en verwachte leverdatum)
Is wel het hoogste daarAnoniem: 108856 schreef op 11 april 2004 @ 23:26:
[...]
Heb ik zojuist gedaan. Score is 1586 (ik heb geen idee of dit goed is...)
Mmm, dat is vervelend, het verschil tussen dell.com en dell.nl is namelijk ongeveer 500 euro.EdwinW schreef op 12 april 2004 @ 12:49:
Tenzij "Harderwijk" bij het buitenland hoort, anders moet je hem bestellen via http://www.dell.nl (bellen mag ook). Via de website zijn nl. niet alle opties van de laptop beschikbaar (zoals een andere harde schijf; verschillende personen prefereren nl. een 7200 RPM schijf). Bij Dell kun je via de credit card betalen of vooraf het volledige bedrag via de bank betalen. Die volledige vooruitbetaling mag overigens niet volgens het Nederlandse consumentenrecht; daar maakt de HCC momenteel zich sterk voor om dat te verbieden. Op dit moment zul je het er even mee moeten doen. Zodra het geld bij Dell binnen is, wordt de laptop pas besteld en kun je via internet (OrderWatch) zien wanneer de koerier de hele handel bij de aflevert. Gezien de ervaringen van sommige posters hier, kan die datum "weleens" spontaan veranderen. Zie signature voor mijn bestelling (en verwachte leverdatum)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Ahum ....Nokko schreef op 12 april 2004 @ 13:55:
offtopic:
@EdwinW, moet dat "Dell Latitude 9100" niet "Dell Inspiron 9100" zijn?
Anoniem: 108856
Volgens mij kun je hem niet via de .com komen. Daar wordt je doorverwezen naar .nl zodra je het afleveradres probeert in te vullen (weet ik niet zeker, ongeveer een maand geleden werkte dat wel zo).the_shadow schreef op 12 april 2004 @ 11:49:Ziet er weluit.
Hoe zit het eigenlijk met betalen, kan het in Nederland ook onder rembours of iets dergelijks, of kan het alleen maar via credit card? Hoe zit het met aanbetalingen? Moet je het volledige bedrag vooruit betalen of ook een deel nadat je hem hebt ontvangen? Ik kan het namelijk nergens vinden op de site van dell.
Ze hebben steeds andere aanbiedingen. Dus misschien twee weekjes wachten.
Ik heb hem indertijd gekregen zonder transportkosten, gratis dubbel geheugen en EUR 100 korting.
Je moet nog steeds het volledige bedrag vooruit betalen. Hier zijn wel bedenkingen bij (http://www.computerconsument.nl), maar Dell levert nu eenmaal niet uit zonder eerst geld te zien. Dit werkt het gemakkelijkst met vooruitbetalen via de bank. Met elektronisch bankieren (we zijn nu eenmaal internetters
Er zit momenteel een levertijd op de i9100 van 15 werkdagen (maar kan langer zijn, zie dit topic).
Ik heb tot op dit moment geen spijt van de i900. Ik heb hem in huis sinds 06-04 en hij werkt als een zonnetje.
Voor iedereen die hem nog niet ontvangen heeft: neem van mij aan dat de i9100 het wachten MEER dan waard is. Super laptop!!!
Anoniem: 109979
Hey da WolfJe63,
Ik ben blij dat ik kan lezen dat een der eersten (volgens mij) bij je is afgeleverd. En dan bedoel ik uiteraard de 9100. Ik wacht er met smart op, bij mij staattie op 27 april (22 maart besteld).
Ik heb in even een klein vraagje aan je. Als je de resolutie wat lager zet, hou je dan wel je volledig beeld, of zoals bijna altijd met notebooks,krijg je zwarte randen eromheen? En blijft het beeld een beetje scherp op een kleinere resolutie?
je hoort wel eens dat de randen dan wat "zachter" (lees minder scherp" worden.
In ieder geval veel fun met de laptop :-)
groeten
Rob
Ik ben blij dat ik kan lezen dat een der eersten (volgens mij) bij je is afgeleverd. En dan bedoel ik uiteraard de 9100. Ik wacht er met smart op, bij mij staattie op 27 april (22 maart besteld).
Ik heb in even een klein vraagje aan je. Als je de resolutie wat lager zet, hou je dan wel je volledig beeld, of zoals bijna altijd met notebooks,krijg je zwarte randen eromheen? En blijft het beeld een beetje scherp op een kleinere resolutie?
In ieder geval veel fun met de laptop :-)
groeten
Rob
Wolfje, kan je me vertellen wat voor cpu je erin hebt? Ik ben als de dood dat ik een prescott krijg, en geen northwood, welke toch net iets minder stroom verbruikt, en iets koeler blijft.
Weet iemand of er ook een Rugtas voor deze laptop bestaat ? Die van Dell is net te klein.
Ik heb ook een leuke computer..
Je kan er 1 bijbestellen, lijkt me niet dat die te klein is. Is een branded rugtas zoals de xps, maar dan minder coolTranzy schreef op 13 april 2004 @ 10:47:
Weet iemand of er ook een Rugtas voor deze laptop bestaat ? Die van Dell is net te klein.
Anoniem: 63173
alle draagtassen van dell zijn nogal nipt, ook die voor de latitude D-serie!Tranzy schreef op 13 april 2004 @ 10:47:
Ja, ik ook. Ik hoop dat ik gewoon een Northwood krijg. Ik neem geen genoegen met een Prescott. In mijn specificatie van Dell staat dat ik een Northwood krijg en als er toch een Prescott in blijkt te zitten gaat de laptop net zo hard weer terug naar DellAnoniem: 10445 schreef op 13 april 2004 @ 10:16:
Wolfje, kan je me vertellen wat voor cpu je erin hebt? Ik ben als de dood dat ik een prescott krijg, en geen northwood, welke toch net iets minder stroom verbruikt, en iets koeler blijft.
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Er is de bios een instelling waar je dit in kunt stellen. Standaard wordt het beeld aangepast aan de 16:9 verhouding (net als bij een breedbeeld-tv). Ik vind dat op mijn tv niet zo leuk, maar met de i9100 werkt het prima.Anoniem: 109979 schreef op 13 april 2004 @ 09:51:
[...]Ik heb in even een klein vraagje aan je. Als je de resolutie wat lager zet, hou je dan wel je volledig beeld, of zoals bijna altijd met notebooks,krijg je zwarte randen eromheen? En blijft het beeld een beetje scherp op een kleinere resolutie?
Letters worden wel vaag (maar dat is bij alle CRT schermen zo), maar met een spelletje is het uitstekend te doen.
In de bios is dit dus uit te schakelen en krijg je er zwarte randen omheen. Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het schijnt zo te zijn.
Ik heb een 3.0Ghz Northwood. Deze zit gemiddeld op 35-40 graden. Bij erg intensief werk iets hoger.Anoniem: 10445 schreef op 13 april 2004 @ 10:16:
Ik begreep van het Dell forum dat er ook Prescott processoren worden uitgeleverd. Dan met name in de 3,4Ghz variant. Deze wordt wel veel heter en de fans maken dan ook meer lawaai.
