bedankt mensen, reken er maar op dat ik vandaag nog een inspirion ga bestellen
Anoniem: 46686
Let wel op als je een radeon 9800 gaat bestellen, wat nu alleen nog telefonisch volgens mij mogelijk is. Er is een vertraging van ongeveer 5 weken !
Ze zijn, althans dat heb ik vernomen, wel hard bezig het proces te versnellen... Eventjes afwachten.
In welke configuratie ga je de Inspiron 9100 bestellen? Ben wel benieuwd
Ze zijn, althans dat heb ik vernomen, wel hard bezig het proces te versnellen... Eventjes afwachten.
In welke configuratie ga je de Inspiron 9100 bestellen? Ben wel benieuwd
Anoniem: 104926
Ik heb gezien dat er bij de-laptopper.nl ook i9100`s te bestellen zijn? iemand ervaring mee ?
Geen ervaring, maar ik zie dat er bij de 9100 een zeer beperkt aantal opties zijn. Je kunt bv. geen (dual layer) dvd brander, bluetooth of 7200 rpm harde schijf kiezen.
ik heb onlangs bij de laptopper deze config gekocht:
Pentium IV 540
1024MB
60GB 7200rpm HDD
radeon 9800
Werd binnen twee dagen na het plaatsen van mijn bestelling afgeleverd (onder rembours) en ik kon aan de deur pinnen.
Veel opties zijn via e-mail te vragen. Helaas konden ze er geen DVD brander in stoppen ipv de combodrive (waarom weet ik eigenlijk niet).
Mijn config was bij de laptopper trouwens goedkoper dan bij Dell.
Pentium IV 540
1024MB
60GB 7200rpm HDD
radeon 9800
Werd binnen twee dagen na het plaatsen van mijn bestelling afgeleverd (onder rembours) en ik kon aan de deur pinnen.
Veel opties zijn via e-mail te vragen. Helaas konden ze er geen DVD brander in stoppen ipv de combodrive (waarom weet ik eigenlijk niet).
Mijn config was bij de laptopper trouwens goedkoper dan bij Dell.
Anoniem: 126520
Hij wordt morgen(vrijdag) afgeleverd
, ook bij de-laptopper besteld (op woensdag), dat zijn dus 2 dagen en dan is tie d'r, ik kan eigenlijk niet wachten natuurlijk, wanneer ik er wat ervaringen mee heb zal ik het wel posten
mijn configuratie:
Intel Pentium 4 530 [3.0; 1MB L2 Cache; 800Mhz FSB]
Hitachi Harddisk 2.5" 60GB 7200RPM
512MB DDR400 SDRAM voor Notebooks
Radeon 9800 met 256MB RAM natuurlijk
en de WUXGA monitor.
LET OP: bij de laptopper wordt er standaard 333MHZ geheugen ingestopt(dell levert standaard 400MHZ). dit kun je laten aanpassen naar 400MHZ maar dat moet je dan ff bij de opmerkingen zetten ofzo of gewoon rechtstreeks een mail naar een van de verkopers sturen. (die ook 2x binnen 15 minuten terugmailde) en let op dat je 2 dimms neemt, het is namelijk een dual channel geheugen controller en dan zou 1 dimm nogal jammer zijn.
mijn configuratie:
Intel Pentium 4 530 [3.0; 1MB L2 Cache; 800Mhz FSB]
Hitachi Harddisk 2.5" 60GB 7200RPM
512MB DDR400 SDRAM voor Notebooks
Radeon 9800 met 256MB RAM natuurlijk
en de WUXGA monitor.
LET OP: bij de laptopper wordt er standaard 333MHZ geheugen ingestopt(dell levert standaard 400MHZ). dit kun je laten aanpassen naar 400MHZ maar dat moet je dan ff bij de opmerkingen zetten ofzo of gewoon rechtstreeks een mail naar een van de verkopers sturen. (die ook 2x binnen 15 minuten terugmailde) en let op dat je 2 dimms neemt, het is namelijk een dual channel geheugen controller en dan zou 1 dimm nogal jammer zijn.
Heel slim gedaan om ze bij de-laptopper.nl te bestellen :-).
Vooral omdat ze de Dell's al op voorraad hebben.
Alleen jammer dat je er geen DVD+RW bij zit.
Vooral omdat ze de Dell's al op voorraad hebben.
Alleen jammer dat je er geen DVD+RW bij zit.
Anoniem: 94609
Ff een vraag... als ik quake3 op mijn inspiron draai heb ik het probleem dat ie zich qua kleurendiepte terug zet. Ook als ie op het lichtnet aangesloten is en het de het automatisch terug schakelen van kleurendiepte uit staat. Verder heb ik de prestaties op maximaal gezet.. maar ook dit helpt niet. Weet iemand waardoor dit komt of hoe je het uit kunt zetten?
Gaat het nou om de kleurendiepte (het aantal verschillende kleuren) óf om de helderheid. Als je de laptop nl op de accu laat draaien, wordt het scherm gedimd om energie te besparen. Bedoel je dat soms ? Overigens kun je bij veel games de brightness/gamma correctie toepassen. Als je tijdens internetten de stekker uit de laptop trekt, zal je merken dat het scherm donkerder wordt.
Even een vraagje.
UPS levert de laptop thuis. Wordt deze eigenlijk in de ochtend of in de middag gebracht ? En wat nou als je niet thuis bent ?
UPS levert de laptop thuis. Wordt deze eigenlijk in de ochtend of in de middag gebracht ? En wat nou als je niet thuis bent ?
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 26-10-2004 01:19 ]
Nou ja zeg:
Wat in hemelsnaam bezielt hun die dozen van Eindhoven eventjes naar Frankrijk te zenden. Vanmorgen keurig in eindhoven aangekomen, waardoor ik zeker had verwacht dat ie morgen geleverd zou worden, krijg je dit. Gaan ze de dozen eventjes naar Frankrijk verzenden
.
Wat zijn ze van plan ?
Wat in hemelsnaam bezielt hun die dozen van Eindhoven eventjes naar Frankrijk te zenden. Vanmorgen keurig in eindhoven aangekomen, waardoor ik zeker had verwacht dat ie morgen geleverd zou worden, krijg je dit. Gaan ze de dozen eventjes naar Frankrijk verzenden

Wat zijn ze van plan ?