Het blijft afwachten of je de Northwood of de Prescott krijgt...
Zie het topic in het Dell forum:
http://forums.us.dell.com...general&message.id=152983
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 108856 op 13-04-2004 17:19 ]
Het probleem met de koptelefoonaansluiting blijkt tot nu toe bij iedere i9100 te zijn. Er komt veel ruis uit de koptelefoon, ook als je het geluid uit hebt.
Omdat de aansluitingen in de linker fan zitten 'ingesloten' stoort de fan dus op de koptelefoonaanlsuiting.
Ik heb nog niemand bij Dell te pakken kunnen krijgen die er iets over kan/wil/zou kunnen zeggen.
Mocht een van jullie zijn/haar (volgens mij zijn alleen maar mensen van het mannelijk geslacht die een i9100 bestellen
) i9100 ontvangen dan even willen proberen of het ook zo is?
Ga ik Dell nog eens achter haar broekje aan zitten...
Omdat de aansluitingen in de linker fan zitten 'ingesloten' stoort de fan dus op de koptelefoonaanlsuiting.
Ik heb nog niemand bij Dell te pakken kunnen krijgen die er iets over kan/wil/zou kunnen zeggen.
Mocht een van jullie zijn/haar (volgens mij zijn alleen maar mensen van het mannelijk geslacht die een i9100 bestellen
Ga ik Dell nog eens achter haar broekje aan zitten...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 108856 op 13-04-2004 17:28 ]
Ik zag net dat degene die hem voor mij besteld heeft (ik heb niet zelf bij dell besteld), achter de proc (NOR) had weten te krijgen bij dell, dus dat is geen zorg meer. Jammer van de geluidsuitgangen; maar ik wilde eigenlijk toch al een mbox hebben (firewire), dus nu heb ik een extra excuus.Anoniem: 108856 schreef op 13 april 2004 @ 17:14:
[...]
Er is de bios een instelling waar je dit in kunt stellen. Standaard wordt het beeld aangepast aan de 16:9 verhouding (net als bij een breedbeeld-tv). Ik vind dat op mijn tv niet zo leuk, maar met de i9100 werkt het prima.
Letters worden wel vaag (maar dat is bij alle CRT schermen zo), maar met een spelletje is het uitstekend te doen.
In de bios is dit dus uit te schakelen en krijg je er zwarte randen omheen. Ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd, maar het schijnt zo te zijn.
[...]
Ik heb een 3.0Ghz Northwood. Deze zit gemiddeld op 35-40 graden. Bij erg intensief werk iets hoger.
Ik begreep van het Dell forum dat er ook Prescott processoren worden uitgeleverd. Dan met name in de 3,4Ghz variant. Deze wordt wel veel heter en de fans maken dan ook meer lawaai.
Het blijft afwachten of je de Northwood of de Prescott krijgt...
Zie het topic in het Dell forum:
http://forums.us.dell.com...general&message.id=152983
Anoniem: 94371
is het geruis ook irri als je het geluid wel aan hebt staan met muziek afspelen of met een spel ofzo of hoor je er dan niks meer van?
Zodra je de koptelefoon opzet hoor je het. Als je midden in een spel zit en het geluid hard is valt het niet meer zo op.
Bij het afsprelen van MP3tjes is het irritant.
De gewone boxen doen het heel goed verder, alleen de koptelefoonaansluiting is knudde.
Bij het afsprelen van MP3tjes is het irritant.
De gewone boxen doen het heel goed verder, alleen de koptelefoonaansluiting is knudde.
Package Progress:
Date Time Location Activity
Apr 14, 2004 7:06 A.M. EINDHOVEN, BEST, NL ORIGIN SCAN
Yay! Betekent dat dat ie al in Eindhoven is?
Hoe ziet die tas die je erbij krijgt er eigenlijk uit?
Apr 14, 2004 7:06 A.M. EINDHOVEN, BEST, NL ORIGIN SCAN
Yay! Betekent dat dat ie al in Eindhoven is?
Hoe ziet die tas die je erbij krijgt er eigenlijk uit?
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
Anoniem: 111522
echt niet... ik ben het levende vrouwelijke bewijsAnoniem: 108856 schreef op 13 april 2004 @ 17:27:
(volgens mij zijn alleen maar mensen van het mannelijk geslacht die een i9100 bestellen )
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 111522 op 14-04-2004 15:13 ]
Ooh! Kijk eens aan!
Heb je het monster al binnen?
Gelukkig. Is begon me al zorgen te maken.Anoniem: 111522 schreef op 14 april 2004 @ 15:11:
[...]echt niet... ik ben het levende vrouwelijke bewijs
Wolfje, heb jij er een tas bij gekregen?
nope nog niet binnen....
bestel datum is 15-3....
verwachtte leverdatum springt al de hele week van 12-4 naar 15-4 naar 16-4 naar 15-4 naar 16-4....
zucht....
bestel datum is 15-3....
verwachtte leverdatum springt al de hele week van 12-4 naar 15-4 naar 16-4 naar 15-4 naar 16-4....
zucht....
Yeahhh,
Ik heb hem 22 maart besteld en de leverdatum bleef op 27-4 staan, maar nu kreeg ik email dat deze verzonden is en bij UPS dattie op 14 april ontvangen is....
Ik wacht weer vol spanning
by the way.... Wolfje... thanx voor het antwoord.
groeten
Rob
Ik heb hem 22 maart besteld en de leverdatum bleef op 27-4 staan, maar nu kreeg ik email dat deze verzonden is en bij UPS dattie op 14 april ontvangen is....
Ik wacht weer vol spanning
by the way.... Wolfje... thanx voor het antwoord.
groeten
Rob
Wolfje,
Ik hoorde overigens en heb gekeken op de site van dell dat de inspirons met een
4200 toeren H wordt geleverd. heb jij wel ook een 5400 gekregen??
Als je op de Dell site kijken en bij de technische specs en dan details zie je
dat 4200 toeren leveren..
Na.. ik heb inmiddels al een 80gb 7200 liggen die ik erin zet, maar ben wel benieuwd of iedereen wel een 5400 krijgt of niet
misschien weet iemand anders het ook?
thanx
Na.. ik heb inmiddels al een 80gb 7200 liggen die ik erin zet, maar ben wel benieuwd of iedereen wel een 5400 krijgt of niet
thanx
Nee, deze heb ik er ook niet bijbesteld. Ik heb de volgende tas (had ik al):sMoKeFiSh schreef op 14 april 2004 @ 16:21:Wolfje, heb jij er een tas bij gekregen?
http://www.addison-techno...=510299&product_id=582609
Daar past hij prima in.
Ook een mooie tas is:
http://www.addison-techno...=510299&product_id=582614
Deze is wat slapper, maar past ook goed.
Beide tassen zijn naar verhouding niet zo duur. De eerste kost ongeveer EUR 35,00, de tweede ongeveer EUR 50,00.
De eerste biedt een prima bescherming. Ik heb alleen problemen om de voeding er goed in te laten passen.
De 80Gb die geleverd is, is een 5400rpm:Anoniem: 109979 schreef op 14 april 2004 @ 19:42:
Wolfje,
thanx
Fabrikant Hitachi
Harde Schijf Familie Travelstar 5K80
Groottefactor(Form Factor) 2.5"
Capaciteit Geformatteerd 80 GB
Schijven 2
Opnameopervlaktes 4
Fysieke Afmetingen 100 x 70 x 9.5 mm
Totaal Gewicht 102 g
Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 5.5 ms
Rotatiesnelheid 5400 RPM
Maximale Interne Datadoorvoersnelheid 450 Mbit/s
Gemiddelde toegangstijd 12 ms
Spoor naar Spoor Toegangstijd 2.5 ms
Volle Toegangstijd 23 ms
Interface Ultra-ATA/100
Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 100 MB/s
Buffergrootte 8 MB
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 108856 op 14-04-2004 23:17 ]
Nou, eindelijk zit die van mij nu ook in de 'word klaargemaakt voor verzending' fase; hoe dat een dag kan duren is mij een raadsel maar ja.
UPS is een fase na walsh western?
Meer Informatie:
Orderdatum: 17/3/2004
Naam transporteur: Walsh Western
UPS is een fase na walsh western?
Meer Informatie:
Orderdatum: 17/3/2004
Naam transporteur: Walsh Western
YEAH YEAH YEAH!! De wodka komt uit de kast, dit moet gevierd worden!!
Vanmorgen toen ik op mijn werk kwam (08.48uur) stond ie na maanden op 3 eindelijk op 4, met leverdatum 19-4!!! Dat was nog eens een goed begin van mijn dag!!
Nu (11.59 uur) staat ie op 5!!
EINDELIJK!!!
Eindelijk geen computer frustratie
meer op me werk. Nu heb ik mijn eigen super monster computer!!
Nu alleen nog effe wachten wat de officiele leverdatum is van Walsh...
(ben ik nu de eerste vrouw die 'm ontvangt?
)

Vanmorgen toen ik op mijn werk kwam (08.48uur) stond ie na maanden op 3 eindelijk op 4, met leverdatum 19-4!!! Dat was nog eens een goed begin van mijn dag!!
Nu (11.59 uur) staat ie op 5!!
Eindelijk geen computer frustratie
(ben ik nu de eerste vrouw die 'm ontvangt?
Wodka + Heftige non-designish uber laptop + vrouwAnoniem: 111522 schreef op 15 april 2004 @ 12:04:
YEAH YEAH YEAH!! De wodka komt uit de kast, dit moet gevierd worden!!![]()
Nu (11.59 uur) staat ie op 5!!EINDELIJK!!!
Eindelijk geen computer frustratiemeer op me werk. Nu heb ik mijn eigen super monster computer!!
(ben ik nu de eerste vrouw die 'm ontvangt?)
Ik zou nu ook wel willen checken, maar ik krijg een fijne error 500 op de orderstatus...is niet de eerste keer.
500-tje krijg ik ook vaak. UPS komt idd na Walsh Western.
Bij mij ziet het er goed uit!
Package Progress:
Apr 15, 2004 8:22 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
Apr 15, 2004 5:20 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
Apr 15, 2004 5:19 A.M. UTRECHT, NL IMPORT SCAN
Apr 14, 2004 10:36 P.M. BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
Apr 13, 2004 12:57 P.M. IE BILLING INFORMATION RECEIVED
Apr 9, 2004 9:23 P.M. LIMERICK, IE ORIGIN SCAN
Bij mij ziet het er goed uit!
Package Progress:
Staat nu ook in upssMoKeFiSh schreef op 15 april 2004 @ 15:22:
500-tje krijg ik ook vaak. UPS komt idd na Walsh Western.
Tot zover nog maar 1 persoon die hem heeft, en die persoon zou best nog wel wat mogen posten
Ik heb em! Yeey! Effe doos uitpakken
Hehe moest om 1630 uur werken dus heb em maar effe megenomen. Zo effe benchmarken en wat games spelen.
Nee, staat op de doos: Do not open with sharp instrument
Maar hij werkt echt lekker. Heerlijk ding!
De uitgang voor de koptelefoon ruist idd heel erg. Heb hier even Need for speed: Underground gespeeld en dat loopt erg goed op high settings.
Ik vind dat de hdd wel wat vreemde geluidjes produceert
Is dat ook een beetje tikkend geluid?sMoKeFiSh schreef op 15 april 2004 @ 20:40:
[...]Ik vind dat de hdd wel wat vreemde geluidjes produceert
Ha die B-Top.Anoniem: 10445 schreef op 15 april 2004 @ 15:37:
[...]Tot zover nog maar 1 persoon die hem heeft, en die persoon zou best nog wel wat mogen posten
Wat wil je nog meer weten dan?
op http://www.frankrijker.demon.nl/dell9100.htm staat al een hele boel info.
Ik heb ook al in dit forum een boel informatie gegeven dacht ik.
Maar misschien wil je nog meer (kan ik me voorstellen). Geef dan svp even aan wat je wilt weten...
Ja. Begint eigenlijk wel een beetje irri te worden
misschien een stomme vraag, maar ik zit op die UPS te kijken maar kom er niet helemaal wijs uit.sMoKeFiSh schreef op 15 april 2004 @ 15:22:
Package Progress:

Er komen trouwens 5 dozen, terwijl er maar 2 laptops komen en 2 tassen... 2+2=5 ????

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111522 op 16-04-2004 09:30 ]
Anoniem: 43323
Denk dat "OUT FOR DELIVERY" het zinnetje is waar je op moet letten, dan ben je zeker dat hij niet gewoon naar een andere plek verplaatst wordt (bv van Brussel naar Den Haag). Zou je trouwens wel aanraden van alle dozen eens open te doen voor je UPS terug wegstuurt als je maar 4 dingen besteld hebt en 5 dozen krijgt...Anoniem: 111522 schreef op 16 april 2004 @ 09:24:
[...]
misschien een stomme vraag, maar ik zit op die UPS te kijken maar kom er niet helemaal wijs uit.Dus ik keek even op bovenstaande post. Als ik het goed begrijp dan is hij in de UPS vrachtwagen en wordt die dag afgeleverd als er staat Apr #, 2004 ##:## A.M. DEN HAAG, NL IMPORT SCAN ...toch?
Er komen trouwens 5 dozen, terwijl er maar 2 laptops komen en 2 tassen... 2+2=5 ????
Heeft er al iemand benchies gedraaid? Ben wel benieuwd!
Ik heb ook een 9100 en een tas besteld maar er zijn 3 dozen onderweg waarvan er 1 vanmorgen op Eindhoven is aangekomen, de andere twee staan nog in IerlandAnoniem: 43323 schreef op 16 april 2004 @ 09:33:
[...]