Geen probleem. Morgen staat ie misschien in Rotterdam, heb ik ook gehad. Als je ziet dat ie in de buurt in een distributiecentrum wordt geplaatst, zou ik maar een dagje vrijnemen. Iemand zal toch de handtekening moeten zetten (kan ook pa/ma/broer/zus/vriend/vriendin zijn). Je laptop wordt iig niet bij de buren achter gelaten. Ze komen dan één à twee dagen later weer terug.
Het probleem is dat in Eindhoven, Best de dichtsbijzijnde distributiecentrum is....
Daarom vond ik het al zo vreemd..
Zou het zo kunnen zijn dat als ie morgen in Eindhoven terugkomt diezelfde dag nog geleverd wordt, of duurt het dan minstens nog een dag ?
Daarom vond ik het al zo vreemd..
Zou het zo kunnen zijn dat als ie morgen in Eindhoven terugkomt diezelfde dag nog geleverd wordt, of duurt het dan minstens nog een dag ?
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 26-10-2004 20:55 ]
vannacht zal de laptop als het goed is naar het juiste distributiecentrum gebracht worden (eindhoven, utrecht, rotterdam, etc.). Ik vermoed dat ie donderdag afgeleverd gaat worden. Dat kun je eenvoudig controleren door 's ochtends de status te bekijken. In het overzicht staat aangegeven dat de dienstdoende medewerker begonnen is aan zijn ronde.
Anoniem: 94609
Het is echt de kleurendiepte.. contrast dus dat zich terug schakelt. Je ziet het voornamelijk aan de rode kleuren die echt meer grijs/dof worden. Na het re-installen van quake3 is het weer weg... maar toch blijf ik me afvragen hoe het komt.EdwinW schreef op 25 oktober 2004 @ 22:08:
Gaat het nou om de kleurendiepte (het aantal verschillende kleuren) óf om de helderheid. Als je de laptop nl op de accu laat draaien, wordt het scherm gedimd om energie te besparen. Bedoel je dat soms ? Overigens kun je bij veel games de brightness/gamma correctie toepassen. Als je tijdens internetten de stekker uit de laptop trekt, zal je merken dat het scherm donkerder wordt.
5:04 's morgensEdwinW schreef op 26 oktober 2004 @ 23:08:
vannacht zal de laptop als het goed is naar het juiste distributiecentrum gebracht worden (eindhoven, utrecht, rotterdam, etc.). Ik vermoed dat ie donderdag afgeleverd gaat worden. Dat kun je eenvoudig controleren door 's ochtends de status te bekijken. In het overzicht staat aangegeven dat de dienstdoende medewerker begonnen is aan zijn ronde.
EINDHOVEN, BEST, NL
OUT FOR DELIVERY
6:49 's morgens
EINDHOVEN, BEST, NL
OUT FOR DELIVERY
Dit zag ik vanmorgen staan.... Zal ie dan toch vandaag komen ?
Gisteren heb ik deze super laptop mogen ontvangen ! Hij werkt als een zonnetje.
Wel even een vraagje. Als ik tekstgrootte op 120 DPI zet krijg ik van die rare internetplaatjes. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen ? Of kan je dit alleen oplossen door ut naar 96 DPI te zetten ?
Wel even een vraagje. Als ik tekstgrootte op 120 DPI zet krijg ik van die rare internetplaatjes. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen ? Of kan je dit alleen oplossen door ut naar 96 DPI te zetten ?
@zuiderling316 : Hoe zit dat met dat geheugen bij de laptopper.nl ? Hoe heb jij aangegeven bij de laptopper dat je ander geheugen wil hebben. Ik wil natuurlijk ook wel DDR400 hebbuh 
Ik heb de mensen van de laptopper inmiddels meerdere mails gestuurd met deze vraag maar hier schijnen ze geen antwoord op te hebben (dat wil zeggen ze reageren er eigenlijk niet op). Ik wil dit eigenlijk toch wel weten voordat ik 1700 euri`s voor een nieuwe laptop neerleg
.....
Ik lees trouwens in dit topic vrij weinig "ervaringen" ? terwijl het toch wel het ervaringen topic zou moeten zijn ? zijn er mensen die inmiddels al een i9100 binnen hebben en er wel wat meer over willen vertellen....?
Ik zou wel willen hoe hij bijvoorbeeld performd onder verschillende games (doom3, etc) ...
En het verschil tussen een WUXGA WSXGA is dat nou echt zou groot ?
Ik heb de mensen van de laptopper inmiddels meerdere mails gestuurd met deze vraag maar hier schijnen ze geen antwoord op te hebben (dat wil zeggen ze reageren er eigenlijk niet op). Ik wil dit eigenlijk toch wel weten voordat ik 1700 euri`s voor een nieuwe laptop neerleg
Ik lees trouwens in dit topic vrij weinig "ervaringen" ? terwijl het toch wel het ervaringen topic zou moeten zijn ? zijn er mensen die inmiddels al een i9100 binnen hebben en er wel wat meer over willen vertellen....?
Ik zou wel willen hoe hij bijvoorbeeld performd onder verschillende games (doom3, etc) ...
En het verschil tussen een WUXGA WSXGA is dat nou echt zou groot ?
heb hier voor mijn vriendin een WUXGA scherm, 1920 * 1200.
Erg kleine plaatjes en tekst, dpi op 120 maakt het wel wat beter.
Mijn volgende laptop(de 9100), wordt dus zeker WSXGA , ik wil iets grotere tekst en plaatjes(en ja, ik maak gebruik van IE).
Zie nu alleen op de site van de-laptopper geen 9100's meer met de radeon 9800....
Zouden ze uitverkocht zijn????
Wat kost trouwens de 9100 bij dell( dus wat kost de 9800 i.p.v. de 9700 extra???).
Erg kleine plaatjes en tekst, dpi op 120 maakt het wel wat beter.
Mijn volgende laptop(de 9100), wordt dus zeker WSXGA , ik wil iets grotere tekst en plaatjes(en ja, ik maak gebruik van IE).
Zie nu alleen op de site van de-laptopper geen 9100's meer met de radeon 9800....