Denk dat "OUT FOR DELIVERY" het zinnetje is waar je op moet letten, dan ben je zeker dat hij niet gewoon naar een andere plek verplaatst wordt (bv van Brussel naar Den Haag). Zou je trouwens wel aanraden van alle dozen eens open te doen voor je UPS terug wegstuurt als je maar 4 dingen besteld hebt en 5 dozen krijgt...
Ook ik snap het niet helemaal

Zie de site: http://www.frankrijker.demon.nl/dell9100.htmOscar Mopperkont schreef op 16 april 2004 @ 10:39:Heeft er al iemand benchies gedraaid? Ben wel benieuwd!
Of kijk op pagina 7 van deze topic.
Herhaling van genoemde post:
Hier is een vergelijking. De 3.2Ghz/128Mb benchmark heb ik van het Dell forum gehaald, de 3.0Ghz/64Mb is van mijzelf.
3dMark2001SE: 3.2Ghz/128Mb: 11800 3.0Ghz/64Mb: 11237
3dMark2003: 3.2Ghz/128Mb: 3348 3.0Ghz/64Mb: 3125
Aquamark3: 3.2Ghz/128Mb: 27648 3.0Ghz/64Mb: 25145
Zie ook de benchmark van Aikeleer:
http://aikeleer.dezeserve...lgorde=desc&action=search
De i9100 staat eenzaam (nogwel) bovenaan...
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 108856 op 16-04-2004 17:16 ]
Ik heb eens goed gekeken bij de details en bij mij wegen alle dozen 5 kgs!!
Wat komt er in vredesnaam mijn kant op??!?!?!?!
Zouden het 5 laptops zijn ??
D'r zijn er 3 nog in Ierland en 2 al in eindhoven
het zal wel aan mij liggen, maar ik snap er echt helemaal niets van.. Kan iemand van UPS normale uitleg geven??
UPS meneer - Goedemiddag wat kan ik voor u doen (zwaar amsterdams accent)
Ik - Goedemorgen, ik heb een vraag. Ik zie hier op mijn tracking information dat ik 5 dozen krijg, terwijl ik maar 4 artikelen besteld heb?! Kunt u misschien het nakijken en mij vertellen wat er in al deze dozen zit?
UPS meneer - Ik zal even in de computer kijken, kunt u mij uw order nummer geven.. heeft u een momentje?
ik - Ja hoor..
UPS meneer - Nee helaas, ik zie alleen order nummers en er staat niet bij wat er in de dozen zit. Daarvoor moet U dell even bellen...
ik - Ja maar die heb ik hiervoor gebeld en die verwezen mij door naar jullie. Hebben er al meerdere mensen gebeld met deze vraag?
UPS meneer - Nee mevrouw, niemand. Het is voor mij ook totaal een raadsel wat er dan in de 5e doos zou zitten. Mischien krijgt u wel een leuk cadeautje van dell.
Ik - Nou dat zou leuk zijn..In ieder geval bedankt voor de moeite...
UPS meneer - Dag mevrouw en prettig weekend
Ik- Dank u, u ook, Dag meneer
Zucht...ze weten van niks en komen van nergens!!?? Nu is het dus afwachten wat er in dat 5e pakketje zit.... misschien een leuke verassing
D'r zijn er 3 nog in Ierland en 2 al in eindhoven

UPS meneer - Goedemiddag wat kan ik voor u doen (zwaar amsterdams accent)
Ik - Goedemorgen, ik heb een vraag. Ik zie hier op mijn tracking information dat ik 5 dozen krijg, terwijl ik maar 4 artikelen besteld heb?! Kunt u misschien het nakijken en mij vertellen wat er in al deze dozen zit?
UPS meneer - Ik zal even in de computer kijken, kunt u mij uw order nummer geven.. heeft u een momentje?
ik - Ja hoor..
UPS meneer - Nee helaas, ik zie alleen order nummers en er staat niet bij wat er in de dozen zit. Daarvoor moet U dell even bellen...
ik - Ja maar die heb ik hiervoor gebeld en die verwezen mij door naar jullie. Hebben er al meerdere mensen gebeld met deze vraag?
UPS meneer - Nee mevrouw, niemand. Het is voor mij ook totaal een raadsel wat er dan in de 5e doos zou zitten. Mischien krijgt u wel een leuk cadeautje van dell.
Ik - Nou dat zou leuk zijn..In ieder geval bedankt voor de moeite...
UPS meneer - Dag mevrouw en prettig weekend
Ik- Dank u, u ook, Dag meneer
Zucht...ze weten van niks en komen van nergens!!?? Nu is het dus afwachten wat er in dat 5e pakketje zit.... misschien een leuke verassing
yeahhhhhhhhhhhhh hij is binnen.
eergisteren bericht dattie bij dell verzonden was.
gisteravond stond er bij UPS dattie in ierland was.. vannochtend keek ik en zag ik dat ie via brussel in Rotterdam was gekomen.. Ik mijn moeder wakker gebeld om 07:00u dat ze maar bij mij verder moest slapen :-))))))))))))))) en ja hoor!!!!
10:00u AM wassie binnen... en nu... wireless online :-))
ziet er echt puik uit en de moeite van het wachten waard geweest.
groeten Rob, die lekker effe gaat puteren vanuit de tuin :-))))
eergisteren bericht dattie bij dell verzonden was.
gisteravond stond er bij UPS dattie in ierland was.. vannochtend keek ik en zag ik dat ie via brussel in Rotterdam was gekomen.. Ik mijn moeder wakker gebeld om 07:00u dat ze maar bij mij verder moest slapen :-))))))))))))))) en ja hoor!!!!
10:00u AM wassie binnen... en nu... wireless online :-))
ziet er echt puik uit en de moeite van het wachten waard geweest.
groeten Rob, die lekker effe gaat puteren vanuit de tuin :-))))
Ik heb al eens een beeldscherm laten komen en toen de doos open ging zat er een zak zand in! Echt waar! Geen geintje!Anoniem: 111522 schreef op 16 april 2004 @ 16:14:Wat komt er in vredesnaam mijn kant op??!?!?!?!

Was wel van Siemens en niet van Dell en de zak zand had een gelijk gewicht als het beeldscherm.
De i9100 die ik heb gekregen stond op 1 doos van 8kg, wat ook klopte: 5kg voor de laptop en 3kg voor de voeding.
Ik heb trouwens wel vaker bij UPS meegemaakt zat zij onderling zendingen bundelen en dat bij de werkelijke levering deze wel goed komt.
Blijft afwachten.
Leuke anekdote dat telefoongesprek.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 108856 op 16-04-2004 17:10 ]
Met een biertje, onder de parasol en met een lange verlengkabel voor de stroom.Anoniem: 109979 schreef op 16 april 2004 @ 16:46:groeten Rob, die lekker effe gaat puteren vanuit de tuin :-))))
Leuk dat wireless netwerk, maar nu nog wireless stroom...
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je Tracking gegevens
bij UPS zichtbaar worden? Mijn laptop is gister om 16.11
verstuurd. Hij is vervolgens over gedragen aan UPS..
Maar als ik op de website van UPS kijk dan staat er dat ie
het tracking number niet kent..