Zouden ze uitverkocht zijn????
Wat kost trouwens de 9100 bij dell( dus wat kost de 9800 i.p.v. de 9700 extra???).
@Punica: kijk effe op www.dell.com en stel je laptop samen zodat je de prijs kunt bepalen. Makkelijker kan het niet. En de Radeon 9800 is ook bij Dell op dit moment niet leverbaar.
@timmyi: FarCry (hoogste instellingen) verloopt zonder problemen. Doom3 bij vrij hoge instellingen geen problemen..
@timmyi: FarCry (hoogste instellingen) verloopt zonder problemen. Doom3 bij vrij hoge instellingen geen problemen..
Maar hoe kan ik nou die internet plaatjes corrigeren als ik de tekstgrootte op 120 DPI zet ??
Ik krijg van die vreemde plaatjes in IE namelijk..
[quote]EdwinW schreef op 29 oktober 2004 @ 12:21:
@Punica: kijk effe op www.dell.com en stel je laptop samen zodat je de prijs kunt bepalen. Makkelijker kan het niet. En de Radeon 9800 is ook bij Dell op dit moment niet leverbaar.
Er zit +/- een week of 3 vertraging op die Radeon 9800. Teminste, zolang heb ik er op moeten wachten
Er zit +/- een week of 3 vertraging op die Radeon 9800. Teminste, zolang heb ik er op moeten wachten
Ik heb me blijkbaar vergist dat alles als een zonnetje zou werken. Ik heb nl een probleem met mijn Beeldscherm. Hij flikkert de hele tijd nadat ik de helderheid van het scherm aanpas. Heel vervelend.
Dus ik bel naar Dell CC en na een 45 min telefoneren, besloten dat ik een nieuwe krijg toegestuurd. Binnen 2 weken. Ik wil dat nog wel eens zien met die Ati MR9800, aangezien daar al wat langere tijd een leveringsprobleem is. Volgens de medewerker waren die problemen zo onderhand wel voorbij, maar dat betwijfel ik toch......
PS: Als de harde schijf aan het laden is dan begint het beeld bij een lage helderheid/contrast te flikkeren. Weet iemand hier wat dat kan zijn ?
Edwin omdat jij een WUXGA scherm hebt, heb je dat misschien dan ook ?
Dus ik bel naar Dell CC en na een 45 min telefoneren, besloten dat ik een nieuwe krijg toegestuurd. Binnen 2 weken. Ik wil dat nog wel eens zien met die Ati MR9800, aangezien daar al wat langere tijd een leveringsprobleem is. Volgens de medewerker waren die problemen zo onderhand wel voorbij, maar dat betwijfel ik toch......
PS: Als de harde schijf aan het laden is dan begint het beeld bij een lage helderheid/contrast te flikkeren. Weet iemand hier wat dat kan zijn ?
Edwin omdat jij een WUXGA scherm hebt, heb je dat misschien dan ook ?
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 29-10-2004 19:55 ]
Anoniem: 70741
Ik heb dus net m'n Inspiron 9100 binnen met WUXGA scherm en ben er erg blij mee.
Over dat geheugen: Ik heb gewoon bij het bestellen in het vakje voor opmerkingen gevraagd of het mogelijk is er 400mhz geheugen in te zetten net als Dell dat doet.
En toen kreeg ik de Opdrachtbevestiging van De Laptopper en daar stond keurig 400mhz geheugen op, hebben ze dus meteen veranderd. Top dus.
Voor de rest werkt ie uitstekend, moet er nog ff goed mee spelen. Moet zeggen dat het formaat me heel erg meevalt, net als het 'lawaai'. Veel reviews op internet hadden me wel wat bang gemaakt op dat gebied, maar dat viel me enorm mee allemaal.
Over dat geheugen: Ik heb gewoon bij het bestellen in het vakje voor opmerkingen gevraagd of het mogelijk is er 400mhz geheugen in te zetten net als Dell dat doet.
En toen kreeg ik de Opdrachtbevestiging van De Laptopper en daar stond keurig 400mhz geheugen op, hebben ze dus meteen veranderd. Top dus.
Voor de rest werkt ie uitstekend, moet er nog ff goed mee spelen. Moet zeggen dat het formaat me heel erg meevalt, net als het 'lawaai'. Veel reviews op internet hadden me wel wat bang gemaakt op dat gebied, maar dat viel me enorm mee allemaal.
Zou jij eens willen proberen onder windows, als je de adapter aangesloten hebt, de brightness te veranderen ? Door FN en pijltje naar beneden te doen. Dus donkerder te zetten..Anoniem: 70741 schreef op 29 oktober 2004 @ 23:04:
Ik heb dus net m'n Inspiron 9100 binnen met WUXGA scherm en ben er erg blij mee.
Als je dat doet flikkert je scherm daarna ook ? Als je even goed kijkt ?
Ga ik meteen doen, brb 
K, ff getest, er gebeurt niks vreemds, beeld wordt gewoon donkerder, zonder iets geks..... Dus ik weet niet wat er bij jou aan de hand is.
K, ff getest, er gebeurt niks vreemds, beeld wordt gewoon donkerder, zonder iets geks..... Dus ik weet niet wat er bij jou aan de hand is.
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 70741 op 29-10-2004 23:18 ]
Ok, hier namelijk geflikker op het ritme van het laden van de harddisk eigenlijk. Net of je heel snel wisselt van helderheid. Heel vreemd. Daarnaast blijkt er ook nog een dode pixel in te zitten. Gelukkig krijg ik een nieuwe toegestuurd door dell.Anoniem: 70741 schreef op 29 oktober 2004 @ 23:13:
Ga ik meteen doen, brb
Maar ik wilde het toch eventjes zeker weten, voordat ik dadelijk het gevoel krijg dat ik me aanstel
Het gewicht + grootte viel mij ook heel erg mee.
Alleen die adapter, dat is een joekel !