P.S. Rijden de mannetjes en vrouwtjes van UPS ook op zaterdag?
bij UPS zichtbaar worden? Mijn laptop is gister om 16.11
verstuurd. Hij is vervolgens over gedragen aan UPS..
Maar als ik op de website van UPS kijk dan staat er dat ie
het tracking number niet kent..
Kan drie werkdagen duren van het moment van aanlevering door Dell tot het moment dat UPS de tracking binnen heeft.Jwheuvel schreef op 16 april 2004 @ 17:18:Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je Tracking gegevens bij UPS zichtbaar worden? [...]
Zij rijden voor zover ik weet niet op zaterdag (bij mij is door UPS nooit iets op zaterdag afgegeven).
Hoi,
Ik heb dus de 9100 ook en alles werkt perfect, maar ik heb een klein vreemd dingetje.
Alle toetsen zijn goed, instellingen ook , alle "shift" toetsen werken, behalve dat deze @ en deze " omgedraaid zijn..... kan niet vinden wat het is, want verder werken alle shiften om het maar zo te zeggen goed.
hebben meer mensen er last van??
groeten Rob
ps.. jaja. wireless stroom zou idd erruugg lekker zijn. ehehehehe
Ik heb dus de 9100 ook en alles werkt perfect, maar ik heb een klein vreemd dingetje.
Alle toetsen zijn goed, instellingen ook , alle "shift" toetsen werken, behalve dat deze @ en deze " omgedraaid zijn..... kan niet vinden wat het is, want verder werken alle shiften om het maar zo te zeggen goed.
groeten Rob
ps.. jaja. wireless stroom zou idd erruugg lekker zijn. ehehehehe
[quote]Anoniem: 111522 schreef op 16 april 2004 @ 16:14:
Bij mij staan er twee dozen in Frankrijk en 1 in Eindhoven
Drie dozen voor 1 9100 met een tas
Bij mij staan er twee dozen in Frankrijk en 1 in Eindhoven

[quote]ewf2003 schreef op 16 april 2004 @ 18:42:
update : ze staan nu alle 3 in FrankrijkAnoniem: 111522 schreef op 16 april 2004 @ 16:14:
Bij mij staan er twee dozen in Frankrijk en 1 in EindhovenDrie dozen voor 1 9100 met een tas

hey ewf2003,
ik ben wel benieuwd nu wat je gaat krijgen.. 9100 is 8 kilo. en 1 doos. evt tas zou tweede doos zijn. Ik ben bang dat je dalijk een "gewone" pc krijgt met randapparatuur, want dan kloppen aantal dozen wel.. alleen gewicht is dan wel erg toevallig allemaal 5 kilo
laat het ons weten :-)
groeten rob
ik ben wel benieuwd nu wat je gaat krijgen.. 9100 is 8 kilo. en 1 doos. evt tas zou tweede doos zijn. Ik ben bang dat je dalijk een "gewone" pc krijgt met randapparatuur, want dan kloppen aantal dozen wel.. alleen gewicht is dan wel erg toevallig allemaal 5 kilo
groeten rob
Voor Kuikuh zijn er 5 dozen onderweg voor mij "maar" 3Anoniem: 109979 schreef op 16 april 2004 @ 19:24:
hey ewf2003,
groeten rob
Ik snap er geen zak van, op het ene scherm staat er een doos in Eindhoven en als je dan op details klikt staan er 3 dozen in Frankrijk. Ik ben zeer benieuwd, ik denk wel dat ik ff de doos of dozen open maak als ze bezorgt worden.
Maar ik zal je op de hoogte houden.
Lol wat doen die dozen in Frankrijk dan?
Heb je naar de landinstellingen van je toetsenbord gekeken. Mijn " en @ werken prima (of is het nu @ en "?). Je moet een NL taal hebben met een US toetsenbord (dat weet je waarschijnlijk al, maar ik probeer het toch maar...)Anoniem: 109979 schreef op 16 april 2004 @ 18:16:
Ja waarschijnlijk bij de setup je toetsenbordindeling niet op US gezet zeker?
Yep,
Jullie hebben helemaal gelijk gehad, het werkt nu goed. had de settings op UK staan vreemd genoeg. Zoveel keer al pc's geinstalled en toch gaat het nu precies fout. Maar goed, het werkt nu weer.
Thanx for the help :-)))
Rob
Jullie hebben helemaal gelijk gehad, het werkt nu goed. had de settings op UK staan vreemd genoeg. Zoveel keer al pc's geinstalled en toch gaat het nu precies fout. Maar goed, het werkt nu weer.
Thanx for the help :-)))
Rob
Anoniem: 53302
is 't ook mogelijk om bij de DELL een DVD-RW +/- brander te laten instaleren.
Op de site staat namelijk DVD+RW
Voor zover ik weet hebben ze alleen maar een +RW, geen +/-RW. Ook bij navraag bij Dell hebben ze inderdaad geen +/-RW.Anoniem: 53302 schreef op 17 april 2004 @ 12:28:
is 't ook mogelijk om bij de DELL een DVD-RW +/- brander te laten instaleren.
Je kunt natuurlijk altijd een externe +/-RW gebruiken.
update:ewf2003 schreef op 16 april 2004 @ 20:51:
[...]
Voor Kuikuh zijn er 5 dozen onderweg voor mij "maar" 3![]()
Ik snap er geen zak van, op het ene scherm staat er een doos in Eindhoven en als je dan op details klikt staan er 3 dozen in Frankrijk. Ik ben zeer benieuwd, ik denk wel dat ik ff de doos of dozen open maak als ze bezorgt worden.![]()
Maar ik zal je op de hoogte houden.
Voortgang Pakket:
Datum Tijd Vestiging Activiteit
16 apr 2004 10:28 's middags BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
7:04 's morgens EINDHOVEN, BEST, NL ORIGIN SCAN
15 apr 2004 12:53 's middags IE BILLING INFORMATION RECEIVED
Mijn 9100 gaat van Einhoven naar Brussel

Anoniem: 53302
klopt 't dat - over 't algemeen in de rest van de wereld wordt gebruikt?Anoniem: 108856 schreef op 17 april 2004 @ 12:37:
[...]
Voor zover ik weet hebben ze alleen maar een +RW, geen +/-RW. Ook bij navraag bij Dell hebben ze inderdaad geen +/-RW.
Je kunt natuurlijk altijd een externe +/-RW gebruiken.
Nee, dat klopt niet. Het is verschillend. Eigenlijk wordt de + iets meer gebruikt dan de -.Anoniem: 53302 schreef op 17 april 2004 @ 13:46:
[...]
klopt 't dat - over 't algemeen in de rest van de wereld wordt gebruikt?
In mijn desktop zit een DVD+/-RW. Mijn dvdspeler is een Sony, die slikt zowel + als -. De i9100 slikt alleen +.
Dus ik gebruik alleen maar +RW schijven.
Deze zijn ook in Philips, JVC en andere grote merken te gebruiken.