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 29-10-2004 23:24 ]
Die adapter valt wel onder de categorie moordwapen ja
Ben m nu ff helemaal aan het optuigen.... Ik heb wel mazzel gehad, want ik vond m al dermate duur dat ik maar heb afgezien van de pixelgarantie. En wonder boven wonder geen dode pixel te bekennen
Ben m nu ff helemaal aan het optuigen.... Ik heb wel mazzel gehad, want ik vond m al dermate duur dat ik maar heb afgezien van de pixelgarantie. En wonder boven wonder geen dode pixel te bekennen
Heb je de laptop besteld via de-laptopper.nl ?Anoniem: 70741 schreef op 30 oktober 2004 @ 01:02:
Die adapter valt wel onder de categorie moordwapen ja![]()
Bij Dell zelf heb je wel pixelgarantie, volgens mij vanaf 5 dode pixels. Heb je trouwens een WUXGA of WSXGA+ scherm ?
Ik was ook al helemaal bezig de laptop op te tuigen. Echter totdat ik er gisteren er achterkwam dat er iets mis wat met beeldscherm. Aangezien ik een nieuwe krijg toegestuurd, tuig ik de laptop niet meer verder op.
hoe lang gaat deze laptop mee met 2 accu's ?
ik heb nu de Inspiron 8600 met 2 accu's er in, dus zonder de dvd bakker er in
en dan haal ik 5 uur als ik beetje divx films zit te kijken of zo
en tot 7 uur met wireless beetje internetten en msnen........
BarryMel
Ik heb een WUXGA scherm. Helemaal super hoor, die hoge resolutie. Het is even wennen, maar dan heb je ook wat! En ja, Radeon 9800 he, das helemaal top! Lekker op de bank multiplayer games spelen met alle eye-candy aan, blijft geweldig. Ben ook zeer tevreden over het geluid. Uit m'n vorige laptop kwam een blikkerig geluid, op deze laptop klinkt een audio cd heel behoorlijkAnoniem: 46686 schreef op 30 oktober 2004 @ 12:11:
[...]
Heb je de laptop besteld via de-laptopper.nl ?
Bij Dell zelf heb je wel pixelgarantie, volgens mij vanaf 5 dode pixels. Heb je trouwens een WUXGA of WSXGA+ scherm ?
Ik was ook al helemaal bezig de laptop op te tuigen. Echter totdat ik er gisteren er achterkwam dat er iets mis wat met beeldscherm. Aangezien ik een nieuwe krijg toegestuurd, tuig ik de laptop niet meer verder op.
Trouwens., nog een vraagje: weet iemand waar je van die covers kan kopen voor de i9100? Ik zag best een paar fraaie op internet, maar die moeten toch wel ergens te koop zijn. Dell heeft alleen de 'gewone' op hun site staan, ik zocht meer die mooie covers voor de XPS.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 70741 op 01-11-2004 13:22 ]
Daar ben ik ook best benieuwd naar. Welk part number is de bay batterij?barrymel schreef op 01 november 2004 @ 09:52:
hoe lang gaat deze laptop mee met 2 accu's ?
* Laat maar, had het bericht niet goed gelezenAnoniem: 70741 schreef op 01 november 2004 @ 12:42:
[...]
Ik heb een WUXGA scherm. Helemaal super hoor, die hoge resolutie. Het is even wennen, maar dan heb je ook wat! En ja, Radeon 9800 he, das helemaal top! Lekker op de bank multiplayer games spelen met alle eye-candy aan, blijft geweldig. Ben ook zeer tevreden over het geluid. Uit m'n vorige laptop kwam een blikkerig geluid, op deze laptop klinkt een audio cd heel behoorlijk
Trouwens., nog een vraagje: weet iemand waar je van die covers kan kopen voor de i9100? Ik zag best een paar fraaie op internet, maar die moeten toch wel ergens te koop zijn. Dell heeft alleen de 'gewone' op hun site staan, ik zocht meer die mooie covers voor de XPS.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 04-11-2004 15:37 ]
@Lachplaneet
Identiek fenomeen hier. Na wijziging brightness flikkert het scherm indien de HD actief is.
Identiek fenomeen hier. Na wijziging brightness flikkert het scherm indien de HD actief is.
Gewoon op 96 dpi en daarbij heb ik de font size op Large Fonts gezet. Werkt prima voor mij.Anoniem: 46686 schreef op 29 oktober 2004 @ 12:25:
Maar hoe kan ik nou die internet plaatjes corrigeren als ik de tekstgrootte op 120 DPI zet ??
Dan zou ik als ik jou was maar een Dell bellen. Dat heb ik ook gedaan en ze zouden een nieuwe toesturen. Tevens is zojuist mijn vervangende laptop verzonden.ixree schreef op 04 november 2004 @ 21:42:
@Lachplaneet
Dit las ik uit een stukje op de Dell forums:
"Does the screen flicker when the hard drive is being accessed. Usually more noticeable with brightness turned down. If it does then get your lcd replaced as I did. That should not happen. "
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 46686 op 04-11-2004 23:20 ]
misschien handig om op te nemen in de openingspost:
Notebookforum over de dell 9100:
http://notebookforums.com/forumdisplay.php?f=85
Link naar dell support pagina voor de 9100( complete handleiding van demontage van de laptop):
http://docs.us.dell.com/s...tems/ins9100/sm/index.htm
Oh ja, ik ga de mijne morgen helemaal strippen,overmorgen een fotoverslag hiervan.
Ik ga nu wel alle schroefjes nummeren, ik heb van mijn vriendin's 8600 nog altijd een paar extra schroefjes over........

En een duitse website waar ze veel onderdelen verkopen voor de 9100 serie:
http://www.sparepartz.de/...45a96f0f6bfd976a97225a2db
Notebookforum over de dell 9100:
http://notebookforums.com/forumdisplay.php?f=85
Link naar dell support pagina voor de 9100( complete handleiding van demontage van de laptop):
http://docs.us.dell.com/s...tems/ins9100/sm/index.htm
Oh ja, ik ga de mijne morgen helemaal strippen,overmorgen een fotoverslag hiervan.
Ik ga nu wel alle schroefjes nummeren, ik heb van mijn vriendin's 8600 nog altijd een paar extra schroefjes over........

En een duitse website waar ze veel onderdelen verkopen voor de 9100 serie:
http://www.sparepartz.de/...45a96f0f6bfd976a97225a2db
[ Voor 17% gewijzigd door punica op 13-11-2004 03:04 ]
Alles ok hier. Draai het al meer dan een maandixree schreef op donderdag 04 november 2004 @ 23:12:
Heeft iemand al Windows XP Pro SP2 op een inspiron 9100 geinstalleerd? Zijn er relevante problemen met deze laptop en SP2?
#@%%$@#$%
.
Na een tijd weer problemen met mijn DVD brander dat hij hem weer niet herkend.
Na een tijd weer problemen met mijn DVD brander dat hij hem weer niet herkend.
Ik heb ook een leuke computer..
Anoniem: 109979
is dat nu een bekende bug met die branders?
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 109979 op 16-11-2004 05:23 ]
Ik heb er de gehackte firmware van een 5500 nu opzitten en buiten het feit dat hij het nu weer doet kan ik ook DVD-R branden en is ie regio vrij
Afwachten maar of hij het blijft doen
http://tdb.rpc1.org/ ======> Firmware page
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?p=102894 ====> forum met uitleg over dat de dos firmware tool vanaf een fat32 schijf gerunt moet worden anders werkt het niet.
Hier alvast wat er in de readme staat van de 1.03 dos tool
http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?p=102894 ====> forum met uitleg over dat de dos firmware tool vanaf een fat32 schijf gerunt moet worden anders werkt het niet.
Resultaat:ND-5500A RPC1 and 5100 @ 5500 Firmware 1.51
An RPC1 firmware defeats the internal counters within the drive and
removes region enforcement. This only is HALF of the equation. You
need to use DVD Genie or similar software to control your player
software.
Flashing this firmware requires some risk on your part. If you are not
comfortable with this please do not proceed. We cannot guarantee they will
work or flash correctly in any environment out of our control.
The flash process requires Real DOS, a DOS box under Windows is not suitable.
The syntax for the flasher, assuming a Secondary Master is
nec5x00a -sec -mas -flash 5500RPC1.BIN
Make a backup of your current ROM first
nec5x00a -sec -mas -out BACKUP.BIN
Vlad & Igor, The Dangerous Brothers.

[ Voor 80% gewijzigd door Tranzy op 07-12-2004 12:23 ]
ziet er goed uitTranzy schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:52:
Ik heb er de gehackte firmware van een 5500 nu opzitten en buiten het feit dat hij het nu weer doet kan ik ook DVD-R branden en is ie regio vrij![]()
[...]
Resultaat:
[afbeelding]
----------------------------------------------
o ja, voor de 6100 is er ook 1 :
NEC ND-6500A
Currently supplied as binaries suitable for flashing in DOS. The package includes original stock firmware, RPC1 with Rip Lock, and Rip Lock only. The patched version include the 6100 @ 6500 patch. 2.22, 2.23, and 2.40 Fuji-Siemens.
Windows Version 2.22 TDB Windows Flasher, 2.23 TDB Windows Flasher, and 2.40 (Fuji-Siemens) TDB Windows Flasher.
dan zie je bij versie 2.40 Fuji-Siemens staan
kan ik die nemen of moet ik de 2.22 of 2.23 nemen en weet iemand wat het verschil is ?
[ Voor 30% gewijzigd door barrymel op 17-11-2004 20:02 ]
BarryMel
Ja ik kan echt een -R branden want ik had per ongeluk een spindel -R gekocht. Die werken allemaal
N.b. de opvolger (?) van de 9100 is de 9200 en is inmiddels bij Dell Nederland te bestellen: [rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 9200[/rml]
Heeft iemand al wat gehoord, of er wel of niet een upgrade mogelijkheid komt van radeon 9800 naar x800 (nieuws: ATi brengt Mobility Radeon X300 en X800 uit?)? Dit kon namelijk ook van 9700 naar 9800. Of komen er dan toch echt koelingsproblemen?
EDIT: Stom, het is een pci express kaart. sorry
EDIT: Stom, het is een pci express kaart. sorry

[ Voor 11% gewijzigd door rvone op 24-11-2004 14:44 ]
dit is niet zijn directe opvolger volgens mij tis namelijk een centrino en geen p4HTEdwinW schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:09:
N.b. de opvolger (?) van de 9100 is de 9200 en is inmiddels bij Dell Nederland te bestellen: [rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 9200[/rml]
Ik heb mijn DVD brander WEER laten vervangen en was vanmorgen aangenaam verrast toen ik de nieuwe binnen kreeg.. Het was geen NEC meer maar een Sony.
Zie de specs:

Testje met Memorex DVD+ 8x

SONY DW-R56A 8X Slim DVD+RW Station
--------------------------------------------------------------------------------
Stationsnelheid
CD-R Write: 10X CLV; 10X ~ 24X ZCLV
CD-RW Write: 4X CLV
CD-RW Write (Hogesnelheidmedia): 10X CLV
CD-RW Write (Ultra snelheidmedia): 10X CLV; 10X ~ 24X ZCLV
CD-RW Write (Ultra Plus snelheidmedia): 10X CLV; 10X ~ 16X ZCLV
DVD+R Write: 2.4X CLV; 8X ZCLV
DVD+RW Write: 2.4X CLV; 4X ZCLV
DVD+R9 Write: 2.4X CLV
CD-ROM lezen: 24X CAV
DVD-ROM lezen (enkel): 8X CAV
DVD-ROM lezen (dubbel): 6X CAV
DVD-R lezen: 2X CLV; 8X CAV
DVD+R lezen: 2.4 X CLV; 8X CAV
DVD-RW lezen: 2X CLV; 6X CAV
DVD+RW lezen: 2.4X CLV; 6X CAV
DVD+R9 lezen: 2.4X CLV
--------------------------------------------------------------------------------
Bus-interface
ATAPI-interface
Types ondersteunde schijfformaten
Leesbaar formaat en ondersteunde modi
CD Digital Audio en CD EXTRA
CD-ROM (Modus 1)
CD-ROM XA (Modus 2, Form 1 en Form 2)
CD-I (Modus 2, Form 1 en Form 2) en CD-I Ready en CD-I Bridge
Foto-CD
Video CD (MPEG-1)
CD-TEXT
CD-R
CD-RW
DVD-5, 9, 10, 18
DVD-R/-RW
DVD+R/+RW
DVD+R9 (dubbele laag)
Schrijfbaar formaat en ondersteunde modi
CD-R
Lage snelheid CD-RW
Hoge snelheid CD-RW
Ultra snelheid CD-RW
Ultra Plus snelheid CD-RW
DVD+R
DVD+RW
DVD+R9 (dubbele laag)
Kenmerken
Buffer underrun bescherming
Waarneembaar herstel van een buffer underrun toestand.