Overigens kunnen de meeste stand-alone dvdspelers prima met zowel + als - overweg.
De vraag die je jezelf moet stellen is waar je de schijfjes wilt gebruiken, welke apparatuur dat is en welke 'standaard' deze gebruikt. Daarna besluiten of je de i9100 zonder +RW nemen en laten een standalone +/-RW wilt gebruiken.
Meer info over DVD+RW: http://www.dvdplusrw.org (aanrader!, tevens allerlei info over stand-alone dvd-spelers).
Oeps,
Ik heb zojuist de SPDIF connector uitgeprobeerd op de i9100.
Ging allemaal goed.
Maar toen ik opnieuw opstarte zonder de SPDIF aangesloten: weg speakers en subwoofer!
Geen geluid meer uit te krijgen.
De koptelefoon geelf geluid en als ik de SPDIF weer aansluit is deze ok, maar de interne speaker/subwoofer: no way!
Opgestart van de partititie met de Dell diagnostic om te controleren of het iets softwarematig was. Maar ook deze geeft alleen door de koptelefoon geluid.
Ik zal Dell aanstaande maandag eens bellen. Het lijkt me dat de SPDIF de verbinding 'vasthoudt' en niet meer vrijgeeft naar de speakers.
SJIPS!!!
Ik heb zojuist de SPDIF connector uitgeprobeerd op de i9100.
Ging allemaal goed.
Maar toen ik opnieuw opstarte zonder de SPDIF aangesloten: weg speakers en subwoofer!
Geen geluid meer uit te krijgen.
De koptelefoon geelf geluid en als ik de SPDIF weer aansluit is deze ok, maar de interne speaker/subwoofer: no way!
Opgestart van de partititie met de Dell diagnostic om te controleren of het iets softwarematig was. Maar ook deze geeft alleen door de koptelefoon geluid.
Ik zal Dell aanstaande maandag eens bellen. Het lijkt me dat de SPDIF de verbinding 'vasthoudt' en niet meer vrijgeeft naar de speakers.
SJIPS!!!
Ohoh Wolfje,
Dat is niet zo best. Ik heb het nog niet geprobeerd eigenlijk. Ben nu wel even angstig eigenlijk... Ben heel benieuwd wat Dell te zeggen heeft. Ik ga ook eens kijken op de Dell forums of ik er iets over kan vinden.
Rob
Dat is niet zo best. Ik heb het nog niet geprobeerd eigenlijk. Ben nu wel even angstig eigenlijk... Ben heel benieuwd wat Dell te zeggen heeft. Ik ga ook eens kijken op de Dell forums of ik er iets over kan vinden.
Rob
3DMark2003 3663 puntjes
Voor de liefhebber heb ik een piccie
Anoniem: 39303
@Wolfje, waarom is jou cpu sandra score zo laag, met een paar jaar oude Celeron haal ik een hogere score??
Effe benchmarkjes getest. Benchmark info
Wolfje,
Misschien dom van mij, maar bij je volume knop van Windows rechtsonderin (dubbelklik) kun je weer naar de properties van je volume en hier kun je ook kiezen voor Enable SPDIF en nog iets anders kiezen
heb je daar nog gekeken?? Kwam het toevallig tegen en dacht... ik meld het even.
groeten Rob
Misschien dom van mij, maar bij je volume knop van Windows rechtsonderin (dubbelklik) kun je weer naar de properties van je volume en hier kun je ook kiezen voor Enable SPDIF en nog iets anders kiezen
heb je daar nog gekeken?? Kwam het toevallig tegen en dacht... ik meld het even.
groeten Rob
Hoe zit dat trouwens met aflevering van pakketen door UPS als je
niet thuis bent? Zoals het er nu uit ziet wordt ie di of wo gebracht.
Helaas ben ik dan op cursus (waar ik niet meer onder uit kan)
niet thuis bent? Zoals het er nu uit ziet wordt ie di of wo gebracht.
Helaas ben ik dan op cursus (waar ik niet meer onder uit kan)

Anoniem: 108921
Ze laten een kaartje achter waar je eventueel naar kan bellen en anders komen ze de volgende dag weer langs.
Package Progress:
Apr 19, 2004 8:29 A.M. ROTTERDAM, NL OUT FOR DELIVERY
5:09 A.M. ROTTERDAM, NL OUT FOR DELIVERY
5:08 A.M. ROTTERDAM, NL IMPORT SCAN
Apr 16, 2004 10:50 P.M. BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
Apr 15, 2004 12:53 P.M. IE BILLING INFORMATION RECEIVED
Apr 14, 2004 11:13 P.M. LIMERICK, IE ORIGIN SCAN
Kom maar, kommaar, kommaar
Zozo momeijer,
Hij is al lekker in de buurt zie ik. Bij mij wassie om 05:15 in R'dam en werd ie die dag nog bezorgd...... BE PREPARED :-)))
groeten Rob
Hij is al lekker in de buurt zie ik. Bij mij wassie om 05:15 in R'dam en werd ie die dag nog bezorgd...... BE PREPARED :-)))
groeten Rob
Ik gebruik versie 2004 pro. Misschien dat het daardoor komt. Alle andere processoren zitten ook rond deze score. Niet de tig-duizend van de andere systemen, maar tussen de 5 en de 10 duizend.Anoniem: 39303 schreef op 18 april 2004 @ 14:25:
@Wolfje, waarom is jou cpu sandra score zo laag, met een paar jaar oude Celeron haal ik een hogere score??
Hoi Rob,Anoniem: 109979 schreef op 18 april 2004 @ 22:51:
Wolfje,
groeten Rob
Bedankt voor je melding. Ik heb inderdaad daar gekeken.
Ook voordat ik uberhaupt de SPDIF gebruikte stond deze al aangevinkt (de ander optie is PC Speaker Mute).
Als ik Enable SPDIF uitvink en opnieuw opstart, staat het vinkje er automatisch weer.
De Dell diagnostic (op de aparte partitie als je hem opstart en op F12 drukt) geeft ook geen enkel geluid. Dus daar zou het niet mogen zitten.
Op dit moment zit ik in de wacht met Dell Support. Zij geven aan dat zij de i9100 terug willen hebben.
Edit: Omdat de laptop nog zo nieuw is, komt er toch iemand langs a.s. woensdag
Ik heb de bios moeten resetten van hen, het gevolg is nu wel dat de ventilatoren op maximaal aantal toeren draaien
Eens kijken hoe ik dat nu ergens terug kan zetten.
Edit: Ha gevonden: de Fn+z toets en daarna in de energieinstellingen alles weer normaal zetten.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 108856 op 19-04-2004 15:34 ]
Anoniem: 87748
Dit laptopie is ook wel liev eigenlijk.
Als je gaat gamen, hoe lang doe je ongeveer op de accu?
Zitten er powersave standen op?
Met het spelen van FarCry hield de accu het ongeveer 1 uur en 10 minuten vol.Anoniem: 87748 schreef op 19 april 2004 @ 14:52:
Dit laptopie is ook wel liev eigenlijk.