Schijf laadmechanisme
Stappenmotor laadmechanisme
2-weg schijfuitwerping
Software en nooduitwerpgaatje
Gemiddelde toegangstijd
CD: 95 msec(1/3 slag)
Audiocapaciteit
De audiocapaciteit volgt de industrienorm voor het CD-Audio formaat.
MPC3 compatibiliteit
Compatibel
Configuratie
Dit Slim DVD+RW station dient alleen in haar huidige hardware en software configuratie te worden gebruikt.[img]undefined[/img]
Zie de specs:

Testje met Memorex DVD+ 8x

SONY DW-R56A 8X Slim DVD+RW Station
Stationsnelheid
CD-R Write: 10X CLV; 10X ~ 24X ZCLV
CD-RW Write: 4X CLV
CD-RW Write (Hogesnelheidmedia): 10X CLV
CD-RW Write (Ultra snelheidmedia): 10X CLV; 10X ~ 24X ZCLV
CD-RW Write (Ultra Plus snelheidmedia): 10X CLV; 10X ~ 16X ZCLV
DVD+R Write: 2.4X CLV; 8X ZCLV
DVD+RW Write: 2.4X CLV; 4X ZCLV
DVD+R9 Write: 2.4X CLV
CD-ROM lezen: 24X CAV
DVD-ROM lezen (enkel): 8X CAV
DVD-ROM lezen (dubbel): 6X CAV
DVD-R lezen: 2X CLV; 8X CAV
DVD+R lezen: 2.4 X CLV; 8X CAV
DVD-RW lezen: 2X CLV; 6X CAV
DVD+RW lezen: 2.4X CLV; 6X CAV
DVD+R9 lezen: 2.4X CLV
Bus-interface
ATAPI-interface
Types ondersteunde schijfformaten
Leesbaar formaat en ondersteunde modi
CD Digital Audio en CD EXTRA
CD-ROM (Modus 1)
CD-ROM XA (Modus 2, Form 1 en Form 2)
CD-I (Modus 2, Form 1 en Form 2) en CD-I Ready en CD-I Bridge
Foto-CD
Video CD (MPEG-1)
CD-TEXT
CD-R
CD-RW
DVD-5, 9, 10, 18
DVD-R/-RW
DVD+R/+RW
DVD+R9 (dubbele laag)
Schrijfbaar formaat en ondersteunde modi
CD-R
Lage snelheid CD-RW
Hoge snelheid CD-RW
Ultra snelheid CD-RW
Ultra Plus snelheid CD-RW
DVD+R
DVD+RW
DVD+R9 (dubbele laag)
Kenmerken
Buffer underrun bescherming
Waarneembaar herstel van een buffer underrun toestand.
Schijf laadmechanisme
Stappenmotor laadmechanisme
2-weg schijfuitwerping
Software en nooduitwerpgaatje
Gemiddelde toegangstijd
CD: 95 msec(1/3 slag)
Audiocapaciteit
De audiocapaciteit volgt de industrienorm voor het CD-Audio formaat.
MPC3 compatibiliteit
Compatibel
Configuratie
Dit Slim DVD+RW station dient alleen in haar huidige hardware en software configuratie te worden gebruikt.[img]undefined[/img]
[ Voor 87% gewijzigd door Tranzy op 07-12-2004 12:23 ]
Liet gisteren mijn laptop tas vallen van mijn stoel .. (20cm hoog).. wat denk je ... videokaart kaduk.. ... kosten: € 465 ,- !!!!!!!!!
Anoniem: 113554
465 euro!!!
FUCK gewoon de prijs voor 1/4e (1/5e
) laptop .. zonde!!!
FUCK gewoon de prijs voor 1/4e (1/5e
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 113554 op 10-12-2004 22:59 ]
kan er nog wel mee werken... maar dan alleen in safe mode of in normal mode zonder de videokaart drivers geinstalleerd te hebben.
Ik merk net dat m'n dvd fikker niet meer op 4 speed kan branden. (Ik heb de eerste versie van de Inspiron 9100 en daar zat een 4x NEC 5100 dvd brander in. Is dit al eerder bij iemand voorgekomen? Ik zal in het weekend even proberen de firmware te flashen.
Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV
welk merk schijfjes heb je ?.... firmware is niet te krijgen ervoor ... wel de gehackte firmware ... dan wordt het een 5500 ..zie paar posts terug van mij.
[ Voor 70% gewijzigd door Tranzy op 20-12-2004 09:06 ]
Anoniem: 104234
Ik heb sinds eergisteren dat als ik een dvd brand dat m'n hele laptop traag word. Als ik met m'n muis beweeg word de muis met een flinke vertraging weergeven.
Als ik naar nero kijk dan is loopt de record buffer (dan kleine metertje) constant leeg, word dan weer gevuld etc. terwijl die read buffer (de grote meter) vol blijft staan.
Het duurt nu ook 35 tot 40 minuten totdat een dvd gebrand is, maakt niet uit of de snelheid op 2.4, 4 of 6x staat
Ik heb overigens de sony 8x DL brander. Moet nog kijken of het zo is nadat ik Nero opnieuw geinstalleerd heb. Maar hebben anderen ook problemen met die brander? M'n processor, HDD etc. draaien niet op 100%, eerder rond de 50%.
En dan nog iets:
Als ik Generls Zero Hour speel met 6 tot 8 players dan word het zo gigantisch traag, al vrij in het begin (wanneer er dus weinig units zijn). Maakt niet uit of de instellingen laag of hoog zijn.
Waaraan zou dit kunnen liggen? Zover ik weet draait er niks op 100% (wat dus een bottleneck zou kunnen zijn) en m'n specs zijn dacht ik ook niet verkeerd (radeon 9800, 3.2 ghz proc. 1024 mb ram en 7200 rpm hdd)
Edit: overigens op dit na een erg te vrede gebruiker
Als ik naar nero kijk dan is loopt de record buffer (dan kleine metertje) constant leeg, word dan weer gevuld etc. terwijl die read buffer (de grote meter) vol blijft staan.
Het duurt nu ook 35 tot 40 minuten totdat een dvd gebrand is, maakt niet uit of de snelheid op 2.4, 4 of 6x staat
Ik heb overigens de sony 8x DL brander. Moet nog kijken of het zo is nadat ik Nero opnieuw geinstalleerd heb. Maar hebben anderen ook problemen met die brander? M'n processor, HDD etc. draaien niet op 100%, eerder rond de 50%.
En dan nog iets:
Als ik Generls Zero Hour speel met 6 tot 8 players dan word het zo gigantisch traag, al vrij in het begin (wanneer er dus weinig units zijn). Maakt niet uit of de instellingen laag of hoog zijn.
Waaraan zou dit kunnen liggen? Zover ik weet draait er niks op 100% (wat dus een bottleneck zou kunnen zijn) en m'n specs zijn dacht ik ook niet verkeerd (radeon 9800, 3.2 ghz proc. 1024 mb ram en 7200 rpm hdd)
Edit: overigens op dit na een erg te vrede gebruiker
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104234 op 20-12-2004 22:38 ]
Als ik zo naar de pics kijk is de laptop vrij hoog.
Is er dan nog wel goed op te typen of is een extern toetsenbord beter ?
En het verschil in hd's , hoe veel de moeite waard is het om een 7200 te nemen.
Is er dan nog wel goed op te typen of is een extern toetsenbord beter ?
En het verschil in hd's , hoe veel de moeite waard is het om een 7200 te nemen.
Laptop is inderdaad relatief hoog. Het zal wel een de hoogte van o.a. de tafel liggen of je er een beetje goed mee kan typen.
De harde schijf is het langzaamste onderdeel in de laptop. Om die reden zie je in dit topic vaker dat mensen een kleinere harde schijf nemen met 7200 rpm (je kan de laptop het beste dan telefonisch bestellen; je bent er dan zeker van dat je de 7200 rpm uitvoering krijgt). Je merkt het bijvoorbeeld bij grotere programma's / games met opstarten. Voor een snellere schijf betaal je wel iets méér : meerprijs van 60 Gb 7200 rpm t.o.v. 80 Gb 5400 rpm was 50 Euro. Als je t.z.t. extra schijfruimte nodig heb, kun je een externe HD kopen en aansluiten op de FireWire port.
De harde schijf is het langzaamste onderdeel in de laptop. Om die reden zie je in dit topic vaker dat mensen een kleinere harde schijf nemen met 7200 rpm (je kan de laptop het beste dan telefonisch bestellen; je bent er dan zeker van dat je de 7200 rpm uitvoering krijgt). Je merkt het bijvoorbeeld bij grotere programma's / games met opstarten. Voor een snellere schijf betaal je wel iets méér : meerprijs van 60 Gb 7200 rpm t.o.v. 80 Gb 5400 rpm was 50 Euro. Als je t.z.t. extra schijfruimte nodig heb, kun je een externe HD kopen en aansluiten op de FireWire port.
Ey mensen! Ik probeer net met mijn pa de NEC ND6100A te flashen zodat hij ook DVD-R kan branden. Die site van badass Igorbarrymel schreef op woensdag 17 november 2004 @ 19:53:
[...]
o ja, voor de 6100 is er ook 1 :
NEC ND-6500A
Currently supplied as binaries suitable for flashing in DOS. The package includes original stock firmware, RPC1 with Rip Lock, and Rip Lock only. The patched version include the 6100 @ 6500 patch. 2.22, 2.23, and 2.40 Fuji-Siemens.
Nu proberen we en een of ander DOS te booten. Real Dos kon niet booten en FreeDos kan niet eens de harde schijf vinden (dus al helemaal niet de flash image)...
Iemand een tip welk OS we hoe moeten booten?
// edit
Zucht, paps had de Windows Flasher versie niet gezien...

[ Voor 6% gewijzigd door JayVee op 26-12-2004 17:23 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Thx voor het antwoord.EdwinW schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:44:
Laptop is inderdaad relatief hoog. Het zal wel een de hoogte van o.a. de tafel liggen of je er een beetje goed mee kan typen.
Heb ik eigenlijk nog 1 ding voor ik em bestel.
De 9200 heeft een proc van van 2.1 maar met 2mb cache.
Zijn die dan sneller als een 3.4Ghz?
Omdat hij ook een hoger versienummer heeft ( 9100 tov 9200 )
Anoniem: 90043
Ik heb 2x een 9100 thuis staan ivm vervanging.
In de 2de zit de Sony dw-r56a en deze wilde niets slikken en de dvd-playback liep rampzalig.
Dus toen dacht ik dan pak ik de andere er uit en wat blijkt... is het een NEC nd-6500a.
Dit is ook een DL-brander voor DVD+/-
Welke is nu beter en dan bedoel ik na het vervangen van de firmware van de Sony?
Sinds de NEC erin zit loopt de laptop op zo'n 7 a 10 graden lager
In de 2de zit de Sony dw-r56a en deze wilde niets slikken en de dvd-playback liep rampzalig.
Dus toen dacht ik dan pak ik de andere er uit en wat blijkt... is het een NEC nd-6500a.
Dit is ook een DL-brander voor DVD+/-
Welke is nu beter en dan bedoel ik na het vervangen van de firmware van de Sony?
Sinds de NEC erin zit loopt de laptop op zo'n 7 a 10 graden lager
De Inspiron 9100 heeft een "echte" Pentium 4 processor met Hyper Threading.Dromer schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:11:
De 9200 heeft een proc van van 2.1 maar met 2mb cache.
Zijn die dan sneller als een 3.4Ghz?