Het systeem gaf wel een melding dat de batterij bijna leeg was, maar die zie je pas als je FarCry afsluit. Dan staat er een mooie melding op het beeldscherm.
Het beelscherm staat dan op 60% helderheid.
Omdat in de i9100 een desktop processor zit, is er geen powersave vooor de processor aanwezig.
Over het spelen van oa FarCry: het geluid is in het programma zelf niet harder of zachter (of uit) te zetten. Je moet dan FarCry afsluiten. Voordat je dus begint, eerst het geluidsniveau instellen. Dan het programma starten.
Dat komt omdat de toetsen voor harder en zachter door een windows programma worden aangestuurd. Omdat FarCry 100% van de systeembelasting overneemt, zullen alle andere programma's een mindere prioriteit krijgen. Allen door even uit FarCry te stappen (windows toets) kan je het geluid anders instellen.
Zucht...
Hey Wolfje,
Nou..balen hoor dattie terugmoet, maar idd bij een nieuwe laptop zijn ze wel schappelijk. Een vriend van mij kocht een poosje geleden de 5150 en kreeg 'm met een defect scherm en die had nadat ie opgehaald was na 2 dagen binnen 8 werkdagen in totaal een nieuwe toegestuurd.
Ik vraag me wel af, of het probleem van jou nou een "generiek"of incidenteel probleem is. Hebben ze daar bij Dell wat over gemeld? Anders heb je dalijk weer hetzelfde probleem, toch?
Nou, hopen dat je snel de nieuwe weer hebt.
Rob
Nou..balen hoor dattie terugmoet, maar idd bij een nieuwe laptop zijn ze wel schappelijk. Een vriend van mij kocht een poosje geleden de 5150 en kreeg 'm met een defect scherm en die had nadat ie opgehaald was na 2 dagen binnen 8 werkdagen in totaal een nieuwe toegestuurd.
Ik vraag me wel af, of het probleem van jou nou een "generiek"of incidenteel probleem is. Hebben ze daar bij Dell wat over gemeld? Anders heb je dalijk weer hetzelfde probleem, toch?
Nou, hopen dat je snel de nieuwe weer hebt.
Rob
Heb je hem al?Anoniem: 108921 schreef op 19 april 2004 @ 12:01:
Package Progress:
Bij mij is hij ook "out for delivery" maar ze zijn nog niet geweest (17:00 uur). Ik wordt al zenuwachtig of het wel vandaag gaat gebeuren....
Hehehehe lijk wel een klein kind dat op z'n speelgoedje zit te wachten
Hey Rob,Anoniem: 109979 schreef op 19 april 2004 @ 15:59:Nou, hopen dat je snel de nieuwe weer hebt.
Bedankt voor je medeleven
Hij hoefde echter niet terug, er komt woensdag iemand langs om ernaar te kijken omdat hij nog zo nieuw is
Zij denken dat het aan de speakers ligt, ik denk dat het met de SPDIF te maken heeft. Dat houdt in een heel nieuw systemboard.
Ik zou iedereen aanraden de SPDIF tot nader orde niet te gebruiken (maar dat moet je natuurlijk zelf uitmaken).
In de handleiding staat (en dat heb ik ook zo gedaan):
- i9100 uitzetten;
- Bijgeleverde verdeelstekker erin;
- Analoge kabel aansluiten op stereo/boxenset;
- i9100 aanzetten.
- SPDIF output.
Dat ging ook prima. Perfect geluid. Echter terug:
- i9100 uitzetten;
- Bijgeleverde verdeelstekker eruit;
- i9100 aanzetten.
En toen waren de speakers en subwoofer overleden...
Als het inderdaad het systemboard blijkt te zijn, sluit ik de SPDIF voorlopig niet meer aan: het risico is me te groot. Ik sluit hem wel aan via de (ruisende) koptelefoon.
Over soortgelijke gevallen kunnen ze nog niets zeggen.
Ik ben weer een ervaring rijker. Maar daar ging deze topic tenslotte ook over.
Wolfje,
Nou..beter dat er gewoon iemand langskomt hoor. En geluid via koptelefoonuitgang naar mijn Dolby system geeft echt geen ruisdie ik hoor of zo. Ik vind het prima zo en wacht idd nog even tot we meer weten over wat er met jou notebook aan hand is.
We wachten wederom vol spanning.
Nou..beter dat er gewoon iemand langskomt hoor. En geluid via koptelefoonuitgang naar mijn Dolby system geeft echt geen ruisdie ik hoor of zo. Ik vind het prima zo en wacht idd nog even tot we meer weten over wat er met jou notebook aan hand is.
We wachten wederom vol spanning.
Zo Wolfje, heftig, zeker een ervaring, en zeker goed voor dit topic op het eens te gaan bekijken.
(jaja, nieuwe topic komt er nog aan, heb beide moderators in mijn icq staan, maar ik ben geloof ik nooit synchroon online).
Lijkt er toch op dat de 9100 nog wel wat kinderziektes heeft.
Ik heb die van mij nu net 2 1/2 uurtje voor mijn neus. Heb lekker lopen stressen op die bak, benchmarks etc. Net even gauw gekeken hoe ut2004 draait. Goed, erg goed. Ik heb geen ruis op mijn koptelefoon, mijn fans draaien rustig en stil (schrok me de tering toen ze net na een half uur ut'en aansloegen, nogal stofzuigertje).
De bak draait gruwelijk snel, en was het wachten zeker waard. Ik heb wsxga, en als ik het zo zie zou ik geen wuxga willen. Heerlijk scherm, maar heb geloof ik de helderheid wat te hoog, begin koppijn te krijgen. Rest van een report zal ik uitgebreid schrijven, ga nu gauw nog ff pielen voor het slapen gaan.
(jaja, nieuwe topic komt er nog aan, heb beide moderators in mijn icq staan, maar ik ben geloof ik nooit synchroon online).
Ik heb die van mij nu net 2 1/2 uurtje voor mijn neus. Heb lekker lopen stressen op die bak, benchmarks etc. Net even gauw gekeken hoe ut2004 draait. Goed, erg goed. Ik heb geen ruis op mijn koptelefoon, mijn fans draaien rustig en stil (schrok me de tering toen ze net na een half uur ut'en aansloegen, nogal stofzuigertje).
De bak draait gruwelijk snel, en was het wachten zeker waard. Ik heb wsxga, en als ik het zo zie zou ik geen wuxga willen. Heerlijk scherm, maar heb geloof ik de helderheid wat te hoog, begin koppijn te krijgen. Rest van een report zal ik uitgebreid schrijven, ga nu gauw nog ff pielen voor het slapen gaan.
Ja ze zijn er!!!! Half 1 Kwam de grote bruine UPS truck voorrijden!!Anoniem: 108921 schreef op 19 april 2004 @ 12:01:
Package Progress:
5 dozen bleek inderdaad te kloppen. 2 laptops, 2 tassen en 1 doos voor de covers.
ALS EEN KIND ZO BLIJ!!!
Heb bijna alles rond aan applicaties en sofware.