Omdat hij ook een hoger versienummer heeft ( 9100 tov 9200 )
De Inspiron 9200 is gebaseerd op het Centrino platform en heeft een Intel Mobile (M) processor. De kloksnelheden van deze computers kun je niet op deze manier met elkaar vergelijken (de M processor heeft een lagere kloksnelheid, maar kan snellere berekeningen maken). Zie verder:
- [rml][ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic[/rml]
- [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]
Ik heb nu na een aantal maanden zonder problemen werken, ineens een raar video probleem. Zodra ik een 3d spel ga spelen, komen er vanaf het midden van het scherm allemaal strepen doorheen en begint er van alles te draaien en het wordt steeds erger tot je nauwelijks nog wat ziet. Ik heb Ide versie met Radeon Mobility 9800 met omega drivers. Als ik die opnieuw installeer, kan ik weer prima gamen, maar de volgende dag is het weer raak. Overgegaan naar de Ati drivers van de site van Dell, maar ook daarmee geen succes. Dezelfde dag werkt ie prima, maar de volgende dag is het na 2 minuten spelen alweer raak. Wordt er helemaal gek van. Kapot kan ie niet echt zijn, anders zou je helemaal nooit fatsoenlijk moeten kunnen spelen.....
Ik hoop dat iemand hier iets van weet over over heeft gehoord, want ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet....
Ik hoop dat iemand hier iets van weet over over heeft gehoord, want ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet....
Is geen bekend probleem. Wat bedoel je met er begint van alles te draaien....de fans in de laptop? Zou het kunnen zijn dat e.e.a. te warm word? Je kan dit testen met het I8fanGUI progje.Anoniem: 70741 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 01:34:
Ik heb nu na een aantal maanden zonder problemen werken, ineens een raar video probleem. Zodra ik een 3d spel ga spelen, komen er vanaf het midden van het scherm allemaal strepen doorheen en begint er van alles te draaien en het wordt steeds erger tot je nauwelijks nog wat ziet. Ik heb Ide versie met Radeon Mobility 9800 met omega drivers. Als ik die opnieuw installeer, kan ik weer prima gamen, maar de volgende dag is het weer raak. Overgegaan naar de Ati drivers van de site van Dell, maar ook daarmee geen succes. Dezelfde dag werkt ie prima, maar de volgende dag is het na 2 minuten spelen alweer raak. Wordt er helemaal gek van. Kapot kan ie niet echt zijn, anders zou je helemaal nooit fatsoenlijk moeten kunnen spelen.....
Het is geen oude laptop, dus waarschijnlijk heb je er nog gewoon garantie op. Bel anders eens naar Dell.
Dell heeft nu ook nieuwe officiele drivers beschikbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door johoo op 07-02-2005 17:40 ]
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Hey mensen,
Hoe stellen jullie het met de inspiron 9100?
Bij mij alles nog goed...
alleen dat hij de laatste tijd wel enorm traag begint te worden.
bij het uitvoeren van een aantal dingen tegelijk blijft hij haperen en hoor ik men muziek (mediaplayer) ook haperen...
Ik denk één van de dagen een format c te doen en alles weer opnieuw installeren.
Wel een opmerking: die ventilators (noemen jullie dat "fans"?) draaien op volle toeren meestal heel de tijd. In het begin was dat helemaal niet...
Kan ik daar iets aan doen??
groeten
Glenn.
bij het uitvoeren van een aantal dingen tegelijk blijft hij haperen en hoor ik men muziek (mediaplayer) ook haperen...
Ik denk één van de dagen een format c te doen en alles weer opnieuw installeren.
Wel een opmerking: die ventilators (noemen jullie dat "fans"?) draaien op volle toeren meestal heel de tijd. In het begin was dat helemaal niet...
groeten
Glenn.
Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL
Ik heb zojuist de nieuwe Radeon drivers geïnstalleerd (van 04/11/2005) d.m.v. een update. Na de update was het hele scherm onwijs hoge resolutie dat zelfs de taakbalk 2 keer zo klein werd. Ik heb een resolutie van 1920 bij 1200 dus wel wel íets gewend, maar dit sloeg werkelijk alles. Nu ben ik na 30 minuten en een stel zere ogen, weer terug gegaan naar de vorige versie. Ik had van alles geprobeerd: dpi instellingen aangepast, lettertypegrootte aangepast, maar ik kreeg het niet meer voor elkaar.
Iemand wel gelukt om deze drivers fatsoenlijk te installeren met behoud van de oorspronkelijke resolutie ?
N.b. ik weet dat er bij Dell inmiddels een programma te downloaden is waarmee je de lettertypen en afbeeldingen van IE 6.0 kan verkleinen/vergroten, maar in dit geval ging het om álle programma's incl. de desktop.
Iemand wel gelukt om deze drivers fatsoenlijk te installeren met behoud van de oorspronkelijke resolutie ?
N.b. ik weet dat er bij Dell inmiddels een programma te downloaden is waarmee je de lettertypen en afbeeldingen van IE 6.0 kan verkleinen/vergroten, maar in dit geval ging het om álle programma's incl. de desktop.
Als ze op volle toeren draaien dan houd dat in dat alles erg warm is. Lees de handleiding eens goed door. Je kan namelijk diverse klepjes verwijderen en zo kan je bij de koelblokken voorzichtig de opgehoopte stof verwijderen.waxman schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:20:
Hey mensen,
groeten
Glenn.
Ook kun je een progje donwloaden waarmee je de temp goed in de gaten kunt houden. http://www.diefer.de/i8kfan/
Misschien is deze site ook wel interessant,
http://www.students.niu.edu/~z107419/9100/
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem zoals ik een paar posts hierboven heb beschreven. Na een aantal minuten krijg ik overal streepjes door beeld en dat gaat dan ook niet meer weg. In windows blijft ie wel draaien, maar bij een spel loopt ie echt helemaal vast. Zijn een beetje de symptomen van oververhitting lijkt het wel, maar ik heb wel eens dat proggie gedownload waarmee je de temperaturen kan checken en ik weet niet meer uit m'n hoofd, maar heel erg hoog waren ze niet. Ergens 50-60 graden was de GPU geloof ik, dat mag geen punt zijn......
Kon m eigenlijk niet missen, vandaar dat ik al maanden met dat probleem loop. Nu zal ik m toch maar eens op laten halen... wel balen, zal m wel een tijd kwijt zijn
Kon m eigenlijk niet missen, vandaar dat ik al maanden met dat probleem loop. Nu zal ik m toch maar eens op laten halen... wel balen, zal m wel een tijd kwijt zijn