En hij voelt :
alsof je in een roeibootje in kalm water ligt te dobberen, met de zon op je gezicht....
Hij weegt;
EEN TON!!!! Maar de consequenties van het gewicht zijn niets bij zijn performance....
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 111522 op 20-04-2004 12:32 ]
Ja hij presteerd heel erg goed in UT2004! Kan alles spelen op 1920x1200 op highest settings :-) Tja fans hoor ik niet eens meer als ik UT2004 aan het spelen benAnoniem: 10445 schreef op 19 april 2004 @ 23:49:
Zo Wolfje, heftig, zeker een ervaring, en zeker goed voor dit topic op het eens te gaan bekijken.
Anoniem: 39303
Zeer netjes, maar hoe kom je in godsnaam aan zo'n hoge accestime?Anoniem: 10445 schreef op 20 april 2004 @ 15:54:
http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/show/36
w00t. heb ik nu de snelste laptop op tweakers?
Ik zat me er idd ook al over te verwonderen. Ik heb ook nog geen herinstall gedaan, het ding is nogal brak installed.
Oh... dit doet pijn.. echt zo'n pijn 
Apr 20, 2004 11:24 A.M. UTRECHT, NL RECEIVER NOT IN ON 1ST DELIVERY ATTEMPT
9:03 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
5:58 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
5:57 A.M. UTRECHT, NL IMPORT SCAN
Apr 19, 2004 10:44 P.M. BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
Apr 16, 2004 4:35 A.M. IE BILLING INFORMATION RECEIVED
Apr 15, 2004 1:46 P.M. LIMERICK, IE ORIGIN SCAN
Mijn laptop heeft bij de voordeur gestaan..
En het ergste.. morgen het zelfde verhaal nog een keer.. Dat wordt tot donderdag wachten..
Apr 20, 2004 11:24 A.M. UTRECHT, NL RECEIVER NOT IN ON 1ST DELIVERY ATTEMPT
9:03 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
5:58 A.M. UTRECHT, NL OUT FOR DELIVERY
5:57 A.M. UTRECHT, NL IMPORT SCAN
Apr 19, 2004 10:44 P.M. BRUSSELS, BE ORIGIN SCAN
Apr 16, 2004 4:35 A.M. IE BILLING INFORMATION RECEIVED
Apr 15, 2004 1:46 P.M. LIMERICK, IE ORIGIN SCAN
Mijn laptop heeft bij de voordeur gestaan..

En het ergste.. morgen het zelfde verhaal nog een keer.. Dat wordt tot donderdag wachten..

Ik heb ook een leuke computer..
Nou, vandaag komt er geen monteur om naar het niet-werkende geluid te kijken
.
Er zijn nog geen onderdelen voor de i9100, dus heeft het geen zin om iemand langs te sturen. Helaas geen telefoontje gehad dat ze niet zouden komen. Moest ik dus zelf achteraan bellen.
Zodra er onderdelen uit Ierland zijn verscheept, wordt ik gebeld.
Dat wordt dus iedere twee dagen bellen vrees ik.
Effu wachtu.......
Er zijn nog geen onderdelen voor de i9100, dus heeft het geen zin om iemand langs te sturen. Helaas geen telefoontje gehad dat ze niet zouden komen. Moest ik dus zelf achteraan bellen.
Zodra er onderdelen uit Ierland zijn verscheept, wordt ik gebeld.
Dat wordt dus iedere twee dagen bellen vrees ik.
Effu wachtu.......
Hey Wolfje,
Nou. dat is weer typisch Dell he. Dat is wel jammer van hun service. Produkten zijn meer dan goed, maar service is juist weer te weinig.
Ik hoop dat het toch nog snel gefixed wordt. En het opsturen van je notebook naar Dell heeft dus klaarblijkelijk ook geen zin als ze toch geen onderdelen hebben.
Succes en we horen het wel als er schot inzit.
Groeten Rob
Nou. dat is weer typisch Dell he. Dat is wel jammer van hun service. Produkten zijn meer dan goed, maar service is juist weer te weinig.
Ik hoop dat het toch nog snel gefixed wordt. En het opsturen van je notebook naar Dell heeft dus klaarblijkelijk ook geen zin als ze toch geen onderdelen hebben.
Succes en we horen het wel als er schot inzit.
Groeten Rob
Hij is binnen !
Lawaai valt me reuze mee.. (mijn huidige desktop maakt veel meer
herrie). Het tikken van de hardeschijf valt me ook op..
Zit alleen met een kleine uitdaging.. Zoals het een echte IT'er betaamt
heb ik de standaard installatie van XP er af gehaald en ben ik opnieuw
bezig gegaan met de juiste CD's.
Echter, nu ik alles geinstalleerd heb (drivers, enz) vind ik toch dat de
lettertjes op mijn scherm wel heel erg klein zijn. Verbeeld ik me dit nu?
Of was dit ook al zo met de default installatie?
Jerome
P.S. Resolutie is 1900x1200 (WUXGA Scherm)
Lawaai valt me reuze mee.. (mijn huidige desktop maakt veel meer
herrie). Het tikken van de hardeschijf valt me ook op..
Zit alleen met een kleine uitdaging.. Zoals het een echte IT'er betaamt
heb ik de standaard installatie van XP er af gehaald en ben ik opnieuw
bezig gegaan met de juiste CD's.
Echter, nu ik alles geinstalleerd heb (drivers, enz) vind ik toch dat de
lettertjes op mijn scherm wel heel erg klein zijn. Verbeeld ik me dit nu?
Of was dit ook al zo met de default installatie?
Jerome
P.S. Resolutie is 1900x1200 (WUXGA Scherm)
JWHeuvel,
Ik heb zelf ook wuxga en ik raad je (sterk) de volgende dingen aan.
De DPI op 120% zetten.
Display Properties -> Settings -> General
En cleartype aanzetten. Dat gaat via de website van Microsoft.
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm
Groet,
Michael
Ik heb zelf ook wuxga en ik raad je (sterk) de volgende dingen aan.
De DPI op 120% zetten.
Display Properties -> Settings -> General
En cleartype aanzetten. Dat gaat via de website van Microsoft.
http://www.microsoft.com/typography/cleartype/tuner/1.htm
Groet,
Michael
Hoi Michael,
Bedankt voor je reactie. Ik had de DPI al op 120% gezet.
ClearType staat nu ook aan.
Ik zie alleen dat alle plaatjes op het web er enigsinds verkracht uit
zien (niet scherp, net of ze wat zijn uitgerekt). Het heeft niets te
maken met de afbeeldingsopties in Internet Explorer.
Iemand suggesties?
Groet,
Jerome
Bedankt voor je reactie. Ik had de DPI al op 120% gezet.
ClearType staat nu ook aan.
Ik zie alleen dat alle plaatjes op het web er enigsinds verkracht uit
zien (niet scherp, net of ze wat zijn uitgerekt). Het heeft niets te
maken met de afbeeldingsopties in Internet Explorer.
Iemand suggesties?
Groet,
Jerome